Als de Fyra V250 had gereden op Brussel-Amsterdam haalde die dat ook maar net..quote:Op vrijdag 13 september 2013 14:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
gaat je echt tegenvallen. Als je uitgaat van een gemiddelde van 105 km/h dan kom je al op 1.20 uur uit en dat is best vlot, want de meeste Nederlandse intercity's halen dat gemiddelde al niet.
als ie had gereden had jaquote:Op vrijdag 13 september 2013 14:34 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Als de Fyra V250 had gereden op Brussel-Amsterdam haalde die dat ook maar net..
Almere-Zwolle is 119 km/h. Hoeveel is Zwolle-Groningen? Zwolle-Amersfoort?quote:Op vrijdag 13 september 2013 14:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
als ie had gereden had ja
Maar goed, echt veel snelle IC's in Nederland zijn er gewoon niet
Zwolle - Groningen is 111 km/hquote:Op vrijdag 13 september 2013 14:39 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Almere-Zwolle is 119 km/h. Hoeveel is Zwolle-Groningen? Zwolle-Amersfoort?
Utrecht-Den Bosch haalt de 100 km/h nog niet eens.quote:Op vrijdag 13 september 2013 14:41 schreef b2py het volgende:
Utrecht - Den Haag wil ook nog wel lukken, evenals Amsterdam Amstel / Bijlmer - Utrecht. Ik denk dat Utrecht - Den Bosch ook wel een eind komt.
Ik zat gister aan de vloer van de ICMm geplakt. Verder heb je gelijk dat het over het algemeen wel meevalt. Misschien wat vaker de prullenbakjes legen.quote:Op vrijdag 13 september 2013 14:32 schreef Iwanius het volgende:
[..]
En dat steun ik want ik ben nog nooit echt smerige treinen in Nederland tegen gekomen.(intercitys)
Bedoel als je wilt kun je overal wel iets vinden en het dan als smerig omschrijven.
Zeker met die wachttijden in Zwollequote:Op vrijdag 13 september 2013 14:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zwolle - Groningen is 111 km/h
Zwolle - Leeuwarden is 107 km/h
Maar dat zijn deeltrajecten. Bekijk je het over langere afstanden dan zakt de Vgem behoorlijk
gemiddelde op die lijn is 94 km/hquote:Op vrijdag 13 september 2013 14:55 schreef Doc__Zenith het volgende:
[..]
Zeker met die wachttijden in Zwolle
Groningen - Rotterdam zal nog wel het snelste zijn denk ik, 95 km/h gemiddeld?
Niet overal? Zeg maar gerust: overal niet. Nijmegen-Venlo-Roermond-Maastricht is achtereenvolgens 125, 100, 130. Nergens kan je daar 140 rijden.quote:Op vrijdag 13 september 2013 14:21 schreef Peterselieman het volgende:
de tussenstops kosten redelijk wat tijd en je kunt niet overal 140 km/h rijden, dus iets minder dan anderhalf uur is best realistisch
komt met 53,2 km/h behoorlijk in de buurt.quote:Op vrijdag 13 september 2013 14:57 schreef Doc__Zenith het volgende:
En Amsterdam - Zandvoort de langzaamste? :p
die tel ik niet mee, omdat die slechts enkele malen per dag rijdt en niet echt een reguliere stopper isquote:Op vrijdag 13 september 2013 15:05 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Nu is Oostvaarders-Hoofddorp wel twee keer langer stilstaan dan eigenlijk nodig is. Ik denk dat Utrecht-Utrecht Malibaan het traagst is.
Toch nog 27 km/hquote:Op vrijdag 13 september 2013 15:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
die tel ik niet mee, omdat die slechts enkele malen per dag rijdt en niet echt een reguliere stopper is
het verbaast me dat je dat nog haalt, inclusief kopmaken en op het korte stukje veelal 40 km/h rijden.quote:
De 2100.quote:Op vrijdag 13 september 2013 15:13 schreef _serial_ het volgende:
weet iemand nog de rijtijd van Vlissingen - Amsterdam in de oude situatie ? (pre 2011)
in dienstregeling 2009 was het 2.41 uurquote:Op vrijdag 13 september 2013 15:13 schreef _serial_ het volgende:
weet iemand nog de rijtijd van Vlissingen - Amsterdam in de oude situatie ? (pre 2011)
Nu ben ik wel benieuwd wat het in 1970 was. Of we in al die jaren nou nog ergens vooruitgang hebben geboekt... of dat het alleen maar slechter is geworden.quote:Op vrijdag 13 september 2013 15:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
in dienstregeling 2009 was het 2.41 uur
Ik denk dat het rond de eeuwwisseling het snelst was.quote:Op vrijdag 13 september 2013 16:12 schreef ReisT het volgende:
[..]
Nu ben ik wel benieuwd wat het in 1970 was. Of we in al die jaren nou nog ergens vooruitgang hebben geboekt... of dat het alleen maar slechter is geworden.
Dan mogen we bijna op onze knieën ProRail bedanken dat ze vrijwel alles nachts en in de weekends plannen.. Belgenquote:Op vrijdag 13 september 2013 17:01 schreef b2py het volgende:
In Nederland plannen we werkzaamheden zoveel mogelijk in het weekend en in vakanties. In België doen we het vooral zoveel mogelijk doordeweeks op werkuren. En buiten vakanties. Over euro's kijken gesproken..
Werken tussen Diksmuide en De Panne
Vanaf 23 september tot en met 15 november 2013 zijn er tijdens de week vernieuwingswerken gepland aan de spoorinfrastructuur tussen Diksmuide en De Panne.
Tijdens deze werken worden de dwarsliggers vernieuwd en de steenslag (ballast) gezift op het 16,5 km lange spoorbaanvak tussen Diksmuide en Koksijde. Met het oog op een permanente verhoging van de veiligheid vernieuwt Infrabel op dit spoortraject ook 13 overwegen. Infrabel zal van deze treinloze periode ook gebruik maken om nog verschillende andere werken uit te voeren op deze spoorlijn, o.a. leggen van kabels voor de installatie van het Europese veiligheidssysteem ETCS, …
Door de grote omvang van deze infrastructuurwerken en het feit dat het een éénsporig baanvak betreft, zal er gedurende deze periode van maandag 10.30 u. tot vrijdag 16.30 u. geen treinverkeer zijn tussen Diksmuide en De Panne, uitgezonderd tijdens de herfstvakantie van 28 oktober tot en met 1 november 2013.
Wij doen er alles aan om de eventuele hinder te beperken. Daarom kunt u gebruik maken van een vervangende busdienst.
Bron
Ik had meewind!quote:Op vrijdag 13 september 2013 18:54 schreef KomtTijd... het volgende:
Vanmorgen een lijk op een bankje, nu op de terugweg moet de trein langzamer rijden Ivm een loslopende koe op het spoor
Was vanmiddag een onwelwording op station Groningen in de stoptrein naar Leeuwarden. Kan gebeuren natuurlijk en de ambulance werd erbij geroepen. Het advies van de machinist was om over te stappen naar de sneltrein omdat we zo waarschijnlijk eerder op de eindbestemming zouden zijn.quote:
SPOILER: dienstregelingOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Met dank aan de Op de Rails-facebookPM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
quote:Op vrijdag 13 september 2013 20:18 schreef dennistd het volgende:
Morgen weer een stoomtrein op pad: de SSN gaat van Rotterdam via Utrecht-Arnhem-Emmerich naar Bochum-Dalhausen.Laten we hopen dat het voldoende heeft geregend om de bermbrandjes tegen te gaan..SPOILER: dienstregelingOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Met dank aan de Op de Rails-facebook
Tja. Dan had je één stampvolle stoptrein moeten legen in de volgende ook al volle stoptrein. Ik dacht dat men hier tegen sardientjesvervoer was?quote:Op vrijdag 13 september 2013 20:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Was vanmiddag een onwelwording op station Groningen in de stoptrein naar Leeuwarden. Kan gebeuren natuurlijk en de ambulance werd erbij geroepen. Het advies van de machinist was om over te stappen naar de sneltrein omdat we zo waarschijnlijk eerder op de eindbestemming zouden zijn.
Wat gebeurt er? De trein waar ik uitgekomen was werd tegen de verwachting in niet opgeheven en vertrok op de vertrektijd van de sneltrein met +20 naar Leeuwarden met enkele minuten later de sneltrein er achteraan. De stoptrein ging na Buitenpost als sneltrein verder om de kering in Leeuwarden nog te kunnen halen, terwijl de sneltrein na Buitenpost juist stoptrein werd met enkele minuten erachter de eigenlijke stoptrein. De aansluitende bus kon ik uiteraard niet meer halen en uiteindelijk had ik +60.
Hadden ze die ene stoptrein wel opgeheven dan was de vertraging beperkt gebleven tot +30 voor de stoptreinpassagiers en voor de rest had er niets met vertraging rondgereden.
je dacht dat de treinen uitpuilden? Dat valt genoeg mee. Het had allemaal prima gepast, daar ben ik 200% van overtuigd.quote:Op vrijdag 13 september 2013 20:39 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Tja. Dan had je één stampvolle stoptrein moeten legen in de volgende ook al volle stoptrein. Ik dacht dat men hier tegen sardientjesvervoer was?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |