abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 28 oktober 2012 @ 22:53:19 #1
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_118561004

Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.

>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je bij dezen alvast van harte welkom heten:

danica.jpg ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden.
fokavatar.jpg Dr_Flash, heeft niet zoveel met dit soort lijstjes.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
Alstom60x60.jpg James1988, geilt op treinenbouwer Alstom en hogesnelheidstreinen.
ToeBeer.gif Duvel, wil graag uit dit lijstje.
geouwehoer.jpg Anno1982, een beetje een raar wezen.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
CIMG0149(res).gif greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal stoomtreinen rijden.
sepiakameeltje2.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
monopoly%20spin.gif Monopoly, Machinist (in opleiding). Voor al uw veiligheidsvestjes en foto's op emplacementen.
162.gif Crientj, Ginger, ex-servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
SNCF-Transilien.png Darkwing_Duck, Vraagt zich af hoe lang er nog dieseltractie bij ACTS is.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst.

>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig.

>> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
Met je Studenten OV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Breda via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je Studenten OV-Chipkaart niet geldig.
Voor algemene informatie over het reizen met je Studenten OV-Chipkaart kun je het beste op de website terecht.

>> Reizen over de HSL-Zuid
NS Hispeed rijdt ieder halfuur een pendeldienst tussen Amsterdam en Breda via de HSL-Zuid. De reistijd tussen Schiphol en Rotterdam bedraagt hierdoor nog maar 26 minuten en tussen Schiphol en Breda slechts 53 minuten. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Deze is verkrijgbaar in de kaartautomaat of kan je voor 10,- in de trein zelf aanschaffen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden.

Ook de Thalys rijdt over de HSL-Zuid. Op de hele traject gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Rotterdam en daarna naar Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk via o.a. NsHispeed of TGV-Europe.

>> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten
Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een Studenten OV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden.

>> Afkortingen en treinserienummers
Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht.
Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht.

>> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen
De feestdagen in 2012 zijn als volgt: Zondag 1 januari (nieuwjaarsdag), zondag 8 april (eerste paasdag), maandag 9 april (tweede paasdag), maandag 30 april (Koninginnedag), zaterdag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 17 mei (Hemelvaartsdag), zondag 27 mei (eerste pinksterdag), maandag 28 mei (tweede pinksterdag), dinsdag 25 december (eerste kerstdag), woensdag 26 december (tweede kerstdag).
Bovenstaand rijtje is onder voorbehoud. Kijk bij twijfel altijd nog even op de website van DUO. Wanneer je hier komt klagen dat je een boete hebt gekregen op een dag die hierboven niet staat vermeld, lachen we je uit.

>> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? :(
Misschien mag hij wel gewoon niet harder. Hier kun je precies zien hoe hard treinen waar mogen rijden ^O^

>> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
Er zijn verschillende hulpmiddelen om te berekenen hoeveel kilometer je hebt afgelegd:
Blijbol.
• De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehorende detailkaarten voor grootstedelijke gebieden.
• De planner van de NMBS voor België (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen).
jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar).
• Als joker _O_ : De tariefcalculator van DB Netz voor binnen Duitsland.

>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden.
De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
Hoek van Holland Haven - von_Preussen
Kesteren - Dr_Flash
Buitenpost - Peterselieman
Newcastle Central Station - bork
IJmondlijn - von_Preussen
Harlingen (- Haven) - Greavy
Werking van procesleiding van de treindienstleider (1) - ziggyziggyziggy
Werking van procesleiding van de treindienstleider (2) - ziggyziggyziggy
Station Hoek van Holland Haven, een stuk vergane glorie - Greavy
Wat is een stop/door-schakeling en hoe werkt hij? - ziggyziggyziggy
Hoe werkt VCVL? - ziggyziggyziggy
Hoe werkt een alarmoproep? - ziggyziggyziggy
De cabine van een Class 66 - Monopoly
De cabine van een G-2000 - Monopoly
>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash
6834 kilometer InterRail - Igen
Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash
Polen - Zug-Chef
Eerste Klas door Nederland - Ireyon
Zwitserland - sander89
De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp
Monaco - KapiteinT
Koninklijke wachtkamers - Bork
NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash
Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon
InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100
Treinen rond Basel - Dr_Flash
Station Visé - KapiteinT
InnoTrans 2010 - James1988
Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon
Reisje voor het goede doel - Greavy
Treinen in Japan deel 1 en deel 2 - Igen
Berlijn, Praag, Wenen en Budapest - Zug-Chef
Dreiländereck (Deutschland - Polen - Tschechien) - bork
Europabahn/Rheintalbahn - bork
Traffic Control Brussel: Open Bedrijvendag 2012 - Greavy

Dan nog een welgemeende waarschuwing voor ons aller treinenfotografen:
quote:
15s.gif Op zaterdag 17 september 2011 11:55 schreef D-Mon het volgende:

[..]

Goed, gisteravond wekker gezet om vannacht stoomtrein te gaan kieken..

Mijn plan was een serie foto's te maken bij de koopmans fabriek in leeuwarden, mooi dichtbij en rijdend, daarnaast redelijk veel licht van de fabriek.

Mijn vriendin werd echter voor mij wakker van de wekker en heeft deze uitgedrukt..
en i.p.v het kopen van een dagboek, kun je je onzin ook op deze wijze kwijt (niet te vaak s.v.p.)
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 11:09 schreef greavy het volgende:
Owja. Gister weer eens een dag gehad die ik zelf in het honderd heb lopen gooien _O-

- 's Ochtends in Breda de omgeleide PON-trein op willen wachten. Ik wist wanneer die kwam, maar toen liep ik nog door de tunnel op mijn gemakje. En dan loop je de trap op, en zie je hem voorbij rijden :(
- UnitCargo Venlo ri Kijfhoek kwam langs, maar toen stonden wij bij de Subway (ik wist dat ie moest komen -O- )
- Een andere trein met huifdoekwagens kwam ook langs (ik wist het...) maar toen liepen wij op ons gemak in de tunnel
- Later met de IC140 ri Amsterdam zouden wij er op Hilversum uit voor 2 treintjes met de RailPro wagens. Bleven we zitten in de trein, omdat wij dat even vergeten waren _O-
Zo, dat was mijn dagje gister wel -O- Eigen schuld gelukkig :P
  Redactie Frontpage / Sport zondag 28 oktober 2012 @ 22:53:34 #2
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_118561011
quote:
1s.gif Op zondag 28 oktober 2012 22:48 schreef b2py het volgende:

[..]

niet naar groningen hoor, richting den helder ;)

Ik heb ook al wat lengtes gezien voor drgl 2013, wordt huilen met de pet of af en toe..
niet meer dan twaalf bakken per trein toch?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_118561038
Yup..
pi_118561106
Het personeel in de ICE was al aan het klagen dat de hele trein prop vol zat :')

Dus de hele crew stond Duisburg - Arnhem (en ongetwijfeld tot aan Amsterdam ook) gewoon in de bar. 6 vrouwen en een man.

Hopelijk zat er voorin nog een machinist :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_118561148
Het voordeel van in het weekend ic maastricht - alkmaar pakken tussen eindhoven en amsterdam is er niet meer bij. Geen dubbele stellen meer...
  zondag 28 oktober 2012 @ 22:57:33 #6
370431 drakin
vurig typje
pi_118561192
Vandaag weer propvol in de NS, gelukkig niet in de Ariva treintjes, en ik kon maar 1 kant op van de normaal vier kanten op dit station.
Werkzaamheden op de andere drie.
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
Freaks like me drink tea
pi_118561219
Is dit een rara waar was ik? :p
Ik vermoed leeuwarden? :)
pi_118561256
Geldermalsen denk ik.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 28 oktober 2012 @ 22:59:17 #9
Maffe Fries
pi_118561270
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 22:54 schreef b2py het volgende:
Yup..
tussen Amersfoort en Utrecht gaat dat in de spitsen mooie volle treinen opleveren, al scheelt het wel dat de Tukkers een kwartier eerder of later moeten reizen
pi_118561311
Die 14 bakken irm in de 557 (Sorry weet tijden niet uit hoofd) wordt bijv 12 bakken icm...
  Redactie Frontpage / Sport zondag 28 oktober 2012 @ 23:01:32 #11
Maffe Fries
pi_118561361
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 23:00 schreef b2py het volgende:
Die 14 bakken irm in de 557 (Sorry weet tijden niet uit hoofd) wordt bijv 12 bakken icm...
uit mijn hoofd gaat die om 16.21 uur uit Utrecht weg
pi_118561381
Tja men vergist zich idd in het aantal mensen dat 'gewoon' over de Veluwe blijft rijden als de Hanzelijn open is. Ben benieuwd wat voor chaos dat gaat worden. Gelukkig werk ik tegen die tijd niet meer in Utrecht maar in Heerenveen :)
  zondag 28 oktober 2012 @ 23:02:41 #13
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_118561415
quote:
14s.gif Op zondag 28 oktober 2012 22:37 schreef Dr_Flash het volgende:
Met AltijdVrij moet je gewoon nooit hoeven bliepen, dat slaat nergens op.
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 22:37 schreef James1988 het volgende:
En ook met Weekend Vrij, in het weekend, zou je m.i. nooit hoeven inchecken.
jr. aka Bram heeft Kids vrij. Die moet dus ook steeds in- en uitchecken en heel irritant zijn kaart bliebt niet! Ga je toch elke keer kijken of het wel goed gaat, schiet niet op :( .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_118561516
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 23:01 schreef Zug-Chef het volgende:
Tja men vergist zich idd in het aantal mensen dat 'gewoon' over de Veluwe blijft rijden als de Hanzelijn open is. Ben benieuwd wat voor chaos dat gaat worden.
Elk reizigersonderzoek ten spijt :')
  Redactie Frontpage / Sport zondag 28 oktober 2012 @ 23:05:16 #15
Maffe Fries
pi_118561552
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 23:01 schreef Zug-Chef het volgende:
Tja men vergist zich idd in het aantal mensen dat 'gewoon' over de Veluwe blijft rijden als de Hanzelijn open is. Ben benieuwd wat voor chaos dat gaat worden. Gelukkig werk ik tegen die tijd niet meer in Utrecht maar in Heerenveen :)
heb je mazzel mee. Ik denk dat het wel een chaos zal gaan worden. Het aantal reizigers dat naar Schiphol/Amsterdam Centraal wil is relatief beperkt ten opzichte van het aantal dat naar Utrecht moet.
pi_118562092
Nou ja voor Utrecht zit er ook ene hoop Rotterdam en Den Haag volk bij natuurlijk. Als je de helft van het Den haag volk over de Hanzelijn kan gooien, dan gaat de verdeling Rotterdam - Den Haag via Amersfoort - Utrecht van 12-4 naar 12-2 bakken dus win je per saldo ehm... niet echt spannend veel :')
  Redactie Frontpage / Sport zondag 28 oktober 2012 @ 23:27:23 #17
Maffe Fries
pi_118562359
precies. Ik denk dat de NS zich daar in gaat vergissen, maar goed dat zal de praktijk uit moeten wijzen. Ik hoop iig dat er niet te veel treinen zijn waar de mensen in de bagagerekken moeten liggen
  maandag 29 oktober 2012 @ 05:26:21 #18
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_118565600
quote:
14s.gif Op zondag 28 oktober 2012 23:27 schreef Peterselieman het volgende:
precies. Ik denk dat de NS zich daar in gaat vergissen, maar goed dat zal de praktijk uit moeten wijzen. Ik hoop iig dat er niet te veel treinen zijn waar de mensen in de bagagerekken moeten liggen
Been there, done that, ligt niet lekker.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_118565751
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2012 05:26 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Been there, done that, ligt niet lekker.
Vroeger, met die hangmatten, lag dat best ok. Hoe lang zijn die er al niet meer? Dertig jaar of zo? :+
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_118565762
In mat 64 gaat dat nog best makkelijk toch?
pi_118565972
quote:
14s.gif Op zondag 28 oktober 2012 23:18 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou ja voor Utrecht zit er ook ene hoop Rotterdam en Den Haag volk bij natuurlijk. Als je de helft van het Den haag volk over de Hanzelijn kan gooien, dan gaat de verdeling Rotterdam - Den Haag via Amersfoort - Utrecht van 12-4 naar 12-2 bakken dus win je per saldo ehm... niet echt spannend veel :')
Vanaf Den Haag via de Hanzelijn duurt langer dan via de Veluwelijn. Gaan mensen dus niet doen. :N
  Redactie Sport maandag 29 oktober 2012 @ 08:06:16 #22
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_118566143
Ik denk dat mensen dat wel gaan doen: mensen hebben een hekel aan overstappen, dus die paar minuten zal men voor lief gaan nemen. Alleen de trein die niet via de Hanzelijn gaat zal men in blijven zitten tot Utrecht om daar over te stappen, dat is namelijk sneller en heeft evenveel overstappen (1).
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_118566158
Ze verwachten bij NSR een enorme terugloop aan ic reizigers. Ik weet nu wel hoe dat gaat gebeuren :')

Edit: zit nu in een overvolle ic die te kort is. Maar met een auto was ik waarschijnlijk niet veel gelukkiger geweest. 21 kilometer file op de snelweg naar Amsterdam...

[ Bericht 31% gewijzigd door b2py op 29-10-2012 08:16:04 ]
  maandag 29 oktober 2012 @ 08:27:59 #24
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_118566344
Mocht iemand op zoek zijn naar V250 #4811, hij staat op Rotterdam Centraal. Niet in reizigersdienst zo te zien (trein redelijk donker, deuren gaan niet open, enz).
  maandag 29 oktober 2012 @ 08:41:11 #25
309868 Isambard
Houdt van dingen
pi_118566442
quote:
13s.gif Op maandag 29 oktober 2012 07:46 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Vanaf Den Haag via de Hanzelijn duurt langer dan via de Veluwelijn. Gaan mensen dus niet doen. :N
Daar kom je nog achter :) Via Lelystad duurt dan wel vijf minuten langer, maar het scheelt je een hectische overstap op Utrecht Centraal. Er zijn een hoop mensen die een iets langere reistijd voor lief nemen als hun reis daarmee minder stressvol verloopt.
Alles ligt op loopafstand als je er de tijd voor neemt.
  maandag 29 oktober 2012 @ 09:03:34 #26
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_118566774
Ja, laten we lekker tegen elkaar roepen "daar kom je nog achter". We zullen wel zien.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 29 oktober 2012 @ 12:14:58 #27
309868 Isambard
Houdt van dingen
pi_118572426
Dat bepaal ik lekker zelf wel :)
pi_118573428
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 12:14 schreef Isambard het volgende:
Dat bepaal ik lekker zelf wel :)
Daar kom je nog wel achter }>
pi_118573908
Ja, laten we lekker tegen elkaar roepen "daar kom je nog achter". We zullen wel zien.
  maandag 29 oktober 2012 @ 13:24:58 #30
309868 Isambard
Houdt van dingen
pi_118574799
Jullie komen er nog wel achter of we dat zullen zien :D
pi_118576964
... gast
  maandag 29 oktober 2012 @ 15:04:07 #32
178980 Lindytje
Schimmelschaduw.jpg
pi_118578389
Ola! Ik heb een treinreis-vraag!

Stel, ik wil naar Amsterdam, vanuit het zuiden des lands. Ik koop in de spoordeelwinkel een kaartje voor, ik noem maar wat, de kunsthal in amersfoort. Dat kaartje is op dit moment het goedkoopst. Ik ga heen en weer met de trein naar Amsterdam.
Ik neem aan dat ik met die dagkaart bij dat uitje gewoon onbeperkt door NL kan crossen? Je hoeft immers geen begin- of eindstation in te vullen en van elk stuk van de route kan ik danwel onderweg zijn naar Amersfoort of er van terug komen. Toch?
Mijn redenering zegt dat ik dan voor 19 euro op en neer kan naar Amsterdam. Klopt die redenering? Of zie ik iets over het hoofd?
Don't come closer, I might hurt you
  Redactie Sport maandag 29 oktober 2012 @ 15:08:38 #33
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_118578557
Er zijn ook veel aanbiedingen waarbij een dagretour ipv een dagkaart als vervoersbewijs erbij zit. En daarmee mag je dus alleen een retourtje naar Amersfoort maken. Wat wel mag is daarmee naar Utrecht reizen en een los retourtje Utrecht-Amsterdam kopen, maar dat kan ook duurder uitvallen.

Stel nou dat er een aanbieding voor Alkmaar of zo is dat kun je daar rustig mee naar Amsterdam, omdat het dan op de logische reisroute ligt.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 29 oktober 2012 @ 15:13:29 #34
178980 Lindytje
Schimmelschaduw.jpg
pi_118578753
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 15:08 schreef dennistd het volgende:
Er zijn ook veel aanbiedingen waarbij een dagretour ipv een dagkaart als vervoersbewijs erbij zit. En daarmee mag je dus alleen een retourtje naar Amersfoort maken. Wat wel mag is daarmee naar Utrecht reizen en een los retourtje Utrecht-Amsterdam kopen, maar dat kan ook duurder uitvallen.

Stel nou dat er een aanbieding voor Alkmaar of zo is dat kun je daar rustig mee naar Amsterdam, omdat het dan op de logische reisroute ligt.
^O^
Don't come closer, I might hurt you
pi_118579756
Persbericht van PvdA statenfracties van Groningen, Friesland, Drenthe en Overijssel:

quote:
HANZELIJN NOG NIET KLAAR.

ProRail heeft een nogal snorkend bericht uitgebracht dat de aanleg van de Hanzelijn 90 miljoen euro goedkoper is uitgevallen. Merkwaardig bericht dat ook helemaal niet de lading dekt. Feitelijk is de verbinding gewoon niet uitgevoerd zoals nodig is om treinen elkaar snel te laten opvolgen zoals afgesproken.

De brug en aansluitende infrastructuur van Zwolle tot Hattemerbroek is niet uitgevoerd zoals nodig is om treinen elkaar snel op te laten volgen. In plaats van 4 is volstaan met slechts 2 sporen op deze kritieke flessenhals, omdat dit volgens ProRail en Ministerie vanwege de toen nog voorziene moderne beveiliging voldoende capaciteit bood.

Die moderne beveiliging is er uitgerekend hier (nog) niet gekomen en dus is er een nog op te lossen knelpunt. Gevolg is nu een vertraging gevoelige situatie en 8 minuten wachttijd voor de trein naar Leeuwarden in Zwolle.

Ook de hogere voorgespiegelde rijsnelheid is niet gerealiseerd waardoor de Hanzelijn er maar liefst 10 minuten langer over doet dan strikt genomen noodzakelijk is. Feitelijk is de verbinding dus gewoon niet af.

De PvdA Statenfracties in Friesland, Groningen, Drenthe en Overijssel hebben in november een gezamenlijk bijeenkomst over de spoorproblematiek in Noord- Nederland. De inzet van de PvdA is er op gericht de mogelijkheden van de spoorinfrastructuur in Noord-Oost Nederland beter te benutten. De Provinciale Statenleden zijn dan ook van mening dat de zogenaamde 'meevaller' onverkort besteed dient te worden aan het oplossen van de Hanzelijn-flessenhals rond Zwolle en verkorting van de rijtijd van de Randstad naar Zwolle en het Noorden. Daarbij is ook het knelpunt Herfte nog een op te lossen probleem.
Is dit waar? En houdt het in dat de lijn 90 miljoen goedkoper uitvalt omdat ze hebben bezuinigd op iets waar eigenlijk niet op bezuinigd moest worden en zal dit nu meer gaan kosten om alsnog op te lossen?
pi_118581668
Als het aan de nieuwe regering ligt, wordt ERTMS vanaf 2016 gefaseerd ingevoerd. Dit binnen de bestaande spoorbudgetten, extra geld wordt er niet voor uitgetrokken. Schultz blijft immers aan op Infrastructuur ;)

Verdere punten uit het regeerakkoord op het gebied van spoor:

• Om het aantal overwegincidenten te verminderen komt er een verbeterprogramma.
• In het kader van de op te stellen lange termijn agenda spoor analyseren we organisatie
en ordening op het spoor. Op basis van de uitkomsten volgen eventueel aanpassingen.
• De onderhandse gunning aan de NS van het vervoer op het hoofdrailnet voor de
periode 2015-2024 wordt afgerond.
• Belemmeringen voor grensoverschrijdend treinverkeer worden waar mogelijk
weggenomen.
• We verkennen de mogelijkheden voor verdere decentralisatie, maar houden het
hoofdrailnet in stand.
pi_118581887
Poep, ze willen de OV-studentenkaart afschaffen en vervangen door een kortingskaart. Dat staat in het concept-regeerakkoord zoals dat door het CPB is doorgerekend. Als dit doorgaat, dan weten we zeker dat we de komende jaren ondanks alle maatregelen een stevige daling van het aantal reizigerskilometers in het openbaar vervoer kunnen verwachten, maar alle besparingsmaatregelen van dien.
pi_118582039
Die maatregel treedt naar verwachting ook per 2016 in.

Hoeveel invloed dat heeft op reizigerskilometers lijkt me moeilijk in te schatten. Dat het invloed heeft staat buiten kijf, maar het OV blijft immers de goedkoopste vorm van langeafstandsvervoer. Maar het zal wel aantrekkelijker worden eerder op kamers te gaan en het is minder aantrekkelijk om naar willekeurige andere locaties te reizen.
pi_118582273
Hier staat wat achtergrond van een artikel wat al wat eerder verscheen: http://www.andredevos.com(...)tudentenkaartpdf.pdf
  Redactie Frontpage / Sport maandag 29 oktober 2012 @ 16:40:45 #40
Maffe Fries
pi_118582685
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 15:35 schreef MaxMark het volgende:
Persbericht van PvdA statenfracties van Groningen, Friesland, Drenthe en Overijssel:

[..]

Is dit waar? En houdt het in dat de lijn 90 miljoen goedkoper uitvalt omdat ze hebben bezuinigd op iets waar eigenlijk niet op bezuinigd moest worden en zal dit nu meer gaan kosten om alsnog op te lossen?
binnen de bestaande situatie liggen nog mogelijkheden die in het komende jaren zeker uitgevoerd zullen gaan worden. De infrastructuur in Zwolle is nog niet helemaal op orde, waardoor nu een vertekend beeld wordt gecreëerd.

In de nabije toekomst kunnen treinen korter na elkaar binnen komen en aan de noordoostkant zelfs naast elkaar. Ook gaan de snelheden rond het station omhoog en zullen vanaf de Hanzeboog de seinblokken waarschijnlijk korter worden.

Die maatregelen zorgen ervoor dat de flessenhals al een stuk kleiner wordt.

Blijft over de flessenhals tussen Zwolle en Herfte aansluiting. Hiervoor worden nu plannen gemaakt om ook deze te verhelpen.
pi_118582770
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 15:35 schreef MaxMark het volgende:

[..]

Nee onwaar.
De 10 minuten minder winst is ProRail niet aan te rekenen, dit komt omdat het materieel van NSR de 200 km/h niet haalt. Evenals het kort volgen, dat ligt namelijk aan het project 'Zwolle Spoort' wat niet loopt als gepland. De Hanzelijn op zichzelf is gewoon ¤90 miljoen goedkoper. Waar die lapzwansen van de PvdA het over hebben heeft geen relatie tot de Hanzelijn.
pi_118583079
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 16:24 schreef Bitlord het volgende:
Poep, ze willen de OV-studentenkaart afschaffen en vervangen door een kortingskaart. Dat staat in het concept-regeerakkoord zoals dat door het CPB is doorgerekend. Als dit doorgaat, dan weten we zeker dat we de komende jaren ondanks alle maatregelen een stevige daling van het aantal reizigerskilometers in het openbaar vervoer kunnen verwachten, maar alle besparingsmaatregelen van dien.
Och gut :') Nee, we moeten als OV-reizigers de studenten dankbaar zijn dat er dankzij hen lijnen opengebleven zijn, nee nou wordtie effe lekker :') _O-
pi_118583438
quote:
10s.gif Op maandag 29 oktober 2012 16:48 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Och gut :') Nee, we moeten als OV-reizigers de studenten dankbaar zijn dat er dankzij hen lijnen opengebleven zijn, nee nou wordtie effe lekker :') _O-
Clown, lees even deze post van Bitlord:
Treinentopic #456 Gezellig, knus, of gewoon propvol?

Goede materie. Het OV dankt zijn basis o.a. aan de studentenkaart. Veel projecten zoals de Uithoftram zouden er niet zonder studenten zijn gekomen. Of het dan ook geldverkwisting betwijfel ik. Uiteindelijk profiteren er niet alleen studenten van dat die tram er komt.
pi_118583933
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 16:27 schreef HeavenSmiles het volgende:
rekkelijk om naar willekeurige andere locaties te reizen.
Het is een kostenverschuiving, de student zal zeker een deel van de kosten vergoed krijgen en deze worden direct aan hem geleend. De staat is eigenlijk een beetje royaal om jou OV-kaart volledig toegang te geven van Maastricht tot Roodeschool. Daarnaast kan het betekenen dat OV-bedrijven juist studentenabbonement introduceren, bijvoorbeeld het Universiteit Utrecht-reisabbonement.
pi_118584128
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 16:24 schreef Bitlord het volgende:
De OV-studentenkaart wordt dus een kortingkaart, maar komt ook beschikbaar
voor MBO-scholieren. Kortom: een soberder kaart die beschikbaar komt voor meer
mensen. Ik kan er wel mee leven.
  maandag 29 oktober 2012 @ 17:11:29 #46
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_118584273
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 17:08 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

MBO-scholieren vanaf 18 jaar hebben er nu ook al beschikking over.
pi_118584352
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 17:08 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Ik blijf het vreemd vinden. De kamernood is erg hoog momenteel en dat zal alleen maar verergeren door deze maatregel.
pi_118584572
quote:
2s.gif Op maandag 29 oktober 2012 17:12 schreef ArnosL het volgende:

[..]

Ik blijf het vreemd vinden. De kamernood is erg hoog momenteel en dat zal alleen maar verergeren door deze maatregel.
Ik heb de woningparagraaf uit het regeerakkoord nog niet gelezen, misschien wordt er ook wel wat aan studentenhuisvesting gedaan? (Wishful thinking, I know.)
  maandag 29 oktober 2012 @ 17:18:32 #49
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_118584601
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 16:42 schreef b2py het volgende:

[..]

Nee onwaar.
De 10 minuten minder winst is ProRail niet aan te rekenen, dit komt omdat het materieel van NSR de 200 km/h niet haalt. Evenals het kort volgen, dat ligt namelijk aan het project 'Zwolle Spoort' wat niet loopt als gepland. De Hanzelijn op zichzelf is gewoon ¤90 miljoen goedkoper. Waar die lapzwansen van de PvdA het over hebben heeft geen relatie tot de Hanzelijn.
Ik heb het vanmiddag uitgerekend. Als je Zwolle-Amsterdam CS rechtstreeks rijdt met alleen een stop op Almere C dan kan je in de beloofde 55 minuten van Zwolle naar Amsterdam Centraal terwijl je maar 140 km/h hoeft te rijden. Dan moet je alleen wel zorgen voor een snel pad tussen Lelystad en Amsterdam Centraal.
pi_118584678
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 17:17 schreef HeavenSmiles het volgende:

[..]

Ik heb de woningparagraaf uit het regeerakkoord nog niet gelezen, misschien wordt er ook wel wat aan studentenhuisvesting gedaan? (Wishful thinking, I know.)
Staat niks over in, alleen dat Woningcorporaties onder directe aansturing van gemeenten komen.
pi_118585020
Als je bijvoorbeeld kijkt naar de concessie BRU-Utrecht streek(dat zijn die gele bussen in Utrecht muv de spitslijnen met gele bussen) (Bron: aanbestedingskalender.nl) over de maand december 2011 zie je dat van 5,3 miljoen reizigerskilometers er 1,7 miljoen worden geproduceerd door vrijreizende studenten (32%).

Kunnen we ook gelijk zijn wat het aandeel is van deze studenten wanneer ze in het weekeinde wél moeten betalen: 0,12 miljoen kilometer (2%). Hoewel er natuurlijk minder weekenddagen zijn dan weekdagen, is het verschil behoorlijk!

Bij de spitslijnen van deze regio (de gele bussen rondom De Uithof) worden van 540.000 kilometers er 374.000 door vrijreizende studenten gemaakt (69%).

* de Utrecht Bereikbaar-pas is niet opgenomen in de berekeningen.
pi_118586624
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 16:27 schreef HeavenSmiles het volgende:
maar het OV blijft immers de goedkoopste vorm van langeafstandsvervoer
Mwa, ik moet elke dag naar Utrecht, maar dat zou me dan 20 euro per dag kosten... dan is een auto die op enigszins tactvolle brandstof rijdt al snel veel goedkoper, helemaal als ik ook nog kan carpoolen.

Maargoed, ik ben zeer benieuwd naar de cijfers van de NS, ik verwacht dat we binnenkort nog wel wat uit die hoek te horen krijgen.

Ander relevant stukje uit het akkoord:
Vanaf 2016 wordt met gebruikmaking van bestaande budgetten het Europees spoorbeveiligingssysteem (ERTMS) gefaseerd ingevoerd. Om het aantal
overwegincidenten te verminderen komt er een verbeterprogramma.
pi_118587497
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 17:59 schreef lezut het volgende:
Mwa, ik moet elke dag naar Utrecht, maar dat zou me dan 20 euro per dag kosten... dan is een auto die op enigszins tactvolle brandstof rijdt al snel veel goedkoper, helemaal als ik ook nog kan carpoolen.
Als je alle kosten van autorijden bij elkaar optelt (dus niet alleen de brandstof) en vervolgens de gemiddelde prijs per kilometer berekent, ben je feitelijk altijd duurder uit - zelfs als je voltarief met de trein zou reizen (carpoolen daargelaten)! Zeker gezien de accijnzen ook worden verhoogd en oldtimers niet meer worden vrijgesteld van motorrijtuigenbelasting ;)

Maar het zou goed kunnen dat studenten >40% korting krijgen, of bv. op één traject gratis kunnen reizen ofzo. De concrete uitwerking is nog niet bekend.
pi_118588576
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 18:16 schreef HeavenSmiles het volgende:

[..]

Als je alle kosten van autorijden bij elkaar optelt (dus niet alleen de brandstof) en vervolgens de gemiddelde prijs per kilometer berekent, ben je feitelijk altijd duurder uit - zelfs als je voltarief met de trein zou reizen (carpoolen daargelaten)! Zeker gezien de accijnzen ook worden verhoogd en oldtimers niet meer worden vrijgesteld van motorrijtuigenbelasting ;)

Maar het zou goed kunnen dat studenten >40% korting krijgen, of bv. op één traject gratis kunnen reizen ofzo. De concrete uitwerking is nog niet bekend.
Ja, maar als de trein en de auto bij elkaar in de buurt komen qua kosten dan kunnen mensen toch de overweging gaan maken om ivm comfort toch de auto te pakken. Helemaal in gebieden waar het gehele OV-systeem niet zo fijnmazig is.
  maandag 29 oktober 2012 @ 18:53:46 #55
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_118589077

NSR 3403
Passeert hier de oude losweg van Kampen en is onderweg naar Zwolle.

NSR 956+954
Aangekomen op de volgende stek bij Rechteren kwamen na een korte wachttijd de stellen 956 en 954 langsgereden onderweg naar Emmen

NSR 965+962
Na Rechteren is koers gezet richting Mariënberg. Doordat wij geen trap bij ons hadden, was het een beetje improviseren, maar dat hinderde niet. Hier komen de Veetjes 965 en 962 langs de fraaie stek bij Mariënberg gereden.

Syntus 24
Na de vorige stek bij Mariënberg werd nog even koers gezet naar de overbekende stek bij de splitsing van Mariënberg.

Op de lijn Almelo-Mariënberg behoort normaalgesproken standaard een rode Lint te rijden, in de Twents kleurstelling. Syntus heeft echter de omlopen niet altijd op orde, waardoor deze dag de rode Lint was beland rondom Winterswijk. Ter vervanging van de 45 wordt vandaag de 24 ingezet tussen Almelo en Mariënberg, en komt met een vertraging van circa 2 minuten aan te Mariënberg.

NSR 954+956
Door vertraging op de lijn tussen Zwolle en Emmen kwam de Sneltrein naar Emmen met een vertraging bij Mariënberg binnen. Door het enkelsporige baanvak werd gekozen om de vertraagde sneltrein te laten stoppen op het station. Nadat de stoptrein richting Emmen is binnengelopen op het station, kreeg de sneltrein veilig. Helaas vertrok de Lint niet snel (wachtte op overstappende reizigers uit de stoptrein met +4), het had bijna een parallelle uittocht kunnen zijn.
Daarnaast had de Meester op deze Veetjes zijn sluitseinen ontstoken en de frontseinen gedoofd.
pi_118590167
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 18:53 schreef greavy het volgende:
Daarnaast had de Meester op deze Veetjes zijn sluitseinen ontstoken en de frontseinen gedoofd.
Wat denkt ie wel :( Dat zal intern nog wel even doorgezet worden!!
  Redactie Sport maandag 29 oktober 2012 @ 19:29:10 #57
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_118590606
Daar in Mariënberg heb ik donderdag ook nog even gestaan, alleen dan de andere kant op:
PM mij!
  maandag 29 oktober 2012 @ 19:38:59 #58
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_118591064
Jammer dat je zo dicht bij het spoor stond Dennis. Daar is veel meer mogelijk. Foto 29 september:
  maandag 29 oktober 2012 @ 20:30:02 #59
270524 Flodder450
99% slechtheid, 1% plankton
pi_118594144
Vandaag ook de nieuwe treinstellen van Arriva gezien op CS :)!
pi_118594368
CS.

Okee.
pi_118594464
quote:
15s.gif Op maandag 29 oktober 2012 20:33 schreef Dr_Flash het volgende:
CS.

Okee.
Je weet wel. Die ene :)
pi_118594565
Zwolle CS?
  Redactie Frontpage / Sport maandag 29 oktober 2012 @ 20:37:40 #63
Maffe Fries
pi_118594633
quote:
6s.gif Op maandag 29 oktober 2012 20:36 schreef Viezze het volgende:
Zwolle CS?
Zwolle heeft maar één station, dus die valt al af :+

Weet dat het om Groningen gaat, maar dat is niet de enige stad met drie stations binnen de stadsgrenzen
  maandag 29 oktober 2012 @ 20:38:15 #64
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_118594668
quote:
15s.gif Op maandag 29 oktober 2012 20:33 schreef Dr_Flash het volgende:
CS.

Okee.
Chevremont Sud, jeweetz
pi_118594678
quote:
14s.gif Op maandag 29 oktober 2012 20:37 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Zwolle heeft maar één station, dus die valt al af :+

Weet dat het om Groningen gaat, maar dat is niet de enige stad met drie stations binnen de stadsgrenzen
;( Dat was de grap ook
pi_118594819
Tja, in mijn ervaring wordt bij de meeste steden met >1 station wel over het "CS" gesproken, ongeacht of het daadwerkelijk de stationsnaam is. Gewoon voor de zekerheid dat je het over hetzelfde station hebt met iemand anders ;)

Bv. Eindhoven CS, Tilburg CS, Nijmegen CS...
  maandag 29 oktober 2012 @ 20:44:28 #68
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_118595069
Als je vroeger in Purmerend in de bus stapte en "Sentraol" tegen de chauffeur zei, stempelde ie vrolijk zes strippen af.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_118595181
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 20:42 schreef MaxMark het volgende:
Emmen CS 8-)
As we speak, wat is de kleinste stad met twee stations. Delfzijl?
pi_118595231
quote:
2s.gif Op maandag 29 oktober 2012 20:44 schreef Duvel het volgende:
Als je vroeger in Purmerend in de bus stapte en "Sentraol" tegen de chauffeur zei, stempelde ie vrolijk zes strippen af.
Strippen? Wat zijn dat?
  maandag 29 oktober 2012 @ 20:51:28 #71
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_118595477
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 20:46 schreef Viezze het volgende:

[..]

Bovenkaspel heeft 11.000 inwoners en 2 stations. :)

Edit: Eygelshoven heeft met 8500 inwoners ook 2 stations.
pi_118595527
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 20:40 schreef HeavenSmiles het volgende:
Tja, in mijn ervaring wordt bij de meeste steden met >1 station wel over het "CS" gesproken, ongeacht of het daadwerkelijk de stationsnaam is. Gewoon voor de zekerheid dat je het over hetzelfde station hebt met iemand anders ;)

Bv. Eindhoven CS, Tilburg CS, Nijmegen CS...
Ik heb zelfs Houten CS gehoord :')
  maandag 29 oktober 2012 @ 20:52:18 #73
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_118595532
quote:
10s.gif Op maandag 29 oktober 2012 20:47 schreef HeavenSmiles het volgende:

[..]

Strippen? Wat zijn dat?
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_118595776
quote:

[..]

Santpoort?
pi_118595867
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 20:51 schreef beantherio het volgende:

[..]

Bovenkaspel heeft 11.000 inwoners en 2 stations. :)

Edit: Eygelshoven heeft met 8500 inwoners ook 2 stations.
Sappemeer heeft er 8298
  maandag 29 oktober 2012 @ 20:58:21 #76
270524 Flodder450
pi_118595924
quote:

[..]

"Delfzijl" en "stad" in één zin en impliceren dat Delfzijl ook mar in de buurt komt van een stad :')_!

Grootste pauperbende hier in de buurt _O-

Appingedam daarintegen _O_!
  Redactie Frontpage / Sport maandag 29 oktober 2012 @ 20:58:21 #77
Maffe Fries
pi_118595925
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 20:57 schreef remcoP het volgende:

[..]

Sappemeer heeft er 8298
die telt niet, omdat je voor het ene station Hoogezand ook mee moet rekenen
  maandag 29 oktober 2012 @ 20:58:50 #78
38114 beantherio
pi_118595953
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 20:57 schreef remcoP het volgende:

[..]

Sappemeer heeft er 8298
Sappermeer heeft toch maar 1 station?
pi_118596006
quote:
14s.gif Op maandag 29 oktober 2012 20:58 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

die telt niet, omdat je voor het ene station Hoogezand ook mee moet rekenen
Sappemeer is Sappemeer ja :( :{w
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_118596050
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 20:58 schreef beantherio het volgende:

[..]

Sappermeer heeft toch maar 1 station?
Hoogezand-Sappemeer en Sappemeer Oost
  maandag 29 oktober 2012 @ 21:00:53 #81
38114 beantherio
pi_118596084
Ik ben dit lijstje afgelopen, maar Eygelshoven lijkt de kleinste (iets meer dan 8400 inwoners).
pi_118596157
Zal wel rustig worden in de treinen binnenkort..
pi_118596716
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 20:34 schreef MaxMark het volgende:

[..]

Je weet wel. Die ene :)
Ik denk Hoogezand-Sappemeer CS :Y)
pi_118596779
Hoeveel inwoners heeft Soest?
pi_118596897
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 21:10 schreef Dr_Flash het volgende:
http://lmgtfy.com/?q=inwoneraantal+soest
pi_118597115
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 21:10 schreef Dr_Flash het volgende:
45000, veel meer dan ik dacht. :o
pi_118597392
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 20:52 schreef remcoP het volgende:
Ik heb zelfs Houten CS gehoord :')
Oh het kan nog wel gekker hoor:

Plaatsen met maar EEN niet mis te verstaan station.

Of plaatsenmet meerdere stations, waarvan je een ANDER station als "Centrum/Centraal" zou aanduiden.

pi_118597462
quote:
Dit waardeloze bijdehante gelamzak mag ook weleensafgelopen wezen trouwens :( Beantwoord de vraag of als je daar te belazerd voor bent, hou dan gewoon je bek :(
pi_118597471
quote:
14s.gif Op maandag 29 oktober 2012 21:18 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Oh het kan nog wel gekker hoor:

Plaatsen met maar EEN niet mis te verstaan station.

[ afbeelding ]

Of plaatsenmet meerdere stations, waarvan je een ANDER station als "Centrum/Centraal" zou aanduiden.

[ afbeelding ]
Ik denk dat ze NS De Klomp bedoelden.
  maandag 29 oktober 2012 @ 21:19:23 #90
38114 beantherio
pi_118597494
Wat is eigenlijk de grootste stad met maar 1 station?
pi_118597513
quote:
13s.gif Op maandag 29 oktober 2012 21:19 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dit waardeloze bijdehante gelamzak mag ook weleensafgelopen wezen trouwens :( Beantwoord de vraag of als je daar te belazerd voor bent, hou dan gewoon je bek :(
wees dan zelf niet zo lui en google het gewoon zelf. Alsof iemand hier die info paraat heeft.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 29 oktober 2012 @ 21:20:06 #92
Maffe Fries
pi_118597556
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 21:19 schreef beantherio het volgende:
Zwolle?
pi_118597561
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 21:19 schreef beantherio het volgende:
Leeuwarden?
[cammingaburen is de 2de |:( ]
  Redactie Frontpage / Sport maandag 29 oktober 2012 @ 21:20:35 #94
Maffe Fries
pi_118597597
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 21:20 schreef remcoP het volgende:

[..]

Leeuwarden?
Leeuwarden heeft drie stations :P
pi_118597637
Middelburg dan? Of Venlo?
  Redactie Frontpage / Sport maandag 29 oktober 2012 @ 21:22:37 #96
Maffe Fries
pi_118597755
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 21:21 schreef remcoP het volgende:
stukken kleiner dan Zwolle
  maandag 29 oktober 2012 @ 21:26:05 #97
38114 beantherio
pi_118597985
Zwolle heeft ruim 120.000 inwoners. Dat lijkt wel de grootste te zijn ja. Ze compenseren dat ene station wel door meteen een van de grootste spoorknooppunten van Nederland te zijn.
pi_118598142
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 21:19 schreef TeringHenkie het volgende:

[..]

Ik denk dat ze NS De Klomp bedoelden.
ja tuurlijk ^O^ Maar ja, veolia he ;)

quote:
14s.gif Op maandag 29 oktober 2012 21:22 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

stukken kleiner dan Zwolle
Zutphen ook zeker?
pi_118598208
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 21:26 schreef beantherio het volgende:
Zwolle heeft ruim 120.000 inwoners. Dat lijkt wel de grootste te zijn ja. Ze compenseren dat ene station wel door meteen een van de grootste spoorknooppunten van Nederland te zijn.
En het enige station in het land met 6 buurstations. Straks 7 :7

Met 5 zijn er ook maar drie trouwens (Utrecht Centraal, Amersfoort en Zutphen).
  maandag 29 oktober 2012 @ 21:29:59 #100
38114 beantherio
pi_118598279
quote:
14s.gif Op maandag 29 oktober 2012 21:28 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Zutphen ook zeker?
Zwolle heeft ongeveer 2,5x meer inwoners.

Ik zou eigenlijk niet eens weten waar ze in Zwolle een 2e station nodig zouden kunnen hebben. Het huidige station ligt zo'n beetje precies in het midden van al die samenkomende spoorlijnen.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 29 oktober 2012 @ 21:33:15 #101
Maffe Fries
pi_118598544
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 21:29 schreef beantherio het volgende:

[..]

Ik zou eigenlijk niet eens weten waar ze in Zwolle een 2e station nodig zouden kunnen hebben. Het huidige station ligt zo'n beetje precies in het midden van al die samenkomende spoorlijnen.
zijn twee plaatsen waar het kan. Op de lijn naar Deventer, Zwolle-Zuid en op de lijn naar Kampen, Zwolle Stadshagen
  maandag 29 oktober 2012 @ 21:36:13 #102
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_118598767
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 21:29 schreef beantherio het volgende:

[..]

ja op het kamperlijntje wilden ze nog een extra halte bij eoa school geloof ik.

Klokje-klepeltje. Handelsmerk van me :')

quote:
14s.gif Op maandag 29 oktober 2012 21:33 schreef Peterselieman het volgende:
Stadshagen
Dinges jeweetz ^O^
  maandag 29 oktober 2012 @ 21:36:57 #103
38114 beantherio
pi_118598820
quote:
14s.gif Op maandag 29 oktober 2012 21:33 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

zijn twee plaatsen waar het kan. Op de lijn naar Deventer, Zwolle-Zuid en op de lijn naar Kampen, Zwolle Stadshagen
Ik weet wat je bedoeld: m.b.t. het Kamperlijntje wordt er gediscussieerd over een mogelijk station bij Stadshagen, en ergens ter hoogte van Zwolle Zuid ligt er al ergens een soort van op een station lijkend laadplatform. Die eerste zie ik nog wel eens komen (dwz: als het Kamperlijntje blijft bestaan) maar dat er in Zwolle Zuid een echt station gaat komen lijkt me niet waarschijnlijk.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 29 oktober 2012 @ 21:42:13 #104
Maffe Fries
pi_118599181
de kans op de komst van Zwolle-Zuid is idd klein.

Een station dat er wel gaat komen is Leeuwarden Werpsterhoek. Moet geloof ik vanaf 2015 of 2018 in gebruik worden genomen.
  maandag 29 oktober 2012 @ 21:47:16 #105
309868 Isambard
Houdt van dingen
pi_118599468
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 21:36 schreef beantherio het volgende:

[..]

ergens ter hoogte van Zwolle Zuid ligt er al ergens een soort van op een station lijkend laadplatform.
Zeker weten? Wat had je geslikt toen je dat zag?

Zwolle Stadshagen is op zich best wel een heel erg gewenst station. De bus uit Stadshagen rijdt al acht keer per uur.
  maandag 29 oktober 2012 @ 21:52:42 #106
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_118599813
quote:
10s.gif Op maandag 29 oktober 2012 21:47 schreef Isambard het volgende:
Zwolle Stadshagen is op zich best wel een heel erg gewenst station. De bus uit Stadshagen rijdt al acht keer per uur.
Oh maar naar Utrecht De Uithof, al sinds 1989 in het bezit van TWEE NS-tariefpunten trouwens, rijden minimaal 40 bussen per uur. Vanuit CS (ghehe 8-) ) alleen al.
  maandag 29 oktober 2012 @ 22:09:55 #107
38114 beantherio
pi_118601068
quote:
10s.gif Op maandag 29 oktober 2012 21:47 schreef Isambard het volgende:

[..]

Zeker weten? Wat had je geslikt toen je dat zag?
Misschien dat laadplatform een groot woord is maar ik meen daar wel eens een soort platform naast het spoor gezien te hebben. Ik kan het niet niet helemaal goed omschrijven.
pi_118601890
Is dat niet zo'n oud laadplatform van de toenmalige PTT?
  maandag 29 oktober 2012 @ 22:24:39 #109
38114 beantherio
pi_118601978
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 22:23 schreef MaxMark het volgende:
Is dat niet zo'n oud laadplatform van de toenmalige PTT?
Nee. De eerstvolgende keer dat ik er langs kom maak ik er wel eens een foto van.
pi_118602030
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 22:24 schreef beantherio het volgende:

[..]

Nee. De eerstvolgende keer dat ik er langs kom maak ik er wel eens een foto van.
Ik denk dat ik weet welke je bedoelt. Die naast dat TNT Post-gebouw :P

Of niet?
  maandag 29 oktober 2012 @ 22:29:36 #111
38114 beantherio
pi_118602273
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 22:25 schreef MaxMark het volgende:

[..]

Ik denk dat ik weet welke je bedoelt. Die naast dat TNT Post-gebouw :P

Of niet?
Nee, ik dacht dat het echt ergens ter hoogte van Zwolle Zuid was. Maar ik heb even geprobeerd om het met Google Earth op te zoeken en ik kan niets vinden. Ik kan niet anders concluderen dat ik de 2,5 jaar die ik dagelijks vanuit Zwolle richting Deventer gereisd heb stomdronken ben geweest. :@
pi_118602992
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 22:29 schreef beantherio het volgende:

[..]

Nee, ik dacht dat het echt ergens ter hoogte van Zwolle Zuid was. Maar ik heb even geprobeerd om het met Google Earth op te zoeken en ik kan niets vinden. Ik kan niet anders concluderen dat ik de 2,5 jaar die ik dagelijks vanuit Zwolle richting Deventer gereisd heb stomdronken ben geweest. :@
Ik heb er zo'n 18 jaar praktisch naast gewoond en het zegt mij ook niets :P

Ze zijn al tijden bezig om daar een station te krijgen, maar of het ooit wat wordt...
pi_118603295
Ik zit nu dagelijks in de trein naar Amsterdam en telkens als ik Utrecht ben gepasseerd zie ik in de verte een half vernietigde ICM staan (op een bedrijventerrein, dus niet in de 'tuin'). Waarom staat deze daar zo? En hoe is deze zo zwaar beschadigd geraakt?
  Redactie Frontpage / Sport maandag 29 oktober 2012 @ 22:51:59 #114
Maffe Fries
pi_118603563
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 22:47 schreef GlenSpey het volgende:
Ik zit nu dagelijks in de trein naar Amsterdam en telkens als ik Utrecht ben gepasseerd zie ik in de verte een half vernietigde ICM staan (op een bedrijventerrein, dus niet in de 'tuin'). Waarom staat deze daar zo? En hoe is deze zo zwaar beschadigd geraakt?
Dat is eentje uit de ICM-0 serie. Die serie diende als voorloper op het huidige ICM en is buiten dienst gesteld. Staat daar bij Stator. is een oefenobject voor allerlei hulpdiensten
pi_118603633
Ben nu de NS app aan het bijwerken. Nieuw in deze versie. De drukte meter! Hij is er dan echt. Super tof. Woensdag even uitproberen! :)
pi_118603651
Dat is Stator, een oefencentrum voor de brandweer en andere hulpverleningsdiensten. Vroeger bestond de Koploper, een ICM-0 (uit de proefserie 4001-4007 die verder nauwelijks meer bestaat en zeker niet meer in dienst is), uit 3 stellen. Voor de Koploper stond er een dieseldrie en een 2200.

Er heeft ook een tijdje een oude Rotterdamse metro in de 5000/5100-serie gestaan in de GVB-kleuren.

maandag 29 oktober 2012 @ 22:56:18 #117
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_118603783
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 22:53 schreef b2py het volgende:
Ben nu de NS app aan het bijwerken. Nieuw in deze versie. De drukte meter! Hij is er dan echt. Super tof. Woensdag even uitproberen! :)
En wat een succes. Ik plande vandaag een reis van Delft naar Breda, met overstap te Rotterdam (op de Fyra). Over beide treinen zei het ding "geen informatie bekend"

Tot zo ver de nuttige informatie.
pi_118603836
Oh, hier doet hij het wel :p
pi_118604055
Ik zit nu de diverse foto's ervan te bekijken. Die is goed kapotgetrapt zeg! Zonde.
Wel leuk om te lezen dat er nog een trein uit de ICM-0 serie bestaat, namelijk de 4001! En die staat gewoon hier, in Arnhem, ook als oefenobject en ziet er nog iets beter uit dan die uit Utrecht
  Redactie Frontpage / Sport maandag 29 oktober 2012 @ 23:07:13 #120
Maffe Fries
pi_118604288
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 23:02 schreef GlenSpey het volgende:
Ik zit nu de diverse foto's ervan te bekijken. Die is goed kapotgetrapt zeg! Zonde.
Wel leuk om te lezen dat er nog een trein uit de ICM-0 serie bestaat, namelijk de 4001! En die staat gewoon hier, in Arnhem, ook als oefenobject en ziet er nog iets beter uit dan die uit Utrecht
er bestaat nog meer ICM-0, want de middenbak van de 4005 staat in Amersfoort op Bokkeduinen en de middenbak van de 4007 rijdt rond in stel 4044
pi_118606569
Bij de politie in Ossendrecht staan er ook nog twee. Wist niet dat de middenbak van 4007 in de 4044 zit. Waarom? is er nog verschil te zien in de revisie tov de overige.bakke .
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 30 oktober 2012 @ 00:17:39 #122
Maffe Fries
pi_118606821
de oorspronkelijke middenbak van de 4044 is uitgebrand. De bak van de 4007 is gebruikt om het stel compleet te maken. De bak had wat afwijkingen ten opzichte van de rest, maar bij de revisie is dit rechtgetrokken.
pi_118607277
Hmm... Een koploper in de laatste stopper Almelo - Deventer vanavond. Ik kan me vervelendere verrassingen voorstellen! :)
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 00:49:21 #124
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_118607547
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 21:21 schreef remcoP het volgende:
De stad venlo mag er dan wel 1 hebben, maar de gemeente heeft er 3, en alle 3 liggen op spuugafstand van elkaar.. Zeker Blerick-Venlo
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 09:50:02 #125
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_118611478
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 17:27 schreef Bitlord het volgende:
Als je bijvoorbeeld kijkt naar de concessie BRU-Utrecht streek(dat zijn die gele bussen in Utrecht muv de spitslijnen met gele bussen) (Bron: aanbestedingskalender.nl) over de maand december 2011 zie je dat van 5,3 miljoen reizigerskilometers er 1,7 miljoen worden geproduceerd door vrijreizende studenten (32%).

Kunnen we ook gelijk zijn wat het aandeel is van deze studenten wanneer ze in het weekeinde wél moeten betalen: 0,12 miljoen kilometer (2%). Hoewel er natuurlijk minder weekenddagen zijn dan weekdagen, is het verschil behoorlijk!

Bij de spitslijnen van deze regio (de gele bussen rondom De Uithof) worden van 540.000 kilometers er 374.000 door vrijreizende studenten gemaakt (69%).

* de Utrecht Bereikbaar-pas is niet opgenomen in de berekeningen.
Ik ben zelf d.m.v. een OV-jaarkaart bij het ov terecht gekomen en ben er best tevreden mee, dat argument klopt uit het stukje.
Het cijfer van het verschil in weekend dagen en door de week is zo krom als het maar zijn kan, er wonen relatief weinig mensen in de uithof en die kunnen ook nog allemaal eens goed fietsen in het weekend zijn er geen college's/onderwijs misschien dat dat het grote verschil verklaart?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_118611564
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2012 22:53 schreef Bitlord het volgende:
Dat is Stator, een oefencentrum voor de brandweer en andere hulpverleningsdiensten. Vroeger bestond de Koploper, een ICM-0 (uit de proefserie 4001-4007 die verder nauwelijks meer bestaat en zeker niet meer in dienst is), uit 3 stellen. Voor de Koploper stond er een dieseldrie en een 2200.

Er heeft ook een tijdje een oude Rotterdamse metro in de 5000/5100-serie gestaan in de GVB-kleuren.

[ afbeelding ]
Dat zijn hele interessante foto's.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_118617897
Ik moet as zaterdag van Genk naar Gent (Belgie) reizen met de trein, wat raden jullie aan qua kaartjes kopen? Bij het Belgisch loket?
pi_118618535
Misschien een interessant document: 'Beantwoording Kamervragen inzake de Lange Termijn spooragenda':

http://www.rijksoverheid.(...)ijn-spooragenda.html

24 pagina's ambtelijke tekst voor de liefhebber, staat misschien nog wat interessants in.
pi_118618574
Voor vijf euro kun je met de bus, sowieso het goedkoopste. Is maar 8 uur met de bus ^O^

http://goo.gl/maps/8oWjb
pi_118618661
Als je <26 jaar bent, is de Go Pass 1 waarschijnlijk het goedkoopst. Weet niet of je die ook aan de balie kunt kopen; via internet bestellen kan sowieso.
pi_118618844
Wata betreft de lange termijn spooragenda is het erg jammer dat nu niet de kans wordt gegrepen om de spoorlijn Utrecht - Breda aan te leggen. Nu, omdat binnen enkele jaren de A27 helemaal op de schop gaat en dan de meeste ruimte ontstaat om in de middenberm van de snelweg een mooie spoorlijn aan te leggen. Een halfuurtje van Utrecht naar Breda, in ene uurtje van Utrecht naar Antwerpen. Het openbaar vervoer van toch niet kleine plaatsen als Vianen, Gorinchem, Oosterhout en Raamsdonksveer zou er behoorlijk op vooruit gaan. Een gemiste kans.
pi_118618923
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 13:32 schreef Bitlord het volgende:
Wata betreft de lange termijn spooragenda is het erg jammer dat nu niet de kans wordt gegrepen om de spoorlijn Utrecht - Breda aan te leggen. Nu, omdat binnen enkele jaren de A27 helemaal op de schop gaat en dan de meeste ruimte ontstaat om in de middenberm van de snelweg een mooie spoorlijn aan te leggen. Een halfuurtje van Utrecht naar Breda, in ene uurtje van Utrecht naar Antwerpen. Het openbaar vervoer van toch niet kleine plaatsen als Vianen, Gorinchem, Oosterhout en Raamsdonksveer zou er behoorlijk op vooruit gaan. Een gemiste kans.
Zou inderdaad een mooie aansluiting kunnen bieden op de HSL tegenwoordig (nou ja, zodra die Fyra Den Haag-Breda-Brussel er is dan)... Al sinds de jaren '70 wordt er over deze spoorlijn gesproken maar nog altijd geen knopen doorgehakt. Wel wordt er bij de verbreding rekening gehouden met een mogelijke spoorlijn in de toekomst, als het goed is.
pi_118618952
Áls er 160 aan gaat komen op het Nederlandse spoor, dan is dat te verwachten op de volgende trajecten:

Amsterdam Bijlmer - Utrecht Centraal
Weesp - Almere Poort
Almere Oostvaarders - Zwolle
Den Haag - Schiphol
Boxtel - Eindhoven
Utrecht - Arnhem
pi_118619324
En ondertussen op het ministerie...

'Fyra moet via Breda gaan rijden'

http://www.nu.nl/politiek(...)ampaign=nunl_twitter
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 14:21:33 #135
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_118620890
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 13:35 schreef Bitlord het volgende:
Áls er 160 aan gaat komen op het Nederlandse spoor, dan is dat te verwachten op de volgende trajecten:

Amsterdam Bijlmer - Utrecht Centraal
Weesp - Almere Poort
Almere Oostvaarders - Zwolle
Den Haag - Schiphol
Boxtel - Eindhoven
Utrecht - Arnhem
160 is op korte termijn alleen te verwachten op "nieuwe" trajecten zonder overwegen. Utrecht-Arnhem hoort dus in dit rijtje niet thuis.
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 14:22:52 #136
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_118620952
Op Asd - Ut ligt al ERTMS, dus gaan met die banaan.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 14:22:57 #137
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_118620957
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 15:20:12 #138
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_118623203
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 14:21 schreef ReisT het volgende:

[..]

160 is op korte termijn alleen te verwachten op "nieuwe" trajecten zonder overwegen. Utrecht-Arnhem hoort dus in dit rijtje niet thuis.
Utrecht-Arnhem staat er tussen in verband met de ICE. Maar ook met overwegen mag je volgens de Nederlandse regelgeving 160 km/h. Alleen moet het toegenomen risiconiveau wel gecompenseerd worden door een aantal overwegen te sluiten of te vervangen door een onderdoorgang.
pi_118623966
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 15:20 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Utrecht-Arnhem staat er tussen in verband met de ICE. Maar ook met overwegen mag je volgens de Nederlandse regelgeving 160 km/h. Alleen moet het toegenomen risiconiveau wel gecompenseerd worden door een aantal overwegen te sluiten of te vervangen door een onderdoorgang.
Ze mogen er geen spoorbrug van maken, maar alleen een tunnel? Waarom dat? :?
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 15:40:28 #140
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_118624037
Een viaduct mag ook. Ik doelde eigenlijk op een ongelijkvloerse kruising.
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 15:48:11 #141
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_118624394
Hoe je ook een trein tot stilstand kunt brengen.... :7
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  Redactie Sport dinsdag 30 oktober 2012 @ 15:59:46 #142
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_118624885
Vanmiddag kwam er weer een nieuwe GTW voor de Achterhoek over de grens, dit maal gesleept door een GTW van de Vechtdallijnen die al in Nederland was:
PM mij!
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 16:34:04 #143
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_118626394
quote:

[..]

Dat bedoel ik juist, op dat traject moet nog van veel aangepast worden voor je daar met 160 over de overwegen mag. Dus is dat een lange termijn-verhaal. Daarom als eerste 160 op trajecten zonder overwegen.

quote:
Ze mogen er geen spoorbrug van maken, maar alleen een tunnel? Waarom dat? :?
Logisch dat Klaasje alleen aan tunnels dacht die zijn gewoon veel handiger in te passen dan bruggen over het spoor.
pi_118626975
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 22:53 schreef b2py het volgende:
Oh, dus ze hebben die functie er alsnog doorheen geduwd? Tijdens dat onderzoek van een aantal weken terug kwam daar nog best veel kritiek op (vooral het idee hoe ze zoiets gaan meten, druksensoren in de stoelen?).

Nou ja, was te verwachten.
pi_118627042
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 16:46 schreef Crientj het volgende:

[..]

Oh, dus ze hebben die functie er alsnog doorheen geduwd? Tijdens dat onderzoek van een aantal weken terug kwam daar nog best veel kritiek op (vooral het idee hoe ze zoiets gaan meten, druksensoren in de stoelen?).

Dat gaat toch gewoon met geanonimiseerde reizigersgegevens (reizigersonderzoek en natuurlijk de OV-chipkaart) waarover NS beschikt.
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 17:22:44 #146
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_118628488
Iemand al bekend met dit document? Uitwerking opties van treinverbinding Nederland-België van Schultz?
pi_118628605
Vandaag iets heel interessants gezien; een doorloop koploper in Arnhem, op het terrein de Kleefse waard. Half ontspoord en aardig gesloopt. Er stond nog enigszins leesbaar op dat het een testvoertuig was. Weet iemand het verhaal erachter?

Verder stond er nog 2 wagonnen en ergens binnen nog een (goed uitziende) dieselloc.
pi_118628680
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 17:25 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Vandaag iets heel interessants gezien; een doorloop koploper in Arnhem, op het terrein de Kleefse waard. Half ontspoord en aardig gesloopt. Er stond nog enigszins leesbaar op dat het een testvoertuig was. Weet iemand het verhaal erachter?

Verder stond er nog 2 wagonnen en ergens binnen nog een (goed uitziende) dieselloc.
Ja, ging het op de vorige pagina nog over. Die koploper wordt gebruikt als oefenobject voor de brandweer e.d ;) Is geloof ik de eerste uit de serie (nr. 4001) bouwjaar 1977.
pi_118628853
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 17:27 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Ja, ging het op de vorige pagina nog over. Die koploper wordt gebruikt als oefenobject voor de brandweer e.d ;)
Ohja ik zag het, had alleen het stuk uit Utrecht gelezen, die kende ik al :P

Wel gaaf om te zien. Als ik foto's zie dan zie ik dat het ding nog best vaak verplaatst is. Wordt het nog gebruikt en is er überhaupt nog spoorse acitiviteit op het terrein?
pi_118628875
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 16:46 schreef Crientj het volgende:

[..]

Had gisteravond nog een foto op Flickr gezet maar kreeg hem niet in dit topic.
Hieronder dus een afbeelding hoe het er uit ziet op Android.
pi_118629064
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 17:31 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Ohja ik zag het, had alleen het stuk uit Utrecht gelezen, die kende ik al :P

Wel gaaf om te zien. Als ik foto's zie dan zie ik dat het ding nog best vaak verplaatst is. Wordt het nog gebruikt en is er überhaupt nog spoorse acitiviteit op het terrein?
Niet dat ik weet, het was vroeger een industrieterrein/postterrein vandaar dat er spoor ligt. Als zich er nog iets afspeelt qua spooractiviteiten dan is het bijzonder weinig ;)
Wel is er een paar jaar geleden een stuk spoor wat van het terrein naar de haven leidt nog compleet vernieuwd... ook werd er toen gesproken over een mogelijk te bouwen station Arnhem Kleefse waard. Van die plannen is echter niets terecht gekomen. Of ze moeten nog ergens op een to-do lijstje staan :P

Edit: de plannen zijn er nog blijkbaar, zie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Station_Arnhem_Pley
Rond 2020 moet de bouw van start gaan :')

[ Bericht 4% gewijzigd door GlenSpey op 30-10-2012 17:46:05 ]
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 17:49:27 #152
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_118629587
Ik heb 'm gezien (heb ook Android). Het lijkt erop dat de drukteprognose verdwijnt zodra een trein vertraging heeft... bij op tijd rijdende treinen weet de app het wel.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 30 oktober 2012 @ 17:50:57 #153
Maffe Fries
pi_118629673
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 17:22 schreef greavy het volgende:
Iemand al bekend met dit document? Uitwerking opties van treinverbinding Nederland-België van Schultz?
treintje uit Noorderkempen doortrekken :P
pi_118633372
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 17:36 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Niet dat ik weet, het was vroeger een industrieterrein/postterrein vandaar dat er spoor ligt. Als zich er nog iets afspeelt qua spooractiviteiten dan is het bijzonder weinig ;)
Wel is er een paar jaar geleden een stuk spoor wat van het terrein naar de haven leidt nog compleet vernieuwd... ook werd er toen gesproken over een mogelijk te bouwen station Arnhem Kleefse waard. Van die plannen is echter niets terecht gekomen. Of ze moeten nog ergens op een to-do lijstje staan :P

Edit: de plannen zijn er nog blijkbaar, zie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Station_Arnhem_Pley
Rond 2020 moet de bouw van start gaan :')
Ter hoogte van de IJsseloordweg? Dat heeft toch niks te maken met die aparte verbinding met de Kleefse waard. Daar gebeurd dus niks meer?
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 19:15:57 #155
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_118633481
DB verwacht deze winter "grote" problemen in NRW. Doordat kolencentrale Datteln gesloten wordt in december én de nieuwe kolencentrale Datteln IV nog niet geopend mag worden, verwacht DB een uitval van 30% van de treinen. Overige centrales kunnen dan de vraag van de stroom niet volledig aan, waardoor DB niet alle treinen kan laten rijden.

DerWesten (Duits!)
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 30 oktober 2012 @ 19:38:10 #156
Maffe Fries
pi_118634736
mja, dat is alleen op zeer koude winterdagen het geval en is dan bedoeld om te voorkomen dat er een grote stroomstoring in het gebied kan ontstaan
pi_118634797
Dan rijden die 30% van de treinen toch al niet, opgelost.
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 19:39:15 #158
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_118634813
Ersatzverkehr op diesel? :D
pi_118634937
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 17:31 schreef b2py het volgende:

[..]

Had gisteravond nog een foto op Flickr gezet maar kreeg hem niet in dit topic.
Hieronder dus een afbeelding hoe het er uit ziet op Android.
[ afbeelding ]
Oh, dat is een andere uitwerking dan waar dat onderzoek over ging. Als je dan verder klikt; krijg je dan nog meer informatie te zien? Heb zelf de update nog niet binnen. (iPhone)
pi_118635496
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 19:13 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Ter hoogte van de IJsseloordweg? Dat heeft toch niks te maken met die aparte verbinding met de Kleefse waard. Daar gebeurd dus niks meer?
Voor zover ik weet niet. Maar het is dus vreemd dat ze het goederenspoor richting de haven daar enkele jaren terug nog volledig hebben vernieuwd. Ik kan me niet heugen dat er uberhaupt ooit iets gereden heeft :P
pi_118635656
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 19:41 schreef Crientj het volgende:

[..]

Oh, dat is een andere uitwerking dan waar dat onderzoek over ging. Als je dan verder klikt; krijg je dan nog meer informatie te zien? Heb zelf de update nog niet binnen. (iPhone)
Nee klopt, dit is niet met die balkjes wat we wel hebben gezien.
Verder kan ik ook niet klikken, en zoals James al meldde. Op vertraagde treinen werkt het niet.
Evenals op treinen die je opvraagt via de AV.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 30 oktober 2012 @ 19:55:55 #162
Maffe Fries
pi_118635856
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 19:50 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Voor zover ik weet niet. Maar het is dus vreemd dat ze het goederenspoor richting de haven daar enkele jaren terug nog volledig hebben vernieuwd. Ik kan me niet heugen dat er uberhaupt ooit iets gereden heeft :P
op het opstelterrein komt nog wel eens wat. Wordt nog regelmatig gebruikt om spul te driehoeken bijvoorbeeld
pi_118635890
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 19:55 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

op het opstelterrein komt nog wel eens wat. Wordt nog regelmatig gebruikt om spul te driehoeken bijvoorbeeld
Ja, het terrein bij het oude postdepot bedoel je.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 30 oktober 2012 @ 19:58:54 #164
Maffe Fries
pi_118636059
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 19:56 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Ja, het terrein bij het oude postdepot bedoel je.
daar ongeveer ja
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 20:01:31 #165
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_118636221
Een update over de BR103'en:

De EBA(Eisenbahn BundesAmt) heeft de DB Regionetz verboden(toelating ingetrokken) de BR103'en die ondergebracht zijn bij Regionetz nog in te zetten. Enkel de 103 245(is ondergebracht bij Fernverkehr) is momenteel nog inzetbaar.

De 103 235 is wel even uit AW Dessau vertrokken, en staat komende weken in Frankfurt. De lok zal - net als alle andere loks - niet meer ingezet worden. Er is nog ergens een "vage" kans dat deze ingezet kan worden.

Per 3 januari 2013 zal DB TEE Rheingold/Nostalgiereisen beëindigd worden, waardoor de 103 245 ook geen zeker leven tegemoet gaat. De loks zullen een museale status krijgen als het aan DB ligt.

Bron: Drehscheibe

Tenminste, als ik het goed begrepen heb wat hier allemaal in dat topic vermeld staat..
pi_118636352
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 19:58 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

daar ongeveer ja
Maar de Kleefse waard zelf is dus al ff dood.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 30 oktober 2012 @ 20:16:26 #167
Maffe Fries
pi_118637227
volgens mij wel ja.
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 20:37:07 #168
45532 ziggyziggyziggy
pi_118638402
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 19:50 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Spoorvernieuwing heeft vaak niets te maken met hoe vaak dat spoor wordt gebruikt. Zo hebben ze een paar jaar geleden spoor 315 op Groningen Losplaats (kopspoortje naar de Vagron) compleet vernieuwd, terwijl er werkelijk nooit iets rijdt, behalve de videoschouwtrein om het toeleidende wissel te schouwen. En het spoortje van Leeuwarden naar Stiens heeft gloednieuwe kilometreringsbordjes gekregen... en is kort daarna opgebroken.
pi_118638545
En achja, als ProRail toch betaalt, prima toch? :)
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 20:45:57 #170
45532 ziggyziggyziggy
pi_118638896
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 20:39 schreef b2py het volgende:
Wat ik er van vindt, is een andere zaak.
pi_118639326
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 20:45 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Wat ik er van vindt, is een andere zaak.
Edit, eerst stond er was anders :P
pi_118640134
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 20:39 schreef b2py het volgende:
En juist die onverschilligheid kost veel geld ;)
pi_118640349
Ach, het is altijd makkelijker om nieuw spoor te verwijderen dan oude troep. Maar het is alsnog zonde. Sowieso oud spoor slopen :( gewoon lekker laten liggen.
pi_118640782
Oud spoor moet ook onderhoud krijgen, kost geld..
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 21:46:44 #175
45532 ziggyziggyziggy
pi_118642910
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 20:53 schreef b2py het volgende:

[..]

Edit, eerst stond er was anders :P
Klopt, maar dat dekte de lading niet.
pi_118643503
Zo'n vermoeden had ik al.
Overigens vind ik het ook belachelijk hoor, maar hing even de geldwolf uit..
pi_118643681
Er zal wel een onderhoudsafdeling zijn die een melding krijgt 'Spoor y is x aantal jaar oud, vervangen!' waarop de nodige hulptroepen het stukje spoor gaan vernieuwen zonder dat er gecontroleerd wordt of dit stuk spoor überhaupt wordt gebruikt.

Enkele maanden later komt de afdeling spoor slopen in gang omdat ze zien dat er een stukje spoor in Friesland mooi ligt te wezen. Aaaand it's gone :P
pi_118643705
Je slaat de spijker op zijn kop. En zo gaat het echt.
pi_118643788
Het verbaast me niks. Schrale troost; dit soort dingen gebeuren ook in het bedrijfsleven.
pi_118643919
Maar ja, als je die afdelingen ook 250 meter van elkaar vandaan huist, loop je ook niet even langs he ;)
pi_118644548
Nee doe normaal. Het koffiezetapparaat staat ten slotte ook al 50 meter verderop, en de printer nog eens 50 meter de andere kant op
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 30 oktober 2012 @ 22:09:44 #182
Maffe Fries
pi_118644720
quote:
9s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 22:07 schreef Viezze het volgende:
Nee doe normaal. Het koffiezetapparaat staat ten slotte ook al 50 meter verderop, en de printer nog eens 50 meter de andere kant op
in de Inktpot kan dat zomaar het geval zijn :P

Dan is naar het andere gebouw lopen er niet snel bij :P
pi_118644767
quote:
9s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 22:07 schreef Viezze het volgende:
Nee joh, in het ProRail gebouw staan ongeveer iedere 25 meter 2 printers.. :')
pi_118644971
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 22:10 schreef b2py het volgende:

[..]

Potverdorie, goed geregeld. Bij ons moet er binnen 50 meter vanaf je werkplek een printer staan maar ik moet toch zeker 60 lopen ;(
pi_118645138
Stel je voor dat je in de rij staat, noohhh :P
pi_118645250
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 22:15 schreef b2py het volgende:
Stel je voor dat je in de rij staat, noohhh :P
Dan houd je nog minder tijd over om je met de Reiziger bezig te houden

Oh wacht...
  PR/Manusje van alles dinsdag 30 oktober 2012 @ 22:17:09 #187
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_118645265
printers. :')
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! Šyvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_118645321
quote:
11s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 22:17 schreef Viezze het volgende:

[..]

Dan houd je nog minder tijd over om je met de Reiziger bezig te houden

Oh wacht...
ProRail is er niet voor de reizigers.. Wanneer gaan jullie dat nou eens begrijpen? ProRail is er voor het spoor, NSR, Veolia is er voor de reiziger.. Jeez..
pi_118645402
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 22:17 schreef b2py het volgende:

[..]

ProRail is er niet voor de reizigers.. Wanneer gaan jullie dat nou eens begrijpen? ProRail is er voor het spoor, NSR, Veolia is er voor de reiziger.. Jeez..
Laat mij ook eens stigmatiseren...ik heb familie bij Prorail dus ik moet altijd al zo aardig doen ;(
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 22:24:31 #190
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_118645760
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 22:10 schreef b2py het volgende:

[..]

Hangt er vanaf in welk ProRailgebouw je zit. Als je in de Inktpot zit loop je sowieso een heel eind om bij een printer te komen. Laat staan bij het bedrijfsrestaurant. ;)

Over die spoortjes: dat zit gewoon in een asset management-systeem. De onderhoudsploeg krijgt een signaal wanneer een bepaald stuk spoor vervangen moet worden, en gaat erop af om dat te doen. De opruimbrigade doet daar dan weer niks mee...
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 30 oktober 2012 @ 22:28:31 #191
Maffe Fries
pi_118646053
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 22:24 schreef James1988 het volgende:

[..]

Hangt er vanaf in welk ProRailgebouw je zit. Als je in de Inktpot zit loop je sowieso een heel eind om bij een printer te komen. Laat staan bij het bedrijfsrestaurant. ;)
klopt, maar de Inktpot is wel een mooi gebouw. Die oude directiekamer ziet er trouwens fraai uit :)
pi_118647049
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 22:24 schreef James1988 het volgende:

[..]

Over die spoortjes: dat zit gewoon in een asset management-systeem. De onderhoudsploeg krijgt een signaal wanneer een bepaald stuk spoor vervangen moet worden, en gaat erop af om dat te doen. De opruimbrigade doet daar dan weer niks mee...
En waarom niet een automatische mail naar de opruimbrigade. Voordat het spoor vervangen wordt hebben zij dan al lang kunnen kijken of dat wel nodig is, en zo niet kunnen ze het tijdig annuleren.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 30 oktober 2012 @ 22:45:24 #193
Maffe Fries
pi_118647178
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 22:43 schreef Viezze het volgende:

[..]

En waarom niet een automatische mail naar de opruimbrigade. Voordat het spoor vervangen wordt hebben zij dan al lang kunnen kijken of dat wel nodig is, en zo niet kunnen ze het tijdig annuleren.
probleem is dat op dit moment het geld voor de verschillende acties uit verschillende potjes komen en die potjes wel leeg moeten
pi_118647306
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 22:45 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

probleem is dat op dit moment het geld voor de verschillende acties uit verschillende potjes komen en die potjes wel leeg moeten
O ja, want anders hebben ze volgend jaar een lager budget...soort vicieuze cirkel
pi_118647438
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 21:57 schreef Viezze het volgende:
Het verbaast me niks. Schrale troost; dit soort dingen gebeuren ook in het bedrijfsleven.
Is die privatisering kennelijk toch geslaagd.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 30 oktober 2012 @ 22:49:39 #196
Maffe Fries
pi_118647472
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 22:47 schreef Viezze het volgende:

[..]

O ja, want anders hebben ze volgend jaar een lager budget...soort vicieuze cirkel
in sommige gevallen gaat dat echt zo.
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 22:49:57 #197
45532 ziggyziggyziggy
pi_118647496
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 22:43 schreef Viezze het volgende:

[..]

Tja... efficiente en moderne omgang met IT-middelen is soms ver te zoeken. Zo worden de baanvakken naar Harlingen en Stavoren nog steeds met dit soort grafieken geregeld. Geen computerscherm dat er aan te pas komt...
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 30 oktober 2012 @ 22:51:31 #198
Maffe Fries
pi_118647617
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 22:49 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Tja... efficiente en moderne omgang met IT-middelen is soms ver te zoeken. Zo worden de baanvakken naar Harlingen en Stavoren nog steeds met dit soort grafieken geregeld. Geen computerscherm dat er aan te pas komt...
en tegenwoordig kun je de kaart er ook bij pakken: http://www.treinviewer.nl/ :P
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 22:57:12 #199
45532 ziggyziggyziggy
pi_118648026
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 22:51 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

en tegenwoordig kun je de kaart er ook bij pakken: http://www.treinviewer.nl/ :P
Dat weet ik. Maar daar ga ik geen veiligheidsbeslissingen op baseren. Er rijden regelmatig treinen rond die niet op de Treinviewer te zien zijn, dus als treindienstleider is het een grappig hulpmiddeltje, maar absoluut niet toereikend voor het uitoefenen van je vak.
pi_118648113
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 22:49 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Voor die 5 treinen op een dag. En het is nog het oude TRDL vak, zoals vroeger. Daar hoor ik spoorlui altijd over, vroeger was alles beter.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 30 oktober 2012 @ 22:59:38 #201
Maffe Fries
pi_118648164
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 22:57 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Dat weet ik. Maar daar ga ik geen veiligheidsbeslissingen op baseren. Er rijden regelmatig treinen rond die niet op de Treinviewer te zien zijn, dus als treindienstleider is het een grappig hulpmiddeltje, maar absoluut niet toereikend voor het uitoefenen van je vak.
oh, dat weet ik. Niet alle Arriva-stellen zijn er bijvoorbeeld op te volgen. Daarnaast heb je nog de meettreinen of andere werktreinen die er ook komen.
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 23:00:19 #202
45532 ziggyziggyziggy
pi_118648208
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 22:58 schreef b2py het volgende:

[..]

Voor die 5 treinen op een dag. En het is nog het oude TRDL vak, zoals vroeger. Daar hoor ik spoorlui altijd over, vroeger was alles beter.
Vroeger gebeurden er ook meer en zwaardere ongelukken met meer schade en meer slachtoffers. ;)

En op Leeuwarden-Sneek rijden er tegenwoordig iedere twintig minuten treinen in beide richtingen, dus zo rustig is het ook weer niet.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 30 oktober 2012 @ 23:06:31 #203
Maffe Fries
pi_118648516
behalve toen alles via spoor 19 in en uit moest rijden. Toen waren het er maar 2 per uur :P
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 23:08:59 #204
45532 ziggyziggyziggy
pi_118648645
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 23:06 schreef Peterselieman het volgende:
behalve toen alles via spoor 19 in en uit moest rijden. Toen waren het er maar 2 per uur :P
Dat was zeker afgelopen weekend? Toen had ik verlof, dus dat weet ik niet.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 30 oktober 2012 @ 23:11:39 #205
Maffe Fries
pi_118648798
donderdag tot en met zondag geloof ik
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 23:13:22 #206
45532 ziggyziggyziggy
pi_118648875
Ja, toen was ik vrij. Er moest nog even een vloer gelegd worden in mijn nieuwe huis.
pi_118654381
Hehe de spoorbrug bij station Zutphen is aangevaren
pi_118654624
Jep, merk het. Treinen reden niet echt.
  woensdag 31 oktober 2012 @ 09:25:55 #209
270524 Flodder450
pi_118656365

Wadloper in Zuid-Amerika :D
pi_118659413
Wat is dit nu weer? Diep daluren, maar kom, laten we 12 bakken dubbeldeks naar het oosten sturen. En nog 12 naar het noorden, waarom niet *O*
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 31 oktober 2012 @ 11:12:33 #211
Maffe Fries
pi_118659486
zo blijven ze wel keurig in hun omloop zitten :P
  woensdag 31 oktober 2012 @ 11:28:46 #212
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_118659979
Wat min-of-meer nieuwe kiekjens van Station(somgeving) Breda.

http://www.viabreda.nl/fotos-vanaf-aug-2012
pi_118660198
quote:
10s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 09:25 schreef Flodder450 het volgende:
[ afbeelding ]

Wadloper in Zuid-Amerika :D
Die was het rondje-om-de-kerk zat?
pi_118660588
Mooi ook dat ze de moeite nemen de boel over te verven daar hč :D
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 31 oktober 2012 @ 11:50:39 #215
Maffe Fries
pi_118660727
ze rijden toch al niet meer in Argentinië omdat de vergunning van de vervoerder ingetrokken is?
  woensdag 31 oktober 2012 @ 11:53:11 #216
270524 Flodder450
pi_118660811
quote:
14s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 11:35 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Die was het rondje-om-de-kerk zat?
_O-
  woensdag 31 oktober 2012 @ 11:55:24 #217
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_118660894
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 11:09 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat is dit nu weer? Diep daluren, maar kom, laten we 12 bakken dubbeldeks naar het oosten sturen. En nog 12 naar het noorden, waarom niet *O*
Als die heen en terug rijdt is die mooi op tijd voor de avondspits. Het nadeel is alleen dat als er in de tussentijd een storing is in de route er met geen mogelijkheid op voldoende sterkte gereden kan worden in de avondspits
pi_118661136
achterste setje werd in Deventer afgetrapt. Maar sowieso, dat waren altijd, ook in de spits, treinen die met ICM gerede nwerden. Hoezo nu ineens VIRM? Is er iets _gebleken_ uit dat ontzettend noodzakelijke reizigersonderzoek van ze soms? :D
  woensdag 31 oktober 2012 @ 12:13:03 #219
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_118661494
Omdat al het ICM tegenwoordig hier in het Zuiden rijdt.
  woensdag 31 oktober 2012 @ 12:13:16 #220
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_118661502
De voortreinen zijn dood, lang leve de extra verdieping!
pi_118662758
Op de laatste dag vrij reizen ga ik op dit moment bij Breukelen over de 10.000 treinkilometers heen!
pi_118663251
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 12:50 schreef Bitlord het volgende:
Op de laatste dag vrij reizen ga ik op dit moment bij Breukelen over de 10.000 treinkilometers heen!
zou tijd worden joh! Gekkehuis! :D
  woensdag 31 oktober 2012 @ 13:50:03 #223
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_118665088
De 10.000 treinkilometers was ik in april ofzo al voorbij :s)
pi_118668662
ik eind maart :P Maar de laatste tijd zit er helaas stevig de klad in moet ik zeggen :{
pi_118669153
Moet je ook maar niet zo lomp doen en je arm breken :P
  woensdag 31 oktober 2012 @ 15:35:24 #226
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_118669585
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 15:24 schreef b2py het volgende:
Moet je ook maar niet zo lomp doen en je arm breken :P
Op basis van deze opmerking zal Fles het wonderbaarlijke genezingsproces van zijn arm demonstreren op je neus.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_118669644
Haha :P
pi_118670402
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 13:50 schreef James1988 het volgende:
De 10.000 treinkilometers was ik in april ofzo al voorbij :s)
Ja sorry hoor, zolang ik 1.kilometer van mn school afwoon en ik verdien aan mn kilometers als ik met de auto ga werken schiet het niet op.
pi_118670788
Mooie constructie heb jij dan zeg? Wil ik ook wel :P
pi_118671516
In Polen rijden ze ook(gemoderniseerd):

woensdag 31 oktober 2012 @ 16:40:38 #231
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_118672629

Ein ICE-T befährt auf der Strecke von Nürnberg nach Regensburg den Laberviadukt südöstlich von Neumarkt in der Oberpfalz. Der Viadukt ist auch bekannt als Deininger Brücke. Die 306 Meter lange Eisenbahnbrücke überquert das Tal der Weißen Laber. Sie wurde 1873 eingeweiht. 1895 wurde sie zweigleisig ausgebaut.

bron: FB DB(Fotograf: Georg Wagner)
pi_118673021

Der Blick von der Burgruine Rudelsburg ins herbstliche Saaletal in Sachsen-Anhalt mit der Burgruine Saaleck und einem ICE T auf der Fahrt Richtung Leipzig.

(Fotograf: Jochen Schmidt)

Ik vond deze ook mooi, zelfde serie!
  woensdag 31 oktober 2012 @ 16:53:32 #233
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_118673196
quote:
Ik vond deze ook mooi, zelfde serie!
:Y Saaletal is ook erg mooi, ik was er in juni vorig jaar, veel kastelen etc. daar.
  woensdag 31 oktober 2012 @ 17:24:00 #234
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_118674375
NS Reizigers heeft een korte pilot opgestart met het Scheepvaart en Transport college vanwege de Machinistenopleiding. Eerder heeft NSR gezegd geen stagiairs aan te nemen van het STC ivm de eigen opleiding, maar na diverse bemiddelingen heeft NSR 5 stageplaatsen beschikbaar gesteld: 2x Den Haag en 3x Rotterdam. Indien dat bij NSR bevalt zal het uitgebreid worden voor latere stagiairs.
pi_118674427
Ik was vanmiddag even in een tijdmachine :s)

pi_118674560
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 17:24 schreef greavy het volgende:
NS Reizigers heeft een korte pilot opgestart met het Scheepvaart en Transport college vanwege de Machinistenopleiding. Eerder heeft NSR gezegd geen stagiairs aan te nemen van het STC ivm de eigen opleiding, maar na diverse bemiddelingen heeft NSR 5 stageplaatsen beschikbaar gesteld: 2x Den Haag en 3x Rotterdam. Indien dat bij NSR bevalt zal het uitgebreid worden voor latere stagiairs.
Was Monopoly daar niet mee bezig?
Zie je hier ook nooit meer :P
pi_118674709
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 12:01 schreef Dr_Flash het volgende:
achterste setje werd in Deventer afgetrapt. Maar sowieso, dat waren altijd, ook in de spits, treinen die met ICM gerede nwerden. Hoezo nu ineens VIRM? Is er iets _gebleken_ uit dat ontzettend noodzakelijke reizigersonderzoek van ze soms? :D
De laatste tijd zie ik meer VIRMS dan Koplopers op het traject Apeldoorn - Amersfoort.
Geen idee waarom die keuze, echt drukker is het niet geworden op station Apeldoorn.
pi_118674789
VIRM's zijn overrated hoor, 7 bakken ICM hebben zelfde capaciteit als 6 bakken IRM..
pi_118674982
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 17:36 schreef b2py het volgende:
VIRM's zijn overrated hoor, 7 bakken ICM hebben zelfde capaciteit als 6 bakken IRM..
Dat had ik niet gedacht. Dan maakt het qua extra zitplaatsen dus niet veel extra uit.
Weet iemand trouwens hoe het met de plannen staat inzake de lijn van Apeldoorn naar Arnhem? Een poos geleden werd er gesproken over het renoveren van het van bestaand spoor Apeldoorn - Dieren. De VSM rijdt over deze lijn en was niet blij met deze plannen.
pi_118674999
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 17:34 schreef AverageJoe het volgende:

[..]

De laatste tijd zie ik meer VIRMS dan Koplopers op het traject Apeldoorn - Amersfoort.
Geen idee waarom die keuze, echt drukker is het niet geworden op station Apeldoorn.
Treinen 1724, 1735, 1748 en 1759 (Enschede V7.27,A12.32, V13.27 en A18.32) rijden, tussen Utrecht-Deventer met 12 bakken, rest 6 bakken.
En de gehele serie 2800 (de spitstreintjes zegmaar) rijdt met VIRM.

Vanaf december is het ICM weer terug: de (1)1600 en (1)1700 geheel, de 1500 die dan naar Deventer gaat gemengd ICM/VIRM rijden.
Bij twijfel: gebruik beton.
pi_118675078
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 17:42 schreef AverageJoe het volgende:

[..]

Dat had ik niet gedacht. Dan maakt het qua extra zitplaatsen dus niet veel extra uit.
Weet iemand trouwens hoe het met de plannen staat inzake de lijn van Apeldoorn naar Arnhem? Een poos geleden werd er gesproken over het renoveren van het van bestaand spoor Apeldoorn - Dieren. De VSM rijdt over deze lijn en was niet blij met deze plannen.
Gaat niet door, zie lange-termijn spooragenda die eerder dit topic staat.
pi_118675091
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 17:42 schreef _JdM_ het volgende:

[..]

Treinen 1724, 1735, 1748 en 1759 (Enschede V7.27,A12.32, V13.27 en A18.32) rijden, tussen Utrecht-Deventer met 12 bakken, rest 6 bakken.

Vanaf december is het ICM weer terug: de (1)1600 en (1)1700 geheel, de 1500 die dan naar Deventer gaat gemengd ICM/VIRM rijden.
11600/11700?
pi_118675101
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 17:42 schreef AverageJoe het volgende:
Nee. Alleen het rijcomfort gaat met een procentje of 80 omlaag, maar okee.
pi_118675131
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 17:42 schreef _JdM_ het volgende:

[..]

Bingo!

Hier met dat reisdompelaartje *)
pi_118675210
quote:
15s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 17:44 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee. Alleen het rijcomfort gaat met een procentje of 80 omlaag, maar okee.
Op hete dagen of wanneer het weer passen en meten wordt, wel inderdaad. Dan kun je beter in een VIRM opgepropt staan.
pi_118675230
Hee Fles ik zag vanmorgen dat de bordjes op Hengelo Gezondheidspark hangen.
pi_118675371
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 17:48 schreef Zug-Chef het volgende:
Hee Fles ik zag vanmorgen dat de bordjes op Hengelo Gezondheidspark hangen.
Ook gehoord ja :Y Binnenkort maar eens gaan kijken. Tegenwoordig is er ook een muurschildering in Goor (was nooit, wel in zowel Lochem als Delden trouwens, maar nu dus ook in Goor).
pi_118675395
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 17:47 schreef AverageJoe het volgende:

[..]

Op hete dagen of wanneer het weer passen en meten wordt, wel inderdaad. Dan kun je beter in een VIRM opgepropt staan.
VIRM zuigt varkensballen in de hel man.
pi_118675396
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 17:44 schreef b2py het volgende:

[..]

11600/11700?
11600 wordt IC Amersfoort Schothorst-Schiphol, 11700 wordt IC Amersfoort Schothorst-Den Haag Centraal.
Tijdligging zo dat de 1700 overstap geeft te Amersfoort op de 11600, de 1600 op de 11700.
pi_118675432
Ok bedankt.
Je weet trouwens dat treinserie nummertje altijd gevolgd worden door het traject? ;)
pi_118675435
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 17:52 schreef _JdM_ het volgende:

[..]

11600 wordt IC Amersfoort Schothorst-Schiphol, 11700 wordt IC Amersfoort Schothorst-Den Haag Centraal.
Tijdligging zo dat de 1700 overstap geeft te Amersfoort op de 11600, de 1600 op de 11700.
Oh, de hint was niet duidelijk genoeg :) Het is hier somda niet, we praten hier met woorden en niet met cijfers. Dank u wel :)
pi_118675460
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 17:52 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ook gehoord ja :Y Binnenkort maar eens gaan kijken. Tegenwoordig is er ook een muurschildering in Goor (was nooit, wel in zowel Lochem als Delden trouwens, maar nu dus ook in Goor).
Ook dat kan ik bevestigen idd, zag t vanmorgen bij het passeren van Goor.
pi_118675476
quote:
3s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 17:53 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Oh, de hint was niet duidelijk genoeg :) Het is hier somda niet, we praten hier met woorden en niet met cijfers. Dank u wel :)
Nu wel ;)
  woensdag 31 oktober 2012 @ 17:58:16 #254
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_118675565
quote:
13s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 17:52 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

VIRM-4 heeft wel goede airco, net als SLT.
pi_118675578
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 17:54 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Ook dat kan ik bevestigen idd, zag t vanmorgen bij het passeren van Goor.
Ja dat je dat kan bevestigen dat is leuk :P

Dit was een week voordat de bordjes op Hengelo Gezondheidspark neergezet weren.

Hoevelaken schiet al lekker op de laatste tijd trouwens, maar vanochtend nog altijd geen bordjes.
  woensdag 31 oktober 2012 @ 17:58:51 #256
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_118675582
quote:
13s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 17:52 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

En vernielt ruggen tot de 517e macht.
pi_118675590
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 17:58 schreef James1988 het volgende:
goede airco, net als SLT.
Pissen we toch daar in ^O^
pi_118675614
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 17:58 schreef James1988 het volgende:

[..]

VIRM-4 heeft wel goede airco, net als SLT.
bij VIRM-4 kan je hard genaaid worden als het zo'n oude is met bijna alleen 4-zitters van plastic. De allernieuwste serie (9551 ev) zijn wel ok maar niets gaat boven ICM.
  woensdag 31 oktober 2012 @ 18:03:14 #259
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_118675690
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 18:00 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

bij VIRM-4 kan je hard genaaid worden als het zo'n oude is met bijna alleen 4-zitters van plastic. De allernieuwste serie (9551 ev) zijn wel ok maar niets gaat boven ICM.
VIRM-IV (oude serie) is inderdaad ruk met plastic stoeltjes. Raad eens waar ik op dít moment in zit.

Serie 4 (VIRM-4, 9551 - 9557) is muchos beteros.
pi_118675730
Die blauwe had ik juist maandag veel meer last van..
Alhoewel de houten stoel waar ik nu op zit ook bagger is,,
pi_118675875
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 17:58 schreef greavy het volgende:

[..]

En vernielt ruggen tot de 517e macht.
Ja de stoelen zijn wel erg kloten inderdaad. Zeker bij lange ritten.
pi_118676954
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 16:02 schreef b2py het volgende:
Mooie constructie heb jij dan zeg? Wil ik ook wel :P
moet je in.de buitendienst bij de overheid werken. snachts.
  woensdag 31 oktober 2012 @ 18:57:18 #263
270524 Flodder450
pi_118677530
Wat is het de afgelopen paar weken toch, dat ik haast nooit meer Koplopers zie op Groningen CS maar enkel VIRMs?

als ik koplopers zie staan ze er ķf om te worden schoongemaakt, of ergens achter op het emplacement
  woensdag 31 oktober 2012 @ 18:57:45 #264
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_118677553
Ze worden toch nog erg vaak ingezet hoor. Gelukkig. Helaas zijn er 4(?) omlopen die met VIRM rijden tussen Groningen-Schiphol/Den Haag...
pi_118679271

Anno 2012 nog slechts eenmaal per week bediend DB Schenker chemiebedrijf Elementis Specialties in Delden, zo ook op de nog grijze ochtend van 31 oktober 2012. Voor de bediening zelf, die voor een groot deel in het bos plaatsvindt, kan je maar beter geen zon hebben. Maar dat geldt ook deze klik vanaf de fietsenstalling bij station Delden. De inmiddels DB-rode 6411 heeft twee ketelwagens ethyleenoxide met stikstof en drie ketelwagens met propyleenoxide aan de haak en is als trein 45766 onderweg vanuit Bad Bentheim. Vandaag was DB Schenker aan de late kant en mocht het na een korte stop-en-go meteen doorrijden naar het raccordement.

Na aankomst voor de poort van Raccordement Servo (Elementis) is het wachten op de dienstdoende rangeerder ter plaatse. Nadat de poort geopend is rijdt DB Schenker de trein naar binnen. Het wissel gaat om en deze schattige blauwe rangeerlok "Bennie 1" rijdt flink wat meters van het terrein af. Nadat het wissel weer omgelegd is duwt de 6411 de ketelwagens achteruit. De 6411 maakt zich daarna voorwaarts uit de voeten en na een kleine controle duwt Bennie trein 45766 naar binnen. Het rangeerproces is al even mooi als de herfstachtige omgeving, want deze acties vinden midden in het bos plaats.

[ Bericht 0% gewijzigd door Zug-Chef op 31-10-2012 19:40:59 ]
  woensdag 31 oktober 2012 @ 19:43:17 #266
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_118679690
Fraaie plaatjes Björn! Daar mķét ik ook nog een keer heen...
  woensdag 31 oktober 2012 @ 20:14:59 #267
270524 Flodder450
pi_118681530
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 19:34 schreef Zug-Chef het volgende:
[ link | afbeelding ]
Anno 2012 nog slechts eenmaal per week bediend DB Schenker chemiebedrijf Elementis Specialties in Delden, zo ook op de nog grijze ochtend van 31 oktober 2012. Voor de bediening zelf, die voor een groot deel in het bos plaatsvindt, kan je maar beter geen zon hebben. Maar dat geldt ook deze klik vanaf de fietsenstalling bij station Delden. De inmiddels DB-rode 6411 heeft twee ketelwagens ethyleenoxide met stikstof en drie ketelwagens met propyleenoxide aan de haak en is als trein 45766 onderweg vanuit Bad Bentheim. Vandaag was DB Schenker aan de late kant en mocht het na een korte stop-en-go meteen doorrijden naar het raccordement.

[ link | afbeelding ]
Na aankomst voor de poort van Raccordement Servo (Elementis) is het wachten op de dienstdoende rangeerder ter plaatse. Nadat de poort geopend is rijdt DB Schenker de trein naar binnen. Het wissel gaat om en deze schattige blauwe rangeerlok "Bennie 1" rijdt flink wat meters van het terrein af. Nadat het wissel weer omgelegd is duwt de 6411 de ketelwagens achteruit. De 6411 maakt zich daarna voorwaarts uit de voeten en na een kleine controle duwt Bennie trein 45766 naar binnen. Het rangeerproces is al even mooi als de herfstachtige omgeving, want deze acties vinden midden in het bos plaats.
Wow, mooie omgeving daar _O_!
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 31 oktober 2012 @ 20:17:54 #268
Maffe Fries
pi_118681699
  Redactie Sport woensdag 31 oktober 2012 @ 20:34:17 #269
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_118682674
quote:
2s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 17:25 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik was vanmiddag even in een tijdmachine :s)

[ afbeelding ]
Die heb ik toevallig ook op de foto gezet vanmiddag, het viel mij ook al op...
PM mij!
  woensdag 31 oktober 2012 @ 20:52:58 #270
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_118683704
Ze houden al rekening met vertraging :Y
pi_118685820
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 20:34 schreef dennistd het volgende:

[..]

Die heb ik toevallig ook op de foto gezet vanmiddag, het viel mij ook al op...
[ afbeelding ]
Die aan de zuidzijde van het station klopte wel. Althans, tot voor kort, aangezien daar drie maanden staat.
pi_118686861
Hoor de net iemand opmerken dat ze het verschil tussen 2de en 3de klas nooit zag.

Ze was oprecht verbaast na mijn opmerking , die bestaat ook niet. Ze was tevens blond.
pi_118687018
Nou dat heeft ze dan goed gezien. In 1956 is formeel de derde klasse afgeschaft, maar eigenlijk is de eerste klasse van toen afgeschaft en zijn de andere klassen een nummertje opgehoogd :Y
  woensdag 31 oktober 2012 @ 21:55:47 #274
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_118687281
True. Ff zoeken of dit in m'n cao ooit formeel is omgezet.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 31 oktober 2012 @ 22:04:29 #275
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_118687777
Is dat niet nog te zien op dat gebouwtje op Naarden-Bussum, waar je nog de ouderwetse aanduiding voor de 3e klas wachtruimte ziet staan? Zo niet, dan weet iemand hier vast wel welk station dat is.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_118687835
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 22:04 schreef twiFight het volgende:
Is dat niet nog te zien op dat gebouwtje op Naarden-Bussum, waar je nog de ouderwetse aanduiding voor de 3e klas wachtruimte ziet staan? Zo niet, dan weet iemand hier vast wel welk station dat is.
Haarlem ook. Dikke kans in Deventer ook nog, nou geen zin om heen te lopen :P
  Redactie Sport woensdag 31 oktober 2012 @ 22:21:04 #277
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_118688865
Deventer inderdaad ook :Y
PM mij!
pi_118688913
quote:
6s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 21:55 schreef Duvel het volgende:
True. Ff zoeken of dit in m'n cao ooit formeel is omgezet.
Ja doe dat ff, in je contract wat je voor 1956 getekend hebt.
  PR/Manusje van alles woensdag 31 oktober 2012 @ 22:25:52 #279
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_118689137
In groningen kan je het ook nog goed zien. Wachtruimtes voor eerste klasse, dames, heren en de zulks.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! Šyvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_118689242
Ik zag in Dv laatst ene tegelmozaiekje "waterplaats" :D

Nou weet ik niet of dat voor een stoomlocomotief was of dat er een urinoir mee aangeduid werd :')
  Redactie Sport woensdag 31 oktober 2012 @ 22:28:42 #281
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_118689305
Nog wat meer foto's van vandaag:

Loc 6414 met een keteltrein naar Roodeschool, op station Groningen Noord

Nog een keer die trein, nu van de achterkant

In Leeuwarden heeft Arriva een nieuwe chipkaartpaal, hij is alleen wat laag vind ik..

In Leeuwarden kwam ik ook deze sandite-combinatie tegen, met de locs 1774 en 1778.

Deze bekroonde VIRM reed als IC naar Zwolle

Daar mag alles in de soep lopen volgens deze reclame

De kans daarop wordt trouwens wel groter met verlopen liftkeuringen (van alle liften!)

Met 15 seconden sluitertijd wordt een trein wel vaag :P

Ook Syntus staat langs het perron in Hengelo

En in Enschede moet men tegenwoordig de motor van de buffeltjes uitzetten
PM mij!
pi_118689395
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 22:04 schreef twiFight het volgende:
vroeger, toen er zelfs voor 3e klas reizigers een wachtruimte was O+
pi_118689568
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 22:28 schreef dennistd het volgende:
[ afbeelding ]
Met 15 seconden sluitertijd wordt een trein wel vaag :P
Is die ugg-trut rechts 15 seconden lang roerloos blijven staan? :?
  woensdag 31 oktober 2012 @ 22:37:17 #284
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_118689850

Dames en heren, wegens een versperring kunnen wij momenteel niet verder rijden.
pi_118689862
Kwam een paar dagen geleden een opvallende combinatie tegen nabij Amsterdam. Een 1700 met een DDAR-stam, daaraan vast nog een 1700 met nog een DDAR-stam eindigend met een mDDM.

:?
  Redactie Sport woensdag 31 oktober 2012 @ 22:38:15 #286
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_118689904
quote:
11s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 22:32 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Bijna wel ja, op vol formaat is ze heel iets bewogen
PM mij!
pi_118690001
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 22:37 schreef James1988 het volgende:
[ afbeelding ]

Dames en heren, wegens een versperring kunnen wij momenteel niet verder rijden.
Ik heb een boooooot
Ik heb een hele mooie splinternieuwe booooot
Haar naam is Anna en het sein staat nu op rooooood
  woensdag 31 oktober 2012 @ 23:05:48 #288
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_118691324
Herinnert u zich de geel-blauwe ICL-rijtuigen nog? Die bestaan nog steeds :s)
pi_118691575
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 23:05 schreef James1988 het volgende:
O+
  woensdag 31 oktober 2012 @ 23:15:55 #290
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_118691752
quote:
11s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 22:32 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Valt nog mee, op langere trajecten zoals Amersfoort-Zwolle zie ik regelmatig smartphone-autisten drie kwartier naar een schermpje staren zonder ook maar te knipperen met hun ogen.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
  woensdag 31 oktober 2012 @ 23:19:40 #291
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_118691894
Deventer:

Naarden-Bussum:

Zou je toen stoer geweest zijn als je 2e klas reisde, of was je dan alsnog een net-niet-eerste-klas?
  woensdag 31 oktober 2012 @ 23:21:21 #292
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_118691973
Ach, de Frecciarossa heeft zelfs 4 klassen _O-
pi_118695282
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 23:05 schreef James1988 het volgende:
Die combinatie van geel/blauw met een rode loc en herfstkleuren is zo gek nog niet. Paar nieuwe kleurtjes voor de DB? :P
  donderdag 1 november 2012 @ 08:35:20 #294
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_118695522
Op Amersfooort was een extra trein richting Utrecht, stond op het bord "speciale trein". Wat zou dat geweest kunnen zijn?
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_118696066
Zie net dat er op de V250 een rare bult zit boven de cabine. Beetje jammer weer :p
pi_118696147
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 08:35 schreef Fiorano het volgende:
Op Amersfooort was een extra trein richting Utrecht, stond op het bord "speciale trein". Wat zou dat geweest kunnen zijn?
Dat was de vertraagde trein uit Leeuwarden. Nummertje 12720 (v 06:05 te Leeuwarden). Waarom hij als extra trein stond is nog steeds onduidelijk.
  donderdag 1 november 2012 @ 09:26:02 #297
270524 Flodder450
pi_118696435
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 09:07 schreef b2py het volgende:
Zie net dat er op de V250 een rare bult zit boven de cabine. Beetje jammer weer :p
Alsof de bult op de neus nog niet raar genoeg is _O-
  donderdag 1 november 2012 @ 09:47:03 #298
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_118696858
quote:
1s.gif Op donderdag 1 november 2012 09:10 schreef b2py het volgende:

[..]

Dat was de vertraagde trein uit Leeuwarden. Nummertje 12720 (v 06:05 te Leeuwarden). Waarom hij als extra trein stond is nog steeds onduidelijk.
Lekker NS logica dus
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  donderdag 1 november 2012 @ 10:41:37 #299
270524 Flodder450
pi_118698158
quote:
10s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 22:25 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
In groningen kan je het ook nog goed zien. Wachtruimtes voor eerste klasse, dames, heren en de zulks.
yup!

Alleen aan de westvleugel, hebben ze de tegeltjes van de muur af gehaald en tinten groen brun/geel geverfd _O- ;(
  donderdag 1 november 2012 @ 10:42:32 #300
270524 Flodder450
pi_118698194
Wie hier is er vanmiddag eigenlijk rond een uur of 3 op Groningen CS?

spontane minimeet ofzo :P
  donderdag 1 november 2012 @ 10:47:34 #301
270524 Flodder450
pi_118698346
Dames en heren, we zijn op het eindpunt gearriveerd van deze trein, neem uw bagage mee en verlaat de trein
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')