abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122909615

Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.



>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je bij dezen alvast van harte welkom heten:

danica.jpg ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden.
fokavatar.jpg Dr_Flash, heeft niet zoveel met dit soort lijstjes.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
sncfblob.jpg James1988, geilt op treinenbouwer Alstom en hogesnelheidstreinen.
fokplaat.jpg DriekOplopers, doet goede dingen namens en voor de reiziger.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
CIMG0149(res).gif greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal stoomtreinen rijden.
sepiakameeltje2.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
monopoly%20spin.gif Monopoly, Machinist (in opleiding). Voor al uw veiligheidsvestjes en foto's op emplacementen.
162.gif Crientj, Ginger, ex-servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
acc_logo2_opt.gif Darkwing_Duck, Vraagt zich af hoe lang er nog dieseltractie bij ACTS is.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
fyrav250%2060x60.png b2py, Alcoholist met een spoorhobby.

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl.



>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig.

>> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
Met je Studenten OV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Breda via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je Studenten OV-Chipkaart niet geldig.
Voor algemene informatie over het reizen met je Studenten OV-Chipkaart kun je het beste op de website terecht.

>> Reizen over de HSL-Zuid
NS Hispeed rijdt ieder halfuur een pendeldienst tussen Amsterdam en Breda via de HSL-Zuid. De reistijd tussen Schiphol en Rotterdam bedraagt hierdoor nog maar 26 minuten en tussen Schiphol en Breda slechts 53 minuten. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Deze is verkrijgbaar in de kaartautomaat of kan je voor 10,- in de trein zelf aanschaffen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden.

Ook de Thalys rijdt over de HSL-Zuid. Op de hele traject gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Rotterdam en daarna naar Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk via o.a. NsHispeed of TGV-Europe.

>> Fyra Amsterdam<->Brussel
Met ingang van 18 januari is de Fyra-treindienst tussen Amsterdam en Brussel voor onbepaalde tijd opgeschort. Dit is besloten naar aanleiding van beschadiging aan het materieel door winterse omstandigheden. Internationaal reizen over de HSL kan hierdoor uitsluitend met Thalys. Het alternatief is omreizen via Roosendaal en daar overstappen op de stoptrein naar België. De politiek overlegt momenteel over een iets acceptabeler alternatief.

>> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten
Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een Studenten OV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden.

>> Afkortingen en treinserienummers
Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht.
Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht.

>> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen
De komende feestdagen in 2012 zijn als volgt: dinsdag 25 december (eerste kerstdag) en woensdag 26 december (tweede kerstdag).
De feestdagen in 2013 zijn als volgt: Dinsdag 1 januari (nieuwjaarsdag), zondag 31 maart (eerste paasdag), maandag 1 april (tweede paasdag), dinsdag 30 april (Koninginnedag), zondag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 9 mei (Hemelvaartsdag), zondag 19 mei (eerste pinksterdag), maandag 20 mei (tweede pinksterdag), woensdag 25 december (eerste kerstdag), donderdag 26 december (tweede kerstdag).
Bovenstaand rijtje is onder voorbehoud. Kijk bij twijfel altijd nog even op de website van DUO. Wanneer je hier komt klagen dat je een boete hebt gekregen op een dag die hierboven niet staat vermeld, lachen we je uit.

>> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? :(
Misschien mag hij wel gewoon niet harder. Hier kun je precies zien hoe hard treinen waar mogen rijden ^O^

>> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
Er zijn verschillende hulpmiddelen om te berekenen hoeveel kilometer je hebt afgelegd:
Blijbol.
• De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehorende detailkaarten voor grootstedelijke gebieden.
• De planner van de NMBS voor België (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen).
jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar).
• Als joker _O_ : De tariefcalculator van DB Netz voor binnen Duitsland.



>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden.
De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
Hoek van Holland Haven - von_Preussen
Kesteren - Dr_Flash
Buitenpost - Peterselieman
Newcastle Central Station - bork
IJmondlijn - von_Preussen
Harlingen (- Haven) - Greavy
Station Hoek van Holland Haven, een stuk vergane glorie - Greavy

>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash
6834 kilometer InterRail - Igen
Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash
Polen - Zug-Chef
Eerste Klas door Nederland - Ireyon
Zwitserland - sander89
De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp
Monaco - KapiteinT
Koninklijke wachtkamers - Bork
NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash
Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon
InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100
Treinen rond Basel - Dr_Flash
Station Visé - KapiteinT
InnoTrans 2010 - James1988
Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon
Reisje voor het goede doel - Greavy
Treinen in Japan deel 1 en deel 2 - Igen
Berlijn, Praag, Wenen en Budapest - Zug-Chef
Dreiländereck (Deutschland - Polen - Tschechien) - bork
Europabahn/Rheintalbahn - bork

>> Achter de schermen
De cabine van een Class 66 - Monopoly
De cabine van een G-2000 - Monopoly
De cabine van een DM'90 - Monopoly
Fotoverslag over de NS1700 - GlenSpey
Fotoverslag over VIRM - GlenSpey
De cabine van een Traxx (BR 186) - Mirgeam
De cabine van een G1206 - Mirgeam
Traffic Control Brussel: Open Bedrijvendag 2012 - Greavy
pi_122909652
Wat ik me afvroeg, kan je met zo'n Schones Wochenende-ticket nou echt voor weinig geld heel Duitsland door?
  vrijdag 15 februari 2013 @ 12:32:17 #3
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_122909811
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 12:27 schreef Bitlord het volgende:
Schones Wochenende-ticket
Kun je zelf uitvogelen ic en ice uitvinken in de planner, ik heb weleens hier wat uitgezocht, je kan in alle uithoeken (Poolse grens/Bergtesgaden) komen vanaf Nederland, je moet dan wel blijven slapen ;).

[ Bericht 5% gewijzigd door bork op 15-02-2013 12:49:59 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  PR/Manusje van alles vrijdag 15 februari 2013 @ 12:33:34 #4
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_122909843
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 12:27 schreef Bitlord het volgende:
Wat ik me afvroeg, kan je met zo'n Schones Wochenende-ticket nou echt voor weinig geld heel Duitsland door?
ik dacht alleen de deelstaat. :o of was dat met een schone dag kaart :D
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! Šyvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_122909935
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 12:27 schreef Bitlord het volgende:
Wat ik me afvroeg, kan je met zo'n Schones Wochenende-ticket nou echt voor weinig geld heel Duitsland door?
Schönes. Ja :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_122909978
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 12:33 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

ik dacht alleen de deelstaat. :o of was dat met een schone dag kaart :D
Dat is met de Ländertickets inderdaad.

En dan heb je ook nog het QuerDurchsLand ticket. Dat is zeg maar het Schönes Wochenende voor doordeweeks :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 15 februari 2013 @ 12:38:50 #7
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_122910003
Je kan zelfs naar Szczecin Glowny mag je ook nog met je Schönes-Wochenende-Ticket gratis de tram in! (wel weer slapen)
Via Venlo (Schönes-Wochenende-Ticket is geldig vanaf Venlo!) lukt dan weer niet :( .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_122910036
Gratis in de tram slapen :D Wie wil dat nou niet *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_122910693
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 12:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Gratis in de tram slapen :D Wie wil dat nou niet *O*
Favoriete hobby na een lange schooldag. Even de ogen dicht doen in de tram!
pi_122913010
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 11:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zal eens bijhouden hoeveel van mijn spoorkilometers dit jaar het gevolg geweest zijn van noodzakelijk omrijden. Tipje sluier: Dat wordt meer dan 1,7 % :Y
2013 so far: 69 uit 2.844 = 2,43 %.

1 keer Deventer - Utrecht: 79 heen, 103 terug (via Arnhem)
1 keer Deventer - Veenendaal: 69 heen (Arnhem - De Klomp), 114 terug (Centrum - Utrecht)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 15 februari 2013 @ 14:12:10 #11
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_122913081
Je verwacht nu een brief van Bert met het dwangbevel dit bij te passen tegen 19 cent/km?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_122913092
Trouwens beetje vreemde vergelijking om spoorkilometers met aantal verkochte auto's te vergelijken, dat is toch gewoon compleet wat anders? Vergelijk het dan met het gemiddeld aantal kilometers per automobilist, waar geen cijfers van zijn neem ik aan :)
  vrijdag 15 februari 2013 @ 14:13:54 #13
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_122913131
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 14:12 schreef arkkey het volgende:
Trouwens beetje vreemde vergelijking om spoorkilometers met aantal verkochte auto's te vergelijken, dat is toch gewoon compleet wat anders? Vergelijk het dan met het gemiddeld aantal kilometers per automobilist, waar geen cijfers van zijn neem ik aan :)
Ja, daar zijn vast wel cijfers van. Er zijn cijfers van bijna alles in dit land.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_122913168
quote:
6s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 14:12 schreef Duvel het volgende:
Je verwacht nu een brief van Bert met het dwangbevel dit bij te passen tegen 19 cent/km?
Nee, ik toon aan dat het eerder zijn schuld dan zijn verdienste is dat de reizigerskilometers met 1,7 % gestegen zijn :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_122913187
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 14:12 schreef arkkey het volgende:
Trouwens beetje vreemde vergelijking om spoorkilometers met aantal verkochte auto's te vergelijken, dat is toch gewoon compleet wat anders? Vergelijk het dan met het gemiddeld aantal kilometers per automobilist, waar geen cijfers van zijn neem ik aan :)
Tuurlijk wel. Rekeningrijden voor de winst :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_122913188
Ja ok, maar in dit land ligt het er ook net aan wie de opdrachtgever voor die cijfers was, afhankelijk daarvan kan er nogal een groot verschil in zitten :')
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 15 februari 2013 @ 14:17:15 #17
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_122913254
De 23 058 zal vannacht gesleept naar Duitsland gaan. Volgens het tijdschema dat op NMLD staat vertrekt het spul om 23.05 uur uit Veendam om dan met een gangetje van 45 km/h naar Emmerich te rijden. Aankomst aldaar is gepland om 6.20 uur.

Fles kan volgens het schema om 3.46 uur even zwaaien naar het konvooi :P

http://forum.locaalspoor.nl/new/viewtopic.php?p=81802#p81802
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_122913454
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 14:17 schreef Peterselieman het volgende:
De 23 058 zal vannacht gesleept naar Duitsland gaan. Volgens het tijdschema dat op NMLD staat vertrekt het spul om 23.05 uur uit Veendam om dan met een gangetje van 45 km/h naar Emmerich te rijden. Aankomst aldaar is gepland om 6.20 uur.

Fles kan volgens het schema om 3.46 uur even zwaaien naar het konvooi :P

http://forum.locaalspoor.nl/new/viewtopic.php?p=81802#p81802
Kom, wie gaat er op somda even naar die dienstregeling vragen? :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 15 februari 2013 @ 14:27:45 #19
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_122913672
zou greavy eigenlijk moeten doen, of heeft hij daar nog een ban? :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_122913832
Als ik op Somda terecht kom ben ik binnen een uur geband.
Ik kan er niet zo goed mee omgaan.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 15 februari 2013 @ 14:31:41 #21
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_122913861
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 14:31 schreef Monopoly het volgende:
Als ik op Somda terecht kom ben ik binnen een uur geband.
Ik kan er niet zo goed mee omgaan.
probeer het eens ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_122913933
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 14:31 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

probeer het eens ;)
Neuh, al die afkortingen en trein nummers :') Voel me daar een complete leek. Niets voor mij.
  vrijdag 15 februari 2013 @ 14:34:52 #23
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_122913981
quote:
Familie Beuker past dienstregeling aan
Fleur en Daan een uur later op school

DOOR DIEDERIK SMIT • VRIJDAG 15 FEBRUARI 2013, 10:38

In verband met het winterse weer hebben Hans en Tinie Beuker uit Wezep een aangepaste dienstregeling aangekondigd. De komende dagen zal de familie minder vaak in de auto of op de fiets stappen. Kinderen van Hans en Tinie moeten rekening houden met vertragingen, langere wachttijden en vollere auto's.

Volgens Hans Beuker (44) is het aangepaste schema nodig om te voorkomen dat alles vastloopt op het moment dat de auto kapot gaat: “Door minder vaak te rijden, hebben we ook meer tijd voor herstelwerkzaamheden, mocht dat nodig zijn. Morgen brengen we Fleur (11) en Daan (9) bijvoorbeeld een uur te laat naar school en na schooltijd moeten ze dan anderhalf uur wachten voor ze worden opgehaald. Op die manier houden we het probleem beheersbaar.”

De aangepaste dienstregeling is vooral slecht nieuws voor jongste zoon Luuk (7), wiens fiets al weken niet rijdt, in verband met een defecte binnenband. “Als Luuk morgenavond naar zwemles wil, zal hij alternatief vervoer moeten regelen,” aldus zijn vader. “We begrijpen dat het vervelend is, maar we nemen het zekere voor het onzekere. Zeker bij extreme temperaturen als -1 of zelfs -2 graden Celsius. ”

Het is de vierde keer deze winter dat de familie Beuker de dienstregeling aanpast. De kinderen klagen al weken over gebrekkige informatievoorziening. Oudste dochter Melissa (13): “Vorige week bracht mijn moeder me met de auto naar pianoles. Nadat we een kwartier te laat vertrokken waren, stonden we halverwege ineens stil op een parkeerplaats. Pas na een half uur vertelde ze dat we niet verder zouden rijden, vanwege een technisch mankement.”

Hans Beuker zegt dat de informatievoorziening de laatste tijd juist is verbeterd: “Via sms’jes proberen we iedereen op de hoogte te houden van de laatste ontwikkelingen. Verder raden we onze kinderen aan hun reis kort van tevoren te plannen.”
De Speld

_O-
pi_122914035
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 14:12 schreef arkkey het volgende:
Trouwens beetje vreemde vergelijking om spoorkilometers met aantal verkochte auto's te vergelijken, dat is toch gewoon compleet wat anders? Vergelijk het dan met het gemiddeld aantal kilometers per automobilist, waar geen cijfers van zijn neem ik aan :)
Zie een tiental topics terug, heb ze er ooit neergezet.
pi_122914080
quote:
Wat een pareltje.
pi_122914250
quote:
Heerlijk toch O+

Trouwens, die kinderen moeten niet zo piepen. Misschien eens aanleiding voor de vervoerder om de tariefstructuur nogeens onder de loep te nemen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 15 februari 2013 @ 14:41:47 #27
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_122914261
quote:
weer een pareltje _O_
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_122914268
Reactie Voor Beter OV op de schofterige uitspraken van Bert Meerstadt. Zelf niet in staat op ordentelijke wijze een spoorbedrijf (Fyra, winter) te runnen, maar wel een grote bek richting reizigersclubs...

http://www.voorbeterov.nl/130215.php
pi_122914721
Je kunt een hoop zeggen van ome Bert, maar hij doet er alles aan om draagvlak te creëren. Het werkt alleen niet echt :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_122914932
Die HSL-logistik loc is in het echt nog lelijker dan op een foto.
  Redactie Sport vrijdag 15 februari 2013 @ 15:11:54 #31
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_122915478
Vanavond mogelijk één of meerdere koninklijke rijtuigen in één van de wintersporttreinen:
quote:
maurits (vr 15 feb 2013 15:05:24 http://somda.nl/forum/13049/p435765/):
Er rijden vanavond ook 4 Alpen Expressen/Skitreinen vanaf Ut.

Dezelfde vrijdagavond een jaar geleden (zie http://www.somda.nl/forum/11555/Opvallende+dingen+17+februari/) zouden Willem Alexander, Maxima en de kinderen met de SR10 in de Alpen Express naar Lech gaan, dat is toen last minute gecanceld vanwege het ongeluk met Friso.

Volgens dit nieuwsbericht (http://nos.nl/koningshuis(...)gekomen-in-lech.html) zit Beatrix al in Lech, maar komt de toekomstige koning met het gezin later en de agenda van het Koninklijk Huis (http://www.koninklijkhuis.nl/agenda/agenda/) is leeg tot 26 februari.

Het kan natuurlijk zijn dat ze per vliegtuig gaan, maar ik zou de wintersportreinen vanaf Ut even in de gaten houden.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_122915571
Vanavond mogelijk één of meerdere ICE3-stellen in één van de sprintertjes Enschede - Apeldoorn. Maar misschien ook niet :s)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_122915588
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 15:11 schreef dennistd het volgende:
Vanavond mogelijk één of meerdere koninklijke rijtuigen in één van de wintersporttreinen:

[..]

Er is met de Koninklijke rijtuigen gerangeerd van de week op Amersfoort zag ik van een studiegenoot die op stage is.
  Redactie Sport vrijdag 15 februari 2013 @ 15:19:14 #34
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_122915817
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 15:13 schreef Dr_Flash het volgende:
Vanavond mogelijk één of meerdere ICE3-stellen in één van de sprintertjes Enschede - Apeldoorn. Maar misschien ook niet :s)
Daarop is de kans 0,00000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000001 %, de kans op die rijtuigen in één van de wintersporttreinen acht ik toch op 80%. Afgelopen week zou een 1200 van EETC namelijk ook al een proefrit met de drie rijtuigen gaan doen (Amsterdam-Hoofddorp), maar die is last-minute afgelast vanwege het winterweer dacht ik
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_122916303
Van de week was er al een Koninklijk rijtuig aanwezig op Utrecht Centraal.
pi_122916416
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 15:19 schreef dennistd het volgende:
zou een 1200 van EETC namelijk ook al een proefrit met de drie rijtuigen gaan doen (Amsterdam-Hoofddorp), maar die is last-minute afgelast vanwege het winterweer dacht ik
Zou wel lachen zijn. Als de trein naar de wintersport wordt opgeheven vanwege "te veel sneeuw". Kan je dan net zo goed thuis blijven? Nee, want het gaat om wel drie hele centimeters _O- :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 15 februari 2013 @ 15:36:00 #37
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_122916498
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 15:14 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Er is met de Koninklijke rijtuigen gerangeerd van de week op Amersfoort zag ik van een studiegenoot die op stage is.
mag ook wel, want alleen de SR-10 mag de grens over. Die andere twee rijtuigen niet
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_122916888
Woordenboek, of nou ja poging tot. Iemand aanvullingen? _O_
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 15 februari 2013 @ 15:47:40 #39
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_122916957
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 12:27 schreef Bitlord het volgende:
Wat ik me afvroeg, kan je met zo'n Schones Wochenende-ticket nou echt voor weinig geld heel Duitsland door?
Misschien vanuit Duitsland, vanmiddag wat gekeken maar je actieradius is vanuit Utrecht via Venlo beperkt. Ja je kan in Frankfurt komen en na 40 minuten weer terug. Dagtripje Koblenz is wel aardig maar als je van te voren je kaartje koopt kan je voor hetzelfde geld op- en neer met een ICE.
Ik zie er geen brood in, het wordt misschien anders als je met zijn vijven reist.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  vrijdag 15 februari 2013 @ 15:47:42 #40
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_122916960
quote:
3s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 15:45 schreef Dr_Flash het volgende:
Woordenboek, of nou ja poging tot. Iemand aanvullingen? _O_
V250: dweilkar, karper, dodo, stofzuiger, kruimeldief

quote:
15s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 15:47 schreef bork het volgende:

[..]

Misschien vanuit Duitsland, vanmiddag wat gekeken maar je actieradius is vanuit Utrecht via Venlo beperkt. Ja je kan in Frankfurt komen en na 40 minuten weer terug. Dagtripje Koblenz is wel aardig maar als je van te voren je kaartje koopt kan je voor hetzelfde geld op- en neer met een ICE.
Ik zie er geen brood in, het wordt misschien anders als je met zijn vijven reist.
SWT en QDL zijn leuk als je met meerdere mensen reist, of als je alleen reist, ver Duitsland in wil (zeg: Berlijn, München), alle flexibiliteit wilt en zo goedkoop mogelijk wilt reizen. Je doet er wel ontzettend lang over :s)
pi_122917011
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 15:47 schreef James1988 het volgende:

[..]

V250: dweilkar, karper, dodo, stofzuiger, kruimeldief
ja nee ja dat is wat heel Nederland inmiddels weet, of wat hier niet vandaan komt. Nou ja Falentreinsdag ook niet echt eigenlijk natuurlijk.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_122917090
quote:
3s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 15:45 schreef Dr_Flash het volgende:
Woordenboek, of nou ja poging tot. Iemand aanvullingen? _O_
V250 was toch de spaghettiboemel? Bij een hummer denk ik toch aan wat degelijkers...
pi_122917096
714 kan er nog wel bij :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_122917126
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 15:51 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

V250 was toch de spaghettiboemel? Bij een hummer denk ik toch aan wat degelijkers...
Ja dat was van een paar jaar geleden, toen er nog niet van alles af donderde :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 15 februari 2013 @ 15:55:49 #45
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_122917295
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 15:49 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

ja nee ja dat is wat heel Nederland inmiddels weet, of wat hier niet vandaan komt. Nou ja Falentreinsdag ook niet echt eigenlijk natuurlijk.
dodo komt wel hier vandaan :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_122917465
Hmm laat anders maar ook :') anders ga je weer naar zo'n eindeloze lijst toe met Hippel en Bakkie en Hondekop erin en alles. Daar zijn er al genoeg van op teh webz
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_122917801
over hondekop gesproken, waarom mag ik plan V geen hondekop noemen? Voor mij als leek zit er weinig verschil in met de "echte" hondekop (mat'64?). In ieder geval de kenmerkende kop verschilt voor mij weinig.
pi_122917921
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 16:08 schreef arkkey het volgende:
over hondekop gesproken, waarom mag ik plan V geen hondekop noemen? Voor mij als leek zit er weinig verschil in met de "echte" hondekop (mat'64?). In ieder geval de kenmerkende kop verschilt voor mij weinig.


Mat '54 oftewel Hondekop



Mat '64 oftewel Plan V, geen Hondekop dus.

Maar het grootste verschil is eigenlijk ook gewoon dat die eerste niet meer rijdt en die tweede helaas nog wel. Je mag het van mij verder noemen hoe je wilt hoor :P .
pi_122918008
Ja ok, alles mag ;) Ik vind er weinig verschil in zitten, ik noem immers alles dat een trap heeft een dubbeldekker en alles met zo'n soort neus een hondekop. Maargoed, ik begrijp dat de formele definitie anders is. :)
pi_122918079
quote:
10s.gif Op donderdag 14 februari 2013 15:28 schreef bork het volgende:
Nieuw setje foto's bij de DB op FB met het thema Eisenbahnromantiek *;

Met o.a. deze, had V2 niet een prijs met zoiets gewonnen of een andere user die hier vaak komt?
Ireyon dus.

[ afbeelding ]



:s)

Fles heeft toen nog foto's gemaakt van die pic op de ICE zelf zelfs ^O^
pi_122918209
Ja, weet je nog wanneer dat ongeveer was?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 15 februari 2013 @ 16:22:32 #52
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_122918365
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 16:18 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja, weet je nog wanneer dat ongeveer was?
Zal in 2010 zijn geweest, want toen reed ICE 10 jaar. Ergens in de zomer. November 2010
pi_122919102
Vandaar dat ik van eind 2009 niks kon vinden :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_122919233
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_122919253
Ik heb ze ook nog. 20101112.zip :P

Ik moet echt m'n schijf eens opruimen :')
  Redactie Sport vrijdag 15 februari 2013 @ 16:51:40 #56
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_122919634
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 16:08 schreef arkkey het volgende:
over hondekop gesproken, waarom mag ik plan V geen hondekop noemen? Voor mij als leek zit er weinig verschil in met de "echte" hondekop (mat'64?). In ieder geval de kenmerkende kop verschilt voor mij weinig.
De neus van mat'54 is langer dan die van mat'64:


(op de achtergrond van de tweede foto zit je ook nog een mat'54 staan)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 15 februari 2013 @ 16:52:14 #57
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_122919659
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 16:22 schreef James1988 het volgende:

[..]

Zal in 2010 zijn geweest, want toen reed ICE 10 jaar. Ergens in de zomer. November 2010
heeft door die koperdief niet lang mogen duren trouwens
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_122919789
Tussen Almelo en Vroomshoop rijden geen treinen door een wisselstoring.
De extra reistijd is meer dan 60 min.
De verstoring is naar verwachting rond 18:30 uur verholpen.
Reizigers naar Almelo en Hengelo reizen via Zwolle. Extra reistijd: 70 minuten

Fucked :P
pi_122919922
En dan? Met dat busje door Nijverdal? :')

Nou ja, gelukkig woont daar toch geen kat :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_122920029
Wie gaat er mee gokken? Hoeveel dat de allereerste benelux maandag niet rijdt?
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 15 februari 2013 @ 17:02:41 #61
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_122920089
ik wed dat ie met vertraging zal rijden
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_122920160
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 14:59 schreef b2py het volgende:
Die HSL-logistik loc is in het echt nog lelijker dan op een foto.
:+

Ik zit hier naast degene die er morgen onderhoud aan gaat plegen :+
pi_122920213
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 17:02 schreef Peterselieman het volgende:
ik wed dat ie met vertraging zal rijden
en bij de grens stil komt te staan
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 15 februari 2013 @ 17:09:01 #64
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_122920335
quote:
17s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 17:06 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

en bij de grens stil komt te staan
mja, dat alleen als ie in Essen moet stoppen :+
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_122920758
Hij hoeft maar twee slagen te maken toch? Moet lukken als er elke 2 uur een pad ligt wat men kan gebruiken :+
dag
pi_122920782
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 17:20 schreef Peter het volgende:
Hij hoeft maar twee slagen te maken toch? Moet lukken als
Oh jee, er zijn randvoorwaarden nodig? Nee dan kan het niet :{w :N
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 15 februari 2013 @ 17:21:58 #67
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_122920814
Dus. Je mag op Luxembourg Gare geen foto's maken. Anders een boete. Half 5 werden we aangesproken door beveiliging, konden naar het CFL-kantoor voor permissie. Maar daar konden ze niet helpen, was te laat.

Iemand ideeën om de avond te vullen?
pi_122920867
Waar staat het dat je geen foto's mag maken?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_122920916
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 17:23 schreef Dr_Flash het volgende:
Waar staat het dat je geen foto's mag maken?
Jah, gaat ie nu ineens wel naar beveiligers luisteren.. Wist je het luxemburgse politienummer niet? O-)
dag
  vrijdag 15 februari 2013 @ 17:25:30 #70
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_122920952
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 17:23 schreef Dr_Flash het volgende:
Waar staat het dat je geen foto's mag maken?
nergens. Beveiliging zegt anders een boete.
Op het CFL-kantoor hadden ze het ook over de permissie.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 15 februari 2013 @ 17:27:23 #71
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_122921031
ik riep het vorig jaar al eens en het Noordhollands Dagblad heeft het met een stopwatch aangetoond: pinnen bij een kaartautomaat van de NS duurt een stuk langer dan nodig

http://www.noordhollandsd(...)kaartje-duurt-langer
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_122921067
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 16:58 schreef Dr_Flash het volgende:
En dan? Met dat busje door Nijverdal? :')

Nou ja, gelukkig woont daar toch geen kat :P
Via Deventer :P
pi_122921117
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 17:28 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Via Deventer :P
Kom je nogeens ergens :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_122921502
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 16:51 schreef dennistd het volgende:

[..]

De neus van mat'54 is langer dan die van mat'64:
Mooie foto's voor de vergelijking. Maar geef toe, het verschil is toch minimaal?
pi_122921689
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 17:42 schreef arkkey het volgende:

[..]

Mooie foto's voor de vergelijking. Maar geef toe, het verschil is toch minimaal?
Ehm, nee. Aan de buitenkant lijken ze toevallig een beetje op elkaar, maar aan de binnenkant zijn ze totaal maar dan ook totaal verschillend. In alles. Interieur, motoren, techniek, alles.

Overigens zijn de verschilen tusssen Plan V en plan U nog veel kleiner, en tussen plan V en plan T NOG kleiner. Aan de buitenkant. Los van het aantal bakken dan.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 15 februari 2013 @ 17:48:31 #76
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_122921722
Mat '54 was toch ook koppelbaar met z'n voorgangers (Mat '36 enzo), waar dit bij Mat '64 niet meer mogelijk is?
pi_122921759
Ja ok maar ik heb het ovr de buitenkant. Hij heet geen hondekop vanwege het interieur en de motoren, tenminste niet voor mij :)
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 15 februari 2013 @ 17:50:29 #78
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_122921789
bijnaam van mat'64 is trouwens apekop
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 15 februari 2013 @ 17:50:38 #79
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_122921797
Al noem je het ding een koikarper, dat maakt mij niks uit. Het is maar een bijnaam he ;)
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 15 februari 2013 @ 17:52:39 #80
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_122921868
Greavy, lees je mee?
quote:
Mat '64
Materieel '64 (Mat '64), ook wel Standaard Stoptrein genoemd, is elektrisch treinmaterieel van de Nederlandse Spoorwegen. Het heeft net als het inmiddels buitendienst gestelde Materieel '54 (Hondekop) een bolle neus ter bescherming van de machinist. De (niet zo bekende) bijnaam van deze trein is Apekop, echter noemen mensen die erin zitten het meestal: wrak, troep of vooroorlogse trein.
zie: http://www.meesterbrein.c(...)ndse-spoorwegen.html
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 15 februari 2013 @ 17:58:31 #81
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_122922049
Even ter plaatse gekeken bij Delft: 30 minuten terug was er in ieder geval géén pad om(onder begeleiding) van spoor 2/3 naar spoor 1 te kunnen komen. De enige voorziening om van spoor 2/3 ergens anders te komen is een trap.

Ok, het kan ook met een trein. :+
pi_122922116
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 17:27 schreef Peterselieman het volgende:
ik riep het vorig jaar al eens en het Noordhollands Dagblad heeft het met een stopwatch aangetoond: pinnen bij een kaartautomaat van de NS duurt een stuk langer dan nodig

http://www.noordhollandsd(...)kaartje-duurt-langer
Wat bij mij meestal het langst duurt is de twijfel die je krijgt bij de ja/nee-vraag "Wilt u een transactiebon?" die je eerst krijgt, maar die je niet met ja of nee kunt beantwoorden maar met ok of stop. 8)7
Dan moet ik altijd weer even opnieuw lezen wat er nou precies gevraagd werd. Op "stop" drukken klinkt namelijk nogal als "ho wacht, nee, doe maar niet, ik begin opnieuw!" ...
  vrijdag 15 februari 2013 @ 18:02:41 #83
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_122922169
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 18:00 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Wat bij mij meestal het langst duurt is de twijfel die je krijgt bij de ja/nee-vraag "Wilt u een transactiebon?" die je eerst krijgt, maar die je niet met ja of nee kunt beantwoorden maar met ok of stop. 8)7
Dan moet ik altijd weer even opnieuw lezen wat er nou precies gevraagd werd. Op "stop" drukken klinkt namelijk nogal als "ho wacht, nee, doe maar niet, ik begin opnieuw!" ...
Die vraag is volgens mij een ruimte tijd terug al anders ingedeeld. De laatste keren dat ik iets bij een kaartautomaat kocht kwam de vraag niet tijdens het PIN-proces, maar kwam die vraag helemaal aan het einde op het touchscreen. Knoppen: "Ja, ik wil een transactiebon.", "Nee, ik wil geen transactiebon" en "Naar hoofdscherm".
pi_122922278
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 16:51 schreef dennistd het volgende:

[..]

De neus van mat'54 is langer dan die van mat'64:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
(op de achtergrond van de tweede foto zit je ook nog een mat'54 staan)
En bij mat 54 gaat de deur naar buiten open, het was dus altijd wel handig de achterste deur dicht te hebben bij vertrek...

Grappig trouwens die verschillende stroomafnemers. Heeft mat 54 die enkele afnemer veel gehad?

Doet me denken aan vorige week vrijdag: heb toen 30 minuten stilgestaan bij Houten omdat volgens ProRail de stroomafnemer (van het VIRM) er optisch niet goed uit zag. Bleek te kloppen na controle, vervolgens 25 minuten bezig om van stroomafnemer te wisselen. Gelukkig is Houten tegenwoordig 4-sporig, zullen we maar zeggen.
pi_122922358
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 18:02 schreef James1988 het volgende:

[..]

Die vraag is volgens mij een ruimte tijd terug al anders ingedeeld. De laatste keren dat ik iets bij een kaartautomaat kocht kwam de vraag niet tijdens het PIN-proces, maar kwam die vraag helemaal aan het einde op het touchscreen. Knoppen: "Ja, ik wil een transactiebon.", "Nee, ik wil geen transactiebon" en "Naar hoofdscherm".
Hmm.. In mijn ervaring was de vraag aan het eind op het touchscreen er eerder en was dit de vervanging.
Trouwens, ik heb ook wel gezien dat je de vraag op allebei de plekken krijgt. Pin-software niet gelijk geüpdatet met de rest ofzo ;(
  vrijdag 15 februari 2013 @ 18:11:52 #86
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_122922424
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 18:05 schreef Doc__Zenith het volgende:

[..]

Grappig trouwens die verschillende stroomafnemers. Heeft mat 54 die enkele afnemer veel gehad?
Nee, alleen een paar viertjes, en volgens mij alleen coach-stellen.
quote:
Doet me denken aan vorige week vrijdag: heb toen 30 minuten stilgestaan bij Houten omdat volgens ProRail de stroomafnemer (van het VIRM) er optisch niet goed uit zag. Bleek te kloppen na controle, vervolgens 25 minuten bezig om van stroomafnemer te wisselen. Gelukkig is Houten tegenwoordig 4-sporig, zullen we maar zeggen.
Ja, dat is nou eenmaal een vrij uitgebreide procedure met veel wandelen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_122925278

Proost uit de BordRestaurant!
pi_122925660
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 17:48 schreef James1988 het volgende:
Mat '54 was toch ook koppelbaar met z'n voorgangers (Mat '36 enzo), waar dit bij Mat '64 niet meer mogelijk is?
De koppeling zit bij mat 64 veel hoger. Inderdaad, mat 36, 40, 46, 54, Pec was ellemaal onderling koppelbaar.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 15 februari 2013 @ 20:02:05 #89
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_122926657
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 17:58 schreef James1988 het volgende:
Even ter plaatse gekeken bij Delft: 30 minuten terug was er in ieder geval géén pad om(onder begeleiding) van spoor 2/3 naar spoor 1 te kunnen komen. De enige voorziening om van spoor 2/3 ergens anders te komen is een trap.

Ok, het kan ook met een trein. :+
overstappen op een ander station :')
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_122926729
quote:
15s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 20:02 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

overstappen op een ander station :')
Probeer maar eens om met een rolstoel van Delft spoor 2/3 naar spoor 1 te komen dan. Via Delft Zuid gaat het OOK niet, dat wordt dus al minimaal Schiedam :P Of de andere kant op maar daar kom ik nooit O-)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 15 februari 2013 @ 20:06:36 #91
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_122926908
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 20:03 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Probeer maar eens om met een rolstoel van Delft spoor 2/3 naar spoor 1 te komen dan. Via Delft Zuid gaat het OOK niet, dat wordt dus al minimaal Schiedam :P Of de andere kant op maar daar kom ik nooit O-)
of je moet door sterke mensen de trappen op en af gesjouwd worden :')
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_122927587
Is eigenlijk het huidige passagiersmaterieel van de NS onderling koppelbaar? Kan je bijvoorbeeld VIRM met NID of ICM koppelen?
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 15 februari 2013 @ 20:21:05 #93
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_122927648
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 20:19 schreef J.B. het volgende:
Is eigenlijk het huidige passagiersmaterieel van de NS onderling koppelbaar? Kan je bijvoorbeeld VIRM met NID of ICM koppelen?



Dat bedoel je?
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 15 februari 2013 @ 20:22:23 #94
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_122927734
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 20:19 schreef J.B. het volgende:
Is eigenlijk het huidige passagiersmaterieel van de NS onderling koppelbaar? Kan je bijvoorbeeld VIRM met NID of ICM koppelen?
alleen pneumatisch koppelbaar.

bij slepen wordt er bij een remming wel mee geremd.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_122927931
VIRM met ICM heb ik weleens zien rijden, maar alleen als leeg materieel inderdaad.

Ow, en een ICM die door een DM-90 gesleept werd is ook een leuk gezicht! :P
pi_122928160
En deze trein zal wel weer geen vertraging hebben zeker :(
KHtweets twitterde op vrijdag 15-02-2013 om 20:19:06 De Prins van Oranje, Prinses Máxima en de Prinsesjes onderweg naar hun wintersportvakantie in Oostenrijk. reageer retweet
  Redactie Sport vrijdag 15 februari 2013 @ 20:32:48 #97
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_122928286
Mocht iemand ze nog willen zien: ze zitten in trein 13411 direct achter de loc.
Utrecht 20.14 (12b), Den Bosch 20.42/46 (4b), Venlo 21.47 (3a)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 15 februari 2013 @ 20:34:51 #98
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_122928385
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 20:25 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
VIRM met ICM heb ik weleens zien rijden, maar alleen als leeg materieel inderdaad.

Ow, en een ICM die door een DM-90 gesleept werd is ook een leuk gezicht! :P
het is ook wel eens op dienst gebeurd. Een VIRM die een DM'90 met zich meesleepte naar Zwolle
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_122929173
quote:
6s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 20:30 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
En deze trein zal wel weer geen vertraging hebben zeker :(
KHtweets twitterde op vrijdag 15-02-2013 om 20:19:06 De Prins van Oranje, Prinses Máxima en de Prinsesjes onderweg naar hun wintersportvakantie in Oostenrijk. reageer retweet
[ afbeelding ]
Open raam! :D
pi_122929222
Zijn ze vertrokken vanaf Den Haag CS ?
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 15 februari 2013 @ 20:51:41 #101
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_122929341
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 20:49 schreef Monopoly het volgende:
Zijn ze vertrokken vanaf Den Haag CS ?
Utrecht, maar het lijkt me logisch dat ze op de Watergraafsmeer al ingestapt zijn
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')