ja precies die je in Breda de slt instuurt naar Den Bosch of Utrecht.(omdat dit iets korter duurt, vanwege een brakke overstap in rotterdam, 2 minuten om van 13 naar 12 te gaanquote:Op vrijdag 22 april 2011 09:44 schreef Ascendancy het volgende:
Dat is gewoon om je op kosten te jagen
Edit: Ik krijg in de reisplanner gewoon een benelux te zien die ook in breda stopt.
probleem=sltquote:Op vrijdag 22 april 2011 09:54 schreef Ascendancy het volgende:
Wat is je probleem dan? Je moest altijd al via Den Bosch naar Brede vanuit Utrecht. Dat de overstap vanuit Utrecht niet goed is is dan ook niet echt vreemd en gewoon te risicovol.
In mijn ervaring is deze overstap wel prima te halen overigens want in de andere richting heb ik 'm al 2x gemaakt.
En die fyra is toch altijd te laat![]()
Dan pak je de 800 en de 3600. Probleem opgelost.quote:
ehmquote:Op vrijdag 22 april 2011 10:57 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Dan pak je de 800 en de 3600. Probleem opgelost.
Bewust of was dat in de categorie: Foutje, bedankt... ?quote:Op donderdag 21 april 2011 23:04 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Mooi kodakmoment moet dat zijn. Ik heb er vandaag ook een paar gecreëerd: een paar keer een Spurtje bij Haren en een ICM pal voor de post, naast de brug zeg maar.
Door een storing bij Waterhuizen hadden we een koppel Spurtjes via Haren naar Groningen laten rijden. En die stonden dus toen verkeerdom, met het Indusistel aan de Groningse kant. En zo konden ze de wc's ook niet meer legen, dat kan maar aan één kant.quote:Op vrijdag 22 april 2011 11:16 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Bewust of was dat in de categorie: Foutje, bedankt... ?
En dan nog was het niet zo'n duur foutje. Een Spurtje gaat niet stuk als hij bij Haren rijdt.En die ICM wordt pas echt een probleem als hij de brug over gaat richting Leeuwarden.
Ach joh, WC's zijn overrated, vraag maar aan de NS...quote:Op vrijdag 22 april 2011 11:33 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Door een storing bij Waterhuizen hadden we een koppel Spurtjes via Haren naar Groningen laten rijden. En die stonden dus toen verkeerdom, met het Indusistel aan de Groningse kant. En zo konden ze de wc's ook niet meer legen, dat kan maar aan één kant.
quote:
Breda-Den Bosch is 36 minuten, dan mag je er al weer uit; is dat nou echt zo'n ramp? Ik zou allang blij zijn dat je niet een deel van je reis met een NS-bus hoeft te doen.quote:
nou vorige week tilburg-west den bosch gedaan en was niet fijn. Overigens ben ik niet alleen maar ook nog met mijn vriendin en een klein ventje die nogal eens moet. Bovendien wil best een keertje met de Fyraquote:Op vrijdag 22 april 2011 11:57 schreef ReisT het volgende:
[..]
Breda-Den Bosch is 36 minuten, dan mag je er al weer uit; is dat nou echt zo'n ramp? Ik zou allang blij zijn dat je niet een deel van je reis met een NS-bus hoeft te doen.
Dat ding is echt niet leuk. Keer hoogzomer de laatste trein Den haag-Dordrecht genomen. Dan zit je dus meer dan een uur in die trein. Was buiten nog een lekkere 26 graden, maar binnen zat de airco vol op me te blazenquote:Op vrijdag 22 april 2011 11:57 schreef ReisT het volgende:
[..]
Breda-Den Bosch is 36 minuten, dan mag je er al weer uit; is dat nou echt zo'n ramp? Ik zou allang blij zijn dat je niet een deel van je reis met een NS-bus hoeft te doen.
Ja ter compensatie omdat nieuwe studenten, die hier dus niks aan hebben, straks niet meer een gratis OV-chipkaart krijgen maar daar eenmalig ¤7,50 voor moeten betalenquote:Op vrijdag 22 april 2011 13:10 schreef Temlin het volgende:
OV is vandaag ineens wel geldigIs dat veranderd.
quote:Gilles schreef:
(...) Heb inmiddels begrepen dat de trdl van Geldermalsen een goederentrein richting Betuweroute had afgeseind en vervolgens handmatig de rijweg instelde maar even vergat dat er nog een SLT voor zat... En dan krijg je dus dit soort verschijnselen![]()
Ik heb al horen waaien dat ze vanaf begin mei in dienst zouden komen op P treinen.quote:Op vrijdag 22 april 2011 13:25 schreef James1988 het volgende:
Sluitseinen![]()
![]()
Nee even serieus... leuke fotoBetekent dit dat de HLE18 op korte termijn in dienst gaat komen, en dat alle gebreken dus zijn opgelost?
Wow, dat is echt supervet!quote:Op vrijdag 22 april 2011 13:15 schreef James1988 het volgende:
Het is een feestdag (goede vrijdag).
Wie van jullie wist dat er onder Londen een smalspoorlijntje ligt, in het verleden gebruikt door de posterijen? Inmiddels is het geheel verlaten (want verlieslatend) maar een paar mensen zijn op verkenningsreis gegaan, en ze hebben een fotoverslag gemaakt.
Het spoorboekje maakt ook fouten. Daarnaast suggereert HST een hoge snelheid en die heeft de fyra voor Nederlandse begrippen niet.quote:Op vrijdag 22 april 2011 17:09 schreef Socios het volgende:
[..]
Zie tabel 9 van het Spoorboekje. FYRA staat aangeven als HST.
Ook aan de definitie van wikipedia schaart de fyra niet onder HST. Kortom, NS weet niet eens wat voor treinen het zelf rijdtquote:Een hogesnelheidstrein, afgekort hst, is een trein die geschikt is voor dienstsnelheden van 200 km/h en hoger, tot maximaal 360 km/h
wauw alle foto's bekeken, ziet er heel mooi uitquote:Op vrijdag 22 april 2011 13:15 schreef James1988 het volgende:
Wie van jullie wist dat er onder Londen een smalspoorlijntje ligt, in het verleden gebruikt door de posterijen? Inmiddels is het geheel verlaten (want verlieslatend) maar een paar mensen zijn op verkenningsreis gegaan, en ze hebben een fotoverslag gemaakt.
Ja, je weet wel, dat hele dikke boek wat je vroeger kon kopen. Uit de tijd dat de NS nog gewoon treinen liet rijden en een abonnement en voordeelurenkaart nog voor alle spoorlijnen geldig waren. Uit de tijd van de Tienertoer, werkende doorloopkoppen en getrokken treinen tussen Zandvoort en Maastricht.quote:
Ja, ik kan mijn fiets ook als als HSF beplakken, met allerlei flitsende namen enzo. Dat betekent niet dat het ook daadwerkelijk zo ís.quote:Op vrijdag 22 april 2011 17:09 schreef Socios het volgende:
[..]
Zie tabel 9 van het Spoorboekje. FYRA staat aangeven als HST.
De Pimpel?quote:Op vrijdag 22 april 2011 18:18 schreef James1988 het volgende:
[..]
De intercity Berlijn is dus een hogesnelheidstrein volgens die begrippen.
Zoiets is erg leuk om te lezenquote:Op vrijdag 22 april 2011 13:15 schreef James1988 het volgende:
Cool, dat wist ik niet. Daar zit ik eind volgende week weer in.quote:
Hoe kom je vanuit Utrecht in Nijmegen via Geldermalsen?quote:Op vrijdag 22 april 2011 21:00 schreef Peterselieman het volgende:
De SLeTjes die gisteren Utrecht - Nijmegen via de Betuweroute probeerden te doen hebben aan het incident niets overgehouden en waren vandaag dan ook gewoon weer in dienst
Utrecht - Geldermalsen - Betuweroute - Nijmegenquote:Op vrijdag 22 april 2011 21:26 schreef James1988 het volgende:
[..]
Hoe kom je vanuit Utrecht in Nijmegen via Geldermalsen?
Natuurlijk hebben ze daar niets aan overgehouden.quote:Op vrijdag 22 april 2011 21:00 schreef Peterselieman het volgende:
De SLeTjes die gisteren Utrecht - Nijmegen via de Betuweroute probeerden te doen hebben aan het incident niets overgehouden en waren vandaag dan ook gewoon weer in dienst
Onkruid vergaat immers niet, bedoel je?quote:Op vrijdag 22 april 2011 21:50 schreef Duvel het volgende:
[..]
Natuurlijk hebben ze daar niets aan overgehouden.
Nee, de sluizen zijn er juist op ontworpen om te voorkomen dat een 1500V-trein onder 25kV komt te staan. En dat systeem is geloof ik uitentreuren getest.quote:Op vrijdag 22 april 2011 21:52 schreef James1988 het volgende:
[..]
Onkruid vergaat immers niet, bedoel je?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |