Ik denk ook dat het zwaartepunt erg laag ligt. Daardoor hellen de bakken wat minder over in bogen/wissels. Stel je zou bij VIRM het zwaartepunt zo dicht mogelijk op het steunvlak tussen de bakken en de draaistellen weten te krijgen, dan zouden ze wat minder schommelen (zoals ICM).quote:Op woensdag 28 september 2011 23:20 schreef Peterselieman het volgende:
maar het blijft opvallend trouwens dat ze zo strak liggen. Vroegah deden ze dat door het gewicht wat hoger te maken zoals bij Mat'54. Trok niet erg snel op, maar ligt als een huis op het spoor.
Denk dat je in de praktijk 85% haalt ofzo.quote:Op donderdag 29 september 2011 09:15 schreef James1988 het volgende:
In 14 bakken VIRM kun je zo'n 2000 man proppen. Dan zit hij wel tot het randje toe vol en heb je veel mopperende reizigers, maar het kan wel.
Ik begin echt wat te missen hoor, ik altijd maar denken dat 12 bakken het maximum was ooitquote:Op donderdag 29 september 2011 09:15 schreef James1988 het volgende:
In 14 bakken VIRM kun je zo'n 2000 man proppen. Dan zit hij wel tot het randje toe vol en heb je veel mopperende reizigers, maar het kan wel.
twitter:NS_Station twitterde op donderdag 29-09-2011 om 09:15:10FOTO! Tweet vandaag je mooiste stationsfoto naar ons; de allermooiste sturen wij een prachtig fotoboek over stations! #NS reageer retweet
twitter:NS_Station twitterde op donderdag 29-09-2011 om 09:18:38Meedoen aan onze fotoactie? Tweet vandaag je mooiste stationsfoto met mention @NS_Station en win! RT=Fijn #NS #Station reageer retweet
Naar mijn weten is 3 gekoppelde stellen met een maximale baklengte van 14 het maximum. In het verleden hebben zulke samenstellingen ook rondgereden.quote:Op donderdag 29 september 2011 09:47 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik begin echt wat te missen hoor, ik altijd maar denken dat 12 bakken het maximum was ooit
6+4+4?
Voorschrift is gewoon: reizigerstrein maximaal 15 bakken. Verder geen fail.quote:Op donderdag 29 september 2011 10:50 schreef greavy het volgende:
Die fail sloeg niet op jou, maar op NS. NS heeft de voorschriften destijds niet gewijzigd. door deze reden komt het wel eens voor dat er 'ineens' 16 bakjes klaar staan, en er dan een zesje of viertje af moet...
6+4+4 staat zelfs voor twee treinen zo gepland. Gaat om de trein 522 (vertrek 6:45 uit Leeuwarden en Groningen) en trein 557 (vertrek 16:21 uur uit Utrecht). Tussen Zwolle en Utrecht rijden ze op de maximale lengte.quote:Op donderdag 29 september 2011 09:47 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik begin echt wat te missen hoor, ik altijd maar denken dat 12 bakken het maximum was ooit
6+4+4?
Dit zijn regeltjes voor het Nederlandse materieel. Elk materieel heeft andere voorwaarden, zoals hierboven al beschreven.quote:Op donderdag 29 september 2011 10:53 schreef James1988 het volgende:
Al vraag ik me af hoe dat met Eurostar e320 zal gaan dan, dat zijn 16 bakken Velaro (lengte 400 meter).
Of dat mag, durf ik niet te zeggen. Ik weet dat er ooit een proef is geweest met 3 stellen SLT. Dat rijdt ook regelmatig in de reizigersdienst. 4 Stellen SLT heb ik nog niet eerder in reizigersdienst gezien of ergens gelezen/foto gezien.quote:Op donderdag 29 september 2011 10:56 schreef James1988 het volgende:
16 bakken SLT zou dus ook uit vier viertjes kunnen bestaan? Kunnen de systemen dat aan?
quote:Utrecht Centraal
Oorzaak
Rond Utrecht Centraal rijden geen treinen door een seinstoring.
Verwachting
Houdt u rekening met een extra reistijd van 30 - 60 min. Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |