James1988 | zondag 16 oktober 2011 @ 19:01 | |
Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks. ![]() >> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia. Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je bij dezen alvast van harte welkom heten: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. ![]() >> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig. >> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen Met je Studenten OV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Breda via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je Studenten OV-Chipkaart niet geldig. Voor algemene informatie over het reizen met je Studenten OV-Chipkaart kun je het beste op de website terecht. >> Reizen over de HSL-Zuid NS Hispeed rijdt ieder halfuur een pendeldienst tussen Amsterdam en Breda via de HSL-Zuid. De reistijd tussen Schiphol en Rotterdam bedraagt hierdoor nog maar 26 minuten en tussen Schiphol en Breda slechts 53 minuten. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Deze is verkrijgbaar in de kaartautomaat of kan je voor 10,- in de trein zelf aanschaffen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden. Ook de Thalys rijdt over de HSL-Zuid. Tussen Amsterdam en Rotterdam wordt nog met een snelheid van 160km/h gereden, vlak na Rotterdam gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk via o.a. NsHispeed of TGV-Europe. >> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een Studenten OV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden. >> Afkortingen en treinserienummers Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht. Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht. >> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen De feestdagen in 2011 zijn als volgt: Zaterdag 1 januari (nieuwjaarsdag), zondag 24 april (eerste paasdag), maandag 25 april (tweede paasdag), zaterdag 30 april (Koninginnedag), donderdag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 2 juni (Hemelvaartsdag), zondag 12 juni (eerste pinksterdag), maandag 13 juni (tweede pinksterdag), zondag 25 december (eerste kerstdag), maandag 26 december (tweede kerstdag). Bovenstaand rijtje is onder voorbehoud. Kijk bij twijfel altijd nog even op de website van IB-Groep. Wanneer je hier komt klagen dat je een boete hebt gekregen op een dag die hierboven niet staat vermeld, lachen we je uit. >> NS Dienstregeling 2011 Met ingang van Dienstregeling 2011 verschijnt het spoorboekje helaas niet meer op papier. NS biedt nu slechts losse pagina's aan als PDF. Deze zijn voor forummer greavy verzameld en hier te downloaden. >> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? ![]() Misschien mag hij wel gewoon niet harder. Hier kun je precies zien hoe hard treinen waar mogen rijden ![]() >> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden? Er zijn verschillende hulpmiddelen om te berekenen hoeveel kilometer je hebt afgelegd: • Blijbol. • De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehornde detailkaarten voor grootstedelijke gebieden. • De planner van de NMBS voor België (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen). • jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar). • Als joker ![]() ![]() >> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder; Hoek van Holland Haven - von_Preussen Kesteren - Dr_Flash Uithuizen - Socios Buitenpost - Peterselieman Newcastle Central Station - bork IJmondlijn - von_Preussen Harlingen Haven - Socios Harlingen (- Haven) - Greavy Werking van procesleiding van de treindienstleider (1) - ziggyziggyziggy Werking van procesleiding van de treindienstleider (2) - ziggyziggyziggy Station Hoek van Holland Haven, een stuk vergane glorie - Greavy Wat is een stop/door-schakeling en hoe werkt hij? - ziggyziggyziggy Hoe werkt VCVL? - ziggyziggyziggy >> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn; Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash 6834 kilometer InterRail - Igen Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash Polen - Zug-Chef Eerste Klas door Nederland - Ireyon Zwitserland - sander89 De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp Monaco - KapiteinT Koninklijke wachtkamers - Bork NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100 Treinen rond Basel - Dr_Flash Station Visé - KapiteinT InnoTrans 2010 - James1988 Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon Reisje voor het goede doel - Greavy Treinen in Japen - Deel 1 - Igen Treinen in Japan - Deel 2 - Igen Berlijn - Zug-Chef Praag - Zug-Chef Wenen - Zug-Chef Budapest - Zug-Chef Dan nog een welgemeende waarschuwing voor ons allen treinenfotografen:
| ||
greavy | zondag 16 oktober 2011 @ 19:45 | |
Wat is het goedkoopste voor een kaartje naar Antwerpen, en dan wel de mogelijkheid te hebben om tussen een aantal Antwerpse stations te reizen? Ik ga namelijk vrijdag naar België toe, en blijf dan een aantal uren daar bij Antwerpen hangen om het goederenverkeer (en reizigersverkeer ook) te fotograferen. Dan met de Go Pass naar Luik. Zaterdag Luik-Mechelen (bezoek werkplaats) en dan weer kijken, zondag Luik-Namen-Maastricht. | ||
#ANONIEM | zondag 16 oktober 2011 @ 20:00 | |
Gewoon een internationaal kaartje naar Antwerpen? Dan krijg je automatisch Antwerpen-Zone als bestemming, en:
| ||
Oom_Agent | zondag 16 oktober 2011 @ 20:04 | |
Uit de oude doos, een vertrekstaat van station Heerhugowaard met om 13:52 de intercity naar Emmerich en Hagen. ![]() ![]() | ||
Peterselieman | zondag 16 oktober 2011 @ 20:08 | |
Nice. Je ziet dan ook mooi hoe asymmetrisch de dienstregeling daar nog is. | ||
#ANONIEM | zondag 16 oktober 2011 @ 20:12 | |
Asymmetrisch? Dat kun je helemaal niet zien aan die vertrekstaat. Het enige wat duidelijk wordt is dat toen nog alles maar 1x per uur reed. [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 16-10-2011 20:13:06 ] | ||
Duvel | zondag 16 oktober 2011 @ 20:17 | |
Leuk, die was geldig tijdens mijn geboorte! | ||
Peterselieman | zondag 16 oktober 2011 @ 20:19 | |
ik bedoel er mee dat er heel veel minutenverschuivingen gedurende de dag zijn | ||
Oom_Agent | zondag 16 oktober 2011 @ 20:19 | |
Bij mij ook ! | ||
Duvel | zondag 16 oktober 2011 @ 20:21 | |
Dan schelen we niet meer dan een jaar + een beetje. ![]() | ||
Oom_Agent | zondag 16 oktober 2011 @ 20:22 | |
Heb heel de kast hier nog vol liggen met vertrekstaten van diverse stations uit de periode 1979 tot 1988. Jeugdhobby he...... | ||
Duvel | zondag 16 oktober 2011 @ 20:22 | |
Bij mij staan er nog wat in de kelder, van station Purmerend uit diverse jaren. | ||
James1988 | zondag 16 oktober 2011 @ 20:47 | |
Bedoelde u soms: niet gecadanceerd? | ||
Peterselieman | zondag 16 oktober 2011 @ 20:51 | |
nee, want dat dekt de lading net niet helemaal | ||
James1988 | zondag 16 oktober 2011 @ 20:54 | |
Symmetrie heeft betrekking op de invulling van de dienst. Als je een trein hebt van A naar D via b en c, dan maak je het symmetrisch door een tegentrein in te leggen van D naar A via c en b. Gecadanceerd houdt het patroon in, of het ritme. Klokvast iedere 30/60/90/120/... minuten zonder afwijking van dat patroon. | ||
greavy | zondag 16 oktober 2011 @ 22:34 | |
De SSN Ahrtal Express Op Zaterdag 15 Oktober 2011 reed de SSN een extra rit voor een gezelschap. De route was Rotterdam-Utrecht-Eindhoven-Venlo-Mönchengladbach-Keulen West-Remagen-Dernau-Kreuzberg. Omdat de Duitsers niet te begrijpen zijn, werden er in de laatste week nog een aantal wijzigingen in de Dienstregeling toegebracht. Hierdoor heeft de SSN géén DRGL kunnen geven aan donateurs en dergelijke. Het oorspronkelijke plan was om in Duitsland, na Remagen, te stoppen in Bad Neuenahr - Ahrweiler - Dernau - Maychoss - Altenahr - Kreuzberg. De planning werd: Remagen - Bad Neuenahr - Ahrweiler - Dernau - Kreuzberg. Tussen Dernau en Kreuzberg mocht NIET gestopt worden vanwege het enkelbaan spoorvak, en een te krappe ruimte er was voor extra treinen. Tussen Dernau en Kreuzberg is geen passeren mogelijk. Het plan was om 14:24 te vertrekken uit Dernau, aankomst 14:00. Er moest gewacht worden op de tegentrein van 14:24 naar Remagen. Uiteindelijk mochten wij pas om 14:36 vertrekken, want op deze tegentrein moest ook gewacht worden. Toen kreeg het locpersoneel ineens te horen dat er WEL in Altenahr gestopt mocht worden, maar NIET in Maychoss. Dus een extra stop in Altenahr ingepland. Reizigers die naar Maychoss wilden, moesten hun eigen DB-kaartje kopen. Instappen moest wél in Kreuzberg; Terug naar Kreuzberg dus ook een kaartje. Er werd niet gestopt in Altenahr, werd ons verteld. Genoeg wijzigingen deze dag. Oké, de ochtend. Vrijdag ochtend vroeg in Rotterdam, terwijl het te donker is voor een fatsoenlijke foto. Er is toen stevig doorgestookt, met onderweg prachtige rookpluimen, in de ochtendgloren. In Venlo stonden wij op het allerbuitenste spoortje van het emplacement. Er moest water genomen worden. Wij mochten de trein uit, onder de voorwaarde de sporen niet op te lopen. Nog een ongeveer zelfde foto. Dit kind viel ons op. Enorm geďntresseerd in deze machtige machine, zag hij zijn kleine oogjes uit. Werelden gingen voor hem open.. In Duitsland moest er vertraging ingehaald worden. Vertrek te Venlo was 17 minuten later als gepland: De Duitsers lieten ons niet eerder toe... Er werd stevig doorgestoomd. In Keulen West waren wij exact op tijd. Keulen West was het snel wat met een diesellocomotief V100 van de DGEG, de 212 007-9 koppelen. De stoomlok ging eraf, koppelde met de V100, en reden weer tegen de trein. Volgorde vanaf Keulen naar Remagen: SSN 01 1075+DGEG 212 007-9+6 rijtuigen(3x Bm, 1x Mitropa, 2x K1A). In Remagen verliet de 01 1075 ons, en is toen naar de museumclub in de buurt van Keulen vertrokken om weer kolen en water bij te vullen. Ook werd in Keulen water gedriehoekt. Bij Remagen viel het seinhuis wel op. Er stonden [niet in gebruik zijnde] armseinen. Hier verliet de 01 1075 ons, en mocht de diesel stevig doortrekken. Hij moest al zijn kracht gebruiken. Aangekomen in Bad Neuenahr viel het stationsgebouw ons op: Nog meer opvallend op de lijn vanaf Remagen naar Kreuzberg en verder zijn de arme seinstelsels. Armseinen en dergelijke ![]() De armseinen bij Ahrweiler: En het stationsgebouw: Welk (oud-)station dit was, weet ik even niet meer. Het zag er vreedzaam uit: Ook Dernau heeft een aardig stationsgebouw: De mensen mochten hier de trein ook uit. Je kon kiezen de Regionalbahn verder te nemen naar Maychoss of Altenahr, of met ons mee naar Kreuzberg. Uiteindelijk stopten wij ook in Altenahr. Toch wél. Dit gaf de mogelijkheid om vrij rond te lopen. 20 Minuten tijd, hadden wij. Dacht iedereen. Zelf de Machinist. Uiteindelijk werden het 33 minuten ... PS: Dit uiteinde van het perron word niet gebruikt. Er rijden maximaal 2 Talenten gekoppeld. Tot waar die Talenten komen, is het perron wel netjes. Omdat alles op de Ahrtalbahn versterkt reed, waren er net genoeg Talenten in Remagen beschikbaar. Echter stonden er 2 Talenten defect, en ter vervanging hebben zij toen 2x BR628 gestuurd. Een welkome afwisseling. Hehe, eindelijk. 14:36. De tweede trein is er. Vertrekken dan maar! Ik ben in Altenahr uitgestapt. Niet echt fotogeniek voor foto's. Dit werd het beste... Vervolgens eventjes in Altenahr gekeken, en toen door de bergen naar Kreuzberg gewandeld. Een tocht van 1u15. Via de vlakke route was het circa 40 minuten, maar hadden toch alle tijd. Aangekomen op station Kreuzberg. Een Talent begroette mij al. Ook viel een stoomlocomotief op. De 41 360. Deze had ook een extra rit naar de wijnfeesten voor een veel kleinere club als de SSN. Armseinen in Kreuzberg ontbreken ook niet. Toen op een iets verderaf gelegen bruggetje wat gefotografeerd (richting Altenahr gelegen). Talent richting Kreuzberg en verder Talent richting Remagen (en Bonn?) Een ander standpunt: Opweg richting Remagen En toen vertrok de 41 360 met +13. Had 16:23 moeten vertrekken, en vertrok 16:36. De BR628 die wij eerder al tegen kwamen was weer terug in Kreuzberg. Ging hier weer keren naar Remagen. Dit setje reed alleen Remagen-Kreuzberg. Ons vertrek - gepland 17:23 - werd verlaat naar 17:46. Vertraging was er in Keulen West al niet meer, door de tijd in Remagen nuttig te gebruiken: Dieselloc er af, omlopen en aan de achterzijde plaatsen. Stoomloc voorplaatsen. De diesel als duwloc laten werken, de stomer zijn werk ook laten doen. In Keulen West hoefde vervolgens alleen nog maar de diesel er af, en na een Stop&Go van 3 minuten reden wij weer door. Zelfs 4 minuten te vroeg! En later te Remagen troffen wij een Dosto, waarbij onze locomotief al wild stond te stomen. Oké. In Venlo netjes op tijd. Vertrek werd vervroegd van 22:08 naar 21:52. Dit pad zou vervroegd blijven tot Rotterdam, maar waar de TRDL enorm zat te slapen weet ik niet maar ... In Eindhoven werd opgelet. In plaats van het goederenspoor buiten het perronspoor 6 om te nemen, werden wij via spoor 6 geleid. Top TRDL, eens ARI negeren.. Uiteindelijk was het +38 (tegenover de nieuwe DRGL). Onder andere in Geldermalsen circa 15 minuten gestaan om een IC&Stoptrein voor te laten, en daarna doorboemelen achter de stoptrein. Toen te Utrecht vertrokken vóór de IC's ri Den Haag en Rotterdam. Maar niet getreurd, wij werden wederom ergens in de buurt van Woerden stil gezet, om die treinen voorbij de laten scheuren. Vertraging werd van +38 naar +46 vergroot .... Hopelijk hebben jullie dit met plezier gelezen ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door greavy op 16-10-2011 22:43:50 ] | ||
James1988 | zondag 16 oktober 2011 @ 22:39 | |
Cabride Fyra Breda - Rotterdam over de HSL: | ||
#ANONIEM | zondag 16 oktober 2011 @ 22:40 | |
Ging weer lekker met de logistiek vandaag en gisteren. ![]() Hoeveel reizigers kan je verwachten op het spoor tussen Arnhem en Hengelo, wanneer Hengelo-(deventer-almelo-badbentheim) eruit ligt wegens werkzaamheden, het een zondag avond is waarop studenten waarschijnlijk best eens terug naar hun kamer kunnen gaan in Enschede, én Nick & Simon in het Gelredome staan..... Komt eerst de ns aantuffen met een koploper 4tje op Arhem, als IC naar zwolle, waarbij mensen dus op het perron achter moesten blijven ![]() om daarna in Zutphen met zijn allen over te stappen op 4 bakken LINT van syntus waarbij weer mensen moesten achterblijven ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 16-10-2011 22:41:28 ] | ||
#ANONIEM | zondag 16 oktober 2011 @ 23:01 | |
Leuk verslagje greavy! ![]() | ||
greavy | zondag 16 oktober 2011 @ 23:05 | |
Dankje! | ||
Sandrvich | zondag 16 oktober 2011 @ 23:16 | |
Ziet er inderdaad leuk uit greavy! Misschien dat ik zelf ook maar eens die kant uit moet gaan. ![]() | ||
Oom_Agent | zondag 16 oktober 2011 @ 23:22 | |
Mooi zeg ! Ik ga altijd op vakantie in Bad Neuenahr-Ahrweiler. Dat zal een mooie rit zijn geweest. | ||
Bitlord | maandag 17 oktober 2011 @ 03:22 | |
Twee Fyra's gekoppeld bij de Ansaldo-fabrieken. Zou het ooit zo druk worden op de HSL? Laten we het hopen. ![]() | ||
greavy | maandag 17 oktober 2011 @ 07:25 | |
Dank! Dit is de eerste keer dat ik in dat gebied was. Ik ben voorheen wel langs de rijn gereden, Remagen en dergelijke. Maar dat zijlijntje nog nooit. Het is zeker een mooi gebied. De armseinen maken het nog leuker natuurlijk. De rit was dus erg geslaagd, ook toen de Duitsers onze Dienstregeling continu veranderden. | ||
Dr_Flash | maandag 17 oktober 2011 @ 07:54 | |
Hoe vol het spul voor ROtterdam zat weet ik niet, maar die naar Den Haag was redelijk bezet. Er waren nog zitplaatsen over ![]() Los daarvan is het natuurlijk wel raar, zeker als je bedenkt dat de serie 2800 er ook nog doorheen loopt met normaal 6 bakken VIRM per half uur, alles naar ROtterdam. Dan krijg je dus ieder uur: 3 + 3 bakken = 6 bakken naar Den Haag vanaf Amersfoort 8 + 8 + 6 *1,4 + 6 *1,4 = 32,8 bakken naar Rotterdam vanuit Amersfoort. Er gaan meer dan 5 keer zoveel zitplaatsen van Amersfoort naar Rotterdam als van Amersfoort naar Den Haag ![]() | ||
greavy | maandag 17 oktober 2011 @ 07:57 | |
Vergeet niet dat er in Utrecht een IC start naar Den Haag ieder half uur. Die rijdt buiten de spits met een los viertje of zesje. In de spits zelfs meer (8, 10 of 12 bakken). Die kon niet doorgetrokken worden naar Amersfoort omdat het baanval al vol genoeg zit/geen perrons vrij zijn in Amersfoort. Oja, jou berekening klopt ook niet helemaal. Er gaat ook regelmatig maar één drietje of viertje naar Rotterdam, terwijl Den Haag het dubbele heeft. | ||
James1988 | maandag 17 oktober 2011 @ 08:29 | |
Wanneer die vulkaan in IJsland weer eens uitbarst wel ja ![]() | ||
Dr_Flash | maandag 17 oktober 2011 @ 08:33 | |
Dan is het goed ![]() | ||
Duvel | maandag 17 oktober 2011 @ 08:52 | |
Ging ie maar zo snel... | ||
dennistd | maandag 17 oktober 2011 @ 09:15 | |
Wat een verschrikkelijk lang stuk gewoon spoor zeg... | ||
Duvel | maandag 17 oktober 2011 @ 09:22 | |
Ja, debiel hč... Eigenlijk zouden ze pas toeslag moeten rekenen vanaf het moment dat je de HSL op gaat. ![]() | ||
Dr_Flash | maandag 17 oktober 2011 @ 09:26 | |
Wie zegt dat ze dat niet doen dan? ![]() | ||
Duvel | maandag 17 oktober 2011 @ 09:28 | |
Ik. Ze durven tenslotte toeslag te vragen voor Amsterdam - Schiphol, alleen al vanwege het superieure Fyra-comfort. | ||
James1988 | maandag 17 oktober 2011 @ 09:29 | |
Waarschijnlijk zit daar een heel simpele reden achter: door meteen bij Prinsenbeek de HSL op te gaan heeft de trein nog niet genoeg snelheid waardoor achteropkomende treinen (lees Thalys) zouden moeten afremmen, ofwel minder capaciteit op het baanvak. | ||
greavy | maandag 17 oktober 2011 @ 09:37 | |
Ook gisteren ben ik op pad geweest. Het werden minder treinen op de foto dan gepland. En een trein reed te vroeg, waardoor ik die gemist had. Vertrek Geldermalsen moest 15:23 zijn. Maar om 15:20 was hij al gevlogen. Alsnog tevreden met het resultaat. Nadat ik half 12 pas wakker was (was pas 2u 's Nachts terug van de SSN-rit), vertrok ik 12 uur weer naar Rotterdam. Een trein die ik niet verwachtte kwam langs. Ik had van een TRDL diverse treintjes doorgekregen, oa een aantal werktreinen. Deze niet. RRF 17 met de BAM Unimat204 en een ander BAM-stopmachine. Dit treintje werd pas last-minute ingelegd. Vervolgens in de IC naar Amersfoort gestapt. Daar even gekeken of er al een HerikRail treintje te zien viel. Helaas. Wel het volgende: DBS 1613 + een ICMm-IV. De 1613 zien wij vandaag vaker terug. Ook de Stab10 van Strukton is verplaatst. Voorheen stond deze naast de Strukton loods, nu op Amersfoort Goederen. Te fotograferen als je aardig ver inzoomt vanaf spoor 6/7 Naar Utrecht. Een Plan V op een kopspoortje van Utrecht Opstel Zuid. Met SLT naar Geldermalsen, alwaar deze DBS-trein, bestaande uit Shimmns (of iets dergelijke) al ruim een uur stond te wachten op vertrek richting de Betuweroute en verder naar Emmerich. Heb toen nog een heel gesprek met de machinist gehad. Hij stond een beetje buiten van het zonnetje te genieten. Vertrek kon nog wel een half uur op zich laten wachten... Toen de Machinist bij een boompje stond te pissen, kreeg hij ineens groen. Snel de cabine in, en toen werd hij gebeld. Sein herroepen. Vertrektijd nog onbekend. Er stonden teveel treinen voor de grens te wachten. Uiteindelijk 3 minuten later alsnog vertrokken. Toen ben ik iets teruggelopen. Heb nog een paar reizigerstreinen erop gezet: SLT-IV VIRM En toen de trein waar ik op wachtte: DBS 1613 + 4x HerikRail rijtuigen + DBS 6471 Toen snel naar het boemeltje naar Utrecht gelopen. Door naar Rotterdam. Dezelfde trein om 18:24 weer langs in Rotterdam. | ||
#ANONIEM | maandag 17 oktober 2011 @ 09:38 | |
Leuke foto's! | ||
Dr_Flash | maandag 17 oktober 2011 @ 09:50 | |
Wat ontstaat doordat al die SOV-schooiers geweerd worden, en verder nergens door ![]() | ||
greavy | maandag 17 oktober 2011 @ 09:56 | |
Ik betaal wel toeslag als het echt reistijd scheelt. En mijd ik VIRM ![]() | ||
Duvel | maandag 17 oktober 2011 @ 09:57 | |
Jij staat geen model voor de gemiddelde reiziger. | ||
greavy | maandag 17 oktober 2011 @ 10:01 | |
Ja, okee. Daar heb je wel weer gelijk in ![]() | ||
James1988 | maandag 17 oktober 2011 @ 10:01 | |
De gemiddelde reiziger is best bereid om toeslag te betalen voor Fyra, kijk maar naar hoe vol Fyra nu tijdens de spits zit (staanplaatsen zijn geen uitzondering). Maar het moet niet te veel zijn. ¤ 70,20 voor een maandtoeslagabonnement vind ik wel vrij schappelijk. | ||
#ANONIEM | maandag 17 oktober 2011 @ 10:06 | |
Gelukkig staat er een PI bij. ![]() Want in mijn ervaring is aso-gedrag niet aan klasse gebonden. De meest opvallende voorbeelden die me opvielen toen ik van vakantie naar een beschaafd land terugkwam: Een man die z'n chipsvingers aan de stoel naast zich afveegde (geen wonder dat stoffen bekleding bij NS niet werkt!) en die was de de 40 zeker al gepasseerd, een vrouw die in de VIRM zich de trap naar boven in perst terwijl er nog tal van mensen langs moeten om uit te stappen en zij en haar man zouden qua leeftijd en accent enzo niet misstaan in de Amsterdamse schouwburg, enz. Allemaal juist geen SOV-publiek dus. | ||
Duvel | maandag 17 oktober 2011 @ 10:09 | |
Ik word altijd heel breed als mensen me niet laten uitstappen. En dan kijken ze nog beledigd ook. | ||
greavy | maandag 17 oktober 2011 @ 10:15 | |
Breed gaan staan, en extra langzaam als ik geen haast heb. En de mensen die in de weg staan gewoon een duw meegeven. | ||
Surveillance-Fiets | maandag 17 oktober 2011 @ 10:19 | |
![]() Vooral jonge gozertjes proberen het nog wel eens. ![]() | ||
greavy | maandag 17 oktober 2011 @ 10:23 | |
Krijg de zijk bij de Eurobahn. WEER geen stoptreinverkeer Venlo-Kaldenkirchen. Zijn geen machinisten beschikbaar die in Nederland mogen rijden. Ja, er is 1 machinist beschikbaar. Maar die zit nu ergens verder in Duitsland, nadat hij al in Venlo was geweest. Laat hem dan desnoods Venlo-Kaldenkirchen pendelen... | ||
Dr_Flash | maandag 17 oktober 2011 @ 10:25 | |
Dat gekluns moet ook niet nodig zijn idd ![]() | ||
greavy | maandag 17 oktober 2011 @ 10:32 | |
Het is er wel iets TE vaak raak naar mijn mening. De verstoring is bij de volgende dienst opgelost, zodra er weer nieuwe machinisten (met permissie om naar Venlo te rijden) komen. | ||
dennistd | maandag 17 oktober 2011 @ 10:34 | |
Zo, dat was een beste kraan voor de perrontunnel in Wierden:![]() | ||
James1988 | maandag 17 oktober 2011 @ 10:36 | |
Voor zij die reizen willen gaan plannen. ![]() | ||
Dr_Flash | maandag 17 oktober 2011 @ 10:38 | |
Ontloop drukte, boek vroeg ![]() Afijn, vannacht van 3 tot 5 die hele site over zn nek ![]() ![]() | ||
#ANONIEM | maandag 17 oktober 2011 @ 10:40 | |
Deutsche Bahn hanteert toch andere begintijden? | ||
greavy | maandag 17 oktober 2011 @ 10:45 | |
Normaal is het vanaf 3 maanden van te voren. Maar vanwege de nieuwe Dienstregeling is het later. Ook bij de DB, tenzij er al nieuwe tijden ingevoerd zijn (HAFAS). | ||
#ANONIEM | maandag 17 oktober 2011 @ 11:05 | |
Dat weet ik allemaal wel, maar ik meende ergens gelezen te hebben dat op bahn.de de voorverkoop pas morgen om 1800 uur begint. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-10-2011 11:05:43 ] | ||
Peterselieman | maandag 17 oktober 2011 @ 11:09 | |
Mooie foto's, greavy ![]() | ||
greavy | maandag 17 oktober 2011 @ 11:10 | |
Danku! | ||
Peterselieman | maandag 17 oktober 2011 @ 11:12 | |
Als je goed kijkt dan zie je ook dat de routes regelmatig veranderen 's ochtends vroeg en 's avonds. Dat kun je wel stellen ja. Toen ik er laatst in zat voelde het net alsof je maar twee kilometer op de HSL reed. een van de grootste mobiele kranen ter wereld zo te zien. Ze zijn er met tien assen, maar die rijden niet in Nederland volgens mij. | ||
#ANONIEM | maandag 17 oktober 2011 @ 11:20 | |
Dat ding weegt toch een miljoen kilo ofzo ? ik las zoiets in de krant vanochtend. | ||
zoem | maandag 17 oktober 2011 @ 11:28 | |
Meer zelfs ![]() In Wierden wordt een enorme, 1200 tons kraan gebruikt voor de nieuwe perrontunnel. | ||
Peterselieman | maandag 17 oktober 2011 @ 11:30 | |
tonnage bij kranen zegt lang niet alles. Het gaat er om de afstanden die het gewicht af moet leggen. Hoe dichter bij het zwaartepunt van de kraan gehesen kan worden hoe meer gewicht er gehesen kan worden. | ||
Surveillance-Fiets | maandag 17 oktober 2011 @ 11:34 | |
Je weet dat een 1200 tons kraan zelf geen 1200 ton weegt he? ![]() | ||
Surveillance-Fiets | maandag 17 oktober 2011 @ 11:38 | |
![]() een 650 tonner kan bijvoorbeeld maar 650 ton beuren als de giek 16 meter uitgeschoven is en je niet verder dan 3 meter vanaf de kraan moet werken. | ||
Darkwing_Duck | maandag 17 oktober 2011 @ 11:38 | |
Ken je dat, dan je nog een dag vrij hebt op een maandag, dat je wereldrondjes inmekaardraait, want het is maandag want er moet even geprofiteerd worden van de dinstregeling, dat de wekker gaat en dat je denkt.... Neeeh ![]() | ||
zoem | maandag 17 oktober 2011 @ 11:40 | |
Ja, je hebt natuurlijk te maken met de hefboomwerking. Hoe verder van het zwaartepunt hoe groter het moment is dat werkt op de kraan. Het gaat in ieder geval om de Liebherr LTM 11200-9.1 van Mammoet. Deze kraan kan 1200 ton tillen bij een actieradius van 2,5m. De kraan weegt zelf 108 ton ![]() Verkeerd gelezen, ik dacht dat hij de hefcapactiteit bedoelde. Het kwam in ieder geval uit een persbericht van ProRail. | ||
#ANONIEM | maandag 17 oktober 2011 @ 11:44 | |
Volgens de TC Tubantia weegt de tunnel 3,5 miljoen kilo. | ||
Duvel | maandag 17 oktober 2011 @ 11:51 | |
Even veel als een 1200! ![]() | ||
Dr_Flash | maandag 17 oktober 2011 @ 12:05 | |
Ik zag gisteren een 1200 (de 1201) helemaal in olifantengrijs bij Den Haag Centraal staan ![]() | ||
Dr_Flash | maandag 17 oktober 2011 @ 12:12 | |
Vanaf morgen weer Kruidvatkaartjes ![]() | ||
mschol | maandag 17 oktober 2011 @ 12:18 | |
12,50 voor een retourtje is geen geld (mits je uiteraard wat verder weg wilt gaan) | ||
greavy | maandag 17 oktober 2011 @ 12:34 | |
NS abo Weekend Vrij. Veel beter. Vanaf januari 2012 zijn de nieuwe abonnementen ook bij Arriva/Veolia/Connexxion/Syntus geldig. | ||
mschol | maandag 17 oktober 2011 @ 12:35 | |
dan moet je wel veel met de trein reizen, voor een keertje weg is zo'n kaartje veel leuker.. | ||
Dr_Flash | maandag 17 oktober 2011 @ 12:45 | |
Oh maar greavy rijdt zich helemaal het licht uit z'n ogen met de trein hoor, ben maar niet bang ![]() | ||
mschol | maandag 17 oktober 2011 @ 12:48 | |
oh, dat geloof ik graag ![]() | ||
greavy | maandag 17 oktober 2011 @ 12:49 | |
Ik reis elk weekend wel minimaal 1x per de trein. Meestal beide dagen. | ||
Bitlord | maandag 17 oktober 2011 @ 12:49 | |
Ben eind van het jaar wel benieuwd naar de statistieken van de treinreizigers hier. 2011 gaat voor mij bedroevend laag utivallen vermoed ik. | ||
ZwartmetSuiker | maandag 17 oktober 2011 @ 12:55 | |
Mooie foto's greavy! | ||
Peterselieman | maandag 17 oktober 2011 @ 12:57 | |
ik had normaal ingezet op ruim 6.000 kilometer dit jaar, maar ik vrees dat ik dat niet meer ga halen. | ||
Dr_Flash | maandag 17 oktober 2011 @ 12:57 | |
Voor mij is dit ook een overgangsjaar, nog druk met revalidatie en vooral de verhuizing. Ben gisteren net over de 35.000 km heen gegaan voor dit jaar ![]() | ||
Bitlord | maandag 17 oktober 2011 @ 13:00 | |
Tering, ik haal niet eens een tiende daarvan denk ik. Nou vanavond weer een procent erbij met een retourtje Amsterdam Amstel, maar eerst even een tentamen maken. Goeie dag nog allemaal! | ||
mschol | maandag 17 oktober 2011 @ 13:01 | |
![]() ![]() | ||
Dr_Flash | maandag 17 oktober 2011 @ 13:04 | |
![]() ![]() | ||
mschol | maandag 17 oktober 2011 @ 13:05 | |
![]() | ||
Duvel | maandag 17 oktober 2011 @ 13:06 | |
Ik kom met alleen woon-werk op iets van 14.000 km in een jaar. | ||
James1988 | maandag 17 oktober 2011 @ 13:08 | |
Ik reis eigenlijk alleen maar op saldo (nu abonnement) met de OV-chipkaart, dus ik zou in principe heel makkelijk moeten kunnen berekenen hoeveel kilometer ik dit jaar gereisd heb. Alleen heb ik daar geen zin in. ![]() | ||
Dr_Flash | maandag 17 oktober 2011 @ 13:12 | |
Zug-Chef had er vorig jaar iets van 77.000 of zo dacht ik. En greavy zit vast ook ver boven mijn score ![]() | ||
mschol | maandag 17 oktober 2011 @ 13:18 | |
ik reis zelden met de trein.. ja dit jaar een keertje richting tilburg geweest en ga nog een keertje naar parijs ![]() | ||
Dr_Flash | maandag 17 oktober 2011 @ 13:19 | |
Oh ik had gisteren nog een verjaardag in Zwolle en ben naar een vriendin in Den Haag geweest. 317 km KA-CHING ![]() | ||
#ANONIEM | maandag 17 oktober 2011 @ 13:20 | |
Weet iemand op welke tijdstip morgen de verkoop nieuwe dienstregeling op bahn.de begint? [ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 17-10-2011 13:24:24 ] | ||
Peterselieman | maandag 17 oktober 2011 @ 13:21 | |
Als ja als forens 50 weken per jaar tussen Zwolle en Groningen heen en weer reist dan kom je al op 50.000 kilometer, dus in dat perspectief moet je de kilometerhoeveelheden hier zien ![]() | ||
Surveillance-Fiets | maandag 17 oktober 2011 @ 13:24 | |
met iedere week Rotterdam - Assen zit ik al op 25.000km ![]() | ||
#ANONIEM | maandag 17 oktober 2011 @ 13:26 | |
Ik kom denk ik op 5000 km uit ![]() | ||
Dr_Flash | maandag 17 oktober 2011 @ 13:26 | |
Precies, woon-werkverkeer is normaal gesproken een belangrijke component, en dat telt ook allemaal mee natuurlijk ![]() | ||
greavy | maandag 17 oktober 2011 @ 13:40 | |
Ik zit nu rond de 40.000 km. Ik heb het 2 maanden bijgehouden, en toen gestopt. Volgend jaar beter ![]() Edit: Dit is alleen Binnelands treinverkeer [ Bericht 3% gewijzigd door greavy op 17-10-2011 13:47:22 ] | ||
Doc__Zenith | maandag 17 oktober 2011 @ 14:23 | |
Hmm, alleen als forens zo'n 43.500. Daarkomt nog een 8000 ~ 9000 bij aan eigen ritjes ![]() | ||
Yreal | maandag 17 oktober 2011 @ 14:49 | |
Een paar honderd kilometers pas vrees ik.. ![]() [ Bericht 2% gewijzigd door Yreal op 17-10-2011 14:55:38 ] | ||
Crientj | maandag 17 oktober 2011 @ 14:57 | |
Hm, alleen van bhv - nvd en bhv - ut. 8920. | ||
greavy | maandag 17 oktober 2011 @ 15:02 | |
Even een ruige schatting opnieuw gemaakt. Ik zit nu al boven de 65.000 kilometer. Maar okee, ik heb ook veel kilometers bij de Railcatering gemaakt. | ||
greavy | maandag 17 oktober 2011 @ 15:13 | |
Gelijk nog ff wat gemiddeldes/statistieken: - Aantal keren controle: 37 (die had ik wel steeds op papier geturft ![]() Controle Gemiddeld per aantal kilometer: (uitgaand van 65.000 km, maar is echt meer) 1756 km per controle ![]() Totaal aantal vertraging: 417 minuten Aantal keren ' Sardientjes in blik-vervoer': 21 verschillende treinen Aantal uitgevallen treinen: 31 | ||
Ireyon | maandag 17 oktober 2011 @ 16:28 | |
Awesome, mijn Beneluxtrein wordt omgeleid. Den Haag HS - Utrecht - Breda - Roosendaal ![]() | ||
Yreal | maandag 17 oktober 2011 @ 16:30 | |
lekker 2 uur langer onderweg ![]() ![]() Ik ga zo toch maar weer eens de trein pakken, ben echt al heeeeeeel lang niet meer in een VIRM of koploper geweest ![]() ![]() | ||
Ireyon | maandag 17 oktober 2011 @ 16:36 | |
Heerlijk toch, non-stop HS - Utrecht en Utrecht - Breda. Misschien spot ik Socios wel. | ||
greavy | maandag 17 oktober 2011 @ 16:37 | |
VIRM ![]() | ||
greavy | maandag 17 oktober 2011 @ 16:42 | |
De OBB rijtuigen? Of zit je een uur te vroeg ?:P | ||
ZwartmetSuiker | maandag 17 oktober 2011 @ 16:45 | |
Ja hij leeft digitaal weer. | ||
greavy | maandag 17 oktober 2011 @ 16:45 | |
WHAHAHA. Stroomstoring bij Dordrecht. WEER hetzelfde probleem als de vorige keren ![]() | ||
greavy | maandag 17 oktober 2011 @ 16:49 | |
Jup. [WAARSCHUWING] Mensen die zich voordoen als Socios | ||
#ANONIEM | maandag 17 oktober 2011 @ 16:49 | |
Ik was gister wat aan het bladeren door de jaarcijfers van de Turkse spoorwegen en daarin stond ook een stukje over internationale statistieken. Het blijkt dat de NS van alle spoorwegmaatschappijen het meeste aantal treinkilometers per werknemer haalt. Maar is dat nou efficiëntie? Of komt het gewoon doordat NS bijna niks meer zelf doet maar driekwart van het hele spoorwezen is uitbesteed aan externe partijen met alle versnippering en verlies van kennis van dien? Jouw verhalen over de problemen bij Dordrecht lijken eerder op dat laatste te wijzen... | ||
Dr_Flash | maandag 17 oktober 2011 @ 16:53 | |
De lol is er inmiddels wel een beetje vanaf zou je denken ![]() | ||
greavy | maandag 17 oktober 2011 @ 16:55 | |
Chronologie van Dordrecht (zonder data): - Stroomstoring Dordrecht. ProFail vervangt wat zekeringen. - Dezelfde avond klapt het er weer uit. Ditmaal voor meer dan een dag. - Een dag later weer hetzelfde probleem. - 2 Weken daarna klapte de stroom er weer uit. De oorzaak? Dezelfde storing. ProRail zegt het opgelost te hebben. - 1,5 week later alweer, opgelost binnen 6 uur. - Het probleem leek opgelost. 6 Weken geen storing. Opnieuw dezelfde storing. Duur: Anderhalve dag. Beperkt sporengebruik; Onderdeel is tijdelijk vervangen door iets tijdelijks. Na een week was het nieuwe onderdeel geplaatst. - Toen duurde het 4 weken voor een nieuwe storing - En na 11 weken (nu) klapte het er weer uit. De oorzaak? Hetzelfde... | ||
Ireyon | maandag 17 oktober 2011 @ 16:57 | |
Heb die van 15:53 v A'dam. De ÖBBs vertrokken om 16:30 uit HS de andere kant op. | ||
mschol | maandag 17 oktober 2011 @ 16:57 | |
heee, dat klinkt als overheid ![]() | ||
James1988 | maandag 17 oktober 2011 @ 17:00 | |
Godsamme, kan DB Netze het niet over komen nemen? ![]() | ||
Peterselieman | maandag 17 oktober 2011 @ 17:01 | |
Dan heb je veel meer begroeiing tussen de sporen staan | ||
James1988 | maandag 17 oktober 2011 @ 17:02 | |
Ach, dan komt Nederland ook nog eens in the picture ![]() | ||
ziggyziggyziggy | maandag 17 oktober 2011 @ 17:11 | |
Is hij weer eens terug van Interrailen? | ||
#ANONIEM | maandag 17 oktober 2011 @ 17:16 | |
Gif spuiten lijkt idd een van de kerncompetenties van ProRail. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-10-2011 17:17:09 ] | ||
ziggyziggyziggy | maandag 17 oktober 2011 @ 17:23 | |
Daar worden we op geselecteerd. | ||
ZwartmetSuiker | maandag 17 oktober 2011 @ 17:41 | |
Ik vind het wel wat hebben. | ||
ZwartmetSuiker | maandag 17 oktober 2011 @ 17:41 | |
Ik weet niet wat 'ie doen was. | ||
TeringHenkie | maandag 17 oktober 2011 @ 17:44 | |
Haha, grappig dat je dat zegt. Ik vind het Nederlandse spoor er altijd wel wat professionele/strakker overkomen qua begroeiing/afwerking van de bovenbouw. Duitse sporen zien er altijd zo ghetto uit ![]() | ||
#ANONIEM | maandag 17 oktober 2011 @ 17:56 | |
![]() Nee maar het is wel opvallend. Volgens mij kun (of kon, voordat het stuk naar België werd heropend) je bij de IJzeren Rijn ook de landsgrenzen herkennen aan de plek waar de overwoekering van het stilgelegde spoor begint / ophoudt. [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 17-10-2011 17:56:40 ] | ||
ziggyziggyziggy | maandag 17 oktober 2011 @ 18:03 | |
Het treinpics, -nieuws en -praattopic, #340 11 augustus bezoek Crailoo | ||
greavy | maandag 17 oktober 2011 @ 18:05 | |
Dan waren het wel errug lange dagen ![]() | ||
Dr_Flash | maandag 17 oktober 2011 @ 18:45 | |
Boeiend. Iedereen heeft er weleens een tijdje geen zin in ![]() | ||
Duvel | maandag 17 oktober 2011 @ 18:47 | |
Maak er dan tenminste een fatsoenlijke rel van of zo. ![]() | ||
Dr_Flash | maandag 17 oktober 2011 @ 18:49 | |
Daar heeft ook lang niet iedereen lol in hoor ![]() | ||
Duvel | maandag 17 oktober 2011 @ 18:50 | |
Nee, dat is meestal met een rel. | ||
Dr_Flash | maandag 17 oktober 2011 @ 19:04 | |
Ik vind het een beetje onzinnig om eerst de boel op te blazen en dan heel dramatisch te gaan blčren "Dat je dan wel weg gaat ![]() ![]() ![]() Kan je beter gewoon stoppen met posten ![]() | ||
Duvel | maandag 17 oktober 2011 @ 19:12 | |
Nee, dat heeft idd totaal geen nut. Dan kun je de " ![]() | ||
greavy | maandag 17 oktober 2011 @ 19:12 | |
De verstoring te Dordrecht was vrij snel verholpen. Om 17:19 vertrok de eerste trein weer de brug over. ![]() Maar eerst was deze trein alweer eventjes gestrand te Zwijndrecht. Reizigers zaten vast. Trein stond pal voor het sein. Rol dan iets terug, en laat je reizigers kiezen wat zij willen. PS: Was een Benelux IC | ||
Ireyon | maandag 17 oktober 2011 @ 19:30 | |
Ik kom net thuis met +90 ![]() | ||
greavy | maandag 17 oktober 2011 @ 19:52 | |
Wees blij dat je niet in de gestrande IC zat. Had +160 in Roosendaal. | ||
bork | maandag 17 oktober 2011 @ 19:57 | |
Raadplaatje, (stomme zon!, aan de andere kant zaten er takken voor) waar sta ik? ![]() ![]() | ||
greavy | maandag 17 oktober 2011 @ 20:11 | |
Ik gok de Schlüchsee-Brücke. Edit: Toch niet. Die is elektrisch. Is het dan het Ravennaviadukt? Edit: Ook niet. Klopt het dat dit wél in het Schwarzwald is? Dat zegt m'n gevoel.. | ||
bork | maandag 17 oktober 2011 @ 20:21 | |
![]() | ||
#ANONIEM | maandag 17 oktober 2011 @ 20:23 | |
Mijn gevoel zegt dat die seinpalen helemaal niet Duits zijn? | ||
Dr_Flash | maandag 17 oktober 2011 @ 20:29 | |
Zal wel ergens in dat hoekje bij Pirna zijn denk ik ![]() | ||
#ANONIEM | maandag 17 oktober 2011 @ 20:38 | |
Ziet eruit als Tsjechische seinpalen ja. | ||
bork | maandag 17 oktober 2011 @ 21:04 | |
Nee, jullie moeten meer naar het Noorden. | ||
remcoP | maandag 17 oktober 2011 @ 21:11 | |
| ||
Sandrvich | maandag 17 oktober 2011 @ 21:44 | |
Heeft iemand dat overzicht met die Sandite SGMm stelletjes in het noorden toevallig? | ||
greavy | maandag 17 oktober 2011 @ 21:46 | |
| ||
Sandrvich | maandag 17 oktober 2011 @ 21:47 | |
In 2 minuten nog wel! ![]() ![]() | ||
greavy | maandag 17 oktober 2011 @ 21:53 | |
Ja. Zie ook: http://treinfan.waarisdetrein.nl/drgl/2011-7/LM.txt Dan redelijk onderaan. | ||
Brembo | maandag 17 oktober 2011 @ 22:02 | |
De Hanzelijn is nog meer dan een jaar wachten. Echter station Dronten is nog niet geopend toch staat er al een tijdje een Plan T precies bij het station ![]() ![]() bron | ||
Duvel | maandag 17 oktober 2011 @ 22:05 | |
Materieel dat er nooit meer zal komen... ![]() | ||
DenS | maandag 17 oktober 2011 @ 22:45 | |
Wat een gebagger tussen Nijverdal en Almelo. Fucking 1,5 uur onderweg geweest. Ook nog 2x dezelfde buschauffeur die dus ook 2x de weg kwijt was. Hoorde ook dat het nu tot Donderdag einde vd dag gaat duren. Loopt al uit ![]() | ||
Dr_Flash | maandag 17 oktober 2011 @ 22:47 | |
Ik zat al te duimen dat het zou lukken ![]() Vier dagen lang een stuk verbussen, en daarna moet het INEENS dienen als omreisroute voor wat anders. Dan mag er dus gewoon niets fout gaan of GROTE problemen ![]() | ||
Surveillance-Fiets | maandag 17 oktober 2011 @ 23:07 | |
Wat is nou slimmer, via ns hispeed tickets boeken voor Venlo - Dusseldorf? of in venlo aan de automaat? Enn ik moet een P&R kortingskaartje hebben omdat ik mn auto in Venlo parkeer. | ||
Brembo | maandag 17 oktober 2011 @ 23:08 | |
Ik denk niet dat het uitmaakt qua prijs, dus zou ik gewoon uit de automaat halen. | ||
Dr_Flash | maandag 17 oktober 2011 @ 23:09 | |
Wat is nou een lekkerder wijf? Koningin Elisabeth of Britney Spears? Dat laatste natuurlijk, zonder elke twijfel ![]() | ||
Surveillance-Fiets | maandag 17 oktober 2011 @ 23:13 | |
![]() moet ik zeker weer zo'n zusatzticket en nog zoiets hebben toch? De vorige keer was er een aardige man op venlo die ons hielp. ![]() ![]() | ||
Dr_Flash | maandag 17 oktober 2011 @ 23:16 | |
Klopt ![]() ![]() | ||
Surveillance-Fiets | maandag 17 oktober 2011 @ 23:17 | |
ik kwam er niet goed uit toen, was niet helemaal thuis in de termen op de DB automaat. ![]() | ||
Dr_Flash | maandag 17 oktober 2011 @ 23:23 | |
Übung macht den Meister ![]() | ||
Bitlord | maandag 17 oktober 2011 @ 23:24 | |
Mijn reisjes van dit 2011, is er iemand die de kilometers snel kan berekenen? Het is meer dan gedacht.
| ||
Darkwing_Duck | maandag 17 oktober 2011 @ 23:26 | |
Ik heb al vast een deel gedaan...
Alles bij elkaar opgeteld 0 km. | ||
Dr_Flash | maandag 17 oktober 2011 @ 23:30 | |
Pak even zelf de kaart erbij man ![]() ![]() | ||
Surveillance-Fiets | maandag 17 oktober 2011 @ 23:36 | |
![]() Wel vreemd dat ik mn naam d'r op moest zetten. ![]() ![]() ![]() | ||
greavy | dinsdag 18 oktober 2011 @ 07:52 | |
Krijg nou de klappers. De 6701 en 6705 worden weer gerestaureerd en komen in dienst bij Locon (Goederenvervoerder).. Edit: Alle 6700'jes zijn verkocht aan Locon. De 6701, 6702, 6703 en 6705. Er worden 2 als plukloc gebruikt en de andere 2 gereactiveerd. Ook de 2 V60D's 6003+6005 gaan naar Locon. [ Bericht 23% gewijzigd door greavy op 18-10-2011 08:04:43 ] | ||
greavy | dinsdag 18 oktober 2011 @ 09:12 | |
NS komt met sms-alert bij extreem weer Reizigers van NS kunnen zich vanaf dinsdag aanmelden voor een gratis sms-dienst die waarschuwt voor aangepast dienstregelingen als gevolg van extreem weer. Een woordvoerder van NS bevestigde dinsdag een bericht hierover in Metro. NS verstuurt het tekstbericht de dag van tevoren wanneer het bedrijf op basis van de weersverwachting uit voorzorg een aangepaste dienstregeling rijdt. .Ook bij een acute, grote storing die effect heeft op het landelijk treinverkeer, volgt zo snel mogelijk een sms. De afgelopen winter kwamen reizigers voor een verrassing te staan toen NS als gevolg van sneeuwval de dienstregeling moest inkrimpen. Maar volgens de woordvoerder kan het sms-alert ook in andere seizoenen uitgaan, bijvoorbeeld bij hevig onweer of een storm. Het gaat om een extra service, die naast de bestaande communicatiemiddelen wordt ingezet. Het spoorbedrijf begint dinsdag ook met een informatiecampagne over de lancering van de dienst. | ||
Duvel | dinsdag 18 oktober 2011 @ 09:14 | |
Die dingen hebben toch geen ATB? | ||
greavy | dinsdag 18 oktober 2011 @ 09:15 | |
Krijgen ze ook ingebouwd. De V60D's worden rangeerlocomotieven en krijgen geen ATB. Bijvoorbeeld voor Apeldoorn-Apeldoorn VAM zal een V60D gebruikt worden. | ||
Dr_Flash | dinsdag 18 oktober 2011 @ 09:36 | |
Vroegah was dat niet zo, en toen was het gebruikelijk dat allerlei gratiswillende schooiers bij de roltrappen stonden te wachten "Heeft er iemand nog een Wochenendticket wat je niet meer nodig hebt?" ![]() Ja, pauper, ik weet het, maar dat gebeurde echt massaal. Dat vond de DB ook weer wat ver gaan, vandaar. Overigens heb ik nog nooit controle gehad waarbij gevraagd werd naar een ID, maar dat zou in theorie wel moeten. | ||
Duvel | dinsdag 18 oktober 2011 @ 09:44 | |
Wat, ATB in die oude krengen? Alsof je ergens een ATB-kast uit het schap trekt... | ||
James1988 | dinsdag 18 oktober 2011 @ 09:57 | |
Er gaat genoeg Mat '64 met pensioen, de ATB-kasten daarvan zijn grof geld waard. | ||
Duvel | dinsdag 18 oktober 2011 @ 10:08 | |
Is dat Fase 3 of Fase 4? Fase 3 is volgens mij lastig onderhoudbaar. Kun je beter Fase 4 hebben. En dan nog moet je er ATB-Vv bijklussen... | ||
James1988 | dinsdag 18 oktober 2011 @ 10:40 | |
Volgens mij is dat nog Fase 3, dat weet ik echter niet zeker. | ||
Brembo | dinsdag 18 oktober 2011 @ 12:32 | |
ATB-VV is toch nooit gekomen ![]() | ||
James1988 | dinsdag 18 oktober 2011 @ 12:47 | |
Oh jawel, kijk maar naar al die schuingeplaatste gele plankjes voor seinen. Dat zijn ATB-Vv-bakens. | ||
Dr_Flash | dinsdag 18 oktober 2011 @ 13:08 | |
Schuingeplaatste plankjes werden in de stoomtijd al gebruikt om seinen aan te kondigen ![]() ![]() | ||
Surveillance-Fiets | dinsdag 18 oktober 2011 @ 13:09 | |
In haren staan er flink wat ja.. In zwolle staat ook nog genoeg. ![]() | ||
Duvel | dinsdag 18 oktober 2011 @ 13:12 | |
Maar dat zijn het wel. Gele plank tussen spoorstaven = ERTMS balise, gele plank tegen één spoorstaaf = ATB-Vv baken. | ||
ZwartmetSuiker | dinsdag 18 oktober 2011 @ 13:13 | |
In Zwolle worden ze enigszins gesloopt. | ||
Duvel | dinsdag 18 oktober 2011 @ 13:18 | |
In Groningen worden ze echt gesloopt. | ||
ZwartmetSuiker | dinsdag 18 oktober 2011 @ 13:18 | |
Dat klopt. | ||
Dr_Flash | dinsdag 18 oktober 2011 @ 13:22 | |
Oh die ![]() ![]() | ||
Duvel | dinsdag 18 oktober 2011 @ 13:28 | |
Jij dacht aan die grote planken! | ||
TeringHenkie | dinsdag 18 oktober 2011 @ 13:41 | |
Keperbakens. | ||
Duvel | dinsdag 18 oktober 2011 @ 13:56 | |
Ja, in de oude uitvoering, niet die bij Stavoren. | ||
Dr_Flash | dinsdag 18 oktober 2011 @ 13:59 | |
Dit soort apparaten in ieder geval ![]() ![]() | ||
#ANONIEM | dinsdag 18 oktober 2011 @ 14:02 | |
Wauw, dat is nog es een baken! ![]() Nou snap ik ook waar het op slaat dat een keperbaken bedoeld was om ook voor geluidsreflecties te zorgen - met zulke dingen moet dat vast wel lukken ja! [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 18-10-2011 14:02:16 ] | ||
ZwartmetSuiker | dinsdag 18 oktober 2011 @ 14:02 | |
Wat een lompe kutdingen joh ![]() | ||
Duvel | dinsdag 18 oktober 2011 @ 14:04 | |
Voordeel van deze baken was dat je ze ook bij mist opmerkte: ze waren duidelijk hoorbaar! | ||
ZwartmetSuiker | dinsdag 18 oktober 2011 @ 14:07 | |
Maar het zijn dus letterlijk voorseinen met geluid. | ||
Peterselieman | dinsdag 18 oktober 2011 @ 15:22 | |
In Zwolle staan geen stellen terzijde meer. Die stellen die je ziet rijden normaal gewoon rond. Die in Onnen staan wel terzijde, maar kunnen als de nood aan de man komt snel worden opgelapt om ingezet te worden. | ||
Duvel | dinsdag 18 oktober 2011 @ 15:23 | |
Ah, dat is de winterreserve? | ||
Peterselieman | dinsdag 18 oktober 2011 @ 15:28 | |
Niet een directe, maar wel indirecte winterreserve. Wat nog in Maastricht stond is opgelapt en kan zo ingezet worden. Mochten er dan stellen nodig zijn dan plukken ze Dijksgracht leeg. Als dat nog niet voldoende is dan komen ze bij Onnen uit. Uiteraard is er het DDM-1 ook nog waarvan tien stammen ingezet worden en eventueel nog een elfde stam geformeerd kan worden. | ||
Dr_Flash | dinsdag 18 oktober 2011 @ 16:10 | |
Leuk ![]() ![]() [/voorspelbaar :+ ] | ||
De_Dakgoot | dinsdag 18 oktober 2011 @ 16:26 | |
hier een paar van de vele foto's die ik en mijn vader hebben gemaakt vorig jaar in Bebra.
| ||
Yreal | dinsdag 18 oktober 2011 @ 16:32 | |
Jaja, het is gelukt, ik sta op laan v noi op de trein te wachten ![]() | ||
Dr_Flash | dinsdag 18 oktober 2011 @ 16:42 | |
Wat was daar zo uitdagend aan? ![]() Leuke foto's dakgoot ![]() | ||
Ireyon | dinsdag 18 oktober 2011 @ 16:45 | |
Lololol, 4x Plan V als IC naar Zwolle. Rsd v 16:51 | ||
Dr_Flash | dinsdag 18 oktober 2011 @ 16:47 | |
He jammer, tegen de tijd dat die hier is is het donker ![]() ![]() | ||
lyolyrc | dinsdag 18 oktober 2011 @ 16:50 | |
Hij bedoelt vast dit:
| ||
James1988 | dinsdag 18 oktober 2011 @ 16:54 | |
Madrid - Barcelona at 310 km/h with ETCS Level 2 18 October 2011 ![]() Commissioning between Lleida and Barcelona is scheduled for December, when more services will be cleared to run at up to 310 km/h where the infrastructure allows this. From October 24 the 07.00 departure from Madrid Atocha will arrive at Barcelona Sants at 09.30, 13 min earlier than at present. The 06.30 service from Barcelona will arrive in Madrid at 09.00. Evening depatures comprise a 17.00 service from Madrid arriving in Barcelona at 19.30, and a 17.30 Barcelona - Madrid service arriving at 20.00. According to the Ministry of Development, at 1 491 km Spain has more routes equipped with ETCS that any other country in Europe. Bron: Railway Gazette | ||
Dr_Flash | dinsdag 18 oktober 2011 @ 16:59 | |
Gebeurt er blijkbaar toch nog iets goeds met al onze steunmiljarden ![]() | ||
#ANONIEM | dinsdag 18 oktober 2011 @ 17:11 | |
Over welke steunmiljarden heb je het? Die voor Griekenland, Ierland en Portugal? Wat heeft Spanje daarmee te maken? [ Bericht 53% gewijzigd door #ANONIEM op 18-10-2011 17:12:33 ] | ||
Ascendancy | dinsdag 18 oktober 2011 @ 17:36 | |
Spanje is het eerste serieuze land wat naar de kelder zal gaan, samen met Italië dan. En daarnaast is de Spaanse landbouw eindeloos gesubsidieerd omdat ze daar eigenlijk te lui zijn en het land niet geschikt is. | ||
Yreal | dinsdag 18 oktober 2011 @ 18:16 | |
de bus, tram , trein, trein, tram pakken is zo moeilijk met een motor voor de deur ![]() ![]() | ||
Zug-Chef | dinsdag 18 oktober 2011 @ 18:21 | |
Görlitz, aan de grens met Polen. Jammer dat daar de PKP treinen weg zijn en het vervangen is door een dieseltreinstelletje van de DB | ||
#ANONIEM | dinsdag 18 oktober 2011 @ 18:23 | |
Dat is tussen Almelo en Mariënberg, in de buurt van Daarlerveen? | ||
Zug-Chef | dinsdag 18 oktober 2011 @ 18:23 | |
Je kan er wel wat mee te Deventer. Vanaf het postperron. Met statief ook ![]() Zo ziet dat er met daglicht uit: ![]() | ||
Yreal | dinsdag 18 oktober 2011 @ 18:26 | |
Waarom kan ik trouwens op nsh, bahn.de en TGV.nl nog geen tickets voor Jan naar Disneyland boeken? ![]() | ||
Dr_Flash | dinsdag 18 oktober 2011 @ 18:30 | |
Denk dat je dan in het donker helemaal alleen een silhouet overhoudt? Maar ik kan daar weleens naartoe lopen opzich. Niet vandaag trouwens, ander keertje ![]() | ||
Zug-Chef | dinsdag 18 oktober 2011 @ 18:36 | |
Niet als je m 10 seconden ofzo belicht ![]() | ||
Dr_Flash | dinsdag 18 oktober 2011 @ 18:37 | |
Dat kan niet met mijn ontzettend hippe broekzakpassende HD-filmende maar verder tamelijk teleurstellende stront-Ixus | ||
greavy | dinsdag 18 oktober 2011 @ 18:38 | |
Niet meer. De sloopstellen zijn al uit Zwolle weg, en de 'slooptransport'-vergunning van Zwolle is verlopen. Nu gaat het via de Watergraafsmeer. | ||
Zug-Chef | dinsdag 18 oktober 2011 @ 18:38 | |
Canon 7D ftw ![]() | ||
#ANONIEM | dinsdag 18 oktober 2011 @ 18:44 | |
Met de betere compactcamera kun je tegenwoordig ook de sluitertijd enzo zelf kiezen. ![]() | ||
Dr_Flash | dinsdag 18 oktober 2011 @ 18:54 | |
Haus gekauft ja ![]() ![]() | ||
De_Dakgoot | dinsdag 18 oktober 2011 @ 18:57 | |
Weer wat foto'tjes
| ||
bork | dinsdag 18 oktober 2011 @ 19:10 | |
yups, vanmorgen nog een keer langs geweest. Donderdag meer plaatjes, ik had al een vermoeden dat jij het zou weten. | ||
greavy | dinsdag 18 oktober 2011 @ 19:50 | |
"Tunnelmesswagen" 712 001-7 voorheen van DB. Staat nu bij museum Bochum-Dahlhausen. | ||
JDude | dinsdag 18 oktober 2011 @ 19:55 | |
Hé, daar ben ik in juli ook nog geweest! | ||
greavy | dinsdag 18 oktober 2011 @ 19:58 | |
Dan heb je deze seinpaal ook wel gezien ![]() | ||
Dr_Flash | dinsdag 18 oktober 2011 @ 19:59 | |
Ik ben er 2 jaar geleden eens langsop gereden bij het afwerken van het lijntje naar Hattingen ![]() | ||
#ANONIEM | dinsdag 18 oktober 2011 @ 20:14 | |
O ja, het spoorwegmuseum in Bochum. Ik heb twee jaar in Bochum gewoond maar ben daar nooit naartoe geweest. Wat een slechte treinfan ben ik toch ook. ![]() Maar als het goed is ga ik in november nog eens die kant op, misschien dat ik er dan alsnog eens kan gaan kijken. ![]() | ||
greavy | dinsdag 18 oktober 2011 @ 20:20 | |
Het is zeker de moeite waard ![]() Draaischijf, locomotievenloods, oud seinhuis etc ![]() | ||
Surveillance-Fiets | dinsdag 18 oktober 2011 @ 20:36 | |
en het is weer raak, persoon onder de trein bij dordrecht. ![]() | ||
James1988 | dinsdag 18 oktober 2011 @ 20:46 | |
Dordrecht? Apart dat dan ook de Fyra daar last van heeft. Mij lijkt het bij Rotterdam Lombardijen te zijn gebeurd, ook omdat stoptreinen vanaf Rotterdam niet verder rijden dan Rotterdam Zuid... | ||
Surveillance-Fiets | dinsdag 18 oktober 2011 @ 20:47 | |
Ja, lombardijen - dordrecht idd. PRIO 1 HO901 AESOPUSPLAATS/Ns Lombardijen westzijde SPOOR 4 22 ROTTERDAM HV Trein Vak: 5998432 | ||
greavy | dinsdag 18 oktober 2011 @ 22:48 | |
Klopt. Er is iemand vanaf het perron gevallen of gesprongen. Meerdere reizigers hebben het gezien. | ||
Dr_Flash | dinsdag 18 oktober 2011 @ 22:54 | |
Is het dan gevallen of gesprongen? Of de derde optie: Geduwd? ![]() | ||
greavy | dinsdag 18 oktober 2011 @ 22:57 | |
OF ja, geduwd kan ook. Ik heb nog niet meer informatie kunnen vinden. | ||
#ANONIEM | dinsdag 18 oktober 2011 @ 23:09 | |
Dat kan ook ja, dat heb ik een keer in Oberhausen meegemaakt, naar verluid een paar dronken gabbers waarvan de een per ongeluk de ander voor de trein duwde. Gelukkig heb ik het zelf niet zien gebeuren omdat ik in de betreffende trein zat. Maar het hele perron van " ![]() | ||
zoem | dinsdag 18 oktober 2011 @ 23:34 | |
Dordrecht ligt weer eens plat. Eerst een stroomstoring en nu dit, gaat lekker ![]() Kan er niet eens iets tegen die zelfmoordpogingen gedaan worden? Het is de laatste tijd schering en inslag. | ||
Dr_Flash | dinsdag 18 oktober 2011 @ 23:38 | |
Herfstig weer inspireert. Ja. | ||
zoem | dinsdag 18 oktober 2011 @ 23:41 | |
Ohja, de blaadjes op de rails ben ik nog vergeten ![]() | ||
Dr_Flash | dinsdag 18 oktober 2011 @ 23:59 | |
Jij bent echt ZOO'N sukkel. | ||
Peterselieman | woensdag 19 oktober 2011 @ 00:00 | |
En daarom laten ze SGMm rijden op de Veluwe. In deze tijd van het jaar een garantie voor vertragingen op die lijn. SGMm is namelijk het materieel dat niet de beste remeigenschappen heeft ![]() | ||
Yreal | woensdag 19 oktober 2011 @ 00:00 | |
![]() Dubbele thalys in Utrecht CS in verband met de springer in lombardijen. Aan de mensen die eruit kwamen te zien waren ze echt al HEEEEEL lang onderweg ![]() | ||
James1988 | woensdag 19 oktober 2011 @ 00:03 | |
SLT glibbert anders ook vrij aardig, heb ik begrepen. ![]() | ||
Dr_Flash | woensdag 19 oktober 2011 @ 00:04 | |
Ja, waarom kan jeniet gewoon sandite monteren onder ICMm wat daar ALTIJD rijdt? ![]() | ||
Peterselieman | woensdag 19 oktober 2011 @ 00:14 | |
Je kunt het beter onder een DD-AR zetten true, alleen bij SLT kan de computer dat wel wat opvangen in combinatie met ABS en dergelijke. Voorwaarde is alleen wel dat je niet te veel met de pookjes gaat spelen. Idem voor optrekken. In één stand laten staan en pas als je een beetje weg bent gekomen kun je er iets aan veranderen. De computer regelt de tractie namelijk automatisch en als je dan als machinist langzaam het vermogen opvoert omdat je niet weg komt dan heb je op natte rails een probleem. Dan is het net alsof je in een bak met glibberig vet zit. Wielen slippen door en je komt niet weg. | ||
Peterselieman | woensdag 19 oktober 2011 @ 00:16 | |
Bokkeduinen (Amersfoort) heeft straks een attractie minder, want de eenzame bak ICM-0 die daar nog stond gaat namelijk naar de sloper. | ||
First | woensdag 19 oktober 2011 @ 00:26 | |
Socios topic ![]() | ||
Dr_Flash | woensdag 19 oktober 2011 @ 00:35 | |
Waarom? | ||
Dr_Flash | woensdag 19 oktober 2011 @ 00:36 | |
Verliezers als jij kunnen we goed missen hoor ![]() | ||
Peterselieman | woensdag 19 oktober 2011 @ 00:39 | |
tussen Zwolle en Amersfoort heeft de stopper er het meeste last van | ||
Dr_Flash | woensdag 19 oktober 2011 @ 00:40 | |
Het is niet alleen de sproeiende trein ZELF die er profijt van heeft he | ||
zoem | woensdag 19 oktober 2011 @ 00:42 | |
Wat is dit nou weer voor onzinopmerking? Alsof alleen de treinelite hier mag posten... Blijkbaar ben jij niet in voor een lolletje. Ik snap ook wel dat het een beetje spuit11 is. Zullen we nu weer gezellig doen? | ||
Peterselieman | woensdag 19 oktober 2011 @ 00:48 | |
weet ik, maar van gladde sporen heb je het meeste last in de nabijheid van stations. Stoptreinen kunnen dus het beste Sandite aanbrengen. daarna kunnen andere treinen hier van profiteren | ||
#ANONIEM | woensdag 19 oktober 2011 @ 03:31 | |
Ik volg nu de opleiding treinmachinist volledig bevoegd in Rotterdam. Voorheen lurkte ik hier altijd mee (ben geen hobbyist), maar nu begin ik al die termen ook wel te begrijpen, erg leuk zo ![]() | ||
ziggyziggyziggy | woensdag 19 oktober 2011 @ 04:36 | |
Hee, meer spoorpersoneel hier. Ik begon me al eenzaam te voelen. ![]() | ||
#ANONIEM | woensdag 19 oktober 2011 @ 04:47 | |
![]() ![]() Na de opleiding moet ik nog een baan krijgen op het spoor ![]() | ||
greavy | woensdag 19 oktober 2011 @ 08:01 | |
Zo, mijn planning voor België alweer veranderd. Vertrek begint morgen: IC 9216 Dordrecht-Antwerpen met OBB-rijtuigen Dan omgeving stations Antwerpen wat fotograferen Uiteindelijk eindigen in Luik Vrijdag waarschijnlijk naar Luxemburg. Zaterdag naar Mechelen CW en verder nog onbekend Zondag naar Salzinnes CW en via Maastricht weer naar, tenzij ik de OBB-rijtuigen kan plannen. | ||
Dr_Flash | woensdag 19 oktober 2011 @ 08:24 | |
Best hoor. Maar zelfdodingen zijn gewoon niet het moment voor een lolletje. Dat is alles. | ||
Guppy | woensdag 19 oktober 2011 @ 08:25 | |
Oma naast me, met kunstgebit, probeert brood met korsten te eten. Heel naar gezicht en geluid ![]() | ||
James1988 | woensdag 19 oktober 2011 @ 08:29 | |
Dat moet wel lukken, NS Reizigers zoekt nog machinisten. En als je niet met reizigers wilt rijden kun je vast ook wel bij Captrain of DB Schenker terecht. ![]() | ||
V2 | woensdag 19 oktober 2011 @ 09:49 | |
Ik ben indirect spoorpersoneel, mag dat ook? ![]() ![]() | ||
greavy | woensdag 19 oktober 2011 @ 10:17 | |
NS enige kandidaat Hoekse Lijn De NS is de enige kandidaat voor het voortzetten van de exploitatie van de spoorlijn naar Hoek van Holland. Het spoorbedrijf heeft zich als enige gemeld in de openbare aanbestedingsprocedure, laat de Stadsregio Rotterdam weten. De NS is nu ook al verantwoordelijk voor de Hoekse Lijn. Het werd aangenomen dat weinig partijen met zich zouden inschrijven voor de exploitatie. Het is de bedoeling dat de spoorlijn langs Schiedam, Vlaardingen en Maassluis binnen een paar jaar wordt omgebouwd tot een metroverbinding. Voor andere partijen dan de NS zou het een kostbare klus zijn geworden om de lijn met nieuw materiaal te gaan exploiteren. De Stadsregio Rotterdam en de NS moeten nog wel een akkoord over de concessie bereiken. | ||
V2 | woensdag 19 oktober 2011 @ 10:23 | |
Voor hoe lang is die concessie dan? En met SLT is het al bijna een metro, toch? ![]() | ||
greavy | woensdag 19 oktober 2011 @ 10:26 | |
Op de site van de Stadsregio:
| ||
Surveillance-Fiets | woensdag 19 oktober 2011 @ 10:27 | |
ze hebben echt geen geld voor een nieuwe metrolijn... ze moeten juist bezuinigen. ![]() | ||
V2 | woensdag 19 oktober 2011 @ 10:28 | |
Ah okay ![]() ![]() | ||
ZwartmetSuiker | woensdag 19 oktober 2011 @ 10:28 | |
Sinds wanneer doet de NS zelf metro? | ||
greavy | woensdag 19 oktober 2011 @ 10:28 | |
Nog een toevoeging: Op de Aanbestedingskalender is meer informatie te vinden. Aanbestedingskalender direct link
| ||
Darkwing_Duck | woensdag 19 oktober 2011 @ 10:51 | |
En ik boek treinen voor SNCF en Thalys, en Eurostar. Maar alleen voor bestemming Parijs/Chessy. Ben ik nu ook proffesional ? ![]() | ||
James1988 | woensdag 19 oktober 2011 @ 10:58 | |
De Hoekse Lijn ombouwen tot metrolijn? Van welk geld? ![]() | ||
b2py | woensdag 19 oktober 2011 @ 11:12 | |
Uit het europese noodfonds voor noodleidende landen! | ||
mschol | woensdag 19 oktober 2011 @ 11:42 | |
alleen daarheen? ![]() | ||
James1988 | woensdag 19 oktober 2011 @ 12:54 | |
Dat is niet bepaald weinig ![]() | ||
mschol | woensdag 19 oktober 2011 @ 12:55 | |
waar komt dat geld vandaan dan? europa is in crisis en ze gaan 31 miljard uitgeven? ![]() | ||
James1988 | woensdag 19 oktober 2011 @ 13:02 | |
Niet per direct, dit gaat over investeringen verspreid over het decennium. Daarnaast maak je geld met geld... investeren heet dat. Het resultaat is een verbeterde concurrentiepositie en gemakkelijkere interne handel. En daar pluk je weer de vruchten van via belastingen e.d. | ||
Surveillance-Fiets | woensdag 19 oktober 2011 @ 13:03 | |
hsl naar moskou doortrekken? en naar griekenland? ![]() | ||
James1988 | woensdag 19 oktober 2011 @ 13:05 | |
Wat dacht je van verdere investeringen in ERTMS en 25 kV? Het uitbreiden van wegennetten waar nodig? Het stimuleren van het versnellen van goederenvervoer? Het opwaarderen van de capaciteit van telecomnetwerken? | ||
ziggyziggyziggy | woensdag 19 oktober 2011 @ 13:33 | |
Ja hoor, jij mag ook blijven. ![]() | ||
TeringHenkie | woensdag 19 oktober 2011 @ 13:40 | |
25 kV op het hoofdnet in NL? Gaan we het ooit meemaken? ![]() | ||
James1988 | woensdag 19 oktober 2011 @ 13:42 | |
Eerst ERTMS, daarna 25 kV. Vroeg of laat zal het ervan komen. ![]() | ||
lyolyrc | woensdag 19 oktober 2011 @ 15:09 | |
Dat betekent wel het einde voor bijvoorbeeld ICMm. Of je daarmee dan zo blij moet zijn, vraag ik me af. | ||
V2 | woensdag 19 oktober 2011 @ 15:13 | |
Over 15-20 jaar is ICM toch wel op en afgeschreven, mooi op tijd voor 25kV ![]() ![]() | ||
mschol | woensdag 19 oktober 2011 @ 15:18 | |
wat is ( er speciaal aan) 25 kV? | ||
Dr_Flash | woensdag 19 oktober 2011 @ 15:19 | |
Alleen als er dan wat stuk gaat hebben we nog STEEDS het gezeik met diesellocs die niet door de Schipholtunnel mogen. Of de Besttunnel. Of de Barendrechttunnel. Of.... ![]() | ||
Peterselieman | woensdag 19 oktober 2011 @ 15:21 | |
Dat is de Europese standaard voor elektrische lijnen. Steeds meer landen zullen hun spoorlijnen hier naar ombouwen. | ||
mschol | woensdag 19 oktober 2011 @ 15:21 | |
oww oke ![]() | ||
#ANONIEM | woensdag 19 oktober 2011 @ 16:45 | |
Stilstand is achteruitgang. Juist in een crisis is het uitgeven aan dit soort projecten erg aantrekkelijk. | ||
greavy | woensdag 19 oktober 2011 @ 16:51 | |
Wil je als jongere (18-25 jaar) goedkoop van Roosendaal naar Brussel? Dit kan in het weekend .... Voor maar ¤2,20! ![]() | ||
James1988 | woensdag 19 oktober 2011 @ 17:03 | |
Totdat je naar de volgende pagina gaat, dan zie je ineens de echte prijs ![]() | ||
Peterselieman | woensdag 19 oktober 2011 @ 17:09 | |
betaal je toch een hele hap meer ![]() | ||
greavy | woensdag 19 oktober 2011 @ 17:11 | |
Dan wordt het ¤9,50 zie ik nu ja... Dat is een verdubbeling van ongeveer 450 % ![]() | ||
Dr_Flash | woensdag 19 oktober 2011 @ 17:13 | |
Op die site heb je niks te zoeken man | ||
greavy | woensdag 19 oktober 2011 @ 17:14 | |
Ik zoek meestal op bahn.de inderdaad ![]() Werkt ook veel makkelijker ![]() | ||
Ascendancy | woensdag 19 oktober 2011 @ 17:39 | |
Welke mobiliteit wordt er verbeterd dan? Het effect van ombouw tot metrolijn gaat echt niet veel reizigers trekken en anders is het economisch misschien eerder een nadeel. OV kost geld itt autorijden, wat geld oplevert en de A20 ten westen van kleinpolderplein is nu niet echt een gigantisch knelpunt in het Nederlandse wegennet. Net als de HSL. Die zou werkgelegenheid genereren voor Rotterdam, Schiphol en Amsterdam. Maar het effect is natuurlijk nihiel en de lijn gaat zich nooit terug verdienen. | ||
Surveillance-Fiets | woensdag 19 oktober 2011 @ 17:40 | |
ja tijdens de bouw was er werkgelegenheid. | ||
KapiteinT | woensdag 19 oktober 2011 @ 17:48 | |
En waar baseer jij op dat de ombouw niet veel meer reizigers zal trekken? Bij het ombouwen van de Zoetermeerlijn en Hofpleinlijn naar RandstadRail is dat tenslotte wel gebeurd. | ||
Ascendancy | woensdag 19 oktober 2011 @ 17:53 | |
Omdat daar de frequentie toe nam. Op dit moment rijdt op de relevante delen van de Hoekse lijn in de spits al iedere 10 minuten een trein. Die tevens veel sneller is dan de metro die er gaat komen. Daarnaast is er al een prima overstap op Schiedam naar de metro, waardoor het centrum al goed bereikbaar is. De Hofpleinlijn kwam tevens niet aan op een vervoersknooppunt tot vorig jaar en de figuren van de zoetermeerlijn zijn vertekend door vervoer in Den Haag zelf. | ||
greavy | woensdag 19 oktober 2011 @ 18:21 | |
![]() SBB Cargo heeft tegenwoordig een Hybride locomotief voor rangeerwerk en lichte goederentreintjes. http://www.bahnonline.ch/(...)dlok-eem-923-stadler | ||
James1988 | woensdag 19 oktober 2011 @ 18:21 | |
Geweldig trouwens, dat een zwaan het treinverkeer op de HSL stil kan leggen ![]() | ||
greavy | woensdag 19 oktober 2011 @ 18:22 | |
Is niet de eerste keer hoor. | ||
James1988 | woensdag 19 oktober 2011 @ 18:22 | |
Nee, dat weet ik. Maar het blijft geweldig. ![]() | ||
greavy | woensdag 19 oktober 2011 @ 18:23 | |
Oja, over de tarieven naar België: De Go Pass is in de Benelux-IC ook geldig aldus een NMBS Treincontroleur/manager ofzoiets op de Benelux heden avond. Je moet wel een kaartje kunnen tonen van Roosendaal Grens-Essen, tesamen met je Go Pass. | ||
#ANONIEM | woensdag 19 oktober 2011 @ 18:27 | |
Ik ga zaterdag avond stappen in Antwerpen. Ik check hier in Rotterdam gewoon in met mijn OV kaart, in Roosendaal uitchecken en vanaf daar een los kaartje naar Antwerpen? Of kan ik in Antwerpen ook nog uitchecken ? | ||
Peterselieman | woensdag 19 oktober 2011 @ 18:29 | |
Antwerpen heeft geen uitcheckpalen he. Geen idee waar de palen in Roosendaal staan, maar het is wellicht handiger om al vanaf Rotterdam met een papieren kaartje te reizen. | ||
#ANONIEM | woensdag 19 oktober 2011 @ 18:31 | |
Ja, daar zat ik ook al aan te denken. Dat is wel handiger ja. | ||
Ireyon | woensdag 19 oktober 2011 @ 18:31 | |
Even gauw uitchecken in Roosendaal gaat je niet lukken nee.. | ||
Dr_Flash | woensdag 19 oktober 2011 @ 18:33 | |
ja, kan gewoon. En in Parijs, en in Londen, en in Zürich, en in München. In Berlin Hbf hebben ze zelfs uitcheckpalen van ELKE vervoerder aan deze kant van de dampkring staan ![]() ![]() Nee natuurlijk niet ![]() | ||
greavy | woensdag 19 oktober 2011 @ 18:33 | |
Als je dezelfde trein door naar Antwerpen wilt nemen, vanaf Rotterdam al met papieren kaartje reizen. Je zal je trein missen als je uit moet checken.. Heb je een nieuw abonnement van NS, waarbij het doorgaans verplicht is om in te checken, hoef je NIET in te checken. Je koopt dan een papieren kaartje (korting) en toont je OVC. Bij vrij-reizen hoef je alleen je OVC te tonen. Je moet in beide gevallen WEL een internationaal ticket kunnen overleggen. | ||
James1988 | woensdag 19 oktober 2011 @ 18:33 | |
NS adviseert internationale reizigers om vooral de hele rit met papieren kaartjes af te leggen, omdat uitchecken op de grensstations niet haalbaar is. Dit geldt ook in de toekomst wanneer de papieren kaartjes zijn afgeschaft voor binnenlands verkeer. | ||
greavy | woensdag 19 oktober 2011 @ 18:34 | |
Papieren kaartjes blijven dus ook bestaan voor internationale reizen. OOK vanuit elk nederlands station. | ||
James1988 | woensdag 19 oktober 2011 @ 18:34 | |
Oja, mijn Fyra rijdt klassiek, maar werd net ingehaald door een Thalys op de HSL. Kennelijk is de zwaan weggefladderd? ![]() |