Ja! Phil Elverum (The Microphones/Mount Eerie) brengt zijn muziek tegenwoordig ook nog eens zelf uit, maakt zelf achterin de zaak in Anacortes t-shirts, laat door mede-onafhankelijken zeefdrukken maken, en verkoopt zelf zijn waar bij optredens. Nu doen de meeste indiebands dat, denk ik, maar Elverum is toch al een grootheid!quote:Op dinsdag 19 maart 2013 23:30 schreef Maxerazzi het volgende:
Ik zit nu even te denken over de term indie, en ik moet dan toch vooral denken aan Guided By Voices, The Microphones en de eerste platen van Elliott Smith en Iron & Wine; lekker met een four- of eight-track een plaat thuis of in een schuur maken.
Peste Noire (bedankt emokid) is een van de andere goede metalbands. Liefhebbers van de betere indierock kunnen toch moeilijk onder de gitaarriff die klinkt vanaf 1:54 uit:quote:Op donderdag 21 maart 2013 14:50 schreef neohu het volgende:
MBV is geniaal. Ik heb nu in Meshuggah voor het eerst een metalband gevonden die me kan bekoren.
Waar ik eind mei zei en albumrelease moet gisteren zijn en eind mei een concert in Tovoli. Stop de tijd.quote:Op donderdag 21 maart 2013 23:10 schreef Felagund het volgende:
Nieuwe Bonobo komt uit eind mei, eerste single klinkt als vanouds.
Daar werd toch het (voorlopige) jaarlijstjes topic voor gebruikt? Die kan misschien ook al wel de lucht in. Er komt zoveel uit de laatste tijd en al verspreid over een aantal maanden, dat ik vast ergens een release links of rechts heb gemist.quote:Op donderdag 21 maart 2013 23:16 schreef Felagund het volgende:
Kunnen we een niet release lijst neerzetten in de OP? Vroeger was er een topic voor, maar die is nu al een tijd niet meer actief.
Dit idee had ik ook, maar ik sta in de ranking (quote:Op vrijdag 22 maart 2013 00:12 schreef MaJo het volgende:
Het verbaasd me dat ik 22ste sta qua aantal posts, zoveel heb ik niet gepost afgelopen jaar.
quote:Op vrijdag 22 maart 2013 09:34 schreef Zocalo het volgende:
Staat dat lijstje in het vorige topique? (zo, weer een post erbij!)
quote:Op donderdag 21 maart 2013 18:06 schreef Felagund het volgende:
[..]Top 100 voor reeks "Indie Central" van 21-03-2012 t/m 20-03-2013
nr / aantal posts / gebruiker
01 691 Norrage
02 214 Bol_Wan
03 179 DO2
04 174 Moody
05 136 Felagund
06 133 Z
07 123 ranja
08 109 Arn0
09 085 On
09 085 Tchock
11 077 methodmich
12 072 Lonewolf2003
13 068 Maxerazzi
14 055 DeMessias
15 048 Slobeend
16 046 emokid
17 036 Rellende_Rotscholier
18 035 Aisumasen
19 034 MCH
19 034 Paardindewei
21 033 neohu
22 031 MaJo
23 029 kciR
24 026 ralfseltje
25 023 n00biedoobiedoo
26 021 tim.
27 020 Maisnon
28 019 BoerBert
29 018 cafca
29 018 debeterebob
31 017 TWP
32 016 Beregd
33 015 Zocalo
34 014 Breach
35 013 Grobbel
35 013 Marnixos
37 012 Hamsik
37 012 TheVulture
39 010 Merge
39 010 bigshadow
41 009 -Dries-
42 008 LuciferRising
43 007 thijsdetweede
43 007 DeensZweet
45 006 N.i.c.k
45 006 Näsenbar
45 006 Jacobuspower
45 006 Darkestrah
45 006 Gitaarmat
50 005 portie
50 005 Faerie
50 005 Bookie65
50 005 CrushedTinBox
50 005 starla
gegenereerd door het FOK!stats script, klik hier voor meer stats
Je doet wel erg je best ja, om het topic levend te houden.
De zanger was eerst regisseur van videoclips, hij heeft deze ook zelf gemaakt. Van de stijl moet je wel houden...quote:Op vrijdag 22 maart 2013 00:14 schreef Moody het volgende:
Dit hakt er wel ff in: Woodkid - The Golden Age
Stem heeft wat weg van Anthony (on coke). Patrick Wolf (stijltje The Bachelor) is ook een goede referentie.
Geweldige nummers met steengoede clips: (beetje indie-onwaardig)
Check zijn Anthony-capabilities:
Dit gaat ongetwijfeld hypen in de indie-wereld, dus wees er snel bij
Thnx voor de info. Wist ik niet. Stijl van de clips is vrij euh uniek iddquote:Op vrijdag 22 maart 2013 11:50 schreef neohu het volgende:
[..]
De zanger was eerst regisseur van videoclips, hij heeft deze ook zelf gemaakt. Van de stijl moet je wel houden...
Leuke nieuwe plaat hoor. Kate is sowieso tof.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 00:34 schreef Bol_Wan het volgende:
2de in het topic, wat is deze. Ik ben wel verbaasd door de nieuwe Kate Nash overigens. Die is even van de popmuziek afgedwaald. Of het beter is weet ik nog niet, maar de switch is te waarderen..
Ja de nieuwe Phosphorescent vond ik op eerste gehoor nog niet leuk, maar ondertussen wel. Erg mooiquote:Op vrijdag 22 maart 2013 19:26 schreef methodmich het volgende:
[..]
Leuke nieuwe plaat hoor. Kate is sowieso tof.
En heren (plus dame), wat vinden we hier eigenlijk van de nieuwe Phosphorescent? Of hoort die plaat meer thuis bij de alt. country?
En het Belgische Few Bits, dat ook wel doet denken aan Mazzy Star, heeft ook een leuke plaat gemaakt. www.fewbits.be
Volgens SM zelf is het een 'anti gossip song'.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 18:39 schreef Moody het volgende:
Had Crooked Rain al een paar jaar niet meer gehoord en hoor nu eigenlijk pas dat Silence Kit gebaseerd is op het nummer Everyday van Buddy Holly
Kent iemand het verhaal achter Silent Kit? Is het een ode aan Buddy Holly o.i.d?
Bedankt voor de tip, Moodyquote:Op vrijdag 22 maart 2013 21:18 schreef Moody het volgende:
Nieuwe Kashmir is ook uit. Klinkt weer lekker op 't eerste gehoor.
De albumversies zijn wat beter vind ik. Zit een lekkere baslijn onder.
Thnxquote:Op vrijdag 22 maart 2013 21:46 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Bedankt voor de tip, MoodyIk kijk waarlijk tegen u op.
Scary shitquote:Op vrijdag 22 maart 2013 21:53 schreef Tchock het volgende:
In hoeverre het indie is kun je over twisten, maar aangezien het in dit topic vaak over alle muziek van de wereld gaat wil ik toch even aanstippen dat de site van Queens of the Stone Age is veranderd in een teaser met enge muziek er onder.
Echt hè?quote:Op vrijdag 22 maart 2013 22:26 schreef DO2 het volgende:
Dat muziekje maakt me nou niet bepaald nieuwsgierig..
Nee joh. Dat heb ik ook met heel veel bands uit de '90.quote:
Beetje kruising tussen George Michael en Guntherquote:Op vrijdag 22 maart 2013 23:14 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Hier voor alle Justin T-fans hier de nieuwe Robin Thicke.
Swingt als een tierelier:
quote:Op vrijdag 22 maart 2013 23:53 schreef Moody het volgende:
Laatste van vandaag (ook niet moeilijk met nog 6 minuten te gaan)
Oeioei wat lekker:
Vier dagen in indie-land achterlopen, staat gelijk aan millennia natuurlijk.quote:Op maandag 18 maart 2013 10:25 schreef Maxerazzi het volgende:
Huh, was mij helemaal ontgaan dat er een nieuwe Phosphorescent uit is! Pitchfork geeft 't een 8,8, dus ik ga 'm eens even in de playlist op Spotify gooien.![]()
quote:Op zaterdag 23 maart 2013 00:43 schreef Maxerazzi het volgende:
Deerhunter komt met een nieuwe plaat op 7 mei!![]()
Nieuwe plaat Deerhunter
Sorry Maxjequote:Op zaterdag 23 maart 2013 00:46 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
[..]
Vier dagen in indie-land achterlopen, staat gelijk aan millennia natuurlijk.
Alles kan wat mij betreft. Ik zie het meer als een topic voor indie-liefhebbers die hun favoriete muziek bespreken, of dat nu wel of niet indie is.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 00:50 schreef Tchock het volgende:
Hoe is jullie mening over wat hier besproken moet worden? Ik voel me altijd een beetje lullig als ik met dingen aankom die totaal niet indie zijn but then again... Vrijwel niets is écht meer indie.
Joh, het zal mij worst wezen. Deel wat je delen wilt!quote:Op zaterdag 23 maart 2013 00:50 schreef Tchock het volgende:
Hoe is jullie mening over wat hier besproken moet worden? Ik voel me altijd een beetje lullig als ik met dingen aankom die totaal niet indie zijn but then again... Vrijwel niets is écht meer indie.
Klinkt niet verkeerd. Niet eerder op geklikt, misschien dankzij de still met die ouwe zakquote:Op zaterdag 23 maart 2013 00:56 schreef Arn0 het volgende:
Dit werd gisteren tussen alle Peter-posts een beetje ondergesneeuwd, maar niemand die Compact Disk Dummies even beluisterd heeft? Hebben echt een goede EP uit en zijn nog maar 18 en 20 jaar geloof ik, echt veel progressie mogelijk. Single is een bescheiden hit hier en terecht.
U zijt vergeven.quote:
quote:Op zaterdag 23 maart 2013 00:53 schreef DO2 het volgende:
[..]
Joh, het zal mij worst wezen. Deel wat je delen wilt!
Ik heb ze maand geleden in HMH gezien, en augustus vorig jaar in Paradiso; blijft een hele beleving, die concerten van ze.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 01:12 schreef Moody het volgende:
[..]
Ook die gaan we deze zomer live zien. Ben erg benieuwd
Als Sigur Ros nog niet Indie isquote:Op zaterdag 23 maart 2013 01:10 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
U zijt vergeven.
[..]
Dan plemp ik hier ook gewoon even de nieuwe Sigur Rós neer.
De 'uitvinders' van post-rock halen uw statement onderuit.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 10:09 schreef Norrage het volgende:
Ik kan er nooit wat mee, sigur ros, maar ik ga het op BKS eens proberen. Sowieso kan ik me wb postrock wel vinden in do2, na 1 album (van welke artiest dan ook) heb ik het wel gehoord.
Uitzondering jaquote:Op zaterdag 23 maart 2013 10:39 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
De 'uitvinders' van post-rock halen uw statement onderuit.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hun beste nr naar mijn bescheiden mening:quote:Op zaterdag 23 maart 2013 11:28 schreef MaJo het volgende:
Is het heel erg dat ik Pavement niet ken?zal me er eens in verdiepen.
Ik vind ook alleen de eerste 3 nrs en The Quotidian Beasts erg sterk. De rest is te Americana, daar kan ik niet altijd even goed tegenquote:Op zaterdag 23 maart 2013 12:03 schreef Bol_Wan het volgende:
Ben er nog niet uit of ik Phosphorescent zo'n fantastische plaat vind. De liedjes zijn sterk maar zijn stem en de productie zijn een beetje tegenvallers. Nog maar eens luisteren..
Dit nummerquote:Op zaterdag 23 maart 2013 11:47 schreef Moody het volgende:
[..]
Hun beste nr naar mijn bescheiden mening:
quote:Op zaterdag 23 maart 2013 11:10 schreef Norrage het volgende:
...alhoewel ik Laughing Stock nooit luister.
quote:Op zaterdag 23 maart 2013 13:38 schreef DO2 het volgende:
Nog zo'n fantastische ( indie-) band, met een berg aan heerlijke nummers:
Die gitaarlijnen,!
Sorry, ik verstond je niet door dit briljante nummer.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 11:10 schreef Norrage het volgende:
[..]
Uitzondering jaalhoewel ik Laughing Stock nooit luister.
Gomez is leuk, maar wel een beetje een tip uit de oude doos.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 22:28 schreef Moody het volgende:
Ja ik ga lekker door heur
Gomez anyone? 2 geweldige albums eind jaren '90. Meningen?
Dat is zo awesome! Wat vroegen ze ervoor?quote:Op zaterdag 23 maart 2013 21:36 schreef neohu het volgende:
Het is natuurlijk geen indie, maar ik zag vandaag Sticky Fingers mét ritsje in de antiekzaak, nu toch spijt dat ik 'm niet gekocht heb...
25 euro, staat was hoes was aardig, rits en zo deden het nog en geen scheurtjes, maar wel duidelijk gebruikt. Op internet zie je ze wel goedkoper, maar toch....quote:Op zaterdag 23 maart 2013 21:44 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Dat is zo awesome! Wat vroegen ze ervoor?
Als ik er voorbij was gelopen en 't op zak had, was dat een typisch gevalletje 'impulsaankoop' geworden.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 21:46 schreef neohu het volgende:
[..]
25 euro, staat was hoes was aardig, rits en zo deden het nog en geen scheurtjes, maar wel duidelijk gebruikt. Op internet zie je ze wel goedkoper, maar toch....
Niks om je voor te schamen toch?quote:
Ik heb ook echt spijt...quote:Op zaterdag 23 maart 2013 21:53 schreef Tchock het volgende:
Ik had die plaat nooit kunnen laten liggen. Hoe te duur 'ie ook mag zijn geweest.
quote:Owing to delays in shipping this product will not be delivered for the album release date of 25th April. You can still order and you will receive a download version of the album on release date AND the vinyl when it ships. There is no set date of when the vinyl will ship as yet but we will keep you updated. As soon as there is more news we will let you know.
Zegt mij niets. Zal 't eens opzoeken.quote:
quote:Op vrijdag 22 maart 2013 23:53 schreef Moody het volgende:
Laatste van vandaag (ook niet moeilijk met nog 6 minuten te gaan)
Oeioei wat lekker:
Staat toevallig op het wachtlijstje hier. Freakfolk noemen ze dat blijkbaar, aardig hoog gerate ook op RYM.quote:Op zondag 24 maart 2013 10:45 schreef Maxerazzi het volgende:
Jippie, ik ben weer eens op een merkwaardige folk plaat gestuit! Kikkergeluiden, fluitjes, voodoo-shit en van al dat alles er doorheen.![]()
Kent iemand dit?
[..]
Zegt mij niets. Zal 't eens opzoeken.
Ha, ik heb toevallig Luxury Problems aanstaan.quote:Op zondag 24 maart 2013 13:19 schreef Tchock het volgende:
Met het zondagsmotto 'beter laat dan nooit' staat Andy Stott hier aan
Ik ook.quote:Op zondag 24 maart 2013 13:31 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Ha, ik heb toevallig Luxury Problems aanstaan.
Freak folk inderdaad. Bij deze plaat kan ik de term helemaal plaatsen.quote:Op zondag 24 maart 2013 13:28 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Staat toevallig op het wachtlijstje hier. Freakfolk noemen ze dat blijkbaar, aardig hoog gerate ook op RYM.
Heb nog maar 1 nummertje ofzo ervan geluisterd maar wil nu al meer bands die er op lijken hebben. Zit de laatste tijd sowieso bij de wat apartere genres rond te neuzen. Gisteren al zeker 40 dreampop bands ofzo in de wachtlijst gezet.quote:Op zondag 24 maart 2013 13:37 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Freak folk inderdaad. Bij deze plaat kan ik de term helemaal plaatsen.
quote:Op zondag 24 maart 2013 19:15 schreef methodmich het volgende:
Noemden ze dat in het jaar van verschijning (1970) al freakfolk of hebben ze die term er pas later aan gehangen??
Vrij onduidelijk dus. Ik denk eerlijk gezegd dat het een label van later is:quote:Where The Name Came From:
Freak-folk is such a generic genre name that it's impossible to trace it to any one human; especially given it could've been used to describe the first Tyrannosaurus Rex record, My People Were Fair and Had Sky in Their Hair... But Now They're Content to Wear Stars on Their Brows, upon its release in 1968.
bron
Ik denk dat 'voodoo' een meer gangbare term was in de jaren '60/70quote:Freak-folk was born, really, from the reissue culture that arose in the late 1990s. Abandoned albums were dusted off and released for new generations who embraced them as lost treasures. Bunyan's mythical debut is the most obvious antecedent, but albums by artists like Linda Perhacs, Anne Briggs, Shirley & Dolly Collins, the Incredible String Band, and Pearls Before Swine were some of those discovered anew and embraced as an influence.
- zelfde bron
Peter Adams? Wie is dat?quote:Op maandag 25 maart 2013 14:26 schreef Moody het volgende:
Wat zijn jullie 5 beste platen van 2013 tot nu toe? (willekeurige volgorde)
Zoiets zal het bij mij worden:
- Suede - Bloodsports
- Depeche Mode - Delta Machine
- Peter Adams - Fifteen Fires in the Filament Eve
- Frightened Rabbit - Pedestrian Verse
- Kashmir - E.A.R.
Amok, Home van Nosaj Thing, Depeche Mode, Wonderful, Glorious van Eels en hoewel één luisterbeurt wat weinig is klinkt die van Peace heel erg lekker.quote:Op maandag 25 maart 2013 14:26 schreef Moody het volgende:
- Suede - Bloodsports
- Kashmir - E.A.R.
Ik vind het wel een lekker album, zelfs de bonustracks kunnen me bekoren.quote:Op maandag 25 maart 2013 13:23 schreef Kerftminister het volgende:
Peace album vandaag uit. Leeft het op tot de hype?
Uit mijn hoofd:quote:Op maandag 25 maart 2013 14:26 schreef Moody het volgende:
- Suede - Bloodsports
- Kashmir - E.A.R.
Ja lastigquote:Op maandag 25 maart 2013 16:26 schreef Felagund het volgende:
Voor mij Nick Cave & The Bad Seeds, Local Natives, Frightened Rabbit, Suuns & Foxygen of zo. Al zijn er veel gelijkwaardige albums uitgebracht, niet echt iets wat er ver bovenuit steekt.
Burial heeft nog niets uitgebracht dit jaar. Helaas.quote:Op maandag 25 maart 2013 16:07 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Uit mijn hoofd:
Nick Cave
Tegan and Sara
Foxygen
Unknown Mortal Orchestra
Burial
Dacht dat Truant / Rough Sleeper uit 2013 kwamquote:Op maandag 25 maart 2013 16:48 schreef Tchock het volgende:
[..]
Burial heeft nog niets uitgebracht dit jaar. Helaas.
Nope. December '12. En al was het zo, het is geen LP of EP dus komt niet echt voor album in aanmerkingquote:Op maandag 25 maart 2013 17:42 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Dacht dat Truant / Rough Sleeper uit 2013 kwam
In willekeurige volgorde toch wel:quote:Op maandag 25 maart 2013 14:26 schreef Moody het volgende:
- Suede - Bloodsports
- Kashmir - E.A.R.
Aardig. De EP was erg goed, het album bevat helaas ook enkele vullers.quote:Op maandag 25 maart 2013 13:23 schreef Kerftminister het volgende:
Peace album vandaag uit. Leeft het op tot de hype?
Wtf, dat is wel hilarisch. Willen ze radio hits ofzo?quote:Op maandag 25 maart 2013 20:28 schreef Moody het volgende:
[..]
"Delicious" wel. Ingekorte versie (3:08) van 1998 (Delicious). Gemiste kans.
Strokes is leuk. Iets andere vibe dan de vorige albums.quote:Op maandag 25 maart 2013 20:28 schreef Felagund het volgende:
Op luisterpaal o.a. een nieuwe Jori Swart (accoustisch album, zal vast wel ergens in een zangeressentopic van Ranja staan), Benjamin Herman, The Strokes en Parov Stelar Trio. Genoeg om te luisteren dus.
Niet zo zuur. Gewoon vrolijke uptempo deuntjes. Leuk ter afwisseling van de "goede" (maar soms ook zwaardere) albumsquote:Op maandag 25 maart 2013 20:34 schreef DO2 het volgende:
Ik had The Strokes eigenlijk allang opgegeven, en 't nieuwe album onderstreept nogmaals waarom.
Tap Out is fijnquote:Op maandag 25 maart 2013 20:30 schreef Moody het volgende:
[..]
Strokes is leuk. Iets andere vibe dan de vorige albums.
quote:Op maandag 25 maart 2013 20:38 schreef Felagund het volgende:
Ik weet nog niet wat ik van Parov Stelar moet denken, zit een beetje tussen Jazz en Techno in.
Unknown Mortal Orchestra - Unknown Mortal Orchestraquote:Op maandag 25 maart 2013 14:26 schreef Moody het volgende:
[..]
Nooit van gehoord. Wat is het voor iets?quote:
Hardcore hiphop, gerelateerd aan de meesterwerken van El-P en Killer Mike vorig jaar. Maakt me warmer dan A$AP Rocky's album.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 00:15 schreef Bol_Wan het volgende:
[..]
Nooit van gehoord. Wat is het voor iets?
Ja, ik heb hem gisteren aangezet. Klinkt goedquote:Op maandag 25 maart 2013 22:50 schreef Norrage het volgende:
Jullie Marble Sounds al gechecked op de luisterpaal? Leuk hoor. Soort symfonische Belgische post-rock band. Klinkt een beetje Efterklang.
Geen idee, voor mij is het een nieuwe bandquote:Op dinsdag 26 maart 2013 10:41 schreef kciR het volgende:
[..]
Ja, ik heb hem gisteren aangezet. Klinkt goedHun vorige was toch met een gestreepte vogel op de hoes?
Ik dacht dat ik het al eerder geluisterd, maar kennelijk heb ik ook alleen onthouden dat ik de beschrijving leuk vond. Ik luister nu Shine, album uit 2007, is toch iets constanter. Heeft wel iets weg van Moby, maar dan wat alternatiever en meer Jazz.quote:Op maandag 25 maart 2013 22:37 schreef Norrage het volgende:
[..]
Heel raar album, maar het klinkt lekker
Delicious als op de plaat is echt volstrekt anders. Dat is niet eens een ingekorte versie.quote:Op maandag 25 maart 2013 20:28 schreef Moody het volgende:
[..]
"Delicious" wel. Ingekorte versie (3:08) van 1998 (Delicious). Gemiste kans.
Luister nog eens. Grote delen komen overeen.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 13:25 schreef Norrage het volgende:
[..]
Delicious als op de plaat is echt volstrekt anders. Dat is niet eens een ingekorte versie.
Redelijk album, maar het had veel en veel beter kunnen zijn en voor mij is het daardoor een deceptie. De hype niet waard.
Mee eens.quote:Op maandag 25 maart 2013 20:24 schreef Moody het volgende:
[..]
Aardig. De EP was erg goed, het album bevat helaas ook enkele vullers.
Lovesick was niet nodig, dat kunnen ze beter aan The Kooks overlaten. Float Forever had van The Shins kunnen zijn. Wraith en bonusnummer (EP-nummer) Bloodshake zijn de hoogtepunten. Jammer dat de 1998 (Delicious) van de EP ook niet toegevoegd hebben als bonusnummer.
Nee joh. Totaaal ander nummerquote:Op dinsdag 26 maart 2013 13:35 schreef Moody het volgende:
[..]
Luister nog eens. Grote delen komen overeen.
Of heb ik een verkeerde leak ofzo?
Ik heb ze gewoon er uit gehaald en gezet waar ze vandaan komen (Scumbag komt van de Wraith single, bloodshake van EP, Step a Lil Closer van Follow Baby en drain vermoed ik van de California Daze single, al is die nog niet uit). Doe ik altijd eigenlijk, wil het album horen zoals de band dat bedoelde.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 14:20 schreef Arn0 het volgende:
Ben ik de enige trouwens die zich er aan stoort dat ze de tracklist voor de deluxe editie hebben omgegooid? Ik dacht dat ze de extra tracks op het einde erbij gingen doen, dat was logisch geweest. Nu is er een extra track in het midden toegevoegd, zijn basistracks naar achteren verschoven etc. Zo onlogisch allemaal.
Hahaquote:Op dinsdag 26 maart 2013 14:22 schreef Norrage het volgende:
Het is sowieso een erg chaotische band zeg. Die tweets die ze ook in de wereld sturen. Volgens mij is het echt een stelletje fags die denken dat ze beste band van de wereld al zijn op basis van een EPtje...Alles leidt er in ieder toe dat ik steeds minder geinteresseerd ben.
Tsja, heb jij dat niet dan? zoals ze dat album ineens "online" hadden gezet maar toch niet, al hun tweets in CAPSLOCK, permanent tweets met "fuck everything" en "we do gig in back ally hahahahaha!1!!1" etc etc...Komt een beetje over als een volstrekt onvolwassen stelletje pubers. Maar misschien zijn wel gewoon het nieuwe Oasisquote:
Twitter heb ik al een tijd geleden opgegeven. Niets dan bagger.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 14:26 schreef Norrage het volgende:
[..]
Tsja, heb jij dat niet dan? zoals ze dat album ineens "online" hadden gezet maar toch niet, al hun tweets in CAPSLOCK, permanent tweets met "fuck everything" en "we do gig in back ally hahahahaha!1!!1" etc etc...Komt een beetje over als een volstrekt onvolwassen stelletje pubers. Maar misschien zijn wel gewoon het nieuwe OasisEn dan ook nog zo'n vage release van hun album met nummers die ze veranderen ondanks dat het dezelfde titel heeft etc etc..vaag zootje
Wat is dezequote:Op dinsdag 26 maart 2013 14:22 schreef Norrage het volgende:
Het is sowieso een erg chaotische band zeg. Die tweets die ze ook in de wereld sturen. Volgens mij is het echt een stelletje fags die denken dat ze beste band van de wereld al zijn op basis van een EPtje...Alles leidt er in ieder toe dat ik steeds minder geinteresseerd ben.
Goed ideequote:Op dinsdag 26 maart 2013 14:27 schreef Tchock het volgende:
[..]
Twitter heb ik al een tijd geleden opgegeven. Niets dan bagger.
Opportuun?quote:
Nou ja, het is wel een beetje raar dat de titels van de nummers, hun Twitteraccount en hun geaardheid van zulke grote invloed is op je mening over de muziek.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 14:29 schreef Norrage het volgende:
[..]
Opportuun?
Ik waardeer ze natuurlijk niet op hun gedrag, maar het zijn stiekem wel dingen die effect hebben op mijn luistergedrag. Als ze dan ook nog nummers niet op hun album zetten en sommige wel, vind ik dat zonde
Ik vind het wel ver gaan om een band die je eerst kon waarderen plots als een 'stelletje fags' te bestempelen. En dat 1998 er niet op staat is net goed, een cover op je album zetten is altijd een zwaktebod. Dat nummer hoort bij de EP, dat hoeven we toch niet nog eens te horen?quote:Op dinsdag 26 maart 2013 14:29 schreef Norrage het volgende:
[..]
Opportuun?
Ik waardeer ze natuurlijk niet op hun gedrag, maar het zijn stiekem wel dingen die effect hebben op mijn luistergedrag. Als ze dan ook nog nummers niet op hun album zetten en sommige wel, vind ik dat zonde
Ik zeg niet dat het mijn mening over hun muziek heeft veranderd. Maar wel mijn mening over de band zelf. Ik zeg dat ik erdoor minder geinteresseerd ben om ze te blijven volgen (ook omdat het album me tegenvalt). En ik kan ze best als fags bestempelen toch? Misschien een beetje overdreven, maar ik kan echt wel muziek waarderen van artiesten die gewoon kut zijn.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 14:34 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nou ja, het is wel een beetje raar dat de titels van de nummers, hun Twitteraccount en hun geaardheid van zulke grote invloed is op je mening over de muziek.
Staat in de kast.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 13:22 schreef DO2 het volgende:
The Meadowlands heb ik veel geluisterd, ja. Heel sterk album.
Stof te vergaren, idd.quote:
Same here. Ik draai het ook nog wel eens.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 13:22 schreef DO2 het volgende:
The Meadowlands heb ik veel geluisterd, ja. Heel sterk album.
klinkt goed, beide albums waren geweldig. Zal het eens luisterenquote:Op dinsdag 26 maart 2013 01:10 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Hardcore hiphop, gerelateerd aan de meesterwerken van El-P en Killer Mike vorig jaar. Maakt me warmer dan A$AP Rocky's album.
Moby ja, en het doet me ook heel erg denken aan Ninja Tune werk, en dat is natuurlijk louter iets positiefs! Shine is inderdaad wat "duidelijker" dan die nieuwe. Dat is echt een mix van 2 uitersten. Shine is wat meer een geheelquote:Op dinsdag 26 maart 2013 11:29 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik dacht dat ik het al eerder geluisterd, maar kennelijk heb ik ook alleen onthouden dat ik de beschrijving leuk vond. Ik luister nu Shine, album uit 2007, is toch iets constanter. Heeft wel iets weg van Moby, maar dan wat alternatiever en meer Jazz.
Wow ja. Ik ben echt een Vampire Weekend hater, echt een hater...maar dit nummer vind ik wel tofquote:Op dinsdag 26 maart 2013 18:01 schreef Bol_Wan het volgende:
De nieuwe vampire weekend, ik vind het een knaller van jewelste
Het is wat minder faggyquote:Op dinsdag 26 maart 2013 18:09 schreef Norrage het volgende:
[..]
Wow ja. Ik ben echt een Vampire Weekend hater, echt een hater...maar dit nummer vind ik wel tof
Het is ook zeker niet slecht, maar wel veel meer van verwachtquote:Op dinsdag 26 maart 2013 21:23 schreef Kerftminister het volgende:
Zelf met Peace begonnen, houd wel van dat catchy. Mja ik houd sowieso wel van veel dingen.
Ja, toch knap dat ze wederom weten te verrassen. Vampire Weekend is here to stay.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 18:01 schreef Bol_Wan het volgende:
De nieuwe vampire weekend, ik vind het een knaller van jewelste
Dat is wel een van de betere inderdaadquote:Op dinsdag 26 maart 2013 23:46 schreef Tchock het volgende:
Wat een tof nummer dit trouwens. Het begint als het zoveelste cliché-popnummer, de Killers hadden het kunnen maken, en dan... Tsja. Dan explodeert het eigenlijk gewoon.
Tja, je moet toch wat als je albumlekken wilt voorblijven. Ik vind het wel een goede ontwikkeling, met name Pitchfork streamt in redelijk goede kwaliteit, in tegenstelling tot bijvoorbeeld de Luisterpaal of Soundcloud (wat NME gebruikt).quote:Op woensdag 27 maart 2013 00:02 schreef Tchock het volgende:
Waarom moet tegenwoordig elk album in de week voor de release eerst gestreamd worden op een fancy site in samenwerking met P4k of NME
Ik vind streams altijd frustrerend. Wil muziek meenemen en in goede kwaliteit hebben (nog niet bij P4k geluisterd, is het zo veel beter?)quote:Op woensdag 27 maart 2013 00:04 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Tja, je moet toch wat als je albumlekken wilt voorblijven. Ik vind het wel een goede ontwikkeling, met name Pitchfork streamt in redelijk goede kwaliteit, in tegenstelling tot bijvoorbeeld de Luisterpaal of Soundcloud (wat NME gebruikt).
Ja, daarom hou ik me bij relevante albums vaak bezig met de bronbestanden te rippenquote:Op woensdag 27 maart 2013 00:06 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik vind streams altijd frustrerend. Wil muziek meenemen en in goede kwaliteit hebben (nog niet bij P4k geluisterd, is het zo veel beter?)
Dat is een groot verschil inderdaadquote:Op woensdag 27 maart 2013 00:08 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Ja, daarom hou ik me bij relevante albums vaak bezig met de bronbestanden te rippenEn tja, 192 kbps vs 96 kbps is wel een verschil.
Klopt! Vooral de eerste paar nummers zijn heel lekker.quote:Op woensdag 27 maart 2013 09:52 schreef Norrage het volgende:
Die nieuwe DJ Koze klinkt vooralsnog ook goed trouwens! Lekker album in de stijl van andere triphop DJs als DJ Shadow, DJ Cam, Bonobo etcInclusief sample geluiden van apen
Dat ook, ik ben wel benieuwd naar de muziek van Croissant-neuf.quote:Op woensdag 27 maart 2013 20:34 schreef DO2 het volgende:
En dan staat er uiteraard ook nog een hoop tussen waar ik simpelweg nog nooit van heb gehoord.
Peaceman?quote:
Iets van 150.000, is ook binnen een paar uur uitverkocht.quote:Op woensdag 27 maart 2013 20:42 schreef DO2 het volgende:
Het is echt belachelijk veel voor 3 dagen, eigenlijk. Hoeveel mensen komen daar op af?
Sowieso kun je zelf ook al flinke dilemmas hebben als vier bands die je wilt zien op hetzelfde tijdstip op een ander podium geprogrammeerd staan.quote:Op woensdag 27 maart 2013 21:01 schreef DO2 het volgende:
En als je met een groep gaat krijg je natuurlijk weer dat eeuwige ge-eikel dat de een per se dit wil zien en de ander per se dat.
Ruzies, enzo... En dan gaat ieder z'n eigen weg, en vinden ze elkaar nooit meer terug.
Eigenlijk kan dat festival alleen maar uitlopen op een groot drama.
Als je je tent al terug weet te vinden tenminste!quote:Op woensdag 27 maart 2013 21:05 schreef Bol_Wan het volgende:
Ach, vrienden kwijtraken is geen enorm probleem. Zolang de tenten bij elkaar vind je elkaar aan het eind van de dag wel weer terug
Ja, dan is het je ein-de-lijk gelukt om je door die oneindige rij met mensen te wurmen, en mag je na 2 uur wachten ein-de-lijk je biertje bestellen... Is het er godver 1 zonder schuim.quote:Op woensdag 27 maart 2013 21:07 schreef Felagund het volgende:
En dan heb je ook zeker nog Engels bier, dat niet schuimt.
Zo blijf je wel in conditie.quote:Op woensdag 27 maart 2013 21:07 schreef frame-saw het volgende:
Aantal stages valt nog wel mee, maar van wat ik ooit in een documentaire zag moet je elke dag kilometers maken.
Het is uitverkocht.quote:
Ik ga.quote:Op woensdag 27 maart 2013 21:55 schreef DO2 het volgende:
Ja, potdimme, daar zou ik ook wel 'n keer heen willen. Primavera.
Wat is er in NY?quote:
quote:
Californie > NYquote:
Inderdaad. Ik vond NY heel leuk hoor, maar beetje overschatquote:Op woensdag 27 maart 2013 22:40 schreef Felagund het volgende:
[..]
Dan liever naar Californië, ik heb de adoratie van NY nog nooit begrepen.
Ja, zoveel was me al wel duidelijk, Z.quote:
Nja niet echt metal vind ik het, wel wat hardere rock is het, maar past nog binnen de Indielijntjes vind ik hoor.quote:Op woensdag 27 maart 2013 22:44 schreef Norrage het volgende:
Is Biffy Clyro niet heavy metal ofzo?
En Peace is inderdaad een alleraardigst album. Langzaamaan door de lichte tegenvaller heengebeten en dan is het best te waarderen
Oef, dat is een duur grapje. Ik meen 'm in een platenzaak te hebben zien liggen voor heel veel minder geld een paar weken geleden hier in Amsterdam. Kan wel even voor je kijken dit weekend, als je wilt.quote:Op donderdag 28 maart 2013 21:59 schreef Tchock het volgende:
Ik wilde eigenlijk Loveless wel eens op vinyl hebben... maar dat wordt een duur grapje![]()
Dit is al een stuk goedkoper:quote:Op donderdag 28 maart 2013 21:59 schreef Tchock het volgende:
Ik wilde eigenlijk Loveless wel eens op vinyl hebben... maar dat wordt een duur grapje![]()
Dit wordt door particulieren verkocht toch? Heeft de band zelf weinig mee te maken.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 13:39 schreef Moody het volgende:
[..]
Dit is al een stuk goedkoper:
http://www.discogs.com/sell/list?release_id=243919&ev=rb
Maar nog steeds geen prijs waaruit blijkt dat ze waarderen dat hun fans hun muziek nog kopen
De band verkoopt ze zelf voor het dubbele toch? Zo'n LP + artwork kost een paar euro om te drukken, waarom zo'n belachelijke prijs vragen dan? Lastig uit te leggen tegen mensen die al jarenlang fan zijn en die plaat sowieso willen hebben imo.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 13:45 schreef Felagund het volgende:
[..]
Dit wordt door particulieren verkocht toch? Heeft de band zelf weinig mee te maken.
Waar zie je de prijs die de band vraagt? Ik zie ook op Amazon alleen tweedehands aanbod.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 13:46 schreef Moody het volgende:
[..]
De band verkoopt ze zelf voor het dubbele toch? Zo'n LP + artwork kost een paar euro om te drukken, waarom zo'n belachelijke prijs vragen dan?
Oja Loveless is een oudje. Ben in de war met de nieuwe plaat. Sollyquote:Op vrijdag 29 maart 2013 13:47 schreef Felagund het volgende:
[..]
Waar zie je de prijs die de band vraagt? Ik zie ook op Amazon alleen aanbod van particulieren.
quote:Op vrijdag 29 maart 2013 13:57 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik dacht dat dat een samenwerking was tussen Moss en Sanne Hans, maar niet dus.
Weet je toevallig nog waar en voor hoe veel? Ga ik er eens kijken woensdagquote:Op vrijdag 29 maart 2013 09:44 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Oef, dat is een duur grapje. Ik meen 'm in een platenzaak te hebben zien liggen voor heel veel minder geld een paar weken geleden hier in Amsterdam. Kan wel even voor je kijken dit weekend, als je wilt.
quote:Op vrijdag 29 maart 2013 13:57 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik dacht dat dat een samenwerking was tussen Moss en Sanne Hans, maar niet dus.
Nog niet, maar zal hem eens opzoeken, of staat die nog niet op Spotify en/of de luisterpaal?quote:Op vrijdag 29 maart 2013 18:28 schreef Norrage het volgende:
En de nieuwe Flaming Lips al gehoord?
Wát een album zeg![]()
Niet gelekt, maar zelfs al in de platenzaak verkrijgbaar.quote:
Weet niet waar ie precies staat, maar ik heb hem lekker gedownload in 320mpsquote:Op vrijdag 29 maart 2013 19:06 schreef Felagund het volgende:
[..]
Nog niet, maar zal hem eens opzoeken, of staat die nog niet op Spotify en/of de luisterpaal?
Krijgt nog vrij goede reviews op Rateyourmusic, een gemiddelde van 3.55 na meer dan 500 stemmen vind ik zeker niet slecht.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 19:08 schreef methodmich het volgende:
[..]
Niet gelekt, maar zelfs al in de platenzaak verkrijgbaar.
Zelf nog niet gehoord trouwens. Denk ook niet dat ik hem ga kopen, plaat vorig jaar viel me tegen en ik lees er nu ook niet echt veel positiefs over.
Ik lees er louter positieve dingen over eigenlijk? Die plaat vorig jaar was in ieder geval verschrikkelijk, daar ben ik mee eens. Maar dat was gewoon een leuk experiement, net als hun Dark Side of the Moon coveralbum, of hun 24 uurs plaat. DIt is weer een echt album van ze. En het heeft alles wat the Flaming Lips doorgaans zo briljant maaktquote:Op vrijdag 29 maart 2013 19:08 schreef methodmich het volgende:
[..]
Niet gelekt, maar zelfs al in de platenzaak verkrijgbaar.
Zelf nog niet gehoord trouwens. Denk ook niet dat ik hem ga kopen, plaat vorig jaar viel me tegen en ik lees er nu ook niet echt veel positiefs over.
*kuch*quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.*kuch*"If you're not happy wearing denim, you're a devil in disguise"
quote:Op vrijdag 29 maart 2013 19:17 schreef Bol_Wan het volgende:
[..]
*kuch**kuch* nieuwsgroepen *kuch*SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.*kuch*
Daar staat hij pas 1 dag op, vandaar dat ik dacht dat hij vandaag was gelekt was. Hij is dus al officieel uit. Nice![]()
Dat klinkt niet heel positief.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 19:14 schreef Norrage het volgende:
Tsja, de nieuwe Bonobo is weer heerlijk. Als achtergrondmuziek :p
Wat ik las was niet zo positief. Tenminste, niet als ik het toets aan wat ik leuk zou vinden. Maar eerlijk gezegd ben ik Flaming Lips na The Soft Bulletin ook al enigszins kwijt geraakt. Dus dat kan schelen. Dat was een fijn album, net als The Satellite Heart. Maar ik vrees dat het daar niet (meer) zo op lijkt of wel?quote:Op vrijdag 29 maart 2013 19:16 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik lees er louter positieve dingen over eigenlijk? Die plaat vorig jaar was in ieder geval verschrikkelijk, daar ben ik mee eens. Maar dat was gewoon een leuk experiement, net als hun Dark Side of the Moon coveralbum, of hun 24 uurs plaat. DIt is weer een echt album van ze. En het heeft alles wat the Flaming Lips doorgaans zo briljant maakt
Mjah, dit is een verlengde van Embryonic. Weet niet wat je daarvan vond? Recensies die ik lees vinden dat het wat te weinig "ritme" heeft, te weinig melodie. Maar daar ben ik het mee oneens. Het is duister, illuster. Een mix van krautrock met Kid A met Embryonic en Flaming Lips gekte.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 19:22 schreef methodmich het volgende:
[..]
Wat ik las was niet zo positief. Tenminste, niet als ik het toets aan wat ik leuk zou vinden. Maar eerlijk gezegd ben ik Flaming Lips na The Soft Bulletin ook al enigszins kwijt geraakt. Dus dat kan schelen. Dat was een fijn album, net als The Satellite Heart. Maar ik vrees dat het daar niet (meer) zo op lijkt of wel?
Nouja , je zet bonobo sowieso niet op omdat het grenzenverleggend isquote:
Kan niet wachten om die te luisterenquote:Op vrijdag 29 maart 2013 19:32 schreef kciR het volgende:
Vondelpark is ook uit (luisterpaal), voor in het straatje alternatieve R&B.
Nope, ze zijn Brits. Ze maken hele fijne melancholische gitaar-elektro. Het is echt super chill. Eerste EP in 2011, vorige in 2012 en 1 april komt het debuutalbum uit.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 19:44 schreef Norrage het volgende:
Vondelpark is dat een Nederlandse band? Ken het iig niet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |