in de Inktpot kan dat zomaar het geval zijnquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:07 schreef Viezze het volgende:
Nee doe normaal. Het koffiezetapparaat staat ten slotte ook al 50 meter verderop, en de printer nog eens 50 meter de andere kant op
Nee joh, in het ProRail gebouw staan ongeveer iedere 25 meter 2 printers..quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:07 schreef Viezze het volgende:
Nee doe normaal. Het koffiezetapparaat staat ten slotte ook al 50 meter verderop, en de printer nog eens 50 meter de andere kant op
Potverdorie, goed geregeld. Bij ons moet er binnen 50 meter vanaf je werkplek een printer staan maar ik moet toch zeker 60 lopenquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:10 schreef b2py het volgende:
[..]
Nee joh, in het ProRail gebouw staan ongeveer iedere 25 meter 2 printers..
Dan houd je nog minder tijd over om je met de Reiziger bezig te houdenquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:15 schreef b2py het volgende:
Stel je voor dat je in de rij staat, noohhh
ProRail is er niet voor de reizigers.. Wanneer gaan jullie dat nou eens begrijpen? ProRail is er voor het spoor, NSR, Veolia is er voor de reiziger.. Jeez..quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:17 schreef Viezze het volgende:
[..]
Dan houd je nog minder tijd over om je met de Reiziger bezig te houden
Oh wacht...
Laat mij ook eens stigmatiseren...ik heb familie bij Prorail dus ik moet altijd al zo aardig doenquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:17 schreef b2py het volgende:
[..]
ProRail is er niet voor de reizigers.. Wanneer gaan jullie dat nou eens begrijpen? ProRail is er voor het spoor, NSR, Veolia is er voor de reiziger.. Jeez..
Hangt er vanaf in welk ProRailgebouw je zit. Als je in de Inktpot zit loop je sowieso een heel eind om bij een printer te komen. Laat staan bij het bedrijfsrestaurant.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:10 schreef b2py het volgende:
[..]
Nee joh, in het ProRail gebouw staan ongeveer iedere 25 meter 2 printers..
klopt, maar de Inktpot is wel een mooi gebouw. Die oude directiekamer ziet er trouwens fraai uitquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:24 schreef James1988 het volgende:
[..]
Hangt er vanaf in welk ProRailgebouw je zit. Als je in de Inktpot zit loop je sowieso een heel eind om bij een printer te komen. Laat staan bij het bedrijfsrestaurant.
En waarom niet een automatische mail naar de opruimbrigade. Voordat het spoor vervangen wordt hebben zij dan al lang kunnen kijken of dat wel nodig is, en zo niet kunnen ze het tijdig annuleren.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:24 schreef James1988 het volgende:
[..]
Hangt er vanaf in welk ProRailgebouw je zit. Als je in de Inktpot zit loop je sowieso een heel eind om bij een printer te komen. Laat staan bij het bedrijfsrestaurant.
Over die spoortjes: dat zit gewoon in een asset management-systeem. De onderhoudsploeg krijgt een signaal wanneer een bepaald stuk spoor vervangen moet worden, en gaat erop af om dat te doen. De opruimbrigade doet daar dan weer niks mee...
probleem is dat op dit moment het geld voor de verschillende acties uit verschillende potjes komen en die potjes wel leeg moetenquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:43 schreef Viezze het volgende:
[..]
En waarom niet een automatische mail naar de opruimbrigade. Voordat het spoor vervangen wordt hebben zij dan al lang kunnen kijken of dat wel nodig is, en zo niet kunnen ze het tijdig annuleren.
O ja, want anders hebben ze volgend jaar een lager budget...soort vicieuze cirkelquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
probleem is dat op dit moment het geld voor de verschillende acties uit verschillende potjes komen en die potjes wel leeg moeten
Is die privatisering kennelijk toch geslaagd.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 21:57 schreef Viezze het volgende:
Het verbaast me niks. Schrale troost; dit soort dingen gebeuren ook in het bedrijfsleven.
in sommige gevallen gaat dat echt zo.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:47 schreef Viezze het volgende:
[..]
O ja, want anders hebben ze volgend jaar een lager budget...soort vicieuze cirkel
Tja... efficiente en moderne omgang met IT-middelen is soms ver te zoeken. Zo worden de baanvakken naar Harlingen en Stavoren nog steeds met dit soort grafieken geregeld. Geen computerscherm dat er aan te pas komt...quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:43 schreef Viezze het volgende:
[..]
En waarom niet een automatische mail naar de opruimbrigade. Voordat het spoor vervangen wordt hebben zij dan al lang kunnen kijken of dat wel nodig is, en zo niet kunnen ze het tijdig annuleren.
en tegenwoordig kun je de kaart er ook bij pakken: http://www.treinviewer.nl/quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:49 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Tja... efficiente en moderne omgang met IT-middelen is soms ver te zoeken. Zo worden de baanvakken naar Harlingen en Stavoren nog steeds met dit soort grafieken geregeld. Geen computerscherm dat er aan te pas komt...
Dat weet ik. Maar daar ga ik geen veiligheidsbeslissingen op baseren. Er rijden regelmatig treinen rond die niet op de Treinviewer te zien zijn, dus als treindienstleider is het een grappig hulpmiddeltje, maar absoluut niet toereikend voor het uitoefenen van je vak.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
en tegenwoordig kun je de kaart er ook bij pakken: http://www.treinviewer.nl/
Voor die 5 treinen op een dag. En het is nog het oude TRDL vak, zoals vroeger. Daar hoor ik spoorlui altijd over, vroeger was alles beter.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:49 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Tja... efficiente en moderne omgang met IT-middelen is soms ver te zoeken. Zo worden de baanvakken naar Harlingen en Stavoren nog steeds met dit soort grafieken geregeld. Geen computerscherm dat er aan te pas komt...
oh, dat weet ik. Niet alle Arriva-stellen zijn er bijvoorbeeld op te volgen. Daarnaast heb je nog de meettreinen of andere werktreinen die er ook komen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:57 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dat weet ik. Maar daar ga ik geen veiligheidsbeslissingen op baseren. Er rijden regelmatig treinen rond die niet op de Treinviewer te zien zijn, dus als treindienstleider is het een grappig hulpmiddeltje, maar absoluut niet toereikend voor het uitoefenen van je vak.
Vroeger gebeurden er ook meer en zwaardere ongelukken met meer schade en meer slachtoffers.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:58 schreef b2py het volgende:
[..]
Voor die 5 treinen op een dag. En het is nog het oude TRDL vak, zoals vroeger. Daar hoor ik spoorlui altijd over, vroeger was alles beter.
Dat was zeker afgelopen weekend? Toen had ik verlof, dus dat weet ik niet.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:06 schreef Peterselieman het volgende:
behalve toen alles via spoor 19 in en uit moest rijden. Toen waren het er maar 2 per uur
Die was het rondje-om-de-kerk zat?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 09:25 schreef Flodder450 het volgende:
[ afbeelding ]
Wadloper in Zuid-Amerika
quote:Op woensdag 31 oktober 2012 11:35 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Die was het rondje-om-de-kerk zat?
Als die heen en terug rijdt is die mooi op tijd voor de avondspits. Het nadeel is alleen dat als er in de tussentijd een storing is in de route er met geen mogelijkheid op voldoende sterkte gereden kan worden in de avondspitsquote:Op woensdag 31 oktober 2012 11:09 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat is dit nu weer? Diep daluren, maar kom, laten we 12 bakken dubbeldeks naar het oosten sturen. En nog 12 naar het noorden, waarom niet
zou tijd worden joh! Gekkehuis!quote:Op woensdag 31 oktober 2012 12:50 schreef Bitlord het volgende:
Op de laatste dag vrij reizen ga ik op dit moment bij Breukelen over de 10.000 treinkilometers heen!
Op basis van deze opmerking zal Fles het wonderbaarlijke genezingsproces van zijn arm demonstreren op je neus.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 15:24 schreef b2py het volgende:
Moet je ook maar niet zo lomp doen en je arm breken
Ja sorry hoor, zolang ik 1.kilometer van mn school afwoon en ik verdien aan mn kilometers als ik met de auto ga werken schiet het niet op.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 13:50 schreef James1988 het volgende:
De 10.000 treinkilometers was ik in april ofzo al voorbij
quote:Ik vond deze ook mooi, zelfde serie!
Was Monopoly daar niet mee bezig?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 17:24 schreef greavy het volgende:
NS Reizigers heeft een korte pilot opgestart met het Scheepvaart en Transport college vanwege de Machinistenopleiding. Eerder heeft NSR gezegd geen stagiairs aan te nemen van het STC ivm de eigen opleiding, maar na diverse bemiddelingen heeft NSR 5 stageplaatsen beschikbaar gesteld: 2x Den Haag en 3x Rotterdam. Indien dat bij NSR bevalt zal het uitgebreid worden voor latere stagiairs.
De laatste tijd zie ik meer VIRMS dan Koplopers op het traject Apeldoorn - Amersfoort.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 12:01 schreef Dr_Flash het volgende:
achterste setje werd in Deventer afgetrapt. Maar sowieso, dat waren altijd, ook in de spits, treinen die met ICM gerede nwerden. Hoezo nu ineens VIRM? Is er iets _gebleken_ uit dat ontzettend noodzakelijke reizigersonderzoek van ze soms?
Dat had ik niet gedacht. Dan maakt het qua extra zitplaatsen dus niet veel extra uit.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 17:36 schreef b2py het volgende:
VIRM's zijn overrated hoor, 7 bakken ICM hebben zelfde capaciteit als 6 bakken IRM..
Treinen 1724, 1735, 1748 en 1759 (Enschede V7.27,A12.32, V13.27 en A18.32) rijden, tussen Utrecht-Deventer met 12 bakken, rest 6 bakken.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 17:34 schreef AverageJoe het volgende:
[..]
De laatste tijd zie ik meer VIRMS dan Koplopers op het traject Apeldoorn - Amersfoort.
Geen idee waarom die keuze, echt drukker is het niet geworden op station Apeldoorn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |