abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 10 september 2013 @ 15:04:20 #1
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131023966
Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.



>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je van harte welkom heten:

danica.jpg ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy van de Lage Landen.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
sncfblob.jpg James1988, geilt op treinenbouwer Alstom en hogesnelheidstreinen. Voor al uw TGV-Bar-rijtuig vouchers.
fokplaat.jpg DriekOplopers, doet goede dingen namens en voor de reiziger.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
CIMG0149(res).gif greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, ex-servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
marcfok.gif Darkwing_Duck, Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
thuinslang.png b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet.
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, vooral uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fotograferende buschauffeur
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl.



>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig.

>> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
Met je Studenten OV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo) en in de ICE (Amsterdam - Arnhem) Voor de Fyra (Amsterdam - Breda via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor de Fyra bedraagt ¤2,30 enkele reis (2e klas), ongeacht het traject. Deze toeslag is in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je Studenten OV-Chipkaart niet geldig.
Voor algemene informatie over het reizen met je Studenten OV-Chipkaart kun je het beste op de website terecht.

>> Reizen over de HSL-Zuid
NS Hispeed rijdt ieder halfuur een pendeldienst tussen Amsterdam en Breda via de HSL-Zuid. De reistijd tussen Schiphol en Rotterdam bedraagt hierdoor nog maar 26 minuten en tussen Schiphol en Breda slechts 53 minuten. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Deze is verkrijgbaar in de kaartautomaat of kan je voor 10,- in de trein zelf aanschaffen. Bij de kaartautomaat betaal je ¤2,30 voor een enkele reis (2e klas), ongeacht het traject.

Ook de Thalys rijdt over de HSL-Zuid. Op de hele traject gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Rotterdam en daarna naar Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk via o.a. NsHispeed of TGV-Europe.

>> Intercity's Den Haag - Brussel
Er rijden vanaf nu 8 intercity's per dag tussen Den Haag HS en Brussel Zuid. Met geluk kan dit in oktober uitgebreid worden naar 10. Wat daarna gebeurt, weet niemand.

>> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten
Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een Studenten OV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden.

>> Afkortingen en treinserienummers
Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht.
Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht. Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen:
>> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen
De feestdagen in 2013 zijn als volgt: Dinsdag 1 januari (nieuwjaarsdag), zondag 31 maart (eerste paasdag), maandag 1 april (tweede paasdag), dinsdag 30 april (Koninginnedag), zondag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 9 mei (Hemelvaartsdag), zondag 19 mei (eerste pinksterdag), maandag 20 mei (tweede pinksterdag), woensdag 25 december (eerste kerstdag), donderdag 26 december (tweede kerstdag).
Bovenstaand rijtje is onder voorbehoud. Kijk bij twijfel altijd nog even op de website van DUO. Wanneer je hier komt klagen dat je een boete hebt gekregen op een dag die hierboven niet staat vermeld, lachen we je uit.

>> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? :(
Misschien mag hij wel gewoon niet harder. Hier kun je precies zien hoe hard treinen waar mogen rijden ^O^

>> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
Er zijn verschillende hulpmiddelen om te berekenen hoeveel kilometer je hebt afgelegd:
Blijbol.
• De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehorende detailkaarten voor grootstedelijke gebieden.
• De planner van de NMBS voor België (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen).
jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar).
• Als joker _O_ : De tariefcalculator van DB Netz voor binnen Duitsland.



>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden.
De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
Hoek van Holland Haven - von_Preussen
Kesteren - Dr_Flash
Buitenpost - Peterselieman
Newcastle Central Station - bork
IJmondlijn - von_Preussen
Harlingen (- Haven) - Greavy
Station Hoek van Holland Haven, een stuk vergane glorie - Greavy
Station Nijverdal en Nijverdal West - De laatste dag in de "oude" situatie - Greavy

>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash
6834 kilometer InterRail - Igen
Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash
Polen - Zug-Chef
Eerste Klas door Nederland - Ireyon
Zwitserland - sander89
De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp
Monaco - KapiteinT
Koninklijke wachtkamers - Bork
NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash
Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon
InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100
Treinen rond Basel - Dr_Flash
Station Visé - KapiteinT
InnoTrans 2010 - James1988
Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon
Reisje voor het goede doel - Greavy
Treinen in Japan deel 1 en deel 2 - Igen
Berlijn, Praag, Wenen en Budapest - Zug-Chef
Dreiländereck (Deutschland - Polen - Tsjechie) - bork
Europabahn/Rheintalbahn - bork
AnsaldoBreda en Napels op hun best - Dr_Flash
Trein en tram in Lissabon deel 1 en deel 2 - Zug-Chef

>> Achter de schermen
De cabine van een Class 66 - Monopoly
De cabine van een G-2000 - Monopoly
De cabine van een DM'90 - Monopoly
Fotoverslag over de NS1700 - GlenSpey
Fotoverslag over VIRM - GlenSpey
De cabine van een Traxx (BR 186) - Mirgeam
De cabine van een G1206 - Mirgeam
Traffic Control Brussel: Open Bedrijvendag 2012 - Greavy
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 10 september 2013 @ 15:06:34 #2
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131024037
en waar slaat de TT op? Nou hierop dus:
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 september 2013 14:28 schreef Peterselieman het volgende:
Wisselverwarming is straks niet meer nodig als het aan mechanical design engineer Richard de Roos ligt. In plaats van horizontale wisseltongen gebruikt hij verticale

http://www.spoorpro.nl/sp(...)egen-winterproblemen

Is best een interessant concept, omdat het best wel eens betrouwbaarder zou kunnen zijn dan de huidige wissels
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 10 september 2013 @ 15:07:01 #3
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_131024051


beetje oud nieuws PSM btw.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  dinsdag 10 september 2013 @ 15:24:45 #4
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_131024572
Daar dacht ik eerst ook aan maar dat blijkt de oude versie te zijn. Het nieuwe nieuws is dat er nu een nieuwe verbeterde versie 2.0 is gepresenteerd.
  dinsdag 10 september 2013 @ 15:27:05 #5
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_131024643
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 15:07 schreef bork het volgende:
[ afbeelding ]

beetje oud nieuws PSM btw.
Ehm... zo kunnen de bewegende delen toch nog steeds aan de vaste delen vastvriezen? Heb je nog steeds wisselverwarming nodig.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 10 september 2013 @ 15:28:14 #6
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131024673
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 september 2013 15:27 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Ehm... zo kunnen de bewegende delen toch nog steeds aan de vaste delen vastvriezen? Heb je nog steeds wisselverwarming nodig.
hydrauliek moet dat probleem overkomen
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 10 september 2013 @ 15:31:53 #7
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131024773
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 15:24 schreef ReisT het volgende:
Daar dacht ik eerst ook aan maar dat blijkt de oude versie te zijn. Het nieuwe nieuws is dat er nu een nieuwe verbeterde versie 2.0 is gepresenteerd.
klopt en ik denk dat het best kans van slagen heeft om op redelijk wat plaatsen toegepast te gaan worden
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 10 september 2013 @ 15:33:26 #8
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_131024832
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 september 2013 15:31 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

klopt en ik denk dat het best kans van slagen heeft om op redelijk wat plaatsen toegepast te gaan worden
ok, ik had namelijk het plaatje hier vandaan (feb 2012)
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_131025413
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 september 2013 15:27 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Ehm... zo kunnen de bewegende delen toch nog steeds aan de vaste delen vastvriezen? Heb je nog steeds wisselverwarming nodig.
Dat gele gaat omhoog en omlaag, dan druk je dus sneeuw/ijs er op omhoog. Bij de huidige wissels kan het tussen de tong gaan zitten, hier dus niet.
dag
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 10 september 2013 @ 15:53:24 #10
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131025506
Ansaldo heeft in juni geprobeerd de V250 weer toegelaten te krijgen op het Belgische spoor, maar toezichthouder DVIS weigerde.

Een en ander bleek tijdens het hoger beroep dat vandaag diende waarbij Ansaldo inzage wil hebben in de technische rapporten die door de NS en NMBS opgesteld zijn. Uitspraak 8 oktober

http://nos.nl/artikel/549663-belgie-blijft-fyravrij.html
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 10 september 2013 @ 15:58:38 #11
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_131025708
Thalys gaat per 15 december een extra Thalys-trein rijden tussen Amsterdam Centraal en Brussel Zuid. Deze Thalys gaat NIET door naar Frankrijk. Hetzelfde geldt voor tegengestelde reisrichting.
  dinsdag 10 september 2013 @ 16:09:30 #12
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_131026059
Stamlijn Zwolle Katwolde wordt op korte termijn helemaal verwijderd (of ze zijn al bezig). De laatste trein daar was volgens mij een slooptransport van Mat'64 twee/drie jaar terug?
  dinsdag 10 september 2013 @ 16:24:48 #13
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_131026575
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 15:51 schreef Peter het volgende:

[..]

Dat gele gaat omhoog en omlaag, dan druk je dus sneeuw/ijs er op omhoog. Bij de huidige wissels kan het tussen de tong gaan zitten, hier dus niet.
Klopt en dat is ook een groot voordeel. Maar de delen kunnen nog wel aan elkaar vastvriezen, al is hydrauliek inderdaad sterk genoeg om dat los te trekken.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  dinsdag 10 september 2013 @ 16:28:21 #14
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_131026679
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 15:58 schreef greavy het volgende:
Thalys gaat per 15 december een extra Thalys-trein rijden tussen Amsterdam Centraal en Brussel Zuid. Deze Thalys gaat NIET door naar Frankrijk. Hetzelfde geldt voor tegengestelde reisrichting.
Is dat extra vergeleken met de huidige situatie of komt dit nog extra naast die twee extra tussenslagen Amsterdam-Brussel die in oktober gaan rijden?
  dinsdag 10 september 2013 @ 16:30:43 #15
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_131026737
Naast die 2 extra treinen die per 7 oktober gaan rijden.
  dinsdag 10 september 2013 @ 17:58:18 #16
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_131029581
Hm, ik zat voor zondag 13 oktober een reisje te plannen vanaf Lille naar Noyelles Sur Mer, Frankrijk. Plagen ze mij, of rijden er serieus maar 3 treinen op zondag naar dat station? En een reistijd van 6 tot 9 uur. Nee, dan gaat dat voorlopig wel over.
pi_131029902
De juridische strijd over de Fyra-hogesnelheidstrein gaat vandaag een nieuwe fase in. AnsaldoBreda, de bouwer van de Fyra V250, eist bij het gerechtshof in Amsterdam inzage in drie rapporten die de NS en de Belgische NMBS hebben laten maken over de mankementen van de Fyra V250.

Op basis van deze rapporten zegden NS en NMBS eind mei definitief het vertrouwen op in de Italiaanse hogesnelheidstrein.

Onafhankelijke deskundigen

AnsaldoBreda spande eind juni al een kort geding aan waarin vrijgave van de rapporten werd geëist, samen met de benoeming van onafhankelijke deskundigen. De rechter in Utrecht wees die eisen af, omdat in de contracten tussen de partijen niets geregeld is over de inzet van onafhankelijke deskundigen bij een geschil.

De eis tot vrijgave van de drie rapporten hing volgens de kort gedingrechter nauw samen met de deskundigen en werd daarom ook afgewezen.

AnsaldoBreda presenteert de twee eisen nu los van elkaar. In Amsterdam gaat het vandaag over de keuringsrapporten. Omdat het een spoedappel betreft, verwacht advocaat Van Thiel van AnsaldoBreda dat er binnen een of twee weken een uitspraak ligt. In Utrecht begint volgende week donderdag een tweede rechtszaak met als inzet de benoeming van onafhankelijke deskundigen.

Veilig

Daarnaast wil AnsaldoBreda met de presentatie van een aangepaste en vernieuwde Fyra V250, volgende week in Italië, laten zien dat de Fyra een goede en veilige hogesnelheidstrein is.

Het bedrijf zegt dan ook te komen met bewijzen dat de winterproblemen die geleid hebben tot het einde van de dienstregeling te wijten zijn aan de NS en NMBS, en niet aan de Fyra.
pi_131029913
quote:
9s.gif Op dinsdag 10 september 2013 17:58 schreef greavy het volgende:
Hm, ik zat voor zondag 13 oktober een reisje te plannen vanaf Lille naar Noyelles Sur Mer, Frankrijk. Plagen ze mij, of rijden er serieus maar 3 treinen op zondag naar dat station? En een reistijd van 6 tot 9 uur. Nee, dan gaat dat voorlopig wel over.
Welkom in Frankrijk :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_131030067
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 18:09 schreef Adrie072 het volgende:

Het bedrijf zegt dan ook te komen met bewijzen dat de winterproblemen die geleid hebben tot het einde van de dienstregeling te wijten zijn aan de NS en NMBS, en niet aan de Fyra.
Dat wordt diezelfde powerpoint als in juni, let maar op :s)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 10 september 2013 @ 18:15:27 #20
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_131030075
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 september 2013 18:10 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Welkom in Frankrijk :')
Ja, en de eerste mogelijkheid vanuit Lille daarheen, komt pas aan om 17:56. Dan is de dag al voorbij :')
pi_131030180
waar ligt dat neukdorp?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 10 september 2013 @ 18:20:55 #22
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_131030264
Eerste station na Abbeville, richting Boulogne. Zelfs vanaf Abbeville blijven de tijden hetzelfde :')
Lopen ben je sneller ofzo?
pi_131030868
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 september 2013 15:06 schreef Peterselieman het volgende:
en waar slaat de TT op? Nou hierop dus:

[..]

Hoe wordt het onderhoud uitgevoerd? Eventueel vervangen van puntstukken of de wisseltongen?
  dinsdag 10 september 2013 @ 18:48:05 #24
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_131031101
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 september 2013 18:15 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat wordt diezelfde powerpoint als in juni, let maar op :s)
Inclusief gepruts met het fullscreen zetten van Adobe Reader :Y
pi_131031148
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 september 2013 18:15 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat wordt diezelfde powerpoint als in juni, let maar op :s)
Nah, ze doen het nu in prezi :D
pi_131031347
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 18:48 schreef James1988 het volgende:

[..]

Inclusief gepruts met het fullscreen zetten van Adobe Reader :Y
Zal eens vragen of ze nog een goeie IT-er nodig hebben daar :P O-)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 10 september 2013 @ 19:05:30 #27
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131031738
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 18:40 schreef b2py het volgende:

[..]

Hoe wordt het onderhoud uitgevoerd? Eventueel vervangen van puntstukken of de wisseltongen?
het gaat imo juist minder vaak stuk omdat je veel minder snel te maken hebt met gescheurde puntstukken of problemen met de wisseltongen. Als het dan wel stuk is dan zul je met infrabeperkingen te maken hebben en kunnen er tijdelijk geen treinen rijden, omdat er onderdelen vervangen moeten worden. Maar he, moet dat bij Hattemerbroek aansluiting ook al niet? :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131031825
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 september 2013 19:05 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

het gaat imo juist minder vaak stuk omdat je veel minder snel te maken hebt met gescheurde puntstukken of problemen met de wisseltongen. Als het dan wel stuk is dan zul je met infrabeperkingen te maken hebben en kunnen er tijdelijk geen treinen rijden, omdat er onderdelen vervangen moeten worden. Maar he, moet dat bij Hattemerbroek aansluiting ook al niet? :P
Ik denk dat je je daarin vergist. Wisseltongen en puntstukken slijten gelijktmatig als bij een normaal wissel, immers verandert niet de functie, slechts een deel van de constructie. Daarbij lijkt mij dat dit lastiger onderhouden is waardoor duurder. Daar gaat alweer een deel van je winst.
pi_131031863
Per december gaat er nog een extra retour Amsterdam <-> Brussel plaatsvinden, bovenop de al extra aangekondigde verhoging per 7 oktober.

Bron en meer
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 10 september 2013 @ 19:13:36 #30
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131032098
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 19:07 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik denk dat je je daarin vergist. Wisseltongen en puntstukken slijten gelijktmatig als bij een normaal wissel, immers verandert niet de functie, slechts een deel van de constructie. Daarbij lijkt mij dat dit lastiger onderhouden is waardoor duurder. Daar gaat alweer een deel van je winst.
de praktijk moet uitwijzen wie er gelijk heeft
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131032184
Geen idee of het hier als is langsgekomen, maar we zitten hier soms al flink te zeiken op het regeltjesgezeik van ProRail en NS, maar in Noorwegen kunnen ze er ook wat van: Vanochtend heeft tussen 09h00 en 11h30 geen enkele trein in Noorwegen gereden als gevolg van een GSM-R storing. :')
Bron; http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.11233044
pi_131032233
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 19:16 schreef Sandrvich het volgende:
Geen idee of het hier als is langsgekomen, maar we zitten hier soms al flink te zeiken op het regeltjesgezeik van ProRail en NS, maar in Noorwegen kunnen ze er ook wat van: Vanochtend heeft tussen 09h00 en 11h30 geen enkele trein in Noorwegen gereden als gevolg van een GSM-R storing. :')
Bron; http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.11233044
GSM-R is ook wel heel erg belangrijk. Die regels waar wij over klagen zijn de kleine die het zo moeilijk maken.. :P
pi_131032328
Op Drehscheibe beweert een Nederlandse machinist dat ze in Nederland gewoon door mogen rijden bij zo'n storing.
  dinsdag 10 september 2013 @ 19:20:21 #34
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_131032382
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 19:16 schreef Sandrvich het volgende:
Geen idee of het hier als is langsgekomen, maar we zitten hier soms al flink te zeiken op het regeltjesgezeik van ProRail en NS, maar in Noorwegen kunnen ze er ook wat van: Vanochtend heeft tussen 09h00 en 11h30 geen enkele trein in Noorwegen gereden als gevolg van een GSM-R storing. :')
Bron; http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.11233044
Post Utrecht heeft ook al wel eens 2,5 uur platgelegen omdat GSM-R-Voice was gecrasht... sta je dan, in Maarssen op het perron, met een paar honderd man.
pi_131032404
Oh, ik dacht dat GSM-R de basis was voor communicatie.. :P
  dinsdag 10 september 2013 @ 19:21:58 #36
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_131032452
Het is niet geheel onbelangrijk, maar een machinist zou zonder ook nog moeten kunnen rijden, lijkt me.
pi_131032456
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 19:07 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik denk dat je je daarin vergist. Wisseltongen en puntstukken slijten gelijktmatig als bij een normaal wissel, immers verandert niet de functie, slechts een deel van de constructie. Daarbij lijkt mij dat dit lastiger onderhouden is waardoor duurder. Daar gaat alweer een deel van je winst.
Je kunt wel veel meer doekoes van je vervoerders vragen omdat je spoor nooit meer stuk gaat in plaats van dat het constant op zn reet ligt overal zoals nu :s)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_131032536
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 19:21 schreef James1988 het volgende:
Het is niet geheel onbelangrijk, maar een machinist zou zonder ook nog moeten kunnen rijden, lijkt me.
En bij ERTMS is het verplicht toch vanwege contact met RBC?
pi_131032741
AnsaldoBreda eist toelating Fyra V250 op Belgisch spoor

België geeft voorlopig geen toestemming om met de V250, oftewel de Fyra, te rijden op het Belgische spoor. De fabrikant van de trein, het Italiaanse AnsaldoBreda, had daar in een brief om verzocht. Maar de Dienst Veiligheid in Interoperabiliteit van de Spoorwegen in België (DVIS) heeft eerst extra informatie nodig om een oordeel te kunnen vellen, liet de dienst dinsdag weten. Tegen dat besluit heeft AnsaldoBreda bezwaar aangetekend. Dat gebeurde op 6 september.

Bron en meer
pi_131032750
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 19:23 schreef b2py het volgende:

[..]

En bij ERTMS is het verplicht toch vanwege contact met RBC?
Level 2 werkt sowieso niet meer zonder GSM-R

Maar zonder GSM-R kun je toch ook geen algemene alarmoproep meer ontvangen?
pi_131033077
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 19:28 schreef b2py het volgende:
AnsaldoBreda eist toelating Fyra V250 op Belgisch spoor

België geeft voorlopig geen toestemming om met de V250, oftewel de Fyra, te rijden op het Belgische spoor. De fabrikant van de trein, het Italiaanse AnsaldoBreda, had daar in een brief om verzocht. Maar de Dienst Veiligheid in Interoperabiliteit van de Spoorwegen in België (DVIS) heeft eerst extra informatie nodig om een oordeel te kunnen vellen, liet de dienst dinsdag weten. Tegen dat besluit heeft AnsaldoBreda bezwaar aangetekend.
Vrij kansloze line-of-play als je het mij vraagt: Zo'n DVIS zegt "we hebben meer informatie nodig om te kunnen beoordelen of de trein veilig is."

AB zegt "Nee dat moet je beoordelen op de info die je nu hebt"

DVIS zegt "Okee dan niet"

:?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_131033136
quote:
5s.gif Op dinsdag 10 september 2013 19:34 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Vrij kansloze line-of-play als je het mij vraagt: Zo'n DVIS zegt "we hebben meer informatie nodig om te kunnen beoordelen of de trein veilig is."

AB zegt "Nee dat moet je beoordelen op de info die je nu hebt"

DVIS zegt "Okee dan niet"

:?
Zolang ze die italianen maar dwars zitten :')
Ik ben stiekem wel erg benieuwd naar 'The New V250'. Misschien is die wel cooler, ofzo :P
pi_131033343
SenV_Rotterdam twitterde op dinsdag 10-09-2013 om 19:32:41 Straks in 112 Ooggetuigen op RTL 5 een stuk over de steekpartij op #Rotterdam CS vorige week.. @NS_online retweet? reageer retweet
NS_online twitterde op dinsdag 10-09-2013 om 19:38:00 @SenV_Rotterdam RT doen we helaas niet, we gebruiken het account toch vooral informatief. Wel dank voor het delen. ^KJ reageer retweet
S&V is een aparte tak binnen NS, die retweeten we niet.
  dinsdag 10 september 2013 @ 19:43:56 #44
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_131033577
Onzin over Nick en Simon wel retweeten, maar iets van S&V niet? :')
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 10 september 2013 @ 19:44:06 #45
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131033587
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 19:35 schreef b2py het volgende:

[..]

Zolang ze die italianen maar dwars zitten :')
Ik ben stiekem wel erg benieuwd naar 'The New V250'. Misschien is die wel cooler, ofzo :P
als ze in de plees het magneetje bij de toiletrolhouder al op de goede plaats hangen kunnen ze het ding al nieuw en verbeterd noemen :+
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 10 september 2013 @ 19:45:32 #46
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131033657
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 19:43 schreef James1988 het volgende:
Onzin over Nick en Simon wel retweeten, maar iets van S&V niet? :')
je weet toch wel dat Nick en Simon veel belangrijker zijn. Zij kunnen perfect de producten aan de man brengen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131033667
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 19:39 schreef b2py het volgende:
SenV_Rotterdam twitterde op dinsdag 10-09-2013 om 19:32:41 Straks in 112 Ooggetuigen op RTL 5 een stuk over de steekpartij op #Rotterdam CS vorige week.. @NS_online retweet? reageer retweet
NS_online twitterde op dinsdag 10-09-2013 om 19:38:00 @SenV_Rotterdam RT doen we helaas niet, we gebruiken het account toch vooral informatief. Wel dank voor het delen. ^KJ reageer retweet
S&V is een aparte tak binnen NS, die retweeten we niet.
Wij zijn van onszelf zo verschrikkelijk interessant, wij zijn veel te goed om troep van anderen te retweeten. Tenzij het ons uitkomt natuurlijk :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_131033698
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 19:28 schreef Anno1982 het volgende:

[..]

Level 2 werkt sowieso niet meer zonder GSM-R

Maar zonder GSM-R kun je toch ook geen algemene alarmoproep meer ontvangen?
Correct. De voordelen van GSM-R vallen weg.
Echter, als de trein tijdens de rit een probleem krijgt met het GSM-R netwerk kan er overgeschakeld worden op het normale telefoonnetwerk van KPN. De voordelen vallen dus (als eerder genoemd) weg, maar de treinen mogen wel gewoon doorrijden omdat ze via het KPN netwerk gewoon nog te bereiken zijn.
pi_131033880
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 19:46 schreef MTL het volgende:

[..]

Correct. De voordelen van GSM-R vallen weg.
Echter, als de trein tijdens de rit een probleem krijgt met het GSM-R netwerk kan er overgeschakeld worden op het normale telefoonnetwerk van KPN. De voordelen vallen dus (als eerder genoemd) weg, maar de treinen mogen wel gewoon doorrijden omdat ze via het KPN netwerk gewoon nog te bereiken zijn.
Ook de reden waarom het KPN netwerk altijd zo lekker werkt in de buurt van het spoor :P
pi_131033964
gekke AnsaldoBreda ook....
ik eis de toelating van Plan T, Plan V en duwtrek/stam op de lijn alkmaar-amsterdam ;)
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_131034019
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 19:51 schreef spectrumanalyser het volgende:
gekke AnsaldoBreda ook....
ik eis de toelating van Plan T, Plan V en duwtrek/stam op de lijn alkmaar-amsterdam ;)
Asjeblieftzeg.. :r }:| :N
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 10 september 2013 @ 19:53:20 #52
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131034081
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 19:49 schreef b2py het volgende:

[..]

Ook de reden waarom het KPN netwerk altijd zo lekker werkt in de buurt van het spoor :P
nah, af en toe heb ik problemen met het bereik als ik onderweg ben en in een Arriva GTW zit.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 10 september 2013 @ 20:01:13 #53
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_131034607
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 19:08 schreef b2py het volgende:
Per december gaat er nog een extra retour Amsterdam <-> Brussel plaatsvinden, bovenop de al extra aangekondigde verhoging per 7 oktober.

Bron en meer
Zie ook een paar posts terug :) Paden zijn al aangevraagd en een maandje of 2 terug definitief toegedeeld, maar staan nog niet in de reisplannert.
pi_131036273
Auto in het spoor tussen Zwolle en Meppel. Aankomende trein heeft een aanrijding weten te voorkomen.
  dinsdag 10 september 2013 @ 20:35:02 #55
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_131036541
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 20:30 schreef Hoog_groen het volgende:
Auto in het spoor tussen Zwolle en Meppel.
"Zeg Truus, dit is wel een heel grote parkeerplaats!"
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 10 september 2013 @ 20:36:02 #56
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131036609
staat toch wel binnen het vak he?
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 10 september 2013 @ 20:37:28 #57
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_131036710
"Waar moeten we nou een parkeerkaartje kopen?"
  dinsdag 10 september 2013 @ 20:39:05 #58
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_131036819
En de machinist kon nog net op tijd uitwijken?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_131036905
Hoe wijk je uit met een trein?
Met je lasso het wissel 100 meter verder omtrekken oid? :+
dag
  dinsdag 10 september 2013 @ 21:21:12 #60
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_131039870
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 20:40 schreef Peter het volgende:
Hoe wijk je uit met een trein?
Met je lasso het wissel 100 meter verder omtrekken oid? :+
Goed sturen.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  dinsdag 10 september 2013 @ 21:25:23 #61
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_131040145
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 20:40 schreef Peter het volgende:
Hoe wijk je uit met een trein?


Aan dat wiel sjorren toch?
pi_131040173
Ik ben ook wel benieuwd naar de V250 2.0. Hier in Nederland is er volgens mij weinig substantieels bewerkstelligd door de AB-monteurs in de maanden toen het ding nog in reparatie was en nog niet definitief afgeschreven... Ik betwijfel of dat in Italië anders is. :X
pi_131042104
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 20:30 schreef Hoog_groen het volgende:
Auto in het spoor tussen Zwolle en Meppel. Aankomende trein heeft een aanrijding weten te voorkomen.
Takelwagen was ter plaatse. Heeft de auto niet weggehaald, want werd weggeroepen voor een spoedklus. Versperring gaat dus langer duren. :')
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 10 september 2013 @ 21:57:08 #64
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131042235
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 september 2013 21:55 schreef Hoog_groen het volgende:

[..]

Takelwagen was ter plaatse. Heeft de auto niet weggehaald, want werd weggeroepen voor een spoedklus. Versperring gaat dus langer duren. :')
echt :|W

wmb mag het takelbedrijf dan flink lappen ook als dat echt waar is ...
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 10 september 2013 @ 22:08:16 #65
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_131043003
NS_online twitterde op dinsdag 10-09-2013 om 22:05:59 Zwolle-Leeuwarden en Zwolle-Groningen: de auto op het spoor getakeld. Treinen Meppel-Zwolle gaan weer rijden. http://t.co/hysDWicrPi #Zl reageer retweet
NS_online twitterde op dinsdag 10-09-2013 om 22:07:50 HERSTEL Zwolle-Leeuwarden/Groningen: de auto is natuurlijk VAN het spoor getakeld. Hoe dan ook; de treinen gaan weer rijden. reageer retweet
_O-
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 10 september 2013 @ 22:10:16 #66
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131043137
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 22:08 schreef James1988 het volgende:
NS_online twitterde op dinsdag 10-09-2013 om 22:05:59 Zwolle-Leeuwarden en Zwolle-Groningen: de auto op het spoor getakeld. Treinen Meppel-Zwolle gaan weer rijden. http://t.co/hysDWicrPi #Zl reageer retweet
NS_online twitterde op dinsdag 10-09-2013 om 22:07:50 HERSTEL Zwolle-Leeuwarden/Groningen: de auto is natuurlijk VAN het spoor getakeld. Hoe dan ook; de treinen gaan weer rijden. reageer retweet
_O-
zelfs dat kunnen ze niet _O-
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131044747
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 september 2013 21:55 schreef Hoog_groen het volgende:

[..]

Takelwagen was ter plaatse. Heeft de auto niet weggehaald, want werd weggeroepen voor een spoedklus. Versperring gaat dus langer duren. :')
Wat heeft er meer spoed dan een auto van het spoor te halen voor een takelwagen? :?
pi_131046585
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 19:49 schreef b2py het volgende:

[..]

Ook de reden waarom het KPN netwerk altijd zo lekker werkt in de buurt van het spoor :P
Tijd dat ze dan overstappen op T-mobile. Dan fixt Die Deutsche misschien eens die blinde vlek bij Maartensdijk eindelijk eens. }:|
pi_131046820
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 22:37 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Wat heeft er meer spoed dan een auto van het spoor te halen voor een takelwagen? :?
Een auto uit het water halen.
  Redactie Sport dinsdag 10 september 2013 @ 23:45:33 #70
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_131047402
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 23:18 schreef Fixers het volgende:

[..]

Tijd dat ze dan overstappen op T-mobile. Dan fixt Die Deutsche misschien eens die blinde vlek bij Maartensdijk eindelijk eens. }:|
Ik ken een niet nader te noemen grote busvervoerder waarbij er regelmatig problemen zijn met de verbinding met T-mobile...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_131047872
Cxx? Arriva? Veolia? Qbuzz? Breng?
  Redactie Sport woensdag 11 september 2013 @ 00:18:46 #72
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_131048146
Die eerste
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_131049641
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 22:37 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Wat heeft er meer spoed dan een auto van het spoor te halen voor een takelwagen? :?
Ben ik ook wel benieuwd naar ja. Misschien een auto te water met iemand er nog in of zo :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_131049797
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 06:54 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ben ik ook wel benieuwd naar ja. Misschien een auto te water met iemand er nog in of zo :?
Maar da's maar een zaak voor de hulpdiensten lijkt me, een takelwagen komt pas achteraf normaliter neem ik aan. Dus als er niemand meer inzit. Maar misschien ook niet en dan is er natuurlijk wel iets voor te zeggen.
pi_131050947
Een stuk spoor waar zeker weten geen treinen over rijden is best wel een veilige locatie om een auto nog even wat langer te laten staan. Veel veiliger dan op de vluchtstrook van een snelweg bijvoorbeeld.
pi_131051166
Zo. Den Bosch sinds aanvang dienst tot zeker 11 uur plat.

Pas nieuwe spullenboel daar. Knap gedaan. :N
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 11 september 2013 @ 09:33:57 #77
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131051329
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 09:14 schreef dcm360 het volgende:
Een stuk spoor waar zeker weten geen treinen over rijden is best wel een veilige locatie om een auto nog even wat langer te laten staan. Veel veiliger dan op de vluchtstrook van een snelweg bijvoorbeeld.
snelweg voor de berging afsluiten. Is het veiligheidsprobleem ook gelijk opgelost ^O^
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131051357
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 09:25 schreef DriekOplopers het volgende:
Zo. Den Bosch sinds aanvang dienst tot zeker 11 uur plat.

Pas nieuwe spullenboel daar. Knap gedaan. :N
Ik moet er straks zijn. Hopen dat die prognose reeeel is.
pi_131051407
quote:
1s.gif Op woensdag 11 september 2013 09:35 schreef Bitlord het volgende:

[..]

Ik moet er straks zijn. Hopen dat die prognose reeeel is.
Als de ProRail storing voorbij is, woekert de logistieke puinhoop van NS nog wel even voort...Sterkte.
pi_131051617
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 09:25 schreef DriekOplopers het volgende:
Zo. Den Bosch sinds aanvang dienst tot zeker 11 uur plat.

Pas nieuwe spullenboel daar. Knap gedaan. :N
Het is niet waar dat nieuw materiaal storingsvrij is.

Het badkuipmodel.
pi_131051704
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 09:25 schreef DriekOplopers het volgende:
Zo. Den Bosch sinds aanvang dienst tot zeker 11 uur plat.

Pas nieuwe spullenboel daar. Knap gedaan. :N
Ik moet van Eindhoven naar Scheemda. Dat is op zichzelf al een aardige wereldreis maar moet nu via Rotterdam :')
Gelukkig keek ik op tijd op de NS site en kon ik eerder weg anders had ik het nooit gered. Perron in Eindhoven stond goed vol en de trein richting Rotterdam nu ook.
pi_131051796
Argh, van die mensen die perse vooruit willen zitten. Dat is pas een ergernis.
  woensdag 11 september 2013 @ 10:01:22 #83
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_131051848
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 09:58 schreef b2py het volgende:
Argh, van die mensen die perse vooruit willen zitten.
Ik zit 's avonds het liefste achteruit aan de raamzijde, zodat ik de Thalys naar Parijs voorbij kan zien stormen over de HSL :@
pi_131051941
Dat is ook wel een goede reden. Die zal deze muts wel niet gehad hebben.
Nog een ergernis trouwens, EZR, brrr. Gewoon even tussen Sloterdijk en Centraal.
pi_131051987
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 09:25 schreef DriekOplopers het volgende:
Zo. Den Bosch sinds aanvang dienst tot zeker 11 uur plat.

Pas nieuwe spullenboel daar. Knap gedaan. :N
Nu ook minder treinen rond Schiphol door een wisselstoring.
pi_131052004
quote:
1s.gif Op woensdag 11 september 2013 09:48 schreef b2py het volgende:

[..]

Het is niet waar dat nieuw materiaal storingsvrij is.
[ afbeelding ]
Het badkuipmodel.
Boeiend, en eigenlijk niet eens heel onlogisch als je er eens goed over nadenkt.

Maar die kinderziekte-fase, hoelang hoort die te duren?

En geldt dat vooral voor een nieuw ontworpen apparaat, of ook voor het toepassen van die nieuw-ontworpen apparaten in wat verder een soort bouwstenen-systeem is, zoals een emplacementsbeveiliging die is opgebouwd uit onderdelen die op zich al als kinderziektevrij moeten worden beschouwd?
  woensdag 11 september 2013 @ 10:09:30 #87
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_131052021
Maakt ProRail nog steeds gebruik van relais (ook bij nieuwbouw) of is men inmiddels overstag gegaan voor elektronische interlockings?
pi_131052046
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 10:08 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Boeiend, en eigenlijk niet eens heel onlogisch als je er eens goed over nadenkt.

Maar die kinderziekte-fase, hoelang hoort die te duren?

En geldt dat vooral voor een nieuw ontworpen apparaat, of ook voor het toepassen van die nieuw-ontworpen apparaten in wat verder een soort bouwstenen-systeem is, zoals een emplacementsbeveiliging die is opgebouwd uit onderdelen die op zich al als kinderziektevrij moeten worden beschouwd?
Ik weet niet wat voor techniek er gebruikt wordt rondom Den Bosch. Wellicht ligt daar wel het nieuwste van het nieuwste en is het positief dat nu pas de eerste grote storing zich aandient.
pi_131052208
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 09:58 schreef b2py het volgende:
Argh, van die mensen die perse vooruit willen zitten. Dat is pas een ergernis.
Ik wil hier als vaste meelezer van dit topic toch heel even op inhaken.

* Gitarist heeft onderontwikkelde spoorhobby

Ik kan me voorstellen dat dit een ergenis is, maar ik heb zelf altijd last van wagenziekte als ik "achteruit" rijd in de trein, bus of tram. Als ik dat doe word ik misselijk en dat is een aantal keer bijna misgegaan.

Als ik in een situatie terecht kom waarin ik achteruit "moet" rijden omdat er geen andere zitplaatsen meer beschikbaar zijn, dan blijf ik meestal staan of ga ik zijwaarts zitten ( :') I know, maar ik kan er ook niks aan doen dat ik me gewoon niet goed ga voelen zodra ik achteruit rijd)

[ Bericht 0% gewijzigd door Gitarist op 11-09-2013 12:12:08 ]
me·lo·maan\ (de ~ (m.), -manen)
1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 11 september 2013 @ 10:37:14 #90
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131052673
daar is ie weer: wisselstoring bij Schiphol

veel vertraagde en enkele uitgevallen treinen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131052742
Is de achterhoek eigenlijk al zo'n tijd storingsvrij of missen we de wisselstoringen gewoon?
dag
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 11 september 2013 @ 10:43:15 #92
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131052832
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 10:39 schreef Peter het volgende:
Is de achterhoek eigenlijk al zo'n tijd storingsvrij of missen we de wisselstoringen gewoon?
er komen nog wel verstoringen voor, maar ik heb het idee dat het er een stuk minder zijn dan een jaar geleden. Dat ProRail vrijwel al het kabelwerk en de assentellers en dergelijke vervangen heeft scheelt behoorlijk in het aantal storingen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 11 september 2013 @ 11:03:38 #93
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131053375
de sein- en wisselstoringen zijn weer voorbij

nu wachten op de volgende storing :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131053564
quote:
14s.gif Op woensdag 11 september 2013 11:03 schreef Peterselieman het volgende:
de sein- en wisselstoringen zijn weer voorbij
Nu de personeelsstoringen nog :+.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 11 september 2013 @ 11:31:17 #95
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131054187
quote:
Treinverkeer Hanzelijn volledig hervat na bijna-botsing Zwolle

Het treinverkeer op de Hanzelijn is volledig hervat. Vannacht is de herstelde wissel weer in gebruik genomen en rijden alle treinen weer volgens dienstregeling. Vorige week maandag reed een Intercity uit Lelystad de wissel stuk, met een bijna-botsing met een andere trein tot gevolg.

De trein uit Lelystad reed door rood en vernielde zo de wissel op het baanvak voor de Hanzeboog vlak voor station Zwolle. De Intercity uit Amersfoort die daar op dat moment ook reed schoot door de vernielde wissel op het verkeerde baanvak, daar waar ook de trein uit Lelystad reed. De machinist op de trein uit Amersfoort maakte een noodstop en daardoor lijkt een botsing voorkomen. ProRail kan niet bevestigen dat door de noodstop een botsing is voorkomen, omdat het incident nog wordt onderzocht. Maar volgens woordvoerder Schaafsma van ProRail lijkt dat wel een logische conclusie. De Inspectie Leefomgeving en Transport is nog een paar weken bezig met het onderzoek naar de bijna-botsing. Tot die tijd kan ProRail geen conclusies trekken.
het vetgedrukte zinnetje klopt niet, maar voor de rest is het pure mazzel dat er behalve een kapotgereden wissel verder niet meer schade was :X

bron: http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=170752
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131054226
quote:
6s.gif Op woensdag 11 september 2013 11:11 schreef Litpho het volgende:

[..]

Nu de personeelsstoringen nog :+.
* Steekt hand op

8 minuten te laat weg uit Zwolle richting Lelystad omdat de machinist niet op tijd was. Gelukkig heb ik geen haast en hoef geen aansluiting te halen.
pi_131054304
quote:
15s.gif Op woensdag 11 september 2013 11:31 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

het vetgedrukte zinnetje klopt niet, maar voor de rest is het pure mazzel dat er behalve een kapotgereden wissel verder niet meer schade was :X

bron: http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=170752
Oei, zou niet best zijn als dat echt waar is :{
pi_131054895
quote:
1s.gif Op woensdag 11 september 2013 11:32 schreef Igen het volgende:

[..]

* Steekt hand op

8 minuten te laat weg uit Zwolle richting Lelystad omdat de machinist niet op tijd was. Gelukkig heb ik geen haast en hoef geen aansluiting te halen.
personeel mag 5 minuten voor vertrek aankomen op het werk?....
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 11 september 2013 @ 12:04:44 #99
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131055072
quote:
1s.gif Op woensdag 11 september 2013 11:32 schreef Igen het volgende:

[..]

* Steekt hand op

8 minuten te laat weg uit Zwolle richting Lelystad omdat de machinist niet op tijd was. Gelukkig heb ik geen haast en hoef geen aansluiting te halen.
IC of sprinter?

Indien IC: daar hoort op woensdag vanaf Leeuwarden een Rotterdamse machinist op te zitten.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131055073
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 10:18 schreef Gitarist het volgende:

[..]

Ik wil hier als vaste meelezer van dit topic toch heel even op inhaken.

* Gitarist heeft onderontwikkelde spoorhobby

Ik kan me voorstellen dat dit een ergenis is, maar ik heb zelf altijd last van wagenziekte als ik "achteruit" rijd in de trein, bus of tram rijd. Als ik dat doe word ik misselijk en dat is een aantal keer bijna misgegaan.

Als ik in een situatie terecht kom waarin ik achteruit "moet" rijden omdat er geen andere zitplaatsen meer beschikbaar zijn, dan blijf ik meestal staan of ga ik zijwaarts zitten ( :') I know, maar ik kan er ook niks aan doen dat ik me gewoon niet goed ga voelen zodra ik achteruit rijd)
Ik overdrijf natuurlijk wel een beetje maar goed, ik zat daar mooi riant in een vierzitter alleen en dan moet die muts natuurlijk weer precies plaatsnemen naast mij. Ik begrijp wel dat het vervelend is maar waarom dan precies naast mij..
pi_131055107
quote:
1s.gif Op woensdag 11 september 2013 11:32 schreef Igen het volgende:

[..]

* Steekt hand op

8 minuten te laat weg uit Zwolle richting Lelystad omdat de machinist niet op tijd was. Gelukkig heb ik geen haast en hoef geen aansluiting te halen.
Beetje doorstampen en de vertraging is eruit op Almere c.

Edit: ik ga op Schiphol in jouw trein stappen denk ik. 12:26 v Schiphol richting Den Haag?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')