abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_126260089
Of 'The Slacker Take-Over Plot' deel LXV

Omdat veel topics over indie bandjes nauwelijks lopen, en dus na 7 posts stilvallen, leek het ons een goed idee om een topic te maken waarin "Indie" centraal staat.

Het begrip indie is natuurlijk wat wazig, maar dat mag geen excuus zijn voor enorme zeurpartijen over wat nou wel indie en wat nou niet indie is. Dat is dan ook helemaal NIET de bedoeling. Als je toch per sé een definitie wil, All Music Guide heeft een redelijk uitgebreide op hun site staan.

Dus praat hier wel over obscure bandjes, nieuwe platen, geziene optredens, geef tips en commentaar, als het maar met "indie" te maken heeft!

Lijst met indie-gerelateerde links:
Pitchfork
All Music Guide
Think Small
Tiny Mix Tapes
Delusions of Adequacy
Liability
Popmatters
Metacritic
Brooklyn Vegan
Stereogum
Gorilla vs Bear
Shoot The Player
Blogotheque

Voor specifieke vragen over indie-uitgaansgelegenheden, of voor slowchat over populaire Britse indiebands kun je terecht in ons zustertopic:
MUZ / I Bet Indie Sounds Good On The Dancefloor #49

Jaarlijstjes:
MUZ / Beste cd 2001
MUZ / Beste Fok-CD 2002 Verkiezing!
MUZ / 2003 - eindlijstjes
MUZ / Jaarlijstjes 2004
MUZ / Jaarlijstjes 2005!
MUZ / Jaarlijstjes 2006!
MUZ / Jaarlijstjes 2007!
MUZ / Jaarlijstjes 2008!
MUZ / Jaarlijstjes 2009!
MUZ / Jaarlijstjes 2010!
MUZ / Jaarlijstjes 2011!
MUZ / Jaarlijstjes 2012!

En het pre-lijstjes topic voor 2013 *O*
MUZ / Beste albums van 2013 (pré-jaarlijstjes topic)

Andere interessante topics:
MUZ / De Hypes van 2006
MUZ / CD Releases 2009

En deze topics wisten we al vol te neuzelen:
MUZ / The Slacker Take-Over Plot (Centraal Indie Topic)
MUZ / The Slacker Take-Over Plot (Indie Central II)
MUZ / Indie Rockers Talk Acid! (Indie Central III)
MUZ / The State Of Indiependence (Indie Central IV)
MUZ / Lift Your Indie Fists (Indie Central V)
MUZ / In the kingdom of indie (Indie Central VI)
MUZ / Indie has the Right to Children (Indie Central VII)
MUZ / Clap Your Hands Say Indie (Indie Central VIII)
MUZ / No Indie No Beep Beep (Indie Central IX)
MUZ / This Forum's Saving Grace (Indie Central X)
MUZ / Ik wil in die rok (Indie Central XI)
MUZ / Indie Ah Um (Indie Central XII)
MUZ / It's Indie, Dad. (Indie Central XIII)
MUZ / Come On! Feel the Indie Noise! (Indie Central XIV)
MUZ / Indie Aeroplane Over The Sea (Indie Central XV)
MUZ / Le Slackre du Printemps (Indie Central XVI)
MUZ / Kill Pop Stars (Indie Central XVII)
MUZ / We have the facts and we're voting Indie! (Indie XVIII)
MUZ / I Love You But I've Chosen Indie (Indie Central XIX)
MUZ / Indie For The Painfully Alone (Indie Central XX)
MUZ / At War With The Critics (Indie Central XXI)
MUZ / How I Learned To Write Indie (Indie Central XXII)
MUZ / Indiefans please try harder (Indie Central XXIII)
MUZ / Return to Indie Mountain (Indie Central XXIV)
MUZ / Indie Rarities (Indie Central XXV)
MUZ / Songs for Indie singalong (Indie Central XXVI)
MUZ / We Were Indie Before the Ship Even Sank (IndieCentral XXVII)
MUZ / Au Revoir Indie (Indie Central XXVIII)
MUZ / You! Me! Indie! (Indie Central XXIX)
MUZ / From Here We Go Indie! (Indie Central XXX)
MUZ / Strawberry Indie (Indie Central XXXI)
MUZ / Le Diable Avec Son Indie! (Indie Central XXXII)
MUZ / Hercules and Indie Affair (Indie Central XXXIII)
MUZ / Oracular Indie-tacular (Indie Central XXXIV)
MUZ / Indie is a Grotesque Animal (Indie Central XXXV)
MUZ / A Heart Full of Indie (Indie Central XXXVI)
MUZ / Merriweather Indie Pavilion (Indie Central XXXVII)
MUZ / The Hazards of Indie (Indie Central XXXVIII)
MUZ / The Pains of Being Indie at the Heart (Indie Central XXXIX)
MUZ / Broken Side of Indie (Indie Central XL)
MUZ / Indie (The Topic) (Indie Central XLI)
MUZ / Infinite Indie (Indie Central XLII)
MUZ / Indiespeaker (Indie Central XLIII)
MUZ / Indienator (Indie Central XLIV)
MUZ / I Am Very Indie (Indie Central XLV)
MUZ / Omdat Norrage Indie Wil (Indie Central XLVI)
MUZ / Put Your Back N 2 Indie (Indie Central XLVII)
MUZ / Kill For Indie (Indie Central XLVIII)
MUZ / An Awesome Indie (Indie Central XLIX)
MUZ / Indielittle (Indie Central L)
MUZ / Indie Great Wide Open (Indie Central LI)
MUZ / Until the Indie Comes (Indie Central LII)
MUZ / Allelujah! Don't Bend! Indie! (Indie Central LIII)
MUZ / Unknown Indie Orchestra (Indie Central LIV)
MUZ / We Are the 21st Century Ambassadors of Indie (Indie Central LV)
MUZ / It's in the Rhye of the Beholder (Indie Central LVI)
MUZ / Songs: Indie (Indie Central LVII)
MUZ / Love, Peace & Peter: Indie (Indie Central LVIII)
MUZ / (Indie Central LIX) Turn on the Bright Indie
MUZ / (Indie Central LXI) There is an indie that never goes out
MUZ / (Indie Central LXIII) Indie has the Right to Children
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  donderdag 9 mei 2013 @ 13:46:39 #2
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_126260131
Het is FOK!
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_126260136
Wat een goede TT van mij :')

Maar de nieuwe Vampire Weekend vind ik erg leuk! Terwijl ik dat vorige album het slechtste album ooit gemaakt vond :D

The National valt me vies tegen...maar daar ben ik geloof ik wel een van de weinigen in :D
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_126260144
Ik snap de TT niet. :@
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_126260193
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2013 13:46 schreef Felagund het volgende:
Ik snap de TT niet. :@
Het album van Vampire Weekend heet Modern Vampires of the City. Ik heb wel 2 woorden ge-edit :@
pi_126260811
quote:
7s.gif Op donderdag 9 mei 2013 13:46 schreef donroyco het volgende:
Het is FOK!
Het is SuperwomJim ;(
pi_126260841
quote:
7s.gif Op donderdag 9 mei 2013 13:47 schreef Norrage het volgende:

[..]

Het album van Vampire Weekend heet Modern Vampires of the City. Ik heb wel 2 woorden ge-edit :@
Goed verhaal :')
pi_126260931
Het is tenminste geen TT die al eerder is gebruikt!!! :6
  donderdag 9 mei 2013 @ 14:15:10 #9
159761 Arn0
Abbey Road
pi_126261431
Indie will find me was gepaster geweest :'(
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_126261508
quote:
1s.gif Op donderdag 9 mei 2013 14:15 schreef Arn0 het volgende:
Ik liet het tussen deze 2 albums gaan ;) Vampire Weekend won de competitie voorlopig voor mij :D :*
pi_126261572
Album staat zoals gewoonlijk nog niet op Spotify. -O-
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_126261617
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2013 14:18 schreef Felagund het volgende:
Alleen Diane Young als single en die heb ik al grijs gedraaid :D
pi_126261681
quote:
Bij mij wel? :o
(edit: oh hij linkte al naar mijn mp3s)
quote:
17s.gif Op donderdag 9 mei 2013 14:19 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Alleen Diane Young als single en die heb ik al grijs gedraaid :D
Geweldig nummer ja _O_
pi_126261691
quote:
1s.gif Op donderdag 9 mei 2013 14:15 schreef Arn0 het volgende:
Hoe was Low in Brussel? Ik ga ze vanavond zien, man, kan niet wachten.
pi_126261779
Peace vanavond *O* Ben benieuwd

Als ze deze maar spelen, zelfs als ze alleen die doen ga ik al.

pi_126261795
En weer eens wat dumpen:

pi_126261872
Ik heb Deerhunter maar weer op gezet. ^O^ Ik denk dat ik dit hun beste album tot nu toe vind.
Album top 100 2024
  donderdag 9 mei 2013 @ 14:48:41 #18
157465 kciR
Heeft geen ondertitel
pi_126262850
quote:
Hij is toch nog niet officieel uit, ik geloof pas de 14e. Dus hij komt denk ik pas volgende week op Spotify.

Ik zit trouwens ook erg te wachten op de nieuwe Portugal. The Man, maar die komt pas begin juni..
pi_126262948
quote:
7s.gif Op donderdag 9 mei 2013 14:23 schreef Norrage het volgende:
Peace vanavond *O* Ben benieuwd

Als ze deze maar spelen, zelfs als ze alleen die doen ga ik al.

Bij ons deden ze die als afsluiter. :9
pi_126263001
quote:
7s.gif Op donderdag 9 mei 2013 13:46 schreef Norrage het volgende:
Wat een goede TT van mij :')

Maar de nieuwe Vampire Weekend vind ik erg leuk! Terwijl ik dat vorige album het slechtste album ooit gemaakt vond :D

The National valt me vies tegen...maar daar ben ik geloof ik wel een van de weinigen in :D
Que? Is 'ie gelekt? :o Ik keek enorm uit naar dat album, High Violet is een van mijn all-time favourites en de singles voor deze klonken goed :9
pi_126263234
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2013 14:52 schreef Tchock het volgende:

[..]

Que? Is 'ie gelekt? :o Ik keek enorm uit naar dat album, High Violet is een van mijn all-time favourites en de singles voor deze klonken goed :9
Ik heb hem net voor het eerst geluisterd en ik kan het alleen maar heel erg oneens zijn met Norrage :P
Het is goed, echt heel erg goed *O*
pi_126263322
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2013 14:58 schreef Merge het volgende:

[..]

Ik heb hem net voor het eerst geluisterd en ik kan het alleen maar heel erg oneens zijn met Norrage :P
Het is goed, echt heel erg goed *O*
Mijn aankoop is nog bezig. Kan niet wachten. :D
  donderdag 9 mei 2013 @ 15:00:16 #23
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_126263323
Ik stuitte tijdens het zoeken naar nummers voor de top 5 opeens weer op Teenage Fanclub.
Heerlijk zomers bandje. ( Hoewel de latere albums wel 'n stuk minder zijn.) Mensen bekend mee?

Bandwagonesque, Grand Prix en Songs From Northern Britain zijn de albums waar je voor moet gaan.

"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
  donderdag 9 mei 2013 @ 15:03:02 #24
159761 Arn0
Abbey Road
pi_126263443
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2013 14:21 schreef Maxerazzi het volgende:

[..]

Hoe was Low in Brussel? Ik ga ze vanavond zien, man, kan niet wachten.
Zucht. Niet meer geraakt, want OV werkte niet mee. Kon onmogelijk thuis geraken. Vanavond hetzelfde probleem trouwens :') Moet twee keer spurten en dan nog wordt het lastig. Maar alles voor Miles Kane.

Maar laat zeker weten hoe het was, ben benieuwd.
pi_126263453
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2013 14:48 schreef kciR het volgende:

[..]

Hij is toch nog niet officieel uit, ik geloof pas de 14e. Dus hij komt denk ik pas volgende week op Spotify.

Ik zit trouwens ook erg te wachten op de nieuwe Portugal. The Man, maar die komt pas begin juni..
Jaaaaa :) en 15 september in paradiso :)
pi_126263473
quote:
1s.gif Op donderdag 9 mei 2013 15:03 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Niet meer geraakt, (..) Kon onmogelijk thuis geraken.
Haha, Belg.
pi_126268677
Vind de nieuwe Vampire Weekend maar saai eigenlijk.
  donderdag 9 mei 2013 @ 17:35:37 #28
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_126268976
Mensen maken complete analyses van Modern Vampires Of The City.

quote:
The theme? Modern life and insecurities. I suppose that's a bit vague, but the more you think about it, the more it makes sense. It's about Inner city life and the struggle and disillusionment with growing up. Obvious Bicycle is a dark, dark opening. Oh you outta' spare your face the razor, Because no one's gonna' spare the time for you. Essentially, don't bother getting up, this world is a vampire (sic). You're in your 20s and nothing is going for you. In fact, get back with your witch of a girlfriend and spare the world a traitor.It's such a powerful opening track, full of metaphors about waking up, starting again, the beginning of a doomed journey, opening your eyes to adult life for the first time.

The segue into unbelievers is brutal. Ezra opines about the torture of his lack of faith; pouring his heart out about how atheists can have soul and warmth, even if it feels like they're accused of having none. I feel the chorus is dripping with sarcasm: We know the fire awaits unbelievers/ All of the sinners, the same/ Girl you and I will die unbelievers/ bound to the tracks of the train. He seems SO frustrated with the world and its lack of faith... in science and logic. He seems overcome with religion and it surrounding him; I’m not excited, but should I be? - He fails to see the draw of blind faith and is struggling to love in a world so blinkered...Coming from a strong active atheist background, this song sings to me more than any on the album.

Now, of course, the underlying metaphor of this song is craftily hidden: Who are the we in the song? Is it simply Ezra and his girlfriend? Or is to do with the growing isolationism in America; the dichotomy between North and South, between city and countryside. The division is growing stronger and deeper. From a New York standpoint, a quintessential Liberal, 'unbeliever city' he feels marooned.

This sense of being marooned in the city with like minded people is continues through into 'Step', where Ezra tells a tale of love-lost betwixt he and a young lady he knows, most probably at college in a different city. I think he's looking in the mirror and talking to himself: Every time I see you in the world, You always step to my girl: He makes mistakes with his relationships, does the wrong things and generally fucks things up. Throughout this song he muses on why he fucked up this relationship, but decides that because he was young and naive, he'd probably make the same mistakes if he lived through it again. But that doesn't stop him wanting her back and having the house, the car in the drive, the Pickett fence and the lady on his arm. The gloves are off, the wisdom teeth are out What you on about? I feel it in my bones, I feel it in my bones: That horrible sinking feeling in a relationship when it all goes wrong.Towards the end of the song I get the impression she has passed way: The truth is she doesn't need me to protect her, because she's already gone, We know the true death -- the true way of all flesh Everyone's dying, but girl -- you're not old yet She's not old yet, because she's been preserved in his memory, the way she was.

So Diane Young (or dying young - I picked this idea up from Songmeanings.com, but It totally fits) seems to be about that catastrophic self defeating spiral of destruction. Drug use, violence, YOLO BITCHES. Heavy with metaphors about not making it to the end: Do you think you can go til the 18th hole, So grab the wheel, keep on holding it tight
Til you're tottering off into that good night. This links nicely from the previous song about love=lost. That hopelessness you can feel from letting people go and the resulting death-wish. Is life worth living? Speaking directly about the production, I would have rather that pitchy effect was done simply with his voice going up and down. The guitar sliding up and down just reinforces that chaotic partying till you drop and pass out. Music video for this should clearly be hitting up some NYC clubs and getting fucked up! Pretty straightforward song, but important in the context of the album if you consider it has a logical passage of time in the narrative, particularly after step

Passing of time... Important for progression in Don't lie. It's almost like the hangover after Dianne Young. He reflects on the futile nature of all this partying and messing about, but feels conflicted by it all: Young bloods can't be settling down. He obviously realises dieing young isn't the way to go. The clock is ticking away, there's a train to catch: There's a whole lifetime ahead of you. Should he go back to his past? Old flames they can't warm you tonight/ so keep it cool my baby Again the song is aimed at himself; he is telling himself not to lie, to be true to himself: What does he want from life?

The section where the ticking comes in is my favourite 20 seconds of music this year:

I want to know, does it bother you? The clicking of a ticking clock. There's a headstone right in front of you. There's a life time right in front of you I don't think anyone has ever put that paranoid, nihilistic, solipsistic hammer that bangs away at your being so elegantly. Not sure what he's saying at 2.30, but it sounds like Don't lie, I want Him to know, God's loves die young, are you ready to go? Ezra returns to that subtle theme about religion and losing one's religion. It's the last time running through snow: That feeling of running away from one's religion.

The song finishes beautifully with a fantastic riff; a cherry on the top.
Wow. We are all afraid to die alone. Either, physically or spiritually; It's a horrible feeling, but he completely nails it.

Hannah Hunt:
Now this seems to be a turning point in the album: A road trip obviously, with his new love. The tone of this song moves from nihilism towards a future that is not so bleak. It's a turning point. Yet he quickly points out that he and Hannah have religious difference. A man of faith said hidden eyes could see what I was thinking
I just smiled and told him that was only true of Hannah. Despite this, there seems to be something worth hanging onto. He just can't trust himself to do the right thing. He feels that religion will tear them apart.: If I can't trust you, then dammit, Hannah There's no future, there's no answer
I love the high pitched chorus here as it fits perfectly with the dilemma he's in.

Everlasting arms
Clearly his torn feelings continue and he's pushing her away. The religous battle continues: If you’ve been made to serve the master
You be fronting by the open night, Could I have been made to serve a master,When I’m never gonna understand, never understand: He can't abide their differences. The everlasting arms are obviously a metaphor for the afterlife, which he'll never enter with her, but he pleads to someone or something, in his darkest hours, to make him understand. So the chorus is Ezra crying out to a god that doesn't exist...
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
  Moderator donderdag 9 mei 2013 @ 17:35:45 #29
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_126268979
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2013 17:25 schreef Kerftminister het volgende:
Vind de nieuwe Vampire Weekend maar saai eigenlijk.
Ik ben ook nog niet overtuigd. Het sprankelende van de vorige albums mis ik een beetje.
  donderdag 9 mei 2013 @ 17:39:22 #30
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_126269073
En tevens het meest hartverscheurende stukje muziek journalisme van dit jaar, lees en hou de tissues bij de hand:

quote:
Vampire Weekend - Ya Hey (XL)

‘Ya Hey’ is a song about God. Ya + Hey = Yaweh a.k.a. God.

God and myself used to be best buddies. He was omnipotent, omnipresent and remarkably understanding about my teenage impulses. I was shy, short-sighted and suffering from chronic acne. It was a match made in heaven.

Although God doesn’t ask for much in return for your belief, his representatives on Earth can be quite demanding. They asked me to wear a silly dress every Sunday and hit a gong when it was time for everyone to drink his son’s blood. They asked me to spend three days walking to Salisbury Cathedral as a physical metaphor of my love for him. Worst of all, they asked me to eat a Passover meal one Easter that consisted solely of unleavened bread and hummus. It was disgusting... like wash your mouth out afterwards disgusting.

Despite the whole Christianity thing being hugely time-consuming, pretty much everyone I met through the medium of Jesus was uniformly pleasant. My church’s youth club meant I got to spend an improbable amount of time with real life girls, which was remarkable turn given my general levels of self-esteem. Plus, I’ve only ever seen a priest naked once and that was in the gym showers, so it really doesn’t count.

Anyway, I think you get the gist by now. Me and God were tight, until I got sick. Sick to the extent that I was sat down in a disinfectant-riddled doctor’s office and told there was a strong chance I wouldn’t live to celebrate my 18th birthday.

Without wishing to trivialise the experience of anyone who is currently undergoing six courses of chemotherapy, it’s an irredeemably shit treatment for a uniquely horrible illness. As well as ruining the big stuff you enjoy in life like football in the park and styling a Morrissey-esque quiff with your hair, it also ravages the small nuggets of everyday enjoyment.

For example, the pills you’re prescribed as part of the ‘experience’ transform your tongue into a glutinous ball of fuzz with an extremely faded sense of taste. To circumvent this side effect you tend to eat strongly-flavoured salty meat for almost every meal. In hindsight, I didn’t really like wafer-thin ham in the first place but I’ve never forgiven cancer for placing my love of bacon under such intense scrutiny.

Although people’s coping mechanisms for dealing with the illness vary dramatically, the most common reaction is some sort of anthropomorphism. In other words, you project human characteristics onto a collection of bastard cells and then ascribe these traits to the people surrounding you. This usually spells bad news for a patient’s family as they get the brunt of a pent up rage that’s sick of ham sandwiches, wearing an insanely itchy wooly hat and being stuck playing goalie.

I didn’t lash out much at my family. I had God for that instead.

‘I’m a B grade student. Why didn’t you give cancer to the boy who handed his coursework in late?’

‘I once went to church three times on 24 hours. Why didn’t one of the people who only went twice get it?’

‘You promised me an eternal afterlife. Can’t I just get three more years right now?’

If you’ve never bothered with religion, the concept of absolutely despising someone who doesn’t exist must seem laughable. You can’t be betrayed by an idea. You can’t be embarrassed about dedicating your childhood to the 10 Commandments when underage boozing and shoplifting from the Woolworths pick ‘n’ mix would have been a lot more fun.

Now vomiting is no longer an inevitable part of my morning routine, this all-consuming sense of shame has faded. I can go to church for Easter and Christmas on the basis that I just switch off from the moment I pick up the hymn booklet. Every now and then, I do reflect on the time I went to Jesus camp and issue an impromptu snort of derision.

This is probably why ‘Ya Hey’ caught me completely off guard.

No offence to Vampire Weekend but making sense has never been their strong suit. “Sometimes I think I know what they [the songs] mean and I’m listening to the lyrics and then you go ‘Peter Gabriel too’ or ‘Louis Vuitton’ out of nowhere and then I’m lost,” deadpanned Steve Buscemi during a recent YouTube promo clip. Such is the abstract nature of Ezra Koenig’s vocabulary that both times I’ve seen his band live, the crowd had a better time impersonating the tremolo guitar on ‘Mansard Roof’ and ‘A-Punk’ than singing along to lines like, “His Honor drove southwards seeking exotica.”

That’s not to say there are no recurring motifs in Vampire Weekend’s music. Over the course of their self-titled debut and Contra, they’ve made an artform out of privileged angst. From the kid who can’t use an Oxford comma properly to the third-world backpacker whose “healthy sense of worth” compels him to tour a war-torn land, these former Ivy League students have frequently poked fun at naive rich kids with an empathetic tongue in cheek.

Most of this philosophising was done at an arm’s length away from the source of these existential woes. Just as you rarely see armed militia clothed in V-neck sweaters, I’d always assumed Vampire Weekend were too savvy to step into the moral quagmire themselves. They’ve already had enough grief levelled at them for being the ‘acceptable face of world music’, imagine the furore if they stopped for one second to write a song that’s not about something seemingly frivillous like bonking your ‘Cousins’.

‘Ya Hey’ is that song. Rather than dropping oblique reference points every third line, it sees Koenig adopt a magnificently blasphemous posture from start to finish. He is talking to Jehovah/The Almighty/The Big Cheese as the representative of a world of non-believers and hardened cynics. He is demanding to know, ‘When confronted with such global indifference and outright aggression, why you would not announce your existence with absolute certainty?’

Anyone who’s lost faith in religion will have posed this question before. When all was well in my life, bar a series of facial eruptions to rival Mount Vesuvius, it didn’t bother me that I’d never witnessed a shining white light and a voice booming with thespian wisdom. That would arrive in my hour of need, at a moment that required more than biblical vagaries like “I am that I am.”

The truly upsetting brilliance of ‘Ya Hey’ is that it recognises this moment will never come. It’s not in God’s nature to announce himself like that. Despite having created Zion, Babylon and the rest of world, he will watch it fall apart without staging an intervention. He will leave you strung out on a hospital bed, incandescent with fear and anger, regardless of what you might consequently think of him.

“Who could ever live that way?” ponders a disarmingly sympathetic Koenig.

His God is human like mine but he’s pitiful, not negligent; powerless not almighty. He’s as feckless as I was after being hooked up to an intravenous drip and pumped full of toxins. Cursed to stare upon a vast expanse of suffering and hope that a pop band from New York City might express the caring sentiment he’s personally unable to.

Strip away the theological context from ‘Ya Hey’ and it's worth remembering that a pop song sits at its core. A righteous swirl of drums, bass, plaintive piano, shrill vocoder and gospel chanting. Of course, there’s gospel chanting.

I wholeheartedly believe that this euphoric cocktail would amount to one of Vampire Weekend’s best tracks, even if its transcendental vision was masked by tangential shout outs to luxury designer brands or ex-members of Genesis. Then again, if this was the case, I wouldn’t have welled up the first time I heard the song. It wouldn’t have dredged up so many long-forgotten memories and I wouldn’t have felt this experience was all I could write about. Ultimately, it wouldn’t have meant so much to me.

Thank you Vampire Weekend and thank you for reading.
  donderdag 9 mei 2013 @ 18:15:38 #31
39793 Moody
el moody
pi_126270404
Vampire Weekend: "Thank you for this fascinating story, but we didn't mean shit with our lyrics." :P
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
  donderdag 9 mei 2013 @ 18:22:23 #32
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_126270728
Als je het mij vraagt, denk ik dat dit album bij veel mensen iets losmaakt omdat de songteksten zo sterk zijn. Het gaat over de worstelingen van een twintiger uit de stad die niet weet wat hij met zijn leven aanmoet. Het rode draad dat door Modern Vampires Of The City loopt is het geloof, niet zozeer enkel religie, maar een geloof (of het gebrek aan geloof) dat het leven beter zal worden. Veel mensen kunnen zich hier mee identificeren. Het album is zowel gecompliceerd (omdat het lyrisch zo briljant is samengesteld) waarmee het aanspreekt tot de indie-crowd en het is accessible voor het grote publiek.
pi_126271640
Hmm teksten heb ik nog niet geluisterd :P
pi_126272111
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2013 17:35 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Ik ben ook nog niet overtuigd. Het sprankelende van de vorige albums mis ik een beetje.
Ik vond alleen de eerste sprankelend, de vorige maar saai. De nieuwe single klinkt alvast goed, maar het album moet ik dus nog luisteren.
Album top 100 2024
pi_126272230
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2013 17:35 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Ik ben ook nog niet overtuigd. Het sprankelende van de vorige het eerste album mis ik een beetje.
Dat 2e album :O :Z :{w :|W
  donderdag 9 mei 2013 @ 18:56:53 #36
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_126272231
Ik vond het tweede album beter. Maar daar sta ik vrijwel alleen in, geloof ik.
pi_126272249
Mwoa, heb ik wel meer mensen horen zeggen.
Album top 100 2024
  donderdag 9 mei 2013 @ 18:58:40 #38
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_126272287
Wel grappig dat mensen het tweede album saaier vinden.
Het is juist veel avontuurlijker en geschifter dan het eerste album.
pi_126272348
Dat ligt er maar net aan wat je onder avontuurlijk verstaat.
Album top 100 2024
  donderdag 9 mei 2013 @ 19:00:25 #40
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_126272365
Minder voorspelbaar.
pi_126272380
Mwah volgens mij werd het 2e album in wel heel veel media afgekraakt hoor. Ook op musicmeter is het bijna een half punt minder gerate, en ook op RYM is het minder. Alleen Pitchfork gaf het nog gelijke ratings, maar ja, Pitchfork..

Maar goed. Meningen verschillen ;) Ik vond het in ieder geval verschrikkelijk, en de eerste heel goed. Deze klinkt ook weer heerlijk en wat volwassener :)
  donderdag 9 mei 2013 @ 19:02:33 #42
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_126272454
Ja, klopt. Het wordt over het algemeen gezien als de mindere van de 2.
Maar ik ben het daar na vele luisterbeurten van beide albums dus niet mee eens.
  donderdag 9 mei 2013 @ 19:06:33 #43
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_126272623
Neemt niet weg dat ik het eerste album ook erg goed vind, overigens. Leuke band.
pi_126273055
quote:
14s.gif Op donderdag 9 mei 2013 19:06 schreef DO2 het volgende:
Neemt niet weg dat ik het eerste album ook erg goed vind, overigens. Leuke band.
Ik vond ze altijd wel veels te hipster/alternatief. Ik vond het wel een beetje pretensieus leuke muziek, beetje geforceerd. Daarom vind ik die nieuwe wel leuk, omdat het volwassener klinkt :)
  donderdag 9 mei 2013 @ 19:21:34 #46
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_126273245
quote:
7s.gif Op donderdag 9 mei 2013 19:16 schreef Norrage het volgende:

[..]

Ik vond ze altijd wel veels te hipster/alternatief. Ik vond het wel een beetje pretensieus leuke muziek, beetje geforceerd. Daarom vind ik die nieuwe wel leuk, omdat het volwassener klinkt :)
Wat jij daar beschrijft heb ik nu weer met ∆. Dat klinkt in mijn beleving veel geforceerder.
pi_126273684
quote:
7s.gif Op donderdag 9 mei 2013 19:21 schreef DO2 het volgende:

[..]

Wat jij daar beschrijft heb ik nu weer met ∆. Dat klinkt in mijn beleving veel geforceerder.
Ben ik zeker met je eens. Maar net als dat ik Vampire Weekend hun (eerste) album heel leuk vind vind ik die van Alt-J ook heel leuk. Al heb ik dat nu ook wel gehoord, trouwens.
pi_126274198
Ik vind Alt-J echt niet pretentieus of geforceerd klinken. Vampire Weekend ook niet, trouwens, al kan ik niet zeggen dat ik hun eerste of tweede plaat vaak geluisterd heb.
  donderdag 9 mei 2013 @ 20:43:24 #49
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_126277854
Ook lekker:

donderdag 9 mei 2013 @ 21:11:15 #50
39793 Moody
el moody
pi_126279398
Dit kan ik ook wel goed hebben:

'13 |
'14
pi_126287710
Net Peace gezien :Y leuk, maar weinig publieksinteractie dus dat viel wat tegen. Alle nummers werden ook zoals op album gespeeld. Dus mening over concert bijna hetzelfde als over album. Heel lekker, pakkend maar wat teveel van het goede.
Maar die nummers van de EP, Hallelujah. Bij delicious had ik kippenvel van top tot teen. FANTASTISCH _O_ daar deden ze ook net wat extra :Y

Verder was het voorprogramma ook erg goed trouwens! Soul sister dance revolution _O_ heel goed! Al met al erg geslaagde avond dus :)
  vrijdag 10 mei 2013 @ 00:15:28 #52
39793 Moody
el moody
pi_126289510
Jaloers :)

Iets anders hoor, maar ik ben op het moment helemaal ondersteboven van Step van Vampire Weekend. IJzersterk nummer.... gaat een klassiekertje worden.....

'13 |
'14
  vrijdag 10 mei 2013 @ 00:19:34 #53
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_126289729
En zowaar een mooie hoes.
pi_126289818
quote:
1s.gif Op donderdag 9 mei 2013 15:03 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Zucht. Niet meer geraakt, want OV werkte niet mee. Kon onmogelijk thuis geraken. Vanavond hetzelfde probleem trouwens :') Moet twee keer spurten en dan nog wordt het lastig. Maar alles voor Miles Kane.

Maar laat zeker weten hoe het was, ben benieuwd.
Het was echt ongelooflijk mooi. Man, wat een fantastische muziek hebben ze toch gemaakt. Ik miste wel redelijk wat persoonlijke favorieten, maar ach, dat is verder niet zo'n heel groot probleem. Low, wat een helden. :)
  vrijdag 10 mei 2013 @ 00:52:17 #55
39793 Moody
el moody
pi_126290855
[Pop-alert]

Kent iemand Stabilo? Happiness & Disaster uit 2006 is zo'n beetje het perfecte pop-album. Hopeloos genegeerd door het grote publiek, dus het heeft bestaansrecht in dit topic :P

Enkele nrs van dit album:

etc.

Heerlijk album hoor :)

[ Bericht 3% gewijzigd door Moody op 10-05-2013 01:03:13 ]
'13 |
'14
pi_126291039
quote:
6s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 00:52 schreef Moody het volgende:
[Pop-alert]

Kent iemand Stabilo? Happiness & Disaster uit 2006 is zo'n beetje het perfecte pop-album. Hopelijk genegeerd door het grote publiek, dus het heeft bestaansrecht in dit topic :P

Enkele nrs van dit album:

etc.

Heerlijk album hoor :)
Klinkt wel lekker :)
  vrijdag 10 mei 2013 @ 01:06:55 #57
39793 Moody
el moody
pi_126291307
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 00:58 schreef Norrage het volgende:

[..]

Klinkt wel lekker :)
Jawel toch? :)

In hetzelfde straatje heeft Thirteen Senses ook een lekker popalbumpje gemaakt.

Misschien wel wat beter bekend... :)
'13 |
'14
  vrijdag 10 mei 2013 @ 01:13:06 #58
39793 Moody
el moody
pi_126291482
Over een lekker onbekend pop nummertje gesproken:

'13 |
'14
  vrijdag 10 mei 2013 @ 13:43:25 #59
39793 Moody
el moody
pi_126303049
Topic-dipje :?

Nog een geweldig nieuw nummer:

'13 |
'14
pi_126304609
The xx met support Grizzly Bear :X Godver, wat zou ik die graag samen zien.
pi_126304633
quote:
6s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 13:43 schreef Moody het volgende:

Nog een geweldig nieuw nummer:

Ik vind de nieuwe Junip sowieso een stuk leuker dan het vorige album.
Album top 100 2024
pi_126304719
Over The xx gesproken; die zijn zonder dat ze echt scoren in bladen en hitlijsten keihard aan het doorbreken, zowel in Amerika als Europa. Ze hadden natuurlijk al een hele goede naam in de indie-scene maar ze staan steeds vaker dit jaar als headliners op festivals en in écht grote zalen. Vraag me eigenlijk af hoe dat komt ineens.

En het is natuurlijk heel erg leuk voor ze, ben benieuwd of ze dat aan kunnen. Het viel me al heel erg mee hoe goed ze een podium als Vredenburg konden hebben; deze zomer op het mainstage van een groot festival checken. :9
pi_126305144
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 14:24 schreef Felagund het volgende:

[..]

Ik vind de nieuwe Junip sowieso een stuk leuker dan het vorige album.
pi_126305185
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 14:23 schreef Tchock het volgende:
The xx met support Grizzly Bear :X Godver, wat zou ik die graag samen zien.
Ik vind Grizzly Bear leuker :D
pi_126305214
EN dat jullie hier je lijstjes heen gaan sturen:

MUZ / De Fok! Jazz Albums Top 100 Allertijden, editie 2013
pi_126305249
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 14:41 schreef Norrage het volgende:

Ik zit nog niet zo in jazz ;(
pi_126305353
quote:
17s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 14:42 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Ik zit nog niet zo in jazz ;(
Dit. Ik zou niet eens een top 10 kunnen maken, laat staan een serieuze lijst.
  vrijdag 10 mei 2013 @ 14:46:28 #68
39793 Moody
el moody
pi_126305377
Ik kom gewoon niet toe aan jazz, teveel muziek, te weinig tijd :)

Al kan ik A Love Supreme wel erg waarderen.
'13 |
'14
pi_126305390
Nou, ga je maar eens in de jazz verdiepen dan!
pi_126305396
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 14:45 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dit. Ik zou niet eens een top 10 kunnen maken, laat staan een serieuze lijst.
Heb al wel genoeg input voor de grote jaarlijst :7 Best goede albums dit jaar :D
pi_126305443
quote:
17s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 14:46 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Heb al wel genoeg input voor de grote jaarlijst :7 Best goede albums dit jaar :D
Ik volg het de afgelopen weken niet heel erg veel meer. Heb dit jaar 16 albums en een zooi EP's tot nu toe.
pi_126305497
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 14:47 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik volg het de afgelopen weken niet heel erg veel meer. Heb dit jaar 16 albums en een zooi EP's tot nu toe.
Ik koop niks verder hoor, maar als ik kijk welke albums ik tot nu toe tof vind zijn dat er toch al best veel. En dan moet ik Vampire Weekend nog luisteren :7
  vrijdag 10 mei 2013 @ 14:50:16 #73
39793 Moody
el moody
pi_126305534
quote:
17s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 14:49 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Ik koop niks verder hoor, maar als ik kijk welke albums ik tot nu toe tof vind zijn dat er toch al best veel. En dan moet ik Vampire Weekend nog luisteren :7
Je bent lekker bezig hoor :P
'13 |
'14
pi_126305542
quote:
17s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 14:49 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Oh, ik heb het niet over kopen. Ik wou dat ik geld had om alle muziek te kopen die ik goed vind ;( Maar ja. Veel te duur.
pi_126305576
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 14:47 schreef Tchock het volgende:

[..]

Er is de laatste tijd niet bijster veel goeds uitgekomen nee, en in het begin van het jaar zoveel!
pi_126305661
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 14:41 schreef Norrage het volgende:

*O*, zal proberen een lijstje in te sturen.
Album top 100 2024
pi_126305690
De nieuwe Autechre is wel lekker, al heb ik geen idee hoe lang die al uit is.
Album top 100 2024
pi_126305696
quote:
6s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 14:50 schreef Moody het volgende:

[..]

Je bent lekker bezig hoor :P
Beetje jouw tips afwerken :D :')
pi_126305708
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 14:51 schreef Norrage het volgende:

[..]

Er is de laatste tijd niet bijster veel goeds uitgekomen nee, en in het begin van het jaar zoveel!
Het is een beetje afgekoeld, ja. Maar er komt wel veel aan; Vampire Weekend, National, Great Gatsby soundtrack, Daft punk en volgende maand Cloud Boat, Portugal. The Man, Queens of the Stone Age, Beady Eye, Sigur Rós en meer :)
pi_126305734
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 14:53 schreef Felagund het volgende:
Heel vroeg in het jaar was die al uit, volgens mij. Wat natuurlijk niet betekent dat 'ie minder leuk of minder geschikt voor dit topic is.
pi_126305762
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 14:53 schreef Felagund het volgende:
Ja die is wel okee ^O^
pi_126305796
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 14:54 schreef Tchock het volgende:

[..]

Het is een beetje afgekoeld, ja. Maar er komt wel veel aan; Vampire Weekend, National, Great Gatsby soundtrack, Daft punk en volgende maand Cloud Boat, Portugal. The Man, Queens of the Stone Age, Beady Eye, Sigur Rós en meer :)
Daft Punk duurt me echt te lang :') En op YT krijg je serieus adds van Daft Punk :')_
  vrijdag 10 mei 2013 @ 14:56:40 #83
39793 Moody
el moody
pi_126305818
quote:
17s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 14:53 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Beetje jouw tips afwerken :D :')
Schiet op met Vampire Weekend dan!! :( :P
'13 |
'14
pi_126305859
quote:
17s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 14:56 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Daft Punk duurt me echt te lang :')
Die gaat binnen een week lekken. Mark my words.
quote:
En op YT krijg je serieus adds van Daft Punk :')_
Tsja, dat kan. :P Gebeurt wel vaker, hoor. Reclame op youtube.
pi_126305917
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 14:57 schreef Tchock het volgende:

[..]

Die gaat binnen een week lekken. Mark my words.

[..]

Tsja, dat kan. :P Gebeurt wel vaker, hoor. Reclame op youtube.
Nou normaal krijg ik adds van datingsites en pron en zo :') Weet niet hoe dat bij jou is :P
pi_126305954
quote:
6s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 14:56 schreef Moody het volgende:

[..]

Schiet op met Vampire Weekend dan!! :( :P
Heb ik al geluisterd. Een paar dan. Volgens mij vind ik het wel tof. Ya Hey vind ik wel beetje over de top :P Step beter.
pi_126305955
quote:
17s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 14:59 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Nou normaal krijg ik adds van datingsites en pron en zo :') Weet niet hoe dat bij jou is :P
Dat ligt dan aan je search history want ik krijg nooit datingsites of pr0n op Youtube. Altijd muziek, eigenlijk. Meestal kutmuziek.
  vrijdag 10 mei 2013 @ 15:00:12 #88
39793 Moody
el moody
pi_126305962
Step doet me trouwens denken aan New York van Blind Pilot.

Niet dat de muziek zozeer op elkaar lijkt, het zal door het onderwerp en de uitgespannen spanningsboog / sfeer komen.

'13 |
'14
pi_126306002
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 15:00 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dat ligt dan aan je search history want ik krijg nooit datingsites of pr0n op Youtube. Altijd muziek, eigenlijk. Meestal kutmuziek.
Dan wel beter dat ik tegenwoordig ook muziek krijg dan :')
pi_126306031
quote:
17s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 15:01 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Dan wel beter dat ik tegenwoordig ook muziek krijg dan :')
Haha, dat is waar. :D
  vrijdag 10 mei 2013 @ 15:02:49 #91
39793 Moody
el moody
pi_126306063
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 15:00 schreef Tchock het volgende:

[..]

Kutmuziek is toch stiekem pr0n-gerelateerd :P
'13 |
'14
pi_126306064
Is dat album van Vampierenweekendje al uit eigenlijk?

Die eerste singles, ik moest er aan wennen maar toch wel leuk. Die eerste heb ik heeeelemaal krom gespeeld :P

Die 2e niet zo :P
  vrijdag 10 mei 2013 @ 15:03:13 #93
39793 Moody
el moody
pi_126306080
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 15:02 schreef Maisnon het volgende:

Die eerste singles, ik moest er aan wennen maar toch wel leuk. Die eerste heb ik heeeelemaal krom gespeeld :P

OMG!!!! :D

Ja, die is uit te vinden :P
'13 |
'14
pi_126306091
quote:

Volgens mij komt 'ie officieel maandag uit maar er zijn al wel volledige 320mbps leaks van. :)
pi_126306095
quote:
6s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 15:02 schreef Moody het volgende:

[..]

Kutmuziek is toch stiekem pr0n-gerelateerd :P
Keiharde Asaf Avidan dis _O_
pi_126306128
quote:

Ik vind de 2e eigenlijk leuker :D Maar eerste is ook tof :P

Vampierenweekendje :D Ik ga ook altijd zo vertalen bij uilenstad :D
  vrijdag 10 mei 2013 @ 15:04:34 #97
39793 Moody
el moody
pi_126306129
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 15:03 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Keiharde Asaf Avidan dis _O_
Keihard had ik ze (gelukkig) niet gezien in die clip :P :')
'13 |
'14
pi_126306134
quote:
6s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 13:43 schreef Moody het volgende:

Nah :P
  vrijdag 10 mei 2013 @ 15:05:09 #99
39793 Moody
el moody
pi_126306151
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 15:04 schreef Norrage het volgende:

[..]

Nah :P
Tsss :{w
'13 |
'14
pi_126306260
quote:
Madonna – American Life (2003)
Late last year, the first single from Madonna’s upcoming album MDNA, “Give Me All Your Luvin” leaked. But this is far from the first time Madonna has been troubled by early versions of her songs hitting the net early. In 2003, during the heyday of filesharing programs like KaZaA, the artist tried to combat leaks by uploading her own fake versions of the tracks on P2P networks. Madonna wasn’t too happy about her previous album Music, had leaked out early and tried to do something about it. When users downloaded what they believed to be her upcoming album American Life, they were greeted by MP3s with Madonna stating:

“What the fuck do you think you’re doing?”

The statement looped over and over, in an attempt to confuse file sharers. The problem was that Madonna ended up pissing off the wrong nerds. A few days later, Madonna’s official website was hacked, linking to downloads of the album’s tracks. For a total of fifteen hours the downloads were freely available accompanied by the following message

“This is what the fuck I think I’m doing.”
Hahaha. Geniaal, dit had ik nog nooit gehoord.
pi_126306379
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 15:07 schreef Tchock het volgende:

[..]

Hahaha. Geniaal, dit had ik nog nooit gehoord.
Je moet het dan ook nooit op gaan nemen tegen internethelden ;(
pi_126306473
Step van Vampire Weekend is echt een heerlijk nummer. Meteen verliefd op. Die melancholische sfeer maar wel met het typische Vampire Weekend optimisme er in _O_
  vrijdag 10 mei 2013 @ 15:34:57 #103
240037 Maxerazzi
c'est ça
pi_126307292
Gaan er nog meer mensen naar Phosphorescent in de Bitterzoet ( ;( ) vanavond?

Kan niet anders dan dat dit nummer he-le-maal de pan uit rockt vanavond.

En natuurlijk één van de mooiste liedjes van het vorige decennium:

pi_126307552
'Krijg echt werkelijk nooit ads op youtube. Denk dat jullie een add-on vergeten zijn te installeren.

Zag gisteren opeens the Zutons weer staan tussen mijn lijst. Dat debuut van hun is toch wel erg fijn.

Iemand die nog meer spul weet met leuke saxofoondingetjes?
  vrijdag 10 mei 2013 @ 15:44:04 #105
240037 Maxerazzi
c'est ça
pi_126307658
The Zutons, dat zijn toch die gasten die Amy Winehouse een keertje gecoverd hebben?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_126307920
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 15:34 schreef Maxerazzi het volgende:
Gaan er nog meer mensen naar Phosphorescent in de Bitterzoet ( ;( ) vanavond?

Kan niet anders dan dat dit nummer he-le-maal de pan uit rockt vanavond.

En natuurlijk één van de mooiste liedjes van het vorige decennium:

Waarom krijgt Bitterzoet een ;( van je?
pi_126307936
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 15:44 schreef Maxerazzi het volgende:
The Zutons, dat zijn toch die gasten die Amy Winehouse een keertje gecoverd hebben?
Volgens mij wel ja, maar die cover van de Zutons is veel minder leuk.
  vrijdag 10 mei 2013 @ 15:53:26 #108
240037 Maxerazzi
c'est ça
pi_126308016
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 15:50 schreef Tchock het volgende:

[..]

Waarom krijgt Bitterzoet een ;( van je?
Als de Bitterzoet uitverkocht is, is het echt een verschrikkelijke toko. Sardientjeswerk.

DING DING DING DING * RADIOHEAD NUMMER TOEGESTAAN * DING DING DING DING

pi_126308042
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 15:53 schreef Maxerazzi het volgende:

[..]

Als de Bitterzoet uitverkocht is, is het echt een verschrikkelijke toko. Sardientjeswerk.

DING DING DING DING * RADIOHEAD NUMMER TOEGESTAAN * DING DING DING DING

Ohhh :D Ik ben alleen in Bitterzoet geweest voor Ultraísta, toen waren er ongeveer 30 man, en ik vond het echt een leuk zaaltje.

En Radiohead is altijd toegestaan als je mij quote, hoor. :@
pi_126308098
Deze cover _O_

Het is een foto van de dag waarop de smog in New York het ergst was in de geschiedenis en 169 mensen omkwamen door verstikking in de vervuilde lucht. Terwijl het zo'n mooie foto lijkt.
  vrijdag 10 mei 2013 @ 15:57:40 #111
240037 Maxerazzi
c'est ça
pi_126308143
quote:
11s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 15:54 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ohhh :D Ik ben alleen in Bitterzoet geweest voor Ultraísta, toen waren er ongeveer 30 man, en ik vond het echt een leuk zaaltje.

En Radiohead is altijd toegestaan als je mij quote, hoor. :@
Met 30 man is het een geweldig leuk zaaltje, dat dan weer wel. Nee, bij Bitterzoet heb ik altijd sterk het vermoeden dat ze flink over hun eigen capaciteit heengaan als het uitverkocht is.

Dit is trouwens best wel een heeeeeeeele vette cover, zie ik net op youtube. :D

quote:
15s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 15:56 schreef Tchock het volgende:
Deze cover _O_

[ afbeelding ]

Het is een foto van de dag waarop de smog in New York het ergst was in de geschiedenis en 169 mensen omkwamen door verstikking in de vervuilde lucht. Terwijl het zo'n mooie foto lijkt.
Waanzinnig mooie cover inderdaad.
pi_126308215
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 15:57 schreef Maxerazzi het volgende:

[..]

Met 30 man is het een geweldig leuk zaaltje, dat dan weer wel. Nee, bij Bitterzoet heb ik altijd sterk het vermoeden dat ze flink over hun eigen capaciteit heengaan als het uitverkocht is.

Dit is trouwens best wel een heeeeeeeele vette cover, zie ik net op youtube. :D
Instrumentaal is het heel erg vet maar ik vind de zang vervelend :@
  vrijdag 10 mei 2013 @ 16:04:04 #113
240037 Maxerazzi
c'est ça
pi_126308347
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 15:59 schreef Tchock het volgende:

[..]

Instrumentaal is het heel erg vet maar ik vind de zang vervelend :@
Oké, die zang is inderdaad vervelend. Misschien is dit meer iets voor 'm:

pi_126308393
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 16:04 schreef Maxerazzi het volgende:

[..]

Oké, die zang is inderdaad vervelend. Misschien is dit meer iets voor 'm:

Haha :D Afgezien van dat vind ik het wel erg vet. Het is verschrikkelijk moeilijk ook met de compleet verschillende ritmes die de twee gitaristen aanhouden.
pi_126313890
Wow. Die She & Him is verrassend lekker :Y Die vorige zette ik wel na een paar nummers af, maar deze pakt me veel meer :)
pi_126315170
Step al 25 keer geluisterd vandaag :')
  vrijdag 10 mei 2013 @ 19:08:37 #117
157465 kciR
Heeft geen ondertitel
pi_126315329
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 19:04 schreef Tchock het volgende:
Het is ook echt een super aanstekelijk nummer!
pi_126316299
Dat was nou net degene die er niet uitsprong bij mij _O-
pi_126317366
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2013 23:40 schreef Norrage het volgende:
Net Peace gezien :Y leuk, maar weinig publieksinteractie dus dat viel wat tegen. Alle nummers werden ook zoals op album gespeeld. Dus mening over concert bijna hetzelfde als over album. Heel lekker, pakkend maar wat teveel van het goede.
Maar die nummers van de EP, Hallelujah. Bij delicious had ik kippenvel van top tot teen. FANTASTISCH _O_ daar deden ze ook net wat extra :Y

Verder was het voorprogramma ook erg goed trouwens! Soul sister dance revolution _O_ heel goed! Al met al erg geslaagde avond dus :)
Soul Sister Dance Revolution, daar heb ik nog flink voor moeten zwoegen.. Traden volgens mij een keer of vier op tijdens een festival waar ik werkte vorig jaar :D Leuke band verder, zeker weten.

Ik vind de nieuwe Vampire Weekend net zoals jullie ook fantastisch, alleen is de opener een beetje matig tot nu toe.. kan not bijtrekken natuurlijk
"If you're not happy wearing denim, you're a devil in disguise"
pi_126317665
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 19:04 schreef Tchock het volgende:
Je wil hem toch niet na 1 dag al dooddraaien ;(
  vrijdag 10 mei 2013 @ 20:59:02 #121
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_126321013
quote:
Dat is echt zo'n mooi nummer, he.

Mooiste nummer van dit jaar. Mooiste. Dus niet het beste, of meest creatieve, of meest verrassende, of lekkerste. Mooiste.
pi_126321059
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 20:59 schreef DO2 het volgende:

[..]

Dat is echt zo'n mooi nummer, he.

Mooiste nummer van dit jaar. Mooiste. Dus niet het beste, of meest creatieve, of meest verrassende, of lekkerste. Mooiste.
Loik

Net zo'n woord als gezellug.
  vrijdag 10 mei 2013 @ 21:01:09 #123
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_126321123
Nee, leukste nummer is het zeker niet.
  vrijdag 10 mei 2013 @ 21:03:56 #124
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_126321277
Mooi valt in de categorie kijken naar de ondergaande zon op een zwoele zomeravond met op de achtergrond het ruisen van de golven van de zee en in je hand de hand van de vrouw van je leven.
  vrijdag 10 mei 2013 @ 21:17:09 #125
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_126321942
Eigenlijk is het een gelijkspel met:

vrijdag 10 mei 2013 @ 21:41:26 #126
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_126323337
Lekkerste nummer van dit jaar:

:9!
  vrijdag 10 mei 2013 @ 21:51:37 #127
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_126323973
Beste nummer van dit jaar:

_O_ !
  vrijdag 10 mei 2013 @ 22:14:27 #128
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_126325422
Oh, en voor creativiteit gaat de prijs wederom naar The Knife:

>:O, O+ , ):O , 8-) , ^O^ , :D , 8)7 !
  vrijdag 10 mei 2013 @ 22:39:19 #129
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_126327151
Ontroerend. Verdient natuurlijk ook een prijs. De ontroerendste:

-

Ok, ok, ik hou al op, :D.
  vrijdag 10 mei 2013 @ 23:27:46 #130
39793 Moody
el moody
pi_126330205
DO2, wat een geneuzel van de bovenste plank! :P

Mooiste:
https://soundcloud.com/jonas-winterland/de-figurant
(tijd om een tuubje te maken!)

Lekkerste:

Beste (whatever that means):

Creatiefste:

Ontroerendste:

Het is mei, over een maand is deze lijst waarschijnlijk alweer anders :P

[ Bericht 28% gewijzigd door Moody op 10-05-2013 23:55:26 ]
'13 |
'14
  vrijdag 10 mei 2013 @ 23:41:03 #131
240037 Maxerazzi
c'est ça
pi_126330973
Och, wat was Phosphorescent live fan-fucking-tastisch. _O_
pi_126335755
Ik kan mijn jaarlijst ook wel maken maar daar zal weinig Indie en consorten inzitten dus dat bespaar ik jullie. :D
pi_126336783
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 01:26 schreef Kerftminister het volgende:
Ik kan mijn jaarlijst ook wel maken maar daar zal weinig Indie en consorten inzitten dus dat bespaar ik jullie. :D
Waarom niet? ik vind het ook leuk om muziek buiten indie te luisteren.
Album top 100 2024
pi_126337621
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 01:26 schreef Kerftminister het volgende:
Ik luister ook zat wat geen indie is. Lekker boeiend. En sowieso vind ik dat veel muziek ten onrechte het indiestempel krijgt omdat het anders 'minder goed' zou zijn. Ook in dit topic doen sommige mensen alsof indie garant staat voor kwaliteit en je meteen in Justin Bieber-achtige regio's zit als iets geen indie is. Lekker samen gruwelen om de mainstream waar wij gelukkig maar niet bij horen :')
  zaterdag 11 mei 2013 @ 15:07:52 #135
157465 kciR
Heeft geen ondertitel
pi_126348370
Hebben jullie MS MR al gehoord? Hij staat op de luisterpaal, doet mij erg denken aan Florence & The Machine (de namen Lana Del Rey en Poliça worden ook veel genoemd). Fijn plaatje.
  zaterdag 11 mei 2013 @ 15:12:28 #136
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_126348529
quote:
10s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 03:58 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik luister ook zat wat geen indie is. Lekker boeiend. En sowieso vind ik dat veel muziek ten onrechte het indiestempel krijgt omdat het anders 'minder goed' zou zijn. Ook in dit topic doen sommige mensen alsof indie garant staat voor kwaliteit en je meteen in Justin Bieber-achtige regio's zit als iets geen indie is. Lekker samen gruwelen om de mainstream waar wij gelukkig maar niet bij horen :')
Hear, hear. ^O^
pi_126348977
Deze lyrics _O-
quote:
Sirius is 8.6 light years away
Arcturus is 37
The past is the past
And it's here to stay
Wikipedia is heaven
When you don't want to remember anymore
Ik had beter verwacht van Nick Cave dan Wikipedia.
pi_126355742
Ik probeer wederom Shaking The Habitual te luisteren. Ik snap echt nog niet wat iedereen er in hoort.
pi_126358024
Ik luister het nu voor de eerste keer, tot nu toe nog niet heel erg mijn muziek. Ik luister liever naar een Four tet of Autechre.
Album top 100 2024
  zaterdag 11 mei 2013 @ 19:24:50 #140
13973 ranja
image means nothing
pi_126358089
quote:
En sowieso vind ik dat veel muziek ten onrechte het indiestempel krijgt omdat het anders 'minder goed' zou zijn. Ook in dit topic doen sommige mensen alsof indie garant staat voor kwaliteit en je meteen in Justin Bieber-achtige regio's zit als iets geen indie is. Lekker samen gruwelen om de mainstream waar wij gelukkig maar niet bij horen :')
_O_
pi_126358160
quote:

[..]

Ik vind het in dit topic nog wel meevallen, zeker in de laatste tijd wordt er ook wat meer mainstream muziek gepost.
Album top 100 2024
pi_126358834
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 19:26 schreef Felagund het volgende:

[..]

Ik vind het in dit topic nog wel meevallen, zeker in de laatste tijd wordt er ook wat meer mainstream muziek gepost.
Dat komt vast door de adoratie van bijvoorbeeld Norrage voor Justin Timberlake.
pi_126361708
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 18:20 schreef Tchock het volgende:
Ik probeer wederom Shaking The Habitual te luisteren. Ik snap echt nog niet wat iedereen er in hoort.
De muziek is te 'moeilijk' voor mij.
pi_126365303
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 02:07 schreef Felagund het volgende:

[..]

Waarom niet? ik vind het ook leuk om muziek buiten indie te luisteren.
Ait ait toch even doen. :D

Lekkerste:
Ik weet, single al uit voor 2012 ofzo maar ik tel altijd de album releasedatum. Wel nummer 2 eigenlijk, want wat ik echt het lekkerste nummer vind is een Koreaans popnummer. _O-:

Beste:

Creatiefste:

Meest knallende:

Beetje mijn favorieten van het jaar, vond dat Flaming Lips album voor de rest maar weinig, gisteren voor het eerst Yoshimi geluisterd en die was wel echt geweldig. _O_
pi_126365374
Yoshimi is ook verreweg mijn favoriete album, moet ook nog maar eens wat ouder werk van hun beluisteren, ze hebben al redelijk wat albums gemaakt en lang niet alles ken ik.
Album top 100 2024
pi_126365550
Ja heb wel echt respect voor ze omdat ze telkens iets totaal anders proberen, ja dan zitten er soms dingen tussen die bepaalde personen minder bevallen, onvermijdelijk. Maar vind dat aan de andere kant ook wel iets hebben. :D
pi_126365856
Tyler, The Creator klinkt tof, die zet ik even in mijn playlist op Spotify. :)
pi_126366214
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 22:07 schreef Maxerazzi het volgende:
Tyler, The Creator klinkt tof, die zet ik even in mijn playlist op Spotify. :)
Ja Tyler is wel geinig, zijn album tot nu toe hoogst gerate van 2013 met een 8.1 hier. Trekt zich niks aan van de Hip-Hop scene en trekt gewoon zijn eigen pad, parodieert er ook lekker op los en heeft nog goede teksten ook. En die stem. :D
  zaterdag 11 mei 2013 @ 22:18:45 #149
13973 ranja
image means nothing
pi_126366506
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 21:58 schreef Kerftminister het volgende:
Wel nummer 2 eigenlijk, want wat ik echt het lekkerste nummer vind is een Koreaans popnummer.

lekkerste videoclip zeker :9
pi_126366530
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 22:18 schreef ranja het volgende:

[..]

lekkerste videoclip zeker :9
Speelt ook zeker mee. :Y
pi_126367163
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 22:14 schreef Kerftminister het volgende:

[..]

Ja Tyler is wel geinig, zijn album tot nu toe hoogst gerate van 2013 met een 8.1 hier. Trekt zich niks aan van de Hip-Hop scene en trekt gewoon zijn eigen pad, parodieert er ook lekker op los en heeft nog goede teksten ook. En die stem. :D
Allemaal waar, maar wat meer afwisseling in zijn songs zou toch wel mogen. Klinkt op zo'n lang album als Wolf wel heel snel als 1 pot nat..
pi_126367454
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 22:14 schreef Kerftminister het volgende:

[..]

Ik ben geen groot fan van Tyler zelf maar wel van het hele gebeuren er omheen.
Aldus.
pi_126367547
Ik snap er ook helemaal niks van. Maar het is leuk kijken en luisteren.
Aldus.
  zaterdag 11 mei 2013 @ 22:47:20 #155
39793 Moody
el moody
pi_126367985
Bij rap heb ik altijd het idee dat het veel op elkaar lijkt. Vergelijkbare beats, dezelfde gouden kettingen, dezelfde moves, dezelfde onderwerpen. Kan ook komen omdat ik me er nooit echt in verdiept heb natuurlijk :)
'13 |
'14
pi_126369301
Ik heb Tyler een keer live gezien met OFWGKTA, dat was echt hilarisch slecht. Zelfs voor live-hiphop.
pi_126369537
quote:
10s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 23:18 schreef Tchock het volgende:
Ik heb Tyler een keer live gezien met OFWGKTA, dat was echt hilarisch slecht. Zelfs voor live-hiphop.
is dit hem?
pi_126369631
Waarom wordt er eigenlijk zo teringveel Lalalala in liedjes gedaan :(
  zaterdag 11 mei 2013 @ 23:30:29 #159
13973 ranja
image means nothing
pi_126369878
quote:
17s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 23:25 schreef debeterebob het volgende:
das toch gezellig als iedereen meezingt... de lowlands alpha dj's zoeken hun liedjes er op uit :)
  zaterdag 11 mei 2013 @ 23:31:50 #160
159761 Arn0
Abbey Road
pi_126369940
quote:

_O_
pi_126369957
quote:
Omdat het makkelijk is en mensen fijn mee kunnen zingen en je liedje dus eerder leuk gevonden wordt. Soms is het echt een zwaktebod, andere keren is het juist heel sterk.
pi_126370001
De bekendste Lalalala ooit?

pi_126370104
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 23:33 schreef Tchock het volgende:
De bekendste Lalalala Lala Lala ooit?

Te flauw? Oké. Excuses.
  zaterdag 11 mei 2013 @ 23:35:35 #164
159761 Arn0
Abbey Road
pi_126370127
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 23:33 schreef Tchock het volgende:
De bekendste Lalalala ooit?

De bekendste nananana ja :P
pi_126370150
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 23:35 schreef Arn0 het volgende:

[..]

De bekendste nananana ja :P
Sowieso niet.

zaterdag 11 mei 2013 @ 23:44:30 #166
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_126370562
pi_126370771
Eerste nanana die me te binnenschiet:

Meest matige papapa:

Hoe ik bij deze klacht kwam:

Waar de lalala voor bedoeld is:

pi_126370823
quote:
17s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 23:49 schreef debeterebob het volgende:
Eerste nanana die me te binnenschiet:

Deze is best wel klachtwaardig an sich.
pi_126370878
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 23:50 schreef Tchock het volgende:

[..]

Deze is best wel klachtwaardig an sich.
Bij Foxygen vind ik het nog kwalijker.

En even serieus, ik plaats hem vijf minuten later, maar dat nummer van Iggy Pop was echt de aanleiding :D

En dat nummer van MCR is echte guilty pleasure :')
  zaterdag 11 mei 2013 @ 23:54:40 #170
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_126371037
quote:
17s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 23:51 schreef debeterebob het volgende:

En even serieus, ik plaats hem vijf minuten later, maar dat nummer van Iggy Pop was echt de aanleiding :D

Is natuurlijk wel een goeie Lalala.
pi_126371140
quote:
6s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 23:54 schreef DO2 het volgende:

[..]

Is natuurlijk wel een goeie Lalala.
Wel de beste uit de lijst in ieder geval :7
pi_126371338
pi_126371387
quote:
6s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 22:47 schreef Moody het volgende:
Bij rap heb ik altijd het idee dat het veel op elkaar lijkt. Vergelijkbare beats, dezelfde gouden kettingen, dezelfde moves, dezelfde onderwerpen. Kan ook komen omdat ik me er nooit echt in verdiept heb natuurlijk :)
We zullen het maar op het laatste houden idd, snap wel wat je bedoelt verder, dat is de Hip Hop waar ik zelf een hekel aan heb, maar doe mij maar lekker Soulful/jazzy hip hop met hele technische en moeilijke teksten/flows. Heerlijk is dat.
pi_126371415
quote:
Geoorloofd op zuipfestijnen ^O^
  zondag 12 mei 2013 @ 00:03:46 #175
240037 Maxerazzi
c'est ça
pi_126371438
Ik heb al een tijdje een probleem, misschien dat ik het in dit topic maar aan moet kaarten. Er zit iets in mij, dat ik zelfs nu - máánden later - nog kersthits opzet, en dan met heel veel genoegdoening. Ik weet niet of dit een vloek of een zegen is. :P

pi_126371460
Die van Wham! heb ik ook regelmatig in mijn hoofd zeg, geen idee waarom. :P
  zondag 12 mei 2013 @ 00:04:41 #177
240037 Maxerazzi
c'est ça
pi_126371475
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 00:02 schreef Kerftminister het volgende:

[..]

We zullen het maar op het laatste houden idd, snap wel wat je bedoelt verder, dat is de Hip Hop waar ik zelf een hekel aan heb, maar doe mij maar lekker Soulful/jazzy hip hop met hele technische en moeilijke teksten/flows. Heerlijk is dat.

_O_
  zondag 12 mei 2013 @ 00:05:03 #178
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_126371498
pi_126371610
quote:
Deze:

Die kan ik na het geluisterd te hebben niet uit mijn hoofd krijgen :')
pi_126371619
Kerstmuziek mogen ze lekker opheffen, ik heb begin november vaak al zin om de remkabels van Chris Rea door te snijden :(
pi_126371620
quote:
Goed voorbeeld. :)
  zondag 12 mei 2013 @ 04:01:58 #182
385280 neohu
goedendag
pi_126375701
Gebaseerst op 1 luisterbeurt weet die nieuwe National nog niet zo te bekoren. Meer van hetzelfde...
neohu heeft nog geen signature
  zondag 12 mei 2013 @ 12:27:02 #183
17328 methodmich
Nummer 10
pi_126380408
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 21:59 schreef Felagund het volgende:
Yoshimi is ook verreweg mijn favoriete album, moet ook nog maar eens wat ouder werk van hun beluisteren, ze hebben al redelijk wat albums gemaakt en lang niet alles ken ik.
Absoluut eens The Soft Bulletin of Transmissions From The Satellite Heart beluisteren dan!
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_126380553
Flaming Lips O+
Wat een ontiegelijke helden zijn het toch _O_
  zondag 12 mei 2013 @ 12:36:34 #185
13973 ranja
image means nothing
pi_126381331
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 12:27 schreef methodmich het volgende:

[..]

Absoluut eens The Soft Bulletin of Transmissions From The Satellite Heart beluisteren dan!
The Soft Bulletin ken ik al, goed album, maar ik vind Yoshimi toch beter/leuker. Het andere album zal ik eens opzetten.
Album top 100 2024
  zondag 12 mei 2013 @ 13:01:36 #187
240037 Maxerazzi
c'est ça
pi_126381397
quote:
6s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 22:47 schreef Moody het volgende:
Ik heb hier even over nagedacht, aangezien ik zelf heel lang de zelfde insteek heb gehad, maar hip hop is echt een fantastisch genre waar ik me steeds meer in aan het verdiepen ben. Vooral de jazz-minded hip hop, waar Kerftminister het al over had, kan zo fantastisch zijn. Hier wat voorbeeldjes die ik tot nu toe het meest kan waarderen:

Het is echt een fantastisch genre waar ik steeds meer respect (nu klink ik als een wigger) voor krijg.
pi_126381484
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 13:01 schreef Maxerazzi het volgende:

[..]

Ik heb hier even over nagedacht, aangezien ik zelf heel lang de zelfde insteek heb gehad, maar hip hop is echt een fantastisch genre waar ik me steeds meer in aan het verdiepen ben. Vooral de jazz-minded hip hop, waar Kerftminister het al over had, kan zo fantastisch zijn. Hier wat voorbeeldjes die ik tot nu toe het meest kan waarderen:

Het is echt een fantastisch genre waar ik steeds meer respect (nu klink ik als een wigger) voor krijg.

:P
pi_126381736
The National. Tsja. Het is weer echt een prachtig album, maar na een keer of vier luisteren kan ik niet loslaten dat het veel te veel van hetzelfde is. Ieder nummer is prachtig en droevig maar allemaal op vrijwel dezelfde manier waardoor het als geheel veel minder aanvoelt dan High Violet. Er zijn wel wat positieve uitzonderingen, zoals Sea of Love en Demons, maar ik ben benieuwd hoe goed dit album blijft plakken. :P

En die van Vampire Weekend blijft juist groeien. Die gaat hoog in mijn jaarlijst eindigen als het zo door gaat.
  zondag 12 mei 2013 @ 13:13:19 #190
159761 Arn0
Abbey Road
pi_126381787
Ja, Vampire Weekend zijn wel in mijn waardering gestegen met dit album _O_ Eerst vond ik het album best leuk, maar nu écht goed.
pi_126381839
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 13:13 schreef Arn0 het volgende:
Ja, Vampire Weekend zijn wel in mijn waardering gestegen met dit album _O_ Eerst vond ik het album best leuk, maar nu écht goed.
Hoe vaak het besproken wordt begint al Alt-J-achtige proporties aan te nemen, en dat terwijl het album minder omstreden is :P
pi_126381852
Wat betreft funky en jazzy hiphop ben ik, naast bovenstaande en de La Soul die nog niet genoemd is, toch erg fan van Outkast:

pi_126381904
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 13:11 schreef Tchock het volgende:
The National. Tsja. Het is weer echt een prachtig album, maar na een keer of vier luisteren kan ik niet loslaten dat het veel te veel van hetzelfde is. Ieder nummer is prachtig en droevig maar allemaal op vrijwel dezelfde manier waardoor het als geheel veel minder aanvoelt dan High Violet. Er zijn wel wat positieve uitzonderingen, zoals Sea of Love en Demons, maar ik ben benieuwd hoe goed dit album blijft plakken. :P

En die van Vampire Weekend blijft juist groeien. Die gaat hoog in mijn jaarlijst eindigen als het zo door gaat.
Precies mijn mening. De sound van het album zelf gaat wel weer een beetje een originele richting in, maar waar High Violet op het album zelf goed afwisselde, is dit echt een hele lange ruk aan nummers in dezelfde stijl...Ik vind het erg saai en kan het niet afluisteren. Dompertje ;(
  zondag 12 mei 2013 @ 13:17:56 #194
159761 Arn0
Abbey Road
pi_126381955
Ahh, hoe kan je dat zeggen. Ik vind het echt meer variërend dan High Violet, misschien wel hun meest afwisselende album.
pi_126382459
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 13:17 schreef Arn0 het volgende:
Ahh, hoe kan je dat zeggen. Ik vind het echt meer variërend dan High Violet, misschien wel hun meest afwisselende album.
:P er zit geen variatie in tempo's in mijns inziens...tsja kan er ook niks meer van maken. Wel lekker hoor zoals al hun albums, maar behalve boxer springt er toch niet echt iets bovenuit...
  zondag 12 mei 2013 @ 13:32:31 #196
159761 Arn0
Abbey Road
pi_126382483
quote:
1s.gif Op zondag 12 mei 2013 13:31 schreef Norrage het volgende:

[..]

:P er zit geen variatie in tempo's in mijns inziens...tsja kan er ook niks meer van maken. Wel lekker hoor zoals al hun albums, maar behalve boxer springt er toch niet echt iets bovenuit...
Grappig, ik ken verschillende mensen die ook Boxer by far het beste vinden en die vinden dit nieuwe album het eerste album wat daarbij in de buurt komt (al dan niet beter).
pi_126382508
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 13:32 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Grappig, ik ken verschillende mensen die ook Boxer by far het beste vinden en die vinden dit nieuwe album het eerste album wat daarbij in de buurt komt (al dan niet beter).
Boxer is een half briljant album. Tot Slow Show: _O_ _O_. Daarna: :O :O
pi_126382533
Ach het is 2 dagen gelekt ofzo. Eigenlijk mogen we nog geen mening hebben ;)
pi_126382563
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 13:34 schreef Norrage het volgende:
Ach het is 2 dagen gelekt ofzo. Eigenlijk mogen we nog geen mening hebben ;)
Wat een onzin. :P Je kunt best een mening geven over een album dat je twee dagen kent, vooral als je er bij zegt dat je hem twee dagen kent.
pi_126382593
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 13:33 schreef Tchock het volgende:

[..]

Boxer is een half briljant album. Tot Slow Show: _O_ _O_. Daarna: :O :O
:o
Het einde is juist het beste! Met Ada en Gospel :o
pi_126382632
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 13:35 schreef Tchock het volgende:

[..]

Wat een onzin. :P Je kunt best een mening geven over een album dat je twee dagen kent, vooral als je er bij zegt dat je hem twee dagen kent.
Neem het niet zo serieus man. Ik bedoel dat het gewoon nog moet bezinken.
pi_126382635
quote:
1s.gif Op zondag 12 mei 2013 13:36 schreef Norrage het volgende:

[..]

:o
Het einde is juist het beste! Met Ada en Gospel :o
Die hebben in mijn iTunes 5 sterren. Samen.
pi_126382666
Ga Ada eens beter luisteren dan, dat kan echt niet :D
pi_126382699
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 13:38 schreef Norrage het volgende:
Ga Ada eens beter luisteren dan, dat kan echt niet :D
Ja, ik ken 'm wel. Tien keer afgespeeld. Maar ik vind het gewoon niet bijzonder, en ik vind de tekst vervelend.
pi_126382744
Oké, misschien is twee sterren voor Gospel een beetje hard. Maar het zijn absoluut de dieptepunten van het album.
  zondag 12 mei 2013 @ 13:42:25 #206
159761 Arn0
Abbey Road
pi_126382774
quote:
1s.gif Op zondag 12 mei 2013 13:37 schreef Norrage het volgende:

[..]

Neem het niet zo serieus man. Ik bedoel dat het gewoon nog moet bezinken.
Dat is zeker wel een terechte opmerking bij The National. Ik merk dat de nummers die we voorheen al gehoord hadden, toch meer een impact maken dan de nieuwe nummers. Dus het vereist echt wel wat luisterbeurten, maar dat vind ik niet erg :P
pi_126382925
Ik vind het wel leuk dat Norrage en ik het zelden eens zijn, maar dat er geen pijl op te trekken is wie op welk album voor de rustige, complexe, snelle, drukke of langzame nummers gaat. :D
pi_126383107
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 13:47 schreef Tchock het volgende:
Ik vind het wel leuk dat Norrage en ik het zelden eens zijn, maar dat er geen pijl op te trekken is wie op welk album voor de rustige, complexe, snelle, drukke of langzame nummers gaat. :D
_O-
Maar wel vaak dezelfde albums leukvinden :D
pi_126383120
quote:
1s.gif Op zondag 12 mei 2013 13:52 schreef Norrage het volgende:

[..]

_O-
Maar wel vaak dezelfde albums leukvinden :D
Album- en artiestwide hebben we vrijwel dezelfde smaak. Wat nummers betreft is het echt oorlog.
  zondag 12 mei 2013 @ 14:00:47 #210
240037 Maxerazzi
c'est ça
pi_126383394
Dit is het muziekje dat hoort onder de ontboezemingen van Tchock en Norrage.

pi_126383452
quote:
2s.gif Op zondag 12 mei 2013 14:00 schreef Maxerazzi het volgende:
Dit is het muziekje dat hoort onder de ontboezemingen van Tchock en Norrage.

O+
  zondag 12 mei 2013 @ 14:12:47 #212
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_126383762
:D.
pi_126383805
quote:
10s.gif Op zondag 12 mei 2013 13:52 schreef Tchock het volgende:

[..]

Album- en artiestwide hebben we vrijwel dezelfde smaak. Wat nummers betreft is het echt oorlog.
Ik luister ook vaak dezelfde albums als Norrage, maar vind volgens mij nog andere nummers leuk. Qua nummers ben ik veel meer mainstream volgens mij.
Album top 100 2024
pi_126383907
Ik heb een hipster-smaak binnen de hipsters. Ben ik dan de uberhipster? O+ _O_ :')
pi_126384168
nee, dan ben je weer mainstream
pi_126384216
quote:
10s.gif Op zondag 12 mei 2013 14:24 schreef Bol_Wan het volgende:
nee, dan ben je weer mainstream
Niet!
pi_126384277
Om nog maar in te haken op een afwijkende smaak: Waarom dweepen jullie allemaal bij Step? Ik vind dat het minste nummer van de nieuwe VW :o En ik zeg dat niet expres om mijn hipster-within-the-hipster smaak te bevestigen :o
pi_126384419
:Y

Bijna van de TT af. *O*
Album top 100 2024
pi_126384684
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 14:30 schreef Felagund het volgende:

Bijna van de TT af. *O*
Nieuwe TT: Indiana Young _O_
pi_126384727
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 14:30 schreef Felagund het volgende:

Bijna van de TT af. *O*
Pas op anders sluit ik hem straks en maak ik weer zo'n geniale TT!
pi_126384756
quote:
17s.gif Op zondag 12 mei 2013 14:36 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Nieuwe TT: Indiana Young _O_
Indiemania vind ik wel een goede. Waarvan is Indiana Young?
Album top 100 2024
pi_126384781
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 14:38 schreef Felagund het volgende:

[..]

Indiemania vind ik wel een goede. Waarvan is Indiana Young?
Vampire Weekend :P
pi_126384873
Als we ook al TTs gaan maken voor individuele nummers :D

Er was een tijd dat een topic 4 maanden meeging :D
  zondag 12 mei 2013 @ 14:40:59 #224
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_126384887
Nieuwe Vampire Weekend, nieuwe National. Ik kan het tegenwoordig echt allemaal niet meer bijhouden. :{
pi_126386199
Ben er nog niet uit welke nummer van VW het mooiste zijn. Het is in ieder geval wel een heel bijzonder album, een album zonder zwak nummer komt niet zo vaak voor :)
  zondag 12 mei 2013 @ 15:43:42 #226
385280 neohu
goedendag
pi_126387841
Jullie hebben me inmiddels wel heel nieuwsgierig gemaakt naar dat nieuwe Vampire Weekend album. Ik ken ze alleen maar van die ubervrolijke nummertjes. Ga hem vanavond maar eens luisteren!

[ Bericht 0% gewijzigd door neohu op 12-05-2013 15:55:43 ]
pi_126390713
Ik ben echt de enige die de nieuwe VW niks vind. :P
pi_126393333
Vind er ook niks aan.
pi_126395004
quote:
7s.gif Op zondag 12 mei 2013 14:27 schreef Norrage het volgende:
Om nog maar in te haken op een afwijkende smaak: Waarom dweepen jullie allemaal bij Step? Ik vind dat het minste nummer van de nieuwe VW :o
Het is gewon een heel erg mooi nummer. Met een hele mooie tekst. En door de pitchshifting ook heel bijzonder.

quote:
En ik zeg dat niet expres om mijn hipster-within-the-hipster smaak te bevestigen :o
pi_126395046
Ik vind het dus een erg goed album, zeker vergeleken met de vorige. Maar ik denk niet dat het een album is dat ik kapot zal draaien.
pi_126395458
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 16:35 schreef Kerftminister het volgende:
Ik ben echt de enige die de nieuwe VW niks vind. :P
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 17:28 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Vind er ook niks aan.
Savages daarentegen :9~

pi_126395636
Even tussen alle VW-bejubelingen heen: Primal Scream heeft ook weer een prima album afgeleverd. Vol met nummers die heerlijk opbouwen en uiteindelijk knap tot een hoogtepunt komen. Aanrader
pi_126395672
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 18:22 schreef contactpersoon het volgende:

[..]

[..]

Savages daarentegen :9~

Vind ze beide tof :P
  zondag 12 mei 2013 @ 18:56:05 #234
17328 methodmich
Nummer 10
pi_126396767
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 12:59 schreef Felagund het volgende:

[..]

The Soft Bulletin ken ik al, goed album, maar ik vind Yoshimi toch beter/leuker. Het andere album zal ik eens opzetten.
Okee, dan weet ik niet of je die leuk gaat vinden, als Yoshimi je meer aanspreekt dan The Soft Bulletin. Maar wellicht vergis ik me, ben benieuwd. :)
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_126397107
quote:
17s.gif Op zondag 12 mei 2013 18:27 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Vind ze beide tof :P
Good, let's have a beer. :)

!
pi_126398695
Savages vond ik trouwens wel weer geinig.
pi_126398763
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 19:35 schreef Kerftminister het volgende:
Savages vond ik trouwens wel weer geinig.
Ik vind Talking Heads trouwens ook echt leuk. Vrij recent ontdekt :P
pi_126405204
quote:
17s.gif Op zondag 12 mei 2013 19:36 schreef debeterebob het volgende:

[..]

zondag 12 mei 2013 @ 22:33:02 #239
385280 neohu
goedendag
pi_126410141
Hmm zo in mijn eentje op een verlaten station weet Trouble will find Me me al meer te raken.
  zondag 12 mei 2013 @ 22:34:14 #240
385280 neohu
goedendag
pi_126410214
quote:

[..]

Talking Heads _0_
pi_126410602
quote:

[..]

Makers van in mijn bescheiden mening een van de beste livealbums aller tijden. Misschien wel de beste.
  zondag 12 mei 2013 @ 22:47:47 #242
385280 neohu
goedendag
pi_126411092
Vind het tweede gedeelte van het album sowieso sterker. Humiliation en I Need My Girl _o_
pi_126412584
Nu aan Korekyojin - Tundra. Geen idee wat het is, maar het klinkt goed. Beetje prog-rock denk ik zo met wat Satriani.
pi_126432221
Modern Vampires of the City krijgt een 9,3 van Pitchfork. Vrij absurd cijfer, ik weet nog niet of ik het eens ben dat 'ie zó goed is.
pi_126432293
Het is een tijdje geleden dat P4K zo hoog rate! Al de BNMs van dit jaar waren allemaal 8.5jes :D
pi_126432340
quote:
7s.gif Op maandag 13 mei 2013 15:52 schreef Norrage het volgende:
Het is een tijdje geleden dat P4K zo hoog rate! Al de BNMs van dit jaar waren allemaal 8.5jes :D
Savages is ook BNM met een 8,7. Voor de Savagesgeilers hier.
pi_126439360
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 22:47 schreef neohu het volgende:
Vind het tweede gedeelte van het album sowieso sterker. Humiliation en I Need My Girl _o_
De gitaar bij Humiliation _O_

Maar dat er een sterkere helft is ben ik niet met je eens, de eerste zes nummers zijn ook echt goed.
pi_126446943
Daft Punk gelekt! *O*

Kan natuurlijk maar 1 TT zijn straks ;)
Of is Daft Punk geen indie? :(
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 13 mei 2013 @ 20:33:23 #250
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_126447039
Zozo. Een 9.3 voor VW. Da's geen kattepis.
  maandag 13 mei 2013 @ 20:34:09 #251
159761 Arn0
Abbey Road
pi_126447104
Zo, Daft Punk eindelijk gelekt. Zijn we van al dat gehype af _O_
  maandag 13 mei 2013 @ 20:34:54 #252
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_126447145
Deft Poenk? Nooit van gehoord.
  maandag 13 mei 2013 @ 20:35:39 #253
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_126447190
Dat zei iemand laatst, tegen mij, toen ik erover begon.
  maandag 13 mei 2013 @ 20:37:18 #254
385280 neohu
goedendag
pi_126447309
quote:
7s.gif Op maandag 13 mei 2013 20:31 schreef Norrage het volgende:
Daft Punk gelekt! *O*

Kan natuurlijk maar 1 TT zijn straks ;)
Of is Daft Punk geen indie? :(
SPOILER
Als we dat doen dan kunnen we daarna nooit meer pretentieuze hipsterindiepraat uitslaan op dit forum, dan neemt niemand ons nog serieus :'(
pi_126447330
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 20:34 schreef Arn0 het volgende:
Wel knap hoor van ze :Y Beetje Radiohead stijl hypen, maar dan groter en meer mainstream :P Zelfs net reclame op Ned 3 en rtl 7 :P

Album begint lekker! Maar het is nauwelijks meer een dance/house album te noemen.
pi_126447690
Meesters van de hype inderdaad, maar ze doen het toch weer heel anders dan Radiohead. Vraag me af hoeveel door de mannen zelf is bedacht en hoeveel door het team er achter..
pi_126453053
Ik heb er geen noot van gehoord, dat nieuwe Daft Punk album, is dat erg?
Album top 100 2024
pi_126453192
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 20:34 schreef Arn0 het volgende:
Dan gaat het nu pas beginnen :')
pi_126453554
quote:
2s.gif Op maandag 13 mei 2013 20:33 schreef DO2 het volgende:
Zozo. Een 9.3 voor VW. Da's geen kattepis.
Niet geheel onverwacht 8-)
pi_126453818
Begin was heel goed van DP maar over het geheel wel erg gezapig....
pi_126453916
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 22:04 schreef Norrage het volgende:
Begin was heel goed van DP maar over het geheel wel erg gezapig....
Jij bent dan snel over je eerste enthousiasme heen :D
pi_126454333
quote:
17s.gif Op maandag 13 mei 2013 22:05 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Jij bent dan snel over je eerste enthousiasme heen :D
Ik was vooral enthousiast over hoe ze het hypen toch? Ik had pas 4 nummers gehoord :P
pi_126454612
quote:
1s.gif Op maandag 13 mei 2013 22:10 schreef Norrage het volgende:

[..]

Ik was vooral enthousiast over hoe ze het hypen toch? Ik had pas 4 nummers gehoord :P
Duidelijk. Ik kan er wel goed naar luisteren. Vind Get Lucky eigenlijk wel beter dan bijvoorbeeld Around the World ;) Heb jij ook een mening?
  maandag 13 mei 2013 @ 22:18:34 #264
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_126454864
Naast Get Lucky zijn Instant Crush, Giorgio by Moroder, Motherboard, Doin' it Right en Contact fijne nummers.
De andere discoknallers (de openingstrack en Lose yourself to dance) ook lekker, maar duren wat te lang of teveel herhaling.
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
pi_126454883
Ik vind Get Lucky heel vet :Y openingsnummer ook heel goed. Verder totaal geen Daft Punk sound behalve die vocoders...album krijgt voorlopig 3.5je van me denk ik. Maar nog eens luisteren, met koptelefoon en betere kwaliteit :)
pi_126454932
quote:
6s.gif Op maandag 13 mei 2013 22:18 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Naast Get Lucky zijn Instant Crush, Giorgio by Moroder, Motherboard, Doin' it Right en Contact fijne nummers.
De andere discoknallers (de openingstrack en Lose yourself to dance) ook lekker, maar duren wat te lang of teveel herhaling.
Tsja herhaling, dat is DP natuurlijk ten voeten uit :P
  maandag 13 mei 2013 @ 22:22:38 #267
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_126455137
Ik ben wel erg benieuwd naar het nummer dat ze samen met Noah Lennox hebben gemaakt.
Dat moet haast wel goed zijn.
  maandag 13 mei 2013 @ 22:24:24 #268
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_126455273
Ik geloof, dat ze 'm zo integraal gaan draaien op 3fm
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
pi_126455308
Pffft. Hype der hypes.
Aldus.
pi_126455405
quote:
6s.gif Op maandag 13 mei 2013 22:24 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
:D wel vette actie :D
pi_126455419
DO, heb jij al werk van Chance de Rapper gemaakt?
Aldus.
  maandag 13 mei 2013 @ 22:27:47 #272
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_126455540
Nog niet naar geluisterd, Z.
pi_126455682
quote:
:D :')

Maar wel vet natuurlijk. Zouden ze ook met Vampire Weekend moeten doen :7
  maandag 13 mei 2013 @ 22:33:47 #274
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_126455975
Jakkes, ik vind die nieuwe Editorssingle best goed.
pi_126456283
quote:
15s.gif Op maandag 13 mei 2013 22:33 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Jakkes, ik vind die nieuwe Editorssingle best goed.
Is dat erg dan? Ik vind de eerste 4 nummers van hun debuut ook best goed.
  maandag 13 mei 2013 @ 22:39:17 #276
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_126456333
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 22:38 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Is dat erg dan? Ik vind de eerste 4 nummers van hun debuut ook best goed.
Naja, ik vind het het eigenlijk een kutband, dus was wel ff schrikken.
pi_126456699
quote:
6s.gif Op maandag 13 mei 2013 22:39 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

[..]

Naja, ik vind het het eigenlijk een kutband, dus was wel ff schrikken.
Ik vind het ook goed :D Het is geen OneRepublic he :P

Leuk liedje deze:

Gewoon even random :P
  maandag 13 mei 2013 @ 22:46:09 #278
159761 Arn0
Abbey Road
pi_126456805
Serieus? Ik vind Editors wel een aardige band maar dat nieuwe nummer was maar erg matig.
pi_126457079
quote:
Dat zal wel niet spontaan zijn
  maandag 13 mei 2013 @ 22:56:53 #280
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_126457521
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 22:46 schreef Arn0 het volgende:
Serieus? Ik vind Editors wel een aardige band maar dat nieuwe nummer was maar erg matig.
Ja, gewoon een meer rechttoe-rechtaan nummer en niet dat dramatische, pathetische dat ze vaak hebben, met die extra dik aangezette vocalen.
pi_126457707
quote:
10s.gif Op maandag 13 mei 2013 22:50 schreef Bol_Wan het volgende:

[..]

Dat zal wel niet spontaan zijn
Best wel, als ik het zo moet inschatten, eigenlijk. Maar goed. Verder geen idee.
pi_126457782
quote:
7s.gif Op maandag 13 mei 2013 22:59 schreef Norrage het volgende:

[..]

Best wel, als ik het zo moet inschatten, eigenlijk. Maar goed. Verder geen idee.
Moet je niet sowieso toestemming hebben om nog niet officieel uitgebracht materiaal op de radio te draaien?
  maandag 13 mei 2013 @ 23:01:42 #283
159761 Arn0
Abbey Road
pi_126457856
Ja, sowieso al lang gepland. Maar ben benieuwd of ze het hele album zonder onderbrekingen zullen spelen, zal wel niet (tenzij diep in de nacht).
  maandag 13 mei 2013 @ 23:02:28 #284
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_126457911
quote:
7s.gif Op maandag 13 mei 2013 23:00 schreef Bol_Wan het volgende:

[..]

Moet je niet sowieso toestemming hebben om nog niet officieel uitgebracht materiaal op de radio te draaien?
roos3fm twitterde op maandag 13-05-2013 om 22:44:42 @fransvanberckel @FlorisD gewoon buma geld, deze plaat heeft al een catalogusnummer. niks aan de hand! reageer retweet
pi_126458006
aha, maar ik geloof nog steeds niet dat het spontaan is #illuminati
  Moderator maandag 13 mei 2013 @ 23:17:33 #286
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_126458958
Ligt het aan mij of is die nieuwe National ongelofelijk saai?
  maandag 13 mei 2013 @ 23:18:02 #287
159761 Arn0
Abbey Road
pi_126458989
quote:
9s.gif Op maandag 13 mei 2013 23:17 schreef Slobeend het volgende:
Dat ligt aan jou.
  maandag 13 mei 2013 @ 23:20:35 #288
157465 kciR
Heeft geen ondertitel
pi_126459144
Ach ja. Ze moeten wat, anders zit iedereen achter z'n computer naar de plaat te luisteren. Nu krijgen ze juist extra luisteraars waarschijnlijk.
Wel tof dat ze uberhaupt eens een plaat helemaal draaien, komt bijna niet voor (wat vrij logisch is).
Ik ga hem morgen eens aanzetten :)
  Moderator maandag 13 mei 2013 @ 23:20:36 #289
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_126459145
quote:
10s.gif Op maandag 13 mei 2013 23:18 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Dat ligt aan jou.
Okè, dat idee had ik al. ;( Ik mis nog de spanning van High Violet en Boxer. Maar het is pas m'n eerste luisterbeurt, dus mag eigenlijk nog geen mening hebben.
pi_126459492
quote:
Ligt niet aan jou hoor. :P

quote:
10s.gif Op maandag 13 mei 2013 23:18 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Dat ligt aan jou.
:6
  maandag 13 mei 2013 @ 23:27:46 #291
385280 neohu
goedendag
pi_126459539
  maandag 13 mei 2013 @ 23:28:16 #292
385280 neohu
goedendag
pi_126459576
quote:
Hij is inderdaad best een beetje saai.
pi_126459960
Als jullie hem al saai vind, dan hoef ik hem niet eens te luisteren, of misschien juist wel.
Album top 100 2024
pi_126460120
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 23:35 schreef Felagund het volgende:
Als jullie hem al saai vind, dan hoef ik hem niet eens te luisteren, of misschien juist wel.
Hij is vast mooi op een druilerige zondag
  maandag 13 mei 2013 @ 23:41:55 #295
240037 Maxerazzi
c'est ça
pi_126460327
Was dit filmpje al voorbij gekomen hier? Erg tof.

pi_126460569
quote:
7s.gif Op maandag 13 mei 2013 23:41 schreef Maxerazzi het volgende:
Was dit filmpje al voorbij gekomen hier? Erg tof.

Bij mij wel :D Lucky TV :D
  dinsdag 14 mei 2013 @ 00:22:46 #297
385280 neohu
goedendag
pi_126462185
Er is een nieuwe Lanegan, in samenwerking met Duke Garwood. Stond totaal niet op mijn radar, luister hem nu voor het eerst.
Edit: supermooi instrumentaal openingsnummer ook!
pi_126462305
Bijzondere plaat ja, die van Mark Lanegan, maar niet iets wat ik vaak op zal zetten..
pi_126464248
quote:
2s.gif Op maandag 13 mei 2013 22:26 schreef Z het volgende:
DO, heb jij al werk van Chance de Rapper gemaakt?
Best leuke tape, weet alleen nog niet echt wat ik ermee moet, snel maar weer eens revisiten.

Nieuwe The National was wel goed hoor, alleen totaal niet mijn stijl, maar kon hem nog steeds wel redelijk waarderen.

Net ook Alison Krauss + Union Station Live gehad, dat is dan wel weer geweldig.
pi_126464260
Oeh 50000e Last.fm play trouwens. Deltron 3030 - 3030, moet gewoon. _O_
pi_126464262
Dan close ik hem ook maar meteen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')