Kun je zelf uitvogelen ic en ice uitvinken in de planner, ik heb weleens hier wat uitgezocht, je kan in alle uithoeken (Poolse grens/Bergtesgaden) komen vanaf Nederland, je moet dan wel blijven slapenquote:
ik dacht alleen de deelstaat.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 12:27 schreef Bitlord het volgende:
Wat ik me afvroeg, kan je met zo'n Schones Wochenende-ticket nou echt voor weinig geld heel Duitsland door?
Schönes. Jaquote:Op vrijdag 15 februari 2013 12:27 schreef Bitlord het volgende:
Wat ik me afvroeg, kan je met zo'n Schones Wochenende-ticket nou echt voor weinig geld heel Duitsland door?
Dat is met de Ländertickets inderdaad.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 12:33 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
ik dacht alleen de deelstaat.of was dat met een schone dag kaart
Favoriete hobby na een lange schooldag. Even de ogen dicht doen in de tram!quote:Op vrijdag 15 februari 2013 12:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Gratis in de tram slapenWie wil dat nou niet
2013 so far: 69 uit 2.844 = 2,43 %.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 11:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zal eens bijhouden hoeveel van mijn spoorkilometers dit jaar het gevolg geweest zijn van noodzakelijk omrijden. Tipje sluier: Dat wordt meer dan 1,7 %
Ja, daar zijn vast wel cijfers van. Er zijn cijfers van bijna alles in dit land.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 14:12 schreef arkkey het volgende:
Trouwens beetje vreemde vergelijking om spoorkilometers met aantal verkochte auto's te vergelijken, dat is toch gewoon compleet wat anders? Vergelijk het dan met het gemiddeld aantal kilometers per automobilist, waar geen cijfers van zijn neem ik aan
Nee, ik toon aan dat het eerder zijn schuld dan zijn verdienste is dat de reizigerskilometers met 1,7 % gestegen zijnquote:Op vrijdag 15 februari 2013 14:12 schreef Duvel het volgende:
Je verwacht nu een brief van Bert met het dwangbevel dit bij te passen tegen 19 cent/km?
Tuurlijk wel. Rekeningrijden voor de winstquote:Op vrijdag 15 februari 2013 14:12 schreef arkkey het volgende:
Trouwens beetje vreemde vergelijking om spoorkilometers met aantal verkochte auto's te vergelijken, dat is toch gewoon compleet wat anders? Vergelijk het dan met het gemiddeld aantal kilometers per automobilist, waar geen cijfers van zijn neem ik aan
Kom, wie gaat er op somda even naar die dienstregeling vragen?quote:Op vrijdag 15 februari 2013 14:17 schreef Peterselieman het volgende:
De 23 058 zal vannacht gesleept naar Duitsland gaan. Volgens het tijdschema dat op NMLD staat vertrekt het spul om 23.05 uur uit Veendam om dan met een gangetje van 45 km/h naar Emmerich te rijden. Aankomst aldaar is gepland om 6.20 uur.
Fles kan volgens het schema om 3.46 uur even zwaaien naar het konvooi
http://forum.locaalspoor.nl/new/viewtopic.php?p=81802#p81802
probeer het eensquote:Op vrijdag 15 februari 2013 14:31 schreef Monopoly het volgende:
Als ik op Somda terecht kom ben ik binnen een uur geband.
Ik kan er niet zo goed mee omgaan.
De Speldquote:Familie Beuker past dienstregeling aan
Fleur en Daan een uur later op school
DOOR DIEDERIK SMIT • VRIJDAG 15 FEBRUARI 2013, 10:38
In verband met het winterse weer hebben Hans en Tinie Beuker uit Wezep een aangepaste dienstregeling aangekondigd. De komende dagen zal de familie minder vaak in de auto of op de fiets stappen. Kinderen van Hans en Tinie moeten rekening houden met vertragingen, langere wachttijden en vollere auto's.
Volgens Hans Beuker (44) is het aangepaste schema nodig om te voorkomen dat alles vastloopt op het moment dat de auto kapot gaat: “Door minder vaak te rijden, hebben we ook meer tijd voor herstelwerkzaamheden, mocht dat nodig zijn. Morgen brengen we Fleur (11) en Daan (9) bijvoorbeeld een uur te laat naar school en na schooltijd moeten ze dan anderhalf uur wachten voor ze worden opgehaald. Op die manier houden we het probleem beheersbaar.”
De aangepaste dienstregeling is vooral slecht nieuws voor jongste zoon Luuk (7), wiens fiets al weken niet rijdt, in verband met een defecte binnenband. “Als Luuk morgenavond naar zwemles wil, zal hij alternatief vervoer moeten regelen,” aldus zijn vader. “We begrijpen dat het vervelend is, maar we nemen het zekere voor het onzekere. Zeker bij extreme temperaturen als -1 of zelfs -2 graden Celsius. ”
Het is de vierde keer deze winter dat de familie Beuker de dienstregeling aanpast. De kinderen klagen al weken over gebrekkige informatievoorziening. Oudste dochter Melissa (13): “Vorige week bracht mijn moeder me met de auto naar pianoles. Nadat we een kwartier te laat vertrokken waren, stonden we halverwege ineens stil op een parkeerplaats. Pas na een half uur vertelde ze dat we niet verder zouden rijden, vanwege een technisch mankement.”
Hans Beuker zegt dat de informatievoorziening de laatste tijd juist is verbeterd: “Via sms’jes proberen we iedereen op de hoogte te houden van de laatste ontwikkelingen. Verder raden we onze kinderen aan hun reis kort van tevoren te plannen.”
Zie een tiental topics terug, heb ze er ooit neergezet.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 14:12 schreef arkkey het volgende:
Trouwens beetje vreemde vergelijking om spoorkilometers met aantal verkochte auto's te vergelijken, dat is toch gewoon compleet wat anders? Vergelijk het dan met het gemiddeld aantal kilometers per automobilist, waar geen cijfers van zijn neem ik aan
Heerlijk tochquote:
quote:maurits (vr 15 feb 2013 15:05:24 http://somda.nl/forum/13049/p435765/):
Er rijden vanavond ook 4 Alpen Expressen/Skitreinen vanaf Ut.
Dezelfde vrijdagavond een jaar geleden (zie http://www.somda.nl/forum/11555/Opvallende+dingen+17+februari/) zouden Willem Alexander, Maxima en de kinderen met de SR10 in de Alpen Express naar Lech gaan, dat is toen last minute gecanceld vanwege het ongeluk met Friso.
Volgens dit nieuwsbericht (http://nos.nl/koningshuis(...)gekomen-in-lech.html) zit Beatrix al in Lech, maar komt de toekomstige koning met het gezin later en de agenda van het Koninklijk Huis (http://www.koninklijkhuis.nl/agenda/agenda/) is leeg tot 26 februari.
Het kan natuurlijk zijn dat ze per vliegtuig gaan, maar ik zou de wintersportreinen vanaf Ut even in de gaten houden.
Er is met de Koninklijke rijtuigen gerangeerd van de week op Amersfoort zag ik van een studiegenoot die op stage is.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 15:11 schreef dennistd het volgende:
Vanavond mogelijk één of meerdere koninklijke rijtuigen in één van de wintersporttreinen:
[..]
Daarop is de kans 0,00000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000001 %, de kans op die rijtuigen in één van de wintersporttreinen acht ik toch op 80%. Afgelopen week zou een 1200 van EETC namelijk ook al een proefrit met de drie rijtuigen gaan doen (Amsterdam-Hoofddorp), maar die is last-minute afgelast vanwege het winterweer dacht ikquote:Op vrijdag 15 februari 2013 15:13 schreef Dr_Flash het volgende:
Vanavond mogelijk één of meerdere ICE3-stellen in één van de sprintertjes Enschede - Apeldoorn. Maar misschien ook niet
Zou wel lachen zijn. Als de trein naar de wintersport wordt opgeheven vanwege "te veel sneeuw". Kan je dan net zo goed thuis blijven? Nee, want het gaat om wel drie hele centimetersquote:Op vrijdag 15 februari 2013 15:19 schreef dennistd het volgende:
zou een 1200 van EETC namelijk ook al een proefrit met de drie rijtuigen gaan doen (Amsterdam-Hoofddorp), maar die is last-minute afgelast vanwege het winterweer dacht ik
mag ook wel, want alleen de SR-10 mag de grens over. Die andere twee rijtuigen nietquote:Op vrijdag 15 februari 2013 15:14 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Er is met de Koninklijke rijtuigen gerangeerd van de week op Amersfoort zag ik van een studiegenoot die op stage is.
Misschien vanuit Duitsland, vanmiddag wat gekeken maar je actieradius is vanuit Utrecht via Venlo beperkt. Ja je kan in Frankfurt komen en na 40 minuten weer terug. Dagtripje Koblenz is wel aardig maar als je van te voren je kaartje koopt kan je voor hetzelfde geld op- en neer met een ICE.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 12:27 schreef Bitlord het volgende:
Wat ik me afvroeg, kan je met zo'n Schones Wochenende-ticket nou echt voor weinig geld heel Duitsland door?
V250: dweilkar, karper, dodo, stofzuiger, kruimeldiefquote:Op vrijdag 15 februari 2013 15:45 schreef Dr_Flash het volgende:
Woordenboek, of nou ja poging tot. Iemand aanvullingen?
SWT en QDL zijn leuk als je met meerdere mensen reist, of als je alleen reist, ver Duitsland in wil (zeg: Berlijn, München), alle flexibiliteit wilt en zo goedkoop mogelijk wilt reizen. Je doet er wel ontzettend lang overquote:Op vrijdag 15 februari 2013 15:47 schreef bork het volgende:
[..]
Misschien vanuit Duitsland, vanmiddag wat gekeken maar je actieradius is vanuit Utrecht via Venlo beperkt. Ja je kan in Frankfurt komen en na 40 minuten weer terug. Dagtripje Koblenz is wel aardig maar als je van te voren je kaartje koopt kan je voor hetzelfde geld op- en neer met een ICE.
Ik zie er geen brood in, het wordt misschien anders als je met zijn vijven reist.
ja nee ja dat is wat heel Nederland inmiddels weet, of wat hier niet vandaan komt. Nou ja Falentreinsdag ook niet echt eigenlijk natuurlijk.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 15:47 schreef James1988 het volgende:
[..]
V250: dweilkar, karper, dodo, stofzuiger, kruimeldief
V250 was toch de spaghettiboemel? Bij een hummer denk ik toch aan wat degelijkers...quote:Op vrijdag 15 februari 2013 15:45 schreef Dr_Flash het volgende:
Woordenboek, of nou ja poging tot. Iemand aanvullingen?
Ja dat was van een paar jaar geleden, toen er nog niet van alles af donderdequote:Op vrijdag 15 februari 2013 15:51 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
V250 was toch de spaghettiboemel? Bij een hummer denk ik toch aan wat degelijkers...
dodo komt wel hier vandaanquote:Op vrijdag 15 februari 2013 15:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja nee ja dat is wat heel Nederland inmiddels weet, of wat hier niet vandaan komt. Nou ja Falentreinsdag ook niet echt eigenlijk natuurlijk.
quote:Op vrijdag 15 februari 2013 16:08 schreef arkkey het volgende:
over hondekop gesproken, waarom mag ik plan V geen hondekop noemen? Voor mij als leek zit er weinig verschil in met de "echte" hondekop (mat'64?). In ieder geval de kenmerkende kop verschilt voor mij weinig.
quote:Op donderdag 14 februari 2013 15:28 schreef bork het volgende:
Nieuw setje foto's bij de DB op FB met het thema Eisenbahnromantiek![]()
Met o.a. deze, had V2 niet een prijs met zoiets gewonnen of een andere user die hier vaak komt?
Ireyon dus.
[ afbeelding ]
Zal in 2010 zijn geweest, want toen reed ICE 10 jaar. Ergens in de zomer. November 2010quote:Op vrijdag 15 februari 2013 16:18 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja, weet je nog wanneer dat ongeveer was?
De neus van mat'54 is langer dan die van mat'64:quote:Op vrijdag 15 februari 2013 16:08 schreef arkkey het volgende:
over hondekop gesproken, waarom mag ik plan V geen hondekop noemen? Voor mij als leek zit er weinig verschil in met de "echte" hondekop (mat'64?). In ieder geval de kenmerkende kop verschilt voor mij weinig.
heeft door die koperdief niet lang mogen duren trouwensquote:Op vrijdag 15 februari 2013 16:22 schreef James1988 het volgende:
[..]
Zal in 2010 zijn geweest, want toen reed ICE 10 jaar. Ergens in de zomer. November 2010
quote:Op vrijdag 15 februari 2013 14:59 schreef b2py het volgende:
Die HSL-logistik loc is in het echt nog lelijker dan op een foto.
en bij de grens stil komt te staanquote:Op vrijdag 15 februari 2013 17:02 schreef Peterselieman het volgende:
ik wed dat ie met vertraging zal rijden
mja, dat alleen als ie in Essen moet stoppenquote:Op vrijdag 15 februari 2013 17:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
en bij de grens stil komt te staan
Oh jee, er zijn randvoorwaarden nodig? Nee dan kan het nietquote:Op vrijdag 15 februari 2013 17:20 schreef Peter het volgende:
Hij hoeft maar twee slagen te maken toch? Moet lukken als
Jah, gaat ie nu ineens wel naar beveiligers luisteren.. Wist je het luxemburgse politienummer niet?quote:Op vrijdag 15 februari 2013 17:23 schreef Dr_Flash het volgende:
Waar staat het dat je geen foto's mag maken?
nergens. Beveiliging zegt anders een boete.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 17:23 schreef Dr_Flash het volgende:
Waar staat het dat je geen foto's mag maken?
Via Deventerquote:Op vrijdag 15 februari 2013 16:58 schreef Dr_Flash het volgende:
En dan? Met dat busje door Nijverdal?
Nou ja, gelukkig woont daar toch geen kat
Mooie foto's voor de vergelijking. Maar geef toe, het verschil is toch minimaal?quote:Op vrijdag 15 februari 2013 16:51 schreef dennistd het volgende:
[..]
De neus van mat'54 is langer dan die van mat'64:
Ehm, nee. Aan de buitenkant lijken ze toevallig een beetje op elkaar, maar aan de binnenkant zijn ze totaal maar dan ook totaal verschillend. In alles. Interieur, motoren, techniek, alles.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 17:42 schreef arkkey het volgende:
[..]
Mooie foto's voor de vergelijking. Maar geef toe, het verschil is toch minimaal?
zie: http://www.meesterbrein.c(...)ndse-spoorwegen.htmlquote:Mat '64
Materieel '64 (Mat '64), ook wel Standaard Stoptrein genoemd, is elektrisch treinmaterieel van de Nederlandse Spoorwegen. Het heeft net als het inmiddels buitendienst gestelde Materieel '54 (Hondekop) een bolle neus ter bescherming van de machinist. De (niet zo bekende) bijnaam van deze trein is Apekop, echter noemen mensen die erin zitten het meestal: wrak, troep of vooroorlogse trein.
Wat bij mij meestal het langst duurt is de twijfel die je krijgt bij de ja/nee-vraag "Wilt u een transactiebon?" die je eerst krijgt, maar die je niet met ja of nee kunt beantwoorden maar met ok of stop.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 17:27 schreef Peterselieman het volgende:
ik riep het vorig jaar al eens en het Noordhollands Dagblad heeft het met een stopwatch aangetoond: pinnen bij een kaartautomaat van de NS duurt een stuk langer dan nodig
http://www.noordhollandsd(...)kaartje-duurt-langer
Die vraag is volgens mij een ruimte tijd terug al anders ingedeeld. De laatste keren dat ik iets bij een kaartautomaat kocht kwam de vraag niet tijdens het PIN-proces, maar kwam die vraag helemaal aan het einde op het touchscreen. Knoppen: "Ja, ik wil een transactiebon.", "Nee, ik wil geen transactiebon" en "Naar hoofdscherm".quote:Op vrijdag 15 februari 2013 18:00 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Wat bij mij meestal het langst duurt is de twijfel die je krijgt bij de ja/nee-vraag "Wilt u een transactiebon?" die je eerst krijgt, maar die je niet met ja of nee kunt beantwoorden maar met ok of stop.![]()
Dan moet ik altijd weer even opnieuw lezen wat er nou precies gevraagd werd. Op "stop" drukken klinkt namelijk nogal als "ho wacht, nee, doe maar niet, ik begin opnieuw!" ...
En bij mat 54 gaat de deur naar buiten open, het was dus altijd wel handig de achterste deur dicht te hebben bij vertrek...quote:Op vrijdag 15 februari 2013 16:51 schreef dennistd het volgende:
[..]
De neus van mat'54 is langer dan die van mat'64:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
(op de achtergrond van de tweede foto zit je ook nog een mat'54 staan)
Hmm.. In mijn ervaring was de vraag aan het eind op het touchscreen er eerder en was dit de vervanging.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 18:02 schreef James1988 het volgende:
[..]
Die vraag is volgens mij een ruimte tijd terug al anders ingedeeld. De laatste keren dat ik iets bij een kaartautomaat kocht kwam de vraag niet tijdens het PIN-proces, maar kwam die vraag helemaal aan het einde op het touchscreen. Knoppen: "Ja, ik wil een transactiebon.", "Nee, ik wil geen transactiebon" en "Naar hoofdscherm".
Nee, alleen een paar viertjes, en volgens mij alleen coach-stellen.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 18:05 schreef Doc__Zenith het volgende:
[..]
Grappig trouwens die verschillende stroomafnemers. Heeft mat 54 die enkele afnemer veel gehad?
Ja, dat is nou eenmaal een vrij uitgebreide procedure met veel wandelen.quote:Doet me denken aan vorige week vrijdag: heb toen 30 minuten stilgestaan bij Houten omdat volgens ProRail de stroomafnemer (van het VIRM) er optisch niet goed uit zag. Bleek te kloppen na controle, vervolgens 25 minuten bezig om van stroomafnemer te wisselen. Gelukkig is Houten tegenwoordig 4-sporig, zullen we maar zeggen.
De koppeling zit bij mat 64 veel hoger. Inderdaad, mat 36, 40, 46, 54, Pec was ellemaal onderling koppelbaar.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 17:48 schreef James1988 het volgende:
Mat '54 was toch ook koppelbaar met z'n voorgangers (Mat '36 enzo), waar dit bij Mat '64 niet meer mogelijk is?
overstappen op een ander stationquote:Op vrijdag 15 februari 2013 17:58 schreef James1988 het volgende:
Even ter plaatse gekeken bij Delft: 30 minuten terug was er in ieder geval géén pad om(onder begeleiding) van spoor 2/3 naar spoor 1 te kunnen komen. De enige voorziening om van spoor 2/3 ergens anders te komen is een trap.
Ok, het kan ook met een trein.
Probeer maar eens om met een rolstoel van Delft spoor 2/3 naar spoor 1 te komen dan. Via Delft Zuid gaat het OOK niet, dat wordt dus al minimaal Schiedamquote:Op vrijdag 15 februari 2013 20:02 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
overstappen op een ander station
of je moet door sterke mensen de trappen op en af gesjouwd wordenquote:Op vrijdag 15 februari 2013 20:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Probeer maar eens om met een rolstoel van Delft spoor 2/3 naar spoor 1 te komen dan. Via Delft Zuid gaat het OOK niet, dat wordt dus al minimaal SchiedamOf de andere kant op maar daar kom ik nooit
quote:Op vrijdag 15 februari 2013 20:19 schreef J.B. het volgende:
Is eigenlijk het huidige passagiersmaterieel van de NS onderling koppelbaar? Kan je bijvoorbeeld VIRM met NID of ICM koppelen?
alleen pneumatisch koppelbaar.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 20:19 schreef J.B. het volgende:
Is eigenlijk het huidige passagiersmaterieel van de NS onderling koppelbaar? Kan je bijvoorbeeld VIRM met NID of ICM koppelen?
twitter:KHtweets twitterde op vrijdag 15-02-2013 om 20:19:06De Prins van Oranje, Prinses Máxima en de Prinsesjes onderweg naar hun wintersportvakantie in Oostenrijk. reageer retweet
het is ook wel eens op dienst gebeurd. Een VIRM die een DM'90 met zich meesleepte naar Zwollequote:Op vrijdag 15 februari 2013 20:25 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
VIRM met ICM heb ik weleens zien rijden, maar alleen als leeg materieel inderdaad.
Ow, en een ICM die door een DM-90 gesleept werd is ook een leuk gezicht!
Open raam!quote:Op vrijdag 15 februari 2013 20:30 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
En deze trein zal wel weer geen vertraging hebben zeker[ afbeelding ]twitter:KHtweets twitterde op vrijdag 15-02-2013 om 20:19:06De Prins van Oranje, Prinses Máxima en de Prinsesjes onderweg naar hun wintersportvakantie in Oostenrijk. reageer retweet
Utrecht, maar het lijkt me logisch dat ze op de Watergraafsmeer al ingestapt zijnquote:Op vrijdag 15 februari 2013 20:49 schreef Monopoly het volgende:
Zijn ze vertrokken vanaf Den Haag CS ?
Hoe sfeervol. Heb je allemaal stations met koninklijke wachtkamers en op Baarn zelfs een spoortje teruggelegd voor die gekte, stappen ze op op een opstelterrein.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 20:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Utrecht, maar het lijkt me logisch dat ze op de Watergraafsmeer al ingestapt zijn
Amsterdam Centraal, vanaf spoor 2 zo vanuit de koninklijke wachtkamer. Trein was als leeg mat gepland van de Watergraafsmeer naar Utrecht, maar heeft nu via Amsterdam Centraal gereden.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 20:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Utrecht, maar het lijkt me logisch dat ze op de Watergraafsmeer al ingestapt zijn
Hoe moet ik me dat voorstellen?quote:De eerste halteplaats is Veendam. Daar wacht de trein tot 23 uur tot het rustig wordt op het spoor. Een dieplader vervoert de loc vervolgens over gewoon spoor via Onnen, Zwolle, Arnhem en Duitsland naar eigenaar Modern Steam in Zwitserland.
http://www.dvhn.nl/nieuws(...)-eindelijk-naar-huis
Knappe plaat welquote:Op vrijdag 15 februari 2013 20:30 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
En deze trein zal wel weer geen vertraging hebben zeker[ afbeelding ]twitter:KHtweets twitterde op vrijdag 15-02-2013 om 20:19:06De Prins van Oranje, Prinses Máxima en de Prinsesjes onderweg naar hun wintersportvakantie in Oostenrijk. reageer retweet
dat kan natuurlijk ookquote:Op vrijdag 15 februari 2013 21:03 schreef dennistd het volgende:
[..]
Amsterdam Centraal, vanaf spoor 2 zo vanuit de koninklijke wachtkamer. Trein was als leeg mat gepland van de Watergraafsmeer naar Utrecht, maar heeft nu via Amsterdam Centraal gereden.
een ultralage cargo-unit. Zoeentje die twee containers tegelijk kan vervoerenquote:Op vrijdag 15 februari 2013 21:08 schreef dennistd het volgende:
Het Dagblad van het Noorden is ook lekker bezig over de FstM-loc:
[..]
Hoe moet ik me dat voorstellen?
Het zal wel een ingehuurde fotograaf zijn: de tweet is van het koninklijk huis zelfquote:
Je bedoelt de SR11 en SR12? Die mogen het buitenland niet in..quote:
Klopt. Toelating voor welk buitenland dan ook is vervallen en dat hebben ze niet opnieuw aangevraagdquote:Op vrijdag 15 februari 2013 21:21 schreef dennistd het volgende:
[..]
Je bedoelt de SR11 en SR12? Die mogen het buitenland niet in..
Zo'n machinist heeft laatst zo'n oude schaftkeetwagon gekocht voor een symbolische 1 euro. Helemaal opgeknapt. Hij is nu op zoek naar een oude rangeer loc om zijn eigen trein mee rond te kunnen rijdenquote:Op vrijdag 15 februari 2013 21:30 schreef Duvel het volgende:
WTF klaag ik, ik wil ook een eigen trein al mag ie alleen door Nederland reizen!
Die gast rijdt die dambordloc?quote:Op vrijdag 15 februari 2013 21:31 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Zo'n machinist heeft laatst zo'n oude schaftkeetwagon gekocht voor een symbolische 1 euro. Helemaal opgeknapt. Hij is nu op zoek naar een oude rangeer loc om zijn eigen trein mee rond te kunnen rijden
Buurlandrijtuigen kunnen daar uitstekend mee omgaan.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 21:30 schreef dennistd het volgende:
Het kan best eens zo zijn dat de rijtuigen de afwijkende spanningen in Duitsland en Oostenrijk niet aan kunnen. In NL wordt er gewoon 1500V DC aan de rijtuigen gegeven, maar bij 15kV 16,7Hz op de bovenleiding wordt er 1000V 16,7Hz aan de rijtuigen geleverd.
Ze neemt wel een taxi.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 21:33 schreef Toto69 het volgende:
Hopelijk rijden er morgenavond na 7 uur ergens tussen Deventer en Leeuwarden geen treinen, of zo. mag van mij voor één keer.
Als de statische omzetter niet verbouwd is tenminste.. Ik meen dat dat bij de ICK's ook gebeurd is, waardoor die nu ook niet meer in Duitsland kunnen rijden.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 21:32 schreef Duvel het volgende:
[..]
Buurlandrijtuigen kunnen daar uitstekend mee omgaan.
Pendelen op de hanzelijnquote:Op vrijdag 15 februari 2013 21:36 schreef James1988 het volgende:
De SR10 is voor zover ik weet ook toegelaten voor 200 km/h, waarmee het meteen het enige NS-rijtuig is dat dat mag.
Volgens mij is het gewoon een rijtuig dat max 160 km/h magquote:Op vrijdag 15 februari 2013 21:36 schreef James1988 het volgende:
De SR10 is voor zover ik weet ook toegelaten voor 200 km/h, waarmee het meteen het enige NS-rijtuig is dat dat mag.
RIC staat voor Regolamento Internazionale delle Carrozze, het is een standaard voor rijtuigen. Alle rijtuigen die voldoen aan de RIC-standaard mogen overal in Europa rijden (waar technisch mogelijk, een RIC-rijtuig kun je moeilijk naar Lissabon sturen).quote:
Mat '54 heeft ook een andere vorm cabineruiten, de sluitseinen zitten boven de cabineruiten, de zwarte balk waarin de de onderste frontseinen zitten bevat ook het oude NS-logo, ze hebben inderdaad meestal die andere stroomafnemer, de deuren moesten volgens mij aan van die grote stalen beugels opengetrokken worden, in plaats van dat ze naar buiten openzwenkten na een druk op een knop. En dan hebben we de technische verschillen nog niet eens besproken (waar ik weinig van weet).quote:Op vrijdag 15 februari 2013 18:05 schreef Doc__Zenith het volgende:
[..]
En bij mat 54 gaat de deur naar buiten open, het was dus altijd wel handig de achterste deur dicht te hebben bij vertrek...
Hmm, je lijkt gelijk te hebben. Vreemd, ik dacht dat het 200 km/h was.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 21:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Volgens mij is het gewoon een rijtuig dat max 160 km/h mag
De buurlandrijtuigen waren voor zover mij bekend alleen uitgerust voor en toegelaten in Duitsland en België. Oostenrijk (A) valt daar niet onder, de rijtuigen mogen er dus ook niet komen.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 21:45 schreef Duvel het volgende:
Het gekke, de SR11 en SR12: " ICR-A-rijtuigen 10-70 349 en 350" (bron: Haman), dus oorspronkelijk buurland (te zien aan de "70"), de statische omzetter zou dus met afwijkende spanningen om moeten kunnen gaan.
Mooi hè, regeltjes?quote:Op vrijdag 15 februari 2013 21:48 schreef Duvel het volgende:
Klopt! Maar ze kunnen wel omgaan met de 1000V/16,7Hz.
Ohja! Zijn ze daar eigenlijk ooit geweest?quote:Oh, en Luxemburg.
Nazis.quote:
Reken maar!quote:[..]
Ohja! Zijn ze daar eigenlijk ooit geweest?
Gelukkig is de EU bezig om dingen als materieeltoelating te versimpelen, via het vierde spoorwegpakket. Er zal meer worden gecentraliseerd bij het European Railway Agency, al neemt dat landspecifieke regels en eisen nog niet weg.quote:
Oeh, nicequote:
Met een schoonvader zoals hij heeft zou ik ook niet met een gerust hart in het vliegtuig stappen.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 21:55 schreef dennistd het volgende:
Het valt me wel op de het spul de laatste tijd weer veel vaker gebruikt wordt
Blijkbaar had Beatrix niet zoveel op met de trein, maar Willem-Alexander wel
Dat is van voor mijn tijd, ben ik bangquote:Op vrijdag 15 februari 2013 21:55 schreef Duvel het volgende:
De Ardennen Express reed in het weekend van Haarlem naar Luxemburg, gedurende de zomer, planmatig in het weekend.
ICL was ook een RIC-rijtuig, totdat de statische omzetters met z'n allen defect raakte. Ze hebben daar toen een andere/ betere statische omzetter in gezet (en het UIC-nummer aangepast van 77 naar 70) en deden ze het weer. Bij het inleveren aan Duitsland is dat niet aangepast.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 21:36 schreef James1988 het volgende:
De SR10 is een RIC-rijtuig zoals de ÖBB-rijtuigen, de I6/I10/I11-rijtuigen van NMBS, de UIC-X-rijtuigen van DB (die uit de Berlijntrein en de CNL) en de Franse CoRail-rijtuigen dat zijn.
Ons ICRm is leuk spul, maar voldoet niet aan de RIC-normen. Ook de buurlandrijtuigen zijn geen RIC-rijtuigen (nooit geweest). Daarom mogen de SR11 en de SR12 niet door heel Europa rijden zoals de SR10 dat wel mag.
De SR10 is voor zover ik weet ook toegelaten voor 200 km/h, waarmee het meteen het enige NS-rijtuig is dat dat mag.
Andersom denk ik?quote:Op vrijdag 15 februari 2013 21:59 schreef _JdM_ het volgende:
[..] (en het UIC-nummer aangepast van 77 naar 70)
http://www.alpenexpres.nl(...)0de%20Alpen%20Expresquote:Uw steward verzorgt graag tegen betaling een snack en/of drankje. 's Ochtends serveert hij het ontbijt (bij de prijs inbegrepen) met koffie of thee in uw coupé. Wij hanteren normale horecatarieven. U ontvangt aan boord een on board magazine met informatie en prijzen. Het nuttigen aan boord van zelf meegebrachte alcoholische drank is in de gehele trein niet toegestaan.
Toen ik er mee gereisd heb wel. Q of ander rijtuig met een bar zonder zitjes. Beetje hangen tegen de zijkantquote:Op vrijdag 15 februari 2013 22:17 schreef b2py het volgende:
Hebben ze ook een BordRestaurant in die alpen express, inclusief becks?
twitter:Se_Raleway twitterde op dinsdag 12-02-2013 om 08:41:4807:44 London Bridge to Folkestone Central service cancelled due to missing kitten, answers to the name of Piddles. #Southeastern reageer retweet
twitter:Se_Raleway twitterde op maandag 11-02-2013 om 08:37:02Hi ho, hi ho, to work you need to go. In rain and snow, your train don't go, hi ho, hi ho hi ho hi ho... #Southeastern reageer retweet
twitter:Se_Raleway twitterde op donderdag 14-02-2013 om 09:46:35As it's Valentines Day the 08:44 Ashford International to Charing X is now the service to Charing Xoxox, share the love with #southeastern reageer retweet
twitter:Se_Raleway twitterde op donderdag 14-02-2013 om 09:51:06Roses are red, violets are blue. Your train is late and the seat smells like poo. Share the love with #southeastern reageer retweet
twitter:Se_Raleway twitterde op donderdag 14-02-2013 om 09:57:39Roses are red, violets are blue, the 08:50 LND Bridge to Strood will now leave at 09:22. Share the love with #southeastern reageer retweet
twitter:Se_Raleway twitterde op vrijdag 15-02-2013 om 08:34:28Roses were red, violets were blue. Yesterday's service was poor, today's will be too. #Southeastern reageer retweet
* James1988 vindt het best een vermakelijk account om te volgentwitter:Se_Raleway twitterde op vrijdag 15-02-2013 om 13:06:52Services to Dover Priory suspended until someone gives us a valid reason why anyone would want to visit that shithole #Southeastern reageer retweet
beetje het Thalys idee dus?quote:Op vrijdag 15 februari 2013 22:36 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Toen ik er mee gereisd heb wel. Q of ander rijtuig met een bar zonder zitjes. Beetje hangen tegen de zijkant
Edit: nevermind.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 23:18 schreef James1988 het volgende:
In Nederland hebben we het Twitteraccount NS Miscommunicatie, dat zo nu en dan wel eens satirische tweets plaatst over NS. In Engeland kennen ze dat ook, maar daar zijn ze nog iets fanatieker.
Met een glimlach presenteer ik u: @Se_Raleway, een persiflageaccount op Southeastern. Hierbij een paar tweets van vele:
[snip]
* James1988 vindt het best een vermakelijk account om te volgen
Waar is de bovenste foto gemaakt? Kan me geen emplacement voor me halen eigenlijk. Ver in het zuiden denk ik?quote:Op vrijdag 15 februari 2013 20:21 schreef Pino112 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat bedoel je?
Dat had ik nog niet eens gezien, hij komt van dat Twitter-account van SE.quote:
quote:Op vrijdag 15 februari 2013 14:12 schreef arkkey het volgende:
Trouwens beetje vreemde vergelijking om spoorkilometers met aantal verkochte auto's te vergelijken, dat is toch gewoon compleet wat anders? Vergelijk het dan met het gemiddeld aantal kilometers per automobilist, waar geen cijfers van zijn neem ik aan
Eindhovenquote:Op zaterdag 16 februari 2013 09:35 schreef b2py het volgende:
[..]
Waar is de bovenste foto gemaakt? Kan me geen emplacement voor me halen eigenlijk. Ver in het zuiden denk ik?
Hij is overal tussendoor gepropt en dus zal het minst gunstige pad hebben gekregen/toegëigend.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 11:24 schreef Ireyon het volgende:
Vraagje: Hoe kan de Excuus-Express 4 minuten langer onderweg zijn van Roosendaal naar Den Haag HS dan de gewone intercity die 3 stops meer heeft?
Ben nooit in het barrijtuig van de Thalys geweestquote:Op vrijdag 15 februari 2013 23:20 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
beetje het Thalys idee dus?
Naar mijn weten neemt het aantal autokilometers de laatste jaren ook af (of in ieder geval minder toe dan de 2-3% van het spoor), dat wilde ik eigenlijk ook nog bij die post vermelden. Als je je gaat beperken tot Generatie Y in je vergelijking sowieso. De toekomst van mobiel Nederland ligt op het spoor als je het mij vraagtquote:Op vrijdag 15 februari 2013 14:12 schreef arkkey het volgende:
Trouwens beetje vreemde vergelijking om spoorkilometers met aantal verkochte auto's te vergelijken, dat is toch gewoon compleet wat anders? Vergelijk het dan met het gemiddeld aantal kilometers per automobilist, waar geen cijfers van zijn neem ik aan
Nee. Minder groei dan vroeger, dat wel. Verder gaat "generatie Y" later werken dan vroeger en hebben ze tijdens studie tegenwoordig een gratis OV kaart. Daarom is het lastig te vergelijken met vroeger.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 11:49 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Naar mijn weten neemt het aantal autokilometers de laatste jaren ook af (of in ieder geval minder toe dan de 2-3% van het spoor), dat wilde ik eigenlijk ook nog bij die post vermelden. Als je je gaat beperken tot Generatie Y in je vergelijking sowieso. De toekomst van mobiel Nederland ligt op het spoor als je het mij vraagt.
Met gratis ingebouwde, de naam zegt het al, excuses voor het ongemakquote:Op zaterdag 16 februari 2013 11:24 schreef Ireyon het volgende:
Vraagje: Hoe kan de Excuus-Express 4 minuten langer onderweg zijn van Roosendaal naar Den Haag HS dan de gewone intercity die 3 stops meer heeft?
Die auto's zijn wel onbetaalbaar.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 11:56 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Nee. Minder groei dan vroeger, dat wel. Verder gaat "generatie Y" later werken dan vroeger en hebben ze tijdens studie tegenwoordig een gratis OV kaart. Daarom is het lastig te vergelijken met vroeger.
Spoor is voor veel doeleinden niet flexibel genoeg. Over 4 jaar komen overigens de eerste waterstofautos op de markt, dan is alles opgelost.
Wat versta je onder "Alles"? Aids, honger, babysterfte in Afrika? Of alleen first world problems als het dubbel opstaptarief?quote:Op zaterdag 16 februari 2013 11:56 schreef Panthera. het volgende:
Over 4 jaar komen overigens de eerste waterstofautos op de markt, dan is alles opgelost.
quote:Op zaterdag 16 februari 2013 12:45 schreef b2py het volgende:
Veolia internationaal wil zich steeds minder richten op vervoer, en steeds meer op andere zaken zoals afvalverwerking.
Bron
op de maaslijn zie je het verschil toch nietquote:Op zaterdag 16 februari 2013 12:49 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]Ach, afval vervoeren of mensen vervoeren, wat is het verschil?
Afval klaagt niet...quote:Op zaterdag 16 februari 2013 12:49 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]Ach, afval vervoeren of mensen vervoeren, wat is het verschil?
Niet "Wat is het verschil?" maar "Wat doe je liever?"quote:Op zaterdag 16 februari 2013 12:49 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]Ach, afval vervoeren of mensen vervoeren, wat is het verschil?
Achter slot en grendel....quote:Op zaterdag 16 februari 2013 12:54 schreef dennistd het volgende:
En nu kwam ik deze foto's tegen van vanmorgen in Emmerich:
https://plus.google.com/p(...)120063122?banner=pwa
De Fyra schijnt ook binnen 3 dagen weer te gaan rijdenquote:Op zaterdag 16 februari 2013 13:01 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Nu nog wel ja, maar de prijs schijnt snel naar beneden te gaan.
Die autos gaan door onder andere BMW en Toyota ontwikkeld worden, niet door AnsaldoBredaquote:Op zaterdag 16 februari 2013 13:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De Fyra schijnt ook binnen 3 dagen weer te gaan rijden
Alle huidige nadelen aan auto's: vervuiling, gebruikskosten, onderhoud. De prijs van het waterstofequivalent van een liter benzine is 65 cent.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 12:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat versta je onder "Alles"? Aids, honger, babysterfte in Afrika? Of alleen first world problems als het dubbel opstaptarief?
Gelukkig hebben ze bij NASA ervaring met waterstof. Daar ontploffen die dingen nog wel eens..quote:Op zaterdag 16 februari 2013 13:04 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Die autos gaan door onder andere BMW en Toyota ontwikkeld worden, niet door AnsaldoBreda
[..]
Alle huidige nadelen aan auto's: vervuiling, gebruikskosten, onderhoud. De prijs van het waterstofequivalent van een liter benzine is 65 cent.
Zo werkt ie wel: https://picasaweb.google.(...)#5845511320120063122quote:
Valt wel mee toch? De nummers eraf en hij glimt niet. Nou niet zo'n probleem lijkt mequote:Op zaterdag 16 februari 2013 13:14 schreef dennistd het volgende:
[..]
Zo werkt ie wel: https://picasaweb.google.(...)#5845511320120063122
Alle nadelen? Ik zie het enorme ruimteverbruik dat noodzakelijk is om het autoverkeer een beetje door te laten stromen, laat staan om dat blik overal te parkeren, daardoor niet verdwijnen.Verder zie ik het gezondheidsverlies door autorijden (in plaats van lopen/fietsen) ook niet verminderen. Denk overigens ook aan de economische kosten die bij voorgaande zaken gepaard gaan, die de maatschappij als geheel draagt. Daarnaast blijft autorijden tijdsverlies, terwijl de trein een belangrijke schakel is in de filosofie van Het Nieuwe Werken. Ook zullen jaarlijks vele verkeersdoden en -gewonden te betreuren blijven vrees ik.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 13:04 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Die autos gaan door onder andere BMW en Toyota ontwikkeld worden, niet door AnsaldoBreda
[..]
Alle huidige nadelen aan auto's: vervuiling, gebruikskosten, onderhoud. De prijs van het waterstofequivalent van een liter benzine is 65 cent.
In de spits geldt des te meer dat een treinverbinding even snel of minimaal trager is ten opzichte van de auto. Gezien de file's die nog dikwijls op de wegen staan. Zo ben ik met de auto in de spits 55 minuten onderweg, en met de trein 60 minuten. In het dal daalt het tot 50 minuten met de auto. Daarbij komend de bizar hoge parkeerkosten in Amsterdam nog bovenop.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 13:41 schreef Panthera. het volgende:
Autorijden tijdverlies? Voor veel routes van A naar B geldt dat bepaald niet. Aangezien de meeste routes niet langer dan een half uur duren, is werken in de trein ook een illusie die niet meer dan een filosofie is. Veruit de meeste mensen gebruiken auto of trein niet om in te werken, maar om van A naar B te reizen.
Oh, maar de trein kan ook ideaal zijn hoor. Ik heb het hier al eerder gezegd, ik zie niet zoveel in een gevecht tussen trein en auto. Voor grote geconcentreerde gebieden zoals Amsterdam is de trein ideaal, maar voor veel andere plaatsen is een auto een betere optie. Zo vullen beiden elkaar aan zodat er een optimale infrastructuur onstaat.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 14:00 schreef b2py het volgende:
[..]
In de spits geldt des te meer dat een treinverbinding even snel of minimaal trager is ten opzichte van de auto. Gezien de file's die nog dikwijls op de wegen staan. Zo ben ik met de auto in de spits 55 minuten onderweg, en met de trein 60 minuten. In het dal daalt het tot 50 minuten met de auto. Daarbij komend de bizar hoge parkeerkosten in Amsterdam nog bovenop.
Werken in de tren wel ja, lekker lezen en rustig met je dag beginnen is de trein echter prima geschikt voor. 's Ochtends vind ik het heerlijk.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 13:41 schreef Panthera. het volgende:
Autorijden tijdverlies? Voor veel routes van A naar B geldt dat bepaald niet. Aangezien de meeste routes niet langer dan een half uur duren, is werken in de trein ook een illusie die niet meer dan een filosofie is. Veruit de meeste mensen gebruiken auto of trein niet om in te werken, maar om van A naar B te reizen.
Het is altijd te merken als je weer onderweg bentquote:Op zaterdag 16 februari 2013 14:31 schreef James1988 het volgende:
Voor mijn dagelijkse woon-werkverkeer moet ik van Breda naar een bedrijf in Delft. Ik heb dit een paar maanden met de auto gedaan, maar had iedere dag files.
Tegenwoordig doe ik het met het OV. De reistijd is weliswaar iets langer, maar omdat ik in de trein en in de bus kan ontspannen (en een beetje op FOK! rondhangen) verlies ik voor mijn gevoel minder tijd.
Herkenbaar inderdaad. Heb zelf het idee dat het gebeurt wanneer de topsnelheid wordt bereikt en de loc stopt met accelereren, alsof er een hoop speling tussen de koppeling zit ofzo.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 15:23 schreef Straatcommando. het volgende:
trouwens, ICR word hier als zeer comfortabel beschouwd, right? Ik zat mrt carnaval in de IC naar Roosendaal, ICR rijtuigen.. maar die heeft 3 of 4 keer tijdens de rit een enorme klap door de hele trein gegeven. Alsof er volgas geveven werd en vervolgens de stroom wegviel. Voelde erg onveilig
volgens mij was er nog een dienst met bulgarije, albanie of macedonie. iig een van die 3.. maar de rest ligt er inderdaad uit. was nog een heel gedoe tijdens t interrailen vorig jaar om van istanbul naar thessaloniki te geraken..quote:Op zaterdag 16 februari 2013 14:46 schreef James1988 het volgende:
Over onderweg zijn gesproken, ik kwam deze post tegen over uitgedunde treinverbindingen in de Balkanlanden: http://www.eurocheapo.com(...)balkans-in-2013.html
Opvallend vind ik dat Griekenland kennelijk alle (!) internationale verbindingen heeft geschrapt.
Dat hangt er maar helemaal vanaf van waar naar waar je moet. Als je binnen de randstad reist is de trein inderdaad sneller, maar als je alleen naar de randstad rijdt wordt het verschil al minder. Als je vanuit de randstad reist zal het verschil al in het voordeel van de auto uitpakken, om nog maar helemaal niet te spreken over reizen die zich geheel buiten de randstad afspelen..quote:Op zaterdag 16 februari 2013 14:00 schreef b2py het volgende:
[..]
In de spits geldt des te meer dat een treinverbinding even snel of minimaal trager is ten opzichte van de auto. Gezien de file's die nog dikwijls op de wegen staan. Zo ben ik met de auto in de spits 55 minuten onderweg, en met de trein 60 minuten. In het dal daalt het tot 50 minuten met de auto. Daarbij komend de bizar hoge parkeerkosten in Amsterdam nog bovenop.
Zelfs buiten de randstad hangt dat er nog maar vanaf hoor... Centrum Hengelo naar centrum Deventer heb ik een paar jaar dagelijks gedaan voor werk. Daar kan de auto gewoon echt niet op tegen de trein: filerijden van centrum naar snelweg, filerijden van snelweg naar centrum. Om nog maar niet te beginnen over eventuele files rondom Deventer *op* de snelweg.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 15:33 schreef dennistd het volgende:
[..]
Dat hangt er maar helemaal vanaf van waar naar waar je moet. Als je binnen de randstad reist is de trein inderdaad sneller, maar als je alleen naar de randstad rijdt wordt het verschil al minder. Als je vanuit de randstad reist zal het verschil al in het voordeel van de auto uitpakken, om nog maar helemaal niet te spreken over reizen die zich geheel buiten de randstad afspelen..
ik denk dat als je flink poetst de loc er weer glimmend uit zal gaan zienquote:Op zaterdag 16 februari 2013 12:54 schreef dennistd het volgende:
De 23058 is er ook niet beter uit gaan zien de afgelopen anderhalf jaar. Zo zag ie er toen nog uit:
En nu kwam ik deze foto's tegen van vanmorgen in Emmerich:
https://picasaweb.google.(...)#5845511320120063122
Jij moet nog een 30 minuten bussen ofzo voordat je bij de trein bent hequote:Op zaterdag 16 februari 2013 15:52 schreef dennistd het volgende:
Ja, of 'je als een haring in een ton voelen'-tijd.. Nee, geef mijn dan toch de auto maar.
Want dan verspil je per definitie tijd en geld, veel beter inderdaad.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 15:52 schreef dennistd het volgende:
Ja, of 'je als een haring in een ton voelen'-tijd.. Nee, geef mijn dan toch de auto maar.
Dat is onder ideale omstandigheden, hoeveel fileknelpunten kom je tegen onderweg? Vijf ofzo?quote:Op zaterdag 16 februari 2013 15:53 schreef James1988 het volgende:
Ik heb een keer bij een klant in Amsterdam gezeten die op 3 minuten lopen van station Amsterdam Zuid zat. Vanuit Breda was de reistijd 65 minuten: Fyra Breda - Schiphol (53 minuten) + overstap + Schiphol - Amsterdam Zuid (8 minuten). Daar kan de auto simpelweg niet tegenop.
Aanlooptijd huis - station = 15 minuten, maar bij een auto moet je ook eerst van/naar parkeerplaatsen lopen enzo, dat zou qua reistijd uiteindelijk op hetzelfde neerkomen.
Hangt van de route af...quote:Op zaterdag 16 februari 2013 15:56 schreef b2py het volgende:
[..]
hoeveel fileknelpunten kom je tegen onderweg? Vijf ofzo?
Aan dat soort zaken zijn automobilisten inderdaad meer tijd kwijt dan ze denken. Ben zelf opgegroeid in een klein dorp zonder station. Of ik nu naar het station fietste of met de auto ging: ik moest eigenlijk even ver van tevoren vertrekken, ook al zou je denken dat je met de auto en de 80km-wegen er veel sneller zou zijn. De standaardafwijking met de auto is eenmaal groter: mini-filetjes bij drukke kruispunten, geen.weinig parkeerplaatsen (dus langer bezig met parkeren en verder lopen naar het station) en met een beetje geluk een tractor op een weg waar je niet kan/mag inhalen.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 15:53 schreef James1988 het volgende:
Aanlooptijd huis - station = 15 minuten, maar bij een auto moet je ook eerst van/naar parkeerplaatsen lopen enzo, dat zou qua reistijd uiteindelijk op hetzelfde neerkomen.
Nou, niet echt. Elke dag Almere - Amsterdam Zuid, vervolgens stukje metro. En ik ben met de auto altijd sneller. Als het 's ochtends vast staat maak ik dat s middags makkelijk goed.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 15:33 schreef dennistd het volgende:
[..]
Dat hangt er maar helemaal vanaf van waar naar waar je moet. Als je binnen de randstad reist is de trein inderdaad sneller,
Ik heb een paar maanden een klant gehad in Veenendaal. Vanuit Breda is de geadviseerde route: A27 tot Utrecht, dan A12 tot Veenendaal-West. Die route heb ik alleen tijdens de kerstvakanties genomen, omdat het er altijd vast stond.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 16:01 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
De standaardafwijking met de auto is eenmaal groter: mini-filetjes bij drukke kruispunten, geen.weinig parkeerplaatsen (dus langer bezig met parkeren en verder lopen naar het station) en met een beetje geluk een tractor op een weg waar je niet kan/mag inhalen.
En met een beetje geluk wél leuke jongedamesquote:Op zaterdag 16 februari 2013 16:03 schreef JDude het volgende:
Het grootste voordeel van de trein is dat je geen blauwe jassen met alcoholcontroles tegenkomt.
Dat is inmiddels wel verbeterd, de A27 na Everdingen is verbreed en de A12 ook.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 16:04 schreef James1988 het volgende:
Ik heb een paar maanden een klant gehad in Veenendaal. Vanuit Breda is de geadviseerde route: A27 tot Utrecht, dan A12 tot Veenendaal-West. Die route heb ik alleen tijdens de kerstvakanties genomen, omdat het er altijd vast stond.![]()
5 minuten fietsen naar de bushalte, dan 20 minuten met de bus, en dan 11 minuten met de trein, dan ben ik op hetzelfde punt (kruising spoor/A1 tussen Hengelo en Borne) als waar ik met de auto in 15 minuten ben. Totaal met het OV tot dat punt is 45 minuten, daar ben ik al een half uur kwijt. Dan moet het wel een flinke file worden voordat ik dat weer ingehaald heb met de trein.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 15:53 schreef b2py het volgende:
[..]
Jij moet nog een 30 minuten bussen ofzo voordat je bij de trein bent he
Voor een randstadter is dat natuurlijk heel anders
Niet als je het hele stuk Breda - Utrecht moet doenquote:Op zaterdag 16 februari 2013 16:08 schreef JDude het volgende:
[..]
Dat is inmiddels wel verbeterd, de A27 na Everdingen is verbreed en de A12 ook.
In James z'n voorbeeld moest'ie van Breda naar Veenendaal. Dan is'ie toch sowieso beter af dan voorheen als een deel van dat traject is verbreed?quote:Op zaterdag 16 februari 2013 16:09 schreef b2py het volgende:
Niet als je het hele stuk Breda - Utrecht moet doen
Ik moet je gelijk geven zie ik inderdaad. Dacht dat de file-intensiteit op de A27 veel hoger was dan in de werkelijkheid..quote:Op zaterdag 16 februari 2013 16:12 schreef JDude het volgende:
[..]
In James z'n voorbeeld moest'ie van Breda naar Veenendaal. Dan is'ie toch sowieso beter af dan voorheen als een deel van dat traject is verbreed?
Spoorlijn Utrecht - Breda had er natuurlijk al lang moeten zijnquote:Op zaterdag 16 februari 2013 16:20 schreef Mirgeam het volgende:
Die 15 minuten fietsen + 1 uur 45 treinen die het me minstens kost om van Amersfoort naar Breda cs te komen doe ik toch echt liever met de auto, dan maar soms wat file :/
Bron en meerquote:Dit wordt gerealiseerd door het aanleggen van extra sporen en bovenleiding en het schiften van spoor 330.
Ja, met al die stilstaande stofzuigerzakken kunnen ze wel wat extra spoor gebruiken daar!quote:Op zaterdag 16 februari 2013 17:06 schreef b2py het volgende:
De Watergraafsmeer wordt uitgebreid dit jaar.
[..]
Bron en meer
voor verdere uitbreiding is zo te zien ook nog genoeg ruimtequote:Op zaterdag 16 februari 2013 17:06 schreef b2py het volgende:
De Watergraafsmeer wordt uitgebreid dit jaar.
[..]
Bron en meer
hier: http://goo.gl/maps/JLC1xquote:Op zaterdag 16 februari 2013 17:20 schreef b2py het volgende:
Ik ben vooral benieuwd waar ze gaan uitbreiden eigenlijk..
mja, op dat stukje niet heel veel kilometers, maar genoeg om nog redelijk wat bakken te kunnen stallen. Van spoor 330 kun je dan een doorgaand spoor maken om zo de Meer beter bereikbaar te maken.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 17:25 schreef b2py het volgende:
Oh beter, daar kan je nog wel wat kilometer spoor kwijt ja.
Met wat wisselsaneringen komt nog wel wat kostbare ruimte vrij. Het gaat om 650 meter lengte opstelcapaciteit, en om 1007 meter servicecapaciteit wat ze nu gaan bouwen. Goed bezig in ieder geval.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 17:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, op dat stukje niet heel veel kilometers, maar genoeg om nog redelijk wat bakken te kunnen stallen. Van spoor 330 kun je dan een doorgaand spoor maken om zo de Meer beter bereikbaar te maken.
Pak je toch lekker de treinquote:Op zaterdag 16 februari 2013 17:29 schreef Mirgeam het volgende:
Nog langer lopen voor je bij een kantine bent
Albanië hoe dan ook niet, want die hebben alleen maar een internationale verbinding met Montenegro. De nachttrein naar Thessaloniki vanuit Istanbul is inderdaad afgeschaft, helaas... Overigens is Albanië het meest armzalige spoorland wat ik ooit gezien hebquote:Op zaterdag 16 februari 2013 15:32 schreef WasMachinator het volgende:
[..]
volgens mij was er nog een dienst met bulgarije, albanie of macedonie. iig een van die 3.. maar de rest ligt er inderdaad uit. was nog een heel gedoe tijdens t interrailen vorig jaar om van istanbul naar thessaloniki te geraken..
Vanuit Bulgarije naar Istanbul gaan is ook geweldig..quote:Op zaterdag 16 februari 2013 18:28 schreef J.B. het volgende:
[..]
Albanië hoe dan ook niet, want die hebben alleen maar een internationale verbinding met Montenegro. De nachttrein naar Thessaloniki vanuit Istanbul is inderdaad afgeschaft, helaas...
Roemenië, Bulgarije en voornamelijk Albanië zijn wat spoor betreft echt krankzinnig. In Roemenië stopten treinen midden in het veld om mensen uit te laten, in Albanië heb ik een trein gezien die stopte voor het wegverkeer op een spoorovergang ipv andersom XDquote:Op zaterdag 16 februari 2013 18:30 schreef WasMachinator het volgende:
[..]
Vanuit Bulgarije naar Istanbul gaan is ook geweldig..
Vanwege bouwwerkzaamheden voor de turkse hogesnelheids trein is het vanaf de grens met de bus. Toen wij dat moesten doen waren er zoveel reizigers dat er zelfs mensen in de bagageruimte van de bus moesten gaan liggen voor een rit van 5 a 6 uur..
volgens mij was t trouwens macedonie..
Heb hetzelfde in Bulgarije meegemaakt. lag een dorpje 700m verderop. stappen 3 mensen uit en de trein rijdt weer verder. Krankzinnig is echt het juiste woord.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 18:38 schreef J.B. het volgende:
[..]
Roemenië, Bulgarije en voornamelijk Albanië zijn wat spoor betreft echt krankzinnig. In Roemenië stopten treinen midden in het veld om mensen uit te laten, in Albanië heb ik een trein gezien die stopte voor het wegverkeer op een spoorovergang ipv andersom XD
Dat is het controleren van de remmenquote:Op zaterdag 16 februari 2013 18:44 schreef WasMachinator het volgende:
of gaan ze snachts met een moker op de onderstellen of koppelingen slaan bij stations, krijg je echt zn heerlijk wtf gevoel van.
Weer iets geleerdquote:Op zaterdag 16 februari 2013 18:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is het controleren van de remmen
ah zo. Je vergeet soms dat de Meer vroeger de functie had die de Kijfhoek nu heeft. Het rangeerterrein vertoont er nog steeds tekenen van en kan dus efficiënter ingedeeld wordenquote:Op zaterdag 16 februari 2013 17:46 schreef b2py het volgende:
[..]
Met wat wisselsaneringen komt nog wel wat kostbare ruimte vrij. Het gaat om 650 meter lengte opstelcapaciteit, en om 1007 meter servicecapaciteit wat ze nu gaan bouwen. Goed bezig in ieder geval.
Ik heb wel eens in Barneveld gezien dat de trein stopte bij de overweg bij station Barneveld-Noord en dat er een NS medewerker uitstapte en via de overweg waarschijnlijk naar huis of auto. De trein stopte dus op het spoor tussen Apeldoorn en Amersfoort, niet op de aftakking (was een IC van Apeldoorn naar Amersfoort). Was ook wel even apart om te zien.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 18:44 schreef WasMachinator het volgende:
[..]
Heb hetzelfde in Bulgarije meegemaakt. lag een dorpje 700m verderop. stappen 3 mensen uit en de trein rijdt weer verder. Krankzinnig is echt het juiste woord.
of gaan ze snachts met een moker op de onderstellen of koppelingen slaan bij stations, krijg je echt zn heerlijk wtf gevoel van. Was volgens mij op de Balkan Express(of wat er nog van over is..)
beetje terug naar hoe het was en nog een klein beetje is. De NS kan wel een voortrekkersrol hierin spelen, maar zou imo nooit de regie mogen hebben.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 20:13 schreef b2py het volgende:
NS wil één tarief bij vervoerders op spoor
Bron
dat hebben ze op meer plekken gedaan. Slechts op de hele lange afstanden zijn in de bussen de papieren kaartjes goedkoper, maar dat zijn slechts uitzonderingen.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 20:15 schreef arkkey het volgende:
Zo hebben ze dat in Apeldoorn in de bussen ook opgelost, gewoon het papieren kaartje van 1 euro afschaffen en vervangen door een kaartje van 2 euro waar je niet mee mag overstappen. Vervolgens een flitsende "de OV-chipkaart is het goedkoopste vervoersbewijs!" campagne er achteraan en klaar
daar zijn we in Nederland goed in.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 20:17 schreef Duvel het volgende:
Wat de neuk? Je introduceert willens en wetens een kreupel kutsysteem, dat je onterecht verkoopt als "grandioos" en "geweldig makkelijk voor de klant", en als de mensen er achter zijn dat het een onding is, schreeuw je zo hard mogelijk van de daken dat het beter moet?!
Nah.. Iedereen wilde gedurende het gebruik van het systeem zijn/haar invloed kunnen uitoefenen op de tarieven en tariefsystemen. Dat kan alleen als je de boel versplintert. Dat is tegelijk het grote probleem. Alles is te versplinterd om het integraal te doen, en als je over gaat op een integraal systeem komen er allemaal lijken uit de kast. Denk aan concessies waar opeens veel minder geld binnen blijkt te komen doordat de zone's klein waren gehouden en de km-tarieven hoog.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 20:20 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
daar zijn we in Nederland goed in.
De overheid heeft de vervoerders de kans gegeven om met een goed systeem te komen waarbij de klant beter bediend zou moeten worden, maar de vervoerders hebben imo keihard in gefaald en wentelen dat nu af op dezelfde klant met producten waar niemand op zit te wachten.
Maar wat op zich ook weer opgelost kan worden: gewoon de tarieven nog meer verhogen.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 20:51 schreef Mr_Klaasje het volgende:
...Denk aan concessies waar opeens veel minder geld binnen blijkt te komen doordat de zone's klein waren gehouden en de km-tarieven hoog.
Dan komt volgens mij met name een provincie als Limburg in de knoei, want zeker de treintarieven daar zijn de hoogste van het land.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 20:51 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Nah.. Iedereen wou gedurende het gebruik van het systeem zijn/haar invloed kunnen uitoefenen op de tarieven en tariefsystemen. Dat kan alleen als je de boel versplintert. Dat is tegelijk het grote probleem. Alles is te versplinterd om het integraal te doen, en als je over gaat op een integraal systeem komen er allemaal lijken uit de kast. Denk aan concessies waar opeens veel minder geld binnen blijkt te komen doordat de zone's klein waren gehouden en de km-tarieven hoog.
Heb je gedronken? Je taal gebruik faalt een beetje in vergelijking met je andere postsquote:Op zaterdag 16 februari 2013 20:51 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Nah.. Iedereen wou gedurende het gebruik van het systeem zijn/haar invloed kunnen uitoefenen op de tarieven en tariefsystemen. Dat kan alleen als je de boel versplintert. Dat is tegelijk het grote probleem. Alles is te versplinterd om het integraal te doen, en als je over gaat op een integraal systeem komen er allemaal lijken uit de kast. Denk aan concessies waar opeens veel minder geld binnen blijkt te komen doordat de zone's klein waren gehouden en de km-tarieven hoog.
Ik doe meerdere dingen tegelijk en dat gaat kennelijk niet zo goed. Wat ik in ieder geval bedoelde is dat iedereen (provincies, stadsregio, NS) graag zijn plasje wilde kunnen doen en dat kan alleen als je ervoor zorgt dat jouw plasje niet afhankelijk is van de toestemming van de buurman. Dat betekent dat je de boel dus gaat losknippen. Dan heb je geen samenhangend tariefsysteem maar de lappendeken die we vandaag de dag in het OV hebben.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 20:56 schreef b2py het volgende:
[..]
Heb je gedronken? Je taal gebruik faalt een beetje in vergelijking met je andere posts
CROP IT MILCO!quote:Op zaterdag 16 februari 2013 21:24 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Op een bijzonder mistige vrijdagavond komt een 1700 loc van NS Hispeed met de trein uit Berlijn aan in Hengelo. Lekker wazig maar ik vind het wel wat hebben.
Ik merkte het gisteren ook in de Eurotunnel-trein, maar dan bij het afremmen.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 15:30 schreef Ireyon het volgende:
Herkenbaar inderdaad. Heb zelf het idee dat het gebeurt wanneer de topsnelheid wordt bereikt en de loc stopt met accelereren, alsof er een hoop speling tussen de koppeling zit ofzo.
Voor de late reizigers onder onstwitter:NS_online twitterde op zondag 17-02-2013 om 00:13:31Van en naar Amersfoort: geen treinverkeer door een wisselstoring. http://t.co/z23egl7C #Amf reageer retweet
Misschien kunnen ze dan ook de frequentie weer terugbrengen naar de glorie van toen. Eén keer per uur een doorgaande trein Nijmegen - Roermondquote:Op zondag 17 februari 2013 00:10 schreef b2py het volgende:
Die Bashir zit gewoon op Twitter te verkondigen dat NS Veolia moet overnemen, heb je zelfde tarieven. Wat een figuur
Ik zag het ja.quote:Op zondag 17 februari 2013 00:10 schreef b2py het volgende:
Die Bashir zit gewoon op Twitter te verkondigen dat NS Veolia moet overnemen, heb je zelfde tarieven. Wat een figuur
twitter:FarshadBashir twitterde op zaterdag 16-02-2013 om 19:28:55@mlageirse En heb je bezwaar tegen de NS als aandeelhouder? reageer retweet
Yeah right.twitter:FarshadBashir twitterde op zaterdag 16-02-2013 om 23:43:51@MLageirse Fijn voor reiziger (alleen al dat je niet meer hoeft in en uit te checken) en ook voor jullie. Blijf je ook nog Veolia heten :-) reageer retweet
Waarschijnlijk zou de NMA er ook niet mee akkoord gaan. Ik gok op DB of SNCF, heel misschien Virgin.quote:Op zondag 17 februari 2013 00:16 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik zag het ja.twitter:FarshadBashir twitterde op zaterdag 16-02-2013 om 19:28:55@mlageirse En heb je bezwaar tegen de NS als aandeelhouder? reageer retweet
Yeah right.twitter:FarshadBashir twitterde op zaterdag 16-02-2013 om 23:43:51@MLageirse Fijn voor reiziger (alleen al dat je niet meer hoeft in en uit te checken) en ook voor jullie. Blijf je ook nog Veolia heten :-) reageer retweet
Helaas denk ik niet dat een overnamebod van ¤ 1,- wordt geaccepteerd door het moederbedrijf van Veolia Transport NL
idd. Die zullen niet zomaar zeggen: Hoe wilt u het hebben meneer NS? Tuurlijk meneer NS. Gaat uw gang meneer NS.quote:Op zondag 17 februari 2013 00:18 schreef b2py het volgende:
[..]
Waarschijnlijk zou de NMA er ook niet mee akkoord gaan.
Weet niet of DB er zo happig op is. Misschien een Keolis of eventueel EBSquote:Ik gok op DB of SNCF, heel misschien Virgin.
Tussen zevenaar grens en dusseldorf een spoor beschikbaar, niet voor ice. Den Bosch gaat op de schop, ook nog nodige effecten.quote:Op zondag 17 februari 2013 01:06 schreef bork het volgende:
Ik kijk nog even vanavond om met jr. eind juli op pad te gaan is er sinds vandaag op het traject Utrecht-Keulen of er tussenin alles op z'n kop gegooid. Juli en Augustus ligt alles plat, via Eindhoven en Gladbach moet het nu (weer!). Het vreemde is dat ik niks kan vinden bij de DB, NS (nog) niet geprobeerd (die plannen niet zo ver zichtbaar vooruit), weet iemand er iets vanaf?
Je moet kijken bij NS Hispeed.quote:Op zondag 17 februari 2013 01:06 schreef bork het volgende:
Het vreemde is dat ik niks kan vinden bij de DB, NS (nog) niet geprobeerd (die plannen niet zo ver zichtbaar vooruit), weet iemand er iets vanaf?
check, ik kijk daar echt nooit meer, bedankt!quote:Op zondag 17 februari 2013 01:09 schreef James1988 het volgende:
[..]
Je moet kijken bij NS Hispeed.
ICE International
CNL en EN
En meer...
Dank u die had ik al doorgespit, die gaat t/m 7 mei, dat wordt denk ik CNL dan naar Freiburg, echt balen, er zat een leuk ritje Munchen-Utrecht met de 2x ICE tussenquote:Op zondag 17 februari 2013 01:13 schreef James1988 het volgende:
DB Bahn heeft een hele subsite over Bauarbeiten, daar is het misschien ook nog wel terug te vinden. Alleen in het Duits.
Transdev is gefuseerd met veolia.quote:Op zondag 17 februari 2013 02:08 schreef Peter het volgende:
Wil transdev (connexion) niet veolia kopen?
en nu kan het personenvervoer ineens niet meer zelfstandig bestaan?..quote:
Daar zeg ik toch niks over, ik zeg dat transdev geen onderdeel gaat kopen wat al van hun is.quote:Op zondag 17 februari 2013 02:47 schreef Peter het volgende:
[..]
en nu kan het personenvervoer ineens niet meer zelfstandig bestaan?..
quote:Op zondag 17 februari 2013 02:53 schreef James1988 het volgende:
Ik wil het wel kopen
Mits één-of-andere constructie bestaat zodat een faillissement me niet persoonlijk raakt natuurlijk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |