Dan maar wat minder dividend over maken. De NS heeft in eerste instantie een nutsfunctie. Het maken van winst is mooi, maar het moet niet ten koste gaan van de nutsfunctie en de ambities op het spoor en dat lijkt nu wel wat het geval te zijn.quote:Op zondag 17 februari 2013 13:05 schreef icloud het volgende:
[..]
Volgens mij moet die zelfde ns nog altijd elk jaar een flink dividend overmaken naar de bv Nederlanden, vind je het gek dat er bezuinigd moet worden?
Onzin de benelux deed het zeer goed als binnenlandse intercity maar zat nooit vol tussen Roosendaal en essen/antwerpen.quote:Op zondag 17 februari 2013 13:07 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Vooruit dan gauw uit m'n hoofd:
"De Beneluxtrein zat nooit vol op de grens" -> Volkomen uit de lucht gegrepen, aantoonbaar onjuist
Dat kan jij helemaal niet weten, meerdere partijen hebben geïnteresseerd om informatie gevraagd.quote:"Europa is jaloers op onze winterdienstregeling" -> Nee. Gewoon nee.
Ze hebben zelf de dienst opgeheven, op dringend verzoek van de belgen, het verbod kwam erna pas/quote:"Wij hebben zelf besloten om alle Fyra diensten te schrappen" -> Ja tuurlijk, nadat ze België toch niet meer in mochten.
Ja en tussen groningen en lutjesbroek rijd 100% nog, niks zeggende getallen. Die 80% is een gemiddeld getal over het hele spoornet wat naar mijn mening best kan kloppen.quote:"80% van de treinen rijdt nog gewoon tijdens de aangepaste dienstregeling" -> Nietszeggend getal. Tussen Amsterdam en Eindhoven rijdt nog niet eens 50% van de treinen. En wat er wel rijdt is vertraagd en te kort.
die beroepszeikers zijn ook gewoon gesubsidieerde autistische klaagclubjes zonder meedenkende krachten, Wij willen het zo en als we het zo niet krijgen dan gaan we krijsen.quote:Daar komt dan de arrogantie bij dat men 'niet zo moet piepen' en je hebt een vent die wat mij betreft een voor de rest van z'n leven de hik kan krijgen.
Dat mogen ze niet, dividend is in de begroting opgenomen en kan niet gemist worden.quote:Op zondag 17 februari 2013 13:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dan maar wat minder dividend over maken. De NS heeft in eerste instantie een nutsfunctie. Het maken van winst is mooi, maar het moet niet ten koste gaan van de nutsfunctie en de ambities op het spoor en dat lijkt nu wel wat het geval te zijn.
Gebrek aan opstelcapaciteit ligt niet aan de ns, de grote steden willen het liefst zo min mogelijk opstelmogelijkheden, die planten daar liever kantoorpanden neer.quote:Op zondag 17 februari 2013 13:11 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Elke verstoring is er één teveel. Elke verstoring levert een logistieke puzzel op die opgelost moet worden. Dagelijks zijn er bijvoorbeeld al minimaal 180 wijzigingen in het personeelsrooster die opgevangen moeten worden.
Bij een grote verstoring is het helemaal kat in het bakkie en kan de bijsturing het gewoon niet meer aan en gaat alles deels op zijn gat. De systemen zijn helaas nog niet zover dat er razendsnel dingen omgepland kunnen worden.
Imo is het huidige systeem nodeloos complex geworden, zeker omdat de NS het liefst heeft dat al het materieel zo weinig mogelijk stilstaat en er in de spits nauwelijks reservecapaciteit is. En als er al een treinstel 'over' is dan staat deze vaak niet op een belangrijk knooppunt, maar aan de randen van het land, dankzij het gebrek aan opstelcapaciteit dat her en der is.
Verder moet de NS niet gaan pronken met bijvoorbeeld de fantastische winterdienstregeling, want treinen die rijden zijn vaak te kort voor de drukke trajecten waarop ze rijden. Het onderweg slim aftrappen of bijplaatsen van stellen is eigenlijk uit den boze, terwijl juist daar nog het nodige op gewonnen kan worden.
Nu zegt Meerstad daarover dus, dat buitenlandse spoorwegen alsnog jaloers zijn op de snelheid waarmee bij NS dingen omgepland kunnen worden.quote:Op zondag 17 februari 2013 13:11 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Elke verstoring is er één teveel. Elke verstoring levert een logistieke puzzel op die opgelost moet worden. Dagelijks zijn er bijvoorbeeld al minimaal 180 wijzigingen in het personeelsrooster die opgevangen moeten worden.
Bij een grote verstoring is het helemaal kat in het bakkie en kan de bijsturing het gewoon niet meer aan en gaat alles deels op zijn gat. De systemen zijn helaas nog niet zover dat er razendsnel dingen omgepland kunnen worden.
Speelt daarbij niet ook nog het probleem van het personeel?quote:Imo is het huidige systeem nodeloos complex geworden, zeker omdat de NS het liefst heeft dat al het materieel zo weinig mogelijk stilstaat en er in de spits nauwelijks reservecapaciteit is. En als er al een treinstel 'over' is dan staat deze vaak niet op een belangrijk knooppunt, maar aan de randen van het land, dankzij het gebrek aan opstelcapaciteit dat her en der is.
zie daar de fout van het marktdenken. De vervoersfunctie van de NS mag nooit ten koste gaan het belang van de cijfers.quote:Op zondag 17 februari 2013 13:18 schreef icloud het volgende:
[..]
Dat mogen ze niet, dividend is in de begroting opgenomen en kan niet gemist worden.
Jij bent ook een leugenaarquote:Op zondag 17 februari 2013 13:17 schreef icloud het volgende:
[..]
Onzin de benelux deed het zeer goed als binnenlandse intercity maar zat nooit vol tussen Roosendaal en essen/antwerpen.
Wat kan de ns daar aan doen? Bevel is bevel als de aandeelhouder de bv leeg trekt dan kan je als ceo daar weinig tegen beginnen.quote:Op zondag 17 februari 2013 13:22 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
zie daar de fout van het marktdenken. De vervoersfunctie van de NS mag nooit ten koste gaan het belang van de cijfers.
Dat de NS geen verlies mag lijden op het vervoer is niet meer dan logisch, maar het moet niet zo zijn dat om die cijfers te halen er bijna standaard reizigers achter moeten blijven op het perron.
Dat kan nooit de bedoeling van het uitkeren van het dividend zijn.
Okee, ik neem het even op voor MVBOV:quote:Op zondag 17 februari 2013 13:17 schreef icloud het volgende:
die beroepszeikers zijn ook gewoon gesubsidieerde autistische klaagclubjes zonder meedenkende krachten,
quote:die beroepszeikers zijn ook gewoon gesubsidieerde autistische klaagclubjes zonder meedenkende krachten, Wij willen het zo en als we het zo niet krijgen dan gaan we krijsen.
mja, de NS kan hier wel degelijk wat bereiken. Zorgen dat er overbelastverklaringen komen, etc. Zo kunnen ze wel degelijk bereiken dat er meer opstelcapaciteit komt waar het benodigd is.quote:Op zondag 17 februari 2013 13:20 schreef icloud het volgende:
[..]
Gebrek aan opstelcapaciteit ligt niet aan de ns, de grote steden willen het liefst zo min mogelijk opstelmogelijkheden, die planten daar liever kantoorpanden neer.
Wat jij doet is afgeven op het gevolg, we moeten de oorzaak aanpakken en die ligt niet bij de ns maar bij prorail.
Gewoon een keer nee zeggen met een goede en gedegen uitleg. Als je zo de Kamer achter je krijgt is er veel mogelijk.quote:Op zondag 17 februari 2013 13:23 schreef icloud het volgende:
[..]
Wat kan de ns daar aan doen? Bevel is bevel als de aandeelhouder de bv leeg trekt dan kan je als ceo daar weinig tegen beginnen.
Dat ben ik met je eens, dat dat van de zotte is.quote:Op zondag 17 februari 2013 13:25 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, de NS kan hier wel degelijk wat bereiken. Zorgen dat er overbelastverklaringen komen, etc. Zo kunnen ze wel degelijk bereiken dat er meer opstelcapaciteit komt waar het benodigd is.
Het is toch van den zotte dat treinen die in bijvoorbeeld Dordrecht moeten starten uit Roosendaal komen en voor Roosendaal daardoor stellen uit Vlissingen moeten komen?
Of dat materieel voor treinen die op Schiphol starten helemaal uit Den Haag moeten komen?
Je weet dat je als ceo niks te vertellen heb, als de minister een a.v.a organiseert en beslist dividend uit te keren, dan kan je als ceo op je kop gaan staan maar tegenhouden doe je niet.quote:Op zondag 17 februari 2013 13:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Gewoon een keer nee zeggen met een goede en gedegen uitleg. Als je zo de Kamer achter je krijgt is er veel mogelijk.
Kloptquote:Op zondag 17 februari 2013 13:07 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Vooruit dan gauw uit m'n hoofd:
"De Beneluxtrein zat nooit vol op de grens" -> Volkomen uit de lucht gegrepen, aantoonbaar onjuist
Let op je feiten, het buitenland is jaloers op het systeem waarmee ze het nog slechts 1 dag van te voren kunnen aanpassen. Over de dienstregeling zelf is niks gezegd.quote:"Europa is jaloers op onze winterdienstregeling" -> Nee. Gewoon nee.
Geen woord aan gelogen, is gevolg van het feit dat ze België niet meer in mochten met reizigers.quote:"Wij hebben zelf besloten om alle Fyra diensten te schrappen" -> Ja tuurlijk, nadat ze België toch niet meer in mochten.
Hij heeft wel gelijk, dat jij vindt dat het niet waar is, ben ik met je eens. Maar hij liegt niet.quote:"80% van de treinen rijdt nog gewoon tijdens de aangepaste dienstregeling" -> Nietszeggend getal. Tussen Amsterdam en Eindhoven rijdt nog niet eens 50% van de treinen. En wat er wel rijdt is vertraagd en te kort.
Ik ben niet onder de indruk van die woorden. Het zou pas hout snijden als er lokaal of gedurende de dag dingen omgepland kunnen worden. Het belangrijkste is dat je duidelijk bent naar de reiziger die iig op voldoende vervoerscapaciteit moet kunnen rekenen.quote:Op zondag 17 februari 2013 13:21 schreef Igen het volgende:
[..]
Nu zegt Meerstad daarover dus, dat buitenlandse spoorwegen alsnog jaloers zijn op de snelheid waarmee bij NS dingen omgepland kunnen worden.
daarom zeg ik ook dat het nodeloos complex is geworden allemaal. Het kan stukken beter, alleen lijkt het erop dat niemand de vinger op de zere plek durft te leggen en er ook daadwerkelijk iets aan wil doen.quote:Speelt daarbij niet ook nog het probleem van het personeel?
En is daarbij dan misschien ook het probleem dat voor de winterdienstregeling ook de materieel- en personeelroosters moeten worden aangepast voor de treinen die wel blijven rijden?
Een goede CEO legt luid en duidelijk uit, dat hij dat geld nodig heeft.quote:Op zondag 17 februari 2013 13:28 schreef icloud het volgende:
[..]
Je weet dat je als ceo niks te vertellen heb, als de minister een a.v.a organiseert en beslist dividend uit te keren, dan kan je als ceo op je kop gaan staan maar tegenhouden doe je niet.
Dat zeg je nu wel, maar als je de opinie voor je wint door duidelijk te zijn en goed te communiceren dan kun je wel degelijk iets winnen. Reken er maar op dat de kamerfractie van bijvoorbeeld de PvdA hier erg gevoelig voor is.quote:Op zondag 17 februari 2013 13:28 schreef icloud het volgende:
[..]
Je weet dat je als ceo niks te vertellen heb, als de minister een a.v.a organiseert en beslist dividend uit te keren, dan kan je als ceo op je kop gaan staan maar tegenhouden doe je niet.
Pvda en vvd gaan dit nooit doen ivm het begrotingstekort, en ik verwacht dat ook d66, cu, sgp en cda zo verstandig zijn om niet aan het dividend te gaan rommelen en zo een gat te slaan in de begroting.
Maar hij suggereert het natuurlijk wel.quote:Op zondag 17 februari 2013 13:30 schreef b2py het volgende:
[..]
Klopt
[..]
Let op je feiten, het buitenland is jaloers op het systeem waarmee ze het nog slechts 1 dag van te voren kunnen aanpassen. Over de dienstregeling zelf is niks gezegd.
De reiziger en de burger een rad voor ogen draaien met een flauwekulpercentage (dat voor het aantal getroffen reizigers totaal irrelevant is) moet als buitengewoon afkeurenswaardig worden beschouwd. Ik vind de halve waarheid vertellen ongeveer even slecht als liegen.quote:[..]
Geen woord aan gelogen, is gevolg van het feit dat ze België niet meer in mochten met reizigers.
[..]
Hij heeft wel gelijk, dat jij vindt dat het niet waar is, ben ik met je eens. Maar hij liegt niet.
Ja, zo kan ik het ook idd. "Waar mogelijk verlengen we de treinen". Dat het vervolgens nergens gebeurt "betekent dat het nergens mogelijk is"quote:Op zondag 17 februari 2013 13:34 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Maar hij suggereert het natuurlijk wel.
[..]
De 6900 is bijvoorbeeld verlengt, en daarmee voldoet hij dus aan zijn uitspraken.quote:Op zondag 17 februari 2013 13:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, zo kan ik het ook idd. "Waar mogelijk verlengen we de treinen". Dat het vervolgens nergens gebeurt "betekent dat het nergens mogelijk is"![]()
Hij suggereert helemaal niets. In het persbericht staat dat buitenlandse partijen jaloers zijn op het systeem dat de NS 1 dag van te voren de dienstregeling kan aanpassen. Dat vervolgens de Telegrafen en Volkskranten onder ons de waarheid verdraaien.quote:Op zondag 17 februari 2013 13:34 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Maar hij suggereert het natuurlijk wel.
[..]
De reiziger en de burger een rad voor ogen draaien met een flauwekulpercentage (dat voor het aantal getroffen reizigers totaal irrelevant is) moet als buitengewoon afkeurenswaardig worden beschouwd. Ik vind de halve waarheid vertellen ongeveer even slecht als liegen.
je doet maar.quote:Op zondag 17 februari 2013 13:24 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Okee, ik neem het even op voor MVBOV:
Dat doet niks af aan het feit dat je recht hebt op subsidie en daarmee een subsidieclubje bent, of jullie daadwerkelijk de subsidie weigeren is voor niemand te controleren.quote:1. Geen cent subsidie. Letterlijk nog niet 1 cent. Bewuste keuze die zelfs in het beleidspan staat.
In het bestaan van mvbov heb ik nog nooit wij of mensen van gezien, der is maar een man die de mvbov leid en dat ben jij zelf, dus doe alsjeblieft niet alsof ik nu een heel clubje heb beledigd, meer dan een eemansfractie is het niet in de praktijk.quote:2. Waar haal je de gore moed vandaan om de mensen van MVBOV
Zoals ik al eerder zei niet mee willen denken, altijd maar weer je eigen plan versturen en vervolgens nog trots vermelden dat je je hulp aanbied noem ik redelijk autistisch, daarnaast vertegenwoordig je nog geen 1 procent van de reiziger(net zo als rover niet) dus is het nogal asociaal om namens de reiziger te spreken, nederland heeft behoefte aan een ov onderzoeksbureau die regelmatig onderzoek doet naar het wel en wee van de reizigers en aanschuift bij het overleg om dit over te brengen.quote:voor "autisten" uit te maken?
je loopt steeds maar weer te leuren met je eigen plannen(net zo als rover) en bent blind voor de praktijk, voor argumenten van de ns, voor de omstandigheden van de ns en voor de behoefte van de reiziger.quote:3. MVBOV draagt regelmatig goede verbertervoorstellen aan: zowel publiekelijk als in vertrouwelijke gesprekken met de NS-top, de ProRail-top, IenM, DO's en stads- en streekvoerverders.
uit jouw mond zie ik dat als een compliment, je staat zelfs in mijn sig.quote:Bij de schofterige wijze waarop jij de reizigersclubs neersabelt, is Bert Meerstadt nog maar een bescheiden watje.
Het is gewoon niet zo handig, want je weet van tevoren hoe zoiets uitgelegd gaat worden, Met de beste wil van de wereld kun je er moeilijk meer van maken dan window dressing. En dat is gewoon volksverlakkerij eigenlijk. Beetje goeie sier lopen maken met uitspraken die nauwelijks geloofwaardig zijn, "maar technisch gezien net niet gelogen". Nou wauw hoor.quote:Op zondag 17 februari 2013 13:55 schreef b2py het volgende:
[..]
Hij suggereert helemaal niets. In het persbericht staat dat buitenlandse partijen jaloers zijn op het systeem dat de NS 1 dag van te voren de dienstregeling kan aanpassen.
Je bent al je geloofwaardigheid hiermee verlorenquote:Op zondag 17 februari 2013 13:17 schreef icloud het volgende:
[..]
Onzin de benelux deed het zeer goed als binnenlandse intercity maar zat nooit vol tussen Roosendaal en essen/antwerpen.
O? Op grond waarvan? Welke wet of verordening zegt dat?quote:Op zondag 17 februari 2013 13:59 schreef icloud het volgende:
Dat doet niks af aan het feit dat je recht hebt op subsidie
Schei uit. Je weet zelf ook wel dat dit argument gelul is.quote:en daarmee een subsidieclubje bent,
Misschien is ons jaarverslag met gecontroleerde jaarrekening een indicatie voor je?quote:of jullie daadwerkelijk de subsidie weigeren is voor niemand te controleren.
Dat is dus ook niet waar, zie eveneens ons jaarverslag en onze website.quote:In het bestaan van mvbov heb ik nog nooit wij of mensen van gezien, der is maar een man die de mvbov leid en dat ben jij zelf, dus doe alsjeblieft niet alsof ik nu een heel clubje heb beledigd, meer dan een eemansfractie is het niet in de praktijk.
Misschien heeft hij wel geen salaris.quote:Op zondag 17 februari 2013 14:13 schreef icloud het volgende:
Wat moet ik met een vod papier waar slechts een beperkt aantal cijfertjes opstaan, er staat geen onkostenvergoeding/salaris op en ook het aantal echt actieve personen vind ik hier niet op terug.(en dan bedoel ik niet mensen die maandelijks hun beurs naar jullie brengen.)
Driekwart van het jaarverslag is een pleidooi voor eigen parochie, gezeik over de ns en de ov kaart.
Beide niet, zoals in mijn postgeschiedenis kunt lezen, ben ik eigenaar van een audio installatie bedrijf.quote:Op zondag 17 februari 2013 14:20 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Misschien heeft hij wel geen salaris.
Ik krijg sterk de indruk dat jij minimaal tot aan je ellebogen bij Bert Meerstad in zijn warme holletje zit. Hetzij omdat je hem persoonlijk kent, hetzij omdat jij ook zo'n stekeblinde NS-manager bent die geen idee heeft wat er daadwerkelijk op het station en de baan gebeurt.
Iets anders zelfs, geen woorden verspillen aan zo'n figuur, levert niks op alleen maar een vervelende smaak.quote:Op zondag 17 februari 2013 14:20 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Misschien heeft hij wel geen salaris.
Ik krijg sterk de indruk dat jij minimaal tot aan je ellebogen bij Bert Meerstad in zijn warme holletje zit. Hetzij omdat je hem persoonlijk kent, hetzij omdat jij ook zo'n stekeblinde NS-manager bent die geen idee heeft wat er daadwerkelijk op het station en de baan gebeurt.
Nu ga je straatjes schoonvegen.quote:Op zondag 17 februari 2013 13:37 schreef icloud het volgende:
[..]
De 6900 is bijvoorbeeld verlengt, en daarmee voldoet hij dus aan zijn uitspraken.
Dure grap voor de producent, al die verschillende bedrukkingen...quote:Op zondag 17 februari 2013 14:40 schreef b2py het volgende:
@flash, de Fyra op HO is in aantocht, dit is nog de V160 maar ze zijn onderweg naar de winkels.
[ afbeelding ]
Er is een Zweed die zelf een Fyra heeft gebouwd.quote:Op zondag 17 februari 2013 14:40 schreef b2py het volgende:
@flash, de Fyra op HO is in aantocht, dit is nog de V160 maar ze zijn onderweg naar de winkels.
[ afbeelding ]
Allemaal een glaasje ranja?quote:Op zondag 17 februari 2013 14:24 schreef J.B. het volgende:
Wat een onvriendelijkheid hier vandaag zeg, jeeminee.
Jah, maar dat is niet diegene waar ik afstuiterende bodemplaten op kan klussenquote:Op zondag 17 februari 2013 14:40 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Stukjes bodemplaat meegeleverd?quote:Op zondag 17 februari 2013 14:58 schreef remcoP het volgende:
Er is een Zweed die zelf een Fyra heeft gebouwd.
[ afbeelding ]
http://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=36786.0
Arme jan..quote:Op zondag 17 februari 2013 14:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Allemaal een glaasje ranja?En lekker naar Sven en Ireen kijken
True on that, wellicht op proef om te oefenen.quote:Op zondag 17 februari 2013 14:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jah, maar dat is niet diegene waar ik afstuiterende bodemplaten op kan klussen
Nou inderdaad. Het hoeft toch pas over 6 jaar te "rijden"quote:Op zondag 17 februari 2013 15:09 schreef b2py het volgende:
True on that, wellicht op proef om te oefenen.
Wie moet de NS anders scherp houden? De overheid als concessieverlener en aandeelhouder laat dat na..quote:Op zondag 17 februari 2013 12:42 schreef icloud het volgende:
[..]
De ns heeft al jaren te maken een hetze van de beroepszeikers en het volk wat daar heel gemakkelijk achteraan hobbelt.
Lees: IL&T had niet de ballen om zelf een rijverbod af te kondigen, maar voelt zich nu wel belangrijk genoeg om een herstart tegen te houdenquote:Op zondag 17 februari 2013 15:19 schreef James1988 het volgende:
Nog even over die Fyra hè: de Belgische autoriteiten (DVIS) hebben vrijwel onmiddelijk de typetoelating voor reizigersvervoer ingetrokken toen er een bodemplaat werd gevonden langs de infrastructuur. Had dat niet gebeurd, dan had de Fyra weer gereden.
Omdat de treinen niet meer naar België mochten rijden heeft NS besloten de treinen ook uit de Nederlandse binnenlandse treindienst te halen. IL&T heeft aangegeven dat ze om die reden niet proactief hoefden op te treden, maar het is IL&T die ook voor Nederland opnieuw een goedkeuring voor reizigersvervoer moet geven.
Ofwel, er geldt een rijverbod voor de V250 in beide landen.
Correct.quote:Op zondag 17 februari 2013 15:20 schreef b2py het volgende:
Rijverbod met reizigers, testritten zijn wel toegestaan.
Als IL&T na het stilleggen van de Fyra-dienst nog zou komen met een rijverbod zou dat wel een beetje heel erg mosterd na de maaltijd zijnquote:Op zondag 17 februari 2013 15:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Lees: IL&T had niet de ballen om zelf een rijverbod af te kondigen, maar voelt zich nu wel belangrijk genoeg om een herstart tegen te houden
Voor Beter OV had eerder al bij ILenT om een rijverbod gevraagd. Dat werd geweigerd. Dus ILenT staat sowieso voor lul.quote:Op zondag 17 februari 2013 15:25 schreef James1988 het volgende:
Als IL&T na het stilleggen van de Fyra-dienst nog zou komen met een rijverbod zou dat wel een beetje heel erg mosterd na de maaltijd zijn
Nou ja, vanaf morgen de eerste Schaamlap Expresse. Ben benieuwd hoe druk die zal zijn.quote:Op zondag 17 februari 2013 15:29 schreef b2py het volgende:
Overigens las ik afgelopen week dat de reden dat er zo 'laat' gestart wordt met de surrogaatfyra komt doordat de NMBS niet eerder TRAXX loc's kon leasen en daarna het personeel weer opgeleid moest worden wat tot extra vertraging heeft geleid.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |