Ja maar dat lukt toch niet. Gewoon in de hoek Drielandenpunt blijven is wel vet tof trouwens, er is daar VEEL te zien. En Aachen heeft een Jeugdherberg waar we zouden kunnen slapen met een groepje. Gewoon als idee hequote:Op zondag 28 oktober 2012 00:07 schreef James1988 het volgende:
Voor België zouden we wellicht iets kunnen met een Euregioticket, alleen hebben we daar niks aan als we bij Roosendaal/Hazeldonk de grens over gaan
Zou sowieso pas ergens in de loop van januari zijn denk ik. Tweede helft van de maand bijv.quote:Op zondag 28 oktober 2012 00:32 schreef Bitlord het volgende:
Misschien kan ik dan ook eindelijk weer eens mee? Ik zou dan trouwens pas de 5e kunnen, aangezien ik de vierde pas weer terug in Nederland kom.
Je durft het niet eens te vragen he. Of het mag. Van je vriendin.quote:Op zondag 28 oktober 2012 00:28 schreef James1988 het volgende:
Het is een mogelijkheid, maar ergens blijven slapen heeft niet echt mijn voorkeur. Liever één dag een rondje maken en dan weer richting huis.
quote:Op zondag 28 oktober 2012 00:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je durft het niet eens te vragen he. Of het mag. Van je vriendin.
Ter voorbeeld:quote:Op zondag 28 oktober 2012 00:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Socios heeft dat een keer gedaan. Als het uit Leeuwarden kan, kan het overal vandaan
komt weinig anders langs waarmee je daar roest kunt rijdenquote:Op zondag 28 oktober 2012 11:53 schreef Dr_Flash het volgende:
Ice, ach, toch al te laat. Laat maar even roestrijden bij Zevenaar![]()
Prorail sterf hard
Sinds wanneer bepaalt Prorail welke treinen de NS inzet?quote:Op zondag 28 oktober 2012 18:49 schreef greavy het volgende:
Vreemde pipo's bij ProRail. De extra treinen vandaag waren alleen voor medewerkers NS, ProRail enz. Per trein een man of 30. Reden SLT-VI en VIRM-VI's...
ProRail heeft die treinen in samenwerking met NS ingelegd.quote:Op zondag 28 oktober 2012 19:05 schreef Peter het volgende:
[..]
Sinds wanneer bepaalt Prorail welke treinen de NS inzet?
Waar reden ze extra voor eigenlijk?
Hanzelijn?quote:Op zondag 28 oktober 2012 19:10 schreef greavy het volgende:
[..]
ProRail heeft die treinen in samenwerking met NS ingelegd.
Dit was om personeel kennis te laten maken met de lijn. Na afloop even een vragenlijstje invullen over de ervaring, en thats it.
Hoe moet ik raden dat met 'extra treinen voor medewerkers' wordt bedoeld dat NS/prorail kennismakingsritten voor personeel over de hanzelijn hebben gepland? Ik ben Jomanda nietquote:
Oeps. Ik dacht even dat ik het erbij had vermeldquote:Op zondag 28 oktober 2012 19:15 schreef Peter het volgende:
[..]
Hoe moet ik raden dat met 'extra treinen voor medewerkers' wordt bedoeld dat NS/prorail kennismakingsritten voor personeel over de hanzelijn hebben gepland? Ik ben Jomanda niet.
Eerst was gecommuniceerd dat je je kon inschrijven dmv een formulier (zelf niet gedaan), maar iedereen die dat had gedaan kreeg een "Nee, niet mogelijk" terug. Maar de treinen reden leegquote:Op zondag 28 oktober 2012 19:24 schreef Peter het volgende:
Maar had je verwacht dat het publiek ook zomaar mee mocht dan?
Oh, dat is best wel een geinig rondje om te doen. Al is de overstap in Frankfurt wel een beetje krap.quote:Op zondag 28 oktober 2012 08:16 schreef greavy het volgende:
[..]
Ter voorbeeld:
Amsterdam Centraal Sa, 19.01.13 ab 08:19 15b THA 9322 Thalys
Paris Nord Sa, 19.01.13 an 11:35
Laufweg, Weg 800 m
Paris Est Sa, 19.01.13 ab 13:10 ICE 9555 Intercity-Express
Frankfurt(Main)Hbf Sa, 19.01.13 an 16:58
Umsteigezeit 12 Min.
Frankfurt(Main)Hbf Sa, 19.01.13 ab 17:10 ICE 624 Intercity-Express
Duisburg Hbf Sa, 19.01.13 an 18:49
Umsteigezeit 1:04 h
Duisburg Hbf Sa, 19.01.13 ab 19:53 ICE 104 Intercity-Express
Utrecht Centraal Sa, 19.01.13 an 21:29
Ik heb nu maar even klakkeloos gekopieerd wat DB gaf. Je kan het zelf plannen zoals je wilt natuurlijk. Je kan ook wat later terug uit Frankfurt, uurtje later(?)quote:Op zondag 28 oktober 2012 19:26 schreef James1988 het volgende:
[..]
Oh, dat is best wel een geinig rondje om te doen. Al is de overstap in Frankfurt wel een beetje krap.
Dat viel mij ook al op, misschien omdat het perron niet helemaal recht is?quote:Op zondag 28 oktober 2012 19:46 schreef dennistd het volgende:
Grote afstand tussen het perron en de trein daar op Kampen Zuid..
Was jammer genoeg niet te betreden vanaf de "beneden-ingang". Beneden stonden grote hekken met borden "VERBODEN TOEGANG IVM TESTEN TREIN MET HOGE SNELHEDEN."quote:Op zondag 28 oktober 2012 19:47 schreef Facepalm het volgende:
[..]
Dat viel mij ook al op, misschien omdat het perron niet helemaal recht is?
Wat is dat nou voor gelul. Ze gaan er toch niet harder dan 140 rijdenquote:Op zondag 28 oktober 2012 19:48 schreef greavy het volgende:
[..]
Was jammer genoeg niet te betreden vanaf de "beneden-ingang". Beneden stonden grote hekken met borden "VERBODEN TOEGANG IVM TESTEN TREIN MET HOGE SNELHEDEN."
Met die ICE is er toch 200 gereden?quote:Op zondag 28 oktober 2012 20:33 schreef Dr_Flash het volgende:
toen we nog moesten geloven dat dat echt ging gebeuren bedoel je?
Ja, maar er hoefde geen ERTMS op want er lag al ATB en ach 140 was ook wel best. Zoiets was het toch?quote:
Ah, bekend beeld. Kosten maximaliseren, opbrengsten minimaliserenquote:Op zondag 28 oktober 2012 20:48 schreef James1988 het volgende:
De Hanzelijn is gebouwd voor 200 km/h en er ligt ook ERTMS. Het kan prima. Het is volledig aan NSR te wijten dat er geen 200 wordt gereden, en dat er zelfs niet 160 wordt gereden.
De ICE heeft één keer 200kmh gereden onder 1500volt.quote:Op zondag 28 oktober 2012 20:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, maar er hoefde geen ERTMS op want er lag al ATB en ach 140 was ook wel best. Zoiets was het toch?
Verder zijn er ook ritten geweest met VIRM harder dan 140.quote:Op zondag 28 oktober 2012 20:53 schreef greavy het volgende:
[..]
De ICE heeft één keer 200kmh gereden onder 1500volt.
Dennis, Bastiaan, en de broertjes Zwoferink. Verder was iedereen minimaal het kwadraat van mijn leeftijdquote:Op zondag 28 oktober 2012 21:45 schreef CrashO het volgende:
![]()
Fles was één van de jongste aanwezigen denkt?
keihardquote:Op zondag 28 oktober 2012 21:39 schreef b2py het volgende:
http://www.nicospilt.com/nieuw/
Fles keihard op website Nico Spilt!
Niet te missen
Mwoa dat niet echt. Beetje. Gaat nog lang niet 100 % qua armquote:Op zondag 28 oktober 2012 22:14 schreef Peterselieman het volgende:
Feli, Fles.
Ben je weer ouderwets door de treinen aan het lopen geweest?
Ik laat me niet chanteren met zogenaamd "noodzakelijke"' cookies. Waar gaat het over?quote:Op zondag 28 oktober 2012 22:16 schreef remcoP het volgende:
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1299617
Eerste onderwerp
Prima joh. Niet echt bordjes te verdienen dan voor mij, of we moeten weer die lijn naar Esens op kunnen. Dat zou misschien net lukken. Maar dat is wel een enorme rimboequote:Op zondag 28 oktober 2012 22:22 schreef James1988 het volgende:
Aanzet voor een nieuwjaarsrondje, op een zaterdag.
Startpunt van het ritje Almere Centrum, vanuit waar we via de Hanzelijn naar Groningen sporen. Vanaf Groningen kunnen we dan via Leer naar Duitsland gaan, per 9-12 is er immers een uurdienst. Vanuit Leer kunnen we dan weer verder: ofwel afzakken richting Venlo, of we blijven wat hoger en gaan wat verder Duitsland in (en dan via Münster/Enschede weer terug naar NL).
Zomaar een ideetje natuurlijk
Of we gaan er een HSL-rondje van maken, maar dat kost wel meer dan een SWT'tje![]()
't is maar een ideetje, schiet er maar op. Jij mag er wat leuks van maken (inclusief boekje)quote:Op zondag 28 oktober 2012 22:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Prima joh. Niet echt bordjes te verdienen dan voor mij, of we moeten weer die lijn naar Esens op kunnen. Dat zou misschien net lukken. Maar dat is wel een enorme rimboeKan ander keertje ook wel.
OV-Chip.quote:Op zondag 28 oktober 2012 22:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik laat me niet chanteren met zogenaamd "noodzakelijke"' cookies. Waar gaat het over?
Dat gekláág over moeten in- en uitchecken. Leer het gewoon doen en stop met miepen!quote:Op zondag 28 oktober 2012 22:16 schreef remcoP het volgende:
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1299617
Eerste onderwerp
Als op den duur de stations worden afgesloten is het fijn als mensen er dan al zijn gewend dat ze in moeten checken, anders komen ze nooit het station af en krijg je dat gezeik dan allemaal.quote:Op zondag 28 oktober 2012 22:30 schreef Isambard het volgende:
[..]
Dat gekláág over moeten in- en uitchecken. Leer het gewoon doen en stop met miepen!
Overigens, iemand twee dagdalkaarten geven als troost, terwijl hij al een Altijd Vrij heeft? Dat is logica die ze alleen bij de spoorwegen kennen
Dan leer je het tenminste. Had een keer vanwege een krappe overstap vanuit de bus geen tijd meer om in te checken met mijn Altijd Vrij. Direct naar de conducteur gestapt en bij het volgende station mocht het alsnogquote:Op zondag 28 oktober 2012 22:34 schreef Viezze het volgende:
Wel jammer dat je op dit moment een boete krijgt als je niet bent ingecheckt..
Het is voor NS wel handig om te weten hoe veel mensen er met hun treinen mee willen. Overvolle treinen zijn namelijk net iets vervelender dan eventjes je kaart langs een paaltje halen.quote:Op zondag 28 oktober 2012 22:35 schreef James1988 het volgende:
Dat slaat sowieso nergens op, het inchecken dient namelijk geen enkel doel als je een Altijd Vrij-product hebt.
Ja maar dat kan weer niet om allerlei privacy redenenquote:Op zondag 28 oktober 2012 22:38 schreef Isambard het volgende:
[..]
Het is voor NS wel handig om te weten hoe veel mensen er met hun treinen mee willen. Overvolle treinen zijn namelijk net iets vervelender dan eventjes je kaart langs een paaltje halen.
tsja, dat vind ik ook, maar goe, als je vrijdagavaond om 20:00 controle krijgt EN JE BENT NIET INGEBLIEPT?!?!??!?quote:Op zondag 28 oktober 2012 22:37 schreef James1988 het volgende:
En ook met Weekend Vrij, in het weekend, zou je m.i. nooit hoeven inchecken.
Overvolle treinen kan NS geen ene bliksem schelen. Onder welke steen woon jij?quote:Op zondag 28 oktober 2012 22:38 schreef Isambard het volgende:
[..]
Het is voor NS wel handig om te weten hoe veel mensen er met hun treinen mee willen. Overvolle treinen zijn namelijk net iets vervelender dan eventjes je kaart langs een paaltje halen.
Dat is zo'n randsituatie waarbij ik het inchecken kan rechtvaardigen. Net als bij Dal Vrij.quote:Op zondag 28 oktober 2012 22:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
tsja, dat vind ik ook, maar goe, als je vrijdagavaond om 20:00 controle krijgt EN JE BENT NIET INGEBLIEPT?!?!??!?
Waar ben je dan ingestapt?![]()
Los van dat het dan pijnlijk NS zijn eigen gebrek aan HC-trefkans blootlegt
Nee homofiel, anderhalf uur is geen randsituatie. Als conducteurs zouden doen waar ze voor betaald worden, is meer dan 10 minuten al geen randsituatie meer.quote:
Jawel hoor. Alle persoonlijke gegevens worden er uitgefiltert, totdat de vervoerkundige alleen nog reizigeraantallen ziet. En dat is héél bruikbare informatie als je de capaciteit een beetje wil afstemmen op de vervoervraag.quote:Op zondag 28 oktober 2012 22:39 schreef Viezze het volgende:
[..]
Ja maar dat kan weer niet om allerlei privacy redenen
alsof ze dat ooit al gedaan hebben?quote:Op zondag 28 oktober 2012 22:42 schreef Isambard het volgende:
[..]
Jawel hoor. Alle persoonlijke gegevens worden er uitgefiltert, totdat de vervoerkundige alleen nog reizigeraantallen ziet. En dat is héél bruikbare informatie als je de capaciteit een beetje wil afstemmen op de vervoervraag.
Het kan ook wel ietsjes minder onvriendelijk.quote:Op zondag 28 oktober 2012 22:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee homofiel, anderhalf uur is geen randsituatie. Als conducteurs zouden doen waar ze voor betaald worden, is meer dan 10 minuten al geen randsituatie meer.
Zolang mensen met Altijd Vrij denken niet in te hoeven checken zullen we nooit treinen op goede lengte krijgen natuurlijkquote:Op zondag 28 oktober 2012 22:43 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
alsof ze dat ooit al gedaan hebben?
Onzin. Daar zijn die lui van Synovate voor. En het treinpersoneel kan ook doorgeven dat de trein vol zit. ROVER heeft zo'n kek meldpunt overvolle treinen, en reizigers klagen steen en been richting @NS_online. Het enige dat er terugkomt is "Oh jee, dat zou niet moeten gebeuren. Excuses."quote:Op zondag 28 oktober 2012 22:45 schreef Isambard het volgende:
[..]
Zolang mensen met Altijd Vrij denken niet in te hoeven checken zullen we nooit treinen op goede lengte krijgen natuurlijk
Alle treinen uit Amsterdam, Rotterdam en Utrecht richting het noorden zitten overvol op zondag.quote:Op zondag 28 oktober 2012 22:44 schreef b2py het volgende:
Als ze dat nou ook eens zouden doen.. vanmiddag weer een overvolle trein naar het noorden vanuit amsterdam c rond half 5..
Wat een onzin. Alsof de treinen pas zo vol zitten sinds we de OV-chipkaart hebben.quote:Op zondag 28 oktober 2012 22:45 schreef Isambard het volgende:
[..]
Zolang mensen met Altijd Vrij denken niet in te hoeven checken zullen we nooit treinen op goede lengte krijgen natuurlijk
Precies. EN dat falen wordt gewoon schaamteloos op de reizigers afgewenteld.quote:Op zondag 28 oktober 2012 22:43 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het kan ook wel ietsjes minder onvriendelijk.
Ik snap je punt, als de HC zich meer zo zou gedragen als zijn Duitse evenbeeld (na vrijwel iedere stop een rondje door de trein maken) zou iemand die om 18:30 al ingestapt is met Weekend Vrij als vervoerbewijs zo door de mand vallen
bij zo'n rondje zou ik in Groningen aantakkenquote:Op zondag 28 oktober 2012 22:22 schreef James1988 het volgende:
Aanzet voor een nieuwjaarsrondje, op een zaterdag.
Startpunt van het ritje Almere Centrum, vanuit waar we via de Hanzelijn naar Groningen sporen. Vanaf Groningen kunnen we dan via Leer naar Duitsland gaan, per 9-12 is er immers een uurdienst. Vanuit Leer kunnen we dan weer verder.
We zouden kunnen kiezen voor afzakken richting Venlo, maar we kunnen er ook voor kiezen om wat hoger te blijven en wat verder Duitsland in te gaan (en dan bijvoorbeeld via Münster/Enschede weer terug naar NL).
Zomaar een ideetje natuurlijk
Ik wil weleens weten hoeveel mensen er soberzo zijn met een AVquote:Op zondag 28 oktober 2012 22:45 schreef Isambard het volgende:
[..]
Daarnaast is vast niet die groep met Altijd Vrij die de treinen zo vol maakt.quote:Op zondag 28 oktober 2012 22:45 schreef Isambard het volgende:
[..]
niet naar groningen hoor, richting den helderquote:Op zondag 28 oktober 2012 22:46 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Alle treinen uit Amsterdam, Rotterdam en Utrecht richting het noorden zitten overvol op zondag.
Dat is je eigen schuld. Moet je maar niet naar die uithoek gaan.quote:Op zondag 28 oktober 2012 22:48 schreef b2py het volgende:
[..]
niet naar groningen hoor, richting den helder
Ik heb ook al wat lengtes gezien voor drgl 2013, wordt huilen met de pet of af en toe..
quote:Op zondag 28 oktober 2012 22:48 schreef b2py het volgende:
Ik heb ook al wat lengtes gezien voor drgl 2013, wordt huilen met de pet of af en toe..
Zienou ik zei toggggquote:Op zondag 28 oktober 2012 22:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Overvolle treinen kan NS geen ene bliksem schelen. Onder welke steen woon jij?
ik reis al 2 jaar per ovc..quote:Op zondag 28 oktober 2012 22:51 schreef Isambard het volgende:
Had je maar moeten inchecken de vorige keer
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |