Peterselieman | dinsdag 15 januari 2013 @ 21:39 | |
Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks. ![]() >> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia. Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je bij dezen alvast van harte welkom heten: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl. ![]() >> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig. >> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen Met je Studenten OV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Breda via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je Studenten OV-Chipkaart niet geldig. Voor algemene informatie over het reizen met je Studenten OV-Chipkaart kun je het beste op de website terecht. >> Reizen over de HSL-Zuid NS Hispeed rijdt ieder halfuur een pendeldienst tussen Amsterdam en Breda via de HSL-Zuid. De reistijd tussen Schiphol en Rotterdam bedraagt hierdoor nog maar 26 minuten en tussen Schiphol en Breda slechts 53 minuten. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Deze is verkrijgbaar in de kaartautomaat of kan je voor 10,- in de trein zelf aanschaffen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden. Ook de Thalys rijdt over de HSL-Zuid. Op de hele traject gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Rotterdam en daarna naar Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk via o.a. NsHispeed of TGV-Europe. >> Fyra Amsterdam<->Brussel Sinds 9 December 2012 rijdt er een Fyra tussen Amsterdam en Brussel. Deze trein rijdt alleen wanneer de stofzuigerzakken leeg zijn. Het Stoptreinmaterieel '90 is nog betrouwbaarder. Indien u met deze trein reist, en hij rijdt, meldt het dan even, want dat is een feestje waardig.. >> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een Studenten OV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden. >> Afkortingen en treinserienummers Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht. Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht. >> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen De komende feestdagen in 2012 zijn als volgt: dinsdag 25 december (eerste kerstdag) en woensdag 26 december (tweede kerstdag). De feestdagen in 2013 zijn als volgt: Dinsdag 1 januari (nieuwjaarsdag), zondag 31 maart (eerste paasdag), maandag 1 april (tweede paasdag), dinsdag 30 april (Koninginnedag), zondag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 9 mei (Hemelvaartsdag), zondag 19 mei (eerste pinksterdag), maandag 20 mei (tweede pinksterdag), woensdag 25 december (eerste kerstdag), donderdag 26 december (tweede kerstdag). Bovenstaand rijtje is onder voorbehoud. Kijk bij twijfel altijd nog even op de website van DUO. Wanneer je hier komt klagen dat je een boete hebt gekregen op een dag die hierboven niet staat vermeld, lachen we je uit. >> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? ![]() Misschien mag hij wel gewoon niet harder. Hier kun je precies zien hoe hard treinen waar mogen rijden ![]() >> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden? Er zijn verschillende hulpmiddelen om te berekenen hoeveel kilometer je hebt afgelegd: • Blijbol. • De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehorende detailkaarten voor grootstedelijke gebieden. • De planner van de NMBS voor België (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen). • jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar). • Als joker ![]() ![]() >> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder; Hoek van Holland Haven - von_Preussen Kesteren - Dr_Flash Buitenpost - Peterselieman Newcastle Central Station - bork IJmondlijn - von_Preussen Harlingen (- Haven) - Greavy Werking van procesleiding van de treindienstleider (1) - ziggyziggyziggy Werking van procesleiding van de treindienstleider (2) - ziggyziggyziggy Station Hoek van Holland Haven, een stuk vergane glorie - Greavy Wat is een stop/door-schakeling en hoe werkt hij? - ziggyziggyziggy Hoe werkt VCVL? - ziggyziggyziggy Hoe werkt een alarmoproep? - ziggyziggyziggy De cabine van een Class 66 - Monopoly De cabine van een G-2000 - Monopoly De cabine van een DM'90 - Monopoly >> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn; Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash 6834 kilometer InterRail - Igen Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash Polen - Zug-Chef Eerste Klas door Nederland - Ireyon Zwitserland - sander89 De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp Monaco - KapiteinT Koninklijke wachtkamers - Bork NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100 Treinen rond Basel - Dr_Flash Station Visé - KapiteinT InnoTrans 2010 - James1988 Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon Reisje voor het goede doel - Greavy Treinen in Japan deel 1 en deel 2 - Igen Berlijn, Praag, Wenen en Budapest - Zug-Chef Dreiländereck (Deutschland - Polen - Tschechien) - bork Europabahn/Rheintalbahn - bork Traffic Control Brussel: Open Bedrijvendag 2012 - Greavy | ||
Mr_Klaasje | dinsdag 15 januari 2013 @ 21:39 | |
Wat een kutTT. (Dat is traditie toch?) | ||
Brembo | dinsdag 15 januari 2013 @ 21:40 | |
Locomotion - Dan Snow's History of the railways Vanavond om 22:00 uur op de BBC2. Misschien leuk, misschien saai ![]() | ||
James1988 | dinsdag 15 januari 2013 @ 21:41 | |
Dat zeggen we alleen over TTs die beginnen met "Waar we..." | ||
Dr_Flash | dinsdag 15 januari 2013 @ 21:41 | |
Nee man ik moest lachen ![]() | ||
Dr_Flash | dinsdag 15 januari 2013 @ 21:41 | |
Waar we Mr_Klaasje afzeiken ![]() | ||
Mr_Klaasje | dinsdag 15 januari 2013 @ 21:42 | |
![]() | ||
James1988 | dinsdag 15 januari 2013 @ 21:42 | |
Ik denk dat ik morgen de Fyra-kaartjes voor het nieuwjaarsrondje ga regelen. Zijn er nog mensen die mee willen maar zich nog niet hebben opgegeven? | ||
Mr_Klaasje | dinsdag 15 januari 2013 @ 21:43 | |
Ik sla het rondje over denk ik. Ben een beetje druk de laatste tijd. | ||
Dr_Flash | dinsdag 15 januari 2013 @ 21:44 | |
Hoeveel man houden we over na deze Sjaak Staak? | ||
James1988 | dinsdag 15 januari 2013 @ 21:44 | |
![]() | ||
Dr_Flash | dinsdag 15 januari 2013 @ 21:45 | |
Godverdomme als die Greavy nou maar eens een keer WEL z'n kop houdt ![]() | ||
b2py | dinsdag 15 januari 2013 @ 21:45 | |
![]() | ||
Peterselieman | dinsdag 15 januari 2013 @ 21:46 | |
kan ook wel een beetje minder he. Ik ben er iig niet bij. Moet die dag werken | ||
Dr_Flash | dinsdag 15 januari 2013 @ 21:47 | |
Ja man dat eindeloze geneuzel over personeelsomlopen wat niemand ene klap interesseert. Affeloopt ![]() | ||
b2py | dinsdag 15 januari 2013 @ 21:47 | |
ff ruilen met collegae moet wel lukken toch? ![]() | ||
James1988 | dinsdag 15 januari 2013 @ 21:47 | |
Bij deze in de herhaling:![]() ![]() Na het succes van het Nieuwjaarsrondje 2012 is het tijd voor het Nieuwjaarsrondje 2013! ![]() Het Treinentopic Nieuwjaarsrondje 2013 zal plaatsvinden op zaterdag 26 januari 2013, dit is het programma voor de dag:
Reisonderbreking is in België niet toegestaan. Willen we alsnog ergens langer stilstaan dan zullen we hiermee rekening moeten houden (ook voor de treinkaartjes). ![]() De kosten zijn afhankelijk van je leeftijd en zijn sowieso exclusief bier, bratwürst, wafels of andere versnaperingen. De volgende tickets heb je in ieder geval nodig: - Tickets voor vervoer binnen Nederland - Fyra-vervoerbewijs (zie lager) - Vervoerbewijs naar Noorderkempen, ¤ 4,- - Vervoerbewijs naar Maastricht. Voor jongeren (tot 26 jaar) is op www.belgianrail.be de Go Pass 1 Maastricht te koop voor ¤ 7,70 waarmee we dit traject kunnen afleggen. De vanaf-prijs is ¤ 34,70, dit is exclusief het vervoerbewijs voor Nederland. Let op: Je bent zelf verantwoordelijk voor een geldig vervoerbewijs gedurende de hele rit! ![]() De organisatie wijst elke verantwoordelijkheid voor fysieke of emotionele schade, diefstal en verlies van eigendommen van de hand. Ook wordt er geen enkele garantie gegeven met betrekking tot het halen van de dienstregeling, en voor Geld-terug-bij-Vertraging mag je aankloppen bij de vervoerder in kwestie. Je bent zelf verantwoordelijk voor een geldig vervoerbewijs gedurende de hele rit! ![]() Leuk! Geef dat dan op onderstaande pagina aan. Geef bij het aanmelden je nickname op die je op FOK! gebruikt. ![]() Op dit moment hebben de volgende forumleden aangegeven dat ze mee willen: ![]() ![]() Fyra kent een reserveringsplicht, bij een reservering krijg je een zitplaats toegekend. Omdat we met een groep gaan is het wel zo leuk om bij elkaar te zitten, dat kan alleen als er een groepsreservering gemaakt wordt. Ik ben voornemens om binnenkort die reservering te gaan maken voor iedereen die mee wilt reizen met deze Fyra. Wil je mee met Fyra? Stuur mij dan een PM met daarin de volgende informatie: - Je naam (voor+achternaam) - Je leeftijd - Welke kortingskaarten/abonnementen je hebt voor Nederland en België. Ik ben voornemens om a.s. woensdag, 16 januari 2013, langs een loket te gaan om alles te regelen. Daarna is de reservering definitief. Ik zal het bedrag voor deze kaartjes voorschieten. Terugbetaling mag vooraf (overboeking) of op de dag zelf (contant, gepast). ![]() Die zijn altijd welkom! Laat een reply achter in het Treinentopic. ![]() | ||
greavy | dinsdag 15 januari 2013 @ 21:48 | |
Ik zal niet gaan zeuren daarover hoor ![]() | ||
Dr_Flash | dinsdag 15 januari 2013 @ 21:48 | |
Ah, nog zo'n machteloos crewlid ![]() ![]() | ||
Dr_Flash | dinsdag 15 januari 2013 @ 21:48 | |
Goed zo ![]() | ||
Peterselieman | dinsdag 15 januari 2013 @ 21:48 | |
nope | ||
greavy | dinsdag 15 januari 2013 @ 21:48 | |
Ik kom denk ik met de Fyra V250 naar Amsterdam. Eens kijken of ik dat overleef op Rotterdam-Amsterdam. Anders wel DDZ via Haarlem. | ||
Peterselieman | dinsdag 15 januari 2013 @ 21:49 | |
werkzoekende econoom | ||
Dr_Flash | dinsdag 15 januari 2013 @ 21:50 | |
![]() "Wil je niet mee met Fyra? Dan ben je 2 uur later dan wij in Antwerpen. Prettige dag, misschien is de vogeltjesmarkt nog open ![]() | ||
Bitlord | dinsdag 15 januari 2013 @ 21:50 | |
Ik had het overzicht van de Fyra's nog even geupdate, met de BeneluxFyras in beide richtingen en de Fyra Amsterdam - Breda. De andere kant op had ik geen zin in maar zal niet veel anders zijn. Hoewel de NS het vandaag best redelijk gedaan heeft, faalt NS Hispeed en NMBS weer volledig met Fyra. Amsterdam - Brussel Trein - max. vertraging - opmerkingen 9208 - +49 - 9216 - +56 - 9220 - +108 - Reed niet verder dan Brussel Noord 9228 - +-- - Uitgevallen 9236 - +-- - Uitgevallen 9240 - +-- - Uitgevallen 9248 - +-- - Uitgevallen 9256 - +60 - 9260 - ---- - Uitgevallen 9268 - +?? - Brussel - Amsterdam Trein - max. vertraging - opmerkingen 9201 - +82 - 9209 - +59 - 9217 - +76 - 9221 - +94 - Vertrokken vanaf Brussel Noord 9229 - +-- - Uitgevallen 9237 - +-- - Uitgevallen 9241 - +-- - Uitgevallen 9249 - +-- - Uitgevallen 9257 - +-- - Uitgevallen 9261 - +?? - 910 10 912 Uitgevallen tussen Rtd - Brd 914 Op tijd 916 Uitgevallen tussen Rtd - Brd 918 10 920 Uitgevallen tussen Rtd - Brd 922 Uitgevallen 924 Uitgevallen 926 Uitgevallen 928 Uitgevallen 930 10 932 10 934 10 936 Uitgevallen tussen Rtd - Brd 938 Uitgevallen tussen Rtd - Brd 940 Uitgevallen tussen Rtd - Brd 942 Uitgevallen 944 Uitgevallen 946 Uitgevallen tussen Rtd - Brd 948 Uitgevallen 950 Uitgevallen tussen Rtd - Brd 952 45 954 Uitgevallen tussen Rtd - Brd 956 958 Uitgevallen tussen Rtd - Brd 960 962 Uitgevallen tussen Rtd - Brd 964 30 966 Uitgevallen 970 20 972 974 1078 Uitgevallen 978 | ||
Dr_Flash | dinsdag 15 januari 2013 @ 21:51 | |
Je kan zo bij NS Publieksvoorlichting aan de slag denk ik ![]() | ||
James1988 | dinsdag 15 januari 2013 @ 21:52 | |
Ok, en nu? ![]() | ||
greavy | dinsdag 15 januari 2013 @ 21:52 | |
Oh, James, als je met Fyra gaat en je hebt voor Belgenland een Go- of RailPass mag je Essen-Noorderkempen invullen (indien je gebruikt maakt van de Fyra Commutters Supplement). Heb je geen apart ticket Antwerpen-Noorderkempen voor nodig ![]() Ik reis zelf met de GoPass 10. Iemand die nog meereizen op deze pas moet? Heb 9 strippen over. ¤5 per strip is het. | ||
Peterselieman | dinsdag 15 januari 2013 @ 21:53 | |
moet maar niet ![]() | ||
James1988 | dinsdag 15 januari 2013 @ 21:53 | |
Ik heb geen Go Pass ![]() Ik kom niet zo vaak in Belgjesland, vandaar. ![]() | ||
Dr_Flash | dinsdag 15 januari 2013 @ 21:53 | |
Ben echt benieuwd met hoeveel papieren vervoerbewijzen we alsnog thuiskomen, ondanks maximaal gebruik van OVC ![]() | ||
greavy | dinsdag 15 januari 2013 @ 21:53 | |
Meereizen op mijn pas? ¤5 per strip. Scheelt weer centen. | ||
Dr_Flash | dinsdag 15 januari 2013 @ 21:54 | |
Go Pass is niet persoonsgebonden. In principe kunnen we met 1 Go Pass en 1 Rail Pass een heel eind komen. | ||
James1988 | dinsdag 15 januari 2013 @ 21:54 | |
Ik heb niet eens Weekend Vrij ofzo. ![]() | ||
greavy | dinsdag 15 januari 2013 @ 21:54 | |
Ik moet toch een nieuwe GoPass aanschaffen, want in Februari heb ik er 8 nodig ![]() En dat voor 2 man ![]() | ||
b2py | dinsdag 15 januari 2013 @ 21:54 | |
Gaarne, scheelt me weer online boeken + eventuele kosten! | ||
Dr_Flash | dinsdag 15 januari 2013 @ 21:54 | |
Of ben ik de enige die te oud is voor een Go Pass? ![]() | ||
greavy | dinsdag 15 januari 2013 @ 21:55 | |
Oh, oké, dacht dat je DalVrij had. | ||
greavy | dinsdag 15 januari 2013 @ 21:55 | |
wat van NS-vvb heb je? | ||
b2py | dinsdag 15 januari 2013 @ 21:55 | |
Blokkur dagkaart! ![]() | ||
James1988 | dinsdag 15 januari 2013 @ 21:56 | |
Trouwens, iemand nog interesse in de positie van legal counsel bij NS Hispeed? Ze zoeken er nog eentje ![]() | ||
greavy | dinsdag 15 januari 2013 @ 21:56 | |
Oh, dan kan je niet op het Commutters Supplement, en is een ticket Antwerpen->Noorderkempen sowieso voordeliger (¤4). Maar dat heeft Alex vast ook genoteerd, dat je normaal Fyra ticket nodig hebt. Voor Noorderkempen-Visé kan je wel op de GoPass mee. Voor ¤1,30 heb je een grenskaartje Visé-Eijsden Grens in Luik. | ||
bork | dinsdag 15 januari 2013 @ 21:57 | |
Ik gebruik ze voor interviews en trainingen, zo ook weer geklaard/verklaard. | ||
b2py | dinsdag 15 januari 2013 @ 21:57 | |
Ik kan wel goed overweg met Facebook? ![]() | ||
Dr_Flash | dinsdag 15 januari 2013 @ 21:57 | |
Oh jee. Die Jan Klaassen van van de week is eruit geschupt? ![]() | ||
bork | dinsdag 15 januari 2013 @ 21:57 | |
Bij voorkeur Stasi-FBI-achtergrond ![]() ![]() ![]() ![]() Deze kandidaten genieten grote voorkeur bij de Hispeed-directiegouverneur-generaal. | ||
Dr_Flash | dinsdag 15 januari 2013 @ 21:58 | |
FaceBook Investigations ![]() | ||
greavy | dinsdag 15 januari 2013 @ 21:58 | |
Hmm Oeh. Ze zijn er achter dat die Facebook-actie stom was en is die legal-counsel er uitgekickt? | ||
James1988 | dinsdag 15 januari 2013 @ 21:58 | |
![]() | ||
Dr_Flash | dinsdag 15 januari 2013 @ 22:00 | |
Hmmmz ![]() Jij denkt wat ik denk ![]() | ||
Peterselieman | dinsdag 15 januari 2013 @ 22:01 | |
of er zit zoveel werk in dat ze een tweede persoon hiervoor nodig hebben | ||
Dr_Flash | dinsdag 15 januari 2013 @ 22:02 | |
Ja hoor, ze gaan meerdere FTE's HBO-geschoold volk inzetten voor het afjagen van internet-ballenkrabbertjes als wij, nou goed? ![]() | ||
#ANONIEM | dinsdag 15 januari 2013 @ 22:02 | |
hmm![]() | ||
Dr_Flash | dinsdag 15 januari 2013 @ 22:03 | |
Hilversum ![]() | ||
Peterselieman | dinsdag 15 januari 2013 @ 22:03 | |
het is een mogelijkheid | ||
Litpho | dinsdag 15 januari 2013 @ 22:03 | |
1 van 2? Hmmm... | ||
Dr_Flash | dinsdag 15 januari 2013 @ 22:03 | |
Het zou wel de ultieme verkwisting van belastinggeld zijn natuurlijk. | ||
Peterselieman | dinsdag 15 januari 2013 @ 22:03 | |
goeie boodschap. Lekker duidelijk ![]() | ||
_JdM_ | dinsdag 15 januari 2013 @ 22:03 | |
Apeldoorn, spoor 3/4. | ||
Dr_Flash | dinsdag 15 januari 2013 @ 22:04 | |
Litje ![]() ![]() ![]() | ||
#ANONIEM | dinsdag 15 januari 2013 @ 22:04 | |
Exact, en in Deventer zag ik m ook | ||
Dr_Flash | dinsdag 15 januari 2013 @ 22:04 | |
Ah crap, dat kon ook nog ja. Zo veel van die overkappingen zijn er niet ![]() | ||
Dr_Flash | dinsdag 15 januari 2013 @ 22:05 | |
Nou, is toch vriendelijk ![]() ![]() ![]() Tof ![]() | ||
Peterselieman | dinsdag 15 januari 2013 @ 22:07 | |
de NS verkeert wat dat betreft in een unieke positie. Het presenteert zich als commercieel bedrijf richting de overheid met bijbehorende deals, terwijl als er iets mis is zich als een publiek bedrijf kan presenteren en zich overal achter kan verschuilen. Deze manier van werken is lang niet altijd in het belang van de klanten, de reizigers | ||
Mirgeam | dinsdag 15 januari 2013 @ 22:07 | |
Ah, het bedrijf waar ik zit heeft ook mensen die daar diensten draaien, en bij ERS wat ernaast zit ![]() Zelf nog niet bij RRF geweest, dat was wel de bedoeling maar het ging blijkbaar niet door | ||
#ANONIEM | dinsdag 15 januari 2013 @ 22:08 | |
http://nl.wikipedia.org/wiki/Operationeel_Controle_Centrum_Rail ![]() | ||
b2py | dinsdag 15 januari 2013 @ 22:10 | |
Even de twitters afgegaan van vandaag of ik nog wat mooie plaatjes kon vinden Hieronder de uitkomst van de zoektoch: Ook onze zuiderburen hadden last van de sneeuw Uitsmijtertje ![]() | ||
Dr_Flash | dinsdag 15 januari 2013 @ 22:11 | |
En dan komt de pointe: De "Klanten" zijn helemaal niet de reizigers, maar de concessieverlenende overheden. Dus ja, wat zal hun het ook bommen allemaal ![]() | ||
Eenskijken | dinsdag 15 januari 2013 @ 22:12 | |
verdomme wat een fucking chaos bij den haag holland spoor.. ben pas net thuis, jezus :/ | ||
Litpho | dinsdag 15 januari 2013 @ 22:13 | |
Geen idee? Een aanstormende trein? Mrs. L. die vindt dat ik moet gaan slapen? Het kan van alles zijn ![]() | ||
Dr_Flash | dinsdag 15 januari 2013 @ 22:14 | |
Waar was je reis begonnen, hoe laat, heb je je normale route kunnen rijden, zo niet, hoe wel, en met hoeveel totale reizigersvertraging kwam je aan? | ||
Litpho | dinsdag 15 januari 2013 @ 22:14 | |
En ook die overheden lijken reizigersbelang maar lastig te vinden. Veel beter om de commissiebaantjes na je politieke carrière veilig te stellen ![]() | ||
Q. | dinsdag 15 januari 2013 @ 22:14 | |
Dat kleurenschema van die Vechtdallijnen-GTWs is toch wel verdomd mooi. | ||
Dr_Flash | dinsdag 15 januari 2013 @ 22:14 | |
Oh gewoon, Mrs. L die ik al een jaar of 10 ken/spreek maar waarvan ik nooit wist dat het Mrs. L. was ![]() | ||
Q. | dinsdag 15 januari 2013 @ 22:15 | |
Daar woon ik bijna naast. ![]() | ||
Dr_Flash | dinsdag 15 januari 2013 @ 22:15 | |
Ik vind het mooier dan het roodwit van elders ja ![]() | ||
Litpho | dinsdag 15 januari 2013 @ 22:15 | |
Dat is het dan ook nog geen jaar of 10. Net vier maanden voorbij de vier jaar ![]() | ||
Dr_Flash | dinsdag 15 januari 2013 @ 22:16 | |
Ja okee, dat heb ik dus allemaal wel meegekregen. Maar niet dat jij daarbij hoorde ![]() | ||
Peterselieman | dinsdag 15 januari 2013 @ 22:20 | |
het probleem is dat de NS als bijna monopolist veel eisen kan stellen die gewoon geslikt worden. de reizigers zouden de echte klanten moeten zijn, maar die vlieger gaat idd helaas niet altijd op | ||
Peterselieman | dinsdag 15 januari 2013 @ 22:20 | |
absoluut. Die verplichte witte deuren passen zelfs prima in de livery | ||
Dr_Flash | dinsdag 15 januari 2013 @ 22:24 | |
Wel heel erg jammer. Want de mensen "op het veld" doen in grote meerderheid echt wel hun best om er toch iets moois van te maken, dat mag ook weleens gezegd worden ![]() | ||
Duvel | dinsdag 15 januari 2013 @ 22:24 | |
Ik heb vandaag een NS'er druk bezig gezien een automatische koppeling ijsvrij te maken met een vlaggenstok. Ze doen echt wel hun best. | ||
James1988 | dinsdag 15 januari 2013 @ 22:26 | |
Zeer zeker wel! | ||
James1988 | dinsdag 15 januari 2013 @ 22:27 | |
Te mooi om niet te posten:![]() | ||
Dr_Flash | dinsdag 15 januari 2013 @ 22:27 | |
Hee Legal Counseltje, ik vijzel je imago op. Waar kan de rekening naartoe? | ||
b2py | dinsdag 15 januari 2013 @ 22:29 | |
NSR heeft zeker zijn best gedaan, samen met de regionale vervoerders. Ik denk dat we dit pak sneeuw niet hadden verwacht, ik althans niet en dat in deze wel geconcludeerd mag worden dat NSR en ProRail goed gehandeld hebben met de uitgedunde dienstregeling. | ||
Dr_Flash | dinsdag 15 januari 2013 @ 22:31 | |
Tsja, of een volledige dienstregeling ook geknd had zullen we nooit weten, maar ik denk het wel. Als 4 treinen gewoon kunnen rijden, kunnen 6 dat ook, lijkt me. Maar goed, het zal er wel bij horen. Morgen slagje Utrecht gepland. Ben benieuwd. | ||
Peterselieman | dinsdag 15 januari 2013 @ 22:34 | |
zeker. op een dag als vandaag is niet de gehele dienstregeling in elkaar gedonderd zoals in het verleden wel het geval is geweest. Dat is een compliment waard. | ||
b2py | dinsdag 15 januari 2013 @ 22:34 | |
Morgen ook weer even naar school. Retourtje Amstel rechtstreeks, maar wel even buiten de spits gepland. Geen zin om in de drukte te gaan... | ||
Eenskijken | dinsdag 15 januari 2013 @ 22:38 | |
begonnen: Den Haag HS. Tijd: 18.33-18.59. Trein naar amsterdam reed niet. (stond eerst 5 minuten vertraging, op een gegeven moment werd het 25 minuten en toen kwam ie helemaal maar niet.... Moest overstappen naar den haag centraal, daar trein gemist op het nippertje omdat ik een klein poosje stilstond tussen HS en centraal. Dus trein gemist naar amsterdam (haarlem).. Way to go NS, iedereen die richting amsterdam moet zat daarin en dan die intercity naar haarlem precies laten wegrijden als er nog hordes mensen die kant op moeten (jaja, volgens de dienstregeling enzo). Daarna in haarlem nog vertraging van 10 minuten richting alkmaar. Daar bus gemist van connection et voila ![]() | ||
James1988 | dinsdag 15 januari 2013 @ 22:39 | |
Whehehehe ![]() | ||
b2py | dinsdag 15 januari 2013 @ 22:44 | |
Ik hoop trouwens dat ze vrijdag die winterdienstregeling de deur uit trappen want moet naar Amersfoort. En ik ga echt niet met de sprinter van Amsterdam naar Amersfoort. Was die sprinter nog 'maximaal verlengd' trouwens? oh, ik lees net op Somda dat de Amsterdam C v. 22:16 met een los SGM-tweetje rijdt.. ![]()
| ||
Litpho | dinsdag 15 januari 2013 @ 22:51 | |
Over de mensen in het veld zal je me meestal niet horen (op hier en daar een conducteur na die zijn deuren sluit terwijl je probeert je cross-platform overstap te halen). Die mensen worden ook maar gestuurd tenslotte en de meeste doen echt wel hun best. Bovendien is er voldoende reizigersonvriendelijk tuig bij NSR en de treindienstleiding om alsnog voldoende op af te kunnen geven ![]() | ||
Scarlet_Dragonfly | dinsdag 15 januari 2013 @ 23:04 | |
Zelfs op dit tijdstip is de trein (Hengelo - Deventer) twee keerzijde lang als normaal en rijdt die gewoon op tijd! ![]() Wat ik me wel afvraag is waarom de wisselverwarming rondom station Hengelo uit staat... Ja, wissels die wel bediend worden, heb er twee omgezet zien worden.. | ||
b2py | dinsdag 15 januari 2013 @ 23:06 | |
Wisselverwarming is dan defect. Melden bij ProRail, wellicht weten ze het nog niet. | ||
dennistd | dinsdag 15 januari 2013 @ 23:08 | |
Dat is niet zo gek: de wintermaatregelen houden ook in dat er niet bijgeplaatst en afgetrapt wordt in Deventer. Het aftrappen wil nog wel, maar bijplaatsen is lastig als je hele koppeling vol sneeuw zit. | ||
Scarlet_Dragonfly | dinsdag 15 januari 2013 @ 23:10 | |
Ik heb ze even getwitterd. Maar dat lezen ze waarschijnlijk morgenochtend pas ![]() Morgenmiddag trouwens van Deventer in Den Haag zien te komen, dat wordt waarschijnlijk een grotere uitdaging dan naar het oosten! | ||
dennistd | dinsdag 15 januari 2013 @ 23:12 | |
Maar goed, je zou toch zeggen dat zoiets ook wel opvalt bij machinisten die vervolgens even de treindienstleider inlichten die de melding door kan zetten binnen ProRail? | ||
James1988 | dinsdag 15 januari 2013 @ 23:17 | |
Morgen wat leuks op de Betuweroute: testruns van een diesel-Traxx. Helaas moet ik gewoon werken ![]() | ||
Scarlet_Dragonfly | dinsdag 15 januari 2013 @ 23:18 | |
Wat moet een machinist ervan merken dan? De wissels zijn sneeuwvrij (want er rijden regelmatig treinen overheen), op dit moment wordt die nog vaak genoeg bedient om niet vast te vriezen, enige wat eraan op valt (vanaf het perron) is dat je geen gasbrander geluid hoort. | ||
b2py | dinsdag 15 januari 2013 @ 23:21 | |
Je kan duidelijk zien of een wissel verwarmd is of niet. Het maakt dan niet uit of een trein er wel of niet overheen rijdt. Kan zo gauw even geen e-mail vinden van Asset Management. Gooi het eventueel ergens op hun blog ofzo. | ||
b2py | dinsdag 15 januari 2013 @ 23:27 | |
Zou je anders in de ijskou langs de BR gaan staan ja? ![]() | ||
James1988 | dinsdag 15 januari 2013 @ 23:29 | |
Qua kou vond ik het vandaag wel meevallen. Als ik (doorkomst)tijden zou weten zou ik dat wellicht wel doen. | ||
b2py | dinsdag 15 januari 2013 @ 23:30 | |
Oehh, bij ons waaide het hard, was echt ijzig daardoor. Geinig ![]() | ||
James1988 | dinsdag 15 januari 2013 @ 23:31 | |
In de buurt van de Betuweroute zal het waarschijnlijk wat harder waaien, dit i.v.m. grote open vlaktes enzo. Ik heb vandaag anderhalf uur buiten gestaan, op zich viel het wel mee. Ik had geen muts bij me, ik kreeg op een gegeven moment behoorlijk koude oren ![]() | ||
b2py | dinsdag 15 januari 2013 @ 23:48 | |
Haha ja. Vanochtend was het goed vertoeven op de fiets, maar vanmiddag terug had ik vol tegen dus toen ik thuis kwam voelde het alsof de verwarming warmte gaf. Hij bleek niet eens aan te staan, zo koud was het dus buiten. | ||
James1988 | woensdag 16 januari 2013 @ 00:06 | |
Man filmt snelheid Fyra, sterft van verveling ![]() ![]() | ||
Dr_Flash | woensdag 16 januari 2013 @ 00:09 | |
![]() ![]() | ||
bork | woensdag 16 januari 2013 @ 00:09 | |
Dat zegt dus niks b2py, jij bent de enige die hier met weersverwachtingen/sneeuwhoogtes komt aanwaaien terwijl niemand ermee bezig is. Je lijkt wel de Maurice de Hond van dit mooie Topic. Niemand weet hoe morgen het weer precies is laat staan over 10 dagen. Je gezonde verstand gebruiken, dat moet je doen! regel 1: als er sneeuw valt: weinig, niks, veel sneeuw of wat dan ook en de NS heeft een aangepaste dienstregeling, dan loopt het in de soep. regel 2: als b2py iets roept: dan klopt het niet. regel 3: enz. dat laat ik aan de anderen hier over, ik zou het fijn vinden als jij je klep even hield. | ||
Dr_Flash | woensdag 16 januari 2013 @ 00:11 | |
borkie ![]() hij valt in het echt best mee hoor ![]() | ||
Peterselieman | woensdag 16 januari 2013 @ 00:12 | |
ik zeg aanklagen die hap | ||
bork | woensdag 16 januari 2013 @ 00:12 | |
Sorry Fles dan moet ik je even wakker schudden hij zegt letterlijk: in deze wel geconcludeerd mag worden dat NSR en ProRail goed gehandeld hebben met de uitgedunde dienstregeling. Ik kan me niet voorstellen dat jij daar 100% achterstaat. ok, misschien wel in het echt maar hier roepttie rare dingen | ||
Dr_Flash | woensdag 16 januari 2013 @ 00:16 | |
Ik heb daar al eerder over gezegd: Feit is dat het in ieder geval niet compleet naar de bloedhoerek*nker gegaan is vandaag, al kun je je afvragen of dat een prestatie is bij 3 cm sneeuw. Het is iig blijven rijden. Op 80 % maar toch. 80 % van het minste wat je mag verwachten, daar moet je tegenwoordig voor op je knieën. Dat is de situatie zo'n beetje. Kan er niet meer of minder van maken eigenlijk ![]() | ||
bork | woensdag 16 januari 2013 @ 00:19 | |
Merkwaardig, dit ben ik niet van je gewend, ik moet er een nachtje over slapen. | ||
Dr_Flash | woensdag 16 januari 2013 @ 00:22 | |
Wat moet ik dan doen? Moord en brand schreeuwen om het moord en brand schreeuwen? ![]() | ||
KnightSolaire | woensdag 16 januari 2013 @ 00:22 | |
Geen kansen zonder de nuance, zeg ik altijd maar. | ||
James1988 | woensdag 16 januari 2013 @ 00:23 | |
Ik ben het wel eens met Fles. We mogen allang blij zijn dat het niet alsnog zo'n tyfuszooi werd als een jaar terug waarbij iedereen stond te blauwbekken onder zwarte schermen. Betekent niet dat de huidige situatie (rücksichtlos schrappen) wenselijk is. | ||
bork | woensdag 16 januari 2013 @ 00:23 | |
Je moet niks, wees alsjeblieft jezelf en doe je eigen ding, ik roep ook weleens wat, of is dat ongebruikelijk? | ||
Dr_Flash | woensdag 16 januari 2013 @ 00:25 | |
![]() | ||
bork | woensdag 16 januari 2013 @ 00:31 | |
tsja daar was ik zelf ook bij (blauwbekken en bij de genade des NS-gods kreeg ik bonnen omdat het toch wel buiten de verantwoordelijkheid van de NS lag) en ik stond vandaag op Overvecht en op Utrecht CS en wat daar geroepen werd, verwenst werd richting de NS dat is zoveel dat ik tot morgenochtend kan blijven typen. De grootste kritiek blijft de slechte communicatie van de NS. Daar ben ik het mee eens, er lopen mensen met NS-petjes rond op het perron met een gsm-ding whatever en die zeggen we weten het ook niet, ga maar naar de hal, flikker dan toch op, daar heb je niks aan. Een meisje begon tegen een vriendin "ik kom te laat laat voor mijn mondeling, ik heb vanmorgen geen TV gekeken hoe kan ik dat nu weten?" Dat is haar eigen schuld vind ik, je kan je voorbereiden maar die tel ik niet eens mee. Ik ben dan uiterst correct, civiel en netjes. Jullie worden een stelletje softies ![]() | ||
Dr_Flash | woensdag 16 januari 2013 @ 00:33 | |
Oh daar vergis je je in ![]() | ||
bork | woensdag 16 januari 2013 @ 00:34 | |
Gelukkig! en nu ga ik mijn mandje in, morgen moet ik weer slayeren! | ||
_JdM_ | woensdag 16 januari 2013 @ 00:49 | |
Vorig jaar, en voornamelijk de jaren daarvoor, moest er nog op de dag zelf de treindienst worden aangepast. Ook toen werd behoorlijk geschrapt, maar bij een simpel wisselstorinkje had de bijsturing geen kans meer omdat ze al die treindienst moesten aanpassen. Toen zag je dat Utrecht Centraal, Amsterdam Centraal en Hoofddorp Opstel vast liepen, dat weer zorgde voor een enorme olievlek naar de rest van het land. En met een in verbouwing zijde Den Bosch, evenals de stations eromheen die ook geen gigantische restcapaciteit hebben, gaat vervolgens opstarten heel lastig. Dit jaar had men een van te voren opgestelde dienstregeling "LUD_2" die men eenvoudig, binnen een paar uur, in de systemen kan inkloppen. Vervolgens kwam er een enorme waslijst (ja, dat was het behoorlijk) aan infrastoringen, en daar was inderdaad lokaal vertraging. Maar geen enorme uitwerkingen naar de rest van het land. (Daar had je weer de bijsturingscapaciteit voor om het daar te regelen) | ||
Dr_Flash | woensdag 16 januari 2013 @ 00:57 | |
Dat zou echt gaaf zijn, daar moeten ze echt eens in investeren vind ik. In een dienstregeling die zowel op 100, als op 90, als op 75 % optimaal is. Dat is echt een serieuze uitdaging. Maar ook eentje die met de knappe koppen van vandaag, te doen moet zijn ![]() | ||
Litpho | woensdag 16 januari 2013 @ 07:12 | |
En een uitdaging die de systeemautisten op papier zou moeten interesseren. Zolang ze maar niet verteld wordt dat er eventueel reizigers belang bij zouden kunnen hebben. | ||
Stratzer | woensdag 16 januari 2013 @ 07:16 | |
Dat is zeer duidelijk te zien, de wisseltongen zijn dan echt helemaal sneeuwvrij. En dat steekt goed af tegen de rest van het besneeuwde wissel. En de meeste machinisten zullen dat direct melden. Ikzelf in ieder geval, mijn leerlingen druk ik het ook altijd op het hart. Net als onregelmatig brandende verwarmingen, die hoor je dan klapperen als je op een perron staat. | ||
#ANONIEM | woensdag 16 januari 2013 @ 07:26 | |
Al best veel wisselstoringen. | ||
James1988 | woensdag 16 januari 2013 @ 07:32 | |
Geen treinen Tilburg - Boxtel, geen treinen Breda - Lage Zwaluwe (incl Fyra), minder treinen alle andere kanten op vanuit Breda. Gaat lekker. | ||
#ANONIEM | woensdag 16 januari 2013 @ 07:40 | |
Ik kom gelukkig wel zonder extra fratsen in Apeldoorn | ||
b2py | woensdag 16 januari 2013 @ 07:49 | |
Ik vermeld er zelfs nog uitdrukkelijk bij 'Ik vind'. | ||
James1988 | woensdag 16 januari 2013 @ 07:56 | |
Ik zit in de enige trein die rijdt op Breda - Dordrecht, de sprinter. Dat is duidelijk niet omgeroepen of als reisadvies gegeven, want de trein is vrijwel leeg. Dit terwijl zowel de intercity naar Den Haag als de Fyra niet rijden. Zojuist wel bijna op m'n snufferd gegaan in Breda, het perron was spekglad ![]() | ||
zoem | woensdag 16 januari 2013 @ 08:00 | |
Al een Fyra +50 en eentje rijdt niet. De vertragingen sluipen er nu langzaam maar zeker in tijdens de spits. Gelukkig op tijd weggegaan en nergens last gehad. | ||
b2py | woensdag 16 januari 2013 @ 08:05 | |
Melden bij ns online over die gladde perrons, kunnen ze het oplossen ![]() | ||
James1988 | woensdag 16 januari 2013 @ 08:06 | |
Al gedaan. | ||
_JdM_ | woensdag 16 januari 2013 @ 08:10 | |
Amersfoort-Apeldoorn eruit door seinstoring... xD | ||
b2py | woensdag 16 januari 2013 @ 08:13 | |
Geen treinen rond 's-Hertogenbosch ivm een versperring. | ||
James1988 | woensdag 16 januari 2013 @ 08:14 | |
De enige verbinding van Brabant met de Randstad is via Roosendaal o.O Ik dacht eigenlijk om via 's-Hertogenbosch te gaan reizen ivm die wisselstoring Breda - Lage Zwaluwe, goed dat ik dat niet heb gedaan ![]() | ||
zoem | woensdag 16 januari 2013 @ 08:18 | |
Je zou maar moeten pendelen tussen Eindhoven en Dordrecht ofzo, dat sta je er nu mooi op ![]() Duidelijk meer verstoringen dan gisterochtend. | ||
b2py | woensdag 16 januari 2013 @ 08:23 | |
Zou vorst dan nog schadelijker zijn voor infra dan sneeuw? Kan het me moeilijk voorstellen.. | ||
zoem | woensdag 16 januari 2013 @ 08:29 | |
Ik denk dat de sneeuw oa door de vorst meer ijs is geworden, waardoor de wissels sneller defect zijn. | ||
James1988 | woensdag 16 januari 2013 @ 08:30 | |
Fyra is omgeleid via Dordrecht en maakt daar zelfs een extra stop. | ||
Q. | woensdag 16 januari 2013 @ 08:34 | |
En wat is het verschil met de Benelux? ![]() | ||
Duvel | woensdag 16 januari 2013 @ 08:36 | |
Het is een beetje onrustig... | ||
b2py | woensdag 16 januari 2013 @ 08:40 | |
Aldus twitter heeft de eerste fyra (9201) vanuit Brussel niet gereden en zal de tweede fyra (9216) naar Brussel ook niet rijden. Allebei defect materieel. | ||
James1988 | woensdag 16 januari 2013 @ 08:45 | |
De afschaffing van 9216/9217 (Amsterdam 7:47, Brussel 10:18), 9236/9237 (+5 uur) en 9256/9257 (+10 uur) was gisteren al aangekondigd door NMBS Europe op Twitter. Maar dan weer niet door NS Hispeed. | ||
James1988 | woensdag 16 januari 2013 @ 09:03 | |
Belgische Fyra-slachtoffers krijgen wietpas![]() | ||
#ANONIEM | woensdag 16 januari 2013 @ 09:06 | |
Nou, zo maar eens de trein naar Deventer - Zwolle - Leeuwarden nemen... Zal mij benieuwen. Hopelijk komt alles goed. ![]() | ||
b2py | woensdag 16 januari 2013 @ 09:13 | |
Aldus broek53 op somda, is er wel een plan voor de winterdienstregeling zelf, maar ontbreekt volledig een materieelplanning bij NSR. Wat is dat nou weer voor iets onzinnig. Alles valt of staat bij een juiste materieelplanning en die hebben ze niet klaar liggen. Vingerverven en toverballen bij NSR dus. | ||
DaMart | woensdag 16 januari 2013 @ 09:19 | |
Communicatie blijft moeilijk voor de NS. Sprinter naar Rotterdam van 7:47 was vertraagd en verdween zonder enig bericht van de CTA van spoor 4B rond 8:00 uur, terwijl er wel een losse SLT IV stopte op spoor 4A. Dat de trein niet rijdt, hoeft blijkbaar niet te worden meegedeeld aan de reizigers, die merken het vanzelf wel natuurlijk ![]() ![]() | ||
b2py | woensdag 16 januari 2013 @ 09:23 | |
En waar vertrok gij? | ||
DaMart | woensdag 16 januari 2013 @ 09:24 | |
Amsterdam Centraal. Op Sloterdijk zag ik vanuit mijn trein de CTA al aangeven dat mijn aansluiting vertraagd was, dus ik ben blijven zitten tot Centraal. | ||
James1988 | woensdag 16 januari 2013 @ 09:29 | |
Kennelijk weten de NS-site en apps het ook niet meer:![]() | ||
greavy | woensdag 16 januari 2013 @ 09:31 | |
Volgens de huidige prognose gaat Fyra weer (deels) verbust worden door te hoge vertragingen | ||
Scarlet_Dragonfly | woensdag 16 januari 2013 @ 09:32 | |
Gisteravond kwam mijn trein uit Enschede keurig op tijd aan in Deventer (23:29), ik stap uit, hoor omroepen dat "de intercity naar Zwolle van 22:47 vertrekt over enkele minuten" Wait, whut!? ![]() ![]() | ||
Doc__Zenith | woensdag 16 januari 2013 @ 09:49 | |
Dat had mijn trein net ook, 50 min vertraging. Plus nog een kwartier omdat mijn eerdere trein niet verder kon. | ||
b2py | woensdag 16 januari 2013 @ 09:52 | |
Des te meer ik naar het zuiden ga en bij Amsterdam c ik kom des te meer sneeuw en ijs ik zie liggen tussen de sporen en in de wissels. | ||
Peterselieman | woensdag 16 januari 2013 @ 10:25 | |
Breng is niet echt blij met de Twitteraccounts die de vertraging op het traject Arnhem - Doetinchem - Winterswijk doorgeven. De informatie zou niet kloppen http://www.gelderlander.n(...)foute-info-1.3609483 | ||
b2py | woensdag 16 januari 2013 @ 10:33 | |
Die doen ook even een NS HiSpeedje.. | ||
Panthera. | woensdag 16 januari 2013 @ 11:00 | |
Dat zou wel fijn zijn trouwens, een trein van Eindhoven naar Arnhem en dan ook nog naar Emmerich. Misschien dat er plannen voor zijn in het diepste geheim? ![]() | ||
Peterselieman | woensdag 16 januari 2013 @ 12:11 | |
De provincie Groningen had ProRail bijna de deur gewezen omdat het geen haast wilde maken met het verbeteren van het spoor tussen Roodeschool en de Eemshaven, zo meldt Dagblad van het Noorden. In 2014 moet het project gereed zijn en kunnen personentreinen doorrijden naar de Eemshaven http://forum.opeenshadikhet.nl/download/file.php?id=550 | ||
ArnosL | woensdag 16 januari 2013 @ 12:23 | |
Wat ligt dat zakspoor in almelo een tering end weg van de ingang van het station eigenlijk. Valt me net pas op, terwijl ik er al honderdduizend keer ben langs gekomen ![]() Hier rijdt alles nog netjes op tijd trouwens, valt me reuze mee. | ||
dennistd | woensdag 16 januari 2013 @ 12:29 | |
Dat is inderdaad een flink stuk lopen, maar het wordt 100 meter minder: http://www.destentor.nl/r(...)n-te-halen-1.1779937 | ||
James1988 | woensdag 16 januari 2013 @ 13:00 | |
Interessant, de gemeente Den Haag heeft capaciteit aangevraagd bij ProRail voor Den Haag Centraal - Brussel-Zuid | ||
b2py | woensdag 16 januari 2013 @ 13:01 | |
![]() Ondanks de bron | ||
Peterselieman | woensdag 16 januari 2013 @ 13:03 | |
ben benieuwd wat er uit het onderzoek komt en of het lukt om zowel bij ProRail als InfraBel een goed treinpad te krijgen. | ||
James1988 | woensdag 16 januari 2013 @ 13:04 | |
De reacties bij dat artikel zijn wel weer van een dieptriest niveau. ![]() Dat hoort bij de kerntaak van beide infrastructuurbeheerders. Als het plan echt wordt doorgezet zal een fatsoenlijk treinpad ook wel lukken. | ||
Ajaxfan | woensdag 16 januari 2013 @ 13:04 | |
De NS denkt blijkbaar dat als de Intercity Amersfoort - Amsterdam Centraal niet rijd het handig is om de Sprinter Amersfoort Vathorst - Hoofddorp nog korter te maken ook. Al 2 dagen rond half 9 tot aan de deuren propvol bij Diemen... | ||
Peterselieman | woensdag 16 januari 2013 @ 13:06 | |
mja, je weet niet hoe de macht van zowel de NS als de NMBS zich doet gelden he | ||
James1988 | woensdag 16 januari 2013 @ 13:09 | |
Dat is waar, maar dan kan men nog aankloppen bij de Europese Unie. Infrastructuurbeheerders zijn namelijk verplicht om neutraal te handelen. Nu de NMBS (wederom) hervormd wordt en Infrabel geheel los komt te staan zal de macht van de NMBS afnemen. | ||
Peterselieman | woensdag 16 januari 2013 @ 13:16 | |
ik denk dat de gemeente Den Haag er wel een beetje op uit is om dit uit te vinden. in Nederland handelt ProRail al redelijk neutraal, waardoor de NS op sommige dagen op sommige trajecten geen klokvaste dienstregeling kan leveren. zie bijvoorbeeld Groningen - Zwolle waar nog enkele goederenpaden liggen die een aantal treinen gewijzigde aankomst- en vertrektijden geven. | ||
James1988 | woensdag 16 januari 2013 @ 13:28 | |
Het zou wel mooi zijn als die intercity daadwerkelijk gaat rijden - één van de eerste internationale treinen die volledig in open access rijden (ondanks de initiële inmening van de gemeente Den Haag). | ||
Peterselieman | woensdag 16 januari 2013 @ 13:34 | |
zeker. Ben trouwens ook benieuwd of ze de ballen hebben om morgen weer met de normale dienstregeling aan te vangen. | ||
_serial_ | woensdag 16 januari 2013 @ 13:36 | |
Ik denk het niet, gezien de strenge vorst. | ||
b2py | woensdag 16 januari 2013 @ 13:38 | |
Zou de trein per dienstregeling 2014 nog mee kunnen eigenlijk? Die paden liggen toch al vast? | ||
_serial_ | woensdag 16 januari 2013 @ 13:39 | |
Als er uberhaubt nog capaciteit is... | ||
Scarlet_Dragonfly | woensdag 16 januari 2013 @ 13:42 | |
Hmm... Dit is echt heel on-NS! De intercity naar Zwolle van 13:17 vertrekt met 5 minuutjes vertraging uit Zwolle, dan een sprinter naar Apeldoorn, en dan de intercity naar Zwolle van 12:47 met 40 minuten vertraging! Die is dus ergens ingehaald, maar hij wordt niet opgeheven? ![]() | ||
spectrumanalyser | woensdag 16 januari 2013 @ 13:45 | |
in 2005 en 2009 was TreiNS, leuk evenement op en rondom Alkmaar met veel mooi nieuw en oud materieel. nu 4 jaar later, hopelijk TreiNS 2013? ![]() | ||
KnightSolaire | woensdag 16 januari 2013 @ 13:52 | |
Heel interessant, dank voor het delen! Enne... Gesprekken met zeven vervoersbedrijven? Wie moeten dat allemaal wel niet zijn? | ||
Scarlet_Dragonfly | woensdag 16 januari 2013 @ 13:53 | |
Misschien wil HTM wel! ![]() | ||
b2py | woensdag 16 januari 2013 @ 13:55 | |
SNCF Virgin DB/Arriva Connexxion NS (zou altijd kunnen he) Thalys Noem er nog een paar.. | ||
KnightSolaire | woensdag 16 januari 2013 @ 13:55 | |
Zou NS (Hispeed) stiekem ook niet gewoon geïnteresseerd zijn? Ze weten immers donders goed dat het een interessante verbinding is om te exploiteren. | ||
Dr_Flash | woensdag 16 januari 2013 @ 14:02 | |
Nou, "hopelijk" ![]() Alles lekker hutjemutje op elkaar gepakt zodat je niks kan zien ![]() | ||
James1988 | woensdag 16 januari 2013 @ 14:02 | |
Path study requests ("wat is het best mogelijke treinpad") kunnen worden ingediend tot 21 januari. Capaciteitsaanvragen tot 8 april. Late verzoeken tot 14 oktober. Tijd zat dus. http://www.rne.eu/process-calendar.html | ||
dennistd | woensdag 16 januari 2013 @ 14:06 | |
Hier het hele werkplan voor drgl2014: http://www.prorail.nl/Ver(...)pan_versie%201.0.pdf | ||
Peterselieman | woensdag 16 januari 2013 @ 14:11 | |
Keolis/Syntus First Group | ||
James1988 | woensdag 16 januari 2013 @ 14:12 | |
Renfe zou ook nog kunnen, die dingen soms mee naar internationale opties. | ||
DriekOplopers | woensdag 16 januari 2013 @ 14:14 | |
NS verwart 'dienstregelingswijziging' met materieeltekort. Werkelijkheid wordt zo verbloemd. http://www.voorbeterov.nl/ | ||
Peterselieman | woensdag 16 januari 2013 @ 14:15 | |
interessante ontwikkeling. ProRail controleert de werking van de wisselverwarming vanuit de lucht met onbemande helikopters http://blog.prorail.nl/dr(...)met-infraroodcameras | ||
KnightSolaire | woensdag 16 januari 2013 @ 14:19 | |
Trouwens, gisteren had ik het nog over de Intercity Schiphol - Heerlen die met de aangepaste dienstregeling Maastricht als eindbestemming heeft, maar wat vreemd stond aangegeven ("Rijdt verder naar Maastricht"/"Rijdt niet verder dan Maastricht"), remember? Op NS.nl staat vandaag gewoon Maastricht als eindbestemming. Of het op de stations ook zo is weet ik niet zeker, maar hoe dan ook: chapeau! | ||
b2py | woensdag 16 januari 2013 @ 14:23 | |
Stond er gisteren ook al. Situatie is gelijk aan zoals jij gisteren beschreef ![]() | ||
b2py | woensdag 16 januari 2013 @ 14:24 | |
Goed bezig dus, ben wel benieuwd! ![]() | ||
James1988 | woensdag 16 januari 2013 @ 14:24 | |
Het is en blijft absurd dat het zo lang moet duren om die borden aan te passen. Het is verdorie niets meer dan een paar regeltjes tekst ![]() | ||
b2py | woensdag 16 januari 2013 @ 14:26 | |
Eind dit jaar gaan nieuwe systemen live die grote delen van de problemen zouden moeten verhelpen. Ook helpt het dat post Amsterdam eindelijk over is op InfoPlus waardoor grootschalige uitrol van vernieuwingen kan beginnen. | ||
KnightSolaire | woensdag 16 januari 2013 @ 14:26 | |
Nee, gisteren stond er: 14:24 | Heerlen Rijdt verder naar Maastricht [of] Rijdt niet verder dan Maastricht | 4b | Eindhoven, Weert, Roermond | Intercity Nu staat er: 14:24 | Maastricht | 4b | Eindhoven, Weert, Roermond | Intercity Of ben ik nu gek? ![]() | ||
b2py | woensdag 16 januari 2013 @ 14:27 | |
Oh, toen ik gisteravond keek stond dat er al. ![]() | ||
KnightSolaire | woensdag 16 januari 2013 @ 14:27 | |
Kan goed dat ze het gisteren dan al verbeterd hebben. Ik had het eerder die dag naar ze getwitterd. | ||
Fiorano | woensdag 16 januari 2013 @ 14:30 | |
Barneveldse krant ( ![]() | ||
Scarlet_Dragonfly | woensdag 16 januari 2013 @ 14:38 | |
Juist ja... Een Stofzuigerzak vol sneeuw tussen Woerden en Breukelen. Nee, hij staat er niet eens stil! ![]() Dus er rijdt wel wat Fyra, maar niet via de HSL ofzo? | ||
James1988 | woensdag 16 januari 2013 @ 14:38 | |
NS gaat ERTMS testen op Amsterdam - Utrecht. link | ||
KnightSolaire | woensdag 16 januari 2013 @ 14:40 | |
Nieuwe Sprinters = gewoon SLT neem ik aan? | ||
James1988 | woensdag 16 januari 2013 @ 14:41 | |
Ja. | ||
Peterselieman | woensdag 16 januari 2013 @ 14:42 | |
werd tijd ook zeg | ||
dennistd | woensdag 16 januari 2013 @ 14:51 | |
Werden er naast die 10 SLT's ook niet tien VIRM's voorzien van ERTMS? | ||
b2py | woensdag 16 januari 2013 @ 14:51 | |
check, rijdt 1 minuut geleden langs de spaklerweg te Amsterdam waar de big tasty erg smakelijk is. | ||
Peterselieman | woensdag 16 januari 2013 @ 14:54 | |
dat zou wel moeten, maar ik betwijfel of dat er voorlopig van komt | ||
James1988 | woensdag 16 januari 2013 @ 15:00 | |
Rijdt om ivm een wisselstoring | ||
b2py | woensdag 16 januari 2013 @ 15:01 | |
Hebben ze dat vier/vijf jaar geleden niet ook al aangekondigd? Kan me herinneren dat er al rijden een melding van staat op hun website. | ||
Fiorano | woensdag 16 januari 2013 @ 15:13 | |
Hoplaaaa
| ||
Ou-Tannu | woensdag 16 januari 2013 @ 15:22 | |
hm zit ik net Unstoppable te kijken.. vraag ik me ineens af, die treinstam is 39 wagens lang, en behoorlijk zwaar natuurlijk.. nou schijnen die 2 Diesel brommers 5000 Liter brandstof mee te hebben, alleen hoelang kan een beetje Dieselbrommer daar een gemiddelde lading achter hangend en met 110~120 km/h door racen voor de diesel op is? | ||
Peterselieman | woensdag 16 januari 2013 @ 15:41 | |
het zit al een paar jaar in de pijplijn, maar ik heb het idee dat de NS het zolang mogelijk op heeft willen keren, omdat ze er als vervoerder gewoon niet op zit te wachten | ||
Peterselieman | woensdag 16 januari 2013 @ 15:52 | |
in dit kader is dit wel een interessant document: http://www.railforum.nl/lay-out/templates/test.asp?s=2&m=23&v=3 het heeft de titel: CO2-voetafdruk van de Nederlandse spoorketen | ||
b2py | woensdag 16 januari 2013 @ 16:10 | |
Hoe zou het met de winterdienstregeling zijn die ooit getest is op een warme zomer dag? | ||
James1988 | woensdag 16 januari 2013 @ 16:12 | |
Die plannen liggen diep opgeborgen in een kast. | ||
Ou-Tannu | woensdag 16 januari 2013 @ 16:17 | |
Mischien moeten ze ook maar een EXTREME zomer dienstregeling maken tegen oververhitte machinisten en treinstellen ![]() | ||
b2py | woensdag 16 januari 2013 @ 16:20 | |
Brabant is wel goed het zaadje vandaag. Weer Tilburg - Boxtel eruit, nu door defecte bovenleiding. | ||
KnightSolaire | woensdag 16 januari 2013 @ 16:23 | |
Ah, doet me denken aan Plan V dat het station komt binnenrijden nadat het buiten in de zon heeft staan bakken... Broeieriger kan het niet ![]() Ondertussen op de HSL:
[ Bericht 39% gewijzigd door KnightSolaire op 16-01-2013 16:30:41 ] | ||
KnightSolaire | woensdag 16 januari 2013 @ 16:46 | |
En ook morgen wordt er met een aangepaste dienstregeling gereden.
| ||
bork | woensdag 16 januari 2013 @ 16:46 | |
Nieuwe trein(-en) voor Schenker Polen, Siemens denk ik?![]() meer op DB FB | ||
James1988 | woensdag 16 januari 2013 @ 16:46 | |
Yep, Siemens Vectron voor Polen. Ziet er gelikt uit, afgezien van al die ontsierende nummertjes dan. | ||
#ANONIEM | woensdag 16 januari 2013 @ 16:47 | |
![]() | ||
b2py | woensdag 16 januari 2013 @ 16:48 | |
Nou ben ik er wel een beetje klaar mee eigenlijk.. ![]() | ||
James1988 | woensdag 16 januari 2013 @ 16:49 | |
Hou je maar vast, de vorige keer dat er in de winterperiode aanpassingen werden gedaan duurde dat geintje twee weken. ![]() | ||
Peterselieman | woensdag 16 januari 2013 @ 16:49 | |
daar zakt de broek van af. Echt, een nodeloos gebrek aan ambitie ![]() | ||
Dr_Flash | woensdag 16 januari 2013 @ 16:49 | |
Ben net even naar het station gelopen, was best druk. Pimpel naar Berlijn had +20 en dat zal wel de laatste trein geweest zijn die nog uit de richting Amersfoort gekomen is, want de IC naar Den Haag reed niet verder dan Apeldoorn ivm seinstoring. Bussen over de Veluwe. | ||
Ireyon | woensdag 16 januari 2013 @ 16:50 | |
Staat er op de CTA: "Later vertrek ivm aangepaste dienstregeling", wanneer de IC +30 heeft. Zou die aangepaste dienstregeling er niet voor moeten zorgen dat-ie juist op tijd vertrekt? | ||
Dr_Flash | woensdag 16 januari 2013 @ 16:50 | |
Wat denk je nou zelf? Dat gaat ook voor vrijdag gelden, en voor zaterdag, en voor zondag en voor maandag. Minimaal. | ||
James1988 | woensdag 16 januari 2013 @ 16:51 | |
Hopelijk is het de 26e een beetje normaal, en dan bedoel ik vooral de Fyra. ![]() | ||
Peterselieman | woensdag 16 januari 2013 @ 16:51 | |
ik vrees van niet | ||
Dr_Flash | woensdag 16 januari 2013 @ 16:52 | |
Heb je al geboekt? ![]() | ||
James1988 | woensdag 16 januari 2013 @ 16:53 | |
Nog niet. | ||
Ireyon | woensdag 16 januari 2013 @ 16:53 | |
En anders toch lekker via ![]() ![]() | ||
James1988 | woensdag 16 januari 2013 @ 16:54 | |
Lekker met de bus tussen Roosendaal en Antwerpen ![]() | ||
Dr_Flash | woensdag 16 januari 2013 @ 16:56 | |
"om de reizigers nog enig comfort te kunnen bieden" ![]() | ||
b2py | woensdag 16 januari 2013 @ 16:57 | |
Ik moet vrijdag naar Amersfoort, en die hoeren hebben de IC van Amsterdam naar Amersfoort geschrapt. ![]() | ||
Dr_Flash | woensdag 16 januari 2013 @ 16:57 | |
Jullie hebben DM trouwens. James en PSM. | ||
Surveillance-Fiets | woensdag 16 januari 2013 @ 16:57 | |
op een normale dag is die al niet normaal. Dus vrees het ergste ![]() | ||
Irritatie100 | woensdag 16 januari 2013 @ 16:58 | |
Wat is dit voor gekkigheid op de Hoekse Lijn? Ondanks de winterdienstregeling gaan de spitspendels naar Vlaardingen Centrum gewoon wel ![]() Niet dat ik als Vlaardinger dat erg vind, maar apart is het wel.. | ||
b2py | woensdag 16 januari 2013 @ 17:04 | |
#yolo! Of zeg ik nu iets geks? ![]() | ||
KnightSolaire | woensdag 16 januari 2013 @ 17:05 | |
Het blijft vriezen de komende weken, maar in de voorspellingen is weinig sneeuw te zien. Dus tja... | ||
Flodder450 | woensdag 16 januari 2013 @ 17:11 | |
Ze zijn bezig met het vervangen van de hangborden op Groningen Hoofdstation | ||
Dr_Flash | woensdag 16 januari 2013 @ 17:15 | |
de hangborden? ![]() | ||
James1988 | woensdag 16 januari 2013 @ 17:16 | |
Ook morgen aangepaste dienstregeling, en ook minder Fyra Brussel-treinen. Wat een ontzettend sneue bedoening is dit weer. ![]() | ||
dennistd | woensdag 16 januari 2013 @ 17:20 | |
Enschede zo te zien ![]() | ||
Ireyon | woensdag 16 januari 2013 @ 17:22 | |
Nog iets: waarom zijn op Schiphol de perronaanwijzers weggehaald? Nu is dat Spoor 5 OF 6 gedoe al verwarrend genoeg, gaat men ook nog eens de enige overzichtelijke aanwijsmethode weghalen ![]() | ||
HaverMoutKoekje | woensdag 16 januari 2013 @ 17:23 | |
Ja gvd. Vanochtend Om 7 uur van huis vertrokken en nog steeds te laat aangekomen Trein liep eniorme vertraging op vanwege veel te vol. Uit en instappen is niet te doen | ||
James1988 | woensdag 16 januari 2013 @ 17:23 | |
@Fles en RubenK: gaan jullie jij voor Weekend Vrij/JTK + Go Pass + grenskaartje + Fyra-supplement a 4 euro net asl greavy? Go Pass is alleen voor 26- | ||
bork | woensdag 16 januari 2013 @ 17:23 | |
We wilden zondag naar Zandvoort met de trein, wordt nog spannend! | ||
greavy | woensdag 16 januari 2013 @ 17:25 | |
Of bussen Roosendaal-Essen of bussen Breda-Antwerpen. Roosendaal-Essen gebeurt alleen door de weeks want IC Charleroi-Essen rijdt in het weekend niet, en rijdt er enkel IC Charleroi-Antwerpen. Roosendaal-Antwerpen per bus is niet wenselijk (volgens NSH) Breda-Antwerpen heeft de voorkeur, maar als de V160 het ook laat afweten gaat het Roosendaal-Essen per bus. | ||
#ANONIEM | woensdag 16 januari 2013 @ 17:26 | |
Yup ![]() Kwam toch wel wat zoom te kort met me 10-22. Moest bijna het hek in kruipen ![]() | ||
Rostkreuz | woensdag 16 januari 2013 @ 17:28 | |
Morgen minder FYRA, deze vallen gepland uit, vraag me af hoeveel er daadwerkelijk gaat rijden Op 17 januari zullen de volgende Fyra niet rijden: Vertrek vanaf Brussel: Treinnummer Vertrek 9217 10.18 9237 15.18 9257 20.18 Vertrek vanaf Amsterdam: Treinnummer Vertrek 9216 7.41 9236 12.41 9256 17.41 | ||
dennistd | woensdag 16 januari 2013 @ 17:28 | |
Volgend jaar rond deze tijd zal de foto er heel anders uitzien | ||
#ANONIEM | woensdag 16 januari 2013 @ 17:28 | |
Ben benieuwd ja. Hele emplacement op de schop en eindelijk geen pokke eind meer lopen voor de boemel naar Gronau ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-01-2013 17:29:13 ] | ||
greavy | woensdag 16 januari 2013 @ 17:30 | |
Die trein naar Gronau krijgt toch geen apart perron meer en komt straks toch op spoor 4(?), of wordt er nu een oversteek gemaakt naar dat perron? | ||
#ANONIEM | woensdag 16 januari 2013 @ 17:31 | |
Die gaat in de nieuwe situatie stoppen aan het lange (huidige IC) perron (spoor 4 dus idd). Die gaat als het ware gesplist worden. Kopeind sprinters, en aan de lange zijde vanaf de stationshal tot de overgang voor dat Gronau boemel. De ic's gaan naar het stoptreinperron die een heel stuk word verlengt. [ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 16-01-2013 17:34:04 ] | ||
b2py | woensdag 16 januari 2013 @ 17:32 | |
Bedankt voor het vertrouwen! | ||
bork | woensdag 16 januari 2013 @ 17:39 | |
uit de oude doos, foto's met sneeuw utrechts archief, spoorcollectie | ||
b2py | woensdag 16 januari 2013 @ 17:48 | |
De zon schijnt, maar toch rijden er minder treinen. Hoe kan dat? Gepubliceerd op 16 januari, 2013 door ProRail. De rayonhoofden komen nog net niet bij elkaar maar duidelijk is wel, dat het de komende dagen flink gaat vriezen. Het winterweer houdt aan, en dat betekent ook dat NS en ProRail hebben besloten om morgen de aangepaste dienstregeling aan te houden. 'Maar de zon schijnt toch, en de sneeuwbuien zijn toch al lang opgehouden?' Dit is een vraag die we vaak horen rond deze tijd. Het is echter altijd zo dat het spoor kwetsbaar is in de winter. Als het sneeuwt of vriest is het (net als op de weg) heel erg opletten. Wissels kunnen vastvriezen of verstopt raken, treinen kunnen kapot gaan door de sneeuw en vorst en als er hierdoor ergens een probleem op het spoor ontstaat, kan er zo een sneeuwbalreactie optreden bij de rest van de treinen. Bevriezen van wissels Er zijn verschillende problemen die zich op het spoor voor kunnen doen bij vorst. Eén van de problemen, is het bevriezen van wissels. Een wissel kan een trein van het ene naar het andere spoor leiden. Het wissel beweegt dan van links naar rechts, of andersom. Wisselmechanica -alle onderdelen die moeten bewegen in de wissels- is storingsgevoelig. Als een wissel vasvriest lukt het bewegen niet meer en kunnen er geen treinen rijden over deze sporen rijden. Het Nederlandse spoor is één van de meest drukbereden spoornetwerken van de wereld. Als we alleen maar rechte stukken spoor zouden hebben in Nederland, zouden zich veel minder problemen voordoen. Voorspelde vorst: aanpassen dienstregeling Ook weten we uit ervaring dat na heftige sneeuwdagen alle voorzichtigheid geboden is. Bij deze voorspelde vorst van 15 graden, zelfs plaatselijk 20 graden vorst aan de grond, beslissen we dus om de dienstregeling aan te passen. Staat er één trein stil, dan kan dit effect hebben op andere treinen. Om de kans daarop te verkleinen zullen NS en ProRail eerder overgaan op een aangepaste dienstregeling. Daarmee zorgen we bij verstoringen voor meer ruimte op het spoor. Er rijden dan minder treinen waarmee we de kans dat het treinverkeer vastloopt verkleinen. Deze aanpassing van de NS dienstregeling heeft geen gevolgen voor andere vervoerders. Winter De winter is voor het spoor een spannende periode waar we ons als sector zo goed mogelijk op hebben voorbereid. Afgelopen winters is duidelijk geworden dat het spoor kwetsbaar is voor vorst en sneeuw. Onze inspanningen ten spijt zullen storingen zich blijven voordoen. De winter zullen we dus nooit helemaal verslaan en we geven daarom de reiziger geen garantie op een soepele reis in winterse omstandigheden. Maar we zetten ons wel voor de volle 100% in en staan paraat als er wel noodweer uitbreekt. Interessante reactie eronder: Geschreven door: Jorrit op woensdag, 16 januari 2013 @16:56 Is het geen idee om wissels die een tijdje niet gebruikt worden (bijvoorbeeld ‘s nachts) met een vast interval van stand te laten wijzigen? Hierdoor blijven ze “in beweging”, wellicht helpt dat tegen het vastvriezen. Daarnaast wordt een storing wellicht eerder gedetecteerd doordat zo’n onderhoudsbeweging faalt. Dan kan de storing worden opgelost voordat de wissel nodig is voor de dienstregeling. Ik hoop niet dat het helemaal onzin is wat ik zeg Geschreven door: ProRail op woensdag, 16 januari 2013 @17:04 Beste Jorrit, Dat is zeker geen onzin; sterker nog: dat gaan we vannacht precies zo doen! tussen 3.00u en 4.00u checken de treindienstleiders in Nederland alle wissels die nu een poosje niet in gebruik zijn. Bron | ||
b2py | woensdag 16 januari 2013 @ 17:51 | |
Lekker gefaal trouwens, ik wil alvast een reisadvies opzoeken om naar Amersfoort te geraken vrijdag. Ik denk, doe dat nu even en reken even terug alsof het eerder op de dag is. Staat de Intercity van Amsterdam naar Amersfoort gewoon nog in de reisplanner, terwijl dat ding helemaal niet rijdt.. | ||
James1988 | woensdag 16 januari 2013 @ 17:55 | |
De reisplanner wordt nog bijgewerkt, aldus NS | ||
Duvel | woensdag 16 januari 2013 @ 17:55 | |
Ja, als varkens konden vliegen... | ||
b2py | woensdag 16 januari 2013 @ 17:56 | |
Ik plan hem voor vandaag. Niet voor morgen ![]() | ||
Litpho | woensdag 16 januari 2013 @ 18:00 | |
En waarom ook niet? Niemand heeft er last van, behalve de reiziger. En die mag blij zijn dat hij weet waar hij aan toe is, blijkbaar ![]() | ||
James1988 | woensdag 16 januari 2013 @ 18:01 | |
Maar treinen verlengen, ho maar... | ||
Duvel | woensdag 16 januari 2013 @ 18:02 | |
IC Den Haag - Schothorst was vanmorgen een stel langer langer dan normaal. | ||
#ANONIEM | woensdag 16 januari 2013 @ 18:02 | |
Hier in Enschede zag ik vanmiddag constant 10 bakken ICMm voorbij komen (3+3+4) [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 16-01-2013 18:02:46 ] | ||
_JdM_ | woensdag 16 januari 2013 @ 18:03 | |
De IC Enkhuizen-Amsterdam-Amersfoort (-Deventer) die nu slechts Enkhuizen-Amsterdam rijden, gaan morgen en vandaag op Zaandam stoppen. | ||
b2py | woensdag 16 januari 2013 @ 18:05 | |
Ye, de IC Nijmegen - Den Helder heb ik met vrijwel alleen maar losse stellen zien rijden.. Ohja, twee keer 10 bakken maar dat was om 14:00... De trein met vertrek 16:23 en 16:53 te Amsterdam C naar Utrecht reden met solo zesje.. | ||
KnightSolaire | woensdag 16 januari 2013 @ 18:14 | |
Nog altijd beter dan een viertje ![]() Zat laatst midden in de spits in een viertje waar nog een stam aan gekoppeld zou worden, alleen wilden ze niet aan elkaar gekoppeld worden ![]() | ||
Ireyon | woensdag 16 januari 2013 @ 18:15 | |
De praktisch 1x per uur IC Roosendaal - Zwolle is ook nog altijd een simpel 7-baks ICRm setje. Maar veel langer kan niet aangezien 't ding ook regelmatig als stoptrein naar Zwolle rijdt blijkbaar.. | ||
b2py | woensdag 16 januari 2013 @ 18:17 | |
10 baks ICRm + loc past niet tussen Nijmegen en Zwolle ![]() | ||
Ireyon | woensdag 16 januari 2013 @ 18:21 | |
Tussen Roosendaal en Nijmegen net zo min ![]() | ||
greavy | woensdag 16 januari 2013 @ 18:21 | |
Waarom 1x/u? Rijdt toch gewoon een halfuursdienst? En meer dan 7 bakken ICR+Lok passen niet. Aan boot heb je niet zoveel extra. Je kan daar beter een ICR'retje inzetten... | ||
Ireyon | woensdag 16 januari 2013 @ 18:23 | |
In theorie wel ja, maar zowel vanmorgen als gistermorgen reed mijn trein niet (7:21 en 8:51 uur resp). En ik weet dat 't niet past, vandaar de toevoeging "veel langer kan niet". Maar het is nu gewoon te krap. Het is überhaupt in een normaal functionerende spits al te krap, dan helpt het niet als-tie chronisch uitvalt. Of de IC Maastricht - Schiphol. Vanochtend ook niet meer dan 2x 4 bakken DD-AR. Rijdt vervolgens op Den Bosch door tot het bordje voor 10 bakken en dan hoor je de conducteur vervolgens passief-agressief vragen of men zich beter wil verspreiden over het perron. Ik heb de afgelopen 2 dagen echt niks positiefs te melden over deze aanpak. De materieelinzet is kut, de informatievoorziening is kut, de betrouwbaarheid is kut. Alles is kut ![]() | ||
Koen66 | woensdag 16 januari 2013 @ 18:32 | |
HSL problemen? Zag net een stilstaande Thalys bij Roelofarendsveen | ||
Q. | woensdag 16 januari 2013 @ 18:34 | |
Ja, die staat te wachten op een kapoete V250 die er voor staat. Dat verwacht je niet, dat die dingen kapot gaat. Ik hoop dat ze een rijverbod krijgen. ![]() | ||
greavy | woensdag 16 januari 2013 @ 18:36 | |
Vandaag heeft de eerste diesel Traxx testritten gereden op de Betuweroute. Straks ook dieselTraxx'en in Nederland? | ||
RubenK | woensdag 16 januari 2013 @ 18:36 | |
Yes! | ||
Little_Dolls | woensdag 16 januari 2013 @ 18:37 | |
Er is blijkbaar een triest ongeval gebeurd tussen Lier en Herentals? [ Bericht 2% gewijzigd door Little_Dolls op 16-01-2013 18:48:19 ] | ||
James1988 | woensdag 16 januari 2013 @ 18:39 | |
Yep ![]() De Traxx DE op de Betuweroute is van leasemaatschappij Akiem, een dochter van SNCF. | ||
greavy | woensdag 16 januari 2013 @ 18:45 | |
Vandaag was er opnieuw een slooptransport van loks in Duitsland: DB 111 068+143 869, 052, 888, 890, 902 werden door de ADAC-werbe 111 naar Köln Kalk overgebracht alwaar er volgende week of die week erop met br294 een transport naar Bender in Opladen plaatsvind. In Köln Kalk worden de locs nu verzameld. Foto: http://imageshack.us/a/img838/1107/dsc0806ee.jpg (copy/paste deze link) | ||
Little_Dolls | woensdag 16 januari 2013 @ 18:47 | |
Imageshack werk niet. ![]() | ||
dennistd | woensdag 16 januari 2013 @ 18:50 | |
Zoals ik gisteren ook al meldde: dat is de normale lengte voor het deel achter Deventer, maar aangezien er nu niet bijgeplaatst en afgetrapt wordt zijn de treinen op Deventer-Enschede nu langer. | ||
b2py | woensdag 16 januari 2013 @ 18:51 | |
Ze weten het nu helemaal niet meer.. | ||
greavy | woensdag 16 januari 2013 @ 18:53 | |
copy/paste link kom je er wel. Heb de foto ook maar op het web gevonden... | ||
b2py | woensdag 16 januari 2013 @ 18:53 | |
Tijdelijk geen aanbestedingen spooronderhoud Bewerkt door: redactie − 16/01/13, 12:16 − bron: ANP Spoorbeheerder ProRail schrijft voorlopig geen nieuwe aanbestedingen uit voor onderhoud van het spoor. Dat liet het bedrijf woensdag weten in reactie op berichtgeving in de Volkskrant. ProRail is eind november een onafhankelijk onderzoek gestart naar een omstreden aanbestedingsprocedure voor spoorwerkzaamheden in het Eemland (rondom Amersfoort). Zolang dat onderzoek loopt worden geen nieuwe procedures gestart. De spoorbeheerder wees de betreffende opdracht toe aan aannemer Asset Rail, waarop de concurrent Strukton Rail bezwaar aantekende en zelfs een brandbrief naar de Tweede Kamer stuurde. Volgens Strukton zou ProRail gekozen hebben voor de aannemer die het onderhoud het goedkoopst wilde uitvoeren, waardoor de kwaliteit en veiligheid van het spoor in het geding kunnen komen. Door de bezuinigingen die ProRail doorvoert, zouden er onherroepelijk vertragingen ontstaan en mogelijk ernstige ongelukken, meende de aannemer. De betrokken partijen kunnen op dit moment niet inhoudelijk reageren, omdat gedurende het onderzoek een radiostilte is afgekondigd. ProRail geeft wel aan dat er bij de start van het onderzoek geen aanbestedingen meer liepen. Hierdoor hoeven er ook geen opdrachten worden stopgezet. Staatssecretaris Wilma Mansveld (Infrastructuur) liet in december al weten geen reden te zien om de uitbesteding van het spooronderhoud aan ProRail stil te leggen. Zij noemde de oproep van Strukton onvoldoende gefundeerd en voorbarig. Andere spoorbouwers hebben volgens de staatssecretaris juist aangegeven de manier waarop ProRail met aanbestedingen omgaat te steunen. Bron | ||
b2py | woensdag 16 januari 2013 @ 18:56 | |
![]() Beeld van de 76 102 op de Betuweroute http://www.railcolor.net/(...)id=4578&action=dview | ||
Little_Dolls | woensdag 16 januari 2013 @ 18:56 | |
Bron: demorgen.be | ||
remcoP | woensdag 16 januari 2013 @ 18:59 | |
Vanochtend 1 SLT IV. Vanmiddag rond 14:00 uur SLT VI + IV ![]() | ||
zoem | woensdag 16 januari 2013 @ 19:06 | |
Anders ik wel ![]() Prima dat ze wat treinen schrappen, maar het lijkt wel alles of niets bij de NS. Ze kunnen toch ook bijv op 80-90% capaciteit rijden? | ||
b2py | woensdag 16 januari 2013 @ 19:11 | |
Ze rijden nu op 80% ![]() | ||
Litpho | woensdag 16 januari 2013 @ 19:12 | |
Zolang de NS vertikt om de reiziger te informeren over treinlengtes, kunnen dat soort verzoeken fijn achterwege blijven. Ik vind het nog steeds belachelijk dat informatie over de dienstverlening al bedrijfsgeheim kan worden geclassificeerd. | ||
Scarlet_Dragonfly | woensdag 16 januari 2013 @ 19:17 | |
Uhoh... Ik moet creatief gaan doen om thuis te komen (nu in de trein Den Haag - Amersfoort)... Geen treinen: Deventer - Olst, Deventer - Rijssen, Deventer - Zutphen. Wel van/ naar Apeldoorn, maar Apeldoorn - Amersfoort dan weer niet! ![]() Vanaf Utrecht is er nog 1 alternatieve route zonder bussen: Utrecht - Arnhem - Zutphen - Apeldoorn - Deventer... ![]() ![]() | ||
b2py | woensdag 16 januari 2013 @ 19:19 | |
Ik zou via Arnhem gaan, dan ben je al stukje dichterbij ![]() | ||
dennistd | woensdag 16 januari 2013 @ 19:20 | |
In elk geval Arnhem-Zutphen en met wat geluk is de storing bij Deventer voorbij als je daar bent. En ik zie ook 1x per uur een lijnbus Zutphen-Deventer, dus als NS geen bussen inzet kun je die altijd nog nemen (lijkt me sneller dan via Apeldoorn) | ||
zoem | woensdag 16 januari 2013 @ 19:22 | |
Je zou het niet zeggen, niet in de Randstad althans. Even simpel rekenen voor een station als Rdam CS, Adam CS of DH HS dan rijdt er maar zo'n 60-70% (veel kwartiersdiensten geschrapt). Daar is de frequentie normaliter ook veel hoger dan op minder drukke plaatsen/stations. Als je dan weer kijkt naar een station als Lelystad of Hilversum, dan rijdt er wel ~80%. Dus het verschilt nogal per station. | ||
b2py | woensdag 16 januari 2013 @ 19:22 | |
Gaan we weer in Brabant:
| ||
dennistd | woensdag 16 januari 2013 @ 19:23 | |
Dan is Tilburg ook redelijk geïsoleerd: vanwege een kapotte bovenleiding bij Oisterwijk kun je ook al niet richting Eindhoven, dus de treinen naar Den Bosch zullen aardig vol zitten. | ||
b2py | woensdag 16 januari 2013 @ 19:23 | |
Enige positieve, dit schrappen telt allemaal mee voor de punctualiteit over 2013 en die schommelt nu al twee dagen rond de 60%. Hopelijk halen ze dit niet meer bij en zullen ze ver onder de norm blijven. | ||
Litpho | woensdag 16 januari 2013 @ 19:23 | |
En dat is met hele treinen tellen. Als je capaciteit gaat tellen worden die cijfers nog een stuk minder mooi ![]() | ||
Scarlet_Dragonfly | woensdag 16 januari 2013 @ 19:26 | |
Ja, die lijnbus rijdt misschien 's avonds nog wel. Die vanuit Zwolle rijdt na 19 uur niet meer (en op zondag al helemaal niet...) Maar Arnhem is wel mijn plan ja. | ||
b2py | woensdag 16 januari 2013 @ 19:28 | |
En vol. |