abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117927328
Ik heb die mail nooit gehad maar wel een foto + video gehad + 2 chocolaadjes die overigens erg lekker waren! :)
En de promotiedames waren ook niet verkeerd ;)
pi_117927362
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 14:15 schreef pieter_R het volgende:
Beste mensen, wellicht dat jullie mij kunnen helpen met het volgende probleem.

20 augustus jongstleden vertrok ik vanuit Groningen naar Leeuwaarden. Toentertijd was er vervangend busverkeer tussen Groningen en Veenwouden i.v.m. werkzaamheden aan het spoor. Aangekomen met de bus in Veenwouden, ben ik vergeten in te checken voordat ik de trein in stapte die op ons stond te wachten. Zodoende kreeg ik helaas een boete...

Omdat ik onderweg was naar mijn ouders op een waddeneiland om een week vakantie te vieren, en de wettelijke betalingstermijn voor de boete 7 dagen bedraagt, heb ik de conducteur verzocht de boete naar mijn ouderlijk adres te sturen. Echter is de boete nooit aangekomen.

Nu kreeg ik gisteren een brief van het CJIB dat ik een strafbaar feit heb gepleegd en 85 euro dien te betalen. Ik vroeg me echter af of deze 85 euro het standaard tarief is bij Arriva (bij NS is dit immers 35 euro?). Zo ja, dan zal ik de acceptgiro gewoon betalen. Zo nee, en het bedraagt dus een verhoging van het oorspronkelijke bedrag, dan wil ik graag in beroep gaan omdat ik de initiële boete nooit ontvangen heb.

Graag hoor ik van jullie of die 85 euro het standaard tarief is. Op de website van Arriva en elders op internet kan ik hier niks over vinden. Alvast ontzettend bedankt! ;)
Even googlen, maar ik geloof dat de boete voor zwartrijden sinds kort is verhoogd naar 85 euro.
pi_117928008
quote:
Graag hoor ik van jullie of die 85 euro het standaard tarief is. Op de website van Arriva en elders op internet kan ik hier niks over vinden. Alvast ontzettend bedankt! ;)
Sinds 1 januari 2012 is 85 euro het standaard tarief voor zwartrijden volgens het Openbaar Ministerie
pi_117930075
quote:
Beste mensen, wellicht dat jullie mij kunnen helpen met het volgende probleem.

20 augustus jongstleden vertrok ik vanuit Groningen naar Leeuwaarden. Toentertijd was er vervangend busverkeer tussen Groningen en Veenwouden i.v.m. werkzaamheden aan het spoor. Aangekomen met de bus in Veenwouden, ben ik vergeten in te checken voordat ik de trein in stapte die op ons stond te wachten. Zodoende kreeg ik helaas een boete...

Omdat ik onderweg was naar mijn ouders op een waddeneiland om een week vakantie te vieren, en de wettelijke betalingstermijn voor de boete 7 dagen bedraagt, heb ik de conducteur verzocht de boete naar mijn ouderlijk adres te sturen. Echter is de boete nooit aangekomen.

Nu kreeg ik gisteren een brief van het CJIB dat ik een strafbaar feit heb gepleegd en 85 euro dien te betalen. Ik vroeg me echter af of deze 85 euro het standaard tarief is bij Arriva (bij NS is dit immers 35 euro?). Zo ja, dan zal ik de acceptgiro gewoon betalen. Zo nee, en het bedraagt dus een verhoging van het oorspronkelijke bedrag, dan wil ik graag in beroep gaan omdat ik de initiële boete nooit ontvangen heb.

als ik zo vrij mag zijn om deze vraag te beantwoorden: die 35 euro is een wettelijke verhoging die bovenop het reguliere rittarief zit (dit is niet de boete voor 'zwartrijden'). die 85 euro die je nu via het CJIB krijgt is een proces verbaal voor overtreding van artikel 70 van de wet personenvervoer 2000 (reizen zonder geldig vervoerbewijs) die kun je trouwens ook al gelijk in de trein aangezegd krijgen bovenop het treinkaartje maar de conducteur schrijft deze zelden tot nooit uit.
pi_117930587
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 10:14 schreef Guppyfriend het volgende:
Uitwonenden-beurs dekt bij lange na de kosten niet van een kamer+woonlasten. Voor veel studenten is treinen de enige haalbare optie, tenzij de ouders bijspringen. Daar gaat DUO ook van uit in de berekeningen. Mijn ouders konden dat niet, toen ik ging studeren.

Ik was dus erg dankbaar dat de OV kaart er toen was, en dat ie omgezet werd in een gift na mijn afstuderen. Het scheelde me toch een schuld.

Magoed, is misschien meer iets voor S&S
Meeste studenten wonen na vijf jaar wel op kamers en reizen relatief weinig, vooral de eerste jaars maken veel kilometers. Het is met de invoering van de OV-chipkaart eigenlijk best mogelijk om iedereen een trajectkaart aan te bieden van ouderlijk adres - studie. Anderszijds mensen de keuze te geven tot het afnemen van de OV-chipkaart.
  Moderator zaterdag 13 oktober 2012 @ 16:27:19 #56
155227 crew  Guppy
dus
pi_117930736
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 16:22 schreef Brembo het volgende:

[..]

Meeste studenten wonen na vijf jaar wel op kamers en reizen relatief weinig, vooral de eerste jaars maken veel kilometers. Het is met de invoering van de OV-chipkaart eigenlijk best mogelijk om iedereen een trajectkaart aan te bieden van ouderlijk adres - studie. Anderszijds mensen de keuze te geven tot het afnemen van de OV-chipkaart.
Ik was in ieder geval blij dat ik dankzij de OV chipkaart in elke willekeurige stad een stageplek kon vinden
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 16:42:54 #57
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_117931182
Daar zijn stagebedrijven ook heel blij mee, dat ze je geen reiskostenvergoeding hoeven te betalen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_117931225
quote:

[..]

Na 5 jaar mag ik hopen dat je je diploma wel eens gehaald hebt..
pi_117931341
quote:
14s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 16:42 schreef Duvel het volgende:
Daar zijn stagebedrijven ook heel blij mee, dat ze je geen reiskostenvergoeding hoeven te betalen.
Het is een kostenafweging, dan zou je stagevergoeding lager worden. Aan de andere kant is de hele ov-jaarkaart een indirecte subsidie voor het hele openbaar vervoer, via een verdeelsleutel hebben alle ov-bedrijven een vaste inkomstenbron waar zij bepaalde diensten tegenoverstellen.
pi_117931364
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 16:44 schreef b2py het volgende:

[..]

Na 5 jaar mag ik hopen dat je je diploma wel eens gehaald hebt..
Niet iedereen doet een pretstudie
pi_117931481
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 16:49 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Niet iedereen doet een pretstudie
Bachelor hbo 3-4 jaar
Bachelor WO, 3 jaar master 1 jaar..
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 16:55:47 #62
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_117931542
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 16:48 schreef Brembo het volgende:

[..]

Het is een kostenafweging, dan zou je stagevergoeding lager worden. Aan de andere kant is de hele ov-jaarkaart een indirecte subsidie voor het hele openbaar vervoer, via een verdeelsleutel hebben alle ov-bedrijven een vaste inkomstenbron waar zij bepaalde diensten tegenoverstellen.
Oorspronkelijk was het een bezuiniging, nu wil geen student meer zonder.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_117931727
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 16:53 schreef b2py het volgende:

[..]

Bachelor hbo 3-4 jaar
Het verschil tussen de theorie en de praktijk is dat ze in theorie hetzelfde zijn, en in de praktijk niet :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_117932020
quote:

[..]

Meeste studenten wonen na vijf jaar wel op kamers en reizen relatief weinig, vooral de eerste jaars maken veel kilometers. Het is met de invoering van de OV-chipkaart eigenlijk best mogelijk om iedereen een trajectkaart aan te bieden van ouderlijk adres - studie.
Of je geeft iedere student een gelijk aantal kilometers per maand. :)
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 13 oktober 2012 @ 17:19:15 #65
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_117932130
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 10:03 schreef HeavenSmiles het volgende:

[..]

Je kan het jezelf moeilijk maken door met meerdere chipkaarten te reizen als je die ene euro echt wil besparen, maar beter is ervan uit te gaan dat het systeem soms in je "nadeel" werkt en soms in je "voordeel". Bv. check je in in de Daluren dan krijg je de hele reis korting ook als die in de spits doorgaat en vice versa. Denk dat uiteindelijk - zeker als je een béétje tactisch reist zoals je "vroeger" tactisch twee kaartjes kon kopen - het een het ander wel opheft.
mja, het gaat erom dat het op de bepaalde afstanden behoorlijk wat kan schelen. Dan wil je niet meer betalen dan nodig. Je bent Nederlander of je bent het niet he :+
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_117932155
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 17:14 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Mensen die met bus/metro/tram verder moeten?
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 17:21:00 #67
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_117932183
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 17:20 schreef b2py het volgende:

[..]

Mensen die met bus/metro/tram verder moeten?
Die kunnen fietsen.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_117932230
Gewoon studenten die het naast hun OV nodig vinden om een auto te hebben (en daar kennelijk genoeg geld voor hebben) op hun OV-reisrecht korten. Diegenen die het nodig hebben en echt gebruiken kunnen dan het huidige recht behouden.
pi_117932729
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 16:53 schreef b2py het volgende:

[..]

Bachelor hbo 3-4 jaar
Een beetje serieuze TU studie: 4 jaar bachelor en 2 jaar master.

quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 17:14 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Want iedere student moet even ver reizen :?
pi_117932908
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 17:41 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Een beetje serieuze TU studie: 4 jaar bachelor en 2 jaar master.

[..]

Want iedere student moet even ver reizen :?
Nee. Iedere student heeft ooit (als het ware, want enkele tientallen jaren geleden) evenveel ingeleverd van zijn beurs. En waarom moet de samenleving extra betalen als een Maastrichtse student economie wil studeren in Groningen ipv om de hoek?
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 19:18:32 #71
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_117935300
Student moet je gewoon een traject abonnement geven qua trein, en vrij reizen in metro/tram/bus.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_117935346
_O- mijn trein rijdt zojuist volle vaart station weesp voorbij, terwijl hij wel had moeten stoppen! Ook een manier om je vertraging in te lopen
pi_117935673
Dit krijg je als je een ritje van Veenendaal Centrum naar Duisburg plant met vertrek om 12:18 :')

En dit is kennelijk om mensen gerust te stellen, of zo :')

pi_117935695
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 19:18 schreef Fiorano het volgende:
Student moet je gewoon een traject abonnement geven verkopen.
:Y ^O^
pi_117935760
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 17:49 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

En waarom moet de samenleving extra betalen als een Maastrichtse student economie wil studeren in Groningen ipv om de hoek?
Dat gaat de burger ook echt voelen in zijn portemonnee :') . Er zijn prima redenen om te kiezen voor een studie ver van huis. Geen studie is gelijk, zo kan economie in Groningen gerust vele malen beter zijn dan in Maastricht en het lijkt me ook meer dan logisch dat een student daar voorkeur aan geeft.

Of hoe zie jij dat voor je met bijv. de TU's? Iedereen onder de rivieren moet naar Eindhoven, uit de randstand naar Delft en oostelijk van Utrecht verplicht naar Enschede? Gaat nergens over natuurlijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')