Je bedoeld de 11/12/21/27??quote:Op zondag 24 april 2011 19:17 schreef Duvel het volgende:
[..]
De locs met die puntneus zijn nog wel lollig: die zijn zo ontworpen om de drukgolf zo klein mogelijk te maken.
Dan heeft die IC wel een afstandje af te leggen. Gelukkig dat ik later las dat er naar Lille een . (punt) kwam.quote:
Heb het laatst gezien ja, maar overdag is het eigenlijk wel genoeg. Meer dan zelfs.quote:Op zondag 24 april 2011 19:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik heb me vorige week nog zitten verbazen over hoe slecht de AM96-motorstellen wel zijn ingedeeld. 3 bakken, waarvan een HELE bak eerste klas. Waar dus nooit iemand in zit![]()
En dan gaan ze ook nog met een enkel setje rijden, één keer per uur, op een grote IC-lijn als Luik - Namen - Lille. Madness eigenlijk.
Ja, die vergeet ik altijd. Mede doordat die er net iets anders uitzien dan de 11/12/21/27, en de techniek is volgens mij ook andersquote:
Bij ons rijdt er op een vergelijkbare lijn ieder kwartier 8 of 10 bakken dubbeldeksquote:Op zondag 24 april 2011 20:18 schreef Igen het volgende:
[..]
Heb het laatst gezien ja, maar overdag is het eigenlijk wel genoeg. Meer dan zelfs.
Dat is onzin. Die treinen rijden ieder kwartier tussen de steden Utrecht, Amsterdam, Den haag en Rotterdam.quote:Op zondag 24 april 2011 21:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Bij ons rijdt er op een vergelijkbare lijn ieder kwartier 8 of 10 bakken dubbeldeksBlijkbaar wordt er hier toch op een heel andere manier gebruik gemaakt van zo'n transportsysteem dan in Begië.
Amersfoort, Apeldoorn, Deventer, Alkmaar, Ede, Arnhem, Nijmegen, s-Hertogenbosch, Eindhoven, Dordrecht, Leiden, anders nog iets?quote:Op zondag 24 april 2011 21:18 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Dat is onzin. Die treinen rijden ieder kwartier tussen de steden Utrecht, Amsterdam, Den haag en Rotterdam.
De enige steden in Belgie die daar echt mee te vergelijken zijn, zijn Antwerpen en Brussel.
Gouda, natuurlijk.quote:Op zondag 24 april 2011 21:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Amersfoort, Apeldoorn, Deventer, Alkmaar, Ede, Arnhem, Nijmegen, s-Hertogenbosch, Eindhoven, Dordrecht, Leiden, anders nog iets?
Vast niet, omdat ie vaker stoptquote:Op zondag 24 april 2011 22:52 schreef greavy het volgende:
Jaja. Daar zal Socios wel inzitten omdat het minder overstappen is...
Er is zelfs 1 late rit die door naar Vlissingen gaat volgens mij.
Gent mee eens, luik is eerder vergelijkbaar met Breda.quote:Op zondag 24 april 2011 21:55 schreef Dr_Flash het volgende:
En aan de andere kant is Luik ook best groot hoor. En Gent. En Charleroi. En Namen.
Ben je er weleens geweest?quote:Op zondag 24 april 2011 23:22 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Gent mee eens, luik is eerder vergelijkbaar met Breda.
Omdat ie precies alle net-niet-ECHT-grote steden verbindt? Misschien. Waarom rijden we de 3600 in Nederland dan met 10 bakken ICRm of 6 bakken VIRM per HALF uur en is in België 3 bakken enkeldeks per HEEL uur blijkbaar genoeg? Dat is dan toch omdat het spoor in België gewoon totaal niet aantrekkelijk is?quote:Punt is, alle IC's die je noemt houden verband met zeer relevante steden, waar jou IC dat niet doet. Die is eerder vergelijkbaar met de 3600.
No way dat die ICRm stammen in de 3600 (Roosendaal-Zwolle) 10 bakken zijn, volgens mij ook maar 7 ofzo... In ieder geval veels te weinig in de spits tussen Deventer en Zwollequote:Op zondag 24 april 2011 23:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Omdat ie precies alle net-niet-ECHT-grote steden verbindt? Misschien. Waarom rijden we de 3600 in Nederland dan met 10 bakken ICRm of 6 bakken VIRM per HALF uur en is in België 3 bakken enkeldeks per HEEL uur blijkbaar genoeg?
7 bakken ICRm, niet liegen. En de 3600 werd toch ook wel eens met een ICM III gereden?quote:Op zondag 24 april 2011 23:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ben je er weleens geweest?
[..]
Omdat ie precies alle net-niet-ECHT-grote steden verbindt? Misschien. Waarom rijden we de 3600 in Nederland dan met 10 bakken ICRm of 6 bakken VIRM per HALF uur en is in België 3 bakken enkeldeks per HEEL uur blijkbaar genoeg? Dat is dan toch omdat het spoor in België gewoon totaal niet aantrekkelijk is?
Okee daar zijn we het eens dus
Ja, dat kunnen we wel concluderen idd.quote:Op zondag 24 april 2011 23:37 schreef Ascendancy het volgende:
De mobiliteit is daar gewoon heel anders.
Waarom, zelfde aantal inwoners ongeveer en ook Breda vervult een sterke regionale functie.quote:Op zondag 24 april 2011 23:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, dat kunnen we wel concluderen idd.
Maar je moet niet zeggen dat Luik vergelijkbaar is met Breda want dat is echt een beetje scheef
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |