Zelfs als ze perfect weten waar elke trein op ieder momeent is. Dan weten ze theoretisch ook waar ze wanneer zijn als ze het station benaderen, dat klopt. Maar hee: soms kunnen ze ineens niet sneller, of is het oponthoud op een voorgaand station groter. Onverwacht. Om wat voor reden dan ook. Vervelende reizigers of whatever. Dan moet je gaat schatten hoe lang het gaat duren. En dat kan tot problemen leiden met kruisende treinen. Dat is nooit uit te sluiten. En krijg je ineens vertragingen op het TBP. Gezien de vaak korte afstanden tussen stations kan dat plotseling hoog zijn. Dat lijkt mij logisch, maar als jij denkt dat dat wel kan hoor ik graag hoe.quote:Op zondag 17 februari 2013 23:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Doe ik, gaat lekker
[..]
Nee maar serieus, moeten we maar accepteren dan, dat ook Prorail geen idee heeft van welke trein wanneer waar is? Is alles daarboven blijkbaar "te veel gevraagd"? Dat is onder alle omstandigheden zorgelijk, hoeveel bier ik nu ook op heb.
Weet ik veel, dat interesseert me niet zoveel op het moment dat de vertraging in de app 5 minuten of meer is (wat vaak voorkomt zonder vertoning op het station). Die vertraging in de app klopt altijd vrij goed en komt denk ik realtime van treinposities door of iets dergelijks. Uiteraard kan je daar geen seinen mee voorspellen maar de info is wel veel accurater op een veel eerder tijdstip, dat is toch opvallend.quote:Op zondag 17 februari 2013 23:33 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
In de app zie je het op de minuut precies, op de borden afgerond op 5 minuten.. Zou dat er niet mee te maken hebben?
Ik weet niet waar dit ineens vandaan komt, maar goed. Als je dit een topic wilt hebben voor een groepje 'exclusives' die als enige een mening mogen hebben waarvan je niet af mag wijken: geef het gerust aan, dan heb ik er geen behoefte aan om hier te zijn.quote:Op zondag 17 februari 2013 23:33 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
ja, want soms ligt het spoor ineens 10 kilometer om! zomaar ineens!
iets met die users die hier goddomme steeds vaker langskomen om te zeggen dat wij er niets van weten.
Nou het MOET beter kunnen dan "op vertrektijd +7 eens gaan aangeven dat de trein +5 zal hebben", dat staat buiten elke twijfel.quote:Op zondag 17 februari 2013 23:35 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Zelfs als ze perfect weten waar elke trein op ieder momeent is. Dan weten ze theoretisch ook waar ze wanneer zijn als ze het station benaderen, dat klopt. Maar hee: soms kunnen ze ineens niet sneller, of is het oponthoud op een voorgaand station groter. Onverwacht. Om wat voor reden dan ook. Vervelende reizigers of whatever. Dan moet je gaat schatten hoe lang het gaat duren. En dat kan tot problemen leiden met kruisende treinen. Dat is nooit uit te sluiten. En krijg je ineens vertragingen op het TBP. Gezien de vaak korte afstanden tussen stations kan dat plotseling hoog zijn. Dat lijkt mij logisch, maar als jij denkt dat dat wel kan hoor ik graag hoe.
Uiteraard. Ik zeg ook nergens dat het altijd goed gaat. Ik zeg alleen dat als het niet goed gaat, dat niet altijd meteen verwijtbaar is en iets wat heel gemakkelijk op te lossen zou zijn. De integratie van de systemen moet zeker beter, net als het inzicht van ProRail over de precieze treinlocatie en daarmee verbeterde mogelijkheden van verwachtingen. Laat dat duidelijk zijn.quote:Op zondag 17 februari 2013 23:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou het MOET beter kunnen dan "op vertrektijd +7 eens gaan aangeven dat de trein +5 zal hebben", dat staat buiten elke twijfel.
Maar vertel eens wat korte afstanden tussen stations ermee te maken hebben? Het grootste deel van het net is GEEN enkelspoor meer he, dat weet je.
Niet alle systemen zijn naadloos met elkaar geïntegreerd, dat geven de NS zelf ook wel toe. Wordt wel weer naartoe gewerkt.quote:Op zondag 17 februari 2013 23:58 schreef James1988 het volgende:
De informatie over vertragingen in de apps is inderdaad stukken beter dan op de schermen op de perrons en in de stationshal. Het is mij altijd een raadsel geweest waarom dat zo is.
Und? Reizigers moeten alles maar slikken totdat dat in 2067 eens geregeld is? Welk belang heeft NS om daar zijn best voor te doen immers?quote:Op maandag 18 februari 2013 00:04 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Niet alle systemen zijn naadloos met elkaar geïntegreerd, dat geven de NS zelf ook wel toe. Wordt wel weer naartoe gewerkt.
Ben geen insider dus weet niet wat de planning daarvan is, noch de oorzaak. Splitsing NS/ProRail (ook wat betreft reisinformatie) zal er wel mede debet aan zijn geweest.quote:Op maandag 18 februari 2013 00:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Und? Reizigers moeten alles maar slikken totdat dat in 2067 eens geregeld is? Welk belang heeft NS om daar zijn best voor te doen immers?
Lekker makkelijk om het op 'de splitsing' te gooien. Dat is inmiddels al vele jaren een feit, de problemen die daardoor zijn veroorzaakt zouden nu wel verholpen moeten zijn.quote:Op maandag 18 februari 2013 00:10 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Ben geen insider dus weet niet wat de planning daarvan is, noch de oorzaak. Splitsing NS/ProRail (ook wat betreft reisinformatie) zal er wel mede debet aan zijn geweest.
Ik zeg alleen dat het er mogelijk mede debat aan is geweest, niet dat dat de enige oorzaak is; dat is inderdaad te gemakkelijk.quote:Op maandag 18 februari 2013 00:11 schreef James1988 het volgende:
[..]
Lekker makkelijk om het op 'de splitsing' te gooien. Dat is inmiddels al vele jaren een feit, de problemen die daardoor zijn veroorzaakt zouden nu wel verholpen moeten zijn.
Ze hebben het in nota bene België beter voor elkaar (RailTime) dan wij hier. De schermen op de stations putten uit dezelfde databron als de apps.
Ja, 18 jaar inmiddels. Hoeveel meer heb je nog nodig?quote:Op maandag 18 februari 2013 00:10 schreef KnightSolaire het volgende:
Hoe dan ook: je kan het niet van de ene op de andere dag helemaal veranderen, daar gaat tijd overheen, helaas.
Hoe kan de splitsing nu de oorzaak zijn als NS die info gewoon heeft. Dat is als een busbedrijf die zegt dat ze niet weten waar hun bussen zijn omdat ze Rijkswaterstaat niet zijn... Die vergelijking geeft meteen aan waarom een fusie tussen NS en ProRail helemaal niet zo logisch is.quote:Op maandag 18 februari 2013 00:10 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Ben geen insider dus weet niet wat de planning daarvan is, noch de oorzaak. Splitsing NS/ProRail (ook wat betreft reisinformatie) zal er wel mede debet aan zijn geweest.
Hoe dan ook: je kan het niet van de ene op de andere dag helemaal veranderen, daar gaat tijd overheen, helaas.
Waarom een prime? Pak een 24-70 f/2.8, die is ook prima.quote:Op zondag 17 februari 2013 22:36 schreef greavy het volgende:
[..]
Die heb ik ook bekeken. Mijn voorkeur gaat uit naar een vaste L-lens (echt kwalitatief). Daarna een nieuwe body (Canon 7D of iets vergelijkbaars waarschijnlijk).
Definitieve beslissing is nog niet gevallen daarover.
Een andere vaste 35mm van Canon is de vaste 35mm f/2.0 voor ca. ¤250
Geld zat zekerquote:Op maandag 18 februari 2013 00:20 schreef Crientj het volgende:
[..]
Waarom een prime? Pak een 24-70 f/2.8, die is ook prima.
1D Mark II + 450D hier trouwens. Fijn spul.
450D ook niet. Mijn verzameling analoge camera's wel. <3quote:Op maandag 18 februari 2013 00:26 schreef Dr_Flash het volgende:
1D markII is nou niet echt iets wat je uit een kauwgomballenautomaat trekt.
Jij hebt ook zoeen Holga crapding waarbij light leaks er gewoon "bij horen" toch?quote:Op maandag 18 februari 2013 00:29 schreef Crientj het volgende:
[..]
450D ook niet. Mijn verzameling analoge camera's wel. <3
Holga lens, yes. Leuk ding. 2 analoge spiegelreflexen (Pentor & Konica), Olympus trip 35 & een polaroid camera incl film.quote:Op maandag 18 februari 2013 00:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jij hebt ook zoeen Holga crapding waarbij light leaks er gewoon "bij horen" toch?
Lekkere goal meisjequote:Op maandag 18 februari 2013 00:38 schreef Crientj het volgende:
Oh, en ontopic. Op de juiste plek ergens zijn.
[ afbeelding ]
Hier een 500d met een 18-200 canon lens met Image stabelizer, ongeveer noodzakelijk als je ook filmt met je fotocamera.quote:Op zondag 17 februari 2013 22:42 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik weet het. Zit er daarom ook nog stevig over na te denken. Is net hoe de financiële buidel gaat uitvallen straks, na de opleiding.
Heb de opties voor een vaste 35mm f/2.0 voor ca. ¤250 en een Canon 60D of de Canon 7D met de L-lens 35mm f/1.4
Ik fotografeer over het algemeen op 35mm. Het verschil tussen een prime 35 en op een zoom naar 35mm gaan vind ik genoeg om voor een prime te gaan.quote:Op maandag 18 februari 2013 00:20 schreef Crientj het volgende:
[..]
Waarom een prime? Pak een 24-70 f/2.8, die is ook prima.
1D Mark II + 450D hier trouwens. Fijn spul.
Gelukkig is er bijna geen grensoverstijgend verkeer. Nu iig niet meer, allemaal de auto in gejaagd.quote:Op maandag 18 februari 2013 07:32 schreef Ireyon het volgende:
Vertrek Excuus-express uit Rsd, zo goed als alle raamplekken zijn al bezet.
En als je vriend Bert nog even de tijd geeft, geldt dat ook voor het stadsgrensoverschrijdend verkeerquote:Op maandag 18 februari 2013 07:47 schreef Q. het volgende:
[..]
Gelukkig is er bijna geen grensoverstijgend verkeer. Nu iig niet meer, allemaal de auto in gejaagd.
Deze ochtend tussen Rotterdam en Den Haag meegereden. Tot Rotterdam zat de trein 70 procent vol volgens een journalist. Valt me op dat de trein veel tijd heeft op Rotterdam.quote:Op zondag 17 februari 2013 15:40 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Nee, dat niet. Ik hoop dat iemand dat snel weet en zal doorgeven. En na een paar dagen kun je pas zeggen hoe het echte gebruik zal zijn. Wij vrezen capaciteitstekort.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |