quote:Op zaterdag 17 september 2011 11:55 schreef D-Mon het volgende:
[..]
Goed, gisteravond wekker gezet om vannacht stoomtrein te gaan kieken..
Mijn plan was een serie foto's te maken bij de koopmans fabriek in leeuwarden, mooi dichtbij en rijdend, daarnaast redelijk veel licht van de fabriek.
Mijn vriendin werd echter voor mij wakker van de wekker en heeft deze uitgedrukt..
Over het hele traject, ja.. maar ¤ 1,70 extra betalen om 6 minuten sneller van Breda naar Rotterdam te komen?quote:Op dinsdag 27 september 2011 21:44 schreef greavy het volgende:
Met de huidige tarieven is het nog enigzins reëel.
Maar in Purmerend wonen alleen maar ex-Amsterdammers, in West-Brabant niet alleen maar ex-Rotterdammers.quote:Op dinsdag 27 september 2011 21:44 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Groot verschil is dat Purmerenders vanuit elke wijk rechtstreeks naar Amsterdam kunnen reizen en niet elke West-Brabander met het OV snel naar Rotterdam kan...
Je hebt gekken die dat ervoor over hebben.quote:Op dinsdag 27 september 2011 21:46 schreef James1988 het volgende:
[..]
Over het hele traject, ja.. maar ¤ 1,70 extra betalen om 6 minuten sneller van Breda naar Rotterdam te komen?
West-Brabant ligt dan ook beter dan Purmerend.quote:Op dinsdag 27 september 2011 21:47 schreef Duvel het volgende:
[..]
Maar in Purmerend wonen alleen maar ex-Amsterdammers, in West-Brabant niet alleen maar ex-Rotterdammers.
Dan wil ik nog verder gaan: Roosendaal-Vlissingen afkoppelen.quote:Op dinsdag 27 september 2011 21:44 schreef greavy het volgende:
Niet nuttig,.. Stoptreinen kan daarzo wel.
Nee, Zeeland zal me een worst wezen maar Bergen op Zoom is echt wel relevant.. Als de NS iets om de reiziger zou geven, kwam er een IC Bergen op Zoom - Eindhoven bij.. tenminste fatsoenlijk 4x per uur BoZ - Rsd - Breda en Tilburg - Eindhoven. Vooral dat laatste is gewoon te triest met 2 IC's per uur.. Tussen 2 van de 5 grootste steden van Nederland, komop zegquote:Op dinsdag 27 september 2011 21:51 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Dan wil ik nog verder gaan: Roosendaal-Vlissingen afkoppelen.
Bijna sig-waardig.quote:Op dinsdag 27 september 2011 21:54 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Zeeland zal me een worst wezen maar Bergen op Zoom is echt wel relevant..
Dan zou ik gaan voor Bergen op Zoom-Venlo. De InterCity Den Haag-Venlo zou dan slechts tot Eindhoven rijden.quote:Op dinsdag 27 september 2011 21:54 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Nee, Zeeland zal me een worst wezen maar Bergen op Zoom is echt wel relevant.. Als de NS iets om de reiziger zou geven, kwam er een IC Bergen op Zoom - Eindhoven bij.. tenminste fatsoenlijk 4x per uur BoZ - Rsd - Breda en Tilburg - Eindhoven. Vooral dat laatste is gewoon te triest met 2 IC's per uur.. Tussen 2 van de 5 grootste steden van Nederland, komop zeg.
Het is een vrij simpel te observeren feit dat zowel de stoptrein als IC tussen Bergen op Zoom en Roosendaal altijd stampvol zit.quote:
Stad 5 en 6 dan.quote:Op dinsdag 27 september 2011 21:57 schreef Duvel het volgende:
BTW: de vijf grootste steden van Nederland zijn toch Amsterdam, Rotterdam, Den Haag, Utrecht en Eindhoven? En laat daar nou normaliter vier keer per uur een trein tussen rijden (behalve Den Haag/Rotterdam - Eindhoven).
Bron: Breda Vandaagquote:Project Via Breda mank als Fyra niet in Breda stopt
BREDA – Als de Fyra van Amsterdam naar Antwerpen niet stopt in Breda, zijn de gevolgen niet te overzien. Dat zegt PvdA-raadslid Frans Szablweksi in een brief aan het college van B&W in Breda.
Hij werd onaangenaam verrast toen Omroep Brabant dinsdag meldde dat de Fyra tussen Antwerpen en Amsterdam niet zou stoppen in Breda. Ook de internationale trein tussen Amsterdam en Brussel wordt opgeheven, zo blijkt uit het NS-spoorboekje 2012.
“Opmerkelijk en eigenlijk niet acceptabel is dat wij dit nieuws hebben moeten vernemen via de media en niet direct via het college”, vindt de sociaaldemocraat Szablewski. “Zelfs uren nadat de berichtgeving op teletekst te vinden was kwam er geen reactie van het college hierover nog enige informatie richting de gemeenteraad.”
De PvdA vindt dat de snelle verbinding tussen Amsterdam en Antwerpen ‘een van de aantrekkelijke onderdelen is van de ontwikkelingen bij het project Via Breda en de bouw van de nieuwe OV-Terminal’. De stoelpoten onder dat project worden weggezaagd als de Fyra naar het zuiden Breda niet meer aan doet.
De PvdA verwacht dat het college de commissie Economie en de gemeenteraad tot in detail informeert.
Dat dus.quote:
Wie wil er nou in breda stoppen als je vanuit amsterdam naar het verre zuiden gaat.quote:
ja, maar die komt pas als alles op de HSL goed looptquote:Op woensdag 28 september 2011 12:47 schreef Igen het volgende:
Er zou toch altijd ook een trein Den Haag - Breda - België via de HSL komen?
wannabe-stad hequote:Op woensdag 28 september 2011 13:00 schreef b2py het volgende:
Wat is er in hemelsnaam in Breda te beleven? Ik denk dat Antwerpen veel meer te bieden heeft dan Breda
Je hebt de bus ook nogquote:Op woensdag 28 september 2011 13:13 schreef KapiteinT het volgende:
Het centrum van Breda is wel aardig, maar wat ik vreemder vind is dat iedereen uit Brabant nu via Rotterdam naar Antwerpen moet. Of met die aftanse boemel vanaf Roosendaal...
quote:
En zou hij ook treinen oppakken die ontspoort zijn?quote:
Als dat zou kunnen...quote:Op woensdag 28 september 2011 16:37 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
En zou hij ook treinen oppakken die ontspoort zijn?
Antwerpen is dan ook driemaal zo groot.quote:Op woensdag 28 september 2011 13:00 schreef b2py het volgende:
Wat is er in hemelsnaam in Breda te beleven? Ik denk dat Antwerpen veel meer te bieden heeft dan Breda
Het zou voor NS en Arriva wel lekker goedkoop zijn. Eén persoon die alle treinen bestuurt.quote:Op woensdag 28 september 2011 16:40 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Als dat zou kunnen...
En nee: ik heb geen trafo met draaiknop op mijn werkplek.
Railcatering.. gedoemt te mislukken met al die vertragingen (= lange overstaps)quote:Op woensdag 28 september 2011 17:31 schreef greavy het volgende:
Zo, mijn baantje bij de Railcatering is per 12 Oktober beëindigd. En wel om de volgende reden: "Je zit gemiddeld gekeken 10 tot 15 euro onder het gemiddelde. Wij zien wel een stijgende lijn, maar het is nu niet goed genoeg"![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Dat zuigt.quote:Op woensdag 28 september 2011 17:31 schreef greavy het volgende:
Zo, mijn baantje bij de Railcatering is per 12 Oktober beëindigd.
Klopt... De cijfers bij Utrecht zijn strenger als in Rotterdam;quote:Op woensdag 28 september 2011 17:33 schreef Peterselieman het volgende:
tjsa, de railcateraar bij de FYRA wordt er minder snel uitgegooid bij een lage omzet
Servex verder schijnt wel tof te zijn. Railcatering Utrecht is alleen een beetje anders. Het "buitenbeentje" van de Servex, wordt altijd wat opzij geschoven.quote:Op woensdag 28 september 2011 17:56 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat zuigt.
Ik zei al dat het me een klotebedrijf lijkt om voor te werken... helaas heb ik gelijk gekregen
Een target is volgens mij ook helemaal niet reeël in de railcatering. Je kunt mensen moeilijk verplichten iets te kopen. Ze hebben ergens zin in en als je pech hebt hebben ze nergens zin in.quote:Op woensdag 28 september 2011 17:59 schreef greavy het volgende:
[..]
Klopt... De cijfers bij Utrecht zijn strenger als in Rotterdam;
[..]
Servex verder schijnt wel tof te zijn. Railcatering Utrecht is alleen een beetje anders. Het "buitenbeentje" van de Servex, wordt altijd wat opzij geschoven.
Daarom is er ook zoveel verloop met Railcateraars. Gemiddeld 80 tot 90(!!) % van alle nieuwe railcateraars verdwijnen na de proefperiode weer![]()
Ik snap niet dat je uberhaupt bereidt bent geweest een verbintenis aan te gaan met zo'n kutbedrijf onder zulke voorwaarden. Werk moet wel een beetje gerespecteerd worden, hoe simpel ook.quote:Op woensdag 28 september 2011 17:59 schreef greavy het volgende:
[..]
Klopt... De cijfers bij Utrecht zijn strenger als in Rotterdam;
[..]
Servex verder schijnt wel tof te zijn. Railcatering Utrecht is alleen een beetje anders. Het "buitenbeentje" van de Servex, wordt altijd wat opzij geschoven.
Daarom is er ook zoveel verloop met Railcateraars. Gemiddeld 80 tot 90(!!) % van alle nieuwe railcateraars verdwijnen na de proefperiode weer![]()
En vast nog wel meerquote:Op woensdag 28 september 2011 20:42 schreef James1988 het volgende:
SLT, mwoah... het heeft goede airco en dat is fijn op een hete zomerdag. Ook de automatisch sluitende deuren zijn wel fijn.
Maar verder...
- Die overdreven harde automatische omroep
- Dat constante gepiep bij de sluitende deuren
- Stotterende handmatige omroep
- Niet storingsvrij (winterproblemen, wil soms niet ontkoppelen, enz)
- Geen toilet
- Krappe zitplaatsen (zeker vierzitters!)
- Slecht zitcomfort
- 'Leeslampjes' in de eerste klas die geen kak helpen
Wat mis ik nog?
Inderdaadquote:Op woensdag 28 september 2011 20:01 schreef Peter het volgende:
Greavy, dat zijn bedrijfsgevoelige cijfers.. denk niet dat je baas het leuk vindt dat je dat hier post...
Terwijl het voor ons niet eens heel relevant is
(ookal ga je weg... er staat vast iets over in je contract.)
Mens. Moet je op de GOEDE banken gaan zitten. NIET op de planken.quote:Op woensdag 28 september 2011 20:56 schreef James1988 het volgende:
Het zitcomfort van SLT vind ik op zich nog wel meevallen voor korte afstanden, pas als ik er een uur in zit vind ik het vervelende stoelen.
Bij DD-AR (groene bankjes) heb ik dat na 30 seconden al.
Planken onder, banken boven?quote:Op woensdag 28 september 2011 21:31 schreef greavy het volgende:
[..]
Mens. Moet je op de GOEDE banken gaan zitten. NIET op de planken.
Planken:
[ afbeelding ]
De banken:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nietquote:Op woensdag 28 september 2011 21:34 schreef James1988 het volgende:
[..]
Planken onder, banken boven?
Sorry, ik zit liever onderin
Ooit zal ik er wel eens aan moeten geloven, maar tot nu toe heb ik het altijd kunnen voorkomen. Utrecht - Baarn heb ik bijvoorbeeld bereisd enkele weken voordat de Sletjes er opdoken. Aan SGMm viel niet te ontkomen, maar dat was niet anders.quote:
Het is bijna bij jou voor de deur, maar toch ben je er nog niet geweest? Ik was er een week na opening alquote:Op woensdag 28 september 2011 21:44 schreef Peterselieman het volgende:
het vernieuwde Harlingen Haven
Ik heb geen vrij reizen meer, dus dat soort stukjes spaar ik op voor de toekomst.quote:Op woensdag 28 september 2011 21:46 schreef greavy het volgende:
[..]
Het is bijna bij jou voor de deur, maar toch ben je er nog niet geweest? Ik was er een week na opening al
Je zou bijna uit medelijden iets bij ze kopen de volgende keer dat je ze ziet..quote:Op woensdag 28 september 2011 21:33 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
die lui nemen zich veel te serieus bij de railcatering dan.... je gaat mensen die dit kutste baantje ooit willen doen ontslaan omdat mensen niet genoeg kopen?![]()
![]()
Als je het een paar weken gedaan hebt, heb je wel meer respect voor dit werk. Dan ervaar je hoe zwaar het is, met die hele uitrusting ed.quote:Op woensdag 28 september 2011 21:51 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Je zou bijna uit medelijden iets bij ze kopen de volgende keer dat je ze ziet..
Waarom beginnen mensen er aan...quote:Op woensdag 28 september 2011 21:53 schreef greavy het volgende:
[..]
Als je het een paar weken gedaan hebt, heb je wel meer respect voor dit werk. Dan ervaar je hoe zwaar het is, met die hele uitrusting ed.
iddquote:Op woensdag 28 september 2011 21:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik heb geen vrij reizen meer, dus dat soort stukjes spaar ik op voor de toekomst.
Gaaf!! Die IRIS is van SNCF Infra zo te zien.quote:Op woensdag 28 september 2011 21:35 schreef greavy het volgende:
Ik kwam een filmpje tegen van de SNCF. Over de TGV, die 24 September 30 jaar bestond. Paris Gare de Lyon hadden ze daardoor omgetoverd, en kwamen verschillende soorten TGV's daar te staan (eerst binnenrijdend)
Zoals ik de TGV in de "30-jaar" kleurstelling zie, ziet 'ie er wel geinig uit
De opvallende TGV is de IRIS 320, die metingen op het spoor kan doen.
Het is reizen met dagkaarten en dergelijke. En wanneer ik zin heb. Heb iig weer wat stukjes van de lijst af kunnen strepen de afgelopen weken. Gaat op de HSL na om enkele honderden meters die ik nog niet bereisd hadquote:
Indrukwekkend!quote:Op woensdag 28 september 2011 21:35 schreef greavy het volgende:
Ik kwam een filmpje tegen van de SNCF. Over de TGV, die 24 September 30 jaar bestond. Paris Gare de Lyon hadden ze daardoor omgetoverd, en kwamen verschillende soorten TGV's daar te staan (eerst binnenrijdend)
Zoals ik de TGV in de "30-jaar" kleurstelling zie, ziet 'ie er wel geinig uit
De opvallende TGV is de IRIS 320, die metingen op het spoor kan doen.
Harlingen Haven kom ik nog best wel eens als ik een weekendje ga zeilen, was best vervelend toen het een tijd niet bestond...quote:Op woensdag 28 september 2011 21:46 schreef greavy het volgende:
[..]
Het is bijna bij jou voor de deur, maar toch ben je er nog niet geweest? Ik was er een week na opening al
dat zijn pas treinenquote:Op woensdag 28 september 2011 22:45 schreef James1988 het volgende:
Goed, nadat ik dit heb gezien krijg ik toch wel veel zin in een ritje Railjet: 360-tour Railjet
Economy Railjet ís vele malen comfortabeler dan de eerste klas van elke NS-trein (tenzij je ICE meetelt).quote:Op woensdag 28 september 2011 22:47 schreef James1988 het volgende:
Economy ziet er gewoon comfortabeler uit dan de eerste klas van een aantal NS-treinen
(Al vind ik ICRm en ICMm eerste klas wel lekker zitten)
quote:Op woensdag 28 september 2011 17:31 schreef greavy het volgende:
Zo, mijn baantje bij de Railcatering is per 12 Oktober beëindigd. En wel om de volgende reden: "Je zit gemiddeld gekeken 10 tot 15 euro onder het gemiddelde. Wij zien wel een stijgende lijn, maar het is nu niet goed genoeg"![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Amper verschil tussen eerste en tweede klas. Ja, de kleur stof van de banken. that's all.quote:Op woensdag 28 september 2011 20:42 schreef James1988 het volgende:
SLT, mwoah... het heeft goede airco en dat is fijn op een hete zomerdag. Ook de automatisch sluitende deuren zijn wel fijn.
Maar verder...
- Die overdreven harde automatische omroep
- Dat constante gepiep bij de sluitende deuren
- Stotterende handmatige omroep
- Niet storingsvrij (winterproblemen, wil soms niet ontkoppelen, enz)
- Geen toilet
- Krappe zitplaatsen (zeker vierzitters!)
Wat mis ik nog?
komt door de Jacobsdraaistellen. Nadeel hiervan is wel dat de bakken korter moeten zijn.quote:Op woensdag 28 september 2011 23:15 schreef TeringHenkie het volgende:
SLT ligt wel retestrak op het spoor, nog beter dan ICR/ICM
Ik denk ook dat het zwaartepunt erg laag ligt. Daardoor hellen de bakken wat minder over in bogen/wissels. Stel je zou bij VIRM het zwaartepunt zo dicht mogelijk op het steunvlak tussen de bakken en de draaistellen weten te krijgen, dan zouden ze wat minder schommelen (zoals ICM).quote:Op woensdag 28 september 2011 23:20 schreef Peterselieman het volgende:
maar het blijft opvallend trouwens dat ze zo strak liggen. Vroegah deden ze dat door het gewicht wat hoger te maken zoals bij Mat'54. Trok niet erg snel op, maar ligt als een huis op het spoor.
Denk dat je in de praktijk 85% haalt ofzo.quote:Op donderdag 29 september 2011 09:15 schreef James1988 het volgende:
In 14 bakken VIRM kun je zo'n 2000 man proppen. Dan zit hij wel tot het randje toe vol en heb je veel mopperende reizigers, maar het kan wel.
Ik begin echt wat te missen hoor, ik altijd maar denken dat 12 bakken het maximum was ooitquote:Op donderdag 29 september 2011 09:15 schreef James1988 het volgende:
In 14 bakken VIRM kun je zo'n 2000 man proppen. Dan zit hij wel tot het randje toe vol en heb je veel mopperende reizigers, maar het kan wel.
twitter:NS_Station twitterde op donderdag 29-09-2011 om 09:15:10FOTO! Tweet vandaag je mooiste stationsfoto naar ons; de allermooiste sturen wij een prachtig fotoboek over stations! #NS reageer retweet
twitter:NS_Station twitterde op donderdag 29-09-2011 om 09:18:38Meedoen aan onze fotoactie? Tweet vandaag je mooiste stationsfoto met mention @NS_Station en win! RT=Fijn #NS #Station reageer retweet
Naar mijn weten is 3 gekoppelde stellen met een maximale baklengte van 14 het maximum. In het verleden hebben zulke samenstellingen ook rondgereden.quote:Op donderdag 29 september 2011 09:47 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik begin echt wat te missen hoor, ik altijd maar denken dat 12 bakken het maximum was ooit
6+4+4?
Voorschrift is gewoon: reizigerstrein maximaal 15 bakken. Verder geen fail.quote:Op donderdag 29 september 2011 10:50 schreef greavy het volgende:
Die fail sloeg niet op jou, maar op NS. NS heeft de voorschriften destijds niet gewijzigd. door deze reden komt het wel eens voor dat er 'ineens' 16 bakjes klaar staan, en er dan een zesje of viertje af moet...
6+4+4 staat zelfs voor twee treinen zo gepland. Gaat om de trein 522 (vertrek 6:45 uit Leeuwarden en Groningen) en trein 557 (vertrek 16:21 uur uit Utrecht). Tussen Zwolle en Utrecht rijden ze op de maximale lengte.quote:Op donderdag 29 september 2011 09:47 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik begin echt wat te missen hoor, ik altijd maar denken dat 12 bakken het maximum was ooit
6+4+4?
Dit zijn regeltjes voor het Nederlandse materieel. Elk materieel heeft andere voorwaarden, zoals hierboven al beschreven.quote:Op donderdag 29 september 2011 10:53 schreef James1988 het volgende:
Al vraag ik me af hoe dat met Eurostar e320 zal gaan dan, dat zijn 16 bakken Velaro (lengte 400 meter).
Of dat mag, durf ik niet te zeggen. Ik weet dat er ooit een proef is geweest met 3 stellen SLT. Dat rijdt ook regelmatig in de reizigersdienst. 4 Stellen SLT heb ik nog niet eerder in reizigersdienst gezien of ergens gelezen/foto gezien.quote:Op donderdag 29 september 2011 10:56 schreef James1988 het volgende:
16 bakken SLT zou dus ook uit vier viertjes kunnen bestaan? Kunnen de systemen dat aan?
quote:Utrecht Centraal
Oorzaak
Rond Utrecht Centraal rijden geen treinen door een seinstoring.
Verwachting
Houdt u rekening met een extra reistijd van 30 - 60 min. Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.
Je hebt geen idee waar je over praat man.quote:Op donderdag 29 september 2011 12:20 schreef b2py het volgende:
Het heeft nog geen 2 uur geduurd en lang niet alles was eruit zoals toen..
Reserves?quote:Op donderdag 29 september 2011 11:36 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Waarom gaat het zo vaak fout daar? Tuurlijk, het is hartstikke druk maar juist daarom zou ik meer reserves verwachten.
Het maximum is 270 meter (wat ook de maximumlengte is van perrons op stoptreinstations) dus de langst mogelijke combi is 6+6+4. Vier viertjes aan elkaar kan niet (want 4x70 = 280 meter). Met 3 stuks rijden dat doen ze nu in principe niet omdat dat (nog) te storingsgevoelig is.quote:Op donderdag 29 september 2011 10:58 schreef greavy het volgende:
[..]
Of dat mag, durf ik niet te zeggen. Ik weet dat er ooit een proef is geweest met 3 stellen SLT. Dat rijdt ook regelmatig in de reizigersdienst. 4 Stellen SLT heb ik nog niet eerder in reizigersdienst gezien of ergens gelezen/foto gezien.
De relais zijn erg betrouwbaar idd. Maar niet als ze de verkeerde relais gaan omwisselen, zoals vanmorgen in Ut..quote:Op donderdag 29 september 2011 14:42 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Reserves als in de systemen die het regelen. Maar ik weet niet of het vaak daaraan ligt, aangezien die relais betrouwbaar zijn.
Dat weet ik toch nietquote:Op donderdag 29 september 2011 16:35 schreef Crientj het volgende:
Serieus? Koop je filters gewoon via ebay of een chinese webshop. Veel goedkoper. ;x
Ja, en dan heb je ze na 9 weken nog niet in huisquote:Op donderdag 29 september 2011 16:35 schreef Crientj het volgende:
Serieus? Koop je filters gewoon via ebay of een chinese webshop. Veel goedkoper. ;x
quote:Op donderdag 29 september 2011 16:39 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ja, en dan heb je ze na 9 weken nog niet in huis![]()
Pakketje schijnt al een maand ergens in Amsterdam te liggen, maar naar mij toe brengen ho maar!
Nee, je Foursquare!quote:Op donderdag 29 september 2011 16:12 schreef greavy het volgende:
Bitlord, op m'n Twitter meegelezen zeker?
Handig toch, kun je zien dat er een trein aankomt!quote:Op donderdag 29 september 2011 21:20 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Hee, die ICM heeft een WUBO op zijn dak!
Ah, ik dacht al dat het Breukelen was, maar kon niet precies uitdokteren waar.quote:
Goed zo, vertel het ze!quote:Op donderdag 29 september 2011 22:41 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Het is sowieso geel, niet oranje.
De 9216 en 9221, waar de ÖBB-rijtuigen normaal in moeten rijden, waren vandaag afgeschaft tussen Amsterdam en Antwerpen, volgens Railtime.quote:Op donderdag 29 september 2011 21:49 schreef greavy het volgende:
De ÖBB-rijtuigen waren niet inzetbaar vanwege problemen met versleten wielstellen. Van alle rijtuigen wordt dit dus vervangen (of ze dat dan ook gedaan hebben laat ik achterwege, sowieso 5 moesten). Rijtuigen zijn vanaf vandaag weer ingezet.
De rijtuigen waren wel gestart in Amsterdam in 9216. Waarschijnlijk meer het geval wat eerder ook was. Vanaf Roosendaal vervangend materieel.quote:Op vrijdag 30 september 2011 00:43 schreef Jacob1 het volgende:
[..]
De 9216 en 9221, waar de ÖBB-rijtuigen normaal in moeten rijden, waren vandaag afgeschaft tussen Amsterdam en Antwerpen, volgens Railtime.
DM'90 3406 staat op station Wolvega vanwege een brandoefening.quote:Op vrijdag 30 september 2011 00:16 schreef Ou-Tannu het volgende:
[ afbeelding ]
en PSM mag niet mee raden![]()
Inderdaad. De URL staat ook in "OEF WOLVEGA" en de datum "2011-09-28". Even googlen brengt mij tot een foto waar 3406 op staatquote:Op vrijdag 30 september 2011 07:42 schreef remcoP het volgende:
[..]
DM'90 3406 staat op station Wolvega vanwege een brandoefening.
Nijverdal had altijd CTA's, het is Nijverdal West die niets heeft hangen.quote:Op vrijdag 30 september 2011 07:55 schreef greavy het volgende:
Ik lees op Twitter dat de oude CTA's op Nijverdal weg zijn. Daar gaan ze zelfs digitaliseren
Ik dacht dat daar geen CTA's hingen, maar ik zit dus fout
Dat is een stamkaart voor stads- en streekvervoer, NS had toch eigen stamkaarten?quote:Op vrijdag 30 september 2011 08:13 schreef greavy het volgende:
Bedoel je met stamkaart dit:
[ afbeelding ]
Dan is het het nummer onder je pasfoto.
nee ik heb alleen een persoonlijke Chipkaart.quote:Op vrijdag 30 september 2011 08:38 schreef greavy het volgende:
Het OV-Chipkaartnummer is het zestien cijferige nummer. En als je weer een nieuwe chipkaart hebt, verandert dit nummer inderdaad.
Serieus, stations zonder CTA's? In Utrecht toch ook eentje of niet?quote:Op vrijdag 30 september 2011 08:45 schreef Crientj het volgende:
[..]
Nijverdal had altijd CTA's, het is Nijverdal West die niets heeft hangen.
Het stokbrood is inmiddels afgebakken.quote:Op vrijdag 30 september 2011 09:12 schreef James1988 het volgende:
De Fyra van 8.54 reed uiteindelijk (vertrokken met +2), inmiddels staat die al 5 minuten stil op de brug over het Hollandsch Diep. Een stuk verderop staat er een Frans stokbrood met problemen.
Er zijn een heleboel stations en haltes zonder CTA's.quote:Op vrijdag 30 september 2011 09:10 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Serieus, stations zonder CTA's? In Utrecht toch ook eentje of niet?
Toch wel raar.
Zoals ik al aangaf: De problemen kwamen door een storing bij de Watergraafsmeer, waardoor er stammen opgesloten stonden daar, en dus niet konden vertrekken. Niks aan Hispeed te wijten.quote:Op vrijdag 30 september 2011 09:12 schreef James1988 het volgende:
Gaat lekker vandaag met die Fyra, de reisinformatie was ook weer geweldig.
De Fyra van 8.24 reed inderdaad niet, omroep en info klopte. Vervolgens schalde de omroep dat de trein van 54 over het uur niet zou rijden, de AV was het daar echter niet mee eens, en ook andere omroepberichten gaven aan dat de Fyra van .54 zou rijden.
De Fyra van 8.54 reed uiteindelijk (vertrokken met +2), inmiddels staat die al 5 minuten stil op de brug over het Hollandsch Diep. Een stuk verderop staat er een Frans stokbrood met problemen.
Alleen functioneel voor stations waar treinen met verschillende eindbestemmingen langskomen, of meerdere perrons hebben. Op een random boemmellijntje hoef je echt niet te vertellen dat de volgende trein ook weer naar hetzelfde station gaatquote:Op vrijdag 30 september 2011 09:10 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Serieus, stations zonder CTA's? In Utrecht toch ook eentje of niet?
Toch wel raar.
Ja, koper naar beneden gehaald, valt niet aan Hispeed te verwijten. Het toont alleen wel aan hoe kwetsbaar Fyra is.quote:Op vrijdag 30 september 2011 09:51 schreef greavy het volgende:
[..]
Zoals ik al aangaf: De problemen kwamen door een storing bij de Watergraafsmeer, waardoor er stammen opgesloten stonden daar, en dus niet konden vertrekken. Niks aan Hispeed te wijten.
Ik was er iig blij mee, want ook de trein van 9.24 reed niet.quote:De trein van 8:54 zou eerst niet rijden wegens een defect aan het deursluitsysteem. Dit probleem was te Breda (gelukkig) weer opgelost.
Handig, dat ERTMS.quote:De problemen aan die Thalys hadden te maken met een ingreep van ETCS/ERTMS (?), maar zodra de trein ging rijden, greep het systeem weer in. De ingrepen waren allen niet verwacht: Het greep plots in, terwijl het niet nodig was
Die heeft NS nog steeds, maar die heb je dus niet nodig als je toevallig al een persoonlijke OV-chipkaart hebt. Het stamkaartnummer is dan hetzelfde als de laatste 7 cijfers van het chipkaartnummer.quote:Op vrijdag 30 september 2011 08:47 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat is een stamkaart voor stads- en streekvervoer, NS had toch eigen stamkaarten?
Ofwel, de komende maand hoeft er nog geen overdracht van V250 aan NS Hispeed verwacht te worden.quote:Gemeente Lansingerland
Nachtelijke testritten HSL
De komende periode worden er tijdens de nachtelijke uren testritten uitgevoerd op het noordelijk en het zuidelijke deel van de Hogesnelheidslijn (HSL) tussen Schiphol, Rotterdam en de Belgische grens. Deze testritten worden uitgevoerd met een treinstel van het type V250 van de Italiaanse treinenbouwer AnsaldoBreda (treintype dat in de toekomst onder de productnaam Fyra zal gaan rijden op de HSL) en de maximale snelheid kan daarbij oplopen tot 250 km/u.
Tijdens de testen worden diverse technische aspecten en procedures getest.
Nacht testritten
Nacht testritten - vervolg
Vrijdag 30 september op zaterdag 1 oktober
Zaterdag 15 op zondag 16 oktober
Zaterdag 1 op zondag 2 oktober
Vrijdag 21 op zaterdag 22 oktober
Vrijdag 7 op zaterdag 8 oktober
Zaterdag 22 op zondag 23 oktober
Zaterdag 8 op zondag 9 oktober
Vrijdag 28 op zaterdag 29 oktober
Vrijdag 14 op zaterdag 15 oktober
Zaterdag 29 op zondag 30 oktober
Voor meer informatie kunt u de website van ProRial raadplegen.
Bij de Denen heeft AnsaldoBreda iig bewezen dat niet te kunnenquote:Op vrijdag 30 september 2011 10:58 schreef V2 het volgende:
Nou, hopelijk is AnsaldoBreda dan in staat geweest om treinstellen met een consistente kwaliteit af te leveren, met dezelfde (rij)eigenschappen als dat ene testexemplaar
Daar waren toch vooral problemen met de elektronica? Of was zelfs de loop niet goed?quote:Op vrijdag 30 september 2011 11:00 schreef James1988 het volgende:
[..]
Bij de Denen heeft AnsaldoBreda iig bewezen dat niet te kunnen
Precies. Ik hoop het absoluut niet natuurlijk, laat dat duidelijk zijn, maar mij zou het niet enorm verbazen als het spectaculair mis gaat.quote:Op vrijdag 30 september 2011 11:00 schreef James1988 het volgende:
[..]
Bij de Denen heeft AnsaldoBreda iig bewezen dat niet te kunnen
Softwareproblemen met name, over slechte loopeigenschappen heb ik weinig gehoord. Maar als de trein niet rijdt merk je ook niks van de loopeigenschappen hequote:Op vrijdag 30 september 2011 11:01 schreef Duvel het volgende:
[..]
Daar waren toch vooral problemen met de elektronica? Of was zelfs de loop niet goed?
Zonde, al kan ik het me deels ook wel weer voorstellen, omdat de treinserie tussen Eindhoven en Venlo alleen in de spits echt druk is.quote:Op vrijdag 30 september 2011 12:39 schreef greavy het volgende:
Ik kreeg net te horen dat de serie 1900(IC Den Haag-Venlo) straks nog meer uitgekleed kan worden: NS is serieus aan het kijken om deze serie vanaf Eindhoven te laten stopperen naar Venlo. Hiermee word de serie 9600 op Eindhoven-Deurne dan opgeheven.
De kering op Venlo word dan verkort; Er word niet meer naar het schoonmaakperron gereden.
Bron: Anonieme NS-medewerker.
de PRE-Thalys rijtuigindeling bedoel jequote:Op vrijdag 30 september 2011 11:20 schreef Ireyon het volgende:
De Thalys-rijtuigindeling hangt hier nog steeds..
Klopt. Buiten de spits is die trein erg rustig. Daarom dat er buiten de spits een ICRm-TD10 stam ingewisseld word voor een VIRM-IV, en in de spits weer omgeruild word voor de ICRm-TD10 stam.quote:Op vrijdag 30 september 2011 12:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zonde, al kan ik het me deels ook wel weer voorstellen, omdat de treinserie tussen Eindhoven en Venlo alleen in de spits echt druk is.
"TEE Etoile du Nord"quote:Op vrijdag 30 september 2011 13:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
de PRE-Thalys rijtuigindeling bedoel je
Jij bent echt zo iemand die ze over 25 jaar moeten uitgraven uit z'n eigen huis, of niet?quote:Op vrijdag 30 september 2011 12:41 schreef greavy het volgende:
Dinsdag in Gouda 25 jaargangen van ns-blad De Koppeling ophalen
Alstom gelijk verbannen!quote:Op vrijdag 30 september 2011 13:36 schreef James1988 het volgende:
Metro's crashen in Shanghai: 271 gewonden, geen doden
'Apparatuur joint-venture Alstom verantwoordelijk voor crash metro's en HST's China'
Alstom: wij hebben geen rol gespeeld in crashes
Gaat lekker daar de laatste tijd
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 30 september 2011 14:29 schreef greavy het volgende:
[..]
Alstom gelijk verbannen!TrollSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op vrijdag 30 september 2011 15:36 schreef V2 het volgende:
Ah ok, dan ben ik meteen ontmaskerd als Chrome-gebruiker
quote:
En hoe doe ik mouse-over op een touchscreen?quote:Op vrijdag 30 september 2011 15:30 schreef James1988 het volgende:
[..]
Voeg ik speciaal een [afk]-tag toe, wordt hij niet eens gebruikt
Mouse-over op 714
Gelukkig hoort 714 bij je algemene kennis en heb je geen mouse over nodigquote:Op vrijdag 30 september 2011 17:31 schreef greavy het volgende:
Niet.Op de mobiele versie van Fok werkt ie ook niet, dacht ik
Niet mijn algemene kennis. De enige 714 die ik ken, is de eerste trein naar Zwolle 's ochtends.quote:Op vrijdag 30 september 2011 17:36 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Gelukkig hoort 714 bij je algemene kennis en heb je geen mouse over nodig
En die zijn ook onmisbaarquote:Op vrijdag 30 september 2011 17:38 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Niet mijn algemene kennis. De enige 714 die ik ken, is de eerste trein naar Zwolle 's ochtends.
Ik heb eergister nog 2 714's gegetenquote:Op vrijdag 30 september 2011 17:38 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Niet mijn algemene kennis. De enige 714 die ik ken, is de eerste trein naar Zwolle 's ochtends.
Allemaal hoofdconducteurs waarschijnlijk?quote:Op vrijdag 30 september 2011 17:51 schreef greavy het volgende:
"Dames en heren, in deze trein is kaartcontrole aanwezig. Houdt u alvast uw vervoersbewijs gereed. Alvast onze dank."
Komen vlak daarna 6(!!) S&V'ers binnen. Aan de andere kant nog eens 4. Volgens één van hun in het andere treinstel ook. Hoe bedoel je, goede controle
Tussen Rotterdam CS en Alexander de trein gecontroleerd, en na vertrek Alexander gelijk weer begonnen. Eens kijken wat ze na Gouda gaan doen.
Waarom hebben BOA's die bevoegdheid?quote:Op vrijdag 30 september 2011 18:00 schreef greavy het volgende:
S&V = Service&Veiligheid = BOA. Die hebben dus de bevoegdheid wel.
Zie wat Peter onder mij schrijft.quote:Op vrijdag 30 september 2011 18:01 schreef Duvel het volgende:
[..]
Waarom hebben BOA's die bevoegdheid?
Een S&V'er is géén conducteur. Een conducteur heeft niet de bevoegdheid omdat hij/zij conducteur is, maar omdat hij/zij BOA is, en ook niet omdat de taak kaartcontrole onder zijn functie valt. Om het voor de reiziger duidelijker te maken, is de benaming 'Conducteur' in leven gebleven.quote:Op vrijdag 30 september 2011 18:05 schreef Duvel het volgende:
Dat beantwoordt de vraag niet. Een conducteur of hoofdconducteur heeft de bevoegdheid naar mijn vervoerbewijs te vragen. Is iedere S&V'er een conducteur? Zo nee, waarom zou ik 'm dan mijn vervoerbewijs moeten laten zien?
Al zet je er 200 man S&V neer. Als ze OVC's op zicht doen is het geen goede controlequote:Op vrijdag 30 september 2011 17:51 schreef greavy het volgende:
"Dames en heren, in deze trein is kaartcontrole aanwezig. Houdt u alvast uw vervoersbewijs gereed. Alvast onze dank."
Komen vlak daarna 6(!!) S&V'ers binnen. Aan de andere kant nog eens 4. Volgens één van hun in het andere treinstel ook. Hoe bedoel je, goede controle
"Dames en heren, zoals u gemerkt hebt rijden wij momenteel niet de snelheid die u van ons gewend bent. Dit komt omdat we achter een Strukton G1206 met lege Klmos'n zitten. Onze excuses voor het ongemak"quote:Op vrijdag 30 september 2011 18:06 schreef greavy het volgende:
Maken bij Oudewater een aardige remming, sukkelen gestaag verder. Er zat een trein van Strukton (G1206 + lege Klmos'n) voor ons. Gelukkig is er viersporigheid na Woerden :-)
Schande ja!quote:Op vrijdag 30 september 2011 18:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
"Dames en heren, zoals u gemerkt hebt rijden wij momenteel niet de snelheid die u van ons gewend bent. Dit komt omdat we achter een Strukton G1206 met lege Klmos'n zitten. Onze excuses voor het ongemak"![]()
Werden allen gescand.quote:Op vrijdag 30 september 2011 18:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Al zet je er 200 man S&V neer. Als ze OVC's op zicht doen is het geen goede controle
Nee, natuurlijk niet.. "Dames en heren, vanwege een werktrein voor ons moeten wij onze snelheid beperken. Wij hopen deze trein spoedig in te kunnen halen. "quote:Op vrijdag 30 september 2011 18:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
"Dames en heren, zoals u gemerkt hebt rijden wij momenteel niet de snelheid die u van ons gewend bent. Dit komt omdat we achter een Strukton G1206 met lege Klmos'n zitten. Onze excuses voor het ongemak"![]()
Ook zo'n omroep waarvan elke reiziger denkt "Ach nee tuurlijk joh, de STrukton G1206 met lege Klmos'n, why didn't I think of that?"quote:
Durft zo iemand zelf wel aan boord te zijn vraag je je dan afquote:Op vrijdag 30 september 2011 18:54 schreef James1988 het volgende:
Net een conductrice train manager tegen een reiziger horen zeggen dat het ABSOLUUT TEN STRENGSTE VERBODEN IS om fietsen mee de Fyra in te nemen, en ook in Thalys mag het niet. WANT DAT IS LEVENSGEVAARLIJK vanwege de HOGE SNELHEDEN. Alleen verpakte vouwfietsen mogen mee.
Het was erg vermakelijk om te horen.
Is het toch ook?quote:Op vrijdag 30 september 2011 18:54 schreef James1988 het volgende:
ABSOLUUT TEN STRENGSTE VERBODEN IS om fietsen mee de Fyra in te nemen, en ook in Thalys mag het niet. WANT DAT IS LEVENSGEVAARLIJK vanwege de HOGE SNELHEDEN.
[NS Miscommunicatiemodus] Er waren vandaag te weinig vertragingen op het spoor. Daarom hebben we besloten om goederentreinen voor alle intercity's uit te laten rijden. Onze excuses voor de gevallen dat u niet mooi van het Nederlandse landschap kunt genieten. [/NS Miscommunicatiemodus]quote:Op vrijdag 30 september 2011 18:06 schreef greavy het volgende:
Maken bij Oudewater een aardige remming, sukkelen gestaag verder. Er zat een trein van Strukton (G1206 + lege Klmos'n) voor ons. Gelukkig is er viersporigheid na Woerden :-)
Nou... daar valt over te discussiëren volgens mij. Het is geen commerciële goederentrein, maar transport van werkmaterieel door een spooraannemer.quote:Op vrijdag 30 september 2011 18:25 schreef greavy het volgende:
[..]
Alhoewel WERKtrein ook weer niet juist is. Hij is dan niet met werkzaamheden bezig, dus gewoon een goederentrein.
Lekker!! En vast praktischer dan een double whopper. Die probeerde ik net te eten in de treinen dat lukte niet zo goedquote:Op vrijdag 30 september 2011 17:54 schreef Peter het volgende:
[..]
Ik heb eergister nog 2 714's gegeten
Ik zei t je. 4bakken sgmm is niet genoeg.quote:Op vrijdag 30 september 2011 18:50 schreef greavy het volgende:
"Dames en heren, zojuist hebben wij te horen gekregen dat wij een extra stop maken te Harderwijk in verband met een te volle stoptrein. Het eerstvolgende station is daardoor Harderwijk en geen Zwolle. Onze excuses voor dit ongemak."
Maar wij staan nu wel stil bij Putten, waar mensen op de knoppen drukken. Deuren zijn allemaal ontgrendeld. Extra stop te Putten dus ook.. Is nog niks over omgeroepen.
Stonden maar ca 15 man op het perron, maar toch. Hop niet dat wij gedegradeerd zijn tot Stoptrein, want wij gaan nu naar het passeerspoor, en komen tot stilstand...
Edit: En rijden weer, zonder ingehaald te zijn.
Pffff, je hebt ook zoiets als een werktreinbegeleider in het NVW, die begeleidt een werktrein binnen buitendienstgesteld gebied. Maar wat is dan de werktrein op weg naar zijn werkplek?quote:Op vrijdag 30 september 2011 19:08 schreef greavy het volgende:
Dan is het toch een goederentrein, lijkt mij?
Ik vind een werktrein een trein die aan het werk is, niet die onderweg is van- of naar de werkzaamheden
In de stopper Utrecht - Zwolle? Serieus?quote:Op vrijdag 30 september 2011 19:11 schreef Crientj het volgende:
[..]
Ik zei t je. 4bakken sgmm is niet genoeg.
Ja. Serieus. Zo is de stopper ut / zl om 8:01 ineens een sgmm. Sardientjes, blikje!quote:Op vrijdag 30 september 2011 19:12 schreef Duvel het volgende:
[..]
In de stopper Utrecht - Zwolle? Serieus?
zijn zes bakken gepland, maar iedereen zou toch moeten weten dat een extra stel geen overbodige luxe is in de spitsuren.quote:Op vrijdag 30 september 2011 19:12 schreef Duvel het volgende:
[..]
In de stopper Utrecht - Zwolle? Serieus?
Maar wij stopten alleen in Putten (stapte niemand uit, ca 10-15 man in). Harderwijk werd voorbij gecrossed.quote:Op vrijdag 30 september 2011 19:11 schreef Crientj het volgende:
[..]
Ik zei t je. 4bakken sgmm is niet genoeg.
richting Leeuwarden komt eerder binnen en mensen richting Groningen kunnen zo overstappen. De andere richting op hebben ze ook 6 minuten overstap, dus ook genoeg tijd. Zit je in de stop-IC, dan kun je ook in Meppel overstappenquote:Op vrijdag 30 september 2011 19:18 schreef greavy het volgende:
Vaag gedoe. De IC's ri Groningen en Leeuwarden geven geen overstap meer op elkaar in Zwolle in de spits; Leeuwarden komt op 6, Groningen op 3. Ook Leeuwarden->Groningen overstap is ook niet normaal te halen.
In de spits word er los van elkaar gereden btw.
Ja, zo zou het misschien horen. Had ff verkeerd gerekend.quote:Op vrijdag 30 september 2011 19:20 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
richting Leeuwarden komt eerder binnen en mensen richting Groningen kunne zo overstappen. De andere richting op hebben ze ook 6 minuten overstap, dus ook genoeg tijd. Zit je in de stop-IC, dan kun je ook in Meppel overstappen
Omdat het een BOA is.quote:Op vrijdag 30 september 2011 18:01 schreef Duvel het volgende:
[..]
Waarom hebben BOA's die bevoegdheid?
quote:My First Trainz Set: treintjes bouwen in de huiskamer op iPhone
Treintjes. Jongensspeelgoed voor mannen of mannenspeelgoed voor jongens? De ontwikkelaar van Trainz, een populaire treinsimulator voor de pc, heeft een nieuwe iPhone-app uitgebracht die een schittering zal doen brengen in menig jongensoog. My First Trainz Set laat je spoorwegen aanleggen in allerlei vertrekken van een huis, waarna je er vanuit de trein bezien over kan rijden.
Je kan tracks aanleggen in een slaapkamer, woonkamer, keuken of garage en in alle gevallen wordt de realiteit met een tikkeltje zout genomen. Een spoorstijl vanaf de eettafel naar de vloer is bijvoorbeeld geen probleem. Als je de rails hebt aangelegd, kun je de route voorzien van allerlei obstakels en decorstukken erom heen. Als je tevreden bent met de aankleding en de track zelf, kies je een van de negen treinen en rijd je ermee. Je kan ervoor kiezen de trein op het spoor te bekijken of voor conducteur te spelen.
My First Trainz Set is geen spel met doelstellingen die je moet halen. Je kan het ook niet uitspelen. Het is meer een Lego-doos waarmee je oneindig kan bouwen met dezelfde elementen. De onderstaande trailer is afkomstig van de pc-versie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |