GlenSpey | woensdag 2 januari 2013 @ 18:55 |
Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks. ![]() >> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia. Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je bij dezen alvast van harte welkom heten: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl. ![]() >> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig. >> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen Met je Studenten OV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Breda via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je Studenten OV-Chipkaart niet geldig. Voor algemene informatie over het reizen met je Studenten OV-Chipkaart kun je het beste op de website terecht. >> Reizen over de HSL-Zuid NS Hispeed rijdt ieder halfuur een pendeldienst tussen Amsterdam en Breda via de HSL-Zuid. De reistijd tussen Schiphol en Rotterdam bedraagt hierdoor nog maar 26 minuten en tussen Schiphol en Breda slechts 53 minuten. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Deze is verkrijgbaar in de kaartautomaat of kan je voor 10,- in de trein zelf aanschaffen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden. Ook de Thalys rijdt over de HSL-Zuid. Op de hele traject gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Rotterdam en daarna naar Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk via o.a. NsHispeed of TGV-Europe. >> Fyra Amsterdam<->Brussel Sinds 9 December 2012 rijdt er een Fyra tussen Amsterdam en Brussel. Deze trein rijdt alleen wanneer de stofzuigerzakken leeg zijn. Het Stoptreinmaterieel '90 is nog betrouwbaarder. Indien u met deze trein reist, en hij rijdt, meldt het dan even, want dat is een feestje waardig.. >> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een Studenten OV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden. >> Afkortingen en treinserienummers Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht. Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht. >> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen De komende feestdagen in 2012 zijn als volgt: dinsdag 25 december (eerste kerstdag) en woensdag 26 december (tweede kerstdag). De feestdagen in 2013 zijn als volgt: Dinsdag 1 januari (nieuwjaarsdag), zondag 31 maart (eerste paasdag), maandag 1 april (tweede paasdag), dinsdag 30 april (Koninginnedag), zondag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 9 mei (Hemelvaartsdag), zondag 19 mei (eerste pinksterdag), maandag 20 mei (tweede pinksterdag), woensdag 25 december (eerste kerstdag), donderdag 26 december (tweede kerstdag). Bovenstaand rijtje is onder voorbehoud. Kijk bij twijfel altijd nog even op de website van DUO. Wanneer je hier komt klagen dat je een boete hebt gekregen op een dag die hierboven niet staat vermeld, lachen we je uit. >> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? ![]() Misschien mag hij wel gewoon niet harder. Hier kun je precies zien hoe hard treinen waar mogen rijden ![]() >> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden? Er zijn verschillende hulpmiddelen om te berekenen hoeveel kilometer je hebt afgelegd: • Blijbol. • De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehorende detailkaarten voor grootstedelijke gebieden. • De planner van de NMBS voor België (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen). • jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar). • Als joker ![]() ![]() >> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder; Hoek van Holland Haven - von_Preussen Kesteren - Dr_Flash Buitenpost - Peterselieman Newcastle Central Station - bork IJmondlijn - von_Preussen Harlingen (- Haven) - Greavy Werking van procesleiding van de treindienstleider (1) - ziggyziggyziggy Werking van procesleiding van de treindienstleider (2) - ziggyziggyziggy Station Hoek van Holland Haven, een stuk vergane glorie - Greavy Wat is een stop/door-schakeling en hoe werkt hij? - ziggyziggyziggy Hoe werkt VCVL? - ziggyziggyziggy Hoe werkt een alarmoproep? - ziggyziggyziggy De cabine van een Class 66 - Monopoly De cabine van een G-2000 - Monopoly De cabine van een DM'90 - Monopoly >> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn; Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash 6834 kilometer InterRail - Igen Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash Polen - Zug-Chef Eerste Klas door Nederland - Ireyon Zwitserland - sander89 De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp Monaco - KapiteinT Koninklijke wachtkamers - Bork NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100 Treinen rond Basel - Dr_Flash Station Visé - KapiteinT InnoTrans 2010 - James1988 Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon Reisje voor het goede doel - Greavy Treinen in Japan deel 1 en deel 2 - Igen Berlijn, Praag, Wenen en Budapest - Zug-Chef Dreiländereck (Deutschland - Polen - Tschechien) - bork Europabahn/Rheintalbahn - bork Traffic Control Brussel: Open Bedrijvendag 2012 - Greavy | |
ziggyziggyziggy | woensdag 2 januari 2013 @ 18:55 |
Dit topic boycot ik vanwege de TT. | |
GlenSpey | woensdag 2 januari 2013 @ 18:57 |
Mooizo, dan blijft ie extra lang open ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 2 januari 2013 @ 18:57 |
Glen, kan je binnenkort ff wat foto's schieten in de cabine van een mat'64 met wat uitleg etc er bij ? Ben wel nieuwsgierig. | |
WhiteJoker | woensdag 2 januari 2013 @ 18:58 |
Of hij wordt juist volgespamd ![]() | |
b2py | woensdag 2 januari 2013 @ 18:58 |
Wat een kut TT... Ik had al een geniale titel in gedachten.. | |
Dr_Flash | woensdag 2 januari 2013 @ 19:01 |
Als dat het idee is moet je eens naar Rolandrail gaan en een Fallns "per ongeluk" Fallus noemen. Kejjelachejonge ![]() | |
GlenSpey | woensdag 2 januari 2013 @ 19:08 |
Zal ik doen, hij staat zelf ook hoog op mijn verlanglijstje ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 2 januari 2013 @ 19:09 |
Tof! Maak d'r wat moois van, die zal zeker goed staan in de OP hier ![]() | |
b2py | woensdag 2 januari 2013 @ 19:09 |
Nu drie aanrijdingen met persoon: Nog van vanmiddag: - Nijmegen - Cuijk - Eindhoven - Venlo En zojuist: - 's Hertogenbosch - Boxtel | |
Fixers | woensdag 2 januari 2013 @ 19:14 |
Over die treinbrand. Stel dat die drie verdachten ook de daders blijken, doet de NS dan ook de schade op hen verhalen voor, op zijn minst, herstel van materieel? | |
greavy | woensdag 2 januari 2013 @ 19:14 |
Gaat weer lekker op het spoor ![]() ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 2 januari 2013 @ 19:15 |
Ja. Maar van een kale kip kan je niet plukken dus het wordt een aai over de bol en een uurtje schoffeldienst ![]() | |
WhiteJoker | woensdag 2 januari 2013 @ 19:15 |
Ze proberen het meestal wel. Ik heb alleen geen idee of het ooit gelukt is, en zoals Fles hierboven zegt: ze hebben meestal het geld niet. | |
b2py | woensdag 2 januari 2013 @ 19:16 |
GtbV'tjes, Schade aan infra, schade aan materieel, kosten voor hulpdiensten verzin het zo gek nog niet en als alles goed gaat mogen zij hopelijk betalen.. (En niet de ouders..) | |
#ANONIEM | woensdag 2 januari 2013 @ 19:18 |
Het zal wat zijn als één van die kereltjes z'n pinpas trekt en zegt: "Oh, het is maar 3 miljoen, ik pin wel ff". ![]() Overigens denk ik wel dat de NS dit soort dingen (hoe triest de reden dan ook) gewoon inplant. Dus op de begroting wordt met dit soort zaken gewoon rekening gehouden. Desalniettemin pleit ik dan voor gepaste straffen. Laat men een bepaald bedrag overmaken naar de brandwondenstichting bijv. | |
Viezze | woensdag 2 januari 2013 @ 19:19 |
Ik stel voor om ze als werkstraf een week lang met de Fyra te laten reizen | |
Scarlet_Dragonfly | woensdag 2 januari 2013 @ 19:19 |
Mag 't misschien morgen? Dan kan ik m'n bank nog even vragen m'n pin-limiet te verhogen ![]() | |
WhiteJoker | woensdag 2 januari 2013 @ 19:19 |
Ik heb even gegoogled en NS heeft een aantal keer met succes de schade weten te claimen. Er zal denk ik dan een betalingsregeling worden getroffen. Het verhalen van de schade staat overigens los van een strafrechtelijk onderzoek, die in dit geval ook plaats zal vinden. | |
greavy | woensdag 2 januari 2013 @ 19:20 |
Gewoon ALLE treinen een week lang laten poetsen. Dan heeft NS er nog wat aan, en beter als dat "schoffelen" | |
b2py | woensdag 2 januari 2013 @ 19:22 |
Ik ben wel benieuwd, linkjes? ![]() | |
James1988 | woensdag 2 januari 2013 @ 19:22 |
Deze schade kan NS verhalen op de brandstichters na veroordeling door een rechter. Volgens mij was er één of ander fonds voor om de slachtoffers uit te betalen omdat daders het geld vaak niet direct hebben. | |
WhiteJoker | woensdag 2 januari 2013 @ 19:24 |
Ik had deze toevallig nog openstaan: Intercity op kruiwagen: NS verhaalt schade op daders, ik heb ook een brochure van het MinBZK gevonden waarin staat beschreven hoe je dat als publieke werkgever kunt doen, en daar staan ook een aantal cases van de NS in. | |
Fixers | woensdag 2 januari 2013 @ 19:24 |
Als ze het niet kunnen betalen, en dat zal wel niet, gewoon failliet laten verklaren. De schulden blijven dan bestaan en ik ga er wel vanuit dat ze met zoiets niet in de WSNP-regelingen terecht komen. | |
Peterselieman | woensdag 2 januari 2013 @ 19:34 |
en terecht dat er een probleem van gemaakt wordt, want dat ene lettertje maakt een wereld van verschil | |
Pizza_Boom | woensdag 2 januari 2013 @ 19:36 |
Zijn er hier nog mensen die tips hebben voor (of eigenlijk, tegen) snurkers in de Sitzwagen van de CNL (418 rijtuig 183)? | |
b2py | woensdag 2 januari 2013 @ 19:38 |
Oordopjes. Eigen slaaphut reserveren. Vliegtuig. Auto. | |
JDude | woensdag 2 januari 2013 @ 19:38 |
![]() | |
Pizza_Boom | woensdag 2 januari 2013 @ 19:39 |
Mag ik grijnzen? | |
#ANONIEM | woensdag 2 januari 2013 @ 19:39 |
![]() | |
Scarlet_Dragonfly | woensdag 2 januari 2013 @ 19:40 |
Ik zat eigenlijk meer aan zoiets te denken: ![]() | |
Pizza_Boom | woensdag 2 januari 2013 @ 19:42 |
Had ik bij me, hielp niet echt (33 DB doppen). Dan ontmoet je geen geinige mensen meer en wordt te duur. Onmogelijke tijden. Te duur/tijdrovend. | |
Peterselieman | woensdag 2 januari 2013 @ 19:42 |
extra kussen meenemen | |
b2py | woensdag 2 januari 2013 @ 19:43 |
De trein niet? ![]() | |
Pizza_Boom | woensdag 2 januari 2013 @ 19:44 |
Als je slaapt heb je wat aan je dag, anders moet ik 's nachts slapen en overdag rijden (of andersom). | |
b2py | woensdag 2 januari 2013 @ 19:44 |
Je hebt uiteindelijk alsnog niet geslapen.. | |
b2py | woensdag 2 januari 2013 @ 19:45 |
Aanrijding met persoon #4 Dit maal tussen Zaandam en Hoorn.. | |
Pizza_Boom | woensdag 2 januari 2013 @ 19:46 |
Jawel hoor, die oudjes gingen er ergens tussen Koblenz en Oberhausen uit. | |
Duvel | woensdag 2 januari 2013 @ 19:50 |
Ik heb nog wel iets uit een boek. | |
#ANONIEM | woensdag 2 januari 2013 @ 19:56 |
Valt dat hier te posten ? ![]() | |
b2py | woensdag 2 januari 2013 @ 19:57 |
![]() Cabine mat '64 | |
#ANONIEM | woensdag 2 januari 2013 @ 19:58 |
Ah. Je zou maar (zoals mij) 2 meter lang zijn en daar in moeten rijden ![]() | |
b2py | woensdag 2 januari 2013 @ 20:00 |
Gewoon naar de schroothoop deze ellende..![]() Zoiets.. | |
greavy | woensdag 2 januari 2013 @ 20:02 |
Foto's van BNLS kan je niet ergens anders laten zien dmv de afbeeldingslink. | |
Zug-Chef | woensdag 2 januari 2013 @ 20:02 |
![]() Met op de achtergrond de uit 1887 stammende Evangelische Emmauskirche arriveert BVG-metrostel 770 en vijf soortgenoten als U1 vanuit Warschauer Straße op het Görlitzer Bahnhof. Na een korte stop rijdt de trein verder in westelijke richting via de Kurfürstendamm naar de Uhlandstraße. Anno 2012 alleen nog bestaande uit een metrostation, maar tot 1962 lag hier een groot kopstation van waaruit de treinen richting Cottbus vertrokken. Berlijn, zaterdag 28 juli 2012. | |
b2py | woensdag 2 januari 2013 @ 20:02 |
que? ![]() | |
Sandrvich | woensdag 2 januari 2013 @ 20:04 |
Mooie foto Zug-Chef! ![]() | |
bork | woensdag 2 januari 2013 @ 20:05 |
| |
b2py | woensdag 2 januari 2013 @ 20:06 |
Daar ben ik ook geweest met de metro. Dat viaduct waar die op rijdt is zo ongelofelijk gaaf! | |
greavy | woensdag 2 januari 2013 @ 20:15 |
![]() Locon huurlok NBE 203 160 + vuiltrein (50598) Een dag na nieuwjaarsdag was nogal een aparte dag rondom Moerdijk. DBS had geen trein voor Oosterhout en haalde aldaar ook niks op. Ook was Moerdijk maar rustig voor DBS, alleen Shell werd aangedaan. De wagens voor de trein naar Virton bij Omya vandaan waren door de eigen DBS-rangeerploeg bij Omya al bij het emplacement geplaatst. Ja, u leest het goed. Omya huurt bij DB Schenker een eigen rangeerploeg in met een 6400. Deze rangeerploeg regelt de rangeerwerkzaamheden op het terrein van Omya. Meestal is deze rangeerbak én rangeerploeg niet buiten de hekken te vinden, maar waarschijnlijk moesten de wagens bij Omya vandaan waardoor deze rangeerploeg de wagens alvast klaar zette op het emplacement voor de ochtendploeg op Moerdijk. Nadat ik DBS gemist had kwam Locon ineens binnen met circa -120. Toen van Lage Zwaluwe teruggespoed naar Moerdijk Dorp, en hier een erg drassig weiland doorstaan... Maar gelukkig is er in Moerdijk toch nog minimaal 1 fraaie plaat geklikt! Locon is hier onderweg naar Moerdijk Haven om de trein bij de losplaats te parkeren. Vanaf daar gaat de loc als LLT naar verdere oorden. [ Bericht 1% gewijzigd door greavy op 02-01-2013 20:20:56 ] | |
Zug-Chef | woensdag 2 januari 2013 @ 20:16 |
Leuk greavy! Wel even rechtzetten, trein kukelt rechtsaf. | |
Dr_Flash | woensdag 2 januari 2013 @ 20:18 |
Kansloos bekrompen kutvolk wat nog leeft in het "datalimiet" tijdperk. Of het "copyright"tijdperk, om eens wat te noemen ![]() | |
greavy | woensdag 2 januari 2013 @ 20:20 |
Gelijk ff gefixt... | |
Peterselieman | woensdag 2 januari 2013 @ 20:22 |
Foto's die op de FOK!server staan mogen ook niet buiten de site worden gepost | |
Dr_Flash | woensdag 2 januari 2013 @ 20:23 |
Dan is dat ook kansloos. Overigens zullen er dat niet zo veel zijn ![]() | |
Peterselieman | woensdag 2 januari 2013 @ 20:24 |
valt idd mee, maar er staat genoeg op het deels kapotte servertje ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 2 januari 2013 @ 20:41 |
Jongens, ik heb er niet zo veel kijk op. Ik kwam in het Sauerland, net over de grens met Hessen, dit ding tegen. 2 bakken met een diesel-powerpack. Wie bouwt die dingen? Welke baureihe is dit? En wat moet ik er nog meer van weten? ![]() | |
James1988 | woensdag 2 januari 2013 @ 20:42 |
Dat is een Stadlertje, Baureihe 646. Het is denk ik een voorloper van de GTW zoals we die nu kennen. | |
Dr_Flash | woensdag 2 januari 2013 @ 20:44 |
Heeft Stadler het alleenrecht op powerpacks of zo? ![]() | |
James1988 | woensdag 2 januari 2013 @ 20:45 |
Wellicht een patent. | |
bork | woensdag 2 januari 2013 @ 20:45 |
luilak -> http://de.wikipedia.org/wiki/Kurhessenbahn http://nl.wikipedia.org/wiki/Baureihe_646.0 | |
Peterselieman | woensdag 2 januari 2013 @ 20:46 |
De tweede generatie GTW. Arriva heeft in Noord-Nederland de eerste stellen uit de vierde generatie GTW rondrijden | |
James1988 | woensdag 2 januari 2013 @ 20:48 |
Interessant is dat een deel van BR 646 is gebouwd door Bombardier. | |
Hr-Flip | woensdag 2 januari 2013 @ 20:51 |
Valt reuze mee, ik ben 1.96 en kon er altijd prima mee rijden. fijnste materieel om op te rijden. | |
#ANONIEM | woensdag 2 januari 2013 @ 20:52 |
Ah tof. Ik ben benieuwd of ik er ook ooit nog eens wat meters mee zal maken. | |
b2py | woensdag 2 januari 2013 @ 20:56 |
Treinen vanuit Schiphol naar Utrecht worden nog steeds omgeleid via Duivendrecht. Weet iemand waarom, de treinen van en naar Amsterdam Centraal rijden wel alweer.. | |
Peterselieman | woensdag 2 januari 2013 @ 20:59 |
kan me voorstellen dat ze de bovenleiding en het spoor even grondig willen inspecteren. Door alles via de overige drie sporen of misschien maar 2 sporen te laten verlopen beperk je de capaciteit wel, maar kun je het treinverkeer wel zoveel mogelijk door laten gaan. Voor Schiphol overstappen op Duivendrecht is dan de beste oplossing. | |
Dr_Flash | woensdag 2 januari 2013 @ 21:01 |
Omleiden via Duivendrecht is denk ik "omleiden via Hilversum" dan ![]() | |
b2py | woensdag 2 januari 2013 @ 21:02 |
Dan nog, ik snap niet waarom. Het spoor is namelijk wel weer geheel vrijgegeven. Geen spoorwijzigingen over de gehele lijn.. | |
Peterselieman | woensdag 2 januari 2013 @ 21:04 |
dan is het idd vreemd | |
Dr_Flash | woensdag 2 januari 2013 @ 21:07 |
nou ja, je kan best op een IC spoor knutselen zonder dat je daarvoor "spoorwijzigingen" hoeft te hebben natuurlijk. Spoorwijzigingen gaan alleen over perronsporen. Dus stations. Dus stoptreinen. Denkt simpele ik even hardop. Toch? ![]() | |
b2py | woensdag 2 januari 2013 @ 21:09 |
Het baanvak is compleet niet ingericht om te kunnen gebruiken voor dubbelsporigheid aan één zijde. Je moet bij Maarssen naar de kant van de A2 en vervolgens pas weer bij Holendrecht naar de andere zijde. Daar is geen dienstregeling mee op te zetten hoor.. | |
b2py | woensdag 2 januari 2013 @ 21:17 |
Foto van enkele minuten geleden te Amsterdam Centraal. Daar is de verbrande intercity gearriveerd of hij staat er al een tijdje, dat is mij onbekend. 2x 6400 ervoor | |
greavy | woensdag 2 januari 2013 @ 21:25 |
![]() DBS 6477 + afvoer DuPont In Dordrecht wordt elke dag steevast DuPont bediend, zoals ook nu. Hier staat de trein bij DuPont vandaan gereed om naar de Kijfhoek te vertrekken. De ketelwagons hebben het nummer 1230, wat in dit geval Methanol betekent. | |
Dr_Flash | woensdag 2 januari 2013 @ 21:25 |
Oh, lekker handig nagedacht dan ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 2 januari 2013 @ 21:27 |
Ligt er ook niet op dat baanvak ERTMS op de binnenste/buitenste sporen ? | |
greavy | woensdag 2 januari 2013 @ 21:27 |
Is het bij Dordrecht-Rotterdam ed beter geregeld. Daar kan je spoor 1+2 Buiten Dienst nemen en dan via 3+4 rijden of omgekeerd. | |
James1988 | woensdag 2 januari 2013 @ 21:30 |
Op de binnenste sporen volgens mij. | |
greavy | woensdag 2 januari 2013 @ 21:31 |
![]() Tsja. | |
James1988 | woensdag 2 januari 2013 @ 21:33 |
Taurus ![]() | |
b2py | woensdag 2 januari 2013 @ 21:33 |
Scheelt dat dat stuk op Rotterdam C - Dordrecht slechts 20 kilometer is en je een groot emplacement langs moet en een enorm emplacement en Utrecht - Bijlmer Arena 30 kim is en praktisch compleet vrije baan is behalve bij Utrecht.. | |
#ANONIEM | woensdag 2 januari 2013 @ 21:35 |
Jammer dat het mat nog niet zover is. Als ze zometeen spoorboekloos willen gaan rijden, zouden ze daar eens mee moeten beginnen ![]() ![]() | |
James1988 | woensdag 2 januari 2013 @ 21:39 |
Dan moeten er nog wel her en der wat wissels liggen. Gezien de wisselopruimwoede van ProRail durf ik te betwijfelen of er (nog) veel overloopwissels liggen op Utrecht - Bijlmer. | |
b2py | woensdag 2 januari 2013 @ 21:40 |
En op Utrecht - Bijlmer was de wisselbonanza al toegeslagen, op Rotterdam - Dordrecht nog niet.. | |
ReisT | woensdag 2 januari 2013 @ 22:18 |
Overloopwissels tussen buitenspoor en binnenspoor liggen er wel genoeg, wisselen tussen de twee binnenste sporen is lastiger dat kan alleen bij Maarssen en Holendrecht. Als je alleen IC's zou rijden moet het geen probleem zijn dat op alleen de twee linkersporen te doen, het probleem zit 'm in de stoptreinen. Grootste nadeel van dit traject is dan niet de beperkte hoeveelheid wissels maar vooral het feit dat je niet aan alle sporen perrons hebt. | |
Dr_Flash | woensdag 2 januari 2013 @ 22:55 |
De avondturen van Fles en Darkwing in het Sauerland staan hier. Weinig treinigs, dus even een linkje voor wie zin heeft ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 2 januari 2013 @ 22:56 |
Ik bereid me voor om door massa's bierfoto's en vrouwelijk schoon te worstelen. Kom ik in de buurt ? | |
GlenSpey | woensdag 2 januari 2013 @ 22:58 |
Jullie mochten toch ook op enig punt nog stage lopen bij de NS ? En anders weet je welke werkgever je moet kiezen na je opleiding ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 2 januari 2013 @ 22:59 |
En een stamplaats kiezen waar dat spul nog komt. | |
b2py | woensdag 2 januari 2013 @ 23:01 |
Darkwing ![]() | |
b2py | woensdag 2 januari 2013 @ 23:05 |
Utrecht of Eindhoven? | |
#ANONIEM | woensdag 2 januari 2013 @ 23:07 |
Klasgenoot van mij poste ook een foto van hem in een '64. Die zat in Rotterdam of Den Haag CS. Weet niet precies. | |
GlenSpey | woensdag 2 januari 2013 @ 23:07 |
Zelfs voor bijvoorbeeld standplaats Amsterdam zijn er nog dienstjes te vinden waarbij je Mat64 rijdt. Al zijn ze daar wel vrij schaars... | |
GlenSpey | woensdag 2 januari 2013 @ 23:08 |
Beste standplaats die je kan kiezen is volgens mij Eindhoven, daar heb je zelfs nog complete 64-only diensten ![]() | |
b2py | woensdag 2 januari 2013 @ 23:09 |
'jeeej' ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 2 januari 2013 @ 23:17 |
Mwoa. Vanuit Saturnus gezien "in de buurt" ![]() | |
V2 | woensdag 2 januari 2013 @ 23:17 |
Nou, die blonde mag er zijn anders hoor! ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 2 januari 2013 @ 23:19 |
Wat deed ik dat? ![]() ![]() | |
KnightSolaire | woensdag 2 januari 2013 @ 23:21 |
Echt niet, zelfs in Tilburg Universiteit - Weert zit wel een enkel SGMm'etje verstopt ![]() True that | |
GlenSpey | woensdag 2 januari 2013 @ 23:23 |
In de praktijk vaak wel. Maar als je kijkt naar de dienstkaartjes... ![]() | |
Peterselieman | woensdag 2 januari 2013 @ 23:24 |
nice. Als het maar gezellig is geweest ![]() | |
KnightSolaire | woensdag 2 januari 2013 @ 23:26 |
Wat mij betreft is een SGMm een onverwacht geschenk uit de hemel als je Plan V verwacht ![]() (Ik geef toe, ietwat overdreven metafoor, maar toch ![]() | |
James1988 | woensdag 2 januari 2013 @ 23:26 |
Damn ![]() Dat is een afstand van nog geen 60 km... Begrijpelijk dat de Britten niet blij zijn wanneer de ondersecretaris van het Department for Transport zegt dat de prijzen wel meevallen ![]() | |
b2py | woensdag 2 januari 2013 @ 23:27 |
Een conversatie met EVA van NS. Via OVinNL ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 2 januari 2013 @ 23:32 |
Die gast is geschift. Treinreizen is in Engeland echt overdreven duur. Je KUNT mazzel hebben en een enigszins normaal tarief betalen, maar dan moet je goed zoeken. Maar ergens zit er in die hoofdjes van die lui iets goed scheef, want die durven rustig te beweren dat 95 pond voor een retourtje Birmingham - Londen (180 km) een scherpe prijs is. Kijk maar: ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 2 januari 2013 @ 23:36 |
Overigens was ik (met een Super Off-Peak Return) 27 pond 50 kwijt voor een retourtje. Dat is like 33 euro voor 360 km. Ongeveer vergelijkbaar met het NS 40 % kortingtarief. | |
Duvel | woensdag 2 januari 2013 @ 23:36 |
Als ik het scan, maar ik bedenk me net dat ik de scanner aan mijn vader cadeau heb gedaan... | |
b2py | woensdag 2 januari 2013 @ 23:38 |
En dan vinden wij Fyra duur.. 22 euro voor een retourtje Amsterdam - Breda.. 115 km enkele reis.. | |
James1988 | woensdag 2 januari 2013 @ 23:42 |
Je kúnt in Engeland heel voordelig reizen. Je kunt van Londen naar Birmingham (188 km met de auto) voor £ 7,50 (¤ 9,20). Alleen heeft Virgin Trains dezelfde trucs als NS Hispeed: je ziet de lage prijs, je klikt op 'Next' en helaas: het tarief is niet meer beschikbaar. Het goedkoopste tarief is dan ineens £ 11,00 (¤ 13,55). Nog steeds niet duur, maar netjes vind ik het niet. De "gewone" full-flex prijs voor zo'n ticket is trouwens £ 79,00 (¤ 97,30) ![]() Wat ik wel netjes vind is dat Virgin Trains ook prijzen van andere vervoerders laat zien - ook als die prijzen lager zijn dan wat Virgin kan bieden. | |
Dr_Flash | woensdag 2 januari 2013 @ 23:45 |
Ja dat is gewoon neukerij idd, maar daar gaat het hier niet over. Als je naar elk ander land kijkt is 40 pond een normale prijs voor een retourtje over zo'n afstand. Als Chiltern dan een beetje gaat lopen opscheppen hoe goedkoop zij wel zijn met 95 pond, dan denk ik ook " ![]() | |
Fixers | woensdag 2 januari 2013 @ 23:45 |
In Engeland moet je de bus nemen. Ik betaalde voor een meerdaags retour Bournemouth-Londen Heathrow (ongeveer 150 kilometer) zo'n 25 pond met de National Express. Dat is wel tien jaar geleden, de prijzen zijn wat hoger inmiddels. Als je voor morgen boekt kost een enkele reis nu 22 pond en als je een maand vooruit boekt is dat nog maar 12 pond. | |
James1988 | woensdag 2 januari 2013 @ 23:49 |
Dat is ook zo voor Spanje, de AVE is behoorlijk duur. Een enkeltje Barcelona - Madrid (620 km) voor morgen kost ¤ 119.80 in tweede klas (reistijd 2u45). Een enkeltje met de bus kost ¤ 30.34 (reistijd 7u35). De AVE is dus 2,5 keer zo snel als de bus, maar vier keer zo duur. ![]() Soms lijkt het erop alsof de vervoerders geen volle treinen wíllen hebben. Het vliegtuig is nog duurder: ¤ 142 om morgen Barcelona - Madrid te mogen vliegen met Iberia. | |
ReisT | woensdag 2 januari 2013 @ 23:49 |
Wie vindt Amsterdam - Breda duur?? Een enkeltje Rotterdam-Antwerpen (95km) voor 54 euro, dát vinden we duur. | |
Flodder450 | woensdag 2 januari 2013 @ 23:51 |
beetje wezen knutselen in minecraft met (helaas niet functionele D:) bovenleidingen ![]() ![]() http://www.planetminecraf(...)enaryoverhead-wires/ | |
Dr_Flash | woensdag 2 januari 2013 @ 23:51 |
En voor over een maand? ![]() | |
Peterselieman | woensdag 2 januari 2013 @ 23:51 |
Dit is nou aardig: http://www.flickr.com/pho(...)01923/in/photostream | |
Dr_Flash | woensdag 2 januari 2013 @ 23:52 |
Dat is bijna taxitarief idd ![]() | |
KnightSolaire | woensdag 2 januari 2013 @ 23:52 |
Is wel wat goedkoper hè tegenwoordig met dat Jump On-ticket ![]() | |
b2py | woensdag 2 januari 2013 @ 23:52 |
![]() AHUM! | |
Dr_Flash | woensdag 2 januari 2013 @ 23:53 |
ER STAAT EEN CAPS LOCK AAN TE STAAN BIJ IEMAND. EN "LET OOK OP DE BESTEMMINGSDISPLAY"? GOD CHRISTUS WAAR MOET IK ANDERS OP LETTEN DAN ![]() | |
James1988 | woensdag 2 januari 2013 @ 23:53 |
Over een maand is een enkeltje Barcelona - Madrid met AVE verkrijgbaar vanaf ¤ 59.90. Ja lieve schat, dat zijn de no-flex tickets. Pak nu eens een full flex? | |
Dr_Flash | woensdag 2 januari 2013 @ 23:54 |
Ja, en nu? ![]() ![]() | |
b2py | woensdag 2 januari 2013 @ 23:55 |
Bleef na invoeren hetzelfde. Zelfde geldt voor deze, die voor morgen is met Fyra. ![]() Geen ¤54.. | |
Dr_Flash | woensdag 2 januari 2013 @ 23:56 |
onder de 10 cent per km. Meer dan schappelijk voor een HST. Kan je niks van zeggen. | |
James1988 | woensdag 2 januari 2013 @ 23:57 |
Als je de afgelegde afstand meeneemt is het inderdaad een vrij redelijk tarief, ook omdat je vrijwel alleen maar op hogesnelheidslijnen rijdt. Je kunt het er zelf niet voor rijden, Google schat de brandstofkosten in op ¤73.95. | |
Peterselieman | woensdag 2 januari 2013 @ 23:59 |
mooi he? ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 3 januari 2013 @ 00:01 |
Shit, ik hapte ![]() ![]() | |
DriekOplopers | donderdag 3 januari 2013 @ 00:52 |
Na dat gevalletje brandstichting van gisteren tijd voor actie. Met juristen overlegd, en we gaan het proberen. Schadevergoeding voor reizigers! http://www.voorbeterov.nl/genoegdoening.php | |
the-it | donderdag 3 januari 2013 @ 01:14 |
Denk je dat je van een kale kip kan plukken? Overigens is de NS net zo gedupeerd als de reizigers, als het al niet meer is(denk aan de kosten om de trein te repareren, etc etc) | |
b2py | donderdag 3 januari 2013 @ 01:23 |
Niet geschoten is altijd mis, hup Driek! | |
James1988 | donderdag 3 januari 2013 @ 03:41 |
Even hierop terugkomend, ik heb vooralsnog de volgende suggesties gehad: • Binnen Nederland blijven (enkele wellicht interessante opties: Achterhoek, Hanzelijn, Zwolle-Emmen) • Almere - (Hanzelijn) - Groningen - Leer - (rondtuffen in Duitsland, route nog te bepalen) - terug naar NL • Naar België gaan (Fyra of stoptreinen Roosendaal/Maastricht) en aldaar wat door het land scheuren. Er zijn ook nog wat hogesnelheidsopties die haalbaar zouden moeten zijn op één dag, maar die wel duurder zijn: • Amsterdam - Brussel - Keulen - Amsterdam (klein rondje) • Amsterdam - Parijs - Frankfurt am Main - Amsterdam (groot rondje) • Amsterdam - Parijs - Luxemburg - Maastricht (geen HST) Als we een hogesnelheidsrondje willen maken moeten we wel op tijd boeken i.v.m. de prijs. Ook moeten we dan gezamenlijk boeken omdat we anders niet bij elkaar zitten (zitplaatsreserveringen). Suggesties voor een route hoor ik graag ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door James1988 op 03-01-2013 05:38:02 ] | |
dennistd | donderdag 3 januari 2013 @ 08:28 |
Aan wat voor prijzen moet ik denken bij de laatste drie routes? Wat optie 3 betreft: de eerste mogelijkheden voor mij om in België te komen op zaterdag zijn de stopper uit Roosendaal van 10.22u en die uit Maastricht van 10.11u. Wat de terugreis betreft zou ik om 19.17u weer moeten vertrekken uit Luik en om 18.52u uit Antwerpen (ivm laatste bus naar huis). | |
b2py | donderdag 3 januari 2013 @ 09:59 |
Ik ben zowel nog nooit België ingedoken als Duitsland met de trein. Dat zou mijn voorkeur hebben, ook omdat oud en nieuw wat duurder uitviel dan begroot :p | |
Dr_Flash | donderdag 3 januari 2013 @ 10:13 |
Ik vind eigenlijk alles wel best ![]() | |
Peter | donderdag 3 januari 2013 @ 10:30 |
België en Duitsland zijn mij ook prima. HSL flits je overal voorbij, das toch minder ontspannen denk ik. | |
b2py | donderdag 3 januari 2013 @ 10:44 |
Naar aanleiding van de wisselstoring vanochtend te Amsterdam Lelylaan. | |
Peterselieman | donderdag 3 januari 2013 @ 11:03 |
is er trouwens al een antwoord gekomen op de vraag over de mobiele uitcheckpaal bij Heerenveen IJsstadion? | |
Duvel | donderdag 3 januari 2013 @ 11:06 |
![]() Uit: "Elektrische Treinen in Nederland, deel 3" [ Bericht 4% gewijzigd door Duvel op 03-01-2013 11:26:23 ] | |
b2py | donderdag 3 januari 2013 @ 11:27 |
Ze zijn waarschijnlijk net op lunchpauze ofzo, wacht op antwoord.. | |
b2py | donderdag 3 januari 2013 @ 12:37 |
Inmiddels voel ik me gewoon genegeerd of ze weten het daar ook gewoon niet.. | |
KnightSolaire | donderdag 3 januari 2013 @ 12:40 |
Ze missen af en toe tweets, gewoon even een herinneringstweet sturen, antwoord komt dan wel :-). | |
Extrawelt | donderdag 3 januari 2013 @ 12:43 |
Mooie foto, maar waarom sloop je steeds je EXIF eruit? ![]() Nog nooit meegemaakt, neem die trein zeker 40 keer per jaar... | |
b2py | donderdag 3 januari 2013 @ 12:44 |
dat heb ik al gedaan ;-) | |
b2py | donderdag 3 januari 2013 @ 13:22 |
DB wins Main-Spessart regional express tender Written by Quintus Vosman THE BAVARIAN Railway Authority (BEG) and Rhine-Main Transport Association (RMV) have selected DB Regio for the contract to operate regional express services from Frankfurt to Aschaffenburg and Wurzburg via the Spessart line for 12 years from December 2015. Frequencies will almost double to one train per hour, with alternate trains extending beyond Wurzburg to Schweinfurt and Bamberg, and there will be more services in the evening and at weekends. Infrastructure improvements on the Spessart line, including the construction of a new alignment between Laufach and Heigenbrücken, will allow reduced journey times from December 2016. DB will order a fleet of new air-conditioned trains, which will provide a 25% increase in peak seating capacity on the route. DB Regio has also committed to provide a conductor on every train. Bron | |
b2py | donderdag 3 januari 2013 @ 13:33 |
Via OVinNL. Het aangeven van het toeslagvrij zijn van de Fyra tussen Amsterdam C en Schiphol is onmogelijk. Er is alleen per treinnummer/serie aan te geven of deze toeslagvrij is. Hierdoor staat er nog steeds bij de Fyra vanaf Schiphol tot aan Amsterdam dat er toeslag betaald dient te worden en uiteraard ook de andere kant op. Een omroepbericht ontbrak. http://ovinnederland.nl/viewtopic.php?f=8&p=238194#p238194 | |
Dr_Flash | donderdag 3 januari 2013 @ 13:43 |
Niet. Dat deden ze al: ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 3 januari 2013 @ 13:44 |
Het opbrengen van begrip voor NS HiSpeed is onmogelijk. | |
GlenSpey | donderdag 3 januari 2013 @ 13:51 |
Welke trein? ![]() | |
b2py | donderdag 3 januari 2013 @ 14:08 |
Ik citeer alleen vanwege de belangstelling in eerdere aanbestedingsgunningen in Duitsland, ken het gebied niet ![]() | |
Bitlord | donderdag 3 januari 2013 @ 14:19 |
Dan pas je de tekst toch aan van "toeslag verplicht" naar "toeslag verplicht tussen Schiphol en Breda". | |
KnightSolaire | donderdag 3 januari 2013 @ 14:25 |
Staat er bij Fyra Brussel dan ook "reserveren verplicht", terwijl dat op het binnenlandse trajectdeel niet het geval is? Of staat er dan wel iets van "int. reserveren verplicht"? | |
_serial_ | donderdag 3 januari 2013 @ 15:23 |
3 verdachten treinbrand vrijgelaten : http://www.politie.nl/nie(...)langer-verdacht.html | |
Travel. | donderdag 3 januari 2013 @ 15:37 |
Weer te vroeg met je populistische geschreeuw. | |
b2py | donderdag 3 januari 2013 @ 15:53 |
Ik geef het op..
| |
b2py | donderdag 3 januari 2013 @ 15:55 |
Aanpassingen komend wijzigingblad.. •Tussen Vlissingen en Roosendaal vertrekt serie (1)2600 - alleen in de richting van Vlissingen naar Roosendaal - één tot drie minuten eerder. Deze aanpassing is nodig omdat tussen Krabbendijke en Rilland-Bath een tijdelijke snelheidsbeperking (TSB) geldt. De infrastructuur is daar nog niet helemaal op orde om op baanvaksnelheid te kunnen rijden (wanneer dat weer wel kan, wordt nog uitgezocht). Uitzondering: de vertrektijden van de treinen die onder serienummer 12600 doorrijden richting Zwolle worden pas per maandag 14 januari aangepast. •De Intercity Heerlen-Schiphol (serie 3500) vertrekt vanaf maandag een minuut eerder vanuit Eindhoven om meer rijtijd in het plan te genereren. •In Apeldoorn vertrekken de Intercity’s naar Schiphol (1600) en naar Den Haag (1700) voortaan van spoor 3 en niet meer van spoor 1. http://somda.nl/forum/110(...)3%2C+wat+is+waar%3F/ | |
Darkwing_Duck | donderdag 3 januari 2013 @ 15:59 |
Ik ga straks bijlezen maar ik kwam net in Vlaardingen bij "De witte boekenwinkel/Boekenvoordeelwinkel" (en volgensmij is het onderdeel van ECI en is het een Keten in Nederland) Railaway DVD's tegen EO versie voor 2,99 euro per stuk. Doe er je voordeel mee.... ![]() Edit: deze keten, niet op internet verkrijgbaar http://www.boekenvoordeel.nl/catalogsearch/result/?q=rail | |
James1988 | donderdag 3 januari 2013 @ 16:01 |
Wat een gepruts weer. Net als dat die borden steevast aan blijven geven "Toeslag verplicht" terwijl het soms al een half jaar van tevoren bekend is dat Fyra op een specifieke dag toeslagvrij zal zijn. Over het rondje: ik denk dat het het leukste is om het bij 'Nahverkehr' te houden, de hogesnelheidstreinen komen dan nog wel een keer. ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 3 januari 2013 @ 16:02 |
Prikken jullie maar een datum, en hou met mij geen rekening, als die bekend is ga ik alles in het werk stellen.... ![]() | |
Peterselieman | donderdag 3 januari 2013 @ 16:10 |
precies. moet wel te doen zijn | |
Dr_Flash | donderdag 3 januari 2013 @ 16:11 |
Nee. Het is onmogelijk. Dat staat er toch? | |
Peterselieman | donderdag 3 januari 2013 @ 16:14 |
gewoon een kwestie van onwil | |
greavy | donderdag 3 januari 2013 @ 16:20 |
Doe ik dat? Ik dacht dat het publiekelijk gewoon te bekijken is... Hmmm | |
KnightSolaire | donderdag 3 januari 2013 @ 16:27 |
Sommige fotoprogramma's doen dat automatisch als je "Save for web" of iets vergelijkbaars gebruikt (om privacyredenen). Misschien is dat het geval. | |
Peterselieman | donderdag 3 januari 2013 @ 16:33 |
interessant. Op OVinNL staat dat Arriva het stukje Nieuweschans - Leer als Nederland behandelt qua tarieven en dat hierdoor allerlei Nederlandse kaarten gewoon geldig zijn http://ovinnederland.nl/viewtopic.php?p=237922#p237922 | |
Alopex | donderdag 3 januari 2013 @ 16:48 |
Grappig om te lezen. Kan ik er nog eens een dagje Leer tegenaan gooien. | |
Darkwing_Duck | donderdag 3 januari 2013 @ 16:50 |
Iedereen rijd met een lokaaltje naar het buitenland, DB Regio, NMBS, Arriva, Syntus. Maar de NS wil nergens zijn vingers aan branden ![]() | |
greavy | donderdag 3 januari 2013 @ 16:54 |
Op Flickr staat het als niet verbergen, en in Lightroom staat het bij mijn weten ook gewoon open. | |
greavy | donderdag 3 januari 2013 @ 16:54 |
Met de OV-Chipkaart wordt Leer als Nederlands station gezien. Bij mijn weten met papieren kaartje niet. | |
b2py | donderdag 3 januari 2013 @ 16:56 |
Je kan er gratis met je SOV naar toe ![]() | |
greavy | donderdag 3 januari 2013 @ 17:02 |
En je WeekendVrij. En je Dal Vrij. En je Altijd Vrij. En je netabonnement. En.... | |
WhiteJoker | donderdag 3 januari 2013 @ 17:04 |
Sorry b2py, ze negeren je gewoon. Ik heb dezelfde vraag gesteld en binnen een paar minuten antwoord gehad:
| |
b2py | donderdag 3 januari 2013 @ 17:06 |
De hoeren.. ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 3 januari 2013 @ 17:06 |
Je bent gewoon lastig... ![]() | |
WhiteJoker | donderdag 3 januari 2013 @ 17:08 |
Stop getting your panties in a twist ![]() | |
greavy | donderdag 3 januari 2013 @ 17:10 |
Zo. De plannen zijn rond. 14 t/m 16 Februari even Zuid-België afstrepen op mijn ToDo-lijst, de Kusttram én via Luxemburg naar Trier om Trier-Köln voor een laatste keer met BR628 te doen, want er komen lelijke bussen (een Lint) te rijden. 14 Februari: Dordrecht-Eindhoven-Maastricht-Luik (stuff dumpen)-Jemelle-Arlon-Bertrix-Dinant-Namen-Luik 15 Februari: Luik-Oostende, kusttram naar De Panne-trein naar ???? 16 Februari: Luik-Luxembourg Gare-Trier-Köln (BR628 via Gerolstein)-Mönchengladbach-Venlo ev | |
Darkwing_Duck | donderdag 3 januari 2013 @ 17:10 |
Dat spoorboekje is uitgegeven door rover is voor mij een meevaller dan wel tegenvaller, een tegenvaller omdat ze verdomme het belangrijkste lijntje van heel Nederland zijn vergeten (Hoeklijn) Meevaller, omdat er uitgebreid instaat hoe het nou precies zit met dat pokkepasje | |
b2py | donderdag 3 januari 2013 @ 17:12 |
Er staan alleen intercity's in he ![]() Hoekselijn is zo'n sprinterdrama, en straks een metrogeval ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 3 januari 2013 @ 17:14 |
Hey, beetje dimmen ja, de Trein naar Москва-Сити maakte hier ooit gebruik van! ![]() | |
b2py | donderdag 3 januari 2013 @ 17:16 |
Ja en plan-v reed ook ooit op Amsterdam - Utrecht ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 3 januari 2013 @ 17:16 |
ja, en "ooit" kon je voor een fractie van de huidige prijs eerste klas reizen met catering en toiletten aan boord. | |
b2py | donderdag 3 januari 2013 @ 17:18 |
Ooit had je uursverbindingen tussen Utrecht en Amsterdam ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 3 januari 2013 @ 17:19 |
Ooit werd die lijn met een trekschuit uitgevoerd. Was misschien wel wat voor jou geweest. Ik hoor net dat je erg te spreken bent over bootverbindingen ![]() | |
b2py | donderdag 3 januari 2013 @ 17:19 |
Zolang ik er maar op hoef te slapen ![]() ![]() | |
Peterselieman | donderdag 3 januari 2013 @ 17:31 |
mja, daar zijn ze bij Arriva nog niet over uit ![]() | |
Peterselieman | donderdag 3 januari 2013 @ 17:51 |
zo, ff bezig met de planning voor een ritje voor komende zondag. Wel jammer dat Almelo - Mariënberg pas om 11.22 uur de eerste verbinding heeft ![]() | |
greavy | donderdag 3 januari 2013 @ 17:52 |
En toch vinden de paaltjes van wel ![]() | |
greavy | donderdag 3 januari 2013 @ 17:53 |
Vechtdallijnen ook zeker meepakken? Almelo-Mariënberg is altijd k*t op zondag ![]() Hopelijk met Arriva straks beter. | |
Peterselieman | donderdag 3 januari 2013 @ 17:58 |
jup. Twijfel nog over de lengte van het stuk. Hoef niet per se naar Emmen namelijk. Wil ook nog ff richting Nijverdal West en dan een half uurtje later weer terug ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 3 januari 2013 @ 18:04 |
De andere kant op nog later ![]() De laatste vroegste trein van het land vertrekt op zondag uit Vriezenveen naar Almelo om een mind-blowing 12:04 hours ![]() ![]() | |
KnightSolaire | donderdag 3 januari 2013 @ 18:43 |
Oeh leuk, spoortrivia. Wat is de vroegste laatste-trein-terugverbinding? ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 3 januari 2013 @ 18:56 |
Waarschijnlijk moet je uit Roodeschool al om half 2 smidags terug als je Eijsden nog wilt halen of zo ![]() | |
Bitlord | donderdag 3 januari 2013 @ 19:00 |
Voor het eerst sinds jaren een nachttrein genomen Praag - Utrecht. Is de ligwagon defect en kunnen we zitten. Kutcitynightline . Nu maar er voor gaan dat we gratis reizen. | |
b2py | donderdag 3 januari 2013 @ 19:01 |
Was Wizzair terug niet even duur dan? ![]() In ieder geval even kut man ![]() | |
greavy | donderdag 3 januari 2013 @ 19:09 |
Het is nu vrijwel zeker: Per DRGL2015 rijdt er geen enkele IC meer tussen Norddeich Mole en Luxemburg. De Luxemburgse overheid is het hier niet mee eens, en wenst van DB een goed alternatief zonder extra reistijd. DB gaat hier niet op in. De IC's gaan beperkt worden op Norddeich-Keulen/Koblenz. CFL gaat daarom straks een 1- of 2-uursdienst rijden met CFL Traxx+CFL Dosto's op het traject Koblenz-Luxemburg omdat de Luxemburgse overheid dit verplicht aan de CFL. Gelukkig maar, want anders kan je alleen nog maar met de boemeltjes daar ![]() | |
Bitlord | donderdag 3 januari 2013 @ 19:16 |
Heen wel en hebben we dus gevlogen, nu terug was het net wat duurder met het vliegtuig dus ik stelde mn vriendin voor om dan maar slapend te reizen met de nachttrein. Nou niet dus, want ik kan niet zittend slapen. Gelukkig wel een beetje internet dus zoals jullie merken; ga ik maar de hele nacht fokken. | |
greavy | donderdag 3 januari 2013 @ 19:16 |
Weet iemand eigenlijk wat van materieel rijdt tussen Luxemburg-Port Bou (NZ 4249), Luxemburg-Nice Ville (NZ 4749) en EX4251 Luxemburg-Thionville ? Afhankelijk daarvan wordt het misschien op vrijdag al naar Luxemburg in Februari... | |
b2py | donderdag 3 januari 2013 @ 19:17 |
Gezellig! ![]() | |
Bitlord | donderdag 3 januari 2013 @ 19:21 |
Ik ben niet blij hoor. Een smet op onze Citytrip. Kut dat ik de kaartjes bij DB heb gekocht en niet bij NSHispeed, waardoor het een stuk lastiger wordt om in het Duits mn geld terug te krijgen. | |
WhiteJoker | donderdag 3 januari 2013 @ 19:25 |
"Ich möchte mein Geld zurück" aldus Google Translate ![]() Welk kut overigens! Ik kan prima overal slapen, maar als je daar niet mee gezegend bent, is het natuurlijk vervelend dat ze je zo'n slecht alternatief bieden. | |
Dr_Flash | donderdag 3 januari 2013 @ 19:34 |
Was het geen optie om een dag langer te blijven in de hoop op fatsoenlijk materieel morgen? | |
Bitlord | donderdag 3 januari 2013 @ 19:41 |
Nee dat is geen optie. Wel gelijk Hispeed telesales gebeld waardoor ik weet dat er geen slaapplaatsen zijn in de andere treindelen uit Kopenhagen of t oostblok. | |
Peterselieman | donderdag 3 januari 2013 @ 19:51 |
toch apart dat dit lijntje aan de vroegere sanering ontsnapt is | |
ziggyziggyziggy | donderdag 3 januari 2013 @ 19:55 |
Nou vooruit. Eén post wil ik nog wel verspillen aan zo'n TT.![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
KnightSolaire | donderdag 3 januari 2013 @ 20:01 |
Sowieso is de spoor- en stationsdichtheid in sommige gebieden waar je het eigenlijk juist niet verwacht groot (bv. zowel in het uiterste zuiden als noorden van het land, waar zelfs de kleinste plaatsjes bediend worden). | |
Scarlet_Dragonfly | donderdag 3 januari 2013 @ 20:03 |
Dat is denk ik vooral omdat het niet uit kan om zowel een trein als een busverbinding op te zetten: alleen een trein blijkbaar wel | |
Peterselieman | donderdag 3 januari 2013 @ 20:04 |
sterker nog, in sommige gevallen is het zo dat de infrastructuur zodanig is dat een busverbinding niet fatsoenlijk uit te baten valt en een treinverbinding wel | |
dennistd | donderdag 3 januari 2013 @ 20:07 |
Ben je tegenwoordig zwart psm? | |
Dr_Flash | donderdag 3 januari 2013 @ 20:11 |
Zwartrijjurrrr ![]() ![]() | |
James1988 | donderdag 3 januari 2013 @ 20:15 |
Vervelend om te horen, Bitlord. Dat je bij DB moet wezen is volgens mij niet zo heel erg, wat ik van bork heb begrepen zijn ze erg coulant. Op Twitter kun je ze bereiken via @DB_bahn, meer info over restitutie op http://www.bahn.de/i/view(...)w/kundendialog.shtml ![]() [ Bericht 43% gewijzigd door James1988 op 03-01-2013 20:22:10 ] | |
dennistd | donderdag 3 januari 2013 @ 20:28 |
In Disneyland Parijs is er een ongeluk gebeurd met de stoomtrein: http://www.looopings.nl/w(...)rein-Disneyland.html | |
Duvel | donderdag 3 januari 2013 @ 20:37 |
Dit is geen Mat '64... | |
Peterselieman | donderdag 3 januari 2013 @ 20:39 |
het NS-blauw stond me niet meer ![]() | |
Bitlord | donderdag 3 januari 2013 @ 20:54 |
Net over de grens de duitse conducteuren aangesproken, maar deze bleken alleen het stukje tussen Bad Schandau en Dresden de conducteur te zijn. In Dresden kwam personeel van DB Nachtzug aan boord en hij zou het personeel van deze tak op de hoogte stellen. We zijn nu vlak voor Dresden, eens kijken wat DB Nachtzug gaat doen. In principe hebben ze al drie uur de tijd gehad om ietd te regelen, maar of er reserveslaaprijtuigen in CNL-knooppunt Dresden staan is natuurlijk maar de vraag. | |
Dr_Flash | donderdag 3 januari 2013 @ 21:07 |
Ik hoop het voor je kerel, kan me goed voorstellen dat de lol er wel even vanaf is nu ![]() | |
Bitlord | donderdag 3 januari 2013 @ 21:14 |
Een vervelende afsluiting van de reis naar Praag. | |
James1988 | donderdag 3 januari 2013 @ 21:18 |
The Man In Seat 61 heeft een vergelijking gemaakt: zijn treintickets in Engeland nou echt zo duur als beweerd wordt? Het lijkt mee te vallen... | |
Peterselieman | donderdag 3 januari 2013 @ 21:21 |
dat kan ik me goed voorstellen ja | |
Bitlord | donderdag 3 januari 2013 @ 21:21 |
+27 op het moment, we staan nog steeds op Dresden HBF in CNL 456. Vinden jullie het niet vervelend zo'n live reisverslag? | |
James1988 | donderdag 3 januari 2013 @ 21:23 |
Nee hoor. ![]() edit: Volgens bahn.de heeft je trein +40 (oorspronkelijke vertrektijd 20:53), reden: "Technische storing treinstel". | |
WhiteJoker | donderdag 3 januari 2013 @ 21:25 |
Nee hoor! Op dit moment is "You Are Not Alone" op de radio, dus dat heb je dan alvast ![]() | |
Bitlord | donderdag 3 januari 2013 @ 21:26 |
+31 zou mooi zijn. Vraag me af wat ik er van vind als dat pas vanaf Berlijn is (om 01:00 snachts). | |
Dr_Flash | donderdag 3 januari 2013 @ 21:27 |
Nee ![]() ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 3 januari 2013 @ 21:29 |
![]() You'll never walk alone ![]() Oftewel: ALS er iemand je komt bijstaan, dan betekent dat dat je de trein uit moet en moet lopen naar huis ![]() ![]() | |
WhiteJoker | donderdag 3 januari 2013 @ 21:36 |
Da's leuk maar als ik plan dat ik morgen ergens heen wil (long-distance) dan wil ik niet een keer om 11.00 uur vertrekken... London - Sheffield, zijn voorbeeld, is 2 uur reizen ik zou dan pas om 13.00 uur aankomen. Dan wil je dus vroeger weg, zeg om 08.00 uur. Dat kost je dan £105.00 | |
Bitlord | donderdag 3 januari 2013 @ 21:36 |
Pluspuntje is dat er stekkercontacten zijn. Vriendinnetje zit lekker spelletjes te spelen op de smarthphone dus daar hebben we eventjes geen last van ![]() We hebben ook drie zitplaatsen ingenomwn, een beetje Lebensraum is wel fijn. En we vertrekken nu om 21:35 uit Dresden Neustadt. | |
Doc__Zenith | donderdag 3 januari 2013 @ 21:37 |
Ik heb een keer de non-stop IC tussen Londen en York willen nemen (1:50 reistijd), die bleek duur vlak voor vertrek. Voor de rest koop ik altijd vlak van tevoren returns van/naar Londen met de stop/sneltrein en die zijn vergeleken met Nederlandse afstanden echt niet duurder. | |
Dr_Flash | donderdag 3 januari 2013 @ 21:38 |
kom jij vaker in de UK D_Z? ![]() | |
Scarlet_Dragonfly | donderdag 3 januari 2013 @ 21:39 |
Als je om 8 uur wilt vertrekken betaal je in Nederland ook de hoofdprijs, dat is gewoon midden in de spits, lijkt me niet zo gek om daar meer voor te moeten betalen. | |
WhiteJoker | donderdag 3 januari 2013 @ 21:42 |
Het gaat hier om long-distance, dus niet eens HSL verkeer. Als ik morgen van Groningen naar Roermond wil om 8 uur kost het me ¤ 24,60 | |
James1988 | donderdag 3 januari 2013 @ 21:43 |
![]() ![]() De datum is gekozen: het FOK! Nieuwjaarsrondje 2013 zal plaatsvinden op 26 januari 2013! Je kunt je nog steeds aanmelden, alle informatie vind je hier. ![]() ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 3 januari 2013 @ 21:52 |
Je kan nooit eens rustig een weekje weg :p Groeten uit de Thalys [ Bericht 8% gewijzigd door Darkwing_Duck op 03-01-2013 22:03:36 ] | |
greavy | donderdag 3 januari 2013 @ 21:53 |
26 januari zit ik in België met 4 man, dus helaas ben ik er niet bij. Ff toeren Essen-Mechelen-Leuven-Luik-Gent sint Pieters-Kortrijk-Brussel-Antwerpen-Essen ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 3 januari 2013 @ 21:53 |
Mooi getimed ![]() mail gezien? [ Bericht 7% gewijzigd door Dr_Flash op 03-01-2013 22:10:16 ] | |
Sandrvich | donderdag 3 januari 2013 @ 21:56 |
In Berlijn wordt het Pools zitrijtuig erbij geplaatst, die stoelen zijn een stuk fijner om (pogingen te doen om) te slapen, mààr het is wel een open rijtuig. | |
Bitlord | donderdag 3 januari 2013 @ 21:57 |
Nog steeds niemand langsgekomen van DB Nachtzug terwijl ze al een uur op de trein zitten. Tot nu dus alleen een Tsjechische conducteur langsgekomen voor alleen de kaartjes en verder niets. We rijden nu wel redelijk door, het lijkt er niet op dat we dus in een goederenpad zitten. | |
Dr_Flash | donderdag 3 januari 2013 @ 21:57 |
Tenminste, als alles volgens plan loopt ![]() | |
Peter | donderdag 3 januari 2013 @ 22:06 |
Was er de week later niet meer volk dat kan? ![]() | |
b2py | donderdag 3 januari 2013 @ 23:15 |
Ik heb er nu al zin in! ![]() Na de herkansingen en voor de echte toetsen. Moet wel lukken denk ik ;-) | |
Doc__Zenith | donderdag 3 januari 2013 @ 23:30 |
Jup, de afgelopen jaren weer wat vaker. 't blijft een mooi land ![]() Laatst een dvd-set meegenomen over de geschiedenis van het Engelse spoor. Ik zal eens kijken hoe die heet, erg interessant namelijk. De discussie is exact hetzelfde als hier (sneller rijden, glazen deuren naar machinist, toiletten, open interieur, e.d.; in de jaren '50 al), maar de grootte van het land en de staat bij de komst van de auto laten interessante dingen zien. | |
Doc__Zenith | donderdag 3 januari 2013 @ 23:35 |
The fall and rise of Britain's railways, dat is hem. 6,5 uur plezier. | |
Yreal | donderdag 3 januari 2013 @ 23:39 |
Ik heb gisteren nog in de UK getreint joh Londen liverpool street -> harwich international. Wat is dat een verpauperd kutlijntje zeg ![]() | |
b2py | donderdag 3 januari 2013 @ 23:40 |
Hoe vond jij de boot? ![]() | |
Yreal | donderdag 3 januari 2013 @ 23:43 |
Opzich goed, maar het is eigenlijk te kort om een slaapboot te zijn. vooral terug. Waren er gister dus om 22 op, 23.15 afvaart. Dan is het dus al 24.15 nl tijd als je afvaart en om 6.30 beginnen ze alweer met wake-up calls. Erg aandoenlijk om al die kleine kindjes nog half te zien slaapwandelen ![]() Maar dat ontbijt ![]() ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 3 januari 2013 @ 23:45 |
Je moet ook gewoon de trein naar Norwich pakken, non-stop tot Colchester en een overstap in Manningtree. Ook dat laatste stukje is bij daglicht prima te doen ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 3 januari 2013 @ 23:46 |
Ontbijt op de boot heb ik geskipt, vond het zo al vroeg genoeg ![]() | |
bork | donderdag 3 januari 2013 @ 23:47 |
Coulant zeker maar het waren wel Gutscheinen die ik kreeg. Sterkte Bitlord, pak een Budvar of een Staropramen wat hebben ze tegenwoordig? | |
Yreal | donderdag 3 januari 2013 @ 23:48 |
Wel pauper dat 13 euro extra was, maar dam.. bacon ![]() ![]() ![]() | |
Yreal | donderdag 3 januari 2013 @ 23:49 |
die hadden we terug ook. En blij toe. Laatste kans was 8 uur. Om 7 uur moesten we nog vanaf covent garden naar ons hotel bij paddington... mijn benen doen nog zeer van het rennen ![]() | |
b2py | vrijdag 4 januari 2013 @ 00:00 |
Wij hadden de enige rechtstreekse trein op zondag, een of andere ic die gesplitst werd! ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 4 januari 2013 @ 00:02 |
Ik was om half 5 alweer op LLS geloof ik, nou ja starbucks in, burger king in, en dan maar eens eindeloos wachten op een trein die kant op. lekker KUT aangegeven allemaal ![]() En uiteindelijk in Manningtree nog een uur in het stationsbuffet ziten wachten op de Replacement Bus Service naar de boot ![]() EN vervolgens als eerste op de boot om like 20:15. Hele avond de bar in en pas na afvaart gaan slapen ![]() | |
Bitlord | vrijdag 4 januari 2013 @ 00:04 |
We hadden de vertraging op Berlin Ostbahnhog ingelopen, maar inmiddels staan we toch al weer zo lang stil dat we op dit moment +27 hebben. And counting. | |
Dr_Flash | vrijdag 4 januari 2013 @ 00:05 |
Dat hoef ik ECHT niet smorgens vroeg ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 4 januari 2013 @ 00:05 |
Nou en. Heb je nou een bedrijtuig of niet? ![]() | |
Yreal | vrijdag 4 januari 2013 @ 00:07 |
ik heb dus vannochtend na een nacht van 4 uur 3 broodjes bacon/ei/kaas en 3 worstjes gegeten. En het was ZALIG ![]() ![]() ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 4 januari 2013 @ 00:08 |
Kan me voorstellen dat je van wat gebakken ei of scrambled egg of zo wel enorm opknapt ja ![]() ![]() | |
Yreal | vrijdag 4 januari 2013 @ 00:08 |
De hertog jan grand prestige en tripple flessen waren goedkoper dan vaasjes heiniken in de bar ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 4 januari 2013 @ 00:08 |
ik ga trouwens binnenkort weer want ik kreeg een mailtje over 13 % korting als nieuwjaarsaanbieding ![]() | |
Bitlord | vrijdag 4 januari 2013 @ 00:09 |
Nee niks niet mogelijk. We staan trouwens stil op Ostbahnhof (+31 op het moment) omdat we nog wachten op het rangeerdeel van de trein uit Warschau. | |
Dr_Flash | vrijdag 4 januari 2013 @ 00:10 |
![]() ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 4 januari 2013 @ 00:11 |
Mooi Kacke mit Birnen dan. Bij thuiskomst maar eens verdiepen in de Europese reizigersrechten. | |
Yreal | vrijdag 4 januari 2013 @ 00:11 |
3.99 voor zo'n stenen krijg waar je 4.50 ofzo betaalde voor een vaasje tappis. Glasje bedelen ergens en lekker op het dek zitten ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 4 januari 2013 @ 00:12 |
ze hebben ook Murphy's trouwens ![]() Tsja wie gaat er dan nog aan de uilenzeik ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 4 januari 2013 @ 00:12 |
Krijgen we nog een fotorepo? | |
b2py | vrijdag 4 januari 2013 @ 00:12 |
Rot op, die heb ik helemaal nergens gezien ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 4 januari 2013 @ 00:13 |
Nee ik ook niet. Leugens ![]() | |
Bitlord | vrijdag 4 januari 2013 @ 00:13 |
We rijden weer terug! Om te koppelen aan de trein uit Warschau. | |
Yreal | vrijdag 4 januari 2013 @ 00:14 |
helemaal rechtsonderin in de drank sectie. En dan echt de allerlaagste op zijn allerrechtst. | |
b2py | vrijdag 4 januari 2013 @ 00:14 |
Klinkt te ongeloofwaardig ![]() | |
Yreal | vrijdag 4 januari 2013 @ 00:15 |
![]() Hier moeten jullie het mee doen. Is toch niet een biertje dat je meeneemt... ![]() | |
Bitlord | vrijdag 4 januari 2013 @ 00:17 |
O hierdoor is de vertraging nog maar +17, we zouden 23:59 uit Ostbahnhof vertrekken. | |
b2py | vrijdag 4 januari 2013 @ 00:17 |
Nu is die bootreis helemaal kut bevallen... | |
b2py | vrijdag 4 januari 2013 @ 00:18 |
En morgen +120 in Utrecht, zoals altijd ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 4 januari 2013 @ 00:18 |
Mij niet. Ik zal eens kijken. | |
Yreal | vrijdag 4 januari 2013 @ 00:19 |
wat rij je dan nu? | |
Yreal | vrijdag 4 januari 2013 @ 00:20 |
hoezo? | |
Dr_Flash | vrijdag 4 januari 2013 @ 00:20 |
Nou dat zou me mn reet roesten eigenlijk, als ik gewoon in mijn geboekte en betaalde slaaprijtuig kon liggen tenminste. ![]() | |
b2py | vrijdag 4 januari 2013 @ 00:21 |
trein was kut, boot zoemde enorm tijdens het 'slapen', nacht was te kort voor een nachtboot.. | |
bork | vrijdag 4 januari 2013 @ 00:21 |
Weet iemand eigenlijk wat van materieel rijdt tussen Luxemburg-Port Bou (NZ 4249), Luxemburg-Nice Ville ([quote]![]() Weet iemand eigenlijk wat van materieel rijdt tussen Luxemburg-Port Bou (NZ 4249), Luxemburg-Nice Ville (NZ 4749) en EX4251 Luxemburg-Thionville ? Luxemburg-Nice Ville (lorazur) Types de la rame tractée Corail Corail couchettes Intercités de Nuit Ik weet het allemaal niet zeker, niks uit 2012, je kunt goed zoeken op de termen: Corail lunea en Lorazur, succes. http://www.trains-en-voya(...)c9ux_acbcux_b12u.htm http://www.raildude.com/d(...)tzug-stadt/10762/300 http://www.voyages-sncf.co.uk/Default.aspx?tabid=2876 | |
Dr_Flash | vrijdag 4 januari 2013 @ 00:21 |
Dat wel ja. Kan je beter IJmuiden - Newcastle pakken, dat is helemaal een bazenboot ![]() | |
b2py | vrijdag 4 januari 2013 @ 00:22 |
Gaat er ook een vliegtuig? | |
Dr_Flash | vrijdag 4 januari 2013 @ 00:23 |
"wat VOOR materieel". Enneh, nogal wiedes: Getrokken mat ![]() | |
Bitlord | vrijdag 4 januari 2013 @ 00:27 |
Het zou theoretisch ook nog een Talgo kunnen zijn. Ik heb er jaren geleden eentje van DB zien staan in Berlijn, maar bij mijn weten wordt die niet meer ibgezet en rijden alleen Spanje, Bosnië en Amerika met Talgotreinen. We rijden inmiddels door Alexanderplatz. Ben benieuwd zometeen bij Hbf hoe druk het is. | |
Darkwing_Duck | vrijdag 4 januari 2013 @ 00:34 |
Gewoon Corail getrokken mat. (ick achtig) 09 rijtuigen met zn 6en in een hok liggend,1 rijtuig met zijn 4en in een hok liggend, 1 rijtuig 1 persoon in een hok liggend, en een ligstoelrijtuig...Meestal getrokken door een Nez Casseé. Ohja, als je in Nice bent, doe dan gelijk even Monaco, moet je we je visum aanvragen en een goede portomonaie meenemen... | |
b2py | vrijdag 4 januari 2013 @ 00:34 |
Allemaal kleine kinderen in je coupe bitlord! ;-) | |
Bitlord | vrijdag 4 januari 2013 @ 00:39 |
En toen stonden er tinetallen boze mensen op Berlin hbf. | |
b2py | vrijdag 4 januari 2013 @ 00:40 |
vanwege het ontbrekende slaaprijtuig? | |
bork | vrijdag 4 januari 2013 @ 00:41 |
![]() ![]() | |
Bitlord | vrijdag 4 januari 2013 @ 00:42 |
Ze kunnen allemaal wel mee hoor, maar knap kut als je denkt zo lekker horizontaal te gaan. We zijn weer onderweg. | |
Darkwing_Duck | vrijdag 4 januari 2013 @ 00:43 |
Wat zijn ze nou weer aan het klootviolen dan? | |
Bitlord | vrijdag 4 januari 2013 @ 00:48 |
Die hele kutwagon zit nu dus helemaal vol. Heb nog zo lang mogelijk geprobeerd om 3 zitplaatsen met zn tweeen te bezetten, maar vanaf Hauptbahnhof lukt dat niet meer. | |
b2py | vrijdag 4 januari 2013 @ 01:05 |
Kut db. .. | |
Dr_Flash | vrijdag 4 januari 2013 @ 01:20 |
Nja, je hebt er nu niet veel aan, maar ik zou gewoon voor een 100 % refund gaan. Dit is onzin ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 4 januari 2013 @ 02:04 |
Sterkte ermee Bitlord. | |
James1988 | vrijdag 4 januari 2013 @ 02:07 |
De Talgo-rijtuigen van DB staan te koop, die zul je niet meer in de CNL of EuroNight aantreffen. Reden voor verkoop is simpel: onderhoud is veel duurder dan bij een 'gewoon' rijtuig. Mee eens... dit is niet waarvoor je betaald hebt, je hebt dus recht op compensatie. In ieder geval van het verschil in ticketprijzen, maar gezien de vertraging en het gebrekkige comfortniveau (een stoel is geen ligplaats) zou ik gewoon voor de volle 100% gaan. [ Bericht 6% gewijzigd door James1988 op 04-01-2013 02:13:22 ] | |
#ANONIEM | vrijdag 4 januari 2013 @ 02:08 |
Havendienstje gehad die iets uitliep. Zou morgen de Metrans rijden Emmerich - Kijfhoek - Emmerich, maar ik moet mij aan de rusttijden houden, dus ik sta morgen weer op het rooster vn 16.00 tot 0.00 | |
Dr_Flash | vrijdag 4 januari 2013 @ 02:13 |
Nou nou, zelfs wat is het? 2 keer 180 km op tijd rijden is alweer teveel gevraagd ![]() ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 4 januari 2013 @ 02:15 |
![]() ![]() | |
Whiskers2009 | vrijdag 4 januari 2013 @ 02:15 |
Ging jij niet slapen? ![]() | |
James1988 | vrijdag 4 januari 2013 @ 02:15 |
Is dat A15-tracé zo saai? | |
Dr_Flash | vrijdag 4 januari 2013 @ 02:16 |
Nee. Jij? ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 4 januari 2013 @ 02:16 |
Eerste paar keren prima te doen. Daarna behoorlijk ééntonig. Geen seinen op wat SMB's na, niet zo heel spannend. Enkel nog wat fasescheidingen voor als je met elektrisch mat rijdt. |