zijn twee plaatsen waar het kan. Op de lijn naar Deventer, Zwolle-Zuid en op de lijn naar Kampen, Zwolle Stadshagenquote:Op maandag 29 oktober 2012 21:29 schreef beantherio het volgende:
[..]
Zwolle heeft ongeveer 2,5x meer inwoners.
Ik zou eigenlijk niet eens weten waar ze in Zwolle een 2e station nodig zouden kunnen hebben. Het huidige station ligt zo'n beetje precies in het midden van al die samenkomende spoorlijnen.
ja op het kamperlijntje wilden ze nog een extra halte bij eoa school geloof ik.quote:Op maandag 29 oktober 2012 21:29 schreef beantherio het volgende:
[..]
Zwolle heeft ongeveer 2,5x meer inwoners.
Ik zou eigenlijk niet eens weten waar ze in Zwolle een 2e station nodig zouden kunnen hebben. Het huidige station ligt zo'n beetje precies in het midden van al die samenkomende spoorlijnen.
Dinges jeweetzquote:
Ik weet wat je bedoeld: m.b.t. het Kamperlijntje wordt er gediscussieerd over een mogelijk station bij Stadshagen, en ergens ter hoogte van Zwolle Zuid ligt er al ergens een soort van op een station lijkend laadplatform. Die eerste zie ik nog wel eens komen (dwz: als het Kamperlijntje blijft bestaan) maar dat er in Zwolle Zuid een echt station gaat komen lijkt me niet waarschijnlijk.quote:Op maandag 29 oktober 2012 21:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
zijn twee plaatsen waar het kan. Op de lijn naar Deventer, Zwolle-Zuid en op de lijn naar Kampen, Zwolle Stadshagen
Zeker weten? Wat had je geslikt toen je dat zag?quote:Op maandag 29 oktober 2012 21:36 schreef beantherio het volgende:
[..]
ergens ter hoogte van Zwolle Zuid ligt er al ergens een soort van op een station lijkend laadplatform.
Oh maar naar Utrecht De Uithof, al sinds 1989 in het bezit van TWEE NS-tariefpunten trouwens, rijden minimaal 40 bussen per uur. Vanuit CS (ghehequote:Op maandag 29 oktober 2012 21:47 schreef Isambard het volgende:
Zwolle Stadshagen is op zich best wel een heel erg gewenst station. De bus uit Stadshagen rijdt al acht keer per uur.
Misschien dat laadplatform een groot woord is maar ik meen daar wel eens een soort platform naast het spoor gezien te hebben. Ik kan het niet niet helemaal goed omschrijven.quote:Op maandag 29 oktober 2012 21:47 schreef Isambard het volgende:
[..]
Zeker weten? Wat had je geslikt toen je dat zag?
Nee. De eerstvolgende keer dat ik er langs kom maak ik er wel eens een foto van.quote:Op maandag 29 oktober 2012 22:23 schreef MaxMark het volgende:
Is dat niet zo'n oud laadplatform van de toenmalige PTT?
Ik denk dat ik weet welke je bedoelt. Die naast dat TNT Post-gebouwquote:Op maandag 29 oktober 2012 22:24 schreef beantherio het volgende:
[..]
Nee. De eerstvolgende keer dat ik er langs kom maak ik er wel eens een foto van.
Nee, ik dacht dat het echt ergens ter hoogte van Zwolle Zuid was. Maar ik heb even geprobeerd om het met Google Earth op te zoeken en ik kan niets vinden. Ik kan niet anders concluderen dat ik de 2,5 jaar die ik dagelijks vanuit Zwolle richting Deventer gereisd heb stomdronken ben geweest.quote:Op maandag 29 oktober 2012 22:25 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Ik denk dat ik weet welke je bedoelt. Die naast dat TNT Post-gebouw
Of niet?
Ik heb er zo'n 18 jaar praktisch naast gewoond en het zegt mij ook nietsquote:Op maandag 29 oktober 2012 22:29 schreef beantherio het volgende:
[..]
Nee, ik dacht dat het echt ergens ter hoogte van Zwolle Zuid was. Maar ik heb even geprobeerd om het met Google Earth op te zoeken en ik kan niets vinden. Ik kan niet anders concluderen dat ik de 2,5 jaar die ik dagelijks vanuit Zwolle richting Deventer gereisd heb stomdronken ben geweest.
Dat is eentje uit de ICM-0 serie. Die serie diende als voorloper op het huidige ICM en is buiten dienst gesteld. Staat daar bij Stator. is een oefenobject voor allerlei hulpdienstenquote:Op maandag 29 oktober 2012 22:47 schreef GlenSpey het volgende:
Ik zit nu dagelijks in de trein naar Amsterdam en telkens als ik Utrecht ben gepasseerd zie ik in de verte een half vernietigde ICM staan (op een bedrijventerrein, dus niet in de 'tuin'). Waarom staat deze daar zo? En hoe is deze zo zwaar beschadigd geraakt?
En wat een succes. Ik plande vandaag een reis van Delft naar Breda, met overstap te Rotterdam (op de Fyra). Over beide treinen zei het ding "geen informatie bekend"quote:Op maandag 29 oktober 2012 22:53 schreef b2py het volgende:
Ben nu de NS app aan het bijwerken. Nieuw in deze versie. De drukte meter! Hij is er dan echt. Super tof. Woensdag even uitproberen!
er bestaat nog meer ICM-0, want de middenbak van de 4005 staat in Amersfoort op Bokkeduinen en de middenbak van de 4007 rijdt rond in stel 4044quote:Op maandag 29 oktober 2012 23:02 schreef GlenSpey het volgende:
Ik zit nu de diverse foto's ervan te bekijken. Die is goed kapotgetrapt zeg! Zonde.
Wel leuk om te lezen dat er nog een trein uit de ICM-0 serie bestaat, namelijk de 4001! En die staat gewoon hier, in Arnhem, ook als oefenobject en ziet er nog iets beter uit dan die uit Utrecht
De stad venlo mag er dan wel 1 hebben, maar de gemeente heeft er 3, en alle 3 liggen op spuugafstand van elkaar.. Zeker Blerick-Venloquote:
Ik ben zelf d.m.v. een OV-jaarkaart bij het ov terecht gekomen en ben er best tevreden mee, dat argument klopt uit het stukje.quote:Op maandag 29 oktober 2012 17:27 schreef Bitlord het volgende:
Als je bijvoorbeeld kijkt naar de concessie BRU-Utrecht streek(dat zijn die gele bussen in Utrecht muv de spitslijnen met gele bussen) (Bron: aanbestedingskalender.nl) over de maand december 2011 zie je dat van 5,3 miljoen reizigerskilometers er 1,7 miljoen worden geproduceerd door vrijreizende studenten (32%).
Kunnen we ook gelijk zijn wat het aandeel is van deze studenten wanneer ze in het weekeinde wél moeten betalen: 0,12 miljoen kilometer (2%). Hoewel er natuurlijk minder weekenddagen zijn dan weekdagen, is het verschil behoorlijk!
Bij de spitslijnen van deze regio (de gele bussen rondom De Uithof) worden van 540.000 kilometers er 374.000 door vrijreizende studenten gemaakt (69%).
* de Utrecht Bereikbaar-pas is niet opgenomen in de berekeningen.
Dat zijn hele interessante foto's.quote:Op maandag 29 oktober 2012 22:53 schreef Bitlord het volgende:
Dat is Stator, een oefencentrum voor de brandweer en andere hulpverleningsdiensten. Vroeger bestond de Koploper, een ICM-0 (uit de proefserie 4001-4007 die verder nauwelijks meer bestaat en zeker niet meer in dienst is), uit 3 stellen. Voor de Koploper stond er een dieseldrie en een 2200.
Er heeft ook een tijdje een oude Rotterdamse metro in de 5000/5100-serie gestaan in de GVB-kleuren.
[ afbeelding ]
Zou inderdaad een mooie aansluiting kunnen bieden op de HSL tegenwoordig (nou ja, zodra die Fyra Den Haag-Breda-Brussel er is dan)... Al sinds de jaren '70 wordt er over deze spoorlijn gesproken maar nog altijd geen knopen doorgehakt. Wel wordt er bij de verbreding rekening gehouden met een mogelijke spoorlijn in de toekomst, als het goed is.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 13:32 schreef Bitlord het volgende:
Wata betreft de lange termijn spooragenda is het erg jammer dat nu niet de kans wordt gegrepen om de spoorlijn Utrecht - Breda aan te leggen. Nu, omdat binnen enkele jaren de A27 helemaal op de schop gaat en dan de meeste ruimte ontstaat om in de middenberm van de snelweg een mooie spoorlijn aan te leggen. Een halfuurtje van Utrecht naar Breda, in ene uurtje van Utrecht naar Antwerpen. Het openbaar vervoer van toch niet kleine plaatsen als Vianen, Gorinchem, Oosterhout en Raamsdonksveer zou er behoorlijk op vooruit gaan. Een gemiste kans.
160 is op korte termijn alleen te verwachten op "nieuwe" trajecten zonder overwegen. Utrecht-Arnhem hoort dus in dit rijtje niet thuis.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 13:35 schreef Bitlord het volgende:
Áls er 160 aan gaat komen op het Nederlandse spoor, dan is dat te verwachten op de volgende trajecten:
Amsterdam Bijlmer - Utrecht Centraal
Weesp - Almere Poort
Almere Oostvaarders - Zwolle
Den Haag - Schiphol
Boxtel - Eindhoven
Utrecht - Arnhem
Utrecht-Arnhem staat er tussen in verband met de ICE. Maar ook met overwegen mag je volgens de Nederlandse regelgeving 160 km/h. Alleen moet het toegenomen risiconiveau wel gecompenseerd worden door een aantal overwegen te sluiten of te vervangen door een onderdoorgang.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 14:21 schreef ReisT het volgende:
[..]
160 is op korte termijn alleen te verwachten op "nieuwe" trajecten zonder overwegen. Utrecht-Arnhem hoort dus in dit rijtje niet thuis.
Ze mogen er geen spoorbrug van maken, maar alleen een tunnel? Waarom dat?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:20 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Utrecht-Arnhem staat er tussen in verband met de ICE. Maar ook met overwegen mag je volgens de Nederlandse regelgeving 160 km/h. Alleen moet het toegenomen risiconiveau wel gecompenseerd worden door een aantal overwegen te sluiten of te vervangen door een onderdoorgang.
Dat bedoel ik juist, op dat traject moet nog van veel aangepast worden voor je daar met 160 over de overwegen mag. Dus is dat een lange termijn-verhaal. Daarom als eerste 160 op trajecten zonder overwegen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:20 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Utrecht-Arnhem staat er tussen in verband met de ICE. Maar ook met overwegen mag je volgens de Nederlandse regelgeving 160 km/h. Alleen moet het toegenomen risiconiveau wel gecompenseerd worden door een aantal overwegen te sluiten of te vervangen door een onderdoorgang.
Logisch dat Klaasje alleen aan tunnels dacht die zijn gewoon veel handiger in te passen dan bruggen over het spoor.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:20 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Ze mogen er geen spoorbrug van maken, maar alleen een tunnel? Waarom dat?
Oh, dus ze hebben die functie er alsnog doorheen geduwd? Tijdens dat onderzoek van een aantal weken terug kwam daar nog best veel kritiek op (vooral het idee hoe ze zoiets gaan meten, druksensoren in de stoelen?).quote:Op maandag 29 oktober 2012 22:53 schreef b2py het volgende:
Ben nu de NS app aan het bijwerken. Nieuw in deze versie. De drukte meter! Hij is er dan echt. Super tof. Woensdag even uitproberen!
Dat gaat toch gewoon met geanonimiseerde reizigersgegevens (reizigersonderzoek en natuurlijk de OV-chipkaart) waarover NS beschikt.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:46 schreef Crientj het volgende:
[..]
Oh, dus ze hebben die functie er alsnog doorheen geduwd? Tijdens dat onderzoek van een aantal weken terug kwam daar nog best veel kritiek op (vooral het idee hoe ze zoiets gaan meten, druksensoren in de stoelen?).
Nou ja, was te verwachten.
Ja, ging het op de vorige pagina nog over. Die koploper wordt gebruikt als oefenobject voor de brandweer e.dquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 17:25 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Vandaag iets heel interessants gezien; een doorloop koploper in Arnhem, op het terrein de Kleefse waard. Half ontspoord en aardig gesloopt. Er stond nog enigszins leesbaar op dat het een testvoertuig was. Weet iemand het verhaal erachter?
Verder stond er nog 2 wagonnen en ergens binnen nog een (goed uitziende) dieselloc.
Ohja ik zag het, had alleen het stuk uit Utrecht gelezen, die kende ik alquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 17:27 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Ja, ging het op de vorige pagina nog over. Die koploper wordt gebruikt als oefenobject voor de brandweer e.d
Had gisteravond nog een foto op Flickr gezet maar kreeg hem niet in dit topic.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:46 schreef Crientj het volgende:
[..]
Oh, dus ze hebben die functie er alsnog doorheen geduwd? Tijdens dat onderzoek van een aantal weken terug kwam daar nog best veel kritiek op (vooral het idee hoe ze zoiets gaan meten, druksensoren in de stoelen?).
Nou ja, was te verwachten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |