abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122977165

Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.



>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je bij dezen alvast van harte welkom heten:

danica.jpg ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden.
fokavatar.jpg Dr_Flash, heeft niet zoveel met dit soort lijstjes.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
sncfblob.jpg James1988, geilt op treinenbouwer Alstom en hogesnelheidstreinen.
fokplaat.jpg DriekOplopers, doet goede dingen namens en voor de reiziger.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
CIMG0149(res).gif greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal stoomtreinen rijden.
sepiakameeltje2.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
monopoly%20spin.gif Monopoly, Machinist (in opleiding). Voor al uw veiligheidsvestjes en foto's op emplacementen.
162.gif Crientj, Ginger, ex-servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
acc_logo2_opt.gif Darkwing_Duck, Vraagt zich af hoe lang er nog dieseltractie bij ACTS is.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
fyrav250%2060x60.png b2py, Alcoholist met een spoorhobby.

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl.



>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig.

>> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
Met je Studenten OV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Breda via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je Studenten OV-Chipkaart niet geldig.
Voor algemene informatie over het reizen met je Studenten OV-Chipkaart kun je het beste op de website terecht.

>> Reizen over de HSL-Zuid
NS Hispeed rijdt ieder halfuur een pendeldienst tussen Amsterdam en Breda via de HSL-Zuid. De reistijd tussen Schiphol en Rotterdam bedraagt hierdoor nog maar 26 minuten en tussen Schiphol en Breda slechts 53 minuten. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Deze is verkrijgbaar in de kaartautomaat of kan je voor 10,- in de trein zelf aanschaffen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden.

Ook de Thalys rijdt over de HSL-Zuid. Op de hele traject gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Rotterdam en daarna naar Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk via o.a. NsHispeed of TGV-Europe.

>> Fyra Amsterdam<->Brussel
Met ingang van 18 januari is de Fyra-treindienst tussen Amsterdam en Brussel voor onbepaalde tijd opgeschort. Dit is besloten naar aanleiding van beschadiging aan het materieel door winterse omstandigheden. Internationaal reizen over de HSL kan hierdoor uitsluitend met Thalys. Het alternatief is omreizen via Roosendaal en daar overstappen op de stoptrein naar België. De politiek overlegt momenteel over een iets acceptabeler alternatief.

>> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten
Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een Studenten OV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden.

>> Afkortingen en treinserienummers
Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht.
Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht.

>> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen
De komende feestdagen in 2012 zijn als volgt: dinsdag 25 december (eerste kerstdag) en woensdag 26 december (tweede kerstdag).
De feestdagen in 2013 zijn als volgt: Dinsdag 1 januari (nieuwjaarsdag), zondag 31 maart (eerste paasdag), maandag 1 april (tweede paasdag), dinsdag 30 april (Koninginnedag), zondag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 9 mei (Hemelvaartsdag), zondag 19 mei (eerste pinksterdag), maandag 20 mei (tweede pinksterdag), woensdag 25 december (eerste kerstdag), donderdag 26 december (tweede kerstdag).
Bovenstaand rijtje is onder voorbehoud. Kijk bij twijfel altijd nog even op de website van DUO. Wanneer je hier komt klagen dat je een boete hebt gekregen op een dag die hierboven niet staat vermeld, lachen we je uit.

>> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? :(
Misschien mag hij wel gewoon niet harder. Hier kun je precies zien hoe hard treinen waar mogen rijden ^O^

>> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
Er zijn verschillende hulpmiddelen om te berekenen hoeveel kilometer je hebt afgelegd:
Blijbol.
• De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehorende detailkaarten voor grootstedelijke gebieden.
• De planner van de NMBS voor België (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen).
jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar).
• Als joker _O_ : De tariefcalculator van DB Netz voor binnen Duitsland.



>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden.
De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
Hoek van Holland Haven - von_Preussen
Kesteren - Dr_Flash
Buitenpost - Peterselieman
Newcastle Central Station - bork
IJmondlijn - von_Preussen
Harlingen (- Haven) - Greavy
Station Hoek van Holland Haven, een stuk vergane glorie - Greavy

>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash
6834 kilometer InterRail - Igen
Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash
Polen - Zug-Chef
Eerste Klas door Nederland - Ireyon
Zwitserland - sander89
De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp
Monaco - KapiteinT
Koninklijke wachtkamers - Bork
NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash
Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon
InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100
Treinen rond Basel - Dr_Flash
Station Visé - KapiteinT
InnoTrans 2010 - James1988
Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon
Reisje voor het goede doel - Greavy
Treinen in Japan deel 1 en deel 2 - Igen
Berlijn, Praag, Wenen en Budapest - Zug-Chef
Dreiländereck (Deutschland - Polen - Tschechien) - bork
Europabahn/Rheintalbahn - bork

>> Achter de schermen
De cabine van een Class 66 - Monopoly
De cabine van een G-2000 - Monopoly
De cabine van een DM'90 - Monopoly
Fotoverslag over de NS1700 - GlenSpey
Fotoverslag over VIRM - GlenSpey
De cabine van een Traxx (BR 186) - Mirgeam
De cabine van een G1206 - Mirgeam
Traffic Control Brussel: Open Bedrijvendag 2012 - Greavy
  zondag 17 februari 2013 @ 02:58:44 #2
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_122977179
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 02:53 schreef icloud het volgende:

[..]

_O_ _O_ gm :Y :Y :Y
:?
pi_122977188
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 02:58 schreef James1988 het volgende:

[..]

:?
Glowmous

Edit laat maar, jullie komen natuurlijk nooit buiten fb, ik reageerde op dit stukje
quote:
1s.gif Op zondag 17 februari 2013 02:53 schreef James1988 het volgende:
Mits één-of-andere constructie bestaat zodat een faillissement me niet persoonlijk raakt natuurlijk ;)
We hebben deze week op fok een rel gehad waarbij gm als devver een faillissementconstructie eiste voor zijn gemaakte code, vandaar dat ik even de connectie maakte.Ik vond het een gm actie, excuses.
  zondag 17 februari 2013 @ 03:07:13 #4
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_122977234
Aha, nu snap ik je weer. Bedankt voor de toelichting ;) :)
pi_122977591
Ik ben nu in Sri Lanka, in het hogergelegen gebied van het land en je kunt hier echt geweldig mooie treinreizen maken.

Gisteren heb ik over een afstand van ongeveer 45 km 3,5 uur gedaan in een gecombineerde passagierstrein met goederenwagons, het hoogste punt van deze reis was 1898,1 meter. Er was alleen derde klas aanwezig en toen het begon te regenen werd alles van binnen nat want een heleboel ramen waren kapot of gewoon helemaal afwezig. De normale reistijd bedraagt ongeveer twee uur maar wij deden er veel langer over omdat we twee keer heel lang moesten wachten tot de snellere trein ons gepasseerd had want je hebt hier alleen maar enkelspoor. Op een gegeven moment was er ook nog een probleem met de wissel wat nog weer extra vertraging opleverde. Toen volgde een vrij episch moment. Er kwam een soort mobiele reparatiedienst aan om de wissel te repareren. Ze kwamen van een hoger gelegen station per spoor aanscheuren op een klein simpel ongemotoriseerd wagentje waarop ongeveer tien mannen zaten. Toen de wissel weer klaar was heeft onze trein dit wagentje weer mee naar boven getrokken naar het volgende station. _O-

Deze treinreis kostte mij slechts 24 cent. *)

Er zijn op dit traject overigens ook moderne treinen die bijna gelijkwaardig aanvoelen als onze Europese moderne treinen. Gelukkig wel dezelfde lage prijzen, foto's volgen nog wel eens als ik weer thuis ben :P

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-02-2013 04:39:53 ]
  zondag 17 februari 2013 @ 06:21:36 #6
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_122977768
En waarom zat jij niet in een van die snellere treinen dan? 8-)
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  zondag 17 februari 2013 @ 10:14:45 #7
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_122978899
Onderweg naar Eindhoven. Om met ICR naar Maastricht te gaan. Eindelijk fatsoenlijk materieel ingezet.
pi_122978941
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 10:14 schreef greavy het volgende:
Onderweg naar Eindhoven. Om met ICR naar Maastricht te gaan. Eindelijk fatsoenlijk materieel ingezet.
Die buitenkans laat je niet lopen?!
  zondag 17 februari 2013 @ 10:43:48 #9
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_122979324
Waar is Crientj eigenlijk?
pi_122979444
quote:
7s.gif Op zondag 17 februari 2013 10:17 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Die buitenkans laat je niet lopen?!
Jij wel dan?!
  Redactie Sport / Supervogel zondag 17 februari 2013 @ 10:56:57 #11
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_122979557
Voor de mensen die tussen Schiphol en Sloterdijk moeten reizen: geen treinen ivm politieonderzoek.
pi_122979880
quote:
1s.gif Op zondag 17 februari 2013 02:53 schreef James1988 het volgende:
Ik wil het wel kopen :Y

Mits één-of-andere constructie bestaat zodat een faillissement me niet persoonlijk raakt natuurlijk ;)
Dat is toch altijd zo bij een BV of NV? Zolang je maar kan aantonen dat het niet is gekomen door laakbaar gedrag. Oftewel zolang je maar naar eer en geweten leiding geeft aan het bedrijf komt het niet terug om je te plagen :)

Symbolisch bedrag van een euro?
pi_122980042
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 10:43 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Waar is Crientj eigenlijk?
Tijd niet gezien idd. Niet hier althans -O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 17 februari 2013 @ 11:48:02 #14
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_122980451
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 11:16 schreef WhiteJoker het volgende:

[..]

Dat is toch altijd zo bij een BV of NV? Zolang je maar kan aantonen dat het niet is gekomen door laakbaar gedrag. Oftewel zolang je maar naar eer en geweten leiding geeft aan het bedrijf komt het niet terug om je te plagen :)
Dat.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport zondag 17 februari 2013 @ 12:02:32 #15
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_122980805

geweldig die oude beelden op het spoor. Vooral omdat het nog maar 15 jaar geleden is dat dit allemaal rondreed
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_122980996
Zit dat ICR nu per toeval in de omloop of wordt dat voorlopig weer vaker zo? Net als vroegah?
pi_122981023
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 10:14 schreef greavy het volgende:
Onderweg naar Eindhoven. Om met ICR naar Maastricht te gaan. Eindelijk fatsoenlijk materieel ingezet.
Wordt dat vaste kost of is het uitzonderlijk?
pi_122981026
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 12:10 schreef KnightSolaire het volgende:
Zit dat ICR nu per toeval in de omloop of wordt dat voorlopig weer vaker zo? Net als vroegah?
Gepland, om VIRM vrij te spelen voor de huishoudbeurs treinen.
pi_122981051
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 12:12 schreef b2py het volgende:

[..]

Gepland, om VIRM vrij te spelen voor de huishoudbeurs treinen.
Duurt de huishoudbeurs toevallig een paar maanden? :7
pi_122981127
De Dagelijkse Standaard maakt gehakt van de NS:

http://www.dagelijksestan(...)-geklungel-van-de-ns
pi_122981207
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 11:16 schreef WhiteJoker het volgende:

[..]

Dat is toch altijd zo bij een BV of NV? Zolang je maar kan aantonen dat het niet is gekomen door laakbaar gedrag. Oftewel zolang je maar naar eer en geweten leiding geeft aan het bedrijf komt het niet terug om je te plagen :)

Symbolisch bedrag van een euro?
Dat is sinds de laatste wetswijziging een stuk makkelijker geworden
  Redactie Frontpage / Sport zondag 17 februari 2013 @ 12:20:22 #22
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_122981224
quote:
14s.gif Op zondag 17 februari 2013 12:12 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Duurt de huishoudbeurs toevallig een paar maanden? :7
Aan de materieelinzet van de NS te zien zou je zeggen dat er dagelijks een evenement is, alleen waar is niet duidelijk, want overal is materieeltekort :')
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_122981246
quote:
14s.gif Op zondag 17 februari 2013 12:12 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Duurt de huishoudbeurs toevallig een paar maanden? :7
tot en met volgende week zondag.
Maar ik verwacht niet ook morgen ICR tussen Amsterdam en Maastricht.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 17 februari 2013 @ 12:26:46 #24
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_122981409
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 12:16 schreef DriekOplopers het volgende:
De Dagelijkse Standaard maakt gehakt van de NS:

http://www.dagelijksestan(...)-geklungel-van-de-ns
is een mooi stevig stuk, alleen denk ik helaas niet dat de NS iets met de kritiek zal gaan doen
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 17 februari 2013 @ 12:28:43 #25
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_122981460
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 12:21 schreef b2py het volgende:

[..]

tot en met volgende week zondag.
Maar ik verwacht niet ook morgen ICR tussen Amsterdam en Maastricht.
We gaan het zien... Ik rij net Bunde door, dus bijna in Mestreech
pi_122981500
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 12:28 schreef greavy het volgende:

[..]

We gaan het zien... Ik rij net Bunde door, dus bijna in Mestreech
Hoeveel bakken heeft die trein?
pi_122981799
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 12:28 schreef greavy het volgende:

[..]

We gaan het zien... Ik rij net Bunde door, dus bijna in Mestreech
Limburger?
pi_122981821
quote:
2s.gif Op zondag 17 februari 2013 12:26 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

is een mooi stevig stuk, alleen denk ik helaas niet dat de NS iets met de kritiek zal gaan doen
De ns heeft al jaren te maken een hetze van de beroepszeikers en het volk wat daar heel gemakkelijk achteraan hobbelt.
pi_122981860
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 12:16 schreef DriekOplopers het volgende:
De Dagelijkse Standaard maakt gehakt van de NS:

http://www.dagelijksestan(...)-geklungel-van-de-ns
Aardige samenvatting ^O^ En niks aan gelogen. Helaas.

Mwoa, er rammelt toch wel het één en ander aan :') :X

[ Bericht 15% gewijzigd door Dr_Flash op 17-02-2013 13:08:15 ]
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_122981955
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 06:21 schreef twiFight het volgende:
En waarom zat jij niet in een van die snellere treinen dan? 8-)
Omdat het heel hard regende dus we dachten we nemen de volgende wel anders werd al onze bagage zeiknat.

edit: om de tweede langzame te halen moesten we alsnog door de regen maar toen hebben we maar een Tuk Tuk genomen. :')

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 17-02-2013 12:49:00 ]
pi_122982062
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 12:42 schreef icloud het volgende:

[..]

De ns heeft al jaren te maken een hetze van de beroepszeikers en het volk wat daar heel gemakkelijk achteraan hobbelt.
Het is wel erg makkelijk om kritiek af te doen als "een hetze van beroepszeikers" om er niet op in te hoeven gaan.

Je ziet dat op bijv. het Duitse forum van Drehscheibe ook, dat elke kritiek op de Deutsche Bahn door medewerkers ervan als een persoonlijke aanval wordt opgevat en dan op dezelfde manier wordt gebagatelliseerd.

Feit is dat NS helemaal niet zo veel bijzonders presteert. Het marktaandeel van de trein t.o.v. andere vervoerswijzen is al vele jaren min of meer stabiel, alle reizigersgroei van NS is niet te danken aan de prestaties van NS maar aan een groeiende vervoersbehoefte in het algemeen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-02-2013 12:50:54 ]
pi_122982138
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 12:16 schreef DriekOplopers het volgende:
De Dagelijkse Standaard maakt gehakt van de NS:

http://www.dagelijksestan(...)-geklungel-van-de-ns
Overigens hebben ze het herfst probleem door de Sandite aardig onder controle.
pi_122982171
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 12:50 schreef Igen het volgende:

[..]

Het is wel erg makkelijk om kritiek af te doen als "een hetze van beroepszeikers" om er niet op in te hoeven gaan.

Je ziet dat op bijv. het Duitse forum van Drehscheibe ook, dat elke kritiek op de Deutsche Bahn door medewerkers ervan als een persoonlijke aanval wordt opgevat en dan op dezelfde manier wordt gebagatelliseerd.

Feit is dat NS helemaal niet zo veel bijzonders presteert. Het marktaandeel van de trein t.o.v. andere vervoerswijzen is al vele jaren min of meer stabiel, alle reizigersgroei van NS is niet te danken aan de prestaties van NS maar aan een groeiende vervoersbehoefte in het algemeen.
De ns krijgt te gemakkelijk overal de schuld van, minimaal 70% van de vertragingen kan de ns niks aan doen, die komen door infrastructuur falen of verkeerd plannen door de verkeersleiding.

Maar dat wil het volk dan weer niet zien.
pi_122982220
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 12:42 schreef icloud het volgende:

[..]

De ns heeft al jaren te maken een hetze van de beroepszeikers en het volk wat daar heel gemakkelijk achteraan hobbelt.
Mja maar Bert Meerstad is gewoon feitelijk aantoonbaar een leugenaar en fantast. Het is bijzonder frustrerend voor mij als reiziger dat zo'n vent ongestoord z'n gang kan gaan.
pi_122982238
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 12:55 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Mja maar Bert Meerstad is gewoon feitelijk aantoonbaar een leugenaar en fantast. Het is bijzonder frustrerend voor mij als reiziger dat zo'n vent ongestoord z'n gang kan gaan.
Bert Meerstadt is een beter bestuurder dan zijn voorgangers.
pi_122982264
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 12:56 schreef b2py het volgende:

[..]

Bert Meerstadt is een beter bestuurder dan zijn voorgangers.
Een leugenaar, megalomaan, kletsprater. Feit.
pi_122982289
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 12:56 schreef b2py het volgende:

[..]

Bert Meerstadt is een beter bestuurder dan zijn voorgangers.
Ja. En een leugenaar en een fantast :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 17 februari 2013 @ 12:57:45 #38
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_122982293
quote:
1s.gif Op zondag 17 februari 2013 12:30 schreef J.B. het volgende:

[..]

Hoeveel bakken heeft die trein?
10 bakken
pi_122982334
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 12:57 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Een leugenaar, megalomaan, kletsprater. Feit.
Kom maar op met de feiten, toon maar aan waar hij gelogen, gekletspraat of megalomaan heeft gedaan?
  Redactie Frontpage / Sport zondag 17 februari 2013 @ 12:59:20 #40
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_122982367
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 12:42 schreef icloud het volgende:

[..]

De ns heeft al jaren te maken een hetze van de beroepszeikers en het volk wat daar heel gemakkelijk achteraan hobbelt.
oorzaak -> gevolg.

Een bedrijf kan het natuurlijk nooit helemaal perfect doen, maar zo drastisch bezuinigen op materieel zoals nu gebeurt zorgt ervoor dat er in de spits gewoon te korte treinen rijden en er is geen enkele winterreserve om de gaten fatsoenlijk te dichten. Dat is het bedrijf zeker kwalijk te nemen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_122982399
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 12:58 schreef icloud het volgende:

[..]

Kom maar op met de feiten, toon maar aan waar hij gelogen, gekletspraat of megalomaan heeft gedaan?
:O lees eens terug joh voordat je bijdehand gaat lopen doen :z
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_122982448
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 12:58 schreef icloud het volgende:

[..]

Kom maar op met de feiten, toon maar aan waar hij gelogen, gekletspraat of megalomaan heeft gedaan?
Je bent nergens van op de hoogte en dan denk je wel even iets zinnigs te kunnen bijdragen :|W ?
pi_122982533
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 13:00 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

:O lees eens terug joh voordat je bijdehand gaat lopen doen :z
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 13:01 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Je bent nergens van op de hoogte en dan denk je wel even iets zinnigs te kunnen bijdragen :|W ?
Ik ben juist wel goed op de hoogte, daarom daag ik je uit om je bewering maar eens aan te tonen.

Roepen dat het een leugenaar is mij veel te gemakkelijk.
pi_122982621
quote:
14s.gif Op zondag 17 februari 2013 12:59 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

oorzaak -> gevolg.

Een bedrijf kan het natuurlijk nooit helemaal perfect doen, maar zo drastisch bezuinigen op materieel zoals nu gebeurt zorgt ervoor dat er in de spits gewoon te korte treinen rijden en er is geen enkele winterreserve om de gaten fatsoenlijk te dichten. Dat is het bedrijf zeker kwalijk te nemen.
Volgens mij moet die zelfde ns nog altijd elk jaar een flink dividend overmaken naar de bv Nederlanden, vind je het gek dat er bezuinigd moet worden?
pi_122982712
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 13:03 schreef icloud het volgende:

[..]

[..]

Ik ben juist wel goed op de hoogte, daarom daag ik je uit om je bewering maar eens aan te tonen.

Roepen dat het een leugenaar is mij veel te gemakkelijk.
Vooruit dan gauw uit m'n hoofd:
"De Beneluxtrein zat nooit vol op de grens" -> Volkomen uit de lucht gegrepen, aantoonbaar onjuist
"Europa is jaloers op onze winterdienstregeling" -> Nee. Gewoon nee.
"Wij hebben zelf besloten om alle Fyra diensten te schrappen" -> Ja tuurlijk, nadat ze België toch niet meer in mochten.
"80% van de treinen rijdt nog gewoon tijdens de aangepaste dienstregeling" -> Nietszeggend getal. Tussen Amsterdam en Eindhoven rijdt nog niet eens 50% van de treinen. En wat er wel rijdt is vertraagd en te kort.

Daar komt dan de arrogantie bij dat men 'niet zo moet piepen' en je hebt een vent die wat mij betreft een voor de rest van z'n leven de hik kan krijgen.

quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 13:03 schreef icloud het volgende:
Ik ben juist wel goed op de hoogte, daarom daag ik je uit om je bewering maar eens aan te tonen.

En nee, dat ben je aantoonbaar niet. Hou maar op Bert, we hebben je door.
  PR/Manusje van alles zondag 17 februari 2013 @ 13:07:27 #46
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_122982715
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 13:03 schreef icloud het volgende:

[..]

[..]

Ik ben juist wel goed op de hoogte, daarom daag ik je uit om je bewering maar eens aan te tonen.

Roepen dat het een leugenaar is mij veel te gemakkelijk.
heb jij zijn ejaculatie in de media niet gezien de afgelopen dagen?
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_122982786
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 13:07 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Vooruit dan gauw uit m'n hoofd:
"De Beneluxtrein zat nooit vol op de grens" -> Volkomen uit de lucht gegrepen, aantoonbaar onjuist
"Europa is jaloers op onze winterdienstregeling" -> Nee. Gewoon nee.
"Wij hebben zelf besloten om alle Fyra diensten te schrappen" -> Ja tuurlijk, nadat ze België toch niet meer in mochten.
"80% van de treinen rijdt nog gewoon tijdens de aangepaste dienstregeling" -> Nietszeggend getal. Tussen Amsterdam en Eindhoven rijdt nog niet eens 50% van de treinen. En wat er wel rijdt is vertraagd en te kort.

Daar komt dan de arrogantie bij dat men 'niet zo moet piepen' en je hebt een vent die wat mij betreft een voor de rest van z'n leven de hik kan krijgen.
"We willen de reiziger voorspelbaarheid bieden" staat tot "Plan uw reis zo kort mogelijk voor vertrek" als lul staat tot drumstel.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_122982800
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 12:42 schreef icloud het volgende:

[..]

De ns heeft al jaren te maken een hetze van de beroepszeikers en het volk wat daar heel gemakkelijk achteraan hobbelt.
Klopt. En hier wordt even uitgelegd waarom die "beroepszeikerds" (jouw woorden) gelijk hebben:

http://www.voorbeterov.nl/130215.php

:*
  Redactie Frontpage / Sport zondag 17 februari 2013 @ 13:11:13 #49
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_122982843
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 12:53 schreef icloud het volgende:

[..]

De ns krijgt te gemakkelijk overal de schuld van, minimaal 70% van de vertragingen kan de ns niks aan doen, die komen door infrastructuur falen of verkeerd plannen door de verkeersleiding.

Maar dat wil het volk dan weer niet zien.
Elke verstoring is er één teveel. Elke verstoring levert een logistieke puzzel op die opgelost moet worden. Dagelijks zijn er bijvoorbeeld al minimaal 180 wijzigingen in het personeelsrooster die opgevangen moeten worden.

Bij een grote verstoring is het helemaal kat in het bakkie en kan de bijsturing het gewoon niet meer aan en gaat alles deels op zijn gat. De systemen zijn helaas nog niet zover dat er razendsnel dingen omgepland kunnen worden.

Imo is het huidige systeem nodeloos complex geworden, zeker omdat de NS het liefst heeft dat al het materieel zo weinig mogelijk stilstaat en er in de spits nauwelijks reservecapaciteit is. En als er al een treinstel 'over' is dan staat deze vaak niet op een belangrijk knooppunt, maar aan de randen van het land, dankzij het gebrek aan opstelcapaciteit dat her en der is.

Verder moet de NS niet gaan pronken met bijvoorbeeld de fantastische winterdienstregeling, want treinen die rijden zijn vaak te kort voor de drukke trajecten waarop ze rijden. Het onderweg slim aftrappen of bijplaatsen van stellen is eigenlijk uit den boze, terwijl juist daar nog het nodige op gewonnen kan worden.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_122982882
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 13:07 schreef Ireyon het volgende:

"De Beneluxtrein zat nooit vol op de grens" -> Volkomen uit de lucht gegrepen, aantoonbaar onjuist
Om hier nog even aan toe te voegen dat dit gewoon de grootst mogelijke middelvinger is richting honderden, zo niet duizenden mensen die ruim 5 jaar lang dagelijks tussen Roosendaal en Antwerpen moesten staan, alvorens de verbinding volledig geschrapt werd zonder fatsoenlijk alternatief te bieden.

"Fuck de reiziger. Lol"
- Bert Meerstad
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')