Nijverdal had altijd CTA's, het is Nijverdal West die niets heeft hangen.quote:Op vrijdag 30 september 2011 07:55 schreef greavy het volgende:
Ik lees op Twitter dat de oude CTA's op Nijverdal weg zijn. Daar gaan ze zelfs digitaliseren
Ik dacht dat daar geen CTA's hingen, maar ik zit dus fout
Dat is een stamkaart voor stads- en streekvervoer, NS had toch eigen stamkaarten?quote:Op vrijdag 30 september 2011 08:13 schreef greavy het volgende:
Bedoel je met stamkaart dit:
[ afbeelding ]
Dan is het het nummer onder je pasfoto.
nee ik heb alleen een persoonlijke Chipkaart.quote:Op vrijdag 30 september 2011 08:38 schreef greavy het volgende:
Het OV-Chipkaartnummer is het zestien cijferige nummer. En als je weer een nieuwe chipkaart hebt, verandert dit nummer inderdaad.
Serieus, stations zonder CTA's? In Utrecht toch ook eentje of niet?quote:Op vrijdag 30 september 2011 08:45 schreef Crientj het volgende:
[..]
Nijverdal had altijd CTA's, het is Nijverdal West die niets heeft hangen.
Het stokbrood is inmiddels afgebakken.quote:Op vrijdag 30 september 2011 09:12 schreef James1988 het volgende:
De Fyra van 8.54 reed uiteindelijk (vertrokken met +2), inmiddels staat die al 5 minuten stil op de brug over het Hollandsch Diep. Een stuk verderop staat er een Frans stokbrood met problemen.
Er zijn een heleboel stations en haltes zonder CTA's.quote:Op vrijdag 30 september 2011 09:10 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Serieus, stations zonder CTA's? In Utrecht toch ook eentje of niet?
Toch wel raar.
Zoals ik al aangaf: De problemen kwamen door een storing bij de Watergraafsmeer, waardoor er stammen opgesloten stonden daar, en dus niet konden vertrekken. Niks aan Hispeed te wijten.quote:Op vrijdag 30 september 2011 09:12 schreef James1988 het volgende:
Gaat lekker vandaag met die Fyra, de reisinformatie was ook weer geweldig.
De Fyra van 8.24 reed inderdaad niet, omroep en info klopte. Vervolgens schalde de omroep dat de trein van 54 over het uur niet zou rijden, de AV was het daar echter niet mee eens, en ook andere omroepberichten gaven aan dat de Fyra van .54 zou rijden.
De Fyra van 8.54 reed uiteindelijk (vertrokken met +2), inmiddels staat die al 5 minuten stil op de brug over het Hollandsch Diep. Een stuk verderop staat er een Frans stokbrood met problemen.
Alleen functioneel voor stations waar treinen met verschillende eindbestemmingen langskomen, of meerdere perrons hebben. Op een random boemmellijntje hoef je echt niet te vertellen dat de volgende trein ook weer naar hetzelfde station gaatquote:Op vrijdag 30 september 2011 09:10 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Serieus, stations zonder CTA's? In Utrecht toch ook eentje of niet?
Toch wel raar.
Ja, koper naar beneden gehaald, valt niet aan Hispeed te verwijten. Het toont alleen wel aan hoe kwetsbaar Fyra is.quote:Op vrijdag 30 september 2011 09:51 schreef greavy het volgende:
[..]
Zoals ik al aangaf: De problemen kwamen door een storing bij de Watergraafsmeer, waardoor er stammen opgesloten stonden daar, en dus niet konden vertrekken. Niks aan Hispeed te wijten.
Ik was er iig blij mee, want ook de trein van 9.24 reed niet.quote:De trein van 8:54 zou eerst niet rijden wegens een defect aan het deursluitsysteem. Dit probleem was te Breda (gelukkig) weer opgelost.
Handig, dat ERTMS.quote:De problemen aan die Thalys hadden te maken met een ingreep van ETCS/ERTMS (?), maar zodra de trein ging rijden, greep het systeem weer in. De ingrepen waren allen niet verwacht: Het greep plots in, terwijl het niet nodig was
Die heeft NS nog steeds, maar die heb je dus niet nodig als je toevallig al een persoonlijke OV-chipkaart hebt. Het stamkaartnummer is dan hetzelfde als de laatste 7 cijfers van het chipkaartnummer.quote:Op vrijdag 30 september 2011 08:47 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat is een stamkaart voor stads- en streekvervoer, NS had toch eigen stamkaarten?
Ofwel, de komende maand hoeft er nog geen overdracht van V250 aan NS Hispeed verwacht te worden.quote:Gemeente Lansingerland
Nachtelijke testritten HSL
De komende periode worden er tijdens de nachtelijke uren testritten uitgevoerd op het noordelijk en het zuidelijke deel van de Hogesnelheidslijn (HSL) tussen Schiphol, Rotterdam en de Belgische grens. Deze testritten worden uitgevoerd met een treinstel van het type V250 van de Italiaanse treinenbouwer AnsaldoBreda (treintype dat in de toekomst onder de productnaam Fyra zal gaan rijden op de HSL) en de maximale snelheid kan daarbij oplopen tot 250 km/u.
Tijdens de testen worden diverse technische aspecten en procedures getest.
Nacht testritten
Nacht testritten - vervolg
Vrijdag 30 september op zaterdag 1 oktober
Zaterdag 15 op zondag 16 oktober
Zaterdag 1 op zondag 2 oktober
Vrijdag 21 op zaterdag 22 oktober
Vrijdag 7 op zaterdag 8 oktober
Zaterdag 22 op zondag 23 oktober
Zaterdag 8 op zondag 9 oktober
Vrijdag 28 op zaterdag 29 oktober
Vrijdag 14 op zaterdag 15 oktober
Zaterdag 29 op zondag 30 oktober
Voor meer informatie kunt u de website van ProRial raadplegen.
Bij de Denen heeft AnsaldoBreda iig bewezen dat niet te kunnenquote:Op vrijdag 30 september 2011 10:58 schreef V2 het volgende:
Nou, hopelijk is AnsaldoBreda dan in staat geweest om treinstellen met een consistente kwaliteit af te leveren, met dezelfde (rij)eigenschappen als dat ene testexemplaar
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |