Zegt mij niets. Zal 't eens opzoeken.quote:
quote:Op vrijdag 22 maart 2013 23:53 schreef Moody het volgende:
Laatste van vandaag (ook niet moeilijk met nog 6 minuten te gaan)
Oeioei wat lekker:
Staat toevallig op het wachtlijstje hier. Freakfolk noemen ze dat blijkbaar, aardig hoog gerate ook op RYM.quote:Op zondag 24 maart 2013 10:45 schreef Maxerazzi het volgende:
Jippie, ik ben weer eens op een merkwaardige folk plaat gestuit! Kikkergeluiden, fluitjes, voodoo-shit en van al dat alles er doorheen.![]()
Kent iemand dit?
[..]
Zegt mij niets. Zal 't eens opzoeken.
Ha, ik heb toevallig Luxury Problems aanstaan.quote:Op zondag 24 maart 2013 13:19 schreef Tchock het volgende:
Met het zondagsmotto 'beter laat dan nooit' staat Andy Stott hier aan
Ik ook.quote:Op zondag 24 maart 2013 13:31 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Ha, ik heb toevallig Luxury Problems aanstaan.
Freak folk inderdaad. Bij deze plaat kan ik de term helemaal plaatsen.quote:Op zondag 24 maart 2013 13:28 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Staat toevallig op het wachtlijstje hier. Freakfolk noemen ze dat blijkbaar, aardig hoog gerate ook op RYM.
Heb nog maar 1 nummertje ofzo ervan geluisterd maar wil nu al meer bands die er op lijken hebben. Zit de laatste tijd sowieso bij de wat apartere genres rond te neuzen. Gisteren al zeker 40 dreampop bands ofzo in de wachtlijst gezet.quote:Op zondag 24 maart 2013 13:37 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Freak folk inderdaad. Bij deze plaat kan ik de term helemaal plaatsen.
quote:Op zondag 24 maart 2013 19:15 schreef methodmich het volgende:
Noemden ze dat in het jaar van verschijning (1970) al freakfolk of hebben ze die term er pas later aan gehangen??
Vrij onduidelijk dus. Ik denk eerlijk gezegd dat het een label van later is:quote:Where The Name Came From:
Freak-folk is such a generic genre name that it's impossible to trace it to any one human; especially given it could've been used to describe the first Tyrannosaurus Rex record, My People Were Fair and Had Sky in Their Hair... But Now They're Content to Wear Stars on Their Brows, upon its release in 1968.
bron
Ik denk dat 'voodoo' een meer gangbare term was in de jaren '60/70quote:Freak-folk was born, really, from the reissue culture that arose in the late 1990s. Abandoned albums were dusted off and released for new generations who embraced them as lost treasures. Bunyan's mythical debut is the most obvious antecedent, but albums by artists like Linda Perhacs, Anne Briggs, Shirley & Dolly Collins, the Incredible String Band, and Pearls Before Swine were some of those discovered anew and embraced as an influence.
- zelfde bron
Peter Adams? Wie is dat?quote:Op maandag 25 maart 2013 14:26 schreef Moody het volgende:
Wat zijn jullie 5 beste platen van 2013 tot nu toe? (willekeurige volgorde)
Zoiets zal het bij mij worden:
- Suede - Bloodsports
- Depeche Mode - Delta Machine
- Peter Adams - Fifteen Fires in the Filament Eve
- Frightened Rabbit - Pedestrian Verse
- Kashmir - E.A.R.
Amok, Home van Nosaj Thing, Depeche Mode, Wonderful, Glorious van Eels en hoewel één luisterbeurt wat weinig is klinkt die van Peace heel erg lekker.quote:Op maandag 25 maart 2013 14:26 schreef Moody het volgende:
- Suede - Bloodsports
- Kashmir - E.A.R.
Ik vind het wel een lekker album, zelfs de bonustracks kunnen me bekoren.quote:Op maandag 25 maart 2013 13:23 schreef Kerftminister het volgende:
Peace album vandaag uit. Leeft het op tot de hype?
Uit mijn hoofd:quote:Op maandag 25 maart 2013 14:26 schreef Moody het volgende:
- Suede - Bloodsports
- Kashmir - E.A.R.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |