abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122909615

Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.

>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je bij dezen alvast van harte welkom heten:

danica.jpg ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden.
fokavatar.jpg Dr_Flash, heeft niet zoveel met dit soort lijstjes.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
sncfblob.jpg James1988, geilt op treinenbouwer Alstom en hogesnelheidstreinen.
fokplaat.jpg DriekOplopers, doet goede dingen namens en voor de reiziger.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
CIMG0149(res).gif greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal stoomtreinen rijden.
sepiakameeltje2.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
monopoly%20spin.gif Monopoly, Machinist (in opleiding). Voor al uw veiligheidsvestjes en foto's op emplacementen.
162.gif Crientj, Ginger, ex-servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
acc_logo2_opt.gif Darkwing_Duck, Vraagt zich af hoe lang er nog dieseltractie bij ACTS is.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
fyrav250%2060x60.png b2py, Alcoholist met een spoorhobby.

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl.

>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig.

>> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
Met je Studenten OV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Breda via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je Studenten OV-Chipkaart niet geldig.
Voor algemene informatie over het reizen met je Studenten OV-Chipkaart kun je het beste op de website terecht.

>> Reizen over de HSL-Zuid
NS Hispeed rijdt ieder halfuur een pendeldienst tussen Amsterdam en Breda via de HSL-Zuid. De reistijd tussen Schiphol en Rotterdam bedraagt hierdoor nog maar 26 minuten en tussen Schiphol en Breda slechts 53 minuten. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Deze is verkrijgbaar in de kaartautomaat of kan je voor 10,- in de trein zelf aanschaffen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden.

Ook de Thalys rijdt over de HSL-Zuid. Op de hele traject gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Rotterdam en daarna naar Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk via o.a. NsHispeed of TGV-Europe.

>> Fyra Amsterdam<->Brussel
Met ingang van 18 januari is de Fyra-treindienst tussen Amsterdam en Brussel voor onbepaalde tijd opgeschort. Dit is besloten naar aanleiding van beschadiging aan het materieel door winterse omstandigheden. Internationaal reizen over de HSL kan hierdoor uitsluitend met Thalys. Het alternatief is omreizen via Roosendaal en daar overstappen op de stoptrein naar België. De politiek overlegt momenteel over een iets acceptabeler alternatief.

>> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten
Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een Studenten OV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden.

>> Afkortingen en treinserienummers
Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht.
Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht.

>> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen
De komende feestdagen in 2012 zijn als volgt: dinsdag 25 december (eerste kerstdag) en woensdag 26 december (tweede kerstdag).
De feestdagen in 2013 zijn als volgt: Dinsdag 1 januari (nieuwjaarsdag), zondag 31 maart (eerste paasdag), maandag 1 april (tweede paasdag), dinsdag 30 april (Koninginnedag), zondag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 9 mei (Hemelvaartsdag), zondag 19 mei (eerste pinksterdag), maandag 20 mei (tweede pinksterdag), woensdag 25 december (eerste kerstdag), donderdag 26 december (tweede kerstdag).
Bovenstaand rijtje is onder voorbehoud. Kijk bij twijfel altijd nog even op de website van DUO. Wanneer je hier komt klagen dat je een boete hebt gekregen op een dag die hierboven niet staat vermeld, lachen we je uit.

>> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? :(
Misschien mag hij wel gewoon niet harder. Hier kun je precies zien hoe hard treinen waar mogen rijden ^O^

>> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
Er zijn verschillende hulpmiddelen om te berekenen hoeveel kilometer je hebt afgelegd:
Blijbol.
• De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehorende detailkaarten voor grootstedelijke gebieden.
• De planner van de NMBS voor België (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen).
jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar).
• Als joker _O_ : De tariefcalculator van DB Netz voor binnen Duitsland.

>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden.
De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
Hoek van Holland Haven - von_Preussen
Kesteren - Dr_Flash
Buitenpost - Peterselieman
Newcastle Central Station - bork
IJmondlijn - von_Preussen
Harlingen (- Haven) - Greavy
Station Hoek van Holland Haven, een stuk vergane glorie - Greavy

>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash
6834 kilometer InterRail - Igen
Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash
Polen - Zug-Chef
Eerste Klas door Nederland - Ireyon
Zwitserland - sander89
De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp
Monaco - KapiteinT
Koninklijke wachtkamers - Bork
NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash
Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon
InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100
Treinen rond Basel - Dr_Flash
Station Visé - KapiteinT
InnoTrans 2010 - James1988
Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon
Reisje voor het goede doel - Greavy
Treinen in Japan deel 1 en deel 2 - Igen
Berlijn, Praag, Wenen en Budapest - Zug-Chef
Dreiländereck (Deutschland - Polen - Tschechien) - bork
Europabahn/Rheintalbahn - bork

>> Achter de schermen
De cabine van een Class 66 - Monopoly
De cabine van een G-2000 - Monopoly
De cabine van een DM'90 - Monopoly
Fotoverslag over de NS1700 - GlenSpey
Fotoverslag over VIRM - GlenSpey
De cabine van een Traxx (BR 186) - Mirgeam
De cabine van een G1206 - Mirgeam
Traffic Control Brussel: Open Bedrijvendag 2012 - Greavy
pi_122909652
Wat ik me afvroeg, kan je met zo'n Schones Wochenende-ticket nou echt voor weinig geld heel Duitsland door?
  vrijdag 15 februari 2013 @ 12:32:17 #3
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_122909811
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 12:27 schreef Bitlord het volgende:
Schones Wochenende-ticket
Kun je zelf uitvogelen ic en ice uitvinken in de planner, ik heb weleens hier wat uitgezocht, je kan in alle uithoeken (Poolse grens/Bergtesgaden) komen vanaf Nederland, je moet dan wel blijven slapen ;).

[ Bericht 5% gewijzigd door bork op 15-02-2013 12:49:59 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  PR/Manusje van alles vrijdag 15 februari 2013 @ 12:33:34 #4
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_122909843
quote:
Wat ik me afvroeg, kan je met zo'n Schones Wochenende-ticket nou echt voor weinig geld heel Duitsland door?
ik dacht alleen de deelstaat. :o of was dat met een schone dag kaart :D
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_122909935
quote:
Schönes. Ja :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_122909978
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 12:33 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

ik dacht alleen de deelstaat. :o of was dat met een schone dag kaart :D
Dat is met de Ländertickets inderdaad.

En dan heb je ook nog het QuerDurchsLand ticket. Dat is zeg maar het Schönes Wochenende voor doordeweeks :)
  vrijdag 15 februari 2013 @ 12:38:50 #7
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_122910003
Je kan zelfs naar Szczecin Glowny mag je ook nog met je Schönes-Wochenende-Ticket gratis de tram in! (wel weer slapen)
Via Venlo (Schönes-Wochenende-Ticket is geldig vanaf Venlo!) lukt dan weer niet :( .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_122910036
Gratis in de tram slapen :D Wie wil dat nou niet *O*
pi_122910693
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 12:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Gratis in de tram slapen :D Wie wil dat nou niet *O*
Favoriete hobby na een lange schooldag. Even de ogen dicht doen in de tram!
pi_122913010
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 11:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zal eens bijhouden hoeveel van mijn spoorkilometers dit jaar het gevolg geweest zijn van noodzakelijk omrijden. Tipje sluier: Dat wordt meer dan 1,7 % :Y
2013 so far: 69 uit 2.844 = 2,43 %.

1 keer Deventer - Utrecht: 79 heen, 103 terug (via Arnhem)
1 keer Deventer - Veenendaal: 69 heen (Arnhem - De Klomp), 114 terug (Centrum - Utrecht)
  vrijdag 15 februari 2013 @ 14:12:10 #11
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_122913081
Je verwacht nu een brief van Bert met het dwangbevel dit bij te passen tegen 19 cent/km?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_122913092
Trouwens beetje vreemde vergelijking om spoorkilometers met aantal verkochte auto's te vergelijken, dat is toch gewoon compleet wat anders? Vergelijk het dan met het gemiddeld aantal kilometers per automobilist, waar geen cijfers van zijn neem ik aan :)
  vrijdag 15 februari 2013 @ 14:13:54 #13
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_122913131
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 14:12 schreef arkkey het volgende:
Trouwens beetje vreemde vergelijking om spoorkilometers met aantal verkochte auto's te vergelijken, dat is toch gewoon compleet wat anders? Vergelijk het dan met het gemiddeld aantal kilometers per automobilist, waar geen cijfers van zijn neem ik aan :)
Ja, daar zijn vast wel cijfers van. Er zijn cijfers van bijna alles in dit land.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_122913168
quote:
6s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 14:12 schreef Duvel het volgende:
Je verwacht nu een brief van Bert met het dwangbevel dit bij te passen tegen 19 cent/km?
Nee, ik toon aan dat het eerder zijn schuld dan zijn verdienste is dat de reizigerskilometers met 1,7 % gestegen zijn :P
pi_122913187
quote:
Tuurlijk wel. Rekeningrijden voor de winst :P
pi_122913188
Ja ok, maar in dit land ligt het er ook net aan wie de opdrachtgever voor die cijfers was, afhankelijk daarvan kan er nogal een groot verschil in zitten :')
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 15 februari 2013 @ 14:17:15 #17
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_122913254
De 23 058 zal vannacht gesleept naar Duitsland gaan. Volgens het tijdschema dat op NMLD staat vertrekt het spul om 23.05 uur uit Veendam om dan met een gangetje van 45 km/h naar Emmerich te rijden. Aankomst aldaar is gepland om 6.20 uur.

Fles kan volgens het schema om 3.46 uur even zwaaien naar het konvooi :P

http://forum.locaalspoor.nl/new/viewtopic.php?p=81802#p81802
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_122913454
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 14:17 schreef Peterselieman het volgende:
De 23 058 zal vannacht gesleept naar Duitsland gaan. Volgens het tijdschema dat op NMLD staat vertrekt het spul om 23.05 uur uit Veendam om dan met een gangetje van 45 km/h naar Emmerich te rijden. Aankomst aldaar is gepland om 6.20 uur.

Fles kan volgens het schema om 3.46 uur even zwaaien naar het konvooi :P

http://forum.locaalspoor.nl/new/viewtopic.php?p=81802#p81802
Kom, wie gaat er op somda even naar die dienstregeling vragen? :P
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 15 februari 2013 @ 14:27:45 #19
Maffe Fries
pi_122913672
zou greavy eigenlijk moeten doen, of heeft hij daar nog een ban? :P
pi_122913832
Als ik op Somda terecht kom ben ik binnen een uur geband.
Ik kan er niet zo goed mee omgaan.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 15 februari 2013 @ 14:31:41 #21
Maffe Fries
pi_122913861
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 14:31 schreef Monopoly het volgende:
Als ik op Somda terecht kom ben ik binnen een uur geband.
Ik kan er niet zo goed mee omgaan.
probeer het eens ;)
pi_122913933
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 14:31 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

probeer het eens ;)
Neuh, al die afkortingen en trein nummers :') Voel me daar een complete leek. Niets voor mij.
  vrijdag 15 februari 2013 @ 14:34:52 #23
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_122913981
quote:
Familie Beuker past dienstregeling aan
Fleur en Daan een uur later op school

DOOR DIEDERIK SMIT • VRIJDAG 15 FEBRUARI 2013, 10:38

In verband met het winterse weer hebben Hans en Tinie Beuker uit Wezep een aangepaste dienstregeling aangekondigd. De komende dagen zal de familie minder vaak in de auto of op de fiets stappen. Kinderen van Hans en Tinie moeten rekening houden met vertragingen, langere wachttijden en vollere auto's.

Volgens Hans Beuker (44) is het aangepaste schema nodig om te voorkomen dat alles vastloopt op het moment dat de auto kapot gaat: “Door minder vaak te rijden, hebben we ook meer tijd voor herstelwerkzaamheden, mocht dat nodig zijn. Morgen brengen we Fleur (11) en Daan (9) bijvoorbeeld een uur te laat naar school en na schooltijd moeten ze dan anderhalf uur wachten voor ze worden opgehaald. Op die manier houden we het probleem beheersbaar.”

De aangepaste dienstregeling is vooral slecht nieuws voor jongste zoon Luuk (7), wiens fiets al weken niet rijdt, in verband met een defecte binnenband. “Als Luuk morgenavond naar zwemles wil, zal hij alternatief vervoer moeten regelen,” aldus zijn vader. “We begrijpen dat het vervelend is, maar we nemen het zekere voor het onzekere. Zeker bij extreme temperaturen als -1 of zelfs -2 graden Celsius. ”

Het is de vierde keer deze winter dat de familie Beuker de dienstregeling aanpast. De kinderen klagen al weken over gebrekkige informatievoorziening. Oudste dochter Melissa (13): “Vorige week bracht mijn moeder me met de auto naar pianoles. Nadat we een kwartier te laat vertrokken waren, stonden we halverwege ineens stil op een parkeerplaats. Pas na een half uur vertelde ze dat we niet verder zouden rijden, vanwege een technisch mankement.”

Hans Beuker zegt dat de informatievoorziening de laatste tijd juist is verbeterd: “Via sms’jes proberen we iedereen op de hoogte te houden van de laatste ontwikkelingen. Verder raden we onze kinderen aan hun reis kort van tevoren te plannen.”
De Speld

_O-
pi_122914035
quote:
Zie een tiental topics terug, heb ze er ooit neergezet.
pi_122914080
quote:
Wat een pareltje.
pi_122914250
quote:
Heerlijk toch O+

Trouwens, die kinderen moeten niet zo piepen. Misschien eens aanleiding voor de vervoerder om de tariefstructuur nogeens onder de loep te nemen.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 15 februari 2013 @ 14:41:47 #27
Maffe Fries
pi_122914261
quote:
weer een pareltje _O_
pi_122914268
Reactie Voor Beter OV op de schofterige uitspraken van Bert Meerstadt. Zelf niet in staat op ordentelijke wijze een spoorbedrijf (Fyra, winter) te runnen, maar wel een grote bek richting reizigersclubs...

http://www.voorbeterov.nl/130215.php
pi_122914721
Je kunt een hoop zeggen van ome Bert, maar hij doet er alles aan om draagvlak te creëren. Het werkt alleen niet echt :')
pi_122914932
Die HSL-logistik loc is in het echt nog lelijker dan op een foto.
  Redactie Sport vrijdag 15 februari 2013 @ 15:11:54 #31
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_122915478
Vanavond mogelijk één of meerdere koninklijke rijtuigen in één van de wintersporttreinen:
quote:
maurits (vr 15 feb 2013 15:05:24 http://somda.nl/forum/13049/p435765/):
Er rijden vanavond ook 4 Alpen Expressen/Skitreinen vanaf Ut.

Dezelfde vrijdagavond een jaar geleden (zie http://www.somda.nl/forum/11555/Opvallende+dingen+17+februari/) zouden Willem Alexander, Maxima en de kinderen met de SR10 in de Alpen Express naar Lech gaan, dat is toen last minute gecanceld vanwege het ongeluk met Friso.

Volgens dit nieuwsbericht (http://nos.nl/koningshuis(...)gekomen-in-lech.html) zit Beatrix al in Lech, maar komt de toekomstige koning met het gezin later en de agenda van het Koninklijk Huis (http://www.koninklijkhuis.nl/agenda/agenda/) is leeg tot 26 februari.

Het kan natuurlijk zijn dat ze per vliegtuig gaan, maar ik zou de wintersportreinen vanaf Ut even in de gaten houden.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_122915571
Vanavond mogelijk één of meerdere ICE3-stellen in één van de sprintertjes Enschede - Apeldoorn. Maar misschien ook niet :s)
pi_122915588
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 15:11 schreef dennistd het volgende:
Vanavond mogelijk één of meerdere koninklijke rijtuigen in één van de wintersporttreinen:

[..]

Er is met de Koninklijke rijtuigen gerangeerd van de week op Amersfoort zag ik van een studiegenoot die op stage is.
  Redactie Sport vrijdag 15 februari 2013 @ 15:19:14 #34
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_122915817
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 15:13 schreef Dr_Flash het volgende:
Vanavond mogelijk één of meerdere ICE3-stellen in één van de sprintertjes Enschede - Apeldoorn. Maar misschien ook niet :s)
Daarop is de kans 0,00000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000001 %, de kans op die rijtuigen in één van de wintersporttreinen acht ik toch op 80%. Afgelopen week zou een 1200 van EETC namelijk ook al een proefrit met de drie rijtuigen gaan doen (Amsterdam-Hoofddorp), maar die is last-minute afgelast vanwege het winterweer dacht ik
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_122916303
Van de week was er al een Koninklijk rijtuig aanwezig op Utrecht Centraal.
pi_122916416
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 15:19 schreef dennistd het volgende:
zou een 1200 van EETC namelijk ook al een proefrit met de drie rijtuigen gaan doen (Amsterdam-Hoofddorp), maar die is last-minute afgelast vanwege het winterweer dacht ik
Zou wel lachen zijn. Als de trein naar de wintersport wordt opgeheven vanwege "te veel sneeuw". Kan je dan net zo goed thuis blijven? Nee, want het gaat om wel drie hele centimeters _O- :')
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 15 februari 2013 @ 15:36:00 #37
Maffe Fries
pi_122916498
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 15:14 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Er is met de Koninklijke rijtuigen gerangeerd van de week op Amersfoort zag ik van een studiegenoot die op stage is.
mag ook wel, want alleen de SR-10 mag de grens over. Die andere twee rijtuigen niet
pi_122916888
Woordenboek, of nou ja poging tot. Iemand aanvullingen? _O_
  vrijdag 15 februari 2013 @ 15:47:40 #39
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_122916957
quote:
Misschien vanuit Duitsland, vanmiddag wat gekeken maar je actieradius is vanuit Utrecht via Venlo beperkt. Ja je kan in Frankfurt komen en na 40 minuten weer terug. Dagtripje Koblenz is wel aardig maar als je van te voren je kaartje koopt kan je voor hetzelfde geld op- en neer met een ICE.
Ik zie er geen brood in, het wordt misschien anders als je met zijn vijven reist.
  vrijdag 15 februari 2013 @ 15:47:42 #40
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_122916960
quote:
3s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 15:45 schreef Dr_Flash het volgende:
V250: dweilkar, karper, dodo, stofzuiger, kruimeldief

quote:
15s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 15:47 schreef bork het volgende:

[..]

Misschien vanuit Duitsland, vanmiddag wat gekeken maar je actieradius is vanuit Utrecht via Venlo beperkt. Ja je kan in Frankfurt komen en na 40 minuten weer terug. Dagtripje Koblenz is wel aardig maar als je van te voren je kaartje koopt kan je voor hetzelfde geld op- en neer met een ICE.
Ik zie er geen brood in, het wordt misschien anders als je met zijn vijven reist.
SWT en QDL zijn leuk als je met meerdere mensen reist, of als je alleen reist, ver Duitsland in wil (zeg: Berlijn, München), alle flexibiliteit wilt en zo goedkoop mogelijk wilt reizen. Je doet er wel ontzettend lang over :s)
pi_122917011
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 15:47 schreef James1988 het volgende:

[..]

V250: dweilkar, karper, dodo, stofzuiger, kruimeldief
ja nee ja dat is wat heel Nederland inmiddels weet, of wat hier niet vandaan komt. Nou ja Falentreinsdag ook niet echt eigenlijk natuurlijk.
pi_122917090
quote:
3s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 15:45 schreef Dr_Flash het volgende:
V250 was toch de spaghettiboemel? Bij een hummer denk ik toch aan wat degelijkers...
pi_122917096
714 kan er nog wel bij :P
pi_122917126
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 15:51 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

V250 was toch de spaghettiboemel? Bij een hummer denk ik toch aan wat degelijkers...
Ja dat was van een paar jaar geleden, toen er nog niet van alles af donderde :P
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 15 februari 2013 @ 15:55:49 #45
Maffe Fries
pi_122917295
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 15:49 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

ja nee ja dat is wat heel Nederland inmiddels weet, of wat hier niet vandaan komt. Nou ja Falentreinsdag ook niet echt eigenlijk natuurlijk.
dodo komt wel hier vandaan :P
pi_122917465
Hmm laat anders maar ook :') anders ga je weer naar zo'n eindeloze lijst toe met Hippel en Bakkie en Hondekop erin en alles. Daar zijn er al genoeg van op teh webz
pi_122917801
over hondekop gesproken, waarom mag ik plan V geen hondekop noemen? Voor mij als leek zit er weinig verschil in met de "echte" hondekop (mat'64?). In ieder geval de kenmerkende kop verschilt voor mij weinig.
pi_122917921
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 16:08 schreef arkkey het volgende:
over hondekop gesproken, waarom mag ik plan V geen hondekop noemen? Voor mij als leek zit er weinig verschil in met de "echte" hondekop (mat'64?). In ieder geval de kenmerkende kop verschilt voor mij weinig.

Mat '54 oftewel Hondekop

Mat '64 oftewel Plan V, geen Hondekop dus.

Maar het grootste verschil is eigenlijk ook gewoon dat die eerste niet meer rijdt en die tweede helaas nog wel. Je mag het van mij verder noemen hoe je wilt hoor :P .
pi_122918008
Ja ok, alles mag ;) Ik vind er weinig verschil in zitten, ik noem immers alles dat een trap heeft een dubbeldekker en alles met zo'n soort neus een hondekop. Maargoed, ik begrijp dat de formele definitie anders is. :)
pi_122918079
quote:
10s.gif Op donderdag 14 februari 2013 15:28 schreef bork het volgende:
Nieuw setje foto's bij de DB op FB met het thema Eisenbahnromantiek *;

Met o.a. deze, had V2 niet een prijs met zoiets gewonnen of een andere user die hier vaak komt?
Ireyon dus.

[ afbeelding ]

:s)

Fles heeft toen nog foto's gemaakt van die pic op de ICE zelf zelfs ^O^
pi_122918209
Ja, weet je nog wanneer dat ongeveer was?
  vrijdag 15 februari 2013 @ 16:22:32 #52
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_122918365
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 16:18 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja, weet je nog wanneer dat ongeveer was?
Zal in 2010 zijn geweest, want toen reed ICE 10 jaar. Ergens in de zomer. November 2010
pi_122919102
Vandaar dat ik van eind 2009 niks kon vinden :P
pi_122919233
pi_122919253
Ik heb ze ook nog. 20101112.zip :P

Ik moet echt m'n schijf eens opruimen :')
  Redactie Sport vrijdag 15 februari 2013 @ 16:51:40 #56
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_122919634
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 16:08 schreef arkkey het volgende:
De neus van mat'54 is langer dan die van mat'64:

(op de achtergrond van de tweede foto zit je ook nog een mat'54 staan)
PM mij!
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 15 februari 2013 @ 16:52:14 #57
Maffe Fries
pi_122919659
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 16:22 schreef James1988 het volgende:

[..]

Zal in 2010 zijn geweest, want toen reed ICE 10 jaar. Ergens in de zomer. November 2010
heeft door die koperdief niet lang mogen duren trouwens
pi_122919789
Tussen Almelo en Vroomshoop rijden geen treinen door een wisselstoring.
De extra reistijd is meer dan 60 min.
De verstoring is naar verwachting rond 18:30 uur verholpen.
Reizigers naar Almelo en Hengelo reizen via Zwolle. Extra reistijd: 70 minuten

Fucked :P
pi_122919922
En dan? Met dat busje door Nijverdal? :')

Nou ja, gelukkig woont daar toch geen kat :P
pi_122920029
Wie gaat er mee gokken? Hoeveel dat de allereerste benelux maandag niet rijdt?
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 15 februari 2013 @ 17:02:41 #61
Maffe Fries
pi_122920089
ik wed dat ie met vertraging zal rijden
pi_122920160
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 14:59 schreef b2py het volgende:
Die HSL-logistik loc is in het echt nog lelijker dan op een foto.
:+

Ik zit hier naast degene die er morgen onderhoud aan gaat plegen :+
pi_122920213
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 17:02 schreef Peterselieman het volgende:
ik wed dat ie met vertraging zal rijden
en bij de grens stil komt te staan
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 15 februari 2013 @ 17:09:01 #64
Maffe Fries
pi_122920335
quote:
17s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 17:06 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

en bij de grens stil komt te staan
mja, dat alleen als ie in Essen moet stoppen :+
pi_122920758
Hij hoeft maar twee slagen te maken toch? Moet lukken als er elke 2 uur een pad ligt wat men kan gebruiken :+
dag
pi_122920782
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 17:20 schreef Peter het volgende:
Hij hoeft maar twee slagen te maken toch? Moet lukken als
Oh jee, er zijn randvoorwaarden nodig? Nee dan kan het niet :{w :N
  vrijdag 15 februari 2013 @ 17:21:58 #67
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_122920814
Dus. Je mag op Luxembourg Gare geen foto's maken. Anders een boete. Half 5 werden we aangesproken door beveiliging, konden naar het CFL-kantoor voor permissie. Maar daar konden ze niet helpen, was te laat.

Iemand ideeën om de avond te vullen?
pi_122920867
Waar staat het dat je geen foto's mag maken?
pi_122920916
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 17:23 schreef Dr_Flash het volgende:
Jah, gaat ie nu ineens wel naar beveiligers luisteren.. Wist je het luxemburgse politienummer niet? O-)
dag
  vrijdag 15 februari 2013 @ 17:25:30 #70
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_122920952
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 17:23 schreef Dr_Flash het volgende:
nergens. Beveiliging zegt anders een boete.
Op het CFL-kantoor hadden ze het ook over de permissie.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 15 februari 2013 @ 17:27:23 #71
Maffe Fries
pi_122921031
ik riep het vorig jaar al eens en het Noordhollands Dagblad heeft het met een stopwatch aangetoond: pinnen bij een kaartautomaat van de NS duurt een stuk langer dan nodig

http://www.noordhollandsd(...)kaartje-duurt-langer
pi_122921067
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 16:58 schreef Dr_Flash het volgende:
En dan? Met dat busje door Nijverdal? :')

Nou ja, gelukkig woont daar toch geen kat :P
Via Deventer :P
pi_122921117
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 17:28 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Via Deventer :P
Kom je nogeens ergens :')
pi_122921502
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 16:51 schreef dennistd het volgende:

[..]

Mooie foto's voor de vergelijking. Maar geef toe, het verschil is toch minimaal?
pi_122921689
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 17:42 schreef arkkey het volgende:

[..]

Mooie foto's voor de vergelijking. Maar geef toe, het verschil is toch minimaal?
Ehm, nee. Aan de buitenkant lijken ze toevallig een beetje op elkaar, maar aan de binnenkant zijn ze totaal maar dan ook totaal verschillend. In alles. Interieur, motoren, techniek, alles.

Overigens zijn de verschilen tusssen Plan V en plan U nog veel kleiner, en tussen plan V en plan T NOG kleiner. Aan de buitenkant. Los van het aantal bakken dan.
  vrijdag 15 februari 2013 @ 17:48:31 #76
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_122921722
Mat '54 was toch ook koppelbaar met z'n voorgangers (Mat '36 enzo), waar dit bij Mat '64 niet meer mogelijk is?
pi_122921759
Ja ok maar ik heb het ovr de buitenkant. Hij heet geen hondekop vanwege het interieur en de motoren, tenminste niet voor mij :)
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 15 februari 2013 @ 17:50:29 #78
Maffe Fries
pi_122921789
bijnaam van mat'64 is trouwens apekop
  vrijdag 15 februari 2013 @ 17:50:38 #79
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_122921797
Al noem je het ding een koikarper, dat maakt mij niks uit. Het is maar een bijnaam he ;)
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 15 februari 2013 @ 17:52:39 #80
Maffe Fries
pi_122921868
Greavy, lees je mee?
quote:
Mat '64
Materieel '64 (Mat '64), ook wel Standaard Stoptrein genoemd, is elektrisch treinmaterieel van de Nederlandse Spoorwegen. Het heeft net als het inmiddels buitendienst gestelde Materieel '54 (Hondekop) een bolle neus ter bescherming van de machinist. De (niet zo bekende) bijnaam van deze trein is Apekop, echter noemen mensen die erin zitten het meestal: wrak, troep of vooroorlogse trein.
zie: http://www.meesterbrein.c(...)ndse-spoorwegen.html
  vrijdag 15 februari 2013 @ 17:58:31 #81
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_122922049
Even ter plaatse gekeken bij Delft: 30 minuten terug was er in ieder geval géén pad om(onder begeleiding) van spoor 2/3 naar spoor 1 te kunnen komen. De enige voorziening om van spoor 2/3 ergens anders te komen is een trap.

Ok, het kan ook met een trein. :+
pi_122922116
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 17:27 schreef Peterselieman het volgende:
ik riep het vorig jaar al eens en het Noordhollands Dagblad heeft het met een stopwatch aangetoond: pinnen bij een kaartautomaat van de NS duurt een stuk langer dan nodig

http://www.noordhollandsd(...)kaartje-duurt-langer
Wat bij mij meestal het langst duurt is de twijfel die je krijgt bij de ja/nee-vraag "Wilt u een transactiebon?" die je eerst krijgt, maar die je niet met ja of nee kunt beantwoorden maar met ok of stop. 8)7
Dan moet ik altijd weer even opnieuw lezen wat er nou precies gevraagd werd. Op "stop" drukken klinkt namelijk nogal als "ho wacht, nee, doe maar niet, ik begin opnieuw!" ...
  vrijdag 15 februari 2013 @ 18:02:41 #83
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_122922169
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 18:00 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Wat bij mij meestal het langst duurt is de twijfel die je krijgt bij de ja/nee-vraag "Wilt u een transactiebon?" die je eerst krijgt, maar die je niet met ja of nee kunt beantwoorden maar met ok of stop. 8)7
Dan moet ik altijd weer even opnieuw lezen wat er nou precies gevraagd werd. Op "stop" drukken klinkt namelijk nogal als "ho wacht, nee, doe maar niet, ik begin opnieuw!" ...
Die vraag is volgens mij een ruimte tijd terug al anders ingedeeld. De laatste keren dat ik iets bij een kaartautomaat kocht kwam de vraag niet tijdens het PIN-proces, maar kwam die vraag helemaal aan het einde op het touchscreen. Knoppen: "Ja, ik wil een transactiebon.", "Nee, ik wil geen transactiebon" en "Naar hoofdscherm".
pi_122922278
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 16:51 schreef dennistd het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
(op de achtergrond van de tweede foto zit je ook nog een mat'54 staan)
En bij mat 54 gaat de deur naar buiten open, het was dus altijd wel handig de achterste deur dicht te hebben bij vertrek...

Grappig trouwens die verschillende stroomafnemers. Heeft mat 54 die enkele afnemer veel gehad?

Doet me denken aan vorige week vrijdag: heb toen 30 minuten stilgestaan bij Houten omdat volgens ProRail de stroomafnemer (van het VIRM) er optisch niet goed uit zag. Bleek te kloppen na controle, vervolgens 25 minuten bezig om van stroomafnemer te wisselen. Gelukkig is Houten tegenwoordig 4-sporig, zullen we maar zeggen.
pi_122922358
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 18:02 schreef James1988 het volgende:

[..]

Die vraag is volgens mij een ruimte tijd terug al anders ingedeeld. De laatste keren dat ik iets bij een kaartautomaat kocht kwam de vraag niet tijdens het PIN-proces, maar kwam die vraag helemaal aan het einde op het touchscreen. Knoppen: "Ja, ik wil een transactiebon.", "Nee, ik wil geen transactiebon" en "Naar hoofdscherm".
Hmm.. In mijn ervaring was de vraag aan het eind op het touchscreen er eerder en was dit de vervanging.
Trouwens, ik heb ook wel gezien dat je de vraag op allebei de plekken krijgt. Pin-software niet gelijk geüpdatet met de rest ofzo ;(
  vrijdag 15 februari 2013 @ 18:11:52 #86
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_122922424
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 18:05 schreef Doc__Zenith het volgende:

[..]

Grappig trouwens die verschillende stroomafnemers. Heeft mat 54 die enkele afnemer veel gehad?
Nee, alleen een paar viertjes, en volgens mij alleen coach-stellen.
quote:
Doet me denken aan vorige week vrijdag: heb toen 30 minuten stilgestaan bij Houten omdat volgens ProRail de stroomafnemer (van het VIRM) er optisch niet goed uit zag. Bleek te kloppen na controle, vervolgens 25 minuten bezig om van stroomafnemer te wisselen. Gelukkig is Houten tegenwoordig 4-sporig, zullen we maar zeggen.
Ja, dat is nou eenmaal een vrij uitgebreide procedure met veel wandelen.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_122925278

Proost uit de BordRestaurant!
pi_122925660
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 17:48 schreef James1988 het volgende:
Mat '54 was toch ook koppelbaar met z'n voorgangers (Mat '36 enzo), waar dit bij Mat '64 niet meer mogelijk is?
De koppeling zit bij mat 64 veel hoger. Inderdaad, mat 36, 40, 46, 54, Pec was ellemaal onderling koppelbaar.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 15 februari 2013 @ 20:02:05 #89
Maffe Fries
pi_122926657
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 17:58 schreef James1988 het volgende:
Even ter plaatse gekeken bij Delft: 30 minuten terug was er in ieder geval géén pad om(onder begeleiding) van spoor 2/3 naar spoor 1 te kunnen komen. De enige voorziening om van spoor 2/3 ergens anders te komen is een trap.

Ok, het kan ook met een trein. :+
overstappen op een ander station :')
pi_122926729
quote:
15s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 20:02 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

overstappen op een ander station :')
Probeer maar eens om met een rolstoel van Delft spoor 2/3 naar spoor 1 te komen dan. Via Delft Zuid gaat het OOK niet, dat wordt dus al minimaal Schiedam :P Of de andere kant op maar daar kom ik nooit O-)
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 15 februari 2013 @ 20:06:36 #91
Maffe Fries
pi_122926908
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 20:03 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Probeer maar eens om met een rolstoel van Delft spoor 2/3 naar spoor 1 te komen dan. Via Delft Zuid gaat het OOK niet, dat wordt dus al minimaal Schiedam :P Of de andere kant op maar daar kom ik nooit O-)
of je moet door sterke mensen de trappen op en af gesjouwd worden :')
pi_122927587
Is eigenlijk het huidige passagiersmaterieel van de NS onderling koppelbaar? Kan je bijvoorbeeld VIRM met NID of ICM koppelen?
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 15 februari 2013 @ 20:21:05 #93
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_122927648
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 20:19 schreef J.B. het volgende:
Is eigenlijk het huidige passagiersmaterieel van de NS onderling koppelbaar? Kan je bijvoorbeeld VIRM met NID of ICM koppelen?

Dat bedoel je?
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 15 februari 2013 @ 20:22:23 #94
Maffe Fries
pi_122927734
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 20:19 schreef J.B. het volgende:
alleen pneumatisch koppelbaar.

bij slepen wordt er bij een remming wel mee geremd.
pi_122927931
VIRM met ICM heb ik weleens zien rijden, maar alleen als leeg materieel inderdaad.

Ow, en een ICM die door een DM-90 gesleept werd is ook een leuk gezicht! :P
pi_122928160
En deze trein zal wel weer geen vertraging hebben zeker :(
KHtweets twitterde op vrijdag 15-02-2013 om 20:19:06 De Prins van Oranje, Prinses Máxima en de Prinsesjes onderweg naar hun wintersportvakantie in Oostenrijk. reageer retweet
  Redactie Sport vrijdag 15 februari 2013 @ 20:32:48 #97
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_122928286
Mocht iemand ze nog willen zien: ze zitten in trein 13411 direct achter de loc.
Utrecht 20.14 (12b), Den Bosch 20.42/46 (4b), Venlo 21.47 (3a)
PM mij!
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 15 februari 2013 @ 20:34:51 #98
Maffe Fries
pi_122928385
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 20:25 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
VIRM met ICM heb ik weleens zien rijden, maar alleen als leeg materieel inderdaad.

Ow, en een ICM die door een DM-90 gesleept werd is ook een leuk gezicht! :P
het is ook wel eens op dienst gebeurd. Een VIRM die een DM'90 met zich meesleepte naar Zwolle
pi_122929173
quote:
6s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 20:30 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
KHtweets twitterde op vrijdag 15-02-2013 om 20:19:06 De Prins van Oranje, Prinses Máxima en de Prinsesjes onderweg naar hun wintersportvakantie in Oostenrijk. reageer retweet
[ afbeelding ]
Open raam! :D
pi_122929222
Zijn ze vertrokken vanaf Den Haag CS ?
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 15 februari 2013 @ 20:51:41 #101
Maffe Fries
pi_122929341
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 20:49 schreef Monopoly het volgende:
Zijn ze vertrokken vanaf Den Haag CS ?
Utrecht, maar het lijkt me logisch dat ze op de Watergraafsmeer al ingestapt zijn
pi_122929460
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 20:48 schreef b2py het volgende:

[..]

Open raam! :D
Één van de weinige treinen waar het raam nog open kan :D
  vrijdag 15 februari 2013 @ 21:01:53 #103
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_122929891
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 20:51 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Utrecht, maar het lijkt me logisch dat ze op de Watergraafsmeer al ingestapt zijn
Hoe sfeervol. Heb je allemaal stations met koninklijke wachtkamers en op Baarn zelfs een spoortje teruggelegd voor die gekte, stappen ze op op een opstelterrein. :')
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport vrijdag 15 februari 2013 @ 21:03:13 #104
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_122929965
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 20:51 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Amsterdam Centraal, vanaf spoor 2 zo vanuit de koninklijke wachtkamer. Trein was als leeg mat gepland van de Watergraafsmeer naar Utrecht, maar heeft nu via Amsterdam Centraal gereden.
PM mij!
  Redactie Sport vrijdag 15 februari 2013 @ 21:08:14 #105
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_122930193
Het Dagblad van het Noorden is ook lekker bezig over de FstM-loc:
quote:
De eerste halteplaats is Veendam. Daar wacht de trein tot 23 uur tot het rustig wordt op het spoor. Een dieplader vervoert de loc vervolgens over gewoon spoor via Onnen, Zwolle, Arnhem en Duitsland naar eigenaar Modern Steam in Zwitserland.

http://www.dvhn.nl/nieuws(...)-eindelijk-naar-huis
Hoe moet ik me dat voorstellen? 8)7
PM mij!
pi_122930216
quote:
6s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 20:30 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[ afbeelding ]
Knappe plaat wel ^O^
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 15 februari 2013 @ 21:13:17 #107
Maffe Fries
pi_122930424
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 21:03 schreef dennistd het volgende:

[..]

Amsterdam Centraal, vanaf spoor 2 zo vanuit de koninklijke wachtkamer. Trein was als leeg mat gepland van de Watergraafsmeer naar Utrecht, maar heeft nu via Amsterdam Centraal gereden.
dat kan natuurlijk ook :P
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 15 februari 2013 @ 21:14:17 #108
Maffe Fries
pi_122930469
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 21:08 schreef dennistd het volgende:
Het Dagblad van het Noorden is ook lekker bezig over de FstM-loc:

[..]

Hoe moet ik me dat voorstellen? 8)7
een ultralage cargo-unit. Zoeentje die twee containers tegelijk kan vervoeren ;)
  Redactie Sport vrijdag 15 februari 2013 @ 21:14:37 #109
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_122930482
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 21:08 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Knappe plaat wel ^O^
Het zal wel een ingehuurde fotograaf zijn: de tweet is van het koninklijk huis zelf
PM mij!
  Redactie Sport vrijdag 15 februari 2013 @ 21:19:16 #110
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_122930701
Ze kwamen trouwens net langs Helmond 't Hout:
PM mij!
  vrijdag 15 februari 2013 @ 21:19:36 #111
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_122930714
Waar zijn de begeleidingsrijtuigen?
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport vrijdag 15 februari 2013 @ 21:21:05 #112
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_122930777
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 21:19 schreef Duvel het volgende:
Waar zijn de begeleidingsrijtuigen?
Je bedoelt de SR11 en SR12? Die mogen het buitenland niet in..
PM mij!
  vrijdag 15 februari 2013 @ 21:21:37 #113
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_122930802
Tjezus.

8)7
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_122930866
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 21:21 schreef Duvel het volgende:
Tjezus.

8)7
Regels! :P
  vrijdag 15 februari 2013 @ 21:29:25 #115
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_122931160
Onwil! Het normale KR mag ook door heel Europa en is ook een ICR, dus niet zo moeilijk doen! Zijn SR11 en SR12 niet op buurlandrijtuigen gebaseerd?
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 15 februari 2013 @ 21:29:30 #116
Maffe Fries
pi_122931164
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 21:21 schreef dennistd het volgende:

[..]

Je bedoelt de SR11 en SR12? Die mogen het buitenland niet in..
Klopt. Toelating voor welk buitenland dan ook is vervallen en dat hebben ze niet opnieuw aangevraagd
  vrijdag 15 februari 2013 @ 21:30:07 #117
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_122931199
WTF klaag ik, ik wil ook een eigen trein al mag ie alleen door Nederland reizen!
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport vrijdag 15 februari 2013 @ 21:30:46 #118
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_122931223
Het kan best eens zo zijn dat de rijtuigen de afwijkende spanningen in Duitsland en Oostenrijk niet aan kunnen. In NL wordt er gewoon 1500V DC aan de rijtuigen gegeven, maar bij 15kV 16,7Hz op de bovenleiding wordt er 1000V 16,7Hz aan de rijtuigen geleverd.
PM mij!
pi_122931270
quote:
6s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 21:30 schreef Duvel het volgende:
WTF klaag ik, ik wil ook een eigen trein al mag ie alleen door Nederland reizen!
Zo'n machinist heeft laatst zo'n oude schaftkeetwagon gekocht voor een symbolische 1 euro. Helemaal opgeknapt. Hij is nu op zoek naar een oude rangeer loc om zijn eigen trein mee rond te kunnen rijden _O-
  vrijdag 15 februari 2013 @ 21:32:17 #120
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_122931298
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 21:31 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Zo'n machinist heeft laatst zo'n oude schaftkeetwagon gekocht voor een symbolische 1 euro. Helemaal opgeknapt. Hij is nu op zoek naar een oude rangeer loc om zijn eigen trein mee rond te kunnen rijden _O-
Die gast rijdt die dambordloc?
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 15 februari 2013 @ 21:32:31 #121
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_122931313
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 21:30 schreef dennistd het volgende:
Het kan best eens zo zijn dat de rijtuigen de afwijkende spanningen in Duitsland en Oostenrijk niet aan kunnen. In NL wordt er gewoon 1500V DC aan de rijtuigen gegeven, maar bij 15kV 16,7Hz op de bovenleiding wordt er 1000V 16,7Hz aan de rijtuigen geleverd.
Buurlandrijtuigen kunnen daar uitstekend mee omgaan.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_122931330
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 21:32 schreef Duvel het volgende:

[..]

Die gast rijdt die dambordloc?
Geen idee. Voor zover ik weet heeft hij nog niet zijn eigen loc.
pi_122931373
Hopelijk rijden er morgenavond na 7 uur ergens tussen Deventer en Leeuwarden geen treinen, of zo. mag van mij voor één keer. :P
  vrijdag 15 februari 2013 @ 21:34:17 #124
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_122931399
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 21:33 schreef Toto69 het volgende:
Hopelijk rijden er morgenavond na 7 uur ergens tussen Deventer en Leeuwarden geen treinen, of zo. mag van mij voor één keer. :P
Ze neemt wel een taxi.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_122931430
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 21:23 schreef b2py het volgende:

[..]

Regels! :P
Heil regels! _O_
  vrijdag 15 februari 2013 @ 21:36:07 #126
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_122931487
De SR10 is een RIC-rijtuig zoals de ÖBB-rijtuigen, de I6/I10/I11-rijtuigen van NMBS, de UIC-X-rijtuigen van DB (die uit de Berlijntrein en de CNL) en de Franse CoRail-rijtuigen dat zijn.

Ons ICRm is leuk spul, maar voldoet niet aan de RIC-normen. Ook de buurlandrijtuigen zijn geen RIC-rijtuigen (nooit geweest). Daarom mogen de SR11 en de SR12 niet door heel Europa rijden zoals de SR10 dat wel mag.

De SR10 is voor zover ik weet ook toegelaten voor 200 km/h, waarmee het meteen het enige NS-rijtuig is dat dat mag. :)
pi_122931545
RIC :?
  Redactie Sport vrijdag 15 februari 2013 @ 21:37:20 #128
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_122931569
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 21:32 schreef Duvel het volgende:

[..]

Buurlandrijtuigen kunnen daar uitstekend mee omgaan.
Als de statische omzetter niet verbouwd is tenminste.. Ik meen dat dat bij de ICK's ook gebeurd is, waardoor die nu ook niet meer in Duitsland kunnen rijden.
PM mij!
  Redactie Sport vrijdag 15 februari 2013 @ 21:38:10 #129
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_122931605
quote:
Regolamento Internazionale delle Carrozze
http://nl.wikipedia.org/w(...)onale_delle_Carrozze
PM mij!
pi_122931610
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 21:36 schreef James1988 het volgende:
De SR10 is voor zover ik weet ook toegelaten voor 200 km/h, waarmee het meteen het enige NS-rijtuig is dat dat mag. :)
Pendelen op de hanzelijn :P
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 15 februari 2013 @ 21:38:57 #131
Maffe Fries
pi_122931647
quote:
Volgens mij is het gewoon een rijtuig dat max 160 km/h mag
  vrijdag 15 februari 2013 @ 21:39:48 #132
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_122931686
quote:
RIC staat voor Regolamento Internazionale delle Carrozze, het is een standaard voor rijtuigen. Alle rijtuigen die voldoen aan de RIC-standaard mogen overal in Europa rijden (waar technisch mogelijk, een RIC-rijtuig kun je moeilijk naar Lissabon sturen).

RIC is weliswaar een Italiaanse afkorting, maar komt uit Zwitserland. De FFS (SBB) beheerde deze standaard voordat deze werd overgeheveld naar de UIC (Union Internationale de Chemins de Fer), een overkoepelende organisatie voor de spoorwegen.
pi_122931702
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 18:05 schreef Doc__Zenith het volgende:

[..]

En bij mat 54 gaat de deur naar buiten open, het was dus altijd wel handig de achterste deur dicht te hebben bij vertrek...
Mat '54 heeft ook een andere vorm cabineruiten, de sluitseinen zitten boven de cabineruiten, de zwarte balk waarin de de onderste frontseinen zitten bevat ook het oude NS-logo, ze hebben inderdaad meestal die andere stroomafnemer, de deuren moesten volgens mij aan van die grote stalen beugels opengetrokken worden, in plaats van dat ze naar buiten openzwenkten na een druk op een knop. En dan hebben we de technische verschillen nog niet eens besproken (waar ik weinig van weet).
  vrijdag 15 februari 2013 @ 21:41:06 #134
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_122931757
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 21:38 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Volgens mij is het gewoon een rijtuig dat max 160 km/h mag
Hmm, je lijkt gelijk te hebben. Vreemd, ik dacht dat het 200 km/h was.

Redactie Sport vrijdag 15 februari 2013 @ 21:42:16 #135
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_122931811
Even opgezocht:
PM mij!
  vrijdag 15 februari 2013 @ 21:45:00 #136
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_122931937
Het gekke, de SR11 en SR12: " ICR-A-rijtuigen 10-70 349 en 350" (bron: Haman), dus oorspronkelijk buurland (te zien aan de "70"), de statische omzetter zou dus met afwijkende spanningen om moeten kunnen gaan.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 15 februari 2013 @ 21:46:24 #137
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_122932003
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 21:45 schreef Duvel het volgende:
Het gekke, de SR11 en SR12: " ICR-A-rijtuigen 10-70 349 en 350" (bron: Haman), dus oorspronkelijk buurland (te zien aan de "70"), de statische omzetter zou dus met afwijkende spanningen om moeten kunnen gaan.
De buurlandrijtuigen waren voor zover mij bekend alleen uitgerust voor en toegelaten in Duitsland en België. Oostenrijk (A) valt daar niet onder, de rijtuigen mogen er dus ook niet komen.
  vrijdag 15 februari 2013 @ 21:48:10 #138
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_122932080
Klopt! Maar ze kunnen wel omgaan met de 1000V/16,7Hz.

Oh, en Luxemburg.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 15 februari 2013 @ 21:50:45 #139
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_122932226
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 21:48 schreef Duvel het volgende:
Klopt! Maar ze kunnen wel omgaan met de 1000V/16,7Hz.
Mooi hè, regeltjes?
quote:
Oh, en Luxemburg.
Ohja! Zijn ze daar eigenlijk ooit geweest?
  vrijdag 15 februari 2013 @ 21:52:27 #140
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_122932332
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 21:50 schreef James1988 het volgende:

[..]

Mooi hè, regeltjes?
Nazis.
quote:
[..]

Ohja! Zijn ze daar eigenlijk ooit geweest?
Reken maar!

heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 15 februari 2013 @ 21:54:48 #141
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_122932461
quote:
6s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 21:52 schreef Duvel het volgende:

[..]

Nazis.
Gelukkig is de EU bezig om dingen als materieeltoelating te versimpelen, via het vierde spoorwegpakket. Er zal meer worden gecentraliseerd bij het European Railway Agency, al neemt dat landspecifieke regels en eisen nog niet weg.
quote:
Reken maar!

[ afbeelding ]
Oeh, nice *O*
  Redactie Sport vrijdag 15 februari 2013 @ 21:55:26 #142
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_122932491
Het valt me wel op de het spul de laatste tijd weer veel vaker gebruikt wordt :Y
Blijkbaar had Beatrix niet zoveel op met de trein, maar Willem-Alexander wel
PM mij!
  vrijdag 15 februari 2013 @ 21:55:54 #143
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_122932522
De Ardennen Express reed in het weekend van Haarlem naar Luxemburg, gedurende de zomer, planmatig in het weekend.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 15 februari 2013 @ 21:56:47 #144
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_122932569
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 21:55 schreef dennistd het volgende:
Het valt me wel op de het spul de laatste tijd weer veel vaker gebruikt wordt :Y
Blijkbaar had Beatrix niet zoveel op met de trein, maar Willem-Alexander wel
Met een schoonvader zoals hij heeft zou ik ook niet met een gerust hart in het vliegtuig stappen.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 15 februari 2013 @ 21:57:13 #145
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_122932588
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 21:55 schreef Duvel het volgende:
De Ardennen Express reed in het weekend van Haarlem naar Luxemburg, gedurende de zomer, planmatig in het weekend.
Dat is van voor mijn tijd, ben ik bang ;(
  vrijdag 15 februari 2013 @ 21:58:29 #146
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_122932649
Hij reed tot en met 2002. De enige keer dat ik 'm kon nemen, liepen er wat ketelwagons uit de rails bij Visé dus ging het feest niet door. Nog steeds de pest over in.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_122932688
quote:
De SR10 is een RIC-rijtuig zoals de ÖBB-rijtuigen, de I6/I10/I11-rijtuigen van NMBS, de UIC-X-rijtuigen van DB (die uit de Berlijntrein en de CNL) en de Franse CoRail-rijtuigen dat zijn.

Ons ICRm is leuk spul, maar voldoet niet aan de RIC-normen. Ook de buurlandrijtuigen zijn geen RIC-rijtuigen (nooit geweest). Daarom mogen de SR11 en de SR12 niet door heel Europa rijden zoals de SR10 dat wel mag.

ICL was ook een RIC-rijtuig, totdat de statische omzetters met z'n allen defect raakte. Ze hebben daar toen een andere/ betere statische omzetter in gezet (en het UIC-nummer aangepast van 77 naar 70) en deden ze het weer. Bij het inleveren aan Duitsland is dat niet aangepast.

ICL heeft men toen proberen te verkopen aan Polen (? was al eerder in een topic ter sprake gekomen), maar stuitte op het probleem dat ze niet meer toegelaten waren. _O-
Bij twijfel: gebruik beton.
  vrijdag 15 februari 2013 @ 22:00:51 #148
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_122932770
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 21:59 schreef _JdM_ het volgende:

[..] (en het UIC-nummer aangepast van 77 naar 70)
Andersom denk ik?
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_122933542
Hebben ze ook een BordRestaurant in die alpen express, inclusief becks?
  Redactie Sport vrijdag 15 februari 2013 @ 22:21:00 #150
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_122933703
Denk het niet:
quote:
Uw steward verzorgt graag tegen betaling een snack en/of drankje. 's Ochtends serveert hij het ontbijt (bij de prijs inbegrepen) met koffie of thee in uw coupé. Wij hanteren normale horecatarieven. U ontvangt aan boord een on board magazine met informatie en prijzen. Het nuttigen aan boord van zelf meegebrachte alcoholische drank is in de gehele trein niet toegestaan.
http://www.alpenexpres.nl(...)0de%20Alpen%20Expres
PM mij!
  vrijdag 15 februari 2013 @ 22:36:18 #151
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_122934454
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 22:17 schreef b2py het volgende:
Hebben ze ook een BordRestaurant in die alpen express, inclusief becks?
Toen ik er mee gereisd heb wel. Q of ander rijtuig met een bar zonder zitjes. Beetje hangen tegen de zijkant
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  vrijdag 15 februari 2013 @ 23:18:05 #152
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_122936601
In Nederland hebben we het Twitteraccount NS Miscommunicatie, dat zo nu en dan wel eens satirische tweets plaatst over NS. In Engeland kennen ze dat ook, maar daar zijn ze nog iets fanatieker.

Met een glimlach presenteer ik u: @Se_Raleway, een persiflageaccount op Southeastern. Hierbij een paar tweets van vele:
Se_Raleway twitterde op dinsdag 12-02-2013 om 08:41:48 07:44 London Bridge to Folkestone Central service cancelled due to missing kitten, answers to the name of Piddles. #Southeastern reageer retweet
Se_Raleway twitterde op maandag 11-02-2013 om 08:37:02 Hi ho, hi ho, to work you need to go. In rain and snow, your train don't go, hi ho, hi ho hi ho hi ho... #Southeastern reageer retweet
Se_Raleway twitterde op donderdag 14-02-2013 om 09:46:35 As it's Valentines Day the 08:44 Ashford International to Charing X is now the service to Charing Xoxox, share the love with #southeastern reageer retweet
Se_Raleway twitterde op donderdag 14-02-2013 om 09:51:06 Roses are red, violets are blue. Your train is late and the seat smells like poo. Share the love with #southeastern reageer retweet
Se_Raleway twitterde op donderdag 14-02-2013 om 09:57:39 Roses are red, violets are blue, the 08:50 LND Bridge to Strood will now leave at 09:22. Share the love with #southeastern reageer retweet
Se_Raleway twitterde op vrijdag 15-02-2013 om 08:34:28 Roses were red, violets were blue. Yesterday's service was poor, today's will be too. #Southeastern reageer retweet
Se_Raleway twitterde op vrijdag 15-02-2013 om 13:06:52 Services to Dover Priory suspended until someone gives us a valid reason why anyone would want to visit that shithole #Southeastern reageer retweet
* James1988 vindt het best een vermakelijk account om te volgen
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 15 februari 2013 @ 23:20:54 #153
Maffe Fries
pi_122936741
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 22:36 schreef Fiorano het volgende:

[..]

Toen ik er mee gereisd heb wel. Q of ander rijtuig met een bar zonder zitjes. Beetje hangen tegen de zijkant
beetje het Thalys idee dus?
pi_122936981
Eigenlijk moet er gewoon een nachttrein komen die heel rustig van noord-Nederland via Maastricht (0200) en Luik (0300) naar Luxemburg kachelt. En dan om een uur of 8 bij Clervaux wakker gemaakt worden met uitgebreid ontbijt op bed. 10 uur in Luxemburg aankomen O+
  vrijdag 15 februari 2013 @ 23:26:33 #155
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_122937016
Wat let je om een bedrijfje op te richten en een paar rijpaden aan te vragen? :)
pi_122937169
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 23:18 schreef James1988 het volgende:
In Nederland hebben we het Twitteraccount NS Miscommunicatie, dat zo nu en dan wel eens satirische tweets plaatst over NS. In Engeland kennen ze dat ook, maar daar zijn ze nog iets fanatieker.

Met een glimlach presenteer ik u: @Se_Raleway, een persiflageaccount op Southeastern. Hierbij een paar tweets van vele:
[snip]

* James1988 vindt het best een vermakelijk account om te volgen
Edit: nevermind.

[ Bericht 21% gewijzigd door WhiteJoker op 15-02-2013 23:35:17 ]
  vrijdag 15 februari 2013 @ 23:31:56 #157
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_122937259
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_122937741
Alex can't handle pussy :{w _O-
pi_122938105
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 23:42 schreef Dr_Flash het volgende:
:D _O-
pi_122938137
quote:
And the pussy doesn't give a shit :D
  vrijdag 15 februari 2013 @ 23:54:13 #161
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_122938152
;(
pi_122942992
Ze hebben in december van vorig jaar keiveel treinen geschrapt, dus ook de trein van 10u08 in Noorderkempen

Erg lastig
Werewolf
Papa 15/11/1950- 29/08/2025
pi_122942999
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 20:21 schreef Pino112 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Dat bedoel je?
Waar is de bovenste foto gemaakt? Kan me geen emplacement voor me halen eigenlijk. Ver in het zuiden denk ik?
  zaterdag 16 februari 2013 @ 09:35:55 #164
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_122943007
quote:
Dat had ik nog niet eens gezien, hij komt van dat Twitter-account van SE. :P
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_122943023
quote:

Alstu, bron CBS.
pi_122943084
Voor de comforteisers, 2x ICR in de intercity Alkmaar - Maastricht vandaag, Utrecht v. 10:38 en 11:08 richting Eindhoven.
pi_122943130
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 09:35 schreef b2py het volgende:

[..]

Waar is de bovenste foto gemaakt? Kan me geen emplacement voor me halen eigenlijk. Ver in het zuiden denk ik?
Eindhoven
pi_122944631
Vraagje: Hoe kan de Excuus-Express 4 minuten langer onderweg zijn van Roosendaal naar Den Haag HS dan de gewone intercity die 3 stops meer heeft?
pi_122944883
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 11:24 schreef Ireyon het volgende:
Vraagje: Hoe kan de Excuus-Express 4 minuten langer onderweg zijn van Roosendaal naar Den Haag HS dan de gewone intercity die 3 stops meer heeft?
Hij is overal tussendoor gepropt en dus zal het minst gunstige pad hebben gekregen/toegëigend.
  zaterdag 16 februari 2013 @ 11:42:48 #170
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_122944956
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 23:20 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

beetje het Thalys idee dus?
Ben nooit in het barrijtuig van de Thalys geweest :@

Toen ik met die skitrein ging was het wel een beetje een cheapass bedoeling. Barrijtuig was amper functioneel omdat er geen stroom was en de verwarming was ook stuk en de sneeuw kwam zo naar binnen gewaaid....

Ohja, had ook geen bedden maar gewoon zitplaatsen. Klein beetje een hel....
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_122945057
quote:
Naar mijn weten neemt het aantal autokilometers de laatste jaren ook af (of in ieder geval minder toe dan de 2-3% van het spoor), dat wilde ik eigenlijk ook nog bij die post vermelden. Als je je gaat beperken tot Generatie Y in je vergelijking sowieso. De toekomst van mobiel Nederland ligt op het spoor als je het mij vraagt :7.
pi_122945192
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 11:49 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Naar mijn weten neemt het aantal autokilometers de laatste jaren ook af (of in ieder geval minder toe dan de 2-3% van het spoor), dat wilde ik eigenlijk ook nog bij die post vermelden. Als je je gaat beperken tot Generatie Y in je vergelijking sowieso. De toekomst van mobiel Nederland ligt op het spoor als je het mij vraagt :7.
Nee. Minder groei dan vroeger, dat wel. Verder gaat "generatie Y" later werken dan vroeger en hebben ze tijdens studie tegenwoordig een gratis OV kaart. Daarom is het lastig te vergelijken met vroeger.

Spoor is voor veel doeleinden niet flexibel genoeg. Over 4 jaar komen overigens de eerste waterstofautos op de markt, dan is alles opgelost.
pi_122945273
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 11:24 schreef Ireyon het volgende:
Met gratis ingebouwde, de naam zegt het al, excuses voor het ongemak :*
pi_122945425
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 11:56 schreef Panthera. het volgende:

[..]

Nee. Minder groei dan vroeger, dat wel. Verder gaat "generatie Y" later werken dan vroeger en hebben ze tijdens studie tegenwoordig een gratis OV kaart. Daarom is het lastig te vergelijken met vroeger.

Spoor is voor veel doeleinden niet flexibel genoeg. Over 4 jaar komen overigens de eerste waterstofautos op de markt, dan is alles opgelost.
Die auto's zijn wel onbetaalbaar.
pi_122945495
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 11:56 schreef Panthera. het volgende:
Over 4 jaar komen overigens de eerste waterstofautos op de markt, dan is alles opgelost.
Wat versta je onder "Alles"? Aids, honger, babysterfte in Afrika? Of alleen first world problems als het dubbel opstaptarief? :?
pi_122946264
Veolia Transport in de etalage
Het Franse Veolia heeft de tak die het regionaal vervoer in Nederlandse verzorgt in de verkoop gezet. Dat meldt Dagblad De Limburger/het Limburgs Dagblad.

Het is de bedoeling dat er binnen een half jaar een nieuwe eigenaar is voor Veolia Transport Nederland. Een overnamekandidaat moet zich houden aan dezelfde concessie-eisen waarvoor Veolia heeft getekend. De nieuwe eigenaar kan dus niet zomaar de tarieven veranderen, of de dienstregeling resoluut veranderen.

Veolia internationaal wil zich steeds minder richten op vervoer, en steeds meer op andere zaken zoals afvalverwerking.

Bron
pi_122946360
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 12:45 schreef b2py het volgende:
Veolia internationaal wil zich steeds minder richten op vervoer, en steeds meer op andere zaken zoals afvalverwerking.

Bron
_O- Ach, afval vervoeren of mensen vervoeren, wat is het verschil? :P
pi_122946379
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 12:49 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

op de maaslijn zie je het verschil toch niet
Let me occupy your mind
As you do mine
  zaterdag 16 februari 2013 @ 12:51:27 #179
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_122946396
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 12:49 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Afval klaagt niet... :s)
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
Een feature die je relatie kan verpesten met één letter.
  Redactie Sport zaterdag 16 februari 2013 @ 12:54:35 #180
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_122946481
De 23058 is er ook niet beter uit gaan zien de afgelopen anderhalf jaar. Zo zag ie er toen nog uit:

En nu kwam ik deze foto's tegen van vanmorgen in Emmerich:
https://picasaweb.google.(...)#5845511320120063122

[ Bericht 10% gewijzigd door dennistd op 16-02-2013 13:15:05 ]
PM mij!
pi_122946664
quote:

[..]

Niet "Wat is het verschil?" maar "Wat doe je liever?" :P
pi_122946679
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 12:08 schreef b2py het volgende:

[..]

Die auto's zijn wel onbetaalbaar.
Nu nog wel ja, maar de prijs schijnt snel naar beneden te gaan.
pi_122946683
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 12:54 schreef dennistd het volgende:
https://plus.google.com/p(...)120063122?banner=pwa
Achter slot en grendel....
pi_122946694
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 13:01 schreef Panthera. het volgende:

[..]

Nu nog wel ja, maar de prijs schijnt snel naar beneden te gaan.
De Fyra schijnt ook binnen 3 dagen weer te gaan rijden :s)
pi_122946761
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 13:01 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

De Fyra schijnt ook binnen 3 dagen weer te gaan rijden :s)
Die autos gaan door onder andere BMW en Toyota ontwikkeld worden, niet door AnsaldoBreda :P

quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 12:12 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wat versta je onder "Alles"? Aids, honger, babysterfte in Afrika? Of alleen first world problems als het dubbel opstaptarief? :?
Alle huidige nadelen aan auto's: vervuiling, gebruikskosten, onderhoud. De prijs van het waterstofequivalent van een liter benzine is 65 cent.
pi_122946850
Ik help je het hopen :P We gaan het zien :s)
pi_122946980
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 13:04 schreef Panthera. het volgende:

[..]

Die autos gaan door onder andere BMW en Toyota ontwikkeld worden, niet door AnsaldoBreda :P

[..]

Alle huidige nadelen aan auto's: vervuiling, gebruikskosten, onderhoud. De prijs van het waterstofequivalent van een liter benzine is 65 cent.
Gelukkig hebben ze bij NASA ervaring met waterstof. Daar ontploffen die dingen nog wel eens.. :(
  Redactie Sport zaterdag 16 februari 2013 @ 13:14:54 #188
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_122947067
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 13:01 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Achter slot en grendel....
Zo werkt ie wel: https://picasaweb.google.(...)#5845511320120063122
PM mij!
pi_122947107
quote:
Valt wel mee toch? De nummers eraf en hij glimt niet. Nou niet zo'n probleem lijkt me :?
pi_122947328
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 13:04 schreef Panthera. het volgende:

[..]

[..]

Alle nadelen? Ik zie het enorme ruimteverbruik dat noodzakelijk is om het autoverkeer een beetje door te laten stromen, laat staan om dat blik overal te parkeren, daardoor niet verdwijnen.Verder zie ik het gezondheidsverlies door autorijden (in plaats van lopen/fietsen) ook niet verminderen. Denk overigens ook aan de economische kosten die bij voorgaande zaken gepaard gaan, die de maatschappij als geheel draagt. Daarnaast blijft autorijden tijdsverlies, terwijl de trein een belangrijke schakel is in de filosofie van Het Nieuwe Werken. Ook zullen jaarlijks vele verkeersdoden en -gewonden te betreuren blijven vrees ik.

Nee, een groot deel van de problemen die rondom auto's hangen blijft gewoon bestaan ook als ze geen fossiele brandstoffen meer vreten. Al draagt een aap een gouden ring...
pi_122947808
Autorijden tijdverlies? Voor veel routes van A naar B geldt dat bepaald niet. Aangezien de meeste routes niet langer dan een half uur duren, is werken in de trein ook een illusie die niet meer dan een filosofie is. Veruit de meeste mensen gebruiken auto of trein niet om in te werken, maar om van A naar B te reizen.
pi_122948182
NS moet alleen nog wel even Het Nieuwe Werken faciliteren. Het steeds verder inkrimpen van de materieelsamenstellingen zorgt er niet bepaald voor dat je lekker kunt werken bij het gebrek aan een zitplaats.
pi_122948414
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 13:41 schreef Panthera. het volgende:
Autorijden tijdverlies? Voor veel routes van A naar B geldt dat bepaald niet. Aangezien de meeste routes niet langer dan een half uur duren, is werken in de trein ook een illusie die niet meer dan een filosofie is. Veruit de meeste mensen gebruiken auto of trein niet om in te werken, maar om van A naar B te reizen.
In de spits geldt des te meer dat een treinverbinding even snel of minimaal trager is ten opzichte van de auto. Gezien de file's die nog dikwijls op de wegen staan. Zo ben ik met de auto in de spits 55 minuten onderweg, en met de trein 60 minuten. In het dal daalt het tot 50 minuten met de auto. Daarbij komend de bizar hoge parkeerkosten in Amsterdam nog bovenop.
pi_122948570
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 14:00 schreef b2py het volgende:

[..]

In de spits geldt des te meer dat een treinverbinding even snel of minimaal trager is ten opzichte van de auto. Gezien de file's die nog dikwijls op de wegen staan. Zo ben ik met de auto in de spits 55 minuten onderweg, en met de trein 60 minuten. In het dal daalt het tot 50 minuten met de auto. Daarbij komend de bizar hoge parkeerkosten in Amsterdam nog bovenop.
Oh, maar de trein kan ook ideaal zijn hoor. Ik heb het hier al eerder gezegd, ik zie niet zoveel in een gevecht tussen trein en auto. Voor grote geconcentreerde gebieden zoals Amsterdam is de trein ideaal, maar voor veel andere plaatsen is een auto een betere optie. Zo vullen beiden elkaar aan zodat er een optimale infrastructuur onstaat.
pi_122949225
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 13:41 schreef Panthera. het volgende:
Werken in de tren wel ja, lekker lezen en rustig met je dag beginnen is de trein echter prima geschikt voor. 's Ochtends vind ik het heerlijk.
pi_122949302
Klopt, of nog even bijslapen :9 De vraag is of dat erg productief is, zo productief dat het een reden is om de trein te nemen.
  zaterdag 16 februari 2013 @ 14:31:34 #197
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_122949324
Voor mijn dagelijkse woon-werkverkeer moet ik van Breda naar een bedrijf in Delft. Ik heb dit een paar maanden met de auto gedaan, maar had iedere dag files.

Tegenwoordig doe ik het met het OV. De reistijd is weliswaar iets langer, maar omdat ik in de trein en in de bus kan ontspannen (en een beetje op FOK! rondhangen) verlies ik voor mijn gevoel minder tijd. :)
pi_122949374
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 14:31 schreef James1988 het volgende:
Voor mijn dagelijkse woon-werkverkeer moet ik van Breda naar een bedrijf in Delft. Ik heb dit een paar maanden met de auto gedaan, maar had iedere dag files.

Tegenwoordig doe ik het met het OV. De reistijd is weliswaar iets langer, maar omdat ik in de trein en in de bus kan ontspannen (en een beetje op FOK! rondhangen) verlies ik voor mijn gevoel minder tijd. :)
Het is altijd te merken als je weer onderweg bent :+
  zaterdag 16 februari 2013 @ 14:46:35 #199
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_122949792
Over onderweg zijn gesproken, ik kwam deze post tegen over uitgedunde treinverbindingen in de Balkanlanden: http://www.eurocheapo.com(...)balkans-in-2013.html

Opvallend vind ik dat Griekenland kennelijk alle (!) internationale verbindingen heeft geschrapt.
  Forum Admin zaterdag 16 februari 2013 @ 15:23:18 #200
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_122951059
trouwens, ICR word hier als zeer comfortabel beschouwd, right? Ik zat mrt carnaval in de IC naar Roosendaal, ICR rijtuigen.. maar die heeft 3 of 4 keer tijdens de rit een enorme klap door de hele trein gegeven. Alsof er volgas geveven werd en vervolgens de stroom wegviel. Voelde erg onveilig :')
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_122951250
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 15:23 schreef Straatcommando. het volgende:
trouwens, ICR word hier als zeer comfortabel beschouwd, right? Ik zat mrt carnaval in de IC naar Roosendaal, ICR rijtuigen.. maar die heeft 3 of 4 keer tijdens de rit een enorme klap door de hele trein gegeven. Alsof er volgas geveven werd en vervolgens de stroom wegviel. Voelde erg onveilig :')
Herkenbaar inderdaad. Heb zelf het idee dat het gebeurt wanneer de topsnelheid wordt bereikt en de loc stopt met accelereren, alsof er een hoop speling tussen de koppeling zit ofzo.
pi_122951294
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 14:46 schreef James1988 het volgende:
Over onderweg zijn gesproken, ik kwam deze post tegen over uitgedunde treinverbindingen in de Balkanlanden: http://www.eurocheapo.com(...)balkans-in-2013.html

Opvallend vind ik dat Griekenland kennelijk alle (!) internationale verbindingen heeft geschrapt.
volgens mij was er nog een dienst met bulgarije, albanie of macedonie. iig een van die 3.. maar de rest ligt er inderdaad uit. was nog een heel gedoe tijdens t interrailen vorig jaar om van istanbul naar thessaloniki te geraken..
Let me occupy your mind
As you do mine
  Redactie Sport zaterdag 16 februari 2013 @ 15:33:09 #203
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_122951318
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 14:00 schreef b2py het volgende:

[..]

Dat hangt er maar helemaal vanaf van waar naar waar je moet. Als je binnen de randstad reist is de trein inderdaad sneller, maar als je alleen naar de randstad rijdt wordt het verschil al minder. Als je vanuit de randstad reist zal het verschil al in het voordeel van de auto uitpakken, om nog maar helemaal niet te spreken over reizen die zich geheel buiten de randstad afspelen..
PM mij!
pi_122951390
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 15:33 schreef dennistd het volgende:

[..]

Dat hangt er maar helemaal vanaf van waar naar waar je moet. Als je binnen de randstad reist is de trein inderdaad sneller, maar als je alleen naar de randstad rijdt wordt het verschil al minder. Als je vanuit de randstad reist zal het verschil al in het voordeel van de auto uitpakken, om nog maar helemaal niet te spreken over reizen die zich geheel buiten de randstad afspelen..
Zelfs buiten de randstad hangt dat er nog maar vanaf hoor... Centrum Hengelo naar centrum Deventer heb ik een paar jaar dagelijks gedaan voor werk. Daar kan de auto gewoon echt niet op tegen de trein: filerijden van centrum naar snelweg, filerijden van snelweg naar centrum. Om nog maar niet te beginnen over eventuele files rondom Deventer *op* de snelweg.
  Redactie Sport zaterdag 16 februari 2013 @ 15:45:38 #205
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_122951710
Maar goed: hoe vaak moet je nou van centrum naar centrum?
PM mij!
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 16 februari 2013 @ 15:49:27 #206
Maffe Fries
pi_122951819
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 12:54 schreef dennistd het volgende:
De 23058 is er ook niet beter uit gaan zien de afgelopen anderhalf jaar. Zo zag ie er toen nog uit:

https://picasaweb.google.(...)#5845511320120063122
ik denk dat als je flink poetst de loc er weer glimmend uit zal gaan zien
pi_122951850
Even inhakende op de discussie: ik zei ook niet dat de reistijd per trein korter is (hoewel het verschil meestal kleiner is dan ingeschat en zelfs soms simpelweg in het voordeel van de trein uitvalt, zoals sommigen hier in de praktijk hebben gemerkt). Het voornaamste verschil is echter simpel: reistijd is werktijd. Of ontspantijd. Of sociaal-gezellig-doen-tijd. Whatever. Je kan het vrijwel altijd nuttig gebruiken. In de auto eigenlijk niet. Daar is reistijd verloren tijd.
  Redactie Sport zaterdag 16 februari 2013 @ 15:52:19 #208
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_122951886
Ja, of 'je als een haring in een ton voelen'-tijd.. Nee, geef mijn dan toch de auto maar.
PM mij!
pi_122951910
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 15:52 schreef dennistd het volgende:
Ja, of 'je als een haring in een ton voelen'-tijd.. Nee, geef mijn dan toch de auto maar.
Jij moet nog een 30 minuten bussen ofzo voordat je bij de trein bent he :P
Voor een randstadter is dat natuurlijk heel anders ;)
pi_122951916
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 15:52 schreef dennistd het volgende:
Want dan verspil je per definitie tijd en geld, veel beter inderdaad.

Overigens reis ik zelf de laatste tijd geregeld in de (middag)spits. Tot dusver altijd met mijn laptop aan de slag gekund. :)
  zaterdag 16 februari 2013 @ 15:53:55 #211
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_122951929
Ik heb een keer bij een klant in Amsterdam gezeten die op 3 minuten lopen van station Amsterdam Zuid zat. Vanuit Breda was de reistijd 65 minuten: Fyra Breda - Schiphol (53 minuten) + overstap + Schiphol - Amsterdam Zuid (8 minuten). Daar kan de auto simpelweg niet tegenop. :)

Aanlooptijd huis - station = 15 minuten, maar bij een auto moet je ook eerst van/naar parkeerplaatsen lopen enzo, dat zou qua reistijd uiteindelijk op hetzelfde neerkomen.
pi_122952008
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 15:53 schreef James1988 het volgende:
Ik heb een keer bij een klant in Amsterdam gezeten die op 3 minuten lopen van station Amsterdam Zuid zat. Vanuit Breda was de reistijd 65 minuten: Fyra Breda - Schiphol (53 minuten) + overstap + Schiphol - Amsterdam Zuid (8 minuten). Daar kan de auto simpelweg niet tegenop. :)

Aanlooptijd huis - station = 15 minuten, maar bij een auto moet je ook eerst van/naar parkeerplaatsen lopen enzo, dat zou qua reistijd uiteindelijk op hetzelfde neerkomen.
Dat is onder ideale omstandigheden, hoeveel fileknelpunten kom je tegen onderweg? Vijf ofzo?
  zaterdag 16 februari 2013 @ 16:01:20 #213
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_122952131
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 15:56 schreef b2py het volgende:

[..]

hoeveel fileknelpunten kom je tegen onderweg? Vijf ofzo?
Hangt van de route af...

Over Rotterdam: A16/A59, A16/A17, ring van Rotterdam, ring bij Den Haag, Schiphol, A10
Over Utrecht: Gorinchem, A27/A2, ring Amsterdam (A10)

En dan natuurlijk nog alle lokale kruisingen enzo. :)
pi_122952141
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 15:53 schreef James1988 het volgende:
Aan dat soort zaken zijn automobilisten inderdaad meer tijd kwijt dan ze denken. Ben zelf opgegroeid in een klein dorp zonder station. Of ik nu naar het station fietste of met de auto ging: ik moest eigenlijk even ver van tevoren vertrekken, ook al zou je denken dat je met de auto en de 80km-wegen er veel sneller zou zijn. De standaardafwijking met de auto is eenmaal groter: mini-filetjes bij drukke kruispunten, geen.weinig parkeerplaatsen (dus langer bezig met parkeren en verder lopen naar het station) en met een beetje geluk een tractor op een weg waar je niet kan/mag inhalen. :')
pi_122952149
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 15:33 schreef dennistd het volgende:

[..]

Dat hangt er maar helemaal vanaf van waar naar waar je moet. Als je binnen de randstad reist is de trein inderdaad sneller,
Nou, niet echt. Elke dag Almere - Amsterdam Zuid, vervolgens stukje metro. En ik ben met de auto altijd sneller. Als het 's ochtends vast staat maak ik dat s middags makkelijk goed.
En ik kan altijd comfortabel zitten, dat is bij de trein tegenwoordig ook lang niet altijd.
  zaterdag 16 februari 2013 @ 16:03:41 #216
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_122952187
Het grootste voordeel van de trein is dat je geen blauwe jassen met alcoholcontroles tegenkomt.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  zaterdag 16 februari 2013 @ 16:04:14 #217
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_122952203
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 16:01 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

De standaardafwijking met de auto is eenmaal groter: mini-filetjes bij drukke kruispunten, geen.weinig parkeerplaatsen (dus langer bezig met parkeren en verder lopen naar het station) en met een beetje geluk een tractor op een weg waar je niet kan/mag inhalen. :')
Ik heb een paar maanden een klant gehad in Veenendaal. Vanuit Breda is de geadviseerde route: A27 tot Utrecht, dan A12 tot Veenendaal-West. Die route heb ik alleen tijdens de kerstvakanties genomen, omdat het er altijd vast stond. :') Mijn omleidingsroute was A27/A15 en dan de N-weg via Rhenen. Dat reed enigszins door, maar ook daar stonden veel files, en inderdaad: tractors.

Het OV was echter geen optie, zelfs tijdens winterse omstandigheden was de auto nog steeds sneller dan het OV.s
pi_122952204
quote:
6s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 16:03 schreef JDude het volgende:
Het grootste voordeel van de trein is dat je geen blauwe jassen met alcoholcontroles tegenkomt.
En met een beetje geluk wél leuke jongedames
  zaterdag 16 februari 2013 @ 16:07:13 #219
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_122952306
Weer in Nederland. Nog iets gemist hier?

Oh, die beveiliging dacht dat wij professioneel fotograaf waren .... Stationschef vanochtend liet ons gewoon fotograferen. Hij zei zelfs dat het gewoon mag. Wilde alleen even weten wat wij precies fotografeerden.
  zaterdag 16 februari 2013 @ 16:08:00 #220
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_122952339
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 16:04 schreef James1988 het volgende:

Ik heb een paar maanden een klant gehad in Veenendaal. Vanuit Breda is de geadviseerde route: A27 tot Utrecht, dan A12 tot Veenendaal-West. Die route heb ik alleen tijdens de kerstvakanties genomen, omdat het er altijd vast stond. :')
Dat is inmiddels wel verbeterd, de A27 na Everdingen is verbreed en de A12 ook.
  Redactie Sport zaterdag 16 februari 2013 @ 16:08:12 #221
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_122952352
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 15:53 schreef b2py het volgende:

[..]

Jij moet nog een 30 minuten bussen ofzo voordat je bij de trein bent he :P
Voor een randstadter is dat natuurlijk heel anders ;)
5 minuten fietsen naar de bushalte, dan 20 minuten met de bus, en dan 11 minuten met de trein, dan ben ik op hetzelfde punt (kruising spoor/A1 tussen Hengelo en Borne) als waar ik met de auto in 15 minuten ben. Totaal met het OV tot dat punt is 45 minuten, daar ben ik al een half uur kwijt. Dan moet het wel een flinke file worden voordat ik dat weer ingehaald heb met de trein.
PM mij!
pi_122952385
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 16:08 schreef JDude het volgende:

[..]

Dat is inmiddels wel verbeterd, de A27 na Everdingen is verbreed en de A12 ook.
Niet als je het hele stuk Breda - Utrecht moet doen ;)
  zaterdag 16 februari 2013 @ 16:12:50 #223
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_122952500
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 16:09 schreef b2py het volgende:

Niet als je het hele stuk Breda - Utrecht moet doen ;)
In James z'n voorbeeld moest'ie van Breda naar Veenendaal. Dan is'ie toch sowieso beter af dan voorheen als een deel van dat traject is verbreed?
pi_122952696
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 16:12 schreef JDude het volgende:

[..]

In James z'n voorbeeld moest'ie van Breda naar Veenendaal. Dan is'ie toch sowieso beter af dan voorheen als een deel van dat traject is verbreed?
Ik moet je gelijk geven zie ik inderdaad. Dacht dat de file-intensiteit op de A27 veel hoger was dan in de werkelijkheid..

Zou mooi zijn als er ook van dit soort vertragingsplaten zijn van NS.
pi_122952720
Die 15 minuten fietsen + 1 uur 45 treinen die het me minstens kost om van Amersfoort naar Breda cs te komen doe ik toch echt liever met de auto, dan maar soms wat file :/
pi_122952802
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 16:20 schreef Mirgeam het volgende:
Die 15 minuten fietsen + 1 uur 45 treinen die het me minstens kost om van Amersfoort naar Breda cs te komen doe ik toch echt liever met de auto, dan maar soms wat file :/
Spoorlijn Utrecht - Breda had er natuurlijk al lang moeten zijn ;)
pi_122954309
De Watergraafsmeer wordt uitgebreid dit jaar.
quote:
Dit wordt gerealiseerd door het aanleggen van extra sporen en bovenleiding en het schiften van spoor 330.
Bron en meer
pi_122954501
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 17:06 schreef b2py het volgende:

[..]

Bron en meer
Ja, met al die stilstaande stofzuigerzakken kunnen ze wel wat extra spoor gebruiken daar! _O-
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 16 februari 2013 @ 17:17:56 #229
Maffe Fries
pi_122954664
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 17:06 schreef b2py het volgende:

[..]

Bron en meer
voor verdere uitbreiding is zo te zien ook nog genoeg ruimte :)
pi_122954769
Ik ben vooral benieuwd waar ze gaan uitbreiden eigenlijk..
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 16 februari 2013 @ 17:22:48 #231
Maffe Fries
pi_122954834
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 17:20 schreef b2py het volgende:
Ik ben vooral benieuwd waar ze gaan uitbreiden eigenlijk..
hier: http://goo.gl/maps/JLC1x

het spoor boven het nog niet gebruikte stuk is spoor 330
pi_122954947
Oh beter, daar kan je nog wel wat kilometer spoor kwijt ja.
pi_122955057
Nog langer lopen voor je bij een kantine bent ;(
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 16 februari 2013 @ 17:35:20 #234
Maffe Fries
pi_122955283
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 17:25 schreef b2py het volgende:
Oh beter, daar kan je nog wel wat kilometer spoor kwijt ja.
mja, op dat stukje niet heel veel kilometers, maar genoeg om nog redelijk wat bakken te kunnen stallen. Van spoor 330 kun je dan een doorgaand spoor maken om zo de Meer beter bereikbaar te maken.
pi_122955655
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 17:35 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

mja, op dat stukje niet heel veel kilometers, maar genoeg om nog redelijk wat bakken te kunnen stallen. Van spoor 330 kun je dan een doorgaand spoor maken om zo de Meer beter bereikbaar te maken.
Met wat wisselsaneringen komt nog wel wat kostbare ruimte vrij. Het gaat om 650 meter lengte opstelcapaciteit, en om 1007 meter servicecapaciteit wat ze nu gaan bouwen. Goed bezig in ieder geval.
pi_122955734
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 17:29 schreef Mirgeam het volgende:
Nog langer lopen voor je bij een kantine bent ;(
Pak je toch lekker de trein :P
pi_122955821
_O-
  zaterdag 16 februari 2013 @ 18:26:14 #239
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_122956964
"Bahnhof Lëtzebuerg, Gare de Luxemburg. Endbahnhof. Terminus Gare."
Die Luxemburgers zijn niet echt uitgebreid over de omroep. Maar wel een gaaf treinenland :)

Eind Augustus gaan we waarschijnlijk nog een keer paar dagen terug :)
pi_122957013
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 15:32 schreef WasMachinator het volgende:

[..]

volgens mij was er nog een dienst met bulgarije, albanie of macedonie. iig een van die 3.. maar de rest ligt er inderdaad uit. was nog een heel gedoe tijdens t interrailen vorig jaar om van istanbul naar thessaloniki te geraken..
Albanië hoe dan ook niet, want die hebben alleen maar een internationale verbinding met Montenegro. De nachttrein naar Thessaloniki vanuit Istanbul is inderdaad afgeschaft, helaas... Overigens is Albanië het meest armzalige spoorland wat ik ooit gezien heb :')

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 16-02-2013 18:29:59 ]
pi_122957061
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 18:28 schreef J.B. het volgende:

[..]

Albanië hoe dan ook niet, want die hebben alleen maar een internationale verbinding met Montenegro. De nachttrein naar Thessaloniki vanuit Istanbul is inderdaad afgeschaft, helaas...
Vanuit Bulgarije naar Istanbul gaan is ook geweldig..
Vanwege bouwwerkzaamheden voor de turkse hogesnelheids trein is het vanaf de grens met de bus. Toen wij dat moesten doen waren er zoveel reizigers dat er zelfs mensen in de bagageruimte van de bus moesten gaan liggen voor een rit van 5 a 6 uur..

volgens mij was t trouwens macedonie..
Let me occupy your mind
As you do mine
pi_122957262
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 18:30 schreef WasMachinator het volgende:

[..]

Vanuit Bulgarije naar Istanbul gaan is ook geweldig..
Vanwege bouwwerkzaamheden voor de turkse hogesnelheids trein is het vanaf de grens met de bus. Toen wij dat moesten doen waren er zoveel reizigers dat er zelfs mensen in de bagageruimte van de bus moesten gaan liggen voor een rit van 5 a 6 uur..

volgens mij was t trouwens macedonie..
Roemenië, Bulgarije en voornamelijk Albanië zijn wat spoor betreft echt krankzinnig. In Roemenië stopten treinen midden in het veld om mensen uit te laten, in Albanië heb ik een trein gezien die stopte voor het wegverkeer op een spoorovergang ipv andersom XD

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-02-2013 18:39:30 ]
pi_122957435
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 18:38 schreef J.B. het volgende:

[..]

Roemenië, Bulgarije en voornamelijk Albanië zijn wat spoor betreft echt krankzinnig. In Roemenië stopten treinen midden in het veld om mensen uit te laten, in Albanië heb ik een trein gezien die stopte voor het wegverkeer op een spoorovergang ipv andersom XD
Heb hetzelfde in Bulgarije meegemaakt. lag een dorpje 700m verderop. stappen 3 mensen uit en de trein rijdt weer verder. Krankzinnig is echt het juiste woord.
of gaan ze snachts met een moker op de onderstellen of koppelingen slaan bij stations, krijg je echt zn heerlijk wtf gevoel van. Was volgens mij op de Balkan Express(of wat er nog van over is..)
Let me occupy your mind
As you do mine
pi_122957891
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 18:44 schreef WasMachinator het volgende:

of gaan ze snachts met een moker op de onderstellen of koppelingen slaan bij stations, krijg je echt zn heerlijk wtf gevoel van.
Dat is het controleren van de remmen :Y
pi_122957989
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 18:56 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat is het controleren van de remmen :Y
Weer iets geleerd :)
wij dachten stiekem al om te controleren of er geen sloffen sigaretten waren verstopt onder de wagons. Sommige douane ambtenaren tikken met een stok tegen de plafond platen ter controle.

Maar al met al is het treinen door t oostblok goed bevallen
Let me occupy your mind
As you do mine
pi_122957999
Die hele fyra doet mij eigenlijk nog het meeste denken aan een koi, geen idee of dat ook een officiele naam voor dat ding is overigens. Vind het ook een beetje sneu voor de koi.

zaterdag 16 februari 2013 @ 19:23:04 #247
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_122958981

NMBS 4120 in de sneeuw in niemandsland Bertrix
Tijdens een overstap op station Bertrix, langs de Athus-Meuse lijn, viel er een groot pak sneeuw. Het perron was net geborsteld door de onderstationschef van Bertrix.

Ook werd er nog even gerangeerd met een treinstel van de reeks MW41 die hier bijna helemaal verdreven is door Desiro. Desiro kan namelijk onder 25kV rijden, en is de diesel niet meer nodig.

NMBS 155 + 259 (dubbel-rood!)
Station Liège-Guillemins is nog een groot festijn voor de rode klassiekjes. Deze avond kwamen de 259+155 aan als IR-trein uit Aachen Hbf. Na een kering zal de trein naar het opstel vertrekken.

NMBS 243 + 248 (dubbel-rood!)
Even later kwamen de rode 243 & 248 ook samen binnenrijden uit Herstal met eindbestemming Jemelle.

CFL 1818 + keteltrein
Nog steeds dagelijks (ma-vr) rijden de magnifieke diesellocs tussen Luxemburg Triage en Bertrange met een keteltrein voor Shell en Q8. Doordat de trein aan de vroege kant was, werd gekozen voor het rechterspoor naar Bertrange (op de foto linkerspoor) te nemen. Hierdoor kon vrijwel gelijk hierna over het normale spoor de IC naar Brussel doorrijden, en werd er geen enkele trein gehinderd. Voor ons was dat veel fijner!

Met een grote dieselpluim en gebrul passeert hier de 1818 naar Bertrange. De dieselwalmen waren enkele minuten na passage nog te ruiken...

CFL 1817 + lege schroottrein
Na Hollerich werd doorgereden naar Noertzange. Waar hoop gevestigd was dat de werkzaamheden aan het station inmiddels afgerond waren, bleek dat het hier al enige tijd stil ligt. Het is maar half afgemaakt.

Er werd niet gegokt om naar Schifflange te gaan, wat maar goed ook was. Nog geen 15 minuten na aankomst in Noertzange passeert de vrijwel dagelijks rijdende lege schroottrein en/of beladen staaltrein Belval - Bettembourg het station van Noertzange. In de tegenrichting rijdt eerst de trein met de beladen schroottrein en/of lege staaltrein, waarna gekeerd wordt in Belval en met een lege/beladen wagenset retour gegaan wordt.
pi_122959365
Leuke plaatjes!
  zaterdag 16 februari 2013 @ 19:36:56 #249
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_122959548
Dank!
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 16 februari 2013 @ 19:47:23 #250
Maffe Fries
pi_122959920
nice, greavy
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 16 februari 2013 @ 19:48:29 #251
Maffe Fries
pi_122959963
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 17:46 schreef b2py het volgende:

[..]

Met wat wisselsaneringen komt nog wel wat kostbare ruimte vrij. Het gaat om 650 meter lengte opstelcapaciteit, en om 1007 meter servicecapaciteit wat ze nu gaan bouwen. Goed bezig in ieder geval.
ah zo. Je vergeet soms dat de Meer vroeger de functie had die de Kijfhoek nu heeft. Het rangeerterrein vertoont er nog steeds tekenen van en kan dus efficiënter ingedeeld worden
  zaterdag 16 februari 2013 @ 19:49:26 #252
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_122960000
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 19:47 schreef Peterselieman het volgende:
nice, greavy
Danku :)
Moet de overige 370 foto's nog even filteren.
pi_122960738
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 18:44 schreef WasMachinator het volgende:

[..]

Heb hetzelfde in Bulgarije meegemaakt. lag een dorpje 700m verderop. stappen 3 mensen uit en de trein rijdt weer verder. Krankzinnig is echt het juiste woord.
of gaan ze snachts met een moker op de onderstellen of koppelingen slaan bij stations, krijg je echt zn heerlijk wtf gevoel van. Was volgens mij op de Balkan Express(of wat er nog van over is..)
Ik heb wel eens in Barneveld gezien dat de trein stopte bij de overweg bij station Barneveld-Noord en dat er een NS medewerker uitstapte en via de overweg waarschijnlijk naar huis of auto. De trein stopte dus op het spoor tussen Apeldoorn en Amersfoort, niet op de aftakking (was een IC van Apeldoorn naar Amersfoort). Was ook wel even apart om te zien.

In het buitenland is treinreizen vaak sowieso heel anders. Ik heb eens in een locaal treintje een goede dertig kilometer onder Milaan gezeten (tussen Mortara en Vercelli, voor de liefhebbers). Dan weet je ook niet wat je ziet. Het was een treintje die eens in de paar uur reed en die ook bij iedere molshoop stopte. Op een gegeven moment kwam er ook iemand met een kip binnen enzo. Heel apart. Helaas geen foto's van, maar was in zo'n trein:

pi_122961127
NS wil één tarief bij vervoerders op spoor

HILVERSUM - Alle vervoerders op het spoor moeten één tarief gaan rekenen voor het reizen met de trein. Daarvoor pleitte de directeur-consumentenmarkt Erik Beenen van de Nederlandse Spoorwegen zaterdagavond in het VARA consumentenprogramma Kassa.

Nederland telt vijf treinvervoerders die verschillende tarieven berekenen aan hun reizigers. Als reizigers met een ov-chipkaart reizen en overstappen van de een op de andere vervoerder moet de reiziger in- en uitchecken en betaalt de reiziger een ander tarief.

Als iemand met een papieren kaartje reist is dat overigens niet zo: dan legt een reiziger de reis af met één kaartje, gekocht op het beginstation. De prijsverschillen tussen een reis met een papieren kaartje en reizen met de ov-chipkaart zijn groot, zo bleek uit een vergelijking die het programma maakte. Veel reizigers kiezen daarom voor een papieren kaartje. De NS wil af van de onderlinge verschillen in prijs en pleit voor een uniform tarief, waardoor bij een treinreis met meerdere vervoerder geen prijsverschillen meer zijn.

Eerder deze week werd al bekend dat reizigers vanaf eind maart geen dubbel opstaptarief meer hoeven te betalen als ze tijdens hun trip overstappen van de ene treinvervoerder naar de andere. Nu is het nog zo dat wie incheckt met de ov-chipkaart in de trein een opstaptarief van 0,83 euro betaalt.

Bij een overstap naar een andere vervoerder werd dat tarief tot nog toe nogmaals aan de reiziger berekend. Daardoor moesten reizigers meer betalen dan wanneer ze een papieren treinkaartje gebruikten. Veel reizigers baalden van het dubbele tarief en bleven daarom papieren tickets kopen. Nu het dubbel opstaptarief er niet meer is, hoeft dat niet meer.

Bron
pi_122961257
Zo hebben ze dat in Apeldoorn in de bussen ook opgelost, gewoon het papieren kaartje van 1 euro afschaffen (het zou kunnen dat ie op het laatst 1,50 was overigens, ik weet dat ik vroeger 1,- betaalde) en vervangen door een kaartje van 2 euro waar je niet mee mag overstappen. Vervolgens een flitsende "de OV-chipkaart is het goedkoopste vervoersbewijs!" campagne er achteraan en klaar :)
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 16 februari 2013 @ 20:15:55 #256
Maffe Fries
pi_122961295
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 20:13 schreef b2py het volgende:
NS wil één tarief bij vervoerders op spoor

Bron
beetje terug naar hoe het was en nog een klein beetje is. De NS kan wel een voortrekkersrol hierin spelen, maar zou imo nooit de regie mogen hebben.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 16 februari 2013 @ 20:17:14 #257
Maffe Fries
pi_122961383
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 20:15 schreef arkkey het volgende:
Zo hebben ze dat in Apeldoorn in de bussen ook opgelost, gewoon het papieren kaartje van 1 euro afschaffen en vervangen door een kaartje van 2 euro waar je niet mee mag overstappen. Vervolgens een flitsende "de OV-chipkaart is het goedkoopste vervoersbewijs!" campagne er achteraan en klaar :)
dat hebben ze op meer plekken gedaan. Slechts op de hele lange afstanden zijn in de bussen de papieren kaartjes goedkoper, maar dat zijn slechts uitzonderingen.
  zaterdag 16 februari 2013 @ 20:17:25 #258
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_122961394
Wat de neuk? Je introduceert willens en wetens een kreupel kutsysteem, dat je onterecht verkoopt als "grandioos" en "geweldig makkelijk voor de klant", en als de mensen er achter zijn dat het een onding is, schreeuw je zo hard mogelijk van de daken dat het beter moet?!
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  PR/Manusje van alles zaterdag 16 februari 2013 @ 20:20:26 #259
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_122961565
lekker terug naar de strippenkaart. :')
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 16 februari 2013 @ 20:20:44 #260
Maffe Fries
pi_122961578
quote:
9s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 20:17 schreef Duvel het volgende:
Wat de neuk? Je introduceert willens en wetens een kreupel kutsysteem, dat je onterecht verkoopt als "grandioos" en "geweldig makkelijk voor de klant", en als de mensen er achter zijn dat het een onding is, schreeuw je zo hard mogelijk van de daken dat het beter moet?!
daar zijn we in Nederland goed in.

De overheid heeft de vervoerders de kans gegeven om met een goed systeem te komen waarbij de klant beter bediend zou moeten worden, maar de vervoerders hebben imo keihard in gefaald en wentelen dat nu af op dezelfde klant met producten waar niemand op zit te wachten.
  zaterdag 16 februari 2013 @ 20:51:34 #261
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_122963481
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 20:20 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

daar zijn we in Nederland goed in.

De overheid heeft de vervoerders de kans gegeven om met een goed systeem te komen waarbij de klant beter bediend zou moeten worden, maar de vervoerders hebben imo keihard in gefaald en wentelen dat nu af op dezelfde klant met producten waar niemand op zit te wachten.
Nah.. Iedereen wilde gedurende het gebruik van het systeem zijn/haar invloed kunnen uitoefenen op de tarieven en tariefsystemen. Dat kan alleen als je de boel versplintert. Dat is tegelijk het grote probleem. Alles is te versplinterd om het integraal te doen, en als je over gaat op een integraal systeem komen er allemaal lijken uit de kast. Denk aan concessies waar opeens veel minder geld binnen blijkt te komen doordat de zone's klein waren gehouden en de km-tarieven hoog.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mr_Klaasje op 16-02-2013 20:57:39 ]
  zaterdag 16 februari 2013 @ 20:55:01 #262
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_122963712
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 20:51 schreef Mr_Klaasje het volgende:

...Denk aan concessies waar opeens veel minder geld binnen blijkt te komen doordat de zone's klein waren gehouden en de km-tarieven hoog.
Maar wat op zich ook weer opgelost kan worden: gewoon de tarieven nog meer verhogen.
De klant moet toch betalen. Een heleboel klanten zijn op het OV aangewezen, due hebben geen alternatief.
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
Een feature die je relatie kan verpesten met één letter.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 16 februari 2013 @ 20:56:47 #263
Maffe Fries
pi_122963851
quote:

[..]

Nah.. Iedereen wou gedurende het gebruik van het systeem zijn/haar invloed kunnen uitoefenen op de tarieven en tariefsystemen. Dat kan alleen als je de boel versplintert. Dat is tegelijk het grote probleem. Alles is te versplinterd om het integraal te doen, en als je over gaat op een integraal systeem komen er allemaal lijken uit de kast. Denk aan concessies waar opeens veel minder geld binnen blijkt te komen doordat de zone's klein waren gehouden en de km-tarieven hoog.
Dan komt volgens mij met name een provincie als Limburg in de knoei, want zeker de treintarieven daar zijn de hoogste van het land.
pi_122963854
quote:

[..]

Nah.. Iedereen wou gedurende het gebruik van het systeem zijn/haar invloed kunnen uitoefenen op de tarieven en tariefsystemen. Dat kan alleen als je de boel versplintert. Dat is tegelijk het grote probleem. Alles is te versplinterd om het integraal te doen, en als je over gaat op een integraal systeem komen er allemaal lijken uit de kast. Denk aan concessies waar opeens veel minder geld binnen blijkt te komen doordat de zone's klein waren gehouden en de km-tarieven hoog.
Heb je gedronken? Je taal gebruik faalt een beetje in vergelijking met je andere posts :P
  zaterdag 16 februari 2013 @ 20:59:32 #265
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_122964057
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 20:56 schreef b2py het volgende:

[..]

Heb je gedronken? Je taal gebruik faalt een beetje in vergelijking met je andere posts :P
Ik doe meerdere dingen tegelijk en dat gaat kennelijk niet zo goed. Wat ik in ieder geval bedoelde is dat iedereen (provincies, stadsregio, NS) graag zijn plasje wilde kunnen doen en dat kan alleen als je ervoor zorgt dat jouw plasje niet afhankelijk is van de toestemming van de buurman. Dat betekent dat je de boel dus gaat losknippen. Dan heb je geen samenhangend tariefsysteem maar de lappendeken die we vandaag de dag in het OV hebben.
pi_122965592

Op een bijzonder mistige vrijdagavond komt een 1700 loc van NS Hispeed met de trein uit Berlijn aan in Hengelo. Lekker wazig maar ik vind het wel wat hebben.
pi_122966650
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 20:56 schreef b2py het volgende:
Je taal gebruik faalt
jouw taalgebruik ook.
pi_122966673
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 21:24 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Op een bijzonder mistige vrijdagavond komt een 1700 loc van NS Hispeed met de trein uit Berlijn aan in Hengelo. Lekker wazig maar ik vind het wel wat hebben.
CROP IT MILCO! :(
pi_122966746
quote:
8s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 21:45 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

CROP IT MILCO! :(
Ik heb dat ding al met 65% gecropped :')
pi_122967978
Misschien bedoel je resizen. Ik zou het hopen voor je.
  zaterdag 16 februari 2013 @ 22:18:14 #271
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_122968515
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 15:30 schreef Ireyon het volgende:

Herkenbaar inderdaad. Heb zelf het idee dat het gebeurt wanneer de topsnelheid wordt bereikt en de loc stopt met accelereren, alsof er een hoop speling tussen de koppeling zit ofzo.
Ik merkte het gisteren ook in de Eurotunnel-trein, maar dan bij het afremmen.
  zaterdag 16 februari 2013 @ 22:26:00 #272
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_122968835
"Werbeloks" zijn een niet bepaald onbekend fenomeen. Zo zijn er treinen met promotie voor voetbal, beurzen, modeltreinen, noem het maar op. Ook in Engeland kent men dit fenomeen, ter promotie van de DVD-release van de Bond-film "Skyfall" is een James Bond te bezichtigen op een trein van East Coast.

(Let op het nummertje voorop de loc!)

[ Bericht 1% gewijzigd door James1988 op 16-02-2013 22:34:07 ]
pi_122969521
Gaaf!
Voegloos spoor kennen ze er nog niet in ieder geval..
pi_122969756
Ach ik nederland hoor ik ook regelmatig dat soort geluiden anders :) Misschien *iets* minder erg maar veel schelen doet t niet
pi_122972996
Die Bashir zit gewoon op Twitter te verkondigen dat NS Veolia moet overnemen, heb je zelfde tarieven. Wat een figuur :')
pi_122973181
NS_online twitterde op zondag 17-02-2013 om 00:13:31 Van en naar Amersfoort: geen treinverkeer door een wisselstoring. http://t.co/z23egl7C #Amf reageer retweet
Voor de late reizigers onder ons
pi_122973253
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 00:10 schreef b2py het volgende:
Die Bashir zit gewoon op Twitter te verkondigen dat NS Veolia moet overnemen, heb je zelfde tarieven. Wat een figuur :')
Misschien kunnen ze dan ook de frequentie weer terugbrengen naar de glorie van toen. Eén keer per uur een doorgaande trein Nijmegen - Roermond *O*
  zondag 17 februari 2013 @ 00:16:54 #278
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_122973277
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 00:10 schreef b2py het volgende:
Ik zag het ja. :')

FarshadBashir twitterde op zaterdag 16-02-2013 om 19:28:55 @mlageirse En heb je bezwaar tegen de NS als aandeelhouder? reageer retweet
FarshadBashir twitterde op zaterdag 16-02-2013 om 23:43:51 @MLageirse Fijn voor reiziger (alleen al dat je niet meer hoeft in en uit te checken) en ook voor jullie. Blijf je ook nog Veolia heten :-) reageer retweet
Yeah right. :')

Helaas denk ik niet dat een overnamebod van ¤ 1,- wordt geaccepteerd door het moederbedrijf van Veolia Transport NL ;(
pi_122973368
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 00:16 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ik zag het ja. :')

FarshadBashir twitterde op zaterdag 16-02-2013 om 19:28:55 @mlageirse En heb je bezwaar tegen de NS als aandeelhouder? reageer retweet
FarshadBashir twitterde op zaterdag 16-02-2013 om 23:43:51 @MLageirse Fijn voor reiziger (alleen al dat je niet meer hoeft in en uit te checken) en ook voor jullie. Blijf je ook nog Veolia heten :-) reageer retweet
Yeah right. :')

Helaas denk ik niet dat een overnamebod van ¤ 1,- wordt geaccepteerd door het moederbedrijf van Veolia Transport NL ;(
Waarschijnlijk zou de NMA er ook niet mee akkoord gaan. Ik gok op DB of SNCF, heel misschien Virgin.
  zondag 17 februari 2013 @ 00:21:13 #280
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_122973467
DB/Arriva zie ik niet gebeuren: Arriva is de tweede vervoerder van Nederland en heeft onlangs een aantal concessies gekregen (Zwolle - Emmen, trein Gelderland, busvervoer rondom Leiden). Een overname van Veolia zou Arriva nog een stukje groter maken. Ik zet mijn centen daarom op Keolis (SNCF).

Wat ook nog zou kunnen is een partij zoals StageCoach, National Express of FirstGroup. Deze partijen zijn nog niet actief in Nederland, maar zouden op die manier wel toegang krijgen tot de markt.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 17 februari 2013 @ 00:22:09 #281
Maffe Fries
pi_122973506
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 00:18 schreef b2py het volgende:

[..]

Waarschijnlijk zou de NMA er ook niet mee akkoord gaan.
idd. Die zullen niet zomaar zeggen: Hoe wilt u het hebben meneer NS? Tuurlijk meneer NS. Gaat uw gang meneer NS.
quote:
Ik gok op DB of SNCF, heel misschien Virgin.
Weet niet of DB er zo happig op is. Misschien een Keolis of eventueel EBS
pi_122973912

Voor in de collectie.. :')
  zondag 17 februari 2013 @ 00:54:01 #283
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_122974622
Thx dude :)

zondag 17 februari 2013 @ 00:55:17 #284
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_122974667
quote:
14s.gif Op zondag 17 februari 2013 00:54 schreef Dr_Flash het volgende:
Thx dude :)

Ik zat toen in de laatste trein die van Amsterdam naar Rotterdam reed. _O-
pi_122974858
Nvm.
  zondag 17 februari 2013 @ 01:02:00 #286
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_122974875
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 01:01 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Iets doet het niet bij jou
pi_122974908
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 01:02 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Iets doet het niet bij jou
Flickr doet het mobiel niet zo super, moment.

Daar istie:
  zondag 17 februari 2013 @ 01:06:58 #288
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_122975062
Ik kijk nog even vanavond om met jr. eind juli op pad te gaan is er sinds vandaag op het traject Utrecht-Keulen of er tussenin alles op z'n kop gegooid. Juli en Augustus ligt alles plat, via Eindhoven en Gladbach moet het nu (weer! :( ). Het vreemde is dat ik niks kan vinden bij de DB, NS (nog) niet geprobeerd (die plannen niet zo ver zichtbaar vooruit), weet iemand er iets vanaf?
  zondag 17 februari 2013 @ 01:07:27 #289
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_122975080
Oh ja het halve land in het geel _O- Dat was ook nog niet zo lang geleden _O_
pi_122975137
quote:
5s.gif Op zondag 17 februari 2013 01:06 schreef bork het volgende:
Ik kijk nog even vanavond om met jr. eind juli op pad te gaan is er sinds vandaag op het traject Utrecht-Keulen of er tussenin alles op z'n kop gegooid. Juli en Augustus ligt alles plat, via Eindhoven en Gladbach moet het nu (weer! :( ). Het vreemde is dat ik niks kan vinden bij de DB, NS (nog) niet geprobeerd (die plannen niet zo ver zichtbaar vooruit), weet iemand er iets vanaf?
Tussen zevenaar grens en dusseldorf een spoor beschikbaar, niet voor ice. Den Bosch gaat op de schop, ook nog nodige effecten.
  zondag 17 februari 2013 @ 01:09:18 #291
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_122975139
quote:
5s.gif Op zondag 17 februari 2013 01:06 schreef bork het volgende:
Het vreemde is dat ik niks kan vinden bij de DB, NS (nog) niet geprobeerd (die plannen niet zo ver zichtbaar vooruit), weet iemand er iets vanaf?
Je moet kijken bij NS Hispeed.
ICE International
CNL en EN
En meer...
  zondag 17 februari 2013 @ 01:09:51 #292
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_122975157
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 01:09 schreef James1988 het volgende:

[..]

Je moet kijken bij NS Hispeed.
ICE International
CNL en EN
En meer...
check, ik kijk daar echt nooit meer, bedankt!

Van zaterdag 20 juli tot en met zondag 1 september

Door werkzaamheden rijdt ICE International via een andere route. Daardoor stopt ICE International niet in Arnhem, maar extra in Eindhoven. De vertrek- en aankomsttijden op alle stations zullen worden gewijzigd. Houdt u rekening met eerder vertrekken of later aankomen. Meer informatie volgt op een later moment
  zondag 17 februari 2013 @ 01:13:05 #293
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_122975248
DB Bahn heeft een hele subsite over Bauarbeiten, daar is het misschien ook nog wel terug te vinden. Alleen in het Duits.
  zondag 17 februari 2013 @ 01:15:32 #294
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_122975327
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 01:13 schreef James1988 het volgende:
DB Bahn heeft een hele subsite over Bauarbeiten, daar is het misschien ook nog wel terug te vinden. Alleen in het Duits.
Dank u die had ik al doorgespit, die gaat t/m 7 mei, dat wordt denk ik CNL dan naar Freiburg, echt balen, er zat een leuk ritje Munchen-Utrecht met de 2x ICE tussen :( .

5.55 Freiburg dat schiet niet op :( via Zurich dan maar?
pi_122976697
Wil transdev (connexion) niet veolia kopen? O-)
dag
pi_122977017
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 02:08 schreef Peter het volgende:
Wil transdev (connexion) niet veolia kopen? O-)
Transdev is gefuseerd met veolia.
pi_122977097
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 02:36 schreef icloud het volgende:

[..]

Transdev is gefuseerd met veolia.
en nu kan het personenvervoer ineens niet meer zelfstandig bestaan?..

Arriva/DB, keolis of sncf lijken me de meest logische kandidaten, al wil Virgin ook wel graag de NL/ mainland Europa markt op..
dag
pi_122977110
quote:
1s.gif Op zondag 17 februari 2013 02:47 schreef Peter het volgende:

[..]

en nu kan het personenvervoer ineens niet meer zelfstandig bestaan?..

Daar zeg ik toch niks over, ik zeg dat transdev geen onderdeel gaat kopen wat al van hun is.

Al verwacht ik dat niemand het wil kopen, als je alleen al naar de cijfers in limburg kijkt dan schrik je je kapot, veolia wil al een tijdje af van de nederlandse tak en gezien de nma geen toestemming gaat geven voor de fusie van de twee nederlandse takken stoten ze er gewoon een af.

[ Bericht 10% gewijzigd door icloud op 17-02-2013 02:54:57 ]
  zondag 17 februari 2013 @ 02:53:07 #299
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_122977145
Ik wil het wel kopen :Y

Mits één-of-andere constructie bestaat zodat een faillissement me niet persoonlijk raakt natuurlijk ;)
pi_122977147
quote:
1s.gif Op zondag 17 februari 2013 02:53 schreef James1988 het volgende:
Ik wil het wel kopen :Y

Mits één-of-andere constructie bestaat zodat een faillissement me niet persoonlijk raakt natuurlijk ;)
_O_ _O_ gm :Y :Y :Y
pi_122977161
dicht
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')