KnightSolaire | maandag 3 juni 2013 @ 11:39 |
Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks. ![]() >> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia. Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je van harte welkom heten: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl. ![]() >> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig. >> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen Met je Studenten OV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo) en in de ICE (Amsterdam - Arnhem) Voor de Fyra (Amsterdam - Breda via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor de Fyra bedraagt ¤2,30 enkele reis (2e klas), ongeacht het traject. Deze toeslag is in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je Studenten OV-Chipkaart niet geldig. Voor algemene informatie over het reizen met je Studenten OV-Chipkaart kun je het beste op de website terecht. >> Reizen over de HSL-Zuid NS Hispeed rijdt ieder halfuur een pendeldienst tussen Amsterdam en Breda via de HSL-Zuid. De reistijd tussen Schiphol en Rotterdam bedraagt hierdoor nog maar 26 minuten en tussen Schiphol en Breda slechts 53 minuten. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Deze is verkrijgbaar in de kaartautomaat of kan je voor 10,- in de trein zelf aanschaffen. Bij de kaartautomaat betaal je ¤2,30 voor een enkele reis (2e klas), ongeacht het traject. Ook de Thalys rijdt over de HSL-Zuid. Op de hele traject gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Rotterdam en daarna naar Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk via o.a. NsHispeed of TGV-Europe. >> Fyra Amsterdam<->Brussel Met ingang van 18 januari is de Fyra-treindienst tussen Amsterdam en Brussel voor onbepaalde tijd opgeschort. Dit is besloten naar aanleiding van beschadiging aan het materieel door winterse omstandigheden. Internationaal reizen over de HSL kan hierdoor uitsluitend met Thalys. Het alternatief is een 1x per twee uur rijdende intercity Den Haag HS-Brussel (in het weekend tot Antwerpen) over het klassieke spoor. Reizigers met een kaartje naar België mogen zonder toeslag gebruik maken van de Fyra Amsterdam-Rotterdam. Verder rijdt er ook nog gewoon elk uur een stoptrein Roosendaal-Antwerpen. update: Op 31 mei maakte de NMBS bij monde van NMBS-topman Marc Descheemaecker bekend dat de NMBS het contract ontbindt met constructeur van de Fyra. (hierbij wordt de V250 van AnsaldoBreda bedoeld). Bij stofkam-analyses worden punten gegeven voor alle technische fouten of gevaren voor de veiligheid die ontdekt worden. Een trein die 10 punten krijgt, wordt meestal al afgekeurd voor gebruik. 'De eerste trein die onderzocht werd, behaalde 1157 punten, de tweede 2019', bekende Descheemaecker. >> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een Studenten OV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden. >> Afkortingen en treinserienummers Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht. Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht. Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen: >> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen De feestdagen in 2013 zijn als volgt: Dinsdag 1 januari (nieuwjaarsdag), zondag 31 maart (eerste paasdag), maandag 1 april (tweede paasdag), dinsdag 30 april (Koninginnedag), zondag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 9 mei (Hemelvaartsdag), zondag 19 mei (eerste pinksterdag), maandag 20 mei (tweede pinksterdag), woensdag 25 december (eerste kerstdag), donderdag 26 december (tweede kerstdag). Bovenstaand rijtje is onder voorbehoud. Kijk bij twijfel altijd nog even op de website van DUO. Wanneer je hier komt klagen dat je een boete hebt gekregen op een dag die hierboven niet staat vermeld, lachen we je uit. >> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? ![]() Misschien mag hij wel gewoon niet harder. Hier kun je precies zien hoe hard treinen waar mogen rijden ![]() >> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden? Er zijn verschillende hulpmiddelen om te berekenen hoeveel kilometer je hebt afgelegd: • Blijbol. • De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehorende detailkaarten voor grootstedelijke gebieden. • De planner van de NMBS voor België (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen). • jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar). • Als joker ![]() ![]() >> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder; Hoek van Holland Haven - von_Preussen Kesteren - Dr_Flash Buitenpost - Peterselieman Newcastle Central Station - bork IJmondlijn - von_Preussen Harlingen (- Haven) - Greavy Station Hoek van Holland Haven, een stuk vergane glorie - Greavy Station Nijverdal en Nijverdal West - De laatste dag in de "oude" situatie - Greavy >> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn; Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash 6834 kilometer InterRail - Igen Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash Polen - Zug-Chef Eerste Klas door Nederland - Ireyon Zwitserland - sander89 De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp Monaco - KapiteinT Koninklijke wachtkamers - Bork NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100 Treinen rond Basel - Dr_Flash Station Visé - KapiteinT InnoTrans 2010 - James1988 Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon Reisje voor het goede doel - Greavy Treinen in Japan deel 1 en deel 2 - Igen Berlijn, Praag, Wenen en Budapest - Zug-Chef Dreiländereck (Deutschland - Polen - Tsjechie) - bork Europabahn/Rheintalbahn - bork >> Achter de schermen De cabine van een Class 66 - Monopoly De cabine van een G-2000 - Monopoly De cabine van een DM'90 - Monopoly Fotoverslag over de NS1700 - GlenSpey Fotoverslag over VIRM - GlenSpey De cabine van een Traxx (BR 186) - Mirgeam De cabine van een G1206 - Mirgeam Traffic Control Brussel: Open Bedrijvendag 2012 - Greavy | |
Dr_Flash | maandag 3 juni 2013 @ 11:49 |
Hij staat nog wel in de reisplanner trouwens. De naam Fyra. | |
SandraJ | maandag 3 juni 2013 @ 11:49 |
Heb 'm vorige week nog zien rijden in Arnhem richting Nijmegen. Testrit stond erop. | |
KnightSolaire | maandag 3 juni 2013 @ 11:51 |
Ja, er moet eerst definitief een andere benaming worden gevonden en vervolgens alles daarop aangepast. Dat gaat nog wel even duren. Tot die tijd blijft het gewoon de Fyra naar Breda, die onverminderd 2x per uur blijft rijden (om NS Hispeed te citeren) ![]() | |
GlenSpey | maandag 3 juni 2013 @ 11:52 |
Wat zal er nu met de V250 gaan gebeuren, denken jullie? | |
eti | maandag 3 juni 2013 @ 11:54 |
We kunnen er een in het spoorwegmuseum zetten, met een schaal tomaten of rotte eieren erbij. Kan iedereen zich lekker uitleven. Maar serieus: Mochten ze wel geschikt te krijgen zijn voor normale snelheden, dan kunnen ze blauw/geel gespoten worden en in de gewone IC-dienst ingezet worden. Zou ik niet verkeerd vinden, het design van die neus is in elk geval prachtig. Maar of het PR-technisch gezien een handige zet is, vraag ik me af... | |
James1988 | maandag 3 juni 2013 @ 11:55 |
Slopen, denk ik. NS en NMBS willen ze niet, en verder zijn ze voor AB onverkoopbaar vanwege de rapporten van Mott MacDonald en Concept Risk. | |
GlenSpey | maandag 3 juni 2013 @ 11:59 |
Ik denk eigenlijk niet dat ze die treinen, die voor vele miljoenen zijn aangeschaft, nu al naar de sloop zullen sturen. Denk dat ze rustig de tijd zullen pakken om alle fouten weg te werken en er dan een geschikt alternatief wordt gezocht, hetzij verkoop of inderdaad inzet in een normale IC-dienst. Als de media het een tijdje heeft laten rusten zijn de meeste mensen die trein toch alweer vergeten ![]() | |
Maegrim | maandag 3 juni 2013 @ 12:02 |
naar india verschepen, daar mag het wel rijden ![]() | |
MTL | maandag 3 juni 2013 @ 12:06 |
Zou mij persoonlijk niets verbazen als NS die treinen inderdaad gewoon afneemt en daarna in Haarlem geheel opnieuw laat opbouwen. Kost volgens mij nog minder tijd ook als een nieuwe aanbesteding ![]() | |
lyolyrc | maandag 3 juni 2013 @ 12:09 |
Ze hebben er natuurlijk "slechts" 9 aangeschaft. De andere 7 kunnen natuurlijk retour fabrikant wegens enorme technische gebreken. Het blijft de vraag of het het geld en de moeite loont om de andere stellen rijvaardig te maken. | |
Dr_Flash | maandag 3 juni 2013 @ 12:09 |
Tegen die tijd ligt overal Maglev. | |
Q. | maandag 3 juni 2013 @ 12:10 |
Tegen die tijd heeft iedereen een personal transporter en beamen ze je van de ene naar de andere plek. ![]() | |
Dr_Flash | maandag 3 juni 2013 @ 12:12 |
Gratis. Zonder OV-chipgefaal. | |
Peterselieman | maandag 3 juni 2013 @ 12:13 |
dat gaat nog niet zo snel gebeuren, maar wel dat het individuele transport een hoge vlucht neemt, waarbij computergestuurde voertuigen op inductie rijden. | |
Dr_Flash | maandag 3 juni 2013 @ 12:14 |
3176 strafpunten wegwerken ook niet hoor ![]() | |
b2py | maandag 3 juni 2013 @ 12:15 |
Haarlem is vol tot eind 2018 dus Watergraafsmeer ligt mee voor de hand. Als ze dat al gaan doen. | |
WhiteJoker | maandag 3 juni 2013 @ 12:16 |
Voor twee halve treinstellen toch? Ben benieuwd hoeveel punten het worden als ze de resterende 16 helften gaan controleren. | |
MTL | maandag 3 juni 2013 @ 12:16 |
Al bouwen ze daar de werkplaats Tilburg geheel opnieuw voor op ![]() ![]() | |
Peterselieman | maandag 3 juni 2013 @ 12:16 |
het zou een hele prestatie zijn als ze het onder de 10 weten te krijgen ![]() | |
Dr_Flash | maandag 3 juni 2013 @ 12:17 |
Wat ik me afvraag he. Stel we nokken er idd mee en AnsaldoFaalhaas gaat op de fles. Dat ligt best wel voor de hand allemaal. Wat gebeurt er dan met die dingen die ze WEL goed kunnen? Ik begreep dat AnsaldoSTS op het gebied van seinen en beveiliging best goeie dingen doet? Gaat dat dan ook omver? ![]() | |
b2py | maandag 3 juni 2013 @ 12:18 |
Ik vind het trouwens wel een vaag verhaal dat het merknaam Fyra bij NMBS ligt en daardoor niet meer gebruikt mag worden door NSH. Ik denk dat je die naam voor een prikkie wel even over kan nemen. | |
Dr_Flash | maandag 3 juni 2013 @ 12:19 |
Ik denk dat je wel goed krankjogge moet zijn om die naam nog te willen gebruiken, laat staan ervoor te betalen ![]() | |
b2py | maandag 3 juni 2013 @ 12:19 |
Volgens mij zijn het allemaal losse dochters van Finmecannica (als ik het goed spel) en zullen die dus niet zomaar omvallen. Wel is het omvallen van AB niet positief voor het moederbedrijf natuurlijk. En er zullen waarschijnlijk genoeg kopers zijn voor AnsaldoSTS. | |
KnightSolaire | maandag 3 juni 2013 @ 12:22 |
Dat lijkt me ook voor de V250. Wat heb je nu aan een vloot van negen V250's die op z'n vroegst over twee jaar inzetbaar is en vervolgens qua onderhoud zeer kostbaar is? | |
Peterselieman | maandag 3 juni 2013 @ 12:24 |
tentoonstellen. Het is immers een kunstwerk van Italiaanse makelij | |
KnightSolaire | maandag 3 juni 2013 @ 12:25 |
Ambachtelijk geproduceerd inderdaad ![]() | |
Peterselieman | maandag 3 juni 2013 @ 12:26 |
precies, waardoor de maker een eigen stempel op het kunstwerk heeft kunnen drukken | |
Dr_Flash | maandag 3 juni 2013 @ 12:28 |
Nog een keertje ![]() | |
De_Hertog | maandag 3 juni 2013 @ 12:30 |
Ik ben het uiteraard eens met de stelling, maar het CDA heeft natuurlijk wel vele bergen boter op het hoofd hier. Nu hameren op de politieke 'enorme fout' gaat wel erg hard voorbij aan de vele jaren gedoe rond de Fyra, waarvan de eerste paar jaar onder een CDA-kabinet. | |
breaky | maandag 3 juni 2013 @ 12:33 |
Vraag me af wat NS voor vervanging wil aanschaffen... | |
Dr_Flash | maandag 3 juni 2013 @ 12:33 |
Tevens: waarom heeft het CDA zich niet eerder geroerd? Waarom is het nu "opeens" een enorm probleem? CDA ![]() | |
Peterselieman | maandag 3 juni 2013 @ 12:34 |
zie wel wat in de treinen van Hitachi Rail | |
De_Hertog | maandag 3 juni 2013 @ 12:34 |
Sterker nog, van een paar maanden geleden: http://nos.nl/video/474355-opzienbarend-rapport-over-hsl.html En van welke partij was Peijs ook weer? | |
KnightSolaire | maandag 3 juni 2013 @ 12:34 |
Ik vraag me vooral af hoe lang e.e.a. gaat duren. Maar ja, misschien is het ook niet zo slim te kiezen voor de snelste oplossing als dat wederom tot halfbakken treinen leidt ![]() | |
WhiteJoker | maandag 3 juni 2013 @ 12:34 |
Laten we voor een bestaand concept gaan. Bijvoorbeeld voor de Zefiro van Bombardier... Hoewel die volgens mij in samenwerking met de Italianen wordt gemaakt. | |
bork | maandag 3 juni 2013 @ 12:37 |
CAF ftw! TCDD HT65000 | |
KnightSolaire | maandag 3 juni 2013 @ 12:38 |
Ik zie dat het oude logo van NS er al op staat ![]() | |
bork | maandag 3 juni 2013 @ 12:59 |
Dijsselbloem vertraagt stopzetten Fyra - Meerstadt in 2003 gewaarschuwd In een groepsraad, een half jaar voor de definitieve aankoop, is hem voorgehouden dat de techniek van AnsaldoBreda zich niet bewezen had en dat het onderhoud veel ingewikkelder zou zijn dan de Italianen beweerden. Een van de aanwezigen toen: "Letterlijk zeiden we: dit wordt een drama." Meerstadt, destijds projectleider, schoof de kritiek terzijde. bron: nrc | |
Dr_Flash | maandag 3 juni 2013 @ 13:02 |
Er moet nu ineens "eerst goed gekeken worden naar consequenties"? ![]() Beetje laat he vriend ![]() | |
KnightSolaire | maandag 3 juni 2013 @ 13:10 |
Het is niet te vroeg om de stekker uit de Fyra V250 te trekken. Met de kennis van nu is het al veel te laat. Beter laat dan nooit zeggen we dan maar ![]() | |
Litpho | maandag 3 juni 2013 @ 13:27 |
Gevolgen? Zoals het niet rijden van een hogesnelheidstrein? Hoe is dat toch mogelijk en waarom zag niemand dit aankomen? | |
Dr_Flash | maandag 3 juni 2013 @ 13:31 |
Trouwens een beetje achterbaks dat maar klats boem meteen die meneer Huges benoemd is. Ik zeg: Aanbesteden die hap! | |
KnightSolaire | maandag 3 juni 2013 @ 13:31 |
Je wilt solliciteren? | |
Peterselieman | maandag 3 juni 2013 @ 13:35 |
Fles rails, waar een BVO'tje standaard is ![]() | |
breaky | maandag 3 juni 2013 @ 13:40 |
De Fyra gaat letterlijk en figuurlijk toch nooit meer rijden, dus waarom het besluit uitstellen? En als we toch nieuwe moeten aanschaffen doe maar een van die toffe Shinkansen treinen. ![]() | |
Litpho | maandag 3 juni 2013 @ 13:41 |
En uiteraard bij elk nieuw station een BVF'je.
| |
Duvel | maandag 3 juni 2013 @ 13:41 |
Wat hier gebeurt is werkelijk hallucinant! Het brevet van onvermogen wordt magna cum laude uitgereikt aan vooral de rijksoverheid, die met een ongeëvenaarde bunker voor de taas het HSL-verhaal op de gitzwarte pagina's van de vaderlandse spoorgeschiedenis heeft doen belanden. | |
Litpho | maandag 3 juni 2013 @ 13:41 |
Zwartepieten moet je altijd op eigen voorwaarden doen. | |
Dr_Flash | maandag 3 juni 2013 @ 13:43 |
Ik niet. Maar wat nou als zijn salaris boven de aanbestedingsgrens komt? ![]() | |
Peterselieman | maandag 3 juni 2013 @ 13:44 |
ook een goede is waar de stellen naar toe moeten als de NS ze niet meer wil hebben. Op de Watergraafsmeer zullen ze in de weg staan, dat weet AnsaldoTilburg ook wel en de Italianen zullen ongetwijfeld geen enkele zin hebben om hun troep op te halen. Probleem is dan ook dat de stellen die nog van de Italianen zijn niet zomaar versleept mogen worden. | |
Duvel | maandag 3 juni 2013 @ 13:45 |
Huur een paar zwervers. De deuren kunnen toch niet fatsoenlijk dicht. Heeft tot nu toe altijd succes gehad als het gaat om het rap afvoeren van sloopmaterieel. | |
WhiteJoker | maandag 3 juni 2013 @ 13:46 |
Dan stuurt de NS een rekening voor stallingskosten naar de Italianen. | |
Peterselieman | maandag 3 juni 2013 @ 13:46 |
weet niet of je die wel op de Meer rond wilt hebben lopen ![]() | |
V2 | maandag 3 juni 2013 @ 13:47 |
Hee, wordt hiet een nieuw business model geboren voor NSHispeed, om toch winst te kunnen maken? | |
Peterselieman | maandag 3 juni 2013 @ 13:47 |
die kan toch niet betaald worden. De Italianen gaan bankroet en tot de zaak afgewikkeld is blijven de stellen staan waar ze staan ![]() tenzij er met de curator of nieuwe eigenaar wat geregeld kan worden | |
Dr_Flash | maandag 3 juni 2013 @ 13:48 |
Ja, je kan rekeningen sturen tot je er scheel van ziet. Daar komt geen cent vandaan hoor ![]() | |
Duvel | maandag 3 juni 2013 @ 13:48 |
Duurt nooit lang voordat die treinen in rook opgaan. Als het al niet spontaan gebeurt (zo accu's). | |
Scarlet_Dragonfly | maandag 3 juni 2013 @ 13:49 |
Toch maar gewoon naar IJmuiden sturen en meteen de hoogovens in. ![]() Wat is tegenwoordig de prijs voor oud ijzer? | |
WhiteJoker | maandag 3 juni 2013 @ 13:49 |
Op een gegeven moment kan je er een dwangsom aanhangen met als uiterlijk maatregel dat de stellen verplaatst worden. Daar zal de curator ook gevoelig voor zijn. Het ging natuurlijk voornamelijk om de stellen die niet verplaatst mochten worden. | |
Peterselieman | maandag 3 juni 2013 @ 13:50 |
ze willen daar geen materiaal van inferieure kwaliteit hebben | |
Scarlet_Dragonfly | maandag 3 juni 2013 @ 13:51 |
En terecht... | |
Litpho | maandag 3 juni 2013 @ 13:52 |
Bovendien kost het opruimen van wat er op weg naar IJmuiden naast de baan terecht is gekomen teveel. | |
DeaDLocK2K | maandag 3 juni 2013 @ 13:57 |
Nog een betere vraag; kan je een buitenlands hoofdtelwoord als handelsmerk deponeren? | |
Dr_Flash | maandag 3 juni 2013 @ 13:58 |
Sowieso, zit veel te veel plestik in. | |
Dr_Flash | maandag 3 juni 2013 @ 13:58 |
one.com? | |
Doc__Zenith | maandag 3 juni 2013 @ 14:06 |
http://www.volkskrant.nl/(...)stilstand-kwam.dhtml Het is mij hiermee wel duidelijker. Ik dacht dat ik wat gemist had, maar het staat nog maar net online :> | |
DeaDLocK2K | maandag 3 juni 2013 @ 14:11 |
Ja prima, maar dat is geen antwoord op de vraag ![]() | |
Dr_Flash | maandag 3 juni 2013 @ 14:13 |
Nou ja, lijkt me dat het vaker gebeurt dus. En dat het dus wel kan ![]() | |
Peterselieman | maandag 3 juni 2013 @ 14:14 |
volgens mij heeft een groot deel van het verhaal al eens online gestaan en is het laatste stukje nu een beetje anders opgeschreven | |
WhiteJoker | maandag 3 juni 2013 @ 14:16 |
Eigenlijk is het ministerie, en zeker Tineke Tolpoort, dus verantwoordelijk voor de malaise. Door het eerste bod van de NS met nadreunende woorden van tafel te vegen heeft ze het bedrijf gedwongen een onrealistisch bod te doen. Zeker toen de andere vervoerders véél lager boden hadden ze misschien achter hun oren moeten krabbelen. Ik vind het trouwens ook wel tekenend dat het ministerie van Financiën nu zegt: Jullie kunnen wel willen stoppen met de Fyra, maar daar beslissen wij over. Dag NS! | |
Doc__Zenith | maandag 3 juni 2013 @ 14:18 |
Ik heb zelf dat originele plan altijd beter gevonden, de HSLZ heeft dan het meeste nut. Dat losse gedoe was al niets, te duur ingeschreven of niet. | |
Peterselieman | maandag 3 juni 2013 @ 14:19 |
het plan met de IC Max blijkt achteraf behoorlijk realistisch te zijn geweest | |
De_Hertog | maandag 3 juni 2013 @ 14:20 |
In de berichtgeving van vrijdag had ik dit gemist: http://www.volkskrant.nl/(...)echter-stappen.dhtml In de categorie 'de aanval is de beste verdediging'? ![]() | |
DeaDLocK2K | maandag 3 juni 2013 @ 14:20 |
Precies. Echt gtfo met dat gemekker over aparte concessies en meuk. Gewoon binnenlandse treinen over die hap. | |
Litpho | maandag 3 juni 2013 @ 14:20 |
Als de Kamer vervolgens Dijsselbloem naast Schultz op het hakblok legt, is het het waard. * verder dagdroomt * | |
Peterselieman | maandag 3 juni 2013 @ 14:21 |
categorie jennen. NMBS moet via de juridische weg nog even op kosten gejaagd worden | |
Viezze | maandag 3 juni 2013 @ 14:46 |
Ik zie net op watergraafsmeer een Fyra door een Nedtrain loc geduwd worden, dus ze zijn er nog wel mee aan het slepen. Misschien om ruimte te maken voor rijwaardig materieel ![]() | |
KnightSolaire | maandag 3 juni 2013 @ 14:59 |
Dat kan NSH dus ook nog wel verwachten als de minister akkoord gaat met het afblazen van de order. | |
Duvel | maandag 3 juni 2013 @ 14:59 |
Wat is trouwens de waarde van de toelating door I&M, als blijkt dat elk stel tig gebreken heeft? | |
Duvel | maandag 3 juni 2013 @ 14:59 |
Dan verklaar je NSH failliet? | |
Duvel | maandag 3 juni 2013 @ 15:00 |
Ben blij dat ik die folder net op tijd heb teruggevonden. ![]() | |
KnightSolaire | maandag 3 juni 2013 @ 15:00 |
Dan verdwijnen zelfs de V160's van het spoor en rijdt er dus echt bijna niks meer op de HSL? ![]() Stuur 'm even naar het ministerie zou ik zeggen! :-) | |
James1988 | maandag 3 juni 2013 @ 15:01 |
De vloot DDM-1 was groter dan het aantal afgeleverde V250's, en is toch geheel aan de kant gegaan omdat onderhoud en modernisering van zo'n kleine serie 'te duur' zou zijn. De omvang van de vloot van het reeds afgenomen V250 is kleiner, en bovendien wijkt ieder stel nog eens op allerlei punten af. Onderhoud in serie is dan helemaal onbetaalbaar. | |
Q. | maandag 3 juni 2013 @ 15:02 |
De DDM-1's waren wel een tikkie goedkoper dan de V250s gok ik. | |
Peterselieman | maandag 3 juni 2013 @ 15:02 |
dat is dus niet waar, want dan rijdt het spul door middel van een rechtstreekse opdracht van het ministerie over de HSL totdat de nieuwe aanbestedingsronde is geweest | |
KnightSolaire | maandag 3 juni 2013 @ 15:02 |
Dat valt denk ik wel mee. Een V250 was (inclusief korting voor de vertraagde levering) ongeveer evenduur als een VIRM-zesje geloof ik. ![]() Oh oké, dat scheelt. Wist het ook niet zeker; vandaar het vraagteken. ![]() | |
James1988 | maandag 3 juni 2013 @ 15:05 |
DOR all over again ![]() DOR = Directly Operated Railways, een 100%-dochter van het Britse Department of Transport, opgezet nadat National Express East Coast niet meer aan haar verwachtingen kon voldoen. Sindsdien rijdt DOR op de East Coast Main Line in afwachting van een nieuwe aanbesteding. | |
Duvel | maandag 3 juni 2013 @ 15:06 |
Ik vond de service van East Coast best ok trouwens! Wel apart dat een DOR zelfs een eigen huisstijl heeft, het personeel aangepaste uniformen, e.d. | |
James1988 | maandag 3 juni 2013 @ 15:13 |
Vandaag is het startschot gegeven voor een megaklus rond Utrecht, vernieuwing en ontvlechting van sporen. | |
De_Hertog | maandag 3 juni 2013 @ 15:14 |
In België trappen ze in ieder geval niet in dat 'opstappen allang van plan' verhaal:http://deredactie.be/cm/v(...)30603_fyra_nederland | |
lyolyrc | maandag 3 juni 2013 @ 15:25 |
Ik bedoelde vooral te zeggen dat ik het nutteloos zou vinden om nog geld en moeite te gaan steken in de V250's die niet zijn afgenomen. Ik denk dat het ook niet de moeite loont voor de 9 stellen waarvoor wel betaald is, omdat dan zo ongeveer de hele trein opnieuw "ge-enigeerd" moet worden, wat ontzettend veel man-uren en geld kost. Ik kan me ook goed voorstellen dat veel mensen niet begrijpen dat er ¤ 180 miljoen is uitgegeven aan treinen die het beste direct op de schroothoop te geparkeerd kunnen worden. | |
James1988 | maandag 3 juni 2013 @ 15:26 |
Het ís ook niet te verklaren dat dit geblunder zo ontzettend veel geld moet kosten. Ik hoop daarom oprecht dat NS en NMBS het geld dat is uitgegeven aan de treinen, zowel voor voorschotten als voor treinen die al zijn afgenomen, terug kunnen krijgen. | |
Peterselieman | maandag 3 juni 2013 @ 15:32 |
ik kan me voorstellen dat je de stellen niet meer in de werkplaats wilt hebben staan. ![]() | |
b2py | maandag 3 juni 2013 @ 15:33 |
Komt hij weer met zijn afkorting ![]() | |
Dr_Flash | maandag 3 juni 2013 @ 15:34 |
Nou daar heb ik een hard hoofd in. Aan de andere kant: Laten we het wel even in perspectief blijven zien. De 19 treinstellen van NS kosten 380 miljoen euro. De 3 Belgische stellen zijn gedekt door bankgaranties. Het maximale wat we er dus bij in kunnen schieten is die 380 miljoen euro, aangenomen dat alles al betaald is. (en dat zal wel niet). Dat is nog geen 5 % van de aanlegkosten van de HSL. | |
dennistd | maandag 3 juni 2013 @ 15:41 |
DB heeft excuses aangeboden voor het ongeluk bij Eschede in 1998: http://nos.nl/artikel/513(...)S+Journaal+Nieuws%29 | |
DriekOplopers | maandag 3 juni 2013 @ 15:47 |
Nee, want dan organiseer je een overheidsopdracht om asap te gaan rijden, bij voorbeeld onder een attest van of door Arriva of Veolia. Alles beter dan de NS. qua rijden op de HSL. | |
DeaDLocK2K | maandag 3 juni 2013 @ 15:51 |
Waarom ben jij zo kien op het inwisselen van de ene staatsvervoerder voor de andere? | |
DriekOplopers | maandag 3 juni 2013 @ 15:54 |
De eerlijkheid gebiedt mij dit te zeggen: Ik ken Bert Meerstand persoonlijk vrij goed. Hoe het ook zij: hij heeft inderdaad reeds afgelopen najaar aangegeven dat hij weg wilde. Dus voordat het Fyrasco in volle omvang duidelijk werd. En laten we niet vergeten, dat niet Bert Meerstadt de hoofdschuldige is, maar NS-HiSpeed-directeur Jan Willem Siebers. Maar die lafbek is sinds begin januari onzichtbaar, zodat Kaper, Van Vroonhoven en Meerstadt mogen redden wat er te redden valt. Waarvan graag akte. | |
DriekOplopers | maandag 3 juni 2013 @ 15:56 |
Ik ben niet kien op het inwisselen van het een staatsbedrijf voor het andere. Ik ben wel kien op het van de HSL verwijderen van een bedrijf dat in letterlijk alle denkbare opzichten heeft gefaald en zelfs niet aannemelijk kan maken, het straks wel goed te doen. De prestaties van NS zijn zo schrikbarend, dat je dat bedrijf definitief als incompetent moet beschouwen voor wat betreft het runnen van een hogesnelheidsverbinding. | |
DeaDLocK2K | maandag 3 juni 2013 @ 15:59 |
Volgens mij ligt er minstens even veel schuld bij I&M. En Tineke Netelenkut. Verder zijn de prestaties op alles wat buiten de HSL is stiekem best wel goed. En een winstgevende HSL valt of staat met integratie in de binnenlandse normale dienstregeling. Gewoon NS dus. | |
Litpho | maandag 3 juni 2013 @ 16:04 |
Waarbij ik het idee heb dat Mansveld/Schultz heel strak worden geregisseerd door Financiën. | |
Peterselieman | maandag 3 juni 2013 @ 16:08 |
die hebben iig veel financieel belang bij het niet failliet laten gaan van HSA | |
Sparqq | maandag 3 juni 2013 @ 16:12 |
Doorsturen naar IJmuiden, daar weten ze wel raad met schroot. | |
lyolyrc | maandag 3 juni 2013 @ 16:13 |
Dan moeten ze het verlies in een keer nemen. Laten ze het nog even doorsudderen, dan komt dat verlies stukje bij beetje. | |
DriekOplopers | maandag 3 juni 2013 @ 16:13 |
MVBOV heeft al vaker betoogd dat het samengaan van opdrachtgeverschap en eigenaarschap een behoorlijk concessiebeheer danig in de weg staat. Dat is dezer dagen wel bewezen. | |
DriekOplopers | maandag 3 juni 2013 @ 16:15 |
Zekers. Maar dat ontslaat de NS nog niet van de plicht, een behoorlijke dienst te bieden. En daar zijn ze voor nul komma nul in geslaagd. | |
Peterselieman | maandag 3 juni 2013 @ 16:16 |
je weet dat er in de politiek nog geloofd wordt in de sprookjes van onder meer de gebroeders Grimm of zoals dit geval de mooie verhalen uit Italië? | |
lyolyrc | maandag 3 juni 2013 @ 16:27 |
Ze weten op het ministerie van Financiën heel goed dat het verlies nu in een keer nemen een gat in de begroting slaat. Dan moeten ze weer naar die verzameling hotemetoten in de Kamer om te gaan onderhandelen hoe ze dat gat gaan dichten. Dat komt nu heel slecht uit, aangezien er nog andere gaten in de begroting niet gedicht zijn. | |
James1988 | maandag 3 juni 2013 @ 16:28 |
Schrap de Blankenburgtunnel, de verbreding van de A27, dat megaproject bij de zuidas, en desnoods PHS. Dan heb je dat gat in de begroting gedicht, en ben je meteen van een hoop zeurende inwoners en natuurfanaten af. | |
lyolyrc | maandag 3 juni 2013 @ 16:30 |
En je hebt Bouwend Nederland op je dak, want het is crisis en er zitten al zo veel bouwvakkers werkloos thuis. Keuzes, keuzes... Wat is wijsheid? ![]() | |
DeaDLocK2K | maandag 3 juni 2013 @ 16:31 |
Er gaan 16 treinen per dag niet de grens over ongeveer? Op een totaal van hoeveel treinen? En wat hier vooral fout is gegaan is kop-in-het-zand-stekerij toen de levering van de V250 gestart werd en mooi weer spelen. Niet goed genoeg wat mij betreft om ze dan maar de toegang tot de HSL te ontzeggen. | |
b2py | maandag 3 juni 2013 @ 16:31 |
Je kan zijn naam niet eens spellen ![]() (Sorry ![]() | |
b2py | maandag 3 juni 2013 @ 16:32 |
PHS is al geschrapt, Blankenburgtunnel is broodnodig. Van die vier projecten kan je wat mij betreft ZuidAsDok direct de prullenbak in mikken. | |
James1988 | maandag 3 juni 2013 @ 16:34 |
Door blijven modderen met falende treinen van een falende exploitant is dat in ieder geval niet. Errr, 16 treinen? - 32x per dag Amsterdam - Rotterdam => rijdt niet - 32x per dag Amsterdam - Breda => rijdt wel, maar niet volgens afgesproken rijtijden. - 16x per dag Amsterdam - Brussel => rijdt niet meer, partner NMBS is afgehaakt - 8x per dag Breda - Antwerpen => rijdt niet Geen enkele van de beloofde treindiensten wordt naar behoren uitgevoerd. De dienst die wél wordt uitgevoerd is te traag (reistijd is 65 minuten, er was minder beloofd) en voldoet niet aan de punctualiteitseisen (te veel vertraging, te hoge uitval). En als klapper: de zitplaatskans van 98% wordt tijdens de spits niet gehaald omdat de wél rijdende treinen overvol zitten. Zo goed als geen enkele concessievoorwaarde wordt nageleefd of is de afgelopen 4 (!) jaar nageleefd, uitzicht op verbetering binnen 4 jaar is er evenmin. Wat mij betreft wordt het hele experiment 'HSL bij NS' als mislukt beschouwd en opnieuw begonnen. | |
Peterselieman | maandag 3 juni 2013 @ 16:34 |
dan moeten ze het verlies maar nemen. Dan kun je het in één keer aftimmeren in plaats van lekkende lapmiddelen te gebruiken in deze kwestie | |
Litpho | maandag 3 juni 2013 @ 16:36 |
Ja, maar 3% is heilig ![]() | |
Peterselieman | maandag 3 juni 2013 @ 16:37 |
Blankenburgtunnel is niet zo nodig | |
Peterselieman | maandag 3 juni 2013 @ 16:38 |
we hebben het niet over miljarden he, maar over honderden miljoenen. Daar is echt wel een oplossing voor te verzinnen. Hervormingen zijn toch noodzakelijk. | |
b2py | maandag 3 juni 2013 @ 16:41 |
A20 ontlasten, staat fier bovenaan in de File top 50 nu de A50 bij Ewijk er uit is. | |
DeaDLocK2K | maandag 3 juni 2013 @ 16:42 |
Als Amsterdam-Breda rijdt, dan rijdt Amsterdam-Rotterdam dus ook. Via Breda de grens over stond geloof ik met toestemming van de opdrachtgever al een poosje in de koelkast. Op Amsterdam-Brussel (102m?) na zijn er toch geen keiharde afspraken gemaakt? En dan nog zou dit materieel dat wel moeten kunnen. Dat verhaal kennen we ondertussen allemaal. Prima, ben ik voor. Opnemen in HRN en NS het IC-Max plan laten uitvoeren. | |
Peterselieman | maandag 3 juni 2013 @ 16:44 |
![]() moeten maar minder mensen met de auto reizen | |
b2py | maandag 3 juni 2013 @ 16:46 |
Moeten we eerst het OV maar eens aantrekkelijker maken. | |
James1988 | maandag 3 juni 2013 @ 16:47 |
Tussen Amsterdam, Schiphol en Rotterdam zouden 5 a 6 HST's per uur gaan rijden: - 2x Fyra Amsterdam - Breda - 2x Fyra Amsterdam - Rotterdam (shuttle) - 1x Fyra Amsterdam - Brussel - Thalys Er rijdt nu 2x per uur een 'HST' (in Duitsland zijn er RegionalExpressen die harder rijden, maargoed ![]() Ook voor Amsterdam - Breda zijn tijden opgenomen in de concessie. Waarom zou je een partij die de reizigers de afgelopen 4 jaar zo ontzettend hard heeft geschoffeerd überhaupt nog een kans geven? | |
DriekOplopers | maandag 3 juni 2013 @ 16:48 |
In de haast. Tamelijk hectisch aan deze kant. | |
b2py | maandag 3 juni 2013 @ 16:50 |
Het is je vergeven hoor ![]() | |
DriekOplopers | maandag 3 juni 2013 @ 16:51 |
Ow ja, dan wordt NS via de achterdeur alsnog beloond voor zijn wanprestatie. Ik zal alles in het werk stellen om dat te voorkomen. | |
Peterselieman | maandag 3 juni 2013 @ 16:51 |
als je maar meer asfalt neerkwakt bereik je het omgekeerde en kun je het OV nooit aantrekkelijk maken | |
DeaDLocK2K | maandag 3 juni 2013 @ 16:54 |
Thalys valt niet onder de concessie. Behalve dan dat het niet relevant is omdat we nou eenmaal niet in Duitsland zijn is het natuurlijk zo dat dat niet gebeurd op een standaard spoorlijntje. Dat heeft voor Utrecht-Amsterdam ook heel wat voeten in aarde gehad en de enige reden dat het kan is omdat ze al een sloot snel getrokken materieel hadden. Ik zal het eens opzoeken. Omdat je het anders niet kan opnemen in het HRN. De reden waarom het fout is gegaan is vanwege bizarre eisen vanuit VWS destijds qua treinen en reistijden. Niet doen. Gewoon nu doen waar de NS goed in is en dat is zonder verder ding zelf treinen kopen en inzetten. | |
James1988 | maandag 3 juni 2013 @ 17:01 |
Zeker wel! HSA heeft een inspanningsverplichting voor 16x per dag Amsterdam - Parijs v.v. Het is dat ATB-EG ons tegenhoudt, anders had er op een aantal baanvakken (waar nu noodgedwongen een bordje '14') staat allang 160 gereden. Thalys reed (dankzij wat technische kunstgrepen) 160 tussen Schiphol en Leiden. Dat de huidige Traxx-Fyra een HST wordt genoemd is bespottelijk. Vervoersconcessie voor het hogesnelheidsnet, pagina 19: Verbinding | Reistijd (min.) Amsterdam Centraal – Rotterdam Centraal | 38 Amsterdam Centraal - Breda | 62 Amsterdam Zuid – Rotterdam Centraal | 30 Amsterdam Zuid – Breda | 54 De huidige Fyra doet 5 minuten langer over Amsterdam - Breda. NS heeft besloten om zo'n hoog bod te plaatsen uit angst voor de concurrentie. Dat is toch echt een fout die je NS kunt aanrekenen. NS is vervolgens niet in staat geweest om fatsoenlijke treinen te bestellen*, en met het vervangend rollend materieel leveren ze én niet de gevraagde rijtijden, én voldoen ze niet aan de gestelde punctualiteitseisen. En daar wil je NS voor belonen door ze nogmaals de HSL te gunnen? ![]() *In 2004 was nog niet bekend dat AnsaldoBreda zo'n stel prutsers is, maar het verdere project- en kwaliteitsmanagement had NS wél kunnen regelen. De DSB-affaire ontwikkelde zich immers ook in de periode 2005 - heden. | |
b2py | maandag 3 juni 2013 @ 17:06 |
Ondertussen heeft I&M een aantal documenten online gezet: Voortgang BetuweRoute Project OV-SAAL in relatie tot RRAAM | |
Darkwing_Duck | maandag 3 juni 2013 @ 17:11 |
En als de ICE stellen nou geleverd worden? is er dan niet ergens een klein overschotje aan materieel? ![]() | |
James1988 | maandag 3 juni 2013 @ 17:14 |
DB krijgt ter compensatie van de vele vertragingen van de Velaro D een extra treinstel geleverd. Daar waren ze maar wat blij mee, want ze hebben 1 ICE-3M moeten afschrijven. De rest is nodig voor het aanvullen van materieeltekorten in het binnenland en voor de verbindingen naar Londen. DB zit allesbehalve ruim in het ICE-materieel. | |
Darkwing_Duck | maandag 3 juni 2013 @ 17:15 |
Oh ok heb eigenlijk nooit de indruk gehad dat zo was eigenlijk, dr is nog nooit wat in Nederland uitgevallen met die grond toch? | |
ReisT | maandag 3 juni 2013 @ 17:15 |
Het meest raadselachtige aan die genoemde rijtijden vind ik wel de snelheden die er bij genoemd worden: internationaal verkeer 300km/h, binnenlandse treinen 220km/h. Waarom zijn er dan treinen voor 250km/h besteld? ![]() Ook de Thalys maakt de beloofde tijden nog niet waar: Amsterdam-Parijs zou 189 minuten moeten zijn, maar men is blijven steken op 196. | |
Dr_Flash | maandag 3 juni 2013 @ 17:16 |
Heeft dat niet hoofdzakelijk met het stuk Antwerpen - Mechelen - Brussel te maken? | |
Peterselieman | maandag 3 juni 2013 @ 17:16 |
dat laatste ligt aan de Belgen. Die hebben nog altijd geen fatsoenlijk snelle verbinding tussen Antwerpen en Brussel liggen | |
Darkwing_Duck | maandag 3 juni 2013 @ 17:17 |
Dr is aan de Parijszijde nog wel wat te winnen op het stukje tussen de aansluiting op de HSL tak en Gare du Noor, maar het is wachten op werkzaamheden.. | |
greavy | maandag 3 juni 2013 @ 17:17 |
Meerdere keren zelfs. Dan ging de ICE maar tot Emmerich, bus naar Arnhem en dan met IC door, of Mat'64 als vervangende trein ![]() En vaak kwam dan een stel die Nederland niet in mocht, omdat een ander stel die dat wel mocht, defect was. | |
James1988 | maandag 3 juni 2013 @ 17:18 |
In de winter gebeurt het met enige regelmaat dat de ICE met "vervangend materieel" wordt uitgevoerd tussen Amsterdam en Emmerich. Dat is dan Mat '64. Afgelopen winter werd er zelfs busvervoer uitgevoerd tussen Arnhem en Emmerich ![]() Omdat het ministerie vreesde dat met treinen met een Vmax van 220 km/h de rijtijden al helemaal niet gehaald zouden worden, voor zover ik weet. Langere reistijd in België (er zijn beperkingen in de tunnel bij Antwerpen i.v.m. waterlekkage) en ook verderop zijn er problemen. | |
greavy | maandag 3 juni 2013 @ 17:18 |
De Thalys heeft daar eenh gemiddelde snelheid van 65 km/h ![]() | |
Darkwing_Duck | maandag 3 juni 2013 @ 17:19 |
Is het dan zo dat de ICE net zoals de Fyra het seizoensbiersyndroom heeft en dus alle stellen apart toegelaten moeten worden, of gaat het dan om series? | |
b2py | maandag 3 juni 2013 @ 17:19 |
Gare du Noor ligt bij Duvel op de bank! ![]() | |
DeaDLocK2K | maandag 3 juni 2013 @ 17:19 |
Als het goed is mag sinds een jaartje een subserie ICMm ook weer naar Duitsland. Of misschien alleen naar Bad Bentheim. | |
Darkwing_Duck | maandag 3 juni 2013 @ 17:19 |
Dat was ook Express ![]() | |
greavy | maandag 3 juni 2013 @ 17:22 |
Het gaat om series, want niet alle ICE-3M's hebben het Nederlandse pakket aan boord, hetzelfde geld voor het Belgische pakket. Daarom mogen bijvoorbeeld ook niet alle Traxx'en en 189'ers naar Nederland, omdat die het Nederlandse pakket er niet in hebben. | |
Peterselieman | maandag 3 juni 2013 @ 17:22 |
goed he. De gemiddelde sprinter in Nederland heeft nog een hogere Vgem | |
b2py | maandag 3 juni 2013 @ 17:23 |
Breda blijft bij HSL-shuttle naar Antwerpen BREDA - Breda blijft vasthouden aan een shuttle-verbinding met Antwerpen over het HSL-spoor. Dat zegt wethouder Akinci van mobiliteit in een reactie op de beslissing van de Belgen om te stoppen met de Fyra. “Ik ga ervan uit dat die verbinding er komt”, aldus de wethouder, die dat overigens uitsprak voordat maandag het nieuws uitlekte dat ook de NS stopt met de Fyra. Dat meldden NRC en De Telegraaf maandagmorgen. Bekend werd ook dat NS-topman Bert Meerstadt zijn functie per oktober neerlegt, mede door het Fyra-debacle. Akinci kan zich overigens ook vinden in het voorstel van NMBS om de lijn Eindhoven-Antwerpen te onderzoeken. “Positief is dat de Belgen zich nu voor het eerst uitspreken over deze verbinding met Eindhoven.” Deze nieuwe spoorverbinding werd door de provincie in maart al voorgesteld als alternatief. De provincie doopte de trein ‘Brussel-Brainport-express’. Het Brabantse voorstel, dat tot stand kwam na overleg met Belgische partijen als Trein-Tram-Bus, is al voorgelegd aan het ministerie van I&M en de NS als alternatief om de problemen met de Fyra op te lossen. Bron | |
greavy | maandag 3 juni 2013 @ 17:23 |
Met de Thalys moet je blij zijn dat je met 15-20 km/h door de NZV bij Brussel mag. Meestal sta je daar meer stil dan rijdend, al vanaf Schaarbeek. | |
Darkwing_Duck | maandag 3 juni 2013 @ 17:25 |
| |
greavy | maandag 3 juni 2013 @ 17:27 |
Wij leven hier in Nederland, en met de faciliteitengemeente in het Brussels Gewest schrijven wij het gewoon in het Nederlands. Leuk weetje: Station Brussel Noord ligt op grondgebied van Schaarbeek, en station Schaarbeek op grondgebied van de stad Brussel. | |
Peterselieman | maandag 3 juni 2013 @ 17:28 |
het is dan ook bezopen hoeveel treinen de Belgen in de spitsuren laten rijden over die paar spoortjes daar bij Brussel. | |
greavy | maandag 3 juni 2013 @ 17:29 |
De NZV heeft 180 treinen per uur. Per 2 minuten over ieder spoor een trein. De perronopzichters daar zorgen op Brussel Centraal dat de trein vertrekt. Zodra hij/zij met de "oranje" lamp gaat zwaaien, moet de Treinbegeleider de deuren sluiten. | |
Ireyon | maandag 3 juni 2013 @ 17:32 |
Het beste aan die verbinding zou nog wel de extra IC Eindhoven - Tilburg zijn. Onvoorstelbaar dat de 5de en 6de grootste steden van Nederland het nog moeten doen met 2 IC's per uur. | |
b2py | maandag 3 juni 2013 @ 17:32 |
Wellicht is er gewoon geen markt voor? | |
Frenk3nstein | maandag 3 juni 2013 @ 17:40 |
Of Eindhoven toevoegen aan de 'Zwolle-Roosendaal' toevoegen en een aantal kleine stations er tussenuit.
| |
Frenk3nstein | maandag 3 juni 2013 @ 17:42 |
| |
Peterselieman | maandag 3 juni 2013 @ 17:43 |
eh, je weet dat die trein dan een heel eind om moet rijden en dat Den Bosch dan weer een snelle verbinding met sTilburg en Breda mist? | |
Frenk3nstein | maandag 3 juni 2013 @ 17:47 |
Ja natuurlijk, was niet serieus bedoeld, maar een verbinding tussen Arnhem en Eindhoven mag er m.i. best komen, Eindhoven heeft nu alleen via Utrecht een verbinding het noorden. | |
Peterselieman | maandag 3 juni 2013 @ 17:50 |
mja, is niet nodig als ze ervoor zorgen dat er in Den Bosch een goeie overstap is | |
Dr_Flash | maandag 3 juni 2013 @ 17:53 |
je zou best kunnen gaan vleugelen natuurlijk ![]() | |
Frenk3nstein | maandag 3 juni 2013 @ 17:56 |
Arnhem-Den Bosch is volgens ns-planner nog altijd 55 of 56 minuten wat niet flitsend is, maar ook niet tergend langzaam nee. Aansluiting is dan wel goed in Den Bosch richting het zuiden. | |
Peterselieman | maandag 3 juni 2013 @ 17:57 |
ik geloof dat ze over een paar jaar de stoppende IC tussen Arnhem en Nijmegen willen versnellen. Geen idee wanneer het precies in zou moeten gaan | |
Darkwing_Duck | maandag 3 juni 2013 @ 17:58 |
Welnee, dat kost extra ![]() | |
Frenk3nstein | maandag 3 juni 2013 @ 18:01 |
Als heel Nijmgen-noord (incl. station Lent) nieuw is? | |
Darkwing_Duck | maandag 3 juni 2013 @ 18:09 |
Ondertussen hebben ze in Oostenrijk nabij het altijd pittoreske Taxenbach hun eigen spoorprobleempjes door hoogwater ![]() ![]() | |
Ireyon | maandag 3 juni 2013 @ 18:15 |
Toch zeker meer dan een kwartiersdienst Eindhoven - Sittard ![]() | |
b2py | maandag 3 juni 2013 @ 18:18 |
Als keerinrichting Elst gereed is en er een extra sprinter kan gaan rijden. | |
Dr_Flash | maandag 3 juni 2013 @ 18:19 |
Markt? Wat boeit dat? De reizigers zijn er om te doen wat NS wil. Niet andersom ![]() | |
Duvel | maandag 3 juni 2013 @ 18:20 |
Hoho, we hebben ook nog dit uit de NRC van vandaag: Dus. | |
b2py | maandag 3 juni 2013 @ 18:22 |
Dat betwijfel ik. Zeer veel Limburg is gefocussed op Eindhoven. Eindhoven en Tilburg zijn zelfvoorzienend qua werkgelegenheid <-> inwoners waardoor reisafstanden zeer beperkt zijn. Is niet voor niets dat een TD10 voldoende is voor Breda - Tilburg - Eindhoven en niet eens het drukste stukje is van de treinserie. | |
b2py | maandag 3 juni 2013 @ 18:23 |
Zeg vriend, beetje redelijkheid kan ook wel he. Halfuursdienst hebben ze al, we hebben het nu over kwartiersdiensten. Daar moet dan wel een markt voor zijn, laat anders maar zitten. | |
b2py | maandag 3 juni 2013 @ 18:24 |
| |
Duvel | maandag 3 juni 2013 @ 18:25 |
Wat willen we nou? Een goed OV-systeem toch? Als dat ICMax-plan nou wèl goed uitgewerkt wordt, boeit het dan dat dat door NS gebeurt? | |
Dr_Flash | maandag 3 juni 2013 @ 18:28 |
Nou. Hehe. Het werd tijd ![]() | |
James1988 | maandag 3 juni 2013 @ 18:28 |
Ik zie NS er niet toe in staat om dat goed te doen. Zeker niet onder de huidige concessies (HSL én HRN) en met de huidige laissez-faire manier van concessiehandhaving. | |
b2py | maandag 3 juni 2013 @ 18:29 |
![]() Bert bij het plaatwerk wat de ondergang was van wat een mooie treindienst had kunnen opleveren. | |
Irritatie100 | maandag 3 juni 2013 @ 18:30 |
Hoe zit het nou met SOV vergeten? Dat mag toch eens per jaar? Want ik ben hem vandaag vergeten, maar er werd mij net door de conducteur verteld dat je hem 3 keer per jaar mag vergeten.. Overigens, ik stapte in Amsterdam in (beginpunt van de trein, dus staat al een tijd klaar). Ik me daar eerst gemeld bij de conducteurs die buiten stonden, uitgelegd dat ik mijn OV vergeten was en ook geen geld bij me had voor een kaartje (portemonnee gisteren in de auto van mn ouders laten liggen toen ik daar mee weg was ![]() Werd geen probleem van gemaakt omdat ik het netjes vroeg en ik er studentikoos uit zag volgens hun dus dat ik een SOV zou hebben zou wel kloppen zeiden ze ![]() Alleen toen kwam er kaartcontrole van heel iemand anders, dat was wel vrij lullig ![]() | |
Duvel | maandag 3 juni 2013 @ 18:31 |
Dat laatste kun je NS toch niet aanrekenen? Als de concessieverlener keer op keer faalt, niet handhaaft, geen goede contracten afsluit, willen en wetens onrealistische biedingen accepteert, wat verwacht je dan? Dat een concessiehouder het braafste jongetje van de klas moet zijn? | |
James1988 | maandag 3 juni 2013 @ 18:33 |
Daar issiedan:![]() ![]() Via @renelukassen | |
b2py | maandag 3 juni 2013 @ 18:36 |
'een palet van mogelijkheden'.. Ben benieuwd. | |
Ireyon | maandag 3 juni 2013 @ 18:36 |
Het gaat er niet eens zozeer om hoeveel mensen vervoerd kunnen worden, maar meer om de hoeveelheid reismogelijkheden. 2x per uur is gewoon te beperkt, dan liever 4x per uur met kortere treinen. | |
Ireyon | maandag 3 juni 2013 @ 18:40 |
Verwacht er op korte termijn maar niet veel meer van dan een extra overstap in Roosendaal op een enkel duikbrilletje naar Antwerpen.. | |
b2py | maandag 3 juni 2013 @ 18:57 |
Toen ik nog blij was met de Fyra ![]() | |
Frenk3nstein | maandag 3 juni 2013 @ 19:02 |
http://www.skyscrapercity(...)72150&postcount=3694 November 2011, wat er toen al speelde:
| |
Dr_Flash | maandag 3 juni 2013 @ 19:02 |
Hoeveel is er nou tot nu toe door NSH aan AnsaldoKnakworst betaald eigenlijk? En welk deel daarvan is afgedekt met bankgaranties zoals in België? | |
Dr_Flash | maandag 3 juni 2013 @ 19:05 |
Godverdomme jaloers ![]() | |
KnightSolaire | maandag 3 juni 2013 @ 19:08 |
En in de media wordt weer gesproken over het 'direct stoppen met de Fyra', inclusief afbeeldingen van de V160. Alsof je nog niet voldoende reden had om de merknaam Fyra volledig te dumpen.. ![]() | |
Dr_Flash | maandag 3 juni 2013 @ 19:10 |
NS heeft onlangs nog een enquete gehouden onder het klantenpanel waarin o.a. expliciet de vraag voorkwam "bent u op de hoogte dat Fyra Amsterdam - Breda nog WEL rijdt?" | |
ReisT | maandag 3 juni 2013 @ 19:11 |
Als er serieuze plannen gemaakt worden om een kwartierdienst in te voeren zal er wel een markt voor zijn toch? | |
b2py | maandag 3 juni 2013 @ 19:12 |
2028 ![]() (En ik weet van die plannen hoor, don't worry ![]() | |
Scarlet_Dragonfly | maandag 3 juni 2013 @ 19:12 |
Ik zag net nog een pagina grote advertentie voor de Fyra Amsterdam - Breda in de metro staan, maar wel zonder het woord 'Fyra' te noemen hoor! Het is gewoon 'met NS Hispeed' waar ze nu mee adverteren. | |
bork | maandag 3 juni 2013 @ 19:14 |
Ik denk dan waar blijft de vingerverf smiley? | |
b2py | maandag 3 juni 2013 @ 19:14 |
![]() | |
b2py | maandag 3 juni 2013 @ 19:16 |
Marc was nog 'mild' trouwens, hij sprak over 17 maanden tijd tot mogelijk inzet terwijl NS rept over 17-22 maanden. 2018 dus pas.. | |
KnightSolaire | maandag 3 juni 2013 @ 19:19 |
Mooie filmpjes maken was niet het probleem bij het V250-project iig ![]() | |
de_ier | maandag 3 juni 2013 @ 19:22 |
Kunnen ze nou niet gewoon wat TGVs gaan kopen en klaar? | |
#ANONIEM | maandag 3 juni 2013 @ 19:27 |
De hele styling was prima gedaan ja. Het treinpersoneel dat foto's maakte van de reizigers voor die filmpjes, was ook helemaal in zo'n hipster-retro-outfit gekleed, zelfs het fototoestel was in retro-look vermomd. Alles qua stijl dus precies op elkaar afgestemd. En dat vind ik tegelijk ook wel triest: er hebben in Nederland vast een heel aantal competente mensen keihard en met de beste bedoelingen aan het Fyra-project gewerkt, maar door het gefaal in Italië en van bepaalde hoge piefen in Nederland is dat allemaal voor niks geweest. | |
WhiteJoker | maandag 3 juni 2013 @ 19:27 |
Nee, dat is nou juist het hele euvel. De NS moet Europees aanbesteden. Ze mogen niet zomaar zeggen: He Siemens maak eens 19 ICE's voor ons. Bovendien vinden de leveranciers het een te klein aantal (helemaal als het op maat moet worden gemaakt zoals NS HiSpeed eiste). Daarnaast hebben ze het op dit moment eigenlijk allemaal druk. | |
de_ier | maandag 3 juni 2013 @ 19:32 |
Ok bedankt. Europees aanbesteden heh. Misschien begin zelf een treinbedrijf. Dan maar misschien tweede-hands ICE en TGVs bij elkaar sprokkelen. Beter dan niets... | |
James1988 | maandag 3 juni 2013 @ 19:33 |
Mee eens. In totaal is nu 9 jaar werk van honderden, zoniet duizenden, mensen helemaal voor niets geweest. Dat is in- en intriest. | |
James1988 | maandag 3 juni 2013 @ 19:34 |
Als je een privaat bedrijf hebt hoef je niet openbaar aan te besteden. Dan kun je gewoon Alstom bellen en doen wat je wilt. | |
b2py | maandag 3 juni 2013 @ 19:35 |
Was zo grappig dat ik bijna nog met die mensen achter de foto op de foto ben geweest. IPad in een soort hoesje zodat het oud leek, karretje met koffertje erop zoals je in het spoorwegmuseum vindt. | |
James1988 | maandag 3 juni 2013 @ 19:38 |
Dat was erg leuk gedaan. In Amsterdam liep op het perron iemand rond met een toeter om mensen te motiveren om in de eerste reizigersrit van Fyra V250 te stappen. Dat is nog geen jaar geleden, en nu is het allemaal definitief voorbij. Triest. | |
b2py | maandag 3 juni 2013 @ 19:39 |
Ik word er bijna emotioneel van. Stiekem was ik best trots op het beestje, eindelijk iets wat hard ging van 'eigen' bodem. Het mocht helaas niet baten. | |
James1988 | maandag 3 juni 2013 @ 19:44 |
Ik snap wat je bedoelt. Natuurlijk, het was een lelijk ding en het businessmodel rammelde aan alle kanten, maar toch had het wel iets gaafs om met 250 km/h over de HSL te scheuren in 'onze' HST. Fyra V250 * 29-07-2012 ✝ 03-06-2013 | |
b2py | maandag 3 juni 2013 @ 19:44 |
I&M heeft weer wat online gezet: Voornemen NS Inzake Fyra V250 | |
Darkwing_Duck | maandag 3 juni 2013 @ 19:56 |
Ik weet dat de ruimte beperkt is in het Spoorwegmuseum, maar nou eens een paneel plaatsen met bijvoorbeeld alleen een buitendeur van dat ding, en wat dingen uitleggen over deurbeveiliging enzo, dat je met een knopje zelf de deur open en dicht kan laten gaan, dan heeft die V250 toch nog een plekje in Nederland voor die spoorwegfans die de V250 in hun hart gesloten hebben... ![]() | |
Litpho | maandag 3 juni 2013 @ 19:58 |
"In het belang van de reizigers" ![]() ![]() ![]() | |
James1988 | maandag 3 juni 2013 @ 19:59 |
Maken ze er dan ook een knopje bij zodat de deur eruit valt? ![]() | |
b2py | maandag 3 juni 2013 @ 20:00 |
Overal actieknopjes! - Afvallende deuren - Bodemplaten die verdwijnen - Bij weghalen paneel komen er 25kV kabels uit het dak - Ontvlammende batterijen - Aardappels serveren bij bestellen pizza | |
#ANONIEM | maandag 3 juni 2013 @ 20:01 |
En uiteraard ook een knopje dat niks doet. Voor de tyfoon bij winterse omstandigheden. ![]() | |
Darkwing_Duck | maandag 3 juni 2013 @ 20:02 |
Ze kunnen met halloween misschien een half stel in dat theater neerzetten in plaats van de Orient Express, kan je een Freaky Horrorshow van maken ![]() | |
b2py | maandag 3 juni 2013 @ 20:02 |
![]() | |
Peterselieman | maandag 3 juni 2013 @ 20:03 |
misschien is het beter om het bij beeldmateriaal van deze FAAL te houden. Het is al beschamend genoeg en een plekje in de geschiedenis? Alleen als er forse lessen uit worden getrokken | |
Darkwing_Duck | maandag 3 juni 2013 @ 20:03 |
-Bedien hier de Tyfoon- "Mamma ik hoor niks?" | |
Darkwing_Duck | maandag 3 juni 2013 @ 20:05 |
En als het woord "Kotsbeu" de Vandale haalt hebben zie iig weer een informatiebordje erbij ![]() Edit: Laatmaar | |
greavy | maandag 3 juni 2013 @ 20:07 |
![]() Fyra V160 Eens zitten fucken in fotosoep, en het is nog een actueel onderwep ook .... | |
Bitlord | maandag 3 juni 2013 @ 20:16 |
Terugkomend op een berichtje van een pagina terug; het lijkt er inderdaad op dat NSHispeed de merknaam Fyra ook laat vallen:![]() ![]() | |
arkkey | maandag 3 juni 2013 @ 20:21 |
Wel slim, die naam is veel te besmeurd. En veel mensen die 1x per zoveel maanden met de trein gaan snappen echt niet dat de binnenlandse fyra wat anders is dan de spaghettiboemels | |
Ireyon | maandag 3 juni 2013 @ 20:39 |
Pff de snelheid was leuk maar meer dan dat had die trein echt niet te bieden. Een beetje HST heeft minstens: - Leeslampjes - Stopcontacten - Voetsteuntjes - Verstelbare rugleuningen - Individuele armleuningen - Schermen met actuele reisinformatie - Draadloos internet - Zonneschermen - Barrijtuig Nee bij NSH laten ze een nozem in pak maar telkens heen en weer lopen ![]() | |
b2py | maandag 3 juni 2013 @ 20:41 |
Dikgedrukt zit er allemaal in. | |
arkkey | maandag 3 juni 2013 @ 20:43 |
Apart dat je dat zegt, want de pimpel (die witte trein naar berlijn toch he?) heeft een hoop van die dingen niet, zoals zonneschermen, actuele reisinformatie, wifi. Stopcontacten is twijfelachtig want dat ligt er dan aan waar je zit. De rest heeft ie wel idd of heb ik nooit op gelet. | |
Ireyon | maandag 3 juni 2013 @ 20:43 |
In 2de klas alleen zonneschermen. Waar waren de schermen met actuele reisinformatie geplaatst dan? Die enkele regel boven de coupédeuren telt niet. | |
Kentekenplaat | maandag 3 juni 2013 @ 20:44 |
Maar ja, werkt het ook? ![]() | |
greavy | maandag 3 juni 2013 @ 20:45 |
Vergeet de stopcontacten in de eerste klas niet. | |
Ireyon | maandag 3 juni 2013 @ 20:45 |
1ste klas telt niet, ik verwacht zulke dingen in 2de klas en dan blijven alleen zonneschermen over. Armleuningen had je er slechts 1 van tussen 2 stoelen. Schermen heb ik nooit gezien? Die enkele regel boven coupédeuren telt niet. | |
greavy | maandag 3 juni 2013 @ 20:47 |
Schermen zaten er in hoor, die kon je dan naar beneden trekken. Het NMBS M6-achtige. | |
Peterselieman | maandag 3 juni 2013 @ 20:49 |
een rijverbod had het spul al volgens deze knakker ![]()
| |
Ireyon | maandag 3 juni 2013 @ 20:53 |
De schermen met actuele reisinformatie kon je naar beneden trekken? Wat? | |
Frenk3nstein | maandag 3 juni 2013 @ 20:54 |
Nee, zonneschermen. | |
Ireyon | maandag 3 juni 2013 @ 20:55 |
Ja die had ik zelf al genoemd, dat ze erin zaten. ![]() | |
Ireyon | maandag 3 juni 2013 @ 20:56 |
Reisinformatie wellicht niet actueel, maar die DB reisgidsen met alle tussenstations, aankomsttijden en overstapmogelijkheden voor zowel NL als DE compenseren voldoende. Wat ik overigens niet snap hè, waarom willen Dijsselbloem en Mansveld nog even 'afwachten' met het definitief dumpen van de V250? Geen enkele reiziger wil het, geen enkele vervoerder wil het, wat heeft dat tijdrekken dan voor nut. Willen ze NS eventueel dwingen om alsnog met die trein te gaan rijden ![]() [ Bericht 19% gewijzigd door Ireyon op 03-06-2013 21:02:45 ] | |
James1988 | maandag 3 juni 2013 @ 21:04 |
In de IC Berlijn zitten toch ook schermpjes met enigszins actuele reisinformatie (volgende station, snelheid, huidige tijd, en nog wat info over komende stops)? | |
Peterselieman | maandag 3 juni 2013 @ 21:07 |
het gaat om geld én de juridische afwikkeling van alles. Daar gaat nog veel tijd in zitten. | |
Darkwing_Duck | maandag 3 juni 2013 @ 21:12 |
Kan dit de doosteek zijn voor Finmeccanica en/of AnsaldoKroket als de rechter beslist dat die poen terugmoet? | |
greavy | maandag 3 juni 2013 @ 21:13 |
Ik lees scheel. Dag is al veel te lang (ja, vanochtend stond ik om 4:30 alweer op het werk) | |
Peterselieman | maandag 3 juni 2013 @ 21:14 |
een deel van dat geld valt onder de bankgaranties. Voor het resterende deel kun je de al negatieve solvabiliteit van het bedrijf zodanig aantasten dat de stekker er idd uit gaat. het gaat waarschijnlijk een leuke juridische strijd worden die nog jaren kan duren. | |
Bitlord | maandag 3 juni 2013 @ 21:15 |
Het zal niet helpen. De aandelen zijn ook behoorlijk gekelderd vandaag, maar zijn desondanks wel eens lager geweest. https://www.google.com/fi(...)=NuusUfjgJuWFwAOpkgE | |
Ireyon | maandag 3 juni 2013 @ 21:17 |
Nog wat inspiratie voor NSH: | |
Darkwing_Duck | maandag 3 juni 2013 @ 21:18 |
Andere (stomme) vraag: moet daar eerst op gewacht worden voordat de postzegel gelikt kan worden voor de nieuwe order bij bijvoorbeeld Düwag? ![]() | |
James1988 | maandag 3 juni 2013 @ 21:18 |
Nee hoor, dat kan tegelijkertijd. | |
Peterselieman | maandag 3 juni 2013 @ 21:19 |
nee | |
bork | maandag 3 juni 2013 @ 21:33 |
Mijn Turks in 10x niks ![]() ![]() | |
James1988 | maandag 3 juni 2013 @ 21:36 |
De Turkse variant op de Renfe S/120 en S/121. Zou prima zijn voor Nederlands HSL-vervoer, ook qua capaciteit. | |
b2py | maandag 3 juni 2013 @ 21:38 |
Het zijn schermen met actuele reisinformatie, dus die tellen ook. Had je beter moeten definiëren wat je bedoeld. | |
arkkey | maandag 3 juni 2013 @ 21:39 |
Wat is nou eigenlijk weer het excuus dat dit kotskabinet weer iemand benoemt die op 2 a 3x balkenendenorm zit? "Anders krijgen we geen kwaliteit" ? ![]() | |
James1988 | maandag 3 juni 2013 @ 21:40 |
Jaja, bij het verlaten van Brussel-Centraal ri. Zuid-verbinding aankomen met "Het volgende station is Antwerpen Centraal"? Heel actueel ja. ![]() | |
b2py | maandag 3 juni 2013 @ 21:40 |
Kinderziekte ![]() | |
b2py | maandag 3 juni 2013 @ 21:41 |
Waarom zou de beste man Balkenendenorm moeten verdienen? | |
James1988 | maandag 3 juni 2013 @ 21:41 |
Ooit was mij verteld dat de V250 een supermodern reisinformatiesysteem had. Mijn vertrouwen in die uitspraak zakte toch wel aardig na die ervaring. ![]() | |
b2py | maandag 3 juni 2013 @ 21:42 |
Achja, OBIS heeft de laatste tijd ook enorm veel mankementen dusja.. | |
James1988 | maandag 3 juni 2013 @ 21:44 |
En dan te bedenken dat het zo moeilijk niet hoeft te zijn. Een TomTom weet immers ook waar je je bevindt, hoe lang het nog gaat zijn naar je eerstvolgende tussenstop, en kan bij file ook je aankomsttijd mee aanpassen. Met informatie uit het beveiligingssysteem (zoals de Movement Authority) zou je zelfs nog veel actuelere reisinformatie moeten kunnen samenstellen, tijdelijke snelheidsbeperkingen e.d. kun je namelijk er meteen in verwerken. | |
arkkey | maandag 3 juni 2013 @ 21:46 |
Omdat dat volgens mij een van de doelstellingen is van het kabinet, en aangezien dijsselbloem zelf de beste man benoemt lijkt het me aardig dat ie zich daar aan houdt. Bedoel leuk zo'n norm maar als je link en rechts bankiers en NS lui voor tonnen binnenhaalt maak dan niet zo'n regeerakkoord. En ja ik weet dat NS formeel niet onder overheid/semioverheid valt, maar da's natuurlijk erg slappe hap. Dan moet dijsselbloem zich ook niet met Fyra bemoeien als het zo strak zit. | |
BloodhoundFromHell | maandag 3 juni 2013 @ 21:47 |
ten eerste snap ik niet waarom de NS hogesnelheidstreinen moest kopen, laat de thalys wat vaker rijden over dat traject en het probleem is opgelost. Verder viel me op dat de ICE ook nog wel eens wat mankementen heeft, dus wellicht is die V250 nog niet eens zo slecht als dat er nu gesuggereerd wordt. *in 1 retourtje Berlijn 2 kapotte treinen (1 werd gewisseld en 1 viel helemaal uit) en 1 trein met een mankement aan de elektrische installatie. Niets is wat het lijkt in dit dossier bedenk ook dat die Belgen grootaandeelhouder van thalys zijn. | |
b2py | maandag 3 juni 2013 @ 21:47 |
Helaas is alles zo statisch als de pest, zo worden de borden door een ander systeem aangestuurd dan de AV en API van NS. En volgens mij wordt de GPS locatie niet gebruikt om ook maar iets mee te doen, behalve T&T. Dat zou kunnen, maar dat kost geld he ![]() | |
James1988 | maandag 3 juni 2013 @ 21:47 |
En dan is het nu tijd voor een bloedstollende nieuwe aflevering van...![]() ![]() | |
b2py | maandag 3 juni 2013 @ 21:49 |
http://business.salary.com/why-do-ceos-make-the-big-bucks/ Leesvoer. | |
b2py | maandag 3 juni 2013 @ 21:49 |
![]() ![]() | |
Ireyon | maandag 3 juni 2013 @ 21:52 |
Lekker nuttige reisinformatie inderdaad, het eerstvolgende of huidige station en de huidige snelheid. http://farm8.staticflickr.com/7044/6937239015_e16762262d_o.jpg Wederom hebben ze het in Oostenrijk beter begrepen. | |
arkkey | maandag 3 juni 2013 @ 21:53 |
Nogmaals, maak dan geen regeerakkoord en zet gewoon overal graaiers neer voor een paar miljoen per hoofd. Wel zo transparant, en scheelt een hoop papier en rompslomp. | |
Duvel | maandag 3 juni 2013 @ 22:02 |
Ja, dat vond ik wel grappig, maar de SLT heeft na aflevering ook van die gekke roostertjes voor de typhoons gekregen, dus blijkbaar is V250 niet de enige trein met dat soort problemen. | |
Duvel | maandag 3 juni 2013 @ 22:06 |
En zo zit dus het hele V250-contract in elkaar. ![]() | |
Bitlord | maandag 3 juni 2013 @ 22:07 |
Geweldig dit, zie je het al rijden in Nederland? In eerste instantie alleen de (stuurstand)rijtuigen kopen. Die zullen sneller geleverd kunnen worden dan de locomotieven. Tot die geleverd kunnen worden, nog even de Traxxen gebruiken. | |
James1988 | maandag 3 juni 2013 @ 22:07 |
Dan moeten de stuurstanden wel met de Traxxen kunnen babbelen ![]() | |
spectrumanalyser | maandag 3 juni 2013 @ 22:09 |
een uur geleden stond er een IRM op Castricum met een rode lok ervoor. ik gok dat de IRM defect geraakt was. apart gezicht. helaas konden de overwegen daardoor niet meer open waardoor ik mijn bestemming niet kon bereiken. | |
Duvel | maandag 3 juni 2013 @ 22:09 |
Fail, verschillende fabrikanten... | |
b2py | maandag 3 juni 2013 @ 22:10 |
Ding stond er al vanaf 19:07, erg kansloos. | |
Peterselieman | maandag 3 juni 2013 @ 22:10 |
Arriva heeft bij de GTW's de typhoons ingepakt in een doosje | |
b2py | maandag 3 juni 2013 @ 22:11 |
Als ze dat nou ook eens even deden bij die deurpiepjes en dan retour fabrikant.. | |
Peterselieman | maandag 3 juni 2013 @ 22:12 |
mja, regels zijn regels he | |
James1988 | maandag 3 juni 2013 @ 22:12 |
De M6-stuurstanden (Bombardier) kunnen praten met de T18-locomotieven (Siemens). Het kan dus wel hoor ![]() | |
Frenk3nstein | maandag 3 juni 2013 @ 22:30 |
Typhoon = hoorn (claxon)? | |
Peterselieman | maandag 3 juni 2013 @ 22:34 |
jup | |
b2py | maandag 3 juni 2013 @ 22:34 |
Je hebt de claxon en de tyfoon. Claxon is als toetertje en de tyfoon gebruik je bij gevaar om iets op grote afstand te alerteren. | |
blup | maandag 3 juni 2013 @ 22:34 |
Wat doen ze trouwens met al die typhoons van die gesloopte plan t'tjes? Ik wil wel een Leslie S-5T ![]() Net zoals de trams in amsterdam... tringelingelingling... TUUUUUUUUUUUUT ![]() | |
b2py | maandag 3 juni 2013 @ 22:36 |
Heb in Amsterdam nog nooit de tyfoon gehoord gelukkig! ![]() | |
blup | maandag 3 juni 2013 @ 22:37 |
Moet je het belletje een keer negeren..... ![]() | |
b2py | maandag 3 juni 2013 @ 22:38 |
Ik ga nooit met dat toeristenvervoer eigenlijk ![]() | |
blup | maandag 3 juni 2013 @ 22:38 |
Je moet er ook niet in gaan zitten, je moet hem afsnijden ofzo. | |
Peterselieman | maandag 3 juni 2013 @ 22:41 |
Claxon en Typhoon in één filmpje bij één en dezelfde loc | |
spectrumanalyser | maandag 3 juni 2013 @ 22:43 |
heeft dat ding nou een personenwagen-toetertje aan boord. briljant! | |
Peterselieman | maandag 3 juni 2013 @ 22:47 |
jazeker | |
blup | maandag 3 juni 2013 @ 22:49 |
![]() ![]() miepmiepmiepmiep WIEHHUUUUUUUUUUUUUU | |
Dr_Flash | maandag 3 juni 2013 @ 23:01 |
wat een homotuutertje zeg ![]() | |
blup | maandag 3 juni 2013 @ 23:06 |
![]() | |
Peterselieman | maandag 3 juni 2013 @ 23:07 |
een stoere loc die een wijventoeter heeft, zo zou ik het willen noemen ![]() | |
Ajaxfan | maandag 3 juni 2013 @ 23:08 |
Je verwacht een Fiat Punto te zien verschijnen zo ongeveer haha! | |
ArnosL | maandag 3 juni 2013 @ 23:14 |
Kwam net op m'n Facebook langs, ik vond hem leuk gevonden ![]() | |
b2py | maandag 3 juni 2013 @ 23:15 |
Wacht, wat? ![]() | |
b2py | maandag 3 juni 2013 @ 23:16 |
Ik dacht eerst dat er een autotje naar die BR stond te toeteren, toen ik tweede filmpje en geloofde ik het pas ![]() | |
ArnosL | maandag 3 juni 2013 @ 23:16 |
Een oplossing voor wisselstoringen ![]() | |
Dr_Flash | maandag 3 juni 2013 @ 23:18 |
![]() | |
blup | maandag 3 juni 2013 @ 23:19 |
Hier zitten er nog een paar in.. Vroeger deden ze dat nooit naar mij.. Al mijn verwoeden zwaai pogingen bij de overweg als kleine jongen. ![]() | |
Peterselieman | maandag 3 juni 2013 @ 23:27 |
wehehe | |
GSMboy | maandag 3 juni 2013 @ 23:47 |
QFT:![]() http://link.marktplaats.nl/684285429 | |
MPG | maandag 3 juni 2013 @ 23:48 |
'Politiek hoofdschuldige Fyra-debacle' | |
KnightSolaire | maandag 3 juni 2013 @ 23:53 |
Ben wel benieuwd naar het voorstel dat NS deze week aan het ministerie moet leveren over de alternatieve invulling om aan de concessieafspraken te kunnen voldoen. Uiterlijk vrijdag weten we daarover dus meer. | |
DriekOplopers | maandag 3 juni 2013 @ 23:53 |
En geen dag later! ![]() | |
DriekOplopers | maandag 3 juni 2013 @ 23:53 |
Vol. Next! |