Dusquote:Op vrijdag 10 mei 2013 19:34 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom
treinverkeer dient in een dergelijk geval gestremd te wordenquote:Op vrijdag 10 mei 2013 18:34 schreef greavy het volgende:
In Duitsland is dit gister echt gebeurd![]()
[ afbeelding ]
Maar of dit zin heeft
Die richting wou ik ook opgaan eigenlijk, maar wat mij betreft mag je m veranderen door even een mod aan zn jaske te trekken.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 19:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Jammer van die TT. Ik had iets verwacht met dat geneuk met die puthoer in de 1e klas
Leeuwarden heeft vandaag werkende postbodes hoop ikquote:Op vrijdag 10 mei 2013 19:43 schreef Peterselieman het volgende:
![]()
Niks veranderen, want in Leeuwarden is het nu allemaal te beleven
Ik zei toch geen drugs meer?quote:Op vrijdag 10 mei 2013 19:44 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Leeuwarden heeft vandaag werken postbodes hoop ik
ik heb vandaag mijn plicht gedaan en collectie vast ook welquote:Op vrijdag 10 mei 2013 19:44 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Leeuwarden heeft vandaag werkende postbodes hoop ik
Die heeft "Hemelvaartsdag" wel erg letterlijk geprobeerd te nemen. De zwaartekracht wonquote:
Een aantal mensen was toch beter geïnformeerd dan jij?quote:Op vrijdag 10 mei 2013 19:53 schreef Darkwing_Duck het volgende:
gratis rondleiding bij Torcy opstel
Weet je hoe retevette treinen die TER 2N NG zijn....quote:Op vrijdag 10 mei 2013 19:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Die heeft "Hemelvaartsdag" wel erg letterlijk geprobeerd te nemen. De zwaartekracht won
quote:Op vrijdag 10 mei 2013 19:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Een aantal mensen was toch beter geïnformeerd dan jij?
Ja, maar toen kwam er toch een treinquote:Op vrijdag 10 mei 2013 19:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
treinverkeer dient in een dergelijk geval gestremd te worden
Stond de trein toch stil. Want de machinist moest de overweg sleutelen. Nadat hij de overweg gesleuteld had, is hij toch maar niet verder gereden.quote:
Dit ziet er niet uit als voorbereidde werkzaamhedenquote:Op vrijdag 10 mei 2013 20:11 schreef Peterselieman het volgende:
bij trams willen ze bij werkzaamheden nog wel eens er een tijdelijk spoor overheen leggen
je meent hetquote:Op vrijdag 10 mei 2013 20:11 schreef b2py het volgende:
[..]
Dit ziet er niet uit als voorbereidde werkzaamheden
Gelukkig zwerft dat plaatje al een jaar of 10 -als het niet langer is- over het internet...quote:Op vrijdag 10 mei 2013 19:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
treinverkeer dient in een dergelijk geval gestremd te worden
en wat is voor ons het nadeel danwel voordeel daaraan voor ons rondjesgangers?quote:Op zaterdag 11 mei 2013 10:23 schreef Dr_Flash het volgende:
en ik hoor dat de BordRestaurants in de Pimpel weer vervangen gaan worden door BordBistro's.
Terechte klacht toch.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 10:55 schreef spectrumanalyser het volgende:
op twitter massaal klagers over de inzet van de 'hondekop' (doh) als Intercity.
en waarom klagen ze, er zit geen WiFi in![]()
'Boo hoo, nu moet ik me eens een uurtje met iets anders vermaken dan mn smartphone'quote:Op zaterdag 11 mei 2013 10:55 schreef spectrumanalyser het volgende:
op twitter massaal klagers over de inzet van de 'hondekop' (doh) als Intercity.
en waarom klagen ze, er zit geen WiFi in![]()
Nu kan ik niet werken en/of studeren wat normaal op dit traject wel mogelijk is.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 11:06 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
'Boo hoo, nu moet ik me eens een uurtje met iets anders vermaken dan mn smartphone'![]()
![]()
Want? Al je relevante artikelen heb je niet in PDF op je tablet staan? LOSER!quote:Op zaterdag 11 mei 2013 11:08 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Nu kan ik niet werken en/of studeren wat normaal op dit traject wel mogelijk is.
Als het buiten 15 graden is betekent het iig dat reizigers de raampjes dichthouden. Dan is het qua herrie nog enigszins te overzien. Nog steeds luider dan ander materiaal natuurlijk maar ja, beetje positief blijven :pquote:Op zaterdag 11 mei 2013 11:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Het is prima comfortabel materieel en het is 15 graden buiten dus airco is ook onzin. Herrie? Ja dat wel
Waar zijn ze nu weer in IC-dienst te vinden dan? Als ik zo'n ding binnen zie rollen als IC met een lange rit voor de boeg pak ik wel de volgende treinquote:Op zaterdag 11 mei 2013 10:55 schreef spectrumanalyser het volgende:
op twitter massaal klagers over de inzet van de 'hondekop' (doh) als Intercity.
en waarom klagen ze, er zit geen WiFi in![]()
In de cloud, jeweetog.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 11:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Want? Al je relevante artikelen heb je niet in PDF op je tablet staan? LOSER!
Mijn cloud (via SkyDrive) is offline gewoon bruikbaar. Wordt weer gesynchroniseerd als je een internetverbinding hebt. Neem aan dat dit bij andere clouddiensten niet anders is.quote:
Er bestaan geen tablets met TB's aan opslagruimte. Daar ben ik veel te productief voor.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 11:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Want? Al je relevante artikelen heb je niet in PDF op je tablet staan? LOSER!
Als je gewoon die 72 uur porno even verwijdert past het prima.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 12:01 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Er bestaan geen tablets met TB's aan opslagruimte. Daar ben ik veel te productief voor.
Sow jezus manquote:Op zaterdag 11 mei 2013 12:13 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Hoppakee, 100MB aan word en Excel-documenten over. Dankuwel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Enige hypocrisie is onze vrienden van het gevleugelde wiel niet vreemd inderdaad. Maar hey, what else is new?quote:Op zaterdag 11 mei 2013 12:52 schreef LvanLier het volgende:
Column op de FrontPage over de manipulatieve taalspelletjes van de NS...
http://frontpage.fok.nl/c(...)etjes-van-de-ns.html
in Nederland kon het ookquote:Op zaterdag 11 mei 2013 12:40 schreef Dr_Flash het volgende:
In Polen malen ze niet zo om regeltjes en veiligheid. Gewoon met deuren open rijden is ook doodnormaal daar
Je weet ook hoe lang die lijn wel niet was?quote:Op zaterdag 11 mei 2013 14:31 schreef b2py het volgende:
Het gezegde 'Als in de spoorwereld iets wordt vervangen is het over een jaar weg" heeft al een rijke historie.
In 1937 is station Amsterdam Weesperpoort tot aan het huidige Amstel van bovenleiding voorzien. In 1938 is de lijn gesloten en gesloopt.
Meter of 7501500quote:Op zaterdag 11 mei 2013 17:09 schreef Duvel het volgende:
[..]
Je weet ook hoe lang die lijn wel niet was?
Uiteraard een veelvoud aan bovenleiding want het zal wel niet zo zijn geweest dat er geen wissels lagen...quote:
In Zürich HB rijden ze gewoon met vrachtwagens de stationshal in, zo vanaf de straatquote:Op zaterdag 11 mei 2013 17:15 schreef Duvel het volgende:
Mijn opa kon zich dat station (Weesperpoort) nog wel goed herinneren omdat je direct vanaf de straat de perrons op kon lopen.
En dan nog met de deuren aan beide kanten ookquote:
Er ging niet eens iemand dood en de wereld draait ook nog steeds dezelfde kant opquote:Op zaterdag 11 mei 2013 20:19 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
En dan nog met de deuren aan beide kanten ookwtf...
Maar de Ham vraag is, hoe kan dit... creatieve filmer met driehoekssleutel?quote:Op zaterdag 11 mei 2013 20:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Er ging niet eens iemand dood en de wereld draait ook nog steeds dezelfde kant opZo boeiend was het allemaal niet
Ja daar weet ik alles vanquote:Op zaterdag 11 mei 2013 20:38 schreef Dr_Flash het volgende:
gewoon, wegrijden terwijl de deuren open staanDie troep had daar vast geen beveiliging tegen. ICRm heeft ook jaren gehad dat de deuren alleen aan allebei de kanten tegelijk ont-of vergrendeld konden worden.
Dat is als het goed is nog steeds het geval bij de bakken die in de excuusexpresse rijden.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 20:38 schreef Dr_Flash het volgende:
gewoon, wegrijden terwijl de deuren open staanDie troep had daar vast geen beveiliging tegen. ICRm heeft ook jaren gehad dat de deuren alleen aan allebei de kanten tegelijk ont-of vergrendeld konden worden.
Is dat niet naar het busstation Zuid?quote:Op zaterdag 11 mei 2013 20:52 schreef Bitlord het volgende:
Foto van het oude stationsgebouw van Utrecht. Herkent iemand de trap in het midden? [ http://img849.imageshack.us/img849/5311/1973stationsplein9.jpg (copy/paste deze link) ]
Staan die auto's op het huidige stadsbus-station? Met rechts van de fotograaf de sporen dusquote:Op zaterdag 11 mei 2013 20:52 schreef Bitlord het volgende:
Foto van het oude stationsgebouw van Utrecht. Herkent iemand de trap in het midden? [ http://img849.imageshack.us/img849/5311/1973stationsplein9.jpg (copy/paste deze link) ]
Nu ik er nog een keer naar kijk, wat een gruwelijk lelijk station is Utrecht toch eigenlijk.. Totaal -10000 uitstraling.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 20:52 schreef Bitlord het volgende:
Foto van het oude stationsgebouw van Utrecht. Herkent iemand de trap in het midden? [ http://img849.imageshack.us/img849/5311/1973stationsplein9.jpg (copy/paste deze link) ]
daar lijkt het op ja. Het lijkt meer op waar nu nog ABS Noord zit, alleen het trappenhuis lijkt niet meer helemaal overeen te komenquote:Op zaterdag 11 mei 2013 21:01 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Staan die auto's op het huidige stadsbus-station? Met rechts van de fotograaf de sporen dus
Je zit op die foto al naar een bouwput te kijken... Is dat ooit anders geweest rondom Utrecht Centraal?quote:Op zaterdag 11 mei 2013 21:02 schreef b2py het volgende:
[..]
Nu ik er nog een keer naar kijk, wat een gruwelijk lelijk station is Utrecht toch eigenlijk.. Totaal -10000 uitstraling.
Zelfde Breda is mooier. Of Obdam.
Sinds ik er kom wordt er gebouwd jaquote:Op zaterdag 11 mei 2013 21:04 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Je zit op die foto al naar een bouwput te kijken... Is dat ooit anders geweest rondom Utrecht Centraal?
Ik had het er laatst met m'n vader over dat ze al aardig opschieten met de nieuwe overkapping. "Ze hebben toch net een nieuw stationquote:
ik dacht eerst dat ABS Noord er zat, maar nu denk ik dat de Buurtsporen er nu zitten. Dit waren in 1973 nog een stukje noordelijker geplaatst dan nuquote:Op zaterdag 11 mei 2013 20:52 schreef Bitlord het volgende:
Foto van het oude stationsgebouw van Utrecht. Herkent iemand de trap in het midden? [ http://img849.imageshack.us/img849/5311/1973stationsplein9.jpg (copy/paste deze link) ]
Ik geloof dat het station in 2016-2017 af moet zijn. Dan komt tegelijk in 2014-2016 de wisselsanering erbij, dus dit wordt nog een mooi klusje. Dat tegelijk met de werkzaamheden op de Westtak en Zuidtak zal wel mooie omleidingen of waardeloze oplossingen opleveren. Uiteindelijk is het stationsgebied pas in 2030 af. Net voor het 200 jarig bestaan van de spoorwegenquote:Op zaterdag 11 mei 2013 21:06 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ik had het er laatst met m'n vader over dat ze al aardig opschieten met de nieuwe overkapping. "Ze hebben toch net een nieuw station" was het antwoord dat ik kreeg
![]()
Ja, 20 jaar oud ofzo
"Kijk, wij geven geld uit aan de verkeerde dingen" - Part 99.646quote:Op zaterdag 11 mei 2013 21:09 schreef Mirgeam het volgende:
leuk hoor dat treintjes rijden, maar ik blijf de hele dag zeiken van al die koffie
kwam deze nog tegen![]()
[ afbeelding ]
Ik heb hier inmiddels twee doosjes Fyra-snoep liggen. Eentje met chocolaatjes, de andere met pepermuntjes.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 21:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
"Kijk, wij geven geld uit aan de verkeerde dingen" - Part 99.646
Ieder pepermuntje is uniek!quote:Op zaterdag 11 mei 2013 21:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Pepermuntjes in de vorm van bodemplaten?
Dat je tijdens het rijden de deur kan openmaken betekent niet dat het doodnormaal isquote:Op zaterdag 11 mei 2013 12:40 schreef Dr_Flash het volgende:
In Polen malen ze niet zo om regeltjes en veiligheid. Gewoon met deuren open rijden is ook doodnormaal daar
Die trap is de huidige (rol)trap naar spoor 1-4, links op deze foto:quote:Op zaterdag 11 mei 2013 20:52 schreef Bitlord het volgende:
Foto van het oude stationsgebouw van Utrecht. Herkent iemand de trap in het midden? [ http://img849.imageshack.us/img849/5311/1973stationsplein9.jpg (copy/paste deze link) ]
Dan is dat inderdaad slordig van het personeel.quote:
jup. precies wat ik hierboven al ergens als gedachte zeiquote:Op zaterdag 11 mei 2013 22:08 schreef obolos het volgende:
[..]
Die trap is de huidige (rol)trap naar spoor 1-4, links op deze foto:
[ afbeelding ]
Ik ga binnenkort weer wat treinen in Polen, maar vooral op doorreis naar Oekraïne deze keerquote:Op zaterdag 11 mei 2013 22:10 schreef Polacco het volgende:
[..]
Dan is dat inderdaad slordig van het personeel.
Ik heb laatst nog twee treinreizen in Polen gemaakt, van Warschau naar Lodz en terug. De reis beviel me wel, grote comfortabele coupes, alleen dat maakte dat gangpad zo ontzettend smal. Gehannes met koffers en tassen levert dat dan op, laat staan als iemand de andere kant op wil... Maar al met al een goede ervaring gehad
Ik heb wel eens in de zomer met de veenexpres gereden met idd beide deuren open en alle deuren van de cabine ook. Ging prima en waaide lekker doorquote:Op zaterdag 11 mei 2013 20:28 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Maar de Ham vraag is, hoe kan dit... creatieve filmer met driehoekssleutel?
Moet haast wel, want zo wegrijden zou onmogelijk moeten zijn gezien de machinist bij vertrek altijd naar de groene lamp 'deuren DICHT' moet kijkenquote:Op zaterdag 11 mei 2013 20:28 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Maar de Ham vraag is, hoe kan dit... creatieve filmer met driehoekssleutel?
Hij reed ook echt niet weg bij het startstation met de deuren openquote:Op zaterdag 11 mei 2013 23:09 schreef Viezze het volgende:
Waarschijnlijk zoiets wat vroeger niet mocht, maar wel kon en waar niemand zich echt druk om maakte. Als tegenwoordig zoiets gebeurt staat direct de inspectie op de stoep.
quote:Op zaterdag 11 mei 2013 23:01 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Moet haast wel, want zo wegrijden zou onmogelijk moeten zijn gezien de machinist bij vertrek altijd naar de groene lamp 'deuren DICHT' moet kijken![]()
Moet er wel bij zeggen dat ik dat materieel nooit heb mee mogen maken dus misschien dat het daar anders was...
Nou ja Veenexpress.. Wadloper.. Dat is niet vroeger dan 2002 geweestquote:Op zaterdag 11 mei 2013 23:09 schreef Viezze het volgende:
Waarschijnlijk zoiets wat vroeger niet mocht, maar wel kon en waar niemand zich echt druk om maakte. Als tegenwoordig zoiets gebeurt staat direct de inspectie op de stoep.
Fotostop langs de volle baan, en moesten even wachten tot wij de sporen mochten oversteken. De IC moest eerst gepasseerd zijn. Daarna konden wij het talud gaan beklimmen.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 23:14 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
waarom ga je in het nevenspoor staan met 200 man?
Vertel ook nog even dat jullie met 18 keukentrapjes en 4 heggescharen aan de gang waren andersquote:Op zaterdag 11 mei 2013 23:11 schreef greavy het volgende:
Vandaag met de TSP-fotoreis de politie nog op ons dak gehad. Een bestuurder van een passerende trein had gebeld, want toen hij met 140 langs kwam, zag hij ineens een man of 200 in het nevenspoor / ballast staan .. Vertrouwde het ff niet.
De politie was vrij snel vertrokken, nadat de organisatie v/d TSP even een babbeltje gemaakt had.
je vergeet de grote ladders en de bouwsteigersquote:Op zaterdag 11 mei 2013 23:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Vertel ook nog even dat jullie met 18 keukentrapjes en 4 heggescharen aan de gang waren anders
Een heggeschaar zou best wel welkom zijn geweest toen ik twee weken terug in Engeland langs de baan stond. Er stond een bosje met hoge takken midden in beeld, en de stam van dat kreng was nog veerkrachtig ookquote:Op zaterdag 11 mei 2013 23:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Vertel ook nog even dat jullie met 18 keukentrapjes en 4 heggescharen aan de gang waren anders
Dat vind ik redelijk lang gereden. Toen was het nog niet zo makkelijk om op internet je beklag te doen en was de focus nog niet zo op de NS gericht als nu (voor mijn gevoel dan)quote:Op zaterdag 11 mei 2013 23:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou ja Veenexpress.. Wadloper.. Dat is niet vroeger dan 2002 geweest
en dan alle 200 dezelfde foto schieten.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 23:18 schreef greavy het volgende:
[..]
Fotostop langs de volle baan, en moesten even wachten tot wij de sporen mochten oversteken. De IC moest eerst gepasseerd zijn. Daarna konden wij het talud gaan beklimmen.
Er waren géén ladders, trapjes of heggescharen bij de rit tevoorschijn gekomen.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 23:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Vertel ook nog even dat jullie met 18 keukentrapjes en 4 heggescharen aan de gang waren anders
Net zo makkelijk als nu. NS luistert toch niet. Of je nou via Fok je beklag doet of via Fok EN twitter EN facebook EN jemoederquote:Op zaterdag 11 mei 2013 23:24 schreef Viezze het volgende:
[..]
Dat vind ik redelijk lang gereden. Toen was het nog niet zo makkelijk om op internet je beklag te doen
Daar moet ik je dan wel weer gelijk in gevenquote:Op zaterdag 11 mei 2013 23:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Net zo makkelijk als nu. NS luistert toch niet. Of je nou via Fok je beklag doet of via Fok EN twitter EN facebook EN jemoeder
van je geloof gevallen?quote:Op zaterdag 11 mei 2013 23:25 schreef greavy het volgende:
[..]
Er waren géén ladders, trapjes of heggescharen bij de rit tevoorschijn gekomen.
Dat is zo mooiquote:Op zaterdag 11 mei 2013 23:24 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
en dan alle 200 dezelfde foto schieten.![]()
Jaquote:Op zaterdag 11 mei 2013 23:24 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
en dan alle 200 dezelfde foto schieten.![]()
dan zou ik dus achter dat bruggetje gaan staan. En dan een foto door die boog schieten. jwtz.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 23:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is zo mooi![]()
Beetje dit idee![]()
[ afbeelding ]
Geen vliegende (video)camera's?quote:Op zaterdag 11 mei 2013 23:27 schreef greavy het volgende:
[..]
Ja![]()
En als iemand voor een ander zijn beeld gaat staan (voor de fotolijn bijvoorbeeld) werd die in enkele seconden door de andere deelnemers in het Nederlands en Frans vakkundig verteld dat hij dat niet moest doen en maar snel moest opsodemieteren. En als sommigen het iets te vaak deden, werd het wel eens wat grof in taalgebruik
Nee. Er werd geen verbaal geweld gebruikt. De fotostopbegeleider werd soms ook behoorlijk pissig als ze niet luisteren, en werd er wel eens via de megafoon gevloekt. En als ze dan nog niet luisterden, dan gingen de 200 man wel even mee lopen roepen.quote:
want een volk.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 23:27 schreef greavy het volgende:
[..]
Ja![]()
En als iemand voor een ander zijn beeld gaat staan (voor de fotolijn bijvoorbeeld) werd die in enkele seconden door de andere deelnemers in het Nederlands en Frans vakkundig verteld dat hij dat niet moest doen en maar snel moest opsodemieteren. En als sommigen het iets te vaak deden, werd het wel eens wat grof in taalgebruik
En als de "gewone reizigers" dan even door de megafoon toegebulderd wordt dat ze op moeten sodemieteren. Hoef je niet eens voor naar België trouwens, de NVBS is net zo erg. Kankermongolen ook eigenlijk.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 23:27 schreef greavy het volgende:
Op de stations gilt hij ook door de megafoon, en dan zie je wel eens reizigers erg vreemd kijken. Zeker als je op een station als Schubbekutteveen een stop hebt, en daar dus de mensen die op een trein staan te wachten echt even verbaasd laat kijken als er 200 man met camera de trein uit komt hollen en naar andere perron gaat ...
pfff val ik even keihard door de mand. tis maar goed dat ik geen spotter ben.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 23:29 schreef Dr_Flash het volgende:
Mwoa dan zie je het niet zo goed. Die brug is natuurlijk wel minstens een meter of 3-4 breed he.
eigenlijk zou je een paar goede boxen mee moeten nemen en je een eindje achter de fotografen op moeten stellen. Als ze een stoomtrein verwachten moet je een goeie stoomfluit laten horen.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 23:28 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
dan zou ik dus achter dat bruggetje gaan staan. En dan een foto door die boog schieten. jwtz.
Maar dan wel mét oranje hesje en valhelm op hoor.
Je moet het voor de lol eens een keertje meemaken. EEN keertje, dan weet je waar je over praat. Als je er niet bijgeweest bent kun je het je gewoon echt niet voorstellen. Je gelooft het gewoon niet. Echtquote:
Ik heb dat in Berlijn op Hbf ook meegemaakt, toen een PKP Husarz binnen kwam met een EC. Dat bleef gelukkig bij "Hey, kun je een beetje doorlopen aub?"quote:Op zaterdag 11 mei 2013 23:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En als de "gewone reizigers" dan even door de megafoon toegebulderd wordt dat ze op moeten sodemieteren. Hoef je niet eens voor naar België trouwens, de NVBS is net zo erg.
kan ook wel een beetje minder, Flesquote:Op zaterdag 11 mei 2013 23:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En als de "gewone reizigers" dan even door de megafoon toegebulderd wordt dat ze op moeten sodemieteren. Hoef je niet eens voor naar België trouwens, de NVBS is net zo erg. Kankermongolen ook eigenlijk.
PANIEK PANIEK. Dan gaan er doden vallen man.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 23:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
eigenlijk zou je een paar goede boxen mee moeten nemen en je een eindje achter de fotografen op moeten stellen. Als ze een stoomtrein verwachten moet je een goeie stoomfluit laten horen.
Eens kijken hoe snel ze dan omgedraaid en in vertwijfeling zijn
De reizigers werden niet aangesproken hierbij. Die werden met rust gelatenquote:Op zaterdag 11 mei 2013 23:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En als de "gewone reizigers" dan even door de megafoon toegebulderd wordt dat ze op moeten sodemieteren. Hoef je niet eens voor naar België trouwens, de NVBS is net zo erg. Kankermongolen ook eigenlijk.
Joa.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 23:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
kan ook wel een beetje minder, Fles
Wat gaaf, voordat de buurtsporen werden doorgetrokken...quote:Op zaterdag 11 mei 2013 20:52 schreef Bitlord het volgende:
Foto van het oude stationsgebouw van Utrecht. Herkent iemand de trap in het midden? [ http://img849.imageshack.us/img849/5311/1973stationsplein9.jpg (copy/paste deze link) ]
ik zag vandaag iemand foto's maken van de vervangende bussen tussen Deventer en Enschede.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 23:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je moet het voor de lol eens een keertje meemaken. EEN keertje, dan weet je waar je over praat. Als je er niet bijgeweest bent kun je het je gewoon echt niet voorstellen. Je gelooft het gewoon niet. Echt
Oh ik vaak zat. Met een Plan U een zinkfabriek binnen rijden, best lachen voor een keertjequote:Op zaterdag 11 mei 2013 23:35 schreef James1988 het volgende:
Ik ben nog nooit met zo'n rit meegeweest in Nederland of België.
Dat klinkt als een toffe bestemmingquote:Op zaterdag 11 mei 2013 23:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh ik vaak zat. Met een Plan U een zinkfabriek binnen rijden, best lachen voor een keertjeZe regelen wel dat je op plekken komt waar je anders nooit zou komen, dat moet je ze nageven.
Agreed.quote:Maar hoe het spelletje van sociale interactie werkt, dat blijft lastig. Overigens is het waarschijnlijk ook nog zo dat het publiek dergelijk horkerig optreden gewoon noodzakelijk maakt
Faalquote:Op zaterdag 11 mei 2013 23:38 schreef greavy het volgende:
Terwijl er zeeën met ruimte is, ga je achter lantaarnpaal staan met de loc of vol in de schaduw achter bomen.
Ja, dat weten ze wel. Maar doen ze niks mee. Maar dan gaan ze 2 dagen voor de fotorit pas kijken langs de lijn. De rest van de fotostops haalden ze van Flickr en dergelijkequote:Op zaterdag 11 mei 2013 23:40 schreef James1988 het volgende:
[..]
Faal
Misschien moet je www.suncalc.net maar eens in de ideeënbus stoppen.
Fotoplekken van Flickr halen is een goede manier om een beeld te krijgen bij de foto's die je zou kunnen maken (al kan wel eens blijken dat de realiteit inmiddels anders is), maar als je, als organisatie zijnde, helemaal geen rekening houdt met de stand van de zon, is dat best wel kansloos.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 23:45 schreef greavy het volgende:
[..]
Ja, dat weten ze wel. Maar doen ze niks mee. Maar dan gaan ze 2 dagen voor de fotorit pas kijken langs de lijn. De rest van de fotostops haalden ze van Flickr en dergelijke
Ja klopt, maar dat was in Roemeniëquote:Op zaterdag 11 mei 2013 23:51 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Fles, je had toch nog een open deur filmpje, herriner ik me vaag....
Dat je m probeer te sluiten, en zelfs DAT ging niet, en dat je mompelt "Hmm, zo gaat dat hier duss..."
Garppig: de term "sociale interactie" gebruiken in een gesprek over treinspotters.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 23:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh ik vaak zat. Met een Plan U een zinkfabriek binnen rijden, best lachen voor een keertjeZe regelen wel dat je op plekken komt waar je anders nooit zou komen, dat moet je ze nageven. Maar hoe het spelletje van sociale interactie werkt, dat blijft lastig. Overigens is het waarschijnlijk ook nog zo dat het publiek dergelijk horkerig optreden gewoon noodzakelijk maakt
Tsja. Elke variabele kan de waarde nul aannemenquote:Op zondag 12 mei 2013 00:14 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Garppig: de term "sociale interactie" gebruiken in een gesprek over treinspotters.
DAT doet vrijheid van meningsuiting met een straalbezopen camembertvreterquote:Op zondag 12 mei 2013 00:15 schreef James1988 het volgende:
Guillaume Pépy (CEO SNCF): "Als Ouigo een succes wordt, breiden we de lijst met bestemmingen misschien uit naar Brussel, Amsterdam en Londen."
De video is op zich wel de moeite van het bekijken waard, al moet je door het over-the-top acteerwerk van de presentator heenkijken.quote:Op zondag 12 mei 2013 00:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
DAT doet vrijheid van meningsuiting met een straalbezopen camembertvreterWel schattig even goed
kan best interessant worden met de Ouigo dusquote:Op zondag 12 mei 2013 00:15 schreef James1988 het volgende:
Guillaume Pépy (CEO SNCF): "Als Ouigo een succes wordt, breiden we de lijst met bestemmingen misschien uit naar Brussel, Amsterdam en Londen."
Keren op Hoofddorpquote:Op zondag 12 mei 2013 00:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Heb je misschien Duivendrecht of Bijlmer ArenA als eindstation en geen stop op Schiphol
JOA!quote:Op zondag 12 mei 2013 00:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
kan best interessant worden met de Ouigo dus
Heb je misschien Duivendrecht of Bijlmer ArenA als eindstation en geen stop op Schiphol
quote:Op donderdag 21 april 2011 20:29 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik stel een nieuwe regel voor voor in dit topic: alleen foto's met sluitseinen plaatsen.
Jemoederquote:Op zaterdag 11 mei 2013 23:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Net zo makkelijk als nu. NS luistert toch niet. Of je nou via Fok je beklag doet of via Fok EN twitter EN facebook EN jemoeder
quote:Op zondag 12 mei 2013 00:30 schreef Dr_Flash het volgende:
En dan maar al die kutstokbroodvreters uitlachen die "AMSTERDAM AEROPORT" zoeken en "Haarlemmermeer" in moeten toetsen HA!![]()
Ja man toch fantastisch. Tweederangs kutvolk laten weten dat ze uiteindelijk ook maar tweederangs kutvolk zijnquote:
In Euskal Herria denk je wel 10 x na om het spoor van de metro te betredenquote:Op zaterdag 11 mei 2013 12:42 schreef Viezze het volgende:
Dat bleek ook tijdens een bedrijfsbezoek. De (overigens Nederlandse) directeur ter plaatse gaf indirect toe dat veiligheid niet op nummer 1 stond daar. Er gebeurden daar dingen waarbij in Nederland de hele fabriek al tien keer stil was gelegd door de inspectie.
Mooi filmpje. Ook doodnormaal schijnbaar om het spoor over te steken dus.
Net of een zelfmoordenaar wakker ligt van 6000 euroquote:Op zondag 12 mei 2013 01:36 schreef bork het volgende:
[..]
In Euskal Herria denk je wel 10 x na om het spoor van de metro te betreden
[ link | afbeelding ]
Dit is meer het oversteken/afsnijden Fles, niet gelijk zo hard roepen. Het was eigenlijk bedoeld om aan te geven hoe de verhoudingen zijn Baskenland vs Polen qua veiligheid, jij maakt er gelijk zo'n hoop bombarie over, relax eventjes aub,quote:Op zondag 12 mei 2013 01:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Net of een zelfmoordenaar wakker ligt van 6000 euroEcht als je gelooft dat zo'n getalletje wat uithaalt, welkom to teh real world
Welk deel houd je hoog dan? je steekt over, 2 seconden. Kans dat iemand je ziet is nul. Kans dat iemand je met 280 km/h aan smithereens rijdt is het grootste risico.quote:Op zondag 12 mei 2013 01:39 schreef bork het volgende:
[..]
Dit is meer het oversteken/afsnijden Fles, niet gelijk zo hard roepen.
Jawel hoorquote:Op zondag 12 mei 2013 01:52 schreef Dr_Flash het volgende:
BORK hebben we al overnachting in Berlin geregeld voor juni? vgs mij niet
Precies, genau, richtig.quote:Op zondag 12 mei 2013 01:57 schreef James1988 het volgende:
Die spoorwijziging staat niet echt duidelijk aangegeven, je moet maar net op het juiste moment dat witte balkje lezen...
quote:Op zondag 12 mei 2013 02:01 schreef bork het volgende:
[..]
Precies, genau, richtig.
Als bonus liepen er mensen over het spoor (vertragingen) en waren er een hoop Bundesliga-wedstrijden zodat er Schalke- , Hannover 96- en Dusseldorf-types rondliepen, echt bizar.
Sterker nog, ik was wat eten scoren en the missus wist me te melden dat er mensen werden geweigerd voor de ICE naar Berlijn omdat deze vol zat, bovendien rolden ze uit de ICE vanaf Dusseldorf (ook bomvol) en het gekanker op de DB klonk zoals hier op de NS.![]()
![]()
Gaaf!quote:Op zondag 12 mei 2013 02:06 schreef James1988 het volgende:
Vandaag reed er een Sonderzug van Stuttgart naar Gelsenkirchen in verband met een voetbalwedstrijd. De tractie werd geleverd door een nieuwkomer, Vectron-locomotief 193 803 (van Railpool) had de eer om deze trein te mogen trekken:
[ afbeelding ]
Leuke video, alleen onder die sloerie op MLV een balkje met Gare de Lyon neerzetten is natuurlijk dikke faalquote:Op zondag 12 mei 2013 00:15 schreef James1988 het volgende:
Guillaume Pépy (CEO SNCF): "Als Ouigo een succes wordt, breiden we de lijst met bestemmingen misschien uit naar Brussel, Amsterdam en Londen."
Dan is het in Nederland toch duidelijker, met gewoon de volgende trein op de TBP en in een balkje eronder: 19:07 IC Schubbekutteveen van spoor 3quote:Op zondag 12 mei 2013 01:57 schreef James1988 het volgende:
Die spoorwijziging staat niet echt duidelijk aangegeven, je moet maar net op het juiste moment dat witte balkje lezen...
En anders hebben we nog complexe getallen.quote:Op zondag 12 mei 2013 00:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tsja. Elke variabele kan de waarde nul aannemen
Bijna hetzelfde -> http://en.wikipedia.org/wiki/H-Bahnquote:Op zondag 12 mei 2013 13:49 schreef ReisT het volgende:
[..]
Lijkt erg op deze waar ik van de week nog in zat:
Waarom hebben wij in Nederland niet van die übercoole dingen.quote:Op zondag 12 mei 2013 13:49 schreef ReisT het volgende:
[..]
Lijkt erg op deze waar ik van de week nog in zat:
Donderen steeds bodemplaten vanafquote:Op zondag 12 mei 2013 14:17 schreef b2py het volgende:
[..]
Waarom hebben wij in Nederland niet van die übercoole dingen.
Omdat Duitsers technische opperbazen zijn. Wij hebben al ongekende moeite met een tunneltje van noord naar zuidquote:Op zondag 12 mei 2013 14:17 schreef b2py het volgende:
[..]
Waarom hebben wij in Nederland niet van die übercoole dingen.
Ja gek he. Duitsers hebben gewoon graniet waar je tunnels in kan borenquote:Op zondag 12 mei 2013 15:08 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Omdat Duitsers technische opperbazen zijn. Wij hebben al ongekende moeite met een tunneltje van noord naar zuid.
'Wij' hebben daar helemaal geen probleem mee.quote:Op zondag 12 mei 2013 15:08 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Omdat Duitsers technische opperbazen zijn. Wij hebben al ongekende moeite met een tunneltje van noord naar zuid.
In Roffa lukt dat prima hoorquote:Op zondag 12 mei 2013 15:08 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Omdat Duitsers technische opperbazen zijn. Wij hebben al ongekende moeite met een tunneltje van noord naar zuid.
Dat lijkt wel het station waar ik mn koffer vergat in de treinquote:Op zondag jkt12 mei 2013 16:24 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Heute sind Kenner gefragt – wer weiß, aus welchem deutschen Bahnhof dieser ICE gerade ausfährt?
DB fb
Daar kwam een Russisch fotomodel de weg vragen aan mij, dit overkomt mij overdreven vaak, mensen die de weg aan mij vragen terwijl ik er op bezoek ben, en dan vaak nog weten ookquote:Op zondag 12 mei 2013 16:29 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Dat lijkt wel het station waar ik mn koffer vergat in de trein
Hoe weet je dat het een Russisch fotomodel was? Haar naam was Zydypoesnjetniet ofzo?quote:Op zondag 12 mei 2013 17:39 schreef bork het volgende:
[..]
Daar kwam een Russisch fotomodel de weg vragen aan mij, dit overkomt mij overdreven vaak, mensen die de weg aan mij vragen terwijl ik er op bezoek ben, en dan vaak nog weten ook. (dus niet dat Russische fotomodellen op mij afkomen
).
Dit is niet goed hoorquote:Op zondag 12 mei 2013 18:20 schreef greavy het volgende:
Fotoritten met de TSP, nu die van gister.
[ afbeelding ]
Valt me dan nog mee dat ze bij de onderste foto niet op dat kastje bij het sein gaan staan. Dat lijkt mij toch voldoende hoger dan de figuren om je heen.quote:Op zondag 12 mei 2013 18:20 schreef greavy het volgende:
Fotoritten met de TSP, nu die van gister.
[ afbeelding ]
Eerder gingen ze wel in de seinpaal klimmen. Maar dat niet op de fotoquote:Op zondag 12 mei 2013 18:56 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Valt me dan nog mee dat ze bij de onderste foto niet op dat kastje bij het sein gaan staan. Dat lijkt mij toch voldoende hoger dan de figuren om je heen.
Goed aanbesteed levert een goed product op. In dit geval kunnen we dit beter goed jatten dan zelf opnieuw op onze smoel gaan. Invoeren die handel.quote:Op zondag 12 mei 2013 17:47 schreef James1988 het volgende:
Ik zat gisteren wat te lezen over Westbahn, de open access-concurrent voor ÖBB tussen Wenen en Salzburg. Westbahn heeft de beschikking over 7 Stadler KISS-dubbeldekkers van 6 bakken lang, met een maximumsnelheid van 200 km/h.
Wat mij verbaasde:
- Op iedere trein zijn 4 stewards aanwezig
- Westbahn heeft 200 medewerkers, 85% van hen werkt op de treinen
- In iedere trein zijn 4 verkoopautomaten, en er is nog een bar waar je tegen schappelijke prijzen snacks en drinken kunt krijgen
- De trein rijdt na Salzburg nog door naar het Duitse Freilassing, waarmee de Westbahn ook meteen een internationale treindienst is. Westbahn zelf geeft hier weinig ruchtbaarheid aan.
- De bezetting van de treinen schijnt behoorlijk goed te zijn, en Westbahn heeft inmiddels al uitbreidingsplannen (zoals doorrijden naar München).
[ afbeelding ]
Het is niet aanbesteed, het is een open access-vervoerder, die dus voor eigen risico treinen rijdt.quote:Op zondag 12 mei 2013 19:05 schreef b2py het volgende:
[..]
Goed aanbesteed levert een goed product op. In dit geval kunnen we dit beter goed jatten dan zelf opnieuw op onze smoel gaan. Invoeren die handel.
En alleen maar 1e klas tegen een lagere prijs dan de 2de klas van de ÖBB.quote:Op zondag 12 mei 2013 17:47 schreef James1988 het volgende:
Ik zat gisteren wat te lezen over Westbahn, de open access-concurrent voor ÖBB tussen Wenen en Salzburg. Westbahn heeft de beschikking over 7 Stadler KISS-dubbeldekkers van 6 bakken lang, met een maximumsnelheid van 200 km/h.
Wat mij verbaasde:
- Op iedere trein zijn 4 stewards aanwezig
- Westbahn heeft 200 medewerkers, 85% van hen werkt op de treinen
- In iedere trein zijn 4 verkoopautomaten, en er is nog een bar waar je tegen schappelijke prijzen snacks en drinken kunt krijgen
- De trein rijdt na Salzburg nog door naar het Duitse Freilassing, waarmee de Westbahn ook meteen een internationale treindienst is. Westbahn zelf geeft hier weinig ruchtbaarheid aan.
- De bezetting van de treinen schijnt behoorlijk goed te zijn, en Westbahn heeft inmiddels al uitbreidingsplannen (zoals doorrijden naar München).
[ afbeelding ]
Mag dat in Nederland ook?quote:Op zondag 12 mei 2013 19:27 schreef dennistd het volgende:
[..]
Het is niet aanbesteed, het is een open access-vervoerder, die dus voor eigen risico treinen rijdt.
volgens mij steekt de wet personenvervoer 2000 hier een stokje voorquote:
Alleen als het een internationale treindienst is. En bij stops op meer dan één Nederlands station moet de ACM eerst toestemming geven.quote:
Dat was daarvoor. De wet personenvervoer 2000 is dan ook van na het Loversavontuur.quote:
Scherp. Wel goed om te onthouden.quote:Op zondag 12 mei 2013 19:27 schreef dennistd het volgende:
[..]
Het is niet aanbesteed, het is een open access-vervoerder, die dus voor eigen risico treinen rijdt.
Ik was erg anti-Lovers destijds.quote:Op zondag 12 mei 2013 19:48 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Dat was daarvoor. De wet personenvervoer 2000 is dan ook van na het Loversavontuur.
En toch gingen ze niet zo vaak dood.quote:Op zondag 12 mei 2013 20:21 schreef b2py het volgende:
Vroeger hadden ze bij het spoor nog niet zoveel met veiligheid: http://energievoorziening(...)agen/ladderwagen.htm
Ja, en nee. Ze werden enorm dwarsgezeten.quote:
Ja, Belgen die in het verkeerde spoor stonden.quote:Op zondag 12 mei 2013 20:23 schreef Dr_Flash het volgende:
Bij Oudenbosch zijn er eens een paar doodgereden met zo'n ladderwagen toch?
Hmm ja. Aan de ene kant wel zoals dat gedoe met NS-personeel die gehandicapten niet mochten helpen instappen in de Loverstrein. Aan de ene kant heel erg begrijpelijk want daar betaalde Lovers niet voor, aan de andere kant was er ook geen mogelijkheid voor Lovers om NS te betalen voor die hulp en het is uiteraard veel te duur om zoiets op zo'n kleine schaal zelf te faciliteren.quote:Op zondag 12 mei 2013 20:22 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja, en nee. Ze werden enorm dwarsgezeten.
Niet zo slim nee. Wanneer is Zaandam geweest ongeveer?quote:Op zondag 12 mei 2013 20:24 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja, Belgen die in het verkeerde spoor stonden.Bij Zaandam ook nog een keer bijna, niet zo lang geleden.
Gewoon pesten. Niet dat NS dat nu beter zou doen, zie die klacht bij ACM over die Haagse Benelux.quote:Op zondag 12 mei 2013 20:24 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Hmm ja. Aan de ene kant wel zoals dat gedoe met NS-personeel die gehandicapten niet mochten helpen instappen in de Loverstrein. Aan de ene kant heel erg begrijpelijk want daar betaalde Lovers niet voor, aan de andere kant was er ook geen mogelijkheid voor Lovers om NS te betalen voor die hulp en het is uiteraard veel te duur om zoiets op zo'n kleine schaal zelf te faciliteren.
Poeh, drie, vier jaar geleden?quote:Op zondag 12 mei 2013 20:25 schreef b2py het volgende:
[..]
Niet zo slim nee. Wanneer is Zaandam geweest ongeveer?
Geil. Het ziet er zowat live uitquote:Op zondag 12 mei 2013 21:31 schreef greavy het volgende:
CDCargo, DPP en Metrans hebben via een online website de mogelijkheid hun locomotieven te volgen: http://poloha.vozu.cz/
Het is ook bijna helemaal live. De locs worden getraceerd via de GPS in de locs. Zit maar enkele seconden vertraging op.quote:
Jup. Nu zullen er vast mensen zijn die hopen dat ook de NS dit gaat doenquote:
Alweer ja?quote:Op zondag 12 mei 2013 21:36 schreef greavy het volgende:
Momenteel is de V250 voor testen in België. Het gaat via Roosendaal en Antwerpen naar Leuven. Vanaf Leuven gaat het op de HSL richting Luik testritten rijden. Morgenochtend gaat het stel weer terug naar de Watergraafsmeer.
Op die HSL2 ligt toch wel ERTMS? Misschien juist fouten en bugs boven water proberen te halen? Of een dubbele test uitvoeren?quote:Op zondag 12 mei 2013 22:07 schreef James1988 het volgende:
[..]
Alweer ja?
Wat is het nut van testen op HSL2? Daar komt die trein nooit, en voor zover ik weet heeft die faaltrein geen TBL2.
Zou je denken? TBL 2 ligt bijna nergens, en op de plekken waar het wel ligt zal de V250 vrijwel nooit komen...quote:
Kijk, en dit is nou precies de reden dan ik mn spoorhobby vooral alleen beoefen, of, met vrienden en kennissen waarvan ik zeker weet dat ze zich kunnen gedragen. Ik kan en wil me niet identificeren met dit soort lui paupers. Van dit gedrag, daarvan zak je toch door je hangmat...quote:Op zondag 12 mei 2013 18:20 schreef greavy het volgende:
Fotoritten met de TSP, nu die van gister.
[ afbeelding ]
Zie ze hierboven ook in die mast klimmen.
Wij zijn niet zo kansloos.quote:Op zondag 12 mei 2013 23:42 schreef Duvel het volgende:
Daarom ga ik ook nooit mee met het nieuwjaarsrondje.
Dat zie je Ducky, ik heb mijn ogen niet in mijn zak zitten!quote:Op zondag 12 mei 2013 17:47 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Hoe weet je dat het een Russisch fotomodel was? Haar naam was Zydypoesnjetniet ofzo?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | 7:22 R Badajoz (A 8:41) 8:11 IR Alcazar de San Juan (A 13:08) 8:44 R Badajoz (A 9:58) 13:42 R Villanueva de la Ser (A 13:59) 14:39 R Badajoz (A 15:55) 15:34 R Puertollano (A 18:40) 17:46 R Badajoz (A 19:03) 18:41 R Cabeza del Buey (A 20:05) 20:10 IR Badajoz (A 21:25) 21:14 R Villanueva de la Ser (A 21:31) |
Dat kan kloppen, ,ik kwam het hier tegen -> http://www.deutschebahn.c(...)6640/bombardier.htmlquote:Op maandag 13 mei 2013 01:46 schreef James1988 het volgende:
Ik denk dat dat fragment uit een tekst over de Traxx 3 komt. "Last-Mile" betekent dat er een dieseltankje en -generatortje aan de locomotief wordt toegevoegd, zodat deze een aantal kilometers zonder bovenleiding kan rijden. Door deze "Last-Mile"-uitrusting vervalt de noodzaak voor een rangeerlocomotief, wat tijd scheelt.
Het is gaan testen onder ERTMS level 1.quote:Op zondag 12 mei 2013 22:07 schreef James1988 het volgende:
[..]
Alweer ja?
Wat is het nut van testen op HSL2? Daar komt die trein nooit, en voor zover ik weet heeft die faaltrein geen TBL2.
"O shit, hadden we die seinen ook weer aan moeten sluiten dan!?quote:Op maandag 13 mei 2013 09:18 schreef _JdM_ het volgende:
De traditie van het uitlopen van de werkzaamheden in Twente zet nog even door: Seinstoringen Zutphen-Hengelo en Almelo-Hengelo, waardoor minder treinen daar.
idd; ik stond ook een tijdje te koekeloeren op Almelo de riet. Maar er werd wel een extra trein ingezet (6 bakken icmm)quote:Op maandag 13 mei 2013 09:18 schreef _JdM_ het volgende:
De traditie van het uitlopen van de werkzaamheden in Twente zet nog even door: Seinstoringen Zutphen-Hengelo en Almelo-Hengelo, waardoor minder treinen daar.
Niks bijzonders, dat zie je in veel meer landen met dunbevolkte gebieden. Ik vind het juist nog wel veel treinen gezien het lage inwoneraantal.quote:Op maandag 13 mei 2013 01:13 schreef James1988 het volgende:
De dienstregeling in Spanje is... bizar. Hier volgt een lijstje van alle treinen die deze maandag vertrekken vanaf het stationnetje Valdetorres (inwonertal: 1281), in zuidwest-Spanje:
[ code verwijderd ]
Ik sta hier echt van te kijken. De frequentie is heel erg laag, er lijkt geen enkele regelmaat of patroon in de dienstregeling te zitten, en de verbinding tussen plaatsjes onderling zijn ook karig: er is maar één trein per dag tussen Valdetorres en Puertollano. Toch lullig, als je die mist.
Ik denk dat het aantal in- en uitstappende reizigers op dit stationnetje vrij laag zijn, gezien de beperkte grootte van het dorpje. Daarom ook denk ik dat het uitgesloten is dat dit stationnetje zelfs maar in de buurt van enigszins rendabel te zijn is.
Hoe ik bij Valdetorres terecht ben gekomen? Random rondklikken op Google Maps!
Je kunt veel zeuren en zaniken op de NS, maar dit is erg goedquote:Op maandag 13 mei 2013 10:55 schreef b2py het volgende:
'extra treinen ns vanwege ongeluk A2'
Laten ze de intercity's een extra stop te Breukelen maken, goed bezig
er is tijdelijke parkeerruimte gemaaktquote:Op maandag 13 mei 2013 11:10 schreef JDude het volgende:
Heeft Breukelen een beetje parkeerruimte dan? Of mag het blik op de A2 blijven staan?
Van Der Valk.quote:Op maandag 13 mei 2013 11:10 schreef JDude het volgende:
Heeft Breukelen een beetje parkeerruimte dan? Of mag het blik op de A2 blijven staan?
Overschat dit niet. Het gaat niet om extra treinen. Slechts de gebruikelijke IC's tussen Utrecht en Amsterdam Centraal stoppen er. De treinen zijn ook niet verlengd.quote:Op maandag 13 mei 2013 10:55 schreef b2py het volgende:
'extra treinen ns vanwege ongeluk A2'
Laten ze de intercity's een extra stop te Breukelen maken, goed bezig
Nja, er moet nogal iets enorms aan de hand zijn geweest wil het zin hebben om EN die maatregel te bespreken, te nemen en ook nog bekend te maken.quote:Op maandag 13 mei 2013 11:41 schreef KnightSolaire het volgende:
Inmiddels is de rijksweg weer geopend en stoppen de IC's er niet meer. Ben benieuwd hoeveel automobilisten daadwerkelijk van de optie gebruik hebben gemaakt, maar inderdaad wel een strakke actie van de NS.
Ik vind het toch overwegend positief.quote:Op maandag 13 mei 2013 12:36 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Op zich wel een goede actie natuurlijk, maar het heeft ook wel iets van window-dressing.
Op 25% van de bediende stations in Spanje zijn er gemiddeld minder dan 1 reizigers per dag. Waar heb ik dat nou gelezen, best recentelijk ook nog.quote:Op maandag 13 mei 2013 11:04 schreef MCH het volgende:
[..]
Niks bijzonders, dat zie je in veel meer landen met dunbevolkte gebieden. Ik vind het juist nog wel veel treinen gezien het lage inwoneraantal.
Aha, dan teren ze zeker nog op wat eu subsidies en als dat op is sluiten ze de boel gegarandeerd.quote:Op maandag 13 mei 2013 12:50 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Op 25% van de bediende stations in Spanje zijn er gemiddeld minder dan 1 reizigers per dag. Waar heb ik dat nou gelezen, best recentelijk ook nog.
Window dressing zou zijn als ze het zelf bedacht hadden. Dat is natuurlijk niet zo. De politie heeft naar bijsturing gebeld "hee kunnen jullie ff een paar keer extra stoppen op Breukelen?" "Hmmkay, is goed".quote:Op maandag 13 mei 2013 12:36 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Overschat dit niet. Het gaat niet om extra treinen. Slechts de gebruikelijke IC's tussen Utrecht en Amsterdam Centraal stoppen er. De treinen zijn ook niet verlengd.
Op zich wel een goede actie natuurlijk, maar het heeft ook wel iets van window-dressing.
9 van de 10 heeft een smartphone en veel last-mile vervoer gaat in Amsterdam sowieso al vanaf een P+R en daarna OV.quote:Op maandag 13 mei 2013 13:04 schreef Dr_Flash het volgende:
Nog los van het feit dat al die automobilisten nu wel leuk op Amsterdam Centraal staan, maar geen idee hebben hoe ze daarvandaan naar hun afspraak aan de Aggenebbishof nummer 16 komen. Om te beginnen bezitten automobilisten geen OV-Chipkaart.
Pff en als ik ze vraag om even ergens extra te stoppen als ik een Sprinteraansluiting heb gemist wordt gezegd dat dat niet mag en niet kan en gevaarlijk isquote:Op maandag 13 mei 2013 13:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De politie heeft naar bijsturing gebeld "hee kunnen jullie ff een paar keer extra stoppen op Breukelen?" "Hmmkay, is goed".
Precies, ik dus ook niet. 10, misschien 20.quote:Op maandag 13 mei 2013 13:24 schreef Hr-Flip het volgende:
Ik denk eerder dat veel mensen gewoon naar een van de grotere kantoorpanden langs de A10 gaan.
De meeste bedrijven hebben een grote parkeerkelder eronder zitten.
Die zullen heus niet het laatste stukje met het OV doen, anders zouden ze allemaal wel met een NS-abbotje op hun ov chipkaart zitten.
En wat te denken van de bouwvakkers en andere mensen met een busje, zie hun al vrolijk de trein instappen.
Ik denk dat niet heel veel mensen hier van gebruik hebben gemaakt.
Moet je zeggen dat je van de politie bentquote:Op maandag 13 mei 2013 13:26 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Pff en als ik ze vraag om even ergens extra te stoppen als ik een Sprinteraansluiting heb gemist wordt gezegd dat dat niet mag en niet kan en gevaarlijk is
Ach, ze zijn wel positief in het nieuws gekomen. Ook wat waard.quote:Op maandag 13 mei 2013 13:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Precies, ik dus ook niet. 10, misschien 20.
Bronquote:Automobilisten hebben amper gebruikgemaakt van de trein. Het was voor het eerst dat de NS intercity's een extra stop liet maken om gestrande automobilisten alternatief vervoer te bieden.
doet me denken aan een verhaal dat ik gehoord heb over iemand die niet bepaald slim bezig was.quote:Op maandag 13 mei 2013 13:26 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Pff en als ik ze vraag om even ergens extra te stoppen als ik een Sprinteraansluiting heb gemist wordt gezegd dat dat niet mag en niet kan en gevaarlijk is
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Altijd onderweg naar het avontuur
Bronquote:Kalf in sloot, machinist stopt trein
Een machinist van Arriva heeft vrijdagmiddag tussen Grijpskerk en Buitenpost zijn trein gestopt om een pasgeboren kalf te helpen. Het dier lag in een sloot.
Samen met passagiers probeerde de machinist het kalfje op het droge te krijgen, maar dat lukte pas toen de brandweer te hulp schoot, schrijven lokale media.
Het kalfje kwam meteen na de geboorte in het water terecht, zegt een van de passagiers tegen de Leeuwarder Courant. "De navelstreng zat er nog aan."
Passagiers liepen drie kwartier vertraging op door de reddingsactie.
Helaas wel ja, ach als de brandstofprijzen de komende jaren blijven stijgen zal er misschien zeer langzaam een verschuiving gaan plaatsvinden.quote:Op maandag 13 mei 2013 13:31 schreef Hr-Flip het volgende:
Zie je nou, je kunt een eigenwijze hollander niet van gedachten laten veranderen.
Als ze met de auto willen, dan gaan ze met de auto.
Daarom, prima tochquote:Op maandag 13 mei 2013 13:28 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Ach, ze zijn wel positief in het nieuws gekomen. Ook wat waard.
quote:Beste Nederlandse Spoorwegen. No worries, dit zal op de maandagmorgen geen negatief bericht over een vertraging of ander matig klachtje zijn. Ik ben zo’n reiziger die de problemen op de één of andere manier altijd weet te omzeilen. Geen gezeur, altijd met een glimlach van A naar B. Met korting nog wel, hoe luxe kan een mens het hebben (bedoel ik trouwens niet sarcastisch, nog steeds denken jullie waarschijnlijk dat dit de opbouw van mijn stuk tekst is, waarna er vervolgens een enorm negatieve preek volgt). Vanochtend dook ik ook weer vol enthousiasme de trein in. Die van 08:37, vanaf Castricum. Altijd druk, maar topsfeer. Om een niet-belangrijke reden kon ik mijn OV-chipkaart niet gebruiken, dus kocht ik heel lief een kaartje. Voelde wel nostalgisch, ging allemaal heel soepel. Met korting uiteraard, omdat mijn vriendin een OV-chipkaart bezit. Maar wacht? Het was vóór negen uur. Mijn god, dan heeft men nog helemaal geen recht op korting. Hier kwam ik echter pas achter toen ik uit mijn inkakmomentje in de trein ontwaakte. Er stond een conducteur naast mij, en na mijn kaartje gezien te hebben begon hij te schreeuwen. Ik kapte mijn ochtenddutje af en keek hem aan. Hij was klein, inclusief zwarte aura (om voor de visueel ingestelden even te schetsen wat voor sfeer er inmiddels was ontstaan). Een jongen achter mij vroeg of meneer niet zo kon schreeuwen, er waren nog andere reizigers die een laatste beetje slaap probeerden mee te pakken. Blijkbaar was de dame naast mij ook de fout in gegaan. Net als mij een kaartje gekocht, maar geen recht op korting. Stel criminelen aan boord, niet? Uiteraard begon hij ook tegen haar te schreeuwen, of ze alsjeblieft niet tegen hem in zou willen gaan, hij was namelijk met mij in gesprek. Van mijn moeder heb ik echter altijd geleerd dat een gesprek bestaat uit mondelinge communicatie tussen ten minste twee personen. Punt was dat hij in zijn eentje helemaal door het lint ging. “Waar moet je eruit?” vroeg hij, nadat hij mijn kaartje had gezien. Een beetje conducteur weet toch dat de eindbestemming in de meeste gevallen gewoon op het kaartje gedrukt staat? Die haarscherpe opmerking wekte bij mij een beetje de indruk dat meneer wellicht zijn dag niet had. Een ‘als hij aan het eind van de dag maar niet voor zijn eigen trein springt‘ grapje vloog door mijn hoofd, maar vond hem negatief, hard en niet toepasselijk. Als part-time motivational speaker vroeg ik dus maar gewoon of hij zijn dag niet had. Je weet het nooit, wellicht kunnen we samen een bak koffie doen en over de mooie dingen in het leven praten. Hij keek naar me. Het kwaad in zijn ogen deed me denken aan zo’n Engelse hooligan film waarin twee groepen elkaar in een verlaten steegje tegenkomen. Het gevoel dat ik op dat moment had stond een beetje tegenover de vrolijke NS-reclames die ik altijd langs zie komen. Nick & Simon lachend op stap, reizigers die dansen, de zon die schijnt en conducteurs die het leven zien zitten. Deze reis verliep anders. Zo’n tien reizigers keken met open mond naar het toneelstuk. Als het treinstel zelf gevoelens zou hebben onspoorde hij vast het liefst, om vervolgens huilend op z’n zijkant in het gras te gaan liggen. Uiteraard zat ik fout, ik had heel nonchalant een verkeerd kaartje gekocht. Daarnaast was ik ook nog eens zo slim om geen legitimatie op zak te hebben. Och, wat een drama aan boord. Gelukkig kan ik boetes wel accepteren wanneer ik zelf de fout in ga, dus schrijf er gerust op los, ik liet hem rustig zijn gang gaan. Rustig is echter niet het goede woord, omdat hij nu rond begon te springen vanwege een ontbrekend identiteitsbewijs. Ja, ik had het allemaal goed voor elkaar zo begin van de week. Ik zocht met mijn ogen naar een noodrem, want ik was bang dat hij daar ieder moment aan zou kunnen gaan trekken. Beetje raar toch dat je je als reiziger zorgen om een conducteur moet gaan maken? Al jaren kom ik vriendelijke mannen en vrouwen tegen die mij met plezier gedag zeggen, zelfs wanneer ik vergeten ben in te checken. Even wilde ik vragen of zijn contract binnenkort misschien verloopt en dat hij daarom zo gepikeerd is. Ik hield mijn vraag in, want mijn mooie koppie hoeft op deze regenachtige maandag niet het slachtoffer van zinloos geweld te worden. De man stond op het punt om een boete uit te schrijven, waarna hij mij vroeg om er bij het volgende station uit te gaan. Gelukkig zaten ze er allemaal nog in, dus met mijn mond vol tanden zei ik dat dat een goed plan was. Hij liep een reiziger verder, waarna hij bijna over banken begon te springen omdat de vrouw haar kaartje volgens hem te hard uit zijn handen terug had genomen. Met grote ogen keek ze vragend mijn kant op, alsof ik misschien een ‘Hoe ga je in drie stappen met geflipte conducteurs om?’ handboek voor haar te leen had. Verschillende mensen om mij heen zeiden zachtjes dat ik een klacht moest indienen. In ben echter van mening dat een klacht direct zo negatief is, ik ben meer van de opbouwende kritiek. Nothing but liefde hoor, NS. Zoals ik al schreef ben ik echt zo iemand die nooit problemen heeft. Vanochtend ging er bij mij echter een lichtje branden. Is het misschien een idee om intern even te achterhalen wie deze man is? Praat even bij en stuur hem desnoods naar een zaterdagmiddagcursus ‘Communiceren voor heethoofden’. Of een workshop ‘Hoe begin ik mijn maandagmorgen zonder moordneigingen’. Desnoods betaal ik mee, want dat geld van die niet-uitgeschreven boete heb ik nu toch over. Punt van mijn bericht is gewoon wederzijds respect. Ik ben een lul omdat mijn vervoersbewijs niet in orde was, maar uw medewerker is nog een grotere lul omdat hij mij onnodig behandelde als een kind dat tijdens Timmerdorp een stel concurrerende hutten in de fik heeft gezet. Toch sluit ik graag positief af. Ik ben een tevreden reiziger en zal nog jaren met een glimlach van jullie gele rakkers gebruikmaken.
Dan heeft het geen enkele zin om op HSL 2 te gaan testen, want daar ligt enkel TBL2. Wellicht is er getest op spoorlijn 36N, die is voorzien voor 200 km/h en heeft wél ERTMS.quote:Op maandag 13 mei 2013 07:17 schreef greavy het volgende:
[..]
Het is gaan testen onder ERTMS level 1.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |