Dat is nieuw. Heeft te maken met de topicreeksen. Als je in het vorige topic gepost hebt dan komt het topic nu automatisch in je MyAT te staan. Hoef je niet meer te zoeken naar de nieuwequote:Op woensdag 20 april 2011 19:47 schreef Zug-Chef het volgende:
Hmm hoe kan het dat dit topic automatisch in mijn active topics komt zonder dat ik iets doe?
Dan heb ik niets meer in de aanbieding wat ik nog online heb staanquote:
Heel handigquote:Op woensdag 20 april 2011 19:48 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat is nieuw. Heeft te maken met de topicreeksen. Als je in het vorige topic gepost hebt dan komt het topic nu automatisch in je MyAT te staan. Hoef je niet meer te zoeken naar de nieuwe
Asjebliefquote:Op woensdag 20 april 2011 19:48 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dan heb ik niets meer in de aanbieding wat ik nog online heb staan
Hee dat is Hannover hequote:
quote:Op woensdag 20 april 2011 20:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hee dat is Hannover heDat lijntje heb ik nog gemist eind februari
Ja, dat zou je moeten posten daar. "Ja, ik zag iets heel bijzonder! Maar, ja, sluitseinen he, dus ik ga de foto niet posten."quote:Op woensdag 20 april 2011 20:14 schreef Dr_Flash het volgende:
ik moet er nog ergens eentje hebben waarbij een sluitsein kapot was en er een rode lantaarn achter de cabineruit geplaatst was![]()
Kan die foto niet meer vinden
Ja dat kan ookquote:Op woensdag 20 april 2011 20:18 schreef V2 het volgende:
[..]
Ja, dat zou je moeten posten daar. "Ja, ik zag iets heel bijzonder! Maar, ja, sluitseinen he, dus ik ga de foto niet posten."
Nee, want als er een andere trein op dat spoor rijdt verwacht die machinist dat de trein voor hem weg rijdt ipv op hem af komt enzoquote:
Je moet ook nog gevaarsein, rangeersein en zo kunnen instellen he. Hoe de tractiehendel ook staat.quote:Op woensdag 20 april 2011 21:20 schreef James1988 het volgende:
Valt me tegen dat de lichten kennelijk niet gekoppeld zijn aan de stand van de tractiehendel.
Syntus namelijk met deze, viel er iemand tijdens het instappen toen ze aan het aankoppelen waren. Gelukkig was het een jong iemand en had hij nergens last van maar toch.quote:Op woensdag 20 april 2011 21:35 schreef greavy het volgende:
Ja, dat mag bij het stilstaande treinstel. Maar er zijn materieeltypen waar het niet mag. Ik dacht DD-AR vanwege de harde klap die het geeft. Normaal kan het stilstaande treinstel de deuren gewoon geopend houden.
Ik heb meegemaakt in Utrecht dat ze toch floten, deuren dicht dan koppelen en weer open doenquote:Op woensdag 20 april 2011 21:42 schreef Temlin het volgende:
[..]
Syntus namelijk met deze, viel er iemand tijdens het instappen toen ze aan het aankoppelen waren. Gelukkig was het een jong iemand en had hij nergens last van maar toch.
[ afbeelding ]
Bronquote:Vier spitstreinen op Station Sassenheim
Op het in december te openen station Sassenheim gaan in de spits vier treinen per uur stoppen. Het gaat om de stoptrein Den Haag-Leiden-Schiphol-Almere en de nieuwe sprinter Schiphol-Hoofddorp-Leiden v.v. Dit meldde wethouder Leo van der Zon dinsdagavond in de raadscommissie Ruimte.
Spoorbeheerder ProRail zal op 19 mei het station opleveren. De gemeente hoopt rond die tijd de aanleg van het stationsplein en de weg naar het station aanbesteed te hebben. De bedoeling is dat hier dan ook zo snel mogelijk mee begonnen wordt.
Ik heb bij NS mee gemaakt en dan lopen ze even door de treinen om het te zeggen dat ze gaan koppelen.quote:Op woensdag 20 april 2011 22:06 schreef Brembo het volgende:
[..]
Ik heb meegemaakt in Utrecht dat ze toch floten, deuren dicht dan koppelen en weer open doen. Erg grappig omdat sommige mensen denk dat de trein vijf minuten te vroeg vertrekt..
Helaas zijn de samenstellingen niet altijd zoals verwacht. Defecte stellen, tekort op eindstations, etc etc.quote:Op woensdag 20 april 2011 22:13 schreef Peterselieman het volgende:
Ik heb in eerdere delen ook al eens geroepen dat het iets is waar ze naar moeten kijken. Een simpel lichtlijntje op het perron zou genoeg moeten zijn. Voor de blinden en slechtzienden moet dan nog iets bedacht worden.
Staan soms mensen nog relaxt op het perronquote:Op woensdag 20 april 2011 22:14 schreef Temlin het volgende:
[..]
Ik heb bij NS mee gemaakt en dan lopen ze even door de treinen om het te zeggen dat ze gaan koppelen.
Ach ja, op Drienerlo zie je ook wel eens Buffeltjes voorbij komen met rangeersein, aangezien deze in Enschede vertrekken van een ander spoor dan dat ze binnenkomen.quote:
Waarbij zich dus de merkwaardige situatie voordoet dat HELEMAAL NIEMAND weet hoe lang een trein is. Publiek niet, trdl niet, MCN niet, HC niet. Bijsturing zou het kunnen weten, maar of kennis DAARvandaan ooit de werkvloer bereikt?quote:Op woensdag 20 april 2011 22:21 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Helaas zijn de samenstellingen niet altijd zoals verwacht. Defecte stellen, tekort op eindstations, etc etc.
Ach gewoon een speelgoed fluitje meenemen naar 't station en er op random momenten even hard op blazen werkt ook al.quote:Op woensdag 20 april 2011 22:06 schreef Brembo het volgende:
[..]
Ik heb meegemaakt in Utrecht dat ze toch floten, deuren dicht dan koppelen en weer open doen. Erg grappig omdat sommige mensen denk dat de trein vijf minuten te vroeg vertrekt..
Wat kan mij het nou schelen wat de samenstelling had moeten zijn? JUIST bij afwijkingen zou er aangegeven moeten kunnen worden hoe lang de trein dan wél is.quote:Op woensdag 20 april 2011 22:21 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Helaas zijn de samenstellingen niet altijd zoals verwacht. Defecte stellen, tekort op eindstations, etc etc.
En een ICE of Thalys die in omgekeerde rijtuigvolgorde rijdt kan ook worden omgeroepen, dus blijkbaar is er wel een voorziening aanwezig waarmee de omroep van dit soort gegevens kan worden voorzien.quote:Op woensdag 20 april 2011 22:42 schreef ReisT het volgende:
[..]
Wat kan mij het nou schelen wat de samenstelling had moeten zijn? JUIST bij afwijkingen zou er aangegeven moeten kunnen worden hoe lang de trein dan wél is.
Dat is heel anders, daarvan hoef je alleen maar te weten of hij onverwacht gedriehoekt heeft moeten worden.quote:Op woensdag 20 april 2011 22:43 schreef Igen het volgende:
[..]
En een ICE of Thalys die in omgekeerde rijtuigvolgorde rijdt kan ook worden omgeroepen, dus blijkbaar is er wel een voorziening aanwezig waarmee de omroep van dit soort gegevens kan worden voorzien.
Dat zal wel opgevallen zijn door een enorme hoeveelheid GtbV's op die verbinding. Ik zou niet weten hoe iemand daar anders ooit achter gekomen moet zijnquote:Op woensdag 20 april 2011 22:46 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Dit kwam ik tot eind vorig jaar ook geregeld tegen, nu gelukkig niet meer trouwens:
Trein bestaande uit 3 delen ICMm komt binnen in Deventer, met op de 3 delen 'Enschede', 'Ensched'e en 'Deventer'.
Ook op het bord boven het perron staat dat het laatste treinstel te Deventer achter zal blijven.
De laatste twee delen (dus ook 1 waar 'Enschede' op staat) worden echter afgekoppeld. Nee, ook in de trein was dat niet omgeroepen, blijkbaar wist alleen de lokale rangeer-machinist dat er twee af moesten en hoefde dat niet doorgecommuniceerd te worden met de reizigers of het rijdend personeel![]()
Maar goed, ze hebben nu de omloop enigszins veranderd, en op het tijdstip waar bovenstaande zich vorig jaar nog geregeld voordeed rijden nu alle 3 de stellen door naar Enschede
Waar het om gaat is volgens mij dat er heel veel verschillende systemen zijn. Ritschema's voor machinisten, procesplannen voor treindienstleiders, vertrekstaten op de stations, informatievoorziening via de CTA's en omroep, enzovoort. Dat zijn vast allemaal losstaande systemen, die allemaal afzonderlijk met de normale dienstregeling geïnitialiseerd moeten worden en die ook allemaal afzonderlijk aangepast moeten worden bij een onverwachte wijziging.quote:Op woensdag 20 april 2011 22:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is heel anders, daarvan hoef je alleen maar te weten of hij onverwacht gedriehoekt heeft moeten worden.
Je zegt het goed. Er zijn erg veel systemen, terwijl het beter is om één meer geïntegreerd systeem te hebben, zodat de kans op fouten veel kleiner is en als je het goed doet de reiziger er mee geholpen is.quote:Op woensdag 20 april 2011 23:00 schreef Igen het volgende:
[..]
Waar het om gaat is volgens mij dat er heel veel verschillende systemen zijn. Ritschema's voor machinisten, procesplannen voor treindienstleiders, vertrekstaten op de stations, informatievoorziening via de CTA's en omroep, enzovoort. Dat zijn vast allemaal losstaande systemen, die allemaal afzonderlijk met de normale dienstregeling geïnitialiseerd moeten worden en die ook allemaal afzonderlijk aangepast moeten worden bij een onverwachte wijziging.
Nou ja, niet helemaal dan. Ik kan me zo voorstellen dat de vertragingsgegevens uit het treinnummervolgsysteem en procesplanwijzigingen worden gebruikt om automatisch informatie over vertragingen en spoorwijzigingen aan te geven en om te roepen.
En er is dus blijkbaar ook een procedure aanwezig waarmee het CTA en omroepsysteem duidelijk kan worden gemaakt dat een trein vandaag in omgekeerde volgorde rijdt. Volgens mij kan de computer dat niet zelf uitvogelen, maar zijn er dus bedrijfsprocedures om die gegevens op de goeie plek te krijgen. Bijvoorbeeld een treindienstleider die het na een driehoeken in de juiste computer invoert, of dat doet wanneer een machinist opbelt dat z'n trein verkeerd om staat, weet ik veel.
Dan lijkt mij dat het ook mogelijk moet zijn om een afwijkende treinlengte o.i.d. ook op dezelfde manier in het proces van informatievoorziening op te nemen.
Minder mat.quote:Op woensdag 20 april 2011 23:05 schreef Yreal het volgende:
ik snap sowieso niet waarom ze in deventer een stel achter laten en dan terug uit enschede weer aankoppelen
ProRail mag dat soort dingen toch wel weten, lijkt mij? Voor de gewone dienstregeling weten ze het sowieso toch al, lijkt mij, om de dienstregeling überhaupt te kunnen ontwerpen, om te zien of de treinen wel langs de perrons passen, etc.quote:Op woensdag 20 april 2011 23:10 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Je zegt het goed. Er zijn erg veel systemen, terwijl het beter is om één meer geïntegreerd systeem te hebben, zodat de kans op fouten veel kleiner is en als je het goed doet de reiziger er mee geholpen is.
Er tegen in te brengen is dat je wel erg veel informatie aan de concurrenten weggeeft, zoals de omlopen van treinstellen, de lengtes van treinen, etc.
Maar als je delen van het systeem af kunt schermen voor de buitenwereld dan zou het zo moeten kunnen zijn dat er veel partijen mee geholpen zijn.
Leeg?quote:Op woensdag 20 april 2011 23:27 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Minder mat.
Doen ze op de MLL ook. Trein rijdt tot Gorinchen met 6 bakken en 3 daarvaan gaan weer terug Dordrecht zonder reizigers, puur omdat er anders een treinstel extra nodig was.
Hangt er maar net vanaf in welke richting er een vervoersvraag is op welk tijdstip hequote:Op woensdag 20 april 2011 23:40 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Leeg?
Is dat stel niet beter te gebruiken? Bijvoorbeeld om te koppelen aan een trein richting Dordrecht of een extra (snel)dienst?
Mee eens, alleen zie de bedrijven maar eens te overtuigen dat dit in het belang van de reizigers en ook de treindienstleiders is. ProRail weet niet van alle treinen de lengtes, getuige het feit dat er af en toe een bak buiten het perron staat.quote:Op woensdag 20 april 2011 23:40 schreef Igen het volgende:
[..]
ProRail mag dat soort dingen toch wel weten, lijkt mij? Voor de gewone dienstregeling weten ze het sowieso toch al, lijkt mij, om de dienstregeling überhaupt te kunnen ontwerpen, om te zien of de treinen wel langs de perrons passen, etc.
Maar misschien zouden ze iets kunnen bedenken dat de software in de trein automatisch de samenstelling van de trein aan het treinnummervolgsysteem van ProRail doorgeeft. Dan moet het toch geen probleem zijn voor ProRail om ook iets zinnigs op de CTA aan te geven of desnoods lampjes langs de perronrand te laten branden o.i.d.
Geen tijd voor. De trein Uit Dordrecht komt om .29 aan. De trein uit Geldermalsen vertrekt op .34. Daarin moet het een heel stuk terugrijden tot voor de wissels. Komt nog bij dat het spits is en de Spoorwegovergang dan al veel teveel dicht is.quote:Op woensdag 20 april 2011 23:40 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Leeg?
Is dat stel niet beter te gebruiken? Bijvoorbeeld om te koppelen aan een trein richting Dordrecht of een extra (snel)dienst?
Ja dat snap ik dus niet. Je hebt op dat stukje 2 treinen per uur in beide richtingen, klaar. Hoe ga je dan tijdswinst pakken door stellen af te kopelen halverwegen?quote:Op woensdag 20 april 2011 23:49 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Geen tijd voor. De trein Uit Dordrecht komt om .29 aan. De trein uit Geldermalsen vertrekt op .34. Daarin moet het een heel stuk terugrijden tot voor de wissels. Komt nog bij dat het spits is en de Spoorwegovergang dan al veel teveel dicht is.
Extra sneltreindienst gaat het niet worden. Staat te lang stil in Hardinxveld en heeft geen tijd om op Sliedrecht/stadspolders te stoppen. Komt nog bij dat de spitsrichting in de avond richting Gorinchem is.
Maar voor volwaardige dienst heb je in de spits 8 stellen nodig en dit vond arriva het schijnbaar niet waard. Zeker omdat je richting Geldermalsen maar 1 trein nodig hebt die 6 bakken is. De rest is met 3 bakken al ruim.
Hoe ze het 's ochtends doen weet ik overigens niet. Zal er eens een keer op letten. Want Gorinchem is niet geschikt voor rangeerbewegingen en 6 bakken is pure noodzaak in de ochtendspits.
Tijdwinst? Materiaalwinst.quote:Op donderdag 21 april 2011 00:00 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ja dat snap ik dus niet. Je hebt op dat stukje 2 treinen per uur in beide richtingen, klaar. Hoe ga je dan tijdswinst pakken door stellen af te kopelen halverwegen?
Nee, gaat als leeg mat terug. Er is geen tijd om het aan de andere trein te koppelen. En dan moet de hoofdader van het Gorinchemse verkeer ook gekruisd worden en die weg zit al dicht genoeg in de avondspits.quote:Op donderdag 21 april 2011 00:08 schreef Yreal het volgende:
oh wacht effe, dus er rijden 2 stellen van dord naar gor, dat 2de stel word afgekopeld, trein verder naar geldermalsen en dat andere stel word weer aangekoppeld op de trein naar dordrecht?
Nee, dat andere stel rijdt er los achteraan en koppelt in Dordrecht aan.quote:Op donderdag 21 april 2011 00:08 schreef Yreal het volgende:
oh wacht effe, dus er rijden 2 stellen van dord naar gor, dat 2de stel word afgekopeld, trein verder naar geldermalsen en dat andere stel word weer aangekoppeld op de trein naar dordrecht?
Dat gebeurt ook. Tevens stelt arriva zich zo in staat de GTW's overdag te wassen en toch een reservestel te hebben.quote:Op donderdag 21 april 2011 00:09 schreef Peterselieman het volgende:
Je kunt zo momenteel in de spits met 6 stellen rijden en eentje op reserve of in onderhoud te hebben. Ook kun je besluiten om voor de drukste trein een stel extra door te laten rijden naar Geldermalsen als alle 7 stellen aanwezig zijn.
Een extra trein is blijkbaar duurder. Want een trein door laten rijden naar Geldermalsen is nog inefficienter, want die krijg je toch niet vol.quote:Op donderdag 21 april 2011 00:11 schreef Yreal het volgende:
Dat klinkt als behoorlijk inefficient gebruik van je treinen en machinisten, om een volle en een lege trein achter elkaar aan te hebben rijden.
staan trouwens best wat vertragingen op de borden, is er nog iets speciaals aan de hand?
Misschien rijdt er van Rotterdam Centraal wel een IC naar Den Haag HS, waarvandaan je ongeveer zandkorrelduizend trams naar Centraal kunt nemen?quote:Op donderdag 21 april 2011 12:20 schreef Ascendancy het volgende:
NS weer lekker bezig dit weekend. Omdat er bij lage zwaluwe werkzaamheden zijn vervalt de 1900 tussen Breda en Den haag, waardoor Centraal alleen met een stoptrein vanuit Rotterdam te bereiken is.
Ja, met als meest gereden, tram 9, en waar wil tokkie-Nederland heen met pasen en lekker weer?(het is geen ikeaquote:Op donderdag 21 april 2011 12:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Misschien rijdt er van Rotterdam Centraal wel een IC naar Den Haag HS, waarvandaan je ongeveer zandkorrelduizend trams naar Centraal kunt nemen?
Ja. Dinsdag nog mee geweest en dat kreng zit om 2 uur nog gewoon vol hoor, op een werkdag.quote:
Des te meer reden om er naar toe te gaan.quote:Op donderdag 21 april 2011 13:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Die ligt niet in de buurt van Den Haag
Mja, je struikelt er in het voorjaar over de toeristenquote:Op donderdag 21 april 2011 13:09 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Des te meer reden om er naar toe te gaan.
Tram 9 vol met Keukenhof-toeristen laden, deuren vergrendelen, en op een dieplader naast de Keukenhof dumpen. Win-win-situatie.quote:Op donderdag 21 april 2011 13:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Die ligt niet in de buurt van Den Haag
Ik stel eerder voor om met pasen de ikea vol te laten lopen en er daarna een koepel van 10 centimeter dik lood overheen te leggen.quote:Op donderdag 21 april 2011 13:24 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Tram 9 vol met Keukenhof-toeristen laden, deuren vergrendelen, en op een dieplader naast de Keukenhof dumpen. Win-win-situatie.
Ook goed. Als het maar niet met de IKEA in Groningen gebeurt, daar wil ik nog af en toe wel eens heen.quote:Op donderdag 21 april 2011 13:39 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Ik stel eerder voor om met pasen de ikea vol te laten lopen en er daarna een koepel van 10 centimeter dik lood overheen te leggen.
Als het maar niet met pasen is.quote:Op donderdag 21 april 2011 13:42 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ook goed. Als het maar niet met de IKEA in Groningen gebeurt, daar wil ik nog af en toe wel eens heen.
Nee hoor, ik ga meestal doordeweeks. De kleine houdt van Zweedse gehaktballetjes.quote:Op donderdag 21 april 2011 13:46 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Als het maar niet met pasen is.
Oh ehmm. Niet mijn probleemquote:Op donderdag 21 april 2011 15:31 schreef Ascendancy het volgende:
Maar nog even flash, hoe wil je al die paashazen, die met dit zonnige weer zondag en maandag naar het strand willen in Den haag vanaf HS gaan verwerken? De auto is ook geen optie, want tokkie Nederland staat ook in de rij om de ikea Delft te bereiken.
Kan kloppen, dat is een van de nieuwe locs. Die gaan niet rood worden, maar wel van een Fyra-sticker voorzien worden.quote:Op donderdag 21 april 2011 14:40 schreef Yreal het volgende:
Staat hier op schiphol een witte trax voor een fyra
Best mooi? Dat ding is binnen een paar weken smerig.quote:Op donderdag 21 april 2011 18:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Helemaal wit verder? Dat kan er best mooi uitzien denk ik. Al snel beter dan dat gifgroen....
Nou ja, die rijtuigen blijven toch ook best mooi schoon? sws kan je ze natuurlijk iedere week ff door de wasstraat gooien of zoquote:Op donderdag 21 april 2011 18:20 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Best mooi? Dat ding is binnen een paar weken smerig.
Dat Rotterdam CS wordt straks ook wel mooi als het klaar is volgens mij. Door die hoge perronoverkapping lijkt het wel mooi ruim.quote:Op donderdag 21 april 2011 18:22 schreef ReisT het volgende:
Hier zomaar nog wat plaatjes:
[ afbeelding ]
Sluitseintjes in Rotterdam
Inderdaad. Ik dacht eerst dat die foto een render was.quote:Op donderdag 21 april 2011 18:58 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Dat Rotterdam CS wordt straks ook wel mooi als het klaar is volgens mij. Door die hoge perronoverkapping lijkt het wel mooi ruim.
Met eigen funderingquote:Op donderdag 21 april 2011 19:02 schreef Dr_Flash het volgende:
ik ben benieuwd naar die über mega maxi turbo kraan die ze daar gaan bouwen
Dat heeft iedere vaste torenkraanquote:
Jah maar niet zo groot als die van Rotterdam.quote:Op donderdag 21 april 2011 19:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat heeft iedere vaste torenkraan![]()
Maar deze schijnt dus wel Hors Catégorie te wordenmet 70 heipalen en zo
Over die heb ik het idiootquote:Op donderdag 21 april 2011 19:40 schreef Temlin het volgende:
[..]
Jah maar niet zo groot als die van Rotterdam.
Jah dat weet, ik maar die fundering is heel groot.quote:
Ja ik wou al gaan krijsen over die ene die een verkeerde foto posttequote:Op donderdag 21 april 2011 20:29 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik stel een nieuwe regel voor voor in dit topic: alleen foto's met sluitseinen plaatsen.
quote:Luccus schreef op donderdag 21 april 2011 @ 20:14:
Curieus incident: op de Betuweroute bij Meteren staan ergens twee SLT's als gevolg van een niet zo slimme treindienstleider en een eveneens niet zo slimme machinist. Spul staat er inclusief reizigers al even; inmiddels zijn wel twee afsleeploccen (bijna) ter plekke.
Inderdaad ja, hoe kan dat??quote:Op donderdag 21 april 2011 20:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Je mag blij zijn dat het spul niet gefrituurd is
je meent hetquote:
Mwoa.quote:Op donderdag 21 april 2011 20:58 schreef James1988 het volgende:
Alles beter dan je koppeltje SLT laten frituren door 25 kV.
Ik denk dat de machinist echt het bordje 'pas op, andere bovenleidingspanning, doe er wat mee!' gezien heeft, en toen in een instinctieve reactie de stroomafnemers naar beneden heeft gegooid om z'n trein heel te houden?quote:Op donderdag 21 april 2011 20:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
je meent het![]()
Maar hoe kan die boel onder 25 kV intact gebleven zijn?
Ofwel, daar is wat stuk.quote:seb schreef:
Vandaag heeft ook de NS geprobeerd gebruik te maken van de Betuweroute. Ik zag rond 18.00 uur vanavond tien bakken SLT vol met reizigers voor de rooie staat bij Meteren aansluiting, blijkbaar was hij verkeerd gestuurd na Geldermalsen en is met de beugels op door de spanningsluis gereden (dus kortsluiting) en gestopt voor het rode sein dat toegang geeft tot de Betuweroute. Afgezien dat dit de kortse route is van Utrecht naar Nijmegen blijkt het toch niet te werken zo.
Helaas voor de reizigers duurde het allemaal weer erg lang. Rond 20.00 uur zijn ze uit de trein geholpen en rond 21.00 uur zijn de stellen door een duo DBS 6500 teruggesleept richting Geldermalsen.
Ik denk dat er vanavond iemand niet helemaal heeft op zitten letten...
ICM omhalen via spoor 40?quote:Op donderdag 21 april 2011 23:04 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Mooi kodakmoment moet dat zijn. Ik heb er vandaag ook een paar gecreëerd: een paar keer een Spurtje bij Haren en een ICM pal voor de post, naast de brug zeg maar.
Meer meerquote:Op donderdag 21 april 2011 23:19 schreef Bitlord het volgende:
Lolz, de trein van Tirana naar Dürres, zoals ik deze afgelopen week aantrof. Meer foto's binnenkort.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mja, als de tractie onderbroken is geweest dan zou het misschien best nog wel eens mee kunnen vallen.quote:Op donderdag 21 april 2011 22:34 schreef James1988 het volgende:
OpeensHadIkHet:
[..]
Ofwel, daar is wat stuk.
En dan klagen wij over 4 baks sletjesquote:Op donderdag 21 april 2011 23:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[ afbeelding ]
Zo gaat het in Irak. Het is maar one step beyond eigenlijk
Zoiets. Denk ik. Al ken ik de term omhalen niet. Maar 15 bakken ICM past iig niet op spoor 7.quote:Op donderdag 21 april 2011 23:21 schreef Peterselieman het volgende:
zo, wat een luxe
[..]
ICM omhalen via spoor 40?
Bron: treinreiziger.nlquote:Zo kunnen reizigers Rotterdam - Eindhoven gebruik maken van de Fyra en zijn daardoor 5 tot 10 minuten onderweg.
Nope, met beugels op door de sluis is alles uitschakelen, zodat je trein dus niet gefrituurd wordt.quote:Op donderdag 21 april 2011 22:34 schreef James1988 het volgende:
OpeensHadIkHet:
[..]
Ofwel, daar is wat stuk.
Oh ja, wij noemen dat omlopen. En er kunnen 14 bakken op 7.quote:Op donderdag 21 april 2011 23:55 schreef Peterselieman het volgende:
spoor 7 is geschikt voor 12 bakken ja
Omhalen is rangeren waarbij een stel of loc aan de ene zijde er af gehaald wordt en er aan de andere zijde weer aangeplakt wordt
Ja dat doet 't, ja 't rijdt de hele maand april nog toeslagvrij en dat laatste weet ik nietquote:Op vrijdag 22 april 2011 09:14 schreef bork het volgende:
Vraagje, Fyra rijdt tijdens de werkzaamheden dit weekend bij Lage Zwaluwe toch gewoon Breda-Rotterdam? en toeslagvrij of word ik gek?
Thx!quote:Op vrijdag 22 april 2011 09:20 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Ja dat doet 't, ja 't rijdt de hele maand april nog toeslagvrij en dat laatste weet ik niet
ja precies die je in Breda de slt instuurt naar Den Bosch of Utrecht.(omdat dit iets korter duurt, vanwege een brakke overstap in rotterdam, 2 minuten om van 13 naar 12 te gaanquote:Op vrijdag 22 april 2011 09:44 schreef Ascendancy het volgende:
Dat is gewoon om je op kosten te jagen
Edit: Ik krijg in de reisplanner gewoon een benelux te zien die ook in breda stopt.
probleem=sltquote:Op vrijdag 22 april 2011 09:54 schreef Ascendancy het volgende:
Wat is je probleem dan? Je moest altijd al via Den Bosch naar Brede vanuit Utrecht. Dat de overstap vanuit Utrecht niet goed is is dan ook niet echt vreemd en gewoon te risicovol.
In mijn ervaring is deze overstap wel prima te halen overigens want in de andere richting heb ik 'm al 2x gemaakt.
En die fyra is toch altijd te laat![]()
Dan pak je de 800 en de 3600. Probleem opgelost.quote:
ehmquote:Op vrijdag 22 april 2011 10:57 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Dan pak je de 800 en de 3600. Probleem opgelost.
Bewust of was dat in de categorie: Foutje, bedankt... ?quote:Op donderdag 21 april 2011 23:04 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Mooi kodakmoment moet dat zijn. Ik heb er vandaag ook een paar gecreëerd: een paar keer een Spurtje bij Haren en een ICM pal voor de post, naast de brug zeg maar.
Door een storing bij Waterhuizen hadden we een koppel Spurtjes via Haren naar Groningen laten rijden. En die stonden dus toen verkeerdom, met het Indusistel aan de Groningse kant. En zo konden ze de wc's ook niet meer legen, dat kan maar aan één kant.quote:Op vrijdag 22 april 2011 11:16 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Bewust of was dat in de categorie: Foutje, bedankt... ?
En dan nog was het niet zo'n duur foutje. Een Spurtje gaat niet stuk als hij bij Haren rijdt.En die ICM wordt pas echt een probleem als hij de brug over gaat richting Leeuwarden.
Ach joh, WC's zijn overrated, vraag maar aan de NS...quote:Op vrijdag 22 april 2011 11:33 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Door een storing bij Waterhuizen hadden we een koppel Spurtjes via Haren naar Groningen laten rijden. En die stonden dus toen verkeerdom, met het Indusistel aan de Groningse kant. En zo konden ze de wc's ook niet meer legen, dat kan maar aan één kant.
quote:
Breda-Den Bosch is 36 minuten, dan mag je er al weer uit; is dat nou echt zo'n ramp? Ik zou allang blij zijn dat je niet een deel van je reis met een NS-bus hoeft te doen.quote:
nou vorige week tilburg-west den bosch gedaan en was niet fijn. Overigens ben ik niet alleen maar ook nog met mijn vriendin en een klein ventje die nogal eens moet. Bovendien wil best een keertje met de Fyraquote:Op vrijdag 22 april 2011 11:57 schreef ReisT het volgende:
[..]
Breda-Den Bosch is 36 minuten, dan mag je er al weer uit; is dat nou echt zo'n ramp? Ik zou allang blij zijn dat je niet een deel van je reis met een NS-bus hoeft te doen.
Dat ding is echt niet leuk. Keer hoogzomer de laatste trein Den haag-Dordrecht genomen. Dan zit je dus meer dan een uur in die trein. Was buiten nog een lekkere 26 graden, maar binnen zat de airco vol op me te blazenquote:Op vrijdag 22 april 2011 11:57 schreef ReisT het volgende:
[..]
Breda-Den Bosch is 36 minuten, dan mag je er al weer uit; is dat nou echt zo'n ramp? Ik zou allang blij zijn dat je niet een deel van je reis met een NS-bus hoeft te doen.
Ja ter compensatie omdat nieuwe studenten, die hier dus niks aan hebben, straks niet meer een gratis OV-chipkaart krijgen maar daar eenmalig ¤7,50 voor moeten betalenquote:Op vrijdag 22 april 2011 13:10 schreef Temlin het volgende:
OV is vandaag ineens wel geldigIs dat veranderd.
quote:Gilles schreef:
(...) Heb inmiddels begrepen dat de trdl van Geldermalsen een goederentrein richting Betuweroute had afgeseind en vervolgens handmatig de rijweg instelde maar even vergat dat er nog een SLT voor zat... En dan krijg je dus dit soort verschijnselen![]()
Ik heb al horen waaien dat ze vanaf begin mei in dienst zouden komen op P treinen.quote:Op vrijdag 22 april 2011 13:25 schreef James1988 het volgende:
Sluitseinen![]()
![]()
Nee even serieus... leuke fotoBetekent dit dat de HLE18 op korte termijn in dienst gaat komen, en dat alle gebreken dus zijn opgelost?
Wow, dat is echt supervet!quote:Op vrijdag 22 april 2011 13:15 schreef James1988 het volgende:
Het is een feestdag (goede vrijdag).
Wie van jullie wist dat er onder Londen een smalspoorlijntje ligt, in het verleden gebruikt door de posterijen? Inmiddels is het geheel verlaten (want verlieslatend) maar een paar mensen zijn op verkenningsreis gegaan, en ze hebben een fotoverslag gemaakt.
Het spoorboekje maakt ook fouten. Daarnaast suggereert HST een hoge snelheid en die heeft de fyra voor Nederlandse begrippen niet.quote:Op vrijdag 22 april 2011 17:09 schreef Socios het volgende:
[..]
Zie tabel 9 van het Spoorboekje. FYRA staat aangeven als HST.
Ook aan de definitie van wikipedia schaart de fyra niet onder HST. Kortom, NS weet niet eens wat voor treinen het zelf rijdtquote:Een hogesnelheidstrein, afgekort hst, is een trein die geschikt is voor dienstsnelheden van 200 km/h en hoger, tot maximaal 360 km/h
wauw alle foto's bekeken, ziet er heel mooi uitquote:Op vrijdag 22 april 2011 13:15 schreef James1988 het volgende:
Het is een feestdag (goede vrijdag).
Wie van jullie wist dat er onder Londen een smalspoorlijntje ligt, in het verleden gebruikt door de posterijen? Inmiddels is het geheel verlaten (want verlieslatend) maar een paar mensen zijn op verkenningsreis gegaan, en ze hebben een fotoverslag gemaakt.
Ja, je weet wel, dat hele dikke boek wat je vroeger kon kopen. Uit de tijd dat de NS nog gewoon treinen liet rijden en een abonnement en voordeelurenkaart nog voor alle spoorlijnen geldig waren. Uit de tijd van de Tienertoer, werkende doorloopkoppen en getrokken treinen tussen Zandvoort en Maastricht.quote:
Ja, ik kan mijn fiets ook als als HSF beplakken, met allerlei flitsende namen enzo. Dat betekent niet dat het ook daadwerkelijk zo ís.quote:Op vrijdag 22 april 2011 17:09 schreef Socios het volgende:
[..]
Zie tabel 9 van het Spoorboekje. FYRA staat aangeven als HST.
De Pimpel?quote:Op vrijdag 22 april 2011 18:18 schreef James1988 het volgende:
[..]
De intercity Berlijn is dus een hogesnelheidstrein volgens die begrippen.
Zoiets is erg leuk om te lezenquote:Op vrijdag 22 april 2011 13:15 schreef James1988 het volgende:
Het is een feestdag (goede vrijdag).
Wie van jullie wist dat er onder Londen een smalspoorlijntje ligt, in het verleden gebruikt door de posterijen? Inmiddels is het geheel verlaten (want verlieslatend) maar een paar mensen zijn op verkenningsreis gegaan, en ze hebben een fotoverslag gemaakt.
Cool, dat wist ik niet. Daar zit ik eind volgende week weer in.quote:
Hoe kom je vanuit Utrecht in Nijmegen via Geldermalsen?quote:Op vrijdag 22 april 2011 21:00 schreef Peterselieman het volgende:
De SLeTjes die gisteren Utrecht - Nijmegen via de Betuweroute probeerden te doen hebben aan het incident niets overgehouden en waren vandaag dan ook gewoon weer in dienst
Utrecht - Geldermalsen - Betuweroute - Nijmegenquote:Op vrijdag 22 april 2011 21:26 schreef James1988 het volgende:
[..]
Hoe kom je vanuit Utrecht in Nijmegen via Geldermalsen?
Natuurlijk hebben ze daar niets aan overgehouden.quote:Op vrijdag 22 april 2011 21:00 schreef Peterselieman het volgende:
De SLeTjes die gisteren Utrecht - Nijmegen via de Betuweroute probeerden te doen hebben aan het incident niets overgehouden en waren vandaag dan ook gewoon weer in dienst
Onkruid vergaat immers niet, bedoel je?quote:Op vrijdag 22 april 2011 21:50 schreef Duvel het volgende:
[..]
Natuurlijk hebben ze daar niets aan overgehouden.
Nee, de sluizen zijn er juist op ontworpen om te voorkomen dat een 1500V-trein onder 25kV komt te staan. En dat systeem is geloof ik uitentreuren getest.quote:Op vrijdag 22 april 2011 21:52 schreef James1988 het volgende:
[..]
Onkruid vergaat immers niet, bedoel je?
Kassa!quote:Op vrijdag 22 april 2011 22:21 schreef bork het volgende:
Woepie met meer dan een uur vertraging aangekomen op Mechelen. We hadden ook nog eens een OBB-sauna coupe, heerlijk!
Betalen ze nog iets voor dit materiaal of krijgen ze er geld voor anders snap ik het niet meer.
quote:
quote:Uitval van Fyra
Het komt helaas wel eens voor dat Fyra uitvalt of dat een NS-trein vertraging heeft waardoor u de aansluiting op uw Fyra mist. In zon geval kunt u bij de Trainmanagers van Fyra of een Ticket en Servicemedewerker een Fyra Toeslagsticker krijgen om uw toeslag opnieuw of langer geldig te maken.
De Fyra Toeslagsticker geeft u eenmalig het recht om de Fyra-toeslag enkele reis nogmaals voor
een volgende Fyra-reis te gebruiken. De sticker is alleen geldig in combinatie met een geldig vervoerbewijs voor het Fyra-traject. De sticker is geldig in de klasse die op het vervoerbewijs staat aangegeven.
Heeft u een Fyra Toeslag Maandabonnement of Fyra Maandtrajectabonnement, dan maakt de sticker het abonnement een dag langer geldig.
Oh, dus ze kunnen het wel? Dat testen voordat iets in gebruik gaatquote:Op vrijdag 22 april 2011 21:53 schreef Duvel het volgende:
[..]
Nee, de sluizen zijn er juist op ontworpen om te voorkomen dat een 1500V-trein onder 25kV komt te staan. En dat systeem is geloof ik uitentreuren getest.
Hoe dan precies?quote:Op vrijdag 22 april 2011 21:53 schreef Duvel het volgende:
[..]
Nee, de sluizen zijn er juist op ontworpen om te voorkomen dat een 1500V-trein onder 25kV komt te staan. En dat systeem is geloof ik uitentreuren getest.
Als een trein met pantograaf op de sluis in rijdt, maakt hij kortsluiting. Die kortsluiting wordt gedetecteerd en voordat de trein de 25kV in rijdt, is de spanning daar al afgeschakeld. Ook de 1500V wordt volgens mij in zo'n geval uitgeschakeld.quote:
Eindeloos veel. Ze worden er toch meteen weer vanaf gerukt door eoa overijverig kutwijf "omdat daar heel veel mee gefraudeerd wordt". Heb ik gehoordquote:Op zaterdag 23 april 2011 00:13 schreef Peter het volgende:
Hoeveel stickers passen er op een maandabbo?
Je weet hopelijk dat je de airco in zo'n coupé zelf even aan moet zettenquote:Op vrijdag 22 april 2011 22:21 schreef bork het volgende:
Woepie met meer dan een uur vertraging aangekomen op Mechelen. We hadden ook nog eens een OBB-sauna coupe, heerlijk!
Betalen ze nog iets voor dit materiaal of krijgen ze er geld voor anders snap ik het niet meer.
quote:Op zaterdag 23 april 2011 15:16 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Je weet hopelijk dat je de airco in zo'n coupé zelf even aan moet zetten?
D'r is toch een VIRM met camera's?quote:Op zaterdag 23 april 2011 20:19 schreef Ireyon het volgende:
Er is geen cameratoezicht in treinen dus fap d'r maar flink op los
Waar heb jij last van?quote:Op zaterdag 23 april 2011 20:20 schreef Dr_Flash het volgende:
jezus zit die gek ook al hier. Moet je mij hebben of zo?
Van Schenkstroopquote:
Reis met Arriva, dan zit je gebakkenquote:Op zaterdag 23 april 2011 20:17 schreef Schenkstroop het volgende:
Hallo treinliefhebbers!
Ik zit met een nieuwsgierig vraagje en hoop dat jullie mij meer kunnen vertellen hierover. Hoeveel cameratoezicht er zit in treinen en waar dan precies. En wat kunnen de heren/dames voyeurs allemaal zien en wat niet?
Mja, ook weer zo. Laat ook maarquote:Op zaterdag 23 april 2011 20:25 schreef Anne het volgende:
Tja, toeval misschien. Hij stelt in ieder geval gewoon een normale vraag.
Dat is me bij SLT nog nooit opgevallen...quote:Op zaterdag 23 april 2011 20:44 schreef Peterselieman het volgende:
Als er op de deur een pictogram van ene camera staat dan is dat voldoende
Zijn ze wel mee bezig: http://www.flickr.com/photos/46425670@N08/5591757457/quote:Op zaterdag 23 april 2011 20:44 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat is me bij SLT nog nooit opgevallen...
quote:Op zaterdag 23 april 2011 20:20 schreef Dr_Flash het volgende:
jezus zit die gek ook al hier. Moet je mij hebben of zo?
quote:
vraag blijft , waarom wil je dit zo graag weten?quote:Op zondag 24 april 2011 16:41 schreef Schenkstroop het volgende:
SLT, GTW, VIRMN ?
(ik ga even zoeken, bedankt)
KJRELS LOEFRHAS UOFS IORJE Q;P,CD HRTBVGF SAB HVBS KJSRFV BHVFR AKSD.quote:Op zondag 24 april 2011 16:41 schreef Schenkstroop het volgende:
SLT, GTW, VIRMN ?
(ik ga even zoeken, bedankt)
quote:Op zondag 24 april 2011 17:21 schreef Duvel het volgende:
[..]
KJRELS LOEFRHAS UOFS IORJE Q;P,CD HRTBVGF SAB HVBS KJSRFV BHVFR AKSD.
quote:
quote:Op zondag 24 april 2011 08:31 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]
3x Class66 door Roosendaal
[ afbeelding ]
DDAR en Varkensneus te Roosendaal
[ afbeelding ]
Plan V te Roosendaal
De volgende foto's zijn te Brussel Zuid:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik heb me vorige week nog zitten verbazen over hoe slecht de AM96-motorstellen wel zijn ingedeeld. 3 bakken, waarvan een HELE bak eerste klas. Waar dus nooit iemand in zitquote:Op zondag 24 april 2011 18:57 schreef Ascendancy het volgende:
Wat zijn belgische treinen toch afzichtelijk.
De locs met die puntneus zijn nog wel lollig: die zijn zo ontworpen om de drukgolf zo klein mogelijk te maken. Qua treinstellen is het janken. (Oh, en qua moderne e-locs ook.)quote:Op zondag 24 april 2011 18:57 schreef Ascendancy het volgende:
Wat zijn belgische treinen toch afzichtelijk.
In Schotland. Tegenover Inverness.quote:Op zondag 24 april 2011 19:17 schreef greavy het volgende:
Ik las "op een grote IC-lijn als Luik - Namen - Lille - Madness"
Ging ik zoeken waar Madness ligt![]()
![]()
Je bedoeld de 11/12/21/27??quote:Op zondag 24 april 2011 19:17 schreef Duvel het volgende:
[..]
De locs met die puntneus zijn nog wel lollig: die zijn zo ontworpen om de drukgolf zo klein mogelijk te maken.
Dan heeft die IC wel een afstandje af te leggen. Gelukkig dat ik later las dat er naar Lille een . (punt) kwam.quote:
Heb het laatst gezien ja, maar overdag is het eigenlijk wel genoeg. Meer dan zelfs.quote:Op zondag 24 april 2011 19:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik heb me vorige week nog zitten verbazen over hoe slecht de AM96-motorstellen wel zijn ingedeeld. 3 bakken, waarvan een HELE bak eerste klas. Waar dus nooit iemand in zit![]()
En dan gaan ze ook nog met een enkel setje rijden, één keer per uur, op een grote IC-lijn als Luik - Namen - Lille. Madness eigenlijk.
Ja, die vergeet ik altijd. Mede doordat die er net iets anders uitzien dan de 11/12/21/27, en de techniek is volgens mij ook andersquote:
Bij ons rijdt er op een vergelijkbare lijn ieder kwartier 8 of 10 bakken dubbeldeksquote:Op zondag 24 april 2011 20:18 schreef Igen het volgende:
[..]
Heb het laatst gezien ja, maar overdag is het eigenlijk wel genoeg. Meer dan zelfs.
Dat is onzin. Die treinen rijden ieder kwartier tussen de steden Utrecht, Amsterdam, Den haag en Rotterdam.quote:Op zondag 24 april 2011 21:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Bij ons rijdt er op een vergelijkbare lijn ieder kwartier 8 of 10 bakken dubbeldeksBlijkbaar wordt er hier toch op een heel andere manier gebruik gemaakt van zo'n transportsysteem dan in Begië.
Amersfoort, Apeldoorn, Deventer, Alkmaar, Ede, Arnhem, Nijmegen, s-Hertogenbosch, Eindhoven, Dordrecht, Leiden, anders nog iets?quote:Op zondag 24 april 2011 21:18 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Dat is onzin. Die treinen rijden ieder kwartier tussen de steden Utrecht, Amsterdam, Den haag en Rotterdam.
De enige steden in Belgie die daar echt mee te vergelijken zijn, zijn Antwerpen en Brussel.
Gouda, natuurlijk.quote:Op zondag 24 april 2011 21:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Amersfoort, Apeldoorn, Deventer, Alkmaar, Ede, Arnhem, Nijmegen, s-Hertogenbosch, Eindhoven, Dordrecht, Leiden, anders nog iets?
Vast niet, omdat ie vaker stoptquote:Op zondag 24 april 2011 22:52 schreef greavy het volgende:
Jaja. Daar zal Socios wel inzitten omdat het minder overstappen is...
Er is zelfs 1 late rit die door naar Vlissingen gaat volgens mij.
Gent mee eens, luik is eerder vergelijkbaar met Breda.quote:Op zondag 24 april 2011 21:55 schreef Dr_Flash het volgende:
En aan de andere kant is Luik ook best groot hoor. En Gent. En Charleroi. En Namen.
Ben je er weleens geweest?quote:Op zondag 24 april 2011 23:22 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Gent mee eens, luik is eerder vergelijkbaar met Breda.
Omdat ie precies alle net-niet-ECHT-grote steden verbindt? Misschien. Waarom rijden we de 3600 in Nederland dan met 10 bakken ICRm of 6 bakken VIRM per HALF uur en is in België 3 bakken enkeldeks per HEEL uur blijkbaar genoeg? Dat is dan toch omdat het spoor in België gewoon totaal niet aantrekkelijk is?quote:Punt is, alle IC's die je noemt houden verband met zeer relevante steden, waar jou IC dat niet doet. Die is eerder vergelijkbaar met de 3600.
No way dat die ICRm stammen in de 3600 (Roosendaal-Zwolle) 10 bakken zijn, volgens mij ook maar 7 ofzo... In ieder geval veels te weinig in de spits tussen Deventer en Zwollequote:Op zondag 24 april 2011 23:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Omdat ie precies alle net-niet-ECHT-grote steden verbindt? Misschien. Waarom rijden we de 3600 in Nederland dan met 10 bakken ICRm of 6 bakken VIRM per HALF uur en is in België 3 bakken enkeldeks per HEEL uur blijkbaar genoeg?
7 bakken ICRm, niet liegen. En de 3600 werd toch ook wel eens met een ICM III gereden?quote:Op zondag 24 april 2011 23:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ben je er weleens geweest?
[..]
Omdat ie precies alle net-niet-ECHT-grote steden verbindt? Misschien. Waarom rijden we de 3600 in Nederland dan met 10 bakken ICRm of 6 bakken VIRM per HALF uur en is in België 3 bakken enkeldeks per HEEL uur blijkbaar genoeg? Dat is dan toch omdat het spoor in België gewoon totaal niet aantrekkelijk is?
Okee daar zijn we het eens dus
Ja, dat kunnen we wel concluderen idd.quote:Op zondag 24 april 2011 23:37 schreef Ascendancy het volgende:
De mobiliteit is daar gewoon heel anders.
Waarom, zelfde aantal inwoners ongeveer en ook Breda vervult een sterke regionale functie.quote:Op zondag 24 april 2011 23:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, dat kunnen we wel concluderen idd.
Maar je moet niet zeggen dat Luik vergelijkbaar is met Breda want dat is echt een beetje scheef
Ze liggen allebei onder de Grote Riolen.quote:Op zondag 24 april 2011 23:49 schreef Dr_Flash het volgende:
De regionale functie van Luik gaat wel IETS verder dan die van Breda hoor. Zowel stuwend als verzorgend. Luik is praktisch de hoofdstad van Wallonië. Breda heeft altijd nog plenty steden om zich heen, die de invloed van Breda toch wel beperken tot ongeveer de westbrabantse zeeklei, waar niet echt achterlijk veel mensen wonen
quote:Op zondag 24 april 2011 23:22 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Gent mee eens, luik is eerder vergelijkbaar met Breda.
Daar kan Breda niet tegenop.quote:Het hele stedelijke gebied van Luik (met voorsteden als Seraing, Saint-Nicolas, Ans, Herstal en Flémalle) telt ongeveer 600.000 inwoners.
Zou kunnen, maar in België is de bevolkingsverdeling anders volgens mij: een paar grote agglomeraties en daar buiten veel kleinere steden. Zo wonen er volgens een lijst op wikipedia maar weinig mensen in Brussel, maar staan Schaarbeek en Anderlecht als aparte steden... Terwijl ik die eigenlijk bij Brussel zou rekenen.quote:Op maandag 25 april 2011 10:25 schreef Ascendancy het volgende:
Je hebt gelijk, de inschatting was misschien niet helemaal juist, Maar kleiner dan Utrecht is het zeker. Misschien is Eindhoven een betere kandidaat
Liège Guillemins, van Calatrava!quote:Op maandag 25 april 2011 11:37 schreef Sounddragon het volgende:
Er komen nu nog 16 sluitseintjes ?![]()
Mooi dak op dat station trouwens
quote:Brandje in internationale trein bij Diemen
door Ward Wijndelts
Binnenland
Update 11:30: De internationale trein 242 uit Bentheim had kortsluiting, door een lekkage van het toilet. Er was grote rookontwikkeling bij de schakelkast, maar slechts een klein brandje dat door passagiers geblust kon worden.
In een trein bij station Docter Van Gemertplein in Diemen is brand uitgebroken, meldt Prorail. Het gaat om een zogenoemde TIS 2.4-melding. De kenmerken van een dergelijke melding zijn: Brand groot of van onbekende omvang in: station of tunnel, trein verblijvende op station of in tunnel, treinstilstand in tunnel, zonder spraak-verbinding met het treinpersoneel. Volgens AT5 zou het gaan om een brand in een of twee treinstellen. De zender meldt dat de brandweer met groot materieel is uitgerukt.
Volgens @Brandweerforum zou het gaan om internationale trein 242.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
quote:Op maandag 25 april 2011 13:08 schreef Ascendancy het volgende:
Is dat station van luik zo druk dat het zo'n station nodig heeft, want het is echt belachelijk duur geweest.Je ziet toch op de foto's hoe druk 't isSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
jawelquote:Op maandag 25 april 2011 13:11 schreef Ascendancy het volgende:
Ja, er loopt dus eigenlijk gewoon geen kut. Maar ze laten daar toch geen treintjes rijden en dure stations bouwen, gewoon omdat het kan en de staatsschuld nog best wat hoger mag? Toch??
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |