abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport zondag 17 februari 2013 @ 13:13:10 #51
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_122982897
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 13:05 schreef icloud het volgende:

[..]

Volgens mij moet die zelfde ns nog altijd elk jaar een flink dividend overmaken naar de bv Nederlanden, vind je het gek dat er bezuinigd moet worden?
Dan maar wat minder dividend over maken. De NS heeft in eerste instantie een nutsfunctie. Het maken van winst is mooi, maar het moet niet ten koste gaan van de nutsfunctie en de ambities op het spoor en dat lijkt nu wel wat het geval te zijn.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_122983012
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 13:07 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Vooruit dan gauw uit m'n hoofd:
"De Beneluxtrein zat nooit vol op de grens" -> Volkomen uit de lucht gegrepen, aantoonbaar onjuist
Onzin de benelux deed het zeer goed als binnenlandse intercity maar zat nooit vol tussen Roosendaal en essen/antwerpen.

quote:
"Europa is jaloers op onze winterdienstregeling" -> Nee. Gewoon nee.
Dat kan jij helemaal niet weten, meerdere partijen hebben geïnteresseerd om informatie gevraagd.
quote:
"Wij hebben zelf besloten om alle Fyra diensten te schrappen" -> Ja tuurlijk, nadat ze België toch niet meer in mochten.
Ze hebben zelf de dienst opgeheven, op dringend verzoek van de belgen, het verbod kwam erna pas/

quote:
"80% van de treinen rijdt nog gewoon tijdens de aangepaste dienstregeling" -> Nietszeggend getal. Tussen Amsterdam en Eindhoven rijdt nog niet eens 50% van de treinen. En wat er wel rijdt is vertraagd en te kort.
Ja en tussen groningen en lutjesbroek rijd 100% nog, niks zeggende getallen. Die 80% is een gemiddeld getal over het hele spoornet wat naar mijn mening best kan kloppen.

quote:
Daar komt dan de arrogantie bij dat men 'niet zo moet piepen' en je hebt een vent die wat mij betreft een voor de rest van z'n leven de hik kan krijgen.
die beroepszeikers zijn ook gewoon gesubsidieerde autistische klaagclubjes zonder meedenkende krachten, Wij willen het zo en als we het zo niet krijgen dan gaan we krijsen.

Trouwens de complete winterdienstregeling is er gekomen op bevel van de tweede kamer, en de criteria voor de winterdienstregeling is pas geleden door de MINISTER aangescherpt naar paar mm.
pi_122983048
quote:
14s.gif Op zondag 17 februari 2013 13:13 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dan maar wat minder dividend over maken. De NS heeft in eerste instantie een nutsfunctie. Het maken van winst is mooi, maar het moet niet ten koste gaan van de nutsfunctie en de ambities op het spoor en dat lijkt nu wel wat het geval te zijn.
Dat mogen ze niet, dividend is in de begroting opgenomen en kan niet gemist worden.
pi_122983146
quote:
14s.gif Op zondag 17 februari 2013 13:11 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Elke verstoring is er één teveel. Elke verstoring levert een logistieke puzzel op die opgelost moet worden. Dagelijks zijn er bijvoorbeeld al minimaal 180 wijzigingen in het personeelsrooster die opgevangen moeten worden.

Bij een grote verstoring is het helemaal kat in het bakkie en kan de bijsturing het gewoon niet meer aan en gaat alles deels op zijn gat. De systemen zijn helaas nog niet zover dat er razendsnel dingen omgepland kunnen worden.

Imo is het huidige systeem nodeloos complex geworden, zeker omdat de NS het liefst heeft dat al het materieel zo weinig mogelijk stilstaat en er in de spits nauwelijks reservecapaciteit is. En als er al een treinstel 'over' is dan staat deze vaak niet op een belangrijk knooppunt, maar aan de randen van het land, dankzij het gebrek aan opstelcapaciteit dat her en der is.

Verder moet de NS niet gaan pronken met bijvoorbeeld de fantastische winterdienstregeling, want treinen die rijden zijn vaak te kort voor de drukke trajecten waarop ze rijden. Het onderweg slim aftrappen of bijplaatsen van stellen is eigenlijk uit den boze, terwijl juist daar nog het nodige op gewonnen kan worden.
Gebrek aan opstelcapaciteit ligt niet aan de ns, de grote steden willen het liefst zo min mogelijk opstelmogelijkheden, die planten daar liever kantoorpanden neer.

Wat jij doet is afgeven op het gevolg, we moeten de oorzaak aanpakken en die ligt niet bij de ns maar bij prorail.
pi_122983168
quote:
14s.gif Op zondag 17 februari 2013 13:11 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Elke verstoring is er één teveel. Elke verstoring levert een logistieke puzzel op die opgelost moet worden. Dagelijks zijn er bijvoorbeeld al minimaal 180 wijzigingen in het personeelsrooster die opgevangen moeten worden.

Bij een grote verstoring is het helemaal kat in het bakkie en kan de bijsturing het gewoon niet meer aan en gaat alles deels op zijn gat. De systemen zijn helaas nog niet zover dat er razendsnel dingen omgepland kunnen worden.
Nu zegt Meerstad daarover dus, dat buitenlandse spoorwegen alsnog jaloers zijn op de snelheid waarmee bij NS dingen omgepland kunnen worden.

Ik vraag me daarbij wel het volgende af. Jaren geleden heb ik volgens mij hier al eens gepost wat ik in het Hongaarse spoorboekje vond:

Het sneeuwvlokje-symbool staat daarbij voor treinen die ook bij winterse omstandigheden rijden.

Is er iemand die wel eens in de winter in Hongarije is geweest en daardoor (of op een andere manier) weet hoe op welke termijn de Hongaarse spoorwegen kunnen overgaan op het schrappen van de treinen die bij winterse omstandigheden niet rijden?

Of zou het ook hiermee te maken hebben:
quote:
Imo is het huidige systeem nodeloos complex geworden, zeker omdat de NS het liefst heeft dat al het materieel zo weinig mogelijk stilstaat en er in de spits nauwelijks reservecapaciteit is. En als er al een treinstel 'over' is dan staat deze vaak niet op een belangrijk knooppunt, maar aan de randen van het land, dankzij het gebrek aan opstelcapaciteit dat her en der is.
Speelt daarbij niet ook nog het probleem van het personeel?

En is daarbij dan misschien ook het probleem dat voor de winterdienstregeling ook de materieel- en personeelroosters moeten worden aangepast voor de treinen die wel blijven rijden?
  Redactie Frontpage / Sport zondag 17 februari 2013 @ 13:22:03 #56
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_122983179
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 13:18 schreef icloud het volgende:

[..]

Dat mogen ze niet, dividend is in de begroting opgenomen en kan niet gemist worden.
zie daar de fout van het marktdenken. De vervoersfunctie van de NS mag nooit ten koste gaan het belang van de cijfers.

Dat de NS geen verlies mag lijden op het vervoer is niet meer dan logisch, maar het moet niet zo zijn dat om die cijfers te halen er bijna standaard reizigers achter moeten blijven op het perron.

Dat kan nooit de bedoeling van het uitkeren van het dividend zijn.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_122983211
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 13:17 schreef icloud het volgende:

[..]

Onzin de benelux deed het zeer goed als binnenlandse intercity maar zat nooit vol tussen Roosendaal en essen/antwerpen.
Jij bent ook een leugenaar :s)

Rest ga ik niet eens lezen. Meneertje "goed op de hoogte" :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_122983219
quote:
14s.gif Op zondag 17 februari 2013 13:22 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

zie daar de fout van het marktdenken. De vervoersfunctie van de NS mag nooit ten koste gaan het belang van de cijfers.

Dat de NS geen verlies mag lijden op het vervoer is niet meer dan logisch, maar het moet niet zo zijn dat om die cijfers te halen er bijna standaard reizigers achter moeten blijven op het perron.

Dat kan nooit de bedoeling van het uitkeren van het dividend zijn.
Wat kan de ns daar aan doen? Bevel is bevel als de aandeelhouder de bv leeg trekt dan kan je als ceo daar weinig tegen beginnen.
  PR/Manusje van alles zondag 17 februari 2013 @ 13:24:02 #59
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_122983252
Met die vent valt niet te praten. Wie is hier nou een beroepszeiker dan?
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_122983263
Wat zijn ze aan het doen dan tussen Oldenzaal en Bad Bentheim?
pi_122983266
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 13:17 schreef icloud het volgende:

die beroepszeikers zijn ook gewoon gesubsidieerde autistische klaagclubjes zonder meedenkende krachten,
Okee, ik neem het even op voor MVBOV:

1. Geen cent subsidie. Letterlijk nog niet 1 cent. Bewuste keuze die zelfs in het beleidspan staat.

2. Waar haal je de gore moed vandaan om de mensen van MVBOV voor "autisten" uit te maken?

3. MVBOV draagt regelmatig goede verbertervoorstellen aan: zowel publiekelijk als in vertrouwelijke gesprekken met de NS-top, de ProRail-top, IenM, DO's en stads- en streekvoerverders.

Bij de schofterige wijze waarop jij de reizigersclubs neersabelt, is Bert Meerstadt nog maar een bescheiden watje.

Je moet je doodschamen.
  PR/Manusje van alles zondag 17 februari 2013 @ 13:24:40 #62
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_122983274
quote:
die beroepszeikers zijn ook gewoon gesubsidieerde autistische klaagclubjes zonder meedenkende krachten, Wij willen het zo en als we het zo niet krijgen dan gaan we krijsen.
_O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  Redactie Frontpage / Sport zondag 17 februari 2013 @ 13:25:17 #63
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_122983293
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 13:20 schreef icloud het volgende:

[..]

Gebrek aan opstelcapaciteit ligt niet aan de ns, de grote steden willen het liefst zo min mogelijk opstelmogelijkheden, die planten daar liever kantoorpanden neer.

Wat jij doet is afgeven op het gevolg, we moeten de oorzaak aanpakken en die ligt niet bij de ns maar bij prorail.
mja, de NS kan hier wel degelijk wat bereiken. Zorgen dat er overbelastverklaringen komen, etc. Zo kunnen ze wel degelijk bereiken dat er meer opstelcapaciteit komt waar het benodigd is.

Het is toch van den zotte dat treinen die in bijvoorbeeld Dordrecht moeten starten uit Roosendaal komen en voor Roosendaal daardoor stellen uit Vlissingen moeten komen?

Of dat materieel voor treinen die op Schiphol starten helemaal uit Den Haag moeten komen?
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport zondag 17 februari 2013 @ 13:26:21 #64
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_122983337
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 13:23 schreef icloud het volgende:

[..]

Wat kan de ns daar aan doen? Bevel is bevel als de aandeelhouder de bv leeg trekt dan kan je als ceo daar weinig tegen beginnen.
Gewoon een keer nee zeggen met een goede en gedegen uitleg. Als je zo de Kamer achter je krijgt is er veel mogelijk.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_122983348
quote:
14s.gif Op zondag 17 februari 2013 13:25 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

mja, de NS kan hier wel degelijk wat bereiken. Zorgen dat er overbelastverklaringen komen, etc. Zo kunnen ze wel degelijk bereiken dat er meer opstelcapaciteit komt waar het benodigd is.

Het is toch van den zotte dat treinen die in bijvoorbeeld Dordrecht moeten starten uit Roosendaal komen en voor Roosendaal daardoor stellen uit Vlissingen moeten komen?

Of dat materieel voor treinen die op Schiphol starten helemaal uit Den Haag moeten komen?
Dat ben ik met je eens, dat dat van de zotte is.

Maar ik blijf erbij dat het vooral een probleem van de gemeente is, die niet wil en de bestaande situatie niet kan aanpassen.
pi_122983403
quote:
14s.gif Op zondag 17 februari 2013 13:26 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Gewoon een keer nee zeggen met een goede en gedegen uitleg. Als je zo de Kamer achter je krijgt is er veel mogelijk.
Je weet dat je als ceo niks te vertellen heb, als de minister een a.v.a organiseert en beslist dividend uit te keren, dan kan je als ceo op je kop gaan staan maar tegenhouden doe je niet.

Pvda en vvd gaan dit nooit doen ivm het begrotingstekort, en ik verwacht dat ook d66, cu, sgp en cda zo verstandig zijn om niet aan het dividend te gaan rommelen en zo een gat te slaan in de begroting.
pi_122983506
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 13:07 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Vooruit dan gauw uit m'n hoofd:
"De Beneluxtrein zat nooit vol op de grens" -> Volkomen uit de lucht gegrepen, aantoonbaar onjuist
Klopt
quote:
"Europa is jaloers op onze winterdienstregeling" -> Nee. Gewoon nee.
Let op je feiten, het buitenland is jaloers op het systeem waarmee ze het nog slechts 1 dag van te voren kunnen aanpassen. Over de dienstregeling zelf is niks gezegd.

quote:
"Wij hebben zelf besloten om alle Fyra diensten te schrappen" -> Ja tuurlijk, nadat ze België toch niet meer in mochten.
Geen woord aan gelogen, is gevolg van het feit dat ze België niet meer in mochten met reizigers.
quote:
"80% van de treinen rijdt nog gewoon tijdens de aangepaste dienstregeling" -> Nietszeggend getal. Tussen Amsterdam en Eindhoven rijdt nog niet eens 50% van de treinen. En wat er wel rijdt is vertraagd en te kort.
Hij heeft wel gelijk, dat jij vindt dat het niet waar is, ben ik met je eens. Maar hij liegt niet.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 17 februari 2013 @ 13:30:46 #68
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_122983508
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 13:21 schreef Igen het volgende:

[..]

Nu zegt Meerstad daarover dus, dat buitenlandse spoorwegen alsnog jaloers zijn op de snelheid waarmee bij NS dingen omgepland kunnen worden.
Ik ben niet onder de indruk van die woorden. Het zou pas hout snijden als er lokaal of gedurende de dag dingen omgepland kunnen worden. Het belangrijkste is dat je duidelijk bent naar de reiziger die iig op voldoende vervoerscapaciteit moet kunnen rekenen.
quote:
Speelt daarbij niet ook nog het probleem van het personeel?

En is daarbij dan misschien ook het probleem dat voor de winterdienstregeling ook de materieel- en personeelroosters moeten worden aangepast voor de treinen die wel blijven rijden?
daarom zeg ik ook dat het nodeloos complex is geworden allemaal. Het kan stukken beter, alleen lijkt het erop dat niemand de vinger op de zere plek durft te leggen en er ook daadwerkelijk iets aan wil doen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_122983543
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 13:28 schreef icloud het volgende:

[..]

Je weet dat je als ceo niks te vertellen heb, als de minister een a.v.a organiseert en beslist dividend uit te keren, dan kan je als ceo op je kop gaan staan maar tegenhouden doe je niet.
Een goede CEO legt luid en duidelijk uit, dat hij dat geld nodig heeft.

Een goede CEO durft eerlijk te zeggen wat er mis gaat en wat nodig is om dat op te lossen.

Een goede CEO probeert (namens een organisatie met een min of meer publieke taak) geen bagger te verkopen als zijnde prima spul.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 17 februari 2013 @ 13:33:54 #70
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_122983630
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 13:28 schreef icloud het volgende:

[..]

Je weet dat je als ceo niks te vertellen heb, als de minister een a.v.a organiseert en beslist dividend uit te keren, dan kan je als ceo op je kop gaan staan maar tegenhouden doe je niet.

Pvda en vvd gaan dit nooit doen ivm het begrotingstekort, en ik verwacht dat ook d66, cu, sgp en cda zo verstandig zijn om niet aan het dividend te gaan rommelen en zo een gat te slaan in de begroting.
Dat zeg je nu wel, maar als je de opinie voor je wint door duidelijk te zijn en goed te communiceren dan kun je wel degelijk iets winnen. Reken er maar op dat de kamerfractie van bijvoorbeeld de PvdA hier erg gevoelig voor is.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_122983656
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 13:30 schreef b2py het volgende:

[..]

Klopt

[..]

Let op je feiten, het buitenland is jaloers op het systeem waarmee ze het nog slechts 1 dag van te voren kunnen aanpassen. Over de dienstregeling zelf is niks gezegd.
Maar hij suggereert het natuurlijk wel.
quote:
[..]

Geen woord aan gelogen, is gevolg van het feit dat ze België niet meer in mochten met reizigers.

[..]

Hij heeft wel gelijk, dat jij vindt dat het niet waar is, ben ik met je eens. Maar hij liegt niet.
De reiziger en de burger een rad voor ogen draaien met een flauwekulpercentage (dat voor het aantal getroffen reizigers totaal irrelevant is) moet als buitengewoon afkeurenswaardig worden beschouwd. Ik vind de halve waarheid vertellen ongeveer even slecht als liegen.
pi_122983700
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 13:34 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Maar hij suggereert het natuurlijk wel.

[..]
Ja, zo kan ik het ook idd. "Waar mogelijk verlengen we de treinen". Dat het vervolgens nergens gebeurt "betekent dat het nergens mogelijk is" :') 8)7
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_122983750
quote:
10s.gif Op zondag 17 februari 2013 13:35 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, zo kan ik het ook idd. "Waar mogelijk verlengen we de treinen". Dat het vervolgens nergens gebeurt "betekent dat het nergens mogelijk is" :') 8)7
De 6900 is bijvoorbeeld verlengt, en daarmee voldoet hij dus aan zijn uitspraken.
pi_122984402
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 13:34 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Maar hij suggereert het natuurlijk wel.

[..]

De reiziger en de burger een rad voor ogen draaien met een flauwekulpercentage (dat voor het aantal getroffen reizigers totaal irrelevant is) moet als buitengewoon afkeurenswaardig worden beschouwd. Ik vind de halve waarheid vertellen ongeveer even slecht als liegen.
Hij suggereert helemaal niets. In het persbericht staat dat buitenlandse partijen jaloers zijn op het systeem dat de NS 1 dag van te voren de dienstregeling kan aanpassen. Dat vervolgens de Telegrafen en Volkskranten onder ons de waarheid verdraaien.

Ik deel volledig je mening dat het percentage geschrapte treinen niet overal 19% is zoals wordt beweerd. Wat wel wordt beweerd in de post waar ik uit citeerde is dat Bert liegt over het percentage, en dat is niet waar.
pi_122984595
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 13:24 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Okee, ik neem het even op voor MVBOV:
je doet maar.

quote:
1. Geen cent subsidie. Letterlijk nog niet 1 cent. Bewuste keuze die zelfs in het beleidspan staat.
Dat doet niks af aan het feit dat je recht hebt op subsidie en daarmee een subsidieclubje bent, of jullie daadwerkelijk de subsidie weigeren is voor niemand te controleren.

quote:
2. Waar haal je de gore moed vandaan om de mensen van MVBOV
In het bestaan van mvbov heb ik nog nooit wij of mensen van gezien, der is maar een man die de mvbov leid en dat ben jij zelf, dus doe alsjeblieft niet alsof ik nu een heel clubje heb beledigd, meer dan een eemansfractie is het niet in de praktijk.

quote:
voor "autisten" uit te maken?
Zoals ik al eerder zei niet mee willen denken, altijd maar weer je eigen plan versturen en vervolgens nog trots vermelden dat je je hulp aanbied noem ik redelijk autistisch, daarnaast vertegenwoordig je nog geen 1 procent van de reiziger(net zo als rover niet) dus is het nogal asociaal om namens de reiziger te spreken, nederland heeft behoefte aan een ov onderzoeksbureau die regelmatig onderzoek doet naar het wel en wee van de reizigers en aanschuift bij het overleg om dit over te brengen.

quote:
3. MVBOV draagt regelmatig goede verbertervoorstellen aan: zowel publiekelijk als in vertrouwelijke gesprekken met de NS-top, de ProRail-top, IenM, DO's en stads- en streekvoerverders.
je loopt steeds maar weer te leuren met je eigen plannen(net zo als rover) en bent blind voor de praktijk, voor argumenten van de ns, voor de omstandigheden van de ns en voor de behoefte van de reiziger.

Ik heb nog nooit een plan van jouw gezien wat rekening houd met de praktische uitvoering ervan, nee het zijn altijd de fantasieën van meester spitshorst, zonder enig rekening te houden met anderen.

quote:
Bij de schofterige wijze waarop jij de reizigersclubs neersabelt, is Bert Meerstadt nog maar een bescheiden watje.
uit jouw mond zie ik dat als een compliment, je staat zelfs in mijn sig.

Mensen zoals jouw moeten ze verbieden om ooit nog op het binnenhof, in utrecht of waar dan ook over iets publieks mee te mogen praten, gezien jouw twijfelachtige reputatie met politici.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')