en i.p.v het kopen van een dagboek, kun je je onzin ook op deze wijze kwijt (niet te vaak s.v.p.)quote:Op zaterdag 17 september 2011 11:55 schreef D-Mon het volgende:
[..]
Goed, gisteravond wekker gezet om vannacht stoomtrein te gaan kieken..
Mijn plan was een serie foto's te maken bij de koopmans fabriek in leeuwarden, mooi dichtbij en rijdend, daarnaast redelijk veel licht van de fabriek.
Mijn vriendin werd echter voor mij wakker van de wekker en heeft deze uitgedrukt..
quote:Op zondag 20 mei 2012 11:09 schreef greavy het volgende:
Owja. Gister weer eens een dag gehad die ik zelf in het honderd heb lopen gooien![]()
- 's Ochtends in Breda de omgeleide PON-trein op willen wachten. Ik wist wanneer die kwam, maar toen liep ik nog door de tunnel op mijn gemakje. En dan loop je de trap op, en zie je hem voorbij rijden![]()
- UnitCargo Venlo ri Kijfhoek kwam langs, maar toen stonden wij bij de Subway (ik wist dat ie moest komen)
- Een andere trein met huifdoekwagens kwam ook langs (ik wist het...) maar toen liepen wij op ons gemak in de tunnel
- Later met de IC140 ri Amsterdam zouden wij er op Hilversum uit voor 2 treintjes met de RailPro wagens. Bleven we zitten in de trein, omdat wij dat even vergeten waren![]()
Zo, dat was mijn dagje gister welEigen schuld gelukkig
niet meer dan twaalf bakken per trein toch?quote:Op zondag 28 oktober 2012 22:48 schreef b2py het volgende:
[..]
niet naar groningen hoor, richting den helder
Ik heb ook al wat lengtes gezien voor drgl 2013, wordt huilen met de pet of af en toe..
tussen Amersfoort en Utrecht gaat dat in de spitsen mooie volle treinen opleveren, al scheelt het wel dat de Tukkers een kwartier eerder of later moeten reizenquote:
uit mijn hoofd gaat die om 16.21 uur uit Utrecht wegquote:Op zondag 28 oktober 2012 23:00 schreef b2py het volgende:
Die 14 bakken irm in de 557 (Sorry weet tijden niet uit hoofd) wordt bijv 12 bakken icm...
quote:Op zondag 28 oktober 2012 22:37 schreef Dr_Flash het volgende:
Met AltijdVrij moet je gewoon nooit hoeven bliepen, dat slaat nergens op.
jr. aka Bram heeft Kids vrij. Die moet dus ook steeds in- en uitchecken en heel irritant zijn kaart bliebt niet! Ga je toch elke keer kijken of het wel goed gaat, schiet niet opquote:Op zondag 28 oktober 2012 22:37 schreef James1988 het volgende:
En ook met Weekend Vrij, in het weekend, zou je m.i. nooit hoeven inchecken.
Elk reizigersonderzoek ten spijtquote:Op zondag 28 oktober 2012 23:01 schreef Zug-Chef het volgende:
Tja men vergist zich idd in het aantal mensen dat 'gewoon' over de Veluwe blijft rijden als de Hanzelijn open is. Ben benieuwd wat voor chaos dat gaat worden.
heb je mazzel mee. Ik denk dat het wel een chaos zal gaan worden. Het aantal reizigers dat naar Schiphol/Amsterdam Centraal wil is relatief beperkt ten opzichte van het aantal dat naar Utrecht moet.quote:Op zondag 28 oktober 2012 23:01 schreef Zug-Chef het volgende:
Tja men vergist zich idd in het aantal mensen dat 'gewoon' over de Veluwe blijft rijden als de Hanzelijn open is. Ben benieuwd wat voor chaos dat gaat worden. Gelukkig werk ik tegen die tijd niet meer in Utrecht maar in Heerenveen
Been there, done that, ligt niet lekker.quote:Op zondag 28 oktober 2012 23:27 schreef Peterselieman het volgende:
precies. Ik denk dat de NS zich daar in gaat vergissen, maar goed dat zal de praktijk uit moeten wijzen. Ik hoop iig dat er niet te veel treinen zijn waar de mensen in de bagagerekken moeten liggen
Vroeger, met die hangmatten, lag dat best ok. Hoe lang zijn die er al niet meer? Dertig jaar of zo?quote:Op maandag 29 oktober 2012 05:26 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Been there, done that, ligt niet lekker.
Vanaf Den Haag via de Hanzelijn duurt langer dan via de Veluwelijn. Gaan mensen dus niet doen.quote:Op zondag 28 oktober 2012 23:18 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou ja voor Utrecht zit er ook ene hoop Rotterdam en Den Haag volk bij natuurlijk. Als je de helft van het Den haag volk over de Hanzelijn kan gooien, dan gaat de verdeling Rotterdam - Den Haag via Amersfoort - Utrecht van 12-4 naar 12-2 bakken dus win je per saldo ehm... niet echt spannend veel
Daar kom je nog achterquote:Op maandag 29 oktober 2012 07:46 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Vanaf Den Haag via de Hanzelijn duurt langer dan via de Veluwelijn. Gaan mensen dus niet doen.
quote:Op maandag 29 oktober 2012 15:08 schreef dennistd het volgende:
Er zijn ook veel aanbiedingen waarbij een dagretour ipv een dagkaart als vervoersbewijs erbij zit. En daarmee mag je dus alleen een retourtje naar Amersfoort maken. Wat wel mag is daarmee naar Utrecht reizen en een los retourtje Utrecht-Amsterdam kopen, maar dat kan ook duurder uitvallen.
Stel nou dat er een aanbieding voor Alkmaar of zo is dat kun je daar rustig mee naar Amsterdam, omdat het dan op de logische reisroute ligt.
Is dit waar? En houdt het in dat de lijn 90 miljoen goedkoper uitvalt omdat ze hebben bezuinigd op iets waar eigenlijk niet op bezuinigd moest worden en zal dit nu meer gaan kosten om alsnog op te lossen?quote:HANZELIJN NOG NIET KLAAR.
ProRail heeft een nogal snorkend bericht uitgebracht dat de aanleg van de Hanzelijn 90 miljoen euro goedkoper is uitgevallen. Merkwaardig bericht dat ook helemaal niet de lading dekt. Feitelijk is de verbinding gewoon niet uitgevoerd zoals nodig is om treinen elkaar snel te laten opvolgen zoals afgesproken.
De brug en aansluitende infrastructuur van Zwolle tot Hattemerbroek is niet uitgevoerd zoals nodig is om treinen elkaar snel op te laten volgen. In plaats van 4 is volstaan met slechts 2 sporen op deze kritieke flessenhals, omdat dit volgens ProRail en Ministerie vanwege de toen nog voorziene moderne beveiliging voldoende capaciteit bood.
Die moderne beveiliging is er uitgerekend hier (nog) niet gekomen en dus is er een nog op te lossen knelpunt. Gevolg is nu een vertraging gevoelige situatie en 8 minuten wachttijd voor de trein naar Leeuwarden in Zwolle.
Ook de hogere voorgespiegelde rijsnelheid is niet gerealiseerd waardoor de Hanzelijn er maar liefst 10 minuten langer over doet dan strikt genomen noodzakelijk is. Feitelijk is de verbinding dus gewoon niet af.
De PvdA Statenfracties in Friesland, Groningen, Drenthe en Overijssel hebben in november een gezamenlijk bijeenkomst over de spoorproblematiek in Noord- Nederland. De inzet van de PvdA is er op gericht de mogelijkheden van de spoorinfrastructuur in Noord-Oost Nederland beter te benutten. De Provinciale Statenleden zijn dan ook van mening dat de zogenaamde 'meevaller' onverkort besteed dient te worden aan het oplossen van de Hanzelijn-flessenhals rond Zwolle en verkorting van de rijtijd van de Randstad naar Zwolle en het Noorden. Daarbij is ook het knelpunt Herfte nog een op te lossen probleem.
binnen de bestaande situatie liggen nog mogelijkheden die in het komende jaren zeker uitgevoerd zullen gaan worden. De infrastructuur in Zwolle is nog niet helemaal op orde, waardoor nu een vertekend beeld wordt gecreëerd.quote:Op maandag 29 oktober 2012 15:35 schreef MaxMark het volgende:
Persbericht van PvdA statenfracties van Groningen, Friesland, Drenthe en Overijssel:
[..]
Is dit waar? En houdt het in dat de lijn 90 miljoen goedkoper uitvalt omdat ze hebben bezuinigd op iets waar eigenlijk niet op bezuinigd moest worden en zal dit nu meer gaan kosten om alsnog op te lossen?
Nee onwaar.quote:Op maandag 29 oktober 2012 15:35 schreef MaxMark het volgende:
Persbericht van PvdA statenfracties van Groningen, Friesland, Drenthe en Overijssel:
[..]
Is dit waar? En houdt het in dat de lijn 90 miljoen goedkoper uitvalt omdat ze hebben bezuinigd op iets waar eigenlijk niet op bezuinigd moest worden en zal dit nu meer gaan kosten om alsnog op te lossen?
Och gutquote:Op maandag 29 oktober 2012 16:24 schreef Bitlord het volgende:
Poep, ze willen de OV-studentenkaart afschaffen en vervangen door een kortingskaart. Dat staat in het concept-regeerakkoord zoals dat door het CPB is doorgerekend. Als dit doorgaat, dan weten we zeker dat we de komende jaren ondanks alle maatregelen een stevige daling van het aantal reizigerskilometers in het openbaar vervoer kunnen verwachten, maar alle besparingsmaatregelen van dien.
Clown, lees even deze post van Bitlord:quote:Op maandag 29 oktober 2012 16:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Och gutNee, we moeten als OV-reizigers de studenten dankbaar zijn dat er dankzij hen lijnen opengebleven zijn, nee nou wordtie effe lekker
![]()
Het is een kostenverschuiving, de student zal zeker een deel van de kosten vergoed krijgen en deze worden direct aan hem geleend. De staat is eigenlijk een beetje royaal om jou OV-kaart volledig toegang te geven van Maastricht tot Roodeschool. Daarnaast kan het betekenen dat OV-bedrijven juist studentenabbonement introduceren, bijvoorbeeld het Universiteit Utrecht-reisabbonement.quote:Op maandag 29 oktober 2012 16:27 schreef HeavenSmiles het volgende:
rekkelijk om naar willekeurige andere locaties te reizen.
De OV-studentenkaart wordt dus een kortingkaart, maar komt ook beschikbaarquote:Op maandag 29 oktober 2012 16:24 schreef Bitlord het volgende:
Poep, ze willen de OV-studentenkaart afschaffen en vervangen door een kortingskaart. Dat staat in het concept-regeerakkoord zoals dat door het CPB is doorgerekend. Als dit doorgaat, dan weten we zeker dat we de komende jaren ondanks alle maatregelen een stevige daling van het aantal reizigerskilometers in het openbaar vervoer kunnen verwachten, maar alle besparingsmaatregelen van dien.
MBO-scholieren vanaf 18 jaar hebben er nu ook al beschikking over.quote:Op maandag 29 oktober 2012 17:08 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
De OV-studentenkaart wordt dus een kortingkaart, maar komt ook beschikbaar
voor MBO-scholieren. Kortom: een soberder kaart die beschikbaar komt voor meer
mensen. Ik kan er wel mee leven.
Ik blijf het vreemd vinden. De kamernood is erg hoog momenteel en dat zal alleen maar verergeren door deze maatregel.quote:Op maandag 29 oktober 2012 17:08 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
De OV-studentenkaart wordt dus een kortingkaart, maar komt ook beschikbaar
voor MBO-scholieren. Kortom: een soberder kaart die beschikbaar komt voor meer
mensen. Ik kan er wel mee leven.
Ik heb de woningparagraaf uit het regeerakkoord nog niet gelezen, misschien wordt er ook wel wat aan studentenhuisvesting gedaan? (Wishful thinking, I know.)quote:Op maandag 29 oktober 2012 17:12 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Ik blijf het vreemd vinden. De kamernood is erg hoog momenteel en dat zal alleen maar verergeren door deze maatregel.
Ik heb het vanmiddag uitgerekend. Als je Zwolle-Amsterdam CS rechtstreeks rijdt met alleen een stop op Almere C dan kan je in de beloofde 55 minuten van Zwolle naar Amsterdam Centraal terwijl je maar 140 km/h hoeft te rijden. Dan moet je alleen wel zorgen voor een snel pad tussen Lelystad en Amsterdam Centraal.quote:Op maandag 29 oktober 2012 16:42 schreef b2py het volgende:
[..]
Nee onwaar.
De 10 minuten minder winst is ProRail niet aan te rekenen, dit komt omdat het materieel van NSR de 200 km/h niet haalt. Evenals het kort volgen, dat ligt namelijk aan het project 'Zwolle Spoort' wat niet loopt als gepland. De Hanzelijn op zichzelf is gewoon ¤90 miljoen goedkoper. Waar die lapzwansen van de PvdA het over hebben heeft geen relatie tot de Hanzelijn.
Staat niks over in, alleen dat Woningcorporaties onder directe aansturing van gemeenten komen.quote:Op maandag 29 oktober 2012 17:17 schreef HeavenSmiles het volgende:
[..]
Ik heb de woningparagraaf uit het regeerakkoord nog niet gelezen, misschien wordt er ook wel wat aan studentenhuisvesting gedaan? (Wishful thinking, I know.)
Mwa, ik moet elke dag naar Utrecht, maar dat zou me dan 20 euro per dag kosten... dan is een auto die op enigszins tactvolle brandstof rijdt al snel veel goedkoper, helemaal als ik ook nog kan carpoolen.quote:Op maandag 29 oktober 2012 16:27 schreef HeavenSmiles het volgende:
maar het OV blijft immers de goedkoopste vorm van langeafstandsvervoer
Als je alle kosten van autorijden bij elkaar optelt (dus niet alleen de brandstof) en vervolgens de gemiddelde prijs per kilometer berekent, ben je feitelijk altijd duurder uit - zelfs als je voltarief met de trein zou reizen (carpoolen daargelaten)! Zeker gezien de accijnzen ook worden verhoogd en oldtimers niet meer worden vrijgesteld van motorrijtuigenbelastingquote:Op maandag 29 oktober 2012 17:59 schreef lezut het volgende:
Mwa, ik moet elke dag naar Utrecht, maar dat zou me dan 20 euro per dag kosten... dan is een auto die op enigszins tactvolle brandstof rijdt al snel veel goedkoper, helemaal als ik ook nog kan carpoolen.
Ja, maar als de trein en de auto bij elkaar in de buurt komen qua kosten dan kunnen mensen toch de overweging gaan maken om ivm comfort toch de auto te pakken. Helemaal in gebieden waar het gehele OV-systeem niet zo fijnmazig is.quote:Op maandag 29 oktober 2012 18:16 schreef HeavenSmiles het volgende:
[..]
Als je alle kosten van autorijden bij elkaar optelt (dus niet alleen de brandstof) en vervolgens de gemiddelde prijs per kilometer berekent, ben je feitelijk altijd duurder uit - zelfs als je voltarief met de trein zou reizen (carpoolen daargelaten)! Zeker gezien de accijnzen ook worden verhoogd en oldtimers niet meer worden vrijgesteld van motorrijtuigenbelasting
Maar het zou goed kunnen dat studenten >40% korting krijgen, of bv. op één traject gratis kunnen reizen ofzo. De concrete uitwerking is nog niet bekend.
Wat denkt ie welquote:Op maandag 29 oktober 2012 18:53 schreef greavy het volgende:
Daarnaast had de Meester op deze Veetjes zijn sluitseinen ontstoken en de frontseinen gedoofd.
Zwolle heeft maar één station, dus die valt al afquote:
quote:Op maandag 29 oktober 2012 20:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zwolle heeft maar één station, dus die valt al af
Weet dat het om Groningen gaat, maar dat is niet de enige stad met drie stations binnen de stadsgrenzen
Strippen? Wat zijn dat?quote:Op maandag 29 oktober 2012 20:44 schreef Duvel het volgende:
Als je vroeger in Purmerend in de bus stapte en "Sentraol" tegen de chauffeur zei, stempelde ie vrolijk zes strippen af.
Bovenkaspel heeft 11.000 inwoners en 2 stations.quote:Op maandag 29 oktober 2012 20:46 schreef Viezze het volgende:
[..]
As we speak, wat is de kleinste stad met twee stations. Delfzijl?
Ik heb zelfs Houten CS gehoordquote:Op maandag 29 oktober 2012 20:40 schreef HeavenSmiles het volgende:
Tja, in mijn ervaring wordt bij de meeste steden met >1 station wel over het "CS" gesproken, ongeacht of het daadwerkelijk de stationsnaam is. Gewoon voor de zekerheid dat je het over hetzelfde station hebt met iemand anders
Bv. Eindhoven CS, Tilburg CS, Nijmegen CS...
Santpoort?quote:Op maandag 29 oktober 2012 20:46 schreef Viezze het volgende:
[..]
Sappemeer heeft er 8298quote:Op maandag 29 oktober 2012 20:51 schreef beantherio het volgende:
[..]
Bovenkaspel heeft 11.000 inwoners en 2 stations.
Edit: Eygelshoven heeft met 8500 inwoners ook 2 stations.
"Delfzijl" en "stad" in één zin en impliceren dat Delfzijl ook mar in de buurt komt van een stadquote:Op maandag 29 oktober 2012 20:46 schreef Viezze het volgende:
[..]
die telt niet, omdat je voor het ene station Hoogezand ook mee moet rekenenquote:
Sappemeer is Sappemeer jaquote:Op maandag 29 oktober 2012 20:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
die telt niet, omdat je voor het ene station Hoogezand ook mee moet rekenen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoogezand-Sappemeer en Sappemeer Oostquote:Op maandag 29 oktober 2012 20:58 schreef beantherio het volgende:
[..]
Sappermeer heeft toch maar 1 station?
Oh het kan nog wel gekker hoor:quote:
Dit waardeloze bijdehante gelamzak mag ook weleensafgelopen wezen trouwensquote:Op maandag 29 oktober 2012 21:11 schreef Yreal het volgende:
[..]
http://lmgtfy.com/?q=inwoneraantal+soest
Ik denk dat ze NS De Klomp bedoelden.quote:Op maandag 29 oktober 2012 21:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh het kan nog wel gekker hoor:
Plaatsen met maar EEN niet mis te verstaan station.
[ afbeelding ]
Of plaatsenmet meerdere stations, waarvan je een ANDER station als "Centrum/Centraal" zou aanduiden.
[ afbeelding ]
wees dan zelf niet zo lui en google het gewoon zelf. Alsof iemand hier die info paraat heeft.quote:Op maandag 29 oktober 2012 21:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dit waardeloze bijdehante gelamzak mag ook weleensafgelopen wezen trouwensBeantwoord de vraag of als je daar te belazerd voor bent, hou dan gewoon je bek
Zwolle?quote:Op maandag 29 oktober 2012 21:19 schreef beantherio het volgende:
Wat is eigenlijk de grootste stad met maar 1 station?
Leeuwarden?quote:Op maandag 29 oktober 2012 21:19 schreef beantherio het volgende:
Wat is eigenlijk de grootste stad met maar 1 station?
ja tuurlijkquote:Op maandag 29 oktober 2012 21:19 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Ik denk dat ze NS De Klomp bedoelden.
Zutphen ook zeker?quote:
En het enige station in het land met 6 buurstations. Straks 7quote:Op maandag 29 oktober 2012 21:26 schreef beantherio het volgende:
Zwolle heeft ruim 120.000 inwoners. Dat lijkt wel de grootste te zijn ja. Ze compenseren dat ene station wel door meteen een van de grootste spoorknooppunten van Nederland te zijn.
Zwolle heeft ongeveer 2,5x meer inwoners.quote:
zijn twee plaatsen waar het kan. Op de lijn naar Deventer, Zwolle-Zuid en op de lijn naar Kampen, Zwolle Stadshagenquote:Op maandag 29 oktober 2012 21:29 schreef beantherio het volgende:
[..]
Zwolle heeft ongeveer 2,5x meer inwoners.
Ik zou eigenlijk niet eens weten waar ze in Zwolle een 2e station nodig zouden kunnen hebben. Het huidige station ligt zo'n beetje precies in het midden van al die samenkomende spoorlijnen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |