Niet dat ik weet, het was vroeger een industrieterrein/postterrein vandaar dat er spoor ligt. Als zich er nog iets afspeelt qua spooractiviteiten dan is het bijzonder weinigquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 17:31 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Ohja ik zag het, had alleen het stuk uit Utrecht gelezen, die kende ik al
Wel gaaf om te zien. Als ik foto's zie dan zie ik dat het ding nog best vaak verplaatst is. Wordt het nog gebruikt en is er überhaupt nog spoorse acitiviteit op het terrein?
treintje uit Noorderkempen doortrekkenquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 17:22 schreef greavy het volgende:
Iemand al bekend met dit document? Uitwerking opties van treinverbinding Nederland-België van Schultz?
Ter hoogte van de IJsseloordweg? Dat heeft toch niks te maken met die aparte verbinding met de Kleefse waard. Daar gebeurd dus niks meer?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 17:36 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Niet dat ik weet, het was vroeger een industrieterrein/postterrein vandaar dat er spoor ligt. Als zich er nog iets afspeelt qua spooractiviteiten dan is het bijzonder weinig![]()
Wel is er een paar jaar geleden een stuk spoor wat van het terrein naar de haven leidt nog compleet vernieuwd... ook werd er toen gesproken over een mogelijk te bouwen station Arnhem Kleefse waard. Van die plannen is echter niets terecht gekomen. Of ze moeten nog ergens op een to-do lijstje staan
Edit: de plannen zijn er nog blijkbaar, zie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Station_Arnhem_Pley
Rond 2020 moet de bouw van start gaan
Oh, dat is een andere uitwerking dan waar dat onderzoek over ging. Als je dan verder klikt; krijg je dan nog meer informatie te zien? Heb zelf de update nog niet binnen. (iPhone)quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 17:31 schreef b2py het volgende:
[..]
Had gisteravond nog een foto op Flickr gezet maar kreeg hem niet in dit topic.
Hieronder dus een afbeelding hoe het er uit ziet op Android.
[ afbeelding ]
Voor zover ik weet niet. Maar het is dus vreemd dat ze het goederenspoor richting de haven daar enkele jaren terug nog volledig hebben vernieuwd. Ik kan me niet heugen dat er uberhaupt ooit iets gereden heeftquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:13 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Ter hoogte van de IJsseloordweg? Dat heeft toch niks te maken met die aparte verbinding met de Kleefse waard. Daar gebeurd dus niks meer?
Nee klopt, dit is niet met die balkjes wat we wel hebben gezien.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:41 schreef Crientj het volgende:
[..]
Oh, dat is een andere uitwerking dan waar dat onderzoek over ging. Als je dan verder klikt; krijg je dan nog meer informatie te zien? Heb zelf de update nog niet binnen. (iPhone)
op het opstelterrein komt nog wel eens wat. Wordt nog regelmatig gebruikt om spul te driehoeken bijvoorbeeldquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:50 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Voor zover ik weet niet. Maar het is dus vreemd dat ze het goederenspoor richting de haven daar enkele jaren terug nog volledig hebben vernieuwd. Ik kan me niet heugen dat er uberhaupt ooit iets gereden heeft
Ja, het terrein bij het oude postdepot bedoel je.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
op het opstelterrein komt nog wel eens wat. Wordt nog regelmatig gebruikt om spul te driehoeken bijvoorbeeld
daar ongeveer jaquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:56 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Ja, het terrein bij het oude postdepot bedoel je.
Maar de Kleefse waard zelf is dus al ff dood.quote:
Spoorvernieuwing heeft vaak niets te maken met hoe vaak dat spoor wordt gebruikt. Zo hebben ze een paar jaar geleden spoor 315 op Groningen Losplaats (kopspoortje naar de Vagron) compleet vernieuwd, terwijl er werkelijk nooit iets rijdt, behalve de videoschouwtrein om het toeleidende wissel te schouwen. En het spoortje van Leeuwarden naar Stiens heeft gloednieuwe kilometreringsbordjes gekregen... en is kort daarna opgebroken.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:50 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Voor zover ik weet niet. Maar het is dus vreemd dat ze het goederenspoor richting de haven daar enkele jaren terug nog volledig hebben vernieuwd. Ik kan me niet heugen dat er uberhaupt ooit iets gereden heeft
Wat ik er van vindt, is een andere zaak.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:39 schreef b2py het volgende:
En achja, als ProRail toch betaalt, prima toch?
Edit, eerst stond er was andersquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:45 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Wat ik er van vindt, is een andere zaak.
En juist die onverschilligheid kost veel geldquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:39 schreef b2py het volgende:
En achja, als ProRail toch betaalt, prima toch?
Klopt, maar dat dekte de lading niet.quote:
in de Inktpot kan dat zomaar het geval zijnquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:07 schreef Viezze het volgende:
Nee doe normaal. Het koffiezetapparaat staat ten slotte ook al 50 meter verderop, en de printer nog eens 50 meter de andere kant op
Nee joh, in het ProRail gebouw staan ongeveer iedere 25 meter 2 printers..quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:07 schreef Viezze het volgende:
Nee doe normaal. Het koffiezetapparaat staat ten slotte ook al 50 meter verderop, en de printer nog eens 50 meter de andere kant op
Potverdorie, goed geregeld. Bij ons moet er binnen 50 meter vanaf je werkplek een printer staan maar ik moet toch zeker 60 lopenquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:10 schreef b2py het volgende:
[..]
Nee joh, in het ProRail gebouw staan ongeveer iedere 25 meter 2 printers..
Dan houd je nog minder tijd over om je met de Reiziger bezig te houdenquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:15 schreef b2py het volgende:
Stel je voor dat je in de rij staat, noohhh
ProRail is er niet voor de reizigers.. Wanneer gaan jullie dat nou eens begrijpen? ProRail is er voor het spoor, NSR, Veolia is er voor de reiziger.. Jeez..quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:17 schreef Viezze het volgende:
[..]
Dan houd je nog minder tijd over om je met de Reiziger bezig te houden
Oh wacht...
Laat mij ook eens stigmatiseren...ik heb familie bij Prorail dus ik moet altijd al zo aardig doenquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:17 schreef b2py het volgende:
[..]
ProRail is er niet voor de reizigers.. Wanneer gaan jullie dat nou eens begrijpen? ProRail is er voor het spoor, NSR, Veolia is er voor de reiziger.. Jeez..
Hangt er vanaf in welk ProRailgebouw je zit. Als je in de Inktpot zit loop je sowieso een heel eind om bij een printer te komen. Laat staan bij het bedrijfsrestaurant.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:10 schreef b2py het volgende:
[..]
Nee joh, in het ProRail gebouw staan ongeveer iedere 25 meter 2 printers..
klopt, maar de Inktpot is wel een mooi gebouw. Die oude directiekamer ziet er trouwens fraai uitquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:24 schreef James1988 het volgende:
[..]
Hangt er vanaf in welk ProRailgebouw je zit. Als je in de Inktpot zit loop je sowieso een heel eind om bij een printer te komen. Laat staan bij het bedrijfsrestaurant.
En waarom niet een automatische mail naar de opruimbrigade. Voordat het spoor vervangen wordt hebben zij dan al lang kunnen kijken of dat wel nodig is, en zo niet kunnen ze het tijdig annuleren.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:24 schreef James1988 het volgende:
[..]
Hangt er vanaf in welk ProRailgebouw je zit. Als je in de Inktpot zit loop je sowieso een heel eind om bij een printer te komen. Laat staan bij het bedrijfsrestaurant.
Over die spoortjes: dat zit gewoon in een asset management-systeem. De onderhoudsploeg krijgt een signaal wanneer een bepaald stuk spoor vervangen moet worden, en gaat erop af om dat te doen. De opruimbrigade doet daar dan weer niks mee...
probleem is dat op dit moment het geld voor de verschillende acties uit verschillende potjes komen en die potjes wel leeg moetenquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:43 schreef Viezze het volgende:
[..]
En waarom niet een automatische mail naar de opruimbrigade. Voordat het spoor vervangen wordt hebben zij dan al lang kunnen kijken of dat wel nodig is, en zo niet kunnen ze het tijdig annuleren.
O ja, want anders hebben ze volgend jaar een lager budget...soort vicieuze cirkelquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
probleem is dat op dit moment het geld voor de verschillende acties uit verschillende potjes komen en die potjes wel leeg moeten
Is die privatisering kennelijk toch geslaagd.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 21:57 schreef Viezze het volgende:
Het verbaast me niks. Schrale troost; dit soort dingen gebeuren ook in het bedrijfsleven.
in sommige gevallen gaat dat echt zo.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:47 schreef Viezze het volgende:
[..]
O ja, want anders hebben ze volgend jaar een lager budget...soort vicieuze cirkel
Tja... efficiente en moderne omgang met IT-middelen is soms ver te zoeken. Zo worden de baanvakken naar Harlingen en Stavoren nog steeds met dit soort grafieken geregeld. Geen computerscherm dat er aan te pas komt...quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:43 schreef Viezze het volgende:
[..]
En waarom niet een automatische mail naar de opruimbrigade. Voordat het spoor vervangen wordt hebben zij dan al lang kunnen kijken of dat wel nodig is, en zo niet kunnen ze het tijdig annuleren.
en tegenwoordig kun je de kaart er ook bij pakken: http://www.treinviewer.nl/quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:49 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Tja... efficiente en moderne omgang met IT-middelen is soms ver te zoeken. Zo worden de baanvakken naar Harlingen en Stavoren nog steeds met dit soort grafieken geregeld. Geen computerscherm dat er aan te pas komt...
Dat weet ik. Maar daar ga ik geen veiligheidsbeslissingen op baseren. Er rijden regelmatig treinen rond die niet op de Treinviewer te zien zijn, dus als treindienstleider is het een grappig hulpmiddeltje, maar absoluut niet toereikend voor het uitoefenen van je vak.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
en tegenwoordig kun je de kaart er ook bij pakken: http://www.treinviewer.nl/
Voor die 5 treinen op een dag. En het is nog het oude TRDL vak, zoals vroeger. Daar hoor ik spoorlui altijd over, vroeger was alles beter.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:49 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Tja... efficiente en moderne omgang met IT-middelen is soms ver te zoeken. Zo worden de baanvakken naar Harlingen en Stavoren nog steeds met dit soort grafieken geregeld. Geen computerscherm dat er aan te pas komt...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |