Voor mij was het denk ik het jaar met de minste spoorkilometers sinds ik m'n OV-studentenkaart in ontvangst mocht nemen. Als m'n geheugen me niet te veel in de steek laat bleef het dit jaar bij:quote:Op maandag 31 december 2012 09:50 schreef Bitlord het volgende:
Net wat meer dan 11.000 kilometer met de trein gereisd dit jaar, mijn treinreis nu naar Eindhoven meegerekend. Tenzij ik nog eens spoorforens word is dit denk ik voorlopig mijn max qua kilometers per jaar.
Gefikst. Thanks.quote:Op maandag 31 december 2012 10:32 schreef MTL het volgende:
Er staat achter een paar punten LINK, maar die werken niet. Bekend issue?
Je hebt mijn stemmen binnen :-)quote:Op maandag 31 december 2012 10:27 schreef DriekOplopers het volgende:
Poll: stem op de hoogte- en dieptepunten in het OV van 2012: http://www.voorbeterov.nl/121231.php
Das niet waar... de rit van gisteren bijvoorbeeld, dat zat zo tegen, dat ik de tel ben kwijt geraakt..quote:
Bij mij stopt de teller dit jaar op 35.344 km. Kon beter, maar mijn armbreuk kostte een km of vijfduizendquote:Op maandag 31 december 2012 09:50 schreef Bitlord het volgende:
Net wat meer dan 11.000 kilometer met de trein gereisd dit jaar, mijn treinreis nu naar Eindhoven meegerekend. Tenzij ik nog eens spoorforens word is dit denk ik voorlopig mijn max qua kilometers per jaar.
rond ongeveer 20:00 vertrekken de laatste treinen en vanaf 02:00 start nachtnet weerquote:Op maandag 31 december 2012 09:43 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Nee, er is vannacht geen treinverkeer voor zover ik weet. Het is verreweg de saaiste dienst van het jaar. Maar ja, er moet altijd iemand zitten en als vannacht bijvoorbeeld een overweginstallatie wordt gesloopt, moet die morgenochtend wel weer functioneren...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
NIABY's....quote:Op maandag 31 december 2012 11:53 schreef greavy het volgende:
Er blijken 4 van de 5 doordeweekse nachten planmatig goederentreinen (1 per richting) over de lijn Zutphen-Hengelo vv te rijden... :-)
Emmen AKZO-DSM Lutterade: Emmen AKZO-Mariënberg-Almelo-Hengelo-Zutphen-Nijmegen-Venlo-Roermond-Sittard-DSM Lutterade en omgekeerd...
Nu zijn er klachten in de buurt ontstaan. "In de nacht hoort er geen trein te rijden, ook al hebben wij er geen last van"
Ik neem aan dat de nieuwe dienstregeling de shortlist voor dieptepunten nét niet heeft gehaald?quote:Op maandag 31 december 2012 10:27 schreef DriekOplopers het volgende:
Poll: stem op de hoogte- en dieptepunten in het OV van 2012: http://www.voorbeterov.nl/121231.php
Niet in Groningen. Bij ons rijdt om half zeven de eerste trein weer, gok ik.quote:
Bij het eerste hoogtepunt moet je nog wel aantekenen dat NS de materieelinzet gedurende een lange periode sterk verminderde, terwijl dat niet aansloot op de vakantiespreiding in het land. Zo heeft NS toch op sommige plaatsen nog een bende weten te maken van wat een mooi voornemen was.quote:Op maandag 31 december 2012 10:27 schreef DriekOplopers het volgende:
Net niet. We wilden per categorie maximaal een keer het zelfde bedrijf, en dat lukraak uitsnijden vonden we erger.quote:Op maandag 31 december 2012 12:03 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ik neem aan dat de nieuwe dienstregeling de shortlist voor dieptepunten nét niet heeft gehaald?
Dat hoeft toch niet zo moeilijk te zijn? Als je in- én uitcheckstation allebei binnen je trajectabonnement vallen betaal je niets (lees: krijg je als het goed is de volledige borg terug), reis je daar buiten betaal je alleen voor het deel wat er buiten valt.quote:Op maandag 31 december 2012 12:54 schreef Ajaxfan het volgende:
Even een praktische vraag.
Hoe heeft de NS het in gedachte om de maand en jaarabbonemenenten op de OV chipkaart te gebruiken? Als de poortjes ooit helemaal dichtgaan en je hebt zoals ik een Maandtrajectabbonement Diemen <> A'dam Sloterdijk bv. Nu is het zo dat ik maandelijks een ouderwets papieren abbo koop. Wanneer dit op de OV chipkaart zou staan heb je een uitdaging denk ik? De lezer moet dan weten wanneer je je op het traject van je abbo bevind en dan alleen dat stuk van je abbogeld afschrijven. Alleen hoe doen ze dit dan wanneer je buiten het traject reist? Word het product van dat traject dan afgeschermd op je OV kaart?
Ah dank natuurlijk logisch. Ik zat het ingewikkelder te maken dan het is...quote:Op maandag 31 december 2012 14:25 schreef ReisT het volgende:
[..]
Dat hoeft toch niet zo moeilijk te zijn? Als je in- én uitcheckstation allebei binnen je trajectabonnement vallen betaal je niets (lees: krijg je als het goed is de volledige borg terug), reis je daar buiten betaal je alleen voor het deel wat er buiten valt.
Sterkte Mono!quote:Op maandag 31 december 2012 16:39 schreef dennistd het volgende:
De rangeerder van dat ongeluk in Rotterdam afgelopen week heeft trouwens een gebroken elleboog en een gebroken knie volgens rolandrail: http://forum.rolandrail.net/viewtopic.php?p=128121#p128121
Geldt bij treinen niet, ook niet regionale vervoerders.quote:Op maandag 31 december 2012 17:11 schreef Hugo__Boss het volgende:
- Geldt echter niet hetzelfde als bij de bus / metro / tram dat je kan overstappen binnen 35 minuten zonder dat je opnieuw het opstaptarief hoeft te betalen? Ik reisde met voordeelurenkaart, maar hiermee gebeurde dat niet. Ik moest even van Emmen Zuid naar Emmen en weer terug binnen 35 min, echter toch 2x hetzelfde tarief.
Gewoon continu. Bij NS verloopt je checkin ook niet na 6 uur, maar dat is ergens een vaag regeltje in de voorwaarden.quote:- Hoe lang kun je uitchecken na inchecken? Bij NS is dit 6 uur, maar is dit bij Arriva ook zo? En hoe lang kun je iemand "uitzwaaien"? Bij NS is dit 1 uur, na 1 uur weer uitchecken op zelfde station zorgt ervoor dat je je borg kwijt bent. Hoe gaat Arriva hier mee om?
klopt, maar zo wilde men het in Gelderland. De lijn Arnhem - Winterswijk is in handen van de provincie, terwijl Arnhem - Doetinchem in handen is van de stadsregio Arnhem - Nijmegen. Hierdoor vallen de lijnen onder andere concessies en rijden er derhalve twee vervoerdersquote:Op maandag 31 december 2012 17:42 schreef Extrawelt het volgende:
Wat is het idee achter "Breng" op dezelfde lijn als Arriva die daar een nog langer stuk rijdt? Kan me niet voorstellen dat dat nou op ook maar een manier handiger is voor wie dan ook.
en de andere belangrijke eis was dat in geval van problemen de ene vervoerder de trein van de andere vervoerder weg moest kunnen slepen.quote:Op maandag 31 december 2012 17:52 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Belangrijke eis van (in elk geval 1 van) de concessies was wel dat ze dezelfde chipkaart-paaltjes zouden gebruiken. Het maakt dus niet uit of je met Breng of met Arriva naar Doetinchem wilt rijden voor hoe je in checkt. (Gelukkig maar!)
gewoon het treinvervoer weer in één hand geven. zorgt voor een stabielere dienstregelingquote:Op maandag 31 december 2012 17:55 schreef greavy het volgende:
En ze willen er nu van maken dat wanneer Arriva uitvalt Breng door gaat rijden... Tsja.....
Welnee.quote:Op maandag 31 december 2012 17:57 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
gewoon het treinvervoer weer in één hand geven. zorgt voor een stabielere dienstregeling
Wat is dat nu weer voor iets stoms, het is toch gewoon precies hetzelfde tariefsysteem als de bus? Bij overstap tussen regiotrein en bus zou het wel moeten werken zeggen ze.quote:Op maandag 31 december 2012 17:21 schreef greavy het volgende:
Bij de trein geldt de 35-minuten-geen-instaptarief niet.
[..]
Geldt bij treinen niet, ook niet regionale vervoerders.
Kijk op wikipedia maar eens naar de tarieven van de OV-chipkaart. Véél verschillende tarieven. Veel onduidelijker dan de strippenkaart.quote:Op maandag 31 december 2012 19:18 schreef ReisT het volgende:
[..]
Wat is dat nu weer voor iets stoms, het is toch gewoon precies hetzelfde tariefsysteem als de bus? Bij overstap tussen regiotrein en bus zou het wel moeten werken zeggen ze.
bij mijn weten nog niet, al is het wel beloofdquote:Op maandag 31 december 2012 19:18 schreef ReisT het volgende:
[..]
Wat is dat nu weer voor iets stoms, het is toch gewoon precies hetzelfde tariefsysteem als de bus? Bij overstap tussen regiotrein en bus zou het wel moeten werken zeggen ze.
Het gaat bij de overstapkwestie niet om de km-tarieven (die mogen best verschillen) maar het systeem erachter. Stap je over tussen twee lijnen die allebei het BTM-systeem gebruiken (vast basistarief maar variabel km-tarief) dan betaal je als het goed is geen dubbel basistarief.quote:Op maandag 31 december 2012 19:29 schreef Peter het volgende:
[..]
Kijk op wikipedia maar eens naar de tarieven van de OV-chipkaart. Véél verschillende tarieven.
Idem maar dan vanuit m'n bed in Belgiëquote:
Beterschapquote:Op dinsdag 1 januari 2013 01:22 schreef sararaats het volgende:
[..]
Idem maar dan vanuit m'n bed in Belgiëik lig namelijk ziek in bed
Dat 2013 een jaar mag worden zonder al teveel vertragingen
Er is gisteren (oudjaarsdag) een V250 stuk gegaan, deze kon niet verder dan Noorderkempen. Aldaar mochten reizigers overstappen op de volgende Fyra (ja, die van 2 uur later) die daardoor ook een flinke vertraging aan z'n broek kreeg.quote:Op dinsdag 1 januari 2013 01:26 schreef JDude het volgende:
Ik zag gisteren trouwens een V250 stilstaan op station Noorderkempen. Is dat normaal of was er weer een kapot?
Erger, de bereikbaarheid van Noorderkempen is nog slechter dan die van Lage Zwaluwequote:Op dinsdag 1 januari 2013 01:49 schreef JDude het volgende:
Mooi punt om stil te vallen wel, het Lage Zwaluwe van België.
Ditquote:Op dinsdag 1 januari 2013 01:41 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
Ik als lurker wens jullie ook het beste voor 2013 en veel spoorkilometers.
Dekuje vam.quote:
Nope. E-ticket.quote:
Heb ik gedaan, maar moest volgens hem toch. Als ik op de reisplanner kijk is "Via" dus wel gewoon twee euro duurder...quote:Op dinsdag 1 januari 2013 13:50 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Misschien moet je die conducteur eens vragen nog eens goed na te denken over op welke volgorde Bijlmer en Amstel eigenlijk liggen, want jij hebt gewoon gelijk (of verwijs 'm naar de reisplanner, die zal je dat advies neem ik aan gegeven hebben. Zou die dan onzin adviezen geven?)
quote:Een reis mag op elk Station op de
kortste of snelste Reisroute worden
onderbroken, en op dezelfde Dag
weer worden voortgezet.
Ah duidelijk. Technisch gezien zit ik op de kortste route als ik op Bijlmer uitstap, dus heb ik gewoon gelijk.quote:Op dinsdag 1 januari 2013 14:02 schreef dennistd het volgende:
Artikel 6.9 uit de Algemene Voorwaarden voor Reizigers:
[..]
uiteraard.quote:Op dinsdag 1 januari 2013 15:37 schreef Bas242 het volgende:
Is het voor niet- actieve forumleden ( alleen meelezen) ook toegestaan zich in te schrijven voor het nieuwjaarsritje? :-)
van 7 januari t/m 20 januari te koop bij Blokker voor 17 euro en kan gebruikt worden van 7 januari t/m 17 maart op maandag t/m vrijdag vanaf 9 uur en in het weekend de hele dag. ook geldig in treinen van andere vervoerders en met toeslag geldig in fyra en ice op binnenlandse trajectenquote:Op dinsdag 1 januari 2013 21:20 schreef Peterselieman het volgende:
weet iemand of er later deze maand weer een dagkaart bij bijvoorbeeld de AH of Jumbo in de aanbieding komt?
thanks.quote:Op dinsdag 1 januari 2013 21:39 schreef Salatrel het volgende:
[..]
van 7 januari t/m 20 januari te koop bij Blokker voor 17 euro en kan gebruikt worden van 7 januari t/m 17 maart op maandag t/m vrijdag vanaf 9 uur en in het weekend de hele dag. ook geldig in treinen van andere vervoerders en met toeslag geldig in fyra en ice op binnenlandse trajecten
Gebruik de Android-app Pubtran icm mobiel internet. Werkt geweldig op een smartphone!quote:Op dinsdag 1 januari 2013 12:19 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Dekuje vam.![]()
Ken je http://jizdnirady.idnes.cz al? Alle treinen en bussen in Tsjechie en buurlanden.
Of www.idos.cz
vraag het de NSquote:Op dinsdag 1 januari 2013 22:47 schreef b2py het volgende:
EK schaatsen Thialf Heerenveen
Wel een mobiele paal deze keer hopelijk..
Vrachtwagen is uitzonderlijk breed en de in dat gevakl vereiste begeleiding ontbreekt. Toch zegt ILenT "Geen ovetreding of tekortkoming". Schiet mij maar lek.quote:Op dinsdag 1 januari 2013 11:12 schreef dennistd het volgende:
De ILenT heeft na bijna anderhalf jaar het rapport over de overwegbotsing in Maarhezen (op 22 juli 2010) vrijgegeven. Daar is een VIRM op een vrachtwagen met stalen balken gebotst destijds. http://www.ilent.nl/Image(...)ze_tcm334-336874.pdf
Bij deze: Het was volledig in orde met een Campuskaart vanaf Essen, grenskaartje+OV kaart. De Fyra dan ook maar direct uitgezeten van Amsterdam tot Bruxelles en ik moet zeggen dat het dan wel aardig is, 't is dat ik er ¤4,- voor bij heb moeten lappen want anders zou ik het nooit hebben gedaan. De reizigers zijn ook wel typerend; toeristen & deftig geklede mensen. Pendelaars, drugstoeristen & complete weirdo's die je altijd op de Beneluxtrein zag lijken compleet afwezig te zijn...quote:Op zondag 30 december 2012 23:01 schreef Sandrvich het volgende:
Dan waag ik de gok erop, morgen met Fyra 9240 naar Brussel. Ik laat overmorgen nog wel weten of ik er uit gegooid ben of dat ik de eer heb om een van de eerste Fyra-boetes te ontvangen.
Die zitten allemaal in de stoptrein Antwerpen - Roosendaal of in de auto (of Veolia-bus vanaf Breda).quote:Op woensdag 2 januari 2013 00:33 schreef Sandrvich het volgende:
[..]
Pendelaars, drugstoeristen & complete weirdo's die je altijd op de Beneluxtrein zag lijken compleet afwezig te zijn...
quote:Rolffiej19 (wo 02 jan 2013 09:51:07 http://somda.nl/forum/7770/p427830/):
Het nieuwejaar is niet goed begnnen voor de DDZ gisteravond is te rotterdam cs een incident gebeurt waarbij de deuren aan de 'niet' perronzijde ontgrend waren en waarbij een persoon ten val is gekomen! tot nader order staat al het DDZ aan de kant !
Kan een vergissing van de machinist zijn. Kan natuurlijk ook een technische oorzaak hebben.quote:Op woensdag 2 januari 2013 10:29 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Dat is slordig. Hoe kan zoiets voorkomen?
Volgens mij vind je dat hooguit nog op het platteland van Roemenië ofzo.quote:Op woensdag 2 januari 2013 03:10 schreef Xetran het volgende:
Is treinen op korte afstanden in hongarije een beetje te doen? of krijg je daar ook typische oostblok taferelen?
Gebeurt wel vaker helaas. Heb het meerdere malen met VIRM meegemaakt. Beetje overdreven actie en laten we hopen dat het snel gefixed wordt.quote:
Ook echt gewoon de trein uitstappen als je ziet dat er geen perron ligtquote:Op woensdag 2 januari 2013 10:54 schreef b2py het volgende:
[..]
Gebeurt wel vaker helaas. Heb het meerdere malen met VIRM meegemaakt. Beetje overdreven actie en laten we hopen dat het snel gefixed wordt.
Het ging om een visueel gehandicapte.quote:Op woensdag 2 januari 2013 11:05 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Ook echt gewoon de trein uitstappen als je ziet dat er geen perron ligt.
Amateurquote:Op woensdag 2 januari 2013 12:37 schreef b2py het volgende:
Vrouw ontkomt aan dood bij val van perron Uitgeest
Zijn er ook professionele voor-de-trein-springers dan?quote:
ja maar die zijn allemaal al doodquote:Op woensdag 2 januari 2013 12:46 schreef dennistd het volgende:
[..]
Zijn er ook professionele voor-de-trein-springers dan?
Hmm, dan is ze idd een amateur als ik deze zin dan lees: "Echter werd de vrouw niet geraakt, doordat ze tussen de sporen, onder de trein, was gaan liggen."quote:Op woensdag 2 januari 2013 13:11 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Volgens Teletekst was ze verward en wilde ze zelfmoord plegen.
gaat lekker met dan materieelquote:
DDZ volgens mij niet, maar heb er pas 2 keer ingezeten dus kan me vergissenquote:Op woensdag 2 januari 2013 13:37 schreef Monopoly het volgende:
Een machinist heeft de groene lamp "deuren dicht" knop. Deze kan hij naar rechts draaien of naar links, om het vergrendelmechanisme te deactiveren.
Het kan zo zijn dat de machinist de kant heeft gekozen waar het perron niet zit. Die fout kan je niet herstellen. De HC zou dan de deuren met zijn driehoeksleutel moeten vergrendelen.
TENZIJ de DDZ een knop heeft voor eenmansbediening mbt het deurmechanisme. Ik ben nog niet in de cabine van een DDZ geweest omdat te zien. Iemand die dat weet toevallig ?
Knopquote:Op woensdag 2 januari 2013 13:52 schreef b2py het volgende:
Een lamp draaien?
Maar goed, principe duidelijk. Neigt voor mij heel erg naar een menselijke fout en is deze actie volledig overtrokken. Door de meester te vragen wat er is gebeurt had al deze onzin voorkomen kunnen worden.
twitter:KoenLaureij twitterde op woensdag 02-01-2013 om 13:58:33Trein in brand tussen Abcoude en Loenersloot. Brandweer is gealarmeerd. Trein rookt flink. Foto van @basdemeijer:
reageer retweet
quote:13:55:35 02-01-13 GROUP-1 P 1 BRAND-SPOORVERVOER Amsterdam Bijlmer - Nieuwersluis-Loenen 15,0 ABC Eenh: SBW996
0708460 BRW Veiligheidsregio Utrecht (Utrecht Voordorp) (Kazernealarm)
0708467 BRW Veiligheidsregio Utrecht (Utrecht Voordorp) (SBW 996)
0709563 BRW Veiligheidsregio Utrecht (Monitorcode district Utrecht)
13:53:12 02-01-13 GROUP-1 P 1 BRAND-SPOORVERVOER Amsterdam Bijlmer - Nieuwersluis-Loenen 15,0 ABC Eenh: ABC572 LAV552
0706002 BRW Veiligheidsregio Utrecht (Abcoude) (Postcommandant)
0706004 BRW Veiligheidsregio Utrecht (Abcoude) (Blusploeg)
0707263 BRW Veiligheidsregio Utrecht (Loenen aan de Vecht) (Blusploeg)
0707269 BRW Veiligheidsregio Utrecht (Loenen aan de Vecht) (Brugwachter)
0709564 BRW Veiligheidsregio Utrecht (Monitorcode Rijn & Venen)
0709609 BRW Veiligheidsregio Utrecht (Persvoorlichter Regio)
https://twitter.com/LiesM(...)347314950145/photo/1twitter:LiesMolenaar twitterde op woensdag 02-01-2013 om 14:02:09Juist! Trein in de fik! Denk dat ik niet op tijd op werk ben... #ns http://t.co/kKygEaP8 reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |