Je gaat mee?quote:Op zondag 17 februari 2013 15:32 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Nou ja, vanaf morgen de eerste Schaamlap Expresse. Ben benieuwd hoe druk die zal zijn.
Nee, dat niet. Ik hoop dat iemand dat snel weet en zal doorgeven. En na een paar dagen kun je pas zeggen hoe het echte gebruik zal zijn. Wij vrezen capaciteitstekort.quote:
het zal wel weer zonder gevolgen blijven. Een of andere miep uit de politiek moet diep door het stof maar de NS blijft gewoon zonder tik op de vingers blunderen.quote:Op zondag 17 februari 2013 15:35 schreef James1988 het volgende:
Ik vraag me af of NS Hispeed al bezig is met een Plan B voor de lange termijn, mocht de V250 niet snel in dienst komen of zelfs geheel worden afbesteld. De Belgen zitten er voor mijn gevoel een stuk zakelijker in dan de Nederlanders.
Volgens 'De Ingenieur' kan het oplossen van de ERTMS-problemen alleen al een jaar duren, waardoor de start van dienstregeling 2014 gemist zou worden.
Laten we dat eerst maar eens afwachten, misschien valt het wel mee. Er is nu al maanden geen vervoer tussen de randstad en België, de meeste mensen zullen inmiddels wel een alternatief gevonden hebben. En die zien we nooit meer terugquote:Op zondag 17 februari 2013 15:40 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Nee, dat niet. Ik hoop dat iemand dat snel weet en zal doorgeven. En na een paar dagen kun je pas zeggen hoe het echte gebruik zal zijn. Wij vrezen capaciteitstekort.
Leuke poging die ik m niet na doe, maar ik vind hem toch niet strak genoeg om echt mooi te noemen.quote:Op zondag 17 februari 2013 14:58 schreef remcoP het volgende:
[..]
Er is een Zweed die zelf een Fyra heeft gebouwd.
[ afbeelding ]
http://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=36786.0
alsof het origineel wel strak is?quote:Op zondag 17 februari 2013 15:51 schreef arkkey het volgende:
[..]
Leuke poging die ik m niet na doe, maar ik vind hem toch niet strak genoeg om echt mooi te noemen.
Die Miep moet de RvC van de NS aanspreken, Of RvC weg wegens falend toezicht, of NS-top weg wegens falend beleid, Of allemaal weg. Dan blijft doorgaans een NS-directeur aan, ten behoeve van de continuiteit. Ik zie die Van Vroonhoven wel zitten als nieuwe NS-baas (als het zover komt, qua wegsturen). Doortastender en communicatief vaardiger.quote:Op zondag 17 februari 2013 15:47 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Dan vraag ik mij af; waarom kan die miep door het stof inplaats van op de schopstoel. Ik wil ook wel als ov-bedrijf een hand boven het hoofd.
quote:Op zondag 17 februari 2013 15:53 schreef Dr_Flash het volgende:
die afpleurdeur moet wel lukken met een klein zaagje trouwens
Komt gewoon omdat het een vrouw is.quote:Op zondag 17 februari 2013 15:54 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Die Miep moet de RvC van de NS aanspreken, Of RvC weg wegens falend toezicht, of NS-top weg wegens falend beleid, Of allemaal weg. Dan blijft doorgaans een NS-directeur aan, ten behoeve van de continuiteit. Ik zie die Van Vroonhoven wel zitten als nieuwe NS-baas (als het zover komt, qua wegsturen). Doortastender en communicatief vaardiger.
huh?quote:Op zondag 17 februari 2013 16:13 schreef icloud het volgende:
Het blijft zielig je eigen wiki pagina aanmaken, met propaganda.![]()
![]()
![]()
Ik pak die van 07:30 uit Rsd naar HS, laat het je wel wetenquote:Op zondag 17 februari 2013 15:40 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Nee, dat niet. Ik hoop dat iemand dat snel weet en zal doorgeven. En na een paar dagen kun je pas zeggen hoe het echte gebruik zal zijn. Wij vrezen capaciteitstekort.
Ja klopt. Dat wordt bedoeld met "Alle bestaande contracten worden gerespecteerd"quote:Op zondag 17 februari 2013 16:47 schreef Monopoly het volgende:
Stel nou dat dat gebeurd, dan zullen ze gewoon de consessie moeten uitdienen denk ik?
Zie laatste 1,5 pagina vorig topiquequote:Op zondag 17 februari 2013 16:47 schreef Monopoly het volgende:
Ik las van de week dat Veolia de boel in de verkoop gooit, of wilt gooien ?
Stel nou dat dat gebeurd, dan zullen ze gewoon de consessie moeten uitdienen denk ik? Volgende aanbesteding, wie zullen er mee doen?
Arriva lijkt me sowieso wel kandidaat, maar een DB bijv, of Virgin?
Die probeert al een tijdje een poot op de Nederlandse markt te krijgen meen ik ?
Ik denk niet dat de mededingingsautoriteiten dat gaan goedkeuren. DB moest alle activiteiten van Arriva in Duitsland afstoten (is verkocht aan Netinera), Veolia is in Duitsland ook een aanzienlijke speler.quote:Op zondag 17 februari 2013 16:48 schreef Zug-Chef het volgende:
DB zal wel via Arriva mee gaan doen ja.
Dus zou Abellio wel mee kunnen dingen naar Veolia in Duitsland?quote:Op zondag 17 februari 2013 16:50 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de mededingingsautoriteiten dat gaan goedkeuren. DB moest alle activiteiten van Arriva in Duitsland afstoten (is verkocht aan Netinera), Veolia is in Duitsland ook een aanzienlijke speler.
Dat zou kunnen, ja.quote:Op zondag 17 februari 2013 16:52 schreef b2py het volgende:
[..]
Dus zou Abellio wel mee kunnen dingen naar Veolia in Duitsland?
Ik denk niet dat de NMa dat goedkeurt.quote:Op zondag 17 februari 2013 16:52 schreef Zug-Chef het volgende:
Ik bedoel daarmee dat DB zelf niet zal inschrijven in NL maar dat Arriva dat dus doet.
quote:Op zondag 17 februari 2013 16:49 schreef greavy het volgende:
Dat faalhazenautistenforum heeft tegenwoordig een Android-app: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.wSomda
Kernactiviteiten van dit bedrijf verleggen zich steeds meer naar buitenland. Straks bestaat NS niet meer in Nederland en alleen maar meer in het buitenland.quote:
Dat lijkt me niet hoorquote:Op zondag 17 februari 2013 16:54 schreef greavy het volgende:
Sowieso zal de naam Veolia Transport wel bestaan blijven in Nederland, want anders is de concessie gelijk verbroken en moet een nieuwe aanbesteding komen.
Mwah zoveel marktaandeel hebben Arriva en Veolia samen nu ook weer niet. Bij het samengaan van Connexxion en Veolia toendertijd was Connexxion groter dan Arriva nu is.quote:Op zondag 17 februari 2013 16:53 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de NMa dat goedkeurt.
Nou dat lijkt me niet. Een concessieverlener gaat niet voorschrijven "Gij zult 15 jaar lang hetzelfde woordje op uw bus plakken"quote:Op zondag 17 februari 2013 16:54 schreef greavy het volgende:
Sowieso zal de naam Veolia Transport wel bestaan blijven in Nederland, want anders is de concessie gelijk verbroken en moet een nieuwe aanbesteding komen.
De concessie is gegund aan Veolia Transport Nederland. Een andere vervoerder kan niet ineens - door overname van een bedrijf - de concessie in handen hebben. Mij lijkt dan ook dat Veolia Transport Nederland bestaan blijft, ook al is het dan een 100% dochteronderneming van bijv. Arriva of what ever.quote:
Tuurlijk wel. Ze nemen het bedrijf over, met inbegrip van alle daaraan verbonden contracten. En als een nieuwe eigenaar ervoor kiest om Veolia Transport Nederland om te dopen in Pietje Puk Travels, waarom nietquote:Op zondag 17 februari 2013 16:57 schreef greavy het volgende:
[..]
De concessie is gegund aan Veolia Transport Nederland. Een andere vervoerder kan niet ineens - door overname van een bedrijf - de concessie in handen hebben.
Nee, de sloop gaat per vrachtwagen vanaf de Watergraafsmeer naar Van Simmeren ergens in Groningen.quote:
Faalpaalquote:Op zondag 17 februari 2013 17:31 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Uiteraard is er beeld, wel vaag, maar beeld.
Geen treinverkeer mogelijk tussen Roermond-Eindhovenquote:Op zondag 17 februari 2013 18:00 schreef Pino112 het volgende:
Hmm, volgens mij zijn er nu twee ongelukken tussen Weert en Roermond gebeurd..
17:43:30 17-02-13 GROUP-1 1 ONGEVAL SPOORVERVOER (TIS: 3.1) SPOORBRUG LEEUWEN SPOORLIJN 86,3 ROER RMD843
en
17:58:00 17-02-13 GROUP-1 1 ONGEVAL SPOORVERVOER (TIS: 3.1) SPOORLIJN/roermondseweg 67,7 WEER WT671 WEER
Dus spoorbrug en Roermondseweg..
Enig idee wat er dan mee gebeurd, gezien ze kennelijk niet naar de sloop op weg zijn?quote:Op zondag 17 februari 2013 17:45 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
Toeval of niet, hij komt nu weer langsgereden. Nu richting Venlo maar met een stel of 4 extra Plan V's aan de haak.
Geen idee, ik lurk hier alleen maar. Echt kennis heb ik nou ook weer niet. Zag ze langskomen toen ik op de bank zat.quote:Op zondag 17 februari 2013 18:05 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Enig idee wat er dan mee gebeurd, gezien ze kennelijk niet naar de sloop op weg zijn?
Nou ik had het liefst het hele land nog in het NS-geel gezien. Maar dat zeg ik vooral omdat ik er zelf hoop te komen werken. Hoe meer bestemmingen hoe leuker het werkquote:Op zondag 17 februari 2013 17:03 schreef Monopoly het volgende:
Ik ben benieuwd hoe dat gaat aflopen.
Op papier is het altijd een plus met consessies voor de reiziger. De praktijk is vaak anders
We gaan het wel zien.
Zorgen dat je landelijke wegbekendheid krijgt dusquote:Op zondag 17 februari 2013 18:09 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Nou ik had het liefst het hele land nog in het NS-geel gezien. Maar dat zeg ik vooral omdat ik er zelf hoop te komen werken. Hoe meer bestemmingen hoe leuker het werk
Misschien dat ze richting het noorden gaan en dat het dan handiger is om het via de rustige Maaslijn te laten gaan. Overigens kan mat '64 natuurlijk ook niet zelfstandig daar rijden wegens gebrek aan een bovenleiding.quote:Op zondag 17 februari 2013 18:09 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
[..]
Geen idee, ik lurk hier alleen maar. Echt kennis heb ik nou ook weer niet. Zag ze langskomen toen ik op de bank zat.Lijkt er gewoon eerder op dat ze wat stellen hebben opgehaald in Maastricht oid. Is mij alleen niet duidelijk waarom dit via Venlo gaat.
Landelijk is ook wel weer erg veel, ik weet dat veel machinisten nu vaak al moeite hebben om de wegbekendheid bij te houden en dan hebben ze vaak nog niet eens kennis van alle trajecten waar de NS zoal komt. Is ook haast niet mogelijk want de meeste standplaatsen hebben niet alle uithoeken van het land in hun pakket zitten.quote:Op zondag 17 februari 2013 18:10 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Zorgen dat je landelijke wegbekendheid krijgt dus
Ik zit er over te denken om in Zwolle te solliciteren
Mooi om te zien dit! Zo moeten treinen zijn anno 2013!quote:Op zondag 17 februari 2013 18:40 schreef b2py het volgende:
Gave filmpjes van Shinkansen in de sneeuw:
Je zal maar achterin zitten. Zit je constant in een sneeuwwolk.quote:Op zondag 17 februari 2013 18:40 schreef b2py het volgende:
Gave filmpjes van Shinkansen in de sneeuw:
Mooi zo, hoe sneller die oude rode rommel weg is hoe beter. Die gerenoveerde varianten zijn wel aardig, vooral de CR's. Gaat MS75 eigenlijk ook nog gerenoveerd worden? Ik heb daar over gehoord, maar ik kan me niet voorstellen dat het zin heeft om 38 jaar oude treinen volledig te renoveren... ik hoop het trouwens ook niet, ik vind die oude varkensneuzen maar niks.quote:Op zondag 17 februari 2013 17:05 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]
Afgelopen donderdag zijn 2 rode klassieke motorstellen van de NMBS afgevoerd naar de sloper in Aubange.
Foto: Quentin Lavallé
zonde van die klassiekertjes. Die hadden nog wel vijftig jaar meegekundquote:Op zondag 17 februari 2013 17:05 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]
Afgelopen donderdag zijn 2 rode klassieke motorstellen van de NMBS afgevoerd naar de sloper in Aubange.
Foto: Quentin Lavallé
het laatste jaar is er weinig gesloopt. Ik geloof dat de regels omtrent asbest en de handhaving hiervan de grote boosdoener zijn.quote:Op zondag 17 februari 2013 17:36 schreef b2py het volgende:
[..]
Nee, de sloop gaat per vrachtwagen vanaf de Watergraafsmeer naar Van Simmeren ergens in Groningen.
Toen ik afgelopen zaterdagavond wat aan het fotograferen was met een vriend daar, kwam ook beveiliging naar ons toe. Heb er een tijdje mee staan te praten (het was een gast van een jaar of 20-25 met een CFL-pet op) en duidelijk laten blijken dat ik het totale onzin vond om toestemming te vragen voor wat hobby foto's en dat de CFL nergens aangeeft dat het niet of wel mag (in tegenstelling tot de SNCF die duidelijk op z'n site is [we stonden toevallig naast de SNCF nachttrein]).quote:Op vrijdag 15 februari 2013 17:21 schreef greavy het volgende:
Dus. Je mag op Luxembourg Gare geen foto's maken. Anders een boete. Half 5 werden we aangesproken door beveiliging, konden naar het CFL-kantoor voor permissie. Maar daar konden ze niet helpen, was te laat.
Iemand ideeën om de avond te vullen?
zonder regels waren we nergensquote:Op zondag 17 februari 2013 20:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Regels, ghe ghehehregelsregels ghe
Dat is iets anders dan "NOG meer regels is NOG beter"quote:Op zondag 17 februari 2013 21:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
zonder regels waren we nergens
klopt. veel regels zijn tegenstrijdig of overbodigquote:Op zondag 17 februari 2013 21:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is iets anders dan "NOG meer regels is NOG beter"
Je mag gewoon op Luxemburg fotograferen voor eigen doeleinden. Zaterdagochtend nog even de IC van de DB gefotografeerd. Stationschef keek even, en liep ook weer weg.quote:Op zondag 17 februari 2013 21:04 schreef Sandrvich het volgende:
[..]
Toen ik afgelopen zaterdagavond wat aan het fotograferen was met een vriend daar, kwam ook beveiliging naar ons toe. Heb er een tijdje mee staan te praten (het was een gast van een jaar of 20-25 met een CFL-pet op) en duidelijk laten blijken dat ik het totale onzin vond om toestemming te vragen voor wat hobby foto's en dat de CFL nergens aangeeft dat het niet of wel mag (in tegenstelling tot de SNCF die duidelijk op z'n site is [we stonden toevallig naast de SNCF nachttrein]).
Hij gaf me al snel gelijk en zei uiteindelijk zoiets van: "Als je vaker hier langskomt, raad ik wel even aan om even aan het personeel te vragen. Ik lig er echt niet wakker van, maar collega's kunnen moeilijk doen."
Leuke is dat op de stationsregels letterlijk staat dat alleen reclamefoto's niet gemaakt mogen worden. Dus als ik komende week tijd heb, zal ik nog wel eens een mail sturen naar de CFL over deze complete onzin.
Leuke foto's trouwens!Wij waren ook nog even in Noertzange uitgestapt, maar het is niet meer wat het geweest is met de plek.
nee, het aantal sneeuwdagen per jaar moet door de NS nog wel even gehaald worden hequote:Op zondag 17 februari 2013 21:28 schreef greavy het volgende:
Houdt dat sneeuwgemiep nog een keer op? Tis nu wel mooi geweest
En het record aantal dagen winterdienstregeling moet natuurlijk ook aangescherpt wordenquote:Op zondag 17 februari 2013 21:42 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
nee, het aantal sneeuwdagen per jaar moet door de NS nog wel even gehaald worden he
Ja ik had een paar maanden geleden dat dubbelspel nog. 153 en 159 destijds.quote:Op zondag 17 februari 2013 21:42 schreef greavy het volgende:
Nice. Op Luik-Aken heb je één van de oudste klassieke motorstellen van de NMBS
Die kans is er ook voor Maastricht-Luik.
Oh okee, ik heb net een Eos 60D met 18-200 besteld.quote:Op zondag 17 februari 2013 22:24 schreef greavy het volgende:
Canon EOS 1000D (die ik echt vervangen wil) met een Canon EF-S 17-85mm objectief.
Oja, die machinist zat even te kijken wat wij uitspookten.quote:Op zondag 17 februari 2013 22:27 schreef James1988 het volgende:
Bij de foto van Thalys #4305 kijkt de machinist uit het raam
Nice! Een prima body en lens. De lens is - als je echt voor kwaliteit gaat - niet aan te bevelen. Het glas is van lagere kwaliteit. Voor normaal en gemiddeld gebruik zeker een prachtobjectief.quote:Op zondag 17 februari 2013 22:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh okee, ik heb net een Eos 60D met 18-200 besteld.
Die heb ik ook bekeken. Mijn voorkeur gaat uit naar een vaste L-lens (echt kwalitatief). Daarna een nieuwe body (Canon 7D of iets vergelijkbaars waarschijnlijk).quote:Op zondag 17 februari 2013 22:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zag wel een 30/1,4 langskomen voor een euro of 300, dat lijkt me stukken beter voor jou.
Als je over dergelijke investeringen gaat praten denk ik dat de rek in de kwaliteit van de foto's voor een groot deel eerder bij jezelf zit nog hoorquote:Op zondag 17 februari 2013 22:36 schreef greavy het volgende:
[..]
Die heb ik ook bekeken. Mijn voorkeur gaat uit naar een vaste L-lens (echt kwalitatief). Daarna een nieuwe body (Canon 7D of iets vergelijkbaars waarschijnlijk).
Definitieve beslissing is nog niet gevallen daarover.
Ik weet het. Zit er daarom ook nog stevig over na te denken. Is net hoe de financiële buidel gaat uitvallen straks, na de opleiding.quote:Op zondag 17 februari 2013 22:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Als je over dergelijke investeringen gaat praten denk ik dat de rek in de kwaliteit van de foto's voor een groot deel eerder bij jezelf zit nog hoor![]()
Het is niet zo dat je met dikkere apparatuur per definitie mooiere foto's maakt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |