Flodder450 | dinsdag 23 oktober 2012 @ 23:52 |
Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks. ![]() >> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia. Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je bij dezen alvast van harte welkom heten: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. ![]() >> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig. >> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen Met je Studenten OV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Breda via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je Studenten OV-Chipkaart niet geldig. Voor algemene informatie over het reizen met je Studenten OV-Chipkaart kun je het beste op de website terecht. >> Reizen over de HSL-Zuid NS Hispeed rijdt ieder halfuur een pendeldienst tussen Amsterdam en Breda via de HSL-Zuid. De reistijd tussen Schiphol en Rotterdam bedraagt hierdoor nog maar 26 minuten en tussen Schiphol en Breda slechts 53 minuten. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Deze is verkrijgbaar in de kaartautomaat of kan je voor 10,- in de trein zelf aanschaffen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden. Ook de Thalys rijdt over de HSL-Zuid. Op de hele traject gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Rotterdam en daarna naar Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk via o.a. NsHispeed of TGV-Europe. >> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een Studenten OV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden. >> Afkortingen en treinserienummers Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht. Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht. >> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen De feestdagen in 2012 zijn als volgt: Zondag 1 januari (nieuwjaarsdag), zondag 8 april (eerste paasdag), maandag 9 april (tweede paasdag), maandag 30 april (Koninginnedag), zaterdag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 17 mei (Hemelvaartsdag), zondag 27 mei (eerste pinksterdag), maandag 28 mei (tweede pinksterdag), dinsdag 25 december (eerste kerstdag), woensdag 26 december (tweede kerstdag). Bovenstaand rijtje is onder voorbehoud. Kijk bij twijfel altijd nog even op de website van DUO. Wanneer je hier komt klagen dat je een boete hebt gekregen op een dag die hierboven niet staat vermeld, lachen we je uit. >> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? ![]() Misschien mag hij wel gewoon niet harder. Hier kun je precies zien hoe hard treinen waar mogen rijden ![]() >> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden? Er zijn verschillende hulpmiddelen om te berekenen hoeveel kilometer je hebt afgelegd: • Blijbol. • De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehorende detailkaarten voor grootstedelijke gebieden. • De planner van de NMBS voor België (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen). • jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar). • Als joker ![]() ![]() >> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder; Hoek van Holland Haven - von_Preussen Kesteren - Dr_Flash Buitenpost - Peterselieman Newcastle Central Station - bork IJmondlijn - von_Preussen Harlingen (- Haven) - Greavy Werking van procesleiding van de treindienstleider (1) - ziggyziggyziggy Werking van procesleiding van de treindienstleider (2) - ziggyziggyziggy Station Hoek van Holland Haven, een stuk vergane glorie - Greavy Wat is een stop/door-schakeling en hoe werkt hij? - ziggyziggyziggy Hoe werkt VCVL? - ziggyziggyziggy Hoe werkt een alarmoproep? - ziggyziggyziggy De cabine van een Class 66 - Monopoly De cabine van een G-2000 - Monopoly >> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn; Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash 6834 kilometer InterRail - Igen Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash Polen - Zug-Chef Eerste Klas door Nederland - Ireyon Zwitserland - sander89 De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp Monaco - KapiteinT Koninklijke wachtkamers - Bork NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100 Treinen rond Basel - Dr_Flash Station Visé - KapiteinT InnoTrans 2010 - James1988 Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon Reisje voor het goede doel - Greavy Treinen in Japan deel 1 en deel 2 - Igen Berlijn, Praag, Wenen en Budapest - Zug-Chef Dreiländereck (Deutschland - Polen - Tschechien) - bork Europabahn/Rheintalbahn - bork Traffic Control Brussel: Open Bedrijvendag 2012 - Greavy Dan nog een welgemeende waarschuwing voor ons aller treinenfotografen: en i.p.v het kopen van een dagboek, kun je je onzin ook op deze wijze kwijt (niet te vaak s.v.p.)
| |
Dr_Flash | dinsdag 23 oktober 2012 @ 23:53 |
Ja hoor, we hebben er eentje. Een klassieke Lapohunter ![]() | |
Flodder450 | dinsdag 23 oktober 2012 @ 23:55 |
Dit was de eerste keer in deze reeks dat ik het deed, ook gelijk mijn laatste keer ![]() | |
bork | dinsdag 23 oktober 2012 @ 23:55 |
Dat moet de volgende keer toegevoegd worden aan: Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! Een klassieke Lapohunter On topic, treintjes! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Flodder450 | dinsdag 23 oktober 2012 @ 23:59 |
Ik kan me dat niet herinneren toen ik in legoland was | |
dennistd | woensdag 24 oktober 2012 @ 00:02 |
Hebben er nog mensen van hier zin om aankomende zaterdag hun spoorkennis te testen maar vooral een gezellige middag te hebben? Kom dan naar de NVBS-Railquiz in Amersfoort. De quiz bestaat uit een groepsronde (teams van drie personen) en een individuele ronde. De quiz begint om 13.00u, en vanaf 12.00u is iedereen welkom in NVBS-centraal op het station van Amersfoort. Je hoeft geen lid te zijn om mee te doen! Aanmelden kan via twente@nvbs.com maar is niet verplicht. De kennis en competitie is leuk, maar het gaat vooral om de gezelligheid | |
Flodder450 | woensdag 24 oktober 2012 @ 00:06 |
Hondekoppen![]() Spijtig dat ik ze nooit rijdend heb gezien binnen de dienstregeling, toen ik anderhalf jaar oud was gingen ze uit dienst ![]() | |
Sandrvich | woensdag 24 oktober 2012 @ 00:10 |
Prachtdingen! ![]() | |
Duvel | woensdag 24 oktober 2012 @ 01:17 |
Leuk "zoek de 10 verschillen" plaatje. | |
b2py | woensdag 24 oktober 2012 @ 07:31 |
Ze verwachten dit weekend al winterweer, mag ik alvast lachen? :p | |
Litpho | woensdag 24 oktober 2012 @ 07:35 |
En dan met een uitgeklede dienst rijden tot half april, die Minister en Tweede Kamer vinden toch alles best ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 24 oktober 2012 @ 10:56 |
tering is dat al zo lang geleden ![]() Ik heb er nog vaak zat in gezeten ![]() ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 24 oktober 2012 @ 10:56 |
Nee dat kan niet, de roadmap voor de aanpak hoopt voor januari klaar te zijn ![]() ![]() | |
lyolyrc | woensdag 24 oktober 2012 @ 12:04 |
Ik kan me herinneren dat ik het vroeger jammer vond als er weer eens een Hondekop aan kwam rijden in plaats van ICM. | |
Sj0rSz | woensdag 24 oktober 2012 @ 12:15 |
Prachtige foto! ![]() | |
the-it | woensdag 24 oktober 2012 @ 12:32 |
Het spoorweg museum rijd 1x per maand in het weekend met een oude trein. O.a rijden ze met de mat 54! | |
Guppy | woensdag 24 oktober 2012 @ 12:40 |
Ik had daar een speelgoedtreintje van, vroeger ![]() | |
GlenSpey | woensdag 24 oktober 2012 @ 12:47 |
Ik zou juist blij zijn, die treinen kunnen me niet oud genoeg zijn. Ben ook altijd aangenaam verrast als er een Vtje in plaats van een SGM aan komt rijden ![]() | |
Peterselieman | woensdag 24 oktober 2012 @ 12:48 |
Het oudste SGMm is ouder dan de nieuwste V'tjes ![]() | |
GlenSpey | woensdag 24 oktober 2012 @ 12:50 |
SGMm heeft geen charme. Er is te weinig beenruimte en de stoelen zitten waardeloos. V'tjes hebben dat mooie geluid ![]() Vind het erg jammer dat ik die tijd niet meer zal meemaken straks als mcn, tegen die tijd zijn alle Vtjes weg ![]() | |
lyolyrc | woensdag 24 oktober 2012 @ 13:46 |
Tegenwoordig zou ik het wel bijzonder vinden, maar vroeger, als klein jongetje, moest ik niets van al dat oude spul hebben. Grappig hoe dat kan veranderen in de loop van de jaren. Plan V vind ik ook meer hebben dan SGM. Die laatste heb ik een keer als IC van Amsterdam Zuid naar Eindhoven gehad. Daarvan word je niet blij, zeker niet als je langer dan 1,90 m bent. ![]() | |
dennistd | woensdag 24 oktober 2012 @ 13:53 |
Het is niet voor niets dat de Plan U van het spoorwegmuseum eerst een paar jaar opgeborgen heeft gestaan. De laatste Plan U is bij Syntus in 2001 of 2002 buiten dienst gegaan, en pas in 2010 is men begonnen om de Plan U van het spoorwegmuseum weer op de baan te brengen. En nu is het 'mooi oud' ipv 'oude troep'. | |
Bitlord | woensdag 24 oktober 2012 @ 14:16 |
Ze schijnen er gisteren een prijs gewonnen voor te hebben in Cannes. Ik had m nog nooit gezien, maar wel een mooie video: | |
Dr_Flash | woensdag 24 oktober 2012 @ 14:27 |
Heeft nog tot eind mei 2003 de stoptreinen Groningen - Zwolle gereden trouwens ![]() | |
ZwartmetSuiker | woensdag 24 oktober 2012 @ 14:32 |
Wtf reed Syntus serieus zo lang nog door met de Plan U? ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 24 oktober 2012 @ 14:41 |
Dat u het maar weet ![]() | |
dennistd | woensdag 24 oktober 2012 @ 14:44 |
NS had de buffeltjes toen zelf nog hard nodig voor bijvoorbeeld Nijmegen-Roermond. | |
GlenSpey | woensdag 24 oktober 2012 @ 14:46 |
Er zijn plannen om dat filmpje in de trein (IC) te laten zien, op die schermpjes waar nu de route-info opstaat ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 24 oktober 2012 @ 14:56 |
Dat lijkt me een uitermate slecht plan. Misschien de beelden zonder geluid, en knip dan al die persoontjes er ook maar uit, en al die andere beelden waar geen trein op voorkomt (hou je misschien een minuut of 3-4 over van de 18 ![]() Bovendien wil je dat als personeel niet, want daar ga je natuurlijk 200 keer per dag op aangesproken worden. | |
Viezze | woensdag 24 oktober 2012 @ 15:48 |
Als ze nou eerst een zorgen dat die schermen doen waar ze voor bedoeld zijn; de reisinformatie (correct) tonen. Dat is regelmatig niet het geval namelijk. Zodra dat goed werkt kunnen ze zich misschien bezig houden met dit soort dingen. | |
Peterselieman | woensdag 24 oktober 2012 @ 15:55 |
Je weet dat dat een te lastige uitdaging is he | |
Viezze | woensdag 24 oktober 2012 @ 16:06 |
Oja, ik zei zomaar reisinformatie en correct in één zin. Dat kan natuurlijk niet | |
Sandrvich | woensdag 24 oktober 2012 @ 16:14 |
Bron: http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=152443 Dit ding gewoon een keer gebeuren... ![]() | |
MaxMark | woensdag 24 oktober 2012 @ 16:40 |
Sensatiebericht ook. Wat ik uit het filmpje begrijp/versta is dat ze gewoon bij hem aanbelden en met hem praatten. Geen inval en ook niet "met groot machtsvertoon opgepakt" ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 24 oktober 2012 @ 16:43 |
En die automobilist? "Bedankt oplettende meneer die de samenleving weer totaal onnodig duizenden euro's gekost heeft!" | |
b2py | woensdag 24 oktober 2012 @ 16:50 |
![]() Ik zie het al voor me van het weekend! ![]() | |
greavy | woensdag 24 oktober 2012 @ 18:08 |
![]() | |
Peter | woensdag 24 oktober 2012 @ 18:11 |
Kijk eens 4 postjes boven je? ![]() | |
greavy | woensdag 24 oktober 2012 @ 18:13 |
Oeps. Even overheen gelezen ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 24 oktober 2012 @ 18:17 |
De gevreesde terrorist Hassan El Groeneveld. Banden met Al-Somda. Enkeltje Guantanamo Bay lijkt me duidelijk ![]() | |
greavy | woensdag 24 oktober 2012 @ 18:18 |
Vanuit het filmpje (als Fries goed te begrijpen) is inderdaad te begrijpen dat er geen "inval" was, en er alleen maar wat vragen gesteld werden en bij de auto wilden kijken. | |
b2py | woensdag 24 oktober 2012 @ 18:18 |
Wat lul jij nou man? ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 24 oktober 2012 @ 18:20 |
Ik ga gewoon even door op de ingeslagen sensatietoer ![]() | |
Litpho | woensdag 24 oktober 2012 @ 18:20 |
Zolang de core business maar goed gaat. En met die Olympische Spelen sponsoren ging dan ook niets mis ![]() | |
b2py | woensdag 24 oktober 2012 @ 19:03 |
Gratis stallen fiets bij station verplicht Het blijft mogelijk voor reizigers om hun fiets gratis bij stations te parkeren, binnen een straal van maximaal vierhonderd meter. Minister van Infrastructuur Melanie Schultz van Haegen (VVD) gaat dat gemeenten verplichten, schrijft ze woensdag in een brief aan de Tweede Kamer. De verplichting wordt gekoppeld aan het budget dat Schultz heeft voor de aanleg van fietsenstallingen bij stations. Dat bedraagt in totaal 186 miljoen euro. Gemeenten kunnen daar alleen een beroep op doen als in de omgeving van stations de mogelijkheid blijft bestaan om fietsen gratis te parkeren. In overleg met de Fietsersbond en de Vereniging van Nederlandse Gemeenten is besloten dat de gratis fietsenstallingen maximaal op vierhonderd meter afstand van de stations mogen liggen. Volgens Schultz is dit een 'redelijke voorwaarde'. In de directe nabijheid van stations resteert vanwege ruimtegebrek vaak geen andere mogelijkheden dan betaalde, inpandige fietsenstallingen, schrijft de bewindsvrouw. Dat vindt zij 'niet onredelijk'. De reiziger krijgt daar namelijk iets voor terug: de fiets staat droog, wordt bewaakt en de loopafstand naar het station is kort. "Reizigers die hun fiets gratis willen parkeren, kunnen dat weliswaar iets verderop doen, maar nog altijd op een redelijke loopafstand." Gratis stallingen op vierhonderd meter afstand zijn volgens Schultz vooral te verwachten in de grote steden. Het staat gemeenten overigens vrij om gratis fietsenstallingen dichter bij het station aan te leggen. "Dat is een lokale afweging." Met haar brief komt Schultz tegemoet aan de wens van een meerderheid van de Tweede Kamer, die vindt dat en deel van de fietsenstalling bij stations gratis moet zijn. De bewindsvrouw liet eerder al weten het daar mee eens te zijn en dat zij de gratis stallingen zou afdwingen. Bron | |
Peterselieman | woensdag 24 oktober 2012 @ 19:15 |
dat is zoiets als dat je de gratis stalling bij station Koudum-Molkwerum bijna in Molkwerum plaatst ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 24 oktober 2012 @ 19:36 |
Nja.... | |
Peterselieman | woensdag 24 oktober 2012 @ 19:46 |
het is niet uitgesloten dat het ergens gebeurt, want het mag van de minister ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 24 oktober 2012 @ 19:51 |
Rail Away nu op 2. | |
Peter | woensdag 24 oktober 2012 @ 19:58 |
Wat een beeldkwaliteit. Hebben ze gedraaid op VHSbanden ofzo? ![]() En wanneer gaat het over treinen? ![]() [ Bericht 10% gewijzigd door Peter op 24-10-2012 20:07:10 ] | |
greavy | woensdag 24 oktober 2012 @ 20:11 |
"Semi-directe P-treinen rijden naar Zottegem - Geraardsbergen, L-treinen rijden naar Geraardsbergen" Het verschil: De Semi-directe P-trein stopt nergens, zelfs niet te Zottegem. De L-trein stopt overal. NMBS-logica ![]() | |
b2py | woensdag 24 oktober 2012 @ 20:16 |
Wat is het verschil tussen een P-trein en een L-trein? Behalve dat ik weet dat een P-trein een 'piekuur-trein' is.. ![]() | |
Zug-Chef | woensdag 24 oktober 2012 @ 20:17 |
Vandaag in herfst-beginnnend Nederland:![]() Op woensdag 24 oktober 2012 reed Husa Transportation weer een beladen steenslagtrein vanuit het voormalig Oost-Duitse Schwarzkollm naar de Amsterdam Westhaven. Aan kop van deze twee maal per week rijdende uit 60 Railpro Fccpps'n bestaande trein zit dit seizoen gelukkig weer een HTRS 1600 ipv een zwarte 189. Het geeft hetgeen toch net wat meer kleur. Al was er op deze woensdag met de opkomende herfstkleuren al genoeg sprake van kleur in het bos. Met ruim 3,5 uur vertraging aan de broek passeert de 1621 als trein 58341 hier ter hoogte van Baarn. ![]() Ook zes jaar na de start van van Connexxion op de Vallelijn rijdt er als gevolg van materieeltekort een blauw bestickerde Plan V tussen Amersfoort en Barneveld Centrum. Voor de dienst op de Valleilijn zijn 5 stellen plus 1 reserve nodig. Connexxion heeft 5 Protos-stellen tot haar beschikking maar hiervan gaat er overdag 1 in onderhoud. De verwachting is dat eind dit jaar een GTW van Stadler Rail deze oudgediende zal aflossen. Op de grauwe 24 oktober 2012 was dit nog niet het geval en zo is de 919 zojuist uit Barneveld Centrum vertrokken als trein 31440 naar Amersfoort. | |
Peterselieman | woensdag 24 oktober 2012 @ 20:19 |
Mooie platen, Zug ![]() ps: die GTW komt pas in maart volgend jaar ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 24 oktober 2012 @ 20:20 |
Ze zijn de periode van de dwaling aan het herhalen denk ik ![]() | |
greavy | woensdag 24 oktober 2012 @ 20:20 |
P-trein: Piekuurtrein. Rijden in vormen van L-trein, IR-trein, IC-trein maar ze zijn er ook die tussen een L- en IR-trein of IR- en IC-trein inzitten. Of nog sneller zijn als de IC-trein. L-treinen zijn stoptreinen. | |
Peter | woensdag 24 oktober 2012 @ 20:20 |
Hopelijk vergaan deze banden snel.. | |
greavy | woensdag 24 oktober 2012 @ 20:21 |
Gehoord te Antwerpen-Centraal: "Dames en heren, de vertragingen op dit station zijn te verwijten aan niet-verwijtbare oorzaken bij de Spoorwegen en hebben invloed vanuit andere oorzaken dan de spoorwegen. Alle treinen vertrekken hierdoor met 3 minuten vertraging." ![]() ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 24 oktober 2012 @ 20:22 |
Hee Zug laat me ff weten als je weer op pad gaat, dan wil ik weleens mee. Zit me echt de tering te vervelen hier over het algemeen. | |
b2py | woensdag 24 oktober 2012 @ 20:22 |
IR-Trein?!? | |
greavy | woensdag 24 oktober 2012 @ 20:23 |
Zaterdag pak ik de auto, en ga even een dagje rondom Zwolle-Emmen, Zwolle-Kampen en Almelo-Mariënberg vertoeven. Foto's op wat stekken langs de baan platen, nu het nog kan. Misschien nog wat extra, maar dat zien we wel. | |
greavy | woensdag 24 oktober 2012 @ 20:25 |
InterRegio. Exprestrein die op de belangrijkere stations stopt. Dan heb je ook nog de CityRail rondom Brussel. voorstadstrein rond Brussel, stopt op (bijna) alle stations. | |
b2py | woensdag 24 oktober 2012 @ 20:26 |
Bedankt, mijn belgische spoorkennis laat de wensen over af en toe ![]() | |
dennistd | woensdag 24 oktober 2012 @ 20:28 |
Kom zaterdag naar de Railquiz in Amersfoort dan, daar zul je je niet vervelen denk ik ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 24 oktober 2012 @ 20:29 |
Ach wie weet ![]() ![]() | |
Guppy | woensdag 24 oktober 2012 @ 20:56 |
London Underground, is natuurlijk ook een trein! ![]() | |
James1988 | woensdag 24 oktober 2012 @ 21:00 |
Volgens mij is dat een Overground-trein? Dat is een trein van London Overground, het regionaal netwerk rondom Londen. Enkele jaren terug heeft Transport for London de exploitatie overgenomen en is men begonnen met een grootschalige renovatie. De instroom van nieuw materieel, Class 378, draagt hieraan bij. Opvallend: er rijden ook nog dieseltreinen op het Overground-netwerk, namelijk op de lijn van Gospel Oak naar Barking. | |
Guppy | woensdag 24 oktober 2012 @ 21:08 |
Oh ja, staat er ook op ![]() London Overground have ordered a new fleet of 44 train sets (87 carriages) of Bombardier. They will be manufactured in Derby, England. | |
KomtTijd... | woensdag 24 oktober 2012 @ 21:10 |
Maar goed dat de NS geen aangevroten fruit in het logo heeft, anders hadden ze die metro allang aangeklaagd. | |
Peterselieman | woensdag 24 oktober 2012 @ 21:13 |
Mja, die Overground wordt dus gereden door Deutsche Bahn en MTR uit Hong Kong | |
Dr_Flash | woensdag 24 oktober 2012 @ 21:16 |
Awesome. 43 tweetjes en één remy? ![]() | |
Flodder450 | woensdag 24 oktober 2012 @ 21:18 |
Mooie plaatjes ![]() vraagje: steenslag wordt toch gebruikt voor spoorwegtaluds? | |
Guppy | woensdag 24 oktober 2012 @ 21:36 |
Don't shoot the messenger ![]() | |
b2py | woensdag 24 oktober 2012 @ 21:53 |
Nee, het wordt gebruikt als ballast. Hierin ligt het spoor en het ballast zorgt voor de stevigheid in het geheel. ![]() | |
Isambard | woensdag 24 oktober 2012 @ 22:00 |
Correct. TfL is alleen de opdrachtgever/concessiebeheerder. | |
GlenSpey | donderdag 25 oktober 2012 @ 00:10 |
Het filmpje zou dan ondertiteld gaan worden ![]() Waarom zou je er zoveel in willen knippen? ![]() | |
HeavenSmiles | donderdag 25 oktober 2012 @ 02:33 |
Je bedoelt die teringherrie als ze met moeite en - regelmatig - enige schokken tot beweging zijn gekomen? ![]() Betrouwbare dingen hoor, maar reizigerscomfort... Nja, is hier al vaker aan de orde geweest. Die "charme" is vooral iets voor treinliefhebbers maar de gemiddelde treinreiziger heeft liever een nieuwe, stille, meer comfortabele en efficiënte ingerichte trein. | |
Duvel | donderdag 25 oktober 2012 @ 09:27 |
Dat schokken kan niet echt anders met dat type aandrijving. | |
KomtTijd... | donderdag 25 oktober 2012 @ 09:52 |
En een stoomtrein kan niet zonder rookpluim. Betekent toch ook niet dat we dat nog moeten willen? (alhoewel ![]() ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 25 oktober 2012 @ 10:49 |
Iemand hier nog behoefte aan een retourtje Arnhem - Duisburg? Vol tarief dus zonder beperkingen, geldig t/m 9 nov 2012. Nieuw ¤ 53,60, nu 30 euri ![]() Heb hem iets te enthousiast uit de automaat gehaald, krijg hem voor die tijd niet meer op ![]() ![]() Reacties per PM/DM ![]() ![]() [ Bericht 9% gewijzigd door Dr_Flash op 25-10-2012 10:55:28 ] | |
Peterselieman | donderdag 25 oktober 2012 @ 11:05 |
leuk die antivriesinstallatie van de NS in Nijmegen, maar 182 treinstellen mogen er niet doorheen, Al het SLT en de nieuwste serie dubbeldekkers komen niet in aanmerking voor het spul omdat dan de garantie op de stellen vervalt http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-met-antivries.dhtml | |
Dr_Flash | donderdag 25 oktober 2012 @ 11:15 |
Welke garantie? ![]() ![]() ![]() | |
GlenSpey | donderdag 25 oktober 2012 @ 11:19 |
Gelukkig maar dat we die treinen toch nooit in deze regio zien ![]() | |
Peterselieman | donderdag 25 oktober 2012 @ 11:23 |
het nawerk dat moet gebeuren. Bij SLT's al verschillende malen nodig geweest om ze aan de praat te krijgen. Bij de VIRM's ging het om de pneumatische remleidingen waar olie in kon komen. | |
Dr_Flash | donderdag 25 oktober 2012 @ 11:25 |
Of je zorgt dat je slangklemmen aangedraaid zijn. Lekken in je remsysteem lijken me sowieso niet goed. Maar dat komt allemaal door het gebruik van die antivries begrijp ik? ![]() | |
Peterselieman | donderdag 25 oktober 2012 @ 11:28 |
neuh. Maar Bombardier is zo slim geweest om de bepaling wel in de contracten op te nemen, waardoor bij een stel de garantie vervalt als toch dat spul gebruikt wordt. Scheelt het bedrijf weer geld mochten er zaken opduiken die door de treinfabrikant onder de noemer garantiewerk verholpen moeten worden. | |
Dr_Flash | donderdag 25 oktober 2012 @ 11:35 |
Bombardier KAN heel goed wintervaste treinen bouwen. Die dingen die over de Himalaya naar Tibet rijden zijn ook van hunnnies. Dus niet miepen ![]() | |
Mr_Klaasje | donderdag 25 oktober 2012 @ 12:06 |
De SLT was afgelopen winter toch ook heel wintervast? Waar het nu om gaat is dat ze geen ontijsspul onder aan de trein mogen spuiten. Dat spul zorgt ervoor dat het ijs dat eventueel aan de trein vastzit, met name in de dooiperiodes niet van de trein afvalt omdat het al gesmolten is. | |
Dr_Flash | donderdag 25 oktober 2012 @ 12:10 |
Je kan beter gratis koffie uitdelen en dan van de reizigers verwachten dat ze die trein schoon pissen. Hoef je meteen geen plee meer in te bouwen. Bespaart toch zeker ook weer 7 honderd duizend miljoen miljard ontelbaar euro per treinstel ![]() | |
KomtTijd... | donderdag 25 oktober 2012 @ 12:11 |
En dat is dus onzin, dat kunnen ze alleen doen als de schade ook aantoonbaar te maken kan hebben met het gebruik van antivries. Dat risico kun je dus gewoon incalculeren als NS-zijnde. | |
HeavenSmiles | donderdag 25 oktober 2012 @ 12:52 |
Volgens NS is het bij de SLT's niet zo'n probleem omdat de onderkant gladder is, waardoor er sowieso minder snel grote blokken ijs onder vormen. Dat staat althans in hun reactie op de media-aandacht: http://www.ns.nl/over-ns/(...)-treinen-deze-winter Maar inderdaad, voor zover ik kan herinneren deden de SLT's het de afgelopen winterperiode goed. | |
Dr_Flash | donderdag 25 oktober 2012 @ 12:56 |
Nou, het valt dus allemaal wel mee ![]() | |
Peterselieman | donderdag 25 oktober 2012 @ 12:59 |
De NS is nu bezig om hierover met Bombardier te onderhandelen. zolang hierover geen akkoord is mogen ze het spul niet aan de onderzijde van een aantal treinstellen aanbrengen. | |
dennistd | donderdag 25 oktober 2012 @ 12:59 |
Heb het nog nooit zo druk gezien in de trein Mariënberg-Almelo, er staan zelfs mensen... Als het voor niks is wel iedereen er ineens mee reizen | |
Dr_Flash | donderdag 25 oktober 2012 @ 13:01 |
oh ja dat is vandaag he ![]() | |
lyolyrc | donderdag 25 oktober 2012 @ 15:49 |
Blijft toch een hoop gedoe met die ov-chipkaart. Waarom kan het saldo op een oude kaart niet overgezet worden op een nieuwe kaart? ![]() ![]() | |
Scarlet_Dragonfly | donderdag 25 oktober 2012 @ 15:52 |
Dat kan wel, maar dat gaat via je eigen bankrekening ![]() ![]() | |
lyolyrc | donderdag 25 oktober 2012 @ 15:57 |
Dus wordt het niet overgezet. Wat is er nou zo moeilijk aan het saldo aan twee kaarten koppelen? En als je dan incheckt met je nieuwe kaart vervalt de koppeling met de oude kaart. Overgaan naar een nieuwe bankpas werkt al jaren op die manier. | |
Bitlord | donderdag 25 oktober 2012 @ 16:00 |
In januari met de nachttrein van Praag naar Utrecht. We hebben een 6-persoons slaapding met zn tweeen, dus ik denk dat er nog vier anderen bijkomen. Heeft iemand nog tips of meer informatie over die nachttrein, die er voor zorgen dat de rit misschien net wat comfortabeler wordt? Het is wel een mooi begin van mijn kilometers voor 2013! (Heen helaas dan wel met het vliegtuig) | |
Dr_Flash | donderdag 25 oktober 2012 @ 16:18 |
Wat wil je horen? Veel bier? Oordopjes? Volgende keer 2p slaapcoupé boeken? | |
HeavenSmiles | donderdag 25 oktober 2012 @ 16:29 |
Dat kan gewoon bij de servicebalie. Je moet van tevoren wel automatisch opladen stopzetten op de oude kaart (indien van toepassing). | |
lyolyrc | donderdag 25 oktober 2012 @ 16:39 |
De begeleidende brief zegt dat het saldo op de oude kaart binnen een maand na vervallen van die kaart wordt teruggeboekt op de bankrekening en dat automatisch opladen voor de nieuwe kaart geactiveerd moet worden bij de balie. Of je moet dat opnieuw aanvragen en dan kan je het bij een automaat activeren. Hoe dan ook het blijft omslachtig. | |
HaverMoutKoekje | donderdag 25 oktober 2012 @ 16:43 |
Geen treinverkeer leiden-schiphol door defecte trein. Snap niet waarom dat tot 1830 moet duren. ![]() | |
b2py | donderdag 25 oktober 2012 @ 16:53 |
Wegsleeploc moet uit Rotterdam komen, Rotterdam - Hoofddorp is nog wel een eind ![]() | |
HaverMoutKoekje | donderdag 25 oktober 2012 @ 16:56 |
Er is er maar een? ![]() | |
b2py | donderdag 25 oktober 2012 @ 16:58 |
Uit amsterdam of utrecht kan niet, die zou dan door de Schipholtunnel moeten en dat mag niet ![]() | |
DriekOplopers | donderdag 25 oktober 2012 @ 17:01 |
Wij hebben al eerder gezegd: Of ook loc te Hoofddorp Of ontheffing voor diesel met roetfilters voor Schipholtunnel. | |
KomtTijd... | donderdag 25 oktober 2012 @ 17:05 |
Kunnen ze daar geen V250 wegsleeploc opstellen? ![]() | |
HaverMoutKoekje | donderdag 25 oktober 2012 @ 17:05 |
Op een rangeer terrein is mooi plek voor zo'n sleep geval, lijk mij ![]() Anyway, we zijn Haarlem net voorbij dus thuis komt in zicht | |
KomtTijd... | donderdag 25 oktober 2012 @ 17:05 |
![]() | |
b2py | donderdag 25 oktober 2012 @ 17:11 |
Hoofddorp is geen ruimte ![]() | |
Peterselieman | donderdag 25 oktober 2012 @ 17:14 |
zou ik eerder Leiden doen. Kun je een groter gebied bestrijken met de loc en er is meer ruimte. De sporen 511, 512 en 516 zouden ervoor in aanmerking kunnen komen. | |
b2py | donderdag 25 oktober 2012 @ 18:44 |
Weet iemand hier of er binnenkort nog dagkaarten te koop komen? Of heeft iemand er nog 1tje over? Zoek er 1tje die minimaal geldig is tot 8 december.. | |
dennistd | donderdag 25 oktober 2012 @ 18:46 |
Kruidvat heeft ze net gehad twee weken geleden, dus daar hoef je niet op te rekenen. Ik denk dat de Blokker als eerste weer komt, de Jumbo was vorige maand volgens mij en de AH in de zomer. | |
b2py | donderdag 25 oktober 2012 @ 18:47 |
Ja die kruidvat had ik dus net gemist.. | |
MaxMark | donderdag 25 oktober 2012 @ 19:22 |
Uurtje geleden op Groningen CS gemaakt: ![]() | |
b2py | donderdag 25 oktober 2012 @ 19:26 |
Nuance, het gaat om een gestrande trein. Dat betekent in 99% van de gevallen maar 1 ding, STS passage. (Stop Tonend Sein) | |
Dr_Flash | donderdag 25 oktober 2012 @ 19:33 |
In dat geval wil ik OOK wel weten waarom dat 2 uur moet duren. | |
b2py | donderdag 25 oktober 2012 @ 19:34 |
Het is nu bijgesteld naar 20:00.. Onderzoek he naar het voorval ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 25 oktober 2012 @ 19:35 |
Moet die trein daar nu stante pede op wachten dan? ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 25 oktober 2012 @ 19:36 |
Je kan goddomme beter eoa debiel aan een miljard splinters rijden dan 5 meter voorbij een rood lampie komen. Ben je sneller weer op weg ![]() Wat is dit voor flauwekul man? ![]() | |
Zug-Chef | donderdag 25 oktober 2012 @ 19:39 |
En wat waarschijnlijk nog veel erger is: reizigers zullen wel in de trein moeten blijven zitten. In Duitsland heb ik laatste eens iets gelezen dat bij "een stremming" reizigers binnen een half uur geevacueerd waren en hun reis met een andere trein of bus konden voortzetten (weet even niet meer welke van de twee opties het was). | |
KomtTijd... | donderdag 25 oktober 2012 @ 19:42 |
Beter een debiel vóór de cabine dan een debiel ín de cabine. Zit wel wat in toch? -edit- Je zal er maar in zitten. "Dames en heren, de machinist is door rood gereden, dus we gaan hier 4 uur stil staan en u mag er niet uit en met een beetje mazzel zijn we ook nog een sprinter zonder toilet!" | |
Peterselieman | donderdag 25 oktober 2012 @ 19:47 |
daar heb je de plaszak voor. Uitvinding van de eeuw | |
Scarlet_Dragonfly | donderdag 25 oktober 2012 @ 19:49 |
Helaas, die zijn bij eenzelfde incident gisteren al op gebruikt ![]() | |
Kentekenplaat | donderdag 25 oktober 2012 @ 19:55 |
Ik zag ze ook al staan inderdaad. ![]() | |
KomtTijd... | donderdag 25 oktober 2012 @ 19:57 |
Daarom zijn ze ook herbruikbaar! ![]() | |
Peterselieman | donderdag 25 oktober 2012 @ 20:07 |
ik vraag me trouwens af waarom STS-passages niet sneller afgehandeld kunnen worden. Zou imo wel moeten kunnen als er situatiefoto's zijn gemaakt en de gegevens bij de treindienstleider uitgelezen zijn. Het personeel op de treinen wordt toch vervangen, dus als uit de eerste analyse blijkt dat de situatie niet echt acuut gevaarlijk was zou het treinverkeer toch na ruim een uur alweer opgestart kunnen worden? Daarna zouden de betrokkenen nog wel gehoord kunnen worden. | |
Flodder450 | donderdag 25 oktober 2012 @ 20:13 |
Ik vind de naam "vliegend hert" of "scarabee" toch wel meer passen bij de treinstellen, de stootblokken lijken net op de tanden/klauwen van een kever ![]() | |
dennistd | donderdag 25 oktober 2012 @ 20:58 |
Had je deze al fles?![]() | |
Dr_Flash | donderdag 25 oktober 2012 @ 21:00 |
Gimme 24 hours ![]() ![]() ![]() | |
Isambard | donderdag 25 oktober 2012 @ 21:10 |
Wie gaat er naar de übersuperfantastische Railquiz komende zaterdag in Amersfoort? Of is dat hier al langsgekomen?
| |
Dr_Flash | donderdag 25 oktober 2012 @ 21:16 |
Ik ![]() | |
dennistd | donderdag 25 oktober 2012 @ 21:30 |
Ik kwam vandaag in Mariënberg nog een oud affiche van het spoorwegmuseum tegen op de muur van de kringloopwinkel tegenover het station:![]() Aan het telefoonnummer te zien in elk geval van voor 1995. Dat is niet het enige oude in Mariënberg, ook de naam van de bushalte verwijst naar vroeger tijden: ![]() | |
James1988 | donderdag 25 oktober 2012 @ 21:31 |
Tijdhalte of tijdreishalte? ![]() | |
b2py | donderdag 25 oktober 2012 @ 21:58 |
Gegevens bij TRDL uitlezen kan 3 weken na dato zelfs nog.. Dus zo'n haast heeft dat niet.. | |
Dr_Flash | donderdag 25 oktober 2012 @ 22:03 |
nog ff en je zit 9 maanden vast bij Hoofddorp, wachtend op dat ITL rapport ![]() | |
b2py | donderdag 25 oktober 2012 @ 22:07 |
We wachten nog steeds op dat rapport van April te Amsterdam... Het is overigens ILenT.. ![]() | |
b2py | donderdag 25 oktober 2012 @ 22:12 |
![]() Gemaakt op Station Hilversum ![]() | |
HeavenSmiles | donderdag 25 oktober 2012 @ 22:15 |
Lijkt een melding voor alarmsituaties? Bij stations met poortjes heb je bv. een alarmknop waardoor ze allemaal opengaan. Kan me voorstellen dat er dan zo'n soort melding in beeld komt... | |
Peterselieman | donderdag 25 oktober 2012 @ 22:17 |
toch wel, want als je een goede eerste inschatting wilt maken is het wel belangrijk. Zeker als je het treinverkeer weer snel op gang wilt kunnen brengen | |
b2py | donderdag 25 oktober 2012 @ 22:22 |
Die inschatting hoef je niet te maken. Controle of lampje defect is, is voldoende. Machinist controleren en vervolgens data uitlezen. Zo spannend is een gestrande trein niet. | |
Dr_Flash | donderdag 25 oktober 2012 @ 22:28 |
Het is natuurlijk wel weer een uitgelezen kans om een paar honderd man te duperen ![]() En zo te werken aan het imago van "reiziger met grote R" of weet ik hoe ze dat noemde ![]() | |
b2py | donderdag 25 oktober 2012 @ 22:30 |
Ik kreeg vandaag weer een NS Panel e-mail.. Na het weekend maar even invullen ![]() | |
b2py | donderdag 25 oktober 2012 @ 22:58 |
Nog een nuance op een vorig bericht, het wordt nog kanslozer. De stroomafnemer van de desbetreffende trein zat in de spanningsloze brug.. ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 25 oktober 2012 @ 23:00 |
Dus wat? | |
b2py | donderdag 25 oktober 2012 @ 23:03 |
De trein kon niet verder want had geen stroom ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 25 oktober 2012 @ 23:06 |
Wel bijzonder dat het in dit land kennelijk geaccepteerd wordt dat een grote IC lijn, in de Randstad, op een doordeweekse dag, gewoon meer dan 4 uur stil ligt omdat er EEN trein door een seintje schiet. Maar leg eerst nog even wat kilometers asfalt, dat is vast belangrijker. | |
b2py | donderdag 25 oktober 2012 @ 23:08 |
Het is dus niet door een sein geschoten. Het is stil komen te staan met de stroomafnemer die niet onder de bovenleiding zat maar dus onder de bovenleidingvrije kaagbrug.. ![]() Hierdoor trein geen stroom meer, kon niet meer bewegen.. | |
Isambard | donderdag 25 oktober 2012 @ 23:08 |
Kunnen we tenminste een beetje doorrijden in dit land ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 25 oktober 2012 @ 23:10 |
Ik begreep je gewoon niet eens ![]() ![]() Twee stroomafnemers per trein verplichten? ![]() Kleine moeite, groot plezier ![]() | |
Peterselieman | donderdag 25 oktober 2012 @ 23:11 |
nog erger. En natuurlijk geen stel in de buurt om het ding weg te slepen ... | |
Dr_Flash | donderdag 25 oktober 2012 @ 23:12 |
terwijl er normaliter wat? 8 treinen per uur per richting langs komen? ![]() | |
Peterselieman | donderdag 25 oktober 2012 @ 23:27 |
zoiets ja | |
James1988 | donderdag 25 oktober 2012 @ 23:33 |
"Dames en heren, zouden bodybuilders en andere krachtpatsers zich bij de conducteur willen melden? Dan gaan we even duwen en zijn we zo weer weg." | |
Mr_Klaasje | vrijdag 26 oktober 2012 @ 00:22 |
Was er geen DDARretje in de buurt? Gewoon tegenaan zetten en rijden maar..! | |
greavy | vrijdag 26 oktober 2012 @ 05:45 |
IL&T moet er bij komen, en dat kan enige tijd duren. | |
greavy | vrijdag 26 oktober 2012 @ 05:47 |
En er staan nu iets van 6 wegsleeplocs mét bemanning gereed. Kunnen er zo zijn lijkt me... | |
b2py | vrijdag 26 oktober 2012 @ 07:34 |
Ik zat me later te bedenken. Die locs staan er wel, maar zijn niet bemand. Er moet eerst iemand naar de loc, opstarten. Ik weet niet hoeveel tijd dat kost? Zo loopt de tijd flink op.. ![]() | |
Duvel | vrijdag 26 oktober 2012 @ 07:52 |
Het is geen stroomtrein die je acht uur moet opstoken voor ie van zijn plaats komt. | |
b2py | vrijdag 26 oktober 2012 @ 08:21 |
Nee ok, maar zou kunnen dat het 10-15 min duurt :p | |
Duvel | vrijdag 26 oktober 2012 @ 08:40 |
Uit de Volkskrant:Het worden weer vier mooie jaren. | |
b2py | vrijdag 26 oktober 2012 @ 09:02 |
'Mooie' zucht..... | |
Litpho | vrijdag 26 oktober 2012 @ 09:07 |
Defensie heeft hun ministerszetel met succes verdedigd. Chapeau ![]() | |
dennistd | vrijdag 26 oktober 2012 @ 09:49 |
Volgens mij zijn die locs wel bemand hoor, ik kan me foto's herinneren van vorige week waarop een krantlezende machinist in de loc te zien is. | |
Peterselieman | vrijdag 26 oktober 2012 @ 10:13 |
die hoeven toch niet helemaal ergens uit Luxemburg te komen? | |
Yreal | vrijdag 26 oktober 2012 @ 10:14 |
Het worden weer vier mooie jaren. [/quote] Nu de A10 nog Verbreden ![]() top baantje, lekker chillen en eens in de 4 maanden eens uitrukken om een treintje te slepen ![]() | |
ZwartmetSuiker | vrijdag 26 oktober 2012 @ 10:22 |
Ja maar wat moet je anders doen ![]() | |
HeavenSmiles | vrijdag 26 oktober 2012 @ 10:22 |
Wéér vier jaar? Is haar eerder nog niet gelukt hoor ![]() | |
Yreal | vrijdag 26 oktober 2012 @ 10:35 |
ik verwacht dat ze 4 jaar zullen blijven zitten. Geen onstabiele onzin meer, gewoon 2 partijen. Als je ziet hoe goed ze nu en vooral hoe snel kunnen onderhandelen, zal dat wel goed gaan. | |
Duvel | vrijdag 26 oktober 2012 @ 10:52 |
http://www.geenstijl.nl/m(...)a_op_station_wo.html Driek heeft weer werk. Ik snap niet waarom NS er steeds in slaagt om ongetrainde apen in te zetten in functies met klantcontacten. | |
b2py | vrijdag 26 oktober 2012 @ 11:05 |
GeenStijl moet niet zeuren, slaat nergens op dat artikel.. | |
Duvel | vrijdag 26 oktober 2012 @ 11:16 |
Leg eens uit? | |
Dr_Flash | vrijdag 26 oktober 2012 @ 11:18 |
Dat met dat meisje in die rode jas lijkt me erbij verzonnen ![]() | |
HeavenSmiles | vrijdag 26 oktober 2012 @ 11:40 |
Artikelen op GeenStijl zijn sowieso grotendeels overdreven. In de krant stond ook iets over dezelfde controle, waarbij werd gesproken over "frustratie onder enkele twitteraars over oponthoud". GeenStijl blaast aan de hand van diezelfde tweets het verhaal gewoon op, liefst met een aantal chargerende termen erbij. | |
b2py | vrijdag 26 oktober 2012 @ 12:03 |
Sowieso worden er al vaker controle's gehouden op stations, paar keer al meegemaakt. Je dient op het station in bezit te zijn van een geldig vervoersbewijs, als je dat niet hebt heeft de NS altijd het recht om je te 'arresteren'. Nou moet ik toegeven dat ik arresteren wel een beetje overdreven vind persoonlijk, maar goed. Je dient gewoon een geldig vervoersbewijs te hebben op het station. [ Bericht 0% gewijzigd door b2py op 26-10-2012 12:10:07 ] | |
James1988 | vrijdag 26 oktober 2012 @ 12:05 |
Op de perrons en in de treinen, ja. Voor de stationshal en eventuele passerelles gaat die vlieger niet op, anders zou je nooit een kaartje kunnen kopen ín het station. ![]() | |
Litpho | vrijdag 26 oktober 2012 @ 12:05 |
Dat is waar. Daarentegen moeten de controleurs wel een beetje coulant omgaan met het kunnen halen van verbindingen. Er is tenslotte in theorie ook nog controle in de trein. | |
HeavenSmiles | vrijdag 26 oktober 2012 @ 12:10 |
Was het niet zo dat je, als je met de OV-chipkaart reisde, gewoon zelf door de poortjes kon gaan? Die waren allemaal gesloten op het station tijdens die controle, zoals het uiteindelijk overal zal zijn. In dat geval loop je dus geen vertraging op, alleen met een papieren kaartje omdat de controleurs die moeten checken. | |
b2py | vrijdag 26 oktober 2012 @ 12:12 |
Volgens mij wordt je gedubbelcheckt.. | |
Litpho | vrijdag 26 oktober 2012 @ 12:12 |
Om nog maar eens te onderstrepen dat reizigers met papieren kaartjes als tweederangs klanten worden behandeld? Dat 'uiteindelijk' staat uiteraard nog zeer ter discussie. Alhoewel, met mevr. "lig maar achterover en denk aan Thijssen en Meerstadt" Schultz is discussie natuurlijk een groot woord. | |
Litpho | vrijdag 26 oktober 2012 @ 12:13 |
Het is mij al meermaals gebeurd dat ik incheckte en twee meter verder nog weer mijn kaart moest laten zien. Dit terwijl het rustig genoeg was dat ze de eerdere *bliep* toch echt wel konden horen. | |
Duvel | vrijdag 26 oktober 2012 @ 12:16 |
Geen idee. Maar dan nog: het sluiten van de poortjes is voor spoorwegstations niet wettelijk vastgelegd. In dit geval wordt door het sluiten van de poortjes min of meer openbaar gebied afgesloten. Als je dan een kaartje moet laten zien om er langs te mogen, terwijl daar geen wettelijke basis voor is (immers: de passage is geen perron of trein), begeef je je op glad ijs. | |
HeavenSmiles | vrijdag 26 oktober 2012 @ 12:17 |
Je verwacht dat het ministerie, NS en ProRail de investeringen in de apparatuur allemaal vernietigen door de poortjes nooit te sluiten ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 26 oktober 2012 @ 12:29 |
Leeuwarden - Groningen wordt afgaande op dit document voorlopig niet van een bovenleiding voorzien:http://www.vrij-baan.nl/s(...)gelen-procedures.pdf Het gaat hier over de extra sneltrein tussen Leeuwarden en Groningen die in 2017 moet gaan rijden. Hierbij opgemerkt moet worden dat de concessie tot 2020 loopt. | |
dennistd | vrijdag 26 oktober 2012 @ 12:34 |
Ik zou zeggen: zorg ervoor dat de treinen in 2020 verplicht overgenomen moeten worden door de nieuwe concessiehouder, en laat die zelf nog wat elektrische powerpacks aanschaffen. | |
Duvel | vrijdag 26 oktober 2012 @ 12:35 |
Het gaat over 55 km toch? Zal idd in de tientallen miljoenen lopen om dat te elektrificeren. | |
b2py | vrijdag 26 oktober 2012 @ 12:39 |
Het scheelt dat het enkelsporig is, dat scheelt ongeveer 55-60% in de kosten ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 26 oktober 2012 @ 12:43 |
klopt. Ongeveer de helft is enkelsporig | |
Mr_Klaasje | vrijdag 26 oktober 2012 @ 12:43 |
Maar juist rond wissels zitten de grootste engineerings- en aanlegkosten en daar heb je er bijzonder veel van op een druk enkelsporig baanvak. | |
Peterselieman | vrijdag 26 oktober 2012 @ 12:47 |
ik tel er op Leeuwarden - Groningen in totaal twaalf wissels. Leeuwarden en Groningen zelf niet meegerekend. Rond die stations hangt al waslijn, op spoor (5)8 in Leeuwarden na ![]() | |
b2py | vrijdag 26 oktober 2012 @ 12:48 |
Leeuwarden - Groningen elektrificeren zou wel voor een eiland bedrijf zorgen.. Je kan dan niet meer uitwisselen met de andere nevenlijnen.. Je kan beter in 1 keer de hele noordkop elektrificeren.. ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 26 oktober 2012 @ 12:50 |
bicourante treinen of de lijn onderbrengen bij de aanbestede stopper Zwolle - Groningen ![]() | |
b2py | vrijdag 26 oktober 2012 @ 12:51 |
Dat zou wel een optie zijn, goed meegedacht! ![]() Eventueel Leeuwarden - Zwolle er ook bij ![]() | |
Mr_Klaasje | vrijdag 26 oktober 2012 @ 12:57 |
Rondje noord Nederland: Zwolle-Leeuwarden-Groningen-Zwolle per rechtstreekse trein. | |
b2py | vrijdag 26 oktober 2012 @ 12:59 |
Zoals een rondje hoort! ![]() ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 26 oktober 2012 @ 13:01 |
één noordelijke concessie, waarbij alleen de IC's nog tot het hoofdrailnet behoren | |
Peterselieman | vrijdag 26 oktober 2012 @ 13:03 |
Het rondje kun je nu niet per trein maken ![]() Zit bij Wirdum een gat in het spoor. Tunnelbak wordt er as we speak in geschoven. Reden is de haak om leeuwarden, waarbij de spoorwegovergang bij Wirdum opgeheven wordt. | |
Litpho | vrijdag 26 oktober 2012 @ 13:05 |
Het zou niet de eerste keer zijn dat ze de plank misslaan. Voor de rest is het natuurlijk een klassiek gevalletje "sunk-cost fallacy". Zie ook de JSF ![]() | |
Flodder450 | vrijdag 26 oktober 2012 @ 13:47 |
Ik zie het kippeneindje Groningen-Delfzijl nou niet echt rendabel genoeg om de boel daar te electrificeren_O- Zou wel machtig zijn, datwel ![]() alleen heeft Arrive voor een paar jaar terug ik-weet-niet hoeveel dieseltreinstellen aangeschaft voor de Noordelijke Nevenlijnen, dus ik denk niet dat het zal gebeuren ![]() | |
b2py | vrijdag 26 oktober 2012 @ 13:57 |
Super chill, de warmtezuilen op amsterdam amstel staan er weer. Lekker warm nu ![]() | |
Duvel | vrijdag 26 oktober 2012 @ 14:17 |
Achterlijke energieverspilling die dingen. | |
ArnosL | vrijdag 26 oktober 2012 @ 14:31 |
Komen die zuilen ook op station Zwolle te staan? | |
Bitlord | vrijdag 26 oktober 2012 @ 14:57 |
Grappig, met behulp van Google Mytracks (dank Fles) zie ik dat de machinist op de grens van de maximumsnelheid rijdt: 145 km gemiddeld met een piek van 147 toen die bij Abcoude het aquaduct inreed. De te hoge snelheid werd bevestigd door een constant getringel door de ATB-installatie (ik zat voorin). Waar zit de grens eigenlijk, of verschilt dat per treinstel? | |
Bitlord | vrijdag 26 oktober 2012 @ 15:03 |
Dat stuk Muiderpoort - Amsterdam Centraal is maar 60. Als ze dat nou eens zouden upgraden naar 100 zou dat zo veel sneller gaan.. | |
Dr_Flash | vrijdag 26 oktober 2012 @ 15:08 |
verschilt per treinstel, ATB-snelheid wordt bepaald door as-rotatiesnelheid. Als de wielen wat verder afgeslepen zijn zijn ze dus ietsje kleiner en maakt de as meer omwentelingen voor dezelfde baansnelheid. Dan zal de ATB wat eerder ingrijpen. Verder kan die marge (tussen toegestane snelheid en snelheid waarbij ATB ingrijpt) geloof ik ook enigszins getweakt worden, maar daar kan iemand anders wel wat meer over vertellen denk ik. | |
b2py | vrijdag 26 oktober 2012 @ 15:08 |
De treinen krijgen bij volgende dienstregeling nog een minuut extra speling tussen amsterdam c en muiderpoort... | |
b2py | vrijdag 26 oktober 2012 @ 15:22 |
![]() Met de Berlijn-Warschau-Expres door een mooi herfstlandschap het weekend in! Tot viermaal per dag rijden de Eurocity-treinen van Berlijn via Frankfurt aan de Oder en Poznan naar Warschau. De reistijd bedraagt rond de 5,5 uur. Herkent u het stadion in de achtergrond? Onze collega's van de klantenservice van DB Bahn op Facebook geven u graag verdere reisadviezen voor onze verbindingen naar Polen. (Via dennistd) (Fotograf: Bartlomiej Banaszak) Mijn duits is super belabberd maar de tekst er voor de vorm maar even bijgeplakt. Bron [ Bericht 68% gewijzigd door b2py op 26-10-2012 15:44:34 ] | |
Dr_Flash | vrijdag 26 oktober 2012 @ 15:38 |
vette plaat wel ![]() ![]() | |
dennistd | vrijdag 26 oktober 2012 @ 15:41 |
Mit dem Berlin-Warszawa-Express durch eine tolle Herbstlandschaft ins Wochenende! Bis zu viermal täglich verkehren die Eurocity-Züge von Berlin über Frankfurt (Oder) und Pozna nach Warszawa. Die Fahrzeit beträgt rund 5 1/2 Stunden. Erkennen Sie das Stadion im Hintergrund? Weitere Auskünfte zu unseren Verbindungen nach Polen geben Ihnen gerne unsere Kollegen vom Kundenservicekanal von DB Bahn auf Facebook! (an) Met de Berlijn-Warschau-Expres door een mooi herfstlandschap het weekend in! Tot viermaal per dag rijden de Eurocity-treinen van Berlijn via Frankfurt aan de Oder en Poznan naar Warschau. De reistijd bedraagt rond de 5,5 uur. Herkent u het stadion in de achtergrond? Onze collega's van de klantenservice van DB Bahn op Facebook geven u graag verdere reisadviezen voor onze verbindingen naar Polen. | |
ArnosL | vrijdag 26 oktober 2012 @ 15:58 |
Schultz blijft minister van infrastructuur waarschijnlijk. Goed voor de asfaltaanbidders, jammer voor het spoor. | |
Dr_Flash | vrijdag 26 oktober 2012 @ 15:59 |
Zeker nog niet genoeg gefaald ![]() | |
James1988 | vrijdag 26 oktober 2012 @ 16:14 |
Het kan altijd erger. Schultz is vooral Netelenbos' puin aan het ruimen. ![]() | |
Mr_Klaasje | vrijdag 26 oktober 2012 @ 16:18 |
En door de stofwolken is het puin niet meer te zien waardoor het ruimen lastig gaat? | |
James1988 | vrijdag 26 oktober 2012 @ 16:21 |
Zoiets ja ![]() En als je Beun de Haas inhuurt om het vuile werk voor je op te knappen moet je niet al te veel verwachten. Overigens: er rijdt vandaag mogelijk een V250 in reizigersdienst Amsterdam - Breda v.v. | |
Dr_Flash | vrijdag 26 oktober 2012 @ 16:31 |
oh tof. Ik dacht dat we dat boe-hoe failliete boedel gejank na 20 jaar inmiddels wel achter de rug hadden nu | |
b2py | vrijdag 26 oktober 2012 @ 16:31 |
Zit nu in Fyra 945 (Breda 16:24 - Rotterdam 16:53 - Schiphol 17:19 - Amsterdam C 17:36) | |
James1988 | vrijdag 26 oktober 2012 @ 16:39 |
Niet dus ![]() Ik kwam nog wel wat geinigs tegen op Marktplaats: oude ICM-banken. Ik hoef ze niet, maar misschien heeft iemand hier er nog wel iets aan? | |
b2py | vrijdag 26 oktober 2012 @ 16:43 |
NS wil 3G-capaciteit op stations verbeteren AMSTERDAM - Om de slechte dekking van 3G-netwerken op enkele Nederlandse treinstations te verbeteren, wil de NS providers helpen om de capaciteit te verbeteren. Dat schrijft Melanie Schultz van Haegen, minister van Infrastructuur en Milieu, in antwoord op kamervragen van PvdA-Kamerlid Jacques Monasch. Vooral op Utrecht Centraal zouden zich problemen voordoen. "Het probleem dat moet worden opgelost is dat de 3G-verbinding op Utrecht Centraal niet altijd snel genoeg werkt. Bellen gaat altijd goed, maar als veel mensen tegelijkertijd data downloaden gaat dit momenteel (te) traag", aldus Schultz van Haegen. Om dit probleem op te lossen biedt NS al gratis wifi aan op de vier grootste stations van Nederland. Bovendien zouden er gesprekken worden gevoerd met telecomaanbieders om de capaciteit te verbeteren. Meewerken Eerder zei een woordvoerder van KPN in de Telegraaf dat de NS niet wilde meewerken aan een oplossing. Volgens Schultz van Haegen herkent KPN zich niet in die berichtgeving en heeft het zijn excuses aangeboden aan de NS. Nog voor het eind van 2012 zou de situatie nu verbeterd moeten worden. Nog onduidelijk is hoe NS de providers precies wil helpen. Bron | |
HeavenSmiles | vrijdag 26 oktober 2012 @ 17:02 |
Ze heeft het in ieder geval naar haar zin in de SLT, ook al is dat niet haar natuurlijke habitat ![]() | |
dennistd | vrijdag 26 oktober 2012 @ 17:04 |
NS heeft toch besloten om in Hengelo geen poortjes te plaatsen: http://www.tctubantia.nl/(...)n-stationstunnel.ece | |
Dr_Flash | vrijdag 26 oktober 2012 @ 17:16 |
Kan nog wel even duren dus ![]() | |
b2py | vrijdag 26 oktober 2012 @ 17:19 |
Geen buren of vrienden? ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 26 oktober 2012 @ 17:21 |
Die 500 ballen over hebben voor een zootje doorgezakte jaren 70 troep? Nee ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 26 oktober 2012 @ 17:29 |
Dennis tot hoe laat duurt die quiz morgen? En zijn er ook stroepweffels? ![]() Anders kom ik niet ![]() | |
b2py | vrijdag 26 oktober 2012 @ 17:54 |
Godver, me ma wil met mijn zusje naar Londen tussen kerst en oud& nieuw. Ik zeg prima, maar dan ga ik niet met de boot. Ze willen graag met de boot, omdat me ma daar goede ervaringen mee heeft. (1 keer gedaan.. ). En ze wilt niet door die tunnel heen, evenals mijn zusje. Dan zeg ik vliegtuig.. ook niet goed.. GOD WHY, waarom wil niemand met de eurostar? ![]() | |
dennistd | vrijdag 26 oktober 2012 @ 17:55 |
Ik denk tot iets van 17u. Stroopwafels weet ik zo niet, maar als je graag wilt haal ik wel wat ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 26 oktober 2012 @ 17:57 |
omdat dat hoerig duur is en hoerig lang duurt via Brussel en hoerig onaantrekkelijk is met die hoge hekken en andere ellende. Bootje varen is über relaxt. De Eurostar is net zoiets als die stoptrein Utrecht - Hilversum - Weesp - Schiphol - Leiden - Dordrecht. Je moet het een keer gedaan hebben, maar volgende keer liever niet ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 26 oktober 2012 @ 17:57 |
![]() | |
Peterselieman | vrijdag 26 oktober 2012 @ 18:00 |
Na het slijpen van de wielen is dit een van de zaken die aangepast wordt. Anders kun je treinen krijgen die vanwege de kleinere wieldiameter de 140 helemaal niet kan halen. Heb trouwens wel eens gehoord dat een V'tje onder ATB op een stuk waar ie 140 mocht op 164 geklokt is. (en nee, dit was geen testrit of iets dergelijks) | |
greavy | vrijdag 26 oktober 2012 @ 18:04 |
In Rotterdam heb ik de wegsleeploc al vaak gezien met een machinist. Die een krantje zat te lezen oid. | |
b2py | vrijdag 26 oktober 2012 @ 18:06 |
Duur geintje dan.. | |
ArnosL | vrijdag 26 oktober 2012 @ 18:08 |
Tsja, er moet toch iemand op dat station aanwezig zijn om zo snel mogelijk te kunnen helpen. Die persoon moet gewoon de hele dag direct beschikbaar zijn. Dan kun je moeilijk andere activiteiten erbij gaan doen. | |
Peterselieman | vrijdag 26 oktober 2012 @ 18:08 |
Iemand een schommelboot kwijt? Zag er in Leeuwarden vanmiddag zeker twee of drie geen dienst staan. De stoppers naar Harlingen en Sneek/Stavoren reden allemaal via spoor 19 uit, dus daarom is er een gewijzigde tijdligging voor de treinen, omdat ze een ruim stuk over hetzelfde spoor moeten rijden. | |
Mandéra | vrijdag 26 oktober 2012 @ 18:15 |
Bommelding op station Sittard. ![]() | |
b2py | vrijdag 26 oktober 2012 @ 18:19 |
Staat niks op p2000, bron? | |
Bitlord | vrijdag 26 oktober 2012 @ 18:20 |
De 4804 reed vandaag de tussenFyra Amsterdam - Rotterdam en reed als zodanig langs mijn telefoonlens te Sloterdijk. Bekijk deze YouTube-video | |
Zug-Chef | vrijdag 26 oktober 2012 @ 18:32 |
Het moest een keer fout gaan en vanavond gaat het dus fout. Stroomstoring Zwolle - Amersfoort en omleidingsroute via Deventer - Amersfoort is inmiddels door een treinbrand ook gestremd. | |
Peter | vrijdag 26 oktober 2012 @ 18:33 |
Hup, gooi de hanzelijn open! | |
greavy | vrijdag 26 oktober 2012 @ 18:35 |
Jamaar de Bobo's hebben zondag pas hun ritten ![]() | |
Zug-Chef | vrijdag 26 oktober 2012 @ 18:37 |
Gaat niet want daar ligt natuurlijk weer het probleem: storing is zover ik las op somda bij de aansluiting met de Hanzelijn. | |
Peter | vrijdag 26 oktober 2012 @ 18:38 |
Dan een intercity via het kippenlijntje omleiden met stops te Arnhem, Zutphen, Deventer en Zwolle? ![]() ( En de 3600 inkorten tot Arnhem ) | |
daanski82 | vrijdag 26 oktober 2012 @ 18:40 |
Ik rij nu zelf ook via de kippelijn om. Omg. Best grappig om te zien dat er dan veel schaapjes rond gaan kijken :-P | |
b2py | vrijdag 26 oktober 2012 @ 18:42 |
18:25:4226-10-1206BRANPRIO 1 Brand Spoorvervoer : : POMPHULWEG : HOOG SOEREN 9991 9793 9686 (passagierstrein) (GRIP 1) 0806812 BRW N-O Gelderland ( HA-9686 Harderwijk ) 0806807 BRW N-O Gelderland ( COH-9793 Harderwijk ) 0806240 Meldkamer Oost Nederland ( Monitorcode ) 0806205 BRW N-O Gelderland ( Onbekende of Persoonlijke Code ) 0806200 BRW N-O Gelderland ( Alarmering Grip-0 ) 0806031 BRW N-O Gelderland ( Plotters ) 0806030 BRW N-O Gelderland ( Onbekende of Persoonlijke Code ) 0805930 BRW N-O Gelderland ( Piket HOvD West A ) 0805810 BRW N-O Gelderland ( Piket OvD Apeldoorn ) 0805760 BRW N-O Gelderland ( Hoofd Meldkamer Brandweer ) 0805750 BRW N-O Gelderland ( Calamiteitencoordinator ) 0805700 BRW N-O Gelderland ( Piketcentralist ) 0804990 BRW Harderwijk ( Lichtkrant ) 0804975 BRW Harderwijk ( Bemanning HW-1 ) 0804965 BRW Harderwijk ( Kazernecode ) 0804963 BRW Harderwijk ( Bevelvoerder ) | |
b2py | vrijdag 26 oktober 2012 @ 18:45 |
Is IC Berlijn.. 241 En we hebben beeld: ![]() Het gaat om een noodremming waarbij rook zou zijn ontstaan in de trein, alles is geblust en nu wachten maar.. | |
Dr_Flash | vrijdag 26 oktober 2012 @ 18:50 |
Verder dan het station ben ik niet gekomen idd. Wou eigenlijk naar Enschede vanavond. Jammerdebammer ![]() | |
b2py | vrijdag 26 oktober 2012 @ 18:50 |
Iedereen is weer ingestapt, trein gaat zijn weg vervolgen naar Berlijn ![]() | |
Zug-Chef | vrijdag 26 oktober 2012 @ 18:51 |
Haha zo ken ik je weer Fles! | |
Dr_Flash | vrijdag 26 oktober 2012 @ 18:52 |
Kanniet, ligt een dood paard op ![]() | |
AverageJoe | vrijdag 26 oktober 2012 @ 18:55 |
Wat ben ik blij dat ik vandaag niet naar Den Haag ben afgereisd (Apeldoorn - Den Haag Centraal en weer terug). Dan had ik nu in Amersfoort gestaan en even niet naar Apeldoorn gekund (of via Zwolle, Deventer). Vorige week als het ook een en al ellende. Door een sein- wisselstoring bij Zoetermeer was er geen treinverkeer mogelijk tussen Utrecht en Den Haag Centraal. Door werkzaamheden aan het spoor tussen Leiden en Schiphol was omreizen via Amsterdam / Schiphol geen optie en waren veel mensen genoodzaakt om via Rotterdam naar Utrecht te reizen. Afgeladen SLT's en IC-rijtuigen met stuurstandrijtuig (welke erg warm waren). In Rotterdam stond voor al die reizigers 1 VIRM klaar wat weer passen en meten werd. Een drakenrit. | |
b2py | vrijdag 26 oktober 2012 @ 18:56 |
Al een auto gekocht? | |
Zug-Chef | vrijdag 26 oktober 2012 @ 18:56 |
En dan moet de winter nog beginnen.... | |
Dr_Flash | vrijdag 26 oktober 2012 @ 18:59 |
![]() ![]() ![]() | |
Zug-Chef | vrijdag 26 oktober 2012 @ 19:00 |
Ik ga nu lachen als Utrecht er zo uit gaat met een of andere storing... | |
AverageJoe | vrijdag 26 oktober 2012 @ 19:00 |
Inderdaad zeg. Wat een ellende. Ik ben 86, maar was het vroeger niet veel beter geregeld toen de NS, Prorail, Nedtrain, Raillion e.d. allemaal nog 1 waren en onderdeel van de overheid? | |
b2py | vrijdag 26 oktober 2012 @ 19:01 |
Lijntjes waren wat korter en mogelijkheden wat meer. Verschil met toen is dat het vooral een stuk goedkoper is geworden. Het aanbesteedde gedeelte in ieder geval. ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 26 oktober 2012 @ 19:02 |
Dat weet je zelf het beste denk ik, ouwe lul ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 26 oktober 2012 @ 19:03 |
En er lag nog spoor rondom de kerk ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 26 oktober 2012 @ 19:03 |
Blaas de klootzak maar op ook idd, ik zit lekker warm thuis ![]() | |
Zug-Chef | vrijdag 26 oktober 2012 @ 19:03 |
Tja maar wat mij nu juist opvalt, bijvoorbeeld ook bij sommige enkelsporige lijnen zoals de Vallelijn en de Noordelijke Nevenlijnen. Daar rijdt het dan dus wel gewoon netjes door zoals tijdens de winterchaos van afgelopen jaar. Overal chaos maar Connexxion en Arriva reden netjes door. | |
AverageJoe | vrijdag 26 oktober 2012 @ 19:04 |
Foutje haha, 86. Gelukkig niet. Ik ben van '86 wilde ik zeggen. | |
b2py | vrijdag 26 oktober 2012 @ 19:05 |
Dienstroosters zijn daar veel simpeler. Daar kan je goed zien dat wisselstoringen niet zo destructief zijn als ze je bij NS willen laten geloven ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 26 oktober 2012 @ 19:05 |
Inselbetrieb fdS ![]() | |
dennistd | vrijdag 26 oktober 2012 @ 19:05 |
Daar wordt alles gewoon veel directer aangestuurd, maar bij NS moet alles centraal geregeld worden.. Nou zal dat ongetwijfeld goedkoper zijn, maar handig absoluut niet.. | |
Dr_Flash | vrijdag 26 oktober 2012 @ 19:08 |
Kan wat later worden morgen hoor Dennis! Ik ga om half zeven de deur uit, en misschien dat ik 13:00 haal, anders ergens in de loop van de avond ![]() ![]() | |
Viezze | vrijdag 26 oktober 2012 @ 19:10 |
Ik was een van de gelukkigen die in Utrecht strandde ![]() Gelukkig zei de conducteur net; sorry voor de excuses. Iedereen lachen, maakte het een klein beetje goed... | |
AverageJoe | vrijdag 26 oktober 2012 @ 19:11 |
Het wordt echt een feestje met het komende winterweer, kan niet anders. | |
jappas | vrijdag 26 oktober 2012 @ 19:12 |
Nieuws: Fyra breidt haar dienstverlening uit naar Tiel!![]() | |
AverageJoe | vrijdag 26 oktober 2012 @ 19:14 |
En als stoptrein. Nice! Mooie tussenwagens trouwens! | |
Viezze | vrijdag 26 oktober 2012 @ 19:14 |
Oja; reisadvies Zwolle - Utrecht via arnhem. Dan kan ik net zo goed gaan lopen vanaf t harde ![]() | |
Zug-Chef | vrijdag 26 oktober 2012 @ 19:17 |
Stroomstoring Amf Zl is inmiddels opgelost, treinverkeer normaal om 20u. | |
AverageJoe | vrijdag 26 oktober 2012 @ 19:18 |
Good luck! Ben blij dat ik thuis op mijn eigen bank zit. | |
b2py | vrijdag 26 oktober 2012 @ 19:18 |
Ben blij dat ik het vandaag weer overleefd heb met de trein, gewoon 2 keer op tijd ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 26 oktober 2012 @ 19:19 |
Aftellen naar de springer bij Wolfheze ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 26 oktober 2012 @ 19:19 |
Slagje Alkmaar Noord zeker, zo kan ik het ook ![]() | |
Zug-Chef | vrijdag 26 oktober 2012 @ 19:19 |
Nou liever niet, vriend van me is sinds 16u30 onderweg van Lw naar Hvs en rijdt nu Arnhem binnen... | |
b2py | vrijdag 26 oktober 2012 @ 19:20 |
Naar Amsterdam Amstel, zelfs op Alkmaar de trein naar Hoorn nog gered op terugweg dus met -4 thuis ![]() | |
HeavenSmiles | vrijdag 26 oktober 2012 @ 19:21 |
Ik kan me voorstellen dat het aansturen van grotendeels enkelsporige diesellijntjes een stuk gemakkelijker is dan een dubbelspoorlijn waarop een complexe mix van sprinters, intercity's, goederen- en internationale treinen rijden ![]() | |
Viezze | vrijdag 26 oktober 2012 @ 19:21 |
Jammer dat ik geen foto's vanaf mijn telefoon kan plaatsen maar er staan echt gigantisch veel mensen in Amersfoort. De volgende ic gaat weer rijden maar ik blijf mooi in de stoptrein, iig zitplaats.. | |
Dr_Flash | vrijdag 26 oktober 2012 @ 19:21 |
Ben jij stiekem de NS propaganda-bot of zo? ![]() | |
b2py | vrijdag 26 oktober 2012 @ 19:22 |
Ik ben realistisch en ja, ik werk bij het spoor ![]() | |
AverageJoe | vrijdag 26 oktober 2012 @ 19:22 |
Daar wordt je niet vrolijk van op je vrijdagmiddag. Vorige week ook ruim 4 uur onderweg geweest. Maar via Arnhem naar Hilversum is minder tof vanaf Leeuwarden. | |
Viezze | vrijdag 26 oktober 2012 @ 19:23 |
Er heeft iemand aan de noodrem getrokken, trein stond nog stil. Echt, wat sommige mensen doen ![]() | |
henkde_j | vrijdag 26 oktober 2012 @ 19:23 |
Volgens mij ben ik die ellende net voor geweest. Hoe laat begon die storing van amersfoort naar Zwolle? | |
HeavenSmiles | vrijdag 26 oktober 2012 @ 19:23 |
-4 is niks, het afgelopen jaar heb ik structureel -5 en -10 minuten vervroeging opgelopen en één keer zelfs -60 door een reeks overstappen te halen die volgens reisplanner niet mogelijk zouden zijn ![]() | |
b2py | vrijdag 26 oktober 2012 @ 19:23 |
![]() zo druk? ![]() | |
Zug-Chef | vrijdag 26 oktober 2012 @ 19:24 |
Meende rond 17:15 | |
b2py | vrijdag 26 oktober 2012 @ 19:24 |
Achja, op een reisje van een uur is 4 minuten toch alweer ruim 5% tijdswinst ![]() | |
HeavenSmiles | vrijdag 26 oktober 2012 @ 19:25 |
Zo is dat. Goed om hier tussendoor nog even wat optimisme te horen. (En ik werk niet eens bij de spoorwegen.) | |
Viezze | vrijdag 26 oktober 2012 @ 19:26 |
Iets drukker ![]() Maar we rijden.. | |
Zug-Chef | vrijdag 26 oktober 2012 @ 19:33 |
En dan kan je er op wachten dat de reguliere IC die 19:38 vertrekt uit Amersfoort achter jullie stoptrein aan mag kakken tot Zwolle en dat reizigers naar Leeuwarden in Zwolle hun overstap missen. Leuk als je al dik vertraging had vanwege die stroomstoring en je tussen Heerenveen en Leeuwarden ook nog eens met de bus moet. Lang leve het OV weer zeg.... | |
Viezze | vrijdag 26 oktober 2012 @ 19:36 |
Misschien laten ze de IC er in t Harde wel langs, maar verder zijn er geen mogelijkheden volgens mij? Grote kans dat de ic er achteraan moet hobbelen inderdaad... | |
b2py | vrijdag 26 oktober 2012 @ 19:36 |
Moet je maar niet in het buitenland gaan wonen! ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 26 oktober 2012 @ 19:36 |
bij t Harde kan je erlangs ![]() | |
b2py | vrijdag 26 oktober 2012 @ 19:37 |
En overigens, de IC hoeft er niet langs, want de IC rijdt niet.. | |
Zug-Chef | vrijdag 26 oktober 2012 @ 19:39 |
19:38 uit Amf is net vertrokken volgens mij ![]() | |
AverageJoe | vrijdag 26 oktober 2012 @ 19:40 |
Wat een bende, spoor 1 / 2 in Amersfoort:![]() | |
Peterselieman | vrijdag 26 oktober 2012 @ 19:40 |
mja, ik denk dat ze het toch bij Nunspeet gaan doen ![]() | |
Viezze | vrijdag 26 oktober 2012 @ 19:41 |
Reisplannen zegt van wel en werd in deze trein ook gezegd. Of heb je info van iemand ter plaatse? | |
b2py | vrijdag 26 oktober 2012 @ 19:42 |
Ik zie net dat de trein wel rijdt, maar stond tot vertrektijd op AV van Amersfoort gevlagd als niet rijdende.. | |
AverageJoe | vrijdag 26 oktober 2012 @ 19:42 |
Het is spijtig dat treinen annuleren de methode van de NS is geworden om het probleem minder erg te laten lijken. Het regent klachten op Twitter dat de NS website en Twitter andere berichten de wereld in sturen dan in de praktijk blijkt. |