Kun je zelf uitvogelen ic en ice uitvinken in de planner, ik heb weleens hier wat uitgezocht, je kan in alle uithoeken (Poolse grens/Bergtesgaden) komen vanaf Nederland, je moet dan wel blijven slapenquote:
ik dacht alleen de deelstaat.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 12:27 schreef Bitlord het volgende:
Wat ik me afvroeg, kan je met zo'n Schones Wochenende-ticket nou echt voor weinig geld heel Duitsland door?
Schönes. Jaquote:Op vrijdag 15 februari 2013 12:27 schreef Bitlord het volgende:
Wat ik me afvroeg, kan je met zo'n Schones Wochenende-ticket nou echt voor weinig geld heel Duitsland door?
Dat is met de Ländertickets inderdaad.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 12:33 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
ik dacht alleen de deelstaat.of was dat met een schone dag kaart
Favoriete hobby na een lange schooldag. Even de ogen dicht doen in de tram!quote:Op vrijdag 15 februari 2013 12:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Gratis in de tram slapenWie wil dat nou niet
2013 so far: 69 uit 2.844 = 2,43 %.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 11:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zal eens bijhouden hoeveel van mijn spoorkilometers dit jaar het gevolg geweest zijn van noodzakelijk omrijden. Tipje sluier: Dat wordt meer dan 1,7 %
Ja, daar zijn vast wel cijfers van. Er zijn cijfers van bijna alles in dit land.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 14:12 schreef arkkey het volgende:
Trouwens beetje vreemde vergelijking om spoorkilometers met aantal verkochte auto's te vergelijken, dat is toch gewoon compleet wat anders? Vergelijk het dan met het gemiddeld aantal kilometers per automobilist, waar geen cijfers van zijn neem ik aan
Nee, ik toon aan dat het eerder zijn schuld dan zijn verdienste is dat de reizigerskilometers met 1,7 % gestegen zijnquote:Op vrijdag 15 februari 2013 14:12 schreef Duvel het volgende:
Je verwacht nu een brief van Bert met het dwangbevel dit bij te passen tegen 19 cent/km?
Tuurlijk wel. Rekeningrijden voor de winstquote:Op vrijdag 15 februari 2013 14:12 schreef arkkey het volgende:
Trouwens beetje vreemde vergelijking om spoorkilometers met aantal verkochte auto's te vergelijken, dat is toch gewoon compleet wat anders? Vergelijk het dan met het gemiddeld aantal kilometers per automobilist, waar geen cijfers van zijn neem ik aan
Kom, wie gaat er op somda even naar die dienstregeling vragen?quote:Op vrijdag 15 februari 2013 14:17 schreef Peterselieman het volgende:
De 23 058 zal vannacht gesleept naar Duitsland gaan. Volgens het tijdschema dat op NMLD staat vertrekt het spul om 23.05 uur uit Veendam om dan met een gangetje van 45 km/h naar Emmerich te rijden. Aankomst aldaar is gepland om 6.20 uur.
Fles kan volgens het schema om 3.46 uur even zwaaien naar het konvooi
http://forum.locaalspoor.nl/new/viewtopic.php?p=81802#p81802
probeer het eensquote:Op vrijdag 15 februari 2013 14:31 schreef Monopoly het volgende:
Als ik op Somda terecht kom ben ik binnen een uur geband.
Ik kan er niet zo goed mee omgaan.
De Speldquote:Familie Beuker past dienstregeling aan
Fleur en Daan een uur later op school
DOOR DIEDERIK SMIT • VRIJDAG 15 FEBRUARI 2013, 10:38
In verband met het winterse weer hebben Hans en Tinie Beuker uit Wezep een aangepaste dienstregeling aangekondigd. De komende dagen zal de familie minder vaak in de auto of op de fiets stappen. Kinderen van Hans en Tinie moeten rekening houden met vertragingen, langere wachttijden en vollere auto's.
Volgens Hans Beuker (44) is het aangepaste schema nodig om te voorkomen dat alles vastloopt op het moment dat de auto kapot gaat: “Door minder vaak te rijden, hebben we ook meer tijd voor herstelwerkzaamheden, mocht dat nodig zijn. Morgen brengen we Fleur (11) en Daan (9) bijvoorbeeld een uur te laat naar school en na schooltijd moeten ze dan anderhalf uur wachten voor ze worden opgehaald. Op die manier houden we het probleem beheersbaar.”
De aangepaste dienstregeling is vooral slecht nieuws voor jongste zoon Luuk (7), wiens fiets al weken niet rijdt, in verband met een defecte binnenband. “Als Luuk morgenavond naar zwemles wil, zal hij alternatief vervoer moeten regelen,” aldus zijn vader. “We begrijpen dat het vervelend is, maar we nemen het zekere voor het onzekere. Zeker bij extreme temperaturen als -1 of zelfs -2 graden Celsius. ”
Het is de vierde keer deze winter dat de familie Beuker de dienstregeling aanpast. De kinderen klagen al weken over gebrekkige informatievoorziening. Oudste dochter Melissa (13): “Vorige week bracht mijn moeder me met de auto naar pianoles. Nadat we een kwartier te laat vertrokken waren, stonden we halverwege ineens stil op een parkeerplaats. Pas na een half uur vertelde ze dat we niet verder zouden rijden, vanwege een technisch mankement.”
Hans Beuker zegt dat de informatievoorziening de laatste tijd juist is verbeterd: “Via sms’jes proberen we iedereen op de hoogte te houden van de laatste ontwikkelingen. Verder raden we onze kinderen aan hun reis kort van tevoren te plannen.”
Zie een tiental topics terug, heb ze er ooit neergezet.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 14:12 schreef arkkey het volgende:
Trouwens beetje vreemde vergelijking om spoorkilometers met aantal verkochte auto's te vergelijken, dat is toch gewoon compleet wat anders? Vergelijk het dan met het gemiddeld aantal kilometers per automobilist, waar geen cijfers van zijn neem ik aan
Heerlijk tochquote:
quote:maurits (vr 15 feb 2013 15:05:24 http://somda.nl/forum/13049/p435765/):
Er rijden vanavond ook 4 Alpen Expressen/Skitreinen vanaf Ut.
Dezelfde vrijdagavond een jaar geleden (zie http://www.somda.nl/forum/11555/Opvallende+dingen+17+februari/) zouden Willem Alexander, Maxima en de kinderen met de SR10 in de Alpen Express naar Lech gaan, dat is toen last minute gecanceld vanwege het ongeluk met Friso.
Volgens dit nieuwsbericht (http://nos.nl/koningshuis(...)gekomen-in-lech.html) zit Beatrix al in Lech, maar komt de toekomstige koning met het gezin later en de agenda van het Koninklijk Huis (http://www.koninklijkhuis.nl/agenda/agenda/) is leeg tot 26 februari.
Het kan natuurlijk zijn dat ze per vliegtuig gaan, maar ik zou de wintersportreinen vanaf Ut even in de gaten houden.
Er is met de Koninklijke rijtuigen gerangeerd van de week op Amersfoort zag ik van een studiegenoot die op stage is.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 15:11 schreef dennistd het volgende:
Vanavond mogelijk één of meerdere koninklijke rijtuigen in één van de wintersporttreinen:
[..]
Daarop is de kans 0,00000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000001 %, de kans op die rijtuigen in één van de wintersporttreinen acht ik toch op 80%. Afgelopen week zou een 1200 van EETC namelijk ook al een proefrit met de drie rijtuigen gaan doen (Amsterdam-Hoofddorp), maar die is last-minute afgelast vanwege het winterweer dacht ikquote:Op vrijdag 15 februari 2013 15:13 schreef Dr_Flash het volgende:
Vanavond mogelijk één of meerdere ICE3-stellen in één van de sprintertjes Enschede - Apeldoorn. Maar misschien ook niet
Zou wel lachen zijn. Als de trein naar de wintersport wordt opgeheven vanwege "te veel sneeuw". Kan je dan net zo goed thuis blijven? Nee, want het gaat om wel drie hele centimetersquote:Op vrijdag 15 februari 2013 15:19 schreef dennistd het volgende:
zou een 1200 van EETC namelijk ook al een proefrit met de drie rijtuigen gaan doen (Amsterdam-Hoofddorp), maar die is last-minute afgelast vanwege het winterweer dacht ik
mag ook wel, want alleen de SR-10 mag de grens over. Die andere twee rijtuigen nietquote:Op vrijdag 15 februari 2013 15:14 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Er is met de Koninklijke rijtuigen gerangeerd van de week op Amersfoort zag ik van een studiegenoot die op stage is.
Misschien vanuit Duitsland, vanmiddag wat gekeken maar je actieradius is vanuit Utrecht via Venlo beperkt. Ja je kan in Frankfurt komen en na 40 minuten weer terug. Dagtripje Koblenz is wel aardig maar als je van te voren je kaartje koopt kan je voor hetzelfde geld op- en neer met een ICE.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 12:27 schreef Bitlord het volgende:
Wat ik me afvroeg, kan je met zo'n Schones Wochenende-ticket nou echt voor weinig geld heel Duitsland door?
V250: dweilkar, karper, dodo, stofzuiger, kruimeldiefquote:Op vrijdag 15 februari 2013 15:45 schreef Dr_Flash het volgende:
Woordenboek, of nou ja poging tot. Iemand aanvullingen?
SWT en QDL zijn leuk als je met meerdere mensen reist, of als je alleen reist, ver Duitsland in wil (zeg: Berlijn, München), alle flexibiliteit wilt en zo goedkoop mogelijk wilt reizen. Je doet er wel ontzettend lang overquote:Op vrijdag 15 februari 2013 15:47 schreef bork het volgende:
[..]
Misschien vanuit Duitsland, vanmiddag wat gekeken maar je actieradius is vanuit Utrecht via Venlo beperkt. Ja je kan in Frankfurt komen en na 40 minuten weer terug. Dagtripje Koblenz is wel aardig maar als je van te voren je kaartje koopt kan je voor hetzelfde geld op- en neer met een ICE.
Ik zie er geen brood in, het wordt misschien anders als je met zijn vijven reist.
ja nee ja dat is wat heel Nederland inmiddels weet, of wat hier niet vandaan komt. Nou ja Falentreinsdag ook niet echt eigenlijk natuurlijk.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 15:47 schreef James1988 het volgende:
[..]
V250: dweilkar, karper, dodo, stofzuiger, kruimeldief
V250 was toch de spaghettiboemel? Bij een hummer denk ik toch aan wat degelijkers...quote:Op vrijdag 15 februari 2013 15:45 schreef Dr_Flash het volgende:
Woordenboek, of nou ja poging tot. Iemand aanvullingen?
Ja dat was van een paar jaar geleden, toen er nog niet van alles af donderdequote:Op vrijdag 15 februari 2013 15:51 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
V250 was toch de spaghettiboemel? Bij een hummer denk ik toch aan wat degelijkers...
dodo komt wel hier vandaanquote:Op vrijdag 15 februari 2013 15:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja nee ja dat is wat heel Nederland inmiddels weet, of wat hier niet vandaan komt. Nou ja Falentreinsdag ook niet echt eigenlijk natuurlijk.
quote:Op vrijdag 15 februari 2013 16:08 schreef arkkey het volgende:
over hondekop gesproken, waarom mag ik plan V geen hondekop noemen? Voor mij als leek zit er weinig verschil in met de "echte" hondekop (mat'64?). In ieder geval de kenmerkende kop verschilt voor mij weinig.
quote:Op donderdag 14 februari 2013 15:28 schreef bork het volgende:
Nieuw setje foto's bij de DB op FB met het thema Eisenbahnromantiek![]()
Met o.a. deze, had V2 niet een prijs met zoiets gewonnen of een andere user die hier vaak komt?
Ireyon dus.
[ afbeelding ]
Zal in 2010 zijn geweest, want toen reed ICE 10 jaar. Ergens in de zomer. November 2010quote:Op vrijdag 15 februari 2013 16:18 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja, weet je nog wanneer dat ongeveer was?
De neus van mat'54 is langer dan die van mat'64:quote:Op vrijdag 15 februari 2013 16:08 schreef arkkey het volgende:
over hondekop gesproken, waarom mag ik plan V geen hondekop noemen? Voor mij als leek zit er weinig verschil in met de "echte" hondekop (mat'64?). In ieder geval de kenmerkende kop verschilt voor mij weinig.
heeft door die koperdief niet lang mogen duren trouwensquote:Op vrijdag 15 februari 2013 16:22 schreef James1988 het volgende:
[..]
Zal in 2010 zijn geweest, want toen reed ICE 10 jaar. Ergens in de zomer. November 2010
quote:Op vrijdag 15 februari 2013 14:59 schreef b2py het volgende:
Die HSL-logistik loc is in het echt nog lelijker dan op een foto.
en bij de grens stil komt te staanquote:Op vrijdag 15 februari 2013 17:02 schreef Peterselieman het volgende:
ik wed dat ie met vertraging zal rijden
mja, dat alleen als ie in Essen moet stoppenquote:Op vrijdag 15 februari 2013 17:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
en bij de grens stil komt te staan
Oh jee, er zijn randvoorwaarden nodig? Nee dan kan het nietquote:Op vrijdag 15 februari 2013 17:20 schreef Peter het volgende:
Hij hoeft maar twee slagen te maken toch? Moet lukken als
Jah, gaat ie nu ineens wel naar beveiligers luisteren.. Wist je het luxemburgse politienummer niet?quote:Op vrijdag 15 februari 2013 17:23 schreef Dr_Flash het volgende:
Waar staat het dat je geen foto's mag maken?
nergens. Beveiliging zegt anders een boete.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 17:23 schreef Dr_Flash het volgende:
Waar staat het dat je geen foto's mag maken?
Via Deventerquote:Op vrijdag 15 februari 2013 16:58 schreef Dr_Flash het volgende:
En dan? Met dat busje door Nijverdal?
Nou ja, gelukkig woont daar toch geen kat
Mooie foto's voor de vergelijking. Maar geef toe, het verschil is toch minimaal?quote:Op vrijdag 15 februari 2013 16:51 schreef dennistd het volgende:
[..]
De neus van mat'54 is langer dan die van mat'64:
Ehm, nee. Aan de buitenkant lijken ze toevallig een beetje op elkaar, maar aan de binnenkant zijn ze totaal maar dan ook totaal verschillend. In alles. Interieur, motoren, techniek, alles.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 17:42 schreef arkkey het volgende:
[..]
Mooie foto's voor de vergelijking. Maar geef toe, het verschil is toch minimaal?
zie: http://www.meesterbrein.c(...)ndse-spoorwegen.htmlquote:Mat '64
Materieel '64 (Mat '64), ook wel Standaard Stoptrein genoemd, is elektrisch treinmaterieel van de Nederlandse Spoorwegen. Het heeft net als het inmiddels buitendienst gestelde Materieel '54 (Hondekop) een bolle neus ter bescherming van de machinist. De (niet zo bekende) bijnaam van deze trein is Apekop, echter noemen mensen die erin zitten het meestal: wrak, troep of vooroorlogse trein.
Wat bij mij meestal het langst duurt is de twijfel die je krijgt bij de ja/nee-vraag "Wilt u een transactiebon?" die je eerst krijgt, maar die je niet met ja of nee kunt beantwoorden maar met ok of stop.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 17:27 schreef Peterselieman het volgende:
ik riep het vorig jaar al eens en het Noordhollands Dagblad heeft het met een stopwatch aangetoond: pinnen bij een kaartautomaat van de NS duurt een stuk langer dan nodig
http://www.noordhollandsd(...)kaartje-duurt-langer
Die vraag is volgens mij een ruimte tijd terug al anders ingedeeld. De laatste keren dat ik iets bij een kaartautomaat kocht kwam de vraag niet tijdens het PIN-proces, maar kwam die vraag helemaal aan het einde op het touchscreen. Knoppen: "Ja, ik wil een transactiebon.", "Nee, ik wil geen transactiebon" en "Naar hoofdscherm".quote:Op vrijdag 15 februari 2013 18:00 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Wat bij mij meestal het langst duurt is de twijfel die je krijgt bij de ja/nee-vraag "Wilt u een transactiebon?" die je eerst krijgt, maar die je niet met ja of nee kunt beantwoorden maar met ok of stop.![]()
Dan moet ik altijd weer even opnieuw lezen wat er nou precies gevraagd werd. Op "stop" drukken klinkt namelijk nogal als "ho wacht, nee, doe maar niet, ik begin opnieuw!" ...
En bij mat 54 gaat de deur naar buiten open, het was dus altijd wel handig de achterste deur dicht te hebben bij vertrek...quote:Op vrijdag 15 februari 2013 16:51 schreef dennistd het volgende:
[..]
De neus van mat'54 is langer dan die van mat'64:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
(op de achtergrond van de tweede foto zit je ook nog een mat'54 staan)
Hmm.. In mijn ervaring was de vraag aan het eind op het touchscreen er eerder en was dit de vervanging.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 18:02 schreef James1988 het volgende:
[..]
Die vraag is volgens mij een ruimte tijd terug al anders ingedeeld. De laatste keren dat ik iets bij een kaartautomaat kocht kwam de vraag niet tijdens het PIN-proces, maar kwam die vraag helemaal aan het einde op het touchscreen. Knoppen: "Ja, ik wil een transactiebon.", "Nee, ik wil geen transactiebon" en "Naar hoofdscherm".
Nee, alleen een paar viertjes, en volgens mij alleen coach-stellen.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 18:05 schreef Doc__Zenith het volgende:
[..]
Grappig trouwens die verschillende stroomafnemers. Heeft mat 54 die enkele afnemer veel gehad?
Ja, dat is nou eenmaal een vrij uitgebreide procedure met veel wandelen.quote:Doet me denken aan vorige week vrijdag: heb toen 30 minuten stilgestaan bij Houten omdat volgens ProRail de stroomafnemer (van het VIRM) er optisch niet goed uit zag. Bleek te kloppen na controle, vervolgens 25 minuten bezig om van stroomafnemer te wisselen. Gelukkig is Houten tegenwoordig 4-sporig, zullen we maar zeggen.
De koppeling zit bij mat 64 veel hoger. Inderdaad, mat 36, 40, 46, 54, Pec was ellemaal onderling koppelbaar.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 17:48 schreef James1988 het volgende:
Mat '54 was toch ook koppelbaar met z'n voorgangers (Mat '36 enzo), waar dit bij Mat '64 niet meer mogelijk is?
overstappen op een ander stationquote:Op vrijdag 15 februari 2013 17:58 schreef James1988 het volgende:
Even ter plaatse gekeken bij Delft: 30 minuten terug was er in ieder geval géén pad om(onder begeleiding) van spoor 2/3 naar spoor 1 te kunnen komen. De enige voorziening om van spoor 2/3 ergens anders te komen is een trap.
Ok, het kan ook met een trein.
Probeer maar eens om met een rolstoel van Delft spoor 2/3 naar spoor 1 te komen dan. Via Delft Zuid gaat het OOK niet, dat wordt dus al minimaal Schiedamquote:Op vrijdag 15 februari 2013 20:02 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
overstappen op een ander station
of je moet door sterke mensen de trappen op en af gesjouwd wordenquote:Op vrijdag 15 februari 2013 20:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Probeer maar eens om met een rolstoel van Delft spoor 2/3 naar spoor 1 te komen dan. Via Delft Zuid gaat het OOK niet, dat wordt dus al minimaal SchiedamOf de andere kant op maar daar kom ik nooit
quote:Op vrijdag 15 februari 2013 20:19 schreef J.B. het volgende:
Is eigenlijk het huidige passagiersmaterieel van de NS onderling koppelbaar? Kan je bijvoorbeeld VIRM met NID of ICM koppelen?
alleen pneumatisch koppelbaar.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 20:19 schreef J.B. het volgende:
Is eigenlijk het huidige passagiersmaterieel van de NS onderling koppelbaar? Kan je bijvoorbeeld VIRM met NID of ICM koppelen?
twitter:KHtweets twitterde op vrijdag 15-02-2013 om 20:19:06De Prins van Oranje, Prinses Máxima en de Prinsesjes onderweg naar hun wintersportvakantie in Oostenrijk. reageer retweet
het is ook wel eens op dienst gebeurd. Een VIRM die een DM'90 met zich meesleepte naar Zwollequote:Op vrijdag 15 februari 2013 20:25 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
VIRM met ICM heb ik weleens zien rijden, maar alleen als leeg materieel inderdaad.
Ow, en een ICM die door een DM-90 gesleept werd is ook een leuk gezicht!
Open raam!quote:Op vrijdag 15 februari 2013 20:30 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
En deze trein zal wel weer geen vertraging hebben zeker[ afbeelding ]twitter:KHtweets twitterde op vrijdag 15-02-2013 om 20:19:06De Prins van Oranje, Prinses Máxima en de Prinsesjes onderweg naar hun wintersportvakantie in Oostenrijk. reageer retweet
Utrecht, maar het lijkt me logisch dat ze op de Watergraafsmeer al ingestapt zijnquote:Op vrijdag 15 februari 2013 20:49 schreef Monopoly het volgende:
Zijn ze vertrokken vanaf Den Haag CS ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |