en i.p.v het kopen van een dagboek, kun je je onzin ook op deze wijze kwijt (niet te vaak s.v.p.)quote:Op zaterdag 17 september 2011 11:55 schreef D-Mon het volgende:
[..]
Goed, gisteravond wekker gezet om vannacht stoomtrein te gaan kieken..
Mijn plan was een serie foto's te maken bij de koopmans fabriek in leeuwarden, mooi dichtbij en rijdend, daarnaast redelijk veel licht van de fabriek.
Mijn vriendin werd echter voor mij wakker van de wekker en heeft deze uitgedrukt..
quote:Op zondag 20 mei 2012 11:09 schreef greavy het volgende:
Owja. Gister weer eens een dag gehad die ik zelf in het honderd heb lopen gooien![]()
- 's Ochtends in Breda de omgeleide PON-trein op willen wachten. Ik wist wanneer die kwam, maar toen liep ik nog door de tunnel op mijn gemakje. En dan loop je de trap op, en zie je hem voorbij rijden![]()
- UnitCargo Venlo ri Kijfhoek kwam langs, maar toen stonden wij bij de Subway (ik wist dat ie moest komen)
- Een andere trein met huifdoekwagens kwam ook langs (ik wist het...) maar toen liepen wij op ons gemak in de tunnel
- Later met de IC140 ri Amsterdam zouden wij er op Hilversum uit voor 2 treintjes met de RailPro wagens. Bleven we zitten in de trein, omdat wij dat even vergeten waren![]()
Zo, dat was mijn dagje gister welEigen schuld gelukkig
nog een paar dagen wachten dan voor 25 euro naar Parijs volgens mij (pin me er niet op vast maar ik kreeg vorige week daar een mailtje van)quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 20:26 schreef James1988 het volgende:
Grappig: bovenaan deze pagina staat bij mij een reclamebanner voor "de eerste minuten van Thalys" met vroegboekkorting. En onderaan een reclame van iDBUS, eveneens om goedkoop naar Frankrijk te gaan.
Misschien moet ik maar weer eens naar Frankrijk gaan.
quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 20:19 schreef Peterselieman het volgende:
de duikbrillen worden er niet mooier op
wat dat betreft hadden de Belgen weinig kaas van vormgeving gegeten
quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 21:34 schreef Peterselieman het volgende:
kreeg in mijn brievenbus al een blaadje van de NS dat de verkoop van papieren kortingskaartjes per 1 januari gestaakt wordt ...
De chipkaart is mooi voor een reis van A naar B, maar niet om een rondreis te maken
Doe dan een ludieke update:quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 20:53 schreef greavy het volgende:
[..]
[ link |
by The_Knitter
Dat ziet er sowieso qua kleuren wat beter uit.
Ik ga er dan weer net iets op achteruit: doordat de Fyra een paar minuten verschuift wordt een overstap in Rotterdam onhaalbaar waardoor ik weer niet op tijd bij de aansluitende bus kan zijn in Delft.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 21:27 schreef Dos37 het volgende:
Een kijk in de nieuwe dienstregeling laat mij zien dat het voor een stuk beter gaat worden
je krijgt leuke situaties als je een deel van het traject zonder en een ander deel met korting wilt reizen.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 21:40 schreef Flodder450 het volgende:
[..]
Hoewel ik maar een paar keer een treinkaartje heb gekocht, vindt ik t toch erg jammer dat het eruit gaat
Een kaartje met korting tot Assen en dan een kaartje van Assen-Utrecht?quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 21:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
je krijgt leuke situaties als je een deel van het traject zonder en een ander deel met korting wilt reizen.
Stel je vertrekt om 8.46 uur uit Groningen naar Utrecht. Dan moet je om korting te krijgen in Assen de trein uit sprinten. Kaart 1 uitchecken, kaart 2 inchecken en dan de trein weer in gaan
met papieren kaartjes kun je deze situatie nu voorkomen door alvast twee kaartjes te halen
andersomquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 21:57 schreef Flodder450 het volgende:
[..]
Een kaartje met korting tot Assen en dan een kaartje van Assen-Utrecht?
Gratis? Studenten betalen gewoon voor hun kaart. Dat dat later kwijtgescholden kan worden bij het goed en op tijd afronden van de studie is een 2e..quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 22:50 schreef greavy het volgende:
Maar die studenten wachten wel ff wat langer hoor, om gratis te reizen
Mwa, dat weet ik niet. Het wordt natuurlijk alleen kwijtgescholden als je je studie succesvol afrond. Doe je dat niet, dan wordt het een schuldquote:Op zaterdag 13 oktober 2012 09:15 schreef Duvel het volgende:
En zo leer je studenten dat schulden maken niet erg is, er is toch altijd wel weer een sukkel die ze je kwijtscheldt.
als jij dat wilquote:Op zaterdag 13 oktober 2012 09:45 schreef Flodder450 het volgende:
Zou ik mijzelf mogen toevoegen in de OP als vaste bezoeker?
Goed idee! S.v.p. wel even je gegevens via PM. We houden een register bij wie wie is, en dan kunnen we gelijk ook de betaling regelen. In de top 5 in de OP is 5 euro per maand, in de top 10 kost 4 euro per maand. Plaatsen daar onder kosten 2,50 per maand. Dus als je even kunt aangeven op welke plek je graag wilt staan, dan regel ik het rekeningnummer waarop je je bijdrage kwijt kunt.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 09:45 schreef Flodder450 het volgende:
Zou ik mijzelf mogen toevoegen in de OP als vaste bezoeker?
Succesvol? Een zesje is genoeg!quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 09:25 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Mwa, dat weet ik niet. Het wordt natuurlijk alleen kwijtgescholden als je je studie succesvol afrond. Doe je dat niet, dan wordt het een schuld
Je kan het jezelf moeilijk maken door met meerdere chipkaarten te reizen als je die ene euro echt wil besparen, maar beter is ervan uit te gaan dat het systeem soms in je "nadeel" werkt en soms in je "voordeel". Bv. check je in in de Daluren dan krijg je de hele reis korting ook als die in de spits doorgaat en vice versa. Denk dat uiteindelijk - zeker als je een béétje tactisch reist zoals je "vroeger" tactisch twee kaartjes kon kopen - het een het ander wel opheft.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 21:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
je krijgt leuke situaties als je een deel van het traject zonder en een ander deel met korting wilt reizen.
Stel je vertrekt om 8.46 uur uit Groningen naar Utrecht. Dan moet je om korting te krijgen in Assen de trein uit sprinten. Kaart 1 uitchecken, kaart 2 inchecken en dan de trein weer in gaan
met papieren kaartjes kun je deze situatie nu voorkomen door alvast twee kaartjes te halen
Succesvol = diploma. Don't shoot the messengerquote:
Klopt! Maar zonder OV zou het studeren vrijwel onbetaalbaar zijn.. Een jaartrajectkaart 2e klasse zou voor mij ¤2639 kosten.. Dat is dik ¤200 in de maand aan reiskosten en dan moeten er ook nog boeken gekocht worden en collegegeld betaald worden.quote:
Gewoon op kamers gaan. Probleem opgelost.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 10:07 schreef b2py het volgende:
[..]
Klopt! Maar zonder OV zou het studeren vrijwel onbetaalbaar zijn.. Een jaartrajectkaart 2e klasse zou voor mij ¤2639 kosten.. Dat is dik ¤200 in de maand aan reiskosten en dan moeten er ook nog boeken gekocht worden en collegegeld betaald worden.
Want dat is goedkoper dan ¤ 200,- per maandquote:Op zaterdag 13 oktober 2012 10:07 schreef Duvel het volgende:
[..]
Gewoon op kamers gaan. Probleem opgelost.
Als ze dan eens zorgen voor voldoende kamers?quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 10:07 schreef Duvel het volgende:
[..]
Gewoon op kamers gaan. Probleem opgelost.
De Engelen hadden een grotere revisie gehad in de jaren '80, en ze hadden de mazzel dat er nog geen vervangers waren in de jaren '90 (o.a. in samenhang met de privatisering). Bedenk ook dat een groot deel van het park DE1/DE2 in de jaren '80 al gesloopt werd.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 10:18 schreef Flodder450 het volgende:
Wat mij trouwens verbaasdt, is dat de Blauwe Engelen tot aan laat in de jaren '90 hebben gereden, terwijl het nieuwere materiaal '54 maar tot 1996 heeft gereden
Verkapte 'ik zoek sponsors voor mijn DE2'-postquote:Op zaterdag 13 oktober 2012 10:01 schreef Duvel het volgende:
[..]
Goed idee! S.v.p. wel even je gegevens via PM. We houden een register bij wie wie is, en dan kunnen we gelijk ook de betaling regelen. In de top 5 in de OP is 5 euro per maand, in de top 10 kost 4 euro per maand. Plaatsen daar onder kosten 2,50 per maand. Dus als je even kunt aangeven op welke plek je graag wilt staan, dan regel ik het rekeningnummer waarop je je bijdrage kwijt kunt.
Inderdaad, en die is per 1 september schijnbaar omhoog gegaan naar ¤97 per halve maand. Dat was eerst ongeveer ¤65. Dat stond in de brief die ik vandaag kreeg. Altijd fijn als je na een verhoging pas geïnformeerd wordt over de schuld die je aan het opbouwen bentquote:Op zaterdag 13 oktober 2012 09:25 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Mwa, dat weet ik niet. Het wordt natuurlijk alleen kwijtgescholden als je je studie succesvol afrond. Doe je dat niet, dan wordt het een schuld
Heeft iemand ooit dat geweldige Kado in ontvangst mogen nemen hier? Wat was het?quote:De nieuwe hogesnelheidstrein, Fyra V250, rijdt momenteel introductieritten. Deze zijn op het traject Amsterdam, Schiphol en Rotterdam, en worden extra ingezet, bovenop de reguliere Fyra-dienstverlening.
Gaat u binnenkort reizen met Fyra V250, dan hebben wij speciaal voor u, als lezer van de Fyra-nieuwsbrief, een leuk cadeau. Hiervoor hoeft u weinig te doen. Download en print de folder hieronder, en geef hem aan het promotieteam dat aanwezig is in Fyra V250. Van 26 september tot en met 5 oktober treft u het team aan in de ochtend- of avondspits.
De vertrektijden van Fyra V250 kunt u – op de dag zelf – in de NS Reisplanner vinden.
Wij hopen u snel te verwelkomen in Fyra V250.
Even googlen, maar ik geloof dat de boete voor zwartrijden sinds kort is verhoogd naar 85 euro.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 14:15 schreef pieter_R het volgende:
Beste mensen, wellicht dat jullie mij kunnen helpen met het volgende probleem.
20 augustus jongstleden vertrok ik vanuit Groningen naar Leeuwaarden. Toentertijd was er vervangend busverkeer tussen Groningen en Veenwouden i.v.m. werkzaamheden aan het spoor. Aangekomen met de bus in Veenwouden, ben ik vergeten in te checken voordat ik de trein in stapte die op ons stond te wachten. Zodoende kreeg ik helaas een boete...
Omdat ik onderweg was naar mijn ouders op een waddeneiland om een week vakantie te vieren, en de wettelijke betalingstermijn voor de boete 7 dagen bedraagt, heb ik de conducteur verzocht de boete naar mijn ouderlijk adres te sturen. Echter is de boete nooit aangekomen.
Nu kreeg ik gisteren een brief van het CJIB dat ik een strafbaar feit heb gepleegd en 85 euro dien te betalen. Ik vroeg me echter af of deze 85 euro het standaard tarief is bij Arriva (bij NS is dit immers 35 euro?). Zo ja, dan zal ik de acceptgiro gewoon betalen. Zo nee, en het bedraagt dus een verhoging van het oorspronkelijke bedrag, dan wil ik graag in beroep gaan omdat ik de initiële boete nooit ontvangen heb.
Graag hoor ik van jullie of die 85 euro het standaard tarief is. Op de website van Arriva en elders op internet kan ik hier niks over vinden. Alvast ontzettend bedankt!
Sinds 1 januari 2012 is 85 euro het standaard tarief voor zwartrijden volgens het Openbaar Ministeriequote:Op zaterdag 13 oktober 2012 14:15 schreef pieter_R het volgende:
Graag hoor ik van jullie of die 85 euro het standaard tarief is. Op de website van Arriva en elders op internet kan ik hier niks over vinden. Alvast ontzettend bedankt!
als ik zo vrij mag zijn om deze vraag te beantwoorden: die 35 euro is een wettelijke verhoging die bovenop het reguliere rittarief zit (dit is niet de boete voor 'zwartrijden'). die 85 euro die je nu via het CJIB krijgt is een proces verbaal voor overtreding van artikel 70 van de wet personenvervoer 2000 (reizen zonder geldig vervoerbewijs) die kun je trouwens ook al gelijk in de trein aangezegd krijgen bovenop het treinkaartje maar de conducteur schrijft deze zelden tot nooit uit.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 14:15 schreef pieter_R het volgende:
Beste mensen, wellicht dat jullie mij kunnen helpen met het volgende probleem.
20 augustus jongstleden vertrok ik vanuit Groningen naar Leeuwaarden. Toentertijd was er vervangend busverkeer tussen Groningen en Veenwouden i.v.m. werkzaamheden aan het spoor. Aangekomen met de bus in Veenwouden, ben ik vergeten in te checken voordat ik de trein in stapte die op ons stond te wachten. Zodoende kreeg ik helaas een boete...
Omdat ik onderweg was naar mijn ouders op een waddeneiland om een week vakantie te vieren, en de wettelijke betalingstermijn voor de boete 7 dagen bedraagt, heb ik de conducteur verzocht de boete naar mijn ouderlijk adres te sturen. Echter is de boete nooit aangekomen.
Nu kreeg ik gisteren een brief van het CJIB dat ik een strafbaar feit heb gepleegd en 85 euro dien te betalen. Ik vroeg me echter af of deze 85 euro het standaard tarief is bij Arriva (bij NS is dit immers 35 euro?). Zo ja, dan zal ik de acceptgiro gewoon betalen. Zo nee, en het bedraagt dus een verhoging van het oorspronkelijke bedrag, dan wil ik graag in beroep gaan omdat ik de initiële boete nooit ontvangen heb.
Meeste studenten wonen na vijf jaar wel op kamers en reizen relatief weinig, vooral de eerste jaars maken veel kilometers. Het is met de invoering van de OV-chipkaart eigenlijk best mogelijk om iedereen een trajectkaart aan te bieden van ouderlijk adres - studie. Anderszijds mensen de keuze te geven tot het afnemen van de OV-chipkaart.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 10:14 schreef Guppyfriend het volgende:
Uitwonenden-beurs dekt bij lange na de kosten niet van een kamer+woonlasten. Voor veel studenten is treinen de enige haalbare optie, tenzij de ouders bijspringen. Daar gaat DUO ook van uit in de berekeningen. Mijn ouders konden dat niet, toen ik ging studeren.
Ik was dus erg dankbaar dat de OV kaart er toen was, en dat ie omgezet werd in een gift na mijn afstuderen. Het scheelde me toch een schuld.
Magoed, is misschien meer iets voor S&S
Ik was in ieder geval blij dat ik dankzij de OV chipkaart in elke willekeurige stad een stageplek kon vindenquote:Op zaterdag 13 oktober 2012 16:22 schreef Brembo het volgende:
[..]
Meeste studenten wonen na vijf jaar wel op kamers en reizen relatief weinig, vooral de eerste jaars maken veel kilometers. Het is met de invoering van de OV-chipkaart eigenlijk best mogelijk om iedereen een trajectkaart aan te bieden van ouderlijk adres - studie. Anderszijds mensen de keuze te geven tot het afnemen van de OV-chipkaart.
Na 5 jaar mag ik hopen dat je je diploma wel eens gehaald hebt..quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 16:22 schreef Brembo het volgende:
[..]
Meeste studenten wonen na vijf jaar wel op kamers en reizen relatief weinig, vooral de eerste jaars maken veel kilometers. Het is met de invoering van de OV-chipkaart eigenlijk best mogelijk om iedereen een trajectkaart aan te bieden van ouderlijk adres - studie. Anderszijds mensen de keuze te geven tot het afnemen van de OV-chipkaart.
Het is een kostenafweging, dan zou je stagevergoeding lager worden. Aan de andere kant is de hele ov-jaarkaart een indirecte subsidie voor het hele openbaar vervoer, via een verdeelsleutel hebben alle ov-bedrijven een vaste inkomstenbron waar zij bepaalde diensten tegenoverstellen.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 16:42 schreef Duvel het volgende:
Daar zijn stagebedrijven ook heel blij mee, dat ze je geen reiskostenvergoeding hoeven te betalen.
Niet iedereen doet een pretstudiequote:Op zaterdag 13 oktober 2012 16:44 schreef b2py het volgende:
[..]
Na 5 jaar mag ik hopen dat je je diploma wel eens gehaald hebt..
Oorspronkelijk was het een bezuiniging, nu wil geen student meer zonder.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 16:48 schreef Brembo het volgende:
[..]
Het is een kostenafweging, dan zou je stagevergoeding lager worden. Aan de andere kant is de hele ov-jaarkaart een indirecte subsidie voor het hele openbaar vervoer, via een verdeelsleutel hebben alle ov-bedrijven een vaste inkomstenbron waar zij bepaalde diensten tegenoverstellen.
Het verschil tussen de theorie en de praktijk is dat ze in theorie hetzelfde zijn, en in de praktijk nietquote:Op zaterdag 13 oktober 2012 16:53 schreef b2py het volgende:
[..]
Bachelor hbo 3-4 jaar
Bachelor WO, 3 jaar master 1 jaar..
Of je geeft iedere student een gelijk aantal kilometers per maand.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 16:22 schreef Brembo het volgende:
[..]
Meeste studenten wonen na vijf jaar wel op kamers en reizen relatief weinig, vooral de eerste jaars maken veel kilometers. Het is met de invoering van de OV-chipkaart eigenlijk best mogelijk om iedereen een trajectkaart aan te bieden van ouderlijk adres - studie.
mja, het gaat erom dat het op de bepaalde afstanden behoorlijk wat kan schelen. Dan wil je niet meer betalen dan nodig. Je bent Nederlander of je bent het niet hequote:Op zaterdag 13 oktober 2012 10:03 schreef HeavenSmiles het volgende:
[..]
Je kan het jezelf moeilijk maken door met meerdere chipkaarten te reizen als je die ene euro echt wil besparen, maar beter is ervan uit te gaan dat het systeem soms in je "nadeel" werkt en soms in je "voordeel". Bv. check je in in de Daluren dan krijg je de hele reis korting ook als die in de spits doorgaat en vice versa. Denk dat uiteindelijk - zeker als je een béétje tactisch reist zoals je "vroeger" tactisch twee kaartjes kon kopen - het een het ander wel opheft.
Mensen die met bus/metro/tram verder moeten?quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 17:14 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Of je geeft iedere student een gelijk aantal kilometers per maand.
Die kunnen fietsen.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 17:20 schreef b2py het volgende:
[..]
Mensen die met bus/metro/tram verder moeten?
Een beetje serieuze TU studie: 4 jaar bachelor en 2 jaar master.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 16:53 schreef b2py het volgende:
[..]
Bachelor hbo 3-4 jaar
Bachelor WO, 3 jaar master 1 jaar..
Want iedere student moet even ver reizenquote:Op zaterdag 13 oktober 2012 17:14 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Of je geeft iedere student een gelijk aantal kilometers per maand.
Nee. Iedere student heeft ooit (als het ware, want enkele tientallen jaren geleden) evenveel ingeleverd van zijn beurs. En waarom moet de samenleving extra betalen als een Maastrichtse student economie wil studeren in Groningen ipv om de hoek?quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 17:41 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Een beetje serieuze TU studie: 4 jaar bachelor en 2 jaar master.
[..]
Want iedere student moet even ver reizen
quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 19:18 schreef Fiorano het volgende:
Student moet je gewoon een traject abonnement geven verkopen.
Dat gaat de burger ook echt voelen in zijn portemonneequote:Op zaterdag 13 oktober 2012 17:49 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
En waarom moet de samenleving extra betalen als een Maastrichtse student economie wil studeren in Groningen ipv om de hoek?
Kun je nog mooi acht uren duimendraaienquote:Op zaterdag 13 oktober 2012 19:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Dit krijg je als je een ritje van Veenendaal Centrum naar Duisburg plant met vertrek om 12:18![]()
[ afbeelding ]
zeker. Trein stopt. Deuren open. Conducteur fluit. Deuren dicht. Deuren weer open en iedereen stapt uit.quote:
Ik ben de komende twee weekenden ook al vrij druk, anders had ik er wel zin in gehad.. Wil even een weekend thuis zittenquote:
Dat kan ook idd...quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 22:22 schreef dennistd het volgende:
En jij gelooft dat? Sorry hoor, maar het is volgens mij niks anders dan een manier om mensen te ontmoedigen om erheen te gaan.. Ik zou haast erom gaan wedden, maar daar heb ik dan ook weer een hekel aan.
Bron?quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 21:43 schreef greavy het volgende:
Ja, er zijn weer mensen geweest die alles voor hun eigen straatje houden...
Nou, een line-up organiseren en die besloten houden zegt genoeg. Dat de ritten van de overbengingen uitgelekt zijn via Op de Rails is een ander verhaalquote:
Een line-up is toch om te tonen wat je hebt?quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 22:19 schreef greavy het volgende:
Ongelofelijk trieste teringbende. Omdat nu uitgekomen is dat die line-up plaats vind, gaan ze schuttreintjes plaatsen.
Waarom zou dat niet mogen? Als het publiek is, komen er zoveel mensen op af dat het niet beheersbaar meer is. Wie heeft het georganiseerd dan? NVBS? Dat is een ledenclub, alle recht om dingen besloten te houden.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 22:26 schreef greavy het volgende:
[..]
Nou, een line-up organiseren en die besloten houden zegt genoeg. Dat de ritten van de overbengingen uitgelekt zijn via Op de Rails is een ander verhaal
Niet door de NVBS georganiseerd. Door wie wel verschillen de meningen over. De één zegt hobbyisten met goede connecties, de ander Uquilair die een 1600'den boek wil introduceren.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 22:28 schreef Duvel het volgende:
[..]
Waarom zou dat niet mogen? Als het publiek is, komen er zoveel mensen op af dat het niet beheersbaar meer is. Wie heeft het georganiseerd dan? NVBS? Dat is een ledenclub, alle recht om dingen besloten te houden.
Oh, wat zegt het dan?quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 22:26 schreef greavy het volgende:
[..]
Nou, een line-up organiseren en die besloten houden zegt genoeg.
Hm. Nu is het wel bekend hoe&wat. Zie post erboven. Dan snap ik de beslissing "besloten" wel meerquote:
"Mijn inspiratieloosheid is echt fantastisch!"quote:
Linkje?quote:Op zondag 14 oktober 2012 11:39 schreef b2py het volgende:
Wat een kansloos volk daar op dat Somda joh.. Heb dat even gelezen van die line-up.. ongelofelijk..
Nouja, ik bedoel eerder, ik heb er iets ingezet, hebben jullie nog suggesties om het eventueel te verbeteren?quote:Op zondag 14 oktober 2012 13:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
"Mijn inspiratieloosheid is echt fantastisch!"
Nee. Geen kat leest dat ooit namelijkquote:Op zondag 14 oktober 2012 13:43 schreef Flodder450 het volgende:
[..]
Nouja, ik bedoel eerder, ik heb er iets ingezet, hebben jullie nog suggesties om het eventueel te verbeteren?
Ik kom zo ff jouw kant op Dennis, ff zien of er al bordjes staan op Hgl Gezondheidsparkquote:Op zondag 14 oktober 2012 13:41 schreef dennistd het volgende:
Het spul was gewoon te fotograferen: http://somda.nl/forum/12525/p414110/Opvallende+dingen+14+oktober/
Het gebekvecht is gedeeltelijk verwijderd volgens mij
quote:Op zondag 14 oktober 2012 13:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Ze willen wel je geld in ontvangst nemen trouwens. Lief van ze![]()
[ afbeelding ]
Laat maar, verbustquote:Op zondag 14 oktober 2012 13:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik kom zo ff jouw kant op Dennis, ff zien of er al bordjes staan op Hgl Gezondheidspark![]()
Op ALmere Poort staan ze al wel namelijk en op Dronten en Kampen Zuid al flink lang zelfs.
Hm, nee, dat heeft dacht ik een loopbrug over het opstelterrein, vorig jaar nog gepasseerd op weg naar de literpullen bier.quote:
Dacht ik ook, de meesten zeggen dit ook. Er nog geen officiele uitslag.quote:
Ja, bij sneeuw hebben ze daar ook behoorlijk last van wisselstoringen. En ja, ze zijn daar ook behoorlijk bezig met snijden in de infrastructuur. Maar dat was ook wel nodig. Duitsland heeft (had) echt een ongelofelijk overdadige infrastructuur (kijk maar eens op sporenplan.nl) maar overal waar groot onderhoud plaatsvindt wordt alles dat niet essentieel is weggehaald (à la Japan dus). Dus inhaalsporen verdwijnen, maar ook hele rangeerterreinen uit de tijd van het stukgoedverkeer die in de huidige tijd van containers niet meer nodig zijn.quote:Op zondag 14 oktober 2012 14:16 schreef b2py het volgende:
Ik vraag me af of ze daar ook naar een japans systeem willen gaan? Zouden ze daar ook veel last hebben van een wisselstoring? Ik ken de cijfers daar niet..
Ga bij de warmtezuilen staan.quote:Op zondag 14 oktober 2012 16:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Kut wat een smerig tochthol is dat nieuwe station Arnhem zeg![]()
Half doodgevroren net dankzij nogal waardeloze aansluiting
Precies. En daar horen elementen om de passagiers te allen tijde warm te houden in veel mindere mate bij, want het gaat om het uiterlijk en minder om de functionaliteitquote:
helpen niet tegen windquote:Op zondag 14 oktober 2012 17:46 schreef HeavenSmiles het volgende:
[..]
Ga bij de warmtezuilen staan.
(Ik dacht me te herinneren dat die daar waren... Of was dat Nijmegen?)
Ik kijk als ingenieur anders naar gebouwenquote:Op zondag 14 oktober 2012 18:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Precies. En daar horen elementen om de passagiers te allen tijde warm te houden in veel mindere mate bij, want het gaat om het uiterlijk en minder om de functionaliteit
Die reed de Heimwee-expres vandaag (3x Utrecht Maliebaan-Amersfoort) en zal na afloop wel via Apeldoorn-Deventer-Arnhem-Eindhoven naar Blerick gegaan zijn.quote:Op zondag 14 oktober 2012 17:55 schreef Dr_Flash het volgende:
er werd ook rond gereden met een rode Plan U trouwens. Eerst stond ie in Amersfoort en werd er wat mee gerangeerd, en later kwam ik hem bij Dieren weer tegen
Als je gebouwen alleen maar bouwt "omdat ze mooi moeten zijn" dan ben je de meest waardeloze flut-ingenieur die er maar kan bestaan.quote:Op zondag 14 oktober 2012 18:37 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik kijk als ingenieur anders naar gebouwen
Eindhoven? Gooi gewoon lekker over de Maaslijnquote:Op zondag 14 oktober 2012 18:44 schreef dennistd het volgende:
[..]
Die reed de Heimwee-expres vandaag (3x Utrecht Maliebaan-Amersfoort) en zal na afloop wel via Apeldoorn-Deventer-Arnhem-Eindhoven naar Blerick gegaan zijn.
Dat kan natuurlijk ook nog (even niet aan gedacht dat het een diesel wasquote:Op zondag 14 oktober 2012 18:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Eindhoven? Gooi gewoon lekker over de Maaslijn
Ja. Mensen die BETALEN. En mensen die dus BEPALENquote:Op zondag 14 oktober 2012 18:48 schreef b2py het volgende:
Een ingenieur gaat niet over de invulling ervan, alleen over ontwerp en berekeningen dat het blijft staan... Meestal komen er daarna mensen over de dingen zeuren waar jij mee zit
lig je trouwens vaak in de clinch met een architect?quote:Op zondag 14 oktober 2012 18:37 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik kijk als ingenieur anders naar gebouwen
Ja hoor, ik heb een foto en een filmpje gemaakt van dat fraaie materieelquote:Op zondag 14 oktober 2012 19:13 schreef b2py het volgende:
Was je er gelukkig mee, met die herriemachines?
Er zit één omloop met Plan V in, aangezien het SGMm op wat andere plekken ingezet wordt dan normaal (zoals de stoptrein Roosendaal-Vlissingen). Dit vanwege de Sandite-installaties die in wat SGMm's gebouwd zijn (lekker makkelijk met zo'n middenbak waar verder niks geen apparatuur onder hangtquote:Op zondag 14 oktober 2012 19:09 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh, en vanmiddag bij wijze van zeldzaamheid: Plan V in de sprinter Apeldoorn - Enschede. Dat zie je niet veel meer tegenwoordig
Nee, ik studuur nogquote:Op zondag 14 oktober 2012 19:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
lig je trouwens vaak in de clinch met een architect?
en er zat wat SGMm opgesloten in Groningen en Onnenquote:Op zondag 14 oktober 2012 19:15 schreef dennistd het volgende:
[..]
Er zit één omloop met Plan V in, aangezien het SGMm op wat andere plekken ingezet wordt dan normaal (zoals de stoptrein Roosendaal-Vlissingen). Dit vanwege de Sandite-installaties die in wat SGMm's gebouwd zijn (lekker makkelijk met zo'n middenbak waar verder niks geen apparatuur onder hangt)
ah. Moet je nog lang?quote:
De u zit zo dichtbij de e en die kerel gaat al bijna springen dus ben lichtelijk afgeleid van dit schermquote:Op zondag 14 oktober 2012 19:22 schreef Peterselieman het volgende:
ah, dan klopt het dus wel dat je studuur schrijft
dan gebruik je een vreemd toetsenbordquote:Op zondag 14 oktober 2012 19:24 schreef b2py het volgende:
[..]
De u zit zo dichtbij de e en die kerel gaat al bijna springen dus ben lichtelijk afgeleid van dit scherm
valt mee, gewoon qwertyquote:Op zondag 14 oktober 2012 19:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dan gebruik je een vreemd toetsenbord
zulke lui moeten ze de foto's afnemen.quote:Op zondag 14 oktober 2012 20:12 schreef b2py het volgende:
Ja las al iets over een kerel die met een ladder ergens overheen was geklommen of daarop stond om een foto te maken
Waar heb jij nou weer kriebel aan?quote:Op zondag 14 oktober 2012 20:20 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
zulke lui moeten ze de foto's afnemen.
foto's gemaakt vanaf illegale plaatsenquote:Op zondag 14 oktober 2012 20:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Waar heb jij nou weer kriebel aan?
"Tsja conducteur, het was de bedoeling om een kaartje te kopen, maar ja, u weet hoe dat gaat he. Onze excuses voor het ongemak hoor!quote:Op zondag 14 oktober 2012 20:29 schreef James1988 het volgende:
Zoals we gewend zijn faalt NS Hispeed wederom in informatievoorziening... van de tweede tabel op de infopagina over Fyra Brussel klopt vrij weinig.
Sowieso is het een faal van jewelste dat de tekst begint met "Het is de bedoeling om..."
Ik ken wel ICM-1, ICM-2, ICM-3 en ICM-4, maar een zesde serie is er nietquote:
en ICM-0 kon het ook al niet zijn, hoewel, misschien wel voor een zesde nogquote:Op zondag 14 oktober 2012 20:32 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ik ken wel ICM-1, ICM-2, ICM-3 en ICM-4, maar een zesde serie is er niet
Dat ziet er niet best uit iddquote:Op zondag 14 oktober 2012 20:41 schreef Bitlord het volgende:
Ze kunnen niet eens normaal een dienstregeling publiceren. Check de vertrektijden van Brussel naar Amsterdam. Een reistijd van -1 minuut bij enkele ritten!!
ICM6 bedoel ik 2x 3 bakken ICM. Je hoort ze ook wel over VIRM10 spreken bij NSR als er bijv. 10 bakken VIRM rijden.quote:Op zondag 14 oktober 2012 20:32 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ik ken wel ICM-1, ICM-2, ICM-3 en ICM-4, maar een zesde serie is er niet
Dat moet ik zienquote:Amsterdam en Brussel in twee uur?
Ja, NS Hispeed maakt dit met Fyra naar Brussel waar.
lekker formuliertje schrijven manquote:Op zondag 14 oktober 2012 21:51 schreef b2py het volgende:
Morgenochtend weer met de trein, ben benieuwd of het deze keer beter gaat dan afgelopen 3 keer. Telkens met vertraging aangekomen..
Ik hoor het vaker idd. Ik heb ze niet "gemist", maar wilde de omgeving meepikken(zoals vaker, vind alleen de trein niet altijd interessant, en zeker niet in deze fraaie streek). De camera meer naar rechts draaien vond ik het wat minder fraai worden.quote:Op zondag 14 oktober 2012 21:57 schreef b2py het volgende:
Best leuke foto's, maar ik heb 3 keer het gevoel alsof je ze gemist hebt..
Ik weet zeker dat je het voor de omgeving hebt gedaan, maar voor mijn gevoel ziet het er een beetje gek uit.
Wat is de bedoeling van de linker 90 % van die foto's?quote:Op zondag 14 oktober 2012 21:53 schreef greavy het volgende:
Foto's van vandaag tussen Valkenburg en Houthem-St-Gerlach:
[ link | afbeelding ]
DBS 1615 - Houthem-St-Gerlach
Deze dag werd er door Uquliair een line-up georganiseerd voor het nieuw uit te komen boek over de 1600-serie. De line-up was in besloten formatie, maar de loctreinen konden wel vastgelegd worden.
Helaas niet alle 5 gekoppeld, maar dit is ook fraai. Hier kwam de eerste trein, de 1615, langsgereden.
[ link | afbeelding ]
HTRS 1606 + HSL 1832
De tweede loctrein bestond uit de 1606 met de 1832 in opzending
[ link | afbeelding ]
LC 9905 + NSM 1656
De laatste loctrein voor line-up Maastricht was de 9905 met de 1656 in opzending
Zo dramatisch zijn de vertragingen ook weer niet, maar telkens knullig gedoe van bijvoorbeeld TRDL..quote:
Ik vind het ook nog steeds pracht platen hoorquote:Op zondag 14 oktober 2012 21:58 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik hoor het vaker idd. Ik heb ze niet "gemist", maar wilde de omgeving meepikken(zoals vaker, vind alleen de trein niet altijd interessant, en zeker niet in deze fraaie streek). De camera meer naar rechts draaien vond ik het wat minder fraai worden.
Ik moet dat voor de rit Zwijndrecht-Heerlen, maar ik mag ook Veolia even gaan lastigvallen.quote:
Wilde wat omgeving meepikken, zie post boven jou postquote:Op zondag 14 oktober 2012 21:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat is de bedoeling van de linker 90 % van die foto's?
Het is ook een schaakbord of een finishvlag.quote:Op zondag 14 oktober 2012 22:05 schreef James1988 het volgende:
Dat dambord ziet er maar raar uit, de livrei van HUSA en DB Schenker vind ik veel mooier
quote:Op zondag 14 oktober 2012 22:08 schreef greavy het volgende:
[..]
Het is ook een schaakbord of een finishvlag.
En om zulk soort plaatjes te kunnen maken mag je best een keer een ladder gebruiken wat mij betreft, anders lukt het gewoon niet (en zolang je niet op het perron gaat staan met die ladder...quote:Op zondag 14 oktober 2012 22:09 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Zo'n foto krijg je trouwens als je op een ladder staat.
UIC-nummers zouden eigenlijk wel (op landcode na) hetzelfde moeten blijven wat mij betreft..quote:Op zondag 14 oktober 2012 22:38 schreef James1988 het volgende:
Een auto houdt - in Nederland - gedurende z'n hele leven in Nederland hetzelfde kenteken, en dit is bij treinen kennelijk anders. Toch een beetje opmerkelijk
L:et dan wel op dat je scherpstelt op de trein en niet op het veldquote:Op zondag 14 oktober 2012 21:58 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik hoor het vaker idd. Ik heb ze niet "gemist", maar wilde de omgeving meepikken(zoals vaker, vind alleen de trein niet altijd interessant, en zeker niet in deze fraaie streek). De camera meer naar rechts draaien vond ik het wat minder fraai worden.
Wat zijn die middelste drie locs toch spuuglelijk!quote:Op zondag 14 oktober 2012 22:09 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Zo'n foto krijg je trouwens als je op een ladder staat.
@ die HSL loc, je kan die witte vlakjes huren voor reclame
Emmertje sop kon er ook niet meer afquote:Op zondag 14 oktober 2012 22:50 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Wat zijn die middelste drie locs toch spuuglelijk!
Er is een uitzondering op die regel mogelijk, want dezelfde AA-kentekens mogen gewoon weer gevoerd worden als een auto vervangen is door een ander exemplaarquote:Op zondag 14 oktober 2012 22:38 schreef James1988 het volgende:
Een auto houdt - in Nederland - gedurende z'n hele leven in Nederland hetzelfde kenteken
En DD- en ZZ-kentekens zitten vast wel op auto's die vroegah een ander kenteken haddenquote:Op zondag 14 oktober 2012 22:59 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Er is een uitzondering op die regel mogelijk, want dezelfde AA-kentekens mogen gewoon weer gevoerd worden als een auto vervangen is door een ander exemplaar
En vervangen door dat standaard groene draadgaas?quote:Op maandag 15 oktober 2012 00:09 schreef James1988 het volgende:
Ze zouden verwijderd worden, zo wist ProRail me ooit te vertellen...
of vastgelijmde punaises...?quote:Op maandag 15 oktober 2012 00:15 schreef Duvel het volgende:
[..]
En vervangen door dat standaard groene draadgaas?
"Joh, kijk maar. Wil je ergens heen? Pak de auto!"quote:Op maandag 15 oktober 2012 00:30 schreef James1988 het volgende:
Geweldig, die nieuwe reisinformatie:
Locatie foto: Hoofddorp
Bron: Tweakers
Vanochtend. Dat soort werkzaamheden lopen altijd uit natuurlijk.quote:
De werkzaamheden tussen Utrecht en Geldermalsen waren gisteren anders eerder klaar dan gepland.quote:Op maandag 15 oktober 2012 10:20 schreef Litpho het volgende:
[..]
Vanochtend. Dat soort werkzaamheden lopen altijd uit natuurlijk.
En heel toevallig zijn ze net dit weekend weggehaald (nouja, de definitieve oplossing is ervoor gemaakt): http://www.destentor.nl/r(...)gen-op-Hanzeboog.ecequote:Op zondag 14 oktober 2012 23:23 schreef Dr_Flash het volgende:
wel schraal dat die duffe houten hekjes tegen die fietscrossers er nog steeds staan
Dan nog kan de "ik heb ergens gelezen dat, inclusief het nachtnet, treinen maar 30% vol zitten"-kliek toch echt betere treinstellen inzetten in de ochtendspits ipv. "hey, we rijden korter, dan kan er wel een sprinter ingegooid worden".quote:Op maandag 15 oktober 2012 10:26 schreef b2py het volgende:
Ik bedacht me later dat de werkzaamheden nog de hele week duren dus dat verklaart.
Dat ging idd prima ja. En er was in 't Harde ook koffie, thee, chocolademelk én sudoku-boekjes (niet dat ika an sudoku doe, maar toch).quote:Op maandag 15 oktober 2012 08:39 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Het busvervoer tussen 't harde en meppel was anders perfect geregeld. Binnen twee minuten na het uitstappen uit de trein zaten we met de bus al op de A28.
Dit verklaart e.e.a. denk ik.quote:Op maandag 15 oktober 2012 00:30 schreef James1988 het volgende:
Geweldig, die nieuwe reisinformatie:
Locatie foto: Hoofddorp
Bron: Tweakers
Hej, die heb ik ook nog langs zien rijden gisteravond! Reed van Amersfoort naar Utrecht ergens aan het begin van de avond toen het net donker was.quote:
Traject?quote:Op maandag 15 oktober 2012 16:48 schreef b2py het volgende:
Nou daar gaan we, al vertrokken met +12 en nu achter de sprinter aan naar huis.. zucht..
NSquote:NS komt met verbod op muziek luisteren
AMSTERDAM – De NS gaat het luisteren van muziek in de trein verbieden. Het zou voor te veel onrust en irritatie zorgen onder reizigers.
Dit is wat de woordvoerder van de NS, Ivan Vroomer, vandaag naar buiten bracht. Het luisteren van muziek in de trein zou voor veel irritatie zorgen onder reizigers en zou bovendien gevaarlijk zijn. De NS komt met dit verbod na vele klachten van treinreizigers over het asociale gedrag van medereizigers. Er zijn de afgelopen maanden veel conflicten ontstaan in de trein door het luisteren van te harde muziek. Doorslaggevend was het conflict wat vorige week plaats vond in Eindhoven tussen een reiziger en een conducteur. Toen de conducteur aan de reiziger vroeg of hij zijn volume wilden minderen reageerde de reiziger geërgerd en buitensporig en moest uiteindelijk uit de trein worden verwijderd.
Tevens zou het gevaarlijk zijn als reizigers muziek luisteren en er een noodgeval zou worden omgeroepen. Dit geeft de NS genoeg redenen om met het verbod te komen.
Omdat de NS het onmogelijk lijkt te bepalen waar de grens ligt van ‘te harde’ muziek, heeft het bedrijf besloten het luisteren van muziek volledig te verbieden.
De boete voor het negeren van de nieuwe regel zal waarschijnlijk 50 euro bedragen. De NS kiest voor dit hoge bedrag omdat ze willen dat het verbod serieus genomen zal worden door reizigers.
Wanneer deze nieuwe regel in zal gaan is nog niet duidelijk, maar zal waarschijnlijk binnen de komende 2 maanden worden ingevoerd.
Waarom zouden we een "nieuwssite" moeten geloven waarvan het oudste bericht vandaag gepost is?quote:
quote:Op maandag 15 oktober 2012 17:29 schreef Igen het volgende:
Wat!?
En dan te bedenken dat ze net nog van die posters hebben opgehangen met Nick & Simon die in de stiltecoupé stil zijn maar in de lawaaicoupé gezellig met een gitaar muziek zitten te maken.
Ze kunnen beter eens gaan handhaven dat het in de stiltecoupé ook echt stil moet zijn dan met dit soort debiele onzin aan te komen.
O wacht. Hap hap
Ja klopt, verder ook helemaal geen informatie over wie ze zijn enzo.quote:Op maandag 15 oktober 2012 17:30 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Waarom zouden we een "nieuwssite" moeten geloven waarvan het oudste bericht vandaag gepost is?De rest van de berichten op die site zijn al net zo ongeloofwaardig...
Even los van het gehap, handhaven? Dadelijk ben je je plekje in de 1e klas kwijt...quote:Op maandag 15 oktober 2012 17:29 schreef Igen het volgende:
Ze kunnen beter eens gaan handhaven dat het in de stiltecoupé ook echt stil moet zijn dan met dit soort debiele onzin aan te komen.
O wacht. Hap hap
Jeps:quote:
twitter:NS_online twitterde op maandag 15-10-2012 om 16:30:10@RScheinck Dat wil ik best ontkrachten. Dit is ons onbekend. Natuurlijk moedigen we wel aan dat je rekening houdt met de andere reizigers
reageer retweet
We stonden nog op de aansluiting, dus post Amsterdam. Uiteindelijk +15 en trein niet verder dan Heerhugowaard.quote:Op maandag 15 oktober 2012 17:15 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Volgens mij is het vanaf Hemtunnel aansluiting de post Alkmaar.
Lees eens vier posts terug?quote:Op maandag 15 oktober 2012 18:02 schreef the-it het volgende:
Ns komt met verbod op muziek luisteren - http://www.eersteuur.nl/?p=53
the-it komt met inzending voor de Spuit Elf Awardquote:Op maandag 15 oktober 2012 18:02 schreef the-it het volgende:
Ns komt met verbod op muziek luisteren - http://www.eersteuur.nl/?p=53
quote:Ik ben trouwens benieuwd wat de tarieven naar België worden. Een "last-minute"-enkeltje Rotterdam-Antwerpen met de Thalys kost ¤58,00 (!!), tegen ¤12.40 met de Benelux (de laatste dan met VDU/Railplus waar je bij Thalys niks aan hebt).
Als de Fyra-tarieven vergelijkbaar zijn als die van Thalys, dan weet ik nu al zeker dat ik die treinen niet van binnen ga zien![]()
Dummy accounts?quote:Op maandag 15 oktober 2012 18:18 schreef Dr_Flash het volgende:
Wel kansloos, al die dummy accounts die er gewoon in trappen
Bij corporatequote:Op maandag 15 oktober 2012 18:29 schreef Dr_Flash het volgende:
Sodeju. Meer tarieven dan stoelen.
Maar een bedrag noemen? Ho maar
quote:Tarief bestemd voor medewerkers van bedrijven die een ‘Fyra
corporate Contract’ hebben afgesloten.
De controle op dit contract vindt al plaats bij aankoop van dit
tarief. De reiziger hoeft aan boord van de trein geen voucher
of pas meer te tonen.
Ja, zo ligt Colmschate ook tussen Deventer en Saturnus.quote:Op maandag 15 oktober 2012 19:05 schreef James1988 het volgende:
Het enige wat ik weet is dat het tarief 'tussen de huidige Benelux en Thalys' zal liggen...
Ahem, pardon? Zelfs met een full flex-ticket ben ik hoe dan ook geld kwijt als ik 2 weken voor vertrek besluit om alsnog niet te reizen?quote:Naverkoopvoorwaarden per tarief
Tarief
Full Flex
Parliament
Wheelchair
Companion
Omwisseling
3x toegestaan voor vertrek van de gereserveerde trein (en tot 1 uur na vertrek in het Fyravertrekstation)
Restitutie/terugbetaling
90% restitutie bij annulering voor vertrek van de gereserveerde trein (en tot 1 uur na vertrek in het Fyra
vertrekstation). Daarna 50% restitutie.
Stond dat artikel niet eerder in de Ingenieur?quote:Op maandag 15 oktober 2012 19:16 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Artikel over de HSL-Zuid in het blad 'Techno Magazine'.
Wisten we gisteren dus alquote:Op maandag 15 oktober 2012 19:25 schreef James1988 het volgende:
Stop de persen, de eerste prijs is bekend! Een enkeltje Amsterdam - Brussel met Fyra is straks verkrijgbaar vanaf ¤ 25.
Een enkeltje Thalys voor Amsterdam - Brussel is -volgens mij- ¤ 29. Het goedkoopste tarief voor de Benelux kan ik me even niet herinneren, wat ik bij NS Hispeed kan vinden is het goedkoopste tarief op de Benelux ¤ 25 (jongere met VDU en RailPlus).
Nee hoor!quote:Op maandag 15 oktober 2012 19:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, zo ligt Colmschate ook tussen Deventer en Saturnus.
dat kan alleen als de dienst een stuk betrouwbaarder wordt dan wat de Benelux wasquote:Op maandag 15 oktober 2012 19:35 schreef James1988 het volgende:
Wat Fyra nog toevoegt? Ehm, ja... weinig. De charme van Fyra is toch weg, aan het product kleven labels als "duur", "knullig" en "onbetrouwbaar" en dat gaat niet snel vergeten worden door het publiek.
Het enige wat het toevoegt is meer 'snelle' bakken naar Brussel, maar we zullen straks zien of de Fyra ooit het succes van de Beneluxtrein kan evenaren...
Ons eigen Grand Travail Inutilequote:Op maandag 15 oktober 2012 19:35 schreef James1988 het volgende:
Wat Fyra nog toevoegt? Ehm, ja... weinig. De charme van Fyra is toch weg, aan het product kleven labels als "duur", "knullig" en "onbetrouwbaar" en dat gaat niet snel vergeten worden door het publiek.
Het enige wat het toevoegt is meer 'snelle' bakken naar Brussel, maar we zullen straks zien of de Fyra ooit het succes van de Beneluxtrein kan evenaren...
Is eerder in De Ingenieur gepubliceerd.quote:Op maandag 15 oktober 2012 19:20 schreef remcoP het volgende:
[..]
Stond dat artikel niet eerder in de Ingenieur?
In dat document staat ook dat allerlei TCV-tarieven zoals Superdagretour, Weekendretour en Benelux Tourrail verdwijnen. Die kun je dan straks ook niet meer gebruiken als je met de stoptrein Roosendaal-Antwerpen gaat?quote:Op maandag 15 oktober 2012 18:19 schreef James1988 het volgende:
ROVER heeft wat informatie over Fyra-tarieven weten op te duikelen. Lees en huiver.
Tip de ns ff.quote:Op maandag 15 oktober 2012 21:08 schreef b2py het volgende:
En het gaat nu over een cargoloc..
Anyways, dat ding laat ijs smelten joh, zo massive als dat ding is
De langdradigheid is altijd zo enorm bij Discovery.. Zeker bij dit soort dingen..quote:Op maandag 15 oktober 2012 22:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou leuk programma, TGV Duplex op zich wel terechte winnaar, maar er werd her en der wel nogal een loopje genomen met de werkelijkheid
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |