Ben geen insider dus weet niet wat de planning daarvan is, noch de oorzaak. Splitsing NS/ProRail (ook wat betreft reisinformatie) zal er wel mede debet aan zijn geweest.quote:Op maandag 18 februari 2013 00:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Und? Reizigers moeten alles maar slikken totdat dat in 2067 eens geregeld is? Welk belang heeft NS om daar zijn best voor te doen immers?
Lekker makkelijk om het op 'de splitsing' te gooien. Dat is inmiddels al vele jaren een feit, de problemen die daardoor zijn veroorzaakt zouden nu wel verholpen moeten zijn.quote:Op maandag 18 februari 2013 00:10 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Ben geen insider dus weet niet wat de planning daarvan is, noch de oorzaak. Splitsing NS/ProRail (ook wat betreft reisinformatie) zal er wel mede debet aan zijn geweest.
Ik zeg alleen dat het er mogelijk mede debat aan is geweest, niet dat dat de enige oorzaak is; dat is inderdaad te gemakkelijk.quote:Op maandag 18 februari 2013 00:11 schreef James1988 het volgende:
[..]
Lekker makkelijk om het op 'de splitsing' te gooien. Dat is inmiddels al vele jaren een feit, de problemen die daardoor zijn veroorzaakt zouden nu wel verholpen moeten zijn.
Ze hebben het in nota bene België beter voor elkaar (RailTime) dan wij hier. De schermen op de stations putten uit dezelfde databron als de apps.
Ja, 18 jaar inmiddels. Hoeveel meer heb je nog nodig?quote:Op maandag 18 februari 2013 00:10 schreef KnightSolaire het volgende:
Hoe dan ook: je kan het niet van de ene op de andere dag helemaal veranderen, daar gaat tijd overheen, helaas.
Hoe kan de splitsing nu de oorzaak zijn als NS die info gewoon heeft. Dat is als een busbedrijf die zegt dat ze niet weten waar hun bussen zijn omdat ze Rijkswaterstaat niet zijn... Die vergelijking geeft meteen aan waarom een fusie tussen NS en ProRail helemaal niet zo logisch is.quote:Op maandag 18 februari 2013 00:10 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Ben geen insider dus weet niet wat de planning daarvan is, noch de oorzaak. Splitsing NS/ProRail (ook wat betreft reisinformatie) zal er wel mede debet aan zijn geweest.
Hoe dan ook: je kan het niet van de ene op de andere dag helemaal veranderen, daar gaat tijd overheen, helaas.
Waarom een prime? Pak een 24-70 f/2.8, die is ook prima.quote:Op zondag 17 februari 2013 22:36 schreef greavy het volgende:
[..]
Die heb ik ook bekeken. Mijn voorkeur gaat uit naar een vaste L-lens (echt kwalitatief). Daarna een nieuwe body (Canon 7D of iets vergelijkbaars waarschijnlijk).
Definitieve beslissing is nog niet gevallen daarover.
Een andere vaste 35mm van Canon is de vaste 35mm f/2.0 voor ca. ¤250
Geld zat zekerquote:Op maandag 18 februari 2013 00:20 schreef Crientj het volgende:
[..]
Waarom een prime? Pak een 24-70 f/2.8, die is ook prima.
1D Mark II + 450D hier trouwens. Fijn spul.
450D ook niet. Mijn verzameling analoge camera's wel. <3quote:Op maandag 18 februari 2013 00:26 schreef Dr_Flash het volgende:
1D markII is nou niet echt iets wat je uit een kauwgomballenautomaat trekt.
Jij hebt ook zoeen Holga crapding waarbij light leaks er gewoon "bij horen" toch?quote:Op maandag 18 februari 2013 00:29 schreef Crientj het volgende:
[..]
450D ook niet. Mijn verzameling analoge camera's wel. <3
Holga lens, yes. Leuk ding. 2 analoge spiegelreflexen (Pentor & Konica), Olympus trip 35 & een polaroid camera incl film.quote:Op maandag 18 februari 2013 00:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jij hebt ook zoeen Holga crapding waarbij light leaks er gewoon "bij horen" toch?
Lekkere goal meisjequote:Op maandag 18 februari 2013 00:38 schreef Crientj het volgende:
Oh, en ontopic. Op de juiste plek ergens zijn.
[ afbeelding ]
Hier een 500d met een 18-200 canon lens met Image stabelizer, ongeveer noodzakelijk als je ook filmt met je fotocamera.quote:Op zondag 17 februari 2013 22:42 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik weet het. Zit er daarom ook nog stevig over na te denken. Is net hoe de financiële buidel gaat uitvallen straks, na de opleiding.
Heb de opties voor een vaste 35mm f/2.0 voor ca. ¤250 en een Canon 60D of de Canon 7D met de L-lens 35mm f/1.4
Ik fotografeer over het algemeen op 35mm. Het verschil tussen een prime 35 en op een zoom naar 35mm gaan vind ik genoeg om voor een prime te gaan.quote:Op maandag 18 februari 2013 00:20 schreef Crientj het volgende:
[..]
Waarom een prime? Pak een 24-70 f/2.8, die is ook prima.
1D Mark II + 450D hier trouwens. Fijn spul.
Gelukkig is er bijna geen grensoverstijgend verkeer. Nu iig niet meer, allemaal de auto in gejaagd.quote:Op maandag 18 februari 2013 07:32 schreef Ireyon het volgende:
Vertrek Excuus-express uit Rsd, zo goed als alle raamplekken zijn al bezet.
En als je vriend Bert nog even de tijd geeft, geldt dat ook voor het stadsgrensoverschrijdend verkeerquote:Op maandag 18 februari 2013 07:47 schreef Q. het volgende:
[..]
Gelukkig is er bijna geen grensoverstijgend verkeer. Nu iig niet meer, allemaal de auto in gejaagd.
Deze ochtend tussen Rotterdam en Den Haag meegereden. Tot Rotterdam zat de trein 70 procent vol volgens een journalist. Valt me op dat de trein veel tijd heeft op Rotterdam.quote:Op zondag 17 februari 2013 15:40 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Nee, dat niet. Ik hoop dat iemand dat snel weet en zal doorgeven. En na een paar dagen kun je pas zeggen hoe het echte gebruik zal zijn. Wij vrezen capaciteitstekort.
Ik kan je de nummertjes geven als je daar wat aan hebt?quote:Op maandag 18 februari 2013 09:23 schreef J.B. het volgende:
Rijdt er vandaag nog ICR tussen Amsterdam en Maastricht?
Wauw, ze lijken echt van plan te zijn Nijverdal voor 1 april klaar te krijgen om er treinen door te laten rijden!quote:Ma 04 mrt 2013 t/m zo 31 mrt 2013 -- Geen treinverkeer Nijverdal
Vanwege het in gebruik nemen van de Combitunnel is er vanaf 4 maart t/m 31 maart geen treinverkeer mogelijk van/naar Nijverdal (West)
Vanaf 1 april is er weer een doorgaande verbinding tussen Zwolle en Wierden.
Dat zou fijn zijn, ik zal er wat chocolade van weten te maken.quote:Op maandag 18 februari 2013 09:42 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik kan je de nummertjes geven als je daar wat aan hebt?
Dank voor de info!quote:Op maandag 18 februari 2013 08:56 schreef Rostkreuz het volgende:
[..]
Deze ochtend tussen Rotterdam en Den Haag meegereden. Tot Rotterdam zat de trein 70 procent vol volgens een journalist. Valt me op dat de trein veel tijd heeft op Rotterdam.
Tussen Rotterdam & Den Haag ca 5 procent bezetting in mijn rijtuig. Heel langzaam treinpad. Ca. 90/100 km/h
Hoop media-aandacht op Den Haag deze trein.
Wel een hope blije gezichten. Ook bij personeel.
Dat gaat sowieso wel uitlopen.quote:Op maandag 18 februari 2013 09:45 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Wauw, ze lijken echt van plan te zijn Nijverdal voor 1 april klaar te krijgen om er treinen door te laten rijden!
863 komt er nog 1. Vanochtend 820 gereden en staat nu op de Meer.quote:Op maandag 18 februari 2013 10:03 schreef J.B. het volgende:
[..]
Dat zou fijn zijn, ik zal er wat chocolade van weten te maken.
hmm ik eigenlijk (nog) niet, weeronline welke normaal gesproken uitgesproken is over sneeuw e.d., heeft een behoorlijk tamme verwachting.quote:Op maandag 18 februari 2013 12:01 schreef b2py het volgende:
Ik zet mijn geld op een 15e LUD voor morgen.
er wordt niet eens sneeuw verwacht. Hooguit wat regenquote:Op maandag 18 februari 2013 12:01 schreef b2py het volgende:
Ik zet mijn geld op een 15e LUD voor morgen.
Balen, die is te laat voor mijquote:Op maandag 18 februari 2013 10:58 schreef b2py het volgende:
[..]
863 komt er nog 1. Vanochtend 820 gereden en staat nu op de Meer.
nummertjes post je maar op Somda. Gewoon de tijden hier neerkwakken. is veel beterquote:Op maandag 18 februari 2013 10:58 schreef b2py het volgende:
[..]
863 komt er nog 1. Vanochtend 820 gereden en staat nu op de Meer.
Was toen hard aan het werk, geen tijd om tijden op te zoeken. Dacht, psm zoekt ze er wel even bijquote:Op maandag 18 februari 2013 12:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
nummertjes post je maar op Somda. Gewoon de tijden hier neerkwakken. is veel beter
Je tekst dekt niet de lading, alleen uit dienst voor extra reparaties. Ze moeten wel weer terug komen volgens de huidige prognoses.quote:Op maandag 18 februari 2013 12:36 schreef _serial_ het volgende:
Zweden dumpt AnsaldoBreda trams
http://www.gva.be/nieuws/(...)ende-fyra-trams.aspx
In Nederland komt (technisch) ook alles uit verkeersleiding, die de verplaatsingen van alle treinen binnen krijgt en automatisch doorstuurt naar de treindienstleider en andere afnemende applicaties. Verplaatsingen alleen op bediende stukken en als de trein rijdt, anders niet (dit doen de Belgen dus wel beter).quote:Op maandag 18 februari 2013 00:11 schreef James1988 het volgende:
[..]
Lekker makkelijk om het op 'de splitsing' te gooien. Dat is inmiddels al vele jaren een feit, de problemen die daardoor zijn veroorzaakt zouden nu wel verholpen moeten zijn.
Ze hebben het in nota bene België beter voor elkaar (RailTime) dan wij hier. De schermen op de stations putten uit dezelfde databron als de apps.
Is een tweet van gister, maar het valt me op dat de E-GTW van Arriva hier erg gevoelig voor is. Zou je niet verwachten van Zwitsers materieel ...twitter:Arriva_NL twitterde op zondag 17-02-2013 om 09:12:07Treinverkeer tussen Emmen en Zwolle 10 á 25 minuten vertraging vanwege rijp op de bovenleiding. Excuses voor het ongemak. reageer retweet
Ah de B88 dieselquote:Op maandag 18 februari 2013 13:54 schreef Bitlord het volgende:
Dit weekeinde niets te doen? In Houten wordt het evenement Rail 2013 gehouden. Kijk op http;//www.rail.nl
En als vrijwilliger van de Werkgroep Brabant van de Stichting Veteraan Autobussen kan ik melden dat er tijdens Rail ook een pendeldienst gereden gaat worden met historische bussen tussen station Houten en het evenemententerrein. Net zoals vroeger bij Rail!. De bussen rijden al ruim voor openingstijd en rijden frequent. Kom in stijl aan bij Rail met de trein en de aansluitende nostalgische bus.
Kijk voor meer informatie op onze website:
Ik wacht nog even als je het niet erg vindtquote:
quote:Op maandag 18 februari 2013 14:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik wacht nog even als je het niet erg vindt
Dat die trein daar langzaam is is niet echt opvallend, het treinpad is gewoon vrijwel hetzelfde als in dienstregeling 2012.quote:Op maandag 18 februari 2013 08:56 schreef Rostkreuz het volgende:
[..]
Valt me op dat de trein veel tijd heeft op Rotterdam.
Tussen Rotterdam & Den Haag ca 5 procent bezetting in mijn rijtuig. Heel langzaam treinpad. Ca. 90/100 km/h
Ik snap hem nietquote:Op maandag 18 februari 2013 14:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik wacht nog even als je het niet erg vindt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |