NIABY's....quote:Op maandag 31 december 2012 11:53 schreef greavy het volgende:
Er blijken 4 van de 5 doordeweekse nachten planmatig goederentreinen (1 per richting) over de lijn Zutphen-Hengelo vv te rijden... :-)
Emmen AKZO-DSM Lutterade: Emmen AKZO-Mariënberg-Almelo-Hengelo-Zutphen-Nijmegen-Venlo-Roermond-Sittard-DSM Lutterade en omgekeerd...
Nu zijn er klachten in de buurt ontstaan. "In de nacht hoort er geen trein te rijden, ook al hebben wij er geen last van"
Ik neem aan dat de nieuwe dienstregeling de shortlist voor dieptepunten nét niet heeft gehaald?quote:Op maandag 31 december 2012 10:27 schreef DriekOplopers het volgende:
Poll: stem op de hoogte- en dieptepunten in het OV van 2012: http://www.voorbeterov.nl/121231.php
Niet in Groningen. Bij ons rijdt om half zeven de eerste trein weer, gok ik.quote:
Bij het eerste hoogtepunt moet je nog wel aantekenen dat NS de materieelinzet gedurende een lange periode sterk verminderde, terwijl dat niet aansloot op de vakantiespreiding in het land. Zo heeft NS toch op sommige plaatsen nog een bende weten te maken van wat een mooi voornemen was.quote:Op maandag 31 december 2012 10:27 schreef DriekOplopers het volgende:
Poll: stem op de hoogte- en dieptepunten in het OV van 2012: http://www.voorbeterov.nl/121231.php
Net niet. We wilden per categorie maximaal een keer het zelfde bedrijf, en dat lukraak uitsnijden vonden we erger.quote:Op maandag 31 december 2012 12:03 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ik neem aan dat de nieuwe dienstregeling de shortlist voor dieptepunten nét niet heeft gehaald?
Dat hoeft toch niet zo moeilijk te zijn? Als je in- én uitcheckstation allebei binnen je trajectabonnement vallen betaal je niets (lees: krijg je als het goed is de volledige borg terug), reis je daar buiten betaal je alleen voor het deel wat er buiten valt.quote:Op maandag 31 december 2012 12:54 schreef Ajaxfan het volgende:
Even een praktische vraag.
Hoe heeft de NS het in gedachte om de maand en jaarabbonemenenten op de OV chipkaart te gebruiken? Als de poortjes ooit helemaal dichtgaan en je hebt zoals ik een Maandtrajectabbonement Diemen <> A'dam Sloterdijk bv. Nu is het zo dat ik maandelijks een ouderwets papieren abbo koop. Wanneer dit op de OV chipkaart zou staan heb je een uitdaging denk ik? De lezer moet dan weten wanneer je je op het traject van je abbo bevind en dan alleen dat stuk van je abbogeld afschrijven. Alleen hoe doen ze dit dan wanneer je buiten het traject reist? Word het product van dat traject dan afgeschermd op je OV kaart?
Ah dank natuurlijk logisch. Ik zat het ingewikkelder te maken dan het is...quote:Op maandag 31 december 2012 14:25 schreef ReisT het volgende:
[..]
Dat hoeft toch niet zo moeilijk te zijn? Als je in- én uitcheckstation allebei binnen je trajectabonnement vallen betaal je niets (lees: krijg je als het goed is de volledige borg terug), reis je daar buiten betaal je alleen voor het deel wat er buiten valt.
Sterkte Mono!quote:Op maandag 31 december 2012 16:39 schreef dennistd het volgende:
De rangeerder van dat ongeluk in Rotterdam afgelopen week heeft trouwens een gebroken elleboog en een gebroken knie volgens rolandrail: http://forum.rolandrail.net/viewtopic.php?p=128121#p128121
Geldt bij treinen niet, ook niet regionale vervoerders.quote:Op maandag 31 december 2012 17:11 schreef Hugo__Boss het volgende:
- Geldt echter niet hetzelfde als bij de bus / metro / tram dat je kan overstappen binnen 35 minuten zonder dat je opnieuw het opstaptarief hoeft te betalen? Ik reisde met voordeelurenkaart, maar hiermee gebeurde dat niet. Ik moest even van Emmen Zuid naar Emmen en weer terug binnen 35 min, echter toch 2x hetzelfde tarief.
Gewoon continu. Bij NS verloopt je checkin ook niet na 6 uur, maar dat is ergens een vaag regeltje in de voorwaarden.quote:- Hoe lang kun je uitchecken na inchecken? Bij NS is dit 6 uur, maar is dit bij Arriva ook zo? En hoe lang kun je iemand "uitzwaaien"? Bij NS is dit 1 uur, na 1 uur weer uitchecken op zelfde station zorgt ervoor dat je je borg kwijt bent. Hoe gaat Arriva hier mee om?
klopt, maar zo wilde men het in Gelderland. De lijn Arnhem - Winterswijk is in handen van de provincie, terwijl Arnhem - Doetinchem in handen is van de stadsregio Arnhem - Nijmegen. Hierdoor vallen de lijnen onder andere concessies en rijden er derhalve twee vervoerdersquote:Op maandag 31 december 2012 17:42 schreef Extrawelt het volgende:
Wat is het idee achter "Breng" op dezelfde lijn als Arriva die daar een nog langer stuk rijdt? Kan me niet voorstellen dat dat nou op ook maar een manier handiger is voor wie dan ook.
en de andere belangrijke eis was dat in geval van problemen de ene vervoerder de trein van de andere vervoerder weg moest kunnen slepen.quote:Op maandag 31 december 2012 17:52 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Belangrijke eis van (in elk geval 1 van) de concessies was wel dat ze dezelfde chipkaart-paaltjes zouden gebruiken. Het maakt dus niet uit of je met Breng of met Arriva naar Doetinchem wilt rijden voor hoe je in checkt. (Gelukkig maar!)
gewoon het treinvervoer weer in één hand geven. zorgt voor een stabielere dienstregelingquote:Op maandag 31 december 2012 17:55 schreef greavy het volgende:
En ze willen er nu van maken dat wanneer Arriva uitvalt Breng door gaat rijden... Tsja.....
Welnee.quote:Op maandag 31 december 2012 17:57 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
gewoon het treinvervoer weer in één hand geven. zorgt voor een stabielere dienstregeling
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |