abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121002888
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 11:53 schreef greavy het volgende:
Er blijken 4 van de 5 doordeweekse nachten planmatig goederentreinen (1 per richting) over de lijn Zutphen-Hengelo vv te rijden... :-)

Emmen AKZO-DSM Lutterade: Emmen AKZO-Mariënberg-Almelo-Hengelo-Zutphen-Nijmegen-Venlo-Roermond-Sittard-DSM Lutterade en omgekeerd...

Nu zijn er klachten in de buurt ontstaan. "In de nacht hoort er geen trein te rijden, ook al hebben wij er geen last van" :r
NIABY's.... :{w
pi_121003059
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 11:55 schreef b2py het volgende:

[..]

NIABY's.... :{w
Not in any back yard? :?
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_121003168
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 10:27 schreef DriekOplopers het volgende:
Poll: stem op de hoogte- en dieptepunten in het OV van 2012: http://www.voorbeterov.nl/121231.php
Ik neem aan dat de nieuwe dienstregeling de shortlist voor dieptepunten nét niet heeft gehaald?
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_121003180
quote:
6s.gif Op maandag 31 december 2012 12:00 schreef Litpho het volgende:

[..]

Not in any back yard? :?
Zeer correct! ^O^
pi_121003211
En dan zeker gaan klagen dat de wegen overvol zitten als alles over de weg vervoerd moet worden, of als er weer eens een vrachtwagen op zijn kant valt en de boel geblokkeerd is. Treinen zijn een stuk veiliger en hebben daarom ook mijn voorkeur bij het vervoer van chemische stoffen.
  maandag 31 december 2012 @ 12:12:11 #31
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_121003483
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 11:23 schreef Dr_Flash het volgende:
Nachtnet start rond 01:00 al.
Niet in Groningen. Bij ons rijdt om half zeven de eerste trein weer, gok ik.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  maandag 31 december 2012 @ 12:54:09 #32
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_121005107
Even een praktische vraag.

Hoe heeft de NS het in gedachte om de maand en jaarabbonemenenten op de OV chipkaart te gebruiken? Als de poortjes ooit helemaal dichtgaan en je hebt zoals ik een Maandtrajectabbonement Diemen <> A'dam Sloterdijk bv. Nu is het zo dat ik maandelijks een ouderwets papieren abbo koop. Wanneer dit op de OV chipkaart zou staan heb je een uitdaging denk ik? De lezer moet dan weten wanneer je je op het traject van je abbo bevind en dan alleen dat stuk van je abbogeld afschrijven. Alleen hoe doen ze dit dan wanneer je buiten het traject reist? Word het product van dat traject dan afgeschermd op je OV kaart?
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
  maandag 31 december 2012 @ 12:55:47 #33
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_121005184
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 10:27 schreef DriekOplopers het volgende:
Poll: stem op de hoogte- en dieptepunten in het OV van 2012: http://www.voorbeterov.nl/121231.php
Bij het eerste hoogtepunt moet je nog wel aantekenen dat NS de materieelinzet gedurende een lange periode sterk verminderde, terwijl dat niet aansloot op de vakantiespreiding in het land. Zo heeft NS toch op sommige plaatsen nog een bende weten te maken van wat een mooi voornemen was.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_121005251
quote:
9s.gif Op maandag 31 december 2012 12:03 schreef Litpho het volgende:

[..]

Ik neem aan dat de nieuwe dienstregeling de shortlist voor dieptepunten nét niet heeft gehaald?
Net niet. We wilden per categorie maximaal een keer het zelfde bedrijf, en dat lukraak uitsnijden vonden we erger.
  maandag 31 december 2012 @ 14:25:15 #35
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_121008980
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 12:54 schreef Ajaxfan het volgende:
Even een praktische vraag.

Hoe heeft de NS het in gedachte om de maand en jaarabbonemenenten op de OV chipkaart te gebruiken? Als de poortjes ooit helemaal dichtgaan en je hebt zoals ik een Maandtrajectabbonement Diemen <> A'dam Sloterdijk bv. Nu is het zo dat ik maandelijks een ouderwets papieren abbo koop. Wanneer dit op de OV chipkaart zou staan heb je een uitdaging denk ik? De lezer moet dan weten wanneer je je op het traject van je abbo bevind en dan alleen dat stuk van je abbogeld afschrijven. Alleen hoe doen ze dit dan wanneer je buiten het traject reist? Word het product van dat traject dan afgeschermd op je OV kaart?
Dat hoeft toch niet zo moeilijk te zijn? Als je in- én uitcheckstation allebei binnen je trajectabonnement vallen betaal je niets (lees: krijg je als het goed is de volledige borg terug), reis je daar buiten betaal je alleen voor het deel wat er buiten valt.
  maandag 31 december 2012 @ 14:28:11 #36
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_121009094
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 14:25 schreef ReisT het volgende:

[..]

Dat hoeft toch niet zo moeilijk te zijn? Als je in- én uitcheckstation allebei binnen je trajectabonnement vallen betaal je niets (lees: krijg je als het goed is de volledige borg terug), reis je daar buiten betaal je alleen voor het deel wat er buiten valt.
Ah dank natuurlijk logisch. Ik zat het ingewikkelder te maken dan het is...
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
  Redactie Sport maandag 31 december 2012 @ 16:39:51 #37
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_121014574
Vanmiddag in Utrecht ook weer een ongeluk met een geduwde goederentrein, is vrij hard gegaan zo te zien: http://www.rtvutrecht.nl/(...)d&utm_medium=twitter

De rangeerder van dat ongeluk in Rotterdam afgelopen week heeft trouwens een gebroken elleboog en een gebroken knie volgens rolandrail: http://forum.rolandrail.net/viewtopic.php?p=128121#p128121
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 31 december 2012 @ 16:54:16 #38
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121015130
Wedden dat de veiligheidsmaffia nu aankomt met een verbod op het duwen van goederentreinen?
  Redactie Sport maandag 31 december 2012 @ 16:59:18 #39
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_121015308
Dat gaat leuk worden dan, want een heleboel bedrijven kunnen alleen geduwd bediend worden...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 31 december 2012 @ 17:00:17 #40
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_121015326
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 16:39 schreef dennistd het volgende:
De rangeerder van dat ongeluk in Rotterdam afgelopen week heeft trouwens een gebroken elleboog en een gebroken knie volgens rolandrail: http://forum.rolandrail.net/viewtopic.php?p=128121#p128121
Sterkte Mono!
pi_121015812
Iemand die iets weet van het Arriva tarievenstelsel?

Op het stukje Zwolle - Emmen zoals bekend nu Arriva, laatst met de OV Chipkaart gereisd en daar geldt 86 cent opstaptarief en 15 cent per km. Geen NS structuur dus, in de meeste gevallen net iets goedkoper dan het was bij NS. Heb ook nog 40% korting via Voordeelurenkaart.

- Geldt echter niet hetzelfde als bij de bus / metro / tram dat je kan overstappen binnen 35 minuten zonder dat je opnieuw het opstaptarief hoeft te betalen? Ik reisde met voordeelurenkaart, maar hiermee gebeurde dat niet. Ik moest even van Emmen Zuid naar Emmen en weer terug binnen 35 min, echter toch 2x hetzelfde tarief.
- Hoe lang kun je uitchecken na inchecken? Bij NS is dit 6 uur, maar is dit bij Arriva ook zo? En hoe lang kun je iemand "uitzwaaien"? Bij NS is dit 1 uur, na 1 uur weer uitchecken op zelfde station zorgt ervoor dat je je borg kwijt bent. Hoe gaat Arriva hier mee om?
  maandag 31 december 2012 @ 17:21:23 #42
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_121016176
Bij de trein geldt de 35-minuten-geen-instaptarief niet.

quote:
19s.gif Op maandag 31 december 2012 17:11 schreef Hugo__Boss het volgende:

- Geldt echter niet hetzelfde als bij de bus / metro / tram dat je kan overstappen binnen 35 minuten zonder dat je opnieuw het opstaptarief hoeft te betalen? Ik reisde met voordeelurenkaart, maar hiermee gebeurde dat niet. Ik moest even van Emmen Zuid naar Emmen en weer terug binnen 35 min, echter toch 2x hetzelfde tarief.
Geldt bij treinen niet, ook niet regionale vervoerders.

quote:
- Hoe lang kun je uitchecken na inchecken? Bij NS is dit 6 uur, maar is dit bij Arriva ook zo? En hoe lang kun je iemand "uitzwaaien"? Bij NS is dit 1 uur, na 1 uur weer uitchecken op zelfde station zorgt ervoor dat je je borg kwijt bent. Hoe gaat Arriva hier mee om?
Gewoon continu. Bij NS verloopt je checkin ook niet na 6 uur, maar dat is ergens een vaag regeltje in de voorwaarden.
  maandag 31 december 2012 @ 17:34:42 #43
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121016684
Even in de herhaling:

6.gif Het grote Treinentopic Nieuwjaarsrondje 2013 6.gif
Na het succes van het Nieuwjaarsrondje 2012 is het tijd om bezig te gaan met het plannen van het Nieuwjaarsrondje 2013! :s)

Het programma is op dit moment nog niet bekend, hou er rekening mee dat een Nieuwjaarsrondje in principe de hele dag duurt. Later aanhaken / eerder afhaken is mogelijk, afhankelijk van waar de deelnemers zich op dat moment bevinden.

Omdat we hier met een bonte kliek aanwezig zijn, waarvan velen studeren en/of een baan hebben, is het doordeweeks vrijwel onmogelijk om een rondje te plannen. En omdat sommige treindiensten op zondag beperkt zijn, lijkt mij een zaterdag de meest geschikte dag voor een rondje.

5.gif Wat zijn de kosten?
De kosten hangen af van het rondje dat gemaakt wordt. Reken op 50-75 euro p.p., exclusief bier, bratwürst, wafels of andere versnaperingen. Je bent zelf verantwoordelijk voor een geldig vervoerbewijs!

Kosten die gemaakt worden voor groepstickets* worden gedeeld door alle deelnemers die ervan gebruikmaken. Deze kosten dienen op de dag zelf te worden voldaan aan degene die het ticket heeft betaald.
*denk hierbij aan een Schönes-Wochenende-Ticket in Duitsland of een Go Pass in België

5.gif Wat zijn de voorwaarden?
Alles is onder voorbehoud. De data in onderstaande meetingplanner zijn slechts indicatief, de datum (of data) met de meeste stemmen is niet automatisch de datum waarop het rondje zal plaatsvinden. De eindbeslissing ligt bij de organisatie.

De organisatie wijst elke verantwoordelijkheid voor fysieke of emotionele schade, diefstal en verlies van eigendommen van de hand. Ook wordt er geen enkele garantie gegeven met betrekking tot het halen van de dienstregeling, en voor Geld-terug-bij-Vertraging mag je aankloppen bij de vervoerder in kwestie.

17.gif Ik wil mee!
Leuk! Geef dan zo snel mogelijk op onderstaande pagina aan welke dagen voor jou het meest geschikt zijn. Geef bij het aanmelden je nickname op die je op FOK! gebruikt.

2.gif Aanmelden

Op dit moment hebben de volgende forumleden aangegeven dat ze mee willen:


99.gif Vragen/suggesties? (Zoals een voorstel voor een traject?)
Die zijn altijd welkom! Laat een reply achter in het Treinentopic. :)
pi_121016980
Wat is het idee achter "Breng" op dezelfde lijn als Arriva die daar een nog langer stuk rijdt? Kan me niet voorstellen dat dat nou op ook maar een manier handiger is voor wie dan ook.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 31 december 2012 @ 17:50:30 #45
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_121017270
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 17:42 schreef Extrawelt het volgende:
Wat is het idee achter "Breng" op dezelfde lijn als Arriva die daar een nog langer stuk rijdt? Kan me niet voorstellen dat dat nou op ook maar een manier handiger is voor wie dan ook.
klopt, maar zo wilde men het in Gelderland. De lijn Arnhem - Winterswijk is in handen van de provincie, terwijl Arnhem - Doetinchem in handen is van de stadsregio Arnhem - Nijmegen. Hierdoor vallen de lijnen onder andere concessies en rijden er derhalve twee vervoerders
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_121017330
Belangrijke eis van (in elk geval 1 van) de concessies was wel dat ze dezelfde chipkaart-paaltjes zouden gebruiken. Het maakt dus niet uit of je met Breng of met Arriva naar Doetinchem wilt rijden voor hoe je in checkt. (Gelukkig maar!)
  Redactie Frontpage / Sport maandag 31 december 2012 @ 17:53:39 #47
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_121017368
quote:
7s.gif Op maandag 31 december 2012 17:52 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Belangrijke eis van (in elk geval 1 van) de concessies was wel dat ze dezelfde chipkaart-paaltjes zouden gebruiken. Het maakt dus niet uit of je met Breng of met Arriva naar Doetinchem wilt rijden voor hoe je in checkt. (Gelukkig maar!)
en de andere belangrijke eis was dat in geval van problemen de ene vervoerder de trein van de andere vervoerder weg moest kunnen slepen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 31 december 2012 @ 17:55:40 #48
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_121017423
En ze willen er nu van maken dat wanneer Arriva uitvalt Breng door gaat rijden... Tsja.....
  Redactie Frontpage / Sport maandag 31 december 2012 @ 17:57:34 #49
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_121017505
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 17:55 schreef greavy het volgende:
En ze willen er nu van maken dat wanneer Arriva uitvalt Breng door gaat rijden... Tsja.....
gewoon het treinvervoer weer in één hand geven. zorgt voor een stabielere dienstregeling
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 31 december 2012 @ 18:21:21 #50
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121018141
quote:
14s.gif Op maandag 31 december 2012 17:57 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

gewoon het treinvervoer weer in één hand geven. zorgt voor een stabielere dienstregeling
Welnee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')