quote:Op dinsdag 10 september 2013 14:28 schreef Peterselieman het volgende:
Wisselverwarming is straks niet meer nodig als het aan mechanical design engineer Richard de Roos ligt. In plaats van horizontale wisseltongen gebruikt hij verticale
http://www.spoorpro.nl/sp(...)egen-winterproblemen
Is best een interessant concept, omdat het best wel eens betrouwbaarder zou kunnen zijn dan de huidige wissels
Ehm... zo kunnen de bewegende delen toch nog steeds aan de vaste delen vastvriezen? Heb je nog steeds wisselverwarming nodig.quote:Op dinsdag 10 september 2013 15:07 schreef bork het volgende:
[ afbeelding ]
beetje oud nieuws PSM btw.
hydrauliek moet dat probleem overkomenquote:Op dinsdag 10 september 2013 15:27 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ehm... zo kunnen de bewegende delen toch nog steeds aan de vaste delen vastvriezen? Heb je nog steeds wisselverwarming nodig.
klopt en ik denk dat het best kans van slagen heeft om op redelijk wat plaatsen toegepast te gaan wordenquote:Op dinsdag 10 september 2013 15:24 schreef ReisT het volgende:
Daar dacht ik eerst ook aan maar dat blijkt de oude versie te zijn. Het nieuwe nieuws is dat er nu een nieuwe verbeterde versie 2.0 is gepresenteerd.
ok, ik had namelijk het plaatje hier vandaan (feb 2012)quote:Op dinsdag 10 september 2013 15:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
klopt en ik denk dat het best kans van slagen heeft om op redelijk wat plaatsen toegepast te gaan worden
Dat gele gaat omhoog en omlaag, dan druk je dus sneeuw/ijs er op omhoog. Bij de huidige wissels kan het tussen de tong gaan zitten, hier dus niet.quote:Op dinsdag 10 september 2013 15:27 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ehm... zo kunnen de bewegende delen toch nog steeds aan de vaste delen vastvriezen? Heb je nog steeds wisselverwarming nodig.
Klopt en dat is ook een groot voordeel. Maar de delen kunnen nog wel aan elkaar vastvriezen, al is hydrauliek inderdaad sterk genoeg om dat los te trekken.quote:Op dinsdag 10 september 2013 15:51 schreef Peter het volgende:
[..]
Dat gele gaat omhoog en omlaag, dan druk je dus sneeuw/ijs er op omhoog. Bij de huidige wissels kan het tussen de tong gaan zitten, hier dus niet.
Is dat extra vergeleken met de huidige situatie of komt dit nog extra naast die twee extra tussenslagen Amsterdam-Brussel die in oktober gaan rijden?quote:Op dinsdag 10 september 2013 15:58 schreef greavy het volgende:
Thalys gaat per 15 december een extra Thalys-trein rijden tussen Amsterdam Centraal en Brussel Zuid. Deze Thalys gaat NIET door naar Frankrijk. Hetzelfde geldt voor tegengestelde reisrichting.
Welkom in Frankrijkquote:Op dinsdag 10 september 2013 17:58 schreef greavy het volgende:
Hm, ik zat voor zondag 13 oktober een reisje te plannen vanaf Lille naar Noyelles Sur Mer, Frankrijk. Plagen ze mij, of rijden er serieus maar 3 treinen op zondag naar dat station? En een reistijd van 6 tot 9 uur. Nee, dan gaat dat voorlopig wel over.
Dat wordt diezelfde powerpoint als in juni, let maar opquote:Op dinsdag 10 september 2013 18:09 schreef Adrie072 het volgende:
Het bedrijf zegt dan ook te komen met bewijzen dat de winterproblemen die geleid hebben tot het einde van de dienstregeling te wijten zijn aan de NS en NMBS, en niet aan de Fyra.
Ja, en de eerste mogelijkheid vanuit Lille daarheen, komt pas aan om 17:56. Dan is de dag al voorbijquote:
Hoe wordt het onderhoud uitgevoerd? Eventueel vervangen van puntstukken of de wisseltongen?quote:Op dinsdag 10 september 2013 15:06 schreef Peterselieman het volgende:
en waar slaat de TT op? Nou hierop dus:
[..]
Inclusief gepruts met het fullscreen zetten van Adobe Readerquote:Op dinsdag 10 september 2013 18:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat wordt diezelfde powerpoint als in juni, let maar op
Nah, ze doen het nu in preziquote:Op dinsdag 10 september 2013 18:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat wordt diezelfde powerpoint als in juni, let maar op
Zal eens vragen of ze nog een goeie IT-er nodig hebben daarquote:Op dinsdag 10 september 2013 18:48 schreef James1988 het volgende:
[..]
Inclusief gepruts met het fullscreen zetten van Adobe Reader
het gaat imo juist minder vaak stuk omdat je veel minder snel te maken hebt met gescheurde puntstukken of problemen met de wisseltongen. Als het dan wel stuk is dan zul je met infrabeperkingen te maken hebben en kunnen er tijdelijk geen treinen rijden, omdat er onderdelen vervangen moeten worden. Maar he, moet dat bij Hattemerbroek aansluiting ook al niet?quote:Op dinsdag 10 september 2013 18:40 schreef b2py het volgende:
[..]
Hoe wordt het onderhoud uitgevoerd? Eventueel vervangen van puntstukken of de wisseltongen?
Ik denk dat je je daarin vergist. Wisseltongen en puntstukken slijten gelijktmatig als bij een normaal wissel, immers verandert niet de functie, slechts een deel van de constructie. Daarbij lijkt mij dat dit lastiger onderhouden is waardoor duurder. Daar gaat alweer een deel van je winst.quote:Op dinsdag 10 september 2013 19:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het gaat imo juist minder vaak stuk omdat je veel minder snel te maken hebt met gescheurde puntstukken of problemen met de wisseltongen. Als het dan wel stuk is dan zul je met infrabeperkingen te maken hebben en kunnen er tijdelijk geen treinen rijden, omdat er onderdelen vervangen moeten worden. Maar he, moet dat bij Hattemerbroek aansluiting ook al niet?
de praktijk moet uitwijzen wie er gelijk heeftquote:Op dinsdag 10 september 2013 19:07 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik denk dat je je daarin vergist. Wisseltongen en puntstukken slijten gelijktmatig als bij een normaal wissel, immers verandert niet de functie, slechts een deel van de constructie. Daarbij lijkt mij dat dit lastiger onderhouden is waardoor duurder. Daar gaat alweer een deel van je winst.
GSM-R is ook wel heel erg belangrijk. Die regels waar wij over klagen zijn de kleine die het zo moeilijk maken..quote:Op dinsdag 10 september 2013 19:16 schreef Sandrvich het volgende:
Geen idee of het hier als is langsgekomen, maar we zitten hier soms al flink te zeiken op het regeltjesgezeik van ProRail en NS, maar in Noorwegen kunnen ze er ook wat van: Vanochtend heeft tussen 09h00 en 11h30 geen enkele trein in Noorwegen gereden als gevolg van een GSM-R storing.
Bron; http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.11233044
Post Utrecht heeft ook al wel eens 2,5 uur platgelegen omdat GSM-R-Voice was gecrasht... sta je dan, in Maarssen op het perron, met een paar honderd man.quote:Op dinsdag 10 september 2013 19:16 schreef Sandrvich het volgende:
Geen idee of het hier als is langsgekomen, maar we zitten hier soms al flink te zeiken op het regeltjesgezeik van ProRail en NS, maar in Noorwegen kunnen ze er ook wat van: Vanochtend heeft tussen 09h00 en 11h30 geen enkele trein in Noorwegen gereden als gevolg van een GSM-R storing.
Bron; http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.11233044
Je kunt wel veel meer doekoes van je vervoerders vragen omdat je spoor nooit meer stuk gaat in plaats van dat het constant op zn reet ligt overal zoals nuquote:Op dinsdag 10 september 2013 19:07 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik denk dat je je daarin vergist. Wisseltongen en puntstukken slijten gelijktmatig als bij een normaal wissel, immers verandert niet de functie, slechts een deel van de constructie. Daarbij lijkt mij dat dit lastiger onderhouden is waardoor duurder. Daar gaat alweer een deel van je winst.
En bij ERTMS is het verplicht toch vanwege contact met RBC?quote:Op dinsdag 10 september 2013 19:21 schreef James1988 het volgende:
Het is niet geheel onbelangrijk, maar een machinist zou zonder ook nog moeten kunnen rijden, lijkt me.
Level 2 werkt sowieso niet meer zonder GSM-Rquote:Op dinsdag 10 september 2013 19:23 schreef b2py het volgende:
[..]
En bij ERTMS is het verplicht toch vanwege contact met RBC?
Vrij kansloze line-of-play als je het mij vraagt: Zo'n DVIS zegt "we hebben meer informatie nodig om te kunnen beoordelen of de trein veilig is."quote:Op dinsdag 10 september 2013 19:28 schreef b2py het volgende:
AnsaldoBreda eist toelating Fyra V250 op Belgisch spoor
België geeft voorlopig geen toestemming om met de V250, oftewel de Fyra, te rijden op het Belgische spoor. De fabrikant van de trein, het Italiaanse AnsaldoBreda, had daar in een brief om verzocht. Maar de Dienst Veiligheid in Interoperabiliteit van de Spoorwegen in België (DVIS) heeft eerst extra informatie nodig om een oordeel te kunnen vellen, liet de dienst dinsdag weten. Tegen dat besluit heeft AnsaldoBreda bezwaar aangetekend.
Zolang ze die italianen maar dwars zittenquote:Op dinsdag 10 september 2013 19:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Vrij kansloze line-of-play als je het mij vraagt: Zo'n DVIS zegt "we hebben meer informatie nodig om te kunnen beoordelen of de trein veilig is."
AB zegt "Nee dat moet je beoordelen op de info die je nu hebt"
DVIS zegt "Okee dan niet"
twitter:SenV_Rotterdam twitterde op dinsdag 10-09-2013 om 19:32:41Straks in 112 Ooggetuigen op RTL 5 een stuk over de steekpartij op #Rotterdam CS vorige week.. @NS_online retweet? reageer retweet
S&V is een aparte tak binnen NS, die retweeten we niet.twitter:NS_online twitterde op dinsdag 10-09-2013 om 19:38:00@SenV_Rotterdam RT doen we helaas niet, we gebruiken het account toch vooral informatief. Wel dank voor het delen. ^KJ reageer retweet
als ze in de plees het magneetje bij de toiletrolhouder al op de goede plaats hangen kunnen ze het ding al nieuw en verbeterd noemenquote:Op dinsdag 10 september 2013 19:35 schreef b2py het volgende:
[..]
Zolang ze die italianen maar dwars zitten
Ik ben stiekem wel erg benieuwd naar 'The New V250'. Misschien is die wel cooler, ofzo
je weet toch wel dat Nick en Simon veel belangrijker zijn. Zij kunnen perfect de producten aan de man brengenquote:Op dinsdag 10 september 2013 19:43 schreef James1988 het volgende:
Onzin over Nick en Simon wel retweeten, maar iets van S&V niet?
Wij zijn van onszelf zo verschrikkelijk interessant, wij zijn veel te goed om troep van anderen te retweeten. Tenzij het ons uitkomt natuurlijkquote:Op dinsdag 10 september 2013 19:39 schreef b2py het volgende:
twitter:SenV_Rotterdam twitterde op dinsdag 10-09-2013 om 19:32:41Straks in 112 Ooggetuigen op RTL 5 een stuk over de steekpartij op #Rotterdam CS vorige week.. @NS_online retweet? reageer retweet
S&V is een aparte tak binnen NS, die retweeten we niet.twitter:NS_online twitterde op dinsdag 10-09-2013 om 19:38:00@SenV_Rotterdam RT doen we helaas niet, we gebruiken het account toch vooral informatief. Wel dank voor het delen. ^KJ reageer retweet
Correct. De voordelen van GSM-R vallen weg.quote:Op dinsdag 10 september 2013 19:28 schreef Anno1982 het volgende:
[..]
Level 2 werkt sowieso niet meer zonder GSM-R
Maar zonder GSM-R kun je toch ook geen algemene alarmoproep meer ontvangen?
Ook de reden waarom het KPN netwerk altijd zo lekker werkt in de buurt van het spoorquote:Op dinsdag 10 september 2013 19:46 schreef MTL het volgende:
[..]
Correct. De voordelen van GSM-R vallen weg.
Echter, als de trein tijdens de rit een probleem krijgt met het GSM-R netwerk kan er overgeschakeld worden op het normale telefoonnetwerk van KPN. De voordelen vallen dus (als eerder genoemd) weg, maar de treinen mogen wel gewoon doorrijden omdat ze via het KPN netwerk gewoon nog te bereiken zijn.
Asjeblieftzeg..quote:Op dinsdag 10 september 2013 19:51 schreef spectrumanalyser het volgende:
gekke AnsaldoBreda ook....
ik eis de toelating van Plan T, Plan V en duwtrek/stam op de lijn alkmaar-amsterdam
nah, af en toe heb ik problemen met het bereik als ik onderweg ben en in een Arriva GTW zit.quote:Op dinsdag 10 september 2013 19:49 schreef b2py het volgende:
[..]
Ook de reden waarom het KPN netwerk altijd zo lekker werkt in de buurt van het spoor
Zie ook een paar posts terugquote:Op dinsdag 10 september 2013 19:08 schreef b2py het volgende:
Per december gaat er nog een extra retour Amsterdam <-> Brussel plaatsvinden, bovenop de al extra aangekondigde verhoging per 7 oktober.
Bron en meer
"Zeg Truus, dit is wel een heel grote parkeerplaats!"quote:Op dinsdag 10 september 2013 20:30 schreef Hoog_groen het volgende:
Auto in het spoor tussen Zwolle en Meppel.
Goed sturen.quote:Op dinsdag 10 september 2013 20:40 schreef Peter het volgende:
Hoe wijk je uit met een trein?
Met je lasso het wissel 100 meter verder omtrekken oid?
Takelwagen was ter plaatse. Heeft de auto niet weggehaald, want werd weggeroepen voor een spoedklus. Versperring gaat dus langer duren.quote:Op dinsdag 10 september 2013 20:30 schreef Hoog_groen het volgende:
Auto in het spoor tussen Zwolle en Meppel. Aankomende trein heeft een aanrijding weten te voorkomen.
echtquote:Op dinsdag 10 september 2013 21:55 schreef Hoog_groen het volgende:
[..]
Takelwagen was ter plaatse. Heeft de auto niet weggehaald, want werd weggeroepen voor een spoedklus. Versperring gaat dus langer duren.
twitter:NS_online twitterde op dinsdag 10-09-2013 om 22:05:59Zwolle-Leeuwarden en Zwolle-Groningen: de auto op het spoor getakeld. Treinen Meppel-Zwolle gaan weer rijden. http://t.co/hysDWicrPi #Zl reageer retweet
twitter:NS_online twitterde op dinsdag 10-09-2013 om 22:07:50HERSTEL Zwolle-Leeuwarden/Groningen: de auto is natuurlijk VAN het spoor getakeld. Hoe dan ook; de treinen gaan weer rijden. reageer retweet
zelfs dat kunnen ze nietquote:Op dinsdag 10 september 2013 22:08 schreef James1988 het volgende:
twitter:NS_online twitterde op dinsdag 10-09-2013 om 22:05:59Zwolle-Leeuwarden en Zwolle-Groningen: de auto op het spoor getakeld. Treinen Meppel-Zwolle gaan weer rijden. http://t.co/hysDWicrPi #Zl reageer retweet
twitter:NS_online twitterde op dinsdag 10-09-2013 om 22:07:50HERSTEL Zwolle-Leeuwarden/Groningen: de auto is natuurlijk VAN het spoor getakeld. Hoe dan ook; de treinen gaan weer rijden. reageer retweet
Wat heeft er meer spoed dan een auto van het spoor te halen voor een takelwagen?quote:Op dinsdag 10 september 2013 21:55 schreef Hoog_groen het volgende:
[..]
Takelwagen was ter plaatse. Heeft de auto niet weggehaald, want werd weggeroepen voor een spoedklus. Versperring gaat dus langer duren.
Tijd dat ze dan overstappen op T-mobile. Dan fixt Die Deutsche misschien eens die blinde vlek bij Maartensdijk eindelijk eens.quote:Op dinsdag 10 september 2013 19:49 schreef b2py het volgende:
[..]
Ook de reden waarom het KPN netwerk altijd zo lekker werkt in de buurt van het spoor
Een auto uit het water halen.quote:Op dinsdag 10 september 2013 22:37 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Wat heeft er meer spoed dan een auto van het spoor te halen voor een takelwagen?
Ik ken een niet nader te noemen grote busvervoerder waarbij er regelmatig problemen zijn met de verbinding met T-mobile...quote:Op dinsdag 10 september 2013 23:18 schreef Fixers het volgende:
[..]
Tijd dat ze dan overstappen op T-mobile. Dan fixt Die Deutsche misschien eens die blinde vlek bij Maartensdijk eindelijk eens.
Ben ik ook wel benieuwd naar ja. Misschien een auto te water met iemand er nog in of zoquote:Op dinsdag 10 september 2013 22:37 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Wat heeft er meer spoed dan een auto van het spoor te halen voor een takelwagen?
Maar da's maar een zaak voor de hulpdiensten lijkt me, een takelwagen komt pas achteraf normaliter neem ik aan. Dus als er niemand meer inzit. Maar misschien ook niet en dan is er natuurlijk wel iets voor te zeggen.quote:Op woensdag 11 september 2013 06:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ben ik ook wel benieuwd naar ja. Misschien een auto te water met iemand er nog in of zo
snelweg voor de berging afsluiten. Is het veiligheidsprobleem ook gelijk opgelostquote:Op woensdag 11 september 2013 09:14 schreef dcm360 het volgende:
Een stuk spoor waar zeker weten geen treinen over rijden is best wel een veilige locatie om een auto nog even wat langer te laten staan. Veel veiliger dan op de vluchtstrook van een snelweg bijvoorbeeld.
Ik moet er straks zijn. Hopen dat die prognose reeeel is.quote:Op woensdag 11 september 2013 09:25 schreef DriekOplopers het volgende:
Zo. Den Bosch sinds aanvang dienst tot zeker 11 uur plat.
Pas nieuwe spullenboel daar. Knap gedaan.
Als de ProRail storing voorbij is, woekert de logistieke puinhoop van NS nog wel even voort...Sterkte.quote:Op woensdag 11 september 2013 09:35 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Ik moet er straks zijn. Hopen dat die prognose reeeel is.
Het is niet waar dat nieuw materiaal storingsvrij is.quote:Op woensdag 11 september 2013 09:25 schreef DriekOplopers het volgende:
Zo. Den Bosch sinds aanvang dienst tot zeker 11 uur plat.
Pas nieuwe spullenboel daar. Knap gedaan.
Ik moet van Eindhoven naar Scheemda. Dat is op zichzelf al een aardige wereldreis maar moet nu via Rotterdamquote:Op woensdag 11 september 2013 09:25 schreef DriekOplopers het volgende:
Zo. Den Bosch sinds aanvang dienst tot zeker 11 uur plat.
Pas nieuwe spullenboel daar. Knap gedaan.
Ik zit 's avonds het liefste achteruit aan de raamzijde, zodat ik de Thalys naar Parijs voorbij kan zien stormen over de HSLquote:Op woensdag 11 september 2013 09:58 schreef b2py het volgende:
Argh, van die mensen die perse vooruit willen zitten.
Nu ook minder treinen rond Schiphol door een wisselstoring.quote:Op woensdag 11 september 2013 09:25 schreef DriekOplopers het volgende:
Zo. Den Bosch sinds aanvang dienst tot zeker 11 uur plat.
Pas nieuwe spullenboel daar. Knap gedaan.
Boeiend, en eigenlijk niet eens heel onlogisch als je er eens goed over nadenkt.quote:Op woensdag 11 september 2013 09:48 schreef b2py het volgende:
[..]
Het is niet waar dat nieuw materiaal storingsvrij is.
[ afbeelding ]
Het badkuipmodel.
Ik weet niet wat voor techniek er gebruikt wordt rondom Den Bosch. Wellicht ligt daar wel het nieuwste van het nieuwste en is het positief dat nu pas de eerste grote storing zich aandient.quote:Op woensdag 11 september 2013 10:08 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Boeiend, en eigenlijk niet eens heel onlogisch als je er eens goed over nadenkt.
Maar die kinderziekte-fase, hoelang hoort die te duren?
En geldt dat vooral voor een nieuw ontworpen apparaat, of ook voor het toepassen van die nieuw-ontworpen apparaten in wat verder een soort bouwstenen-systeem is, zoals een emplacementsbeveiliging die is opgebouwd uit onderdelen die op zich al als kinderziektevrij moeten worden beschouwd?
Ik wil hier als vaste meelezer van dit topic toch heel even op inhaken.quote:Op woensdag 11 september 2013 09:58 schreef b2py het volgende:
Argh, van die mensen die perse vooruit willen zitten. Dat is pas een ergernis.
er komen nog wel verstoringen voor, maar ik heb het idee dat het er een stuk minder zijn dan een jaar geleden. Dat ProRail vrijwel al het kabelwerk en de assentellers en dergelijke vervangen heeft scheelt behoorlijk in het aantal storingen.quote:Op woensdag 11 september 2013 10:39 schreef Peter het volgende:
Is de achterhoek eigenlijk al zo'n tijd storingsvrij of missen we de wisselstoringen gewoon?
Nu de personeelsstoringen nogquote:Op woensdag 11 september 2013 11:03 schreef Peterselieman het volgende:
de sein- en wisselstoringen zijn weer voorbij
het vetgedrukte zinnetje klopt niet, maar voor de rest is het pure mazzel dat er behalve een kapotgereden wissel verder niet meer schade wasquote:Treinverkeer Hanzelijn volledig hervat na bijna-botsing Zwolle
Het treinverkeer op de Hanzelijn is volledig hervat. Vannacht is de herstelde wissel weer in gebruik genomen en rijden alle treinen weer volgens dienstregeling. Vorige week maandag reed een Intercity uit Lelystad de wissel stuk, met een bijna-botsing met een andere trein tot gevolg.
De trein uit Lelystad reed door rood en vernielde zo de wissel op het baanvak voor de Hanzeboog vlak voor station Zwolle. De Intercity uit Amersfoort die daar op dat moment ook reed schoot door de vernielde wissel op het verkeerde baanvak, daar waar ook de trein uit Lelystad reed. De machinist op de trein uit Amersfoort maakte een noodstop en daardoor lijkt een botsing voorkomen. ProRail kan niet bevestigen dat door de noodstop een botsing is voorkomen, omdat het incident nog wordt onderzocht. Maar volgens woordvoerder Schaafsma van ProRail lijkt dat wel een logische conclusie. De Inspectie Leefomgeving en Transport is nog een paar weken bezig met het onderzoek naar de bijna-botsing. Tot die tijd kan ProRail geen conclusies trekken.
* Steekt hand opquote:
Oei, zou niet best zijn als dat echt waar isquote:Op woensdag 11 september 2013 11:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het vetgedrukte zinnetje klopt niet, maar voor de rest is het pure mazzel dat er behalve een kapotgereden wissel verder niet meer schade was
bron: http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=170752
personeel mag 5 minuten voor vertrek aankomen op het werk?....quote:Op woensdag 11 september 2013 11:32 schreef Igen het volgende:
[..]
* Steekt hand op
8 minuten te laat weg uit Zwolle richting Lelystad omdat de machinist niet op tijd was. Gelukkig heb ik geen haast en hoef geen aansluiting te halen.
IC of sprinter?quote:Op woensdag 11 september 2013 11:32 schreef Igen het volgende:
[..]
* Steekt hand op
8 minuten te laat weg uit Zwolle richting Lelystad omdat de machinist niet op tijd was. Gelukkig heb ik geen haast en hoef geen aansluiting te halen.
Ik overdrijf natuurlijk wel een beetje maar goed, ik zat daar mooi riant in een vierzitter alleen en dan moet die muts natuurlijk weer precies plaatsnemen naast mij. Ik begrijp wel dat het vervelend is maar waarom dan precies naast mij..quote:Op woensdag 11 september 2013 10:18 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Ik wil hier als vaste meelezer van dit topic toch heel even op inhaken.
* Gitarist heeft onderontwikkelde spoorhobby
Ik kan me voorstellen dat dit een ergenis is, maar ik heb zelf altijd last van wagenziekte als ik "achteruit" rijd in de trein, bus of tram rijd. Als ik dat doe word ik misselijk en dat is een aantal keer bijna misgegaan.
Als ik in een situatie terecht kom waarin ik achteruit "moet" rijden omdat er geen andere zitplaatsen meer beschikbaar zijn, dan blijf ik meestal staan of ga ik zijwaarts zitten (I know, maar ik kan er ook niks aan doen dat ik me gewoon niet goed ga voelen zodra ik achteruit rijd)
Beetje doorstampen en de vertraging is eruit op Almere c.quote:Op woensdag 11 september 2013 11:32 schreef Igen het volgende:
[..]
* Steekt hand op
8 minuten te laat weg uit Zwolle richting Lelystad omdat de machinist niet op tijd was. Gelukkig heb ik geen haast en hoef geen aansluiting te halen.
De buschauffeurs hier kunnen er ook wat van. Komt al 5 minuten te laat naar buiten lopen, gaat vervolgens nog eens 5 minuten staan babbelen met collega's en is verontwaardigt wanneer iemand vervolgens "Je bent te laat" naar 'm roept wanneer hij eindelijk eens de bus start.quote:Op woensdag 11 september 2013 11:57 schreef mschol het volgende:
[..]
personeel mag 5 minuten voor vertrek aankomen op het werk?....
Personeel komt misschien van een andere trein af?quote:Op woensdag 11 september 2013 11:57 schreef mschol het volgende:
[..]
personeel mag 5 minuten voor vertrek aankomen op het werk?....
Ja dat was 'm. Maar ik moest op Duivendrecht eruit. Paar minuten te laat maar.quote:Op woensdag 11 september 2013 12:06 schreef b2py het volgende:
[..]
Beetje doorstampen en de vertraging is eruit op Almere c.
Edit: ik ga op Schiphol in jouw trein stappen denk ik. 12:26 v Schiphol richting Den Haag?
Op tijd op Schiphol, met +7 op Leiden. Gemiddelde snelheid zal niet boven de 60 gelegen hebben.quote:Op woensdag 11 september 2013 12:53 schreef Igen het volgende:
[..]
Ja dat was 'm. Maar ik moest op Duivendrecht eruit. Paar minuten te laat maar.
zo snel wordt er ook ongeveer op de Zuidtak geredenquote:Op woensdag 11 september 2013 12:57 schreef b2py het volgende:
[..]
Op tijd op Schiphol, met +7 op Leiden. Gemiddelde snelheid zal niet boven de 60 gelegen hebben.
dan is dat de reden dat de vertraging er daar uitgereden werd, want normaal is het veel stilstaan en langzaam rijden op dat stukjequote:Op woensdag 11 september 2013 13:03 schreef b2py het volgende:
Zuidtak ging als een raket daarentegen. Ging op Schiphol nog even naar een knappe wc :p
Personeel moet vijf minuten voor vertrek bij de trein zijn, geloof ik.quote:Op woensdag 11 september 2013 11:57 schreef mschol het volgende:
[..]
personeel mag 5 minuten voor vertrek aankomen op het werk?....
Nergens last van, gewoon naar Utrecht zondagquote:Op woensdag 11 september 2013 16:55 schreef James1988 het volgende:
Die lijst met werkzaamheden voor komend weekend...
Bij één ervan:quote:Op woensdag 11 september 2013 16:55 schreef James1988 het volgende:
Die lijst met werkzaamheden voor komend weekend...
Werkzaamheden met méér treinen als gevolg! Wonderlijk.quote:tussen Utrecht Centraal-Tiel rijden drie in plaats van twee Sprinters per uur
Positief is dit. Appelpop is namelijk dit weekend in Tiel!quote:Op woensdag 11 september 2013 17:42 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Bij één ervan:
[..]
Werkzaamheden met méér treinen als gevolg! Wonderlijk.
precies. Er wordt gewoon handig gebruik van gemaakt door na 20.00 uur 4 sprinters per uur naar Tiel te sturen en na 22.00 uur 3 per uur.quote:Op woensdag 11 september 2013 17:53 schreef b2py het volgende:
[..]
Positief is dit. Appelpop is namelijk dit weekend in Tiel!
Gaat prima de laatste tijdquote:Op woensdag 11 september 2013 10:39 schreef Peter het volgende:
Is de achterhoek eigenlijk al zo'n tijd storingsvrij of missen we de wisselstoringen gewoon?
Nieuwbouw wil nog wel eens relais zijn, ja. Den Bosch weet ik niet zeker, maar is volgens mij gewoon relais geworden hoor, volgens mij Zwolle (als dat ooit weer verder gaat) ook. Veel degelijker, goedkoper, energiezuiniger en minder storingsgevoelig dan elektronische interlockings.quote:Op woensdag 11 september 2013 10:09 schreef James1988 het volgende:
Maakt ProRail nog steeds gebruik van relais (ook bij nieuwbouw) of is men inmiddels overstag gegaan voor elektronische interlockings?
Niks aan de hand hoor, zondag gewoon Oldenzaal-Amersfoort zonder werkzaamhedenquote:Op woensdag 11 september 2013 16:55 schreef James1988 het volgende:
Die lijst met werkzaamheden voor komend weekend...
hoe kwam ze erbij dan dat er een spoor 10 zou zijn?quote:Op woensdag 11 september 2013 18:57 schreef KomtTijd... het volgende:
Zojuist een meisje moeten uitleggen dat Schiphol écht geen platform number 10 heeft
Interlocking is by far goedkoper in aanschaf dan een relais. Die dingen kosten een fortuin.quote:Op woensdag 11 september 2013 18:51 schreef Anno1982 het volgende:
[..]
Nieuwbouw wil nog wel eens relais zijn, ja. Den Bosch weet ik niet zeker, maar is volgens mij gewoon relais geworden hoor, volgens mij Zwolle (als dat ooit weer verder gaat) ook. Veel degelijker, goedkoper, energiezuiniger en minder storingsgevoelig dan elektronische interlockings.
De laatste tijd zijn er verder vooral veel VPI's bijgekomen: Vathorst, Lewedorp, Sloe, Hilversum, Enschede.
quote:Op woensdag 11 september 2013 18:58 schreef b2py het volgende:
[..]
Interlocking is by far goedkoper in aanschaf dan een relais. Die dingen kosten een fortuin.
Daar had ze afgesproken met een vriend. Ik hoop maar dat ze niet voor een prank-date naar Nederland gekomen isquote:Op woensdag 11 september 2013 18:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
hoe kwam ze erbij dan dat er een spoor 10 zou zijn?
En ohja, relais hebben geen ondersteuning voor ERTMS, en interlocking wel.quote:Op woensdag 11 september 2013 19:04 schreef Anno1982 het volgende:
[..]En je dacht dat Siemens en Alstom hun spullen gratis weggaven? En daarbij: ook al heb je een elektronische interlocking, dan nog heb je interfacerelais nodig.
"de trein naar kuttendam komt aan op spoor 0 OF 1"quote:Op woensdag 11 september 2013 18:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
hoe kwam ze erbij dan dat er een spoor 10 zou zijn?
Ik mis werkzaamheden bij Heemskerk. Hier stopt de sprinter van (Amsterdam Centraal-)Beverwijk NAAR Uitgeest (Voor de gelegenheid door naar Hoorn) niet te Heemskerk. In de andere richting wel...quote:Op woensdag 11 september 2013 16:55 schreef James1988 het volgende:
Die lijst met werkzaamheden voor komend weekend...
Het is wel zo.quote:Op woensdag 11 september 2013 19:37 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik vind dat echt zo debiel klinken he. Alsof er echt 5 meter voor het perron nog een wissel zit met een randomkabouter die bepaalt of de trein op spoor 5 OF 6 komt
Er is echt een randomkabouter?quote:
Het is vooral moeilijk irritant. Iedereen blijft bij de trap staan om op het bord te kijken waar zijn trein vertrekt.quote:Op woensdag 11 september 2013 19:37 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik vind dat echt zo debiel klinken he. Alsof er echt 5 meter voor het perron nog een wissel zit met een randomkabouter die bepaalt of de trein op spoor 5 OF 6 komt
Truequote:Op woensdag 11 september 2013 19:46 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Het is vooral moeilijk irritant. Iedereen blijft bij de trap staan om op het bord te kijken waar zijn trein vertrekt.
Hebben ze tegenwoordig bij perron 1/2 wel een mooie "no parking" zone onderaan de trap afgebakend, maar dat is natuurlijk symptoombestrijding die gewoon niet werkt.
En maar klagen dat de reiziger niet klaarstaat om zich optimaal te verspreidenquote:
Nee zes. Aan allebei de kanten van alle drie de perronsquote:
Als een sjoelbak waar ze in rollenquote:
Den Helder ftw!quote:Op woensdag 11 september 2013 20:08 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Als een sjoelbak waar ze in rollen
En de echte sjoelbak op het Nederlandse spoor is natuurlijk Den Haag CS
quote:Op woensdag 11 september 2013 20:13 schreef Dr_Flash het volgende:
Nergens wordt zo hard gesjoeld als in Stavoren.
n zo'n geval svp altijd een klacht indienen bij de vervoerder onder vermelding van lijn, plaats, tijd en wagennummer. En een inhoudelijk antwoord eisen en dat ook bewaken.quote:Op woensdag 11 september 2013 12:06 schreef Ireyon het volgende:
[..]
De buschauffeurs hier kunnen er ook wat van. Komt al 5 minuten te laat naar buiten lopen, gaat vervolgens nog eens 5 minuten staan babbelen met collega's en is verontwaardigt wanneer iemand vervolgens "Je bent te laat" naar 'm roept wanneer hij eindelijk eens de bus start.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |