in Nederland kon het ookquote:Op zaterdag 11 mei 2013 12:40 schreef Dr_Flash het volgende:
In Polen malen ze niet zo om regeltjes en veiligheid. Gewoon met deuren open rijden is ook doodnormaal daar
Je weet ook hoe lang die lijn wel niet was?quote:Op zaterdag 11 mei 2013 14:31 schreef b2py het volgende:
Het gezegde 'Als in de spoorwereld iets wordt vervangen is het over een jaar weg" heeft al een rijke historie.
In 1937 is station Amsterdam Weesperpoort tot aan het huidige Amstel van bovenleiding voorzien. In 1938 is de lijn gesloten en gesloopt.
Meter of 7501500quote:Op zaterdag 11 mei 2013 17:09 schreef Duvel het volgende:
[..]
Je weet ook hoe lang die lijn wel niet was?
Uiteraard een veelvoud aan bovenleiding want het zal wel niet zo zijn geweest dat er geen wissels lagen...quote:
In Zürich HB rijden ze gewoon met vrachtwagens de stationshal in, zo vanaf de straatquote:Op zaterdag 11 mei 2013 17:15 schreef Duvel het volgende:
Mijn opa kon zich dat station (Weesperpoort) nog wel goed herinneren omdat je direct vanaf de straat de perrons op kon lopen.
En dan nog met de deuren aan beide kanten ookquote:
Er ging niet eens iemand dood en de wereld draait ook nog steeds dezelfde kant opquote:Op zaterdag 11 mei 2013 20:19 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
En dan nog met de deuren aan beide kanten ookwtf...
Maar de Ham vraag is, hoe kan dit... creatieve filmer met driehoekssleutel?quote:Op zaterdag 11 mei 2013 20:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Er ging niet eens iemand dood en de wereld draait ook nog steeds dezelfde kant opZo boeiend was het allemaal niet
Ja daar weet ik alles vanquote:Op zaterdag 11 mei 2013 20:38 schreef Dr_Flash het volgende:
gewoon, wegrijden terwijl de deuren open staanDie troep had daar vast geen beveiliging tegen. ICRm heeft ook jaren gehad dat de deuren alleen aan allebei de kanten tegelijk ont-of vergrendeld konden worden.
Dat is als het goed is nog steeds het geval bij de bakken die in de excuusexpresse rijden.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 20:38 schreef Dr_Flash het volgende:
gewoon, wegrijden terwijl de deuren open staanDie troep had daar vast geen beveiliging tegen. ICRm heeft ook jaren gehad dat de deuren alleen aan allebei de kanten tegelijk ont-of vergrendeld konden worden.
Is dat niet naar het busstation Zuid?quote:Op zaterdag 11 mei 2013 20:52 schreef Bitlord het volgende:
Foto van het oude stationsgebouw van Utrecht. Herkent iemand de trap in het midden? [ http://img849.imageshack.us/img849/5311/1973stationsplein9.jpg (copy/paste deze link) ]
Staan die auto's op het huidige stadsbus-station? Met rechts van de fotograaf de sporen dusquote:Op zaterdag 11 mei 2013 20:52 schreef Bitlord het volgende:
Foto van het oude stationsgebouw van Utrecht. Herkent iemand de trap in het midden? [ http://img849.imageshack.us/img849/5311/1973stationsplein9.jpg (copy/paste deze link) ]
Nu ik er nog een keer naar kijk, wat een gruwelijk lelijk station is Utrecht toch eigenlijk.. Totaal -10000 uitstraling.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 20:52 schreef Bitlord het volgende:
daar lijkt het op ja. Het lijkt meer op waar nu nog ABS Noord zit, alleen het trappenhuis lijkt niet meer helemaal overeen te komenquote:Op zaterdag 11 mei 2013 21:01 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Staan die auto's op het huidige stadsbus-station? Met rechts van de fotograaf de sporen dus
Je zit op die foto al naar een bouwput te kijken... Is dat ooit anders geweest rondom Utrecht Centraal?quote:Op zaterdag 11 mei 2013 21:02 schreef b2py het volgende:
[..]
Nu ik er nog een keer naar kijk, wat een gruwelijk lelijk station is Utrecht toch eigenlijk.. Totaal -10000 uitstraling.
Zelfde Breda is mooier. Of Obdam.
Sinds ik er kom wordt er gebouwd jaquote:Op zaterdag 11 mei 2013 21:04 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Je zit op die foto al naar een bouwput te kijken... Is dat ooit anders geweest rondom Utrecht Centraal?
Ik had het er laatst met m'n vader over dat ze al aardig opschieten met de nieuwe overkapping. "Ze hebben toch net een nieuw stationquote:
ik dacht eerst dat ABS Noord er zat, maar nu denk ik dat de Buurtsporen er nu zitten. Dit waren in 1973 nog een stukje noordelijker geplaatst dan nuquote:Op zaterdag 11 mei 2013 20:52 schreef Bitlord het volgende:
Ik geloof dat het station in 2016-2017 af moet zijn. Dan komt tegelijk in 2014-2016 de wisselsanering erbij, dus dit wordt nog een mooi klusje. Dat tegelijk met de werkzaamheden op de Westtak en Zuidtak zal wel mooie omleidingen of waardeloze oplossingen opleveren. Uiteindelijk is het stationsgebied pas in 2030 af. Net voor het 200 jarig bestaan van de spoorwegenquote:Op zaterdag 11 mei 2013 21:06 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ik had het er laatst met m'n vader over dat ze al aardig opschieten met de nieuwe overkapping. "Ze hebben toch net een nieuw station" was het antwoord dat ik kreeg
![]()
Ja, 20 jaar oud ofzo
"Kijk, wij geven geld uit aan de verkeerde dingen" - Part 99.646quote:Op zaterdag 11 mei 2013 21:09 schreef Mirgeam het volgende:
leuk hoor dat treintjes rijden, maar ik blijf de hele dag zeiken van al die koffie
kwam deze nog tegen![]()
[ afbeelding ]
Ik heb hier inmiddels twee doosjes Fyra-snoep liggen. Eentje met chocolaatjes, de andere met pepermuntjes.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 21:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
"Kijk, wij geven geld uit aan de verkeerde dingen" - Part 99.646
Ieder pepermuntje is uniek!quote:Op zaterdag 11 mei 2013 21:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Pepermuntjes in de vorm van bodemplaten?
Dat je tijdens het rijden de deur kan openmaken betekent niet dat het doodnormaal isquote:Op zaterdag 11 mei 2013 12:40 schreef Dr_Flash het volgende:
In Polen malen ze niet zo om regeltjes en veiligheid. Gewoon met deuren open rijden is ook doodnormaal daar
Die trap is de huidige (rol)trap naar spoor 1-4, links op deze foto:quote:Op zaterdag 11 mei 2013 20:52 schreef Bitlord het volgende:
Dan is dat inderdaad slordig van het personeel.quote:
jup. precies wat ik hierboven al ergens als gedachte zeiquote:Op zaterdag 11 mei 2013 22:08 schreef obolos het volgende:
[..]
Die trap is de huidige (rol)trap naar spoor 1-4, links op deze foto:
[ afbeelding ]
Ik ga binnenkort weer wat treinen in Polen, maar vooral op doorreis naar Oekraīne deze keerquote:Op zaterdag 11 mei 2013 22:10 schreef Polacco het volgende:
[..]
Dan is dat inderdaad slordig van het personeel.
Ik heb laatst nog twee treinreizen in Polen gemaakt, van Warschau naar Lodz en terug. De reis beviel me wel, grote comfortabele coupes, alleen dat maakte dat gangpad zo ontzettend smal. Gehannes met koffers en tassen levert dat dan op, laat staan als iemand de andere kant op wil... Maar al met al een goede ervaring gehad
Ik heb wel eens in de zomer met de veenexpres gereden met idd beide deuren open en alle deuren van de cabine ook. Ging prima en waaide lekker doorquote:Op zaterdag 11 mei 2013 20:28 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Maar de Ham vraag is, hoe kan dit... creatieve filmer met driehoekssleutel?
Moet haast wel, want zo wegrijden zou onmogelijk moeten zijn gezien de machinist bij vertrek altijd naar de groene lamp 'deuren DICHT' moet kijkenquote:Op zaterdag 11 mei 2013 20:28 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Maar de Ham vraag is, hoe kan dit... creatieve filmer met driehoekssleutel?
Hij reed ook echt niet weg bij het startstation met de deuren openquote:Op zaterdag 11 mei 2013 23:09 schreef Viezze het volgende:
Waarschijnlijk zoiets wat vroeger niet mocht, maar wel kon en waar niemand zich echt druk om maakte. Als tegenwoordig zoiets gebeurt staat direct de inspectie op de stoep.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |