Het spoorboekje maakt ook fouten. Daarnaast suggereert HST een hoge snelheid en die heeft de fyra voor Nederlandse begrippen niet.quote:Op vrijdag 22 april 2011 17:09 schreef Socios het volgende:
[..]
Zie tabel 9 van het Spoorboekje. FYRA staat aangeven als HST.
Ook aan de definitie van wikipedia schaart de fyra niet onder HST. Kortom, NS weet niet eens wat voor treinen het zelf rijdtquote:Een hogesnelheidstrein, afgekort hst, is een trein die geschikt is voor dienstsnelheden van 200 km/h en hoger, tot maximaal 360 km/h
wauw alle foto's bekeken, ziet er heel mooi uitquote:Op vrijdag 22 april 2011 13:15 schreef James1988 het volgende:
Het is een feestdag (goede vrijdag).
Wie van jullie wist dat er onder Londen een smalspoorlijntje ligt, in het verleden gebruikt door de posterijen? Inmiddels is het geheel verlaten (want verlieslatend) maar een paar mensen zijn op verkenningsreis gegaan, en ze hebben een fotoverslag gemaakt.
Ja, je weet wel, dat hele dikke boek wat je vroeger kon kopen. Uit de tijd dat de NS nog gewoon treinen liet rijden en een abonnement en voordeelurenkaart nog voor alle spoorlijnen geldig waren. Uit de tijd van de Tienertoer, werkende doorloopkoppen en getrokken treinen tussen Zandvoort en Maastricht.quote:
Ja, ik kan mijn fiets ook als als HSF beplakken, met allerlei flitsende namen enzo. Dat betekent niet dat het ook daadwerkelijk zo ís.quote:Op vrijdag 22 april 2011 17:09 schreef Socios het volgende:
[..]
Zie tabel 9 van het Spoorboekje. FYRA staat aangeven als HST.
De Pimpel?quote:Op vrijdag 22 april 2011 18:18 schreef James1988 het volgende:
[..]
De intercity Berlijn is dus een hogesnelheidstrein volgens die begrippen.
Zoiets is erg leuk om te lezenquote:Op vrijdag 22 april 2011 13:15 schreef James1988 het volgende:
Het is een feestdag (goede vrijdag).
Wie van jullie wist dat er onder Londen een smalspoorlijntje ligt, in het verleden gebruikt door de posterijen? Inmiddels is het geheel verlaten (want verlieslatend) maar een paar mensen zijn op verkenningsreis gegaan, en ze hebben een fotoverslag gemaakt.
Cool, dat wist ik niet. Daar zit ik eind volgende week weer in.quote:
Hoe kom je vanuit Utrecht in Nijmegen via Geldermalsen?quote:Op vrijdag 22 april 2011 21:00 schreef Peterselieman het volgende:
De SLeTjes die gisteren Utrecht - Nijmegen via de Betuweroute probeerden te doen hebben aan het incident niets overgehouden en waren vandaag dan ook gewoon weer in dienst
Utrecht - Geldermalsen - Betuweroute - Nijmegenquote:Op vrijdag 22 april 2011 21:26 schreef James1988 het volgende:
[..]
Hoe kom je vanuit Utrecht in Nijmegen via Geldermalsen?
Natuurlijk hebben ze daar niets aan overgehouden.quote:Op vrijdag 22 april 2011 21:00 schreef Peterselieman het volgende:
De SLeTjes die gisteren Utrecht - Nijmegen via de Betuweroute probeerden te doen hebben aan het incident niets overgehouden en waren vandaag dan ook gewoon weer in dienst
Onkruid vergaat immers niet, bedoel je?quote:Op vrijdag 22 april 2011 21:50 schreef Duvel het volgende:
[..]
Natuurlijk hebben ze daar niets aan overgehouden.
Nee, de sluizen zijn er juist op ontworpen om te voorkomen dat een 1500V-trein onder 25kV komt te staan. En dat systeem is geloof ik uitentreuren getest.quote:Op vrijdag 22 april 2011 21:52 schreef James1988 het volgende:
[..]
Onkruid vergaat immers niet, bedoel je?
Kassa!quote:Op vrijdag 22 april 2011 22:21 schreef bork het volgende:
Woepie met meer dan een uur vertraging aangekomen op Mechelen. We hadden ook nog eens een OBB-sauna coupe, heerlijk!
Betalen ze nog iets voor dit materiaal of krijgen ze er geld voor anders snap ik het niet meer.
quote:
quote:Uitval van Fyra
Het komt helaas wel eens voor dat Fyra uitvalt of dat een NS-trein vertraging heeft waardoor u de aansluiting op uw Fyra mist. In zon geval kunt u bij de Trainmanagers van Fyra of een Ticket en Servicemedewerker een Fyra Toeslagsticker krijgen om uw toeslag opnieuw of langer geldig te maken.
De Fyra Toeslagsticker geeft u eenmalig het recht om de Fyra-toeslag enkele reis nogmaals voor
een volgende Fyra-reis te gebruiken. De sticker is alleen geldig in combinatie met een geldig vervoerbewijs voor het Fyra-traject. De sticker is geldig in de klasse die op het vervoerbewijs staat aangegeven.
Heeft u een Fyra Toeslag Maandabonnement of Fyra Maandtrajectabonnement, dan maakt de sticker het abonnement een dag langer geldig.
Oh, dus ze kunnen het wel? Dat testen voordat iets in gebruik gaatquote:Op vrijdag 22 april 2011 21:53 schreef Duvel het volgende:
[..]
Nee, de sluizen zijn er juist op ontworpen om te voorkomen dat een 1500V-trein onder 25kV komt te staan. En dat systeem is geloof ik uitentreuren getest.
Hoe dan precies?quote:Op vrijdag 22 april 2011 21:53 schreef Duvel het volgende:
[..]
Nee, de sluizen zijn er juist op ontworpen om te voorkomen dat een 1500V-trein onder 25kV komt te staan. En dat systeem is geloof ik uitentreuren getest.
Als een trein met pantograaf op de sluis in rijdt, maakt hij kortsluiting. Die kortsluiting wordt gedetecteerd en voordat de trein de 25kV in rijdt, is de spanning daar al afgeschakeld. Ook de 1500V wordt volgens mij in zo'n geval uitgeschakeld.quote:
Eindeloos veel. Ze worden er toch meteen weer vanaf gerukt door eoa overijverig kutwijf "omdat daar heel veel mee gefraudeerd wordt". Heb ik gehoordquote:Op zaterdag 23 april 2011 00:13 schreef Peter het volgende:
Hoeveel stickers passen er op een maandabbo?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |