Voor mij was het denk ik het jaar met de minste spoorkilometers sinds ik m'n OV-studentenkaart in ontvangst mocht nemen. Als m'n geheugen me niet te veel in de steek laat bleef het dit jaar bij:quote:Op maandag 31 december 2012 09:50 schreef Bitlord het volgende:
Net wat meer dan 11.000 kilometer met de trein gereisd dit jaar, mijn treinreis nu naar Eindhoven meegerekend. Tenzij ik nog eens spoorforens word is dit denk ik voorlopig mijn max qua kilometers per jaar.
Gefikst. Thanks.quote:Op maandag 31 december 2012 10:32 schreef MTL het volgende:
Er staat achter een paar punten LINK, maar die werken niet. Bekend issue?
Je hebt mijn stemmen binnen :-)quote:Op maandag 31 december 2012 10:27 schreef DriekOplopers het volgende:
Poll: stem op de hoogte- en dieptepunten in het OV van 2012: http://www.voorbeterov.nl/121231.php
Das niet waar... de rit van gisteren bijvoorbeeld, dat zat zo tegen, dat ik de tel ben kwijt geraakt..quote:
Bij mij stopt de teller dit jaar op 35.344 km. Kon beter, maar mijn armbreuk kostte een km of vijfduizendquote:Op maandag 31 december 2012 09:50 schreef Bitlord het volgende:
Net wat meer dan 11.000 kilometer met de trein gereisd dit jaar, mijn treinreis nu naar Eindhoven meegerekend. Tenzij ik nog eens spoorforens word is dit denk ik voorlopig mijn max qua kilometers per jaar.
rond ongeveer 20:00 vertrekken de laatste treinen en vanaf 02:00 start nachtnet weerquote:Op maandag 31 december 2012 09:43 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Nee, er is vannacht geen treinverkeer voor zover ik weet. Het is verreweg de saaiste dienst van het jaar. Maar ja, er moet altijd iemand zitten en als vannacht bijvoorbeeld een overweginstallatie wordt gesloopt, moet die morgenochtend wel weer functioneren...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
NIABY's....quote:Op maandag 31 december 2012 11:53 schreef greavy het volgende:
Er blijken 4 van de 5 doordeweekse nachten planmatig goederentreinen (1 per richting) over de lijn Zutphen-Hengelo vv te rijden... :-)
Emmen AKZO-DSM Lutterade: Emmen AKZO-Mariënberg-Almelo-Hengelo-Zutphen-Nijmegen-Venlo-Roermond-Sittard-DSM Lutterade en omgekeerd...
Nu zijn er klachten in de buurt ontstaan. "In de nacht hoort er geen trein te rijden, ook al hebben wij er geen last van"
Ik neem aan dat de nieuwe dienstregeling de shortlist voor dieptepunten nét niet heeft gehaald?quote:Op maandag 31 december 2012 10:27 schreef DriekOplopers het volgende:
Poll: stem op de hoogte- en dieptepunten in het OV van 2012: http://www.voorbeterov.nl/121231.php
Niet in Groningen. Bij ons rijdt om half zeven de eerste trein weer, gok ik.quote:
Bij het eerste hoogtepunt moet je nog wel aantekenen dat NS de materieelinzet gedurende een lange periode sterk verminderde, terwijl dat niet aansloot op de vakantiespreiding in het land. Zo heeft NS toch op sommige plaatsen nog een bende weten te maken van wat een mooi voornemen was.quote:Op maandag 31 december 2012 10:27 schreef DriekOplopers het volgende:
Poll: stem op de hoogte- en dieptepunten in het OV van 2012: http://www.voorbeterov.nl/121231.php
Net niet. We wilden per categorie maximaal een keer het zelfde bedrijf, en dat lukraak uitsnijden vonden we erger.quote:Op maandag 31 december 2012 12:03 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ik neem aan dat de nieuwe dienstregeling de shortlist voor dieptepunten nét niet heeft gehaald?
Dat hoeft toch niet zo moeilijk te zijn? Als je in- én uitcheckstation allebei binnen je trajectabonnement vallen betaal je niets (lees: krijg je als het goed is de volledige borg terug), reis je daar buiten betaal je alleen voor het deel wat er buiten valt.quote:Op maandag 31 december 2012 12:54 schreef Ajaxfan het volgende:
Even een praktische vraag.
Hoe heeft de NS het in gedachte om de maand en jaarabbonemenenten op de OV chipkaart te gebruiken? Als de poortjes ooit helemaal dichtgaan en je hebt zoals ik een Maandtrajectabbonement Diemen <> A'dam Sloterdijk bv. Nu is het zo dat ik maandelijks een ouderwets papieren abbo koop. Wanneer dit op de OV chipkaart zou staan heb je een uitdaging denk ik? De lezer moet dan weten wanneer je je op het traject van je abbo bevind en dan alleen dat stuk van je abbogeld afschrijven. Alleen hoe doen ze dit dan wanneer je buiten het traject reist? Word het product van dat traject dan afgeschermd op je OV kaart?
Ah dank natuurlijk logisch. Ik zat het ingewikkelder te maken dan het is...quote:Op maandag 31 december 2012 14:25 schreef ReisT het volgende:
[..]
Dat hoeft toch niet zo moeilijk te zijn? Als je in- én uitcheckstation allebei binnen je trajectabonnement vallen betaal je niets (lees: krijg je als het goed is de volledige borg terug), reis je daar buiten betaal je alleen voor het deel wat er buiten valt.
Sterkte Mono!quote:Op maandag 31 december 2012 16:39 schreef dennistd het volgende:
De rangeerder van dat ongeluk in Rotterdam afgelopen week heeft trouwens een gebroken elleboog en een gebroken knie volgens rolandrail: http://forum.rolandrail.net/viewtopic.php?p=128121#p128121
Geldt bij treinen niet, ook niet regionale vervoerders.quote:Op maandag 31 december 2012 17:11 schreef Hugo__Boss het volgende:
- Geldt echter niet hetzelfde als bij de bus / metro / tram dat je kan overstappen binnen 35 minuten zonder dat je opnieuw het opstaptarief hoeft te betalen? Ik reisde met voordeelurenkaart, maar hiermee gebeurde dat niet. Ik moest even van Emmen Zuid naar Emmen en weer terug binnen 35 min, echter toch 2x hetzelfde tarief.
Gewoon continu. Bij NS verloopt je checkin ook niet na 6 uur, maar dat is ergens een vaag regeltje in de voorwaarden.quote:- Hoe lang kun je uitchecken na inchecken? Bij NS is dit 6 uur, maar is dit bij Arriva ook zo? En hoe lang kun je iemand "uitzwaaien"? Bij NS is dit 1 uur, na 1 uur weer uitchecken op zelfde station zorgt ervoor dat je je borg kwijt bent. Hoe gaat Arriva hier mee om?
klopt, maar zo wilde men het in Gelderland. De lijn Arnhem - Winterswijk is in handen van de provincie, terwijl Arnhem - Doetinchem in handen is van de stadsregio Arnhem - Nijmegen. Hierdoor vallen de lijnen onder andere concessies en rijden er derhalve twee vervoerdersquote:Op maandag 31 december 2012 17:42 schreef Extrawelt het volgende:
Wat is het idee achter "Breng" op dezelfde lijn als Arriva die daar een nog langer stuk rijdt? Kan me niet voorstellen dat dat nou op ook maar een manier handiger is voor wie dan ook.
en de andere belangrijke eis was dat in geval van problemen de ene vervoerder de trein van de andere vervoerder weg moest kunnen slepen.quote:Op maandag 31 december 2012 17:52 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Belangrijke eis van (in elk geval 1 van) de concessies was wel dat ze dezelfde chipkaart-paaltjes zouden gebruiken. Het maakt dus niet uit of je met Breng of met Arriva naar Doetinchem wilt rijden voor hoe je in checkt. (Gelukkig maar!)
gewoon het treinvervoer weer in één hand geven. zorgt voor een stabielere dienstregelingquote:Op maandag 31 december 2012 17:55 schreef greavy het volgende:
En ze willen er nu van maken dat wanneer Arriva uitvalt Breng door gaat rijden... Tsja.....
Welnee.quote:Op maandag 31 december 2012 17:57 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
gewoon het treinvervoer weer in één hand geven. zorgt voor een stabielere dienstregeling
Wat is dat nu weer voor iets stoms, het is toch gewoon precies hetzelfde tariefsysteem als de bus? Bij overstap tussen regiotrein en bus zou het wel moeten werken zeggen ze.quote:Op maandag 31 december 2012 17:21 schreef greavy het volgende:
Bij de trein geldt de 35-minuten-geen-instaptarief niet.
[..]
Geldt bij treinen niet, ook niet regionale vervoerders.
Kijk op wikipedia maar eens naar de tarieven van de OV-chipkaart. Véél verschillende tarieven. Veel onduidelijker dan de strippenkaart.quote:Op maandag 31 december 2012 19:18 schreef ReisT het volgende:
[..]
Wat is dat nu weer voor iets stoms, het is toch gewoon precies hetzelfde tariefsysteem als de bus? Bij overstap tussen regiotrein en bus zou het wel moeten werken zeggen ze.
bij mijn weten nog niet, al is het wel beloofdquote:Op maandag 31 december 2012 19:18 schreef ReisT het volgende:
[..]
Wat is dat nu weer voor iets stoms, het is toch gewoon precies hetzelfde tariefsysteem als de bus? Bij overstap tussen regiotrein en bus zou het wel moeten werken zeggen ze.
Het gaat bij de overstapkwestie niet om de km-tarieven (die mogen best verschillen) maar het systeem erachter. Stap je over tussen twee lijnen die allebei het BTM-systeem gebruiken (vast basistarief maar variabel km-tarief) dan betaal je als het goed is geen dubbel basistarief.quote:Op maandag 31 december 2012 19:29 schreef Peter het volgende:
[..]
Kijk op wikipedia maar eens naar de tarieven van de OV-chipkaart. Véél verschillende tarieven.
Idem maar dan vanuit m'n bed in Belgiëquote:
Beterschapquote:Op dinsdag 1 januari 2013 01:22 schreef sararaats het volgende:
[..]
Idem maar dan vanuit m'n bed in Belgiëik lig namelijk ziek in bed
Dat 2013 een jaar mag worden zonder al teveel vertragingen
Er is gisteren (oudjaarsdag) een V250 stuk gegaan, deze kon niet verder dan Noorderkempen. Aldaar mochten reizigers overstappen op de volgende Fyra (ja, die van 2 uur later) die daardoor ook een flinke vertraging aan z'n broek kreeg.quote:Op dinsdag 1 januari 2013 01:26 schreef JDude het volgende:
Ik zag gisteren trouwens een V250 stilstaan op station Noorderkempen. Is dat normaal of was er weer een kapot?
Erger, de bereikbaarheid van Noorderkempen is nog slechter dan die van Lage Zwaluwequote:Op dinsdag 1 januari 2013 01:49 schreef JDude het volgende:
Mooi punt om stil te vallen wel, het Lage Zwaluwe van België.
Ditquote:Op dinsdag 1 januari 2013 01:41 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
Ik als lurker wens jullie ook het beste voor 2013 en veel spoorkilometers.
Dekuje vam.quote:
Nope. E-ticket.quote:
Heb ik gedaan, maar moest volgens hem toch. Als ik op de reisplanner kijk is "Via" dus wel gewoon twee euro duurder...quote:Op dinsdag 1 januari 2013 13:50 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Misschien moet je die conducteur eens vragen nog eens goed na te denken over op welke volgorde Bijlmer en Amstel eigenlijk liggen, want jij hebt gewoon gelijk (of verwijs 'm naar de reisplanner, die zal je dat advies neem ik aan gegeven hebben. Zou die dan onzin adviezen geven?)
quote:Een reis mag op elk Station op de
kortste of snelste Reisroute worden
onderbroken, en op dezelfde Dag
weer worden voortgezet.
Ah duidelijk. Technisch gezien zit ik op de kortste route als ik op Bijlmer uitstap, dus heb ik gewoon gelijk.quote:Op dinsdag 1 januari 2013 14:02 schreef dennistd het volgende:
Artikel 6.9 uit de Algemene Voorwaarden voor Reizigers:
[..]
uiteraard.quote:Op dinsdag 1 januari 2013 15:37 schreef Bas242 het volgende:
Is het voor niet- actieve forumleden ( alleen meelezen) ook toegestaan zich in te schrijven voor het nieuwjaarsritje? :-)
van 7 januari t/m 20 januari te koop bij Blokker voor 17 euro en kan gebruikt worden van 7 januari t/m 17 maart op maandag t/m vrijdag vanaf 9 uur en in het weekend de hele dag. ook geldig in treinen van andere vervoerders en met toeslag geldig in fyra en ice op binnenlandse trajectenquote:Op dinsdag 1 januari 2013 21:20 schreef Peterselieman het volgende:
weet iemand of er later deze maand weer een dagkaart bij bijvoorbeeld de AH of Jumbo in de aanbieding komt?
thanks.quote:Op dinsdag 1 januari 2013 21:39 schreef Salatrel het volgende:
[..]
van 7 januari t/m 20 januari te koop bij Blokker voor 17 euro en kan gebruikt worden van 7 januari t/m 17 maart op maandag t/m vrijdag vanaf 9 uur en in het weekend de hele dag. ook geldig in treinen van andere vervoerders en met toeslag geldig in fyra en ice op binnenlandse trajecten
Gebruik de Android-app Pubtran icm mobiel internet. Werkt geweldig op een smartphone!quote:Op dinsdag 1 januari 2013 12:19 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Dekuje vam.![]()
Ken je http://jizdnirady.idnes.cz al? Alle treinen en bussen in Tsjechie en buurlanden.
Of www.idos.cz
vraag het de NSquote:Op dinsdag 1 januari 2013 22:47 schreef b2py het volgende:
EK schaatsen Thialf Heerenveen
Wel een mobiele paal deze keer hopelijk..
Vrachtwagen is uitzonderlijk breed en de in dat gevakl vereiste begeleiding ontbreekt. Toch zegt ILenT "Geen ovetreding of tekortkoming". Schiet mij maar lek.quote:Op dinsdag 1 januari 2013 11:12 schreef dennistd het volgende:
De ILenT heeft na bijna anderhalf jaar het rapport over de overwegbotsing in Maarhezen (op 22 juli 2010) vrijgegeven. Daar is een VIRM op een vrachtwagen met stalen balken gebotst destijds. http://www.ilent.nl/Image(...)ze_tcm334-336874.pdf
Bij deze: Het was volledig in orde met een Campuskaart vanaf Essen, grenskaartje+OV kaart. De Fyra dan ook maar direct uitgezeten van Amsterdam tot Bruxelles en ik moet zeggen dat het dan wel aardig is, 't is dat ik er ¤4,- voor bij heb moeten lappen want anders zou ik het nooit hebben gedaan. De reizigers zijn ook wel typerend; toeristen & deftig geklede mensen. Pendelaars, drugstoeristen & complete weirdo's die je altijd op de Beneluxtrein zag lijken compleet afwezig te zijn...quote:Op zondag 30 december 2012 23:01 schreef Sandrvich het volgende:
Dan waag ik de gok erop, morgen met Fyra 9240 naar Brussel. Ik laat overmorgen nog wel weten of ik er uit gegooid ben of dat ik de eer heb om een van de eerste Fyra-boetes te ontvangen.
Die zitten allemaal in de stoptrein Antwerpen - Roosendaal of in de auto (of Veolia-bus vanaf Breda).quote:Op woensdag 2 januari 2013 00:33 schreef Sandrvich het volgende:
[..]
Pendelaars, drugstoeristen & complete weirdo's die je altijd op de Beneluxtrein zag lijken compleet afwezig te zijn...
quote:Rolffiej19 (wo 02 jan 2013 09:51:07 http://somda.nl/forum/7770/p427830/):
Het nieuwejaar is niet goed begnnen voor de DDZ gisteravond is te rotterdam cs een incident gebeurt waarbij de deuren aan de 'niet' perronzijde ontgrend waren en waarbij een persoon ten val is gekomen! tot nader order staat al het DDZ aan de kant !
Kan een vergissing van de machinist zijn. Kan natuurlijk ook een technische oorzaak hebben.quote:Op woensdag 2 januari 2013 10:29 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Dat is slordig. Hoe kan zoiets voorkomen?
Volgens mij vind je dat hooguit nog op het platteland van Roemenië ofzo.quote:Op woensdag 2 januari 2013 03:10 schreef Xetran het volgende:
Is treinen op korte afstanden in hongarije een beetje te doen? of krijg je daar ook typische oostblok taferelen?
Gebeurt wel vaker helaas. Heb het meerdere malen met VIRM meegemaakt. Beetje overdreven actie en laten we hopen dat het snel gefixed wordt.quote:
Ook echt gewoon de trein uitstappen als je ziet dat er geen perron ligtquote:Op woensdag 2 januari 2013 10:54 schreef b2py het volgende:
[..]
Gebeurt wel vaker helaas. Heb het meerdere malen met VIRM meegemaakt. Beetje overdreven actie en laten we hopen dat het snel gefixed wordt.
Het ging om een visueel gehandicapte.quote:Op woensdag 2 januari 2013 11:05 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Ook echt gewoon de trein uitstappen als je ziet dat er geen perron ligt.
Amateurquote:Op woensdag 2 januari 2013 12:37 schreef b2py het volgende:
Vrouw ontkomt aan dood bij val van perron Uitgeest
Zijn er ook professionele voor-de-trein-springers dan?quote:
ja maar die zijn allemaal al doodquote:Op woensdag 2 januari 2013 12:46 schreef dennistd het volgende:
[..]
Zijn er ook professionele voor-de-trein-springers dan?
Hmm, dan is ze idd een amateur als ik deze zin dan lees: "Echter werd de vrouw niet geraakt, doordat ze tussen de sporen, onder de trein, was gaan liggen."quote:Op woensdag 2 januari 2013 13:11 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Volgens Teletekst was ze verward en wilde ze zelfmoord plegen.
gaat lekker met dan materieelquote:
DDZ volgens mij niet, maar heb er pas 2 keer ingezeten dus kan me vergissenquote:Op woensdag 2 januari 2013 13:37 schreef Monopoly het volgende:
Een machinist heeft de groene lamp "deuren dicht" knop. Deze kan hij naar rechts draaien of naar links, om het vergrendelmechanisme te deactiveren.
Het kan zo zijn dat de machinist de kant heeft gekozen waar het perron niet zit. Die fout kan je niet herstellen. De HC zou dan de deuren met zijn driehoeksleutel moeten vergrendelen.
TENZIJ de DDZ een knop heeft voor eenmansbediening mbt het deurmechanisme. Ik ben nog niet in de cabine van een DDZ geweest omdat te zien. Iemand die dat weet toevallig ?
Knopquote:Op woensdag 2 januari 2013 13:52 schreef b2py het volgende:
Een lamp draaien?
Maar goed, principe duidelijk. Neigt voor mij heel erg naar een menselijke fout en is deze actie volledig overtrokken. Door de meester te vragen wat er is gebeurt had al deze onzin voorkomen kunnen worden.
twitter:KoenLaureij twitterde op woensdag 02-01-2013 om 13:58:33Trein in brand tussen Abcoude en Loenersloot. Brandweer is gealarmeerd. Trein rookt flink. Foto van @basdemeijer:
reageer retweet
quote:13:55:35 02-01-13 GROUP-1 P 1 BRAND-SPOORVERVOER Amsterdam Bijlmer - Nieuwersluis-Loenen 15,0 ABC Eenh: SBW996
0708460 BRW Veiligheidsregio Utrecht (Utrecht Voordorp) (Kazernealarm)
0708467 BRW Veiligheidsregio Utrecht (Utrecht Voordorp) (SBW 996)
0709563 BRW Veiligheidsregio Utrecht (Monitorcode district Utrecht)
13:53:12 02-01-13 GROUP-1 P 1 BRAND-SPOORVERVOER Amsterdam Bijlmer - Nieuwersluis-Loenen 15,0 ABC Eenh: ABC572 LAV552
0706002 BRW Veiligheidsregio Utrecht (Abcoude) (Postcommandant)
0706004 BRW Veiligheidsregio Utrecht (Abcoude) (Blusploeg)
0707263 BRW Veiligheidsregio Utrecht (Loenen aan de Vecht) (Blusploeg)
0707269 BRW Veiligheidsregio Utrecht (Loenen aan de Vecht) (Brugwachter)
0709564 BRW Veiligheidsregio Utrecht (Monitorcode Rijn & Venen)
0709609 BRW Veiligheidsregio Utrecht (Persvoorlichter Regio)
https://twitter.com/LiesM(...)347314950145/photo/1twitter:LiesMolenaar twitterde op woensdag 02-01-2013 om 14:02:09Juist! Trein in de fik! Denk dat ik niet op tijd op werk ben... #ns http://t.co/kKygEaP8 reageer retweet
Die valt voor reizigersmat reuze mee. Ik heb daar eens met een kolentrein gereden met glad spoor.quote:
ik vind het wel lekkere treinenquote:Op woensdag 2 januari 2013 14:16 schreef b2py het volgende:
Ik stel alvast voor dat we al het VIRM preventief aan de kant halen..
[ afbeelding ]
Zonde. Mogen ze er straks weer een afschrijven dus.quote:Op woensdag 2 januari 2013 14:26 schreef b2py het volgende:
In dat rijtuig zit geen toilet, het is het rijtuig met motoraandrijving. Serious business dus.
Voor de kenners, gaat om de mBv7.
ik vrees het ook, tenzij ze m oplappen ...quote:Op woensdag 2 januari 2013 14:29 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Zonde. Mogen ze er straks weer een afschrijven dus.
Dat zit er dik in, alhoewel ik mijn statement over de mBv7 terug moet nemen. Kan ook een aBv6 zijn en dat is het rijtuig met de stroomafnemer. Maar ik kan dat niet zien op de huidige foto's. (Even vergeten dat trein ook 'andersom' kan rijdenquote:Op woensdag 2 januari 2013 14:34 schreef James1988 het volgende:
Dat ziet er niet al te best uit. Kortsluiting in de tractie-installatie?
(Voor mij zien al die bakken er hetzelfde uit trouwens)
Ja, en ze zitten hier ook te lurken;quote:Op woensdag 2 januari 2013 14:38 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat zit er dik in, alhoewel ik mijn statement over de mBv7 terug moet nemen. Kan ook een aBv6 zijn en dat is het rijtuig met de stroomafnemer. Maar ik kan dat niet zien op de huidige foto's. (Even vergeten dat trein ook 'andersom' kan rijden
http://www.hulpverlenings(...)sg1110614#msg1110614
Via @GeenStijl, gaat hard
Of ben jij dat zelf?quote:"In dat rijtuig zit geen toilet, het is het rijtuig met motoraandrijving. Serious business dus.
Voor de kenners, gaat om de mBv7."
b2py @ Fok.
twitter:rtvutrecht twitterde op woensdag 02-01-2013 om 14:45:06Drie jongens aangehouden vanwege mogelijke brandstichting treinbrand Loenersloot. Mogelijk vuurwerk gebruikt. http://t.co/cVNh3GnA reageer retweet
Dat heb ik gedaan. Maar is dus alweer out-of-datequote:Op woensdag 2 januari 2013 14:46 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ja, en ze zitten hier ook te lurken;
[..]
Of ben jij dat zelf?
twitter:petershotnews twitterde op woensdag 02-01-2013 om 14:41:473 personen aangehouden voor mogelijke brandstichting trein abcoude reageer retweet
Stoer weer. Hoop dat ze die gasten voor de kosten op laten draaien. Dat ze hun leven lang maar in de schulden mogen zittenquote:Op woensdag 2 januari 2013 14:54 schreef b2py het volgende:
twitter:rtvutrecht twitterde op woensdag 02-01-2013 om 14:45:06Drie jongens aangehouden vanwege mogelijke brandstichting treinbrand Loenersloot. Mogelijk vuurwerk gebruikt. http://t.co/cVNh3GnA reageer retweet
Iemand?quote:Op woensdag 2 januari 2013 14:42 schreef b2py het volgende:
Ik zat trouwens even op de ILenT website te zoeken, maar is er nooit een rapport uitgebracht over de bovenleiding problemen in de Schipholtunnel in de zomer van 2010. Zijn ze daar nog mee bezig of?
In sommige situaties zou dat kunnen. Je wilt als machinist je trein op een zo gunstig mogelijke plek neer zetten. Als daar de hulpverlening en evacuatie beter op gang kan komen, en je kan veilig door rijden, is dat veel beter dan stoppen naast een weiland waar de brandweer niet bij kanquote:Op woensdag 2 januari 2013 15:05 schreef WhiteJoker het volgende:
Volgens mij proberen machinisten toch ook door te gaan tot een volgend station? Hoewel dat met een uitslaande brand niet handig is.
Doet me eraan denken: hoeveel kost een VIRM eigenlijk? Over de V250 heb ik e.e.a. voorbij zien komen wat betreft aanschafprijs, maar van het NS-materieel heb ik er geen idee van.quote:Op woensdag 2 januari 2013 14:56 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Stoer weer. Hoop dat ze die gasten voor de kosten op laten draaien. Dat ze hun leven lang maar in de schulden mogen zitten
Dat bedoelde ik inderdaad. Ooit eens in een VIRM met sterke rookontwikkeling gezeten. Bij de machinist aangeklopt en gemeld, omdat we ook tractie waren verloren probeerde hij door te rollen naar Zutphen. We zaten op dat moment al op het emplacement, dus het is uiteindelijk gelukt.quote:Op woensdag 2 januari 2013 15:07 schreef Monopoly het volgende:
[..]
In sommige situaties zou dat kunnen. Je wilt als machinist je trein op een zo gunstig mogelijke plek neer zetten. Als daar de hulpverlening en evacuatie beter op gang kan komen, en je kan veilig door rijden, is dat veel beter dan stoppen naast een weiland waar de brandweer niet bij kan
Dat is uiteraard dus per situatie verschillend.
Geen idee. Vroeg toevallig laatst tijdens stage hetzelfde maar niemand die het wistquote:Op woensdag 2 januari 2013 15:07 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Doet me eraan denken: hoeveel kost een VIRM eigenlijk? Over de V250 heb ik e.e.a. voorbij zien komen wat betreft aanschafprijs, maar van het NS-materieel heb ik er geen idee van.
Heb even zitten googelen en ietwat onverwacht iets gevonden in een oud artikel over het destijds nieuwe materieel in Volkskrant:quote:Op woensdag 2 januari 2013 15:12 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Geen idee. Vroeg toevallig laatst tijdens stage hetzelfde maar niemand die het wist
Dat was een doorbestelling dus totaal geen engineering of wat dan ook. Gewoon domweg doorbouwen op oude casco's. Is helaas niet te vergelijken maar wel leuk inderdaad.quote:Op woensdag 2 januari 2013 15:16 schreef Igen het volgende:
In 2006 was het 500 miljoen euro voor 200 VIRM-bakken.
http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/cookieless/)/components/actueel/rtlnieuws/2006/12_december/27/binnenland/1227_1400_NS_treinen_nieuw.xml
het was goedkoperquote:Op woensdag 2 januari 2013 15:16 schreef Igen het volgende:
In 2006 was het 500 miljoen euro voor 200 VIRM-bakken.
http://www.rtl.nl/(/actue(...)NS_treinen_nieuw.xml
Moest de constructie niet worden aangepast om de bredere trappen ipv. de catering-liftjes mogelijk te maken?quote:Op woensdag 2 januari 2013 15:17 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat was een doorbestelling dus totaal geen engineering of wat dan ook. Gewoon domweg doorbouwen op oude casco's. Is helaas niet te vergelijken maar wel leuk inderdaad.
Of misschien vervanging van de beschadigde bak(ken) door bakken van terzijde staand VIRM? Gebeurt dat ook niet wel eens?quote:Op woensdag 2 januari 2013 15:21 schreef Monopoly het volgende:
Ik denk dat de schroot meer oplevert.
stevig wat, want aan een foto op dumpert te zien is het hele gedeelte waar het toilet en balkon was stevig uitgefiktquote:Op woensdag 2 januari 2013 15:20 schreef GlenSpey het volgende:
Zo, ik vraag me af wat het dan gaat kosten om zo'n trein te fixen.
Dat is waar, maar lijkt me niet enorm ingewikkeld. Hooguit een weekje om dat aan te passenquote:Op woensdag 2 januari 2013 15:22 schreef Igen het volgende:
[..]
Moest de constructie niet worden aangepast om de bredere trappen ipv. de catering-liftjes mogelijk te maken?
Hoe dan ook, 1,3 miljard gulden voor 80 treinstellen destijds komt neer op 7,3 miljoen euro per treinstel (met drie of vier bakken destijds, toch?) plus inflatie. Dan zit dus grofweg ook op iets van 2 à 2,5 miljoen per bak.
Ik ben laatst bij Nedtrain geweest, en als je ziet wat voor een complexe operaties ze daar uitvoeren en hoelang het soms duurt voor een beschadigde trein weer op de baan staatquote:Op woensdag 2 januari 2013 15:22 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
stevig wat, want aan een foto op dumpert te zien is het hele gedeelte waar het toilet en balkon was stevig uitgefikt
En daarom zit er nog een noodrem in de treinquote:Op woensdag 2 januari 2013 15:07 schreef Monopoly het volgende:
In sommige situaties zou dat kunnen. Je wilt als machinist je trein op een zo gunstig mogelijke plek neer zetten. Als daar de hulpverlening en evacuatie beter op gang kan komen, en je kan veilig door rijden, is dat veel beter dan stoppen naast een weiland waar de brandweer niet bij kan
Zal deels toch ook wel afhangen van wat de verzekering vergoedt en wat eventueel te verhalen is op daders, mocht blijken dat sprake is van brandstichting?quote:Op woensdag 2 januari 2013 15:29 schreef Brembo het volgende:
Ik denk niet dat de trein gesloopt wordt vanwege een brandje, dit zal wel te herstellen zijn en andere gaan ze hem gebruiken voor andere stellen die mogelijk in de toekomst schade krijgen.
Treinbotsing te Haarlem? Wanneer was dat dan?quote:Op woensdag 2 januari 2013 15:34 schreef b2py het volgende:
De onbeschadigde bakken van de treinbotsing te Haarlem zijn alweer op de baan.
Ik dacht sneller dan ik typte. De onbeschadigde VIRM bakken van de treinbotsing te Amsterdam van 21 april j.l. zijn in Haarlem weer tot een stam gevormd met eerder beschadigde bakken.quote:Op woensdag 2 januari 2013 15:35 schreef DaMart het volgende:
[..]
Treinbotsing te Haarlem? Wanneer was dat dan?
quote:Op woensdag 2 januari 2013 15:31 schreef b2py het volgende:
Kan de foto hier niet plakken maar boven dit artikel van De Telegraaf.
http://www.telegraaf.nl/b(...)rein_in_brand__.html
Niveau'tje telegraaf. Nee tuurlijk waren het geen passagiers! Ze stonden in dat weiland en hebben een langs rijdende trein in de fik gestoken. Tuurlijk man!quote:m ze aan te houden. Het is niet bekend of de jongens passagiers waren.
Dat rijtuig is aardig toegetakeld zeg, minimaal éénderde van de bak is zwaar beschadigd. De schade aan de linkse bak lijkt nog mee te vallen.quote:Op woensdag 2 januari 2013 15:31 schreef b2py het volgende:
Kan de foto hier niet plakken maar boven dit artikel van De Telegraaf.
http://www.telegraaf.nl/b(...)rein_in_brand__.html
zo'n kleintje welquote:Op woensdag 2 januari 2013 15:40 schreef b2py het volgende:
Maare nog even terugkomend, als je zo naar die deur kijkt he. En de ruimte links. Daar past toch helemaal geen toilet?
Ik zie volgens mij ook een strontpijp daar linksonderin, dus dan zat er wel een toiletquote:Op woensdag 2 januari 2013 15:40 schreef b2py het volgende:
Maare nog even terugkomend, als je zo naar die deur kijkt he. En de ruimte links. Daar past toch helemaal geen toilet?
Een Dixi wel hoorquote:Op woensdag 2 januari 2013 15:40 schreef b2py het volgende:
Maare nog even terugkomend, als je zo naar die deur kijkt he. En de ruimte links. Daar past toch helemaal geen toilet?
Volgens mij wel, bij de rijtuigen waar twee vierzitsformaties op het balkon staan zijn de ramen geloof ik breder.quote:Op woensdag 2 januari 2013 15:40 schreef b2py het volgende:
Maare nog even terugkomend, als je zo naar die deur kijkt he. En de ruimte links. Daar past toch helemaal geen toilet?
Overtuigd..quote:Op woensdag 2 januari 2013 15:42 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Ik zie volgens mij ook een strontpijp daar linksonderin, dus dan zat er wel een toilet
Ik vermoedde al zoietsquote:Op woensdag 2 januari 2013 15:37 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik dacht sneller dan ik typte. De onbeschadigde VIRM bakken van de treinbotsing te Amsterdam van 21 april j.l. zijn in Haarlem weer tot een stam gevormd met eerder beschadigde bakken.
En een nieuwe airco, deze kan gelijk de prullenbak inquote:Op woensdag 2 januari 2013 15:50 schreef Monopoly het volgende:
Als ze die opknappen, kunnen ze er gelijk WiFi in knallen
Laatste generatie VIRM's heeft een ander display ja, die zijn een stuk beter te lezen.quote:Op woensdag 2 januari 2013 15:52 schreef Flodder450 het volgende:
Wat mij opvalt, is dat de bestemmingsborden op bepaalde VIRMs anders zijn, komt zeker omdat sommige ouder zijn ?
Geef 'm dan gewoon een gehele revisiequote:Op woensdag 2 januari 2013 15:51 schreef b2py het volgende:
[..]
En een nieuwe airco, deze kan gelijk de prullenbak in
die eerdere generatie borden lijkt net op een rekenmachine displayquote:Op woensdag 2 januari 2013 15:52 schreef b2py het volgende:
[..]
Laatste generatie VIRM's heeft een ander display ja, die zijn een stuk beter te lezen.
Oh wacht, op het laatst zei die dat hij gefouilleerd was. okéquote:Op woensdag 2 januari 2013 15:55 schreef b2py het volgende:
http://media.rtvutrecht.nl/media/audio/1/a/1a43e2aa09.mp3
Audiofragment van naar verluidt een opgepakte dader..
Dit terwijl er gisteren juist een punctualiteitsrecord werd gevestigd. Van de 18 treinen (i.v.m. Nieuwjaarsdag twee minder dan normaal) had er één vertraging. Punctualiteit: 94.44%.quote:Op woensdag 2 januari 2013 16:01 schreef James1988 het volgende:
Gaat ook weer lekker met de Fyra: 9228 (10:41) is met +30 vertrokken vanaf Amsterdam vanwege deurproblemen, die deden zich te Schiphol opnieuw voor. Is uiteindelijk met +78 aangekomen in Brussel Noord (!). 9236 (Amsterdam vertrek 12:41) kreeg +30 door een infrastoring op de HSL.
Als de tractie-installatie was ontploft, waren die luiken rechts wel zwart, dus ik denk dat de oorzaak daar niet ligt.quote:
Loenersloot?quote:Op woensdag 2 januari 2013 16:31 schreef b2py het volgende:
Is er al een idee waar we naar toe gaan met het nieuwjaarsrondje?
Nog niet. Suggesties zijn welkom!quote:Op woensdag 2 januari 2013 16:31 schreef b2py het volgende:
Is er al een idee waar we naar toe gaan met het nieuwjaarsrondje?
Jaa!quote:Op woensdag 2 januari 2013 16:44 schreef James1988 het volgende:
[..]
Nog niet. Suggesties zijn welkom!
Misschien kunnen we een Fyra meepakken om te genieten van het uitzicht terwijl we midden in een weiland stilstaan?
quote:Op woensdag 2 januari 2013 16:44 schreef James1988 het volgende:
[..]
Nog niet. Suggesties zijn welkom!
Misschien kunnen we een Fyra meepakken om te genieten van het uitzicht terwijl we midden in een weiland stilstaan?
http://www.geenstijl.nl/m(...)ekt_vrijwillige.htmltwitter:KimHollandxx twitterde op woensdag 02-01-2013 om 12:02:08Las net van @JohnQuid dat de #Fyra rondrijdt met lege coupees. Dat smeekt bijna om een supersnelle shoot aan boord.... Wie durft? reageer retweet
Ik denk dat er meer mensen bereidt zijn te betalen om het juist niet te doen. Een naakte Kim Holland kijk je niet voor je plezierquote:Op woensdag 2 januari 2013 16:48 schreef b2py het volgende:
http://www.geenstijl.nl/m(...)ekt_vrijwillige.htmltwitter:KimHollandxx twitterde op woensdag 02-01-2013 om 12:02:08Las net van @JohnQuid dat de #Fyra rondrijdt met lege coupees. Dat smeekt bijna om een supersnelle shoot aan boord.... Wie durft? reageer retweet
Wie biedt?
eh nee. Ze is nogal uitgewoond ...quote:Op woensdag 2 januari 2013 16:49 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ik denk dat er meer mensen bereidt zijn te betalen om het juist niet te doen. Een naakte Kim Holland kijk je niet voor je plezier
quote:Op woensdag 2 januari 2013 16:51 schreef b2py het volgende:
ONZ / Morgen voor het eerst alleen in de trein!
Wat Fok! allemaal teweeg kan brengen..
Hoe was het in het buitenland?quote:Op woensdag 2 januari 2013 16:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Zo, ik ben net thuis. Kan me hielen niet ff een weekje lichten of de hele hoerezooi staat weer in de fik godver.
dat is niet mooi ...quote:Op woensdag 2 januari 2013 17:06 schreef Salatrel het volgende:
Nog even over de ddz in Rotterdam. Het is niet dat de bekeerde kant ontgrendeld werd maar beide kanten waren ontgrendeld. De geleidehond van de vrouw reageerde nog maar de vrouw begreep de waarschuwing van de hond waarschijnlijk niet
Jammer ook dat niemand om haar heen heeft kunnen ingrijpen..quote:Op woensdag 2 januari 2013 17:06 schreef Salatrel het volgende:
Nog even over de ddz in Rotterdam. Het is niet dat de bekeerde kant ontgrendeld werd maar beide kanten waren ontgrendeld. De geleidehond van de vrouw reageerde nog maar de vrouw begreep de waarschuwing van de hond waarschijnlijk niet
Beide kanten? Dan was de mcn wel erg enthousiastquote:Op woensdag 2 januari 2013 17:06 schreef Salatrel het volgende:
Nog even over de ddz in Rotterdam. Het is niet dat de bekeerde kant ontgrendeld werd maar beide kanten waren ontgrendeld. De geleidehond van de vrouw reageerde nog maar de vrouw begreep de waarschuwing van de hond waarschijnlijk niet
Kan ook door de treindienstleider zo zijn ingesteldquote:Op woensdag 2 januari 2013 17:34 schreef bork het volgende:
Hoe zit dat met automatische detectie van spoorweg overgang(-en) ik sta met Bram dik 5 minuten wachten op het keren van het nsm mat. richting maliebaan, ding staat onder de A27 dat is best een stukje van de overgang vandaan, alle palen omlaag en het hele kerstmisspektakel, 2 spoorwegovergangen verder staat er op 20-30 een VRIM uit richting Hilversum stil voor een overgang waar niks aan het toeteren en bellen is, stroomstoring?
[ afbeelding ]
Waarschijnlijk een detectiestoring..quote:Op woensdag 2 januari 2013 17:34 schreef bork het volgende:
Hoe zit dat met automatische detectie van spoorweg overgang(-en) ik sta met Bram dik 5 minuten wachten op het keren van het nsm mat. richting maliebaan, ding staat onder de A27 dat is best een stukje van de overgang vandaan, alle palen omlaag en het hele kerstmisspektakel, 2 spoorwegovergangen verder staat er op 20-30 een VRIM uit richting Hilversum stil voor een overgang waar niks aan het toeteren en bellen is, stroomstoring?
[ afbeelding ]
waar zit die gast, ik sta bij Blauwkapel waarom zou hij dat doen?quote:Op woensdag 2 januari 2013 17:36 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Kan ook door de treindienstleider zo zijn ingesteld
ok, dat is plausibel want er staat inderdaad een sein, echt plezierig vond ik het trouwens niet.quote:Op woensdag 2 januari 2013 17:38 schreef Monopoly het volgende:
Als de trein wacht voor een rood sein, blijft de overweg open. Pas als hij het sein veilig krijgt (groen of geelvariant) zullen de overwegen dicht zijn. Pas dan komt het sein uit de stand stop.
Ik ken de overweg of situatie niet, maar pas vanaf uit de stand stop komen van het sein gaat de overweg dicht.
Maar zo dicht op een overweg ook? Als die trein maar vijf meter door het sein schiet staat hij al op de overweg..quote:Op woensdag 2 januari 2013 17:38 schreef Monopoly het volgende:
Als de trein wacht voor een rood sein, blijft de overweg open. Pas als hij het sein veilig krijgt (groen of geelvariant) zullen de overwegen dicht zijn. Pas dan komt het sein uit de stand stop.
Ik ken de overweg of situatie niet, maar pas vanaf uit de stand stop komen van het sein gaat de overweg dicht.
Daarom is het ook uit den boze als ie daar doorheen schietquote:Op woensdag 2 januari 2013 17:40 schreef b2py het volgende:
[..]
Maar zo dicht op een overweg ook? Als die trein maar vijf meter door het sein schiet staat hij al op de overweg..
sein zal volgens mij vrijwel nooit groen tonen, maar altijd geel of rood. Dit ivm de wissels die bij Blauwkapel liggen en het station Utrecht Overvecht dat er direct na ligtquote:Op woensdag 2 januari 2013 17:40 schreef b2py het volgende:
[..]
Maar zo dicht op een overweg ook? Als die trein maar vijf meter door het sein schiet staat hij al op de overweg..
Daarvoor hebben we anno 2013 toch een stop-door schakeling?quote:Op woensdag 2 januari 2013 17:43 schreef GlenSpey het volgende:
Overigens zie je deze situatie op stations ook vaak. Trein staat langs het perron terwijl de overweg 10 meter verderop nog open is. De treindienstleider (of bij sommige stations de machinist zelf) moet dan eerst de overweg dichtgooien en dan pas gaat het sein op groen...
Zijn momenteel wel aandachtspunten bij Prorail meen ik.quote:Op woensdag 2 januari 2013 17:40 schreef b2py het volgende:
[..]
Maar zo dicht op een overweg ook? Als die trein maar vijf meter door het sein schiet staat hij al op de overweg..
Dat is volgens mij nog niet overal zo.quote:Op woensdag 2 januari 2013 17:43 schreef b2py het volgende:
[..]
Daarvoor hebben we anno 2013 toch een stop-door schakeling?
Weet iemand hier waarvoor die stok is die de brandweer aan de bovenleiding hangt?quote:Op woensdag 2 januari 2013 17:44 schreef b2py het volgende:
Petershotnews was ter plaatse en heeft een filmpje van vanmiddag..
aarding, zodat ze niet geëlektrocuteerd wordenquote:Op woensdag 2 januari 2013 17:50 schreef Maxbet het volgende:
[..]
Weet iemand hier waarvoor die stok is die de brandweer aan de bovenleiding hangt?
Moet er wel iemand naar die knop toequote:Op woensdag 2 januari 2013 17:52 schreef WhiteJoker het volgende:
Duurt volgens mij ook flink lang voordat de bovenleiding uit is geschakeld? Zal wel niet een kwestie van een knop omzetten zijn?
Bij een rood P-sein gaat die overweg trouwens wel gewoon dicht, meen ik.quote:Op woensdag 2 januari 2013 17:38 schreef Monopoly het volgende:
Als de trein wacht voor een rood sein, blijft de overweg open. Pas als hij het sein veilig krijgt (groen of geelvariant) zullen de overwegen dicht zijn. Pas dan komt het sein uit de stand stop.
Ik ken de overweg of situatie niet, maar pas vanaf uit de stand stop komen van het sein gaat de overweg dicht.
Tsja ik verwachtte dat dit centraal via een computersysteem geregeld zou zijn bij de TRDL post.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Klinkt logisch!quote:Op woensdag 2 januari 2013 17:54 schreef Monopoly het volgende:
Brandweer mag ook pas blussen als de stroomafnemers naar beneden zijn en het treindeel los staat van de hoogspanning.
[ Bericht 12% gewijzigd door WhiteJoker op 02-01-2013 18:01:29 ]
Dat gebeurt tegenwoordig niet meer ter plaatse, hoor. Gewoon bij het SMC.quote:
Zou er dan niet een paddenstoel bij moeten staan?quote:Op woensdag 2 januari 2013 17:55 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Bij een rood P-sein gaat die overweg trouwens wel gewoon dicht, meen ik.
Een paddestoel betekent een sleutelkastje, toch? Die heb je zonder perron niet zo veel.quote:Op woensdag 2 januari 2013 17:56 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Zou er dan niet een paddenstoel bij moeten staan?
Dat klopt.quote:Op woensdag 2 januari 2013 17:57 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Een paddestoel betekent een sleutelkastje, toch? Die heb je zonder perron niet zo veel.
Moet nog steeds iets indrukken of een handeling verrichtenquote:Op woensdag 2 januari 2013 17:56 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dat gebeurt tegenwoordig niet meer ter plaatse, hoor. Gewoon bij het SMC.
Trein naar verderop nemenquote:Op woensdag 2 januari 2013 17:37 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Godnondeju, sta je dan op goverwelle...
Machinist kan (en mag in sommige situaties) de noodremming overbruggen.quote:Op woensdag 2 januari 2013 18:23 schreef Travel. het volgende:
Wat nou als iemand op de noodrem drukt? Dan staat die toch stil in een tunnel/brug?
In sommig materieel kan de noodrem overbrugd worden.quote:Op woensdag 2 januari 2013 18:23 schreef Travel. het volgende:
Wat nou als iemand op de noodrem drukt? Dan staat die toch stil in een tunnel/brug?
Klopt. Bij een stilstaande trein op de vrije baan heb je meestal ook een overweg in de storing. Daarom mag er ook pas verder worden gereden na toestemming van de trdl.quote:Op woensdag 2 januari 2013 17:59 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Dat klopt.
Mij leek het juist dat je dan een manier hebt om de overweg alsnog te activiren. Gezien je met detectie zit en dat de overweg anders vrij gemakkelijk in de storing schiet.
Maar nogmaals: ik weet niet hoe dit precies zit. Misschien dat iemand hier uitsluitsel over kan geven
Kunnen de deuren wel open dan?quote:Op woensdag 2 januari 2013 18:24 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Machinist kan (en mag in sommige situaties) de noodremming overbruggen.
Op het moment dat er iemand aan de noodrem trekt, dan slaat die een gat in de treinleiding, waardoor de remmen aanslaan. De machinist ziet dat op een diagnosescherm, en hij zet een snelremming in, en zet de remkraan direct weer op rijstand. De trein remt flink af, maar komt niet tot stilstand.
De trein kan dan op een zo gunstig mogelijke plek tot stilstand worden gebracht, afhankelijk van de situatie
Nee. Tenminste: De deuren werken niet met de normale noodrem. Je hebt wel een noodbediening voor de deuren.quote:
Ja dat laatste bedoel ik. Stel je moet er echt uit, drukt de noodrem maar vervolgens rijdt hij toch nog iets verder, kan je dan wel de deur openen?quote:Op woensdag 2 januari 2013 18:28 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Nee. Tenminste: De deuren werken niet met de normale noodrem. Je hebt wel een noodbediening voor de deuren.
De machinist moet zelf de deuren ontgrendelen, of de reiziger zelf bij de knop die bij elke deur is aangebracht.
Nou, wat een verrassing. Het gebruik van de Beneluxtrein is zeker spectaculair gedaald?quote:Op woensdag 2 januari 2013 18:19 schreef b2py het volgende:
Flinke stijging gebruik OV-chipkaart
(Novum) - Het gebruik van de OV-chipkaart is afgelopen jaar flink toegenomen. Het aantal transacties, zoals in- en uitchecken en saldo opladen, is met bijna 37 procent gestegen tot 1,8 miljard. Dat meldt Trans Link Systems (TLS) woensdag.
In 2010 bleef het aantal transacties nog steken op 1,3 miljard. Sinds het invoeren van het OV-chipkaartsysteem in 2005 zijn er in totaal 4,4 miljard transacties afgehandeld door TLS.
In Nederland zijn zestien miljoen OV-chipkaarten in omloop, waarvan 12,6 actief zijn. Per week worden er gemiddeld 2,8 miljoen kaarten gebruikt, waarmee 41 miljoen transacties worden gedaan.
Bron
Moet je niet in mat 64' zittenquote:Op woensdag 2 januari 2013 18:24 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Machinist kan (en mag in sommige situaties) de noodremming overbruggen.
Op het moment dat er iemand aan de noodrem trekt, dan slaat die een gat in de treinleiding, waardoor de remmen aanslaan. De machinist ziet dat op een diagnosescherm, en hij zet een snelremming in, en zet de remkraan direct weer op rijstand. De trein remt flink af, maar komt niet tot stilstand.
De trein kan dan op een zo gunstig mogelijke plek tot stilstand worden gebracht, afhankelijk van de situatie
Dat spul hoort al een eeuw niet meer te rijdenquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 2 januari 2013 18:47 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Dat spul hoort al een eeuw niet meer te rijden
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Waaaatt? Ik heb wat gemist zeker, is het al 2064 geweest?
![]()
quote:Op woensdag 2 januari 2013 18:47 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Dat spul hoort al een eeuw niet meer te rijden
Tis dat die spoiler erbij staat, anders was je de titel machinist niet waardigSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Dat kan dus niet, want er zit niks brandbaars in zo'n ding...quote:Op woensdag 2 januari 2013 18:52 schreef b2py het volgende:
Ze hadden dat brandje gewoon in een Mat' 64 moeten doen..
quote:Op woensdag 2 januari 2013 18:51 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Tis dat die spoiler erbij staat, anders was je de titel machinist niet waardig
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |