abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 13 september 2013 @ 16:24:21 #280
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_131132042
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 16:12 schreef ReisT het volgende:

[..]

Nu ben ik wel benieuwd wat het in 1970 was. Of we in al die jaren nou nog ergens vooruitgang hebben geboekt... of dat het alleen maar slechter is geworden.
Ik denk dat het rond de eeuwwisseling het snelst was.
  vrijdag 13 september 2013 @ 16:38:00 #281
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_131132588
Ben dan ook benieuwd wat het gemiddelde is van Hoorn - Amsterdam Sloterdijk/Centraal?
pi_131132679
Bijzonder laag door al die TSB's..
  vrijdag 13 september 2013 @ 16:46:24 #283
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_131132932
Vandaag rijbewijs CE gehaald!

Na mijn geslaagde examen had ik genoeg tijd over, en had via een kennis de tijden van de Locon PCC-shuttle vernomen, maar ook een overbrenging van Speno-meuk vanaf Bad Bentheim naar Rotterdam Noord Goederen. Dus werd naar Moordrecht vertrokken, en daar ff een paar uurtjes vertoefd.


Locon 9906 + PCC-shuttle
Als eerst kwam om 12:29 Locon met -4 langs Moordrecht met de PCC-shuttle richting de Kijfhoek (en dan met dieseltractie verder richting de havens).


DBS 6418 + lege Rs'n (ex-Walsdraad Almelo)
Te Moordrecht kwam ook onverwacht de DBS 6418 met een sleep lege Rs'n uit Almelo langs, alwaar de walsdraad eerder is gelost. De trein is opweg richting de Kijfhoek.


Locon 9906 + PCC-shuttle
Nadat de 9906 de PCC-shuttle op de Kijfhoek heeft achtergelaten, komt de tegentrein richting Duitsland weer voorbij de fotograaf, wederom bij Moordrecht.


HTRS 1609 + Speno- RR 16 MS-9 + Verblijfswagen
Het lange wachten werd beloond, want met +11 (om 15:15) kwam HTRS voorbij met een overbrenging van Speno-meuk bestaande uit de RR 16 MS-9 en een verblijfswagen. Het transport was onderweg naar Rotterdam Noord Goederen. Aldaar heeft Speno een honk.
pi_131133459
In Nederland plannen we werkzaamheden zoveel mogelijk in het weekend en in vakanties. In België doen we het vooral zoveel mogelijk doordeweeks op werkuren. En buiten vakanties. Over euro's kijken gesproken.. :P

Werken tussen Diksmuide en De Panne

Vanaf 23 september tot en met 15 november 2013 zijn er tijdens de week vernieuwingswerken gepland aan de spoorinfrastructuur tussen Diksmuide en De Panne.
Tijdens deze werken worden de dwarsliggers vernieuwd en de steenslag (ballast) gezift op het 16,5 km lange spoorbaanvak tussen Diksmuide en Koksijde. Met het oog op een permanente verhoging van de veiligheid vernieuwt Infrabel op dit spoortraject ook 13 overwegen. Infrabel zal van deze treinloze periode ook gebruik maken om nog verschillende andere werken uit te voeren op deze spoorlijn, o.a. leggen van kabels voor de installatie van het Europese veiligheidssysteem ETCS, …

Door de grote omvang van deze infrastructuurwerken en het feit dat het een éénsporig baanvak betreft, zal er gedurende deze periode van maandag 10.30 u. tot vrijdag 16.30 u. geen treinverkeer zijn tussen Diksmuide en De Panne, uitgezonderd tijdens de herfstvakantie van 28 oktober tot en met 1 november 2013.

Wij doen er alles aan om de eventuele hinder te beperken. Daarom kunt u gebruik maken van een vervangende busdienst.

Bron
pi_131133502
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 16:46 schreef greavy het volgende:
Vandaag rijbewijs CE gehaald!

Gefeliciteerd!

En leuke plaatjes.
  vrijdag 13 september 2013 @ 17:32:55 #286
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_131134549
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 17:01 schreef b2py het volgende:
In Nederland plannen we werkzaamheden zoveel mogelijk in het weekend en in vakanties. In België doen we het vooral zoveel mogelijk doordeweeks op werkuren. En buiten vakanties. Over euro's kijken gesproken.. :P

Werken tussen Diksmuide en De Panne

Vanaf 23 september tot en met 15 november 2013 zijn er tijdens de week vernieuwingswerken gepland aan de spoorinfrastructuur tussen Diksmuide en De Panne.
Tijdens deze werken worden de dwarsliggers vernieuwd en de steenslag (ballast) gezift op het 16,5 km lange spoorbaanvak tussen Diksmuide en Koksijde. Met het oog op een permanente verhoging van de veiligheid vernieuwt Infrabel op dit spoortraject ook 13 overwegen. Infrabel zal van deze treinloze periode ook gebruik maken om nog verschillende andere werken uit te voeren op deze spoorlijn, o.a. leggen van kabels voor de installatie van het Europese veiligheidssysteem ETCS, …

Door de grote omvang van deze infrastructuurwerken en het feit dat het een éénsporig baanvak betreft, zal er gedurende deze periode van maandag 10.30 u. tot vrijdag 16.30 u. geen treinverkeer zijn tussen Diksmuide en De Panne, uitgezonderd tijdens de herfstvakantie van 28 oktober tot en met 1 november 2013.

Wij doen er alles aan om de eventuele hinder te beperken. Daarom kunt u gebruik maken van een vervangende busdienst.

Bron
Dan mogen we bijna op onze knieën ProRail bedanken dat ze vrijwel alles nachts en in de weekends plannen.. Belgen :') :')
  vrijdag 13 september 2013 @ 17:51:26 #287
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_131135198
Die DE3 op bokkenduinen is ook bij de spuiter geweest denk ik? Zag er erg strak uit!
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  vrijdag 13 september 2013 @ 18:05:20 #288
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_131135674
Niet bij de spuiter, maar de schilders zijn bij ons geweest voor verven enzo! En gesponsord ook nog!
pi_131137048
Vanmorgen een lijk op een bankje, nu op de terugweg moet de trein langzamer rijden Ivm een loslopende koe op het spoor :')
pi_131137152
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 september 2013 18:54 schreef KomtTijd... het volgende:
Vanmorgen een lijk op een bankje, nu op de terugweg moet de trein langzamer rijden Ivm een loslopende koe op het spoor :')
Ik had meewind!
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 13 september 2013 @ 20:01:32 #291
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131139187
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 16:46 schreef greavy het volgende:
Vandaag rijbewijs CE gehaald!
Gefeliciteerd en ook nog mooie platen :)
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 13 september 2013 @ 20:02:55 #292
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131139250
nu mijn relaas van vanmiddag: &*(@^#%)@&%)@&%)*^@%)&(@^%&(@^% Arriva

Zo, dat moest ik even kwijt.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131139319
Want?
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 13 september 2013 @ 20:12:35 #294
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131139661
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 20:04 schreef Zug-Chef het volgende:
Want?
Was vanmiddag een onwelwording op station Groningen in de stoptrein naar Leeuwarden. Kan gebeuren natuurlijk en de ambulance werd erbij geroepen. Het advies van de machinist was om over te stappen naar de sneltrein omdat we zo waarschijnlijk eerder op de eindbestemming zouden zijn.

Wat gebeurt er? De trein waar ik uitgekomen was werd tegen de verwachting in niet opgeheven en vertrok op de vertrektijd van de sneltrein met +20 naar Leeuwarden met enkele minuten later de sneltrein er achteraan. De stoptrein ging na Buitenpost als sneltrein verder om de kering in Leeuwarden nog te kunnen halen, terwijl de sneltrein na Buitenpost juist stoptrein werd met enkele minuten erachter de eigenlijke stoptrein. De aansluitende bus kon ik uiteraard niet meer halen en uiteindelijk had ik +60.

Hadden ze die ene stoptrein wel opgeheven dan was de vertraging beperkt gebleven tot +30 voor de stoptreinpassagiers en voor de rest had er niets met vertraging rondgereden.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport vrijdag 13 september 2013 @ 20:18:30 #295
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_131139969
Morgen weer een stoomtrein op pad: de SSN gaat van Rotterdam via Utrecht-Arnhem-Emmerich naar Bochum-Dalhausen.
SPOILER: dienstregeling
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Met dank aan de Op de Rails-facebook
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 13 september 2013 @ 20:20:15 #296
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_131140055
Ja, stimmt. Tijden zijn zwaar bij benadering, gezien de afronding. Ik mag morgen weer werken op de trein.
pi_131140107
Leuk man, deze week 3 keer Deventer - Zutphen - Ruurlo gereden EN weer terug, 3 keer alles punctueel _O_

Oh nee wacht eergisteren had ik +5 van Zutphen naar Deventer. Maar toen hoefde ik geen overstap te halen :s)

[ Bericht 18% gewijzigd door Dr_Flash op 13-09-2013 20:27:50 ]
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_131140661
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 20:18 schreef dennistd het volgende:
Morgen weer een stoomtrein op pad: de SSN gaat van Rotterdam via Utrecht-Arnhem-Emmerich naar Bochum-Dalhausen.
SPOILER: dienstregeling
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Met dank aan de Op de Rails-facebook
Laten we hopen dat het voldoende heeft geregend om de bermbrandjes tegen te gaan..
  vrijdag 13 september 2013 @ 20:39:57 #299
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_131141023
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 september 2013 20:12 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Was vanmiddag een onwelwording op station Groningen in de stoptrein naar Leeuwarden. Kan gebeuren natuurlijk en de ambulance werd erbij geroepen. Het advies van de machinist was om over te stappen naar de sneltrein omdat we zo waarschijnlijk eerder op de eindbestemming zouden zijn.

Wat gebeurt er? De trein waar ik uitgekomen was werd tegen de verwachting in niet opgeheven en vertrok op de vertrektijd van de sneltrein met +20 naar Leeuwarden met enkele minuten later de sneltrein er achteraan. De stoptrein ging na Buitenpost als sneltrein verder om de kering in Leeuwarden nog te kunnen halen, terwijl de sneltrein na Buitenpost juist stoptrein werd met enkele minuten erachter de eigenlijke stoptrein. De aansluitende bus kon ik uiteraard niet meer halen en uiteindelijk had ik +60.

Hadden ze die ene stoptrein wel opgeheven dan was de vertraging beperkt gebleven tot +30 voor de stoptreinpassagiers en voor de rest had er niets met vertraging rondgereden.
Tja. Dan had je één stampvolle stoptrein moeten legen in de volgende ook al volle stoptrein. Ik dacht dat men hier tegen sardientjesvervoer was? ;)
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 13 september 2013 @ 21:06:10 #300
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131142445
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 september 2013 20:39 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Tja. Dan had je één stampvolle stoptrein moeten legen in de volgende ook al volle stoptrein. Ik dacht dat men hier tegen sardientjesvervoer was? ;)
je dacht dat de treinen uitpuilden? Dat valt genoeg mee. Het had allemaal prima gepast, daar ben ik 200% van overtuigd.
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 13 september 2013 @ 21:23:09 #301
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_131143298
"Hoe ziet een niet-ÖBB-Railjetlocomotief eruit?"

Zo:
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')