Ik denk niet dat de mededingingsautoriteiten dat gaan goedkeuren. DB moest alle activiteiten van Arriva in Duitsland afstoten (is verkocht aan Netinera), Veolia is in Duitsland ook een aanzienlijke speler.quote:Op zondag 17 februari 2013 16:48 schreef Zug-Chef het volgende:
DB zal wel via Arriva mee gaan doen ja.
Dus zou Abellio wel mee kunnen dingen naar Veolia in Duitsland?quote:Op zondag 17 februari 2013 16:50 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de mededingingsautoriteiten dat gaan goedkeuren. DB moest alle activiteiten van Arriva in Duitsland afstoten (is verkocht aan Netinera), Veolia is in Duitsland ook een aanzienlijke speler.
Dat zou kunnen, ja.quote:Op zondag 17 februari 2013 16:52 schreef b2py het volgende:
[..]
Dus zou Abellio wel mee kunnen dingen naar Veolia in Duitsland?
Ik denk niet dat de NMa dat goedkeurt.quote:Op zondag 17 februari 2013 16:52 schreef Zug-Chef het volgende:
Ik bedoel daarmee dat DB zelf niet zal inschrijven in NL maar dat Arriva dat dus doet.
quote:Op zondag 17 februari 2013 16:49 schreef greavy het volgende:
Dat faalhazenautistenforum heeft tegenwoordig een Android-app: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.wSomda
Kernactiviteiten van dit bedrijf verleggen zich steeds meer naar buitenland. Straks bestaat NS niet meer in Nederland en alleen maar meer in het buitenland.quote:
Dat lijkt me niet hoorquote:Op zondag 17 februari 2013 16:54 schreef greavy het volgende:
Sowieso zal de naam Veolia Transport wel bestaan blijven in Nederland, want anders is de concessie gelijk verbroken en moet een nieuwe aanbesteding komen.
Mwah zoveel marktaandeel hebben Arriva en Veolia samen nu ook weer niet. Bij het samengaan van Connexxion en Veolia toendertijd was Connexxion groter dan Arriva nu is.quote:Op zondag 17 februari 2013 16:53 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de NMa dat goedkeurt.
Nou dat lijkt me niet. Een concessieverlener gaat niet voorschrijven "Gij zult 15 jaar lang hetzelfde woordje op uw bus plakken"quote:Op zondag 17 februari 2013 16:54 schreef greavy het volgende:
Sowieso zal de naam Veolia Transport wel bestaan blijven in Nederland, want anders is de concessie gelijk verbroken en moet een nieuwe aanbesteding komen.
De concessie is gegund aan Veolia Transport Nederland. Een andere vervoerder kan niet ineens - door overname van een bedrijf - de concessie in handen hebben. Mij lijkt dan ook dat Veolia Transport Nederland bestaan blijft, ook al is het dan een 100% dochteronderneming van bijv. Arriva of what ever.quote:
Tuurlijk wel. Ze nemen het bedrijf over, met inbegrip van alle daaraan verbonden contracten. En als een nieuwe eigenaar ervoor kiest om Veolia Transport Nederland om te dopen in Pietje Puk Travels, waarom nietquote:Op zondag 17 februari 2013 16:57 schreef greavy het volgende:
[..]
De concessie is gegund aan Veolia Transport Nederland. Een andere vervoerder kan niet ineens - door overname van een bedrijf - de concessie in handen hebben.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |