Mwa, ik moet elke dag naar Utrecht, maar dat zou me dan 20 euro per dag kosten... dan is een auto die op enigszins tactvolle brandstof rijdt al snel veel goedkoper, helemaal als ik ook nog kan carpoolen.quote:Op maandag 29 oktober 2012 16:27 schreef HeavenSmiles het volgende:
maar het OV blijft immers de goedkoopste vorm van langeafstandsvervoer
Als je alle kosten van autorijden bij elkaar optelt (dus niet alleen de brandstof) en vervolgens de gemiddelde prijs per kilometer berekent, ben je feitelijk altijd duurder uit - zelfs als je voltarief met de trein zou reizen (carpoolen daargelaten)! Zeker gezien de accijnzen ook worden verhoogd en oldtimers niet meer worden vrijgesteld van motorrijtuigenbelastingquote:Op maandag 29 oktober 2012 17:59 schreef lezut het volgende:
Mwa, ik moet elke dag naar Utrecht, maar dat zou me dan 20 euro per dag kosten... dan is een auto die op enigszins tactvolle brandstof rijdt al snel veel goedkoper, helemaal als ik ook nog kan carpoolen.
Ja, maar als de trein en de auto bij elkaar in de buurt komen qua kosten dan kunnen mensen toch de overweging gaan maken om ivm comfort toch de auto te pakken. Helemaal in gebieden waar het gehele OV-systeem niet zo fijnmazig is.quote:Op maandag 29 oktober 2012 18:16 schreef HeavenSmiles het volgende:
[..]
Als je alle kosten van autorijden bij elkaar optelt (dus niet alleen de brandstof) en vervolgens de gemiddelde prijs per kilometer berekent, ben je feitelijk altijd duurder uit - zelfs als je voltarief met de trein zou reizen (carpoolen daargelaten)! Zeker gezien de accijnzen ook worden verhoogd en oldtimers niet meer worden vrijgesteld van motorrijtuigenbelasting
Maar het zou goed kunnen dat studenten >40% korting krijgen, of bv. op één traject gratis kunnen reizen ofzo. De concrete uitwerking is nog niet bekend.
Wat denkt ie welquote:Op maandag 29 oktober 2012 18:53 schreef greavy het volgende:
Daarnaast had de Meester op deze Veetjes zijn sluitseinen ontstoken en de frontseinen gedoofd.
Zwolle heeft maar één station, dus die valt al afquote:
quote:Op maandag 29 oktober 2012 20:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zwolle heeft maar één station, dus die valt al af
Weet dat het om Groningen gaat, maar dat is niet de enige stad met drie stations binnen de stadsgrenzen
Strippen? Wat zijn dat?quote:Op maandag 29 oktober 2012 20:44 schreef Duvel het volgende:
Als je vroeger in Purmerend in de bus stapte en "Sentraol" tegen de chauffeur zei, stempelde ie vrolijk zes strippen af.
Bovenkaspel heeft 11.000 inwoners en 2 stations.quote:Op maandag 29 oktober 2012 20:46 schreef Viezze het volgende:
[..]
As we speak, wat is de kleinste stad met twee stations. Delfzijl?
Ik heb zelfs Houten CS gehoordquote:Op maandag 29 oktober 2012 20:40 schreef HeavenSmiles het volgende:
Tja, in mijn ervaring wordt bij de meeste steden met >1 station wel over het "CS" gesproken, ongeacht of het daadwerkelijk de stationsnaam is. Gewoon voor de zekerheid dat je het over hetzelfde station hebt met iemand anders
Bv. Eindhoven CS, Tilburg CS, Nijmegen CS...
Santpoort?quote:Op maandag 29 oktober 2012 20:46 schreef Viezze het volgende:
[..]
As we speak, wat is de kleinste stad met twee stations. Delfzijl?
Sappemeer heeft er 8298quote:Op maandag 29 oktober 2012 20:51 schreef beantherio het volgende:
[..]
Bovenkaspel heeft 11.000 inwoners en 2 stations.
Edit: Eygelshoven heeft met 8500 inwoners ook 2 stations.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |