Nou nou, wat een venijn.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 23:55 schreef Norrage het volgende:
[..]
Maar dat is weer metAnne Soldaat
![]()
rrrrrrrr
Ik kon Anne ook zeker wel waarderen in Daryll-Ann en alles wat ie gedaan heeft voor ie Solo ging. Maar hij had nooit solo moeten gaan. Hij was gewoon een geweldige band-gitarist.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 23:57 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Nou nou, wat een venijn.![]()
Dit nummer bijvoorbeeld is echt een parel:
Schandalig. Net zoals die cover van die oude knar Cohen van Halleluja van onze Lisaquote:Op dinsdag 19 maart 2013 23:59 schreef Maxerazzi het volgende:
Is Bon Iver eigenlijk indie te noemen? Toch jammer dat hij zo nodig toen Skinny Love van multi-talent Birdy moest coveren, hé.
Ik hoorde laatst bij Liverpool dat één of ander lokaal bandje Lee Towers heeft gecovered voor de plaatselijke FC. Bah.quote:Op woensdag 20 maart 2013 00:03 schreef Moody het volgende:
[..]
Schandalig. Net zoals die cover van die oude knar Cohen van Halleluja van onze Lisa
quote:Op woensdag 20 maart 2013 00:05 schreef Bol_Wan het volgende:
[..]
Ik hoorde laatst bij Liverpool dat één of ander lokaal bandje Lee Towers heeft gecovered voor de plaatselijke FC. Bah.
Tom wie?quote:Op woensdag 20 maart 2013 00:10 schreef Maxerazzi het volgende:
Als we het dan toch over covers hebben, dan moet Tom Waits zich toch ook diep schamen. Heiligschennis!
Iemand die schaamteloos leent van Neerlands briljanten. Nog zo'n voorbeeldje:quote:
quote:Op woensdag 20 maart 2013 00:11 schreef Bol_Wan het volgende:
Oké, tijd om te slapen. Het was gezellig, moeten we vaker doen. ik bel nog wel enzo..
Over 7 uur deze:quote:
Oké, deze cover is dusdanig verschrikkelijk, dat ik 'm in een spoiler zet. Kijken op eigen risico.quote:Op woensdag 20 maart 2013 00:15 schreef Moody het volgende:
[..]
Over 7 uur deze:
Grappig bandje trouwens die Beatles. Wel schandalig dat ze dat nummertje van onze Robert ten Brink gejat hebben.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dan vraag je na zo'n cover toch meteen hardop af:
The beach boys hebben ook al gejat van Robert ten Brink. En wat te denken van Electric Light Orchestra, die Here is the news gebaseerd hebben op de intro van de VPRO programma's.quote:Op woensdag 20 maart 2013 00:15 schreef Moody het volgende:
[..]
Over 7 uur deze:
Grappig bandje trouwens die Beatles. Wel schandalig dat ze dat nummertje van onze Robert ten Brink gejat hebben.
quote:Op woensdag 20 maart 2013 00:19 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Oké, deze cover is dusdanig verschrikkelijk, dat ik 'm in een spoiler zet. Kijken op eigen risico.Die Jesse McCartney heeft zijn naam wel mee. Zijn stem helaas nietSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dan vraag je na zo'n cover toch meteen hardop af:![]()
Dat ze nooit zijn aangeklaagd is stuitend te noemen.quote:Op woensdag 20 maart 2013 00:22 schreef Maxerazzi het volgende:
Ja, jongens, maar is er iets stuitender en ordinairder dan deze jatterij van The Beatles:
Die liepen ook eens op Schiphol en dachten: ''Verrek, dat is een leuk deuntje, die is vanaf nu van ons!'' Waardeloos.
quote:Op woensdag 20 maart 2013 00:23 schreef Felagund het volgende:
Ik ga ook maar eens slapen, trusten iedereen.
quote:Op woensdag 20 maart 2013 00:23 schreef Felagund het volgende:
Ik ga ook maar eens slapen, trusten iedereen.
Ze hadden haar van die boot af moeten gooien. Lekker spartelen naast Leonardo.quote:Op woensdag 20 maart 2013 00:25 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
En alvast voor straks:
Celine, koningin van de indie.
quote:
Doet het niet, youtube is hier gecastreerd, maar toch bedankt. Ik zing hem wel in gedachten.quote:Deze video is niet beschikbaar in Duitsland omdat deze muziek kan bevatten waarvoor GEMA de respectieve muziekrechten niet heeft verleend.
Excuus. Was niet op de hoogte dat je in Duitsland woondequote:Op woensdag 20 maart 2013 00:27 schreef Felagund het volgende:
[..]
[..]
Doet het niet, youtube is hier gecastreerd, maar toch bedankt. Ik zing hem wel in gedachten.
Achja. Er is er wel een vermoord hequote:Op woensdag 20 maart 2013 00:23 schreef Moody het volgende:
[..]
Dat ze nooit zijn aangeklaagd is stuitend te noemen.
ach er staat regelmatig muziek hier die ik erger vind, van die zeurderige singer/songwriters en zoquote:Op woensdag 20 maart 2013 00:31 schreef Maxerazzi het volgende:
Alvast excuses aan de mensen die over een paar uur met Celine Dion worden geconfronteerd.
Ja. En dan krijg je wss een set van een uur....quote:Op woensdag 20 maart 2013 10:51 schreef neohu het volgende:
Atoms for Peace 50 eurohet was eigenlijk ook wel te verwachten...
Radiohead was 65 euro of zoietsquote:Op woensdag 20 maart 2013 11:01 schreef Bol_Wan het volgende:
Das nog meer dan Radiohead in de Ziggo Dome niet? beetje belachelijk veel..
Wat een onzin.quote:Op woensdag 20 maart 2013 11:00 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ja. En dan krijg je wss een set van een uur....
Voor mij is het makkelijk: ik kan dan helemaal niet dus ik kan ook niet gaan.
Ze zullen vast wel Radiohead werk doen ofzo. Maar je gaat toch voor de nieuwe samenstelling, in principe. Meer dan een uur werk (met wat uitgebeidere versies ofzo) hebben ze niet te spelen.quote:
Ze kunnen nog heel wat vullen met tracks van Yorkes solo-album natuurlijk, zelfde band volgens mijquote:Op woensdag 20 maart 2013 11:07 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ze zullen vast wel Radiohead werk doen ofzo. Maar je gaat toch voor de nieuwe samenstelling, in principe. Meer dan een uur werk (met wat uitgebeidere versies ofzo) hebben ze niet te spelen.
zeker een fijn albumquote:Op woensdag 20 maart 2013 11:17 schreef Slobeend het volgende:
Ook al is het nog winter, de lenteplaat van 2013 is voor mij tot nu toe The Early Warning Company van Orlando, fijn album.
Het is al drie weekjes lente, alleen het weer heeft het nog niet door.quote:Op woensdag 20 maart 2013 11:17 schreef Slobeend het volgende:
Ook al is het nog winter, de lenteplaat van 2013 is voor mij tot nu toe The Early Warning Company van Orlando, fijn album.
officieel morgen pas hoorquote:Op woensdag 20 maart 2013 11:18 schreef Felagund het volgende:
Het is al drie weekjes lente, alleen het weer heeft het nog niet door.![]()
Ik hanteer de meteorologische lente, die begint ieder jaar dezelfde dag (1 maart).quote:
Zéér fijn album. Live zijn ze volgens mij ook echt heel erg leuk. Ranja, ga jij naar Tivoli Spiegelbar 25 april? (ohja, toen ging ik al naar the Walkmen....)quote:Op woensdag 20 maart 2013 11:17 schreef Slobeend het volgende:
In Japan is het al eerder 21 maartquote:Op woensdag 20 maart 2013 11:27 schreef ranja het volgende:
Ik heb altijd geleerd dat de lente op 21 maart begint...
Ik hoop eigenlijk dat het verplaatst wordt naar de Helling... heb geen ervaring met de Spiegelbar, jij wel?quote:Op woensdag 20 maart 2013 11:28 schreef Norrage het volgende:
Zéér fijn album. Live zijn ze volgens mij ook echt heel erg leuk. Ranja, ga jij naar Tivoli Spiegelbar 25 april?
Heeft iets te maken met de lengte van dag en nacht, kan af en toe een dagje verschillen. Waarom het nu om 2 over 12 is, geen idee...quote:Op woensdag 20 maart 2013 11:27 schreef ranja het volgende:
Ik heb altijd geleerd dat de lente op 21 maart begint...
Ja snap er ook niks van. Ik denk dat ze tegen die tijd ook veels te groot zijn voor de Spiegelbarquote:Op woensdag 20 maart 2013 11:30 schreef ranja het volgende:
[..]
Ik hoop eigenlijk dat het verplaatst wordt naar de Helling... heb geen ervaring met de Spiegelbar, jij wel?
Lijkt me niet echt een ideale concertplek voor een volledige band.
Helling is al bezet op die dagquote:Op woensdag 20 maart 2013 11:42 schreef Norrage het volgende:
Ja snap er ook niks van. Ik denk dat ze tegen die tijd ook veels te groot zijn voor de Spiegelbar
Omdat er blazers inzitten?quote:Op woensdag 20 maart 2013 11:59 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik heb bij Orlando en Tessa Rose Jackson altijd het idee dat ik naar Of Monsters and Men zit te luisteren.
Nee omdat bij beiden de manier van zingen een 1 op 1 kopie is van die chick van OMAM.quote:Op woensdag 20 maart 2013 12:01 schreef Norrage het volgende:
[..]
Omdat er blazers inzitten?
Tessa ken ik niet, maar bij Orlando zit er toch een heel wat scherper randje aan
moet je vaker in mijn zangeressen topic kijkenquote:
Yup.quote:Op woensdag 20 maart 2013 12:34 schreef Felagund het volgende:
De Bobbie koek van Kinderen geen bezwaar?
Op een knallend middenstuk na niet echt een heel lekker album, van BRMC. Is wel leuk, die lang uitgespannen nummers, maar dan moet je het wel leuk houden.quote:Op woensdag 20 maart 2013 11:41 schreef MaJo het volgende:
Wat gaan jullie hard opeens![]()
Iemand het nieuwe album van Black Rebel Motorcycle Club al geluisterd? Net even een eerste luisterbeurt eraan gewaagd en klinkt zeer fijn
Nu Justin Timberlake aan het luisteren op jullie aanraden
En Atoms for Peace op mijn verjaardag! Lijkt me tof maar vind 50 euro ook wat extreem voor een band met 1 album
Klopt, maar ik vind dat alle platen van BRMC daar wel last van hebben. De rustige nummers vind ik overbodig en gewoon saai.quote:Op woensdag 20 maart 2013 17:37 schreef Bol_Wan het volgende:
[..]
Op een knallend middenstuk na niet echt een heel lekker album, van BRMC.
Ik vond het begin ook wel vet juistquote:Op woensdag 20 maart 2013 17:37 schreef Bol_Wan het volgende:
[..]
Op een knallend middenstuk na niet echt een heel lekker album, van BRMC. Is wel leuk, die lang uitgespannen nummers, maar dan moet je het wel leuk houden.
Nee, de opleving van het topic duurde precies 1 dag.quote:
Prima nummertje weer. Veel progressie zit er niet in zo te horen, maar ze zijn in ieder geval niet slechter geworden :pquote:Op woensdag 20 maart 2013 20:56 schreef Arn0 het volgende:
Yess, Noah and the Whale zijn terug. Heerlijk.
Eens. Er zit een miljoen miljard uur productie in. In basis zijn het heel simpele nummers.quote:Op woensdag 20 maart 2013 21:13 schreef Moody het volgende:
Net het album van Timberlake geprobeerd. Er zitten leuke momenten is, maar het klinkt allemaal wel erg geforceerd. In die hoek kan ik Jamie Lidell dan beter hebben.
Ken het niet... doet aan Suede denkenquote:Op woensdag 20 maart 2013 21:31 schreef Moody het volgende:
Is This Picture al bekend hier? Britpop bandje uit begin jaren '90. Beetje Echo & The Bunnymen. Helemaal gefloptBeetje onterecht wel als je dit hoort:
De platenmaatschappij wilde ze als popie-jopie nieuwe talent brengen, maar niemand pikte het op. Teveel concurrentie zal het geweest zijn. Het is ook niet erg snugger om je album vlak na Ten uit te brengenquote:Op woensdag 20 maart 2013 21:42 schreef ranja het volgende:
Uitgekotst? Had er nog nooit van gehoord.
Mag tochquote:Op woensdag 20 maart 2013 21:51 schreef debeterebob het volgende:
Ik vind Mylo Xyloto ook wel leuk(topic eerder die discussie)
Ach, dat zal wel meevallen. Boert prima (daar twijfel ik niet aan) maar om zo'n enorme show neer te zetten als nu hadden ze wel zo'n commercieel album als dit voor nodig. Volgens mij waren ze per nacht alleen aan die bandjes al 640.000 dollar kwijt. Het is een briljante vondst overigens, maar wel prijzig. Dat bekostig je niet zomaarquote:Op woensdag 20 maart 2013 21:57 schreef Moody het volgende:
[..]
Mag tochHet is gewoon een recht-toe-recht-aan popalbum geworden. Is hun goed recht.
Ik vind Every Teardrop Is a Waterfall (simpele cover), Princess of China (Idols-niveau) en Paradise (WTF) afschuwelijk slechte platen. Je vraagt je af wat ze met hun jarenlange ervaring in het maken van goede nummers hebben gedaan. Ik kan me gewoon niet goed voorstellen dat dit hun ding is. Geld hebben ze genoeg, dus moet het om de aandacht gaan.
Het is inderdaad hun goed recht, maar toch knaagt het bij mij wel eens dat ze niet meer dit soort muziek maken:quote:Op woensdag 20 maart 2013 21:57 schreef Moody het volgende:
[..]
Mag tochHet is gewoon een recht-toe-recht-aan popalbum geworden. Is hun goed recht.
Ik vind Every Teardrop Is a Waterfall (simpele cover), Princess of China (Idols-niveau) en Paradise (WTF) afschuwelijk slechte platen. Je vraagt je af wat ze met hun jarenlange ervaring in het maken van goede nummers hebben gedaan. Ik kan me gewoon niet goed voorstellen dat dit hun ding is. Geld hebben ze genoeg, dus moet het om de aandacht gaan.
60.000 bandjes kosten echt geen ¤640k. Die dingen koop je voor max ¤1,- per stuk in in China.quote:Op woensdag 20 maart 2013 22:00 schreef Bol_Wan het volgende:
[..]
Ach, dat zal wel meevallen. Boert prima (daar twijfel ik niet aan) maar om zo'n enorme show neer te zetten als nu hadden ze wel zo'n commercieel album als dit voor nodig. Volgens mij waren ze per nacht alleen aan die bandjes al 640.000 euries kwijt. Het is een briljante vondst overigens, maar wel prijzig. Dat bekostig je niet zomaar
Dan is de enige conclusie dus dat hij dit nu gewoon leuke muziek vindt om te maken toch? Samen met het fortuin van vrouwlief zal hij het geld inderdaad niet nodig hebben. Toch blijft het argument van de show staan, die wordt ook niet door hem bekostigdquote:Op woensdag 20 maart 2013 22:05 schreef Moody het volgende:
[..]
In 2011 werd Chris Martin alleen al op 60 miljoen geschatDaar kun je de komende 400 jaar in eigen beheer prachtige muziek van uitbrengen
http://www.vacature.com/b(...)ikanten-van-coldplay
Niet alles geloven. Die berekening zal gedaan zijn n.a.v. de kostprijs van 1 enkele band. Ik kan me inderdaad voorstellen dat zo'n bandje ¤10,-/¤12,- kost als je er 1 inkoopt. Bij zulke aantallen (we hebben het hier over honderdduizenden) kosten die dingen echt niet meer dan ¤1,-/¤2,- per stuk. Ik doe vaak zaken met China, geloof mequote:Op woensdag 20 maart 2013 22:08 schreef Bol_Wan het volgende:
[..]
Dan is de enige conclusie dus dat hij dit nu gewoon leuke muziek vindt om te maken toch? Samen met het fortuin van vrouwlief zal hij het geld inderdaad niet nodig hebben. Toch blijft het argument van de show staan, die wordt ook niet door hem bekostigd
bron: http://www.wenn.com/all-n(...)them-640000-a-night/
Gaat niet alleen om het inkopen natuurlijk hé. Vervoeren, uitdelen, programmeren. Kost ook allemaal geld. Kan de echtheid niet controleren maar wat ik bedoel te zeggen is dat als hij zijn muziek tegenwoordig voor het geld maakt zou je niet zo'n grote investering doen. Intiem past al tijden niet meer bij Coldplay, is nou eenmaal zo. Liefhebbers van dat geluid hebben allang nieuwe bands gevonden, gok ik zoquote:Op woensdag 20 maart 2013 22:13 schreef Moody het volgende:
[..]
Niet alles geloven. Die berekening zal gedaan zijn n.a.v. de kostprijs van 1 enkele band. Ik kan me inderdaad voorstellen dat zo'n bandje ¤10,-/¤12,- kost als je er 1 inkoopt. Bij zulke aantallen (we hebben het hier over honderdduizenden) kosten die dingen echt niet meer dan ¤1,-/¤2,- per stuk. Ik doe vaak zaken met China, geloof me
Nogmaals, super-initiatief voor hun hedendaagse doelgroep. Kan me niet voorstellen dat de fans van het eerste uur (de dertigers) opgewonden raken van 60.000 flikkerende armbandjes bij muziek die zij juist typeren als intiem.
Dat lijkt me een zekerheidje. Goed, orde van de dag. Indie enzo..quote:Op woensdag 20 maart 2013 22:24 schreef Aisumasen het volgende:
Hij zal het niet enkel voor het geld doen, maar met een bruto omzet van 140 miljoen euro in een tour heb je een redelijke marge voor productiekosten en zal niemand die betrokken is er veel armer van zijn geworden.
Daar kan ik wel inkomen. Beetje too much, maar er zit wat achter. Die vent heeft schijt aan de standaard mainstream shit. En dat geeft het wat extra'squote:Op woensdag 20 maart 2013 21:13 schreef Moody het volgende:
Net het album van Timberlake geprobeerd. Er zitten leuke momenten is, maar het klinkt allemaal wel erg geforceerd. In die hoek kan ik Jamie Lidell dan beter hebben.
Iets minder gekunsteld, maar ook erg lekker is Chet Faker: (what's in a name)
Fantastisch albumquote:Op woensdag 20 maart 2013 21:52 schreef Maxerazzi het volgende:
Het nieuwe album van Low is nu officieel uit, al was hij was al een tijdje terug gelekt. Jeff Tweedy heeft 'm geproduceerd, en het is weer een prachtige plaat geworden.![]()
Zal ons Petertje leuk vinden. Heb een paar jaar geleden mailcontact met 'm gehad. Hij is nog nooit in Nederland geweest (amper in Europa) en zou graag eens voor niets op een festival willen optreden. Heb toen diverse festivals gemaild, maar geen interessequote:Op woensdag 20 maart 2013 22:27 schreef Norrage het volgende:
En leuk van Peter Adams! Snel luisteren
quote:Op woensdag 20 maart 2013 22:30 schreef Moody het volgende:
[..]
Zal ons Petertje leuk vinden. Heb een paar jaar geleden mailcontact met 'm gehad. Hij is nog nooit in Nederland geweest (amper in Europa) en zou graag eens voor niets op een festival willen optreden. Heb toen diverse festivals gemaild, maar geen interesse
Die komt live dan weer volledig tot zijn recht, vind ik zelf.quote:Op woensdag 20 maart 2013 22:38 schreef Norrage het volgende:
Viva La vida vind ik erg goed album. Zit alles op, zo veelzijdig. Met xylo myloto probeerden ze dat ook maar sloegen ze volledig de plank mis. Net als die laatste Muse trouwens.
Mee eensquote:Op woensdag 20 maart 2013 22:38 schreef Norrage het volgende:
Viva La vida vind ik erg goed album. Zit alles op, zo veelzijdig. Met xylo myloto probeerden ze dat ook maar sloegen ze volledig de plank mis. Net als die laatste Muse trouwens.
quote:Op woensdag 20 maart 2013 22:30 schreef Moody het volgende:
[..]
Zal ons Petertje leuk vinden. Heb een paar jaar geleden mailcontact met 'm gehad. Hij is nog nooit in Nederland geweest (amper in Europa) en zou graag eens voor niets op een festival willen optreden. Heb toen diverse festivals gemaild, maar geen interesse
Ah. Je bent een Peter Adams-newbie?quote:Op woensdag 20 maart 2013 22:44 schreef Felagund het volgende:
[..], dat is wel sneu.
Ik heb nu een paar nummers van hem geluisterd, zijn stem ligt mij niet echt zo. Muzikaal vind ik wel beter, toch maar een volledig album luisteren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 20 maart 2013 22:48 schreef Moody het volgende:
[..]
Ah. Je bent een Peter Adams-newbie?Stem is inderdaad niet top, de rest wel. Stem blend wel prima in de muziek als je het wat tijd gunt. Begin met I Woke With Planets: http://www.musicmeter.nl/album/151804 Prachtig geheel. In mijn top-10 van de afgelopen 20 jaar.
Ik heb spotify, daar staan meerdere albums van hem op. Ik heb nu The Spiral Eyes op staan, die begint voor mijn gevoel beter dan I woke with Planets, die heb ik na een paar nummers afgezegd. Morgen maar een herkansing geven. (Ben jij trouwens ook McTijn op musicmeter?)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
Gewoon doorzetten. Het kan niet zo zijn dat er maar 5 personen in Nederland hen kunnen waarderenquote:Op woensdag 20 maart 2013 22:52 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik heb spotify, daar staan meerdere albums van hem op. Ik heb nu The Spiral Eyes op staan, die begint voor mijn gevoel beter dan I woke with Planets, die heb ik na een paar nummers afgezegd. Morgen maar een herkansing geven.
Brave guessquote:(Ben jij trouwens ook McTijn op musicmeter?)
Ben er nog niet erg enthousiast over. (En dat blijken de beste albumsquote:Op woensdag 20 maart 2013 22:37 schreef Moody het volgende:
De nieuwe Veils is zeker niet slecht!
(Niet het beste nummer, maar een van de weinig met een toepje)
Antarctica is zo'n beetje zijn epos. Dat zou toch een indie-klassieker moeten worden.quote:Op woensdag 20 maart 2013 22:55 schreef Norrage het volgende:
Het einde van die Planets plaat is wel veel beter dan het begin. Vanaf Ziggurat louter genialiteit. Maar het is moeilijke muziek...
Nou ja, zelfde avatar, zelfde muzieksmaak. Zo moeilijk was hij niet.quote:Op woensdag 20 maart 2013 22:55 schreef Moody het volgende:
[..]
Gewoon doorzetten. Het kan niet zo zijn dat er maar 5 personen in Nederland hen kunnen waarderen
Maar goed, je moet wel fan zijn van het genre. Singles zal hij nooit uitbrengen, het gaat altijd om de volledige speelduur.
[..]
Brave guess
Nee, ik lurk vooral, wel een keer een account aangemaakt maar daarvan weet ik mijn username niet meer.quote:
Ik moest er heeel lang aan wennen totdat ik het leuk vond. Dankzij moody bleef ik het een kans gevenquote:Op woensdag 20 maart 2013 23:08 schreef DO2 het volgende:
[..]
Valt mee, toch? Ik verteer 't althans vrij soepel.
Ik kan het er wel mee eens zijn, geef ik toe.quote:Op woensdag 20 maart 2013 22:38 schreef Norrage het volgende:
De aanhouder wint.quote:Op woensdag 20 maart 2013 23:10 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik moest er heeel lang aan wennen totdat ik het leuk vond. Dankzij moody bleef ik het een kans geven
Ik denk bij moeilijke muziek eerder aan complexe en ongestructureerde acts als Autechre of Scott Walker, ofzo.quote:Op woensdag 20 maart 2013 23:10 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik moest er heeel lang aan wennen totdat ik het leuk vond. Dankzij moody bleef ik het een kans geven
Je hebt dus weinig krediet opgebouwd op MuMequote:Op woensdag 20 maart 2013 23:18 schreef Felagund het volgende:
Mijn oude MuMe account maar eens opgeduikeld, staat zelfs Kings of Leon nog in mijn top 10.
Je kan toch altijd alles nog afschuiven op guilty pleasurequote:Op woensdag 20 maart 2013 23:20 schreef Moody het volgende:
[..]
Je hebt dus weinig krediet opgebouwd op MuMe
Toch ben ik wel benieuwd naar ze op Rock Werchter. Live zouden ze goed te doen zijn.
quote:Op woensdag 20 maart 2013 23:22 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Je kan toch altijd alles nog afschuiven op guilty pleasure
Trouwens ik heb altijd idee dat als je Arcade Fire op 1 zet je hier wel mainstream bent
Arcade Fire op 1 zegt eigenlijk dat je er nog weinig werk van gemaakt hebt jahquote:Op woensdag 20 maart 2013 23:22 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Je kan toch altijd alles nog afschuiven op guilty pleasure
Trouwens ik heb altijd idee dat als je Arcade Fire op 1 zet je hier wel mainstream bent
Ik vind de 3fm-lijsten nog wel goed te doenquote:Op woensdag 20 maart 2013 23:23 schreef Felagund het volgende:
[..]
Hier is een top40 smaak alternatief.
Ik ben mij al aan het verdiepen. Over enkele jaren kan ik mij meten aan de kennis van pakweg een Noragequote:Op woensdag 20 maart 2013 23:24 schreef Moody het volgende:
[..]
Arcade Fire op 1 zegt eigenlijk dat je er nog weinig werk van gemaakt hebt jah
Maar goed. Wie bepaalt dat Arcade Fire minder is dan Pink Floyd of King Crimson?
Toch jammer dat je mij niet noemtquote:Op woensdag 20 maart 2013 23:27 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Ik ben mij al aan het verdiepen. Over enkele jaren kan ik mij meten aan de kennis van pakweg een Norage
quote:Op woensdag 20 maart 2013 23:27 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Ik ben mij al aan het verdiepen. Over enkele jaren kan ik mij meten aan de kennis van pakweg een Norage
Draai 'm nu al 'n uur non-stop. Vind het echt goed,quote:Op woensdag 20 maart 2013 23:22 schreef Moody het volgende:
[..]
Ja, graag gedaan. Wellicht ook namens Petertje
Ik post hier te veel...quote:
Ik zal je in de gaten houdenquote:
Ik blijf mijn best doen. Dit topic moet in leven blijvenquote:Op woensdag 20 maart 2013 23:33 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Ik zal je in de gaten houdenAls je tips blijft posten neem ik 'vanzelf' wat muzieksmaak van je over
Moody heeft wel altijd goede tips van onbekende bandjes/sing and songwriters.quote:Op woensdag 20 maart 2013 23:33 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Ik zal je in de gaten houdenAls je tips blijft posten neem ik 'vanzelf' wat muzieksmaak van je over
O.a dankzij de sloaperds in dit topic de afgelopen jaren schiet het idd niet zo op met zijn wereldveroveringquote:Op woensdag 20 maart 2013 23:35 schreef Norrage het volgende:
Ik had trouwens geen idee dat Peter Adams zo onbekend wasDacht dat hij nog wel een redelijk naam had....Maar dat ie gewoon in Europa nog niet zo bekend was...maar nee dus
Is fijn om nieuwe bands en nieuwe albums te ontdekkenquote:Op woensdag 20 maart 2013 23:33 schreef Moody het volgende:
[..]
Ik blijf mijn best doen. Dit topic moet in leven blijven
Beide + sterke mening over wat goed en slecht is.quote:Op woensdag 20 maart 2013 23:36 schreef Felagund het volgende:
Norrage heeft in korte tijd een reputatie opgebouwd als grootste indie-hipster van het forum. Of het komt idd doordat hij de topics vol spamt.
Ik vind het prima, die -erazzi is natuurlijk ook hopeloze en bovenal nodeloze versiering.quote:Op woensdag 20 maart 2013 23:45 schreef DO2 het volgende:
Ja, die plaat heb ik weleens beluisterd, Max. Zeker niet onaardig, nee.
Als je het niet heel erg vindt, ga ik je vanaf nu gewoon Max noemen, want da's wel zo makkelijk.
quote:Op woensdag 20 maart 2013 23:50 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Ik vind het prima, die -erazzi is natuurlijk ook hopeloze en bovenal nodeloze versiering.
BIj jou gaat dat een beetje lastig, D0 klinkt ook zo suf.quote:
Ja hé. Zeker ook nog je avatar veranderen. Tsssquote:Op woensdag 20 maart 2013 23:52 schreef Norrage het volgende:
Het is dat je op dit forum je nickname niet mag veranderen. Anders had ik mijn naam (die stamt van 10 jaar terug toen ik nog vervent gamer was) ook al lang veranderd in iets anders achterlijks.
Maak er Fegalund van, met als ondertitel 'vegetarische Chinese koe'quote:Op woensdag 20 maart 2013 23:56 schreef Felagund het volgende:
Zou mijn naam ook veranderen als dat zou mogen, als ik een idee had tenminste.
Typische hipster. Totaal talentloze kunstenaars de hemel inprijzen alleen maar omdat niemand hem kentquote:Op woensdag 20 maart 2013 23:58 schreef Norrage het volgende:
Sinds een of andere koninig die geweldige avatar voor me gemaakt heeft wil ik nooit meer een andere naam.
Wie?quote:
quote:Op donderdag 21 maart 2013 00:02 schreef Norrage het volgende:
[..]
Wie?
Je hoort nu officieel bij het indie topic, wat daar heb ik nog nooit van gehoord
Is dat de kruisbestuiving van Ben Howard, Jack Johnson en Passenger?quote:
Niet heel spectaculair, maar toch wel weer lekker.quote:Op woensdag 20 maart 2013 20:56 schreef Arn0 het volgende:
Yess, Noah and the Whale zijn terug. Heerlijk.
Een beetje.quote:Op donderdag 21 maart 2013 00:03 schreef Norrage het volgende:
[..]
Is dat de kruisbestuiving van Ben Howard, Jack Johnson en Passenger?
Powtsjikkapowpow.quote:Op donderdag 21 maart 2013 00:14 schreef DO2 het volgende:
Travis, Noah And The Whale... Dit gaat niet goed, jongens.
Tekstueel is het sowieso niks, maar muzikaal is het ook wel erg mager allemaal, hoor.
Ik geef Petertje nog maar een beurt.
Zeker. Dat vind ik ook de beste vergelijkingquote:Op donderdag 21 maart 2013 00:21 schreef DO2 het volgende:
Doet me bij tijd en wijle zelfs aan Neutral Milk Hotel denken, die Petertje.
The First Days of Spring deed Laura Marling toch juist niet meer aan mee? Die plaat is geloof ik volledig gebaseerd op het feit dat de zanger en Marling uit elkaar gingen.quote:Op donderdag 21 maart 2013 00:09 schreef Felagund het volgende:
The first days of spring vond ik nog een aardig album (deed Laura Marling daar ook niet aan mee?), maar sinds L.I.F.E.G.O.E.S.O.N. kan ik ze niet meer echt serieus nemen. Veels te veel een ripoff van het bekende nummer van de Kinks.
stond in elk geval al een poosje in m'n zangeressen topicquote:Op donderdag 21 maart 2013 00:12 schreef Felagund het volgende:
Laura Marling komt ook weer met een nieuw album, geen idee of het indie genoeg is, maar ik heb een zwak voor haar muziek. Once I Was An Eagle komt uit op 27 mei.
[ afbeelding ]
Deze reactie had ik verwacht. Wij delen de mening over Noah niet echtquote:Op donderdag 21 maart 2013 00:32 schreef Arn0 het volgende:
Ik vind Noah and the Whale tekstueel net een van de sterkste bands. Dat tweede album is zo prachtig.. En muzikaal ook zo mooi. En ach ja, LIFEGOESON heeft wel wat overeenkomsten met nummers (Kinks is nog niet eens de meest opvallende) ja, maar als radiohit voldoet het prima.
En hoe je deze Amerikaanse rock als Springsteenfan niet kunt waarderen, snap ik niet
Dat album was #22 in mijn jaarlijst van 2012: MUZ / Jaarlijstjes 2012!quote:
De Travis van eind jaren '90 was anders best fijn. The Man Who en Invisible Band waren prima albums. Ben wel met je eens dat de laatste albums niet goed waren.quote:Op donderdag 21 maart 2013 00:14 schreef DO2 het volgende:
Travis, Noah And The Whale... Dit gaat niet goed, jongens.
Tekstueel is het sowieso niks, maar muzikaal is het ook wel erg mager allemaal, hoor.
Ik geef Petertje nog maar een beurt.
Stond toch bij de omschrijving?quote:Op donderdag 21 maart 2013 00:21 schreef DO2 het volgende:
Doet me bij tijd en wijle zelfs aan Neutral Milk Hotel denken, die Petertje.
Indekken heet datquote:Op donderdag 21 maart 2013 10:45 schreef Felagund het volgende:
Volgens mij heb je het nu overal mee vergeleken.
Ik heb er ook een haat-liefde verhouding mee. In The Aeroplane Over The Sea is een geweldig nummer, de opener ook. De rest kan ik maar heel af en toe verdragen.quote:NMH moet ik ook nog beter luisteren, ik vind het wel aardig maar tot nu toe pakt het mij nog niet.
Vind het wel een van de tofste sing en songwriter albums en je moet bij sommige nummers er misschien inkomen. Maar de teksten geconcentreerd luisteren is nou niet zo nodig want ze slaan over het algemeen nergens op.quote:Op donderdag 21 maart 2013 10:48 schreef Norrage het volgende:
NMH moet je voor gaan zitten, het op je laten inwerken en geconcentreerd naar de tekst luisteren. Een van de beste albums ooit gemaakt
Een beetje pretentieus iddquote:Op donderdag 21 maart 2013 11:59 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Vind het wel een van de tofste sing en songwriter albums en je moet bij sommige nummers er misschien inkomen. Maar de teksten geconcentreerd luisteren is nou niet zo nodig want ze slaan over het algemeen nergens op.
Voorbeeld
The only girl I've ever loved
Was born with roses in her eyes
But then they buried her alive
One evening 1945
With just her sister at her side
And only weeks before the guns
All came and rained on everyone
Now she's a little boy in Spain
Playing pianos filled with flames
On empty rings around the sun
All sing to say my dream has come
Klinkt geniaal hoor maar het slaat nergens op
Ik vind het troep. Eerste twee nummers zijn ijzersterk, daarna wordt het heel erg snel minder. Het doet me soms denken aan een soort dronken Bob Dylan.quote:Op donderdag 21 maart 2013 10:48 schreef Norrage het volgende:
NMH moet je voor gaan zitten, het op je laten inwerken en geconcentreerd naar de tekst luisteren. Een van de beste albums ooit gemaakt
Het gaat me ook niet direct om de inhoud maar om de woorden. Hij brengt er een bepaalde extra sfeer mee teweeg, dat vind ik heel bijzonder. Maar het voornaamste is het absurde gebruik van instrumenten. Echt heel karakteristiek en duister, rommelig. Het zijn een heel erg bepaalde sfeer neer, alles tesamen.quote:Op donderdag 21 maart 2013 11:59 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Vind het wel een van de tofste sing en songwriter albums en je moet bij sommige nummers er misschien inkomen. Maar de teksten geconcentreerd luisteren is nou niet zo nodig want ze slaan over het algemeen nergens op.
Voorbeeld
The only girl I've ever loved
Was born with roses in her eyes
But then they buried her alive
One evening 1945
With just her sister at her side
And only weeks before the guns
All came and rained on everyone
Now she's a little boy in Spain
Playing pianos filled with flames
On empty rings around the sun
All sing to say my dream has come
Klinkt geniaal hoor maar het slaat nergens op
De eerste 2 nummers?quote:Op donderdag 21 maart 2013 12:44 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik vind het troep. Eerste twee nummers zijn ijzersterk, daarna wordt het heel erg snel minder. Het doet me soms denken aan een soort dronken Bob Dylan.
De eerste twee nummers zijn inderdaad ijzersterk, ja.quote:Op donderdag 21 maart 2013 12:44 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik vind het troep. Eerste twee nummers zijn ijzersterk, daarna wordt het heel erg snel minder. Het doet me soms denken aan een soort dronken Bob Dylan.
Peace staat al volledig te streamen op NME hequote:Op donderdag 21 maart 2013 12:50 schreef Tchock het volgende:
Ik kijk echt enorm uit naar de nieuwe albums van Peace, James Blake en Vondelpark. Die eerste had ik trouwens gepre-ordered op rood vinyl, maar vertragingWas met de vorige single ook al zo, raar voor een band dat bij zo'n groot label zit inmiddels.
En tickets voor Atoms For Peace binnenTot zo ver mijn Indie-update.
Ik heb het honderd keer gedraaid voordat ik het snapte. Ga dus maar vast beginnen met je 2e luisterbeurt. (dit is gericht naar Tchock dus)quote:Op donderdag 21 maart 2013 12:50 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
De eerste 2 nummers?
Het 2e nummer is een van de kutste nummers ooit
"t album begint eigenlijk pas goed te worden vanaf nummer 3.
Waardeloze kwaliteit, pc-speakertjes, nee dank je. Ik wacht wel. En ik begreep dat ik een downloadlink krijg maandagochtend ter compensatie, dat valt dan weer meequote:Op donderdag 21 maart 2013 14:08 schreef Norrage het volgende:
[..]
Peace staat al volledig te streamen op NME he
Ik schrijf een album zeer zelden af op één luisterbeurt.quote:Op donderdag 21 maart 2013 14:09 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik heb het honderd keer gedraaid voordat ik het snapte. Ga dus maar vast beginnen met je 2e luisterbeurt. (dit is gericht naar Tchock dus)
Dan wens ik je veel geluk en wijsheid toe met onderstaand album.quote:Op donderdag 21 maart 2013 14:12 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik schrijf een album zeer zelden af op één luisterbeurt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 21 maart 2013 14:14 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Dan wens ik je veel geluk en wijsheid toe met onderstaand album.
Precies met het oog op dat soort muziek zeg ik 'zeer zelden' en niet 'nooit'SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ok. Begin dan maar vast met je 21e luisterbeurt, want ook toen snapte ik NMH nog nietquote:Op donderdag 21 maart 2013 14:12 schreef Tchock het volgende:
[..]
Waardeloze kwaliteit, pc-speakertjes, nee dank je. Ik wacht wel. En ik begreep dat ik een downloadlink krijg maandagochtend ter compensatie, dat valt dan weer mee
[..]
Ik schrijf een album zeer zelden af op één luisterbeurt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
Ik zie niet echt in waarom ik een album zou willen waarderen waar ik me eerst 20 keer aan moet ergeren, eigenlijk.quote:Op donderdag 21 maart 2013 14:16 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ok. Begin dan maar vast met je 21e luisterbeurt, want ook toen snapte ik NMH nog niet
Nogmaals, luister onderstaand album zo vaak, en je zult het begrijpen.quote:Op donderdag 21 maart 2013 14:17 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik zie niet echt in waarom ik een album zou willen waarderen waar ik me eerst 20 keer aan moet ergeren, eigenlijk.
Zie mijn edit nog ff. Het was een album waar ik altijd wel wat van gevonden heb, maar wel jaren kut heb gevonden. Maar goed. Dat heb ik heel veel gehad. Ik had 5 jaar terug echt een volstrekt andere (beperktere vooral) muzieksmaak...dus dat kan met mijn algehele smaak-verandering te maken hebben gehad.quote:Op donderdag 21 maart 2013 14:17 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik zie niet echt in waarom ik een album zou willen waarderen waar ik me eerst 20 keer aan moet ergeren, eigenlijk.
quote:Op donderdag 21 maart 2013 14:30 schreef Norrage het volgende:
Tchock heeft een goede smaak, dus hij moet het kunnen waarderen. Vandaar![]()
Ik zal 'm speciaal voor jou nog een keer helemaal luisteren.quote:Maar het is een lastige plaat, die stem ergert me eigenlijk ook nog steeds maar juist daarom vind ik hem ook weer geweldig, omdat hij het rauwe van de plaat versterkt.
Maar Will en Bill vind ik dan weer redelijk eentonige saaie platen maken waar ze niet erg veel op experimenteren. NMH is de definitie van een experimentele plaat die uniek is in zijn soort. Will en Bill (grappig eigenlijk die namen zoquote:Op donderdag 21 maart 2013 14:34 schreef Maxerazzi het volgende:
Tja, ik weet het ook niet met NMH. Heeft mij nooit echt bij de strot weten te pakken, al snap ik wel als je de intensiteit te pakken hebt, het een fantastisch album kan zijn. Persoonlijk vind ik dat Will Oldham en Bill Callahan, die toch wel in dezelfde hoek vertoeven, véél interessantere en betere platen hebben gemaakt.
Ja, dit heb ik ook wel. Als het je echt niet kan boeien of zelfs aanmerkelijk irriteert is het gewoon niet (de) goed(e muziek voor jou).quote:Op donderdag 21 maart 2013 14:35 schreef Felagund het volgende:
Als een album mij na een keer of 2,3 luisteren nog steeds niet doet hou ik ook op met luisteren.
Nou, volgens mijn ontlopen platen als Wild Love en In the Aeroplane Over the Sea elkaar niet zo heel veel qua experimenteren. En als het over experimenteren gaat zijn Olivia Tremor Control en Guided By Voices ook weer een stuk interessanter dan NMH.quote:Op donderdag 21 maart 2013 14:35 schreef Norrage het volgende:
[..]
Maar Will en Bill vind ik dan weer redelijk eentonige saaie platen maken waar ze niet erg veel op experimenteren. NMH is de definitie van een experimentele plaat die uniek is in zijn soort. Will en Bill (grappig eigenlijk die namen zo) zijn gewoon mooie duistere folkzanger. Niet echt vergelijkbaar. Al is vooral Bill bij vlagen (vooral solo) experimenteel.
Mijn record is Loveless. Die heb ik gewoon net zo lang keihard aangezet tot ik hoorde wat de mensen bedoelden.quote:Op donderdag 21 maart 2013 14:39 schreef Norrage het volgende:
Ik zit te denken bij welke albums ik heel veel luisterbeurten heb nodig gehad voordat ik het waardeerde..zijn er niet heel veel, of ik heb het gewoon opgegeven. Meestal komt het ook neer op "2 jaar na dato" luisteren ofzo en het dan ineens wel waarderen.
Okkervil River is mijn voornaamste voorbeeld, samen met NMH. Okkervil River vond ik een middelmatige band (Shearwater beter) maar ineens was die klik daar vorig jaar en nu staan ze denk ik mijn top 5 favoriete bands ooit
Tip: luister Loveless een keer écht hard. Liefst met koptelefoon. Er zit zo veel moois in die plaat, maar het zit verborgen onder een acht kilometer dikke laag bagger. En de eerste keer hoor je niets anders dan de bagger.quote:Op donderdag 21 maart 2013 14:46 schreef Felagund het volgende:
Ik heb sowieso niets met MBV. Maar misschien snap ik het nog niet.
quote:Op donderdag 21 maart 2013 14:48 schreef Tchock het volgende:
[..]
Tip: luister Loveless een keer écht hard. Liefst met koptelefoon. Er zit zo veel moois in die plaat, maar het zit verborgen onder een acht kilometer dikke laag bagger. En de eerste keer hoor je niets anders dan de bagger.
'Ruis' is een beter woord. Ik vond het de eerste keer in elk geval muziekvervuiling. Inmiddels weet ik beterquote:Op donderdag 21 maart 2013 14:50 schreef DO2 het volgende:
[..]. Maar die 'bagger' is ook helemaal geen bagger.
Die ruis vind ik juist wel leuk, alleen het zingen doorheen niet.quote:Op donderdag 21 maart 2013 14:55 schreef Tchock het volgende:
[..]
'Ruis' is een beter woord. Ik vond het de eerste keer in elk geval muziekvervuiling. Inmiddels weet ik beter
Challenge accepted!quote:Op donderdag 21 maart 2013 14:58 schreef Tchock het volgende:
Ik vind overigens 'Nothing Is' van MBV nog steeds onbegrijpelijk. Als je vijf minuten het geluid van een stofzuiger opneemt kan ik dat meer waarderen denk ik.
Nouja, het is wel degelijk bedoeld als 'ruis' in de zin van interference. Het verhullen dan de details van je muziek en de nadruk leggen op subtiliteiten die op een 'normale' opname volledig verloren zouden zijn gegaan.quote:Op donderdag 21 maart 2013 14:58 schreef DO2 het volgende:
Ik zou die ruis eerder willen omschrijven als muzikale stroop. Of honing.
Een van de weinige nummers in mijn library met één ster. Naast dingen als Skrillex en Bloodhound Gang.quote:Op donderdag 21 maart 2013 15:06 schreef DO2 het volgende:
Hij duurt alleen net iets te lang voor mijn gevoel. 3 minuten headbangen is wel voldoende.
Maar vooruit, het is wel de minste track op die plaat, ja. Daar ben ik het wel mee eens.
Ik kan een nummer dat ik als enige van de plaat oversla en me enorm op de zenuwen werkt geen zeven geven. Maar misschien is dat wel het doel van het nummer, zou dat een hoger cijfer rechtvaardigen?quote:Op donderdag 21 maart 2013 15:13 schreef DO2 het volgende:
Ik zou 'm nog wel een dikke 7 willen geven.
Atoms for Indie? Push the Indie Away? Quarantine the Indie? Indie Rainbows? Is toch lastiger dan ik dacht, een leuke TT bedenkenquote:Op donderdag 21 maart 2013 15:42 schreef Norrage het volgende:
God wat gaat het topic snel ineens! We moeten al weer over een nieuwe TT nadenken
Ik vind Daughter enigszins saaiquote:Op donderdag 21 maart 2013 15:52 schreef Mexicanobakker het volgende:
Mag ik hier even beweren dat de plaat van Daughter fantastisch is?
Of is het album van de week op 3voor12 niet Indie genoeg?
Ik luister hem nu wel het liefst hard. Maar de eerste keren toen ik er wel iets in hoorde maar niet precies wist wat zou ik het alleen maar extra ongemakkelijk vinden denk ik.quote:Op donderdag 21 maart 2013 14:48 schreef Tchock het volgende:
[..]
Tip: luister Loveless een keer écht hard. Liefst met koptelefoon. Er zit zo veel moois in die plaat, maar het zit verborgen onder een acht kilometer dikke laag bagger. En de eerste keer hoor je niets anders dan de bagger.
Ik hou van saai. Warpaint kan ik ook enorm waarderen. Zolang er maar veel feedback, zo nu en dan wat bas en veel folk in zit. En voor mijn gevoel heeft het ook wat van Stars weg.quote:Op donderdag 21 maart 2013 15:55 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik vind Daughter enigszins saai
En 3voor12 is zeker indie genoeg hoor! Als het een 3fm album van de week is, dan mag het uit dit topic geweerd worden. Maar goed. Dat kunnen tegenwoordig uberhaupt alleen maar singersongwriters zijn als Ben Howard en co, dus daar lopen we niet zoveel gevaar.
Warpaint vind ik dan ook niet saai en heel goed. Daugther daarentegne. Maar ik heb het pas 1x geluisterd dus ik heb nog geen recht van spreken.quote:Op donderdag 21 maart 2013 15:56 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik hou van saai. Warpaint kan ik ook enorm waarderen. Zolang er maar veel feedback, zo nu en dan wat bas en veel folk in zit. En voor mijn gevoel heeft het ook wat van Stars weg.
Daughter vond ik vanaf het begin al heel tof alleen het zakt een beetje in na 3 nummers.quote:Op donderdag 21 maart 2013 15:57 schreef Norrage het volgende:
[..]
Warpaint vind ik dan ook niet saai en heel goed. Daugther daarentegne. Maar ik heb het pas 1x geluisterd dus ik heb nog geen recht van spreken.
Zit wat meer basgeluid in. Maar verder krijg ik een beetje hetzelfde gevoel bij The Fool en deze plaat waarvan ik de naam weer niet kan onthoudenquote:Op donderdag 21 maart 2013 15:57 schreef Norrage het volgende:
[..]
Warpaint vind ik dan ook niet saai en heel goed. Daugther daarentegne. Maar ik heb het pas 1x geluisterd dus ik heb nog geen recht van spreken.
Da's wel een beetje jammer ja. Het is denk ik ook dat het precies in de kruisingen op mijn straatje valt dat ik het zo kan waarderen. Kwalitatief had het wel scherper gekund. Ik heb de reviews van 'professionalsquote:Op donderdag 21 maart 2013 15:58 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Daughter vond ik vanaf het begin al heel tof alleen het zakt een beetje in na 3 nummers.
Jij bent echt met een kruistocht bezig om Peter Adams te promotenquote:Op donderdag 21 maart 2013 16:12 schreef Moody het volgende:
Ik vind dat Peter Adams wel een keer in de TT mag
Het werkt wel, bij de tweede luisterbeurt vond ik het "I woke with planets in my Face" album al een stuk beter.quote:Op donderdag 21 maart 2013 16:15 schreef Moody het volgende:
[..]
Neuh, dat heb ik in 2009 al opgegeven. Tis meer een gimmick geworden
Komt die nog eens op het forum of is die net als Grobbel verdwenen?quote:Op donderdag 21 maart 2013 16:09 schreef Norrage het volgende:
Als dat de TT wordt moet Peaceman echt weer een keer in dit topic verschijnen!
Peace
Ik wilde het net postenquote:Op donderdag 21 maart 2013 17:33 schreef Arn0 het volgende:
http://3voor12.vpro.nl/nieuws/2013/maart/sferisch-onderzoek.html
Ik moest aan Norrage denken
Volgens mij doet ie nog mee in Trivia en post hij jaarlijstjes...maar verderquote:Op donderdag 21 maart 2013 17:48 schreef Felagund het volgende:
[..]
Komt die nog eens op het forum of is die net als Grobbel verdwenen?
quote:Op donderdag 21 maart 2013 17:55 schreef Norrage het volgende:
[..]
Volgens mij doet ie nog mee in Trivia en post hij jaarlijstjes...maar verderZonder hen is het forum niet meer hetzelfde
Al doen we nu wel ons best dit topic weer in opperste staat van leven te brengen!
Widowspeak anyone? Lekkere sound toch?quote:Op donderdag 21 maart 2013 16:14 schreef Moody het volgende:
Is Widowspeak al eens langsgekomen? Fijn nieuw album heur!
Jajaja goed album. Ik heb het uiteraard al geluisterd. Wel lekkerquote:Op donderdag 21 maart 2013 18:13 schreef Moody het volgende:
[..]
Widowspeak anyone? Lekkere sound toch?
Je kan er maar 1 keer in staan, is alleen over het afgelopen jaar, misschien dat ze daarin minder gepost hebben?quote:Op donderdag 21 maart 2013 18:14 schreef Norrage het volgende:
Klopt die lijst wel? Ik vind Beregd, cafca en co er wel heel weinig in voorkomen
Klinkt goed op het eerste gehoor.quote:Op donderdag 21 maart 2013 18:13 schreef Moody het volgende:
[..]
Widowspeak anyone? Lekkere sound toch?
Het verbaast me meer dat er zo'n beperkte groep actieve posters isquote:Op donderdag 21 maart 2013 20:15 schreef DO2 het volgende:
Ik had echt nooit gedacht dat ik zo hoog zou staan in deze reeks, trouwens.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |