abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 28 september 2011 @ 23:17:52 #101
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102497306
V250 schijnt als een blok op het spoor te liggen, supercomfortabel enzo.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 28 september 2011 @ 23:20:59 #102
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_102497447
maar het blijft opvallend trouwens dat ze zo strak liggen. Vroegah deden ze dat door het gewicht wat hoger te maken zoals bij Mat'54. Trok niet erg snel op, maar ligt als een huis op het spoor.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_102497858
quote:
2s.gif Op woensdag 28 september 2011 23:20 schreef Peterselieman het volgende:
maar het blijft opvallend trouwens dat ze zo strak liggen. Vroegah deden ze dat door het gewicht wat hoger te maken zoals bij Mat'54. Trok niet erg snel op, maar ligt als een huis op het spoor.
Ik denk ook dat het zwaartepunt erg laag ligt. Daardoor hellen de bakken wat minder over in bogen/wissels. Stel je zou bij VIRM het zwaartepunt zo dicht mogelijk op het steunvlak tussen de bakken en de draaistellen weten te krijgen, dan zouden ze wat minder schommelen (zoals ICM).
Wat me trouwens ook wel opvalt is dat lege VIRMs een stuk minder schommelen dan in de spits. Blijkbaar tellen al die passagiers toch wel op oO<
  donderdag 29 september 2011 @ 09:07:49 #104
257721 Lord_Brett_Sinclair
You can call me Brett
pi_102503404
100 x 70 kg is toch 7 ton extra gewicht, dus dat zal je wel merken. De helft ervan zit boven.
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
  donderdag 29 september 2011 @ 09:11:40 #105
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102503481
Maar in de spits zit in een VIRM-IV wel 500 man of meer, terwijl je er buiten misschien 100-200(soms nog te ruim!) man hebt :P Dan is het verschil wel een stuk groter
  donderdag 29 september 2011 @ 09:15:40 #106
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102503570
In 14 bakken VIRM kun je zo'n 2000 man proppen. Dan zit hij wel tot het randje toe vol en heb je veel mopperende reizigers, maar het kan wel.
pi_102503705
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 09:15 schreef James1988 het volgende:
In 14 bakken VIRM kun je zo'n 2000 man proppen. Dan zit hij wel tot het randje toe vol en heb je veel mopperende reizigers, maar het kan wel.
Denk dat je in de praktijk 85% haalt ofzo.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  donderdag 29 september 2011 @ 09:47:34 #108
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_102504288
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 09:15 schreef James1988 het volgende:
In 14 bakken VIRM kun je zo'n 2000 man proppen. Dan zit hij wel tot het randje toe vol en heb je veel mopperende reizigers, maar het kan wel.
Ik begin echt wat te missen hoor, ik altijd maar denken dat 12 bakken het maximum was ooit

6+4+4?
pi_102504390
Wie heeft er nog leuke foto's van een station?

NS_Station twitterde op donderdag 29-09-2011 om 09:15:10 FOTO! Tweet vandaag je mooiste stationsfoto naar ons; de allermooiste sturen wij een prachtig fotoboek over stations! #NS reageer retweet
NS_Station twitterde op donderdag 29-09-2011 om 09:18:38 Meedoen aan onze fotoactie? Tweet vandaag je mooiste stationsfoto met mention @NS_Station en win! RT=Fijn #NS #Station reageer retweet
  donderdag 29 september 2011 @ 10:11:49 #110
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102504996
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 09:47 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Ik begin echt wat te missen hoor, ik altijd maar denken dat 12 bakken het maximum was ooit

6+4+4?
Naar mijn weten is 3 gekoppelde stellen met een maximale baklengte van 14 het maximum. In het verleden hebben zulke samenstellingen ook rondgereden.
  donderdag 29 september 2011 @ 10:37:23 #111
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102505721
Fail. De maximale lengte van VIRM is 15 bakjes. Maar gezien VIRM allen verlengd zijn van 3 naar 4 bakjes en 4 naar 6 bakjes, kan je geen 15 meer creëren. Maximaal is dus nu 14 bakjes in praktijk; Theorie is 15.
  donderdag 29 september 2011 @ 10:47:25 #112
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102506001
Ofwel, niks fail, ik heb gewoon gelijk.
  donderdag 29 september 2011 @ 10:50:55 #113
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102506099
Die fail sloeg niet op jou, maar op NS. NS heeft de voorschriften destijds niet gewijzigd. door deze reden komt het wel eens voor dat er 'ineens' 16 bakjes klaar staan, en er dan een zesje of viertje af moet...
  donderdag 29 september 2011 @ 10:51:56 #114
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102506127
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 10:50 schreef greavy het volgende:
Die fail sloeg niet op jou, maar op NS. NS heeft de voorschriften destijds niet gewijzigd. door deze reden komt het wel eens voor dat er 'ineens' 16 bakjes klaar staan, en er dan een zesje of viertje af moet...
Voorschrift is gewoon: reizigerstrein maximaal 15 bakken. Verder geen fail.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 29 september 2011 @ 10:53:22 #115
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102506158
Indien er een loc bij zit mag dat volgens mij nog wel.

Al vraag ik me af hoe dat met Eurostar e320 zal gaan dan, dat zijn 16 bakken Velaro (lengte 400 meter).
  donderdag 29 september 2011 @ 10:55:09 #116
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102506205
Bij SLT is het 16 bakjes, bij Plan V 8 bakjes in stoptreindienst, 10 bakjes in IC, SGMm 3 stellen, ICMm 15 bakjes, ICRm mogen geen 2 stammen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 29 september 2011 @ 10:56:22 #117
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_102506246
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 09:47 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Ik begin echt wat te missen hoor, ik altijd maar denken dat 12 bakken het maximum was ooit

6+4+4?
6+4+4 staat zelfs voor twee treinen zo gepland. Gaat om de trein 522 (vertrek 6:45 uit Leeuwarden en Groningen) en trein 557 (vertrek 16:21 uur uit Utrecht). Tussen Zwolle en Utrecht rijden ze op de maximale lengte.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 29 september 2011 @ 10:56:23 #118
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102506248
16 bakken SLT zou dus ook uit vier viertjes kunnen bestaan? Kunnen de systemen dat aan?
  donderdag 29 september 2011 @ 10:56:26 #119
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102506252
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 10:53 schreef James1988 het volgende:
Al vraag ik me af hoe dat met Eurostar e320 zal gaan dan, dat zijn 16 bakken Velaro (lengte 400 meter).
Dit zijn regeltjes voor het Nederlandse materieel. Elk materieel heeft andere voorwaarden, zoals hierboven al beschreven.

Alle TGV's mogen bijvoorbeeld per 2 gekoppeld zijn, net als ICE et cetera
  donderdag 29 september 2011 @ 10:58:04 #120
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102506305
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 10:56 schreef James1988 het volgende:
16 bakken SLT zou dus ook uit vier viertjes kunnen bestaan? Kunnen de systemen dat aan?
Of dat mag, durf ik niet te zeggen. Ik weet dat er ooit een proef is geweest met 3 stellen SLT. Dat rijdt ook regelmatig in de reizigersdienst. 4 Stellen SLT heb ik nog niet eerder in reizigersdienst gezien of ergens gelezen/foto gezien.
  donderdag 29 september 2011 @ 11:01:48 #121
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102506417
Seinstoring rond Utrecht Centraal

Laatste update: 29 september 2011 10:32
Van en naar Utrecht Centraal rijden donderdag tot 11.00 uur geen treinen door een seinstoring.
Het treinverkeer zal tot 14.00 uur ontregeld zijn.

Dat heeft de NS donderdag laten weten.
Als gevolg van een seinstoring kunnen de treinen rond Utrecht Centraal tot 11.00 uur niet rijden.
Daarnaa wordt er voorzichtig weer herstart, maar om 14.00 uur zullen alle treinen pas weer volgens het boekje rijden

NS heeft op de website staan:
quote:
Utrecht Centraal

Oorzaak
Rond Utrecht Centraal rijden geen treinen door een seinstoring.
Verwachting
Houdt u rekening met een extra reistijd van 30 - 60 min. Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.
  donderdag 29 september 2011 @ 11:04:05 #122
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102506493
Zijn er niet toevallig werkzaamheden rond Utrecht Centraal? O-)
pi_102506506
Eerst bleef er nog het een en ander rijden, momenteel rijdt er helemaal niks :')
pi_102507606
Waarom gaat het zo vaak fout daar? Tuurlijk, het is hartstikke druk maar juist daarom zou ik meer reserves verwachten.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_102507867
Het valt toch wel mee? Laatste grote crash was die brand..
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 29 september 2011 @ 11:49:30 #126
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_102508108
afgelopen winter met die uitgeklede dienstregeling lag Utrecht Centraal ook nog eens een keer plat. kwam door defect materieel dat afgesleept moest worden volgens mij.

Schade bedroeg voor mij toen slechts +30 omdat ik door een vriend even naar Amersfoort gebracht ben.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_102509079
Het heeft nog geen 2 uur geduurd en lang niet alles was eruit zoals toen..
pi_102511728
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 12:20 schreef b2py het volgende:
Het heeft nog geen 2 uur geduurd en lang niet alles was eruit zoals toen..
Je hebt geen idee waar je over praat man.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_102511918
quote:
14s.gif Op donderdag 29 september 2011 11:36 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Waarom gaat het zo vaak fout daar? Tuurlijk, het is hartstikke druk maar juist daarom zou ik meer reserves verwachten.
Reserves?
Als het in de wisselstraat op Utrecht noord vastloopt, dan loopt het allemaal vast. Er moeten namelijk ook nogal wat treinen kopmaken, die moeten 2x door die wisselstraat, maar met een andere richting.

En reserves in mat gaat ook niet. Utrecht is niet het beginstation van veel IC-diensten, dus je hebt daar niet veel extra treinen.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_102513387
Reserves als in de systemen die het regelen. Maar ik weet niet of het vaak daaraan ligt, aangezien die relais betrouwbaar zijn.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_102515145
Zit net even te lezen over drgl 2012. Het wordt er niet echt duidelijker op met treinen die maar tot 8 uur rijden en doorgetrokken sprinters die dat opvangen. :{
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  donderdag 29 september 2011 @ 15:55:55 #132
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_102515820
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 10:58 schreef greavy het volgende:

[..]

Of dat mag, durf ik niet te zeggen. Ik weet dat er ooit een proef is geweest met 3 stellen SLT. Dat rijdt ook regelmatig in de reizigersdienst. 4 Stellen SLT heb ik nog niet eerder in reizigersdienst gezien of ergens gelezen/foto gezien.
Het maximum is 270 meter (wat ook de maximumlengte is van perrons op stoptreinstations) dus de langst mogelijke combi is 6+6+4. Vier viertjes aan elkaar kan niet (want 4x70 = 280 meter). Met 3 stuks rijden dat doen ze nu in principe niet omdat dat (nog) te storingsgevoelig is.
pi_102515827
Hey greavy, nieuw lensje gekocht? 55-250mm nice!
  donderdag 29 september 2011 @ 16:12:09 #134
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102516418
Bitlord, op m'n Twitter meegelezen zeker? :P

Inderdaad, sinds vandaag in mijn bezit, de Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS met Image Stabilizer:




Gelijk een Polarisatiefilter erbij gekocht:
De Kenko Pro1 Digital Wideband Circular PL (W)


Maar dan de 58mm, die voor mijn camera/lens geschikt is dus
  donderdag 29 september 2011 @ 16:16:22 #135
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102516579
Kostda? :D
  donderdag 29 september 2011 @ 16:19:28 #136
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102516680
Heb er - inclusief grotere zonnekap - ¤314,99 voor afgetikt.

Kreeg ¤30,00 korting op het filter. Het filter is normaal 84,99, ik betaalde 54,99.
De lens kost ¤208,00 en de zonnekap ¤28. Extra verlenging garantie voor de lens kost ¤25.

Moet nu alleen nog een andere cameratas hebben, waar beide lenzen in kunnen. Maar daar moet ik weer even wat extra geld voor sparen :P Had ¤300 opzij gelegd hiervoor.

Alles voor mijn camera koop ik bij Camera.nl (de winkel in Rotterdam, bij het Groothandelsgebouw, niks via internet, alhoewel ze wel een site hebben)
  donderdag 29 september 2011 @ 16:21:35 #137
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_102516748
quote:
14s.gif Op donderdag 29 september 2011 14:42 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Reserves als in de systemen die het regelen. Maar ik weet niet of het vaak daaraan ligt, aangezien die relais betrouwbaar zijn.
De relais zijn erg betrouwbaar idd. Maar niet als ze de verkeerde relais gaan omwisselen, zoals vanmorgen in Ut..
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_102517243
Serieus? Koop je filters gewoon via ebay of een chinese webshop. Veel goedkoper. ;x
  donderdag 29 september 2011 @ 16:37:54 #139
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102517357
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 16:35 schreef Crientj het volgende:
Serieus? Koop je filters gewoon via ebay of een chinese webshop. Veel goedkoper. ;x
Dat weet ik toch niet _O-
pi_102517444
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 16:35 schreef Crientj het volgende:
Serieus? Koop je filters gewoon via ebay of een chinese webshop. Veel goedkoper. ;x
Ja, en dan heb je ze na 9 weken nog niet in huis :(
Pakketje schijnt al een maand ergens in Amsterdam te liggen, maar naar mij toe brengen ho maar!
pi_102517624
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 16:39 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Ja, en dan heb je ze na 9 weken nog niet in huis :(
Pakketje schijnt al een maand ergens in Amsterdam te liggen, maar naar mij toe brengen ho maar!
:')_! Paypal geld terug laten halen, of contact opnemen met de seller zodat deze t opnieuw verstuurd.
pi_102517702
Gaat om die niet-nader-te-benoemen chinese webshop in dit geval. Binnenkort toch maar eens achteraan mailen...
  donderdag 29 september 2011 @ 16:48:27 #143
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102517736
Achteraf had ik dat filter nog niet moeten kopen nee _O-
Op Amazon.co.uk staat een vergelijkbare voor 30,90 pond (=¤32,57)... Zelfs al voor 14,54 pond..
Maar ach, jammer. Zal er voortaan beter op letten :)
pi_102519504
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 16:12 schreef greavy het volgende:
Bitlord, op m'n Twitter meegelezen zeker? :P

Nee, je Foursquare!
  donderdag 29 september 2011 @ 19:34:42 #145
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102523221
Ah, dat kan ook. Via Foursquare (die ik gekoppeld heb aan Twitter) had ik het gepost inderdaad :P
  donderdag 29 september 2011 @ 19:48:04 #146
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102523832
Ik kwam op Flickr deze foto tegen..
Dat moeten toch aardige krachtpatsertjes zijn als ik het zo zie :P
  donderdag 29 september 2011 @ 20:01:51 #147
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102524431
Gister was ik wat wezen spelen met instellingen bij Dordrecht:

Na wat spelen met instellingen was ik niet tot het gewenste resultaat gekomen. Niet getreurd, ik heb deze foto kunnen schieten. Op de voorgrond ziet u de scooter van de fotograaf.
Dordrecht, Zuidendijk

Terwijl de zon nog aan het klimmen is, was de fotograaf wat aan het spelen met zijn camera. Met hier een resultaat. Verder onbewerkt.

Eveneens niet nabewerkte foto.
pi_102525771
Raar resultaat die eerste foto.

Je moet ze wel nabewerken hoor. Je foto's zijn met enige regelmaat erg gedraaid, met de trein op een niet prettige plek op de foto en soms te ver uitgezoomd. Met een beetje Photoshoppen kun je daar veel meer van maken.

Trouwens, nu je een zoomlens hebt moet je die natuurlijk ook gaan gebruiken! Ik plaats hieronder nog wat plaatjes van me, dan worden die ook weer eens bekeken.






  donderdag 29 september 2011 @ 20:42:09 #149
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102526264
Gister had ik die zoomlens nog niet ;)

En die foto's van gister waren gewoon om wat mee om te kloten, ter plekke. Ik ZOU kunnen bewerken hoor.
Ik schiet in RAW en bewerk met Lightroom.
  donderdag 29 september 2011 @ 20:49:46 #150
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102526618
quote:
Waar stond jij hier?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')