Ja leuk, maar dat soort dingen komt niet van de Goddelijke Voorzienigheid, dat komt door beslissingen van Prorail of van Bijsturing. IEMAND weet op tijd dat die trein te laat is. Er wordt nu gedaan alsof het een soort Bijbelse Zondvloed is waar niemand ooit iets van kon weten. Dat is natuurlijk onzin want IEMAND zit zelf die beslissingen te nemen.quote:Op zondag 17 februari 2013 23:20 schreef KnightSolaire het volgende:
buiten het station door een rood sein wordt opgehouden wat ook niet verwacht werd. Dat soort dingen.
Er kunnen altijd afwijkingen plaatsvinden in welke treinen hoe laat precies (tot in de seconde) waar komen die allemaal naar een bepaald plekje op het station moeten. Als jij denkt dat allemaal bij voorbaat in te kunnen schatten met je glazen bol zou ik je aanraden bij ProRail te solliciteren, ze willen je vast graag hebbenquote:Op zondag 17 februari 2013 23:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja leuk, maar dat soort dingen komt niet van de Goddelijke Voorzienigheid, dat komt door beslissingen van Prorail of van Bijsturing. IEMAND weet op tijd dat die trein te laat is. Er wordt nu gedaan alsof het een soort Bijbelse Zondvloed is waar niemand ooit iets van kon weten. Dat is natuurlijk onzin want IEMAND zit zelf die beslissingen te nemen.
hey, ze zeggen zelf tot op de minuut zeker te weten wat de aankomsttijd is. Die ze sowieso 5 minuten oprekken om zo nog steeds 'Op tijd' aan te komen...quote:Op zondag 17 februari 2013 23:25 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Er kunnen altijd afwijkingen plaatsvinden in welke treinen waar komen die allemaal naar een bepaald plekje op het station moeten. Als jij denkt dat allemaal bij voorbaat in te kunnen schatten met je glazen bol zou ik je aanraden bij ProRail te solliciteren, ze willen je vast graag hebben.
Godverdomme, je vraagt je serieus af of ze überhaupt die pot vingerverf OPEN kunnen krijgenquote:Op zondag 17 februari 2013 23:25 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Er kunnen altijd afwijkingen plaatsvinden in welke treinen hoe laat precies (tot in de seconde) waar komen die allemaal naar een bepaald plekje op het station moeten. Als jij denkt dat allemaal bij voorbaat in te kunnen schatten met je glazen bol zou ik je aanraden bij ProRail te solliciteren, ze willen je vast graag hebben.
Ja, ik denk ook dat jij je kop moet houden. Nou en?quote:Op zondag 17 februari 2013 23:29 schreef KnightSolaire het volgende:
Ik denk dat het allemaal wat genuanceerder en gecompliceerder ligt dan jullie denken.
Iets met de beste stuurlui...
Als je het waar kan maken, zal treinreizend Nederland erg blij met je zijn
In de app zie je het op de minuut precies, op de borden afgerond op 5 minuten.. Zou dat er niet mee te maken hebben?quote:Op zondag 17 februari 2013 23:31 schreef Panthera. het volgende:
Het gebeurt vaak dat vertraging allang in de NS app zichtbaar is en dan pas na vertrektijd ook op de borden op het station getoond wordt (en omgeroepen wordt). Dat heeft niks met onvoorspelbaarheid te maken.
ja, want soms ligt het spoor ineens 10 kilometer om! zomaar ineens!quote:Op zondag 17 februari 2013 23:29 schreef KnightSolaire het volgende:
Ik denk dat het allemaal wat genuanceerder en gecompliceerder ligt dan jullie denken.
Iets met de beste stuurlui...
Doe ik, gaat lekkerquote:Op zondag 17 februari 2013 23:31 schreef Monopoly het volgende:
Schenk er nog ééntje in Flash, het is nog weekend!
Nee maar serieus, moeten we maar accepteren dan, dat ook Prorail geen idee heeft van welke trein wanneer waar is? Is alles daarboven blijkbaar "te veel gevraagd"? Dat is onder alle omstandigheden zorgelijk, hoeveel bier ik nu ook op heb.quote:Op zondag 17 februari 2013 23:31 schreef KnightSolaire het volgende:
Succes met je sollicitatie alvast. [ afbeelding ] Als je het waar kan maken, zal treinreizend Nederland erg blij met je zijn.
Mij lijkt het sterk dat ze 100 meter voor Amsterdam Centraal 15 minuten aan hun broek krijgen. Dat zullen ze vast ergens onderweg hebben opgelopen. Dan zou je op zn minst direct kunnen laten weten dat er een vertraging is van +15 minuten dan pas tien minuten na geplande aankomsttijd. Daar heeft niemand iets aan...quote:Op zondag 17 februari 2013 23:20 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Vertraging is soms lastig te voorspellen lijkt me.. Denk aan onverwachte vertraging veroorzaakt door een overwegstoring waardoor een trein ineens +10 kan krijgen. Of dat een trein punctueel rijdt maar buiten het station door een rood sein wordt opgehouden wat ook niet verwacht werd. Dat soort dingen.
Ach KS is nog mee te praten maar die icloud larf moet je echt ff uitbranden want dat is gewoon verkwisting van dure zuurstof voor nuttige mensen.quote:Op zondag 17 februari 2013 23:33 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
ja, want soms ligt het spoor ineens 10 kilometer om! zomaar ineens!
iets met die users die hier goddomme steeds vaker langskomen om te zeggen dat wij er niets van weten.
Zelfs als ze perfect weten waar elke trein op ieder momeent is. Dan weten ze theoretisch ook waar ze wanneer zijn als ze het station benaderen, dat klopt. Maar hee: soms kunnen ze ineens niet sneller, of is het oponthoud op een voorgaand station groter. Onverwacht. Om wat voor reden dan ook. Vervelende reizigers of whatever. Dan moet je gaat schatten hoe lang het gaat duren. En dat kan tot problemen leiden met kruisende treinen. Dat is nooit uit te sluiten. En krijg je ineens vertragingen op het TBP. Gezien de vaak korte afstanden tussen stations kan dat plotseling hoog zijn. Dat lijkt mij logisch, maar als jij denkt dat dat wel kan hoor ik graag hoe.quote:Op zondag 17 februari 2013 23:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Doe ik, gaat lekker
[..]
Nee maar serieus, moeten we maar accepteren dan, dat ook Prorail geen idee heeft van welke trein wanneer waar is? Is alles daarboven blijkbaar "te veel gevraagd"? Dat is onder alle omstandigheden zorgelijk, hoeveel bier ik nu ook op heb.
Weet ik veel, dat interesseert me niet zoveel op het moment dat de vertraging in de app 5 minuten of meer is (wat vaak voorkomt zonder vertoning op het station). Die vertraging in de app klopt altijd vrij goed en komt denk ik realtime van treinposities door of iets dergelijks. Uiteraard kan je daar geen seinen mee voorspellen maar de info is wel veel accurater op een veel eerder tijdstip, dat is toch opvallend.quote:Op zondag 17 februari 2013 23:33 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
In de app zie je het op de minuut precies, op de borden afgerond op 5 minuten.. Zou dat er niet mee te maken hebben?
Ik weet niet waar dit ineens vandaan komt, maar goed. Als je dit een topic wilt hebben voor een groepje 'exclusives' die als enige een mening mogen hebben waarvan je niet af mag wijken: geef het gerust aan, dan heb ik er geen behoefte aan om hier te zijn.quote:Op zondag 17 februari 2013 23:33 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
ja, want soms ligt het spoor ineens 10 kilometer om! zomaar ineens!
iets met die users die hier goddomme steeds vaker langskomen om te zeggen dat wij er niets van weten.
Nou het MOET beter kunnen dan "op vertrektijd +7 eens gaan aangeven dat de trein +5 zal hebben", dat staat buiten elke twijfel.quote:Op zondag 17 februari 2013 23:35 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Zelfs als ze perfect weten waar elke trein op ieder momeent is. Dan weten ze theoretisch ook waar ze wanneer zijn als ze het station benaderen, dat klopt. Maar hee: soms kunnen ze ineens niet sneller, of is het oponthoud op een voorgaand station groter. Onverwacht. Om wat voor reden dan ook. Vervelende reizigers of whatever. Dan moet je gaat schatten hoe lang het gaat duren. En dat kan tot problemen leiden met kruisende treinen. Dat is nooit uit te sluiten. En krijg je ineens vertragingen op het TBP. Gezien de vaak korte afstanden tussen stations kan dat plotseling hoog zijn. Dat lijkt mij logisch, maar als jij denkt dat dat wel kan hoor ik graag hoe.
Uiteraard. Ik zeg ook nergens dat het altijd goed gaat. Ik zeg alleen dat als het niet goed gaat, dat niet altijd meteen verwijtbaar is en iets wat heel gemakkelijk op te lossen zou zijn. De integratie van de systemen moet zeker beter, net als het inzicht van ProRail over de precieze treinlocatie en daarmee verbeterde mogelijkheden van verwachtingen. Laat dat duidelijk zijn.quote:Op zondag 17 februari 2013 23:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou het MOET beter kunnen dan "op vertrektijd +7 eens gaan aangeven dat de trein +5 zal hebben", dat staat buiten elke twijfel.
Maar vertel eens wat korte afstanden tussen stations ermee te maken hebben? Het grootste deel van het net is GEEN enkelspoor meer he, dat weet je.
Niet alle systemen zijn naadloos met elkaar geïntegreerd, dat geven de NS zelf ook wel toe. Wordt wel weer naartoe gewerkt.quote:Op zondag 17 februari 2013 23:58 schreef James1988 het volgende:
De informatie over vertragingen in de apps is inderdaad stukken beter dan op de schermen op de perrons en in de stationshal. Het is mij altijd een raadsel geweest waarom dat zo is.
Und? Reizigers moeten alles maar slikken totdat dat in 2067 eens geregeld is? Welk belang heeft NS om daar zijn best voor te doen immers?quote:Op maandag 18 februari 2013 00:04 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Niet alle systemen zijn naadloos met elkaar geïntegreerd, dat geven de NS zelf ook wel toe. Wordt wel weer naartoe gewerkt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |