icloud | zondag 17 februari 2013 @ 02:55 |
Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks. ![]() >> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia. Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je bij dezen alvast van harte welkom heten: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl. ![]() >> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig. >> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen Met je Studenten OV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Breda via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je Studenten OV-Chipkaart niet geldig. Voor algemene informatie over het reizen met je Studenten OV-Chipkaart kun je het beste op de website terecht. >> Reizen over de HSL-Zuid NS Hispeed rijdt ieder halfuur een pendeldienst tussen Amsterdam en Breda via de HSL-Zuid. De reistijd tussen Schiphol en Rotterdam bedraagt hierdoor nog maar 26 minuten en tussen Schiphol en Breda slechts 53 minuten. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Deze is verkrijgbaar in de kaartautomaat of kan je voor 10,- in de trein zelf aanschaffen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden. Ook de Thalys rijdt over de HSL-Zuid. Op de hele traject gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Rotterdam en daarna naar Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk via o.a. NsHispeed of TGV-Europe. >> Fyra Amsterdam<->Brussel Met ingang van 18 januari is de Fyra-treindienst tussen Amsterdam en Brussel voor onbepaalde tijd opgeschort. Dit is besloten naar aanleiding van beschadiging aan het materieel door winterse omstandigheden. Internationaal reizen over de HSL kan hierdoor uitsluitend met Thalys. Het alternatief is omreizen via Roosendaal en daar overstappen op de stoptrein naar Belgi. De politiek overlegt momenteel over een iets acceptabeler alternatief. >> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een Studenten OV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden. >> Afkortingen en treinserienummers Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht. Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht. >> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen De komende feestdagen in 2012 zijn als volgt: dinsdag 25 december (eerste kerstdag) en woensdag 26 december (tweede kerstdag). De feestdagen in 2013 zijn als volgt: Dinsdag 1 januari (nieuwjaarsdag), zondag 31 maart (eerste paasdag), maandag 1 april (tweede paasdag), dinsdag 30 april (Koninginnedag), zondag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 9 mei (Hemelvaartsdag), zondag 19 mei (eerste pinksterdag), maandag 20 mei (tweede pinksterdag), woensdag 25 december (eerste kerstdag), donderdag 26 december (tweede kerstdag). Bovenstaand rijtje is onder voorbehoud. Kijk bij twijfel altijd nog even op de website van DUO. Wanneer je hier komt klagen dat je een boete hebt gekregen op een dag die hierboven niet staat vermeld, lachen we je uit. >> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? ![]() Misschien mag hij wel gewoon niet harder. Hier kun je precies zien hoe hard treinen waar mogen rijden ![]() >> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden? Er zijn verschillende hulpmiddelen om te berekenen hoeveel kilometer je hebt afgelegd: • Blijbol. • De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehorende detailkaarten voor grootstedelijke gebieden. • De planner van de NMBS voor Belgi (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen). • jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar). • Als joker ![]() ![]() >> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder; Hoek van Holland Haven - von_Preussen Kesteren - Dr_Flash Buitenpost - Peterselieman Newcastle Central Station - bork IJmondlijn - von_Preussen Harlingen (- Haven) - Greavy Station Hoek van Holland Haven, een stuk vergane glorie - Greavy >> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn; Reis door Belgi, met name op station Binche - Dr_Flash 6834 kilometer InterRail - Igen Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash Polen - Zug-Chef Eerste Klas door Nederland - Ireyon Zwitserland - sander89 De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp Monaco - KapiteinT Koninklijke wachtkamers - Bork NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100 Treinen rond Basel - Dr_Flash Station Vis - KapiteinT InnoTrans 2010 - James1988 Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon Reisje voor het goede doel - Greavy Treinen in Japan deel 1 en deel 2 - Igen Berlijn, Praag, Wenen en Budapest - Zug-Chef Dreilndereck (Deutschland - Polen - Tschechien) - bork Europabahn/Rheintalbahn - bork >> Achter de schermen De cabine van een Class 66 - Monopoly De cabine van een G-2000 - Monopoly De cabine van een DM'90 - Monopoly Fotoverslag over de NS1700 - GlenSpey Fotoverslag over VIRM - GlenSpey De cabine van een Traxx (BR 186) - Mirgeam De cabine van een G1206 - Mirgeam Traffic Control Brussel: Open Bedrijvendag 2012 - Greavy | |
James1988 | zondag 17 februari 2013 @ 02:58 |
![]() | |
icloud | zondag 17 februari 2013 @ 03:00 |
Glowmous Edit laat maar, jullie komen natuurlijk nooit buiten fb, ik reageerde op dit stukje We hebben deze week op fok een rel gehad waarbij gm als devver een faillissementconstructie eiste voor zijn gemaakte code, vandaar dat ik even de connectie maakte.Ik vond het een gm actie, excuses. | |
James1988 | zondag 17 februari 2013 @ 03:07 |
Aha, nu snap ik je weer. Bedankt voor de toelichting ![]() ![]() | |
#ANONIEM | zondag 17 februari 2013 @ 04:35 |
Ik ben nu in Sri Lanka, in het hogergelegen gebied van het land en je kunt hier echt geweldig mooie treinreizen maken. Gisteren heb ik over een afstand van ongeveer 45 km 3,5 uur gedaan in een gecombineerde passagierstrein met goederenwagons, het hoogste punt van deze reis was 1898,1 meter. Er was alleen derde klas aanwezig en toen het begon te regenen werd alles van binnen nat want een heleboel ramen waren kapot of gewoon helemaal afwezig. De normale reistijd bedraagt ongeveer twee uur maar wij deden er veel langer over omdat we twee keer heel lang moesten wachten tot de snellere trein ons gepasseerd had want je hebt hier alleen maar enkelspoor. Op een gegeven moment was er ook nog een probleem met de wissel wat nog weer extra vertraging opleverde. Toen volgde een vrij episch moment. Er kwam een soort mobiele reparatiedienst aan om de wissel te repareren. Ze kwamen van een hoger gelegen station per spoor aanscheuren op een klein simpel ongemotoriseerd wagentje waarop ongeveer tien mannen zaten. Toen de wissel weer klaar was heeft onze trein dit wagentje weer mee naar boven getrokken naar het volgende station. ![]() Deze treinreis kostte mij slechts 24 cent. ![]() Er zijn op dit traject overigens ook moderne treinen die bijna gelijkwaardig aanvoelen als onze Europese moderne treinen. Gelukkig wel dezelfde lage prijzen, foto's volgen nog wel eens als ik weer thuis ben ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-02-2013 04:39:53 ] | |
twiFight | zondag 17 februari 2013 @ 06:21 |
En waarom zat jij niet in een van die snellere treinen dan? ![]() | |
greavy | zondag 17 februari 2013 @ 10:14 |
Onderweg naar Eindhoven. Om met ICR naar Maastricht te gaan. Eindelijk fatsoenlijk materieel ingezet. | |
lyolyrc | zondag 17 februari 2013 @ 10:17 |
Die buitenkans laat je niet lopen?! | |
Mr_Klaasje | zondag 17 februari 2013 @ 10:43 |
Waar is Crientj eigenlijk? | |
b2py | zondag 17 februari 2013 @ 10:49 |
Jij wel dan?! | |
Pino112 | zondag 17 februari 2013 @ 10:56 |
Voor de mensen die tussen Schiphol en Sloterdijk moeten reizen: geen treinen ivm politieonderzoek. | |
WhiteJoker | zondag 17 februari 2013 @ 11:16 |
Dat is toch altijd zo bij een BV of NV? Zolang je maar kan aantonen dat het niet is gekomen door laakbaar gedrag. Oftewel zolang je maar naar eer en geweten leiding geeft aan het bedrijf komt het niet terug om je te plagen ![]() Symbolisch bedrag van een euro? | |
Dr_Flash | zondag 17 februari 2013 @ 11:25 |
Tijd niet gezien idd. Niet hier althans ![]() | |
Duvel | zondag 17 februari 2013 @ 11:48 |
Dat. | |
Peterselieman | zondag 17 februari 2013 @ 12:02 |
geweldig die oude beelden op het spoor. Vooral omdat het nog maar 15 jaar geleden is dat dit allemaal rondreed | |
KnightSolaire | zondag 17 februari 2013 @ 12:10 |
Zit dat ICR nu per toeval in de omloop of wordt dat voorlopig weer vaker zo? Net als vroegah? | |
#ANONIEM | zondag 17 februari 2013 @ 12:11 |
Wordt dat vaste kost of is het uitzonderlijk? | |
b2py | zondag 17 februari 2013 @ 12:12 |
Gepland, om VIRM vrij te spelen voor de huishoudbeurs treinen. | |
KnightSolaire | zondag 17 februari 2013 @ 12:12 |
Duurt de huishoudbeurs toevallig een paar maanden? ![]() | |
DriekOplopers | zondag 17 februari 2013 @ 12:16 |
De Dagelijkse Standaard maakt gehakt van de NS: http://www.dagelijksestan(...)-geklungel-van-de-ns | |
Yreal | zondag 17 februari 2013 @ 12:19 |
Dat is sinds de laatste wetswijziging een stuk makkelijker geworden | |
Peterselieman | zondag 17 februari 2013 @ 12:20 |
Aan de materieelinzet van de NS te zien zou je zeggen dat er dagelijks een evenement is, alleen waar is niet duidelijk, want overal is materieeltekort ![]() | |
b2py | zondag 17 februari 2013 @ 12:21 |
tot en met volgende week zondag. Maar ik verwacht niet ook morgen ICR tussen Amsterdam en Maastricht. | |
Peterselieman | zondag 17 februari 2013 @ 12:26 |
is een mooi stevig stuk, alleen denk ik helaas niet dat de NS iets met de kritiek zal gaan doen | |
greavy | zondag 17 februari 2013 @ 12:28 |
We gaan het zien... Ik rij net Bunde door, dus bijna in Mestreech | |
#ANONIEM | zondag 17 februari 2013 @ 12:30 |
Hoeveel bakken heeft die trein? | |
icloud | zondag 17 februari 2013 @ 12:41 |
Limburger? | |
icloud | zondag 17 februari 2013 @ 12:42 |
De ns heeft al jaren te maken een hetze van de beroepszeikers en het volk wat daar heel gemakkelijk achteraan hobbelt. | |
Dr_Flash | zondag 17 februari 2013 @ 12:43 |
Aardige samenvatting ![]() Mwoa, er rammelt toch wel het n en ander aan ![]() ![]() [ Bericht 15% gewijzigd door Dr_Flash op 17-02-2013 13:08:15 ] | |
#ANONIEM | zondag 17 februari 2013 @ 12:46 |
Omdat het heel hard regende dus we dachten we nemen de volgende wel anders werd al onze bagage zeiknat. edit: om de tweede langzame te halen moesten we alsnog door de regen maar toen hebben we maar een Tuk Tuk genomen. ![]() [ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 17-02-2013 12:49:00 ] | |
#ANONIEM | zondag 17 februari 2013 @ 12:50 |
Het is wel erg makkelijk om kritiek af te doen als "een hetze van beroepszeikers" om er niet op in te hoeven gaan. Je ziet dat op bijv. het Duitse forum van Drehscheibe ook, dat elke kritiek op de Deutsche Bahn door medewerkers ervan als een persoonlijke aanval wordt opgevat en dan op dezelfde manier wordt gebagatelliseerd. Feit is dat NS helemaal niet zo veel bijzonders presteert. Het marktaandeel van de trein t.o.v. andere vervoerswijzen is al vele jaren min of meer stabiel, alle reizigersgroei van NS is niet te danken aan de prestaties van NS maar aan een groeiende vervoersbehoefte in het algemeen. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-02-2013 12:50:54 ] | |
b2py | zondag 17 februari 2013 @ 12:52 |
Overigens hebben ze het herfst probleem door de Sandite aardig onder controle. | |
icloud | zondag 17 februari 2013 @ 12:53 |
De ns krijgt te gemakkelijk overal de schuld van, minimaal 70% van de vertragingen kan de ns niks aan doen, die komen door infrastructuur falen of verkeerd plannen door de verkeersleiding. Maar dat wil het volk dan weer niet zien. | |
Ireyon | zondag 17 februari 2013 @ 12:55 |
Mja maar Bert Meerstad is gewoon feitelijk aantoonbaar een leugenaar en fantast. Het is bijzonder frustrerend voor mij als reiziger dat zo'n vent ongestoord z'n gang kan gaan. | |
b2py | zondag 17 februari 2013 @ 12:56 |
Bert Meerstadt is een beter bestuurder dan zijn voorgangers. | |
Ireyon | zondag 17 februari 2013 @ 12:57 |
Een leugenaar, megalomaan, kletsprater. Feit. | |
Dr_Flash | zondag 17 februari 2013 @ 12:57 |
Ja. En een leugenaar en een fantast ![]() | |
greavy | zondag 17 februari 2013 @ 12:57 |
10 bakken | |
icloud | zondag 17 februari 2013 @ 12:58 |
Kom maar op met de feiten, toon maar aan waar hij gelogen, gekletspraat of megalomaan heeft gedaan? | |
Peterselieman | zondag 17 februari 2013 @ 12:59 |
oorzaak -> gevolg. Een bedrijf kan het natuurlijk nooit helemaal perfect doen, maar zo drastisch bezuinigen op materieel zoals nu gebeurt zorgt ervoor dat er in de spits gewoon te korte treinen rijden en er is geen enkele winterreserve om de gaten fatsoenlijk te dichten. Dat is het bedrijf zeker kwalijk te nemen. | |
Dr_Flash | zondag 17 februari 2013 @ 13:00 |
![]() ![]() | |
Ireyon | zondag 17 februari 2013 @ 13:01 |
Je bent nergens van op de hoogte en dan denk je wel even iets zinnigs te kunnen bijdragen ![]() | |
icloud | zondag 17 februari 2013 @ 13:03 |
Ik ben juist wel goed op de hoogte, daarom daag ik je uit om je bewering maar eens aan te tonen. Roepen dat het een leugenaar is mij veel te gemakkelijk. | |
icloud | zondag 17 februari 2013 @ 13:05 |
Volgens mij moet die zelfde ns nog altijd elk jaar een flink dividend overmaken naar de bv Nederlanden, vind je het gek dat er bezuinigd moet worden? | |
Ireyon | zondag 17 februari 2013 @ 13:07 |
Vooruit dan gauw uit m'n hoofd: "De Beneluxtrein zat nooit vol op de grens" -> Volkomen uit de lucht gegrepen, aantoonbaar onjuist "Europa is jaloers op onze winterdienstregeling" -> Nee. Gewoon nee. "Wij hebben zelf besloten om alle Fyra diensten te schrappen" -> Ja tuurlijk, nadat ze Belgi toch niet meer in mochten. "80% van de treinen rijdt nog gewoon tijdens de aangepaste dienstregeling" -> Nietszeggend getal. Tussen Amsterdam en Eindhoven rijdt nog niet eens 50% van de treinen. En wat er wel rijdt is vertraagd en te kort. Daar komt dan de arrogantie bij dat men 'niet zo moet piepen' en je hebt een vent die wat mij betreft een voor de rest van z'n leven de hik kan krijgen. En nee, dat ben je aantoonbaar niet. Hou maar op Bert, we hebben je door. | |
Surveillance-Fiets | zondag 17 februari 2013 @ 13:07 |
heb jij zijn ejaculatie in de media niet gezien de afgelopen dagen? | |
Dr_Flash | zondag 17 februari 2013 @ 13:09 |
"We willen de reiziger voorspelbaarheid bieden" staat tot "Plan uw reis zo kort mogelijk voor vertrek" als lul staat tot drumstel. | |
DriekOplopers | zondag 17 februari 2013 @ 13:09 |
Klopt. En hier wordt even uitgelegd waarom die "beroepszeikerds" (jouw woorden) gelijk hebben: http://www.voorbeterov.nl/130215.php ![]() | |
Peterselieman | zondag 17 februari 2013 @ 13:11 |
Elke verstoring is er n teveel. Elke verstoring levert een logistieke puzzel op die opgelost moet worden. Dagelijks zijn er bijvoorbeeld al minimaal 180 wijzigingen in het personeelsrooster die opgevangen moeten worden. Bij een grote verstoring is het helemaal kat in het bakkie en kan de bijsturing het gewoon niet meer aan en gaat alles deels op zijn gat. De systemen zijn helaas nog niet zover dat er razendsnel dingen omgepland kunnen worden. Imo is het huidige systeem nodeloos complex geworden, zeker omdat de NS het liefst heeft dat al het materieel zo weinig mogelijk stilstaat en er in de spits nauwelijks reservecapaciteit is. En als er al een treinstel 'over' is dan staat deze vaak niet op een belangrijk knooppunt, maar aan de randen van het land, dankzij het gebrek aan opstelcapaciteit dat her en der is. Verder moet de NS niet gaan pronken met bijvoorbeeld de fantastische winterdienstregeling, want treinen die rijden zijn vaak te kort voor de drukke trajecten waarop ze rijden. Het onderweg slim aftrappen of bijplaatsen van stellen is eigenlijk uit den boze, terwijl juist daar nog het nodige op gewonnen kan worden. | |
Ireyon | zondag 17 februari 2013 @ 13:12 |
Om hier nog even aan toe te voegen dat dit gewoon de grootst mogelijke middelvinger is richting honderden, zo niet duizenden mensen die ruim 5 jaar lang dagelijks tussen Roosendaal en Antwerpen moesten staan, alvorens de verbinding volledig geschrapt werd zonder fatsoenlijk alternatief te bieden. "Fuck de reiziger. Lol" - Bert Meerstad | |
Peterselieman | zondag 17 februari 2013 @ 13:13 |
Dan maar wat minder dividend over maken. De NS heeft in eerste instantie een nutsfunctie. Het maken van winst is mooi, maar het moet niet ten koste gaan van de nutsfunctie en de ambities op het spoor en dat lijkt nu wel wat het geval te zijn. | |
icloud | zondag 17 februari 2013 @ 13:17 |
Onzin de benelux deed het zeer goed als binnenlandse intercity maar zat nooit vol tussen Roosendaal en essen/antwerpen. Dat kan jij helemaal niet weten, meerdere partijen hebben genteresseerd om informatie gevraagd. Ze hebben zelf de dienst opgeheven, op dringend verzoek van de belgen, het verbod kwam erna pas/ Ja en tussen groningen en lutjesbroek rijd 100% nog, niks zeggende getallen. Die 80% is een gemiddeld getal over het hele spoornet wat naar mijn mening best kan kloppen. die beroepszeikers zijn ook gewoon gesubsidieerde autistische klaagclubjes zonder meedenkende krachten, Wij willen het zo en als we het zo niet krijgen dan gaan we krijsen. Trouwens de complete winterdienstregeling is er gekomen op bevel van de tweede kamer, en de criteria voor de winterdienstregeling is pas geleden door de MINISTER aangescherpt naar paar mm. | |
icloud | zondag 17 februari 2013 @ 13:18 |
Dat mogen ze niet, dividend is in de begroting opgenomen en kan niet gemist worden. | |
icloud | zondag 17 februari 2013 @ 13:20 |
Gebrek aan opstelcapaciteit ligt niet aan de ns, de grote steden willen het liefst zo min mogelijk opstelmogelijkheden, die planten daar liever kantoorpanden neer. Wat jij doet is afgeven op het gevolg, we moeten de oorzaak aanpakken en die ligt niet bij de ns maar bij prorail. | |
#ANONIEM | zondag 17 februari 2013 @ 13:21 |
Nu zegt Meerstad daarover dus, dat buitenlandse spoorwegen alsnog jaloers zijn op de snelheid waarmee bij NS dingen omgepland kunnen worden. Ik vraag me daarbij wel het volgende af. Jaren geleden heb ik volgens mij hier al eens gepost wat ik in het Hongaarse spoorboekje vond: ![]() Het sneeuwvlokje-symbool staat daarbij voor treinen die ook bij winterse omstandigheden rijden. Is er iemand die wel eens in de winter in Hongarije is geweest en daardoor (of op een andere manier) weet hoe op welke termijn de Hongaarse spoorwegen kunnen overgaan op het schrappen van de treinen die bij winterse omstandigheden niet rijden? Of zou het ook hiermee te maken hebben: Speelt daarbij niet ook nog het probleem van het personeel? En is daarbij dan misschien ook het probleem dat voor de winterdienstregeling ook de materieel- en personeelroosters moeten worden aangepast voor de treinen die wel blijven rijden? | |
Peterselieman | zondag 17 februari 2013 @ 13:22 |
zie daar de fout van het marktdenken. De vervoersfunctie van de NS mag nooit ten koste gaan het belang van de cijfers. Dat de NS geen verlies mag lijden op het vervoer is niet meer dan logisch, maar het moet niet zo zijn dat om die cijfers te halen er bijna standaard reizigers achter moeten blijven op het perron. Dat kan nooit de bedoeling van het uitkeren van het dividend zijn. | |
Dr_Flash | zondag 17 februari 2013 @ 13:23 |
Jij bent ook een leugenaar ![]() Rest ga ik niet eens lezen. Meneertje "goed op de hoogte" ![]() | |
icloud | zondag 17 februari 2013 @ 13:23 |
Wat kan de ns daar aan doen? Bevel is bevel als de aandeelhouder de bv leeg trekt dan kan je als ceo daar weinig tegen beginnen. | |
Surveillance-Fiets | zondag 17 februari 2013 @ 13:24 |
Met die vent valt niet te praten. Wie is hier nou een beroepszeiker dan? | |
#ANONIEM | zondag 17 februari 2013 @ 13:24 |
Wat zijn ze aan het doen dan tussen Oldenzaal en Bad Bentheim? | |
DriekOplopers | zondag 17 februari 2013 @ 13:24 |
Okee, ik neem het even op voor MVBOV: 1. Geen cent subsidie. Letterlijk nog niet 1 cent. Bewuste keuze die zelfs in het beleidspan staat. 2. Waar haal je de gore moed vandaan om de mensen van MVBOV voor "autisten" uit te maken? 3. MVBOV draagt regelmatig goede verbertervoorstellen aan: zowel publiekelijk als in vertrouwelijke gesprekken met de NS-top, de ProRail-top, IenM, DO's en stads- en streekvoerverders. Bij de schofterige wijze waarop jij de reizigersclubs neersabelt, is Bert Meerstadt nog maar een bescheiden watje. Je moet je doodschamen. | |
Surveillance-Fiets | zondag 17 februari 2013 @ 13:24 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Peterselieman | zondag 17 februari 2013 @ 13:25 |
mja, de NS kan hier wel degelijk wat bereiken. Zorgen dat er overbelastverklaringen komen, etc. Zo kunnen ze wel degelijk bereiken dat er meer opstelcapaciteit komt waar het benodigd is. Het is toch van den zotte dat treinen die in bijvoorbeeld Dordrecht moeten starten uit Roosendaal komen en voor Roosendaal daardoor stellen uit Vlissingen moeten komen? Of dat materieel voor treinen die op Schiphol starten helemaal uit Den Haag moeten komen? | |
Peterselieman | zondag 17 februari 2013 @ 13:26 |
Gewoon een keer nee zeggen met een goede en gedegen uitleg. Als je zo de Kamer achter je krijgt is er veel mogelijk. | |
icloud | zondag 17 februari 2013 @ 13:26 |
Dat ben ik met je eens, dat dat van de zotte is. Maar ik blijf erbij dat het vooral een probleem van de gemeente is, die niet wil en de bestaande situatie niet kan aanpassen. | |
icloud | zondag 17 februari 2013 @ 13:28 |
Je weet dat je als ceo niks te vertellen heb, als de minister een a.v.a organiseert en beslist dividend uit te keren, dan kan je als ceo op je kop gaan staan maar tegenhouden doe je niet. Pvda en vvd gaan dit nooit doen ivm het begrotingstekort, en ik verwacht dat ook d66, cu, sgp en cda zo verstandig zijn om niet aan het dividend te gaan rommelen en zo een gat te slaan in de begroting. | |
b2py | zondag 17 februari 2013 @ 13:30 |
Klopt Let op je feiten, het buitenland is jaloers op het systeem waarmee ze het nog slechts 1 dag van te voren kunnen aanpassen. Over de dienstregeling zelf is niks gezegd. Geen woord aan gelogen, is gevolg van het feit dat ze Belgi niet meer in mochten met reizigers. Hij heeft wel gelijk, dat jij vindt dat het niet waar is, ben ik met je eens. Maar hij liegt niet. | |
Peterselieman | zondag 17 februari 2013 @ 13:30 |
Ik ben niet onder de indruk van die woorden. Het zou pas hout snijden als er lokaal of gedurende de dag dingen omgepland kunnen worden. Het belangrijkste is dat je duidelijk bent naar de reiziger die iig op voldoende vervoerscapaciteit moet kunnen rekenen. daarom zeg ik ook dat het nodeloos complex is geworden allemaal. Het kan stukken beter, alleen lijkt het erop dat niemand de vinger op de zere plek durft te leggen en er ook daadwerkelijk iets aan wil doen. | |
DriekOplopers | zondag 17 februari 2013 @ 13:31 |
Een goede CEO legt luid en duidelijk uit, dat hij dat geld nodig heeft. Een goede CEO durft eerlijk te zeggen wat er mis gaat en wat nodig is om dat op te lossen. Een goede CEO probeert (namens een organisatie met een min of meer publieke taak) geen bagger te verkopen als zijnde prima spul. | |
Peterselieman | zondag 17 februari 2013 @ 13:33 |
Dat zeg je nu wel, maar als je de opinie voor je wint door duidelijk te zijn en goed te communiceren dan kun je wel degelijk iets winnen. Reken er maar op dat de kamerfractie van bijvoorbeeld de PvdA hier erg gevoelig voor is. | |
DriekOplopers | zondag 17 februari 2013 @ 13:34 |
Maar hij suggereert het natuurlijk wel. De reiziger en de burger een rad voor ogen draaien met een flauwekulpercentage (dat voor het aantal getroffen reizigers totaal irrelevant is) moet als buitengewoon afkeurenswaardig worden beschouwd. Ik vind de halve waarheid vertellen ongeveer even slecht als liegen. | |
Dr_Flash | zondag 17 februari 2013 @ 13:35 |
Ja, zo kan ik het ook idd. "Waar mogelijk verlengen we de treinen". Dat het vervolgens nergens gebeurt "betekent dat het nergens mogelijk is" ![]() ![]() | |
icloud | zondag 17 februari 2013 @ 13:37 |
De 6900 is bijvoorbeeld verlengt, en daarmee voldoet hij dus aan zijn uitspraken. | |
b2py | zondag 17 februari 2013 @ 13:55 |
Hij suggereert helemaal niets. In het persbericht staat dat buitenlandse partijen jaloers zijn op het systeem dat de NS 1 dag van te voren de dienstregeling kan aanpassen. Dat vervolgens de Telegrafen en Volkskranten onder ons de waarheid verdraaien. Ik deel volledig je mening dat het percentage geschrapte treinen niet overal 19% is zoals wordt beweerd. Wat wel wordt beweerd in de post waar ik uit citeerde is dat Bert liegt over het percentage, en dat is niet waar. | |
icloud | zondag 17 februari 2013 @ 13:59 |
je doet maar. Dat doet niks af aan het feit dat je recht hebt op subsidie en daarmee een subsidieclubje bent, of jullie daadwerkelijk de subsidie weigeren is voor niemand te controleren. In het bestaan van mvbov heb ik nog nooit wij of mensen van gezien, der is maar een man die de mvbov leid en dat ben jij zelf, dus doe alsjeblieft niet alsof ik nu een heel clubje heb beledigd, meer dan een eemansfractie is het niet in de praktijk. Zoals ik al eerder zei niet mee willen denken, altijd maar weer je eigen plan versturen en vervolgens nog trots vermelden dat je je hulp aanbied noem ik redelijk autistisch, daarnaast vertegenwoordig je nog geen 1 procent van de reiziger(net zo als rover niet) dus is het nogal asociaal om namens de reiziger te spreken, nederland heeft behoefte aan een ov onderzoeksbureau die regelmatig onderzoek doet naar het wel en wee van de reizigers en aanschuift bij het overleg om dit over te brengen. je loopt steeds maar weer te leuren met je eigen plannen(net zo als rover) en bent blind voor de praktijk, voor argumenten van de ns, voor de omstandigheden van de ns en voor de behoefte van de reiziger. Ik heb nog nooit een plan van jouw gezien wat rekening houd met de praktische uitvoering ervan, nee het zijn altijd de fantasien van meester spitshorst, zonder enig rekening te houden met anderen. uit jouw mond zie ik dat als een compliment, je staat zelfs in mijn sig. Mensen zoals jouw moeten ze verbieden om ooit nog op het binnenhof, in utrecht of waar dan ook over iets publieks mee te mogen praten, gezien jouw twijfelachtige reputatie met politici. | |
Dr_Flash | zondag 17 februari 2013 @ 13:59 |
Het is gewoon niet zo handig, want je weet van tevoren hoe zoiets uitgelegd gaat worden, Met de beste wil van de wereld kun je er moeilijk meer van maken dan window dressing. En dat is gewoon volksverlakkerij eigenlijk. Beetje goeie sier lopen maken met uitspraken die nauwelijks geloofwaardig zijn, "maar technisch gezien net niet gelogen". Nou wauw hoor. Er blijft geen reiziger minder op een perron achter. En dat is wat WEL telt. Maar wie weet dat nog? ![]() | |
Ireyon | zondag 17 februari 2013 @ 14:07 |
Je bent al je geloofwaardigheid hiermee verloren ![]() | |
DriekOplopers | zondag 17 februari 2013 @ 14:08 |
O? Op grond waarvan? Welke wet of verordening zegt dat? Schei uit. Je weet zelf ook wel dat dit argument gelul is. Misschien is ons jaarverslag met gecontroleerde jaarrekening een indicatie voor je? http://www.voorbeterov.nl/120926.php Dat is dus ook niet waar, zie eveneens ons jaarverslag en onze website. Maar uit jouw opmerking begrijp ik dus, dat -aangezien ik volgens jou de enige ben- je mij persoonlijk voor autist uitscheldt? Prima hoor, ik ben wel uitgepraat met je. ![]() | |
icloud | zondag 17 februari 2013 @ 14:13 |
Wat moet ik met een vod papier waar slechts een beperkt aantal cijfertjes opstaan, er staat geen onkostenvergoeding/salaris op en ook het aantal echt actieve personen vind ik hier niet op terug.(en dan bedoel ik niet mensen die maandelijks hun beurs naar jullie brengen.) Driekwart van het jaarverslag is een pleidooi voor eigen parochie, gezeik over de ns en de ov kaart. | |
Kentekenplaat | zondag 17 februari 2013 @ 14:20 |
Misschien heeft hij wel geen salaris. Ik krijg sterk de indruk dat jij minimaal tot aan je ellebogen bij Bert Meerstad in zijn warme holletje zit. Hetzij omdat je hem persoonlijk kent, hetzij omdat jij ook zo'n stekeblinde NS-manager bent die geen idee heeft wat er daadwerkelijk op het station en de baan gebeurt. | |
icloud | zondag 17 februari 2013 @ 14:22 |
Beide niet, zoals in mijn postgeschiedenis kunt lezen, ben ik eigenaar van een audio installatie bedrijf. Ik heb die meneer van wijk eens door het nba gehaald en wat denken jullie geen enkel resultaat, oftewel wij van de mvbov controleren de mvbov, wc eend truc. Diep treurige leugens. | |
bork | zondag 17 februari 2013 @ 14:23 |
Iets anders zelfs, geen woorden verspillen aan zo'n figuur, levert niks op alleen maar een vervelende smaak. [ Bericht 0% gewijzigd door bork op 17-02-2013 16:18:30 ] | |
#ANONIEM | zondag 17 februari 2013 @ 14:24 |
Wat een onvriendelijkheid hier vandaag zeg, jeeminee. | |
b2py | zondag 17 februari 2013 @ 14:40 |
@flash, de Fyra op HO is in aantocht, dit is nog de V160 maar ze zijn onderweg naar de winkels.![]() | |
Doc__Zenith | zondag 17 februari 2013 @ 14:40 |
Nu ga je straatjes schoonvegen. Is hier de reiziger mee geholpen? Is de reiziger ermee geholpen door alles op ProRail af te schuiven, terecht of niet? Het is al sneu dat dit binnen ProRail en de NS zo gaat, dat de reiziger dit zo gepresenteerd krijgt... | |
DriekOplopers | zondag 17 februari 2013 @ 14:43 |
Dure grap voor de producent, al die verschillende bedrukkingen... Helaas, mijn MOB-activiteiten spelen zich af in de late jaren-50 en vroege jaren-60... Toen waren mannen nog van staal en treinen van, eh, nou ja... Staal. ![]() | |
remcoP | zondag 17 februari 2013 @ 14:58 |
Er is een Zweed die zelf een Fyra heeft gebouwd. ![]() http://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=36786.0 | |
Dr_Flash | zondag 17 februari 2013 @ 14:58 |
Allemaal een glaasje ranja? ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zondag 17 februari 2013 @ 14:59 |
Jah, maar dat is niet diegene waar ik afstuiterende bodemplaten op kan klussen ![]() | |
JDude | zondag 17 februari 2013 @ 14:59 |
Stukjes bodemplaat meegeleverd? | |
b2py | zondag 17 februari 2013 @ 15:09 |
Arme jan.. ![]() True on that, wellicht op proef om te oefenen. ![]() | |
Dr_Flash | zondag 17 februari 2013 @ 15:11 |
Nou inderdaad. Het hoeft toch pas over 6 jaar te "rijden" ![]() | |
Peter | zondag 17 februari 2013 @ 15:16 |
Wie moet de NS anders scherp houden? De overheid als concessieverlener en aandeelhouder laat dat na.. | |
James1988 | zondag 17 februari 2013 @ 15:19 |
Nog even over die Fyra h: de Belgische autoriteiten (DVIS) hebben vrijwel onmiddelijk de typetoelating voor reizigersvervoer ingetrokken toen er een bodemplaat werd gevonden langs de infrastructuur. Had dat niet gebeurd, dan had de Fyra weer gereden. Omdat de treinen niet meer naar Belgi mochten rijden heeft NS besloten de treinen ook uit de Nederlandse binnenlandse treindienst te halen. IL&T heeft aangegeven dat ze om die reden niet proactief hoefden op te treden, maar het is IL&T die ook voor Nederland opnieuw een goedkeuring voor reizigersvervoer moet geven. Ofwel, er geldt een rijverbod voor de V250 in beide landen. | |
b2py | zondag 17 februari 2013 @ 15:20 |
Rijverbod met reizigers, testritten zijn wel toegestaan. | |
Dr_Flash | zondag 17 februari 2013 @ 15:24 |
Lees: IL&T had niet de ballen om zelf een rijverbod af te kondigen, maar voelt zich nu wel belangrijk genoeg om een herstart tegen te houden ![]() | |
James1988 | zondag 17 februari 2013 @ 15:25 |
Correct. Als IL&T na het stilleggen van de Fyra-dienst nog zou komen met een rijverbod zou dat wel een beetje heel erg mosterd na de maaltijd zijn ![]() | |
b2py | zondag 17 februari 2013 @ 15:29 |
Overigens las ik afgelopen week dat de reden dat er zo 'laat' gestart wordt met de surrogaatfyra komt doordat de NMBS niet eerder TRAXX loc's kon leasen en daarna het personeel weer opgeleid moest worden wat tot extra vertraging heeft geleid. | |
DriekOplopers | zondag 17 februari 2013 @ 15:31 |
Voor Beter OV had eerder al bij ILenT om een rijverbod gevraagd. Dat werd geweigerd. Dus ILenT staat sowieso voor lul. | |
DriekOplopers | zondag 17 februari 2013 @ 15:32 |
Nou ja, vanaf morgen de eerste Schaamlap Expresse. Ben benieuwd hoe druk die zal zijn. | |
James1988 | zondag 17 februari 2013 @ 15:35 |
Ik vraag me af of NS Hispeed al bezig is met een Plan B voor de lange termijn, mocht de V250 niet snel in dienst komen of zelfs geheel worden afbesteld. De Belgen zitten er voor mijn gevoel een stuk zakelijker in dan de Nederlanders. Volgens 'De Ingenieur' kan het oplossen van de ERTMS-problemen alleen al een jaar duren, waardoor de start van dienstregeling 2014 gemist zou worden. | |
b2py | zondag 17 februari 2013 @ 15:36 |
Je gaat mee? | |
DriekOplopers | zondag 17 februari 2013 @ 15:40 |
Nee, dat niet. Ik hoop dat iemand dat snel weet en zal doorgeven. En na een paar dagen kun je pas zeggen hoe het echte gebruik zal zijn. Wij vrezen capaciteitstekort. | |
Surveillance-Fiets | zondag 17 februari 2013 @ 15:43 |
het zal wel weer zonder gevolgen blijven. Een of andere miep uit de politiek moet diep door het stof maar de NS blijft gewoon zonder tik op de vingers blunderen. | |
Mr_Klaasje | zondag 17 februari 2013 @ 15:47 |
Dan vraag ik mij af; waarom kan die miep door het stof inplaats van op de schopstoel. Ik wil ook wel als ov-bedrijf een hand boven het hoofd. | |
Dr_Flash | zondag 17 februari 2013 @ 15:51 |
Laten we dat eerst maar eens afwachten, misschien valt het wel mee. Er is nu al maanden geen vervoer tussen de randstad en Belgi, de meeste mensen zullen inmiddels wel een alternatief gevonden hebben. En die zien we nooit meer terug ![]() | |
arkkey | zondag 17 februari 2013 @ 15:51 |
Leuke poging die ik m niet na doe, maar ik vind hem toch niet strak genoeg om echt mooi te noemen. | |
Surveillance-Fiets | zondag 17 februari 2013 @ 15:52 |
alsof het origineel wel strak is? | |
Surveillance-Fiets | zondag 17 februari 2013 @ 15:52 |
de een mist een bodemplaat, de ander heeft een deuk door een vogel. ![]() | |
Dr_Flash | zondag 17 februari 2013 @ 15:53 |
die afpleurdeur moet wel lukken met een klein zaagje trouwens ![]() | |
arkkey | zondag 17 februari 2013 @ 15:53 |
Het exterieur is iig wel glad en niet zo gebobbeld als het zelfbouwmodel... | |
DriekOplopers | zondag 17 februari 2013 @ 15:54 |
Die Miep moet de RvC van de NS aanspreken, Of RvC weg wegens falend toezicht, of NS-top weg wegens falend beleid, Of allemaal weg. Dan blijft doorgaans een NS-directeur aan, ten behoeve van de continuiteit. Ik zie die Van Vroonhoven wel zitten als nieuwe NS-baas (als het zover komt, qua wegsturen). Doortastender en communicatief vaardiger. | |
DriekOplopers | zondag 17 februari 2013 @ 15:55 |
![]() | |
James1988 | zondag 17 februari 2013 @ 15:58 |
Achteraf gezien is het wel grappig... het heeft 8 jaar geduurd om van het zetten van een handtekening (mei 2004) tot een toegelaten trein te komen (juli 2012). En nog geen 8 maanden later was het alweer einde verhaal. ![]() | |
b2py | zondag 17 februari 2013 @ 16:03 |
Komt gewoon omdat het een vrouw is. ![]() | |
Dr_Flash | zondag 17 februari 2013 @ 16:10 |
Alle vrouwen zijn hoeren! ![]() | |
icloud | zondag 17 februari 2013 @ 16:13 |
laat maar [ Bericht 97% gewijzigd door icloud op 17-02-2013 16:30:49 ] | |
remcoP | zondag 17 februari 2013 @ 16:24 |
huh? ![]() | |
Crientj | zondag 17 februari 2013 @ 16:40 |
'Sup? ![]() | |
Dr_Flash | zondag 17 februari 2013 @ 16:43 |
We misten je ![]() | |
Ireyon | zondag 17 februari 2013 @ 16:45 |
Ik pak die van 07:30 uit Rsd naar HS, laat het je wel weten ![]() Het zou me niks verbazen dat alle reizigers zoiets hebben van "fuck dit, ik ga met de auto", waarna Bert Meerstad trots verkondigt dat niemand behoefte heeft aan een verbinding met Belgi en het hele plan gewoon schrapt. | |
#ANONIEM | zondag 17 februari 2013 @ 16:47 |
Ik las van de week dat Veolia de boel in de verkoop gooit, of wilt gooien ? Stel nou dat dat gebeurd, dan zullen ze gewoon de consessie moeten uitdienen denk ik? Volgende aanbesteding, wie zullen er mee doen? Arriva lijkt me sowieso wel kandidaat, maar een DB bijv, of Virgin? Die probeert al een tijdje een poot op de Nederlandse markt te krijgen meen ik ? ![]() | |
Dr_Flash | zondag 17 februari 2013 @ 16:48 |
Ja klopt. Dat wordt bedoeld met "Alle bestaande contracten worden gerespecteerd" ![]() | |
Zug-Chef | zondag 17 februari 2013 @ 16:48 |
DB zal wel via Arriva mee gaan doen ja. | |
b2py | zondag 17 februari 2013 @ 16:48 |
Zie laatste 1,5 pagina vorig topique ![]() | |
greavy | zondag 17 februari 2013 @ 16:49 |
Dat faalhazenautistenforum heeft tegenwoordig een Android-app: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.wSomda![]() | |
#ANONIEM | zondag 17 februari 2013 @ 16:49 |
Ja, zal even terug bladeren. Had dat ook nog niet gelezen ![]() | |
James1988 | zondag 17 februari 2013 @ 16:50 |
Ik denk niet dat de mededingingsautoriteiten dat gaan goedkeuren. DB moest alle activiteiten van Arriva in Duitsland afstoten (is verkocht aan Netinera), Veolia is in Duitsland ook een aanzienlijke speler. | |
b2py | zondag 17 februari 2013 @ 16:52 |
Dus zou Abellio wel mee kunnen dingen naar Veolia in Duitsland? | |
Zug-Chef | zondag 17 februari 2013 @ 16:52 |
Ik bedoel daarmee dat DB zelf niet zal inschrijven in NL maar dat Arriva dat dus doet. | |
James1988 | zondag 17 februari 2013 @ 16:53 |
Dat zou kunnen, ja. ![]() Ik denk niet dat de NMa dat goedkeurt. | |
Dr_Flash | zondag 17 februari 2013 @ 16:54 |
| |
greavy | zondag 17 februari 2013 @ 16:54 |
Sowieso zal de naam Veolia Transport wel bestaan blijven in Nederland, want anders is de concessie gelijk verbroken en moet een nieuwe aanbesteding komen. | |
b2py | zondag 17 februari 2013 @ 16:55 |
Kernactiviteiten van dit bedrijf verleggen zich steeds meer naar buitenland. Straks bestaat NS niet meer in Nederland en alleen maar meer in het buitenland. | |
James1988 | zondag 17 februari 2013 @ 16:55 |
Dat lijkt me niet hoor ![]() | |
Zug-Chef | zondag 17 februari 2013 @ 16:56 |
Mwah zoveel marktaandeel hebben Arriva en Veolia samen nu ook weer niet. Bij het samengaan van Connexxion en Veolia toendertijd was Connexxion groter dan Arriva nu is. | |
Dr_Flash | zondag 17 februari 2013 @ 16:57 |
Nou dat lijkt me niet. Een concessieverlener gaat niet voorschrijven "Gij zult 15 jaar lang hetzelfde woordje op uw bus plakken" ![]() | |
greavy | zondag 17 februari 2013 @ 16:57 |
De concessie is gegund aan Veolia Transport Nederland. Een andere vervoerder kan niet ineens - door overname van een bedrijf - de concessie in handen hebben. Mij lijkt dan ook dat Veolia Transport Nederland bestaan blijft, ook al is het dan een 100% dochteronderneming van bijv. Arriva of what ever. | |
Dr_Flash | zondag 17 februari 2013 @ 16:59 |
Tuurlijk wel. Ze nemen het bedrijf over, met inbegrip van alle daaraan verbonden contracten. En als een nieuwe eigenaar ervoor kiest om Veolia Transport Nederland om te dopen in Pietje Puk Travels, waarom niet ![]() | |
James1988 | zondag 17 februari 2013 @ 17:00 |
Het hangt er vanaf wat de voorwaarden van de verkopende partij zijn. Als de naam Veolia gebruikt mag blijven worden is dat mooi meegenomen, maar anders wordt het bedrijf omgedoopt. Contracten blijven immers gewoon geldig. | |
#ANONIEM | zondag 17 februari 2013 @ 17:03 |
Ik ben benieuwd hoe dat gaat aflopen. Op papier is het altijd een plus met consessies voor de reiziger. De praktijk is vaak anders ![]() We gaan het wel zien. | |
Crientj | zondag 17 februari 2013 @ 17:04 |
Ah ja. Ik reis niet meer zo vaak met de trein.. daarom kom ik hier ook te weinig. | |
greavy | zondag 17 februari 2013 @ 17:05 |
Afgelopen donderdag zijn 2 rode klassieke motorstellen van de NMBS afgevoerd naar de sloper in Aubange. Foto: Quentin Lavall | |
b2py | zondag 17 februari 2013 @ 17:23 |
De drukste 'S-bahn achtige' lijn van Tokyo, de Yamenote line heeft op vijf februari vrijwel 1 uur dichtgelegen door sneeuwval. Deze lijn vervoert 3,75 miljoen reizigers per dag en rijd in de spitsen iedere 2,5 minuut. | |
Kapitein_Schavuit | zondag 17 februari 2013 @ 17:24 |
Er reed vanmiddag een loc met een Plan V over de Maaslijn bij Venlo richting Roermond. Opvallend, de twee bakken waren met elkaar gekoppeld via de twee koppelingen op de neus. Dus het stel in het midden losgekoppeld en omgedraaid. ![]() | |
James1988 | zondag 17 februari 2013 @ 17:26 |
En daar heb je geen foto van? ![]() | |
b2py | zondag 17 februari 2013 @ 17:31 |
Uiteraard is er beeld, wel vaag, maar beeld. | |
greavy | zondag 17 februari 2013 @ 17:32 |
![]() | |
Kapitein_Schavuit | zondag 17 februari 2013 @ 17:34 |
Die ja. Enkeltje sloop? | |
Scarlet_Dragonfly | zondag 17 februari 2013 @ 17:35 |
Gevalletje: sleep-loc heeft geen automatische koppeling, V-tje zelf wel, en zo heb je geen tussenbak nodig? ![]() | |
b2py | zondag 17 februari 2013 @ 17:36 |
Nee, de sloop gaat per vrachtwagen vanaf de Watergraafsmeer naar Van Simmeren ergens in Groningen. | |
greavy | zondag 17 februari 2013 @ 17:39 |
Zaterdag maar eens de Benelux 2.0 meemaken. Dordrecht-Antwerpen. Dan door ri. Gent st Pieters-Brugge-Kortrijk voor de rode klassiekertjes. | |
Kapitein_Schavuit | zondag 17 februari 2013 @ 17:45 |
Toeval of niet, hij komt nu weer langsgereden. Nu richting Venlo maar met een stel of 4 extra Plan V's aan de haak. | |
b2py | zondag 17 februari 2013 @ 17:50 |
De franse variant is hier al eens besproken maar kwam dit tegen via youtube. De Yellow Doctor. De Japanse variant op de Franse Iris 320. Kan ook met zeer hoge snelheid de baan inspecteren evenals de bovenleiding. Wikipedia Filmpje is erg interessant. | |
James1988 | zondag 17 februari 2013 @ 17:57 |
Faalpaal ![]() Wel een gaaf transport ![]() | |
Pino112 | zondag 17 februari 2013 @ 18:00 |
Hmm, volgens mij zijn er nu twee ongelukken tussen Weert en Roermond gebeurd.. 17:43:30 17-02-13 GROUP-1 1 ONGEVAL SPOORVERVOER (TIS: 3.1) SPOORBRUG LEEUWEN SPOORLIJN 86,3 ROER RMD843 en 17:58:00 17-02-13 GROUP-1 1 ONGEVAL SPOORVERVOER (TIS: 3.1) SPOORLIJN/roermondseweg 67,7 WEER WT671 WEER Dus spoorbrug en Roermondseweg.. | |
#ANONIEM | zondag 17 februari 2013 @ 18:01 |
Geen treinverkeer mogelijk tussen Roermond-Eindhoven Oorzaak Tussen Weert en Roermond rijden geen treinen door een aanrijding met een persoon. Verwachting De verstoring is naar verwachting rond 20:30 uur verholpen. De extra reistijd is meer dan 60 min. Reisadvies | |
KnightSolaire | zondag 17 februari 2013 @ 18:05 |
Enig idee wat er dan mee gebeurd, gezien ze kennelijk niet naar de sloop op weg zijn? | |
Kapitein_Schavuit | zondag 17 februari 2013 @ 18:09 |
Geen idee, ik lurk hier alleen maar. Echt kennis heb ik nou ook weer niet. Zag ze langskomen toen ik op de bank zat. ![]() | |
GlenSpey | zondag 17 februari 2013 @ 18:09 |
Nou ik had het liefst het hele land nog in het NS-geel gezien. Maar dat zeg ik vooral omdat ik er zelf hoop te komen werken. Hoe meer bestemmingen hoe leuker het werk ![]() | |
#ANONIEM | zondag 17 februari 2013 @ 18:10 |
Zorgen dat je landelijke wegbekendheid krijgt dus ![]() Ik zit er over te denken om in Zwolle te solliciteren ![]() | |
lyolyrc | zondag 17 februari 2013 @ 18:17 |
Misschien dat ze richting het noorden gaan en dat het dan handiger is om het via de rustige Maaslijn te laten gaan. Overigens kan mat '64 natuurlijk ook niet zelfstandig daar rijden wegens gebrek aan een bovenleiding. Edit: lees nu trouwens dat ze naar het zuiden gingen. ![]() [ Bericht 4% gewijzigd door lyolyrc op 17-02-2013 18:26:10 ] | |
GlenSpey | zondag 17 februari 2013 @ 18:21 |
Landelijk is ook wel weer erg veel, ik weet dat veel machinisten nu vaak al moeite hebben om de wegbekendheid bij te houden en dan hebben ze vaak nog niet eens kennis van alle trajecten waar de NS zoal komt. Is ook haast niet mogelijk want de meeste standplaatsen hebben niet alle uithoeken van het land in hun pakket zitten. | |
b2py | zondag 17 februari 2013 @ 18:40 |
Gave filmpjes van Shinkansen in de sneeuw: | |
Samson | zondag 17 februari 2013 @ 19:28 |
Mooi om te zien dit! Zo moeten treinen zijn anno 2013! | |
greavy | zondag 17 februari 2013 @ 20:01 |
De eerste Vectron-locomotieven voor Itali zijn bij het testcentrum in Wegberg/Wildenrath gearriveerd: http://www.railcolor.net/(...)id=4833&action=dview | |
remcoP | zondag 17 februari 2013 @ 20:10 |
Je zal maar achterin zitten. Zit je constant in een sneeuwwolk. ![]() | |
#ANONIEM | zondag 17 februari 2013 @ 20:16 |
Mooi zo, hoe sneller die oude rode rommel weg is hoe beter. Die gerenoveerde varianten zijn wel aardig, vooral de CR's. Gaat MS75 eigenlijk ook nog gerenoveerd worden? Ik heb daar over gehoord, maar ik kan me niet voorstellen dat het zin heeft om 38 jaar oude treinen volledig te renoveren... ik hoop het trouwens ook niet, ik vind die oude varkensneuzen maar niks. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-02-2013 20:17:35 ] | |
greavy | zondag 17 februari 2013 @ 20:17 |
Bij carnaval in Aalst:![]() ![]() | |
Dr_Flash | zondag 17 februari 2013 @ 20:35 |
![]() ![]() | |
Peterselieman | zondag 17 februari 2013 @ 20:51 |
zonde van die klassiekertjes. Die hadden nog wel vijftig jaar meegekund ![]() | |
Peterselieman | zondag 17 februari 2013 @ 20:53 |
het laatste jaar is er weinig gesloopt. Ik geloof dat de regels omtrent asbest en de handhaving hiervan de grote boosdoener zijn. | |
Dr_Flash | zondag 17 februari 2013 @ 20:55 |
Regels, ghe gheheh ![]() ![]() | |
Sandrvich | zondag 17 februari 2013 @ 21:04 |
Toen ik afgelopen zaterdagavond wat aan het fotograferen was met een vriend daar, kwam ook beveiliging naar ons toe. Heb er een tijdje mee staan te praten (het was een gast van een jaar of 20-25 met een CFL-pet op) en duidelijk laten blijken dat ik het totale onzin vond om toestemming te vragen voor wat hobby foto's en dat de CFL nergens aangeeft dat het niet of wel mag (in tegenstelling tot de SNCF die duidelijk op z'n site is [we stonden toevallig naast de SNCF nachttrein]). Hij gaf me al snel gelijk en zei uiteindelijk zoiets van: "Als je vaker hier langskomt, raad ik wel even aan om even aan het personeel te vragen. Ik lig er echt niet wakker van, maar collega's kunnen moeilijk doen." Leuke is dat op de stationsregels letterlijk staat dat alleen reclamefoto's niet gemaakt mogen worden. Dus als ik komende week tijd heb, zal ik nog wel eens een mail sturen naar de CFL over deze complete onzin. Leuke foto's trouwens! ![]() ![]() | |
Peterselieman | zondag 17 februari 2013 @ 21:07 |
zonder regels waren we nergens ![]() | |
Dr_Flash | zondag 17 februari 2013 @ 21:08 |
Dat is iets anders dan "NOG meer regels is NOG beter" | |
Peterselieman | zondag 17 februari 2013 @ 21:10 |
klopt. veel regels zijn tegenstrijdig of overbodig | |
greavy | zondag 17 februari 2013 @ 21:12 |
Je mag gewoon op Luxemburg fotograferen voor eigen doeleinden. Zaterdagochtend nog even de IC van de DB gefotografeerd. Stationschef keek even, en liep ook weer weg. Noertzange ligt al een jaar stil. Het geld was "ineens" op, en er is nog niet bekend wanneer het afgemaakt wordt. | |
b2py | zondag 17 februari 2013 @ 21:25 |
Dinsdag overdag sneeuw | |
greavy | zondag 17 februari 2013 @ 21:28 |
Houdt dat sneeuwgemiep nog een keer op? Tis nu wel mooi geweest ![]() | |
_JdM_ | zondag 17 februari 2013 @ 21:35 |
Jeej, morgen met een maatje een rondjecrossen: Apeldoorn-Arnhem-Nijmegen-Venlo-Roermond-Venlo-Maastricht-Luik-Aachen-Heerlen/Maastricht-Roermond-Venlo-Rotterdam-Enschede ![]() | |
greavy | zondag 17 februari 2013 @ 21:42 |
Nice. Op Luik-Aken heb je n van de oudste klassieke motorstellen van de NMBS ![]() Die kans is er ook voor Maastricht-Luik. | |
Peterselieman | zondag 17 februari 2013 @ 21:42 |
nee, het aantal sneeuwdagen per jaar moet door de NS nog wel even gehaald worden he ![]() | |
_serial_ | zondag 17 februari 2013 @ 21:46 |
En het record aantal dagen winterdienstregeling moet natuurlijk ook aangescherpt worden ![]() | |
b2py | zondag 17 februari 2013 @ 22:02 |
Ontevreden spoorwerkers leggen het werk weer neer UTRECHT - Spoorwerkers hebben in de nacht van zaterdag op zondag opnieuw het werk neergelegd. Dit keer op het baanvak Eindhoven-Venlo. Twee weken geleden was er ook al een werkonderbreking in Amersfoort. De spoorwerkers zijn ontevreden over het aanbestedingsbeleid van spoorbeheerder ProRail. Reizigers merken niets van de actie, liet een woordvoerder van FNV Bondgenoten weten. Door de actie gaat gepland onderhoud niet door. Het gaat volgens de woordvoerder om de achtste keer in korte tijd dat onderhoudsmonteurs het werk neerleggen. Dat gebeurde donderdag nog tussen Meppel en Steenwijk. Bron | |
Dr_Flash | zondag 17 februari 2013 @ 22:15 |
Ja ik had een paar maanden geleden dat dubbelspel nog. 153 en 159 destijds. | |
greavy | zondag 17 februari 2013 @ 22:22 |
Station Luik-Guillemins / Lige-Guillemins tijdens een donkere avond Op donderdag 14 februari ben ik met een maat vertrokken naar Belgi, om eerst een rondje Zuid-Belgi te doen, en in Luik te eindigen. Na het hotel bezocht te hebben om in te checken en spullen te dumpen, werd er circa 2 uur lang gespeeld op station Lige-Guillemins met statief en camera. ![]() NMBS 599 + ??? Regio Luik is een uitvalsbasis voor de rode klassieke treinstellen van de NMBS van het type MS62 en MS63. Treinstel 599 is het zesde treinstel die gebouwd werd voor de Sabena-treindienst tussen de stad Brussel en de luchthaven Brussel. Deze spoorlijn was in 1970 net gelektrificeerd. De Sabena-treinstellen kregen een blauwe huisstijl met een witte band. Later zijn deze zes treinstellen ook in de rode huisstijl van de NMBS gebracht, samen met de overige treinstellen. ![]() NMBS 155 + 259 (dubbel-rood!) Een foto die goed bewaard moet worden voor het nageslacht is een foto met twee rode klassieke motorstellen van het type MS62 of MS64. Hier zijn de treinstellen 155 en 259 net uit Aachen Hbf (Duitsland) gearriveerd in Luik, en zijn hier weer opgebouwd aan de andere zijde. Na een aantal minuten vertrekt de trein weer als IR-trein naar Aachen Hbf. ![]() NMBS 436 Ook de treinstellen van het type Break, typebenaming MS80, komen getrouw langs in Luik. Hier is treinstel 436 vertrekgereed om als L-trein door te rijden naar Lige-Palais. ![]() Thalys 4305 De Thalys-diensten betreffen een dienst tussen Amsterdam Centraal en Paris Nord, maar ook vanuit Kln Hauptbahnhof naar Paris Nord. In Brussel Zuid worden deze 2 verbindingen met elkaar gekoppeld, en gaan dan door naar Parijs. Hier staat Thalys-treinstel 4305 gereed om te vertrekken richting Brussel-Zuid en Paris Nord. Op de sticker op de front staat "Mon dernier Train". ![]() NMBS 2715+M4+2734 Op de verbinding tussen Luik, Brussel en Saint-Ghislain rijden locomotieven van de reeks HLE27 met een sleep M4-rijtuigen. Hier is een treinstam binnengekomen met loc 2734 en de 2715 in sleep. Vanwege een missende stuurstand - om welke reden dan ook - wordt er hier met 2 locomotieven gereden. Nadat de 2734 dood is gemaakt en een noodseinlantaarn is geplaatst kan de machinist de trein aan de andere zijde weer opbouwen. Nadat de machinist dit heeft gedaan, gaat hij nog even een kop koffie halen en daarna aan zijn reis beginnen richting Brussel en Saint-Ghislain. ![]() NMBS 658 Omdat er steeds meer rode klassieke treinstellen in deze regio verdwijnen - zoals overal in Belgi - komen er ook hier meer grijze motorstellen te rijden. Dit treinstel heeft geen graffiti, wat wel bijzonder genoemd mag worden. Na een aantal minuten zal dit treinstel opgesteld worden op de opstelsporen net buiten het station, en wachten op zijn volgende inzet. ![]() NMBS 747 + ??? Doordat de grijze motorstellen hier steeds meer hun intrede doen, is een combinatie van grijs+rood of omgekeerd zeker niet ondenkbaar geworden. Hier staat de grijze 747 met een onbekende rode gereed om als L-trein naar Jemelle te vertrekken. ![]() NMBS 459 De L-trein richting Statte staat hier gereed met een treinstel van het type MS96, in de volksmond ook wel de Deense Neus genoemd. ![]() Thalys 4306 De laatste Thalys van de dag vanuit Brussel naar Keulen is zojuist in Luik gearriveerd, en zal na een minuut weer vertrekken richting Keulen. Aldaar zal het treinstel opgesteld worden op Deutzerveld, gezien het Fernverkehr-rangierbahnhof al te vol staat. ![]() NMBS I11 Aan deze kant van het station loopt de perronoverkapping nog lang vloeiend door. Met een prachtige boog komt de "kap" naar beneden en gaat de laatste meters door als luxe perronoverkapping. Hier staat een treinstam gereed met rijtuigen van het type I11 wat elk uur ongeveer 800 zitplaatsen tweede klas aan capaciteit heeft. Dag in, dag uit. Hiervoor zijn wel 12 rijtuigen nodig. Aan de zijde van Eupen is altijd een stuurstand te vinden, en aan de zijde van Brussel een locomotief. Dit schijnt met het bergachtige gebied in deze regio te maken hebben. ![]() NMBS 782 Motorstel 782 is zojuist afgekoppeld van een grijze soortgenoot, en worden elk afzonderlijk afgerangeerd. Opvallend is dat in Luik geen enkele gekoppelde setjes worden afgerangeerd, elk treinstel gaat los naar de opstelsporen. ![]() NMBS 243 + 248 (dubbel-rood!) Op de verbinding tussen Herstal, Luik en Jemelle ware ook twee rode klassieke motorstellen samen actief. Na enkele minuten vertrekt deze combinatie weer als L-trein. ![]() CFL 3014+I6/I10 De IR-dienst tussen Liers, Luik en Luxemburg via Gouvy rijdt met I6 en I10-rijtuigen van de NMBS. Trekkende kracht is een locomotief van CFL van de reeks 3000. Deze locomotieven zijn identiek aan de locomotieven van NMBS van de reeks HLE13(1300). ![]() Lige-Guillemins bij nacht #2 En even wat met de belichting gespeeld: ![]() Lige-Guillemins bij nacht | |
Dr_Flash | zondag 17 februari 2013 @ 22:23 |
Wat voor camera gebruik jij eigenlijk greavy? En wat voor lens? | |
greavy | zondag 17 februari 2013 @ 22:24 |
Canon EOS 1000D (die ik echt vervangen wil) met een Canon EF-S 17-85mm objectief. | |
James1988 | zondag 17 februari 2013 @ 22:27 |
Bij de foto van Thalys #4305 kijkt de machinist uit het raam ![]() | |
Dr_Flash | zondag 17 februari 2013 @ 22:27 |
Oh okee, ik heb net een Eos 60D met 18-200 besteld. | |
greavy | zondag 17 februari 2013 @ 22:27 |
Oja, die machinist zat even te kijken wat wij uitspookten. | |
James1988 | zondag 17 februari 2013 @ 22:31 |
Ik maak mijn foto's met een Canon 550D. Als lens gebruik ik de kitlens, 18-55 met image stabilizer. Een ander objectief koop ik nog wel een keer, de camera kostte destijds al genoeg geld. ![]() | |
greavy | zondag 17 februari 2013 @ 22:31 |
Nice! Een prima body en lens. De lens is - als je echt voor kwaliteit gaat - niet aan te bevelen. Het glas is van lagere kwaliteit. Voor normaal en gemiddeld gebruik zeker een prachtobjectief. Zelf ben ik geld opzij aan het leggen voor de Canon EF 35mm f/1.4L USM van ongeveer 1300. | |
Dr_Flash | zondag 17 februari 2013 @ 22:33 |
ik heb er ook de 50/1,8 bij gekocht. Kwa prijs-kwaliteit verhouding de beste lens die ooit gemaakt is ![]() Heb van 2004 tot 2007 al met DSLR gewerkt ![]() Ik zag wel een 30/1,4 langskomen voor een euro of 300, dat lijkt me stukken beter voor jou. | |
Surveillance-Fiets | zondag 17 februari 2013 @ 22:35 |
het is er in ieder geval niet zo druk... | |
greavy | zondag 17 februari 2013 @ 22:36 |
Die heb ik ook bekeken. Mijn voorkeur gaat uit naar een vaste L-lens (echt kwalitatief). Daarna een nieuwe body (Canon 7D of iets vergelijkbaars waarschijnlijk). Definitieve beslissing is nog niet gevallen daarover. Een andere vaste 35mm van Canon is de vaste 35mm f/2.0 voor ca. 250 | |
Dr_Flash | zondag 17 februari 2013 @ 22:39 |
Als je over dergelijke investeringen gaat praten denk ik dat de rek in de kwaliteit van de foto's voor een groot deel eerder bij jezelf zit nog hoor ![]() Het is niet zo dat je met dikkere apparatuur per definitie mooiere foto's maakt. | |
Scarlet_Dragonfly | zondag 17 februari 2013 @ 22:40 |
Greavy heeft last van LBA syndroom ![]() | |
greavy | zondag 17 februari 2013 @ 22:42 |
Ik weet het. Zit er daarom ook nog stevig over na te denken. Is net hoe de financile buidel gaat uitvallen straks, na de opleiding. Heb de opties voor een vaste 35mm f/2.0 voor ca. 250 en een Canon 60D of de Canon 7D met de L-lens 35mm f/1.4 | |
James1988 | zondag 17 februari 2013 @ 22:43 |
Mee eens. ![]() | |
b2py | zondag 17 februari 2013 @ 22:47 |
Ik maak foto's met de mobiele telefoon! ![]() | |
Dr_Flash | zondag 17 februari 2013 @ 22:48 |
Dat is een "betaalbare" lens en een "betaalbare" cam vs een "DURE" lens en een "DURE" cam? ![]() | |
James1988 | zondag 17 februari 2013 @ 22:48 |
Dat doe ik soms ook, als ik onderweg wat leuks tegenkom en ik niks beters bij me heb. | |
Dr_Flash | zondag 17 februari 2013 @ 22:49 |
Ja jij bent zeker die dakduif die nog niet eens weet dat ie zn foon ook dwars kan houden ![]() ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zondag 17 februari 2013 @ 22:49 |
Dat gebeurt mij niet ![]() ![]() | |
b2py | zondag 17 februari 2013 @ 22:50 |
Ik film altijd rechtop ![]() | |
James1988 | zondag 17 februari 2013 @ 22:50 |
Zelfs als je naar je werk gaat? ![]() Dat faalt zo hard hea ![]() | |
Dr_Flash | zondag 17 februari 2013 @ 22:51 |
Oh dan ZEKER ![]() | |
b2py | zondag 17 februari 2013 @ 22:51 |
Echt zo kansloos als ik dat zie ![]() | |
Peterselieman | zondag 17 februari 2013 @ 22:53 |
Last hebben van de verticale ziekte noemen ze dat | |
b2py | zondag 17 februari 2013 @ 22:54 |
Het is wel zo dat de mobiel mooiere filmpjes maakt dan foto's.. | |
Peterselieman | zondag 17 februari 2013 @ 22:58 |
http://2ndare.nl/collectie.html ![]() | |
#ANONIEM | zondag 17 februari 2013 @ 22:59 |
Die prijzen ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zondag 17 februari 2013 @ 22:59 |
De tering ![]() | |
#ANONIEM | zondag 17 februari 2013 @ 23:00 |
Mat-64 tassen uitverkocht. Greavy toevallig alles opgekocht? ![]() | |
zoem | zondag 17 februari 2013 @ 23:01 |
Nog even en je kunt daar ook een Fyra-tas kopen ![]() | |
#ANONIEM | zondag 17 februari 2013 @ 23:01 |
Dan valt je handvat eraf en de bodem eruit ![]() [ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 17-02-2013 23:01:40 ] | |
James1988 | zondag 17 februari 2013 @ 23:01 |
Daar valt dan spontaan een hengsel vanaf? ![]() | |
Dr_Flash | zondag 17 februari 2013 @ 23:02 |
Die functie kun je tegen meerprijs bijbestellen ![]() | |
James1988 | zondag 17 februari 2013 @ 23:08 |
Dit is zo'n ontzettend nutteloze tweet ![]() Die Fyra vertrekt om 20:28 uit Breda, en zou om 21:35 in Amsterdam Centraal langs het perron moeten staan. Om dan om 21:47 te vermelden dat die trein +15 heeft is een beetje laat. ![]() | |
Dr_Flash | zondag 17 februari 2013 @ 23:10 |
Dit is zo'n ontzettend nutteloze post. NS binnenland presteert dit tientallen malen daags. Via de TBPs | |
Peterselieman | zondag 17 februari 2013 @ 23:11 |
tegen meerprijs doen ze alsof het gefixt is, maar dat is niet zo ![]() | |
Dr_Flash | zondag 17 februari 2013 @ 23:13 |
Het was toch ooit zo dat je van de veerboot Estonia, die in de jaren '90 vergaan is met 900+ doden tot gevolg, een model kon bestellen in 2 varianten. De boot zelf was like 100 euro, en de variant met beweegbare boegdeuren (waar de ramp door kwam) was dan ineens 600 euro of zo. Nja zo grappig is het ook allemaal niet ![]() | |
KnightSolaire | zondag 17 februari 2013 @ 23:20 |
Vertraging is soms lastig te voorspellen lijkt me.. Denk aan onverwachte vertraging veroorzaakt door een overwegstoring waardoor een trein ineens +10 kan krijgen. Of dat een trein punctueel rijdt maar buiten het station door een rood sein wordt opgehouden wat ook niet verwacht werd. Dat soort dingen. | |
ziggyziggyziggy | zondag 17 februari 2013 @ 23:21 |
Vandaag voor het eerst in een DDZ gereisd. Erg prettig, lekker licht en ruim. | |
Dr_Flash | zondag 17 februari 2013 @ 23:23 |
Ja leuk, maar dat soort dingen komt niet van de Goddelijke Voorzienigheid, dat komt door beslissingen van Prorail of van Bijsturing. IEMAND weet op tijd dat die trein te laat is. Er wordt nu gedaan alsof het een soort Bijbelse Zondvloed is waar niemand ooit iets van kon weten. Dat is natuurlijk onzin want IEMAND zit zelf die beslissingen te nemen. | |
KnightSolaire | zondag 17 februari 2013 @ 23:25 |
Er kunnen altijd afwijkingen plaatsvinden in welke treinen hoe laat precies (tot in de seconde) waar komen die allemaal naar een bepaald plekje op het station moeten. Als jij denkt dat allemaal bij voorbaat in te kunnen schatten met je glazen bol zou ik je aanraden bij ProRail te solliciteren, ze willen je vast graag hebben ![]() | |
Surveillance-Fiets | zondag 17 februari 2013 @ 23:27 |
hey, ze zeggen zelf tot op de minuut zeker te weten wat de aankomsttijd is. Die ze sowieso 5 minuten oprekken om zo nog steeds 'Op tijd' aan te komen... het is redelijk voorspelbaar heur. ![]() | |
Dr_Flash | zondag 17 februari 2013 @ 23:28 |
Godverdomme, je vraagt je serieus af of ze berhaupt die pot vingerverf OPEN kunnen krijgen ![]() ![]() | |
KnightSolaire | zondag 17 februari 2013 @ 23:29 |
Ik denk dat het allemaal wat genuanceerder en gecompliceerder ligt dan jullie denken ![]() Iets met de beste stuurlui... | |
Dr_Flash | zondag 17 februari 2013 @ 23:30 |
Ja, ik denk ook dat jij je kop moet houden. Nou en? ![]() | |
#ANONIEM | zondag 17 februari 2013 @ 23:31 |
Schenk er nog ntje in Flash, het is nog weekend! | |
KnightSolaire | zondag 17 februari 2013 @ 23:31 |
![]() Succes met je sollicitatie alvast. ![]() ![]() | |
Panthera. | zondag 17 februari 2013 @ 23:31 |
Het gebeurt vaak dat vertraging allang in de NS app zichtbaar is en dan pas na vertrektijd ook op de borden op het station getoond wordt (en omgeroepen wordt). Dat heeft niks met onvoorspelbaarheid te maken. | |
KnightSolaire | zondag 17 februari 2013 @ 23:33 |
In de app zie je het op de minuut precies, op de borden afgerond op 5 minuten.. Zou dat er niet mee te maken hebben? | |
Surveillance-Fiets | zondag 17 februari 2013 @ 23:33 |
ja, want soms ligt het spoor ineens 10 kilometer om! zomaar ineens! iets met die users die hier goddomme steeds vaker langskomen om te zeggen dat wij er niets van weten. ![]() | |
Dr_Flash | zondag 17 februari 2013 @ 23:34 |
Doe ik, gaat lekker ![]() Nee maar serieus, moeten we maar accepteren dan, dat ook Prorail geen idee heeft van welke trein wanneer waar is? Is alles daarboven blijkbaar "te veel gevraagd"? Dat is onder alle omstandigheden zorgelijk, hoeveel bier ik nu ook op heb. | |
Frozen-assassin | zondag 17 februari 2013 @ 23:34 |
Mij lijkt het sterk dat ze 100 meter voor Amsterdam Centraal 15 minuten aan hun broek krijgen. Dat zullen ze vast ergens onderweg hebben opgelopen. Dan zou je op zn minst direct kunnen laten weten dat er een vertraging is van +15 minuten dan pas tien minuten na geplande aankomsttijd. Daar heeft niemand iets aan... | |
Dr_Flash | zondag 17 februari 2013 @ 23:35 |
Ach KS is nog mee te praten maar die icloud larf moet je echt ff uitbranden want dat is gewoon verkwisting van dure zuurstof voor nuttige mensen. | |
KnightSolaire | zondag 17 februari 2013 @ 23:35 |
Zelfs als ze perfect weten waar elke trein op ieder momeent is. Dan weten ze theoretisch ook waar ze wanneer zijn als ze het station benaderen, dat klopt. Maar hee: soms kunnen ze ineens niet sneller, of is het oponthoud op een voorgaand station groter. Onverwacht. Om wat voor reden dan ook. Vervelende reizigers of whatever. Dan moet je gaat schatten hoe lang het gaat duren. En dat kan tot problemen leiden met kruisende treinen. Dat is nooit uit te sluiten. En krijg je ineens vertragingen op het TBP. Gezien de vaak korte afstanden tussen stations kan dat plotseling hoog zijn. Dat lijkt mij logisch, maar als jij denkt dat dat wel kan hoor ik graag hoe. | |
Panthera. | zondag 17 februari 2013 @ 23:37 |
Weet ik veel, dat interesseert me niet zoveel op het moment dat de vertraging in de app 5 minuten of meer is (wat vaak voorkomt zonder vertoning op het station). Die vertraging in de app klopt altijd vrij goed en komt denk ik realtime van treinposities door of iets dergelijks. Uiteraard kan je daar geen seinen mee voorspellen maar de info is wel veel accurater op een veel eerder tijdstip, dat is toch opvallend. | |
KnightSolaire | zondag 17 februari 2013 @ 23:38 |
Ik weet niet waar dit ineens vandaan komt, maar goed. Als je dit een topic wilt hebben voor een groepje 'exclusives' die als enige een mening mogen hebben waarvan je niet af mag wijken: geef het gerust aan, dan heb ik er geen behoefte aan om hier te zijn. | |
Dr_Flash | zondag 17 februari 2013 @ 23:39 |
Nou het MOET beter kunnen dan "op vertrektijd +7 eens gaan aangeven dat de trein +5 zal hebben", dat staat buiten elke twijfel. Maar vertel eens wat korte afstanden tussen stations ermee te maken hebben? Het grootste deel van het net is GEEN enkelspoor meer he, dat weet je. | |
KnightSolaire | zondag 17 februari 2013 @ 23:41 |
Uiteraard. Ik zeg ook nergens dat het altijd goed gaat. Ik zeg alleen dat als het niet goed gaat, dat niet altijd meteen verwijtbaar is en iets wat heel gemakkelijk op te lossen zou zijn. De integratie van de systemen moet zeker beter, net als het inzicht van ProRail over de precieze treinlocatie en daarmee verbeterde mogelijkheden van verwachtingen. Laat dat duidelijk zijn. | |
#ANONIEM | zondag 17 februari 2013 @ 23:42 |
Vertraging is ook kut, maar wie kijkt er nog op die twitter als je in de trein zit? Ik kijk op de info schermen in de trein en op nstrein.ns.nl Op het station bij overstap nog even op de digitale schermen kijken. Heb ik vertraging, dan kan ik rustig een sigaretje roken en geen vertraging is nog mooier. | |
James1988 | zondag 17 februari 2013 @ 23:58 |
De informatie over vertragingen in de apps is inderdaad stukken beter dan op de schermen op de perrons en in de stationshal. Het is mij altijd een raadsel geweest waarom dat zo is. | |
#ANONIEM | maandag 18 februari 2013 @ 00:00 |
Mja, ik ben niet zo'n Twitter gebruiker. Ik gebruik het om mensen te trollen en te lopen fucken. Moet er wel bij zeggen dat ik altijd wel de tijd neem voor een reis en thuis vlak voor vertrek nog even kijk. Twitter boeit mij niet zo onderweg. Gewoon laptopje aan, muziekje erbij, schoolwerk en van A naar B gaan. | |
KnightSolaire | maandag 18 februari 2013 @ 00:04 |
Niet alle systemen zijn naadloos met elkaar gentegreerd, dat geven de NS zelf ook wel toe. Wordt wel weer naartoe gewerkt. | |
Dr_Flash | maandag 18 februari 2013 @ 00:08 |
Und? Reizigers moeten alles maar slikken totdat dat in 2067 eens geregeld is? Welk belang heeft NS om daar zijn best voor te doen immers? ![]() | |
KnightSolaire | maandag 18 februari 2013 @ 00:10 |
Ben geen insider dus weet niet wat de planning daarvan is, noch de oorzaak. Splitsing NS/ProRail (ook wat betreft reisinformatie) zal er wel mede debet aan zijn geweest. Hoe dan ook: je kan het niet van de ene op de andere dag helemaal veranderen, daar gaat tijd overheen, helaas. | |
James1988 | maandag 18 februari 2013 @ 00:11 |
Lekker makkelijk om het op 'de splitsing' te gooien. Dat is inmiddels al vele jaren een feit, de problemen die daardoor zijn veroorzaakt zouden nu wel verholpen moeten zijn. Ze hebben het in nota bene Belgi beter voor elkaar (RailTime) dan wij hier. De schermen op de stations putten uit dezelfde databron als de apps. | |
KnightSolaire | maandag 18 februari 2013 @ 00:16 |
Ik zeg alleen dat het er mogelijk mede debat aan is geweest, niet dat dat de enige oorzaak is; dat is inderdaad te gemakkelijk. | |
Dr_Flash | maandag 18 februari 2013 @ 00:17 |
Ja, 18 jaar inmiddels. Hoeveel meer heb je nog nodig? | |
Panthera. | maandag 18 februari 2013 @ 00:19 |
Hoe kan de splitsing nu de oorzaak zijn als NS die info gewoon heeft. Dat is als een busbedrijf die zegt dat ze niet weten waar hun bussen zijn omdat ze Rijkswaterstaat niet zijn... Die vergelijking geeft meteen aan waarom een fusie tussen NS en ProRail helemaal niet zo logisch is. | |
Crientj | maandag 18 februari 2013 @ 00:20 |
Waarom een prime? Pak een 24-70 f/2.8, die is ook prima. 1D Mark II + 450D hier trouwens. Fijn spul. | |
Dr_Flash | maandag 18 februari 2013 @ 00:23 |
Geld zat zeker ![]() | |
Crientj | maandag 18 februari 2013 @ 00:24 |
Neuh, niet echt. | |
Dr_Flash | maandag 18 februari 2013 @ 00:26 |
1D markII is nou niet echt iets wat je uit een kauwgomballenautomaat trekt. | |
Crientj | maandag 18 februari 2013 @ 00:29 |
450D ook niet. Mijn verzameling analoge camera's wel. <3 | |
Dr_Flash | maandag 18 februari 2013 @ 00:30 |
Jij hebt ook zoeen Holga crapding waarbij light leaks er gewoon "bij horen" toch? ![]() | |
Crientj | maandag 18 februari 2013 @ 00:38 |
Holga lens, yes. Leuk ding. 2 analoge spiegelreflexen (Pentor & Konica), Olympus trip 35 & een polaroid camera incl film. Hier heb je t bakbeest. ![]() Oh, en ontopic. Op de juiste plek ergens zijn. ![]() | |
Dr_Flash | maandag 18 februari 2013 @ 00:40 |
Lekkere goal meisje ![]() | |
Bitlord | maandag 18 februari 2013 @ 03:31 |
Hier een 500d met een 18-200 canon lens met Image stabelizer, ongeveer noodzakelijk als je ook filmt met je fotocamera. Ik heb ooit ook die 50mm 1,8 lens gekocht maar vond het gedoe met die lenzen verwisselen eigenlijk maar niets. Camera zit ook altijd los in de tas en niet in een fototas of wat. Het is een gebruikersvoorwerp wat ik snel ter hand wil kunnen nemen. | |
greavy | maandag 18 februari 2013 @ 06:53 |
Ik fotografeer over het algemeen op 35mm. Het verschil tussen een prime 35 en op een zoom naar 35mm gaan vind ik genoeg om voor een prime te gaan. [ Bericht 0% gewijzigd door greavy op 18-02-2013 06:58:38 ] | |
Ireyon | maandag 18 februari 2013 @ 07:32 |
Vertrek Excuus-express uit Rsd, zo goed als alle raamplekken zijn al bezet. | |
Q. | maandag 18 februari 2013 @ 07:47 |
Gelukkig is er bijna geen grensoverstijgend verkeer. Nu iig niet meer, allemaal de auto in gejaagd. ![]() | |
Litpho | maandag 18 februari 2013 @ 07:52 |
En als je vriend Bert nog even de tijd geeft, geldt dat ook voor het stadsgrensoverschrijdend verkeer ![]() | |
bork | maandag 18 februari 2013 @ 08:14 |
RTV Utrecht als spuit 11, Topman NS baalt van klagende organisaties | |
Rostkreuz | maandag 18 februari 2013 @ 08:56 |
Deze ochtend tussen Rotterdam en Den Haag meegereden. Tot Rotterdam zat de trein 70 procent vol volgens een journalist. Valt me op dat de trein veel tijd heeft op Rotterdam. Tussen Rotterdam & Den Haag ca 5 procent bezetting in mijn rijtuig. Heel langzaam treinpad. Ca. 90/100 km/h Hoop media-aandacht op Den Haag deze trein. Wel een hope blije gezichten. Ook bij personeel. | |
#ANONIEM | maandag 18 februari 2013 @ 09:23 |
Rijdt er vandaag nog ICR tussen Amsterdam en Maastricht? | |
b2py | maandag 18 februari 2013 @ 09:42 |
Ik kan je de nummertjes geven als je daar wat aan hebt? | |
Scarlet_Dragonfly | maandag 18 februari 2013 @ 09:45 |
Wauw, ze lijken echt van plan te zijn Nijverdal voor 1 april klaar te krijgen om er treinen door te laten rijden! ![]() | |
#ANONIEM | maandag 18 februari 2013 @ 10:03 |
Dat zou fijn zijn, ik zal er wat chocolade van weten te maken. ![]() | |
DriekOplopers | maandag 18 februari 2013 @ 10:16 |
Dank voor de info! ![]() | |
Crientj | maandag 18 februari 2013 @ 10:20 |
Dat gaat sowieso wel uitlopen. | |
Mr_Klaasje | maandag 18 februari 2013 @ 10:30 |
Het is natuurlijk al lang uitgelopen... | |
b2py | maandag 18 februari 2013 @ 10:58 |
863 komt er nog 1. Vanochtend 820 gereden en staat nu op de Meer. | |
b2py | maandag 18 februari 2013 @ 12:01 |
Ik zet mijn geld op een 15e LUD voor morgen. | |
_serial_ | maandag 18 februari 2013 @ 12:16 |
hmm ik eigenlijk (nog) niet, weeronline welke normaal gesproken uitgesproken is over sneeuw e.d., heeft een behoorlijk tamme verwachting. | |
Dr_Flash | maandag 18 februari 2013 @ 12:16 |
er wordt niet eens sneeuw verwacht. Hooguit wat regen ![]() | |
KnightSolaire | maandag 18 februari 2013 @ 12:18 |
Ik bestel alvast een biertje van het geld van b2py. | |
#ANONIEM | maandag 18 februari 2013 @ 12:27 |
Balen, die is te laat voor mij ![]() | |
Peterselieman | maandag 18 februari 2013 @ 12:31 |
nummertjes post je maar op Somda. Gewoon de tijden hier neerkwakken. is veel beter ![]() | |
b2py | maandag 18 februari 2013 @ 12:32 |
Was toen hard aan het werk, geen tijd om tijden op te zoeken. Dacht, psm zoekt ze er wel even bij ![]() | |
_serial_ | maandag 18 februari 2013 @ 12:36 |
Zweden dumpt AnsaldoBreda trams http://www.gva.be/nieuws/(...)ende-fyra-trams.aspx | |
b2py | maandag 18 februari 2013 @ 12:38 |
Je tekst dekt niet de lading, alleen uit dienst voor extra reparaties. Ze moeten wel weer terug komen volgens de huidige prognoses. | |
Doc__Zenith | maandag 18 februari 2013 @ 12:39 |
In Nederland komt (technisch) ook alles uit verkeersleiding, die de verplaatsingen van alle treinen binnen krijgt en automatisch doorstuurt naar de treindienstleider en andere afnemende applicaties. Verplaatsingen alleen op bediende stukken en als de trein rijdt, anders niet (dit doen de Belgen dus wel beter). InfoPlus krijgt deze informatie ook, alleen werkt hier (procedureel) op een eigen manier mee. Hoe weet ik niet precies, ze kunnen in ieder geval zelf vertragingen ingeven/overrulen. | |
Peterselieman | maandag 18 februari 2013 @ 13:09 |
Is een tweet van gister, maar het valt me op dat de E-GTW van Arriva hier erg gevoelig voor is. Zou je niet verwachten van Zwitsers materieel ... | |
KnightSolaire | maandag 18 februari 2013 @ 13:15 |
Het was wel een happening vanochtend, de eerste Benelux 2.0 vanaf Den Haag HS ![]() ![]() (foto ANP, via Nu.nl) | |
Bitlord | maandag 18 februari 2013 @ 13:54 |
Dit weekeinde niets te doen? In Houten wordt het evenement Rail 2013 gehouden. Kijk op http;//www.rail.nl En als vrijwilliger van de Werkgroep Brabant van de Stichting Veteraan Autobussen kan ik melden dat er tijdens Rail ook een pendeldienst gereden gaat worden met historische bussen tussen station Houten en het evenemententerrein. Net zoals vroeger bij Rail!. De bussen rijden al ruim voor openingstijd en rijden frequent. Kom in stijl aan bij Rail met de trein en de aansluitende nostalgische bus. Kijk voor meer informatie op onze website: [ Bericht 98% gewijzigd door Sounddragon op 18-02-2013 14:15:14 (Terug, na overleg.) ] | |
b2py | maandag 18 februari 2013 @ 13:55 |
Meer mensen die heen gaan? | |
GlenSpey | maandag 18 februari 2013 @ 13:58 |
Ah de B88 diesel ![]() Wist je trouwens dat er tot 2 maanden geleden nog steeds twee oude B88's in actieve dienst waren hier in Arnhem? Het betreft dan wel de trolleyversies (die er op de stroomafnemers na precies hetzelfde uit zien). Waren altijd mijn favoriete bussen ![]() [ Bericht 27% gewijzigd door Sounddragon op 18-02-2013 14:16:08 ] | |
Dr_Flash | maandag 18 februari 2013 @ 14:08 |
Ik wacht nog even als je het niet erg vindt ![]() | |
James1988 | maandag 18 februari 2013 @ 14:09 |
![]() ![]() | |
ReisT | maandag 18 februari 2013 @ 14:15 |
Dat die trein daar langzaam is is niet echt opvallend, het treinpad is gewoon vrijwel hetzelfde als in dienstregeling 2012. | |
b2py | maandag 18 februari 2013 @ 14:28 |
Ik snap hem niet ![]() | |
Dr_Flash | maandag 18 februari 2013 @ 14:29 |
"Heen gaan" = "Overlijden". | |
b2py | maandag 18 februari 2013 @ 14:32 |
![]() ![]() | |
James1988 | maandag 18 februari 2013 @ 14:33 |
Kent uw taal. | |
James1988 | maandag 18 februari 2013 @ 14:34 |
![]() |