Ja dat snap ik dus niet. Je hebt op dat stukje 2 treinen per uur in beide richtingen, klaar. Hoe ga je dan tijdswinst pakken door stellen af te kopelen halverwegen?quote:Op woensdag 20 april 2011 23:49 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Geen tijd voor. De trein Uit Dordrecht komt om .29 aan. De trein uit Geldermalsen vertrekt op .34. Daarin moet het een heel stuk terugrijden tot voor de wissels. Komt nog bij dat het spits is en de Spoorwegovergang dan al veel teveel dicht is.
Extra sneltreindienst gaat het niet worden. Staat te lang stil in Hardinxveld en heeft geen tijd om op Sliedrecht/stadspolders te stoppen. Komt nog bij dat de spitsrichting in de avond richting Gorinchem is.
Maar voor volwaardige dienst heb je in de spits 8 stellen nodig en dit vond arriva het schijnbaar niet waard. Zeker omdat je richting Geldermalsen maar 1 trein nodig hebt die 6 bakken is. De rest is met 3 bakken al ruim.
Hoe ze het 's ochtends doen weet ik overigens niet. Zal er eens een keer op letten. Want Gorinchem is niet geschikt voor rangeerbewegingen en 6 bakken is pure noodzaak in de ochtendspits.
Tijdwinst? Materiaalwinst.quote:Op donderdag 21 april 2011 00:00 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ja dat snap ik dus niet. Je hebt op dat stukje 2 treinen per uur in beide richtingen, klaar. Hoe ga je dan tijdswinst pakken door stellen af te kopelen halverwegen?
Nee, gaat als leeg mat terug. Er is geen tijd om het aan de andere trein te koppelen. En dan moet de hoofdader van het Gorinchemse verkeer ook gekruisd worden en die weg zit al dicht genoeg in de avondspits.quote:Op donderdag 21 april 2011 00:08 schreef Yreal het volgende:
oh wacht effe, dus er rijden 2 stellen van dord naar gor, dat 2de stel word afgekopeld, trein verder naar geldermalsen en dat andere stel word weer aangekoppeld op de trein naar dordrecht?
Nee, dat andere stel rijdt er los achteraan en koppelt in Dordrecht aan.quote:Op donderdag 21 april 2011 00:08 schreef Yreal het volgende:
oh wacht effe, dus er rijden 2 stellen van dord naar gor, dat 2de stel word afgekopeld, trein verder naar geldermalsen en dat andere stel word weer aangekoppeld op de trein naar dordrecht?
Dat gebeurt ook. Tevens stelt arriva zich zo in staat de GTW's overdag te wassen en toch een reservestel te hebben.quote:Op donderdag 21 april 2011 00:09 schreef Peterselieman het volgende:
Je kunt zo momenteel in de spits met 6 stellen rijden en eentje op reserve of in onderhoud te hebben. Ook kun je besluiten om voor de drukste trein een stel extra door te laten rijden naar Geldermalsen als alle 7 stellen aanwezig zijn.
Een extra trein is blijkbaar duurder. Want een trein door laten rijden naar Geldermalsen is nog inefficienter, want die krijg je toch niet vol.quote:Op donderdag 21 april 2011 00:11 schreef Yreal het volgende:
Dat klinkt als behoorlijk inefficient gebruik van je treinen en machinisten, om een volle en een lege trein achter elkaar aan te hebben rijden.
staan trouwens best wat vertragingen op de borden, is er nog iets speciaals aan de hand?
Misschien rijdt er van Rotterdam Centraal wel een IC naar Den Haag HS, waarvandaan je ongeveer zandkorrelduizend trams naar Centraal kunt nemen?quote:Op donderdag 21 april 2011 12:20 schreef Ascendancy het volgende:
NS weer lekker bezig dit weekend. Omdat er bij lage zwaluwe werkzaamheden zijn vervalt de 1900 tussen Breda en Den haag, waardoor Centraal alleen met een stoptrein vanuit Rotterdam te bereiken is.
Ja, met als meest gereden, tram 9, en waar wil tokkie-Nederland heen met pasen en lekker weer?(het is geen ikeaquote:Op donderdag 21 april 2011 12:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Misschien rijdt er van Rotterdam Centraal wel een IC naar Den Haag HS, waarvandaan je ongeveer zandkorrelduizend trams naar Centraal kunt nemen?
Ja. Dinsdag nog mee geweest en dat kreng zit om 2 uur nog gewoon vol hoor, op een werkdag.quote:
Des te meer reden om er naar toe te gaan.quote:Op donderdag 21 april 2011 13:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Die ligt niet in de buurt van Den Haag
Mja, je struikelt er in het voorjaar over de toeristenquote:Op donderdag 21 april 2011 13:09 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Des te meer reden om er naar toe te gaan.
Tram 9 vol met Keukenhof-toeristen laden, deuren vergrendelen, en op een dieplader naast de Keukenhof dumpen. Win-win-situatie.quote:Op donderdag 21 april 2011 13:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Die ligt niet in de buurt van Den Haag
Ik stel eerder voor om met pasen de ikea vol te laten lopen en er daarna een koepel van 10 centimeter dik lood overheen te leggen.quote:Op donderdag 21 april 2011 13:24 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Tram 9 vol met Keukenhof-toeristen laden, deuren vergrendelen, en op een dieplader naast de Keukenhof dumpen. Win-win-situatie.
Ook goed. Als het maar niet met de IKEA in Groningen gebeurt, daar wil ik nog af en toe wel eens heen.quote:Op donderdag 21 april 2011 13:39 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Ik stel eerder voor om met pasen de ikea vol te laten lopen en er daarna een koepel van 10 centimeter dik lood overheen te leggen.
Als het maar niet met pasen is.quote:Op donderdag 21 april 2011 13:42 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ook goed. Als het maar niet met de IKEA in Groningen gebeurt, daar wil ik nog af en toe wel eens heen.
Nee hoor, ik ga meestal doordeweeks. De kleine houdt van Zweedse gehaktballetjes.quote:Op donderdag 21 april 2011 13:46 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Als het maar niet met pasen is.
Oh ehmm. Niet mijn probleemquote:Op donderdag 21 april 2011 15:31 schreef Ascendancy het volgende:
Maar nog even flash, hoe wil je al die paashazen, die met dit zonnige weer zondag en maandag naar het strand willen in Den haag vanaf HS gaan verwerken? De auto is ook geen optie, want tokkie Nederland staat ook in de rij om de ikea Delft te bereiken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |