Duvel | dinsdag 19 februari 2013 @ 17:27 |
Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks. ![]() >> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia. Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je bij dezen alvast van harte welkom heten: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl. ![]() >> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig. >> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen Met je Studenten OV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Breda via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je Studenten OV-Chipkaart niet geldig. Voor algemene informatie over het reizen met je Studenten OV-Chipkaart kun je het beste op de website terecht. >> Reizen over de HSL-Zuid NS Hispeed rijdt ieder halfuur een pendeldienst tussen Amsterdam en Breda via de HSL-Zuid. De reistijd tussen Schiphol en Rotterdam bedraagt hierdoor nog maar 26 minuten en tussen Schiphol en Breda slechts 53 minuten. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Deze is verkrijgbaar in de kaartautomaat of kan je voor 10,- in de trein zelf aanschaffen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden. Ook de Thalys rijdt over de HSL-Zuid. Op de hele traject gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Rotterdam en daarna naar Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk via o.a. NsHispeed of TGV-Europe. >> Fyra Amsterdam<->Brussel Met ingang van 18 januari is de Fyra-treindienst tussen Amsterdam en Brussel voor onbepaalde tijd opgeschort. Dit is besloten naar aanleiding van beschadiging aan het materieel door winterse omstandigheden. Internationaal reizen over de HSL kan hierdoor uitsluitend met Thalys. Het alternatief is omreizen via Roosendaal en daar overstappen op de stoptrein naar België. De politiek overlegt momenteel over een iets acceptabeler alternatief. >> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een Studenten OV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden. >> Afkortingen en treinserienummers Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht. Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht. >> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen De komende feestdagen in 2012 zijn als volgt: dinsdag 25 december (eerste kerstdag) en woensdag 26 december (tweede kerstdag). De feestdagen in 2013 zijn als volgt: Dinsdag 1 januari (nieuwjaarsdag), zondag 31 maart (eerste paasdag), maandag 1 april (tweede paasdag), dinsdag 30 april (Koninginnedag), zondag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 9 mei (Hemelvaartsdag), zondag 19 mei (eerste pinksterdag), maandag 20 mei (tweede pinksterdag), woensdag 25 december (eerste kerstdag), donderdag 26 december (tweede kerstdag). Bovenstaand rijtje is onder voorbehoud. Kijk bij twijfel altijd nog even op de website van DUO. Wanneer je hier komt klagen dat je een boete hebt gekregen op een dag die hierboven niet staat vermeld, lachen we je uit. >> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? ![]() Misschien mag hij wel gewoon niet harder. Hier kun je precies zien hoe hard treinen waar mogen rijden ![]() >> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden? Er zijn verschillende hulpmiddelen om te berekenen hoeveel kilometer je hebt afgelegd: • Blijbol. • De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehorende detailkaarten voor grootstedelijke gebieden. • De planner van de NMBS voor België (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen). • jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar). • Als joker ![]() ![]() >> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder; Hoek van Holland Haven - von_Preussen Kesteren - Dr_Flash Buitenpost - Peterselieman Newcastle Central Station - bork IJmondlijn - von_Preussen Harlingen (- Haven) - Greavy Station Hoek van Holland Haven, een stuk vergane glorie - Greavy >> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn; Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash 6834 kilometer InterRail - Igen Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash Polen - Zug-Chef Eerste Klas door Nederland - Ireyon Zwitserland - sander89 De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp Monaco - KapiteinT Koninklijke wachtkamers - Bork NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100 Treinen rond Basel - Dr_Flash Station Visé - KapiteinT InnoTrans 2010 - James1988 Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon Reisje voor het goede doel - Greavy Treinen in Japan deel 1 en deel 2 - Igen Berlijn, Praag, Wenen en Budapest - Zug-Chef Dreiländereck (Deutschland - Polen - Tschechien) - bork Europabahn/Rheintalbahn - bork >> Achter de schermen De cabine van een Class 66 - Monopoly De cabine van een G-2000 - Monopoly De cabine van een DM'90 - Monopoly Fotoverslag over de NS1700 - GlenSpey Fotoverslag over VIRM - GlenSpey De cabine van een Traxx (BR 186) - Mirgeam De cabine van een G1206 - Mirgeam Traffic Control Brussel: Open Bedrijvendag 2012 - Greavy | |
MPG | dinsdag 19 februari 2013 @ 17:28 |
TT ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 19 februari 2013 @ 17:29 |
het zou moeten kunnen. is wel ideaal en voorkomt veel doorslippen van de wielen. | |
Duvel | dinsdag 19 februari 2013 @ 17:31 |
Dat zit er toch soort van op? Bij doorslaan wordt het vermogen teruggeregeld, daarom begint ie zo te jengelen. | |
Dr_Flash | dinsdag 19 februari 2013 @ 17:32 |
soort van. Ja ![]() | |
James1988 | dinsdag 19 februari 2013 @ 17:32 |
Ik dacht dat alle DD-AR met loc aan de kant stond? Zojuist eentje zien rijden (loc 1722) in de sprinter Den Haag - Breda (Delft 17:28) | |
Mr_Klaasje | dinsdag 19 februari 2013 @ 17:33 |
Er staan er 13 van de 29 aan de kant geloof ik. Tenminste, dat was de bedoeling. | |
Peterselieman | dinsdag 19 februari 2013 @ 17:33 |
werkt kennelijk toch nog niet goed genoeg | |
Duvel | dinsdag 19 februari 2013 @ 17:35 |
De 1719 reed nog door Utrecht gisteren, dus nog niet alles staat aan de kant. | |
KnightSolaire | dinsdag 19 februari 2013 @ 17:36 |
Ik noem ze meestal ook NID. ![]() | |
Duvel | dinsdag 19 februari 2013 @ 17:36 |
Hoe detecteer je doorslaan voordat het gebeurt? | |
Duvel | dinsdag 19 februari 2013 @ 17:36 |
BAN! | |
Mr_Klaasje | dinsdag 19 februari 2013 @ 17:38 |
NID! | |
Peterselieman | dinsdag 19 februari 2013 @ 17:38 |
kan alleen met het oog ![]() Je kunt er gewoon een beetje aan sleutelen, maar dat is het dan ook. | |
b2py | dinsdag 19 februari 2013 @ 17:38 |
Ik heb even voor je nagekeken. In de middagspits rijden alleen de trein van Utrecht v. 17.25 met dubbele stellen naar Almaar (2x IV) en rijdt de trein van Utrecht v. 17.55 met 10 bakken waarvan er zes afhaken te Amsterdam. De rest is allemaal met een los zesje gepland. | |
Dr_Flash | dinsdag 19 februari 2013 @ 17:38 |
Ongewenst gedrag ![]() En ga jij ook maar weg ![]() | |
b2py | dinsdag 19 februari 2013 @ 17:39 |
eens. | |
Dr_Flash | dinsdag 19 februari 2013 @ 17:39 |
dan nog niet. | |
MPG | dinsdag 19 februari 2013 @ 17:39 |
En als er over zeg 10 jaar weer een nieuw type dubbeldeks IC-mat instroomt ga je het AID noemen? | |
Duvel | dinsdag 19 februari 2013 @ 17:40 |
![]() | |
b2py | dinsdag 19 februari 2013 @ 17:40 |
Nieuwe Regio Dubbeldekker ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 19 februari 2013 @ 17:41 |
Niet Interessant Denkbeeld | |
Scarlet_Dragonfly | dinsdag 19 februari 2013 @ 17:41 |
Bewust Asociale Nerd! ![]() | |
Duvel | dinsdag 19 februari 2013 @ 17:42 |
Dat asociale valt best mee bij mij. ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 19 februari 2013 @ 17:49 |
Zo. Ontopic maar weer bitches ![]() De eerste treinenfoto die ik sinds zomer 2006 met een DSLR gemaakt heb ![]() ![]() Ff kijken hoe mijn nieuwe skietijzer werkt precies ![]() | |
KnightSolaire | dinsdag 19 februari 2013 @ 17:49 |
En tussen Eindhoven en Utrecht dan? Volgens mij wordt er echt wel meer dan één trein verdubbeld. | |
KnightSolaire | dinsdag 19 februari 2013 @ 17:50 |
Goed punt. DDZ it is. (Vond ik stiekem altijd al een betere naam. Jammer dan ze het dan onder NID proberen te verkopen. Maar goed, niet dat iemand de namen van treinen kent.) | |
remcoP | dinsdag 19 februari 2013 @ 17:53 |
Ach in Duitsland heeft alles gewoon een nummer of de naam die de fabrikant eraan geeft. | |
KnightSolaire | dinsdag 19 februari 2013 @ 17:54 |
Spurt blijft één van de betere treinnamen natuurlijk | |
Dr_Flash | dinsdag 19 februari 2013 @ 17:54 |
en meestal allebei ![]() | |
remcoP | dinsdag 19 februari 2013 @ 17:56 |
Nummer heeft ie sowieso ja. ![]()
| |
remcoP | dinsdag 19 februari 2013 @ 17:57 |
Qua mooie namen: Ik heb Talent altijd wel mooi gevonden. ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 19 februari 2013 @ 17:58 |
Ja maar goed, weet je wel HOE generiek die naam is? Letterlijk ELK meerbaks treinstel kun je zo noemen. Plan V, TGV Duplex, en alles er tussenin. Elektra, diesel, stoom, benzine, accu's, paarden, dwangarbeiders, you name it, it counts ![]() | |
KomtTijd... | dinsdag 19 februari 2013 @ 18:07 |
Die dingen zijn allemaal frequentiegeregeld toch? Dan moet je toch gewoon kunnen zorgen dat er nooit één motor een hogere frequentie krijgt dan de andere motoren? | |
icloud | dinsdag 19 februari 2013 @ 18:11 |
Weet iemand wat er gebeurt met het afgesplitste stel in sittard in de 3500? Blijftdie in sittard wachten op de trein van heerlen voor een slag naar schiphol? Iphone jacht | |
b2py | dinsdag 19 februari 2013 @ 18:13 |
Zelfde bezetting. | |
James1988 | dinsdag 19 februari 2013 @ 18:13 |
De website van Ouigo, www.ouigo.com, is live. Zo te zien is nog niet alles af, want ondanks het leuke Britse vlaggetje is de tekst op de homepage nog steeds in het Frans. De boekingsmodule lijkt wel volledig tweetalig te zijn. Even gekeken: op het traject Marne la Vallée Chessy - Marseille St. Charles rijden twee treinen per dag. Een rit duurt iets meer dan 3 uur, er zijn volop tickets van ¤ 10,- te koop. Beperkingen: - Bagage: een handtas en één stuk handbagage. Wil je meer bagage meenemen, dan kost dit ¤ 5 per stuk, ¤ 10 per stuk als de boeking al is gemaakt, en maarliefst ¤ 40 per stuk wanneer je op het station aankomt met een extra tas. - Stopcontact: niet inbegrepen, meerprijs ¤ 2,- per passagier - Rolstoelvervoer: is mogelijk, maar moet vooraf worden meegedeeld - Huisdieren: tellen als bagage indien ze lichter zijn dan 6 kg. Anders ¤ 30 per huisdier - SMS-berichten met reisinformatie: ¤ 1 Ik vind het eigenlijk best wel een redelijk aanbod. ![]() | |
b2py | dinsdag 19 februari 2013 @ 18:15 |
Wat moet ik verstaan onder 'SMS-berichten met reisinformatie: ¤1'? | |
arkkey | dinsdag 19 februari 2013 @ 18:15 |
Jij komt grofweg uit mijn regio zo te zien ![]() | |
b2py | dinsdag 19 februari 2013 @ 18:16 |
Treinstoel vat vlam op weg naar station Haarlem 112 | 19 februari 2013 | 1 | Door Dewi Oudijk, dichtbijredacteur HAARLEM - Een stoel van een trein is maandagnacht in brand gestoken. Om even over 01.00 uur werd de brandweer gealarmeerd dat er een trein onderweg was naar het station van Haarlem, waarvan in de eerste klas een stoel in de brand stond. Brandweer en politie rukte direct uit naar het Stationsplein om de trein op te wachten. De brandweerlieden zijn met een brandblusser de trein in gegaan en hebben de brand geblust. Hoogstwaarschijnlijk is brandstichting de oorzaak. Bron | |
James1988 | dinsdag 19 februari 2013 @ 18:16 |
"Track your order — original booking, changes, ticket delivery — and receive an SMS identifying your departure platform: 1¤ for all passengers, one-way or return journey." Marne-la-Vallee - Marseille is trouwens een afstand van bijna 800 km over de weg (aldus Google Maps) | |
b2py | dinsdag 19 februari 2013 @ 18:17 |
Klinkt in mijn ogen nogal nutteloos met mobiel internet, maar goed. | |
Dr_Flash | dinsdag 19 februari 2013 @ 18:19 |
zegt me niks ![]() | |
b2py | dinsdag 19 februari 2013 @ 18:20 |
Flash had vorig jaar de leeftijd 15 al ruim gepasseerd ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 19 februari 2013 @ 18:23 |
Vanochtend in de Sprinter van 07.36 Den Haag Moerwijk ook al. Reed de 1722 loc achter (voor de nummerfappers). Stond overigens rond 16.45 - 17.00 op de bus te wachten op de Waalhaven in Rotterdam, en er kwamen ineens 3 brandweerwagens (waaronder 2 met lange luiken, dus chemisch spul?) met een noodgang langs richting het emplacement Waalhaven Zuid. Iemand een idee of daar iets was? | |
James1988 | dinsdag 19 februari 2013 @ 18:24 |
Ik weet niet in hoeverre dat gemeengoed is in Frankrijk. ![]() | |
arkkey | dinsdag 19 februari 2013 @ 18:25 |
Ik heb ook geen mobiel internet anders. Maar ik kan ook een bord lezen dus wat dat betreft... | |
lyolyrc | dinsdag 19 februari 2013 @ 18:27 |
Start nieuwbouw Centraal Station Eindhoven op 13 maart EINDHOVEN - De nieuwbouw van Eindhoven Centraal Station begint op 13 maart. Binnen de muren van dit rijksmonument komt meer ruimte voor reizigers en passanten. Er komt onder meer een nieuwe tunnel met liften en andere, nieuwe voorzieningen. Spoorwegbeheerder ProRail heeft de order gegund aan aannemer Heijmans in Rosmalen. Station blijft in gebruik In de zomer van 2016 moet de klus zijn geklaard. Dan zullen naar verwachting dagelijks 115.000 reizigers door de tunnel wandelen. Tijdens de werkzaamheden zal het station in Eindhoven in gebruik blijven. http://www.omroepbrabant.(...)p+13+maart+++++.aspx | |
Surveillance-Fiets | dinsdag 19 februari 2013 @ 18:28 |
| |
Dr_Flash | dinsdag 19 februari 2013 @ 18:31 |
Wat je op je Surveillance-fietsje al niet tegenkomt aan ellende in de wereld ![]() | |
Surveillance-Fiets | dinsdag 19 februari 2013 @ 18:32 |
Je moest eens weten hoe snel ik het hele land door fiets | |
#ANONIEM | dinsdag 19 februari 2013 @ 18:33 |
Dat was er dus. | |
Surveillance-Fiets | dinsdag 19 februari 2013 @ 18:48 |
vast weer een of andere machinist die z'n thermosfles met koffie heeft laten vallen. ![]() | |
b2py | dinsdag 19 februari 2013 @ 18:49 |
EU investeert 3,75 miljoen in goederencorridor Betuweroute Gepubliceerd op 18-02-2013 om 15:00 ![]() De Europese Unie geeft een subsidie voor de verdere ontwikkeling van de goederencorridor tussen Meteren en Boxtel op de Betuweroute. In totaal gaat er 7,5 miljoen euro naar het project wat onderdeel is van het Programma Hoogfrequent Spoor. De EU en de Nederlandse staat betalen daarvan ieder de helft. Dat meldt het Trans-European Transport Network Executive Agency’s. De verdere ontwikkeling van de goederencorridor Meteren-Boxtel is een TEN-T project (Trans European Transport Network). Deze projecten moeten knelpunten tussen Europese spoorgoederencorridors weghalen en verbindingen verbeteren. De aanpassingen moeten ervoor zorgen dat het spoorgoederenvervoer kan toenemen en de capaciteit wordt verhoogd. Voorstudies De EU-subsidie maakt het mogelijk om een aantal voorstudies te doen. Daarbij wordt onder meer bekeken naar welke route de voorkeur uitgaat, wat de milieu-effecten zijn en wat eventuele alternatieven zijn. De voorstudie betreft ook een gedetailleerd ontwerp van de uiteindelijk gewenste route. Verbeteringen op deze goederen-spoorlijn tussen Meteren en Boxtel leiden er toe dat de diversiteit en de totale hoeveelheid aan goederen over dit traject kan toenemen. Het project is onderdeel van het Programma Hoogfrequent Spoor dat ervoor moet zorgen dat een toename van het aantal personen- en goederentreinen in de toekomst wordt opgevangen. Het project zal naar verwachting in december 2014 afgerond zijn. Bron | |
b2py | dinsdag 19 februari 2013 @ 18:50 |
ProRail neemt maatregelen na bijna treinramp Groningen Gepubliceerd op 19-02-2013 om 12:43 ProRail heeft maatregelen genomen en extra controles ingebouwd om te voorkomen dat er een ongelukken gebeuren door een verkeerde aanleg van spoorinfrastructuur. Uit een rapport van de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) blijkt dat Groningen vorig jaar maart aan een treinramp is ontsnapt. Doordat een Engels wissel verkeerd was aangelegd, kwam een goederentrein met gevaarlijke stoffen van DB Schenker op het verkeerde spoor terecht. Doordat de machinist ingreep, werd voorkomen dat de trein ontspoorde of tegen andere treinen botste. De goederentrein met gevaarlijke stoffen kwam op 6 maart 2012 op het verkeerde spoor terecht bij het nieuwe station Groningen Europapark. Dat spoor was niet voor de ingestelde rijweg bedoeld. Daarbij ontstond het risico dat de goederentrein ontspoorde of in aanrijding kwam met andere treinen of objecten. Omdat er geen trein op het andere spoor stond en de machinist alert reageerde, had het incident verder geen grote gevolgen. Foutieve tekening Het Engelse wissel werd verkeerd geplaatst, doordat ProRail een foutieve tekening aanleverde bij ingenieursbureau Movares. Op die tekening kwam de lay-out en de besturing van de wissels niet overeen met de situatie waarbij de treindienstleiding de rijweg instelt. Deze fout werd door geen van de betrokken partijen opgemerkt. ProRail zegt dat diverse richtlijnen, test en controles de fout onvoldoende naar boven hebben gebracht. De spoorbeheerder heeft de richtlijnen inmiddels aangepast en gaat er strenger op toezien. Extra controles Verder zijn er diverse maatregelen genomen en extra controles ingebouwd. Zo wordt voortaan als de aanleg van een Engels wissel klaar is, eerst met een spoorbak of werkbak over het spoor gereden voordat er treinen overheen worden gestuurd. Spooraannemers en ingenieursbureaus zijn vorig najaar op de hoogte gesteld van de maatregelen. Daarnaast wordt in overleg met het ILT een werkwijze ontwikkeld waarbij de veiligheid ook gewaarborgd blijft als meerdere partijen de verantwoordelijkheid dragen voor de uitvoering van een project. Onderzoek De Inspectie start een thema-onderzoek naar het ontwerpen en uitvoeren van nieuwbouwprojecten. Daarin wordt ook de controle op tekeningen van spoorinfrastructuur meegenomen. ProRail verleent zijn medewerking aan dit onderzoek. De spoorbeheerder heeft vanaf begin dit jaar extra inspecties op bouwplaatsen ingesteld. Bron | |
Scarlet_Dragonfly | dinsdag 19 februari 2013 @ 18:57 |
Plan V ![]() Deventer ![]() Mooie combinatie is het toch ![]() | |
b2py | dinsdag 19 februari 2013 @ 18:59 |
Een GtbV'tje via mijn NS is toch wel verrekte handig, 5 seconden werk en toch ¤2.27 verdiend. | |
Dr_Flash | dinsdag 19 februari 2013 @ 19:01 |
ik snap der geen kut van hoe dat soberzo werkt. Iedereen weet allang dat persoon Fles chipkaart nummer 12345 heeft. Wat is die gezeik met kaartverificatiecode ![]() ![]() ![]() | |
b2py | dinsdag 19 februari 2013 @ 19:03 |
Huh wie wat waar? ![]() | |
gebrokenglas | dinsdag 19 februari 2013 @ 19:03 |
Met die Engels Wissel: Ik snap niet dat je dat niet ziet... Dat ie verkeerd aangelegd is. Of dat de fout direct na in gebruik name niet gezien wordt. | |
greavy | dinsdag 19 februari 2013 @ 19:03 |
Goederentrein ontspoord in Muizen di 19/02/2013 - 17:42 In Muizen bij Mechelen is een goederentrein ontspoord. Drie wagons zijn naast de rails beland, maar er is niemand gewond. Er zouden ook geen gevaarlijke stoffen in de wagons zitten. Het treinverkeer tussen Mechelen en Leuven is verstoord. Er worden vervangbussen ingelegd tussen Mechelen en Haacht. | |
James1988 | dinsdag 19 februari 2013 @ 19:05 |
Die kaartservicecode slaat inderdaad nergens op. Nog zoiets leuks: als je iemand met korting met je mee wilt laten reizen mag diegene eerst langs een kaartautomaat om het product 'Samenreiskorting' op de kaart te zetten. Wedden dat dat niet kan bij de decentrale vervoerders? Als je er überhaupt met de chipkaart kan reizen, vanaf Heerlen de Kissel en Eygelshoven Markt kan dat voor zover mij bekend niet wegens een gebrek aan paaltjes. | |
greavy | dinsdag 19 februari 2013 @ 19:08 |
Eijsden kan ook niet. | |
James1988 | dinsdag 19 februari 2013 @ 19:16 |
@EuropeByRail: [PL] Starting 3 March, seat reservation is compulsory on all Polish InterCity trains (inc TLK services). A nail in the coffin of spontaneity @EuropeByRail: [FR] [NL] The direct TGV trains from Lille to Amsterdam, expected to launch July 2013, will most likely be deferred. A post #fyra fiasco. | |
dennistd | dinsdag 19 februari 2013 @ 19:18 |
Even de tekening erbij: http://sporenplan.nl/figuren/tekeningen/ns_nummer/gn-gnl.gif Het gaat om wissel 265/257A rechts bovenin. De drie sporen rechts komen vanuit Onnen, die twee erboven uit Hoogezand. Het ging in dit geval om een goederentrein die over het derde spoor vanuit Onnen (de blauwe, spoor EB) gestuurd is, om via 301 verder naar Groningen te gaan. Daar komt verder niets, want Arriva rijdt via AC en DC. Daardoor heeft het een tijd geduurd voordat het mis ging. | |
#ANONIEM | dinsdag 19 februari 2013 @ 19:28 |
Al wat meer bekend over dat incidentje op de Waalhaven van vanmiddag? | |
Mirgeam | dinsdag 19 februari 2013 @ 19:28 |
Er kwam net een V250 voorbij, hier in Breda:![]() (telefoonfoto) | |
gebrokenglas | dinsdag 19 februari 2013 @ 19:28 |
Hee, handig plaatje. Dus dit is waarschijnlijk de eerste keer geweest dat een trein op deze manier zo die wissel reed? | |
greavy | dinsdag 19 februari 2013 @ 19:29 |
Vonken! | |
#ANONIEM | dinsdag 19 februari 2013 @ 19:30 |
Toe maar, ik dacht dat die niet meer mochten rijden? | |
greavy | dinsdag 19 februari 2013 @ 19:30 |
Testritten hè. | |
KnightSolaire | dinsdag 19 februari 2013 @ 19:33 |
Wacht nog altijd op berichten van NSH over de voortgang daarvan... Transparantie, anyone? (Zal er wel niet van komen maar zoals gezegd lijkt me het veel beter als ze nou eens openheid betrachten.) | |
Duvel | dinsdag 19 februari 2013 @ 19:35 |
60D? Fraai! | |
James1988 | dinsdag 19 februari 2013 @ 19:35 |
De vraag is hoeveel NSH weet. De V250 is nu (weer) de verantwoordelijkheid van AnsaldoBreda. | |
KnightSolaire | dinsdag 19 februari 2013 @ 19:35 |
Oh ja, die waren niet zo frequent met brieven... | |
Dr_Flash | dinsdag 19 februari 2013 @ 19:37 |
Ja klopt. Staat de EXIF nog ergens? ![]() | |
Duvel | dinsdag 19 februari 2013 @ 19:37 |
![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 19 februari 2013 @ 19:37 |
Niet alleen verantwoordelijkheid. Ook de interesse ligt blijkbaar niet bij NSH ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 19 februari 2013 @ 19:38 |
het is toevallig gezien, maar de boodschap is nooit op de juiste plaats aangekomen. | |
greavy | dinsdag 19 februari 2013 @ 19:40 |
Ik zit al uren te breken over een planning naar België zaterdag. Wordt er niet veel wijzer van, dat het 1x/u of 1x/2u-diensten zijn van treinen die ik wil fotograferen ![]() Zeker als je OV-afhankelijk bent. Treffen wij het in Nederland een stuk beter ![]() | |
James1988 | dinsdag 19 februari 2013 @ 19:40 |
Ik denk dat dat gesprek ongeveer zo is gegaan: "Ok stel incompetente pizzabakkers, we hebben jullie meer dan 5 jaar geholpen met het bouwen en toegelaten krijgen van die kruimeldieven van jullie, en nog hebben we niks. Fix het nu maar zelf, anders annuleren we de hele bestelling." | |
Dr_Flash | dinsdag 19 februari 2013 @ 19:42 |
Ja. En "Val ons er vooral niet mee lastig voordat het HELEMAAL klaar is, want we willen er niks meer over horen" ![]() | |
KnightSolaire | dinsdag 19 februari 2013 @ 19:42 |
Geen kopje thee meer, nee? De reactie van de Belgen leek toch feller in de media ![]() | |
James1988 | dinsdag 19 februari 2013 @ 19:46 |
Dat zou ik overigens een begrijpelijke reactie vinden, na jarenlange vertraging (5 jaar!) De Belgen hebben veel minder te verliezen dan de Nederlanders. Als de Belgen zeggen 'rot op met die Fyra, wij doen niet meer mee' slaat dat de bodem onder de HSL-Zuid-concessie weg, maar kunnen de treinen nog binnenlands gebruikt worden. Als NS de V250 eveneens terugstuurt duurt het alsnog minstens 3 jaar (waarschijnlijker: 5 jaar) voordat er hogesnelheidstreinen op de HSL rijden anders dan Thalys. Dat zou zelfs nog wel eens vervelend uit kunnen pakken voor de HRN-concessie 2015-2025 (morrende politici), en als NS ergens op gebrand is is het wel om die concessie te houden. | |
Dr_Flash | dinsdag 19 februari 2013 @ 19:50 |
Dat lijkt me dus de eerste angel die je eruit haalt: Heel HRN aanbesteden en NS mag niet meedoen wegens aantoonbaar gefaal op de HSL. | |
James1988 | dinsdag 19 februari 2013 @ 19:58 |
Een heraanbesteding van de HSL waarbij NS wordt buitengesloten lijkt mij terecht. Over het HRN weet ik dat zo net nog niet. NS doet het niet slecht op het Hoofdrailnet, maar de voorwaarden moeten wel flink aangescherpt worden in de nieuwe concessie. De HSL is een heel ander verhaal. ![]() | |
b2py | dinsdag 19 februari 2013 @ 20:01 |
Je schat NSH te hoog in ![]() | |
ArnosL | dinsdag 19 februari 2013 @ 20:04 |
Binnenlands gebruik van de V250 is eigenlijk niet zo heel erg toch? Kan er een goeie dienstregeling opgezet worden tussen Amsterdam - Schiphol - Rotterdam - Breda en Amsterdam - Zwolle - Groningen. Moeten ze daar eerst nog wel even ERTMS aangeleggen, maar dan is er wel een goeie snelle verbinding met het noorden. | |
James1988 | dinsdag 19 februari 2013 @ 20:04 |
De Fyra wordt inmiddels niet meer gemanaged door NS Hispeed, maar door de NS Groep. Let maar op de huisstijl van persberichten, de woordvoerders in de media en de namen van de betrokken directeurs. | |
b2py | dinsdag 19 februari 2013 @ 20:05 |
Het contact tussen AnsaldoBreda en NS Groep gaat nog steeds via NSH. | |
James1988 | dinsdag 19 februari 2013 @ 20:07 |
Als de verantwoordelijke poppetjes binnen NSH opzij zijn geschoven voor poppetjes van NS Groep maakt dat in de praktijk geen verschil. ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 19 februari 2013 @ 20:08 |
En je moet de baan er op aanpassen. Zal nooit gebeuren (helaas). | |
ArnosL | dinsdag 19 februari 2013 @ 20:14 |
Mag er geen grind/kiezels tussen de spoorstaven liggen op een HSL? Spoorbreedte is hetzelfde voor zover ik weet. | |
#ANONIEM | dinsdag 19 februari 2013 @ 20:15 |
Denk aan hoge snelheids wissels, seinen die verwijderd moeten worden (level1 ERTMS), verkanting bij bochten moeten opnieuw berekend en aangelegd worden. | |
Dr_Flash | dinsdag 19 februari 2013 @ 20:15 |
Nee. Dat moet op beton. zettingsvrije plaat heet het. | |
b2py | dinsdag 19 februari 2013 @ 20:16 |
Ongeveer ![]() | |
ArnosL | dinsdag 19 februari 2013 @ 20:16 |
Oh, de hele lijn moet dus aangepast gaan worden. Dat zal wel iets te duur worden ![]() Weer wat geleerd ![]() | |
DriekOplopers | dinsdag 19 februari 2013 @ 20:17 |
De regio rekent zich rijk en de NS-klant betaalt het gelag. Als het tegenzit. Kijken of we dat kunnen afwenden. http://www.voorbeterov.nl/page13.php | |
James1988 | dinsdag 19 februari 2013 @ 20:18 |
Wat ligt er dan in o.a. Frankrijk?
| |
ArnosL | dinsdag 19 februari 2013 @ 20:19 |
'De regio'. Wat heb ik een verschrikkelijke hekel aan die term. Alsof Nederland alleen uit de betonbak bestaat die de Randstad heet ![]() | |
b2py | dinsdag 19 februari 2013 @ 20:19 |
Die zettingsvrijeplaat mag je deels vergeten weer trouwens ![]() | |
b2py | dinsdag 19 februari 2013 @ 20:20 |
Ja. | |
KnightSolaire | dinsdag 19 februari 2013 @ 20:20 |
Helemaal mee eens. De regionale lijnen (@ArnosL: zo worden de aanbestede uitlopers van het HRN nou eenmaal genoemd) dienen of zelf kostenefficiënt te kunnen opereren, of gesubsidieerd worden naar gelang van de betreffende provincie. | |
ArnosL | dinsdag 19 februari 2013 @ 20:21 |
Ik weet dat ze in Den Haag zo genoemd worden, maar het klinkt nogal denigrerend. | |
#ANONIEM | dinsdag 19 februari 2013 @ 20:21 |
Driek.. heb je te weinig bezoekers op je site? ![]() | |
KnightSolaire | dinsdag 19 februari 2013 @ 20:23 |
De reflex van inwoners uit de betreffende gebieden om de schuld op "Den Haag" te schuiven en zichzelf denigrerend behandeld gevoeld te worden (terwijl ze veel meer rijks- en Europese subsidies ontvangen dan de Randstad), wordt daar weer vervelend gevonden ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 19 februari 2013 @ 20:24 |
Dat heet hier vast "onveilig" ![]() | |
ArnosL | dinsdag 19 februari 2013 @ 20:28 |
In Nederland hebben de gebieden elkaar nodig. In Amsterdam is de dienstensector bijvoorbeeld erg groot, in Rotterdam de transport- en petrochemische sector, in het zuiden is er veel innovatie, in het oosten veel productie. Om dan op elkaar af te geven en een denigrerende houding aan te nemen vind ik overbodig. | |
James1988 | dinsdag 19 februari 2013 @ 20:28 |
Neuh, dat heeft te maken met de ondergrond. De drassige zooi in de randstad is ongeschikt voor kiezels omdat het spoor erin weg zou zakken. Naar mijn weten ligt er in Brabant en België een kiezelbed i.v.m. de kleigrond waarop een HSL wat beter kan. | |
b2py | dinsdag 19 februari 2013 @ 20:28 |
Maar enkele kilometers verderop kan men wel prima tunnels graven voor oa het metrostation van Rotterdam C. ![]() | |
gebrokenglas | dinsdag 19 februari 2013 @ 20:29 |
Bijzonder. Eerst extra cashen met dat dubbel opstarttarief (wat in het strippenkaarttijdperk niet zo was), en dat vervolgens als mislopende inkomsten gaan classificeren... Net als de KLPD die een kapotte trajectcontrole als 'misgelopen inkomsten' ziet. | |
KnightSolaire | dinsdag 19 februari 2013 @ 20:29 |
Maar de Hanzelijn is toch gewoon zo gebouwd dat 'ie geschikt is voor snelheden tot 200km/u? Dan zou zo'n V250 (bijvoorbeeld) weliswaar niet de topsnelheid kunnen halen maar ja, lekker belangrijk voor zo'n kort stuk. | |
James1988 | dinsdag 19 februari 2013 @ 20:30 |
Een HSL van Breda naar Maastricht zou op een kiezelbed gebouwd kunnen worden. Let wel, kunnen, want die verbinding zal er waarschijnlijk nooit komen (te weinig reizigerspotentieel). | |
b2py | dinsdag 19 februari 2013 @ 20:30 |
Boog bij Lelystad -> 180 km/h Boog bij Kampen -> 160 km/h | |
KnightSolaire | dinsdag 19 februari 2013 @ 20:31 |
En daarna het gas weer vol open! ![]() | |
b2py | dinsdag 19 februari 2013 @ 20:32 |
Na Kampen al niet meer, brug over de IJssel is al 130 km/h geloof ik en daarvoor liggen 140 km/h wissels. | |
KnightSolaire | dinsdag 19 februari 2013 @ 20:32 |
*okay* | |
Peterselieman | dinsdag 19 februari 2013 @ 20:33 |
en verder wordt het voor de klant bij overstappen van vervoerder sowieso duurder, omdat bij de overstap de kilometerteller weer vanaf nul gaat lopen ipv het degressieve NS-tarief van nu. Kan een reis 10 tot 20% duurder maken | |
Mr_Klaasje | dinsdag 19 februari 2013 @ 20:33 |
Die vanaf de Hanzelijn rechtuit bereden worden. | |
b2py | dinsdag 19 februari 2013 @ 20:34 |
Ohja, dat is waar ook. Denk iedere keer dat de Hanzelijn de kromme stand is.. ![]() | |
dennistd | dinsdag 19 februari 2013 @ 20:35 |
Hier is het hele rapport: http://www.ilent.nl/Image(...)en_tcm334-337216.pdf | |
Scarlet_Dragonfly | dinsdag 19 februari 2013 @ 20:38 |
Maar tegen die tijd moet je toch echt al wat gas terugnemen wil je in Zwolle naast het perron kunnen stoppen ![]() | |
Mr_Klaasje | dinsdag 19 februari 2013 @ 20:39 |
Mwah.. Qua afstand kan je aan het begin van de krappe boog prima met 120 km/h aan komen rijden en op tijd stil staan langs het perron. Het probleem is alleen dat je dan rechtdoor gaat in plaats van rechtsaf door de boog heen. | |
b2py | dinsdag 19 februari 2013 @ 20:46 |
![]() Plaatje van in de HSA werkplaats in de Meer. | |
Peterselieman | dinsdag 19 februari 2013 @ 20:48 |
ziet er werkelijk niet uit ![]() | |
b2py | dinsdag 19 februari 2013 @ 20:49 |
Die deur is er trouwens nóg niet afgevallen zie ik net ![]() | |
ArnosL | dinsdag 19 februari 2013 @ 20:52 |
Als je zou zeggen dat die krengen al 15 jaar oud zijn had ik het geloofd. | |
Peterselieman | dinsdag 19 februari 2013 @ 20:52 |
kleurstelling is door kwebbelende huisvrouwen bedacht ![]() | |
James1988 | dinsdag 19 februari 2013 @ 20:56 |
Toen ik een tijdje terug deze foto zag van de budget-TGV dacht ik "Meh, wat een babykleuren":![]() De zwarte neus maakt het dan weer een stuk gaver ![]() ![]() | |
b2py | dinsdag 19 februari 2013 @ 21:00 |
Lichtblauw wordt geassocieerd met goedkoop, zal daar wel van zijn afgeleid. Overigens meldt dezelfde bron dat geel dat extra versterkt, dat zullen ze wel niet meegenomen hebben dan ![]() Ik vind ze allebei wel mooi overigens! [ Bericht 1% gewijzigd door b2py op 19-02-2013 21:08:37 ] | |
greavy | dinsdag 19 februari 2013 @ 21:38 |
De verstoorde dienst rond Mechelen-Leuven is nog wel zeker een dag of 2 van kracht. Er waren 2 wagens gekanteld en 4 uit de rails gelopen. ![]() ![]() | |
KnightSolaire | dinsdag 19 februari 2013 @ 21:47 |
Waar zijn de 400 monteurs? | |
Dr_Flash | dinsdag 19 februari 2013 @ 21:48 |
Na 3 dagen vertrokken, toen was het klaar ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 19 februari 2013 @ 21:48 |
en nu zitten ze aan de pizza's | |
b2py | dinsdag 19 februari 2013 @ 21:58 |
Hoeveel spoorlijnen zijn momenteel gestremd in België? Ook niet meer op 1 hand te tellen volgens mij.. | |
KomtTijd... | dinsdag 19 februari 2013 @ 22:47 |
Babykleuren? Die fyra weleens bekeken dan? ![]() Bovendien brengt dit ding je van marseille naar parijs voor de prijs waar je hier nog nieteens van amsterdam naar rotterdam komt. | |
Bitlord | dinsdag 19 februari 2013 @ 22:56 |
Testritten met een uit Hannover overgenomen tram op de Hofpleinspoorlijn in 2001 tussen Leidschendam en Rotterdam Hofplein. Vanaf 13:39 een soort race-the-train met een erg vreemde inhuurtrein bij NS met oude Duitse rijtuigen. | |
Darkwing_Duck | dinsdag 19 februari 2013 @ 22:58 |
![]() Ik heb mijn koffer vergeten in de stopper Koln/Wuppertal
| |
b2py | dinsdag 19 februari 2013 @ 23:06 |
Welkom terug! ![]() | |
KnightSolaire | dinsdag 19 februari 2013 @ 23:10 |
Wel, er zit een 'maar' bij... Bron | |
James1988 | dinsdag 19 februari 2013 @ 23:11 |
ProRail-blog: “Hoe worden punctualiteit en uitval berekend?” Wat een lulkoek over die 48 stations. ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 19 februari 2013 @ 23:13 |
Ik vind het absoluut wel een tof concept, dat Ouigo ![]() ![]() Eindelijk eens een trein die alle fouten van de Fyra omdraait en wel goed doet, dus ![]() | |
b2py | dinsdag 19 februari 2013 @ 23:13 |
Het wordt steeds clownesker met die gasten, god oh god.. Dit is gewoon slim spelen en stations met heel veel buffer kiezen. Kunstmatige punctualiteit noem ik dit meer. | |
Dr_Flash | dinsdag 19 februari 2013 @ 23:15 |
Beetje te makkelijk gedaan inderdaad. Want wat doe je met een stoptrein die in Harderwijk opgeheven wordt? Die tel je maar helemaal niet eens als te laat ![]() Hoi Darkwing ![]() | |
James1988 | dinsdag 19 februari 2013 @ 23:15 |
Agreed. ![]() Het kan stimulerend werken voor bijvoorbeeld Franse jongeren om eens de Ouigo te pakken en zo een ander deel van Frankrijk te gaan verkennen. Je staat immers voor een habbekrats in Montpellier, en de reistijd is nog acceptabel ook. | |
b2py | dinsdag 19 februari 2013 @ 23:16 |
Een KLM heeft ook het voordeel dat zijn voor- en natransport optimaal geregeld zijn rondom Schiphol. Dat is een stukje service voor de klant want hij heeft goede verbindingen. Ryan-Air vliegt bijvoorbeeld vanaf Eindhoven, dat relatief gezien een stuk minder goed bereikbaar is. Stukje minder service, maar je bent wel goedkoper uit. Ga je voor uitstekende service, vlieg je met KLM, ga je voor geld vlieg je met Ryan-Air. Vandaag gehad in college, nu al in de praktijk gebracht, waar school al niet goed voor is! | |
KnightSolaire | dinsdag 19 februari 2013 @ 23:16 |
Is dit een pleidooi voor een budget-Fyra? Dan stel ik voor de V250 de budget-Fyra te maken en nieuwe HST's als comfort-Fyra's in te zetten. ![]() | |
b2py | dinsdag 19 februari 2013 @ 23:17 |
Ik heb nergens het woord Budget of Fyra genoemd, dus deze associatie ontgaat me even. | |
KnightSolaire | dinsdag 19 februari 2013 @ 23:18 |
Dat je keuzevrijheid hebt tussen wat meer comfort/luxe voor wat meer geld en voor minder geld dezelfde reis kan maken in wat minder comfort. Nu zou je kunnen zeggen dat Thalys/Fyra dat al is op de HSL, hoewel de tarieven flink hoger liggen dan bv. die Ouigo. | |
Dr_Flash | dinsdag 19 februari 2013 @ 23:19 |
Hij heeft ook een dagje zitten opletten. Bel de krant! ![]() Nou was ik toevallig eerder vanavond een leuk uitje aan het plannen, ik wil een lang weekendje naar Ierland. Aer Lingus doet dat direct, vanaf Schiphol naar Dublin of Cork, voor 104 euro per persoon retour. KLM? KLM rekent 1493 euro en 19 cent per persoon, met overstap op de heenweg in Manchester en op de terugweg in Bristol. In Economy class. Reken me daar de rechtvaardiging maar eens van voor dan. | |
b2py | dinsdag 19 februari 2013 @ 23:23 |
Bijzonder, ik heb een enkeltje Dublin vanaf Schiphol, met overstap op Londen city van 80 minuten voor ¤127,72. Service en kwaliteit kan je dit inderdaad niet noemen. (14 juni) Overigens heb ik altijd geboekt combi vlucht + hotel, dat scheelde mij al 20%. Ook schijnt het boeken vanuit een incognito venster goedkopere vluchten op te leveren. | |
b2py | dinsdag 19 februari 2013 @ 23:24 |
Als je het zo bekijkt zou Fyra een minder product zijn dan Thalys, en dat is het in de praktijk ook. Als het Fyra concept alleen gewerkt had, zou het onvergelijkbaar zijn met Ryan-Air. Is het nu ook, want Ryan-Air vliegt al wat jaren en die titanic rijdt nog geen meter. | |
Dr_Flash | dinsdag 19 februari 2013 @ 23:25 |
![]() Naar Dublin wordt het nog veel gekker, dan lopen de prijzen op tot 6000 euro p.p. met zowel heen als terug een overstap in New York ![]() ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 19 februari 2013 @ 23:25 |
Ierland ![]() In Dublin moet je het Temple Bar district absoluut bezoeken. Schenken ze heerlijke bieren ![]() | |
b2py | dinsdag 19 februari 2013 @ 23:26 |
Nadeel ook trouwens dat Dublin geen vliegveld is waar KLM direct op vliegt. Dat hebben Ryan-Air en KLM soms wel gemeen ![]() | |
Mirgeam | dinsdag 19 februari 2013 @ 23:28 |
ha, die foto maakte ik een paar weken terug ook ![]() twijfelde nog of ik em zou plaatsen, uiteindelijk niet gedaan
| |
b2py | dinsdag 19 februari 2013 @ 23:28 |
Ik heb hem van Twitter geplukt ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 19 februari 2013 @ 23:30 |
Lijkt me materieel voor de Euro City of voor een internationale boottrein uit Hoek van Holland | |
Dr_Flash | dinsdag 19 februari 2013 @ 23:32 |
Gaat vast helemaal goed komen, we hebben er heel veel zin in ![]() ![]() | |
dennistd | dinsdag 19 februari 2013 @ 23:33 |
Google Translate vindt dat je 40 minuten van tevoren op het station moet zijn zodat de raad van bestuur je kaartjes kan controleren.. Dat lijkt me nogal een scheve vertaling ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 19 februari 2013 @ 23:46 |
er zijn daar kroegen die nooit sluiten en anderen hebben iedere dag livemuziek. Verder moet je om de oude mannen heenlopen die rondjes om hun verwijsborden heen draaien ![]() (moet daar geloof ik nog wel een foto van hebben ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 19 februari 2013 @ 23:47 |
Wat moet ik me hierbij voorstellen? ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 19 februari 2013 @ 23:49 |
Ik moet denken aan dat liedje The Riddle, van Nick Kamen en later ook Gigi d'Agostino en veel eerder waarschijnlijk nog wel honderd man: Near a tree by the river there's a hole in the ground where an old man of Aran goes around and around Heeft dat er iets mee te maken? ![]() | |
ReisT | dinsdag 19 februari 2013 @ 23:52 |
Is dat geen ICK dat NS toen nog niet omgeschilderd had? | |
Panthera. | dinsdag 19 februari 2013 @ 23:55 |
Hoeveel dagen zit er tussen heen en terugreis? Voor sommige bestemmingen betaal je bij KLM veel extra als je korter dan 3 dagen ergens wilt zijn (vaak zijn dat business reizigers die toch kunnen declareren). Maar zo'n prijs is KLM's manier om te zeggen: we hebben geen zin om iemand van Amsterdam naar Dublin te vervoeren. Wat mij betreft ook prima, moeten ze lekker zelf weten, het is een volledige marktpartij. Wat dat betreft stel ik mezelf wel eens vragen bij de concurrentie spoor - luchtvaart. De spoorverbinding tussen Barcelona en Madrid is bijvoorbeeld niet rendabel of was dat tot voor kort niet, en RENFE maakte daar verlies (dat door overheid gedekt wordt). Toch namen ze veel reizigers over en mede als gevolg daarvan ging Spanair failliet (waar niemand wat aan mist, maar het gaat om het idee). | |
Dr_Flash | dinsdag 19 februari 2013 @ 23:55 |
Ik dacht gewoon aan een buurlandtrein Den Haag - Köln. Maar in beide gevallen, wat moet die troep DAAR?? | |
Peterselieman | dinsdag 19 februari 2013 @ 23:57 |
kan helaas geen eigen foto van vinden, maar het komt erop neer dat er allerlei mensen staan die je met borden naar bepaalde kroegen proberen te lokken. Toen ik er was was er zo'n oude vent met een bord en waarschijnlijk uit verveling draaide hij er maar rondjes omheen ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 19 februari 2013 @ 23:59 |
zou ook kunnen ja. Waarschijnlijk maakte het materieel deel uit van het testprogramma om te kijken hoe de tram zou reageren op spanningswisselingen op de bovenleiding. | |
Dr_Flash | dinsdag 19 februari 2013 @ 23:59 |
Oh dat zie je in Polen ook, daar in de bergen bouwt iedereen een huis 4 keer zo groot als wat ie zelf nodig heeft en in de winter verhuren ze kamers aan wintersporters. En in de zomer zijn er dus weinig wintersporters, en dan zetten ze een (klein)kind de hele dag aan de straat met een campingstoeltje en een bord "KAMERS" ![]() ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 20 februari 2013 @ 00:02 |
oke treinen dus. Ierland. Heel Ierland rijdt op Diesel, behalve de DART, de S-Bahn van Dublin. Sowieso rijden er niet zo veel treinen meer in Ierland. Het wordt steeds meer een sternet rondom Dublin. Ben benieuwd. | |
Peterselieman | woensdag 20 februari 2013 @ 00:04 |
veel gebouwen in Dublin die dienen als station kun je bijna niet als zodanig herkennen. Overigens rijdt er ook een modern trammetje door de stad | |
James1988 | woensdag 20 februari 2013 @ 00:04 |
Ook een leuk feitje: in Ierland heeft men breedspoor (1600 mm). Dat is toch weer net iets smaller dan het Iberisch schiereiland (1668 mm). | |
Dr_Flash | woensdag 20 februari 2013 @ 00:07 |
Las ik ja, 1600. Ik had in Finland al 1524 meegemaakt (of was het nou 1520 en dat de Russen 1524 hebben). | |
b2py | woensdag 20 februari 2013 @ 00:11 |
Soort propper bij een discotheek op een jongerenvakantiebestemming. | |
Dr_Flash | woensdag 20 februari 2013 @ 00:12 |
Dat gaat dan zo: ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 20 februari 2013 @ 00:12 |
Voor dat soort kennis hebben we jou in huis ![]() | |
Bitlord | woensdag 20 februari 2013 @ 00:15 |
Betwijfel het, want dan zouden er toch geen NS-logos bij de deuren hangen? | |
James1988 | woensdag 20 februari 2013 @ 00:15 |
![]() | |
Peterselieman | woensdag 20 februari 2013 @ 00:15 |
je kunt het goed vergelijken ja. Oh ja, nog een grappig feitje. Op bepaalde delen van de dag staat er iemand in de toiletten in de kroegen je de handdoekjes aan te geven en wat spulletjes te verkopen. Uiteraard wil hij/zij voor de diensten geld zien. ![]() | |
KnightSolaire | woensdag 20 februari 2013 @ 00:15 |
Dat doet het spoorliefhebbend hart toch pijn. | |
Dr_Flash | woensdag 20 februari 2013 @ 00:18 |
Ja ![]() | |
b2py | woensdag 20 februari 2013 @ 00:22 |
Ik zou hier ook wel wat lijntjes om zeep helpen als het kon. | |
b2py | woensdag 20 februari 2013 @ 00:24 |
Gozer met een gsm-blocker in de stiltecoupe. Om de overlast te beperken. Mobiel internet en 112 werken ook niet. forum.opeenshadikhet.nl/(...)235&p=374515#p374515 | |
KnightSolaire | woensdag 20 februari 2013 @ 00:25 |
Ik zou juist meer lijnen aanleggen en waslijnen ophangen. | |
Dr_Flash | woensdag 20 februari 2013 @ 00:26 |
Nekschot voor zoeen kankeraap ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 20 februari 2013 @ 00:36 |
Wat bedoel je precies met een incognito venster? | |
Dr_Flash | woensdag 20 februari 2013 @ 00:39 |
Meeste webbrowsers hebben tegenwoordig een "Don't track me" modus. Wat natuurlijk altijd al de standaard had moeten zijn, maar allez. | |
Dr_Flash | woensdag 20 februari 2013 @ 01:02 |
![]() | |
Dr_Flash | woensdag 20 februari 2013 @ 01:03 |
Zoiets is toch prachtig man. Twee kruisende intercities, zo'n beetje het vetste wat je in heel Ierland op 1 foto bij elkaar krijgt. En geen bovenleiding, geen palen, geen andere lelijkheid. Wel een 1840 style voetgangersbrug ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 20 februari 2013 @ 07:20 |
Gaaf! | |
b2py | woensdag 20 februari 2013 @ 07:37 |
Regels regels, waar is het witte vlak?? | |
James1988 | woensdag 20 februari 2013 @ 08:15 |
Wederom DDZ in de IC Den Haag - Venlo, ditmaal 2x DDZ in de IC die om 8:21 van Breda zal vertrekken richting Venlo. | |
zoem | woensdag 20 februari 2013 @ 08:23 |
Afgelopen twee dagen 's ochtends telkens een zesje VIRM richting A'dam-Lelystad ipv de gebruikelijke 6+4. Gelukkig (nog) wel genoeg zitplaatsen. Ook paar keer een DD-AR gehad waar het normaal SLT is. Het lijkt alsof ze de laatste paar dagen wat aan het schuiven zijn met materieel. | |
Litpho | woensdag 20 februari 2013 @ 08:45 |
Vloeken dat je hem niet meer het stamlijntje naar Beemsterboer op kan trekken om de intercity's niet in de weg te zitten? ![]() | |
b2py | woensdag 20 februari 2013 @ 09:00 |
Gisteren is de eerste VIRM van de laatste serie met OBIS afgeleverd. Het mocht even duren maar ze zijn ook bezig die te verbouwen. | |
KnightSolaire | woensdag 20 februari 2013 @ 09:17 |
Da's mooi. Zijn alle oudere series dan inmiddels voorzien? | |
b2py | woensdag 20 februari 2013 @ 09:21 |
Nog een stel of 10 nog niet, 1 viertje en 9 zesjes. | |
Ireyon | woensdag 20 februari 2013 @ 09:34 |
Zat prima, vaker doen ![]() | |
V2 | woensdag 20 februari 2013 @ 09:47 |
Hoe zou dat werken in een V250, als je dat in de buurt van de cabine doet? GSM-R-verbinding weg, ERTMS in paniek, noodremming? Of heeft iemand daar al bij nagedacht en is eea grondig afgeschermd? | |
b2py | woensdag 20 februari 2013 @ 09:49 |
Je bent wat mij betreft niet meer welkom als je dat gaat uitproberen. Geen persoonlijke aanval op jou overigens, maar in het algemeen. | |
MPG | woensdag 20 februari 2013 @ 09:51 |
Check, die werd net afgerangeerd in venlo. Als ik geen afspraak had, had ik dat half uurtje wel gewacht om ermee naar eindhoven te gaan. Nu gewoon icrm. | |
dennistd | woensdag 20 februari 2013 @ 09:53 |
Ik vraag me af of je daarmee niet ook de GSM-R verstoord.. | |
MPG | woensdag 20 februari 2013 @ 09:57 |
Waarschijnlijk wel. Die dingen zijn niet voor niets zwaar illegaal. | |
Mr_Klaasje | woensdag 20 februari 2013 @ 09:58 |
Ongelukken gaan er niet van komen maar het zou inderdaad zomaar kunnen zijn dat je in een weiland stil komt te staan. | |
James1988 | woensdag 20 februari 2013 @ 09:59 |
GSM-R werkt op andere frequenties dan de gangbare GSM-netwerken waarvoor de jammers gemaakt zijn. Of je GSM-R kunt verstoren zal dan afhangen van de jammer. | |
dennistd | woensdag 20 februari 2013 @ 10:03 |
Even gegoogled, een voorbeeld ( http://www.thejammerstore(...)e-jammer-cj1000.html ): 869-894 MHz: CDMA 925-960 MHz: GSM 900 1805-1880 MHz: DCS,GSM 1800 2110-2170 MHz: 3G, CDMA 2000, UMTS, WCDMA, T-SCDMA De frequentieband van GSM-R voor de uplink is 876–880 MHz en voor de downlink 921–925 MHz. Downlink gaat wel goed dus (indien nauwkeurig genoeg afgesteld), maar je uplink ben je gewoon kwijt ![]() | |
Mr_Klaasje | woensdag 20 februari 2013 @ 10:04 |
Zonder uplink heb je ook geen downlink.. Ook interessant: http://www.agentschaptele(...)telde+vragen+jammers | |
Peterselieman | woensdag 20 februari 2013 @ 10:08 |
Schijnt vanwege een vrouwenevenement in de RAI te zijn, ook wel bekend als de Huishoudbeurs ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 20 februari 2013 @ 10:08 |
http://www.thejammerstore(...)-blocker-cj4000.html Maar voor zo een ding heb je wel een stopcontact nodig... | |
KnightSolaire | woensdag 20 februari 2013 @ 10:10 |
Nu wil je die wel eens hebben in eersteklascoupés.. | |
arkkey | woensdag 20 februari 2013 @ 10:14 |
Ergens kan ik het wel begrijpen; je kan er wel wat van zeggen maar daar ben je eigenlijk standaard de hele trip mee bezig. Overigens is het in de 1e klas ook erger dan in de 2e klas valt me op (iig de keren dat ik 1e en 2e klas stiltecoupe gezeten heb). Toch wat ander volk; een van de redenen dat ik liever 2e dan 1e klas reis. Ik ben gewoon geen first class material ![]() | |
KnightSolaire | woensdag 20 februari 2013 @ 10:17 |
Ik reis enkele malen per jaar eerste klas, buiten de spits en dan is het gewoon stil in de stiltecoupé: maar vooral omdat het er ook (vrijwel) leeg is. ![]() In de spits zal het wel een ander verhaal zijn ja. | |
Peterselieman | woensdag 20 februari 2013 @ 10:17 |
Uiteindelijk zal het wel opvallen dat die gast het bereik verstoort en dat zal hem dan niet op vriendelijke wijze gezegd gaan worden. | |
Duvel | woensdag 20 februari 2013 @ 10:18 |
DART is 1500V, net als hier. ![]() | |
Duvel | woensdag 20 februari 2013 @ 10:20 |
Ik denk aan een gecharterde reisbureautrein. Er zit een BKD in voor de keukenvoorziening, de trein rijdt daar omdat dit soort treinen werden geserviced in Leidschendam. In de tijd van voor de ontvlechting was een gangbare weg die via de St. Franciscusdriehoek. | |
James1988 | woensdag 20 februari 2013 @ 10:26 |
Ik reis in de spits op Breda - Delft (ochtend heen, avond terug), als ik daar een stiltecoupé tref is het er over het algemeen wel stil. ![]() | |
arkkey | woensdag 20 februari 2013 @ 10:44 |
Ik vond vooral apeldoorn-utrecht een ramp. In de spits kon je daar zelfs in de 1e klas niet zitten. Stiltecoupe werkt daar ook voor geen meter. Tenminste afgelopen jaar niet, ben er al een paar maanden niet geweest. | |
Dr_Flash | woensdag 20 februari 2013 @ 12:36 |
Geel vlak mag ook ![]() | |
Litpho | woensdag 20 februari 2013 @ 12:41 |
Handig, kan je direkt die idioot met die blocker uit de trein zetten ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 20 februari 2013 @ 12:46 |
Lijkt me niet nodig om de trein daar stil voor te zetten ![]() | |
zoem | woensdag 20 februari 2013 @ 13:06 |
Laatst werd ik er nog op aangesproken in de ochtendspits. Bij het opstappen in Delft kwam ik een oude bekende tegen en liepen al pratend nietsbeseffend een bijna lege stiltecoupé binnen. Bij Delft nog kwam een man naar me toe die me wees op de sticker op het raam. Prima ![]() ![]() Valt me op dat de stiltecoupé een soort onzichtbare aantrekkingskracht heeft op bellers, mensen met oordopjes op standje te veel en drukpratende groepjes mensen. Daarnaast spreken opvallend weinig conducteurs mensen aan op geluidsoverlast. Dat moet echter beter. | |
Peterselieman | woensdag 20 februari 2013 @ 13:09 |
had laatst ook een mooie. Ik had wat tijd over en reisde van Zwolle via Almere en Amsterdam-Zuid naar Utrecht Centraal. In de trein naar Utrecht zat ook iemand in een verder lege stiltecoupé te bellen, maar nadat ik daar was gaan zitten vertrok hij en heb hem de rest van de reis ook niet meer gezien ![]() | |
KnightSolaire | woensdag 20 februari 2013 @ 13:57 |
Als ik met een bekend de trein binnenkom, of bij binnenkomst in de stiltecoupé een bekende ontmoet, neem ik hem/haar altijd mee naar een "normale" coupé. Kleine moeite toch? Op de ramen staat immers duidelijk aangegeven of het een stiltecoupé is of niet. | |
ReisT | woensdag 20 februari 2013 @ 14:18 |
De Ieren zijn gelukkig nu wel bezig die afbraak weer een beetje terug te draaien, een groot deel van de Western Railway Corridor (die westelijk noord-zuidlijn die op het kaartje van 1975 ineens ontbreekt) is de afgelopen jaren heropend. | |
Luco | woensdag 20 februari 2013 @ 14:23 |
Netjes van 'm! | |
Litpho | woensdag 20 februari 2013 @ 15:19 |
Ik denk alleen maar aan de veiligheid van het NS personeel. | |
#ANONIEM | woensdag 20 februari 2013 @ 15:25 |
Voor het eerst in 2 maanden zit ik weer in een rood klassiekje tussen Luik en Maastricht ![]() | |
Peter | woensdag 20 februari 2013 @ 15:31 |
Vierkante wielen? | |
#ANONIEM | woensdag 20 februari 2013 @ 15:35 |
Nee, dat zal het niet zijn; het schokken komt vanuit de motor. Het voelt een beetje aan alsof je optrekt met een auto met een slechte automaat, met een schok naar de volgende versnelling. | |
V2 | woensdag 20 februari 2013 @ 15:57 |
Dat zal wel het schakelen zijn tussen de rijweerstanden denk ik? | |
NBE322 | woensdag 20 februari 2013 @ 16:52 |
Weet iemand hoeveel muntjes je maximaal per kaartje in een NS kaartautomaat kan gooien? | |
b2py | woensdag 20 februari 2013 @ 16:55 |
Zit daar een limiet aan normaal gesproken? | |
Dr_Flash | woensdag 20 februari 2013 @ 16:59 |
Wat was het ook weer? 3 bestellingen max 4 keer hetzelfde kaartje per bestelling max 3 x 4 = 12 OV-Jaarkaarten 1e klas à ¤ 6862 per stuk = ¤ 82.344. Aangezien munten van 1 en 2 eurocent niet geaccepteerd worden is het maximum dus 20 x 82344 = 1.646.880 stuivers. | |
V2 | woensdag 20 februari 2013 @ 17:03 |
Dat is dan overigens 1.646.880 x 3.92g = 6.47 ton aan stuivertjes, ongeveer. | |
KnightSolaire | woensdag 20 februari 2013 @ 17:04 |
"Deze automaat is tijdelijk buiten gebruik." | |
Dr_Flash | woensdag 20 februari 2013 @ 17:05 |
En de rij koperdieven die over je schouder mee staat te kijken is 118 tariefeenheden lang ![]() | |
KnightSolaire | woensdag 20 februari 2013 @ 17:06 |
Waarom wiebelen treinen? Met, jawel, een screencap van een VIRM bovenaan ![]() En ProRail mag het spoor blijven beheren tot 2025: http://www.nu.nl/politiek(...)blijven-beheren.html | |
V2 | woensdag 20 februari 2013 @ 17:14 |
En die rij heeft 457 uur om te groeien, als je er elke seconde een muntje in weet te frummelen. Zonder pauzes. 19 etmalen is dat, trouwens. Ik zie problemen! | |
greavy | woensdag 20 februari 2013 @ 17:16 |
En vandaag is er ook al DDZ in de intercity Leeuwarden ri. Zwolle ev van 17:05 gesignaleerd. | |
b2py | woensdag 20 februari 2013 @ 17:19 |
Wegens de huishoudbeurs werd om VIRM vrij te spelen een slagje vervangen door ICR. Hier komt de trein uit de Watergraafsmeer naar Alkmaar door Uitgeest. | |
Dr_Flash | woensdag 20 februari 2013 @ 17:21 |
Nou inderdaad. Gelukkig hebben we nu de OV-CHipkaart ![]() Solves ALL your problems! ![]() | |
DriekOplopers | woensdag 20 februari 2013 @ 17:26 |
Serie/serie-paralel/paralel/zwakveld ? | |
KnightSolaire | woensdag 20 februari 2013 @ 17:30 |
AO is your best friend! | |
Bitlord | woensdag 20 februari 2013 @ 17:31 |
Nu we het over rijweerstanden hebben enzo, ik kan me uit boeken over NS locomtiefseries herinneren dat het met bijvoorbeeld de 1200-serie niet mogelijk was om gelijk "vol-gas" te geven, anders brandde er van alles door. Nee langzaamaan moest er steeds meer tractie worden gegeven. Is dat tegenwoordig anders met de huidige treinen? Kun je het pookje gewoon gelijk vol naar voren douwen en doet de electronica/software de rest? | |
Scarlet_Dragonfly | woensdag 20 februari 2013 @ 17:35 |
En als er niks doorbrandde dan slipte er wel vanalles door ![]() | |
Peterselieman | woensdag 20 februari 2013 @ 17:36 |
Ja zeg, wil je een TD-10 voorbij zien snellen, zie je maar een TD-9 ![]() | |
KnightSolaire | woensdag 20 februari 2013 @ 17:36 |
En of reizigers er blij van worden (zeker in volle treinen)... | |
Peterselieman | woensdag 20 februari 2013 @ 17:38 |
Oh ja, er is een WOB-verzoek over de Fyra ingediend documenten: http://www.rijksoverheid.(...)b-besluit-deel-1.pdf http://www.rijksoverheid.(...)elheidslijn/wob1.pdf http://www.rijksoverheid.(...)elheidslijn/wob2.pdf http://www.rijksoverheid.(...)elheidslijn/wob3.pdf http://www.rijksoverheid.(...)gesnelheidslijn.html | |
Ireyon | woensdag 20 februari 2013 @ 17:38 |
Rare rijtuigvolgorde ook, het is echt een willekeurig bijeengeraapt hoopje rijtuigen. | |
icloud | woensdag 20 februari 2013 @ 17:39 |
Wilt u allen zich begeven naar het veevervoer, en hierna met de bus verder naar duisburg waar misschien een ice staat te wachten,afhankelijk van hoe snel u bent einde dienstmededeling. | |
Peterselieman | woensdag 20 februari 2013 @ 17:42 |
Er is nog meer documentatie vandaag over de beheersconcessies: http://www.rijksoverheid.(...)eginfrastructuur.pdf http://www.rijksoverheid.(...)015/201313170-01.pdf | |
b2py | woensdag 20 februari 2013 @ 17:43 |
Dat wist ik vanochtend al ![]() | |
Peterselieman | woensdag 20 februari 2013 @ 17:45 |
Het beheer van het goederenvervoer komt weer in handen van Keyrail als het aan Mansveld ligt. Ook hier is veel leesvoer vandaag: http://www.rijksoverheid.(...)opdracht-keyrail.pdf http://www.rijksoverheid.(...)rgoederenvervoer.pdf http://www.rijksoverheid.(...)-goederenvervoer.pdf | |
b2py | woensdag 20 februari 2013 @ 17:46 |
KeyRail doet toch alleen de BR? | |
icloud | woensdag 20 februari 2013 @ 17:48 |
great, ik wiebel nu mijn stoel uit, mijn yogurt ligt op de grond, mijn ipad loopt vanzelf weg .kutgw stelletje barbaren. | |
Peterselieman | woensdag 20 februari 2013 @ 17:48 |
ook havengebied Rotterdam toch? | |
b2py | woensdag 20 februari 2013 @ 17:51 |
Dat schaar ik een beetje onder BR ![]() | |
Peterselieman | woensdag 20 februari 2013 @ 17:54 |
k. In de toekomst zal het wel uitgebreid worden naar de situatie waarin alle goederentreinen onder de verantwoordelijkheid van Keyrail gaan vallen en dat via Keyrail alles met ProRail afgestemd wordt | |
b2py | woensdag 20 februari 2013 @ 17:56 |
Lijkt mij een slecht plan, want dan moet er ook weer een overkoepelende organisatie komen. Laat de goederentreinen buiten KeyRail gebied maar fijn door ProRail doen, scheelt ook contacttijd etc. Laten we het ons nou niet ingewikkelder maken dan het al is en het liefst versimpelen. | |
icloud | woensdag 20 februari 2013 @ 17:59 |
Weekend naar de klote, lekker weer in de trein naar huis. Met de bus naar duitsland hebben we geen zin in!! | |
Peterselieman | woensdag 20 februari 2013 @ 17:59 |
je weet dat Nederland en dingen simpeler maken geen twee-eenheid is he? | |
b2py | woensdag 20 februari 2013 @ 18:06 |
Ik begrijp niet zo goed dat ze de ene keer de handtekening van Melanie censureren en vervolgens de volgende niet censureren.. | |
b2py | woensdag 20 februari 2013 @ 18:06 |
Moeilijk maken wel dus laten we dat vooral niet doen.. | |
Dr_Flash | woensdag 20 februari 2013 @ 18:12 |
![]() Tamensavving? ![]() | |
Peterselieman | woensdag 20 februari 2013 @ 18:13 |
de liefhebber mag het lezen | |
James1988 | woensdag 20 februari 2013 @ 18:13 |
Ik ben door 3 van de documenten gegaan. Samenvatting: heel veel weggecensureerde stukken, informatie die 4x herhaald wordt en de rest is allemaal al publiek bekend. | |
Peterselieman | woensdag 20 februari 2013 @ 18:20 |
Arriva pronkt ermee dat ze een speciale manier hebben gevonden om in de winter de ramen van de treinen schoon te krijgen. Wat blijkt: de ramen worden af en toe handmatig gelapt ![]() http://rtvnoord.nl/artikel/artikel.asp?p=118253 | |
KnightSolaire | woensdag 20 februari 2013 @ 18:24 |
Vraagje. Mag je ervoor kiezen een bepaald traject uitsluitend met NS te reizen, ook al is een reis met een regiovervoerder logischer? Bijvoorbeeld Nijmegen - Roermond via 's-Hertogenbosch? De reisplanner geeft alleen Veolia weer in dit geval. | |
b2py | woensdag 20 februari 2013 @ 18:25 |
Ja dat mag. | |
icloud | woensdag 20 februari 2013 @ 18:25 |
Wat schiet de gemeente breda op met een herinvoering van de benelux trein? waarom zijn hun zo voorstander? Den hag snap ik maar breda niet En waarom is roosendaal geen voorstander? | |
b2py | woensdag 20 februari 2013 @ 18:38 |
Zo maak ik ook wel een WOB antwoord ![]() Allemaal gecensureerd ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 20 februari 2013 @ 18:42 |
Als dat gaat om de "eerbiediging van de persoonlijke levenssfeer van de betrokkenen" hadden ze beter de Libelle onder de scanner kunnen mikken dus ![]() | |
DriekOplopers | woensdag 20 februari 2013 @ 18:46 |
Over de door NS vurig bepleite afschaffing van het papieren kortingkaartje: http://www.voorbeterov.nl/page13.php | |
Scarlet_Dragonfly | woensdag 20 februari 2013 @ 18:47 |
Holy sh*t wat is het warm in deze trein, verwarming beetje op hol geslagen ofzo ![]() Gelukkig dat er in een SGMm nog raampjes open kunnen zeg! | |
KnightSolaire | woensdag 20 februari 2013 @ 18:49 |
Kennelijk willen de regionale vervoerders het papieren kortingskaartje ook niet afschaffen. Hè? Die wilden toch zo graag een eigen tarief? En dat uniform tarief wat NS voorstelde, was toch maar niks? Maar nu willen ze het toch wel? Of niet? Ik snap er geen zak meer van. http://nos.nl/artikel/476(...)niet-afschaffen.html Ah, onze vriend Farshad komt er ook even bij. http://www.treinreiziger.(...)m_source=twitterfeed | |
greavy | woensdag 20 februari 2013 @ 18:54 |
Havenspoorlijn behoort tot de Betuweroute. Enkel de stamlijnen behoren daar officieel niet meer toe. | |
b2py | woensdag 20 februari 2013 @ 19:15 |
Vraagje over de gunning van het spooronderhoud aan ProRail tot en met 2025. Houdt dat in dat in 2025 de boel dan aanbesteed wordt en ProRail zal moeten inschrijven evenals andere aanbieders? | |
arkkey | woensdag 20 februari 2013 @ 19:20 |
Geweldig langs elkaar heenlullend gelul in die wob ookEn het antwoord
![]() | |
Peterselieman | woensdag 20 februari 2013 @ 19:28 |
zou zo maar eens kunnen ja | |
Straatcommando. | woensdag 20 februari 2013 @ 19:39 |
Lekker vastsmelten aan de stoeltjes op een warme juli-dag. SGMm ![]() Lekker heen en weer bonken over de rails onder het genot van een wasmachine geluid SGMm ![]() Dehhse Sprrrinturrr, rijdt naar... Dierunnn ... enn.... Zutfffen. SGMm ![]() | |
Peterselieman | woensdag 20 februari 2013 @ 19:41 |
Wadlopers ![]() Midden in de zomer de verwarming aan, omdat anders het koelwater niet gekoeld kon worden ![]() | |
Straatcommando. | woensdag 20 februari 2013 @ 19:42 |
Srsly? ![]() ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 20 februari 2013 @ 19:43 |
Warmtewisselaar heet het ![]() | |
Peterselieman | woensdag 20 februari 2013 @ 19:44 |
jup, anders was er op de warme dagen niet voldoende koeling voor de motoren. | |
Straatcommando. | woensdag 20 februari 2013 @ 19:45 |
Ja, goed ![]() ![]() M.a.w een ondermaats koelsysteem. Kwaliteit heur ![]() | |
Peterselieman | woensdag 20 februari 2013 @ 19:46 |
jaren '80 en er nooit iets aan verbeterd | |
Straatcommando. | woensdag 20 februari 2013 @ 19:49 |
Geweldig ![]() | |
greavy | woensdag 20 februari 2013 @ 19:51 |
Nee, er is geen enkele Wadsloper meer in Nederland. Als kind altijd bij de machinist mogen meekijken tussen Dronrijp en Leeuwarden ![]() Gingen dan van Dronrijp naar Leeuwarden met de trein, om naar een tante te gaan. Terug weer per trein ![]() | |
Peter | woensdag 20 februari 2013 @ 20:00 |
Maar wel rijdend met de deuren open ![]() ![]() | |
b2py | woensdag 20 februari 2013 @ 20:02 |
Raampjes open, vroegãh toen ik klein was kon dat nog. ![]() Tegenwoordig zit ik hermetisch opgesloten in een boot.. | |
KnightSolaire | woensdag 20 februari 2013 @ 20:03 |
Het kan nog steeds hoor. Plan V, SGMm, DD-AR... Toevallig ook mijn minst favoriete materieeltypen. Ik zie een verband. | |
greavy | woensdag 20 februari 2013 @ 20:04 |
Nee, je kan ook via Haarlem. Of naar Hoorn en dan de IC of Sprinter naar Amsterdam nemen. ![]() | |
b2py | woensdag 20 februari 2013 @ 20:04 |
![]() ![]() | |
Peterselieman | woensdag 20 februari 2013 @ 20:10 |
DD-AR ![]() Die schuiven maken het wel erg lawaaierig ![]() | |
b2py | woensdag 20 februari 2013 @ 20:11 |
Toevallig vanmiddag nog wel in DDAR met loc gezeten, achter de loc met ruitje open. ![]() | |
James1988 | woensdag 20 februari 2013 @ 20:13 |
Vanavond na vertrek uit Dordrecht een tijd lang langzaam gereden (door de portofoon van de HC: "ik hoop dat we Lage Zwaluwe halen") en zo'n 20 minuten stilgestaan aan het perron van Lage Zwaluwe i.v.m. tractieproblemen van de 1700-locomotief. Het treinpersoneel heeft het euvel uiteindelijk weten te verhelpen. Zo blijkt, ook dat spul kan kapot. ![]() | |
greavy | woensdag 20 februari 2013 @ 20:15 |
Maar het herstelt zich wel. Een boot moet afgesleept worden. | |
James1988 | woensdag 20 februari 2013 @ 20:33 |
De afschaffing van papieren kaartjes met korting, die gepland stond voor 20 maart, is uitgesteld. http://www.nu.nl/binnenla(...)n-kortingskaart.html | |
b2py | woensdag 20 februari 2013 @ 20:35 |
Limburg wil nieuwe treinverbinding Heerlen-Aken Gepubliceerd op 20-02-2013 om 11:20 ![]() De Provincie Limburg en de Duitse vervoersautoriteit Nahverkehr Rheinland (NVR) willen snel een akkoord over een nieuwe treinverbinding tussen Heerlen en Aken. Er moet een alternatief komen, omdat de huidige Euregiobahn eind dit jaar stopt met haar activiteiten. De Euregiobahn is een netwerk van grensoverschrijdende stoptreinen van de Deutsche Bahn. Provincie Limburg en de Duitse vervoersautoriteit vinden dat er alles aan gedaan moet worden om een nieuwe verbinding te realiseren tussen Aken en Heerlen. Die verbinding moet vooruitlopen op een intercityverbinding tussen Eindhoven, Heerlen en Aken. Intercityverbinding Op dit moment is er al een intercityverbinding tussen Eindhoven en Heerlen. Reizigers die naar Aken willen gaan moeten daarvoor in Heerlen overstappen. Als deze intercity doorrijdt naar Aken kan de reistijd met een half uur worden verkort. De NS heeft van het Rijk inmiddels een zware inspanningsverplichting opgelegd gekregen op een intercityverbinding naar het station Aachen Hauptbahnhof te realiseren. Bron | |
KnightSolaire | woensdag 20 februari 2013 @ 20:36 |
Zat een keer in Plan V met vergelijkbare problemen. De snelschakelaar was kapot. Kan niet worden opgelost. Gelukkig kwam een half uur later de volgende Plan V, die erachter werd gekoppeld en samen konden ze het weer aan ![]() | |
Peterselieman | woensdag 20 februari 2013 @ 20:36 |
is trouwens wel behoorlijk wat mooipraterij van de NS |