Iemand?quote:Op woensdag 2 januari 2013 14:42 schreef b2py het volgende:
Ik zat trouwens even op de ILenT website te zoeken, maar is er nooit een rapport uitgebracht over de bovenleiding problemen in de Schipholtunnel in de zomer van 2010. Zijn ze daar nog mee bezig of?
In sommige situaties zou dat kunnen. Je wilt als machinist je trein op een zo gunstig mogelijke plek neer zetten. Als daar de hulpverlening en evacuatie beter op gang kan komen, en je kan veilig door rijden, is dat veel beter dan stoppen naast een weiland waar de brandweer niet bij kanquote:Op woensdag 2 januari 2013 15:05 schreef WhiteJoker het volgende:
Volgens mij proberen machinisten toch ook door te gaan tot een volgend station? Hoewel dat met een uitslaande brand niet handig is.
Doet me eraan denken: hoeveel kost een VIRM eigenlijk? Over de V250 heb ik e.e.a. voorbij zien komen wat betreft aanschafprijs, maar van het NS-materieel heb ik er geen idee van.quote:Op woensdag 2 januari 2013 14:56 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Stoer weer. Hoop dat ze die gasten voor de kosten op laten draaien. Dat ze hun leven lang maar in de schulden mogen zitten
Dat bedoelde ik inderdaad. Ooit eens in een VIRM met sterke rookontwikkeling gezeten. Bij de machinist aangeklopt en gemeld, omdat we ook tractie waren verloren probeerde hij door te rollen naar Zutphen. We zaten op dat moment al op het emplacement, dus het is uiteindelijk gelukt.quote:Op woensdag 2 januari 2013 15:07 schreef Monopoly het volgende:
[..]
In sommige situaties zou dat kunnen. Je wilt als machinist je trein op een zo gunstig mogelijke plek neer zetten. Als daar de hulpverlening en evacuatie beter op gang kan komen, en je kan veilig door rijden, is dat veel beter dan stoppen naast een weiland waar de brandweer niet bij kan
Dat is uiteraard dus per situatie verschillend.
Geen idee. Vroeg toevallig laatst tijdens stage hetzelfde maar niemand die het wistquote:Op woensdag 2 januari 2013 15:07 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Doet me eraan denken: hoeveel kost een VIRM eigenlijk? Over de V250 heb ik e.e.a. voorbij zien komen wat betreft aanschafprijs, maar van het NS-materieel heb ik er geen idee van.
Heb even zitten googelen en ietwat onverwacht iets gevonden in een oud artikel over het destijds nieuwe materieel in Volkskrant:quote:Op woensdag 2 januari 2013 15:12 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Geen idee. Vroeg toevallig laatst tijdens stage hetzelfde maar niemand die het wist
Dat was een doorbestelling dus totaal geen engineering of wat dan ook. Gewoon domweg doorbouwen op oude casco's. Is helaas niet te vergelijken maar wel leuk inderdaad.quote:Op woensdag 2 januari 2013 15:16 schreef Igen het volgende:
In 2006 was het 500 miljoen euro voor 200 VIRM-bakken.
http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/cookieless/)/components/actueel/rtlnieuws/2006/12_december/27/binnenland/1227_1400_NS_treinen_nieuw.xml
het was goedkoperquote:Op woensdag 2 januari 2013 15:16 schreef Igen het volgende:
In 2006 was het 500 miljoen euro voor 200 VIRM-bakken.
http://www.rtl.nl/(/actue(...)NS_treinen_nieuw.xml
Moest de constructie niet worden aangepast om de bredere trappen ipv. de catering-liftjes mogelijk te maken?quote:Op woensdag 2 januari 2013 15:17 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat was een doorbestelling dus totaal geen engineering of wat dan ook. Gewoon domweg doorbouwen op oude casco's. Is helaas niet te vergelijken maar wel leuk inderdaad.
Of misschien vervanging van de beschadigde bak(ken) door bakken van terzijde staand VIRM? Gebeurt dat ook niet wel eens?quote:Op woensdag 2 januari 2013 15:21 schreef Monopoly het volgende:
Ik denk dat de schroot meer oplevert.
stevig wat, want aan een foto op dumpert te zien is het hele gedeelte waar het toilet en balkon was stevig uitgefiktquote:Op woensdag 2 januari 2013 15:20 schreef GlenSpey het volgende:
Zo, ik vraag me af wat het dan gaat kosten om zo'n trein te fixen.
Dat is waar, maar lijkt me niet enorm ingewikkeld. Hooguit een weekje om dat aan te passenquote:Op woensdag 2 januari 2013 15:22 schreef Igen het volgende:
[..]
Moest de constructie niet worden aangepast om de bredere trappen ipv. de catering-liftjes mogelijk te maken?
Hoe dan ook, 1,3 miljard gulden voor 80 treinstellen destijds komt neer op 7,3 miljoen euro per treinstel (met drie of vier bakken destijds, toch?) plus inflatie. Dan zit dus grofweg ook op iets van 2 à 2,5 miljoen per bak.
Ik ben laatst bij Nedtrain geweest, en als je ziet wat voor een complexe operaties ze daar uitvoeren en hoelang het soms duurt voor een beschadigde trein weer op de baan staatquote:Op woensdag 2 januari 2013 15:22 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
stevig wat, want aan een foto op dumpert te zien is het hele gedeelte waar het toilet en balkon was stevig uitgefikt
En daarom zit er nog een noodrem in de treinquote:Op woensdag 2 januari 2013 15:07 schreef Monopoly het volgende:
In sommige situaties zou dat kunnen. Je wilt als machinist je trein op een zo gunstig mogelijke plek neer zetten. Als daar de hulpverlening en evacuatie beter op gang kan komen, en je kan veilig door rijden, is dat veel beter dan stoppen naast een weiland waar de brandweer niet bij kan
Zal deels toch ook wel afhangen van wat de verzekering vergoedt en wat eventueel te verhalen is op daders, mocht blijken dat sprake is van brandstichting?quote:Op woensdag 2 januari 2013 15:29 schreef Brembo het volgende:
Ik denk niet dat de trein gesloopt wordt vanwege een brandje, dit zal wel te herstellen zijn en andere gaan ze hem gebruiken voor andere stellen die mogelijk in de toekomst schade krijgen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |