abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123015220
quote:
15s.gif Op zondag 17 februari 2013 23:34 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Doe ik, gaat lekker :9

[..]

Nee maar serieus, moeten we maar accepteren dan, dat ook Prorail geen idee heeft van welke trein wanneer waar is? Is alles daarboven blijkbaar "te veel gevraagd"? Dat is onder alle omstandigheden zorgelijk, hoeveel bier ik nu ook op heb.
Zelfs als ze perfect weten waar elke trein op ieder momeent is. Dan weten ze theoretisch ook waar ze wanneer zijn als ze het station benaderen, dat klopt. Maar hee: soms kunnen ze ineens niet sneller, of is het oponthoud op een voorgaand station groter. Onverwacht. Om wat voor reden dan ook. Vervelende reizigers of whatever. Dan moet je gaat schatten hoe lang het gaat duren. En dat kan tot problemen leiden met kruisende treinen. Dat is nooit uit te sluiten. En krijg je ineens vertragingen op het TBP. Gezien de vaak korte afstanden tussen stations kan dat plotseling hoog zijn. Dat lijkt mij logisch, maar als jij denkt dat dat wel kan hoor ik graag hoe.
pi_123015307
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 23:33 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

In de app zie je het op de minuut precies, op de borden afgerond op 5 minuten.. Zou dat er niet mee te maken hebben?
Weet ik veel, dat interesseert me niet zoveel op het moment dat de vertraging in de app 5 minuten of meer is (wat vaak voorkomt zonder vertoning op het station). Die vertraging in de app klopt altijd vrij goed en komt denk ik realtime van treinposities door of iets dergelijks. Uiteraard kan je daar geen seinen mee voorspellen maar de info is wel veel accurater op een veel eerder tijdstip, dat is toch opvallend.
pi_123015321
quote:
10s.gif Op zondag 17 februari 2013 23:33 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

ja, want soms ligt het spoor ineens 10 kilometer om! zomaar ineens!

iets met die users die hier goddomme steeds vaker langskomen om te zeggen dat wij er niets van weten. :W
Ik weet niet waar dit ineens vandaan komt, maar goed. Als je dit een topic wilt hebben voor een groepje 'exclusives' die als enige een mening mogen hebben waarvan je niet af mag wijken: geef het gerust aan, dan heb ik er geen behoefte aan om hier te zijn.
  zondag 17 februari 2013 @ 23:39:38 #244
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_123015379
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 23:35 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Zelfs als ze perfect weten waar elke trein op ieder momeent is. Dan weten ze theoretisch ook waar ze wanneer zijn als ze het station benaderen, dat klopt. Maar hee: soms kunnen ze ineens niet sneller, of is het oponthoud op een voorgaand station groter. Onverwacht. Om wat voor reden dan ook. Vervelende reizigers of whatever. Dan moet je gaat schatten hoe lang het gaat duren. En dat kan tot problemen leiden met kruisende treinen. Dat is nooit uit te sluiten. En krijg je ineens vertragingen op het TBP. Gezien de vaak korte afstanden tussen stations kan dat plotseling hoog zijn. Dat lijkt mij logisch, maar als jij denkt dat dat wel kan hoor ik graag hoe.
Nou het MOET beter kunnen dan "op vertrektijd +7 eens gaan aangeven dat de trein +5 zal hebben", dat staat buiten elke twijfel.

Maar vertel eens wat korte afstanden tussen stations ermee te maken hebben? Het grootste deel van het net is GEEN enkelspoor meer he, dat weet je.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_123015482
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 23:39 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nou het MOET beter kunnen dan "op vertrektijd +7 eens gaan aangeven dat de trein +5 zal hebben", dat staat buiten elke twijfel.

Maar vertel eens wat korte afstanden tussen stations ermee te maken hebben? Het grootste deel van het net is GEEN enkelspoor meer he, dat weet je.
Uiteraard. Ik zeg ook nergens dat het altijd goed gaat. Ik zeg alleen dat als het niet goed gaat, dat niet altijd meteen verwijtbaar is en iets wat heel gemakkelijk op te lossen zou zijn. De integratie van de systemen moet zeker beter, net als het inzicht van ProRail over de precieze treinlocatie en daarmee verbeterde mogelijkheden van verwachtingen. Laat dat duidelijk zijn.
pi_123015489
Vertraging is ook kut, maar wie kijkt er nog op die twitter als je in de trein zit?

Ik kijk op de info schermen in de trein en op nstrein.ns.nl
Op het station bij overstap nog even op de digitale schermen kijken. Heb ik vertraging, dan kan ik rustig een sigaretje roken en geen vertraging is nog mooier.
  zondag 17 februari 2013 @ 23:58:22 #247
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123016054
De informatie over vertragingen in de apps is inderdaad stukken beter dan op de schermen op de perrons en in de stationshal. Het is mij altijd een raadsel geweest waarom dat zo is.
pi_123016155
Mja, ik ben niet zo'n Twitter gebruiker. Ik gebruik het om mensen te trollen en te lopen fucken.
Moet er wel bij zeggen dat ik altijd wel de tijd neem voor een reis en thuis vlak voor vertrek nog even kijk. Twitter boeit mij niet zo onderweg. Gewoon laptopje aan, muziekje erbij, schoolwerk en van A naar B gaan.
pi_123016284
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 23:58 schreef James1988 het volgende:
De informatie over vertragingen in de apps is inderdaad stukken beter dan op de schermen op de perrons en in de stationshal. Het is mij altijd een raadsel geweest waarom dat zo is.
Niet alle systemen zijn naadloos met elkaar geïntegreerd, dat geven de NS zelf ook wel toe. Wordt wel weer naartoe gewerkt.
pi_123016421
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 00:04 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Niet alle systemen zijn naadloos met elkaar geïntegreerd, dat geven de NS zelf ook wel toe. Wordt wel weer naartoe gewerkt.
Und? Reizigers moeten alles maar slikken totdat dat in 2067 eens geregeld is? Welk belang heeft NS om daar zijn best voor te doen immers? :{w
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_123016463
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 00:08 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Und? Reizigers moeten alles maar slikken totdat dat in 2067 eens geregeld is? Welk belang heeft NS om daar zijn best voor te doen immers? :{w
Ben geen insider dus weet niet wat de planning daarvan is, noch de oorzaak. Splitsing NS/ProRail (ook wat betreft reisinformatie) zal er wel mede debet aan zijn geweest.

Hoe dan ook: je kan het niet van de ene op de andere dag helemaal veranderen, daar gaat tijd overheen, helaas.
  maandag 18 februari 2013 @ 00:11:50 #252
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123016523
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 00:10 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Ben geen insider dus weet niet wat de planning daarvan is, noch de oorzaak. Splitsing NS/ProRail (ook wat betreft reisinformatie) zal er wel mede debet aan zijn geweest.
Lekker makkelijk om het op 'de splitsing' te gooien. Dat is inmiddels al vele jaren een feit, de problemen die daardoor zijn veroorzaakt zouden nu wel verholpen moeten zijn.

Ze hebben het in nota bene België beter voor elkaar (RailTime) dan wij hier. De schermen op de stations putten uit dezelfde databron als de apps.
pi_123016682
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 00:11 schreef James1988 het volgende:

[..]

Lekker makkelijk om het op 'de splitsing' te gooien. Dat is inmiddels al vele jaren een feit, de problemen die daardoor zijn veroorzaakt zouden nu wel verholpen moeten zijn.

Ze hebben het in nota bene België beter voor elkaar (RailTime) dan wij hier. De schermen op de stations putten uit dezelfde databron als de apps.
Ik zeg alleen dat het er mogelijk mede debat aan is geweest, niet dat dat de enige oorzaak is; dat is inderdaad te gemakkelijk.
pi_123016728
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 00:10 schreef KnightSolaire het volgende:
Hoe dan ook: je kan het niet van de ene op de andere dag helemaal veranderen, daar gaat tijd overheen, helaas.
Ja, 18 jaar inmiddels. Hoeveel meer heb je nog nodig?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_123016791
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 00:10 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Ben geen insider dus weet niet wat de planning daarvan is, noch de oorzaak. Splitsing NS/ProRail (ook wat betreft reisinformatie) zal er wel mede debet aan zijn geweest.

Hoe dan ook: je kan het niet van de ene op de andere dag helemaal veranderen, daar gaat tijd overheen, helaas.
Hoe kan de splitsing nu de oorzaak zijn als NS die info gewoon heeft. Dat is als een busbedrijf die zegt dat ze niet weten waar hun bussen zijn omdat ze Rijkswaterstaat niet zijn... Die vergelijking geeft meteen aan waarom een fusie tussen NS en ProRail helemaal niet zo logisch is.
pi_123016823
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 22:36 schreef greavy het volgende:

[..]

Die heb ik ook bekeken. Mijn voorkeur gaat uit naar een vaste L-lens (echt kwalitatief). Daarna een nieuwe body (Canon 7D of iets vergelijkbaars waarschijnlijk).
Definitieve beslissing is nog niet gevallen daarover.

Een andere vaste 35mm van Canon is de vaste 35mm f/2.0 voor ca. ¤250
Waarom een prime? Pak een 24-70 f/2.8, die is ook prima.
1D Mark II + 450D hier trouwens. Fijn spul.
pi_123016903
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 00:20 schreef Crientj het volgende:

[..]

Waarom een prime? Pak een 24-70 f/2.8, die is ook prima.
1D Mark II + 450D hier trouwens. Fijn spul.
Geld zat zeker _O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_123016940
quote:
10s.gif Op maandag 18 februari 2013 00:23 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Geld zat zeker _O-
Neuh, niet echt.
pi_123017001
1D markII is nou niet echt iets wat je uit een kauwgomballenautomaat trekt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_123017094
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 00:26 schreef Dr_Flash het volgende:
1D markII is nou niet echt iets wat je uit een kauwgomballenautomaat trekt.
450D ook niet. Mijn verzameling analoge camera's wel. <3
pi_123017138
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 00:29 schreef Crientj het volgende:

[..]

450D ook niet. Mijn verzameling analoge camera's wel. <3
Jij hebt ook zoeen Holga crapding waarbij light leaks er gewoon "bij horen" toch? _O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_123017394
quote:
10s.gif Op maandag 18 februari 2013 00:30 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Jij hebt ook zoeen Holga crapding waarbij light leaks er gewoon "bij horen" toch? _O-
Holga lens, yes. Leuk ding. 2 analoge spiegelreflexen (Pentor & Konica), Olympus trip 35 & een polaroid camera incl film.
Hier heb je t bakbeest.


Oh, en ontopic. Op de juiste plek ergens zijn.
pi_123017451
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 00:38 schreef Crientj het volgende:

Oh, en ontopic. Op de juiste plek ergens zijn.
[ afbeelding ]
Lekkere goal meisje *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_123020023
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 22:42 schreef greavy het volgende:

[..]

Ik weet het. Zit er daarom ook nog stevig over na te denken. Is net hoe de financiële buidel gaat uitvallen straks, na de opleiding.

Heb de opties voor een vaste 35mm f/2.0 voor ca. ¤250 en een Canon 60D of de Canon 7D met de L-lens 35mm f/1.4
Hier een 500d met een 18-200 canon lens met Image stabelizer, ongeveer noodzakelijk als je ook filmt met je fotocamera.

Ik heb ooit ook die 50mm 1,8 lens gekocht maar vond het gedoe met die lenzen verwisselen eigenlijk maar niets. Camera zit ook altijd los in de tas en niet in een fototas of wat. Het is een gebruikersvoorwerp wat ik snel ter hand wil kunnen nemen.
  maandag 18 februari 2013 @ 06:53:24 #265
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_123020287
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 00:20 schreef Crientj het volgende:

[..]

Waarom een prime? Pak een 24-70 f/2.8, die is ook prima.
1D Mark II + 450D hier trouwens. Fijn spul.
Ik fotografeer over het algemeen op 35mm. Het verschil tussen een prime 35 en op een zoom naar 35mm gaan vind ik genoeg om voor een prime te gaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door greavy op 18-02-2013 06:58:38 ]
pi_123020433
Vertrek Excuus-express uit Rsd, zo goed als alle raamplekken zijn al bezet.
  maandag 18 februari 2013 @ 07:47:56 #267
141482 Q.
JurassiQ
pi_123020501
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 07:32 schreef Ireyon het volgende:
Vertrek Excuus-express uit Rsd, zo goed als alle raamplekken zijn al bezet.
Gelukkig is er bijna geen grensoverstijgend verkeer. Nu iig niet meer, allemaal de auto in gejaagd. :')
For great justice!
pi_123020536
quote:
14s.gif Op maandag 18 februari 2013 07:47 schreef Q. het volgende:

[..]

Gelukkig is er bijna geen grensoverstijgend verkeer. Nu iig niet meer, allemaal de auto in gejaagd. :')
En als je vriend Bert nog even de tijd geeft, geldt dat ook voor het stadsgrensoverschrijdend verkeer :').
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  maandag 18 februari 2013 @ 08:14:26 #269
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_123020691
RTV Utrecht als spuit 11, Topman NS baalt van klagende organisaties
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_123021132
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 15:40 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Nee, dat niet. Ik hoop dat iemand dat snel weet en zal doorgeven. En na een paar dagen kun je pas zeggen hoe het echte gebruik zal zijn. Wij vrezen capaciteitstekort.
Deze ochtend tussen Rotterdam en Den Haag meegereden. Tot Rotterdam zat de trein 70 procent vol volgens een journalist. Valt me op dat de trein veel tijd heeft op Rotterdam.

Tussen Rotterdam & Den Haag ca 5 procent bezetting in mijn rijtuig. Heel langzaam treinpad. Ca. 90/100 km/h

Hoop media-aandacht op Den Haag deze trein.

Wel een hope blije gezichten. Ook bij personeel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')